PSN: Flix20-NL
Ben ik mij zeker van bewust!
Maar is er op af te dingen of staan de pijzen meestal wel redelijk vast?
Ik ben in de markt voor een Kömmerling schuifpui inclusief plissé hordeur. Het schuifdeel zal +/- een 1300 bij 1900 zijn. In de offertes komen de plissé hordeuren terug voor een €1000 excl. BTW. Voor mijn gevoel duur, zeker als ik vergelijk met achteraf plaatsen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Bij kozien heb ik een hordeur voor 850 euro (schuco schuifpui)Trebbors schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 15:53:
Ik ben in de markt voor een Kömmerling schuifpui inclusief plissé hordeur. Het schuifdeel zal +/- een 1300 bij 1900 zijn. In de offertes komen de plissé hordeuren terug voor een €1000 excl. BTW. Voor mijn gevoel duur, zeker als ik vergelijk met achteraf plaatsen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik kan ze zelf niet terugvinden op hun site. Is dat inclusief de BTW?Isane schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 15:55:
[...]
Bij kozien heb ik een hordeur voor 850 euro (schuco schuifpui)
Ja dat is inclusief btw.Trebbors schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 16:04:
[...]
Ik kan ze zelf niet terugvinden op hun site. Is dat inclusief de BTW?
Nee dat klopt dat deze niet te vinden is. Ik heb een offerte daar aangevraagd en dit hebben ze los op de offerte gezet.
Spacer kleur: standaard, deze vervangen door een zwart of grijze (dan is ie geïsoleerd)Musta schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 12:51:
Wij gaan een grote verbouwing uitvoeren op de begane grond en willen starten met een raam eruit te laten halen en een schuifpui te plaatsen richting de tuin (omgeving Rotterdam). We hebben ook een veranda tegen het huis aan, dus de schuifpui wordt de doorgang naar de veranda/tuin.
Heb een eerste offerte ontvangen en vroeg me af wat jullie van de prijs vinden?
De volgende opnames/offertes zullen bij ons nog wel ff duren omdat ik net een operatie achter de rug heb en minimaal een week wel zal rusten
***members only***
Glas doorzetten naar triple.
Geen rare prijs. Ik zou wel voor triple glas gaan.Musta schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 12:51:
Wij gaan een grote verbouwing uitvoeren op de begane grond en willen starten met een raam eruit te laten halen en een schuifpui te plaatsen richting de tuin (omgeving Rotterdam). We hebben ook een veranda tegen het huis aan, dus de schuifpui wordt de doorgang naar de veranda/tuin.
Heb een eerste offerte ontvangen en vroeg me af wat jullie van de prijs vinden?
Dat verschilt natuurlijk. Er zijn partijen die gewoon een prijs neerleggen en dat is het. Andere partijen gooien de prijs omhoog en zien wel waar ze eindigen. Je kan de vraag natuurliijk altijd stellen en dan hoor je wel hoe ze reageren.Isane schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:15:
Ben ik mij zeker van bewust!
Zelf ben ik voorstander van het eerste. Dit is de prijs. Dat ze standaard met 'korting' geven beginnen is natuurlijk al onzin. En vele hier zeggen: 1 offerte is geen offerte.
Wat bedoel je met dan is die geïsoleerd? Komt er dan nog een extra laag ofzo erop?elektriekert schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 20:09:
[...]
Spacer kleur: standaard, deze vervangen door een zwart of grijze (dan is ie geïsoleerd)
Glas doorzetten naar triple.
NS FC: SW 2742 0448 8213
Van Pilkington websiteMusta schreef op zondag 29 maart 2026 @ 21:45:
[...]
Wat bedoel je met dan is die geïsoleerd? Komt er dan nog een extra laag ofzo erop?
De TGI®-Spacer is een thermisch onderbroken afstandhouder die het warmteverlies aan de rand van het isolatieglas vermindert en de Uw-waarde van het raam (glas+kozijn) verbetert.
Per toeval kom ik erachter dat Boer Kozijn in Zwolle nog niet zo heel lang geleden door van Hattem Groep (Van Hattem Dakkapellen) is overgenomen en Profel dealer zijn. Als ik dat eerder had geweten had ik daar ook prijzen opgevraagd en konden ze eind mei samen met de dakkapellen komen plaatsen.
Iemand ervaring met Boer Kozijn uit Zwolle?
Wel met Broer KonijnEskiya schreef op maandag 30 maart 2026 @ 23:42:
Per toeval kom ik erachter dat Boer Kozijn in Zwolle nog niet zo heel lang geleden door van Hattem Groep (Van Hattem Dakkapellen) is overgenomen en Profel dealer zijn. Als ik dat eerder had geweten had ik daar ook prijzen opgevraagd en konden ze eind mei samen met de dakkapellen komen plaatsen.
Wat een geniale bedrijfsnaam
Omdat ik steeds meer neig naar Aluminium schuifpuien beneden en de partij waar ik al een offerte van heb liggen alleen kunststof plaatst, heb ik elders ook een offerte opgevraagd. Het gaat om Profel kozijnen
Partij 1 - Deceuninck: Alles kunststof = €35.800
Partij 2 - Profel: 4x Schuifpui Aluminium en de rest kunststof = €39.750
/f/image/XYf9UeZfa5urwc0ilqNeMTHB.png?f=fotoalbum_large)
Wat zouden jullie adviseren? Profel of Deceuninck en Aluminium meerprijs wel waard?
Ik zie dat ze 1 alu pui en 1 kozijn vergeten zijn..Bedrag van Profel valt dus hoger uit..Dessalnietemin ben ik wel benieuwd naar jullie opmerkingen in de keuze tussen Deceuninck/Profel.
En/of ik inderdaad niet beter aluminium schuifpuien kan nemen i.p.v. kunststof (vooral in de afmeting 4700x2500.
/f/image/XYf9UeZfa5urwc0ilqNeMTHB.png?f=fotoalbum_large)
Wat zouden jullie adviseren? Profel of Deceuninck en Aluminium meerprijs wel waard?
Ik zie dat ze 1 alu pui en 1 kozijn vergeten zijn..Bedrag van Profel valt dus hoger uit..Dessalnietemin ben ik wel benieuwd naar jullie opmerkingen in de keuze tussen Deceuninck/Profel.
En/of ik inderdaad niet beter aluminium schuifpuien kan nemen i.p.v. kunststof (vooral in de afmeting 4700x2500.
[ Voor 17% gewijzigd door Eskiya op 01-04-2026 01:44 ]
Hier Deceuninck kozijnen, tuindeur en voordeur pui beneden. (Boven bij de dakkapellen Veka). Kan weinig verschil in gebruik ontdekken. Maar Deceuninck bevalt prima en voelt degelijk aan. (Heel eerlijk denk dat er relatief weinig verschil is) Installatie doet het meeste zeg maar.
Wij zijn voor een pui van 5500 x 2500 gegaan voor aluminium van Schüco, 3-delig, waarvan 2 delen open kunnen schuiven. Smalle profielen tussen de ramen van 4 cm. Het is nog niet geplaatst, ik ben heel benieuwd.Eskiya schreef op woensdag 1 april 2026 @ 01:35:
Omdat ik steeds meer neig naar Aluminium schuifpuien beneden en de partij waar ik al een offerte van heb liggen alleen kunststof plaatst, heb ik elders ook een offerte opgevraagd. Het gaat om Profel kozijnen
[Afbeelding]
Kunststof kon ook, maar dat zou 4-delig worden.
Dag mensen, ik hoop dat ik niet een vraag stel die allang een keer beantwoord is, maar wij hebben de volgende situatie:
Appartement (onder dak) uit 1931 zonder spouw (we gaan voorzetwanden met isolatie plaatsen) en een dak dat nog niet geisoleerd is (staat op de vve-planning ~2030), momenteel aluminium kozijnen met ramen uit 1979 aan de voorkant en houten kozijnen met dun, minder oud dubbelglas aan de achterkant. We zijn bij de kozijnenboer (Jordens uit Zwijndrecht) geweest voor een offerte om de ramen en kozijnen aan de voorkant te vervangen, waarbij het advies gegeven werd om voor HR++ te gaan en niet triple glas want hoge kans op schimmel. Nou lees ik overal online dat je gek bent als je niet voor triple zou gaan want subsidies zijn veel hoger en de meerprijs is minimaal (800 euro op de hele offerte).
Nou is mijn vraag of iemand in een vergelijkbare situatie wat inzichten heeft en of het echt niet handig is om voor triple glas te gaan?
Appartement (onder dak) uit 1931 zonder spouw (we gaan voorzetwanden met isolatie plaatsen) en een dak dat nog niet geisoleerd is (staat op de vve-planning ~2030), momenteel aluminium kozijnen met ramen uit 1979 aan de voorkant en houten kozijnen met dun, minder oud dubbelglas aan de achterkant. We zijn bij de kozijnenboer (Jordens uit Zwijndrecht) geweest voor een offerte om de ramen en kozijnen aan de voorkant te vervangen, waarbij het advies gegeven werd om voor HR++ te gaan en niet triple glas want hoge kans op schimmel. Nou lees ik overal online dat je gek bent als je niet voor triple zou gaan want subsidies zijn veel hoger en de meerprijs is minimaal (800 euro op de hele offerte).
Nou is mijn vraag of iemand in een vergelijkbare situatie wat inzichten heeft en of het echt niet handig is om voor triple glas te gaan?
als je de mogelijkheid hebt altijd voor triple glas gaan. er is geen enkele reden om met minder genoegen te nemen. kozijnboeren hebben gewoon geen zin in dat zware glas tillen en daarom komen ze met zulke onzin als schimmel.potjandrie schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:27:
Dag mensen, ik hoop dat ik niet een vraag stel die allang een keer beantwoord is, maar wij hebben de volgende situatie:
Je moet gewoon je huis ventileren, HR++ of triple glas of enkel glas.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
@potjandrie wellicht ook overbodig, maar stem.hey vervangen van de kozijnen wel af met de vve. In de meeste gevallen valt dat onder de VvE.
Helaas vallen de kozijnen bij ons onder eigen kosten, welke kleur we kiezen moet wel ff "goedgekeurd" worden, maar dat lijkt weinig voeten in de aarde te hebben als ik kijk naar de verschillende buren.rube schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:36:
@potjandrie wellicht ook overbodig, maar stem.hey vervangen van de kozijnen wel af met de vve. In de meeste gevallen valt dat onder de VvE.
Dat is wel goed om te horen, de subsidies tegenwoordig maken het nogal aantrekkelijk om voor triple te gaan. Blijft wel vreemd dat de kozijnenboer het zo stellig afraad.No Hands schreef op donderdag 2 april 2026 @ 11:38:
[...]
als je de mogelijkheid hebt altijd voor triple glas gaan. er is geen enkele reden om met minder genoegen te nemen. kozijnboeren hebben gewoon geen zin in dat zware glas tillen en daarom komen ze met zulke onzin als schimmel.
Je moet gewoon je huis ventileren, HR++ of triple glas of enkel glas.
Ja. Ik vraag me dan altijd af: wat zit er achter, weet je het echt niet of heb je er geen zin in, kun je echt niet goed uitleggen hoe het zit? Voor mij dus een minpunt.potjandrie schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:39:
[...]
Blijft wel vreemd dat de kozijnenboer het zo stellig afraad.
Schimmel komt door slecht ventileren. Dubbel glas of triple glas 'ventileert' even goed, namelijk niet. Isoleert wel beter. Dus in dat kader onzin.potjandrie schreef op donderdag 2 april 2026 @ 12:39:
[...]
Dat is wel goed om te horen, de subsidies tegenwoordig maken het nogal aantrekkelijk om voor triple te gaan. Blijft wel vreemd dat de kozijnenboer het zo stellig afraad.
Wat nog wel eens is, is dat kozijnenboeren geen ventilatieroosters plaatsen 'want dat gat maakt het triple glas weer teniet'. En laat dan in het midden hoe je wel moet ventileren. Dus als je op dezelfde manier ventileert (hetzij roosters, of balans ventilatie of iets anders) is er geen verschil tussen dubbel en triple glas.
Dus idd, voor triple gaan. Kost amper meer, comfort is wel hoger.
Ja het voelt ook wel tegendraads om eerst het huis dicht te maken en dan de ramen open te slingeren voor ventilatie, maar ik begreep dat de winst voor zit in de koude brug verminderen en dan ventileren maar een klein deel van je warmte verlies is.IJsbeer schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:56:
[...]
Schimmel komt door slecht ventileren. Dubbel glas of triple glas 'ventileert' even goed, namelijk niet. Isoleert wel beter. Dus in dat kader onzin.
Wat nog wel eens is, is dat kozijnenboeren geen ventilatieroosters plaatsen 'want dat gat maakt het triple glas weer teniet'. En laat dan in het midden hoe je wel moet ventileren. Dus als je op dezelfde manier ventileert (hetzij roosters, of balans ventilatie of iets anders) is er geen verschil tussen dubbel en triple glas.
Dus idd, voor triple gaan. Kost amper meer, comfort is wel hoger.
Als je glas gaat vervangen en daarmee ook je roosters weghaalt en verder niets doet om wegens ventileren, dan heeft je kozijnenboer gelijk. Dan krijg je schimmel.potjandrie schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:08:
[...]
Ja het voelt ook wel tegendraads om eerst het huis dicht te maken en dan de ramen open te slingeren voor ventilatie, maar ik begreep dat de winst voor zit in de koude brug verminderen en dan ventileren maar een klein deel van je warmte verlies is.
Staat inderdaad haaks op elkaar, maar is zeker met elkaar verbonden. Overheid heeft niet voor niets een campagne: Isoleren is ventileren
https://www.verbeterjehuis.nl/eigen-huis/isoleren-en-ventileren
Nou zitten er in de huidige ruiten al geen roosters, dus de ventilatiestrategie zal hetzelfde blijven: ramen op een kiertje. Nou zitten er in die Deceuninck ramen allerlei ventilatie standen dus dat zou moeten helpen.IJsbeer schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:17:
[...]
Als je glas gaat vervangen en daarmee ook je roosters weghaalt en verder niets doet om wegens ventileren, dan heeft je kozijnenboer gelijk. Dan krijg je schimmel.
Staat inderdaad haaks op elkaar, maar is zeker met elkaar verbonden. Overheid heeft niet voor niets een campagne: Isoleren is ventileren
https://www.verbeterjehuis.nl/eigen-huis/isoleren-en-ventileren