Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste
Acties:

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:59
Beekforel schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:57:
Ik heb wel voorkeur voor een lokale partij. Ik heb meerdere benaderd, 1 gaf gelijk aan te vol te zitten dus geen prijs, 1 is al 6 maanden aan het nadenken ofzo dus ook geen prijs, 1 gaf gelijk prijs (Veka) en heb ik ervaring mee: tevreden maar zeker niet euforisch. De laatste dus bij de buren geweest, kozijnen zien er goed uit en plaatsing ook. Afwerking binnenzijde vond ik niet geweldig maar dat kan een keus van de buren zijn geweest.

Blijft lastig.
De mijne zat ruim 100 km verderop. Top bedrijf. Veld uit Beesd. Hier in de regio te duur en niet klantvriendelijk.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Beekforel schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:57:
Ik heb wel voorkeur voor een lokale partij. Ik heb meerdere benaderd, 1 gaf gelijk aan te vol te zitten dus geen prijs, 1 is al 6 maanden aan het nadenken ofzo dus ook geen prijs, 1 gaf gelijk prijs (Veka) en heb ik ervaring mee: tevreden maar zeker niet euforisch. De laatste dus bij de buren geweest, kozijnen zien er goed uit en plaatsing ook. Afwerking binnenzijde vond ik niet geweldig maar dat kan een keus van de buren zijn geweest.

Blijft lastig.
de mijne is ook bewust lokaal maar geen garantie voor succes ...

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Boeryepes
  • Niet online
zucht ... post in verkeerde topic

[ Voor 90% gewijzigd door Boeryepes op 18-02-2026 14:09 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-03 11:46
Boeryepes schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:38:
[...]

Het is al eerder voorbij gekomen - de installatie en installateur is van groot belang maar wordt vaak minder gewaardeerd in het keuzeproces. Uit eigen ervaring (sinds begin oktober en is nog niet af) ... als ik het ooit weer zou doen, dat dan de prijs en kozijntechniek minder leidend gaan zijn in de keuze die ik zou maken.
Het probleem is dat je dat alleen dus niet kunt weten. Het is niet iets dat je jaarlijks koopt en reviews zeggen ook niet alles.

• MotorBeast
MikaX schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:51:
[...]

Het probleem is dat je dat alleen dus niet kunt weten. Het is niet iets dat je jaarlijks koopt en reviews zeggen ook niet alles.
Je kan hier toch adressen vragen? Ervaringen zat hier. Zo ben ik ook aan mijn partij gekomen.

• Boeryepes
  • Niet online
[...]

eens. En dan is er GoT :-) waarin een aantal installateurs regelmatig heel positief terugkomen zoals Veld in Beesd. Zij waren in mijn geval helaas 40% duurder en hadden geen PADK ...

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Vraag de leverancier om voorbeelden van kalnten wat hij geplaatst heeft. En bel daar gewoon aan om het te vragen. Denk dat de meeste mensen best hun ervaring willen delen.

• MikaX
Boeryepes schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:36:
[...]
eens. En dan is er GoT :-) waarin een aantal installateurs regelmatig heel positief terugkomen zoals Veld in Beesd. Zij waren in mijn geval helaas 40% duurder en hadden geen PADK ...
We zijn ook bij adresjes geweest via hier en via bekenden. Er zijn alleen niet heel veel ervaringen waar je je op kunt baseren en soms is de een positief en de ander absoluut negatief.

Dingen niet hebben zijn we ook al een aantal keer tegenaan gelopen. Het valt mij zwaar tegen de specificaties te krijgen die ik wil. En het is al een paar keer gebeurd dat tijdens het gesprek in de showroom alles kan en als we de offerte krijgen het niet blijkt te kunnen. Dan kunnen alleen van die dikke blokscharnieren, kan een groot raam toch niet in trippel glas, of kan vleugeloverdekkend aan de binnenkant van een deur toch niet, terwijl ik er specifiek naar gevraagd heb. Heb er ook al een getroffen die voor de kozijnen 30.000 vroeg, maar voor het monteren ook nog eens datzelfde bedrag.

Gladde witte oostblok kozijnen met dubbel glas hebben ze allemaal wel, blijkbaar ben ik veeleisend, maar ik moet er wel 30+ jaar tegenaan kijken.

• Kees85
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02:07
Dit herken ik. Vaak leveren kozijnen boeren niet wat je graag wil, bijv geen padk, andere profielen, plaatsing stomp of met stelkozijnen zonder goede kierdichting tussen spouw en stelkozijn, slordig werken mbt uithalen oude kozijnen, deuren met lelijke opbouw scharnieren, etc etc.

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Kees85 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 23:02:
Dit herken ik. Vaak leveren kozijnen boeren niet wat je graag wil, bijv geen padk, andere profielen, plaatsing stomp of met stelkozijnen zonder goede kierdichting tussen spouw en stelkozijn, slordig werken mbt uithalen oude kozijnen, deuren met lelijke opbouw scharnieren, etc etc.
Allemaal redenen om zelf ergens te bestellen waar ze het wel kunnen leveren zoals jij wilt en dan zelf te plaatsen :) Kan je ook nog een andere verbouwing bekostigen van het geld dat je aan arbeid bespaart.

• Boeryepes
  • Niet online
Kees85 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 23:02:
Ondanks dat mijn leverancier niet goed is in zeg maar 'project management', vind ik hun mensen wel ok, weten ze raad met wensen zoals PADK en HVL, leveren ze mooie deuren met interne scharnieren, en is de prijs ok. Ondertussen zitten we in maand 5 en is het nog niet af en dat komt ook door Schüco. Die sprak ik van de week en in het gesprelk lieten ze vallen dat ze veel last hebben van personeelsverloop. Overigens zie ik verbetering bij mijn leverancier.

Overigens wordt er vandaag nog en kozijn geplaatst met stelkozijnen (niet zichtbaar) met kierafdekking.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIUFhw0TiL4OidPo4Z1fGjEby4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/118hVEKyKRxSQ2Zv6zY8664Y.jpg?f=fotoalbum_large

En zoals je ziet werd er in de jaren 70 ook weleens 'geprutst'... Krantenpapier voor afdichting gebruikt... Nu is mijn buurman de bouwer geweest dus dat wordt een gesprekje met een glimlach 😂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQRv3Fczg-kFl6GfZ9fvSVaD50E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icBzqFGU5c9lgpz6vLqH7Dux.jpg?f=fotoalbum_large

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 00:14
Boeryepes schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:17:
[...]

Ondanks dat mijn leverancier niet goed is in zeg maar 'project management', vind ik hun mensen wel ok, weten ze raad met wensen zoals PADK en HVL, leveren ze mooie deuren met interne scharnieren, en is de prijs ok. Ondertussen zitten we in maand 5 en is het nog niet af en dat komt ook door Schüco. Die sprak ik van de week en in het gesprelk lieten ze vallen dat ze veel last hebben van personeelsverloop. Overigens zie ik verbetering bij mijn leverancier.

Overigens wordt er vandaag nog en kozijn geplaatst met stelkozijnen (niet zichtbaar) met kierafdekking.
[Afbeelding]

En zoals je ziet werd er in de jaren 70 ook weleens 'geprutst'... Krantenpapier voor afdichting gebruikt... Nu is mijn buurman de bouwer geweest dus dat wordt een gesprekje met een glimlach 😂
[Afbeelding]
De buurman had natuurlijk wel een ondergrond nodig om de specie op aan te smeren ;)

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:19
Even een vraag wat waarschijnlijk wel erg persoon afhankelijk is;
Vorig jaar hebben wij onze kozijnen op de eerste etage laten vervangen voor kunststofkozijnen. Hier zijn VEKA Softline 82 NL Retro kozijnen ingekomen.
Nu zijn we bezig met het configureren van een dakkapel die een etage hoger komt.
Deze leveracier levert standaard Gealan S9000 met verdiept kozijn en mogelijkheid tot HVL. Ze kunnen ook de VEKA kozijnen leveren tegen een meerprijs maar hebben zelf sterk de voorkeur bij de Gealan kozijnen. Hebben daar meer ervaring mee; het is hun standaard kozijn waar ze dagelijks mee werken. (inkooptechnisch voor hun ook gunstiger is zo m'n onderbuikgevoel).

Ze geven aan dat omdat het op het dak zit, door de afstand je geen verschil zult zien tussen te kozijnen.
Ik weet niet helemaal of ik hierin mee kan gaan. Nu ben ik niet bekend met de Gealan kozijnen en kan online ook niet echt een goed plaatje vinden om het vergelijk goed te kunnen maken.
Ben wel benieuwd of iemand hier daar wat zinnings over kan melden.

PSN: Flix20-NL

• MotorBeast
@Flix20 Kennis van me heeft 2 verschillende merken in de voorgevel in wit. Ik zie het verschil in kleur ondanks dezelfde RAL. Ik ben zelfs bang als je uit 2 verschillende jaren afneemt verschil zal zien.

[ Voor 6% gewijzigd door MotorBeast op 20-02-2026 11:18 ]

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:19
Wat zouden jullie doen als je kiest voor mat zwarte kozijnen aan de buitenzijde? Ook mat zwart aan de binnenzijde of juist niet? Jaloezieën zijn ook mat zwart.

SiberischeHusky Shepsky

• MotorBeast
@CryptoNL Ik heb matzwarte alu kozijnen. Zowel binnen als buiten zwart. Ik zou niet anders willen. Moet er niet aan denken van die glimmende witte kozijnen binnen te hebben. Ieder zijn smaak natuurlijk. Het geeft ook een mooi effect met naar buiten kijken. Beetje effect van naar een schilderij kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door MotorBeast op 20-02-2026 12:15 ]

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:44
Flix20 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:50:
Even een vraag wat waarschijnlijk wel erg persoon afhankelijk is;
Vorig jaar hebben wij onze kozijnen op de eerste etage laten vervangen voor kunststofkozijnen. Hier zijn VEKA Softline 82 NL Retro kozijnen ingekomen.
Nu zijn we bezig met het configureren van een dakkapel die een etage hoger komt.
Deze leveracier levert standaard Gealan S9000 met verdiept kozijn en mogelijkheid tot HVL. Ze kunnen ook de VEKA kozijnen leveren tegen een meerprijs maar hebben zelf sterk de voorkeur bij de Gealan kozijnen. Hebben daar meer ervaring mee; het is hun standaard kozijn waar ze dagelijks mee werken. (inkooptechnisch voor hun ook gunstiger is zo m'n onderbuikgevoel).

Ze geven aan dat omdat het op het dak zit, door de afstand je geen verschil zult zien tussen te kozijnen.
Ik weet niet helemaal of ik hierin mee kan gaan. Nu ben ik niet bekend met de Gealan kozijnen en kan online ook niet echt een goed plaatje vinden om het vergelijk goed te kunnen maken.
Ben wel benieuwd of iemand hier daar wat zinnings over kan melden.
Ik heb in 1995 gekozen voor Gealan kunststof kozijnen. Op zich prima tevreden, maar vind het wel een dingetje dat er bij mij maar max. 20,5 mm glas in past. HR++ is vaak dikker dus dat gaat niet lukken.
Op internet genoeg te vinden over de S9000. Let op dat de S9000 diverse varianten kent (base, style, haax, slim) Dus wel weten wat ze aanbieden. https://www.gealan.de/nl/systemen/s-9000-nl Dat had je natuurlijk zelf ook kunnen vinden :)

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:19
Taatort schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:09:
[...]

Ik heb in 1995 gekozen voor Gealan kunststof kozijnen. Op zich prima tevreden, maar vind het wel een dingetje dat er bij mij maar max. 20,5 mm glas in past. HR++ is vaak dikker dus dat gaat niet lukken.
Op internet genoeg te vinden over de S9000. Let op dat de S9000 diverse varianten kent (base, style, haax, slim) Dus wel weten wat ze aanbieden. https://www.gealan.de/nl/systemen/s-9000-nl Dat had je natuurlijk zelf ook kunnen vinden :)
Ja die site heb ik uiteraard gevonden, maar die laten enkel dat hoekstukje met doorsnede zien, geen totaalplaatje waardoor het een beetje lastig inschatten is.

PSN: Flix20-NL

• MikaX
CryptoNL schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:59:
Wat zouden jullie doen als je kiest voor mat zwarte kozijnen aan de buitenzijde? Ook mat zwart aan de binnenzijde of juist niet? Jaloezieën zijn ook mat zwart.
Wij gaan voor aan de binnenkant juist wit, wel ook houtnerf. In ons huidige huis waren de kozijnen ook aan de binnenkant donker. Nadat we het licht gemaakt hadden ziet het er in huis veel lichter uit.

• CryptoNL
MikaX schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:13:
[...]

Wij gaan voor aan de binnenkant juist wit, wel ook houtnerf. In ons huidige huis waren de kozijnen ook aan de binnenkant donker. Nadat we het licht gemaakt hadden ziet het er in huis veel lichter uit.
Wij hebben ramen van 4 meter breed en een lichte vloer dus dat zou elkaar dan een beetje moeten opheffen zeg maar

SiberischeHusky Shepsky

• MotorBeast
CryptoNL schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:37:
[...]

Wij hebben ramen van 4 meter breed en een lichte vloer dus dat zou elkaar dan een beetje moeten opheffen zeg maar
Ik heb een serre in wit kunststof (helaas 8) ) en de rest in zwart alu ook binnen. Ik zou het liefst mijn serre vandaag nog in zwart uitvoeren. Beetje kostbaar helaas. NB: kijk ook eens naar alu in zwart want ik vind dat veel mooier. Hier verderop heeft iemand zwart in kunststof en dan springen bij mij de tranen in de ogen. Maar nogmaals.....smaken verschillen. Ik heb dan ook egaal vlakke kozijnen zonder verdieping. Ik houd van heel strak. Succes met je keuze.

• CryptoNL
MotorBeast schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:18:
[...]

Ik heb een serre in wit kunststof (helaas 8) ) en de rest in zwart alu ook binnen. Ik zou het liefst mijn serre vandaag nog in zwart uitvoeren. Beetje kostbaar helaas. NB: kijk ook eens naar alu in zwart want ik vind dat veel mooier. Hier verderop heeft iemand zwart in kunststof en dan springen bij mij de tranen in de ogen. Maar nogmaals.....smaken verschillen. Ik heb dan ook egaal vlakke kozijnen zonder verdieping. Ik houd van heel strak. Succes met je keuze.
Thanks. Er zijn gelukkig egale kunststof kozijnen te koop zonder verdieping. Sterker nog het ziet eruit als hout maar dat is het niet.

SiberischeHusky Shepsky

• MotorBeast
CryptoNL schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:21:
[...]

Thanks. Er zijn gelukkig egale kunststof kozijnen te koop zonder verdieping. Sterker nog het ziet eruit als hout maar dat is het niet.
Precies het is geen hout maar nep hout. O-) Ik was op mijn hele woning inclusief boeiborden in Keralit, 2 zijde rabatdelen in Keralit en Pir isolatie achter rabat zo'n 4 mille meer kwijt in aluminium voor mijn hele woning, 6 ramen en 3 deuren. Iedereen denkt dat aluminium schreeuwend duur is maar dat valt reuze mee. Maar nogmaals, ieder zijn smaak.

• CryptoNL
MotorBeast schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 17:20:
[...]

Precies het is geen hout maar nep hout. O-) Ik was op mijn hele woning inclusief boeiborden in Keralit, 2 zijde rabatdelen in Keralit en Pir isolatie achter rabat zo'n 4 mille meer kwijt in aluminium voor mijn hele woning, 6 ramen en 3 deuren. Iedereen denkt dat aluminium schreeuwend duur is maar dat valt reuze mee. Maar nogmaals, ieder zijn smaak.
Oh nee aluminium is helemaal niet veel duurder alleen qua isolatie is het gewoon een stukje minder dan bij kunststof

SiberischeHusky Shepsky

• MotorBeast
CryptoNL schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:46:
[...]

Oh nee aluminium is helemaal niet veel duurder alleen qua isolatie is het gewoon een stukje minder dan bij kunststof
Dan heb je niet de juiste cijfers gelezen. Kijk maar eens naar Profel. Mijn kozijnen waren volgens mij nog zelfs een fractie beter dan kunststof als ik me goed herinner (4 jaar geleden dus heb het niet meer scherp). De tijd dat alu slecht isoleerde is al jaren voorbij door de constructie binnen in. Bij vorst heb ik voor een andere Tweaker gemeten. 21 binnen en kozijn was 17 graden. Zoek maar even terug.

Optimale thermische isolatie en geluidsisolatie

Aluminium kozijnen zijn thermisch geïsoleerd met 3 kamers, 3 dichtingen en een thermische onderbreking in harde kunststof.

De isolatiewaarde van aluminium kozijnen is Uw 0,88 W/m²K. De optimale geluids- en thermische isolatie zijn daarmee gegarandeerd.

Bron: https://www.profel.com/nl...um-kozijnen-op-een-rijtje

[ Voor 25% gewijzigd door MotorBeast op 20-02-2026 19:13 ]

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:54
MotorBeast schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:03:
[...]

De isolatiewaarde van aluminium kozijnen is Uw 0,88 W/m²K. De optimale geluids- en thermische isolatie zijn daarmee gegarandeerd.

Bron: https://www.profel.com/nl...um-kozijnen-op-een-rijtje
Dat het een stuk beter is dan vroeger is waar en dat het redelijk in de buurt komt van PVC klopt ook.

Alleen een Uw waarde zegt niets over het frame als je niet weet met wat voor glas dit getest is. Dit betekent dus dat het een Uw kan behalen van 0,88, maar dat wil niet zeggen dat dat ook in jouw geval zo is. Glas is de bepalende factor hierin en dat is nou net wat ze niet vermelden.

Als we vanuit gaan dat de Uf waarde 1,2 is dan zou het glas een Ug moeten hebben van 0,4 (wat alleen haalbaar is met Vacuumglas.

• MikaX
Wij twijfelen of we voor een 3-delige of 4-delige aluminium schuifpui moeten gaan. We hebben een opening van 5500 bij 2600.

3-delig: kan 2/3 open vanaf de zijkant, wat een opening van ongeveer 3,5 meter oplevert. Evt kan deze pui ook zonder vast deel geleverd worden/ met een 3e beweegbaar deel, waardoor alles ook de andere kant op kan, maar er blijft altijd een stuk van 1/3 ergens over.
4-delig: kan 1/2 open in het midden, wat een opening van ongeveer 2,60 oplevert.
Rekening houdend met de breedte van de profielen.

Binnen staat een eettafel ingetekend van 3 meter, die wordt waarschijnlijk kleiner.
Buiten hebben we een terras van 3 meter diep, er ligt een zwembad dat ik niet kan verplaatsen. Aangezien er geen tafel met stoelen kan staan willen we een loungeset plaatsen en de tuintafel helemaal rechts achter de berging.

Harmonicapui willen we niet, ivm de lichtinval en de hoeveelheid profielen. We zouden dat ook bijna niet helemaal open zetten is de verwachting. Dan kun je geen loungeset neerzetten.

We hebben heel veel voor- en nadelen de revue laten passeren. Wat zouden jullie overwegingen zijn?

Dit is de situatie.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• MotorBeast
@MikaX Ik heb een schuifpui. Die staat echt nooit open. 2 Redenen. Warmte buiten houden ( heb zelfs warmtewerend glas en airco) en muggen. Ik zou zo min mogelijk scharnierende delen nemen. Maakt het zicht ook mooi open.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik ga maandag Veld & DBS benaderen uit Beesd en Ploeg (Nieuw Vennep) voor een klus op de Utrechtse Heuvelrug. Iemand nog tips voor andere, meer lokale, leveranciers die ook zo goed bekend staan? Dus ergens in de driehoek Veenendaal, Amersfoort, Utrecht?

• CryptoNL
Inmiddels 6 offertes verder, hieronder de resultaten en de verschillen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

SiberischeHusky Shepsky

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:06

dragonhaertt

@_'.'

Voor het 'afstellen' van de kozijnen verplaatst onze geliefde leverancier gewoon de sluitplaten in het kozijn, met een dergelijk gevolg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zwtcwVjxmJz7okT-CilCWBxBFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ouNQEqiqVE4QkOcGtFHGwYu.jpg?f=fotoalbum_large
Dit lijkt me persoonlijk niet de bedoeling.

Nu is het zo dat sommige nokken niet netjes in het midden staan als de hendel wél in het midden staat. Volgens de monteur kan de fabriek dit nog wel stellen, heeft iemand hier ervaring mee?
Is het mogelijk om deze nog te stellen, anders dan het draaiplaatje wat er op zit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBNnlp46oXwVM8vDpAc45SaBqzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdMSnVhQtFUY7LSVT1KM93uh.jpg?f=fotoalbum_large

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:31
Die gaatjes zouden ze gewoon weer dicht kunnen lassen, als ze dat niet kunnen zou ik een bedrag van de rekening inhouden en weet je meteen dat je op jezelf bent aangewezen bij onderhoud.
Dat een kozijn en raam in de fabriek al niet netjes sluiten is ook niet best te noemen. Dan is er van kwaliteitscontrole ook geen sprake, tenzij het ramen van WC-eend zijn.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

pman63 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:05:
Die gaatjes zouden ze gewoon weer dicht kunnen lassen, als ze dat niet kunnen zou ik een bedrag van de rekening inhouden en weet je meteen dat je op jezelf bent aangewezen bij onderhoud.
Dat een kozijn en raam in de fabriek al niet netjes sluiten is ook niet best te noemen. Dan is er van kwaliteitscontrole ook geen sprake, tenzij het ramen van WC-eend zijn.
Helaas geen WC eend, maar shuco met Winkhaus. De fabriek is wel een WC-eend in mijn ervaring.
één sluitplaat zat gewoon op een verkeerde plek. 10cm hoger dan waar hij had moeten zitten.
De rest een beetje paar mm te hoog paar mm te laag etc...

Momenteel al 9 dagen mensen over de vloer gehad, en de 10e is al ingepland. Het is één groot drama.

Lassen kunnen ze laten doen door 'dr vinyl', maar dat wilden ze alleen doen op de zichtbare gaten (van die plaat die volledig verkeerd zit) niet de gaten die onder de montageplaten zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door dragonhaertt op 03-03-2026 16:47 ]

• MotorBeast
@dragonhaertt Niet gaan aanrommelen. Je betaalt genoeg voor dit soort spullen toch? Installateur is je partij en die aansprakelijk stellen en gewoon een nieuw goed kozijn vragen. Gaat hij het maar verhalen op de fabriek. Niet jouw zorg.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

MotorBeast schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 16:52:
@dragonhaertt Niet gaan aanrommelen. Je betaalt genoeg voor dit soort spullen toch? Installateur is je partij en die aansprakelijk stellen en gewoon een nieuw goed kozijn vragen. Gaat hij het maar verhalen op de fabriek. Niet jouw zorg.
Ik ga ook niet zelf aanrommelen, maar ik wil wel graag weten wat er technisch mogelijk is.
We zijn al meer dan een half jaar bezig met dit gezeik en er zijn al een keer volledig nieuwe kozijnen geplaatst.
Ik krijg conflicterende informatie van monteurs van de installateur en de fabriek, dus ik sta open voor info uit andere kanalen.

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste