Toon posts:

Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:33
Ultraboy schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:36:
[...]

Hef is mij nog steeds niet duidelijk waarom triple het summum zou zijn en double een spijtige keus.
Simpelweg een hogere isolatiewaarde en bij aanschaf van nieuwe kunststof kozijnen nauwelijks een meerprijs. De meeste kunststof kozijnprofielen zijn standaard immers (ook) geschikt voor triple glas.

Zeker bij huizen met relatief veel glasoppervlak zal Triple voelbaar en meetbaar voordeel opleveren ten opzichte van HR++.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:01
[...]

Hef is mij nog steeds niet duidelijk waarom triple het summum zou zijn en double een spijtige keus.
Aangezien Triple nu een isowaarde heeft van 0,5 lijkt me dat niet zo moeilijk?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[...]

Omdat het op een investering van 20K maar een kleine meerprijs is terwijl je isolatiewaarde enorm omhoog gaat. Als je achteraf spijt krijgt en het alsnog wilt vervangen is de prijs veel hoger.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ivow85
Wow, wat een rust in huis!

We wonen aan één van de 'doorgaande' wegen in ons dorp. Geen echte drukke weg, maar wel drukker dan een typische woonstraat en de busroute loopt hier ook. Met ons oude dubbel glas konden we auto's en zeker de bus goed horen in huis. Sinds vanmiddag is het met het nieuwe triple glas een stuk stiller in de woonkamer.

Die extra geluidsisolatie is voor mij vanaf nu nóg een reden om altijd triple glas boven HR++ te adviseren aan anderen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:11
Stilte in huis is een zeer onderschat

• Ultraboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 09:57
Ivow85 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:48:
Die extra geluidsisolatie is voor mij vanaf nu nóg een reden om altijd triple glas boven HR++ te adviseren aan anderen.
Beetje vreemd advies als je niet hebt vergeleken met HR++.

• MinhTuan
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-03 17:40
hoi,
ik heb een vraagje over betaling, in de offerte staat
35% aanbetaling bij opdracht
60% voor aanvang van de installatie
5% binnen 14 dagen na installatie

ik kan wel begrepen dat ze 35% aanbetaling willen maar 60% voor aanvang van de installatie vind ik een beetje vreemd, is dit normaal??

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:18
Ultraboy schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:36:
[...]

Beetje vreemd advies als je niet hebt vergeleken met HR++.
Eh wat? hoezo dan? jij vindt het niet logisch dat 3 glasplaten geluid toch echt beter tegenhouden dan 2 glasplaten? :z

• MinhTuan
ik heb nagevraagd, voor HR++ 5/15/4 kost geen extra, voor Triple glas kost wel 1476 euro extra
is dit dan moeite waard om Triple glas te nemen? aangezien dat onze woning uit 1990 is.

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MinhTuan schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:48:
hoi,
ik heb een vraagje over betaling, in de offerte staat
35% aanbetaling bij opdracht
60% voor aanvang van de installatie
5% binnen 14 dagen na installatie

ik kan wel begrepen dat ze 35% aanbetaling willen maar 60% voor aanvang van de installatie vind ik een beetje vreemd, is dit normaal??
Volgens de wet mag een aanbetaling maximaal 50% bedragen. Dus je hoeft er niet mee akkoord te gaan.

• _JGC_
  • Nu online
MinhTuan schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:33:
ik heb nagevraagd, voor HR++ 5/15/4 kost geen extra, voor Triple glas kost wel 1476 euro extra
is dit dan moeite waard om Triple glas te nemen? aangezien dat onze woning uit 1990 is.
Vanaf 1988 geldt volgens bouwbesluit RC=2,0m2K/W voor de gevel.

Voor HR++ met de juiste spouwdikte en spacers geldt Ug=1, zit je op Rc=1,0m2K/W
Voor triple met 2x15mm spouw zit je op Ug=0,6. Zit je op Rc=1/0,6=1,67m2K/W

Zelfs met triple glas blijft het glas het grootste warmtelek.

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:34
Vorige week hebben we op de eerste verdieping 5 ramen laten vervangen door kunststof kozijnen van het merk Gealan met HR++. Dat is een hele vooruitgang van oude houten kozijnen met oud lek dubbelglas.

• MinhTuan
hoi _JGC_
dus ik kan het beter de triple niet nemen aangezien dat niet echt veel verbeterd is?
wat is de beste opstelling voor HR++ (5/15/4 of 4/15/5 etc)i.c.m Rehau Synego die met Rc=1,0m2K/W waarde?

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:01
Wij zitten op dit moment midden in de verbouwing van Schuco 7 kamer kozijnen met triple 0,5.

Nog niet geheel klaar maar wel een heel verschil al met het dubbele glas uit de jaren 80!

• _JGC_
  • Nu online
MinhTuan schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:34:
hoi _JGC_
dus ik kan het beter de triple niet nemen aangezien dat niet echt veel verbeterd is?
wat is de beste opstelling voor HR++ (5/15/4 of 4/15/5 etc)i.c.m Rehau Synego die met Rc=1,0m2K/W waarde?
Juist wel. Je gooit er 10% extra tegenaan en je energieverlies via de ramen gaat 30-40% naar beneden.

De redenatie is vaak "mijn huis is oud dus heeft geen zin", dat probeerde ik te ontkrachten.

• Ultraboy
Fr33z schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:51:
[...]

Eh wat? hoezo dan? jij vindt het niet logisch dat 3 glasplaten geluid toch echt beter tegenhouden dan 2 glasplaten? :z
Ik vind je advies ongefundeerd omdat je die zonder eigen ervaring geeft. "Logisch" is geen argument.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:51
Ultraboy schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:15:
[...]

Ik vind je advies ongefundeerd omdat je die zonder eigen ervaring geeft. "Logisch" is geen argument.
triple = meer massa + extra veer (luchtspouw) = meer beter Maar ook bij triple wil je 1 plaat van een andere dikte omdat anders de resonantie ferquentie van het glas (in geluid) er gewoon doorheen komt alsof er geen glas is.

(wel uitgaande van gelijke glas diktes dubbelglas met een plaat van 16mm ofzo werkt ook heel goed ;)

[Voor 12% gewijzigd door twain4me op 02-03-2023 20:45]

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:27
Wij hadden een offerte aangevraagd voor een 3-delige kunstof schuifpui van type Schmidt Quinline 74, waarbij de 2 rechterdelen volledig naar links geschoven kunnen worden. Onze leverancier kwam met de volgende melding:
De schuifpui wordt een “3-sporige” schuifpui. De 3-spoors hefschuifpui is ten aanzien van de luchtdoorlaatbaarheid en de slagregendichtheid niet geschikt om te worden ingebouwd op plaatsen waar de deur rechtstreek is blootgesteld aan weersinvloeden. Wanneer de schuifpui toch op een dergelijke plaats wordt ingebouwd, moeten de nodige voorzorgmaatregelen worden genomen. De verantwoordelijk van de voorzorgsmaatregelen liggen uitsluitend bij de klant.
Zonder verdere details welke maatregelen genomen moet worden. Communicatie met Schmidt gaat ook niet heen snel.

De schuifpui zou bij ons wel blootgesteld worden aan deze omstandigheden. Wat voor verdere maatregelen zouden van toepassing kunnen zijn? Het lijkt ons dat de aansluiting van de vleugeldelen hetzelfde moet zijn dan bij een 2-spoors. Waar zit het verschil? Gaat het dan om water-afvoer van het spoor of iets anders?

• twain4me
KIMBLE schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:16:
Wij hadden een offerte aangevraagd voor een 3-delige kunstof schuifpui van type Schmidt Quinline 74, waarbij de 2 rechterdelen volledig naar links geschoven kunnen worden. Onze leverancier kwam met de volgende melding:

[...]

Zonder verdere details welke maatregelen genomen moet worden. Communicatie met Schmidt gaat ook niet heen snel.

De schuifpui zou bij ons wel blootgesteld worden aan deze omstandigheden. Wat voor verdere maatregelen zouden van toepassing kunnen zijn? Het lijkt ons dat de aansluiting van de vleugeldelen hetzelfde moet zijn dan bij een 2-spoors. Waar zit het verschil? Gaat het dan om water-afvoer van het spoor of iets anders?
ik vermoed dat ze een afdakje willen.

• Stiletto
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-03 18:10
Heeft iemand ervaring met het merk KUFA kozijnen Model S9000.nl plus, serie T1, T2, T3 ??

HR++ glas U1,1

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:00
Mijn appartement maakt deel uit van een VvE. Enige tijd geleden is een werkgroep gestart met het opvragen van offertes om te verduurzamen, zo ook het vervangen van alle bestaande kozijnen + glas. Deze week is vanuit de werkgroep meer informatie gedeeld over de ontvangen offertes. Daar schrok iedereen toch behoorlijk van, al is het vermelden waard dat niemand precies weet of dit nou 'duur' is of niet. De huidige offerte is gebasseerd op het vervangen van 10 kozijnen per woning met HR++ (Ug=1,1) glas en de voordeur. Kozijnen aan de achterkant zijn op 3 plekken ook voorzien van een deur. Uit de offerte maak ik op dat er gebruik wordt gemaakt van Schuco CT 70 kozijnen. Na het doornemen van dit topic lijken dit prima kozijnen te zijn. Totaal prijs (producten, plaatsen, afvoeren) komt uit op 44k. Dit is de goedkoopste offerte, andere gaan richting de 50k onder dezelfde voorwaarden. Hieronder wat meer details/bijzonderheden m.b.t. de kozijnen, kan iemand hier iets over zeggen?:

1: buitendraaiende toegangsdeur naar dakterras in woonkamer (1ste verdieping)

2: draaikiepraam woonkamer (1ste verdieping)

3: buitendraaiende balkondeur slaapkamer (2de verdieping)

4: draaikiepraam slaapkamer (2de verdieping)

5: buitendraaiende balkondeur slaapkamer (2de verdieping)

6: klapraam badkamer (2de verdieping)

7: draaikiepraam hal (2de verdieping)

8: klaapraam tiolet (1ste verdieping)

9: draaikiepraam & stolpraam keuken (1ste verdieping)

10: raam hal (begaande grond)

11: binnendraaiende voordeur (begaande grond)

Toevoeging (17:00 uur): ik twijfel zelf heel erg of met de grote partij ramen, zeker in de woonkamer, HR++ voldoende is. Momenteel zit er jaren 80 dubbelglas in en de koudeval is duidelijk aanwezig. Alle huidige draaikiepramen zijn overigens zelf enkelglas.

[Voor 3% gewijzigd door laquaezzi op 08-03-2023 17:02]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Utlbrt
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:46
@laquaezzi Ik vind het heel erg duur, al verbaast mij het niet..
Het probleem zit hem voornamelijk in het aantal deuren in jou woning, in tegenstelling tot andere woningen (die d'r maar 2 over het algemeen hebben) heb jij d'r 4.
Dat is al snel 4*2.5-4k, dan tikt het hard aan..

• laquaezzi
Utlbrt schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:00:
@laquaezzi Ik vind het heel erg duur, al verbaast mij het niet..
Het probleem zit hem voornamelijk in het aantal deuren in jou woning, in tegenstelling tot andere woningen (die d'r maar 2 over het algemeen hebben) heb jij d'r 4.
Dat is al snel 4*2.5-4k, dan tikt het hard aan..
Daar zit natuurlijk een grote kern van waarheid in. De prijzen van de kozijnen waar ook een deur inzet zijn als volgt:

1: buitendraaiende toegangsdeur naar dakterras in woonkamer (1ste verdieping) 8,4k
3: buitendraaiende balkondeur slaapkamer (2de verdieping) 4,4k
5: buitendraaiende balkondeur slaapkamer (2de verdieping) 4,6k

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Utlbrt
laquaezzi schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:12:
[...]

Daar zit natuurlijk een grote kern van waarheid in. De prijzen van de kozijnen waar ook een deur inzet zijn als volgt:

1: buitendraaiende toegangsdeur naar dakterras in woonkamer (1ste verdieping) 8,4k
3: buitendraaiende balkondeur slaapkamer (2de verdieping) 4,4k
5: buitendraaiende balkondeur slaapkamer (2de verdieping) 4,6k
Zo, die durven, 8.5k voor een deur. Ik vind het nogal wat..
Tevens, als je de mogelijkheid hebt, zou ik voor die paar tientjes per raamoppervlak voor HR+++ gaan.
Isoleert beter en houdt geluid veel beter tegen, dat is wat mij heel erg opviel toen het geplaatst was

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:24

Illusion

(the art of)

@laquaezzi al die deuren zijn natuurlijk duur.
Maar ook al die blinde panelen aan de onderzijde tikken behoorlijk aan. Zowel kosten van het paneel zelf, als de gevolgen voor de maat & gewicht van kozijn. Let ook goed op welke isolatiewaarde ze voor de blinde panelen geven. Al met al is dat best een oppervlak namelijk.

[Voor 19% gewijzigd door Illusion op 08-03-2023 18:07]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:57
@laquaezzi
Maar moeten het ook allemaal echte deuren zijn? Wij hebben een dakterras, de huidige deur is alleen om het terras op en af te gaan maar is nooit een ingang bij thuiskomst. Dat wordt bij plaatsing van onze nieuwe kozijnen een draaikiepraam met het formaat van een deur.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• twain4me
laquaezzi schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:44:
Mijn appartement maakt deel uit van een VvE. Enige tijd geleden is een werkgroep gestart met het opvragen van offertes om te verduurzamen, zo ook het vervangen van alle bestaande kozijnen + glas. Deze week is vanuit de werkgroep meer informatie gedeeld over de ontvangen offertes. Daar schrok iedereen toch behoorlijk van, al is het vermelden waard dat niemand precies weet of dit nou 'duur' is of niet. De huidige offerte is gebasseerd op het vervangen van 10 kozijnen per woning met HR++ (Ug=1,1) glas en de voordeur. Kozijnen aan de achterkant zijn op 3 plekken ook voorzien van een deur. Uit de offerte maak ik op dat er gebruik wordt gemaakt van Schuco CT 70 kozijnen. Na het doornemen van dit topic lijken dit prima kozijnen te zijn. Totaal prijs (producten, plaatsen, afvoeren) komt uit op 44k. Dit is de goedkoopste offerte, andere gaan richting de 50k onder dezelfde voorwaarden. Hieronder wat meer details/bijzonderheden m.b.t. de kozijnen, kan iemand hier iets over zeggen?:

1: buitendraaiende toegangsdeur naar dakterras in woonkamer (1ste verdieping)[Afbeelding]

2: draaikiepraam woonkamer (1ste verdieping)
[Afbeelding]

3: buitendraaiende balkondeur slaapkamer (2de verdieping)
[Afbeelding]

4: draaikiepraam slaapkamer (2de verdieping)
[Afbeelding]

5: buitendraaiende balkondeur slaapkamer (2de verdieping)
[Afbeelding]

6: klapraam badkamer (2de verdieping)
[Afbeelding]

7: draaikiepraam hal (2de verdieping)
[Afbeelding]

8: klaapraam tiolet (1ste verdieping)
[Afbeelding]

9: draaikiepraam & stolpraam keuken (1ste verdieping)
[Afbeelding]

10: raam hal (begaande grond)
[Afbeelding]

11: binnendraaiende voordeur (begaande grond)
[Afbeelding]

Toevoeging (17:00 uur): ik twijfel zelf heel erg of met de grote partij ramen, zeker in de woonkamer, HR++ voldoende is. Momenteel zit er jaren 80 dubbelglas in en de koudeval is duidelijk aanwezig. Alle huidige draaikiepramen zijn overigens zelf enkelglas.
Heel lullig maar je betaald waarschijnlijk ook zoiets als VVE toeslag. Als je zaken gaat doen met een VVE weet je bijna zeker dat je gezeur krijgt.in bijna elk gebouw woond er wel 1.
Ik zou kijken wat HR+++ kost ik verwacht met deze elementen toch al een kraan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
@laquaezzi Die raampjes voor badkamer en wc lijken me heel erg klein. Kan je dat niet vervangen door vast glas met een rooster?

Edit: verder die kleine k*t raampjes boven de draaikiep.. weet niet of je ermee weg komt, maar hier hebben we gekozen voor volledige hoogte draaikiep en bovenste raampje laten vervallen.

[Voor 42% gewijzigd door _JGC_ op 08-03-2023 22:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Ik zou even goed kijken naar al die kleine raampjes boven de deuren ed. Dat is relatief duur. Dit lijkt mij een ideaal moment om eea eens op te schonen. Wij konden die probleemloos weglaten met grotere draaikiepers met triple. Het hoeft vast niet een op een vervangen te worden toch?

En eerlijk gezegd zou ik ook kijken hoeveel triple duurder is. Dat is vooral duurder door de vervanging van kozijnen. Dus als je die toch al doet... Gewicht is geen ding (lees die kraan komt toch al).

En wil je echt 'los' dan kan je ook nog nadenken over die dichte panelen. Wij hebben ze achter weggelaten, qua kosten doet dat niets. De lagere kosten van het eenvoudiger kozijn woog probleemloos op tegen de kosten van meer glas.

En ja, het is aardig duur.

[Voor 21% gewijzigd door Roozzz op 08-03-2023 22:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
ninjazx9r98 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:45:
@laquaezzi
Maar moeten het ook allemaal echte deuren zijn? Wij hebben een dakterras, de huidige deur is alleen om het terras op en af te gaan maar is nooit een ingang bij thuiskomst. Dat wordt bij plaatsing van onze nieuwe kozijnen een draaikiepraam met het formaat van een deur.
En dan niet meer naar binnen kunnen omdat je een paar honderd euro wilde besparen door voor een raam ipv een deur te kiezen. Best lullig zonder beslag. Sta je daar op je dakterras 😂

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:57
Johan Bogle schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:55:
[...]
En dan niet meer naar binnen kunnen omdat je een paar honderd euro wilde besparen door voor een raam ipv een deur te kiezen. Best lullig zonder beslag. Sta je daar op je dakterras 😂
Hoe denk jij dan dat het mogelijk is om niet meer naar binnen te kunnen? De boel gaat vanzelf "op slot" of iets in die richting?
Het is niet alsof het iets heel bijzonders is, die dingen worden volop toegepast en kun je ook vinden als draaikiepdeur.

• laquaezzi
Dank allemaal voor de reply. Weet dat dit dus pas een eerste offerte is op basis van de huidige situatie (kleine raampjes toilet, badkamer, boven de deuren etc). Ik speelde ook met de gedachte om daar nog een voorstel op te doen. Momenteel is het zo dat de kozijnen en het glas onder de VvE vallen. Hier komt mogelijk verandering in door het wijzigen van de akte. Uiteraard met genoeg voorstemmers.

Als ik het zo lees is de prijs op basis van de huidige situatie dus niet zo vreemd.

• Ivow85
Al die kleine raampjes maken het duur. Ook dat stolpraam bij de keuken lijkt me overbodig.

In de slaapkamers hebben wij steeds twee ramen van gelijke afmetingen. Een vast raam was bij ons zo'n 500 euro goedkoper dan een raam met draaiend deel. Daarnaast zijn het best grote kozijnen en ulik lees VVE. Dus waarschijnlijk is er een kraan noodzakelijk.
Aan ons is ook verteld dat hele kleine raampjes extreem duur zijn, omdat daarvoor de profielen handmatig bewerkt moeten worden ipv machinaal. Dat is bij jouw toilet raampje zeker het geval en mogelijk ook bij je badkamer raam.

Voor 8 ramen (4 vast, 4 draaikiep) en een achterdeur, ook alles Schuco en met triple glas en inclusief horren, waren wij nog geen 40% kwijt ten opzichte van het bedrag wat jij noemt. Maar onze ramen zijn niet heel groot (5x dagmaat 120x120 en 3x 140x195) en hebben geen losse vak-indeling dus ook niet goed vergelijkbaar.

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 26-03 21:09
We hebben 4 offertes ontvangen voor de kunststof kozijnen voor de begane grond en 1e verdieping. We zijn ons huis aan het renoveren en verduurzamen en gaan over op warmtepomp met ltv; daarom focussen we ons ook op de u-waarde. O.a. Schucco, Alupast en Decco wordt aangeboden.

- 25,5k ex btw voor tripple glas (0,7 u-waarde)
- 24,2k incl btw met dubbel glas (5-15-4)
- 22,6k incl btw met hr++ (1,2 a 1,3 u-waarde)
- 25,7k incl btw met tripple glas (0,95 u-waarde)

Het gaat om 14 onderdelen; waaronder de voordeur. Omtrek is 79,5

Die 0,7 waarde met trippleglas leek mij wel waardevol; alleen wel heel erg duur?
Het tripple-glas met 0,95 u-waarde is heel slecht trippel glas?

Zou een waarde van 1,2 voldoende zijn bij een ltv-huis met warmpomp?

[Voor 6% gewijzigd door Pieter2 op 09-03-2023 18:02]

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:39
Pieter2 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:58:
We hebben 4 offertes ontvangen voor de kunststof kozijnen voor de begane grond en 1e verdieping. We zijn ons huis aan het renoveren en verduurzamen en gaan over op warmtepomp met ltv; daarom focussen we ons ook op de u-waarde. O.a. Schucco, Alupast en Decco wordt aangeboden.

- 25,5k ex btw voor tripple glas (0,7 u-waarde)
- 24,2k incl btw met dubbel glas (5-15-4)
- 22,6k incl btw met hr++ (1,2 a 1,3 u-waarde)
- 25,7k incl btw met tripple glas (0,95 u-waarde)

Het gaat om 14 onderdelen; waaronder de voordeur. Omtrek is 79,5

Die 0,7 waarde met trippleglas leek mij wel waardevol; alleen wel heel erg duur?
Het tripple-glas met 0,95 u-waarde is heel slecht trippel glas?

Sowieso geen ISDE-subsidie voor triple glas met u-waarde boven de 0.7. Dus dat beantwoordt je vraag over de u-waarde wel een beetje.

• twain4me
Pieter2 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:58:

je belangrijkste denkfout is denken dat je isolatie nodig hebt voor een warmtepomp, je hebt afgifte nodig isolatie beperkt met name je jaarverbruik. veder is uiteraard meer isolatie meer beter. en comfort verhogend

persoonlijk zou ik momenteel echt minimaal 1.0 nemen wat haalbaar is met dubbelglas+ gasvulling+reflectielaag+warmedge. (ofwel goed HR++) maar zeker bij kunststof zijn de extra kosten voor HR+++ meestal marginaal en hoewel je een euro maar 1 keer kan uitgeven is het verschil in kosten met 0.7 toch minimaal? en je krijgt 80% beter glas voor iets van 15% meer geld. eigenlijk is dat gewoon een nobrainer.

• Pieter2
twain4me schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:18:
[...]

je belangrijkste denkfout is denken dat je isolatie nodig hebt voor een warmtepomp, je hebt afgifte nodig isolatie beperkt met name je jaarverbruik. veder is uiteraard meer isolatie meer beter. en comfort verhogend

persoonlijk zou ik momenteel echt minimaal 1.0 nemen wat haalbaar is met dubbelglas+ gasvulling+reflectielaag+warmedge. (ofwel goed HR++) maar zeker bij kunststof zijn de extra kosten voor HR+++ meestal marginaal en hoewel je een euro maar 1 keer kan uitgeven is het verschil in kosten met 0.7 toch minimaal? en je krijgt 80% beter glas voor iets van 15% meer geld. eigenlijk is dat gewoon een nobrainer.
Wellicht wat onduideliijk; maar de offerte was ex btw; dus inclusief btw is die 31k voor een u-waarde van 0,7. Dus dat is wel meer dan 15%. Ik ga de andere partijen ook vragen of ze ander glas kunnen plaatsen.

• Pieter2
Hondjeee schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:04:
[...]

Sowieso geen ISDE-subsidie voor triple glas met u-waarde boven de 0.7. Dus dat beantwoordt je vraag over de u-waarde wel een beetje.
Dank voor het meedenken; ik lees nu dit inderdaad:
- De isolatiewaarde (U-waarde) voor het Triple-glas is maximaal 0,7 W/m2K.
- Bij de toepassing van Triple glas moet u verplicht ook de kozijnen vervangen door isolerende kozijnen met een Uf-waarde van maximaal 1,5 W/m2K.

Update: wellicht dat ik 2 kengetallen door elkaar haal.
Er staat voor raam 1:
- Glas: one/16Ar/4/16Ar/4one [Ug=0.5] (44mm)
- 0,97 w/m2 k

Gaat het dan juist om de 0,5 en niet om de 0,97?

[Voor 15% gewijzigd door Pieter2 op 09-03-2023 18:52]

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:39
Pieter2 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:43:
[...]

Dank voor het meedenken; ik lees nu dit inderdaad:
- De isolatiewaarde (U-waarde) voor het Triple-glas is maximaal 0,7 W/m2K.
- Bij de toepassing van Triple glas moet u verplicht ook de kozijnen vervangen door isolerende kozijnen met een Uf-waarde van maximaal 1,5 W/m2K.

Update: wellicht dat ik 2 kengetallen door elkaar haal.
Er staat voor raam 1:
- Glas: one/16Ar/4/16Ar/4one [Ug=0.5] (44mm)
- 0,97 w/m2 k

Gaat het dan juist om de 0,5 en niet om de 0,97?
Ug is de u-waarde van het glas, dus 0,5. En ik ga ervan uit dat de 0,97 de u-waarde van het kozijn is. Beide voldoen daarmee aan de eisen van de subsidie.

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:11
Johan Bogle schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 22:55:
[...]
Dit scheelt makkelijk een paar duizend euro, echt niet een paar honderd. Deuren zijn echt schreeuwend duur.

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:46
Momenteel zijn ze bij ons op de gehele eerste verdieping kunststof kozijnen aan het plaatsen. Alleen hebben we een ding wat niet helemaal naar onze wens is: de kleur van de rubbers. Bij het opstellen van de offerte aangegeven dat we zwart willen zoals beneden, maar uiteindelijk grijs gekregen. Belletje gepleegd, en de reactie was dat deze grijze van betere kwaliteit zijn en langer meegaan in het algemeen. Iemand anders die dit weleens heeft meegekregen? Het klinkt bij mij als een stukje goedpraten.

Verder is grijs de standaard bij het merk Veka. Helaas is de kleur ook niet in de offerte opgenomen zie ik achteraf. Misschien ben ik onnodig kritisch, maar ik vind het wel opvallen.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
Dimitri_Klokov schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:15:
Momenteel zijn ze bij ons op de gehele eerste verdieping kunststof kozijnen aan het plaatsen. Alleen hebben we een ding wat niet helemaal naar onze wens is: de kleur van de rubbers. Bij het opstellen van de offerte aangegeven dat we zwart willen zoals beneden, maar uiteindelijk grijs gekregen. Belletje gepleegd, en de reactie was dat deze grijze van betere kwaliteit zijn en langer meegaan in het algemeen. Iemand anders die dit weleens heeft meegekregen? Het klinkt bij mij als een stukje goedpraten.

Verder is grijs de standaard bij het merk Veka. Helaas is de kleur ook niet in de offerte opgenomen zie ik achteraf. Misschien ben ik onnodig kritisch, maar ik vind het wel opvallen.
Zou het mogelijk zijn om die zelf handmatig te vervangen? Dan kun je er misschien goed uitkomen met je leverancier door te vragen om een rolletje zwarte rubbers.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Dimitri_Klokov
Barleone schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:11:
[...]

Zou het mogelijk zijn om die zelf handmatig te vervangen? Dan kun je er misschien goed uitkomen met je leverancier door te vragen om een rolletje zwarte rubbers.
Had het nagevraagd. Sommige zijn makkelijk te vervangen, maar andere zitten weer goed vastgelijmd. Twee verschillende kleuren is dan ook weer net niet zeg maar.

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

Kritisch misschien wel, maar afspraak is afspraak, daarnaast zelf vervangen ligt natuurlijk ook even aan de afmetingen van de ramen, dat triple glas weegt nog al wat. Of je moet ze alleen aan de binnenzijde willen vervangen, door middel van nieuwe glaslatten.

Overigens ik moest zelf kijken wat ik thuis heb, heb een gedeelte grijs (kozijnen uit 2010), en kozijnen welke ik zelf afgelopen jaar heb geplaatst zijn zwart, dus zolang je er niet bewust over nadenkt valt het bijna niet op.

PS2 SRSM Moon

• Ultraboy

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aangezien het consequent de gehele eerste verdieping betreft, zou ik het niet storend vinden. Het een weet, meer niet. En als de installatie (het allerbelangrijkste!) perfect is, zou ik er geen aandacht meer aan geven. Vast verder weinigen die het zal opvallen.

• Dimitri_Klokov
Ja we laten het ook zo. Montage is verder perfect verlopen dus zoiets kan ik dan wel wat makkelijker naast me neerleggen. We hebben ze door Veld Kozijntechniek laten plaatsen, en ze hebben hun goede naam verder zeker weer waargemaakt. Zal straks wat foto's plaatsen.

Edit:

Eindelijk af van de slecht sluitende ramen met alleen oud dubbel glas. Die ene kon helemaal niet open. Tegenwoordig kost het een vermogen maar het was elke cent waard. Ook fijn dat ze de randen niet helemaal vol gegooid hebben met kit. Binnenkort nog rolluiken en schilderwerk voor het hout om het af te maken. :9

[Voor 80% gewijzigd door Dimitri_Klokov op 18-03-2023 16:49]

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51
Dimitri_Klokov schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:40:
Ja we laten het ook zo. Montage is verder perfect verlopen dus zoiets kan ik dan wel wat makkelijker naast me neerleggen. We hebben ze door Veld Kozijntechniek laten plaatsen, en ze hebben hun goede naam verder zeker weer waargemaakt. Zal straks wat foto's plaatsen.
Top! Ben zelf ook aan het rondkijken in de omgeving Nijmegen/Maas-Waal. Zou zo maar een adres voor ons kunnen zijn.

• Ultraboy
Dimitri_Klokov schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:40:
Eindelijk af van de slecht sluitende ramen met alleen oud dubbel glas. Die ene kon helemaal niet open. Tegenwoordig kost het een vermogen maar het was elke cent waard. Ook fijn dat ze de randen niet helemaal vol gegooid hebben met kit. Binnenkort nog rolluiken en schilderwerk voor het hout om het af te maken. :9
Verschillen van dag en nacht!
Erg mooi geworden. Superdeur!
Rubbers zitten aan de binnenkant. Dus who cares!

• Pieter2
We zijn uiteindelijk uitgekomen op 2 offertes waar we tussen willen kiezen. Het betreft de goedkoopste en de een na duurste. We hadden 1 offerte die was rond 30.000,- en een aantal offertes rond de 24.000,-.

Offerte 1
- 20.000,-
- Tripple glas 0,6
- Garantie nog onbekend
- Partij heeft wel een website; maar er zijn geen reviews gevonden. Daarom hebben we wat vraagtekens
- Veka softline 82 systeem

Offerte
- 27.500,-
- Tripple glas / 0,6
- De aannemer is relatief grote partij; online veel positieve reviews te vinden
- Profel systeem

Zit er veel verschil tussen de systemen van profel en veka? Qua kwaliteit, isolatie of andere kenmerken?

• _JGC_
  • Nu online
Veka lijkt voor zover ik kan vinden iets beter te isoleren dan Profel. Profel levert de kozijnen als compleet product op maat, Veka verkoopt losse profielen die door een derde partij inelkaar gezet worden. Hoeft niet per se beter of slechter te zijn, maar heb je van beide aanbieders proefstukjes gezien?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb zelf Profel en ben er echt wel over te spreken. Kwalitatief niks op aan te merken :)
En het is triple, niet tripple.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:28
Wij hebben een week geleden alle kozijnen op de eerste verdieping laten vervangen voor kunststof kozijnen van Profel, vlak profiel, compleet met horren.
Isolatie is merkbaar beter, ook zeker het geluid.
Binnenkort beneden ook nog e.e.a. vervangen.
Er zit beslag van Roto in, heb ik zelf uit de handel goede ervaringen mee.

Alles gedaan door Damen&Groen, hebben erg netjes werk geleverd.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

hansie_k schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:43:
Wij hebben een week geleden alle kozijnen op de eerste verdieping laten vervangen voor kunststof kozijnen van Profel, vlak profiel, compleet met horren.
Isolatie is merkbaar beter, ook zeker het geluid.
Binnenkort beneden ook nog e.e.a. vervangen.
Er zit beslag van Roto in, heb ik zelf uit de handel goede ervaringen mee.

Alles gedaan door Damen&Groen, hebben erg netjes werk geleverd.
Had je beter een paar weken gewacht :P profel heeft nu een nieuw profiel, vleugels zelf 80mm dik en robuuster beslag. De ramen zijn nu net in productie gegaan :)

De Nederbelg !

• _JGC_
  • Nu online
Jellabie schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:29:
[...]

Had je beter een paar weken gewacht :P profel heeft nu een nieuw profiel, vleugels zelf 80mm dik en robuuster beslag. De ramen zijn nu net in productie gegaan :)
Als je bedenkt dat er vaak een week of 10 levertijd op zit, dan is dat spul al een maand of 3 geleden besteld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:28
_JGC_ schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:09:
[...]

Als je bedenkt dat er vaak een week of 10 levertijd op zit, dan is dat spul al een maand of 3 geleden besteld.
T is zelf langer geleden besteld, vlak na de zomer zo even uit m'n hoofd.
Momenteel zit er 25 weken levertijd op

En zo kan je altijd wel wachten op iets nieuws... 😉

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:28

Rzaan

Altijd zoekende

Ik stel mijn vraag ook even hier, want denk dat er veel mensen op dit topic geabonneerd zijn.

In ons huis komen nieuwe kunststof kozijnen.
Zwart of antraciet.

De voordeur zou ik graag ik hout willen.
Niet een massief houten deur, maar een goed geïsoleerde deur die een echte houtlook heeft.

Ik zou het liefste dezelfde kozijnen-lijn doorvoeren.
Maar kan online de combinatie kunststof kozijn met zo'n soort deur niet vinden.
Dus mijn vraag is: Kan dit eigenlijk wel?
Of is zo'n deur wellicht te zwaar voor een kunststof kozijn?

• Utlbrt
Rzaan schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:49:

[Afbeelding]
Om het goed te begrijpen, je wilt een houten deur in een kunststof kozijn?
Qua gewicht moet het makkelijk kunnen, mijn oude houten deur (hardhout, marantie) woog een stuk minder dan mijn huidige deur van kunsstof met triple glas.

D'r zijn ook dergelijke deuren te vinden in kunststof zoals in jou plaatje, maar goed, of je dat wil betalen is een 2e

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:28

Rzaan

Altijd zoekende

Utlbrt schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:11:
[...]

Om het goed te begrijpen, je wilt een houten deur in een kunststof kozijn?
Qua gewicht moet het makkelijk kunnen, mijn oude houten deur (hardhout, marantie) woog een stuk minder dan mijn huidige deur van kunsstof met triple glas.

D'r zijn ook dergelijke deuren te vinden in kunststof zoals in jou plaatje, maar goed, of je dat wil betalen is een 2e
Ik wil niet per se een houten deur, maar een goed isolerende en veilige deur die er uit ziet alsof hij van hout is.
Dus fineer o.i.d. is ook goed.
Hout ook natuurlijk.
Maar wel gewoon in een PVC kozijn dat enigszins qua vorm gelijk is aan de kozijnen van mijn ramen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Dan vraag je toch met het voorbeeldplaatje leveranciers om een zo'n deur uit de catalogus of maatwerk?

• fixation26
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:42
Ik zou eens naar Polytec kijken. Wij krijgen een isolerende voordeur van Polytec met een houtlook folie eroverheen. Uiteraard is het geen echt hout maar wij vonden het wel mooi. Helaas nog geen foto's want hij wordt pas over een paar maandjes geleverd.
Rzaan schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:49:
Ik stel mijn vraag ook even hier, want denk dat er veel mensen op dit topic geabonneerd zijn.

In ons huis komen nieuwe kunststof kozijnen.
Zwart of antraciet.

De voordeur zou ik graag ik hout willen.
Niet een massief houten deur, maar een goed geïsoleerde deur die een echte houtlook heeft.

Ik zou het liefste dezelfde kozijnen-lijn doorvoeren.
Maar kan online de combinatie kunststof kozijn met zo'n soort deur niet vinden.

[Afbeelding]
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee