Nou, Ik heb de nieuwe firmware, en
Tado heeft ook mijn systeem verklooid.
Mijn ketel heeft een comfort en een eco-stand, in Comfort stand wordt de warmtewisselaar warm gehouden, en heb je lekker snel water. In Eco-stand is dat niet, scheelt wat tijd maar vooral ook veel gas. Al sinds ik
tado heb schakel ik met een programma tusssen eco en comfort, zodat ik sochtends lekker snel kan douchen, maar de rest van de dag niet nodeloos energie gebruik.
Tado heeft het nu voor elkaar gekregen dat ik in de Eco stand helemaal geen warm water meer krijg, waardoor ik dus altijd in de comfort-stand moet staan als ik thuis ben, en dus extra gas gebruik. Niet bepaald zuinig.
Dit is nu al de tweede keer in een maand dat
Tado hun service zelf omzeep heeft geholpen, en we zitten nu maar aan het begin van het stookseizoen. Met de belachelijke korte batterijduur kon ik op zich nog wel leven, maar zaken als dat de thermostaat de hele nacht blijft stoken of dat hij zelfstandig besluit dat er vandaag niet meer gedouched kan worden (altijd fijn als je in de douche stapt en het water wordt alleen maar kouder), dat kan echt niet. Dan kan ik beter een simpele ronde Honeywell ophangen.