iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 406 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-08 14:39
https://www.marktplaats.n...ro-stuur-met-t3pa-pedalen

deze is ook de goede toch? dan koop ik deze :-D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:12
Ja hoor, zelfde set als waar ik mee rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozza
Frontysco schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:13:
Ja hoor, zelfde set als waar ik mee rijd.
Nice straks ophalen voor 140.. heb er zin in. bedankt voor de snelle reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Ozza schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:33:
[...]

Nice straks ophalen voor 140.. heb er zin in. bedankt voor de snelle reactie.
Volgende tip. Ik weet niet of je al iRacing hebt je kunt met een nieuwe account 2 jaar afsluiten voor 120€ scheelt je toch weer 80€ ;)

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frontysco
Als we toch tips aan het geven zijn. Bedenk je dat iRacing geen Need for speed is. Een sim rijden doe je niet in een uurtje. Geef het tijd en luister en voel goed naar de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Frontysco schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 13:53:
Als we toch tips aan het geven zijn. Bedenk je dat iRacing geen Need for speed is. Een sim rijden doe je niet in een uurtje. Geef het tijd en luister en voel goed naar de auto.
En nog een tip: Probeer geen Bottas in Hongarije te doen. Winnen doe je niet in bocht 1 van ronde 1 :*)

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:37

Niellie41

[object Object]

AlwaysNick schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:20:
[...]

En nog een tip: Probeer geen Bottas in Hongarije te doen. Winnen doe je niet in bocht 1 van ronde 1 :*)
Daarom doe ik dat in bocht 2. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Laatste tip dan. :+

Zorg vooral dat je plezier hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Niellie41 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 14:57:
[...]

Daarom doe ik dat in bocht 2. :+
Dat is ook een optie 8)7 |:( :+ :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:20
Plezier?! Het is wel een serieuze zaak hoor. We hebben het hier niet zomaar over een spelletje, het is sim racen! O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:12

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Reactie Greg West t.a.v. brake dragging wat afgelopen periode een hot topic is:

We appreciate your patience as we have been monitoring and evaluating the increased discussion regarding drivers dragging their brakes during qualifying sessions in order to build more temperature in their tires.

First and foremost, it is important to note that iRacing takes these discussions seriously. Any delay in response by staff is a product of a number of internal discussions and tests. It is important for us to ensure we fully understand what the community is experiencing and discuss the impact that any, of a number of possible updates, would have on the service as a whole.

Secondly, it is important to note that the process of dragging brakes while warming the tires on an outlap is a commonly used real-world tactic across many levels of motorsport from club level all the way to professional ranks. iRacing’s physics model takes such heat transfers into account. This concept, in-of-itself, is not an exploit. This is simply part of the process of racing.

We are aware of everyone's concerns regarding qualifying scrutiny and currently have our team evaluating what the most appropriate course of action is in both the short term and over time to minimize exploitive behaviors and to keep the on-track action as realistic as possible.

I can say that the first option that we are looking at is to make the qualifying sessions more transparent. The ability to view your fellow drivers during qualifying would make those sessions more entertaining while you are waiting but also would allow for community policing of unrealistic driving behavior (such as pit lane driving) and a simpler process to submit a protest. As with most things, making such a change is not changing a single line of code but we are looking at this as a change in the near future to help.

We are also evaluating our Qualifying Scrutiny Systems to improve their detection methods for unrealistic driving behaviors. We do currently have a stronger scrutiny level that would require drivers to maintain higher speeds during qualifying and we are currently looking at how such a change would impact the service as a whole. While weaving and dragging brakes is not a violation of the sporting code, requiring drivers to maintain higher speeds would minimize the reliance on such tactics.

Keeping the iRacing service a fair and competitive environment has always been a top priority. This is the reason that we employ a full team of Race Stewards and continue to develop systems such as our Qualifying Scrutiny System. We understand that the community would like us to do more and we are looking at what the best options will be to accomplish that.

See you on the track!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Eerste rondjes ondertussen gemaakt.. gaat beter dan verwacht. Wat ik begrijp.. eerst beginnen in de Mazda en als het beetje constant gaat op de test drive, dan de mazda cup races doen?

Ik doe nu op test drive met driving line aan om de goede lijnen erin te krijgen e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ozza schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:20:
Eerste rondjes ondertussen gemaakt.. gaat beter dan verwacht. Wat ik begrijp.. eerst beginnen in de Mazda en als het beetje constant gaat op de test drive, dan de mazda cup races doen?

Ik doe nu op test drive met driving line aan om de goede lijnen erin te krijgen e.d.
Ik raad je aan zo snel mogelijk de driving line uit te zetten. Anders ga je op die line rijden ipv een goed gevoel voor de auto te ontwikkelen. Je moet je aanleren om op markers langs de baan te reageren met remmen en insturen.
En als je een beetje controle hebt zsm in practice servers gaan rijden met andere deelnemers.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Ik probeer een race te joinen..
Register -> Join -> Practice.. en dan is practice over en dan gaat hij niet naar de race? Wat doe ik fout?

edit:
ah ik join verschillende practice sessions lijkt het.. races zijn elk uur?

[ Voor 23% gewijzigd door Ozza op 23-04-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:06
Races zijn op verschillende momenten, afhankelijk van de serie. Deze website vind ik zelf een prettige om te zien wanneer iets gepland is: https://iracing-week-planner.tmo.lol/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Welke overlays gebruiken jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 09:58
De 5800X3D is voor iRacing VR een heel stuk sneller, vergelijkbaar met de Flight Simulator benchmarks. Ik heb diverse vergelijkingen gemaakt en één ervan op Youtube gezet. Dit vergelijk is puur om het verschil tussen de CPU's aan te geven.

5800X vs 5800X3D, 3733MHz(14-15-14-14-28), RTX3080. 20 auto AI Race op Long Beach.

Settings:
https://imgur.com/a/ZRz1bfu

Video vergelijk:
YouTube: iRacing 5800X vs 5800X3D Long Beach Replay

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Ozza schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:56:
Ik gebruik at the moment https://racelab.app/. Daarbij gebruik ik ook nog crew chief (https://thecrewchief.org/). En Trading paints (https://www.tradingpaints.com/dashboard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ozza schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:56:
In-game niets anders dan wat iRacing beschikbaar heeft. Voor het streamen gebruik ik Racelab app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Razkin schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:19:
De 5800X3D is voor iRacing VR een heel stuk sneller, vergelijkbaar met de Flight Simulator benchmarks. Ik heb diverse vergelijkingen gemaakt en één ervan op Youtube gezet. Dit vergelijk is puur om het verschil tussen de CPU's aan te geven.

5800X vs 5800X3D, 3733MHz(14-15-14-14-28), RTX3080. 20 auto AI Race op Long Beach.

Settings:

Video vergelijk:
Zo dat lijkt op het eerste oog echt een bak te schelen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Gisterenavond nog een race gereden in de VRS GT3 sprint series. Zonder brake dragging maak je op dit moment simpelweg gewoon geen kans. iRacing is een race simulator maar om met 35kph je banden zo te kunnen opwarmen met het bijbehorende tijdverschil, dat is totaal niet in verhouding. Het probleem is alleen als je het zelf niet doet je totaal geen kans maakt aangezien het voorlopig is toegestaan. Maar ik hoop toch serieus dat ze hier wat aan gaan doen. Banden opwarmen in een kwalificatie is normaal, maar wat mij betreft niet op deze manier.

Om mijzelf enige kans te geven in de kwalificatie heb ik maar geprobeerd maar dat ging niet helemaal goed met een diskwalificatie tot gevolg. In de race als #28 gelukkig op kunnen klimmen van de 30e plaats naar de 14e, dus al met al een leuke race gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ze zijn er mee bezig:
We appreciate your patience as we have been monitoring and evaluating the increased discussion regarding drivers dragging their brakes during qualifying sessions in order to build more temperature in their tires.

First and foremost, it is important to note that iRacing takes these discussions seriously. Any delay in response by staff is a product of a number of internal discussions and tests. It is important for us to ensure we fully understand what the community is experiencing and discuss the impact that any, of a number of possible updates, would have on the service as a whole.

Secondly, it is important to note that the process of dragging brakes while warming the tires on an outlap is a commonly used real-world tactic across many levels of motorsport from club level all the way to professional ranks. iRacing’s physics model takes such heat transfers into account. This concept, in-of-itself, is not an exploit. This is simply part of the process of racing.

We are aware of everyone's concerns regarding qualifying scrutiny and currently have our team evaluating what the most appropriate course of action is in both the short term and over time to minimize exploitive behaviors and to keep the on-track action as realistic as possible.

I can say that the first option that we are looking at is to make the qualifying sessions more transparent. The ability to view your fellow drivers during qualifying would make those sessions more entertaining while you are waiting but also would allow for community policing of unrealistic driving behavior (such as pit lane driving) and a simpler process to submit a protest. As with most things, making such a change is not changing a single line of code but we are looking at this as a change in the near future to help.

We are also evaluating our Qualifying Scrutiny Systems to improve their detection methods for unrealistic driving behaviors. We do currently have a stronger scrutiny level that would require drivers to maintain higher speeds during qualifying and we are currently looking at how such a change would impact the service as a whole. While weaving and dragging brakes is not a violation of the sporting code, requiring drivers to maintain higher speeds would minimize the reliance on such tactics.

Keeping the iRacing service a fair and competitive environment has always been a top priority. This is the reason that we employ a full team of Race Stewards and continue to develop systems such as our Qualifying Scrutiny System. We understand that the community would like us to do more and we are looking at what the best options will be to accomplish that.

See you on the track!
https://forums.iracing.co...brake-dragging-on-iracing

Ik vind het wel bijzonder dat men op het forum steeds moord en brand schreeuwt wanneer er een exploit wordt gevonden. Om dan het hele riedeltje steeds weer te herhalen bij de volgende exploit. "ermagerd, this is the worst thing ever. This is the end of the world." etc. etc.

Dit zal niet de laatste keer dat er een exploit wordt gevonden en misbruikt. Dit blijft gewoon een kat en muis spel tussen de (pro) rijders en de developers. Zo wordt iRacing wel steeds beter. Ik vind het goed als je tijdens de kwalificatie andere auto's kan bekijken.

Wat ik alleen niet snap bij deze exploit: geldt dit nu alleen voor GT3? Ik zie geen berichten of videos van andere auto's.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 25-04-2022 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Niellie41 schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:46:
Ze zijn er mee bezig:

[...]

Ik vind het wel bijzonder dat men op het forum steeds moord en brand schreeuwt wanneer er een exploit wordt gevonden. Om dan het hele riedeltje steeds weer te herhalen bij de volgende exploit. "ermagerd, this is the worst thing ever. This is the end of the world." etc. etc.

Dit zal niet de laatste keer dat er een exploit wordt gevonden en misbruikt. Dit blijft gewoon een kat en muis spel tussen de (pro) rijders en de developers. Zo wordt iRacing wel steeds beter. Ik vind het goed als je tijdens de kwalificatie andere auto's kan bekijken.

Wat ik alleen niet snap bij deze exploit: geldt dit nu alleen voor GT3? Ik zie geen berichten of videos van andere auto's.
Ik ben het met je eens dat het niet de laatste keer is dat er een exploit zal worden gevonden en dat uiteindelijk iRacing als simulator beter zal worden.

T.a.v. je laatste punt geldt het zeker niet voor iedere klasse. Met de brazilian stockcar helpt het opwarmen van banden juist niet voor je kwalificatie run en volgens mij ook niet voor de Porsche 992. Maar bij de GT3 is wel aangetoond hoeveel voordeel je er van hebt, dus dat staat in ieder geval niet ter discussie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Ik vrees vooral dat er (nog) meer carnage zal zijn dan gebruikelijk gezien de qualify totaal niet meer iemand z'n snelheid vertegenwoordigd. Heb echt wel geen zin in een extra workout bij de zomerse temperaturen die eraan komen.. zeker in VR

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Hoe werkt dat brake dragging? Heb er wel wat over gelezen maar begrijp niet goed hoe het werkt. Ik rijd ook niet vaak GT3 moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Doubleoz schreef op maandag 25 april 2022 @ 09:09:
[...]

Ik ben het met je eens dat het niet de laatste keer is dat er een exploit zal worden gevonden en dat uiteindelijk iRacing als simulator beter zal worden.

T.a.v. je laatste punt geldt het zeker niet voor iedere klasse. Met de brazilian stockcar helpt het opwarmen van banden juist niet voor je kwalificatie run en volgens mij ook niet voor de Porsche 992. Maar bij de GT3 is wel aangetoond hoeveel voordeel je er van hebt, dus dat staat in ieder geval niet ter discussie.
Het werkt zeker wel voor de 992, het is allemaal zo'n beetje begonnen met de PESC races.

Afgelopen zaterdag bij de race op SPA gebruikten iedereen 9,5 van de 12 minuten om hun banden te warmen om daarna 1 snelle ronde te rijden: YouTube: Race #7 Circuit de Spa-Francorchamps – Porsche TAG Heuer Esports Sup...

Pas met 0:38 op de klok word de eerste echte ronde gezet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

dawg schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:12:
Hoe werkt dat brake dragging? Heb er wel wat over gelezen maar begrijp niet goed hoe het werkt. Ik rijd ook niet vaak GT3 moet ik zeggen.
Hier is een video met meer uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Niellie41 schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:46:
Ze zijn er mee bezig:

[...]

Helemaal mee eens dat er altijd mensen zijn die lopen te zeiken en nooit tevreden zijn maar in dit geval vind ik het wel terecht dat er kritiek is op iracing. Deze bug/exploit is al zeker meer dan een jaar bekend en er is helemaal niks aan gedaan om het in de kern op te lossen. Zie deze clip van 9 januari vorig jaar: https://www.twitch.tv/pab...clips&range=all&sort=time

Het enige wat ze hebben gedaan is de qualifying scrutiny toegevoegd, wat als resultaat heeft gehad dat het nog steeds net zo goed mogelijk is maar nu kost het veel meer tijd en moeite om precies uit te zoeken waar je het wel/niet kunt doen. Nu hebben ze de scrutiny zelfs zo aangepast dat er bij de NEC race rijders DQs kregen terwijl ze een normale outlap/qualy lap reden.

Als je het wil vergelijken met een kat en muis spel dan zie ik het zo voor me: YouTube: Garfield | "Cat and Mouse" Clip | Fox Family Entertainment :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Swoesh schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:42:
[...]

Helemaal mee eens dat er altijd mensen zijn die lopen te zeiken en nooit tevreden zijn maar in dit geval vind ik het wel terecht dat er kritiek is op iracing. Deze bug/exploit is al zeker meer dan een jaar bekend en er is helemaal niks aan gedaan om het in de kern op te lossen. Zie deze clip van 9 januari vorig jaar: https://www.twitch.tv/pab...clips&range=all&sort=time

Het enige wat ze hebben gedaan is de qualifying scrutiny toegevoegd, wat als resultaat heeft gehad dat het nog steeds net zo goed mogelijk is maar nu kost het veel meer tijd en moeite om precies uit te zoeken waar je het wel/niet kunt doen. Nu hebben ze de scrutiny zelfs zo aangepast dat er bij de NEC race rijders DQs kregen terwijl ze een normale outlap/qualy lap reden.

Als je het wil vergelijken met een kat en muis spel dan zie ik het zo voor me: YouTube: Garfield | "Cat and Mouse" Clip | Fox Family Entertainment :P
Die video is niet het zelfde probleem. Dat was inderdaad die burnout exploit in de PESC. Wat er nu aan de hand is iets heel anders, want men gaat remmen en heel hard sturen.

De Q stcutiny is inderdaad toegevoegd als pleister op de wond en om dat eerste probleem snel aan te pakken. Volgens mij zijn er in de tussentijd wel dingen aangepast aan het bandenmodel. GT3 klasse heeft afgelopen build een flinke update gehad (niet alleen aero) en sindsdien hoor ik over de huidige brake drag exploit.

Edit: net de kwalificatie van PESC even bekeken, maar ik zie ze daar niet abrupt sturen. Alleen remmen, wat niet abnormaal is. Het kan natuurlijk ook zijn dat de wedstrijdleiding hier streng naar kijkt, maar dat is lastig met zo'n vol veld.

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 25-04-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Niellie41 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:49:
[...]

Die video is niet het zelfde probleem. Dat was inderdaad die burnout exploit in de PESC. Wat er nu aan de hand is iets heel anders, want men gaat remmen en heel hard sturen.

De Q stcutiny is inderdaad toegevoegd als pleister op de wond en om dat eerste probleem snel aan te pakken. Volgens mij zijn er in de tussentijd wel dingen aangepast aan het bandenmodel. GT3 klasse heeft afgelopen build een flinke update gehad (niet alleen aero) en sindsdien hoor ik over de huidige brake drag exploit.

Edit: net de kwalificatie van PESC even bekeken, maar ik zie ze daar niet abrupt sturen. Alleen remmen, wat niet abnormaal is. Het kan natuurlijk ook zijn dat de wedstrijdleiding hier streng naar kijkt, maar dat is lastig met zo'n vol veld.
Het probleem is identiek aan toen, het sturen voegt heel weinig toe en je ziet ook bij de PESC dat ze dat dus nog maar amper doen. Het enige verschil met het filmpje van Interlagos zijn de toevoeging van de Q scrutiny en het aanpassen van de koppeling, initieel werd het draggen gedaan op slippende koppeling, nu kan dat niet meer met de cup auto omdat die dan door brand.

Wat betreft het bandenmodel is het effect van het draggen door de aanpassing van de banden afgelopen patch nog groter geworden waardoor het nu dus nog meer loont maar in de kern is het probleem nog steeds hetzelfde. Door het opwarmen van je remmen stijgt de kern temperatuur van de band terwijl de bandendruk niet stijgt en de oppervlakte temperatuur van het loopvlak ook laag blijft. Dit zorgt in de iracing physics voor mega veel grip.

Dit is natuurlijk totaal niet realistisch omdat 1. in het echt je remmen naar de klote gaan, 2. de bandendruk gelijk zou moeten oplopen met de temperatuur en 3. de warmte zou moeten doorstralen naar het loopvlak.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

dawg schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:12:
Ik kan je wel een YT video linken maar ik vind het against de rules dus uit principe doe ik het niet. Maar er is genoeg op YT te vinden :X

Edit: Sorry zag dat er al meer reacties waren maar die gaf mijn notificatie niet aan. Ik heb niks gezeg |:(

[ Voor 12% gewijzigd door AlwaysNick op 25-04-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Ik ben er niet bij vanavond. Heb deze leaque al veel banen moeten aanschaffen, tis nu even klaar haha! Ik zie dat ik nog 3 andere mis, kijk wel even wat ik daar doe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• konfig0
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-09 21:56
Niellie41 schreef op maandag 25 april 2022 @ 12:49:
[...]

De gelinkte Twitch VOD is hetzelfde probleem, het is pas later uitgevonden dat heel hard sturen het effect nog meer laptime geeft. Deze PESC race op Interlagos was de eerste keer dat het brake dragging op road gebruikt is, origineel kwam het van oval af. Burnouts was iets dat hiervoor gebruikt werd, iets waartegen de scrutiny wel enigzins tegen helpt en voor zover ik weet werkt het ook niet meer.

Het draggen is in elke auto iets anders, in de 992 Cup sturen ze volgens mij niet maar in GT3 is dit nog wel het geval. Hetzelfde in GT4, GTE (geloof ik), LMP2 en ook meerdere Formula auto's hebben er last van onder andere de Mercedes AMG F1.

Sinds het nieuwe GT3 model deze build is de pace gain ongeveer van 3-4 tienden naar 8 tienden tot een seconde per rondje gesprongen. Het brake draggen is dus al een lange tijd een "probleem" en nu dus nog erger geworden omdat er zoveel rondetijd in zit dat qualifying qualifying niet meer is. Diegene die de scrutiny het meeste omzeilt en dus de meeste tijd in een outlap spendeert aan het brake draggen, zal het snelste zijn.

In PESC wordt het brake draggen nog steeds gebruikt ondanks de toepassing van de qualifying scrutiny. Het is daar zelfs zo erg dat ze meerdere "outlaps" doen en dan het laatste rondje pas normale snelheid gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Frontysco schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:13:
Ik ben er niet bij vanavond. Heb deze leaque al veel banen moeten aanschaffen, tis nu even klaar haha! Ik zie dat ik nog 3 andere mis, kijk wel even wat ik daar doe.
Doe rustig aan! ik sla hem ook over geen energie atm. Moet nog wat dingetjes doen voor het werk en dan ga ik lekker chill banen leren kennen! En als je al veel banen moet kopen wil het wel aantikken ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

konfig0 schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:10:
[...]

De gelinkte Twitch VOD is hetzelfde probleem, het is pas later uitgevonden dat heel hard sturen het effect nog meer laptime geeft. Deze PESC race op Interlagos was de eerste keer dat het brake dragging op road gebruikt is, origineel kwam het van oval af. Burnouts was iets dat hiervoor gebruikt werd, iets waartegen de scrutiny wel enigzins tegen helpt en voor zover ik weet werkt het ook niet meer.

Het draggen is in elke auto iets anders, in de 992 Cup sturen ze volgens mij niet maar in GT3 is dit nog wel het geval. Hetzelfde in GT4, GTE (geloof ik), LMP2 en ook meerdere Formula auto's hebben er last van onder andere de Mercedes AMG F1.

Sinds het nieuwe GT3 model deze build is de pace gain ongeveer van 3-4 tienden naar 8 tienden tot een seconde per rondje gesprongen. Het brake draggen is dus al een lange tijd een "probleem" en nu dus nog erger geworden omdat er zoveel rondetijd in zit dat qualifying qualifying niet meer is. Diegene die de scrutiny het meeste omzeilt en dus de meeste tijd in een outlap spendeert aan het brake draggen, zal het snelste zijn.

In PESC wordt het brake draggen nog steeds gebruikt ondanks de toepassing van de qualifying scrutiny. Het is daar zelfs zo erg dat ze meerdere "outlaps" doen en dan het laatste rondje pas normale snelheid gaan.
Bedankt voor de heldere uitleg. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Frontysco schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:13:
Ik heb Winton ook niet gekocht. Vind het geen leuke baan en is voor de GT klasse ook vrij ongeschikt, zoals ze in de league ook al hebben aangegeven. Qua kosten ben ik daar ook vrij kieskeurig in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
https://www.iracing.com/i...anion-app-in-summer-2022/

iRacing is pleased to announce the upcoming release of the iRacing Companion App, which will be available this summer on the App Store and Google Play. This free application will give all iRacers the opportunity to follow their favorite series, set reminders for races, follow along with all of the latest iRacing news, and much more.

The iRacing Companion App will require an iRacing account to use, and will include the following features:
  • See all of your licenses, statistics, and fastest times
  • Explore all of iRacing’s series and mark your favorites, with filters by license class, category, setup type, your eligibility, and more
  • Explore all of iRacing’s cars and tracks, with filters by ownership, content type, release, price, and more
  • Add reminders for upcoming races, including your favorite series and League races
  • Get the latest news stories from the iRacing website and UI
The iRacing Companion App is the result of iRacing’s acquisition of the existing iSchedule app, and will succeed that app in the coming months. iSchedule developer Vincent Maestre and the iRacing web team will continue to develop and add new features to the new iRacing Companion App, while iSchedule will become a free download and will remain active during its transition period.

[ Voor 88% gewijzigd door Doubleoz op 27-04-2022 17:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

ZFLaSH schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:51:
[...]

Ik heb Winton ook niet gekocht. Vind het geen leuke baan en is voor de GT klasse ook vrij ongeschikt, zoals ze in de league ook al hebben aangegeven. Qua kosten ben ik daar ook vrij kieskeurig in.
Ik heb spijt dat ik Winton heb aangeschaft. Vind het niks. Maar ja, te laat. :P

@Doubleoz nice! Eindelijk een officiële app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
dawg schreef op woensdag 27 april 2022 @ 17:33:
[...]

Ik heb spijt dat ik Winton heb aangeschaft. Vind het niks. Maar ja, te laat. :P

@Doubleoz nice! Eindelijk een officiële app.
Same here, ik heb hem zondag voor ik de GOT league in ging aangeschaft, na 3 rondjes was ik de baan al helemaal spuugzat en heb ik nog een race op Road America gedaan maar in plaats van niet te gretig te zijn en eindelijk eens die 2K grens te doorbreken qua iRating moest ik in de een na laatste ronde toch nog even de auto naast iemand zetten die een foutje maakte. Ik was er voorbij maar desbetreffende persoon ging met 2 bandjes het gras in, raakte de controle kwijt en nam mij mij... als ik 10s had gewacht had ik hem voorbij kunnen steken op het rechte stuk maarja "slim rijden" vergeet ik nog wel eens :+

Komende week dus maar eens wat tijd spenderen aan Oulton Park, moet die 2K maar een weekje wachten ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bgMxK6draxcOqsFA_ZzBB2vAKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h1ZUo9ZFSokJ4Fiq0KE5worS.png?f=user_large

Vanavond rijden we vanuit GoT met de Stock Cars op Road Atlanta.
Dus niet op Knockhill zoals in het originele programma staat; maar we hebben de baan vanavond vervangen door een wat gangbaarder circuit in de verwachting dat er wat meer mensen aansluiten.

Tot vanavond!

Programma:
19:30 - 21:00 Open Practice
21:00 - 21:08 Lone Quali, 2 laps
21:10 - 21:25 Heat #1, 15m
21:27 - 21:42 Heat #2, 15m (Top-10 reversed)
21:44 - 21:59 Heat #3, 15m (Top-10 reversed)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Na de MX comp, welke is daarna leuk om te doen? GT3 is populair en formula 4 zie ik...

ben nu class d met bijna 3 SR.. dan naar class c... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ozza schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:36:
Na de MX comp, welke is daarna leuk om te doen? GT3 is populair en formula 4 zie ik...

ben nu class d met bijna 3 SR.. dan naar class c... :)
GT4, TCR, Ferrari Challenge, allen leuk en D license.

C license de Porsche Cup 992 cup, F3, Kamel Trophy (die laatste lijkt me leuk maar heb zelf de auto’s (nog) niet, ben vooral de Porsche 992 Cup aan het rijden, fantastische auto!).

:)

[ Voor 8% gewijzigd door dawg op 28-04-2022 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Hehe ok thanks.. ik probeer niet gelijk broke te gaan op autos en banen

zal even kijken waar ik aan ga beginnen.. GT4 heeft ook coole autos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Gt3 en F3 zijn erg leuk. Focus je voorlopig op 1 cups, Iracing is kostbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Ja.. als ik het goed begrijp is er elke week een nieuwe baan in de roulatie toch? Dus als ik nu een GT3 auto koop en de baan van deze week.. moet ik volgende week weer nieuwe baan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Klopt, je kan hier het schema van GOT zien (we volgen de officiele rotatie) https://members.iracing.com/membersite/login.jsp

Let op, wellicht wil je even vragen aan @Doubleoz waar we komend seizoen mee gaan rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
Ozza schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:32:
Ja.. als ik het goed begrijp is er elke week een nieuwe baan in de roulatie toch? Dus als ik nu een GT3 auto koop en de baan van deze week.. moet ik volgende week weer nieuwe baan kopen?
Als je het zo goedkoop mogelijk wil houden kun je het beste de Ferrari GT3 kopen, daarmee kun je in de D klasse Ferrari GT3 fixed rijden, in de B klasse de VRS sprint en de IMSA serie, dan kun je met een beetje plannen met heel weinig banen iedere week rijden. Dan moet je wel nog van D naar B klasse zien te komen met een andere auto.

Voor het plannen/bijhouden van je aankopen is dit een mooie site: https://iracing-week-planner.tmo.lol/

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Frontysco schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:43:
Klopt, je kan hier het schema van GOT zien (we volgen de officiele rotatie) https://members.iracing.com/membersite/login.jsp

Let op, wellicht wil je even vragen aan @Doubleoz waar we komend seizoen mee gaan rijden.
@Ozza we weten vanuit GoT nog niet wat we volgend seizoen rijden. Dat besluiten we pas in week 13 als ook bekend is welke nieuwe content wordt toegevoegd aan het nieuwe seizoen.

Ik sluit me aan bij wat hierboven wordt gezegd. Focus je op 1 serie en kijk in de link van Swoesh welke banen populair zijn. Als je net begint zou mijn advies zijn om bij de MX5 te blijven (ook vanuit kostenperspectief) en daarna bijvoorbeeld de GT3. Met de Ferrari GT3 koop je dan in ieder geval een auto die je in verschillende series kunt gebruiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxu-3Tk64JMTHVdbPLsQIilTrco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1pih9YZQMeKRJo5ZCxH4uVXM.png?f=fotoalbum_large

Vanavond en morgenavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de GT3 op Oulton Park - International Circuit

Programma:
19:30 - 21:00 | Practice
21:00 - 21:08 | Kwalificatie
21:10 - 21:25 | Race 1
21:28 - 21:58 | Race 2 incl. top 10 reversed grid & pitstop.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

Swoesh schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:55:
[...]

Dan moet je wel nog van D naar B klasse zien te komen met een andere auto.
@Ozza je kunt in iracing ook 1 licentieklasse qua races overslaan: zodra je bijv. een C licentie met safety rating 4.00 hebt kun je ook al aan B klasse races meedoen en 4 van die races tellen dan ook om een licentieklasse hoger te komen. Op die manier hoef je dus niet per se een C klasse te rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Raimond613 op 01-05-2022 10:02 ]

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 15:38
Vandaag in Portimao bij de échte Touring Cars.. krijg meteen weer zin. Wat ik me wel afvroeg: wanneer krijgen we de nieuwe Cupra er bij in iRacing…?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vlPQ4UF-j0a7Y5jwkxPppjPZIE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmMGb4La7XQCLH1LEnzZup80.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACJM7DBusUntHDx1ZVs9AXB9XZk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tm8yCgL47PPKC1izU5Mkj7bJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XtEVQDuOuUZ-MivEF1I_lA-HT8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evNzFbBmILLtrhV0xVz1IaVx.jpg?f=fotoalbum_tile

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozza
Thanks voor de tip(s)!

Edit:
Net class C geworden.
Morgen de GT3 ferrari kopen en de baan om dat te proberen.. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Ozza op 02-05-2022 15:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swoesh
Ozza schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:29:
Thanks voor de tip(s)!

Edit:
Net class C geworden.
Gefeliciteerd en succes met de GT3, dat is wel even iets anders dan de MX5.

Road America is volgende week, die track word heel veel gebruikt dus is zeker de moeite om aan te schaffen, de week erna is Barber, die word heel weinig gebruikt in series dus als je zuinig aan wil doen zou ik die misschien skippen. De laatste 3 weken heb je verder allemaal gratis tracks!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Ozza schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:29:
Thanks voor de tip(s)!

Edit:
Net class C geworden.
Damn jij gaat rap door de license classes heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-09 09:47

TiemenC

iRacing

iemand een idee/oplossing voor onderstaande misschien?:

Na iedere update run ik altijd de graphics config. Ik zette dan in de app.ini fullscreen & border op 0 zodat ik overlays kon gebruiken.

Nu na de laatste update zijn die regels blijkbaar weggehaald uit de app.ini. Maar nu heb ik gelijk het volgende probleem.

Hoewel ik de resolutie bij de graphics config, in de app.ini, rendererDX11.ini & rendererDX11monitor.ini op 2560x1440 heb staan. Forceert iRacing bij het opstarten steeds naar een resolutie van 1024x720 in windowed mode (terwijl windowed mode ingame en in de .ini's uit staat).

Ik krijg het helaas niet gefixt tot nu toe.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

TiemenC schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:18:

Na iedere update run ik altijd de graphics config. Ik zette dan in de app.ini fullscreen & border op 0 zodat ik overlays kon gebruiken.

Nu na de laatste update zijn die regels blijkbaar weggehaald uit de app.ini. Maar nu heb ik gelijk het volgende probleem.

Hoewel ik de resolutie bij de graphics config, in de app.ini, rendererDX11.ini & rendererDX11monitor.ini op 2560x1440 heb staan. Forceert iRacing bij het opstarten steeds naar een resolutie van 1024x720 in windowed mode (terwijl windowed mode ingame en in de .ini's uit staat).

Wat betreft de config files. Ze hebben een aantal regels mbt het renderen van de app.ini naar de renderer(etc).ini bestanden verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Niellie41 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:21:
[...]

Wat betreft de config files. Ze hebben een aantal regels mbt het renderen van de app.ini naar de renderer(etc).ini bestanden verplaatst.
I know, maar los van dat ik die regels niet terug vindt, forceert iRacing steeds opstarten in windowed mode in 1024x720, Dat is het gekste van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Voor degene met een T150 die willen upgraden, overweeg eens een mod: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2546742839

Ik heb net lagers besteld, ben heel benieuwd. Vind het stuur niet fijn meer, te weinig feedback, maar een upgrade naar CSL bijv te duur.

Mensen zijn erg blij met de mod, ik hopelijk ook!

Nu in het juiste topic

[ Voor 4% gewijzigd door Frontysco op 05-05-2022 20:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozza
Frontysco schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:31:
Voor degene met een T150 die willen upgraden, overweeg eens een mod: https://steamcommunity.co...iledetails/?id=2546742839

Ik heb net lagers besteld, ben heel benieuwd. Vind het stuur niet fijn meer, te weinig feedback, maar een upgrade naar CSL bijv te duur.

Wat cool, heb ook een T150.
Ik wacht even jou bevindingen af haha! laat maar weten of het lukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Frontysco schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:31:

Hardware gerelateerde posts graag in het daarvoor bestemde topic: Racesturen, servo's en pedalen

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Swoesh
Met het TREQ team doen we dit weekend mee aan het VCO infinity event, 24 races in 24 uur tijd met een mooi deelnemersveld.

Hier wat streams voor de liefhebbers.

Broadcast: https://www.twitch.tv/vcoesports
Lucas: https://www.twitch.tv/gerrijts
Jim (vanaf morgenvroeg): https://www.twitch.tv/jimhertroijs

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxu-3Tk64JMTHVdbPLsQIilTrco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1pih9YZQMeKRJo5ZCxH4uVXM.png?f=fotoalbum_large

Vanavond en morgenavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de GT3 op Brands Hatch International Circuit. Let op: ivm GP van Miami is start en eindigt het programma vanavond 1 uur eerder.

Programma zondag:
18:30 - 20:00 | Practice
20:00 - 20:08 | Kwalificatie
20:10 - 20:25 | Race 1
20:25 - 21:00 | Race 2 incl. top 10 reversed grid & pitstop.

Programma maandag:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Wordt dit circuit vaker gebruikt? Heb m helaas niet zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Frontysco schreef op zondag 8 mei 2022 @ 14:58:
Wordt dit circuit vaker gebruikt? Heb m helaas niet zie ik.
Ja, maar niet zo heel vaak. Wel leuk om te rijden hoor :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Thanks @Doubleoz .
Vanavond heb ik andere plannen, wellicht morgen!

Even een ander vraagje, vandaag met @Ronster gezeten om z’n VR in te stellen. Plots rees mij de vraag; stel dat je nog in rookie class zit, kun je dan wel meerijden in de got races? Ik neem aan van wel, maar ik weet niet of je die wagen dan al mag kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 16:20
Frontysco schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:42:
Thanks @Doubleoz .

Even een ander vraagje, vandaag met @Ronster gezeten om z’n VR in te stellen. Plots rees mij de vraag; stel dat je nog in rookie class zit, kun je dan wel meerijden in de got races? Ik neem aan van wel, maar ik weet niet of je die wagen dan al mag kopen.
Vanmiddag een paar rondjes gedaan. Configuratie leek prima in orde zo. Nogmaals thanks voor je hulp!! _/-\o_
Nu ga ik achter het stuur kruipen en eens kijken waar ik het beste kan beginnen.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Thanks @Doubleoz .

Jahoor. In de GoT league is er geen minimum iRating of licentie. Iedereen kan meedoen mits je enige wagenbeheersing hebt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Thanks @Doubleoz .

Ik heb net mee gereden op Brands Hatch, was echt weer leuk! Ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik zou hem wel aanschaffen ☺️

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

TiemenC schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:18:

Met hulp van het member forum en support heb ik het gefixed, maar niet op de manier zoals het zou moeten werken.

Nu ik de service 2 dagen gebruik heb ik ineens last van connection issues, ook nooit eerder last van gehad. Heb nog geen practice sessie of race sessie kunnen voltooien zonder er te worden uitgegooid. Volgende troubleshoot issue. Werkt niet mee voor de motivatie dit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
TiemenC schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:46:
[...]

Met hulp van het member forum en support heb ik het gefixed, maar niet op de manier zoals het zou moeten werken.

Nu ik de service 2 dagen gebruik heb ik ineens last van connection issues, ook nooit eerder last van gehad. Heb nog geen practice sessie of race sessie kunnen voltooien zonder er te worden uitgegooid. Volgende troubleshoot issue. Werkt niet mee voor de motivatie dit |:(
Dat is balen zeg Ik neem dat je aan de configuratie van je netwerk geen wijzigingen hebt doorgevoerd? Heb je verder wel gewoon stabiel internet?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Doubleoz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:31:
[...]

Dat is balen zeg Ik neem dat je aan de configuratie van je netwerk geen wijzigingen hebt doorgevoerd? Heb je verder wel gewoon stabiel internet?
Ik ben nu inderdaad begonnen mijn eigen netwerk te checken. Niks aan veranderd maar je weet maar nooit. Ben nu even een ping logje aan het bijhouden voor een halve dag/dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Doubleoz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:31:
[...]

Ik heb het zelfde. Ik lagg of ineens zijn de relatives weg. Heel vaag....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-08 11:00
Ik dacht dat ik eerder vandaag in de GoT league een GT3 class race op Brands Hatch zag, maar die is nu weg?

Edit: nevermind, via de oude website zie ik 'm wel..

[ Voor 20% gewijzigd door ISaFeeliN op 09-05-2022 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bgMxK6draxcOqsFA_ZzBB2vAKM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h1ZUo9ZFSokJ4Fiq0KE5worS.png?f=user_large
Vanavond rijden we vanuit GoT met de Stock Cars op Sebring.

Programma:
19:30 - 21:00 Open Practice
21:00 - 21:08 Lone Quali, 2 laps
21:10 - 21:25 Heat #1, 15m
21:27 - 21:42 Heat #2, 15m (Top-10 reversed)
21:44 - 21:59 Heat #3, 15m (Top-10 reversed)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Nieuwe auto, AMG GT4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Vanavond en morgenavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de GT3 op José Carlos Pace - Brazil.

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Ik ben er de komende sessie niet bij ivm werk en daarna vakantie.

Zal wss in juni ergens weer aansluiten! Veel plezier heren, hopelijk heb ik dan ook mn T300 gefixt (moederboardje is onderweg!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Voor de VR racers: wie rijd er met de HP Reverb G2 en met welke hardware setup?

Ben beetje aan het rondkijken voor een pc upgrade en uiteindelijk ook weer VR (Mis toch de rift S die ik ooit had... :P). Zal het puur voor het sim gebeuren gaan gebruiken (iracing, msfs2020).
Dus benieuwd wat jullie ervaringen zijn mbt de VR en hardware combo of dingen waar je tegenaan liep (nee niet lopen met VR bril tegen een muur :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Paulus07 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:57:
Voor de VR racers: wie rijd er met de HP Reverb G2 en met welke hardware setup?

Ben beetje aan het rondkijken voor een pc upgrade en uiteindelijk ook weer VR (Mis toch de rift S die ik ooit had... :P). Zal het puur voor het sim gebeuren gaan gebruiken (iracing, msfs2020).
Dus benieuwd wat jullie ervaringen zijn mbt de VR en hardware combo of dingen waar je tegenaan liep (nee niet lopen met VR bril tegen een muur :P)
Ik adviseer je vooral om hiervoor in andere topics te informeren. Hieronder een aantal suggesties:
VR topic: VR Racing
Desktop aankoopadvies: Desktop koopadvies

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vanavond en morgenavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de GT3 op Virginia International Raceway - Full course!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvh83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-07 21:20
Razkin schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:19:

Settings:

Video vergelijk:
@Razkin ik had toevallig net vandaag deze vraag in het VR topic gezet.

[/quote]
Hey tweakers, wie o wie heeft er een Ryzen 5800X3D en heeft goed ervaringen met iRacing icm een VR headset?

Ik lees op Reddit en het iRacing forum een hoop mixed performance cijfers. De ene heeft het over een flinke upgrade en de andere zegt juist weer dat de resultaten niet overduidelijk beter zijn. Ik zit zelf op een 5600X en wilde ooit nog upgraden naar een 5900X, maar denk nu dus aan de 5800X3D. Er is alleen niet zo veel te vinden over de performance benefits (if any) voor specifiek iRacing en dan ook nog in een VR omgeving.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de 5800X3D
[quote]

Hoe is jouw ervaring nu een maandje later? Heb je bijvoorbeeld al op Barcelona of de Nürburgring GP geracet? Dat zijn ook bekende bottleneck tracks, en vooral merkbaar in VR. Ik ben benieuwd naar je ervaringen nu een tijdje later en of je de upgrade andere ook nog steeds zou aanraden?

Off-topic; ben ik ook benieuwd wat het effect voor jou in VR in MSFS (als je over deze titels beschikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Race nu maandje op Iracing, super gaaf, gaat steeds beter.

Rij nu MX5, VEE en heel afentoe GT3 (moeilijk)..

Wil er eigenlijk weer wat bij proberen.. zit de denken aan Skippy/F4/F3.. waarvan F4/F3 mn voorkeur heeft.. welke zouden jullie kiezen?

Ook stiekum te kijken naar pedal upgrade.. wellicht V3s met performance kit... maar denk pas over maandje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ozza schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:17:

Wil er eigenlijk weer wat bij proberen.. zit de denken aan Skippy/F4/F3.. waarvan F4/F3 mn voorkeur heeft.. welke zouden jullie kiezen?

Ook stiekum te kijken naar pedal upgrade.. wellicht V3s met performance kit... maar denk pas over maandje.
Fijn dat iRacing bevalt!

Mijn advies is om op het begin niet teveel verschillende series te rijden om ervaring op te doen. Maar als je toch ook wat anders wil proberen dan zou de F4 denk ik de beste keuze zijn op dit moment. Deze is makkelijker te rijden dan de F3 en ook vrij populair. De Skippy is overigens ook een perfecte auto om beter te leren rijden alleen is weer niet zo snel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Zie net dat je op steam voor 30 usd, 12 maanden sub kan kopen.
Heb vorige week voor 40 usd (incl tax), 3 maanden gekocht...
Heb in 'mijn content' alleen de Ferrari 488 en 1 track gekocht voor totaal 32 usd...

Dus ipv 160 usd/jaar (incl tax), 30 usd/1 jaar.. scheelt 130 usd/1 jaar.. dat is best veel.. Ook de renewal via steam is stuk goedkoper voor 112.99 usd/jaar. Voor zover ik kan zien komt er geen tax bij via steam.

Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:14
Ozza schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:17:

Als je de GT3 moeilijk vind, zou ik voorlopig nog niet naar de F3 gaan. Daar is het nog wat gevoeliger met te vroeg op het gas gaan, sneller blokkeren etc. Nu is de ene GT3 de andere ook weer niet. Een 488 is een heel andere auto dan een 992, dus welke GT3 rij je precies?

De skippy's zijn erg leuk, zeker op kleinere tracks maar na meerdere jaren vermaak ik me nog steeds ook prima met de MX5's. Wat hierboven ook al aangegeven werd, is blijf vooral bij 1 of enkele klassen totdat je die echt goed in de vingers hebt voordat je verder gaat kijken. Geloof het of niet, maar de meesten van ons zijn niet geboren met het talent van Verstappen en hebben gewoonweg heel veel oefening nodig om goed te worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vanavond en morgenavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament alweer de laatste race van het seizoen met de GT3 op Donington Park - Grandprix!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:52
kroegtijger schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:22:
[...]

Als je de GT3 moeilijk vind, zou ik voorlopig nog niet naar de F3 gaan. Daar is het nog wat gevoeliger met te vroeg op het gas gaan, sneller blokkeren etc. Nu is de ene GT3 de andere ook weer niet. Een 488 is een heel andere auto dan een 992, dus welke GT3 rij je precies?

De skippy's zijn erg leuk, zeker op kleinere tracks maar na meerdere jaren vermaak ik me nog steeds ook prima met de MX5's. Wat hierboven ook al aangegeven werd, is blijf vooral bij 1 of enkele klassen totdat je die echt goed in de vingers hebt voordat je verder gaat kijken. Geloof het of niet, maar de meesten van ons zijn niet geboren met het talent van Verstappen en hebben gewoonweg heel veel oefening nodig om goed te worden.
Ik ben wel even benieuwd, ik reed afgelopen seizoen voornamelijk skippy. Ben nu GT3 aan proberen/oefenen, met de porsche 922. Maar is dat dan een 'lastige' GT3 auto of juist niet? Ik merk dat ik heel voorzichtig moet rijden voor mijn gevoel, andwra breekt die uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ozza schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:28:
Zie net dat je op steam voor 30 usd, 12 maanden sub kan kopen.
Heb vorige week voor 40 usd (incl tax), 3 maanden gekocht...
Waar? Via iRacing is het $17,80 + tax voor een nieuw account voor 3 maanden.
Heb in 'mijn content' alleen de Ferrari 488 en 1 track gekocht voor totaal 32 usd...

Dus ipv 160 usd/jaar (incl tax), 30 usd/1 jaar.. scheelt 130 usd/1 jaar.. dat is best veel.. Ook de renewal via steam is stuk goedkoper voor 112.99 usd/jaar. Voor zover ik kan zien komt er geen tax bij via steam.
"34,39€ voor 12 maanden, daarna 12 maanden voor 125,99€ " zie ik op Steam staan.

Rond Black Friday is er 25% korting op renewals via iRacing zelf, dus weet niet of renewals via Steam goedkoper zijn.
Een nieuw account kun je via iRacing zelf voor $120 + tax / 2 jaar registreren.

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 29-05-2022 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
nii3k schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:02:
[...]

Ik ben wel even benieuwd, ik reed afgelopen seizoen voornamelijk skippy. Ben nu GT3 aan proberen/oefenen, met de porsche 922. Maar is dat dan een 'lastige' GT3 auto of juist niet? Ik merk dat ik heel voorzichtig moet rijden voor mijn gevoel, andwra breekt die uit.
Ik rij met de Porsche sinds hij beschikbaar is en waar de Merc en Ferrari over het algemeen aangeraden worden als wagens die het “makkelijkst” te rijden zijn stond ik met de Merc vaker achterstevoren dan met de Porsche en was ik met de Ferrari altijd trager dan met de Porsche. Voor de Porsche reed ik met de Audi, schijnt ook niet de meest vergevingsgezinde wagen te zijn maar die beviel me destijds ook prima.

Kunst is denk ik vooral om 1 auto te kiezen en daar mee te gaan rijden en niet wekelijks te gaan switchen. Maar als je wacht tot iRacing weer eens een update uit rolt en de test servers online zijn kun je ze allemaal proberen en degene pakken die je het fijnst vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
R2D2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:50:
[...]

Ik rij met de Porsche sinds hij beschikbaar is en waar de Merc en Ferrari over het algemeen aangeraden worden als wagens die het “makkelijkst” te rijden zijn stond ik met de Merc vaker achterstevoren dan met de Porsche en was ik met de Ferrari altijd trager dan met de Porsche. Voor de Porsche reed ik met de Audi, schijnt ook niet de meest vergevingsgezinde wagen te zijn maar die beviel me destijds ook prima.

Kunst is denk ik vooral om 1 auto te kiezen en daar mee te gaan rijden en niet wekelijks te gaan switchen. Maar als je wacht tot iRacing weer eens een update uit rolt en de test servers online zijn kun je ze allemaal proberen en degene pakken die je het fijnst vind.
Sluit me aan bij bovenstaande. Probeer vooral niet teveel te wisselen van auto.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Alleen de Ford zou ik niet meer aanschaffen, die zal er wel als eerste uit gaan en staat ook niet bekend als “snelste” optie. Aan de andere kant, er rijdt in de GOT league rijdt er nog wekelijks iemand mee rond en die kan ik niet bij houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helishoot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-08 10:31
Ik heb een non-PC part te koop. Waar op Tweakers kan ik die te koop zetten?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Helishoot schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:11:
Ik heb een non-PC part te koop. Waar op Tweakers kan ik die te koop zetten?
Gewoon in V&A en de juiste rubriek kiezen (game of zo)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:14
R2D2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:50:
[...]

Nu we toch op het onderwerp zijn, ik ben zelf de porsche een beetje zat en wilde een andere GT3 gaan doen. De vorige Ferrari had ik en die vond ik op zich best aardig, maar gaf me niet echt dezelfde beleving als de Porsche. Ik zit nu naar de BMW M4 GT3 te kijken, of toch de Merc. Hoe moet ik die 2 enigszins inschatten?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
kroegtijger schreef op maandag 30 mei 2022 @ 00:29:
[...]

Nu we toch op het onderwerp zijn, ik ben zelf de porsche een beetje zat en wilde een andere GT3 gaan doen. De vorige Ferrari had ik en die vond ik op zich best aardig, maar gaf me niet echt dezelfde beleving als de Porsche. Ik zit nu naar de BMW M4 GT3 te kijken, of toch de Merc. Hoe moet ik die 2 enigszins inschatten?
Kijk eens bij DaveCam (YouTube)
Die reed vaak in de Mercedes en schakelde eens over naar BMW, omdat daar het gros mee reed. BMW vond hij beter te handelen en sneller geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Iedere auto heeft zo zijn voor en nadelen. Gisteren op Donnington leek de Ferrari de betere auto te zijn, al heeft Ton in de Porsche gewonnen. Ik had per ongeluk de BMW aangeklikt gisteren en dat was wel even wennen nadat ik het hele seizoen in de AMG had gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
R2D2 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:08:
Alleen de Ford zou ik niet meer aanschaffen, die zal er wel als eerste uit gaan en staat ook niet bekend als “snelste” optie. Aan de andere kant, er rijdt in de GOT league rijdt er nog wekelijks iemand mee rond en die kan ik niet bij houden :+
Er rijden meerdere tijdens de GoT league rond in de Ford, maar die behoren altijd toch de snelste van het veld dus laat je daar niet teveel door beinvloeden :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Doubleoz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:36:
[...]

Er rijden meerdere tijdens de GoT league rond in de Ford, maar die behoren altijd toch de snelste van het veld dus laat je daar niet teveel door beinvloeden :)
Laat je ook niet beïnvloeden door deze post. De Ford is met afstand de langzaamste, ik zou deze niet aanschaffen. Ik heb daarnaast ook het idee dat hij wel heel snel een meatball krijgt.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 406 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies