True maar de Ford zal naar alle waarschijnlijkheid wel de auto zijn die vervangen gaat worden wanneer er weer eens een nieuwe GT3 wagen wordt toegevoegd aan iRacing, nu gaat het niet om astronomische bedragen maar misschien wel iets om in het achterhoofd te houden.Doubleoz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:36:
[...]
Er rijden meerdere tijdens de GoT league rond in de Ford, maar die behoren altijd toch de snelste van het veld dus laat je daar niet teveel door beinvloeden
Die kans is erg groot. Hij is niet populair, en is toch echt wel de langzaamste GT3 van het veld met een dubieus damage model.R2D2 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:16:
[...]
True maar de Ford zal naar alle waarschijnlijkheid wel de auto zijn die vervangen gaat worden wanneer er weer eens een nieuwe GT3 wagen wordt toegevoegd aan iRacing, nu gaat het niet om astronomische bedragen maar misschien wel iets om in het achterhoofd te houden.
iRacing is meestal wel redelijk toegefelijk als kort na aanschaf een auto wordt vervangen. Was ook met de 992 Cup het geval, en ik meen ook met de 488 dus ik neem aan met de Ford niet anders (korte termijn als in de komende maand)R2D2 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:16:
[...]
True maar de Ford zal naar alle waarschijnlijkheid wel de auto zijn die vervangen gaat worden wanneer er weer eens een nieuwe GT3 wagen wordt toegevoegd aan iRacing, nu gaat het niet om astronomische bedragen maar misschien wel iets om in het achterhoofd te houden.
Vast met goeie bedoelingen gepost, maar het blijft verkoop wat niet toegestaan is op het forum
[ Voor 76% gewijzigd door BM op 31-05-2022 13:02 ]
Ford heeft ook nog de GT2 variant. Zolang een auto nog wordt gebruikt in actieve serie krijg je geen compensatie.kroegtijger schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:43:
[...]
iRacing is meestal wel redelijk toegefelijk als kort na aanschaf een auto wordt vervangen. Was ook met de 992 Cup het geval, en ik meen ook met de 488 dus ik neem aan met de Ford niet anders (korte termijn als in de komende maand)
Dit is alleen met auto's die worden vervangen door een nieuwe variant. Bijvoorbeeld toen de Ferrari 488 werd vervangen door de EVO versie.kroegtijger schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:43:
[...]
iRacing is meestal wel redelijk toegefelijk als kort na aanschaf een auto wordt vervangen. Was ook met de 992 Cup het geval, en ik meen ook met de 488 dus ik neem aan met de Ford niet anders (korte termijn als in de komende maand)
De Ford GT zal niet worden vervangen door een nieuwe versie omdat er geen nieuwe versie zal komen (IRL).
Da's wel waar inderdaad.. We gaan het zien wat er dan voor terug komt. Ben benieuwdNiellie41 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:01:
[...]
Dit is alleen met auto's die worden vervangen door een nieuwe variant. Bijvoorbeeld toen de Ferrari 488 werd vervangen door de EVO versie.
De Ford GT zal niet worden vervangen door een nieuwe versie omdat er geen nieuwe versie zal komen (IRL).
De Ford GT (GT3) zal eerder worden vervangen door een nieuwe GT3 auto.
Ja, dat snap ik ,maar welke GT3 gaat dat dan worden is nog even de vraag...Niellie41 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:00:
De Ford GT (GT3) zal eerder worden vervangen door een nieuwe GT3 auto.
Ik wacht nog op een GT3 Aston Martinkroegtijger schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:00:
[...]
Ja, dat snap ik ,maar welke GT3 gaat dat dan worden is nog even de vraag...

Een nieuwe GT3 Mclaren is ook welkom, huidige is leuk maar redelijk oud.
Daar sluit ik me wel bij aan ja. Een Aston zou de line-up wel interessant maken.
Acura en Bentley mogen er ook wel bij.
En dan rijdt 90% alsnog in de BMW omdat die het snelste is
En dan rijdt 90% alsnog in de BMW omdat die het snelste is
Dat was de GT4 spec.Paulus07 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:47:
[...]
Dat is die waar ze een teaser van getoond hadden toch? Of is er al meer over bekend mbt datum etc?
Als ze met de 720S komen laat ik die Merc voor wat het is.talkatoo schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:26:
Een nieuwe GT3 Mclaren is ook welkom, huidige is leuk maar redelijk oud.
Ik gok de fuelload?Olaf van der Spek schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:09:
[Afbeelding]
Wat is het verschil tussen de (Interlagos) GP en niet-GP setups?
Je kan de setups eventueel vergelijken met deze tool (linkje in de post):Olaf van der Spek schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:09:
[Afbeelding]
Wat is het verschil tussen de (Interlagos) GP en niet-GP setups?
Swoesh in "iRacing"
Dat werkt wel handig
Handig, daar was ik al langer naar op zoek. Je kunt alleen niet direct .sto files laden?Paulus07 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:16:
[...]
Je kan de setups eventueel vergelijken met deze tool (linkje in de post):
Swoesh in "iRacing"
Dat werkt wel handig
Tussen GP en niet-GP zitten nogal wat verschillen zo te zien.
sto zou je ook moeten kunnen openen erin dacht ik (al tijdje niet meer zelf gebruikt).Olaf van der Spek schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:13:
[...]
Handig, daar was ik al langer naar op zoek. Je kunt alleen niet direct .sto files laden?
Tussen GP en niet-GP zitten nogal wat verschillen zo te zien.
:fill(white):strip_exif()/f/image/EKCiEWuAighTesRYDj2Fe8ww.png?f=user_large)
Programma Sunday Madness S2022 S2.
Sessie #1: 1000 overtakes and counting
Oran Park met 7 wagens (2x TCR, 2x GT4, LMP2, Lotus 49 en 79).
19:30 - 20:10 Open Practice
20:10 - 20:15 Open Quali
20:15 - 20:30 Heat #1
20:32 - 20:47 Heat #2 (Reversed Grid)
Deze sessie is niet multiclass; Middels een BoP gaan we het veld gelijk proberen te brengen. Denk aan ballast; een motoraanpassing en de grootte van de tank. De snelste wagens zullen dus meerdere pitstops moeten maken. In principe mag iedereen de auto vrij kiezen. Het zou wel zo leuk zijn om een gemengd veld te krijgen, dus als je even kijkt (of vraagt) welke auto's er al gekozen zijn is het leuk om juist een andere te kiezen!
Sessie #2: Please stay in my tow
MX-5 @ Watkins Glen - Classic (no chicane, no boot)
20:35 - 21:05 Open Practice
21:05 - 21:10 Open Quali
21:12 - 21:27 Race (15m)
Sessie #3: Mazda parts everywhere
MX-5 @ Lanier Asphalt Oval. No Rules, No Damage.
21:15 - 21:45 Open Quali
21:45 - 22:00 Race (15m)
Er is dit seizoen geen programma op de maandag.
https://www.toyota.com/ra...up?linkId=100000128275841
Toyota GR86 in 2023. Nice!
iRacing
Can’t make it to the racetrack? iRacing fans will soon be able to expand their garage with the addition of the Toyota GR86 Cup car, coming in 2023.

[ Voor 12% gewijzigd door dawg op 03-06-2022 15:38 ]
Ziet er gaaf uit, maar ik maak me wel zorgen om de participatie in bepaalde series. Doordat er zoveel keuze is komt het steeds vaker voor dat een official onvoldoende deelnemers heeft en deze niet als official wordt geregistreerd. Naar mijn idee kunnen ze beter eerst andere aspecten aanpakken, zoals graphics, regen, track updates etc.dawg schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:35:
https://www.toyota.com/ra...up?linkId=100000128275841
[...]
[Afbeelding]
Er is toch helemaal geen officiele iracing 24h?Doubleoz schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:28:
[Afbeelding]
Als er nog rijders mee doen met Le Mans, deel gerust de link van je stream
Veel succes in ieder geval!
Ik weet wel dat er vandaag een race is:Swoesh schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 11:38:
[...]
Er is toch helemaal geen officiele iracing 24h?
:strip_exif()/f/image/owbpDyCkTWWO5tpLnBKeuilB.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is een hosted race door georganiseerd door Majors.Doubleoz schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:26:
[...]
Ik weet wel dat er vandaag een race is:
[Afbeelding]
Ah tuurlijk, dat kan natuurlijk ook. Dank voor de verduidelijking.Niellie41 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:29:
[...]
Dat is een hosted race door georganiseerd door Majors.
Ik kan me niet voorstellen dan men geen enorme verbetering in iRacing VR heeft met een 5800X3D tov een normale Zen 3 CPU. Mogelijk is het GPU afhankelijk, want nVidia heeft met SPS sowieso al een flink performance voordeel tegenover Radeon kaarten.michielvh83 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:00:
[...]
@Razkin ik had toevallig net vandaag deze vraag in het VR topic gezet.
[/quote]
Hey tweakers, wie o wie heeft er een Ryzen 5800X3D en heeft goed ervaringen met iRacing icm een VR headset?
Ik lees op Reddit en het iRacing forum een hoop mixed performance cijfers. De ene heeft het over een flinke upgrade en de andere zegt juist weer dat de resultaten niet overduidelijk beter zijn. Ik zit zelf op een 5600X en wilde ooit nog upgraden naar een 5900X, maar denk nu dus aan de 5800X3D. Er is alleen niet zo veel te vinden over de performance benefits (if any) voor specifiek iRacing en dan ook nog in een VR omgeving.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de 5800X3D
[quote]
Hoe is jouw ervaring nu een maandje later? Heb je bijvoorbeeld al op Barcelona of de Nürburgring GP geracet? Dat zijn ook bekende bottleneck tracks, en vooral merkbaar in VR. Ik ben benieuwd naar je ervaringen nu een tijdje later en of je de upgrade andere ook nog steeds zou aanraden?
Off-topic; ben ik ook benieuwd wat het effect voor jou in VR in MSFS (als je over deze titels beschikt)?
Barcelona, Charlotte Roval en Long Beach hebben voor mij altijd zware delen van het circuit gehad, maar nu met de X3D draai ik hogere settings(o.a. lucht/grandstands) en heb ik ook geen duidelijk merkbare dips(als ze er al zijn). Buiten iRacing game ik eigenlijk zelden(zelfs iRacing doe ik nog maar weinig ivm werk), dus andere titels kan ik niets over zeggen. Mocht je zo goedkoop mogelijk effectief willen upgraden voor iRacing, ja dan zeker X3D als je al een AM4 setup bezit.
Klopt! Dit is het onofficiele special event door Majors Garage georganiseerd.Doubleoz schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 13:09:
[...]
Ah tuurlijk, dat kan natuurlijk ook. Dank voor de verduidelijking.
Ik rij topsplit GTE met Arvensis Racing. Apex Missers rijden split2 met de LMP1
Er zijn 11 splits met 600 teams totaal, dus best een organisatie werk.
In topsplit zijn er ook manuele safety cars per klasse & split 2-3-4 hebben een full course yellow via iRacing.
De 1e 4 splits worden uitgezonden door GSRC. Split 1 in uur 1-6 & 18-24, Uren 6-18 wordt split 2-3-4 gevolgt.
https://forums.iracing.co...otes-2022-06-06-04#latest
Zo dat is een hoop nieuwe content!
Mercedes-AMG GT3 2020
Mercedes-AMG GT4
Radical SR10
Sandown International Motor Raceway
Fuji International Speedway
Port Royal Speedway
iRacing UI Enhancements:
- - Quick Join (Race Now & Test Drive)
- - Guided Tours
- - Profile Widget
- - Streamlined Test Drive
- - Custom Car Classes
Start Zones
Qualifying Tire Warming Fix
NASCAR NextGen Vehicle Parameter Updates
Tire Graining and Cording Visual Effects
GT3 IMSA Art Updates
Per-Vehicle UI Positioning
New Damage Model for 5 Cars (All 3 NASCAR NextGen Class Cars, Mercedes-AMG GT4, and Radical SR10)
AI Racing for 8 Cars (ARCA Menards Chevrolet Impala, Chevrolet Monte Carlo SS, Mercedes-AMG GT3 2020, Mercedes-AMG GT4, NASCAR SK Modified, NASCAR Whelen Tour Modified, and both Stock Car Pro Series Class Cars)
AI Racing at 4 Track Configurations (Fuji International Speedway (both configs),Sandown International Motor Raceway, and Stafford Motor Speedway - Full Course)
Mercedes-AMG GT3 2020
Mercedes-AMG GT4
Radical SR10
Sandown International Motor Raceway
Fuji International Speedway
Port Royal Speedway
iRacing UI Enhancements:
- - Quick Join (Race Now & Test Drive)
- - Guided Tours
- - Profile Widget
- - Streamlined Test Drive
- - Custom Car Classes
Start Zones
Qualifying Tire Warming Fix
NASCAR NextGen Vehicle Parameter Updates
Tire Graining and Cording Visual Effects
GT3 IMSA Art Updates
New Damage Model for 5 Cars (All 3 NASCAR NextGen Class Cars, Mercedes-AMG GT4, and Radical SR10)
AI Racing for 8 Cars (ARCA Menards Chevrolet Impala, Chevrolet Monte Carlo SS, Mercedes-AMG GT3 2020, Mercedes-AMG GT4, NASCAR SK Modified, NASCAR Whelen Tour Modified, and both Stock Car Pro Series Class Cars)
AI Racing at 4 Track Configurations (Fuji International Speedway (both configs),Sandown International Motor Raceway, and Stafford Motor Speedway - Full Course)
[ Voor 95% gewijzigd door Simbob op 06-06-2022 22:20 ]
Eindelijk!!!Simbob schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:00:
https://forums.iracing.co...otes-2022-06-06-04#latest
Goed om te weten voor degene die de AMG GT3 minder dan 24 maanden geleden heeft gekocht.
'All members who purchased the Mercedes-AMG GT3 within the last 24 months have received $11.95 of iRacing Credits. We suggest our members use these to purchase this vehicle, since it is replacing the Mercedes-AMG GT3 in the NEC GT3 Car Class. The Mercedes-AMG GT3 has moved to our [Legacy] content.'
'All members who purchased the Mercedes-AMG GT3 within the last 24 months have received $11.95 of iRacing Credits. We suggest our members use these to purchase this vehicle, since it is replacing the Mercedes-AMG GT3 in the NEC GT3 Car Class. The Mercedes-AMG GT3 has moved to our [Legacy] content.'
Toch weer netjes van zeDoubleoz schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 07:04:
Goed om te weten voor degene die de AMG GT3 minder dan 24 maanden geleden heeft gekocht.
Klopt, de vorige keer met de Ferrari 488 GT3 had ik net pech (enkele dagen verschil) maar nu heb ik dit keer geluk
doet hij het al weer;) ik ga denk ik weer eens iRacen doen 2 jaar amper gereden 
En ook deze build heb weer amper nieuwe dingen. nog steeds geen dingen met die nieuwe sound engine gedaan. regen is er ook nog steeds niet helaas. al zullen er zat mensen zijn die dan wensen dat er nooit regen zou zijn
maar we hebben nu eindelijk iets van SSAO lijkt het misschien eindelijk wat minder op een licht studio.
En ook deze build heb weer amper nieuwe dingen. nog steeds geen dingen met die nieuwe sound engine gedaan. regen is er ook nog steeds niet helaas. al zullen er zat mensen zijn die dan wensen dat er nooit regen zou zijn
maar we hebben nu eindelijk iets van SSAO lijkt het misschien eindelijk wat minder op een licht studio.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ik heb een practice sessie gehost in de league voor 2x GT3, 2x GT4, Porsche, F4, Radical en MX5 op Fuji!
Heb er even mee gereden maar is wel een erg onderstuurt ding net als de sr8 
De Mercedes GT3 2020 Stuurt wel lekker trouwens
De Mercedes GT3 2020 Stuurt wel lekker trouwens
[ Voor 21% gewijzigd door BruceLee op 08-06-2022 18:46 ]
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Nog mensen met veel performance winst met dat FSR?
En zoja welke specs heb je?
Edit: Met VR wil het helaas nog niet goed werken
https://forums.iracing.co...0-is-now-available#latest
En zoja welke specs heb je?
Edit: Met VR wil het helaas nog niet goed werken
https://forums.iracing.co...0-is-now-available#latest
[ Voor 56% gewijzigd door Paulus07 op 07-06-2022 22:46 ]
SR8 onderstuurd? SR10 wel ja maar SR8 niet hoor ..BruceLee schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:20:
Heb er even mee gereden maar is wel een erg onderstuurt ding net als de sr8
Ik probeer nog te vinden of de SR10 in het echt wel onderstuurd is. Van iemand die er echt in heeft gereden die zegt van wel, maar ik lees gisteren een review (https://www.caranddriver..../2022-radical-sr10-drive/) en daar juist weer niet.
En wederom klinkt die ook erg goed heb ik gehoord
Ik ga iRacing na een sabbatical ook weer eens oppakken. Iemand tips voor een league die in Europese tijdzone racet met entry level formule auto’s (F4, Vee)?
Binnen GoT loopt er momenteel een poll wat we volgend seizoen gaan rijden. Eén van de opties is de F4. Dus als je dit forum in de gaten houdt dan kun je de uitslag zien of het de F4 gaat worden. Joinen kan sowieso viaray1979 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:38:
Ik ga iRacing na een sabbatical ook weer eens oppakken. Iemand tips voor een league die in Europese tijdzone racet met entry level formule auto’s (F4, Vee)?
https://www.got-racing.eu/
The new iRacing Companion App is now available on Google Play and App Store!
— iRacing (@iRacing) 8 juni 2022
Features & download: https://t.co/fi9ViVRLvy pic.twitter.com/qwcHqXAwGL
/f/image/eNQnFanNxweezwEVDxlHBsLT.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 71% gewijzigd door Paulus07 op 08-06-2022 22:24 ]
Dit is wel echt een fijne aanvulling! Net zoals die ui die weer een stuk beter is geworden.
Fijn appje inderdaad. Misschien dat hij nog uitgebreid wordt.
Gisteravond ook even geprobeerd, ik vind hem inderdaad ook niet verkeerd, vrij stabiele auto lijkt het wel. De Porsche daarentegen lijkt na de update wel heel erg makkelijk weg te glijden aan de achterkant, met name in snellere bochten heb ik echt het gevoel alsof ik op eieren rijdt na de update...
De Porsche is aangepast en reageert inderdaad anders: https://forums.iracing.co...ent/186436#Comment_186436R2D2 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 08:15:
[...]
Gisteravond ook even geprobeerd, ik vind hem inderdaad ook niet verkeerd, vrij stabiele auto lijkt het wel. De Porsche daarentegen lijkt na de update wel heel erg makkelijk weg te glijden aan de achterkant, met name in snellere bochten heb ik echt het gevoel alsof ik op eieren rijdt na de update...
Als je nog met een setup van vorig seizoen rijd dan zul je het wel merken. iRacing heeft zijn eigen setups geupdate, andere setups moet je de rij hoogte achter een stuk verlagen.
Ah dan wordt ik dus niet helemaal gek 
Was een fixed race dus weinig aan te passen maar de Porsche was al niet de makkelijkste volgens velen maar gister had ik echt het idee dat er geen snelle bocht mee te nemen was op Spa. Daarna even een race in de nieuwe Merc gedaan maar die ligt echt bizar stabiel.
Was een fixed race dus weinig aan te passen maar de Porsche was al niet de makkelijkste volgens velen maar gister had ik echt het idee dat er geen snelle bocht mee te nemen was op Spa. Daarna even een race in de nieuwe Merc gedaan maar die ligt echt bizar stabiel.
Zojuist een Week 13 Radical race gereden, voor het eerst sinds .. maanden? Leuke auto wel, leuke race gehad. Wel errrrrrug onderstuurd met de iRacing setup, helemaal als de banden koud zijn. Zullen vast betere setups voor komen, maar feels good to be back
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Top, hopelijk zien we je weer vaker mee rijden!Arfman schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:05:
Zojuist een Week 13 Radical race gereden, voor het eerst sinds .. maanden? Leuke auto wel, leuke race gehad. Wel errrrrrug onderstuurd met de iRacing setup, helemaal als de banden koud zijn. Zullen vast betere setups voor komen, maar feels good to be back
Ongetwijfeld betere setups; maar de serie zelf is fixed setup.Arfman schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:05:
De poll sluit vrijdagavond 23:59. De organisatie maakt uiterlijk zaterdag het programma bekend.Frontysco schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:39:
Wanneer sluit de pol en wordt de uitslag bekend gemaakt? Dan kan ik vast gaan “inrijden” 😜
Hopelijk wordt er een leuke auto gekozen, het begint wel weer te kriebelen na een periode van min of meer uitgekeken zijnDoubleoz schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:53:
[...]
Top, hopelijk zien we je weer vaker mee rijden!
Duidelijk, aanpassen aan de auto dus.Luckeh schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:40:
[...]
Ongetwijfeld betere setups; maar de serie zelf is fixed setup.
Gisteravond nog een race gereden. W13 dus pileup in T3 waar ik niet aan kon ontsnappen. Na een nieuwe auto gehaald te hebben toch nog vermakelijk kunnen racen met een paar gasten.
Wel heb ik sinds deze build een apart probleem. Als ik een sessie join is de performance (ik rij in VR) bedroevend. 30 FPS op Watkins Glen, dat soort dingen. Wacht ik even, zeg 1 a 2 minuten, dan schiet de performance weer naar 90FPS. Meer mensen last van?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Op het Iracing forum zijn meer mensen met dit euvel.Arfman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:44:
[...]
Hopelijk wordt er een leuke auto gekozen, het begint wel weer te kriebelen na een periode van min of meer uitgekeken zijn
Wel heb ik sinds deze build een apart probleem. Als ik een sessie join is de performance (ik rij in VR) bedroevend. 30 FPS op Watkins Glen, dat soort dingen. Wacht ik even, zeg 1 a 2 minuten, dan schiet de performance weer naar 90FPS. Meer mensen last van?
Ik heb nog niet met Vr getest, maar zal dat dit weekend eens even doen. Laat het je wel weten Arjan.Simbob schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:12:
[...]
Op het Iracing forum zijn meer mensen met dit euvel.
Goed om dit te lezen, dan stop ik met zoeken wat er bij mij plots mis was... ik had precies hetzelfde namelijk maar dan ligt het niet aan mijn systeempjeArfman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:44:
[...]
Hopelijk wordt er een leuke auto gekozen, het begint wel weer te kriebelen na een periode van min of meer uitgekeken zijn
[...]
Zijn inderdaad wat lopende bugs/problemen nu. FSR en VR werkt nog niet goed (je speelt dan als piraat want 1 oog blijft zwart beeld geven).
En performance issues in begin van races etc. FPS kakken dan in en komen na paar rondes weer terug (Zowel met VR als monitor schijnbaar).
https://forums.iracing.co...3/low-fps-on-start-of-sim
En performance issues in begin van races etc. FPS kakken dan in en komen na paar rondes weer terug (Zowel met VR als monitor schijnbaar).
Denk dat ik al zeker anderhalf jaar niet meer gereden heb, maar dat is wel een eigenschap van de Radical die bekend in de oren klinkt. Eerste twee raceronden moest je daar super voorzichtig mee zijn, daarna kon je er flink mee pushen. Alleen vergat de helft van het veld dat je voorzichtig moest zijn in het begin. Ontzettend veel plaatsen gewonnen in de eerste ronden omdat iedereen er af ging.Arfman schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:05:
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik weet niet of dit voor officiële races geldt, maar ik heb woensdag een uurtje testdrive gedaan met de nieuwe Mercedes-AMG. Nergens last van gehad, al heb ik FSR niet ingeschakeld (wist niet eens dat het erin zit nu en wat het überhaupt is), en nergens last van.Paulus07 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:58:
Zijn inderdaad wat lopende bugs/problemen nu. FSR en VR werkt nog niet goed (je speelt dan als piraat want 1 oog blijft zwart beeld geven).
In VR met een Reverb G2 met Steam, geen OpenXR o.i.d.
Zonder FSR (https://www.amd.com/en/te...delityfx-super-resolution) werkt VR gewoon nog inderdaad. Heb daar afgelopen dinsdag nog mee gespeeld/getest met de AMG en fuji.dawg schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:52:
[...]
Ik weet niet of dit voor officiële races geldt, maar ik heb woensdag een uurtje testdrive gedaan met de nieuwe Mercedes-AMG. Nergens last van gehad, al heb ik FSR niet ingeschakeld (wist niet eens dat het erin zit nu en wat het überhaupt is), en nergens last van.
In VR met een Reverb G2 met Steam, geen OpenXR o.i.d.
Mer zodra je FSR inschakeld voor eventueel meer performance eruit te halen (zie voorbeeld YouTube: You need to try this setting! Insane performance and fps boost for i... ) dan gaat het nog stuk in VR.
Dus nog ff wachten op een fix voor dat stukje
Aankondiging GoT seizoen 2022 S3
Beste GoT rijders,Afgelopen week hebben we een poll gehouden om te inventariseren waarom iedereen wel of niet meedoet binnen GoT, en tegelijkertijd om te kijken met welke auto we volgend jaar gaan rijden. Op basis van deze informatie hebben we het volgende programma voor volgend seizoen samengesteld:
/f/image/2rbQYTcGvkEMzli4KX0d1Twi.png?f=fotoalbum_large)
Pro & AM kampioenschap
We rijden dus aankomend seizoen met twee verschillende auto’s en voor de puntentelling wordt er onderscheid gemaakt tussen Pro & AM, om ook voor andere rijders de kans te vergroten om mee te strijden voor het virtuele podium. Dat betekent overigens niet dat je als AM rijder een Pro rijder er ook automatisch moet langs laten. Sterker nog, ook tegen hen mag je gerust op de baan strijden. Zie het als een uitdaging om ze achter je te houden. Zoals hierboven aangegeven ontvangen rijders met een iRating boven 2.700 automatisch een ‘Pro’ status. Daarnaast zullen daar nog enkele individuele rijders aan worden toegevoegd die veel ervaring hebben en afgelopen jaren aangetoond bij de snellere rijders te behoren.
Aangepast tijdschema
Tijdens de GoT avonden hanteren we het volgende (aangepaste) tijdschema:
19:30 – 20:45 | Practice
20:45 – 20:53 | Kwalificatie
20:55 – 21:10 | Race 1
21:12 – 21:42 | Race 2 incl. top 10 reversed grid & verplichte pitstop
NB: de kwalificatie begint dus 15min eerder dan voorgaande seizoenen en tijdens race 2 is een pitstop verplicht
Puntentelling
Ten aanzien van de puntentelling kun je dit seizoen extra punten verdienen door minder incident points te scoren. De exacte uitwerking volgt nog zodra we het werkend hebben in ons scoreschema. De rest van de puntentelling blijft intact zoals hier staat vermeld https://www.got-racing.eu/?page_id=6119
Do’s & dont’s
Tijdens de race hanteren we de volgende do’s en dont’s: https://www.got-racing.eu/?page_id=660
Participatie verloting
De participatie verloting dit seizoen wordt gesponsord door treq-sim.com. Dank aan TREQ voor het beschikbaar stellen van twee tegoedbonnen van € 100,- om te besteden in de webshop!
De verloting zal worden gedaan onder de deelnemers van zondagavond en de deelnemers van maandagavond. Om in aanmerking te komen, moet je in 8 van de 12 weken punten gescoord hebben. De puntentelling in de GoT league is zo opgezet dat wanneer je 70% van een heat uitrijdt je punten scoort.
Doe je aan beide avonden mee, heb je dus 2x kans op de prijs. Mocht je bij de eerste trekking als winnaar uit de bus komen; wordt je uitgesloten van de 2e trekking.
Voorafgaand aan de loting wordt je verzocht of je uitgesloten wil worden van de loting. Indien je de loting wint en toch afziet van de prijs zal de organisatie van GoT-Racing een nieuwe winnaar trekken.
Bij het winnen van de loting zal GoT iRacing jou benaderen voor jouw contactgegevens en doorgegeven aan de sponsor. Vervolgens zal de sponsor met jou contact opnemen voor de verdere afhandeling.
Bij onduidelijkheden in de regels beslist Lucas samen met de GoT iRacing Coördinatiegroep. Jim en Lucas zijn uitgesloten van deelname.
Tot slot
We zijn zelf erg enthousiast over het programma en we hopen dan ook dat dit voor jullie geldt en we iedere week een mooie volle grid met rijders hebben om met elkaar te racen!
[ Voor 74% gewijzigd door Doubleoz op 11-06-2022 10:36 ]
hyped! als beginner is het ZO fijn dat er nu een AM klasse is.
Zo voelt t veel minder dat je voor giggles&lulz mee zou doen.
Zo voelt t veel minder dat je voor giggles&lulz mee zou doen.
https://twitch.tv/magus77nl
Heerlijk! Zojuist voor het eerst in zowel de F4 als op de RBR gereden als de eerste rit op m'n T300. Man wat beviel dat zeg! In het begin dat ik, meh wat een slecht geluid uit die F4, lage toeren weinig fun... Tot dat ik de F4 en de baan leerde kennen en de grenzen op ging zoeken. Na een minuut of 20, 2 AI races gedaan, wat een fun!!! Gemiddeld rijd ik een 1:35:5xx en 1:34:5xx tops. Gezien 1:31:9:x een van de snellere tijden waren die ik op YT kon vinden, ben ik content met m'n tijd.
Hoef dus niet te melden dat ik erg veel zin heb in vanavond! Ik hoop op een goede opkomst!
Hoef dus niet te melden dat ik erg veel zin heb in vanavond! Ik hoop op een goede opkomst!
Oke... fml...... T300 gave up on me, midrace 
Zat in een bocht, FFB viel uit, stuur compleet dood.... Ik heb nu 3 T300 lijken hier liggen haha!
Als ik m niet kan fixen, wordt het toch maar een CSL DD, ondanks de hoge prijs tov de frequentie dat ik rijd. Maar ik heb nu gemerkt wat een upgrade vanaf de T150 betekend, hooked!
**Edit** Na 10 minuten powerless, doet hij het weer. Wellicht te heet geworden (staan ze ook om bekend) maar eens zonder cover rijden.... Toch weer een klein beetje gelukkig. Al baal ik enorm dat ik de race niet heb kunnen afmaken. Vind deze wagen best leuk en kon eens een keer lekker meekomen met een lage 1:32:xx
Tot volgende week I hope!
Zat in een bocht, FFB viel uit, stuur compleet dood.... Ik heb nu 3 T300 lijken hier liggen haha!
Als ik m niet kan fixen, wordt het toch maar een CSL DD, ondanks de hoge prijs tov de frequentie dat ik rijd. Maar ik heb nu gemerkt wat een upgrade vanaf de T150 betekend, hooked!
**Edit** Na 10 minuten powerless, doet hij het weer. Wellicht te heet geworden (staan ze ook om bekend) maar eens zonder cover rijden.... Toch weer een klein beetje gelukkig. Al baal ik enorm dat ik de race niet heb kunnen afmaken. Vind deze wagen best leuk en kon eens een keer lekker meekomen met een lage 1:32:xx
[ Voor 34% gewijzigd door Frontysco op 12-06-2022 21:20 ]
Het was kort maar krachtig voor mij vandaag.
Wel zeker fun. Hopelijk heb ik niemand geraakt toen mijn vr headset de accu leeg had en me met een donker beeld achterliet.
Hopelijk tot volgende week
Wel zeker fun. Hopelijk heb ik niemand geraakt toen mijn vr headset de accu leeg had en me met een donker beeld achterliet.
Hopelijk tot volgende week
Ik heb echt een hele lange tijd met een T300 gereden en nooit issues gehad. Altijd op max FFB, dus wel heel vreemd.Frontysco schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:13:
Ik heb er twee gehad via amazon, eerste na 2 maanden dood, nieuwe gekregen, na 2 weken viel. Die spontaan uit in sessies. Alles ingeleverd, geld terug, en DD pro gehaald. Mijn ervaring met de t300 is dus waardeloos.ZFLaSH schreef op maandag 13 juni 2022 @ 08:32:
[...]
Ik heb echt een hele lange tijd met een T300 gereden en nooit issues gehad. Altijd op max FFB, dus wel heel vreemd.
Dit seizoen maar eens mee gaan racen, moet ik me bij de got league eerst aanmelden?
Hmm,. dat is wel heel zuur.
Ja, je moet je eerst aanmelden bij de GoT League.
Ja, je moet je eerst aanmelden bij de GoT League.
Heb je de ventilator altijd aan staan? Er is een knop combinatie waarbij kan wisselen tussen of de ventilator altijd aan of alleen aan wanneer die warm wordt.Frontysco schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:13:
Hier staat hoe je dat kan doen: http://ts.thrustmaster.com/faqs/eng/thr_eng_00156.pdf
Ik had verder ook geen problemen gehad met mijn T300.
[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 13-06-2022 08:53 ]
@Niellie41 Geen idee, dat ga ik morgenmiddag eens bekijken, dank voor de manual!
Wel balen dat het mid-race was
Gelukkig hebben we de fotos nog (video)
https://clips.twitch.tv/S...rOSsloth-a_RhkvWQW_vUY2cg
Wel balen dat het mid-race was
https://clips.twitch.tv/S...rOSsloth-a_RhkvWQW_vUY2cg
Ik heb een keer gehad dat van mijn G27 mid race de FFB uit viel en er zelfs rook uit kwam. Was net een paar maanden buiten de garantie maar kreeg alsnog een nieuwe van Mediamarkt. Hielp denk wel dat ik geen bon had maar een foto van de manager die hem aan mij overhandigde nadat ik een timetrial contest gewonnen had daarFrontysco schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:13:
Mijn T300 heeft echter jarenlang dienst gedaan zonder problemen. Rij nu met de CSL DD en is zeker weer een flinke upgrade vanaf de T300 dus wat betreft is het de prijs zeker waard imo.
/f/image/GwClErwTfxoIDA2tDQym8DEM.png?f=fotoalbum_large)
Donderdag rijden we alweer de 2e week van het F4 programma. Het zondag programma wordt naar aanstaande donderdag vervroegd ivm de GP van Montreal.
Programma:
19:30 - 20:45 Open Practice
20:45 - 20:53 Lone Quali, 2 laps
21:55 - 21:10 Heat #1, 15m
21:14 - 21:44 Heat #2, 30m (Top-10 reversed)
[ Voor 25% gewijzigd door Luckeh op 15-06-2022 11:21 ]
Gisteravond voor het eerst sinds 3 oktober 2021 een officiele race gedaan 
Met de Radical op Road Atlanta gereden, altijd een goeie combinatie. Tot mijn verbazing hem op P3 gezet in de kwalificatie (2300 SOF). Bij de start P2 kunnen pakken maar kwam er al snel achter dat ik niet de snelheid had om die te behouden, dus gekozen om bij de onvermijdelijke inhaalactie niet te vechten maar proberen om in de draft te blijven. Helaas lukte dat niet, dus proberen om P3 te houden. Helaas ben ik niet zo'n geweldige cleane rijder qua track limits en dat kostte me 2 half spins, ik bleef op de baan maar verloor wel wat plaatsen steeds. Tegen het eind van de race werden de achterbanden duidelijk te heet dus ik moet ook nog werken aan mij rijstijl, blijkbaar toch nog te lomp.
Uiteindelijk toch nog P7 weten te pakken, beetje SR en iR erbij en een leuke race gehad.

Met de Radical op Road Atlanta gereden, altijd een goeie combinatie. Tot mijn verbazing hem op P3 gezet in de kwalificatie (2300 SOF). Bij de start P2 kunnen pakken maar kwam er al snel achter dat ik niet de snelheid had om die te behouden, dus gekozen om bij de onvermijdelijke inhaalactie niet te vechten maar proberen om in de draft te blijven. Helaas lukte dat niet, dus proberen om P3 te houden. Helaas ben ik niet zo'n geweldige cleane rijder qua track limits en dat kostte me 2 half spins, ik bleef op de baan maar verloor wel wat plaatsen steeds. Tegen het eind van de race werden de achterbanden duidelijk te heet dus ik moet ook nog werken aan mij rijstijl, blijkbaar toch nog te lomp.
Uiteindelijk toch nog P7 weten te pakken, beetje SR en iR erbij en een leuke race gehad.
Een reminder, het F4 programma van week #2 is verschoven naar vanavond! Tot op de serverLuckeh schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 22:01:
[Afbeelding]
Donderdag rijden we alweer de 2e week van het F4 programma. Het zondag programma wordt naar aanstaande donderdag vervroegd ivm de GP van Montreal.
Programma:
UPDATELuckeh schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:25:
[...]
Een reminder, het F4 programma van week #2 is verschoven naar vanavond! Tot op de server
iRacing gaat vanavond om 21:00 down voor een hotfix is zojuist aangekondigd. Hierdoor gaan we ons programma een weekje naar achteren moeten duwen. De inhaalavond voor Watkins wordt dus volgende week donderdag.
Voor diegenen die wel een beetje practice willen; er start in de league dalijk een server als je wat rondjes wil rijden.
Nee, is verplaatst naar as donderdag ivm gp vanavond. Bericht is daarover eerder deze week op het forum geplaatst.Frontysco schreef op zondag 19 juni 2022 @ 17:28:
Wordt er vanavond gereden?
Morgenavond rijden we wel met de Porsche 992
.
[ Voor 100% gewijzigd door Frontysco op 19-06-2022 18:57 ]
/f/image/k06YXXfA4WAZ0HevEcTNXO5y.png?f=fotoalbum_large)
Vanavond rijden we met de Porsche 992 op Hockenheim!
Programma:
Tegelijkertijd wil ik van de gelegenheid gebruik maken dat we op basis van feedback hebben besloten om het klassement aan te passen. We houden vast aan twee klassementen, maar er is nu een 'algemeen' klassement en een 'AM' klassement. In het algemeen klassement zijn nu zowel de Pro als AM rijders vertegenwoordigd. Onderstaand de argumenten hiervoor:
1. De manier van tellen ontmoedigde gevechten tussen Pro en AM, helemaal in combinatie met de inc. bonuspunten, je hebt alleen iets te verliezen, niks te winnen als je de laatste rondes tegen een andere klasse rijd.
2. De snellere rijders in de AM klasse hebben de potentie om in de top 10/5 van het algemeen kampioenschap mee te rijden, die konden zich in het kampioenschap niet meten met de "PRO" rijders.
3. Bij een lagere opkomst is de puntentelling in het PRO klassement helemaal niets zeggend, vorig seizoen hadden we in 8/12 races in de laatste 6 weken 3 of minder PRO rijders in de race. Dit betekend dat fouten/slechte races helemaal niet afgestraft worden in het kampioenschap en het kampioenschap bij vergelijkbare opkomst na 6 races al beslist is zolang de leider maar komt opdagen.
Deze aanpassing zal geen gevolgen hebben voor het AM klassement.
Volgens mij de tweede race....Doubleoz schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:43:
.....
Vanavond rijden we de tweede race van seizoen 2022 S3 met de Porsche 992 op Hockenheim!
.....
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Het is de eerste race op Hockenheim dit seizoen!
Gisteren voor het eerst in lange tijd twee officials gedaan, samen met wat andere Tweakers. Dat ging best leuk! In het F4 veld schrijven zo'n 70+ deelnemers zich in elke sessie.
Ik kan dit seizoen lekker mee in de F4, zojuist alle benodigde tracks gekocht.
Voor de lol ook even mn order history bekeken, bijna 1k uitgegeven aan iracing
damn!
Voor de lol ook even mn order history bekeken, bijna 1k uitgegeven aan iracing
Meer mensen waar FSR niet meer werkt? (zwart beeld, boxes doen het wel, virt mirror doet het ook). Drivers geupdate, SMAA of FXAA, diverse FSR configs, SMP aan/uit, maakt allemaal niets uit.
Ik zag wel iets in de release notes dat dit opgelost zou moeten zijn met laatste patchISaFeeliN schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:18:
Meer mensen waar FSR niet meer werkt? (zwart beeld, boxes doen het wel, virt mirror doet het ook). Drivers geupdate, SMAA of FXAA, diverse FSR configs, SMP aan/uit, maakt allemaal niets uit.
Tip voor de volgende keer, niet meer kijken!Frontysco schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:55:
Ik kan dit seizoen lekker mee in de F4, zojuist alle benodigde tracks gekocht.
Voor de lol ook even mn order history bekeken, bijna 1k uitgegeven aan iracingdamn!
Nope,. is een bug. had ik gisteren ook. FSR uitzetten en wachten op een patch,.ISaFeeliN schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:18:
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen