iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 367 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Ik heb gewoon een volume knop voor TS. Draai hem lekker zachtjes dat ik wel nog wat hoor, maar ik het goed kan afsluiten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:45
ZFLaSH schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:39:
Ik heb gewoon een volume knop voor TS. Draai hem lekker zachtjes dat ik wel nog wat hoor, maar ik het goed kan afsluiten.
Yup precies dat, regel een volume/mute knopje voor teamspeak als je moeite hebt met de concentratie vanwege geouwehoer tijdens de race. Doe ik ook af en toe.

Ik begrijp wel dat we met het grote aantal deelnemers nu een beetje erop moeten letten dat we niet allemaal constant tegelijk door elkaar heen praten, maar het is een league voor de lol en samen lachen om rare situaties of hier en daar slechte grappen/teksten tijdens de race horen er wat mij betreft gewoon bij. Ik zou het erg jammer vinden als we daar allemaal steeds moeilijker over gaan doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Jan Hein schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:14:
[...]

Yup precies dat, regel een volume/mute knopje voor teamspeak als je moeite hebt met de concentratie vanwege geouwehoer tijdens de race. Doe ik ook af en toe.

Ik begrijp wel dat we met het grote aantal deelnemers nu een beetje erop moeten letten dat we niet allemaal constant tegelijk door elkaar heen praten, maar het is een league voor de lol en samen lachen om rare situaties of hier en daar slechte grappen/teksten tijdens de race horen er wat mij betreft gewoon bij. Ik zou het erg jammer vinden als we daar allemaal steeds moeilijker over gaan doen.
Inderdaad. We moeten vooral met de grotere groep misschien iets meer opletten dat het tijdens de race niet compleet uit te hand loopt, maar ik zou het jammer vinden als we echt "stil moeten zijn". Dan kun je net zo goed gewoon officiele races gaan rijden. Als je daar niet tegen kunt of je in gevecht bent ofzo dan moet je maar zorgen dat je een mute knop hebt, die gebruik ik zelf ook soms. En dat je dan ook tijdelijk niet eventuele waarschuwing hoort voor een crash: is dat nou echt zo belangrijk? In lap 1 is het handig en daar wordt er ook nooit veel gepraat. Na L1 heb je volgens mij vrij weinig aan die waarschuwingen, het gaat iig niet het verschil maken tussen crashen of niet, je moet nog altijd zelf voor je uit kijken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
NickThissen schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:27:
[...]

Inderdaad. We moeten vooral met de grotere groep misschien iets meer opletten dat het tijdens de race niet compleet uit te hand loopt, maar ik zou het jammer vinden als we echt "stil moeten zijn". Dan kun je net zo goed gewoon officiele races gaan rijden. Als je daar niet tegen kunt of je in gevecht bent ofzo dan moet je maar zorgen dat je een mute knop hebt, die gebruik ik zelf ook soms. En dat je dan ook tijdelijk niet eventuele waarschuwing hoort voor een crash: is dat nou echt zo belangrijk? In lap 1 is het handig en daar wordt er ook nooit veel gepraat. Na L1 heb je volgens mij vrij weinig aan die waarschuwingen, het gaat iig niet het verschil maken tussen crashen of niet, je moet nog altijd zelf voor je uit kijken.
Helemaal mee eens hoor en tijdens de race mag gerust wel eens iets gezegd worden.
Er zit alleen een verschil in een grapje gedurende de race met normale stem of dat er een met verheven stem voorbij komt omdat de persoon een fout gemaakt heeft.

Deze laatste zijn veelal korte momenten, maar verzorgen schrik reacties bij mensen, zeker bij de mensen die wat minder zeker zijn. Voor mij ooit de reden geweest om de boel te muten/zachter te zetten of specifieke personen te muten. Doe ik immers ook in de iRacing chat tijdens races, als er bepaalde personen hun dag bespreken met onbekenden.

Als iemand dan iets zegt tijdens de race, specifiiek aan mij gericht, dan is dat helaas aan dovemans oren gericht. Ik heb geen chat nodig om gevaar te kunnen zien, ik ram alleen @Beltoni van de baan als we op VIR rijden >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:06
Ik ben het wel eens dat sommige mensen, zonder nu direct namen te noemen weleens voor schrikmomenten zorgen, ik denk dat dit met name door mensen komt die geen push-to-talk gebruiken en dan in hun emoties iets roepen, waarvan anderen kunnen schrikken… dus wellicht een push-to-talk verplicht stellen….

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
Erg leuk dat we dit keer twee klasse hebben om te rijden en ook prettig dat de 2e race niet meteen de dag na de 1e is. De Porsche sla ik dit seizoen over, maar de GT3 ga ik zeker rijden. Ik had de Porsche wel graag gedaan, maar ik rij al zoveel verschillende klasse op iRacing dat zo'n Porsche een beetje teveel wordt. Zeker omdat ie ook nog eens zo sterk afwijkt van de rest.

Vorig seizoen een vol seizoen road, oval, dirt oval en dirt road gereden om te ervaren wat ik nou het leukste vind om te doen. Daar ben ik nog niet echt uit :D Mijn dirt road en dirt oval rating heb ik naar 2k gereden en bij de road was dat een stuk lastiger. Dat kwam mede doordat ik zoveel road klasses door elkaar ben gaan rijden. Komend seizoen wil ik de road ook eens naar de 2k zien te krijgen door focus op alleen de GT3 te leggen. Benieuwd of dat gaat lukken, want die klasse is het een stuk lastig IR scoren dan met de Indy oid.

Nu eerst focus op 24h race op Philip Island komende zaterdag. Wat eigenlijk een dramatisch circuit is voor 24h races :')

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Beetje OT:
Zijn we het seizoen nét gestart in de 911-991 Cup, brengt Porsche de 992 Cup uit. Ietsie breeder, zwaarder en complexere ophanging, maar ook 35pk in de plus.

Niet veel zeggende promo van Porsche met drukke beelden hieronder:

225k euro, of ongeveer 17k losse iRacing maand subscriptions.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Argh, de GoT community league curse strikes again! /s

Hopelijk komt deze ook naar iRacing ooit. Veel mensen vinden het belangrijk om met up to date auto's te rijden (mij maakt het niet zoveel uit).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Luckeh schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:44:
Beetje OT:
225k euro, of ongeveer 17k losse iRacing maand subscriptions.
Misschien volgend seizoen Porsche benaderen om de GoT league te sponsoren ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

MDenessen schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:06:
[...]

Misschien volgend seizoen Porsche benaderen om de GoT league te sponsoren ;)
En de winnaar mag een test afwerken in de echte auto. Beetje zoals "World's fastest alien" in de beginjaren van iRacing. Lachen man, @NickThissen zien nekken in z'n helm :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
Ik wou vanavond eigenlijk deelnemen, maar zojuist bericht gehad dat mijn vorige week bestelde loadcell rem pedaal (CSL elite, eerst zonder loadcell) net is afgeleverd in plaats van geplande woensdag. Dus dan die maar installeren vanavond :)

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ik had gedacht om pas ná vanavond mijn GoT 911 GT3 Cup League ervaring te delen hier (over 2 avonden), maar er zijn wat "lockdown gerelateerde" zaken tussendoor gekomen waardoor ik niet weet of ik vanavond op tijd ben.

Gisteravond was (voor mijn kunnen) niet verkeerd. Een paar keer rechtdoor in de chicane, maar voor de rest redelijk steady in de 911. Denk wel dat ik de brakeforce ietsjes omlaag zet :X

Vette auto, maar wel continue 100% focus :Y

Onderstaand mijn feature race.

[ Voor 5% gewijzigd door Maurice W op 14-12-2020 16:31 ]

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Maurice W schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:13:
Ik had gedacht om pas ná vanavond mijn GoT 911 GT3 Cup League ervaring te delen hier (over 2 avonden), maar er zijn wat "lockdown gerelateerde" zaken tussendoor gekomen waardoor ik niet weet of ik vanavond op tijd ben.

Gisteravond was (voor mijn kunnen) niet verkeerd. Een paar keer rechtdoor in de chicane, maar voor de rest redelijk steady in de 911. Denk wel dat ik de brakeforce ietsjes omlaag zet :X

Vette auto, maar wel continue 100% focus :Y

Onderstaand mijn feature race.
[YouTube: iRacing 21S1 | 911 GT3 Cup @Imola | GoT Weekly Tournament [VR view]]
+1 voor het gas loslaten en remmen bij de start (ivm incident)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Ernsthx schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:23:
[...]

+1 voor het gas loslaten en remmen bij de start (ivm incident)
Haha ja krijg je hier al kudos voor? Dit vind ik eerlijk gezegd echt veel risico nemen. Tegelijkertijd zie je mij in zijn spiegel afremmen en vol geschept worden omdat de jongens achterin er vol gas doorheen proberen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
Beltoni schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:34:
[...]

Haha ja krijg je hier al kudos voor? Dit vind ik eerlijk gezegd echt veel risico nemen. Tegelijkertijd zie je mij in zijn spiegel afremmen en vol geschept worden omdat de jongens achterin er vol gas doorheen proberen te komen.
Ik zeg niet dat het een schoolvoorbeeld is, maar regelmatig gaat het met de start anders.

Wat er achter jou gebeurt heb ik het niet over en is dus precies wat ik bedoel met mensen het ook regelmatig anders doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik vind eerlijk gezegd ook, dat hij eigenlijk pas erg laat en vrij minimaal snelheid verminderd.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernsthx
Hmm, dat zie/zag ik toch anders. Zodra hij kan zien dat er wat aan de hand is links, gas los en remmen. Ruim afstand houden tot de voorganger. Ja, de rood/witte auto voor hem remt eerder, maar ziet het ook eerder.

Maar goed, zoals gezegd is dit hoe ik het zie, ben hier natuurlijk ook om te leren van hoe het beter kan

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Vanavond na weer ronden tobben en mezelf ergeren aan de Porsche en mezelf nog een en ander geprobeerd aan settingd qua brake balance .Maakte het voor mij alleen maar lastiger / onberekenbaarder .
Uiteindelijk settings in mijn stuur zelf en in iracing veranderd .Kon ik eindelijk eens wat rondjes rijden zonder meteen achterstevoren te staan.Nog steeds erg langzaam maar rijden was al leuker.Mis nog steeds totale gevoel van snelheid , krijg ik alleen door de snelheidsmeter af te lezen .Om toch maar te proberen 1e race meegedaan en bijna leuk gereden , ergens in middenveld geeindigd .2e race in de 1 e ronde 1 na laatste bocht zetje gekregen door mislukte uitremactie waardoor ik in de grindbak stond .Escape maar ingedrukt , aangezien ik stevige hoofdpijn had en toch al weinig concentratie meer over..Positieve is dat ik in race 1 een 1.49,5 heb gereden , wat weer mijn gebruikelijke 3 sec. van de kop af zit.Dus mischien probeer ik het volgende race weer eens. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

WAT EEN FANTASTISCHE AUTO!

Mijn eerste podium in GoT league is een feit!

Kwalificatie als P8, al vrij snel opgewerkt naar P4, alleen klein foutje (schakelde in laatste bochten te laat terug) waardoor ik als P7 gefinished ben.

Daarna de tweede race, heerlijk gereden in treintjes met mannen die normaal ver ver voor me reden, leuke gevechten gehad, soms iets over de limiet waardoor plekje verloren hier en daar. Vroege pitstop genomen voor de undercut want zat in treintje en wist dat ik sneller kon. Daarna heerlijk snelle tijden neergezet en uiteindelijk over de finish gekomen als P3!

ps. AUB niet slowdowns midden in bochten inlossen, als je afsnijdt, neem dan AUB ook de consequenties. 2x vol in de ankers gemoeten wat maar net goed ging, had zo in tranen voor allebeide kunnen eindigen.

pps. screenshot van na de actie!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RXrygM-8lrAJFbEQabV9qOfYCk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4m1idT4ogH6YY4apfdPIwEum.jpg?f=user_large

iRacing | Rig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Gefeliciteerd voor de top 3, netjes. :)
Mijn races gingen na gisteren ook heerlijk, p11 in de eerste, p8 in de tweede race.
Gisteren was dus een goede leerschool, vandaag echt foutloos en in een lekker tempo kunnen rijden.
Met de Porsche word er over het algemeen ook erg clean gereden valt me op, waarschijnlijk doordat een fout echt genadig word afgestraft. :)

Mogelijk zelfs eens de officiële races proberen na deze ervaring!

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
Heb zowel vandaag als gisteren heerlijke races gehad. Merkte vandaag al dat het gevoel er meer in zat dan gisteren, hopen dat de stijgende lijn voortzet. Vandaag in heat 1 als P13 over de finish met een paar kleine schoonheidsfoutjes onderweg. In de feature zeer stabiel gereden en op P6 gefinisht, meer zat er echt niet. De pace van de top 5 was echt sneller dan dat mijn wagen aan kan.

Volgens mij werd er vrij clean geracet, hoorde op Teamspeak weinig frustratie en/of reacties.
Wilde dit filmpje nog wel even kwijt, deze kwam ik in heat 1 tegen 'met mijn voorbumper'.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Mijn race was vroegtijdig ge-eindigt dus dan maar even paint uit de kast gepakt :)

Mijn eerste paint, nog niet af maar het begin is er :) waarschijnlijk zijn er 300 soortgelijke te vinden op tradingpaints maar wilde gewoon een keer mijn eigen paint maken.
Nu nog op zoek naar een paar mooie sponsor logo’s...

Trading paints

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ts4Vd-2J1zGKq-YoJlk9NgnwsRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OHKoc1poHDU2AJvcRTYkcc4L.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zYwMAZY3kut64aIfuRnM_x-dso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0vt3yJ44grBcB9iLMHgZyD2L.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door laforte op 15-12-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:09
Weet iemand hoe ik het volgende kan oplossen?
Ik heb een Fanatec DD2 en die heb ik netjes gekalibreerd ik iRacing. iRacing maakt gebruikt van een softlock als je aan de max stuur uitslag komt, maar als ik bijvoorbeeld spin en m'n stuur komt op de max lock, dan begint het heel heving en snel te oscilleren. Als ik begin te schuiven moet ik gewoon mijn stuur loslaten of het knalt keihard tegen m'n vingers wanneer ik full lock gebruikt, dus ik heb ook geen mogelijk om de auto nog te proberen saven. Heeft iemand hetzelfde fenoneem al gezien en daar al een oplossing voor gevonden?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
laforte schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:23:
Mijn race was vroegtijdig ge-eindigt dus dan maar even paint uit de kast gepakt :)

Mijn eerste paint, nog niet af maar het begin is er :) waarschijnlijk zijn er 300 soortgelijke te vinden op tradingpaints maar wilde gewoon een keer mijn eigen paint maken.
Nu nog op zoek naar een paar mooie sponsor logo’s...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoezo sponsors? Niks meer aan doen d:)b

Over gister, uhhh, mixed feelings. Zoals ik (geloof ik) @DirkT hoorde zeggen: alles van vorig seizoen kan het putje in. Ik heb echt het gevoel alsof ik opnieuw moet leren rijden met deze auto. Dat is niet noodzakelijk een slecht iets, maar zorgt er wel voor dat ik op dit moment nog niet echt lol in het rijden zelf heb.

Eerste race was dan ook niet best, tweede ging al beter en zoweer een paar leuke gevechtjes gehad. Helaas kreeg ik laatste 2 rondjes mijn auto niet meer afgeremd voor de laatste 2 bochten, waardoor @NickThissen me nog voorbij kon. Kennelijk toch mijn banden wat te zwaar belast? Hoe dan ook, tweede race was wel geinig. Hopelijk valt binnenkort het spreekwoordelijke kwartje :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
Gisteren heat 1 was lekker. Als P9 gefinished. Heat 2 lag ik 3 rondes voor het einde op P7, maar na een kleine touche met Ronald helaas als P16 gefinished. Heel jammer, maar ik gleed gewoon in de hairpin naar hem toe ondanks maximale insturing. Was een leuk gevecht en soms gebeuren die dingen.

Blijf het zeggen, met dit soort auto's kun je harstikke leuk racen en is een kleine touche niet meteen het einde van de race. Deze 911 ligt me wel. Ben er nog niet heel snel in, maar dat ding op de baan houden en consistent blijven heeft voor nu mijn prio.

Goede keuze dus voor S1!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ZFLaSH schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:32:

Blijf het zeggen, met dit soort auto's kun je harstikke leuk racen en is een kleine touche niet meteen het einde van de race. Deze 911 ligt me wel. Ben er nog niet heel snel in, maar dat ding op de baan houden en consistent blijven heeft voor nu mijn prio.

Goede keuze dus voor S1!
Sluit me hier bij aan. Ondanks enige schade in race 1 kon ik qua pace toch lekker doorrijden. Race 2 ging heel goed tot dat ik in mijn spiegels Maarten heel snel zag naderen waarbij ik zeker wist dat hij de bocht niet ging halen. We raakte elkaar niet maar door de correctie die ik moest uitvoeren vlak voor de bocht stond ik in de muur. Daardoor circa 10 man voorbij moeten laten en uiteindelijk op P21 over de finish gekomen. Maar heb wel echt met veel plezier gereden dus heb zin in de rest van het seizoen!

iRacing Profiel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Laatst online: 21:06
joeristein schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:13:
Wilde dit filmpje nog wel even kwijt, deze kwam ik in heat 1 tegen 'met mijn voorbumper'.
[Streamable: GOT U-turn]
Dit is volgens mij exact waarom er mensen in het achterveld afhaken als je dit een paar keer overkomt, hoe verzin je het om midden in het veld zo terug de baan op te komen, dit heeft niks met pace of ervaring te maken maar gewoon ongeduld en asociaal gedrag.

Foutjes maken kan natuurlijk zoals drukte tijdens de start (en heeeel langzaam de bochten moeten nemen), net verremmen, inschattingsfoutjes, kleine tikjes, auto kwijtraken, het kan allemaal en iedereen baalt als ze daar slachtoffer van zijn, maar dat is racen.
Maar dit voorbeeld zou mij echt kwaad maken, zo onnodig... wat mij betreft gaat dat in de toekomst wel gevolgen krijgen want het verziekt volgens mij de race en sfeer voor meerdere mensen (dit soort acties hebben vaak meerdere slachtoffers). ZO KOM JE DE BAAN NIET TERUG OP!!!!

Sorry moest het even kwijt...

En verder moet ik kort zijn over mijn avonden.... wel de pace... niet de racecraft... zeker de start niet... zucht en weer door :)

[ Voor 5% gewijzigd door TonCoronel op 15-12-2020 09:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
Sluit mij ook bij bovenstaande reacties aan. Wat een heerlijke auto om in te racen! De auto heeft absoluut oefening nodig, merkte zelf gisteren dat het corrigeren als je kort achter iemand zit niet zo makkelijk gaat als vorig seizoen. Wat ook van belang is is bandenmanagement. In de tweede helft van de race gisteren toch een aantal keren iets door geschoten omdat de banden niet meer konden wat ik in gedachten had.. Ga de serie komende weken ook zeker uitproberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjello
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 12:35
Sprint setup pakken en gaan ;)

Je moet met deze wagen niet pushen, als je denkt ik ben te langzaam dan ga je juist dingen doen wat deze wagen niet leuk vind.

Race 2 vroeg naar binnen gegaan in de hoop het groepje voor me in te halen omdat die aardig aan het vechten waren. Dat lukte maar 9 liter tanken was voor mij toch net iets te weinig dus wat moeten fuel saven. 2x P4 ben ik tevreden mee.

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Ik dacht er de nodige gebruikers zijn van de Dallara IR-01.
Voor deze auto zijn dit seizoen de setups gratis te downloaden van de Virtual Racing School.

https://virtualracingscho...com/#/DataPacks/239450001

Hoe goed zijn overigens setups houdbaar bij Iracing? Tire models veranderen zo vaak dat ze na 1 seizoen niet meer bruikbaar zijn of valt dat mee?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Isniedood schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:53:
Ik dacht er de nodige gebruikers zijn van de Dallara IR-01.
Voor deze auto zijn dit seizoen de setups gratis te downloaden van de Virtual Racing School.

https://virtualracingscho...com/#/DataPacks/239450001

Hoe goed zijn overigens setups houdbaar bij Iracing? Tire models veranderen zo vaak dat ze na 1 seizoen niet meer bruikbaar zijn of valt dat mee?
Denk dat ze gemiddeld elk half jaar uit het raam kunnen door wat aanpassingen aan tires of Aero. Dus echt een archief aanleggen heeft jammer genoeg weinig zin. Heb bv 3 seizoenen aan Porsche cup setups die sinds deze week failed tech zijn.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

TonCoronel schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:21:
[...]

Dit is volgens mij exact waarom er mensen in het achterveld afhaken als je dit een paar keer overkomt, hoe verzin je het om midden in het veld zo terug de baan op te komen, dit heeft niks met pace of ervaring te maken maar gewoon ongeduld en asociaal gedrag.

Foutjes maken kan natuurlijk zoals drukte tijdens de start (en heeeel langzaam de bochten moeten nemen), net verremmen, inschattingsfoutjes, kleine tikjes, auto kwijtraken, het kan allemaal en iedereen baalt als ze daar slachtoffer van zijn, maar dat is racen.
Maar dit voorbeeld zou mij echt kwaad maken, zo onnodig... wat mij betreft gaat dat in de toekomst wel gevolgen krijgen want het verziekt volgens mij de race en sfeer voor meerdere mensen (dit soort acties hebben vaak meerdere slachtoffers). ZO KOM JE DE BAAN NIET TERUG OP!!!!

Sorry moest het even kwijt...

En verder moet ik kort zijn over mijn avonden.... wel de pace... niet de racecraft... zeker de start niet... zucht en weer door :)
Volledig met je eens, dit kan en mag gewoon niet. Volledig onverantwoord en "alleen op de wereld" gedrag.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:47

Niellie41

[object Object]

Isniedood schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:53:
Dat is lastig te zeggen. Dat verschilt per keer en per auto. Soms veranderen een lange tijd niets aan de auto's, maar de meer populaire auto's zullen wel vaker per jaar worden aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 15-12-2020 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Broodro0ster schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 01:30:
Ik heb een Fanatec DD2 en die heb ik netjes gekalibreerd ik iRacing. iRacing maakt gebruikt van een softlock als je aan de max stuur uitslag komt, maar als ik bijvoorbeeld spin en m'n stuur komt op de max lock, dan begint het heel heving en snel te oscilleren. Als ik begin te schuiven moet ik gewoon mijn stuur loslaten of het knalt keihard tegen m'n vingers wanneer ik full lock gebruikt, dus ik heb ook geen mogelijk om de auto nog te proberen saven. Heeft iemand hetzelfde fenoneem al gezien en daar al een oplossing voor gevonden?
Heb je in de Fanatec software / driver geen opties daar voor? In mijn Simucube software kun je daar vanalles over instellen (nooit veranderd verder dus weet ook niet precies wat het doet).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

NickThissen schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:42:
[...]

Heb je in de Fanatec software / driver geen opties daar voor? In mijn Simucube software kun je daar vanalles over instellen (nooit veranderd verder dus weet ook niet precies wat het doet).
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Simucube en de 911 Cup. Gebruik dan ook sinds ik met de 911 aan het oefenen ben regelmatig de noodstop om dat oscilleren tegen te gaan. Ik kan mijn formule stuurtje ook niet makkelijk overpakken wat het probleem wat vervelender maakt. Volgende week vakantie, dan maar eens knutselen met DD profielen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Luckeh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:53:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Simucube en de 911 Cup. Gebruik dan ook sinds ik met de 911 aan het oefenen ben regelmatig de noodstop om dat oscilleren tegen te gaan. Ik kan mijn formule stuurtje ook niet makkelijk overpakken wat het probleem wat vervelender maakt. Volgende week vakantie, dan maar eens knutselen met DD profielen.
Hm, vreemd. Ik kan me niet herinneren dat ik er last van heb.

Ik heb wel speciaal voor de 911 m'n ffb veranderd. Normaal gebruikte ik in de driver altijd de strength op 100%, en in iRacing zet ik hem lager (= hoger Nm). Dat vond ik altijd fijner aanvoelen. Maar het nadeel is dat je dan bij crashes of bumps wel de volledige 25 Nm in je handen krijgt. Normaal is dat niet zo'n probleem maar in de Porsche kreeg ik zelfs flinke klappen als ik gewoon dwars ging door het gras ofzo. Ik merkte dat ik daardoor soms de auto niet kon vangen omdat het stuur gewoon uit m'n handen sloeg. Dus heb ik daar nu de driver strength omlaag gezet ipv iRacing waardoor alle klappen ook meevallen.

Misschien helpt dit?

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 15-12-2020 10:57 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Laatst online: 10-01 10:05
[...]

Zou dat de steeringbumpstop setting kunnen zijn in app.ini? Ik heb in ieder geval deze settings gebruikt voor het instellen van m'n Simucube gen1 (small mige) werkt perfect.

*edit* ging over het probleem van @Broodro0ster

[ Voor 3% gewijzigd door Elbaceever op 15-12-2020 10:58 ]

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

[...]

Dit is makkelijk op te lossen in de app.ini File (located in the users/“username”/documents/iracing)

Sowieso staan er wat recommended instellingen hier: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3648546.page

Die luiden als volgt (kan je kopieren en plakken in je ini file):
[Force Feedback]
allowXBoxOneOnWindows10=1 ; Set to 1 to talk to xbox one game pads on windows 10, warning the driver is buggy
alwaysRestartFX=0 ; Always restart force when updating it, set to true if wheel goes limp after a while
calibUsingRawData=0 ; Use raw joystick position over windows calibration data when detecting new joysticks
centerSpringPct=-1 ; Percent (0-100) of static centering spring force to apply, -1 is off. Not reccomended for use.
damperMode=0 ; Set damper effect type 0 = Damper 1 = Inertia 2 = Friction
damperSaturation=10000 ; Set damper saturation from 0 to 10000
dampingSliderSetsFriction=1 ; True if damping slider adjust friction effect, false to adjust wheels built in damping effect
debounceSeq_Ms=80 ; Add delay in Milliseconds to sequential shifter to reduce double shifts
disableAutoCenter=1 ; Turn auto center off on all force feedback devices
displayLinearInNm=1 ; Display the force level in peak Nm when using the linear mode
enableFanatecWheelDisplay=1 ; Enable the use of Fanatec wheel displays
enableG27WheelDisplay=0 ; Enable use of shift indicators on the G27 and clones
enableHotPlug=1 ; Set to 0 to turn off usb hot plugging in case you have usb disconnect issues
enableWheelDisplayBlink=1 ; Enable the display lights to blink when at the rev limit
FFBUseSimpleMinForce=0 ; 0 - Use smoothed min force, 1 - use old sharp min force
forceNoiseSuppression=0 ; Remove noisy joystick axis, even if they are calibrated by hand
forceResetBeforeInit=1 ; Force a reset of the whole FFB system every time we create or destroy a FFB effect
initOnlyNewDevices=1 ; Set to 0 to force all devices to reinitialize when a device change is detected
invertFFBForce=0 ; Reverse the force feedback effects, if your wheel is spinning the wrong way
reinitFanatecWheelDisplay=0 ; reinitialize the fanatec wheel display when reconnecting devices this may cause issues
seperateXBox360Triggers=1 ; Set to 1 to seperate the XBox 360 joystick triggers into there own axes
steerAverageSteeringTorque=0 ; True averages 360 Hz data down to 60 Hz, false uses last sample
steeringBumpStop_Deg=100.000000 ; degrees into bump stop before max force
steeringDampingFactor=0.050000 ; Damping factor adjust down if damping becomes unstable, defautlt to 0.05
steeringDampingMaxPercent=0.000000 ; Maximum amount of damping to apply, adjust this to set damping level, values between 0.05 and 0.2 are best, overriden by damping slider
steeringDampingParkedMaxPercent=0.000000 ; Maximum amount of damping to apply when parked, adjust this to reduce wheel oscilation when parked, values between 0.05 and 0.30 are best
steeringFFBSmooth=1.000000 ; Percent of current FFB force to use vs average force, 1.0 = no average 0.001 = max average
steeringForceParkedPct=0.500000 ; Reduce FFB force by percent when parked, to help reduce oscillations
Mocht je alleen de trilling uit de eindstand eruit willen dan moet je inderdaad de steeringBumpStop_Deg aanpassen naar aangegeven.

Edit:

Maurice Boschen post bij iedere Fanalab update zijn presets. Hierin zitten de meeste iRacing auto's. Daarbij heeft hij ook alle revlights gematcht met de ingame waardes. Hij gebruikt wel een Podium DD2 en je zal ze moeten corrigeren naar een podium DD1.

Ze zijn hier te vinden: https://forum.fanatec.com...d-post-your-feedback-here

Al moeten ik zeggen dat de Rev-lights het gisteren bij mij wat raar deden. Mogelijk door de update of door het verkeerd inladen. FFB instellingen van Maurice vind ik wel fijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Isniedood op 15-12-2020 11:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JPM85
Gisteren 2 heerlijke races gehad, nadat ik zondagavond wat moeite had om mijn concentratie erbij te houden.
Dit keer wat later gejoined en dat wierp in ieder geval zijn vruchten af in de race.

Race1 lag ik prima in positie voor een p10 klassering, alleen kreeg ik in de 1na laatste ronde een kleine kusje van teamgenoot in het groen. Hierdoor werden we p13 & p14.
Race2 prima mee kunnen rijden en zo links en rechts wat freebies opgeraapt. Toen ik Hans in mijn spiegel kreeg, die sneller was, maar besloten om te pitten om lekker mijn eigen race te blijven rijden. Helaas bij mijn outlap in Tosa een flink glijder, waardoor ik 5 sec verloor. Daarna nog 3 rondjes in gevecht geweest met teamgenoot rood.

Vanuit de Apex Missers rijder we dit seizoen allemaal met dezelfde livery, maar iedereen heeft zijn eigen kleurstelling erop. Ik zou zeggen, verzamel ze allemaal :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCD0X4Z3Jg20H9rifnY7tyXag-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f2Bru7yptylrsF0SLkNxwGB5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JPM85 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:12:

Vanuit de Apex Missers rijder we dit seizoen allemaal met dezelfde livery, maar iedereen heeft zijn eigen kleurstelling erop. Ik zou zeggen, verzamel ze allemaal :+

[Afbeelding]
Iedereen dus minstens 1 x uit de race tikken? Challenge accepted :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 18-09 17:05
JPM85 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:12:

Voor een kwartetje heb je er toch vier nodig ? :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

frizti schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:41:
[...]

Voor een kwartetje heb je er toch vier nodig ? :+
Ik deed ook mee, helaas was ik in shock na de finish en had hem afgeschreven waardoor die niet meer fotowaardig was

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:09
NickThissen schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:42:
[...]

Helaas niet. Ik was tijdens het Googlen een paar screenshots tegengekomen van de Simucube software en dat ziet er uitgebreider uit als de Fanatec software. Bumpstop instellingen zitten niet in Fanalab.
Elbaceever schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:56:

[...]

Zou dat de steeringbumpstop setting kunnen zijn in app.ini? Ik heb in ieder geval deze settings gebruikt voor het instellen van m'n Simucube gen1 (small mige) werkt perfect.

*edit* ging over het probleem van @Broodro0ster

[YouTube: iRacing SimuCUBE Direct Drive Wheel Settings Guide]
Heel erg bedankt. Ik heb de steeringbumpstop nu op 200 gezet en het oscilleren is weg bij full lock. Nu kan ik m'n handjes aan het stuur houden in de hoop nog te kunnen corrigeren.
Isniedood schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:07:
[...]

Dit is makkelijk op te lossen in de app.ini File (located in the users/“username”/documents/iracing)

Sowieso staan er wat recommended instellingen hier: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3648546.page

Die luiden als volgt (kan je kopieren en plakken in je ini file):

[...]

Mocht je alleen de trilling uit de eindstand eruit willen dan moet je inderdaad de steeringBumpStop_Deg aanpassen naar aangegeven.

Edit:

Maurice Boschen post bij iedere Fanalab update zijn presets. Hierin zitten de meeste iRacing auto's. Daarbij heeft hij ook alle revlights gematcht met de ingame waardes. Hij gebruikt wel een Podium DD2 en je zal ze moeten corrigeren naar een podium DD1.

Ze zijn hier te vinden: https://forum.fanatec.com...d-post-your-feedback-here

Al moeten ik zeggen dat de Rev-lights het gisteren bij mij wat raar deden. Mogelijk door de update of door het verkeerd inladen. FFB instellingen van Maurice vind ik wel fijn.
Ik heb toevallig ook een DD2 en de profielen van Maurice gebruik ik ook als basis. Maar die profielen veranderen niks aan het probleem dat ik beschreef, maar door steeringbumpstop op 200 te zetten in de iRacing app.ini, is het opgelost.

Bedankt voor de link naar het iRacing forum. Ik ga de andere instellingen ook eens overlopen en nagaan wat beter kan.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Broodro0ster schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:03:
[...]

Helaas niet. Ik was tijdens het Googlen een paar screenshots tegengekomen van de Simucube software en dat ziet er uitgebreider uit als de Fanatec software. Bumpstop instellingen zitten niet in Fanalab.

[...]

Heel erg bedankt. Ik heb de steeringbumpstop nu op 200 gezet en het oscilleren is weg bij full lock. Nu kan ik m'n handjes aan het stuur houden in de hoop nog te kunnen corrigeren.

[...]

Ik heb toevallig ook een DD2 en de profielen van Maurice gebruik ik ook als basis. Maar die profielen veranderen niks aan het probleem dat ik beschreef, maar door steeringbumpstop op 200 te zetten in de iRacing app.ini, is het opgelost.

Bedankt voor de link naar het iRacing forum. Ik ga de andere instellingen ook eens overlopen en nagaan wat beter kan.
Maurice heeft in dat iRacing topic aangegeven dat hij voor zijn setups uitgegaan is van de settings zoals in de ini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
mensen hier die op suzuka rijden met de ir-01? mijn stuurt trilt geweldig hard. weet niet of dit normaal is?

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
kampers schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:23:
mensen hier die op suzuka rijden met de ir-01? mijn stuurt trilt geweldig hard. weet niet of dit normaal is?
Minder hard rijden? Dan trilt hij minder hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
JPM85 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:37:
[...]

Minder hard rijden? Dan trilt hij minder hard
jij lolbroek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Wat meer info helpt.

- Wat voor stuur / base heb je
- Welke instellingen gebruik je op de base
- Wat zijn je iRacing instellingen

Zonder info kan niemand je helpen.
Mijn volgende gok had geweest, dat je minder vaak tegen de muur moet rijden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Doe ff normaal

[ Voor 93% gewijzigd door BM op 15-12-2020 15:08 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JPM85
Zie het verschil in vraagstelling, zodat mensen je ook van antwoord kunnen voorzien.
of
We zijn hier bij Tweakers, enige info wat je zelf al uitgezocht hebt is hier standaard. Heb je dus een vraag (en hulp nodig), dan is wat meer info wenselijk.

[ Voor 2% gewijzigd door BM op 15-12-2020 18:58 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 19:40
Problemen lossen zichzelf op hier! >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Birelissimo op 15-12-2020 16:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Het nadeel van een hogere iRating door de Indy van vorig seizoen is dat ik met de Porsche nu in hogere splits kom.

En daar ben ik echt nog niet snel genoeg voor.

Zou toch leuker zijn geweest als je een iRating per auto zou hebben en een overal iRating of zo, gebaseerd op een gemiddelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
ActualFantasy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:31:
een overal iRating of zo, gebaseerd op een gemiddelde.
Toch apart zo’n road rating. Als je nu vanalles rijdt in de road klassementen, komt er vanzelf een gemiddelde uit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 16:21
Mja ik heb ook 1 iemand gezien met 7k iRating en enkel de MX5 rijden. Kerel wou wss geen content kopen ofzo, maar stel dat ie dat doet.. Sjah, dan zal hij bijvoorbeeld in de 911 ook wel het wat lastig hebben in de top splits.

Ik denk dat je racecraft enerzijds ook beter is, dat je waarschijnlijk auto's of tracks sneller leert kennen dan in het verleden. Ik zou gewoon als ik jou was misschien niet te snel springen in een race en eerder op je pace werken en vooral de auto leren kennen? Ik weet dat een race joinen ook altijd goed is voor te ontdekken hoe het er aan toegaat, maar eens je in een hogere splits terechtkomt zou het wel jammer zijn dat je crasht doordat je de auto niet goed kent, terwijl iedereen rondom jou misschien al iets meer ervaring hebben in de Porsche?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
ActualFantasy schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:31:
Het nadeel van een hogere iRating door de Indy van vorig seizoen is dat ik met de Porsche nu in hogere splits kom.

En daar ben ik echt nog niet snel genoeg voor.

Zou toch leuker zijn geweest als je een iRating per auto zou hebben en een overal iRating of zo, gebaseerd op een gemiddelde.
Dan krijg je hetzelfde effect, maar dan omgedraaid.. Langzamere rijders die steeds een 'te snelle' rijder in hun race krijgen omdat zijn iRating nog niet bepaald is voor die specifieke klasse.

De Indy was ook wel vrij gemakkelijk iRating ophalen. Door het beperkt aantal deelnemers gaat dat sneller.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jmignolet
Net een 911 cup race achter de rug. Pole + P1 gefinisht. Super tevreden over mijn race! Ik had als gemiddelde 1.47.3 met af en toe onder de 1.47. Geen supersterke SoF - 2k maar al bij al!

Ik heb afgelopen seizoen rond het einde barstweinig gereden. Zo'n 300 irating kwijtgespeeld op een paar races dus besloot om even een break te doen. Heeft me goed gedaan zo blijkt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

jmignolet schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:35:
Net een 911 cup race achter de rug. Pole + P1 gefinisht. Super tevreden over mijn race! Ik had als gemiddelde 1.47.3 met af en toe onder de 1.47. Geen supersterke SoF - 2k maar al bij al!

Ik heb afgelopen seizoen rond het einde barstweinig gereden. Zo'n 300 irating kwijtgespeeld op een paar races dus besloot om even een break te doen. Heeft me goed gedaan zo blijkt! :)
Nou ik had wat minder geluk. Ik werd in het rondte getikt door een Fransoos. Reed zelf in de eeste ronde al achterop iemand en even later gaat een Hollander te vroeg op het gas en beukt mij er af. Tot overmaat van ramp nog een drive through penalty in de laatste ronde, die ik dus niet meer kon inlossen.

Onze feature race van gisteravond was een stuk netter dan deze split!

[Streamable: Lucas you are impossible]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Luckeh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:01:
[...]

Nou ik had wat minder geluk. Ik werd in het rondte getikt door een Fransoos. Reed zelf in de eeste ronde al achterop iemand en even later gaat een Hollander te vroeg op het gas en beukt mij er af. Tot overmaat van ramp nog een drive through penalty in de laatste ronde, die ik dus niet meer kon inlossen.

20:45 herkansing? Vincent, Jasper, Joeri, Rob en mijzelf schrijven sowieso in :)

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Luckeh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:01:
[...]

Huh? Jij houdt je lijn aan en kerel zegt dat je niet kan rijden?
Jammer inderdaad.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

The hype is real!!!

Net de eerste race gejoined na de goede generale in de tweakers league! Meteen pole position gehaald met 0.4sec voorsprong op de nummer 2.

Dus lekker starten van pole, dus wat kan er mis gaan? Nou ja, dan krijg je dus zo'n start https://clips.twitch.tv/GrotesqueResilientWormUnSane ....... dat was wel even schrikken!!

Van P1 naar P9 na de eerste bochten....

Maar vervolgens gewoon lekker geraced en wat inhaalacties en goede rondes verder en uiteindelijk rij ik P1!!! Mijn tweede winst in de Porsche Cup en wat voelt deze lekker!!!

Het was mooie Apex Missers één-tweetje want @Birelissimo werd P2!

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Waarschijnlijk was het al bekend maar 17 december komt de BMW M4 GT3 https://www.iracing.com/cars/bmw-m4-gt3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ook maar een Porsche cup race meegepakt net. Wel leuk dat er al zo vroeg in de week splits zijn, maakt het racen toch wel leuker. Aardig vooraan gestart (P5, na de start 4), helaas na 3 rondjes eraf getikt in T1 :-( Maar gelukkig had ik niet echt schade en kon ik weer terugvechten naar P4. Prima race verder, leuk gevochten. Jammer dat er een 'pro' bij zat die ruim een seconde per rondje sneller was dan de rest van het veld :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:06
laforte schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:27:
Waarschijnlijk was het al bekend maar 17 december komt de BMW M4 GT3 https://www.iracing.com/cars/bmw-m4-gt3/
Precies op tijd voor de eerste race in de Tweakers GT3 league d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
NickThissen schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:42:
Ook maar een Porsche cup race meegepakt net. Wel leuk dat er al zo vroeg in de week splits zijn, maakt het racen toch wel leuker. Aardig vooraan gestart (P5, na de start 4), helaas na 3 rondjes eraf getikt in T1 :-( Maar gelukkig had ik niet echt schade en kon ik weer terugvechten naar P4. Prima race verder, leuk gevochten. Jammer dat er een 'pro' bij zat die ruim een seconde per rondje sneller was dan de rest van het veld :+
Dan weet je ook eens hoe wij ons op zondagavond voelen als we jouw rondetijden zien :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Session30 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:45:
[...]

Precies op tijd voor de eerste race in de Tweakers GT3 league d:)b
Dan moet ik niet vergeten om de wagen toe te voegen aan de sessie :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Na een paar jaar league racing op rF2 (Kiwi Sim Racing - KSR), waarbij veel KSR-leden ook op iRacing actief waren, hebben we een maand terug de overstap gemaakt naar iRacing voor onze racing leagues, met een korte MX5 racing serie op standaard content tracks om de instap zo makkelijk mogelijk te maken.

Daarmee had ik de smaak toch wel redelijk te pakken gekregen en een weekje terug maar begonnen met publieke races in de MX5. Gisteren mijn D Class license weten te behalen en zit nu te kijken om wellicht zowel de skippie als de 488 GT3 erbij te nemen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

tazzman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 03:36:
Na een paar jaar league racing op rF2 (Kiwi Sim Racing - KSR), waarbij veel KSR-leden ook op iRacing actief waren, hebben we een maand terug de overstap gemaakt naar iRacing voor onze racing leagues, met een korte MX5 racing serie op standaard content tracks om de instap zo makkelijk mogelijk te maken.

Daarmee had ik de smaak toch wel redelijk te pakken gekregen en een weekje terug maar begonnen met publieke races in de MX5. Gisteren mijn D Class license weten te behalen en zit nu te kijken om wellicht zowel de skippie als de 488 GT3 erbij te nemen.
Koop gelijk nog maar een paar auto’s en tracks er bij, dat doe je later toch wel 😜 krijg je nu nog een beetje extra korting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Welcome to the dark side @tazzman ;)

Julie verhalen lezende wil ik ook in de Porsche stappen vanavond! Hopelijk kan ik wat tijd vrijmaken, leuk om te zien dat er lekker wordt geraced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Misschien dat ik vanavond ook even meedoe. Tis nou niet dat ik ergens naar toe kan of moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Ik verbaas me over de enthousiasme voor de porsche. Ik vond het vorig seizoen maar een onding waar ik geen snelheid in kreeg. Bleef hem ook maar omdraaien. Ik ben dit seizoen maar weer veilig terug gesprongen in de Mercedes GT3.

Ik was wel verbaasd over het feit dat er 13 splits waren. Zorgt voor mooi gelijkwaardig niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Isniedood schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:34:
Ik verbaas me over de enthousiasme voor de porsche. Ik vond het vorig seizoen maar een onding waar ik geen snelheid in kreeg. Bleef hem ook maar omdraaien. Ik ben dit seizoen maar weer veilig terug gesprongen in de Mercedes GT3.

Ik was wel verbaasd over het feit dat er 13 splits waren. Zorgt voor mooi gelijkwaardig niveau
De Porsche is inderdaad ontzettend lastig en vereist veel oefening en finesse. Daarom is het oh zo rewarding wanner de stukjes op zijn plek vallen en je goede ronde of nog beter zelfs een hele race rijdt!!

Dat gevoel van "Yes, het is gelukt!!" heb ik nog niet gehad in een andere auto.

De GT3 is ontzettend leuk, instappen en gaan, maar daardoor ook beetje slaapverwekkend. Alhoewel voor die auto natuurlijk ook geldt dat als je ontzettend snel wilt zijn het erg moeilijk is, maar een beetje snel is zo gepiept.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb gisteren ook wat rondjes gereden met de Porsche, maar ik verloor hem soms omdat de FFB ineens heel krachtig werd. Het is vooral merkbaar bij kerbs. :?

Als ik de kerb raak, klapt het stuur bijna uit mijn handen. Ik heb dit nog nooit bij andere auto's gehad en heb in de vorige build nog op Imola getest met verschillende auto's.

Morgen is er een patch. Misschien dat er daar dan een fix bij zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 16-12-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Niellie41 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:42:
Ik heb gisteren ook wat rondjes gereden met de Porsche, maar ik verloor hem soms omdat de FFB ineens heel krachtig werd. Het is vooral merkbaar bij kerbs. :?

Als ik de kerb raak, klapt het stuur bijna uit mijn handen. Ik heb dit nog nooit bij andere auto's gehad en heb in de vorige build nog op Imola getest met verschillende auto's.

Morgen is er een patch. Misschien dat er daar dan een fix bij zit.
Iemand anders haalde het hier ook even naar boven betreffende het uitklappen. Ik denk dat die persoon dan ook enkel voor die auto de FFB een stuk lager zet.

Maar klopt helemaal. Zeer satisfying gevoel als je de auto iets wat onder controle hebt. Grappig genoeg heb ik in het verleden in die wagen telkens mijn iR + SR kunnen opkrikken. Terwijl een ILMS het tegenovergestelde betekende. Misschien door de multiclass? Chaos? haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zal eens naar de FFB instellingen kijken. Verder is het nog steeds een leuke auto!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik zat gisteren ook in een Porsche topsplit met een veel te hoog niveau voor mij.
Maar was toch wel een leuke race.

Hoewel ik Imola fantastisch vind is het ook best een moeilijke baan voor je eerste Porsche Cup races na lange tijd. Chicanes zijn niet mijn sterkste punt en Variante Alta is behoorlijk lastig, vooral op het eind van de race als de banden op zijn.

En ik ga gewoon effe niet op mijn iRating letten dit seizoen. Die zal wel behoorlijk zakken de eerste weken maar iRating mag geen belemmering worden om veel te racen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Mijn irating zal ook wel tanken, maar die boeit me toch niet eigenlijk. Ik vind de rechter kniks echt superlastig omdat ik dan echt met mijn hand net 5 a 10 graden te kort kom. Ik ben nu aan het oefenen om net voor de bocht het stuur bovenop te pakken, zodat ik meer graden kan insturen, maar in een race tijdens een gevecht is dat super lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

ZFLaSH schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:30:
Mijn irating zal ook wel tanken, maar die boeit me toch niet eigenlijk. Ik vind de rechter kniks echt superlastig omdat ik dan echt met mijn hand net 5 a 10 graden te kort kom. Ik ben nu aan het oefenen om net voor de bocht het stuur bovenop te pakken, zodat ik meer graden kan insturen, maar in een race tijdens een gevecht is dat super lastig.
Dan vraag ik me af of het goed gaat met de techniek of de zithouding, want overpakken is echt zelden nodig in iRacing. Nu rij ik zelf de Porsche niet, maar Imola heeft echt geen één bocht rechtsaf waarbij je ver moet doorsturen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:44
Na heel lang geen iRacing kunnen doen eindelijk de draad weer opgepakt en afgelopen maandag meegedaan aan de GoT league. Ik heb iedereen er netjes voorbij gelaten en niet echt de strijd aangegaan. Zolang ik kon volgen vond ik het best. Ging best aardig al heb ik best wat inc's verzameld door iets meer van het circuit gebruik te maken dan de bedoeling is :+

Hebben jullie al getest op Summit Point? Gisteren een half uur rondjes gereden, dat is best een uitdaging met al die hobbels! Turn 4 t/m 9 is pittig om goed te accelereren en turn 4 moet je al remmend naar turn 5 en daardoor verpest je gelijk je flow als dat even niet lekker gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Isniedood schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:08:
[...]
Dan vraag ik me af of het goed gaat met de techniek of de zithouding, want overpakken is echt zelden nodig in iRacing. Nu rij ik zelf de Porsche niet, maar Imola heeft echt geen één bocht rechtsaf waarbij je ver moet doorsturen volgens mij.
Ik begrijp @ZFLaSH heel goed. Hij rijdt met één arm... Dus dat is in de scherpe bochten erg behelpen. En op circuits als Okayama met z'n hairpins is het vrijwel niet te doen.

@ZFLaSH Kun je misschien iets met de lock-to-lock stuur uitslag doen? Zo dat 90 graden sturen in-game bijvoorbeeld 120 graden is?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
Ook ik werd gisteren met de neus op de feiten gedrukt, top split Porsche wordt er toch iets te hard gereden :) Ondanks dat ik 1 van de langzaamsten van het veld was heb ik mezelf toch nog op kunnen werken naar de 14e plek, puur door de auto op de baan te houden en niet te spinnen. Had in de beginfase nog wel de hoop op een leuk gevecht met @MDenessen, maar helaas maakte hij een foutje waardoor dat gevecht te snel was afgelopen.
Resultaat voor mijn iRating: -1. Zo kom ik natuurlijk nooit in de tweede split :+

De afgelopen seizoenen heb ik me per seizoen telkens op 1 serie gefocust, maar dat ga ik dit seizoen anders doen, en lekker serie hoppen. Vanavond haal ik de LMP2 uit de garage, nog even zien welke serie ik daarvoor pak. Morgen natuurlijk de GT3 met de league, en als we dan toch al een raceje gereden hebben, zaterdag ook maar de endurance. Tussendoor de Indy Pro en de F3 als deze op een leuke baan zijn. Zo kom ik de lockdown wel door. Het zal vast een negatief effect op mijn rating hebben, maar dan heb ik in de toekomst weer iets om naartoe te werken :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Luckeh schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:50:
[...]

Ik begrijp @ZFLaSH heel goed. Hij rijdt met één arm... Dus dat is in de scherpe bochten erg behelpen. En op circuits als Okayama met z'n hairpins is het vrijwel niet te doen.

@ZFLaSH Kun je misschien iets met de lock-to-lock stuur uitslag doen? Zo dat 90 graden sturen in-game bijvoorbeeld 120 graden is?
Dat heb ik geprobeerd Lucas, maar dat voelt zo ontzettend onnatuurlijk aan. Ik heb toen ook ingame het stuur uit moeten zetten, want dat kwam echt niet overeen met het gevoel dat je hebt qua uitslag van het stuur.

@Isniedood Klopt. ik rij met 1 hand, dus een bocht naar rechts kom ik bij Aqua minerali echt in de knoei. Ook snelle hairpins zijn even flink aanpoten. Het is even behelpen en ik kom ook wel aardig vooruit, maar het is alleen een beetje frustrerend dat je een Apex wil pakken en het gewoon NET niet lukt daardoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ZFLaSH schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:14:
[...]

@Isniedood Klopt. ik rij met 1 hand, dus een bocht naar rechts kom ik bij Aqua minerali echt in de knoei. Ook snelle hairpins zijn even flink aanpoten. Het is even behelpen en ik kom ook wel aardig vooruit, maar het is alleen een beetje frustrerend dat je een Apex wil pakken en het gewoon NET niet lukt daardoor.
Ik vind dit echt zo bewonderenswaardig hoe je met één hand zo goed kunt racen! Heel veel respect!

iRacing Profiel

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Na de 911 GT3 gelijk maar even door gaan painten. Nu ook de RSR, nu ben ik er ook wel even klaar mee.. vooral de RSR is een rot klus 8)7

Trading paint

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E3sCjzYuAhaEJJ-NVm0b1zpyRPI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6PLwUxwMoD4rGF6168slJxSg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3yCmu-sOvPhcxZtracT6JFtd0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vm9QHdOVkq3VZaRF9x3Z8A2j.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Knap hoor! Ik ben nooit verder gekomen dan een achternaam op de spoiler van een Z4 ofzo. Rijdt nu met een standaard Martini livery van Trading Paints af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik had gisteravond een paar draken van races waarbij ik behoorlijk wat irating moest inleveren. O.a. door een zeer ongebruikelijke rage quit van mij. :(

Start je achteraan, en dank een erg goede start en chaos in T1 ben je bij T2 op de 3e plek, direct achter nummer 2 om dan bij de volgende bocht gewoon gruwelijk in de vangrail geramd te worden - enorme schade voor links, einde oefening, thank you for calling. En niets geen sorry of redress, ik weet het, dit is iRacing en niet onze rF2 league maar ik ben dit gewoon nog niet zo gewend. Dat was dus enorm kostbaar en ja ik had gewoon een tow moeten doen en gewoon verder rijden om er nog wat van te maken maar goed.

En dan later in de avond een geweldig leuke race gereden, wederom in de MX5jes op Tsukuba - deze keer gestart van plaats 6 en 15 ronden lang gevochten voor de lead maar uiteindelijk als #2 over de streep gekomen en zonder incident points dus hup, die irating ging weer flink omhoog. 8)

#iracinglife :9

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Vraagje over een rig?

Is er nog een bepaald voor of nadeel bij de keuze voor een F1 rig type of een gewoon rechtop type?

Als je meerdere type autos rijdt, is er dan een voordeel bij de een of de ander? Of is het puur voor jezelf, wat je leuker vindt om te zien?

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ActualFantasy schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:11:
Vraagje over een rig?

Is er nog een bepaald voor of nadeel bij de keuze voor een F1 rig type of een gewoon rechtop type?

Als je meerdere type autos rijdt, is er dan een voordeel bij de een of de ander? Of is het puur voor jezelf, wat je leuker vindt om te zien?
Daarvoor is een ander topic bestemd: Racesturen, servo's en pedalen

[ Voor 5% gewijzigd door Doubleoz op 17-12-2020 14:21 ]

iRacing Profiel

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
ActualFantasy schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:11:
Vraagje over een rig?

Het biedt geen voor- of nadelen, maar het kan wat immersie toevoegen. Rijd je veel formule wagens, dan draagt 'liggend' rijden bij aan de beleving. Maar je gaat er niet sneller van ofzo.

Mooie NOT top 10 weer! Dat shot bij #4 vanaf die Safety Car is hilarisch.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Release notes voor de patch van vandaag:
iRACING UI: (5.03.01)

General

- The iRacing UI now features a "Safe Mode" for users that might be having some rendering issues with their iRacing UI.
- - The UI can enable Safe Mode for users that are having problems with the UI not rendering correctly. By default the UI will analyze the GPU settings as it starts and will automatically decide if it should start in Safe Mode. If it decides to start in Safe Mode, you will be shown an error message with further information.
- - Safe Mode fixes an issue for users without Hardware Acceleration. The issue was appearing as a large black or white rectangle instead of displaying the iRacing UI.
- - While Safe Mode is enabled, users will not be able to render content in the 3D Model Viewer.
- - - If you wish to manually override this setting, you may change the "uiSafeMode" setting under the "[Graphics DX11]" section in the "app.ini" file. Automatic (0), On (1), or Off (2).

- A Gift Card link has been added to the side-bar.

Hosted Sessions

- The logic for loading, displaying, filtering, and creating Hosted Sessions has been optimized.
- - These changes should reduce your load times and refresh rates, and increase the speed that the page updates, even during heavily populated times.

- Fixed an issue where the "Purchase" button for a Session was not changing to the "Update" button once the content was purchased.

3D Car Viewer

- Improved object positioning and camera field-of view to work better with very wide aspect ratios.

- Fixed an issue where the 3D models were not automatically updating specular maps.

- Fixed an issue where changes in newly created car folders were not being processed.

- Fixed a variety of rendering issues with the following vehicles:
- - Chevrolet Corvette C6.R GT1
- - Dallara IR18
- - Lucas Oil Off Road Pro Trucks (Lucas Oil Off Road Pro 2 Truck)
- - NASCAR Cup Series Toyota Camry
- - NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado
- - Skip Barber Formula 2000
- - Supercars Holden ZB Commodore
- - Modified - SK (Modified - SK)

Paint Shop

- A new sponsor, VRX Simulators, has been added to the Paint Shop.

SIMULATION:

AI Racing

- AI Drivers have received additional training with the following vehicles:
- - BMW M4 GT4
- - Dallara P217
- - Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
- - Skip Barber Formula 2000
- - USF 2000

- AI Vehicle parameters have been updated for the following vehicles:
- - Audi RS 3 LMS
- - Dallara F3
- - Dallara P217
- - Global Mazda MX-5 Cup
- - Indy Pro 2000 PM-18
- - Kia Optima
- - Porsche 911 GT3 Cup (991)
- - SCCA Spec Racer Ford
- - USF 2000
- - VW Jetta TDI Cup

Pit Stops

- Fixed an issue where the pit crew would appear to always remove the same type of compound tire, regardless of which type was actually on the vehicle at the time.

Audio

- Undercarriage scrape sounds have been updated.

Force Feedback

- Fixed an issue where force feedback was stopping when SimRacingStudio was launched.
- - This change may also fix the issue with SteamVR stopping our FFB at launch. This fix causes a momentary loss of steering input when the issue arises, this should only happen at Sim startup, but if for some reason that causes you trouble you can disable it by setting [Force Feedback] resetWhenFFBLost=0 in the app.ini file.

CARS:

BMW M4 GT3 - Prototype

-NEW CAR!
- - iRacing's renewed focus on GT3 content continues with an early release of the BMW M4 GT3 that will make its real-world racing debut in 2021. Revealed at BMW Sim Live in early December, the new car will compete in GT3 series around the world in the coming years, and will also run in iRacing's corresponding official series and special events. The BMW M4 GT3 is a pre-release version of the BMW M4 GT3 that will be made available to iRacing members in the weeks after the 2021 Season 1 build. The car succeeds the BMW Z4 GT3 as the second BMW to join iRacing's GT3 offerings. In the coming months, the in-development car will shed the Beta label for all members, receiving a comprehensive set of updates to match its final real-world form.
- - - - Add the BMW M4 GT3 to your digital garage from the iRacing Store here: https://members.iracing.c...er/CarDetail.do?carid=132

Chevrolet Monte Carlo SS

- iRacing setups have been updated.

Dallara iR-01

- Additional options have been added to steering pinion ratio and brake master cylinders.

- Aerodynamic parameters have been updated.

- Brake pad Mu has been increased.

- Tire compounds have been adjusted.

- Force feedback has been reduced.

Dallara IR18

- Heat absorption for rear tires has been reduced while running at Road Courses.

- Tire wear rate has been reduced slightly for the left-side tires while running at short Ovals.

- Tire parameters have been updated for when this vehicle is running at Superspeedways.

- For the New Damage Model, slightly reduced rear wheel tether break limits and significantly reduced nose tether break limits.

- Engine and backfire sounds have been updated.

Dallara P217

- Refueling rate has been adjusted.

Dirt Modified

- (Dirt 358 Modified) - Rev limit RPM has been reduced from 7800 to 7600.

Global Mazda MX-5 Cup

- In-car engine sounds have been improved.

Lamborghini Huracán GT3 EVO

- Diveplanes have been adjusted to their upper location.

- Level of detail models (LoDs) for the cockpit have been updated.

Mercedes-AMG GT3

NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1

- Car parameters have been adjusted for when this vehicle is running at Darlington Raceway.

NASCAR Cup Series Ford Mustang

- Car parameters have been adjusted for when this vehicle is running at Darlington Raceway.

NASCAR Cup Series Toyota Camry

NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado

NASCAR Gander Outdoors Ford F150

NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra

NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro

NASCAR Xfinity Ford Mustang

NASCAR Xfinity Toyota Supra

Porsche 911 GT3 Cup (991)

- A variety of vehicle parameters have been adjusted, including:
- - Aerodynamic drag has been reduced slightly.
- - Diff locking has been increased slightly to reduce inside wheelspin
- - Rear wing angle adjustment range has been reduced.
- - Maximum rear ride height has been reduced.
- - Toe-in adjustment is now only allowed at the rear.

Super Late Model

[Legacy] Dallara DW12

- Engine sounds have been updated.

TRACKS:

Brands Hatch Circuit

- (Rallycross) - Fixed an issue where drivers could get embedded inside the wall on the right-side of the Joker lap.

The Bullring

- Lightmaps for objects at night have been updated.

Cedar Lake Speedway

- Night lighting is now available at this track.

- Fence shadows have been updated.

- Pyrotechnicians have arrived at this track, and will perform fireworks displays.

- Fixed a wall snagging issue with the front-stretch cut-out.

Indianapolis Motor Speedway

- Track logo has been updated.

iRacing Superspeedway

- Pit exit merge checkpoints have been adjusted.

Long Beach Street Circuit

- Adjusted the display of some objects when running at lower Object Detail levels.

- Gain-time checkpoints at Turn 5 have been adjusted.

- Collision parameters of tirewall objects have been adjusted.

- Water sound effects have been updated for the dolphin fountain.

- Some of the bumps along Shoreline have been reduced.

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Niellie41 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:41:
Release notes voor de patch van vandaag:

[...]
Ben benieuwd of de topsnelheid nu beter is, verloor op de rechte stukken flink tijd ten opzichte van eerdere rondes die ik gereden heb in een oudere build.

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

MJWe schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:53:
[...]

Ben benieuwd of de topsnelheid nu beter is, verloor op de rechte stukken flink tijd ten opzichte van eerdere rondes die ik gereden heb in een oudere build.
Gaat dit om de Porsche Cup? Zo ja, dan maakt het toch niet uit? Iedereen heeft er namelijk last van. :)

Verder heeft het niet veel zin om de tijden te verglijken met oude builds, zeker niet als een auto veel updates heeft gekregen.

• MJWe
Niellie41 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:55:
[...]

Gaat dit om de Porsche Cup? Zo ja, dan maakt het toch niet uit? Iedereen heeft er namelijk last van. :)

Verder heeft het niet veel zin om de tijden te verglijken met oude builds, zeker niet als een auto veel updates heeft gekregen.
Gaat inderdaad over de Porsche Cup, ik weet dat het niet te vergelijken is maar stoor me er wel aan dat de delta direct in het rood loopt als je over start finish gaat bij imola.
Is er een manier om die oude tijd uit een vorige build te verwijderen?(Behalve sneller rijden natuurlijk 8)7 )

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

MJWe schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:03:
[...]

Gaat inderdaad over de Porsche Cup, ik weet dat het niet te vergelijken is maar stoor me er wel aan dat de delta direct in het rood loopt als je over start finish gaat bij imola.
Is er een manier om die oude tijd uit een vorige build te verwijderen?(Behalve sneller rijden natuurlijk 8)7 )
In-game (als je uit de auto bent) heb je rechts onder in de UI een tabje "SPLITS". Daar zit dan een knopje clear die dan de tijden verwijderd die hebt geselecteerd.

Even een foto opgezocht ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: https://cimg7.ibsrv.net/gimg/www.corvetteforum.com-vbulletin/1892x847/srf_mazda_f1bd3841fbca02e25aaa5bc6ef98b9bb8af91c71.jpg

Om de tijden te verwijderen doe je het volgende:
1. Klik op "SPLITS"
2. Met pijltjes kan je scrollen tussen de all-time vs session tijden.
3. Klik op "Optimal" of "Best" (de gele kop) om de ronde tijd te selecteren.
4. Klik op "Clear" om de tijd te verwijderen.

Ik hoop dat het zo lukt. :)

Wat @JPM85 hieronder zegt, kan ook natuurlijk. 8) :D

[ Voor 32% gewijzigd door Niellie41 op 17-12-2020 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
MJWe schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:03:
[...]

Je .olap en .blap files uit de documents/iracing/lapfiles folder verwijderen.
Wat @Niellie41 hierboven zegt kan ook natuurlijk 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJWe
Nice! bedankt heren.

iRacing Profiel

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Helaas geen BMW GT3 in de test drive :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
laforte schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:47:
Helaas geen BMW GT3 in de test drive :(
Nieuwe autos en banen zitten er (bijna) nooit in. Dat is vast niet alleen een technische reden ;-)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• JPM85
Zit vanavond de BMW M4 GT3 in de league race? Of hanteren we de auto's die tot vandaag 14:00 beschikbaar waren?
Pagina: 1 ... 367 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies