Duurt wel lang... Die update... Iracing is al 2 uur down...
[ Voor 3% gewijzigd door boozt77 op 17-12-2020 17:37 ]
[ Voor 3% gewijzigd door boozt77 op 17-12-2020 17:37 ]
Ja, de nieuwe wordt toegevoegd zodra dat mogelijk is (als servers op tijd online zijn etc.)JPM85 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:57:
Zit vanavond de BMW M4 GT3 in de league race? Of hanteren we de auto's die tot vandaag 14:00 beschikbaar waren?
iRacing is back up.Mithriel schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:02:
[...]
Ja, de nieuwe wordt toegevoegd zodra dat mogelijk is (als servers op tijd online zijn etc.)
Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)
Stream jij inclusief TeamSpeak geluid?JPM85 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:12:
Balen van de chicane @Luckeh, ik zag ook niet dat wij contact hadden, maar zat een meter netcode bij
Was lastig om je voorbij te komen, die AMG is net iets te breed.
[Streamable: 2020-12-17 22-10-25]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik deed ff een screenrecord, geluid stond nog aan.
Flauwe reactie dit. Als je nou gewoon op Teamspeak aanwezig was geweest had je alle mogelijkheid gehad om het te bespreken na de race, hier heeft helemaal niemand iets aan.Birelissimo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:35:
Zeg Joep Gelissen. Je hoeft niet iemand eraf te drukken als jou geen vrij baan gegeven word om in te halen.
Dat mag jij vinden.Swoesh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:43:
[...]
Flauwe reactie dit. Als je nou gewoon op Teamspeak aanwezig was geweest had je alle mogelijkheid gehad om het te bespreken na de race, hier heeft helemaal niemand iets aan.
Ook het messagen van mensen tijdens de race als je het ergens niet mee eens bent is flauw.
Geen probleem, kan gebeuren. Ook al was het wellicht geen slimme actie, ik herken precies het probleem. Waar je denkt even zonder TC het hok om te gooien, gebeurt exact het tegenovergestelde. Gelukkig kunnen deze auto's wel een stootje hebbenLuckeh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:49:
Sjee, sorry Bob (Blonk). Dat was lomp stom
Ik heb car specific controls en de TC override is niet gebind in de GT3. Dus ik reed zo pardoes in je baan.
[ Voor 52% gewijzigd door Loona35 op 17-12-2020 23:18 ]
Ik was inderdaad beschikbaar op TS en dan hadden we het voorval kunnen bespreken met de replay erbij.Birelissimo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:35:
Zeg Joep Gelissen. Je hoeft niet iemand eraf te drukken als jou geen vrij baan gegeven word om in te halen.
Ik Heb de replay goed gekeken. Je pakt bewust een off track om meer snelheid te hebben. Je ziet dat er contact is want je hoort het en mijn auto beweegt daardoor. Jij blijft gas geven. Dan ben je voor mij een pannenkoek.Joep Gelissen schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 00:11:
[...]
Ik was inderdaad beschikbaar op TS en dan hadden we het voorval kunnen bespreken met de replay erbij.
Het was niet mijn intentie om je te raken. Ik wilde enkel in je draft blijven. Je gooide daarvoor en de ronde daarna wel meermaals zodanig agressief de deur dicht, dat je wel veel vraagt van de andere rijder om ongelukken te voorkomen. Het vervolgens tijdens de race per private chat berichten als ‘pannenkoek’ te gaan sturen, vind ik kinderachtig en ook niet passend.
Dat klopt inderdaad ivm de feestdagen.boozt77 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 06:15:
Klopt het dat de volgende GT3 races op woensdag zijn ingepland ipv donderdag?
In de afgelopen seizoenen heb ik af en toe meegereden in de league, overigens steeds met veel plezier.SlaadjeBla schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:05:
Zodra het een wedstrijdje wordt, verliezen we ons fatsoen? Hoe moeilijk kan het zijn?
* Incidenten bespreek je naderhand op TS of hier. Filmpjes worden dan gewaardeerd.
* Je bespreekt het respectvol, niet betweterig of met een sneer en je scheldt niet. Incidenten zijn leerzaam als je er juist mee omgaat.
* Jouw perspectief is niet de enige en niet per se de juiste.
Laten we het gezellig houden. Een laten we ook uitgaan van elkaars goede intenties. Moedwillig beuken komt in onze league niet voor, dus er is altijd meer aan de hand.
Eerste filmpje is het snelheidsverschil te groot en de voorste wagen net iets teveel uit balans om te bumpdraften. Althans ik ga er vanuit dat het is om te bumpdraften.JoepW schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:46:
@Birelissimo & @Joep Gelissen
Hier video's van beide incidenten tussen jullie tijdens een lang gevecht om positie.
iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)
Rijden? Geen idee nog niet geprobeerdDoubleoz schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:45:
Even wat anders. Hoe zijn de eerste ervaringen van de BMW M4?
[ Voor 12% gewijzigd door laforte op 18-12-2020 10:01 ]
De eerste situatie is inderdaad een verkeerde inschatting aan mijn kant, waarbij ik me door de eerdere blocks/deur dicht doen hiertoe laat verleiden. Ik hoop wel dat je je realiseert dat je in een gevecht niet steeds de normale lijnen kunt rijden, want dan gaat het mis. Dit zie je ook in de replay en daardoor schakel je jezelf uit. Volgende keer inderdaad beterBirelissimo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 06:22:
[...]
Ik Heb de replay goed gekeken. Je pakt bewust een off track om meer snelheid te hebben. Je ziet dat er contact is want je hoort het en mijn auto beweegt daardoor. Jij blijft gas geven. Dan ben je voor mij een pannenkoek.
Daarnaast. Ik blok jou nergens. Ik blijf mijn lijn rijden. Als je de replay goed terugkijkt zal je tot diezelfde conclusie komen.
Maar goed, volgende keer beter 👍
Op het moment dat er opzet in het spel is, hebben we denk ik wel een ander gesprek.dozo71 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:31:
Komt dan ook bij dat bepaalde acties in ogen van meer ervaren rijders als compleet stompzinnig worden gezien maar vanuit de mindere rijder meer onkunde is dan opzet.
De 2de situatie had in meer naar buiten moeten houden inderdaad. Op naar de volgende! Dan hoop ik iets minder rijdende chicane te zijn met de BMWJoep Gelissen schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:03:
[...]
De eerste situatie is inderdaad een verkeerde inschatting aan mijn kant, waarbij ik me door de eerdere blocks/deur dicht doen hiertoe laat verleiden. Ik hoop wel dat je je realiseert dat je in een gevecht niet steeds de normale lijnen kunt rijden, want dan gaat het mis. Dit zie je ook in de replay en daardoor schakel je jezelf uit. Volgende keer inderdaad beter
Hij is een beetje bang dat mensen horen wat er over hun geroeptoeterd word
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
an attitude dan...frizti schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:04:
Zullen we de slogan maar aanpassen?![]()
[Afbeelding]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Don't flatter yourself; het gaat nooit over jouBruceLee schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:13:
[...]
Hij is een beetje bang dat mensen horen wat er over hun geroeptoeterd word
gelukkig hebben we de opnames nog
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Inderdaad, de maandag resultaten moeten even gecorrigeerd worden. We gaan hier naar kijken.Noisekiller schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:14:
Zat zo even te kijken in het excel bestand van de Porsche cup results. Dag 2 : Heat 1 er nog geen punten zijn verdeeld.. moet dat nog gebeuren of kijk ik verkeerd ?
[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-12-2020 16:27 ]
Mack BakkumToday at 2:20 PMElbaceever schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:41:
gezien de aanpassingen gisteren aan de Porsche failen de (VRS) setups terug. Gezien ik totaal geen verstand heb van setups vraag ik mij af wat er moet aangepast worden om deze terug werkende te krijgen? Na aanpassen alert value's (toe dacht ik) blijft setup failen
Dit weekend met 50 man op Summit Point?
Copy - paste vaudje. Is hersteld.Noisekiller schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:14:
Zat zo even te kijken in het excel bestand van de Porsche cup results. Dag 2 : Heat 1 er nog geen punten zijn verdeeld.. moet dat nog gebeuren of kijk ik verkeerd ?
Je paint is erg goed gelukt, maar man man wat is die BMW an sich een lelijke autolaforte schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:04:
Mijn BMW paint gebaseerd op de 1990 DTMérNog een paar kleine details en dan staat hij klaar voor woensdag
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Echt top erg stabiel dus voor endurance is het echt een aanrader.Doubleoz schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:45:
Even wat anders. Hoe zijn de eerste ervaringen van de BMW M4?
Op zich gaat je bij een andere auto die verloren 5 seconden niet terugvinden.Imac2011 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:51:
Ik heb donderdag de race maar overgeslagen .Kreeg de Mercedes niet echt vlot rond , verschillende set-ups geprobeerd maar kreeg er geen goed gevoel bij .Wat met vleugel en brake bias geprobeerd wat wel hielp maar zat nog ruim 5 seconden van de top af waardoor mijn zin om mee te doen als sneeuw voor de zon verdween .Jammer maar het is niet anders , weet nog niet of ik een andere auto moet proberen of bij de Merc moet blijven ?
Wat een briljante inhaalactie. Echt super goed gedaan. Wow, much skillHoogie2004 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:37:
Ok, die van vanavond was ook feest
Van p13 op de grid, naar p3 in bocht 5.
[YouTube: Porsche iRacing cup start mayhem]
Thnx, ik dacht precies ditBeltoni schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:39:
[...]
Wat een briljante inhaalactie. Echt super goed gedaan. Wow, much skill
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[ Voor 3% gewijzigd door TiemenC op 20-12-2020 22:30 ]
Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)
Race met 2 gezichten voor mij..ZFLaSH schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:54:
Die auto onderste boven.. Dat ben ik. Emiel en ik vol in de ankers bij de spin van Thomas en toen werd ik van alle kanten geraakt.. Jammer.
Race 1 was overigens erg leuk met Thomas en MarcD.
Haha ja, was mooie finish! Ik had flinke schade opgelopen doordat @Elbaceever zoals hij zelf al schreef de auto verloor in T3 (niet T2) en hij bij me in de flank vloog. Maar gelukkig wist ik je met moeite van me af te houden. Tot dat in de laatste ronde mijn lieve dochtertje ineens naast me stond en toen was de combinatie Porsche, Summit en dochtertje wel wat veel gevraagd van mijn concentratieTiemenC schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:26:
Race 1 helaas weer een stomme eigen fout, daardoor vanaf p42 in heat 2. Na de pitstop ook weer direct een spin die me ruim 10 sec koste, punten hadden er misschien in gezeten maar goed.
Ik heb toch zeker genoten.
Eerst geprobeerd @MDenessen op de huid te zitten, helaas spinde hij maar de lapped car voor hem maakte het ook niet echt heel makkelijk allemaal...
Daarna vond ik @Doubleoz op mijn weg en die kon ik tot het einde toe onder druk zetten met dit resultaat..
![]()
Gefeliciteerd met je p19
![]()
[Afbeelding]
Was weer een enerverende race. Bourdon was wel mijn fout, maar door de manier waarop hij er daarna mee omgaat.. dat irriteert mij echt. Ik heb werkelijk waar wel 10 pm's gehad, met wanneer ik nou excuses ging aanbieden en allemaal gezeik over inderdaad Benelux en verstappen, terwijl ik gewoon door kon racen, en nog aan het racen was.MDenessen schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:56:
Afgelopen vrijdag was er weer een uitzending van de topsplit van de Indy Pro, op Long Beach.
Ik kwam er pas een paar minuten voor de start achter toen ik me op de bank plofte met een whisky en ik YouTube opstartte op mijn tv. Toch maar besloten om een keer mee te doen.
Ik was niet de enige GoT'er, @ActualFantasy was er ook. En zoals te verwachten reed ik zowat dezelfde kwalificatie tijd als hem, ik was een paar duizenden langzamer.
Ik had wel het geluk dat ik aan de linkerkant startte, kwam veel beter de laatste bocht door en won gelijk een paar plaatsen bij de start. Voor de rest geen fouten gemaakt in de race. Gelukkig in de beginfase om een crash van Medema en Love46 heen kunnen rijden.
In de laatste ronde kreeg ik nog aansluiting bij een groepje van 5 die nerveus aan het vechten en slipstream waren. Ik gokte op wat freebies in de laatste bocht maar die bleven uit.
Uiteindelijk als 12e gefinished. Goed resultaat, ik was als 17e geplaatst. Veel meer zat er ook niet in.
@ActualFantasy eindigde een stuk achter me. Waarschijnlijk had hij schade. Misschien in aanraking gekomen met Bourdon die in de chat weer zat te klagen over Benelux rijders en Max Verstappen.
[YouTube: Indy Pro 2000 | Week 1 at Long Beach]
Mogelijk zou het ook helpen als iedereen deelneemt aan Teamspeak tijdens de sessie. Zeker in de eerste ronde kan je cruciale informatie missen waardoor je niet goed weet wat er verder aan de hand is. Doordat ik op Teamspeak zat wist ik dat het chaos was en kon ik al flink afremmen maar van verschillende kanten wordt je nog hard voorbij gereden.JoepW schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:12:
Het viel me wel op (al in het gras vertoefend na de klapper in Lap 1 Heat 2) dat er nog behoorlijk wat auto's op hoge snelheid langskwamen)
Begrijp je instant reactie om op de rem te trappen maar achteraf gezien was het wellicht verstandiger geweest om dat in dit geval niet te doen en je crash te accepteren en rechts het gras op tegaan. Nu kom je precies tot stilstand op de racelijn.Elbaceever schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:54:
[...]
Race 2: vermoeidheid begon mij parten te spelen en dropte een wiel in het gras bij het aanremmen van T2. Zorgde voor een groot deel van de rijders voor een pak miserie dus oprechte excuses. Nadien toch geprobeerd om m'n focus terug te krijgen maar een kwartier later verloor ik hem terug in dezelfde bocht.. Direct gestopt en kon wel uit het raam springen van frustratie. Volgende keer hopelijk beter. Sorry! :((
Ik weet ook niet of het als excuus mag gelden, maar Lucas benoemde het ook al wel in TS.Doubleoz schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:24:
[...]
Mogelijk zou het ook helpen als iedereen deelneemt aan Teamspeak tijdens de sessie. Zeker in de eerste ronde kan je cruciale informatie missen waardoor je niet goed weet wat er verder aan de hand is. Doordat ik op Teamspeak zat wist ik dat het chaos was en kon ik al flink afremmen maar van verschillende kanten wordt je nog hard voorbij gereden.
Zoals al eerder aangegeven als je er last van hebt, zet na de 1e ronde Teamspeak dan zachter of op mute maar doordat we met zoveel mensen rijden kan dit in de 1e ronde net het verschil maken of je de ronde veilig doorkomt of niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Beltoni op 21-12-2020 09:36 ]
Ahh, zo moet datJimmy J. schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:30:
"Ik ga niet het bos in, ik ga NIET het bos in!" https://www.twitch.tv/videos/844341048?t=00h36m10s
Holy shit, iracing top10 waardige save!!Jimmy J. schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:30:
"Ik ga niet het bos in, ik ga NIET het bos in!" https://www.twitch.tv/videos/844341048?t=00h36m10s
Vooral knap dat je daarna even 3tiende van je snelste rondje afhaalt. Ik heb na zoiets altijd een rondje of 2 nodig om bij te komenJimmy J. schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:30:
Nope, was al kapot na heat 1.Arfman schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:10:
Kwam gisteravond wat tussen zodat ik niet kon joinen op tijd, volgende keer beter. Leek me wel een leuke chaos op dit baantje
Ga nog wat practice sessies joinen en dan bepalen of ik dit official aandurf, lijkt me niet echt een makkelijke baan met deze auto.
Vaak zijn deze banen juist het leukst om official te rijden. Participate zal sowieso een stuk lager liggen tov Imola en mensen zijn bewust wat voorzichtiger.Arfman schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:10:
Kwam gisteravond wat tussen zodat ik niet kon joinen op tijd, volgende keer beter. Leek me wel een leuke chaos op dit baantje
Ga nog wat practice sessies joinen en dan bepalen of ik dit official aandurf, lijkt me niet echt een makkelijke baan met deze auto.
[ Voor 7% gewijzigd door JPM85 op 21-12-2020 11:21 ]
Ik reed achter je, maar moest mij toch wat inhouden wat mij kort daarna een plek kostte.Jimmy J. schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:30:
Hier help geen enkele paint job tegenJoepW schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:52:
Misschien dat ik donderdag as eens de BMW ga proberen. Maar oei wat is ie lelijk (die neus). Dus die heb ik maar eens flink benadrukt![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Understatement van de dag.[b]JoepW in "iRacing 2016-2020"
Het viel me wel op (al in het gras vertoefend na de klapper in Lap 1 Heat 2) dat er nog behoorlijk wat auto's op hoge snelheid langskwamen)
Vooral die laatste was mooi, toen crash al lang was gebeurd auto's nog overal liggen en rustig de baan op gaan, vliegt nog iemand VOL gas voorbij via gras...
Mmmm vraag me af of iemand Paint job heeft met neus van varken voorop hahaJoepW schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:52:
Misschien dat ik donderdag as eens de BMW ga proberen. Maar oei wat is ie lelijk (die neus). Dus die heb ik maar eens flink benadrukt![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit zijn wel het soort acties waarvoor ik iemand direct rapporteer. Zal niet direct een ban opleveren, maar eentje onder de noemer “3 strikes, your timed out”.Richard117 schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:30:
Ik zag dit het hele rechte stuk al aankomen. Maar uit voorzorg 100m later remmen en de uitloopstrook nemen is ook een beetje raar.![]()
Auto was gelukkig nog recht dus ik kon wel de race vervolgen, wel met een kansloze topsnelheid. Hoger dan de 5e versnelling kwam ik niet. Daar verloor ik zo'n 2 sec per ronde mee.
[YouTube: Lambo Crash Spa]
Dan even een:JoepW schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:52:
Misschien dat ik donderdag as eens de BMW ga proberen....
Ow ja!Luckeh schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:22:
[...]
Dan even een:
HERINNERING
Week 2 (23 December) en week 3 (30 December) is op de woensdag!
Ik dacht al waar is die gebleven toen ik ineens jou een stuk verder terug zag op de F3, maar dit was dus de oorzaakJimmy J. schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:30:
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-12-2020 14:56 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Beltoni op 21-12-2020 16:41 ]
iRacing Profiel | PSN: kampover91
Ten eerste wordt er soms dingen gezegd in de "heat of the moment". Dat is soms inderdaad een beetje bot, maar ja, gebeurd nou eenmaal. Altijd het beste om eerst de replay te kijken. En als het te erg wordt, dan wordt daar altijd iets van gezegd.[b]Kampover in "iRacing 2016-2020"
Mede daardoor was het in de sessie met 40+ man en op TS niet bevorderlijk om op deze baan met vanalles bezig te zijn behalve de race. Nu is TS een goed middel bij crashes maar ik hoorde sommigen op een manier met elkaar omgaan wat echt nergens op sloeg... Wat mij betreft moet hier tegen op getreden worden, laat elkaar in elkaars waarde en houd de kerstgedachte nog even levendwe doen dit allemaal omdat we dit leuk vinden, niet om elkaar er bewust af te rijden en al helemaal niet om elkaar dan de huid vol te schelden...
Just my 2 cents...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq