iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 368 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• boozt77
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08 13:32
Duurt wel lang... Die update... Iracing is al 2 uur down...

[ Voor 3% gewijzigd door boozt77 op 17-12-2020 17:37 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

JPM85 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:57:
Zit vanavond de BMW M4 GT3 in de league race? Of hanteren we de auto's die tot vandaag 14:00 beschikbaar waren?
Ja, de nieuwe wordt toegevoegd zodra dat mogelijk is (als servers op tijd online zijn etc.)

iRacing | Rig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mithriel schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:02:
[...]

Ja, de nieuwe wordt toegevoegd zodra dat mogelijk is (als servers op tijd online zijn etc.)
iRacing is back up.

En de M4 GT3 has joined the party for tonight! De Z4 is met pensioen gestuurd.

iRacing Profiel

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Sjee, sorry Bob (Blonk). Dat was lomp stom :/

Ik heb car specific controls en de TC override is niet gebind in de GT3. Dus ik reed zo pardoes in je baan.

iRacing Profiel

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Balen van de chicane @Luckeh, ik zag ook niet dat wij contact hadden, maar zat een meter netcode bij :(
Was lastig om je voorbij te komen, die AMG is net iets te breed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

pfoe die McLaren is pittig, remt als een malle maar het is verder een dun lijntje tussen snel zijn of crashen. Vanavond was een super goede leerschool, heb genoten!

Excuus voor mijn broekpoekmomentje bij Blanchimont in race 2, lap 1. Gelukkig spinde ik naar de binnenkant en maakte ik geen slachtoffers. Op koude bandjes had ik altijd het gevoel dat die bocht een loterij was... hoe voorzichtig ik ook probeerde te te rijden.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JPM85 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:12:
Balen van de chicane @Luckeh, ik zag ook niet dat wij contact hadden, maar zat een meter netcode bij :(
Was lastig om je voorbij te komen, die AMG is net iets te breed.

[Streamable: 2020-12-17 22-10-25]
Stream jij inclusief TeamSpeak geluid?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
JoepW schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:21:
[...]

Ik deed ff een screenrecord, geluid stond nog aan.
Stream is niet aangeweest en dat gaat bij GoT avonden zonder chat.

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:40
Zeg Joep Gelissen. Je hoeft niet iemand eraf te drukken als jou geen vrij baan gegeven word om in te halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Birelissimo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:35:
Zeg Joep Gelissen. Je hoeft niet iemand eraf te drukken als jou geen vrij baan gegeven word om in te halen.
Flauwe reactie dit. Als je nou gewoon op Teamspeak aanwezig was geweest had je alle mogelijkheid gehad om het te bespreken na de race, hier heeft helemaal niemand iets aan.

Ook het messagen van mensen tijdens de race als je het ergens niet mee eens bent is flauw.

iRacing Profiel

• Birelissimo
Swoesh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:43:
[...]

Flauwe reactie dit. Als je nou gewoon op Teamspeak aanwezig was geweest had je alle mogelijkheid gehad om het te bespreken na de race, hier heeft helemaal niemand iets aan.

Ook het messagen van mensen tijdens de race als je het ergens niet mee eens bent is flauw.
Dat mag jij vinden.

iRacing Profiel

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Luckeh schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:49:
Sjee, sorry Bob (Blonk). Dat was lomp stom :/

Ik heb car specific controls en de TC override is niet gebind in de GT3. Dus ik reed zo pardoes in je baan.
Geen probleem, kan gebeuren. Ook al was het wellicht geen slimme actie, ik herken precies het probleem. Waar je denkt even zonder TC het hok om te gooien, gebeurt exact het tegenovergestelde. Gelukkig kunnen deze auto's wel een stootje hebben ;).
Was een leuke avond met toffe gevechten en vooral erg clean!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
Een aantal rijders heeft een bizar hoog aantal INC's gepakt. Steeds dezelfde rijders in beide heats dus imo geen pech gehad met veel ongelukjes. Dat is in mijn ogen gewoon unfair en echt verwerpelijk.

/edit
Excuses btw voor degene die bij mij in heat 1 achterop botste, ik had een penalty te pakken en die had ik beter helemaal buitenbocht kunnen nemen ipv binnenbocht. Geen idee wie was overigens.

[ Voor 52% gewijzigd door Loona35 op 17-12-2020 23:18 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Birelissimo schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:35:
Ik was inderdaad beschikbaar op TS en dan hadden we het voorval kunnen bespreken met de replay erbij.

Het was niet mijn intentie om je te raken. Ik wilde enkel in je draft blijven. Je gooide daarvoor en de ronde daarna wel meermaals zodanig agressief de deur dicht, dat je wel veel vraagt van de andere rijder om ongelukken te voorkomen. Het vervolgens tijdens de race per private chat berichten als ‘pannenkoek’ te gaan sturen, vind ik kinderachtig en ook niet passend.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozt77
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08 13:32
Klopt het dat de volgende GT3 races op woensdag zijn ingepland ipv donderdag?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
Joep Gelissen schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 00:11:
[...]

Ik was inderdaad beschikbaar op TS en dan hadden we het voorval kunnen bespreken met de replay erbij.

Het was niet mijn intentie om je te raken. Ik wilde enkel in je draft blijven. Je gooide daarvoor en de ronde daarna wel meermaals zodanig agressief de deur dicht, dat je wel veel vraagt van de andere rijder om ongelukken te voorkomen. Het vervolgens tijdens de race per private chat berichten als ‘pannenkoek’ te gaan sturen, vind ik kinderachtig en ook niet passend.
Ik Heb de replay goed gekeken. Je pakt bewust een off track om meer snelheid te hebben. Je ziet dat er contact is want je hoort het en mijn auto beweegt daardoor. Jij blijft gas geven. Dan ben je voor mij een pannenkoek.

Daarnaast. Ik blok jou nergens. Ik blijf mijn lijn rijden. Als je de replay goed terugkijkt zal je tot diezelfde conclusie komen.

Maar goed, volgende keer beter 👍

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
boozt77 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 06:15:
Klopt het dat de volgende GT3 races op woensdag zijn ingepland ipv donderdag?
Dat klopt inderdaad ivm de feestdagen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Zodra het een wedstrijdje wordt, verliezen we ons fatsoen? Hoe moeilijk kan het zijn?

* Incidenten bespreek je naderhand op TS of hier. Filmpjes worden dan gewaardeerd.
* Je bespreekt het respectvol, niet betweterig of met een sneer en je scheldt niet. Incidenten zijn leerzaam als je er juist mee omgaat.
* Jouw perspectief is niet de enige en niet per se de juiste.

Laten we het gezellig houden. Een laten we ook uitgaan van elkaars goede intenties. Moedwillig beuken komt in onze league niet voor, dus er is altijd meer aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 15:45
SlaadjeBla schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:05:
Zodra het een wedstrijdje wordt, verliezen we ons fatsoen? Hoe moeilijk kan het zijn?

* Incidenten bespreek je naderhand op TS of hier. Filmpjes worden dan gewaardeerd.
* Je bespreekt het respectvol, niet betweterig of met een sneer en je scheldt niet. Incidenten zijn leerzaam als je er juist mee omgaat.
* Jouw perspectief is niet de enige en niet per se de juiste.

Laten we het gezellig houden. Een laten we ook uitgaan van elkaars goede intenties. Moedwillig beuken komt in onze league niet voor, dus er is altijd meer aan de hand.
In de afgelopen seizoenen heb ik af en toe meegereden in de league, overigens steeds met veel plezier.
Maar zoals vorige week ook al eens door iemand anders aangehaald, de laatste tijd zijn de dagen na een race hier niet heel gezellig.

Zoals @SlaadjeBla hierboven al zegt, incidenten zijn er om besproken te worden. En dan graag openbaar (TS/forum). Mensen buiten het incident kijken er helemaal 'vrij' naar zo'n incident.
En discussies zijn helemaal niet erg, komen vaak zaken naar voren waar een ieder iets van kan opsteken.

Maar dan dient het wel op een fatsoenlijke manier te gebeuren.
@Birelissimo dit is niet meteen alleen op jou gericht, want zoals ik al aangaf de afgelopen tijd hebben meer mensen zich hier over uitgesproken. Wat inderdaad wel zou helpen als je het hier wilt bespreken is om een filmpje erbij te plaatsen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Het incident is na de race gewoon nabesproken omdat Joep bleef hangen en anderen om hun mening vroeg, dit ging op een hele fatsoenlijke manier.

@Birelissimo was, als hij uberhaupt al op TS is geweest toen in ieder geval niet meer aanwezig, als je de moeite niet eens neemt om er samen naar te kijken dan is zo'n opmerking achteraf op het forum wat mij betreft helemaal niet gepast.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
gezien de aanpassingen gisteren aan de Porsche failen de (VRS) setups terug. Gezien ik totaal geen verstand heb van setups vraag ik mij af wat er moet aangepast worden om deze terug werkende te krijgen? Na aanpassen alert value's (toe dacht ik) blijft setup failen :o

Dit weekend met 50 man op Summit Point? :D

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Birelissimo & @Joep Gelissen
Hier video's van beide incidenten tussen jullie tijdens een lang gevecht om positie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 15:45
JoepW schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:46:
@Birelissimo & @Joep Gelissen
Hier video's van beide incidenten tussen jullie tijdens een lang gevecht om positie.
Eerste filmpje is het snelheidsverschil te groot en de voorste wagen net iets teveel uit balans om te bumpdraften. Althans ik ga er vanuit dat het is om te bumpdraften.

Tweede filmpje zit de Audi gewoon netjes aan de binnenkant van de bocht en komt de BMW naar binnen.
Helaas voor de BMW zit daar al iemand en schakelt ie zichzelf uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjello
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 12:35
Volgens mij pakt de Audi bewust 2 offtracks om een run te krijgen op de BMW, maar dan moet je er ook rekening mee houden dat dit kan gebeuren (ook door bijvoorbeeld netcode).
2e incident zie je de BMW vroeger remmen dan normaal (logisch want die rijdt niet op de ideale lijn), De Audi zit er niet voor maar gaat er toch voor, je ziet bij het linker deel ook dat de Audi wat onderstuurt en de BMW wat te ver naar links komt. In mijn optiek een race incident alhoewel ik het jammer vind dat de agressieve rijder er hier mee weg komt.

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Even wat anders. Hoe zijn de eerste ervaringen van de BMW M4?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Doubleoz schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:45:
Rijden? Geen idee nog niet geprobeerd :P ik ben met een paint bezig maar dat is een drama... Iracing heeft het weer onnodig lastig gemaakt ik denk dat ik die paint maar laat zitten.

Zie dit topic voor meer info

[ Voor 12% gewijzigd door laforte op 18-12-2020 10:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Birelissimo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 06:22:
[...]

Ik Heb de replay goed gekeken. Je pakt bewust een off track om meer snelheid te hebben. Je ziet dat er contact is want je hoort het en mijn auto beweegt daardoor. Jij blijft gas geven. Dan ben je voor mij een pannenkoek.

Daarnaast. Ik blok jou nergens. Ik blijf mijn lijn rijden. Als je de replay goed terugkijkt zal je tot diezelfde conclusie komen.

Maar goed, volgende keer beter 👍
De eerste situatie is inderdaad een verkeerde inschatting aan mijn kant, waarbij ik me door de eerdere blocks/deur dicht doen hiertoe laat verleiden. Ik hoop wel dat je je realiseert dat je in een gevecht niet steeds de normale lijnen kunt rijden, want dan gaat het mis. Dit zie je ook in de replay en daardoor schakel je jezelf uit. Volgende keer inderdaad beter (y)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 08:57
Tja ik heb vorig seizoen bewust overgeslagen omdat de wagen me niet zo lag. Ben nu terug voor de gt3.

Eerste korte race was leuk. Was wel weer even wennen heb niet echt geraced de laatste twee maanden en is heel wat anders dan wat rondjes draaien. Feature race ging ook lekker maar ik verloor de concentratie en boem in de vangrails. Had eigenlijk gewoon een tow en fastrepair moeten pakken maar ben gequit. Sorry hiervoor. Vind eigenlijk niet dat dat hoort maar ja.

MAAR wat me opvalt nu ik weer een seizoen mee doe is dat het er niet echt gezelliger op geworden is hier bij GoT tweakers!! (ook op het forum)

Dit is ook hierboven door verschillende mensen al benoemd. Ik heb het idee dat dat al langer gaande is. En dat vind ik jammer.

Erg veel verwijten alsof mensen het allemaal express doen (niet van iedereen natuurlijk). Er wordt denk ik vaak vergeten dat er erg veel niveau verschil is tussen de top twintig en de rest zoals ik. Ik ben al blij als ik een beetje mee kan rijden rond de 30ste plek en hoef aan aanvallen al niet te denken. Komt dan ook bij dat bepaalde acties in ogen van meer ervaren rijders als compleet stompzinnig worden gezien maar vanuit de mindere rijder meer onkunde is dan opzet.

Just my 2 cents, maar viel me gewoon op en wilde het toch even vernoemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
dozo71 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:31:
Komt dan ook bij dat bepaalde acties in ogen van meer ervaren rijders als compleet stompzinnig worden gezien maar vanuit de mindere rijder meer onkunde is dan opzet.
Op het moment dat er opzet in het spel is, hebben we denk ik wel een ander gesprek.

Maar jongens, kom op! Het is een oefen league bedoelt om iedereen in een vertrouwde omgeving tips en truuks te geven. We racen hier om helemaal niets, dus al dit moeilijk gedoe is echt helemaal nergens voor nodig! Om mensen nu namen te noemen vanwege een race incident..... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Birelissimo
Joep Gelissen schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:03:
[...]

De eerste situatie is inderdaad een verkeerde inschatting aan mijn kant, waarbij ik me door de eerdere blocks/deur dicht doen hiertoe laat verleiden. Ik hoop wel dat je je realiseert dat je in een gevecht niet steeds de normale lijnen kunt rijden, want dan gaat het mis. Dit zie je ook in de replay en daardoor schakel je jezelf uit. Volgende keer inderdaad beter (y)
De 2de situatie had in meer naar buiten moeten houden inderdaad. Op naar de volgende! Dan hoop ik iets minder rijdende chicane te zijn met de BMW :*) iemand al een oké setup?

@JoepW bedankt voor het delen van de beelden! (y)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:49

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

[...]

Hij is een beetje bang dat mensen horen wat er over hun geroeptoeterd word ;)
gelukkig hebben we de opnames nog :)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
Zullen we de slogan maar aanpassen? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09TgOd9TcBZbB4BhgX7I93kDIng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQmwQreaZtR8YQWePKikJfit.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
an attitude dan... :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

Race ging wel aardig na mijn verprutste kwalificatie. In race één van 35 naar 14. Race twee lag ik geloof ik 9e na enkele rondes Maar verloor ik hem in Blanchimont. Eigenlijk in practice geen last van gehad omdat hij in de McLaren makkelijk volgas was. Maar met de aeropush moest ik toch wel flink liften en dat zorgde er voor dat hij heel los werd aan de achterkant. Dat werd me fataal.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noisekiller
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-07-2024
Zat zo even te kijken in het excel bestand van de Porsche cup results. Dag 2 : Heat 1 er nog geen punten zijn verdeeld.. moet dat nog gebeuren of kijk ik verkeerd ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

BruceLee schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:13:
[...]

Hij is een beetje bang dat mensen horen wat er over hun geroeptoeterd word ;)
gelukkig hebben we de opnames nog :)
Don't flatter yourself; het gaat nooit over jou :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Noisekiller schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:14:
Zat zo even te kijken in het excel bestand van de Porsche cup results. Dag 2 : Heat 1 er nog geen punten zijn verdeeld.. moet dat nog gebeuren of kijk ik verkeerd ?
Inderdaad, de maandag resultaten moeten even gecorrigeerd worden. We gaan hier naar kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik heb gisteren de GT3 race geprobeerd maar het is toch echt niets voor mij.
Afgezien dat ik nog wel een paar leuke gevechten gehad heb vond ik het best wel saai. :'(

Bij de Indy Pro en de Porsche Cup krijg ik adrenaline in mijn bloed en dat mis ik bij de GT3's.
Ik verlies dan mijn concentratie en ik kan het moeilijk opbrengen om me te focussen en te pushen.

Ik vind dan een race van een half uur of 40 minuten al erg lang en snap ook niet dat endurance races met deze klasse zo populair zijn.

Maar dit is natuurlijk mijn eigen ervaring en mening en is geen oordeel over de GT3 want deze klasse is niets voor niets zo populair.

iRacing Profiel

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Mijn BMW paint gebaseerd op de 1990 DTMér :) Nog een paar kleine details en dan staat hij klaar voor woensdag *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meLodJO6xf7X2Ep_lCCI6S3rpVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NN2J1ThfJKin31LdLrxqB4c1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWckji_KX3YOdmbb4HzwHQ9rDJg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DJOxYCfHhkiHeZzSBGyQzVv8.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KVrul_NRMFpuQ-CLUDQma4w9eQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aX9HonlRGfsHYSAEmP3pAe5a.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMgOqUI_Lq9W-vHyVYyUIWq1M68=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hoKua32nL7nABFxmrURSPP9W.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hc9CmOsQesAyy36kBVVT3UFhlFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1AuLftotJPtGtPvJ7Q3DeIXj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

Zowaar een podium in de Porsche Iracing Cup, wie had dat gedacht, van mij in een GT :+
3e plaats omdat iedereen maar van de baan bleef vliegen, en ik lekker constant 1:49 laag reed :)

En ik sta 10e in de time trial met de iR-01 op Long Beach, lekker karretje ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-12-2020 16:27 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
Elbaceever schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:41:
gezien de aanpassingen gisteren aan de Porsche failen de (VRS) setups terug. Gezien ik totaal geen verstand heb van setups vraag ik mij af wat er moet aangepast worden om deze terug werkende te krijgen? Na aanpassen alert value's (toe dacht ik) blijft setup failen :o

Dit weekend met 50 man op Summit Point? :D
Mack BakkumToday at 2:20 PM
Yeah they are updated. Just a small change in rideheight. Original was 122 rear, but cant go above 120 now

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Noisekiller schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:14:
Copy - paste vaudje. Is hersteld. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

laforte schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:04:
Mijn BMW paint gebaseerd op de 1990 DTMér :) Nog een paar kleine details en dan staat hij klaar voor woensdag *O*

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je paint is erg goed gelukt, maar man man wat is die BMW an sich een lelijke auto :X

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Ik heb donderdag de race maar overgeslagen .Kreeg de Mercedes niet echt vlot rond , verschillende set-ups geprobeerd maar kreeg er geen goed gevoel bij .Wat met vleugel en brake bias geprobeerd wat wel hielp maar zat nog ruim 5 seconden van de top af waardoor mijn zin om mee te doen als sneeuw voor de zon verdween .Jammer maar het is niet anders , weet nog niet of ik een andere auto moet proberen of bij de Merc moet blijven ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:02
[...]

Straks horen we je nog. Fijne feestdagen ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MDenessen
Ik heb aan het begin van dit seizoen grapjes gemaakt over de bloemen en de fontein op LongBeach.
Dat had ik dus niet moeten doen. 8)7

Ben net in een Indy Pro race van achteren aangetikt, rondgedraaid en vast komen te zitten op de fontein.
Karma denk ik

Ben ook member van het twitch kanaal van Love46 en daar is mijn naam MountainMarc72, maar ze noemen me nu FountainMarc . :S

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
Die nieuwe bmw is echt top. Ik heb twee race’s gedaan op de Glen en heb ze beide gewonnen 🙃 met een gemiddelde lap time van 1:36:200 erg tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
Doubleoz schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:45:
Echt top erg stabiel dus voor endurance is het echt een aanrader.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ok, die van vanavond was ook feest :+
Van p13 op de grid, naar p3 in bocht 5.

Uiteindelijk 5e, na een klein foutje op 2/3e van de race ongeveer, waar er nog 2 man voorbij kwamen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 16:21
Imac2011 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:51:
Ik heb donderdag de race maar overgeslagen .Kreeg de Mercedes niet echt vlot rond , verschillende set-ups geprobeerd maar kreeg er geen goed gevoel bij .Wat met vleugel en brake bias geprobeerd wat wel hielp maar zat nog ruim 5 seconden van de top af waardoor mijn zin om mee te doen als sneeuw voor de zon verdween .Jammer maar het is niet anders , weet nog niet of ik een andere auto moet proberen of bij de Merc moet blijven ?
Op zich gaat je bij een andere auto die verloren 5 seconden niet terugvinden. :P
Als ik kijk naar de verschillende GT3's, dan klopt het enigszins wel dat de Mercedes vaak de traagste is maar ook de makkelijkste om mee te rijden. Lekker stabiel vooral. Maar we spreken dan hooguit over 0.2/0.3 trager dan een Audi.

Ik weet niet hoe jij juist oefent voor een baan of in het algemeen, maar wat bij mij vooral helpt is rondje per rondje de auto leren kennen en uiteraard de baan. Ik reed in het verleden veel te hard in practice alsof ik aan het hotlappen was. Perfect ok om iets vroeger te remmen dan waar bv PDS of VRS aanraadt. Je moet inmiddels de auto nog leren kennen.
Het leukste aan dit is dat je stilletjes aan sneller en sneller gaat rijden. Je weet hoe de auto zich gaat gedragen in bocht X dus je kan eventueel daar even bijsturen of zachtjes remmen etc. Het verschil met de snelle jongens ligt vooral in techniek, en niet enkel 'oh ik rem daar aan 100m en ik ga loeihard door de bocht'. Was het maar zo simpel.

Sneller gaan zal niet dezelfde dag gebeuren, maar heerlijk om te zien dat je je comfortabeler gaat voelen doorheen de dagen. Leukste aan iRacing is dat je een volle week hebt voor te oefenen per track. Afhankelijk hoeveel tijd je hebt natuurlijk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Hoogie2004 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:37:
Ok, die van vanavond was ook feest :+
Van p13 op de grid, naar p3 in bocht 5.

[YouTube: Porsche iRacing cup start mayhem]
Wat een briljante inhaalactie. Echt super goed gedaan. Wow, much skill

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Beltoni schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:39:
[...]

Wat een briljante inhaalactie. Echt super goed gedaan. Wow, much skill
Thnx, ik dacht precies dit :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
Ook even druk geweest met painten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Di0LvIiNu5vb_PPlEiWJpmpBgw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CNjpQ4oBoaACulF5cmArjeVy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxLQCIaKygKmlK4r7qsHUtKLL3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KWEBXz62UB3S2cUaan7CyTLr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eV9AU4RAY5WjNQGRWA_X7cn3IO8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fJrrOkOLbqyPBbC5zVduPgAt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgymsrjFBrRnrFHYQx4PK-zDmBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgIxsukkcnnv6XyRs9jSfMKf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udbN2doSGz_J3xREYNhP-2RWgas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/453hesKOlaDGhaGxrxL0yW6y.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Netjes hoor @Skybiker !

Net eindelijk m'n eerste race gedaan met de P911 Cup op Imola. Split 2 van 6, SOF ~2300.

Q als P17 als car #23, dus niet verkeerd. In de race voorzichtig gestart omdat er veel ongelukken gebeurden, waaronder met de nummer 2 auto. Die zat in ronde 3 op m'n bumper, was veel sneller en extreem ongeduldig. Besloten om hem erlangs te laten bij het aanremmen van Tosa. Ik was namelijk opgeklommen tot #14 en voor me was een gevecht met 3 man gaande waar ik op inliep. Helaas verloor degene achter #2 de auto bij het aanremmen en tikte mij op het voorwiel. Flinke schade, gelukkig alleen cosmetisch wat een wonder mag heten want die auto zat half in mijn auto.

Teruggevallen naar P20 en maar weer door. Paar auto's ingehaald doordat ze crashten en eentje ingehaald door hem onder druk te zetten waarna hij hem verloor in Villeneuve. Vond ik wel een beetje lullig maar uiteindelijk deed hij het toch echt zelf.

In de slotfase van de race was ik opgeklommen naar P15 en P14 voor me besloot zich te verremmen bij Rivazza dus geeindigd op P14. -1 iRating en -0.05SR door de 4x die ik kreeg in ronde 3.

Moeilijk dus. Goede race gehad op zich, maar iRating erbij krijgen zal moeilijk worden in deze serie, wat op zich niet erg is maar ik had stiekem verwacht toch iets erbij te krijgen omdat ik als 14e eindigde als auto 23, maarja. Wel lol gehad en dat is het belangrijkst. En zonder die tik had ik me misschien net in de top 10 kunnen nestelen wat voor mij een super resultaat zou zijn geweest.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
@Arfman ik zag je al in de practice sessie dus hoopte bij je in de split te komen maar helaas. Gelukkig is de schade nog voor je beperkt gebleven.

Ik reed mijn 6e Porsche race deze week en merk dat ik steeds meer vertrouwen in de Porsche begin te krijgen. Het heeft me inmiddels al 1.00 SR gekost maar mijn advies geef het even een paar races de tijd.

Het was mijn beste race in de Porsche ooit. Gestart als P4 en geëindigd als P3, mijn eerste podium finish ooit in de Porsche en foutloos gereden. Tussen de nummer 1 en nr 4 zat slechts 2.1 seconde dus de druk zat er continu op. Maar het was echt een heerlijke race om te rijden en mooi 75 irating erbij waardoor ik voor deze week toch op +35 sta maar vooral echt leuke races gereden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Vanmiddag een race gedaan in de iR-01. Holy crap wat een ding. Nauwelijks mee geoefend, dus lekker uit de pits gestart en uit iedereens weg gebleven.

Toch een leuke race, ondanks dat ik ruim 4 - 6 seconden te langzaam was. Er waren meer mensen zoals ik, dus het was zeker de tweede helft van de race leuk (na mijn slechte pitstop met een speeding in de pits en repairs). Achter me kan iemand met een halve seconde per rondje dichterbij, nadat hij ergens een flinke achterstand had opgelopen.
Uiteindelijk hem net achter me gehouden.

De auto is erg vriendelijk op de snelheid waar Ik hem rij :+ en met wat oefening kan er nog wel wat snelheid in. Vooral moeite met afremmen / insturen trage tot medium speed bochten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MDenessen
Afgelopen vrijdag was er weer een uitzending van de topsplit van de Indy Pro, op Long Beach.

Ik kwam er pas een paar minuten voor de start achter toen ik me op de bank plofte met een whisky en ik YouTube opstartte op mijn tv. Toch maar besloten om een keer mee te doen.

Ik was niet de enige GoT'er, @ActualFantasy was er ook. En zoals te verwachten reed ik zowat dezelfde kwalificatie tijd als hem, ik was een paar duizenden langzamer.

Ik had wel het geluk dat ik aan de linkerkant startte, kwam veel beter de laatste bocht door en won gelijk een paar plaatsen bij de start. Voor de rest geen fouten gemaakt in de race. Gelukkig in de beginfase om een crash van Medema en Love46 heen kunnen rijden.

In de laatste ronde kreeg ik nog aansluiting bij een groepje van 5 die nerveus aan het vechten en slipstream waren. Ik gokte op wat freebies in de laatste bocht maar die bleven uit.

Uiteindelijk als 12e gefinished. Goed resultaat, ik was als 17e geplaatst. Veel meer zat er ook niet in.

@ActualFantasy eindigde een stuk achter me. Waarschijnlijk had hij schade. Misschien in aanraking gekomen met Bourdon die in de chat weer zat te klagen over Benelux rijders en Max Verstappen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Vanavond de nodige rondjes gedraaid in de practice , vaak gespind en in het gras gestaan , denk elke bocht wel uitgevlogen.Mijn snelste ronde zo'n 2 seconden van de snelste tijd af , sta je nog achteraan . :'( _O- Qualify 5e van achteren , maar voor Lucas *O* Al is het maar omdat zijn Qualy mslukte
In de race even rustig aan gedaan , ergens achterin bij de 5e bocht was iemand gespind en stond op de baan .Rij ik er voorzichtig langs krijg ik een beuk van achteren en het gras in :? Ging nergens over en heb maar op quit gedrukt. Daarna nog even met de lmp2 practice gejoined op Watkins Glenn , toch nog even plezier gehad.
Wat de Porsche in de League betreft is het voor mij te druk om mijn rondjes te maken , vooral eerste ronde met koude banden voel je je opgejaagd wild op zo,n klein baantje en rij je iedereen in de weg.Als je spint of van de baan gaat , kom je er niet meer tussen eigenlijk .Enige optie is eigenlijk om esc in te drukken en weer vanuit de pits te starten.
Morgen nieuwe poging.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Race 1 helaas weer een stomme eigen fout, daardoor vanaf p42 in heat 2. Na de pitstop ook weer direct een spin die me ruim 10 sec koste, punten hadden er misschien in gezeten maar goed.

Ik heb toch zeker genoten :D .

Eerst geprobeerd @MDenessen op de huid te zitten, helaas spinde hij maar de lapped car voor hem maakte het ook niet echt heel makkelijk allemaal...

Daarna vond ik @Doubleoz op mijn weg en die kon ik tot het einde toe onder druk zetten met dit resultaat..
8) :'( Gefeliciteerd met je p19 :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AaCkxLFHjSXZkI8jJjDDZ1BhCOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hF2naMJrku886IfFNXbEFDwM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door TiemenC op 20-12-2020 22:30 ]

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

47 man op Summit point. Dat zal ook nooit goed helemaal goed gaan.
T1 ging erg goed, in beide heats. T2 in de tweede heat ging echter een beetje fout in de feature race. Iemand clipte het gas bij het insturen en schoof dwars het veld op. Dat zorgde voor een beetje chaos.

Het leverde wel mooie plaatjes op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0M32MMEFw-5_gBzPEZ8TmBnvEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sygqAOF4dkaUhcTau9BPgEz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3bHLqGb5Kqw-fqjgcNBRh09uJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOK7ZaePdUcbfGRQz2deHKMb.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZFLaSH
Die auto onderste boven.. Dat ben ik. Emiel en ik vol in de ankers bij de spin van Thomas en toen werd ik van alle kanten geraakt.. Jammer.

Race 1 was overigens erg leuk met Thomas en MarcD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elbaceever
ZFLaSH schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:54:
Die auto onderste boven.. Dat ben ik. Emiel en ik vol in de ankers bij de spin van Thomas en toen werd ik van alle kanten geraakt.. Jammer.

Race 1 was overigens erg leuk met Thomas en MarcD.
Race met 2 gezichten voor mij..

Race 1 was zalig close racen zonder 1 incident. Had het op het einde erg lastig om Michiel af te houden. Tevens m'n beste resultaat in de Porsche so far

Race 2: vermoeidheid begon mij parten te spelen en dropte een wiel in het gras bij het aanremmen van T2. Zorgde voor een groot deel van de rijders voor een pak miserie dus oprechte excuses. Nadien toch geprobeerd om m'n focus terug te krijgen maar een kwartier later verloor ik hem terug in dezelfde bocht.. Direct gestopt en kon wel uit het raam springen van frustratie. Volgende keer hopelijk beter. Sorry! :((

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dat was leuk gisteren. Race 2 was de start wel chaos, maar verder werd er behoorlijk netjes gereden (in ieder geval rondom mij).

Al is het inhalen ontzettend moeilijk. Ik heb zelf maar een paar man ingehaald, en ben volgens mij nauwelijks ingehaald. Jammer dat Jim de undercut pakte, want die werkte iets te goed :+ En in de laatste rondjes onderstuurde ik nog tegen bas aan in bocht 1, licht contact maar gelukkig konden we verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
TiemenC schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:26:
Race 1 helaas weer een stomme eigen fout, daardoor vanaf p42 in heat 2. Na de pitstop ook weer direct een spin die me ruim 10 sec koste, punten hadden er misschien in gezeten maar goed.

Ik heb toch zeker genoten :D .

Eerst geprobeerd @MDenessen op de huid te zitten, helaas spinde hij maar de lapped car voor hem maakte het ook niet echt heel makkelijk allemaal...

Daarna vond ik @Doubleoz op mijn weg en die kon ik tot het einde toe onder druk zetten met dit resultaat..
8) :'( Gefeliciteerd met je p19 :P
[Afbeelding]
Haha ja, was mooie finish! Ik had flinke schade opgelopen doordat @Elbaceever zoals hij zelf al schreef de auto verloor in T3 (niet T2) en hij bij me in de flank vloog. Maar gelukkig wist ik je met moeite van me af te houden. Tot dat in de laatste ronde mijn lieve dochtertje ineens naast me stond en toen was de combinatie Porsche, Summit en dochtertje wel wat veel gevraagd van mijn concentratie >:) Maar gelukkig had ik net goed snelheid om als P19 over de streep te komen...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
MDenessen schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:56:
Afgelopen vrijdag was er weer een uitzending van de topsplit van de Indy Pro, op Long Beach.

Ik kwam er pas een paar minuten voor de start achter toen ik me op de bank plofte met een whisky en ik YouTube opstartte op mijn tv. Toch maar besloten om een keer mee te doen.

Ik was niet de enige GoT'er, @ActualFantasy was er ook. En zoals te verwachten reed ik zowat dezelfde kwalificatie tijd als hem, ik was een paar duizenden langzamer.

Ik had wel het geluk dat ik aan de linkerkant startte, kwam veel beter de laatste bocht door en won gelijk een paar plaatsen bij de start. Voor de rest geen fouten gemaakt in de race. Gelukkig in de beginfase om een crash van Medema en Love46 heen kunnen rijden.

In de laatste ronde kreeg ik nog aansluiting bij een groepje van 5 die nerveus aan het vechten en slipstream waren. Ik gokte op wat freebies in de laatste bocht maar die bleven uit.

Uiteindelijk als 12e gefinished. Goed resultaat, ik was als 17e geplaatst. Veel meer zat er ook niet in.

@ActualFantasy eindigde een stuk achter me. Waarschijnlijk had hij schade. Misschien in aanraking gekomen met Bourdon die in de chat weer zat te klagen over Benelux rijders en Max Verstappen.

[YouTube: Indy Pro 2000 | Week 1 at Long Beach]
Was weer een enerverende race. Bourdon was wel mijn fout, maar door de manier waarop hij er daarna mee omgaat.. dat irriteert mij echt. Ik heb werkelijk waar wel 10 pm's gehad, met wanneer ik nou excuses ging aanbieden en allemaal gezeik over inderdaad Benelux en verstappen, terwijl ik gewoon door kon racen, en nog aan het racen was.

Wat een irritante gast, en ik begreep van iracing forums dat ie daarna zelf een stomme fout maakte, en zelkf ook geen sorry gezegd heeft, en dat meer mensen zich aan hem irriteren.

Anyways, wij staan wel altijd vlak bij elkaar ja ;)

Daarna de GoT races. Ik heb de auto nog niet helemaal door, maar goed, dat kost even tijd. Hij wordt wel steeds leuker om mee te rijden.

Race 1, P39 kwali, P28 race. Uit de ellende geebleven en gewoon constant (net iets te langzame) rondjes rijden. Dat werkt momenteel voor mij het beste nog. Dus was best tevreden daarmee. Laat de anderen maar fouten maken.

Race 2 dus P28 naar P23 gereden. Zat achter die grote crash in bocht 2/3, en viel mij wel op dat er daar zeker een auto of 5 mij, langs het ongeluk gewoon zonder te remmen en volgas onder geel, voorbij stuiven. Dat is beetje jammer wel, maar goed, uiteindelijk weer uit de ellende gebleven, en zelf 2 keer naast de baan gegaan zonder schade, dus weer netjes uitgereden.

Het komt vanzelf goed met die auto, lekker blijven rijden en oefenen als ik kan.

Aan de ene kant, als je kijkt naar deze baan, zat echt de top 30 of zo binnen een seconde, dat is dus wel spannend, en ligt de auto dus best wel ok voor een hoop mensen. Maar omdat het zo dicht bijelkaar zit is er ook wel een stuk meer frustratie onderling lijkt het. Hopelijk veranderd dat nog als de auto wat minder onverspelbaar is doordat mensen er meer ervaring mee krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het waren twee redelijk enerverende Heats gisteravond. Jammer van de klapper in Lap 1 T3 aan het begin van Heat 2. Maar in het algemeen leuk geracet en zeker ook fair en clean.
Hieronder mijn beide heats.

Het viel me wel op (al in het gras vertoefend na de klapper in Lap 1 Heat 2) dat er nog behoorlijk wat auto's op hoge snelheid langskwamen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JoepW schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:12:

Het viel me wel op (al in het gras vertoefend na de klapper in Lap 1 Heat 2) dat er nog behoorlijk wat auto's op hoge snelheid langskwamen)
Mogelijk zou het ook helpen als iedereen deelneemt aan Teamspeak tijdens de sessie. Zeker in de eerste ronde kan je cruciale informatie missen waardoor je niet goed weet wat er verder aan de hand is. Doordat ik op Teamspeak zat wist ik dat het chaos was en kon ik al flink afremmen maar van verschillende kanten wordt je nog hard voorbij gereden.

Zoals al eerder aangegeven als je er last van hebt, zet na de 1e ronde Teamspeak dan zachter of op mute maar doordat we met zoveel mensen rijden kan dit in de 1e ronde net het verschil maken of je de ronde veilig doorkomt of niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Elbaceever schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:54:
[...]

Race 2: vermoeidheid begon mij parten te spelen en dropte een wiel in het gras bij het aanremmen van T2. Zorgde voor een groot deel van de rijders voor een pak miserie dus oprechte excuses. Nadien toch geprobeerd om m'n focus terug te krijgen maar een kwartier later verloor ik hem terug in dezelfde bocht.. Direct gestopt en kon wel uit het raam springen van frustratie. Volgende keer hopelijk beter. Sorry! :((
Begrijp je instant reactie om op de rem te trappen maar achteraf gezien was het wellicht verstandiger geweest om dat in dit geval niet te doen en je crash te accepteren en rechts het gras op tegaan. Nu kom je precies tot stilstand op de racelijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Doubleoz schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:24:
[...]

Mogelijk zou het ook helpen als iedereen deelneemt aan Teamspeak tijdens de sessie. Zeker in de eerste ronde kan je cruciale informatie missen waardoor je niet goed weet wat er verder aan de hand is. Doordat ik op Teamspeak zat wist ik dat het chaos was en kon ik al flink afremmen maar van verschillende kanten wordt je nog hard voorbij gereden.

Zoals al eerder aangegeven als je er last van hebt, zet na de 1e ronde Teamspeak dan zachter of op mute maar doordat we met zoveel mensen rijden kan dit in de 1e ronde net het verschil maken of je de ronde veilig doorkomt of niet.
Ik weet ook niet of het als excuus mag gelden, maar Lucas benoemde het ook al wel in TS.

Ik zat aan de verkeerde kant. Ik werd naar de linkerkant gedwongen en ergens was er rechts wel een soort van vrije lijn langs de hele ellende. Alle autos die mij inhaalden hadden die lijn, en een aantal door het gras ook wel vol door, maar goed.

Is soms misschien wel lastig want als de voorste van die langzaam gegaan zou zijn, dan had er nog wel meer ellende gekomen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
"Ik ga niet het bos in, ik ga NIET het bos in!" https://www.twitch.tv/videos/844341048?t=00h36m10s

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
Kon direct lekker meekomen. Vorige week op Imola was het vooral frustratie en had ik de auto pas later in de week onder controle. Op Summit ging her eigenlijk gelijk goed. Erg tof baantje maar inhalen is helaas onmogelijk.

Race 2 vrij snel de handdoek in de ring gegooid. Een keer een mindere exit en iemand (ene Joon, niet eerder gezien) duwt me direct van de baan terwijl ik P5 rijd. Volgens mij geen schade maar het gebrek aan respect is genoeg voor een Alt F4.

[ Voor 3% gewijzigd door Beltoni op 21-12-2020 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Ahh, zo moet dat :X
Ik ben daar 2x wel het bos ingereden met direct een tow als gevolg.

1: https://clips.twitch.tv/DullSneakyAmazonRalpherZ
2: https://clips.twitch.tv/DoubtfulFantasticPheasantSmoocherZ

Verder ging het allemaal wel prima moet ik zeggen, had de chaos serieus erger verwacht.
Ronde1 crash kon iedereen verwachten, maar verder is groot drama redelijk uitgebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Holy shit, iracing top10 waardige save!! _/-\o_ _/-\o_

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Gisteravond boven verwachting goed geraced, ik had meer chaos verwacht.

Voor mijn doen goed gekwalificeerd op P16 met een PR.
Race 1 18e gefinished, leuke race gehad waar clean gereden werd.

Race 2 door niet op te letten een zwarte vlag vanwege valse start, dus een vroege pitstop.
Vervolgens in ronde 3 of 4 iemand moeten ontwijken waardoor ik vol in de bandenmuur kwam, wat voor mij einde race was.
Ik krijg een beetje het idee dat de feature race standaard meer chaos oplevert dan de sprint race omdat er al vroeg veel risico genomen wordt op koude banden, gister was het ook al erg snel een zooitje op de baan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Vooral knap dat je daarna even 3tiende van je snelste rondje afhaalt. Ik heb na zoiets altijd een rondje of 2 nodig om bij te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Kwam gisteravond wat tussen zodat ik niet kon joinen op tijd, volgende keer beter. Leek me wel een leuke chaos op dit baantje :+

Ga nog wat practice sessies joinen en dan bepalen of ik dit official aandurf, lijkt me niet echt een makkelijke baan met deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Arfman schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:10:
Kwam gisteravond wat tussen zodat ik niet kon joinen op tijd, volgende keer beter. Leek me wel een leuke chaos op dit baantje :+

Ga nog wat practice sessies joinen en dan bepalen of ik dit official aandurf, lijkt me niet echt een makkelijke baan met deze auto.
Nope, was al kapot na heat 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Arfman schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:10:

Vaak zijn deze banen juist het leukst om official te rijden. Participate zal sowieso een stuk lager liggen tov Imola en mensen zijn bewust wat voorzichtiger.

Niet dat ik hem official rij :+
Maar heeft meer te maken met mijn tempo in de Porsche

[ Voor 7% gewijzigd door JPM85 op 21-12-2020 11:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Misschien dat ik donderdag as eens de BMW ga proberen. Maar oei wat is ie lelijk (die neus). Dus die heb ik maar eens flink benadrukt O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrbchDCHGFokGL8VQLIGC2esxDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RyLILFCcOvR7rutzgDNTcRBx.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkvSOQf8-JLfcfJEZAEq9dcp_Gs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ysF5Uu6FvXgxzVuf2YznUPVl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Chapeau, het is je gelukt om de nieuwe stijl BMW neuzen NOG lelijker te maken 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:59

anc

Ik reed achter je, maar moest mij toch wat inhouden wat mij kort daarna een plek kostte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 18-09 17:05
JoepW schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:52:
Misschien dat ik donderdag as eens de BMW ga proberen. Maar oei wat is ie lelijk (die neus). Dus die heb ik maar eens flink benadrukt O-)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier help geen enkele paint job tegen :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
[b]JoepW in "iRacing 2016-2020"
Understatement van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Vooral die laatste was mooi, toen crash al lang was gebeurd auto's nog overal liggen en rustig de baan op gaan, vliegt nog iemand VOL gas voorbij via gras...

iRacing | Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mmmm vraag me af of iemand Paint job heeft met neus van varken voorop haha

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:41
Ik zag dit het hele rechte stuk al aankomen. Maar uit voorzorg 100m later remmen en de uitloopstrook nemen is ook een beetje raar. :+
Auto was gelukkig nog recht dus ik kon wel de race vervolgen, wel met een kansloze topsnelheid. Hoger dan de 5e versnelling kwam ik niet. Daar verloor ik zo'n 2 sec per ronde mee.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Richard117 schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:30:
Ik zag dit het hele rechte stuk al aankomen. Maar uit voorzorg 100m later remmen en de uitloopstrook nemen is ook een beetje raar. :+
Auto was gelukkig nog recht dus ik kon wel de race vervolgen, wel met een kansloze topsnelheid. Hoger dan de 5e versnelling kwam ik niet. Daar verloor ik zo'n 2 sec per ronde mee.

[YouTube: Lambo Crash Spa]
Dit zijn wel het soort acties waarvoor ik iemand direct rapporteer. Zal niet direct een ban opleveren, maar eentje onder de noemer “3 strikes, your timed out”.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
Afgelopen zaterdag weer een mooie 24-uurs race gedaan en op een trotse 2e plek geëindigd. Samen met @Danny Hdoorn, @JS1990 en Tristan (niet hier op Tweakers) waren we ingeschreven voor Sampsoid - Tony Kanaan 24-u op Philip Island.

Enkel GT3's waren toegestaan, ingedeeld in drie klassen op basis van gemiddelde iRating (PRO >2500, AM tot 2.5k en Rookie tot 1.5k). Wij reden met ons team in de AM klasse en een ander team van onze 'club' in de PRO. Die opzet was echt super. Je had lekker strijd in je eigen klasse en geen last van 'te snelle' LMP's die je gevecht op de baan verstoren.

Bij de start was het lastig om in onze vaste pace te komen en kozen we voor een rijders wissel na 1 stint. Daarna ging het ieder uur steeds beter, waardoor we al vrij rap op kop kwamen in onze klasse en lange tijd zelfs op de 2e en 3e positie overall reden. Ook de nacht in ging het zeer lekker, maar helaas ging het zo'n 3-4 uur voor het einde een keer mis waardoor we voor repairs de pits in moesten. Daardoor helaas de 1e plek verloren en er was te weinig tijd over om die nog terug te veroveren.

Uiteindelijk op de 2e plek in AM klase en 6e overall geworden. Het andere team, dat in PRO meedeed, is 1e geworden in PRO en ook 1e overall. Een heel mooi resultaat voor onze 2e 24 uurs race waar we trots op zijn :)

...en allemaal sneller gereden dan Tony Kanaan himself, maar die zal wel gewoon te weinig practice hebben gehad :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/RZK11gGRt97nMwlu0SfpGwJi.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Misschien dat ik donderdag as eens de BMW ga proberen....
Dan even een:

HERINNERING
Week 2 (23 December) en week 3 (30 December) is op de woensdag!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:22:
[...]

Dan even een:

HERINNERING
Week 2 (23 December) en week 3 (30 December) is op de woensdag!
Ow ja! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik dacht al waar is die gebleven toen ik ineens jou een stuk verder terug zag op de F3, maar dit was dus de oorzaak :+
Mooie save!

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-12-2020 14:56 ]

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• erikp55
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-04-2023
Afgelopen weekend mijn gewonnen prijs van 2020 S4 opgehaald bij TREQ. Ik ben voor de TREQ ONE gegaan. Van het weekend de Rig in elkaar geschroefd en gisteravond de eerste races gereden met een prima 3e plaats in de feature race. Erg blij met de nieuwe rig, een hele vooruitgang!

En zoals beloofd nog even een foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mz60-k-ZXRZHNh-PdfQyhjKHcJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRm1wYoucoSk6RdIw4nMoe07.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Ziet er goed uit @erikp55! Je was inderdaad verdomd snel!

Nog even een testsessie gedaan als voorbereiding voor de aankomende week. Baan was een graadje (1,1 om precies te zijn) kouder dan gisteren maar wel een stuk sneller.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVHbbGi3gzpOhnzLruFsnA3COGg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0OUcaYcgpHn5mLcJtNX0swKc.png?f=user_large

Officiële races van 25 minuten worden wel echt een uitdaging, wat een pittig baantje is dit zeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Beltoni op 21-12-2020 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36

GK86

Heusinkveld Engineering

@erikp55 gave rig! :)

Gister inderdaad 2 leuke races gereden, was in beide races een mooi gevecht, je zat wel beide keren voor me op de finish, wellicht doen we dat andersom volgende race ;).

In je signature link naar je iracing profiel mist nog je customer id. Als ik er nu op klik kom ik op mijn eigen profiel terecht.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikp55
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-04-2023
Dat waren leuke races inderdaad @GK86, de undercut pakte voor mij goed uit in de feature race!

Oh bedankt voor de tip is nu aangepast als het goed is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik moet toch echt op zoek naar vervangende potmeters voor mijn CSR Elite pedalen, de huidige zijn echt gaar.

Gisteren weer het issue dat er maar 80% van het bereik wordt geregistreerd, dus toen maar kort gecalibreerd. Fanatec al gemaild of ze vervangende hebben, en anders het internet maar afstruinen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Gisterenavond ook de GoT race meegedaan, was helaas niet zo'n succes. Eerste Heat word ik in bocht 1 al door Ronald er af gereden. Voor de rest achteraan gereden. Na de race via iracing chat nog wel sorry gekregen maar na het zien van de replay wou hij veel te veel in de eerste bocht terwijl het daar veel te druk was. Vervolgens zie ik in @JoepW zijn replay dat hij hem er ook al bijna af reed in dezelfde race. Helaas zat Ronald niet op TS en is hij niet in de ledensectie te vinden wat ik op zich al raar vind. Nu moet ik het helaas zo communiceren want ik vind dat hij met dit getoonde gedrag moet uitkijken voor dat het nog vaker fout gaat. Inmiddels is @Doubleoz hier van op de hoogte en heb ik begrepen dat dit bij de organisatie besproken word. Hopelijk leest hij dit wel en steken we er allemaal wat van op.

Feature race dan, start ging goed totdat ik gelukkig de chaos in bocht 3/4 kon ontwijken. Het was echter zo'n kippenhok op TS dat ik en Vincent voor mij zo afgeleid waren dat we de volgende bocht compleet ons rempunt mistten. Gevolg; zwarte vlag en 40 sec penalty.... Oke ook gehad en alsnog race in de achterhoede uitgereden...

Mede daardoor was het in de sessie met 40+ man en op TS niet bevorderlijk om op deze baan met vanalles bezig te zijn behalve de race. Nu is TS een goed middel bij crashes maar ik hoorde sommigen op een manier met elkaar omgaan wat echt nergens op sloeg... Wat mij betreft moet hier tegen op getreden worden, laat elkaar in elkaars waarde en houd de kerstgedachte nog even levend :) we doen dit allemaal omdat we dit leuk vinden, niet om elkaar er bewust af te rijden en al helemaal niet om elkaar dan de huid vol te schelden...

Just my 2 cents...

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik was er niet bij, maar ik hoor hier zaken meerdere keren terugkomen. Degene die mij vorige week eraf reed en Ronald, en de TS "issues".

De organisatie zou de 2 heren even aan moeten spreken op hun race gedrag en afwezigheid op TS.

En op TS moeten we allemaal radio etiquette leren (vrij naar Ellie Lust). In de Q is het altijd stil, lijkt me goed om dat in de eerste rondes ook zo veel mogelijk te doen behalve crash waarschuwingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

[b]Kampover in "iRacing 2016-2020"
Mede daardoor was het in de sessie met 40+ man en op TS niet bevorderlijk om op deze baan met vanalles bezig te zijn behalve de race. Nu is TS een goed middel bij crashes maar ik hoorde sommigen op een manier met elkaar omgaan wat echt nergens op sloeg... Wat mij betreft moet hier tegen op getreden worden, laat elkaar in elkaars waarde en houd de kerstgedachte nog even levend :) we doen dit allemaal omdat we dit leuk vinden, niet om elkaar er bewust af te rijden en al helemaal niet om elkaar dan de huid vol te schelden...

Just my 2 cents...
Ten eerste wordt er soms dingen gezegd in de "heat of the moment". Dat is soms inderdaad een beetje bot, maar ja, gebeurd nou eenmaal. Altijd het beste om eerst de replay te kijken. En als het te erg wordt, dan wordt daar altijd iets van gezegd.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ActualFantasy
Vooruitgang!

Kwali totaal mislukt, maar na een uitstekende start en al 4 man ingehaald te hebben na de eerste bocht, van 36 naar 30 gereden. Wel keertje gespind, maar goed.

Daarna van 30 naar 19 gereden in de feature race. Geen echte gevechten gehad, wel mensen ingehaald/voorbijgelaten, en een paar keer dicht bij spinnen geweest, maar goed, toch mijn beste resultaat dit seizoen met deze auto en redelijk constant mijn rondjes kunnen rijden.

We gaan vooruit. Op naar de volgende, hij wordt steeds leuker de auto.
Pagina: 1 ... 368 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies