iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 369 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Dit ging 10x beter dan gisteren. Heat 1 super leuke gevechten (wederom met Hans :-)), maar helaas gleed ik in bocht 3/4 door en raakt ik hem. Nogmaals sorry Hans. Gelukkig kon hij gewoon doorrijden zonder plaatsen te hebben verloren. Qualy P15. Resultaat P8.

Heat 2, starten als 3e.. slik.. Bocht 1 Martijn kunnen pakken en toch nog heel lang die positie kunnen vasthouden, maar Sander, Niels, Jim en in de (*&^*&^% laatste ronde ook Bas me nog voorbij ;). Resultaat P6.

Ook nogmaals een sorry aan Richard voor het contact. Raar race incident waarbij ik hem aantik. Beide evenveel schuld na analyse van de beelden en daar leer ik ook weer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Twin Ring Motegi van de week gekocht. precies wel toffe track. Ook wel wat inhaal mogelijkheden. Samen met mijn nieuwe Lambo. Tijd viel ook goed mee. Wat tijden rijden jullie daar met de GT3?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGlLgPd6MGGPIpZGehJJsprN9IU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3cU29YjINBMFbtfP35TKbml.jpg?f=fotoalbum_large

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
De snelste tijd die bij iRacing in de World Records staat is 1:48 hoog, maar de vraag is altijd met welke temperatuur en baancondities die tijden gereden zijn :)

Gisteravond voor het eerst 'meegereden' met VR ipv triples. Ben nog enorm zoekende naar de juiste settings, en dat was aan mijn pace te merken. Bewust in Q geen (serieus) tijd gezet, en extreem voorzichtig gestart. Ging in heat 1 re-de-lijk, maar in heat 2 geloof ik na minuut of 10 zelf gespind en het bos in. Toen maar gestopt.

Heb echt het gevoel dat ik volledig opnieuw moet leren rijden, vooral het feit dat ik echt bewust moet kijken naar links en rechts, en minder op 'm'n ooghoeken' kan afgaan is heel anders. Wel erg gaaf :) Nu inzetlenzen regelen zodat ik niet meer mijn (te grote) bril op moet houden. Tot die tijd denk ik voor racen weer even terug naar triples :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riicharrd
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-04 08:30
ZFLaSH schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:36:
Dit ging 10x beter dan gisteren. Heat 1 super leuke gevechten (wederom met Hans :-)), maar helaas gleed ik in bocht 3/4 door en raakt ik hem. Nogmaals sorry Hans. Gelukkig kon hij gewoon doorrijden zonder plaatsen te hebben verloren. Qualy P15. Resultaat P8.

Heat 2, starten als 3e.. slik.. Bocht 1 Martijn kunnen pakken en toch nog heel lang die positie kunnen vasthouden, maar Sander, Niels, Jim en in de (*&^*&^% laatste ronde ook Bas me nog voorbij ;). Resultaat P6.

Ook nogmaals een sorry aan Richard voor het contact. Raar race incident waarbij ik hem aantik. Beide evenveel schuld na analyse van de beelden en daar leer ik ook weer van.
Na afloop bleek inderdaad dat ik mezelf ook in een kwetsbare positie zet door weer terug te willen naar de racelijn. Had lekker de binnenkant moeten houden, dan was er niets aan de hand geweest. Leren we inderdaad weer van voor de volgende keer :)

Zelf P6 gestart in de sprintrace, en uiteindelijk P5 geëindigd. Christiaan constant dicht achter me (4-7 tienden), dus kon geen moment verslappen. Gelukkig geen fouten gemaakt, maar helaas ook niet meer aan kunnen sluiten bij de heren voor me.

Feature dus ook P5 gestart, en na een aantal uitrem acties in bocht 1 na 7 ronden opgeklommen tot P3. Toen helaas het hierboven genoemde incident voor P2. Auto op z'n dak. Gelukkig nog niet gestopt, dus de fast repair genomen en doorgereden. Zelf vervolgens nog een keer gespind maar hem toch binnengehaald op P15.

Had verwacht dat deze baan nog spannender zou zijn met deze auto, maar het reed best lekker 8)
Tevens viel mij het aantal grote crashes en incidenten mee.
Heb nu al zin in de Nordschleife morgen >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Geen idee of het al genoemd is, maar hoe wordt de Q gedaan morgen bij de GT3 race?
Gebruiken we de practice als qualy, of wordt de qualy sessie langer dan 8 minuten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

JPM85 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:42:
Geen idee of het al genoemd is, maar hoe wordt de Q gedaan morgen bij de GT3 race?
Gebruiken we de practice als qualy, of wordt de qualy sessie langer dan 8 minuten?
Reversed Irating grid? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Prima, ik ben er om de Nordschleife verder te leren.
Rond sector 9 ben ik de weg kwijt B)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:31

Niellie41

[object Object]

Ik was vorige week nog mijn race veslag van de laatste Virtual Oval race vergeten!

De laatste race was op The Brickyard, Indianapolis Motor Speedway. Niet mijn favoriete baan, maar ik heb me toch vermaakt. De setup was redelijk loose in het begin, wat het wel uitdagend maakte.

We hadden best een leuke race met maar twee cautions. Hierdoor veel pit stops onder groen. Voor mij stond er niets meer op het spel na de dramatische race op Homestead. Gewoon rijden en plezier hebben.

Uiteindelijk op P4, wat ook wel het maximaal haalbare was. Top 3 was me (net) te snel. Ik moet wat meer oefenen op de long run pace.

Resultaten race 10: Indianapolis

In het kampioenschap ben ik op P3 geëindigd, met één punt voor @The_FrankO.

Het was een heel leuk seizoen, met veel leuke (en clean) races.

Frank en ik zullen gaan volgend seizoen weer meedoen en we komen zeer waarschijnlijk in de "Pro split". Het zal dan wat moeilijker worden, maar ik denk dat top 10's mogelijk moeten zijn.

Het nieuwe seizoen van de Class B, begint op woensdag 20 januari. Mocht iemand mee willen doen, houd de website van Virtual Oval in de gaten.

Ze maken zich al klaar voor het nieuwe seizoen en ik zie dat het nieuwe schema ook al bijna klaar is:
https://virtual-oval.de/?s=151&p=calendar

Races zijn om de week. Op de andere woensdag rijden ze met de Trucks (Class C). Op zondag (elke week) rijden ze met de Cup (Class A) auto's.

Nog een foto van eerder in het seizoen:
Afbeeldingslocatie: https://virtual-oval.de/gfx/gallery/full/1752/11.png

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 22-12-2020 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
JPM85 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:53:
[...]

Prima, ik ben er om de Nordschleife verder te leren.
Rond sector 9 ben ik de weg kwijt B)
Dan ben je toch al best ver gekomen van de 12? sectoren?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JPM85 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:42:
Komen we nog even op terug! Vermoed dat we de kwalificatie sessie gaan verlengen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

@Maurice W dit was een close finish gisteren zeg :) net geracet!
https://clips.twitch.tv/NiceBelovedFungusPeteZaroll

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Doubleoz schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:53:
[...]

Komen we nog even op terug! Vermoed dat we de kwalificatie sessie gaan verlengen.
Omgekeerde stand is de meest eerlijke en makkelijke optie natuurlijk :+ , de mensen die een Q rondje zonder incs gaan rijden zijn op 1 hand te tellen dus dat schiet niet op.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
Swoesh schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:55:
[...]

Omgekeerde stand is de meest eerlijke en makkelijke optie natuurlijk :+ , de mensen die een Q rondje zonder incs gaan rijden zijn op 1 hand te tellen dus dat schiet niet op.
Met 20 km/u moet dat wel lukken toch? :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Nordschleife is prima zonder incs te rijden. Ton, Lucas en ik hebben de 24h gereden op de NLS en minimaal aantal incs gepakt toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ik zag je in de spiegel al steeds dichterbij komen...onder druk maakte ik helaas een slechte exit.

Desondanks heerlijk geraced d:)b

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
ZFLaSH schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:13:
Nordschleife is prima zonder incs te rijden. Ton, Lucas en ik hebben de 24h gereden op de NLS en minimaal aantal incs gepakt toen.
Was ook niet heel serieus bedoeld, puur uit eigenbelang omdat ik vrijwel geen punten heb gescoord vorige week :P.

Maar 33 van de 51 deelnemers hadden vorige week een Q tijd neergezet, dus zo heel makkelijk is het niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Swoesh schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:38:
[...]

Was ook niet heel serieus bedoeld, puur uit eigenbelang omdat ik vrijwel geen punten heb gescoord vorige week :P.

Maar 33 van de 51 deelnemers hadden vorige week een Q tijd neergezet, dus zo heel makkelijk is het niet.
Hahaha, ik had het ook kunnen weten :)

Denk dat er een aantal zoiets hebben van, ik spaar me de energie wel en wacht wel tot de helft hem op Swedenkreuz of Flugplatz in in de vangrail vouwt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Wat is die Porsche 911 Cup op de limiet toch een heerlijke auto _/-\o_

Gisteravond heerlijk gebattled in het midden/achterveld. Dit is de video van mijn sprint race en dit van mijn feature race.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Maurice W schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:45:

Gisteravond heerlijk gebattled in het midden/achterveld. Dit is de video van mijn sprint race en dit van mijn feature race.
Goed mijzelf terug te zien op je achterbumper in de sprint :)
In de feature race op 01:00, wat een entry zeg... hier mag best wat van gezegd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55

Valkyre

Kitesurf FTW!

Sinds deze BF heb ik eindelijk een beetje een waardig stuur (CSW 2.5 met formula stuur), en ook is mijn jongste kindje inmiddels >6 maanden waardoor ik ook weer wat meer kan racen. ergo druk aan de iracing.
ik rij voornamelijk openwheelers (Apex F3 momenteel).
Maar ik lees een beetje latent mee in dit topic en het lijkt mij leuk om mee te doen! momenteel rijden jullie volgens mij elke maandag een porsche GT3 race?

ivm 2 kleine kinderen kan ik niet garanderen om er elke maandag bij te zijn, hoe erg is het als ik een maandag of een aantal maandagen skip?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Valkyre schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:48:
Sinds deze BF heb ik eindelijk een beetje een waardig stuur (CSW 2.5 met formula stuur), en ook is mijn jongste kindje inmiddels >6 maanden waardoor ik ook weer wat meer kan racen. ergo druk aan de iracing.
ik rij voornamelijk openwheelers (Apex F3 momenteel).
Maar ik lees een beetje latent mee in dit topic en het lijkt mij leuk om mee te doen! momenteel rijden jullie volgens mij elke maandag een porsche GT3 race?

ivm 2 kleine kinderen kan ik niet garanderen om er elke maandag bij te zijn, hoe erg is het als ik een maandag of een aantal maandagen skip?
Dit seizoen is er het volgende schema:
Zondag & Maandag -> Porsche Cup
Donderdag -> GT3 (VRS sprint seizoen).

Dagen skippen is nooit een probleem, of je moet vol voor het kampioenschap willen gaan, dan is het niet slim :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ik snap het tijdschema niet helemaal op zondag en maandag word er om 19:30 uur een race gereden?

mijn iracing profile btw
https://members.iracing.c...eerStats.do?custid=387401

ow wacht ik zie het tijdschema nu hier :)
https://gathering.tweaker...message/50384549#50384549

[ Voor 22% gewijzigd door Valkyre op 22-12-2020 14:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Valkyre schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:57:
Ik snap het tijdschema niet helemaal op zondag en maandag word er om 19:30 uur een race gereden?

mijn iracing profile btw
https://members.iracing.c...eerStats.do?custid=387401

ow wacht ik zie het tijdschema nu hier :)
https://gathering.tweaker...message/50384549#50384549
Server start om 19:30, 90 minuten training. Dan om 21:00 dus kwalificatie. Daarna 15 minuten race 1, en daarna nog 30 minuten race 2. Per saldo meestal rond 22:00 klaar.

Mocht je 19:30 niet halen kun je natuurlijk prima later aanhaken, dat doen er wel meer. Als je om 20:59 aankomt word er wel beetje verwacht dat je zelf al wat ge-oefend hebt uiteraard :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Woehoe, updated logo van Lamborghini op het stuurwiel :+
iRACING UI: (5.03.04)
- Fixed an issue where some window backgrounds were not getting redrawn when they were expanding to fill a window.

Hosted Racing
- Fixed an issue where League Admins were able to edit pending Hosted League Sessions instead of only the Session Host.

SIMULATION:
New Damage Model
- Fixed a crashing issue where the processing for collisions could get overloaded by the number of triangles involved.

CARS:
Dallara IR18
- Fixed an issue where the animated pit crew were reversing the left and right front tires.

Lamborghini Huracán GT3 EVO
- Rear ID light has been removed.
- Steering wheel logo has been updated.

NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1
- iRacing setup for Dover International Speedway has been updated.

NASCAR Cup Series Ford Mustang

NASCAR Cup Series Toyota Camry

Radical SR8
- iRacing setups have been updated.

TRACKS:
Brands Hatch Circuit
- (Rallycross) - Fixed an issue where cars were collidable on pit road.

iRacing Superspeedway
- Some ads have been updated.

Weedsport Speedway
- Fixed some potholes at pit road exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

Phydomir

Dennis

Niellie41 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:09:
Ik was vorige week nog mijn race veslag van de laatste Virtual Oval race vergeten!

De laatste race was op The Brickyard, Indianapolis Motor Speedway. Niet mijn favoriete baan, maar ik heb me toch vermaakt. De setup was redelijk loose in het begin, wat het wel uitdagend maakte.
Open of fixed setups?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

BM schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:14:
[...]

Server start om 19:30, 90 minuten training. Dan om 21:00 dus kwalificatie. Daarna 15 minuten race 1, en daarna nog 30 minuten race 2. Per saldo meestal rond 22:00 klaar.

Mocht je 19:30 niet halen kun je natuurlijk prima later aanhaken, dat doen er wel meer. Als je om 20:59 aankomt word er wel beetje verwacht dat je zelf al wat ge-oefend hebt uiteraard :+
Super dat klinkt wel redelijk ik ga gewoon een keer meedoen en even kijken of het bevalt :) (clean) racen is sowieo leuk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45

Lekker gereden!!! In de sprintrace zaten we héél lang op elkaars nek, was leuk! :) In de hoofdrace had ik wat probleempjes helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Jammer, had in de downtime graag even getest op de Nurburgring met een andere GT3 dan de McLaren. Helaas lijkt de server voor een testdrive nu ook down.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

TiemenC schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:37:
Jammer, had in de downtime graag even getest op de Nurburgring met een andere GT3 dan de McLaren. Helaas lijkt de server voor een testdrive nu ook down.
Ik start 'm net op (type dit terwijl hij aan het laden is). Ik gebruik deze link.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Is allemaal fixed setups. Het racen is heel erg clean. Doet Frank en ik een beetje denken aan het begin van de NiS.

Wij rijden in de B serie. Vind ik stiekem een leukere auto dan de huidige Cup auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Niellie41 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:44:
[...]

Is allemaal fixed setups. Het racen is heel erg clean. Doet Frank en ik een beetje denken aan het begin van de NiS.

Wij rijden in de B serie. Vind ik stiekem een leukere auto dan de huidige Cup auto.
Klinkt wel leuk. Die "normale" en "pro" serie rijdt neem ik aan tegelijk op de baan, maar in een verschillend kampioenschap?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Phydomir schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:51:
[...]
Klinkt wel leuk. Die "normale" en "pro" serie rijdt neem ik aan tegelijk op de baan, maar in een verschillend kampioenschap?
Het zijn echt aparte splits (sessies/servers). Dus je rijdt dan niet samen, als multi class, op de baan. Als nieuwe deelnemer kom je automatisch in de 'normale' serie.

Wij reden met rond de 20 man per race, maar komend seizoen wordt de verdeling pro/normaal 50/50. Vorig jaar was het 60/40. Hierdoor zouden in de normale split ook meer mensen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Luckeh schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:38:
[...]

Ik start 'm net op (type dit terwijl hij aan het laden is). Ik gebruik deze link.
Thanks! Inmiddels is het gelukt. Het lijkt track afhankelijk. De Nurbrurgring wil die bijv. niet laden, Spa wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Niellie41 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:55:
[...]

Het zijn echt aparte splits (sessies/servers). Dus je rijdt dan niet samen, als multi class, op de baan. Als nieuwe deelnemer kom je automatisch in de 'normale' serie.

Wij reden met rond de 20 man per race, maar komend seizoen wordt de verdeling pro/normaal 50/50. Vorig jaar was het 60/40. Hierdoor zouden in de normale split ook meer mensen komen.
Klinkt wel tof. Zie alleen nergens een registratie pagina, behalve dan het aanmaken van een algemeen account voor de site?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

ah ik zal mij gelijk ook even voorstellen:
Iman Bakker 37, ik heb zoals gezegd 2 jonge kinderen (3 jaar en 7 maanden)
Qua simracen heb ik echt veel tijd in in liveforspeed gestoken (34k km ongeveer :))
Sinds vorig jaar ben ik weer actief begonnen met sim racen.

gear:
triple monitor setup
Fanatec CSW 2.5 wheelbase
Fanatec ​ClubSport Steering Wheel Formula Carbon
Fanatec ClubSport Pedals V3 + BPK
Next level racing wheel stand
Bureau stoel + touw om niet weg te rijden ;)

voornamelijk openwheelers rij ik dus, maar GT ziet er altijd wel leuk uit, dus ik hoop dat ik genoeg tijd heb om die auto ook onder controle te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Valkyre op 22-12-2020 16:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Phydomir schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:11:
[...]
Klinkt wel tof. Zie alleen nergens een registratie pagina, behalve dan het aanmaken van een algemeen account voor de site?
Dat klopt. Je kan je nog niet registreren voor het nieuwe seizoen. Op deze pagina kan je je straks registreren.

Na het passeren van de registratie deadline, kan je een startnummer kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Niellie41 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:17:
[...]

Dat klopt. Je kan je nog niet registreren voor het nieuwe seizoen. Op deze pagina kan je je straks registreren.

Na het passeren van de registratie deadline, kan je een startnummer kiezen.
Aha. Kan die pagina nog niet zien omdat ik geen account heb/nog geactiveerd moet worden. Ga wel proberen om hier wat tijd voor vrij te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:37

Heb ook rond dezelfde posities mogen racen en ben je aantal keer tegen komen. Was erg netjes en leuk! Knap dat je in de feature elke keer mijn momenten in de exits weet te ontwijken! Baal alleen van de feature race, waar ik in ronde 1 meteen iemand een beuk geef. Ik schrok van de terugkerende Joeri op de baan. Dit kostte Dirk een leuke feature race denk ik. Sorry Dirk!

Aan het einde van de Feature Race heb ik me zo vaak verremd dat ik totaal geen grip meer had en maar gestopt.

Desondanks veel plezier gehad! Ook met Ferdy!

[ Voor 4% gewijzigd door pandahans op 22-12-2020 18:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Phydomir schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:19:
[...]

Aha. Kan die pagina nog niet zien omdat ik geen account heb/nog geactiveerd moet worden. Ga wel proberen om hier wat tijd voor vrij te maken.
Nu @BobvK nog! Dan hebben we het NiS clubje weer compleet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Vroem Vroem... Boem!!!

Hij verontschuldigde zich wel netjes, en zei dat hij boos was op de auto die hem eraf reed, en daar snel achteraan wilde.... Daar heb ik natuurlijk niks aan, maar goed, een excuus is een excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
ActualFantasy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:34:
Vroem Vroem... Boem!!!

[YouTube: 2020 12 22 17 31 06]

Hij verontschuldigde zich wel netjes, en zei dat hij boos was op de auto die hem eraf reed, en daar snel achteraan wilde.... Daar heb ik natuurlijk niks aan, maar goed, een excuus is een excuus.
Ik mag eigenlijk niet lachen, maar ik vind het grappig hoe die andere auto wordt gelanceerd. :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 16:21
ActualFantasy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:34:
Vroem Vroem... Boem!!!

[YouTube: 2020 12 22 17 31 06]

Snel achteraan voor wat? Met opzet daarna een tikje geven? Ach ja.
Excuses zijn inderdaad terecht, maar wat ben je ermee? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Op de een of andere manier laat iRacing mij de Nurburgring-Combined niet aanschaffen. Via de nieuwe UI krijg ik steeds een redirect naar de oude site waar deze track dan niet te vinden is.

Heb er al een mailtje heen gedaan, hopelijk is het snel gefixed zodat ik vanavond een paar testrondes kan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

Volgens mij kun je Combined niet rechtstreeks kopen; je moet dan Nürburgring Nordschleife en Nürburgring Grand-Prix-Strecke kopen, en dan "krijg" je Combined erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0uoK3l6WUgr7NEuYUyH7KLUA88=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vk8rIYDptyl42w5gWvhoAp4N.png?f=fotoalbum_large

Zie ook de prijzen hierboven.

[ Voor 53% gewijzigd door Arfman op 22-12-2020 19:18 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Arfman schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:18:
Volgens mij kun je Combined niet rechtstreeks kopen; je moet dan Nürburgring Nordschleife en Nürburgring Grand-Prix-Strecke kopen, en dan "krijg" je Combined erbij.

[Afbeelding]

Zie ook de prijzen hierboven.
Thanks, vandaar de verwarring! Ze bieden de 'combined' wel als track aan in de nieuwe store, maar niet in de oude.

Nu lukt het wel inderdaad :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kampers
kampers schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 00:05:
Twin Ring Motegi van de week gekocht. precies wel toffe track. Ook wel wat inhaal mogelijkheden. Samen met mijn nieuwe Lambo. Tijd viel ook goed mee. Wat tijden rijden jullie daar met de GT3?

[Afbeelding]
Vandaag een race gedaan. Quali ging super goed. In de race iets teveel fouten gemaakt. Vaak ook door vieze sends van de LMP rijders..

Uiteindelijk 5de geworden van de 10 rijders in mijn klasse.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45WjJlkIEuK8L8lLznHXGsXHQnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O7XK2wIlcuwb8LRA1aoM8qsw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

kampers schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:25:
[...]

Vandaag een race gedaan. Quali ging super goed. In de race iets teveel fouten gemaakt. Vaak ook door vieze sends van de LMP rijders..

Uiteindelijk 5de geworden van de 10 rijders in mijn klasse.

[Afbeelding]
Windows + Shift + S kun je heel makkelijk screenshots maken. Hoef je geen foto's nemen :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Luckeh schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:04:
[...]

Windows + Shift + S kun je heel makkelijk screenshots maken. Hoef je geen foto's nemen :D
Thx voor de tip. Ik vind foto’s persoonlijker 😛😂 LOL

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Eerste Porsche win is binnen dit seizoen. Vanaf P4 gestart, bij T1 al twee plekken gepakt. Twee rondes later verremt P1 zich in de eerste bocht en krijg ik de leiding cadeau. Een paar rondjes hard pushen zorgde ervoor dat de kerel achter mij een fout maakten. Daarna een vrij saaie race, simpelweg zorgen dat het gat niet kleiner wordt. Halverwege de race zie ik dat het gat 10" is, nog even teruggeschroefd en hem zonder risico over de streep gereden.

Tempo in de 2e split lag wel vrij laag maar dat zal wel komen omdat wij al de nodige rondjes hebben gereden :D

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Laatst online: 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joc6iHcL3Ptrr6T6dnfXF7nPung=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KrzUIqTggL510gXQEXkcOdnt.jpg?f=user_large

Zoals al eerder aangekondigd worden de GoT GT3 races deze en volgende week verplaatst naar de woensdag avond i.v.m. de feestdagen.

Aangezien morgen de race op de Nordschleife Combined zal plaatsvinden en een ronde langer dan 8 minuten zal duren zijn de heat tijden en de brandstof, met dank aan @Luckeh voor de ondersteuning, aangepast:
  • 10 minuten practice
  • 80 minuten open kwalificatie
  • 15 minuten race (2 laps)
  • 30 minuten race (4 laps)
Hierdoor is de verwachting dat we wel iets later klaar zijn dan normaal (rond 22:15).

Veel plezier en keep it safe!

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Doubleoz schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:35:
Aangezien morgen de race op de Nordschleife Combined zal plaatsvinden en een ronde langer dan 8 minuten zal duren.
CHALLENGE ACCEPTED!! :+

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

*past snel de baantemperatuur aan naar 50gr.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Gisteren een Porsche Cup race gereden op Summit Point.

De laatste paar ronden wordt het remmen steeds moeilijker. Hij blokkeert steeds eerder en ik moet steeds vroeger remmen.

Waardoor komt dit eigenlijk, doordat de remmen warm worden, of door bandenslijtage ? Of doordat de voorbanden juist meer of minder verslijten dan de achterbanden ? :?

En kan dit worden verbeterd door de rembalans aan te passen ? En moet dan de rembalans naar achteren of naar voren ?

Hoe voel / weet je of de rembalans naar achteren of naar voren moet ? Ik heb wel eens een YouTube film gezien waarbij wordt uitgelegd dat je vol op de rem moet en dan met een externe camera moet kijken van welke banden rook afkomt, maar dit is niet erg praktisch tijdens een race.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
MDenessen schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:35:

De laatste paar ronden wordt het remmen steeds moeilijker. Hij blokkeert steeds eerder en ik moet steeds vroeger remmen.

Waardoor komt dit eigenlijk, doordat de remmen warm worden, of door bandenslijtage ? Of doordat de voorbanden juist meer of minder verslijten dan de achterbanden ? :?

En kan dit worden verbeterd door de rembalans aan te passen ? En moet dan de rembalans naar achteren of naar voren ?

Hoe voel / weet je of de rembalans naar achteren of naar voren moet ? Ik heb wel eens een YouTube film gezien waarbij wordt uitgelegd dat je vol op de rem moet en dan met een externe camera moet kijken van welke banden rook afkomt, maar dit is niet erg praktisch tijdens een race.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Goede vragen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gisteravond een aantal ronden gereden op de Nordschleife met de Audi, lekker oefenen.
Alleen de nummer 1 in de practice was ene Jos Verstappen. Is dit een faker of doet Iracing alleen aan geverifieerde accounts?
Hij was maar 40 seconden sneller dan ik was, niet slecht voor een talentloze.

Dit filmpje is ook wel gaaf van Kubica die vliegt over de Nordschleife. Man wat gaat dat hard, zeker met een opdrogende baan _/-\o_

YouTube: F1 Driver Robert Kubica in BMW M4 on the Nürburgring! | Fast&Fun

[ Voor 30% gewijzigd door Simbob op 23-12-2020 09:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15
Simbob schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:21:
Gisteravond een aantal ronden gereden op de Nordschleife met de Audi, lekker oefenen.
Alleen de nummer 1 in de practice was ene Jos Verstappen. Is dit een faker of doet Iracing alleen aan geverifieerde accounts?
Hij was maar 40 seconden sneller dan ik was, niet slecht voor een talentloze.
Jos Verstappen is toch net zoiets als Jan Janssen ;)

Type maar eens in op Linkedin. Je bent er waarschijnlijk gewoon uitgereden door een docent aardrijkskunde :P

[ Voor 7% gewijzigd door Loona35 op 23-12-2020 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Loona35 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:24:
[...]

Jos Verstappen is toch net zoiets als Jan Janssen ;)

Type maar eens in op Linkedin. Je bent er waarschijnlijk gewoon uitgereden door een docent aardrijkskunde :P
Doet ie het wel goed :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDenessen
Simbob schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:21:
Dat is Max, is zijn tweede account. Tenminste, volgens deze video:

[ Voor 14% gewijzigd door MDenessen op 23-12-2020 09:42 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPM85

Rembalans aanpassen heeft voornamelijk te maken met de locatie van de fuel tank.
Wanneer deze leger raakt, veranderd dit de positie van het zwaartepunt en doe je de brake bias naar voor of achter bijstellen.

In de Porsche GT3 Cup auto zit de benzine tank ver voorin, dus is deze auto gevoeliger dan als de tank meer naar het midden van de auto zit. Omdat dus het gewicht voorin lager wordt, zet je de brake bias in de race iets verder naar achteren. Normaal is het 1 click brake bias per 10L fuel, maar dit is natuurlijk ook enigzins persoonlijk.

Wat voor de Porsche GT3 Cup dus ook geldt, de rake van de auto veranderd meer t.o.v. een auto met een benzinetank meer naar het midden. Gedurende de race zal de rake steeds minder worden omdat de voorkant omhoog komt, dit levert wat meer onderstuur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
MDenessen schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:38:
[...]

[YouTube: CHALLENGING MAX VERSTAPPEN ON IRACING]
Hier hoor/zie je hem ook met Jos Verstappen account.
Tijdens off season komt hij vaker voorbij op de twitch van Gianni Vecchio

https://www.twitch.tv/gia...clips&range=all&sort=time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
MDenessen schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:38:
[...]

[YouTube: CHALLENGING MAX VERSTAPPEN ON IRACING]
Ben er ook van overtuigd dat Max op dit account rijd, heb 1x met hem en Gianni Vecchio in een race gezeten, ze reden allebei met een Redline livery en gingen allebei gruwelijk hard, als regio stond Jos Verstappen ook op Frankrijk.

https://members.iracing.c...id=35300842&custid=408068

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
JPM85 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:49:
[...]

Rembalans aanpassen heeft voornamelijk te maken met de locatie van de fuel tank.
Wanneer deze leger raakt, veranderd dit de positie van het zwaartepunt en doe je de brake bias naar voor of achter bijstellen.

In de Porsche GT3 Cup auto zit de benzine tank ver voorin, dus is deze auto gevoeliger dan als de tank meer naar het midden van de auto zit. Omdat dus het gewicht voorin lager wordt, zet je de brake bias in de race iets verder naar achteren. Normaal is het 1 click brake bias per 10L fuel, maar dit is natuurlijk ook enigzins persoonlijk.

Wat voor de Porsche GT3 Cup dus ook geldt, de rake van de auto veranderd meer t.o.v. een auto met een benzinetank meer naar het midden. Gedurende de race zal de rake steeds minder worden omdat de voorkant omhoog komt, dit levert wat meer onderstuur op.
Bedankt voor de goeie uitleg !
Nu nog uitzoeken of ik mijn 12-position Multi-switches kan gebruiken om de rembalans aan te passen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B Tender

Wat die laatste betreft. Als je wielen blokkeren door het remmen gaan er lampjes branden in de cockpit.
Als de lampjes rechtsboven geel worden (omcirkeld) blokkeert rechtsvoor, lampjes rechtsonder betekent rechtsachter, idem aan de linkerkant. Gele lampjes is een beetje blokkeren, rode lampjes een boel blokkeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVb4fclxgFr_3ylLoguTvS_mVi4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8fpIWe6vUYG8RDYXrx6hL1xe.png?f=user_large

De brandstoftank ligt in de 911 voorin, naarmate de race vordert wordt de neus dus ietsje lichter, verschuift de gewichtsverdeling iets meer naar achteren, en kan de voorkant de remdruk dus ietsje minder handlen. Vanuit dat perspectief zou ik voorstellen de remdruk gedurende de race voorzichtig wat naar achteren te verplaatsen. Wees er wel voorzichtig mee, blokkerende voorwielen zijn makkelijker te handlen dan blokkerende achterwielen.

EDIT: Dus beetje wat ook @JPM85 zegt. :X

Het viel me (trouwens) op, vlak voor de race die ik gisteren reed, dat de VRS-setup van Summit Point voor de 911 in 'notes' heel veel leesvoer heeft over de setup van de auto. Heb het nog niet kunnen lezen (race stond op het punt om te beginnen) maar daar zullen ongetwijfeld interessante dingen staan, misschien ook wel over rembalans. Weet niet of het specifiek een tekstje van VRS was, of dat het ook bij de base-setups staat en dus van iRacing afkomt.
MDenessen schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:34:
[...]

Bedankt voor de goeie uitleg !
Nu nog uitzoeken of ik mijn 12-position Multi-switches kan gebruiken om de rembalans aan te passen.
Tip: Je kunt ook toetsencombinaties instellen volgens mij. Dat een van je knoppen als een soort veredelde Control of Shift gaat dienen.

[ Voor 20% gewijzigd door B Tender op 23-12-2020 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
B Tender schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:51:
[...]

Wat die laatste betreft. Als je wielen blokkeren door het remmen gaan er lampjes branden in de cockpit.
Als de lampjes rechtsboven geel worden (omcirkeld) blokkeert rechtsvoor, lampjes rechtsonder betekent rechtsachter, idem aan de linkerkant. Gele lampjes is een beetje blokkeren, rode lampjes een boel blokkeren.

[Afbeelding]

De brandstoftank ligt in de 911 voorin, naarmate de race vordert wordt de neus dus ietsje lichter, verschuift de gewichtsverdeling iets meer naar achteren, en kan die de remdruk dus ietsje minder handlen, vanuit dat perspectief zou ik voorstellen de remdruk gedurende de race voorzichtig wat naar achteren te verplaatsen. Wees er wel voorzichtig mee, blokkerende voorwielen zijn makkelijker te handlen dan blokkerende achterwielen.

EDIT: Dus beetje wat ook @JPM85 zegt. :X

Het viel me (trouwens) op, vlak voor de race die ik gisteren reed, dat de VRS-setup van Summit Point voor de 911 in 'notes' heel veel leesvoer heeft over de setup van de auto. Heb het nog niet kunnen lezen (race stond op het punt om te beginnen) maar daar zullen ongetwijfeld interessante dingen staan, misschien ook wel over rembalans. Weet niet of het specifiek een tekstje van VRS was, of dat het ook bij de base-setups staat en dus van iRacing afkomt.

[...]

Tip: Je kunt ook toetsencombinaties instellen volgens mij. Dat een van je knoppen als een soort veredelde Control of Shift gaat dienen.
Werken die lampjes echt? Want ik ga volgensmij al glijen ver voordat er zon lampje aangaat bij mij?

Heb ze nog nooit gezien.... Zou dat met detail instellingen te maken kunnen hebben? ik heb alles vrij laag staan.

Getest en gezien. Ik verwarde het met andere glijden.

Bijvoorbeeld heuvel op in watkins glen, net uit de pits. Ga je daar volgas omhoog de eerste paar rondjes dan blijft glij je alle kanten op. maar geen blokkeerende wielen.

[ Voor 5% gewijzigd door ActualFantasy op 23-12-2020 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
Mijn indruk is dat ze accuraat werken.
Glijden en blokkeren zijn overigens niet precies dezelfde dingen (of hoeven in ieder geval niet hetzelfde te zijn). Blokkeren duidt echt op stilstaande wielen a.g.v. overmatig remmen.

[ Voor 70% gewijzigd door B Tender op 23-12-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
B Tender schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:05:
Mijn indruk is dat ze accuraat werken.
Glijden en blokkeren zijn overigens niet precies dezelfde dingen (of hoeven in ieder geval niet hetzelfde te zijn). Blokkeren duidt echt op stilstaande wielen a.g.v. overmatig remmen.
Ja, ik heb heel veel last van het naar links/rechts wegglijden in bochten. Soms lijkt gewoon heel de FFB weg te vallen en net alsof je op ijs wegglijdt. Zeker de eerste paar rondjes.

Vraag mij af, stellen hier mensen hun FFB per auto anders in ook?

Bv anders dan met de Indy? En heeft dat nut? Of zou het universeel gewoon moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
ActualFantasy schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:10:
[...]

Ja, ik heb heel veel last van het naar links/rechts wegglijden in bochten. Soms lijkt gewoon heel de FFB weg te vallen en net alsof je op ijs wegglijdt. Zeker de eerste paar rondjes.

Bv anders dan met de Indy? En heeft dat nut? Of zou het universeel gewoon moeten werken?
Ik heb voor elke auto een profiel in mijn SC2, dus pas de details van mijn FFB aan maar ook de kracht in iRacing. In de software van de base heb ik altijd force op 100% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
ActualFantasy schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:10:
[...]

Die eerste rondes komt omdat je banden koud zijn en je dus te hard door de bocht gaat. Daardoor ga je glijden.

En ik pas mijn ffb voor elke wagen aan, op elke track zelfs. Maar die kan je iracing zelf laten doen.

Je gaat naar je ffb settings in je black box. Je rijd een ronde zonder van de baan te gaan, dan kan je op “auto” klikken. En vandaar kan je zelf eventueel nog wat bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Laatst online: 01-07-2024
JPM85 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:14:
[...]

Ik heb voor elke auto een profiel in mijn SC2, dus pas de details van mijn FFB aan maar ook de kracht in iRacing. In de software van de base heb ik altijd force op 100% staan.
Kun je je profiel van de Porsche eens delen?
Voor Indy Pro heb ik prima settings, maar voor de Porsche nog enigszins zoekende

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36

GK86

Heusinkveld Engineering

Voor de mensen die het "truukje" nog niet kennen.
Scheelt een outlap van rond de 8 minuten :). Ook om de baan te leren werkt die reset knop, als je je auto plat rijdt ergens op de baan, druk op de reset en op de dichtsbijzijnde "respawn" plek wordt je gedropt met een nieuwe auto. In de race werkt dat uiteraard niet zo ;)

https://boxthislap.org/avoiding-the-outing-lap-at-nurburgring-nordschleife/

[ Voor 38% gewijzigd door GK86 op 23-12-2020 12:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

GK86 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:53:
Voor de mensen die het "truukje" nog niet kennen.
Scheelt een outlap van rond de 8 minuten :). Ook om de baan te leren werkt die reset knop, als je je auto plat rijdt ergens op de baan, druk op de reset en op de dichtsbijzijnde "respawn" plek wordt je gedropt met een nieuwe auto. In de race werkt dat uiteraard niet zo ;)

https://boxthislap.org/avoiding-the-outing-lap-at-nurburgring-nordschleife/
Dat is dus met shift-R ? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Maar opgelet, in de kwalificatie wordt je gewoon in de pitbox terug gezet. We rijden vanavond met een 80m open quali sessie, juist zodat je wat meer pogingen hebt om een ronde tijd te zetten. Je hebt fuel voor een outlap (niet getimed) en 2 quali rondje. Dan is je tank leeg en moet je opnieuw beginnen. Je hebt hierdoor minimaal 6 pogingen om een rondje neer te zetten.

Blauwe vlag in Quali
In de quali kun je vandaag een blauw vlag krijgen. Deze krijg je alleen in je outlap en wanneer de coureur achter je in zijn getimede ronde zit. Geef dan direct ruimte en laat hem/haar er langs.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Luckeh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:15:
Maar opgelet, in de kwalificatie wordt je gewoon in de pitbox terug gezet. We rijden vanavond met een 80m open quali sessie, juist zodat je wat meer pogingen hebt om een ronde tijd te zetten. Je hebt fuel voor een outlap (niet getimed) en 2 quali rondje. Dan is je tank leeg en moet je opnieuw beginnen. Je hebt hierdoor minimaal 6 pogingen om een rondje neer te zetten.

Blauwe vlag in Quali
In de quali kun je vandaag een blauw vlag krijgen. Deze krijg je alleen in je outlap en wanneer de coureur achter je in zijn getimede ronde zit. Geef dan direct ruimte en laat hem/haar er langs.
Wat mag er maximaal getankt worden per auto? Ik verbruik met de BMW 15.5 liter per ronde.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• B Tender
laforte schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:40:
[...]

Wat mag er maximaal getankt worden per auto? Ik verbruik met de BMW 15.5 liter per ronde.
https://www.bol.com/nl/p/...-rijden/1001004007516066/

Voor 23:00 uur besteld, morgen in huis, dus ik ben dat hij net te laat binnenkomt :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36

GK86

Heusinkveld Engineering

Luckeh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:15:

Blauwe vlag in Quali
Ah das jammer dat het in de kwali niet werkt :) Dan voor diegenen die vanmiddag de baan nog gaan leren ;)
Wellicht, ik heb hem gewoon via de controls toegewezen aan een knop op het stuur.

[ Voor 12% gewijzigd door GK86 op 23-12-2020 14:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• micheljong
  • Laatst online: 14-08 16:51
Hallo,

Ik zal mij even voorstellen: Michel Jongepier 30 jaar jong en sinds september vorig jaar speel ik Iracing. Nadat ik een tijd AC en PC2 heb gespeeld op de XBOX.
Het lijkt mij leuk om met andere Nederlandse Iracing nerds te racen. Vandaar dat ik mij heb aangemeld op het Tweakers forum zodat ik regelmatig kan aanhaken bij de GT3 VRS-competitie.

Gear:
32inch monitor ultra wide
G920 stuur
Fanatec V3 pedalen
GT Omega ART stoel

iRacing Profiel

[ Voor 10% gewijzigd door micheljong op 23-12-2020 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Ernsthx schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:45:
[...]

Kun je je profiel van de Porsche eens delen?
Voor Indy Pro heb ik prima settings, maar voor de Porsche nog enigszins zoekende
Ik zal hem vanavond hier even posten.

Edit: @Ernsthx

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Www_ifP5wZjGZH6uGF1oLAOEBPw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fYUnKNZCsIjV8VTxtSuQVSPe.jpg?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door JPM85 op 23-12-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Sjonge jonge.. ik denk laat ik eens wat firmware bijwerken.

Laatste versie van mijn clubsport pedalen gedaan.

Nou is alles andersom.... Als ik rem niet intrap, dan rem ik 100 procent.. en als ik max intrap, dan kan ik pas wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
ActualFantasy schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:46:
Sjonge jonge.. ik denk laat ik eens wat firmware bijwerken.

Laatste versie van mijn clubsport pedalen gedaan.

Nou is alles andersom.... Als ik rem niet intrap, dan rem ik 100 procent.. en als ik max intrap, dan kan ik pas wegrijden.
Ik denk dat even opnieuw calibreren in iracing dit op moet lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
vandaag en gisteren mijn eerste races op de montegi ring gedaan,
race 1 op p4 geëindigd nadat ik vanaf p3 mocht starten daarna ging race 2 ook lekker met een 3de plaats en de 3de race mooi als achtste over de lijn met een paar pr's dus dik tevreden.
net mijn eerste imsa pole binnen dus vollebak spanning dr op natuurlijk maak ik een absolute topstart waarbij ik p2 op 1sec zet na wat last van spinnende lmp's was ik de voorsprong weer kwijt en een remfout later was het p6 voor mij.
gameface op en trappen voor wat ik waard was bleek perfect te gaan en met 13 minuten te gaan was het gat met p1 nog maar 3.5sec helaas kwam ik een Lamborghini tegen die iets te agressief aan de kant ging voor mij en daarmee het gras clipt en mij helaas een tik geeft wat jammer genoeg betekende dat ik genoegen moest nemen met p3 dus helaas nog even wachten met mijn eerste imsa overwinning.
hier ook de link van mijn start waar ik net voor de green ging.
YouTube: amazing start at the twin montegi ring

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Enige tijd terug heb ik mij ingeschreven voor got racing. Nu vroeg ik mij af of er ook iets georganiseerd wordt met de mazda mx5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Waterkoker schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:23:
Enige tijd terug heb ik mij ingeschreven voor got racing. Nu vroeg ik mij af of er ook iets georganiseerd wordt met de mazda mx5?
momenteel niks, maar ik zou zo snel mogelijk weggaan daar, misschien eerst een paar races sim lab challenge als je multiclass wilt racen.
ik reed eerst ook alleen maar simlab maar toen de got de gte imsa klasse ging volgen en een hoop beginners daar toen ook mee begonnen toch de overstap gemaakt.
conclusie: mensen moeten betalen en zijn dus iets serieuzer, meer downforce en beter te besturen auto's en daarnaast ook een groot deelnemersveld voor competitieve gevechten.
maar als je alleen nog rookie races gereden hebt zou ik simlab ook zeker aanraden ivm het grotere deelnemersveld (en relatief lage snelheid) wat je in de hogere klasses tegenkomt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ok, ik zal eens verder oriënteren. Vorig jaar kon ik met iRacing aan de lopende band met de mx5 races rijden maar nu is het echt zoeken,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

laforte schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:40:
[...]

Fuel is ingesteld op 44% voor vanavond. Hiermee kun je makkelijk 3 ronden rijden, maar geen 4.
In de feature race heb je dan de keuze tussen stoppen na ronde 1, 2 of 3. De feature race duurt 4 ronden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Luckeh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:25:
[...]

Fuel is ingesteld op 44% voor vanavond. Hiermee kun je makkelijk 3 ronden rijden, maar geen 4.
In de feature race heb je dan de keuze tussen stoppen na ronde 1, 2 of 3. De feature race duurt 4 ronden.
Bedankt voor de info! Waarschijnlijk heb ik aan 1 ronde brandstof genoeg 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Waterkoker schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:17:
Ok, ik zal eens verder oriënteren. Vorig jaar kon ik met iRacing aan de lopende band met de mx5 races rijden maar nu is het echt zoeken,
Dat zou nog steeds zo moeten zijn hoor.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:19
Waterkoker schreef op woensdag 23 december 2020 @ 18:17:
Als opvolgklasse van de mx5 is ook de Skip Barber een aanrader. Zijn ook genoeg races en splits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

JoepW schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:21:
[...]

Dat zou nog steeds zo moeten zijn hoor.
Oh, inmiddels zie ik het aantal races aangevuld inderdaad :). Wellicht omdat ik een iRacing zomerstop had en net de updates had geïnstalleerd de races nog niet goed gesyncd waren. Vond het al zo raar.

Wordt weer lekker sturen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

in de oude UI zie ik de league sessie niet... in de nieuwe UI wel.. heb ik niet eerder meegemaakt :?

[ Voor 18% gewijzigd door Raimond613 op 23-12-2020 19:50 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Raimond613 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:50:
in de oude UI zie ik de league sessie niet... in de nieuwe UI wel.. heb ik niet eerder meegemaakt :?
Komt waarschijnlijk door de lange Q. Meerdere hadden er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Helaas... jammer dat er geen tweede heat kwam. Door een eigen domme fout een goede uitgangspositie (voor mijn doen) weggegooid in de tweede ronde op een totaal onlogische plek. |:( |:( |:(

Frustrerend dat zoveel uur voorbereiding tot 0 resultaat leidt. Had vanavond graag een herkansing gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door TiemenC op 23-12-2020 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik had voor mijn doen best aardige Q, maar helaas moest ik flink remmen in Klostertal, waar ik enkel een beetje lift. En dus einde oefening en einde concentratie.

Wel rondje uitgereden, getankt en foutje gemaakt en einde....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
JoepW schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:35:
Ik had voor mijn doen best aardige Q, maar helaas moest ik flink remmen in Klostertal, waar ik enkel een beetje lift. En dus einde oefening en einde concentratie.
[YouTube: GoT 2021 S1 W2 GT3 only SHORT Heat :(]
Wel rondje uitgereden, getankt en foutje gemaakt en einde....
Jammer Joep, ik dacht dat je aan een gewaagde inhaalactie begon, totdat je aan de kant stond. ;)
Anderzijds was ik daar idd een beetje voorzichtig en kon je me redelijk op tijd zien remmen.

Voor de rest dus eerste ronde rustig aan gereden, 2e rondje iets meer gepusht wat resulteerde in het dichtbij zien van de vangrail, stuur scheef. Gelukkig niet te erg waardoor ik het gelijk met de pit kon combineren. Verder lekker top 20 gereden en freebies gepakt. :P

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kampover schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:04:
[...]

Jammer Joep, ik dacht dat je aan een gewaagde inhaalactie begon, totdat je aan de kant stond. ;)
Anderzijds was ik daar idd een beetje voorzichtig en kon je me redelijk op tijd zien remmen.

Voor de rest dus eerste ronde rustig aan gereden, 2e rondje iets meer gepusht wat resulteerde in het dichtbij zien van de vangrail, stuur scheef. Gelukkig niet te erg waardoor ik het gelijk met de pit kon combineren. Verder lekker top 20 gereden en freebies gepakt. :P
Ow joh, ik verwijt je ook helemaal niks, maar met 200 km/u remmen en sturen was te veel voor deze oude man 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

TiemenC schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:20:
Helaas... jammer dat er geen tweede heat kwam. Door een eigen domme fout een goede uitgangspositie (voor mijn doen) weggegooid in de tweede ronde op een totaal onlogische plek. |:( |:( |:(

Frustrerend dat zoveel uur voorbereiding tot 0 resultaat leidt. Had vanavond graag een herkansing gehad.
Ja, je was niet de enige. We hebben de server settings nog gecontroleerd na afloop, maar tasten nog in de duister waarom de eerste heat geskipped is. Het lijkt alsof we tegen een bugje zijn aangelopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Luckeh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:21:
[...]

Ja, je was niet de enige. We hebben de server settings nog gecontroleerd na afloop, maar tasten nog in de duister waarom de eerste heat geskipped is. Het lijkt alsof we tegen een bugje zijn aangelopen.
Ja helaas, shit happens ofcourse!

Het was natuurlijk vooral m'n eigen schuld dat ik met dit gevoel zat want ik gooi helemaal zelf mijn eigen race weg vanavond -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

.

[ Voor 99% gewijzigd door TiemenC op 23-12-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
JPM85 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:26:
[...]

Ik zal hem vanavond hier even posten.

Edit: @Ernsthx

[Afbeelding]
Wat is je max force in iracing ajb? Waarom is de slew rate limit zo enorm laag als ik vragen mag :)?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:55

Hoogie2004

Whohooooo

Ik hoop dat die gasten bij Fanatec een beetje opschieten met het zoeken naar mijn replacement sensoren voor mijn throttle / clutch issues :+

Support was vriendelijk, er wordt momenteel gezocht in het warehouse naar 9 jaar oude reserve onderdelen. Andere kant, als ze die niet vinden moeten er nieuwe pedalen komen :) (het perfecte excuus natuurlijk)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Vanavond na wat probleempjes (o.a got league niet te vinden wat meerdere mensen ondervonden ) erg laat gejoined , moest eerst grand prix nog aanschaffen . 8)7 Eerste rondje al 3 keer de Mercedes op lage snelheid plat gereden door koude banden denk ik , onverwacht grip weg en achterstevoren.Daarna gelijk de race zonder voorbereiding helaas geen tijd voor gehad van de week.Ik dacht ik zie het wel , Nordschleiffe al paar keer geracet met de Skip en met de Radical , maar dat viel in de Mercedes vies tegen 😂
In de race na een paar bochten op de Schleiffe al forse schade na een overstekende vangrail en 7:34 tow gepakt.Daarna toch maar weer verder gegaan en op rustig tempo baan beetje verkend en de auto proberen aan te voelen.Uiteindelijk dus zonder practice 27e geworden van de ? 47 , door de vele uitvallers en afhakers.
Dat op cruise tempo 😜 .Was eigenlijk een kansloze race voor me maar erg genoten , wat een gave baan blijft dit zeg 😍
Op naar de volgende .
Fijne feestdagen allemaal ! o<:)

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 369 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies