iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 370 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heerlijk, zo juist als 11de geeindigd met 0x op de Nordschleife in de VRS series _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Simbob op 23-12-2020 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Pfff,. Die AMG GT3 is niet mijn auto. Je hoeft met dit ding maar een curb te schampen en hij wordt compleet instabiel. Race op zich was een beetje frustrerend op een fantastische baan.

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Hathie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:44:
[...]

Wat is je max force in iracing ajb? Waarom is de slew rate limit zo enorm laag als ik vragen mag :)?
Max force staat op 48Nm.
Slew rate staat zo laag omdat de Porsche nogal gevoelig is qua input en het wiel continue alle kanten op gaat. Door de slew rate laag te hebben bij de Porsche verminder je dat effect in de base.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:54
Wat blijft de Nordschleife een heerlijke baan, ik heb me dus goed vermaakt gisteravond d:)b
De quali was bij tijden een beetje frustrerend. Ik had nog niet echt de concentratie te pakken dus schreef hem steeds af in mijn snelle ronde. En dan mag je weer beginnen met een outlap van 8 minuten 8)7 Maar ook dát hoort bij de charme van de baan natuurlijk. Gelukkig heb ik wel één geldige ronde kunnen zetten.
De race zelf kon ik me gelukkig beter concentreren. De eerste ronde zat het natuurlijk dicht bij elkaar en was het oppassen. Mooi om dat lange lint aan auto's door de Duitse bossen te zien slingeren. Na de eerste ronde had ik wat meer lucht. @DWARQ drong wat aan maar raakte hem kwijt in Klostertal, die knik blijkt toch wat lastiger in de draft. Na de pitstop, bij ingaan laatste ronde, had ik een gat van zo'n 6 seconden zowel voor als achter me dus heb ik de relative uitgezet en geen risico's meer genomen. @TonCoronel achter me had echter andere plannen en rond Planfzgarten wist Crewchief me te vertellen dat hij toch wel erg dicht in de buurt kwam. Gelukkig had ik op de Döttinger Höhe nog 1.3 seconde over zodat hij geen draft had en wist ik hem net voor te blijven.
Heerlijk avondje gehad _/-\o_ en pak de offical race nog zeker een paar keer mee deze week.

@JoepW gaf aan de navigator te missen. Daarbij moest ik toch even denken aan onderstaand filmpje. :+

Edit: ik zie dat de timestamp niet werkt. Rond 5:30 komen de briljante navigatorskills van Kimi aan bod :D

[ Voor 3% gewijzigd door Session30 op 24-12-2020 10:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Session30
Luckeh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:21:
[...]

Ja, je was niet de enige. We hebben de server settings nog gecontroleerd na afloop, maar tasten nog in de duister waarom de eerste heat geskipped is. Het lijkt alsof we tegen een bugje zijn aangelopen.
Dat bugje zal toch getest moeten worden..
Nog een avondje Nordschleife dan maar? O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:24
Vond het ook heel erg gaaf gisteren op de Ring!

Bizar hoe google deze relatie nu lijkt te leggen, maar ik vond vanochtend het volgende filmpje bovenaan mijn Youtube (kan ook toeval zijn, maar heb de afgelopen tijd niet specifiek gezocht op GT3 of de Ring voor zover ik mij herinner).

Ik reed gisteren dan wel niet in de Merc, maar mijn rempunten en lijnen in iRacing komen toch wel erg goed overeen met het echie:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Session30 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:42:
[...]

Dat bugje zal toch getest moeten worden..
Nog een avondje Nordschleife dan maar? O-)
Ja het is jammer dat we maar 1 race hadden gisteren, doen we hem eindelijk een keer krijgen we dit ;) Wat mij betreft rijden we elke week deze baan :P

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Jammer van de bug, maar ik waardeer het steeds dat in onze community races worden georganiseerd door degenen die bereid zijn hun vrije tijd hierin te steken.

De race ging voor mij minder goed. In de eerste bochten stonden er in het kopgroepje al snel twee auto’s dwars. De 2e kon ik niet ontwijken. Goede feestdagen iedereen en op naar de volgende.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:32

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Als er behoefte aan is om nogmaals een race te organiseren op de Nordschleife met de GT3 dan kunnen we dat natuurlijk regelen. De vraag is dan alleen wat een goede datum daarvoor is en of we die bug eruit krijgen waardoor die 1e race niet lukte.

Idee a.s. dinsdagavond de 29e?

iRacing Profiel

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik zou dinsdag graag aansluiten!

iRacing Profiel

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:13
Doubleoz schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:30:
Als er behoefte aan is om nogmaals een race te organiseren op de Nordschleife met de GT3 dan kunnen we dat natuurlijk regelen. De vraag is dan alleen wat een goede datum daarvoor is en of we die bug eruit krijgen waardoor die 1e race niet lukte.

Doordat ik gisteren gemist heb vanwege een digiborrel van het werk, lijkt het me tof als er nog een race georganiseerd wordt. Gewoon omdat dit gewoon een gave baan is.

Voor mij is alleen de 29ste niet beschikbaar, maar dat is ook de enige 'vrije' race avond die komende week beschikbaar is naast de GOT league.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik begrijp dus dat de GOT groep zich bezig houdt met de GT3 :)? Wat zou ik moeten aanschaffen om aan te kunnen sluiten? Het afspreken van races lijkt mij toch leuker dan de random races die ik nu pak

Of toch kiezen voor de zondag/maandag serie, keuze keuzes

[ Voor 13% gewijzigd door AOC op 24-12-2020 11:46 ]

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:13
Waterkoker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:43:
Ik begrijp dus dat de GOT groep zich bezig houdt met de GT3 :)? Wat zou ik moeten aanschaffen om aan te kunnen sluiten? Het afspreken van races lijkt mij toch leuker dan de random races die ik nu pak
Een GT3 auto zoals beschikbaar voor de VRS-sprint serie, circuits die in de VRS-sprint serie zitten van iRacing.

Tijdens seizoen 1 wordt op donderdag avond geraced vanaf 19:30 met eerst 90 min open practice en vervolgens kwalificatie en 2 heats. Deze week en volgende week zijn uitzonderingen vanwege de feestdagen en wordt er op woensdagavond gereden met dezelfde tijden.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

• Session30

Mijn opmerking was misschien niet heel serieus bedoeld, maar ik vind het een erg goed idee d:)b

Is die bug wellicht te omzeilen door geen gezamenlijke maar een 'normale' qualifying in te plannen? Zeg 20 minuten de tijd om een geldig rondje te zetten met start op de Döttinger Höhe?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Waterkoker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:43:

Of toch kiezen voor de zondag/maandag serie, keuze keuzes
Een GT3 auto lijkt mij slim om mee te doen aan de GT3 races :+
Je kan kiezen uit een Mercedes, Ferrari (let op, hebben ook een GTE), Audi, BMW (die met de lelijke neus, de mooie is een GT4), Ford, McLaren & Lambo.

[ Voor 4% gewijzigd door JPM85 op 24-12-2020 11:54 ]

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
Jan Hein schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:32:
Vond het ook heel erg gaaf gisteren op de Ring!

Bizar hoe google deze relatie nu lijkt te leggen, maar ik vond vanochtend het volgende filmpje bovenaan mijn Youtube (kan ook toeval zijn, maar heb de afgelopen tijd niet specifiek gezocht op GT3 of de Ring voor zover ik mij herinner).

Ik reed gisteren dan wel niet in de Merc, maar mijn rempunten en lijnen in iRacing komen toch wel erg goed overeen met het echie:

[YouTube: Nürburgring Nordschleife Helmet Cam POV GetSpeed Mercedes AMG GT3 Fabian Schiller]
De snelheid van een 919 in real life is pas absurd op deze baan.

https://www.youtube.com/watch?v=KsLi7HgSuhI

iRacing Profiel

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
JPM85 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:47:
[...]

Een GT3 auto lijkt mij slim om mee te doen aan de GT3 races :+
Je kan kiezen uit een Mercedes, Ferrari (let op, hebben ook een GTE), Audi, BMW (die met de lelijke neus, de mooie is een GT4), Ford, McLaren & Lambo.
En de mooie BMW GT3 hebben ze weggehaald uit de serie :'(

iRacing Profiel

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Op mij kun je rekenen!

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• AOC
  • Niet online

AOC

patricks8 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:47:
[...]

Een GT3 auto zoals beschikbaar voor de VRS-sprint serie, circuits die in de VRS-sprint serie zitten van iRacing.

Tijdens seizoen 1 wordt op donderdag avond geraced vanaf 19:30 met eerst 90 min open practice en vervolgens kwalificatie en 2 heats. Deze week en volgende week zijn uitzonderingen vanwege de feestdagen en wordt er op woensdagavond gereden met dezelfde tijden.
Dat wordt even in de buidel tasten :) op de site van Got vind ik de volgende tracks. Veranderd dat elk jaar en blijf je nieuwe tracks aanschaffen?

Donderdag programma – VRS Sprint serie

Circuit de Spa-Francorchamps – Grand Prix Pits
Nürburgring Combined – Gesamtstrecke VLN (Op woensdag ivm Kerst)
Donington Park Racing Circuit – National (Op woensdag ivm Oudjaar)
Road America – Full Course
Detroit Grand Prix at Belle Isle – Belle Isle
Oran Park Raceway – Grand Prix
Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari – Grand Prix
WeatherTech Raceway at Laguna Seca – Full Course
Oulton Park Circuit – Internationa
Sebring International Raceway – International
Phillip Island Circuit
Suzuka International Racing Course – Grand Prix

Ook kan ik sommige circuits niet vinden in de store van iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:39

Niellie41

[object Object]

Waterkoker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:06:
[...]

Dat wordt even in de buidel tasten :) op de site van Got vind ik de volgende tracks. Veranderd dat elk jaar en blijf je nieuwe tracks aanschaffen?

Phillip Island Circuit

De circuit die je niet in de store ziet, heb je al. Banen als Oran Park, Laguna Seca en Oulton Park zitten in het basispakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Waterkoker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:06:
[...]

Phillip Island Circuit

Circuits rouleren ook per seizoen.
Voor VRS sprint houden ze de volgende roulatie aan:
5 out of 10 Tier A tracks will be run each season, each track 2x in 2020
3 out of 11 Tier B tracks will be run each season, each track 1x or 2x in 2020
2 out of 11 Tier C tracks will be run each season, voted in tracks 1x or 2x in 2020
2 out of 9 Tier D tracks will be run each season, voted in tracks 1x in 2020
1 Tier X track, which was not on the schedule since S3 2018, wins in its tier
new tracks are on the schedule of the next possible season

If a track was 3 times in a row on the schedule, it takes a brake for one season
https://docs.google.com/s...7HHy0/edit#gid=2103243361

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Zojuist de mercedes amg gt3. Rijdt veel leuker dan de mazda mx5 :). Nu moet ik wel zeggen dat in iRacing de auto's veel meer vergevingsgezind zijn dan in b.v. een asetto corsa / rfactor. Daar valt als beginner zijnde bijna niet te rijden zonder abs/trc etc

oh crap, ik zit nog in class d. Zo te zien kan je dan geen races pakken in de Gt3

[ Voor 14% gewijzigd door AOC op 24-12-2020 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Waterkoker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:37:
Zojuist de mercedes amg gt3. Rijdt veel leuker dan de mazda mx5 :). Nu moet ik wel zeggen dat in iRacing de auto's veel meer vergevingsgezind zijn dan in b.v. een asetto corsa / rfactor. Daar valt als beginner zijnde bijna niet te rijden zonder abs/trc etc

oh crap, ik zit nog in class d. Zo te zien kan je dan geen races pakken in de Gt3
Allereerst welkom! De Mercedes AMG GT3 is één van de auto's die zich relatief makkelijk laat besturen. Prima keuze als je instapt in de GT3 klasse al zal je daarvoor wel minimaal je C licentie moeten behalen zoals je zelf al schrijft. Maar dat kan vrij snel gaan. In je account - my profile settings kan je zien wat daarvoor moet gebeuren.

Verder adviseer ik je ook om de GoT Wiki even door te lezen: https://www.got-racing.eu/?cat=68 deze informatie is inmiddels actueler dan in de begin post hier op Tweakers. Succes!

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:28
Gisteren na lange tijd racen mijn eerste race win gepakt. In de porsche cup car nog wel! Ik merk dat het enorm helpt om de zondags mee te rijden met de GOT races, dat maakt me een stuk constanter tijdens de races.

Ik was derde gestart en ben vrij snel omhoog geklommen naar 2, tot ik in lap 11 door een backmarker gecrashed werd. Gelukkig koste dit mij maar 10 seconden en 1 plek. Nadat ik vrij snel weer nummer 2 weer had ingehaald had ik mazzel dat p1 zich verremde. Daarna was het simpel uitrijden.

Ik merk dat de auto me ook wel past, wat een gave bak die 911 cup car.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Simbob
  • Niet online
Zojuist 7de op de Nurburgring met de Audi, heerlijke auto, maar nu het volgende.
Ik heb mijn races op de Ring gereden met de R Safe setup van VRS. Met deze setup kan ik de auto in bedwang houden in de vele bochten. Maar met de normale setup van VRS van dit circuit verlies ik de auto te snel. De topsnelheid ligt ook een stuk hoger dan de safe setup wat fijn is en dat mis ik. Nu word ik, zeker op de lange rechte stukken snel bijgehaald.

Iemand een idee waarom de auto snel snel uitbreekt in de bocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Simbob schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:18:
Zojuist 7de op de Nurburgring met de Audi, heerlijke auto, maar nu het volgende.
Ik heb mijn races op de Ring gereden met de R Safe setup van VRS. Met deze setup kan ik de auto in bedwang houden in de vele bochten. Maar met de normale setup van VRS van dit circuit verlies ik de auto te snel. De topsnelheid ligt ook een stuk hoger dan de safe setup wat fijn is en dat mis ik. Nu word ik, zeker op de lange rechte stukken snel bijgehaald.

Ik heb de setups zelf niet bekeken maar vaak is het verschil tussen safe en normaal bij VRS, de vleugel en rake van de auto.

Je zou dus wat kunnen spelen hiermee om te kijken of je tussen safe en normaal minder snel uitbreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
Simbob schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:18:

Volgens mij staat de aero balance veel verder naar achter bij de normale setup en ook minder vleugel. Misschien daardoor dat hij onstabieler is?

iRacing Profiel

• Simbob
  • Niet online
Dank beide, ga er morgen even mee sleutelen, nu teveel in de olie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Mensen hier die setups gebruiken van VRS, Craigs, PDS.. ?

Passen jullie nog dingen aan zoals ABS, TC? Ik heb in het afstellen van wagens geen ervaring. Wat ik eens aanpas is de wing, voor meer of minder downforce.

Brake Bias kom ik ook zelden tot nooit aan.

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

kampers schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:42:

Passen jullie nog dingen aan zoals ABS, TC? Ik heb in het afstellen van wagens geen ervaring. Wat ik eens aanpas is de wing, voor meer of minder downforce.

Ja ligt aan de auto, LMP2 pas ik TC nog wel eens aan, en Brake Bias pas ik aan mits ik vind dat de achterkant te instabiel begint te worden tijdens het remmen. ( kan soms per bocht verschillen in de race )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
kampers schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:42:

Ik pas eigenlijk nooit iets aan. Heb te weinig verstand van het afstellen van setups dus ben bang dat ik het slechter maak. Daarnaast zal het rendement wat ik hier naar verwachting mee kan halen ook beperkt zijn. Als de reguliere setup me niet goed bevalt dan pak ik meestal sneller de 'safe' setup i.p.v. dat ik zelf de setup instellingen zal wijzigen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Doubleoz schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 08:54:
[...]

Ik pas eigenlijk nooit iets aan. Heb te weinig verstand van het afstellen van setups dus ben bang dat ik het slechter maak. Daarnaast zal het rendement wat ik hier naar verwachting mee kan halen ook beperkt zijn. Als de reguliere setup me niet goed bevalt dan pak ik meestal sneller de 'safe' setup i.p.v. dat ik zelf de setup instellingen zal wijzigen.
Ik ben er ook geen held in maar sommige dingen kun je makkelijk testen, en het is ook wel goed om te kijken wat nou de verschillen zijn tussen Safe en R, op deze manier weet je dus waar je mee kunt testen/proberen en wat te leren.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Blerf schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:44:
[...]

Ik ben er ook geen held in maar sommige dingen kun je makkelijk testen, en het is ook wel goed om te kijken wat nou de verschillen zijn tussen Safe en R, op deze manier weet je dus waar je mee kunt testen/proberen en wat te leren.
Helemaal mee eens! Het staat ook op mijn race doelstellingen voor 2021 om me daar meer in te verdiepen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nVUFZCQ2WQY2__lXTp_6Lqd9TQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/efa6Fe9Khfg4q5EYBYR1mur7.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Waterkoker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:37:

Dan moet je even kijken of 1 van de gratis auto's in d-class op een gratis baan rijdt deze week en dan een paar time trials rijden voor de mpr en zorgen dat je sr hoog genoeg is

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Hopelijk heeft iedereen een beetje een fijne kerst gehad! :Y) :9B

Ik zie niks in de calendar staan op GOT-racing maar toch voor de zekerheid ff checken: vanavond wel Porsche cup?

edit: op het moment dat ik post bedenk ik me, het zou natuurlijk als sessie al klaar kunnen staan in iRacing, wat dus het geval is. Vraag is dus al beantwoord 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door TiemenC op 27-12-2020 11:02 ]

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
Doubleoz schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:21:
[...]

Helemaal mee eens! Het staat ook op mijn race doelstellingen voor 2021 om me daar meer in te verdiepen.
Geef even een seintje wanneer je het genoeg snapt :P dan mag je mij een keertje uitleggen Patrick haha :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Voor de imsa rijders onder ons,
daytona is zelfs 75min dit seizoen

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Vanavond mijn eerste VR race B) ik ben benieuwd wat het wordt. Overlay enzo is allemaal nog een beetje lastig maar ik probeer het gewoon. Als ik de finish haal is het doel bereikt.

Ik heb al even geoefend en succes vanavond voor diegene die de Esses volgas gaan nemen. Ik heb het een paar keer geprobeerd en het wil maar met samengeknepen billetjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
laforte schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:57:
Vanavond mijn eerste VR race B) ik ben benieuwd wat het wordt. Overlay enzo is allemaal nog een beetje lastig maar ik probeer het gewoon. Als ik de finish haal is het doel bereikt.

Ik heb al even geoefend en succes vanavond voor diegene die de Esses volgas gaan nemen. Ik heb het een paar keer geprobeerd en het wil maar met samengeknepen billetjes.
Kom je van single of triple screen. Ik ben paar weken geleden omgegaan van single screen (FOV 52 graden) naar de Oculus Rift S. Het is echt een wereld van verschil maar wel even wennen. Binnen een uurtje of 2 zat ik weer op mijn oude tempo en vrij snel daarna ging ik ook een stuk harder. Je hebt dusdanig veel overzicht (en immersie), echt genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Beltoni schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:30:
[...]

Kom je van single of triple screen. Ik ben paar weken geleden omgegaan van single screen (FOV 52 graden) naar de Oculus Rift S. Het is echt een wereld van verschil maar wel even wennen. Binnen een uurtje of 2 zat ik weer op mijn oude tempo en vrij snel daarna ging ik ook een stuk harder. Je hebt dusdanig veel overzicht (en immersie), echt genieten!
Ik kom van een triple screen soort van setup, waarbij ik 3 24 inch (verschillende merken) op mijn bureau had staan. Ik heb gekozen voor VR, als het niet bevalt verkoop ik het en dan koop ik 3 nieuwe schermen met een alu profiel ophang frame.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Helaas nog niet echt geluk gehad in de Porsche dit seizoen.

Q verknal ik compleet door zowel in lap 1 als 2 een inc. te pakken. Eigen schuld.

Race 1 gaat het bij iemand voor me mis bij de exit van t1, ik wil er omheen maar heb onvoldoende awareness en rijd zo @B Tender eraf. Sorry! Zelf helaas een tow moeten pakken en achteraan aansluiten, uithuilen en opnieuw beginnen...

Race 2: kan me goed settelen in het middenveld en rijd om alle problemen heen, tot @Doubleoz voor me spint en mij onbedoeld aantikt wat resulteert in onderstaande exit. Daarna dus opnieuw uithuilen en opnieuw beginnen. Het komt vast nog goed dit seizoen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Quali flinke crash gehad waardoor ik op p35 mocht starten. Uiteindelijk van p35 naar p16 gereden in race 1.

Race 2 was helaas minder succesvol, tijdens close racing een tikje gehad waardoor ik rechtdoor schoot bij de laatste bocht.

Desondanks dat toch een leuke avond gehad en is de eerste race in VR goed bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Teleurstellende avond voor mezelf. Met name tweede race verlies ik de auto bij de chicane en kom daardoor op het gras terecht. Daar zit een flinke kuil waar ik over heen moest, helaas brak daarna mijn auto naar links uit en raakte @TiemenC. Vooral vervelend voor hem dat ik zijn race verpest maar auto was out of control. Gelukkig heeft hij mij het vergeven:)

Maar het blijft toch een lastige auto die Porsche. Iedere keer op een nieuwe baan heb ik echt wel de nodige tijd nodig om een race zonder fouten te rijden. Hopelijk morgenavond dat het beter gaat...

Edit: wel bijzonder @TiemenC hoe je in de grond verdwijnt.... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Doubleoz op 27-12-2020 23:00 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Doubleoz schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:58:
Teleurstellende avond voor mezelf. Met name tweede race verlies ik de auto bij de chicane en kom daardoor op het gras terecht. Daar zit een flinke kuil waar ik over heen moest, helaas brak daarna mijn auto naar links uit en raakte @TiemenC. Vooral vervelend voor hem dat ik zijn race verpest maar auto was out of control. Gelukkig heeft hij mij het vergeven:)

Maar het blijft toch een lastige auto die Porsche. Iedere keer op een nieuwe baan heb ik echt wel de nodige tijd nodig om een race zonder fouten te rijden. Hopelijk morgenavond dat het beter gaat...

Edit: wel bijzonder @TiemenC hoe je in de grond verdwijnt.... 8)7
No worries! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

Lastige races. Eerste race ging op zich prima maar inhalen was heel moeilijk.

Tweede race ging eigenlijk heel goed tot ik hem in het begin van de esses zomaar verlies, de ronde voor de pitstop. Heel vreemd en daarna vertrouwen kwijt wat resulteerde in veel foutjes. Had het idee dat de achterbanden of te heet waren of er gewoon aan waren, was echt zwabberen. Toch nog P14, niet verkeerd voor mij.

Denk wel dat official races erg saai zullen zijn de komende week.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Laatst online: 02-06 21:58
Gisteravond was er ook weer 1 om snel te vergeten .Ik had zelfs s'middags geoefend op Watkins en veel geprobeerd qua settings.Uiteindelijk na veel proberen setting gevonden waarmee ik constante rondjes kon draaien en een beetje ontdekt / gevoeld wat het effect was .Daarna practice gejoined en tot mijn frustratie zijn er al weer voor mij onmogelijke rondetijden neergezet door de racegoden hier. :-(
Het werd al snel drukker waardoor het constant proberen te zijn niet meeviel.Porsche gedroeg zich compleet anders dan in mijn eigen practice , zal de baantemp wel zijn ? Dus diverse andere set ups geprobeerd waarmee het ook niet best ging.Van alles geprobeerd maar zelfs als ik voor mijn doen laat rem wordt ik alsnog ingehaald alsof ik stil sta , als ik nog later rem ga ik eraf |:( .Snap echt niet waar jullie die bochtensnelheid /grip vandaan halen.Hoe langer ik meedoe hoe minder ik er van snap geloof ik.Filmpjes gekeken en uitleg gelezen van echte coureurs hoe dit hok te rijden qua remgedrag , coasten en hoe op het gas gaan , ik wordt er niks sneller van .
Vanavond nieuwe poging 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Imac2011 schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:07:
Gisteravond was er ook weer 1 om snel te vergeten .Ik had zelfs s'middags geoefend op Watkins en veel geprobeerd qua settings.Uiteindelijk na veel proberen setting gevonden waarmee ik constante rondjes kon draaien en een beetje ontdekt / gevoeld wat het effect was .Daarna practice gejoined en tot mijn frustratie zijn er al weer voor mij onmogelijke rondetijden neergezet door de racegoden hier. :-(
Het werd al snel drukker waardoor het constant proberen te zijn niet meeviel.Porsche gedroeg zich compleet anders dan in mijn eigen practice , zal de baantemp wel zijn ? Dus diverse andere set ups geprobeerd waarmee het ook niet best ging.Van alles geprobeerd maar zelfs als ik voor mijn doen laat rem wordt ik alsnog ingehaald alsof ik stil sta , als ik nog later rem ga ik eraf |:( .Snap echt niet waar jullie die bochtensnelheid /grip vandaan halen.Hoe langer ik meedoe hoe minder ik er van snap geloof ik.Filmpjes gekeken en uitleg gelezen van echte coureurs hoe dit hok te rijden qua remgedrag , coasten en hoe op het gas gaan , ik wordt er niks sneller van .
VRS al een keer geprobeerd? Ik ben ook niet snel maar door VRS haal ik er wel het meeste uit naar mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
laforte schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:20:
[...]

VRS al een keer geprobeerd? Ik ben ook niet snel maar door VRS haal ik er wel het meeste uit naar mijn gevoel.
Nog steeds niet geprobeerd , nog steeds in overweging om eens te proberen .
:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gisteren was echt om heel erg te vergeten, zeker als ik beide keren dat ik werd uitgeschakeld er niks aan kon doen.

Heat 1
Start: 1:28
Onvermijdelijk contact: 5:47
Reparatie halen: 7:45 en weer door.
En toen bleef mijn rechter schiften 'hangen': 14:26 dus gekozen om dat te repareren ipv door te ploeteren.

Heat 2
Start: 23:00
En toen was ik er helemaal klaar mee: 47:06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Niellie41 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:09:
Het nieuwe seizoen van de Class B, begint op woensdag 20 januari. Mocht iemand mee willen doen, houd de website van Virtual Oval in de gaten.

Ze maken zich al klaar voor het nieuwe seizoen en ik zie dat het nieuwe schema ook al bijna klaar is:
https://virtual-oval.de/?s=151&p=calendar

Races zijn om de week. Op de andere woensdag rijden ze met de Trucks (Class C). Op zondag (elke week) rijden ze met de Cup (Class A) auto's.
De inschrijvingen voor het nieuwe seizoen van Virtual Oval zijn inmiddels geopend!
https://forum.virtual-ova...gistration-season-2021-1/

Mocht je interesse hebben in oval racen, moet je deze league even bekijken. :)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
No worries: ik heb me gisteren in de top 4 gekwalificeerd, maar ook ik vraag me af waar @Swoesh die grip vandaan haalt hoor. Er is altijd baas boven baas :9

Anyway: ik heb gemerkt dat als je live meekijkt naar andere, rempunten zoeken een beetje verneukeratief kan zijn. Door latency kan het lijken alsof iemand onmogelijk laat remt. Heb even voor je uitgetekend waar gisteren mijn rempunten lagen. Uiteraard afhankelijk van fuelload en temperatuur, maar als je voor deze punten de rem goed intrapt, moet je altijd wel safe zitten.

Bocht 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3Cni-i4nc_ex7x_F4-BXcYOYz4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dkWwu4OcCgaAC5BpPuoA9nP2.png?f=user_large
Rem net iets voor het 300 meter bordje. Eerder remmen in bocht 1 is niet gelijk drama, je kunt vaak eerder op je gas namelijk. Naarmate een sessie langer duurt ontstaat er op hetzelfde punt als het bordje vaak wat donkerder asfalt.

Bocht 2 en 3 omhoog: Een beetje liften is niet erg. Ik heb in race 1 denk ik geen een keer beide bochten volgas genomen. Liften wil niet gelijk zeggen 0% gas, maar als je met 90% gas op beide apexen zit, wordt de Porsche al de helft stabieler.

Bocht 4:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oag5DAl2szN0s1qbfuQyaqCW8-s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0eZPiEIl7VEBrXagWW05QG42.png?f=user_large
Zelfde als bij bocht 1, maar dan 100 meter eerder. Rem plusminus bij het 400 meter bordje en je zit altijd safe. Ook hier is eerder remmen niet gelijk drama, omdat je vaak volgas door het links-rechts gedeelte van de busstop kan dan. Dit lukt niet als je net ietsjes te laat remt.

Die lange doordraaier naar rechts is een beetje op gevoel en uit laten rollen. Die heeft niet echt een rempunt.

Ik ben de bochtnummers kwijt, maar dit is mijn volgende brake-marker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tmu8Hg3Rxk7tnFGwmp4yxfGkpfQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yFxF8IMoNyO5NRHOCtRuTtdX.png?f=user_large
Hier zit een stukje waar er rechts van de witte lijn een beetje asfalt bij komt. Ook hier weer remmen voordat je dit punt raakt, om safe te zitten. Het 300m bordje is wat aan de late kant.

Laatste bocht is weer op gevoel en afhankelijk hoe ik uit die een-na-laatste kom.

Als je elke ronde voor die punten remt, zul je je nooit verremmen, Het enige wat je dan nog moet doen is die verrekte kont in bedwangen houden, en daarbij scheelt de achtervleugel op 9 al een hele hoop. Doe ook extra voorzichtig als je een keer glijdt achter: je hebt hier nog 3 bochten last van en na een goed overstuur moment is de kans dat dat een bocht later weer gebeurt 20x zo groot :P

De 911 Cup is dé auto bij uitstek om het 'lekker rustig aan' te doen. Hard pushen wordt eerder bestraft dan in andere auto's.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPM85
Jimmy J. schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:05:
[...]
No worries: ik heb me gisteren in de top 4 gekwalificeerd, maar ook ik vraag me af waar @Swoesh die grip vandaan haalt hoor. Er is altijd baas boven baas :9

Anyway: ik heb gemerkt dat als je live meekijkt naar andere, rempunten zoeken een beetje verneukeratief kan zijn. Door latency kan het lijken alsof iemand onmogelijk laat remt. Heb even voor je uitgetekend waar gisteren mijn rempunten lagen. Uiteraard afhankelijk van fuelload en temperatuur, maar als je voor deze punten de rem goed intrapt, moet je altijd wel safe zitten.

Bocht 1:
[Afbeelding]
Rem net iets voor het 300 meter bordje. Eerder remmen in bocht 1 is niet gelijk drama, je kunt vaak eerder op je gas namelijk. Naarmate een sessie langer duurt ontstaat er op hetzelfde punt als het bordje vaak wat donkerder asfalt.

Bocht 2 en 3 omhoog: Een beetje liften is niet erg. Ik heb in race 1 denk ik geen een keer beide bochten volgas genomen. Liften wil niet gelijk zeggen 0% gas, maar als je met 90% gas op beide apexen zit, wordt de Porsche al de helft stabieler.

Bocht 4:
[Afbeelding]
Zelfde als bij bocht 1, maar dan 100 meter eerder. Rem plusminus bij het 400 meter bordje en je zit altijd safe. Ook hier is eerder remmen niet gelijk drama, omdat je vaak volgas door het links-rechts gedeelte van de busstop kan dan. Dit lukt niet als je net ietsjes te laat remt.

Die lange doordraaier naar rechts is een beetje op gevoel en uit laten rollen. Die heeft niet echt een rempunt.

[Afbeelding]
Hier zit een stukje waar er rechts van de witte lijn een beetje asfalt bij komt. Ook hier weer remmen voordat je dit punt raakt, om safe te zitten. Het 300m bordje is wat aan de late kant.

Laatste bocht is weer op gevoel en afhankelijk hoe ik uit die een-na-laatste kom.

Als je elke ronde voor die punten remt, zul je je nooit verremmen, Het enige wat je dan nog moet doen is die verrekte kont in bedwangen houden, en daarbij scheelt de achtervleugel op 9 al een hele hoop. Doe ook extra voorzichtig als je een keer glijdt achter: je hebt hier nog 3 bochten last van en na een goed overstuur moment is de kans dat dat een bocht later weer gebeurt 20x zo groot :P

De 911 Cup is dé auto bij uitstek om het 'lekker rustig aan' te doen. Hard pushen wordt eerder bestraft dan in andere auto's.
+100
Met als aanvulling qua setup. Als de achterkant te los voelt bij bocht uitkomen, zet dan de ARB achter naar 5 of zelfs 4 (naast vleugel op 9). Dit zorgt voor wat minder overstuur aan de achterkant, maar geeft iets meer onderstuur terug, maar dat is beter te corrigeren. Vergeet ook niet de voorkant zo laag mogelijk te zetten, want in de GoT league rijden we met minder fuel dan de standaard setups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Gisteren heb ik er niet mee gereden maar de sprint setup voor de Porsche is over het algemeen best goed daarmee kan ik makkelijk binnen .5s rijden, ik zou die er gewoon opgooien met max wing en niet meer verder kijken. Iedere keer van setup wisselen gaat je echt niet verder helpen.

Op Imola won ik op Zondag met de sprint setup met max wing en alleen de rembalans aangepast.

[ Voor 14% gewijzigd door Swoesh op 28-12-2020 10:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Ik heb gisteren in de practice ff naar je snelste ronde gekeken en waar je sowieso veel tijd laat liggen is in de chicane. Je kan daar een veel agressievere lijn rijden (lees: over de kerbs heen 'afsnijden'). Jij bent heel braaf om de kerbs heen aan het sturen en dat kost je enorm veel snelheid.

Ik heb zelf gisteren leuk geracet. Was iets sneller dan ik had verwacht waardoor ik me in de top 10 kon nestelen. Heerlijk geknokt in race 1. In race 2 in de eerste ronden veel plekken verloren door koude banden en de druk van de snelleren in mijn nek. Daarna op P7 kunnen settelen. Helaas betrokken geraakt in het incident van o.a. @Swoesh, @Jimmy J. En @SanVan in de laatste bocht in ronde 9, waarbij laatstgenoemde probeerde de boel voor hem te mijden door gas te lossen, daarbij van achteren werd aangereden en zo dwars voor mijn auto kwam. Ik kon onmogelijk ontwijken en met een beschadigde rechtervoorkant in T3 vol de vangrail indook. Een tow moeten pakken en daarna kansloos rond p21 gereden.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
@Jimmy J.
Thanks voor de uitleg ! 8) Uitgebreid ook .
Bocht 1 is een hele lastige vindt ik , bijna belangrijkste bocht op het circuit ? Bochten 2 en 3 heb ik eigenlijk geen problemen mee en ga ik vol gas / 95 % door .Bocht 4 ben ik erg zoekende , als ik rem op punt wat jij aangeeft wordt zet iedereen hem ertussen ? dus denk ik dat ik te vroeg rem .Bocht 5 kan op meerdere manieren wat qua tijd redelijk gelijk ligt denk ik in ieder geval bij mij .Bocht 6 gaat ook aardig volgens mij , maar 7 het rechte stuk op ben ik erg zoekende en laat ik elke ronde wat liggen .
Ik stap regelmatig in bij de snelle mannen om even mee te kijken hoe of wat ik moet veranderen qua rempunten etc.Voor mijn gevoel doe ik niet heel veel fout en zijn het schijnbaar de finesses die het doen.
Wat ik helemaal onbegrijpelijk vindt is dat de top 10 -15 in qualify een tijd zetten die gelijk is aan hun snelle ronden in de race ? Tegenwoordig doe ik de Quali 1e rondje rustig aan om in ieder geval iets van een tijd te zetten en probeer wat in de 2e ronde maar meestal klap ik eraf _O-

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
[...]

Bocht 1:
[Afbeelding]

Bocht 4:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dit laat ook direct zien dat het juiste rempunt pas het begin is van de goede rondetijd. Ik rem op exact dezelfde plekken, maar kom ook standaard 0.7 te kort op de ronde van @Jimmy J.. Waarschijnlijk net een wat hogere bochtensnelheid en wat eerder op het gas, terwijl ik het idee heb dat het echt niet veel harder kan.

Gisteren eigenlijk gekozen voor de VRS Endurance op de Nürburgring. Het is mij echter gelukt om een 3 uursrace binnen 40 minuten te finishen :+ Iets teveel gepusht, gaan glijden en dan staat de vangrails dichtbij. Lullig voor @MaikyM die al anderhalf uur paraat zat maar geen meter heeft gereden.
Door die crash wel ruim op tijd voor de Tweakers race. Ik vind het een leuke baan in de Porsche en de sprint race was erg spannend. Het zat dicht bij elkaar en inhalen is erg lastig, lukt eigenlijk alleen als iemand een foutje maakt. Na een leuke race als 13e geëindigd in de sprint race.
In de feature race had ik een superstart en won ik een paar plekken. Tweede ronde had ik in de Esses een goede run op mijn voorganger. Hierdoor iets te gretig, net de vangrails geraakt en hard eraf gegaan. Gelukkig stond ik niet op de ideale lijn en kon ik towen voordat er iemand tegen me aan knalde. Na mijn tweede grote crash in 3 uur tijd de conclusie getrokken dat het niet mijn dag was en maar wat anders gaan doen. Vanavond op voor de herkansing!

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JPM85

Testavonden 24h Daytona - elke woensdag in januari 19:00 - 22:00

Beste allen!

23 & 24 januari staat de 24h van Daytona weer gepland.
Het is gelukkig nog even, maar gezien dit een van de grotere evenementen is van iRacing, is het weer leuk om gezamenlijke testavonden te plannen. Afgelopen jaar hebben we dit ook gedaan met LeMans en dit zorgt voor een leuk community gevoel!

Vanuit de Apex Missers zullen wij op woensdag 6, 13 & 20 januari testservers opzetten om 4 uur lang te kunnen testen. 6 januari hosten we de dag sessie, 13 januari de nacht sessie & 20 januari een sessie bij zonsopgang.

Ben je van plan om de Daytona24 te gaan rijden, maar heb je nog geen team. Wees welkom, na de 1e sessie blijven we even hangen om te zien of we je kunnen helpen met een team te maken. Wij hebben op dit moment zo'n 8-10 rijders in GTE / LMP2, maar kunnen nog prima een extra team maken of mensen toevoegen aan teams. (huidige rijders hebben een rating van 1800 tot 3300)

Op dit moment houden we hier een beetje de tijden bij uit eerdere oefensessies. Voeg je naam toe mocht je nog geen team hebben, maar wel graag mee wil gaan rijden!
https://docs.google.com/s...eOr3Ks/edit#gid=896410221

Heb je al een team, wees welkom om gezellig te joinen en tips, trics & setups te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Arfman

Drome!

@Jimmy J. : goede uitleg met screenshots, geweldige hulp voor de community!

@Imac2011 : probeer eens een maand VRS. Met name de uitleg video's zullen je enorm helpen denk ik.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Imac2011 schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:23:
[...]

Nog steeds niet geprobeerd , nog steeds in overweging om eens te proberen .
:)
Ik zou hier sowieso eens een keer naar kijken, zonder abbonement kan je ook 1 keer in de week gratis je baan snelste ronde vergelijken met die van VRS ( let wel op, dit is één sessie van 4 uur waarin je dus al je informatie moet halen)
Dus die gratis sessie kan je altijd een keer doen, dan heb je een indicatie of het helpt of niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Vinden jullie ook dat het niveau van de GoT league behoorlijk is toegenomen de laatste tijd ?
Zeker als ik het vergelijk met mijn eerste GoT seizoen toen we de BMW M8 fixed reden.

De top 10 is een klasse apart maar lijkt nog steeds sterker te worden. _/-\o_
En dan heb je een groot middenveld dat elk seizoen groter, beter en competitiever wordt.

Ik ben ook onderdeel van dat middenveld en moet het in de league opnemen tegen een stuk of 25 rijders die ongeveer hetzelfde niveau hebben. En dat niveau wordt steeds hoger waardoor ik steeds een tandje moet bijzetten.

De officiele races zijn dan maar relatief makkelijk. Bij de Indy Pro zat ik altijd in de topsplit en nu bij de Porsche Cup ook meestal (net). B-)

Maar daar liggen de niveau verschillen niet zo dicht bij elkaar en verspreidt het veld zich meer. En daar heb je natuurlijk niet een deelnemersveld van 40 of 50 rijders.

Daarom is de GoT league ook zo leerzaam, ik heb het gevoel dat ik meegroei met het super competitieve middenveld.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
[...]
Heb even voor je uitgetekend waar gisteren mijn rempunten lagen. Uiteraard afhankelijk van fuelload en temperatuur, maar als je voor deze punten de rem goed intrapt, moet je altijd wel safe zitten.
Ik vind al je rempunten vrij laat eigenlijk! Misschien ligt het aan hoe je een rempunt interpreteert (rem je zodra je auto langs dat bordje zit, of zodra het bordje uit je beeld verdwijnt? Dat kan zomaar 20-30m schelen). Ik had niet het idee dat ik veel eerder remde dan iedereen om me heen (inclusief jij) gisteren dus wellicht dat het daar aan ligt. Vooral T1 rem ik echt al voor ik naast het 300m bordje zit. Als ik tot 300m wacht ben ik echt kansloos te laat.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
NickThissen schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:18:
[...]

Ik vind al je rempunten vrij laat eigenlijk! Misschien ligt het aan hoe je een rempunt interpreteert (rem je zodra je auto langs dat bordje zit, of zodra het bordje uit je beeld verdwijnt? Dat kan zomaar 20-30m schelen). Ik had niet het idee dat ik veel eerder remde dan iedereen om me heen (inclusief jij) gisteren dus wellicht dat het daar aan ligt. Vooral T1 rem ik echt al voor ik naast het 300m bordje zit. Als ik tot 300m wacht ben ik echt kansloos te laat.
Belangrijke nuance inderdaad. Ik rem 'safe' als deze borden/punten uit mijn zicht verdwijnen. In het 2de kwalificatierondje rem ik wel ongeveer op het moment dat mijn auto op/naast die punten zit, maar dan is er geen marge meer. In de race in een treintje kan het goed zijn dat je overal 100m eerder moet remmen (en dan ietsjes minder hard).

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jimmy J. schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:29:
[...]
Belangrijke nuance inderdaad. Ik rem 'safe' als deze borden/punten uit mijn zicht verdwijnen. In het 2de kwalificatierondje rem ik wel ongeveer op het moment dat mijn auto op/naast die punten zit, maar dan is er geen marge meer. In de race in een treintje kan het goed zijn dat je overal 100m eerder moet remmen (en dan ietsjes minder hard).
Ook daar rem je echt wel voor 300m toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/up9N_-YRZ3ZhwEYVphre-hfKWrk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TeDMq1szpxVCZFWuSwksPdyy.png?f=fotoalbum_large

Eerste frame wat ik kon vinden met rem, en daar zit je al op ~10% dus was al te laat denk ik :p

Lastig in te schatten maar dit is zeker 10-20m voor 300m denk ik.

Maar dat is inderdaad ook ongeveer mijn rempunt en precies wat ik bedoel: op 300m remmen is te laat zeker in de race. Ik denk dat @Imac2011 zich daar misschien ook op verkijkt en alleen maar later probeert te remmen. Vooral in de Porsche moet je gewoon rustig en op tijd remmen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
NickThissen schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:37:
[...]

Ook daar rem je echt wel voor 300m toch?

[Afbeelding]

Eerste frame wat ik kon vinden met rem, en daar zit je al op ~10% dus was al te laat denk ik :p

Lastig in te schatten maar dit is zeker 10-20m voor 300m denk ik.

Maar dat is inderdaad ook ongeveer mijn rempunt en precies wat ik bedoel: op 300m remmen is te laat zeker in de race. Ik denk dat @Imac2011 zich daar misschien ook op verkijkt en alleen maar later probeert te remmen. Vooral in de Porsche moet je gewoon rustig en op tijd remmen.
Ik denk dat je met die laatste zin echt het allerbelangrijkste zegt.

Beter vroeger remmen dan later met de Porsche. Ik merk dat als ik mijn rijden vergelijk met VRS ik de meeste tijd verlies in de bochten waar ik ‘te laat’ rem.

Remmen is ook wel het lastigst met de Porsche vind ik. Ik zelf vind het bijna onmogelijk om hem recht te houden tijdens het remmen. Maar heeft gewoon echt een hoop oefening nodig.

Maar inderdaad dus, eerder remmen en minder remmen is veel beter dan later en meer moeten remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
@NickThissen
Als ik zo jullie verhalen lees lijkt het erop dat ik nog steeds aan het 'over'driven ben .Ik rem daar na het 300 bord !? Omdat er nog steeds mensen binnendoor komen denk ik steeds dat ik te vroeg rem daar .
Aan de andere kant , als ik daar later rem komen ze zowieso binnendoor voorbij .
Of is het dan zo dat ik zo hard rem en anderen geleidelijker remmen waardoor ze me toch voorbij steken ?
In real life racing (ongeveer 20 jaar geleden) ben ik met de motor op Zandvoort door een Marshall van de baan afgehaald om te vragen of ik wist dat mijn achterwiel einde rechte stuk elke ronde omhoog kwam _O- .Dat wist ik dus vondt hij het geen probleem en mocht verder rijden , maar vertelde me ook dat ik beter wat vloeiender kon gaan rijden omdat dat sneller was
Schijnbaar ben ik meer van het hakken en zagen :Y en minder van souplesse en aan andere kant te voorzichtig met de curbs.? Lastig hoor dat simmen..

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Heb je daar een replay van ofzo? Want als jij na 300m pas remt geloof ik niet dat er nog mensen binnendoor komen, zo laat kun je echt niet remmen en nog normaal de bocht halen.

Zou het kunnen dat je je misschien verkijkt in je binnenspiegel? Afhankelijk van de FOV (van die spiegel) kan het lijken dat mensen al op je bumper zitten terwijl dat nog niet zo is.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Prima vermaakt gisteren :)

Quali: ik weet van mezelf dat ik doorgans een sterke quali rijdt (tov m'n racepace) en deze avond was niet anders. (voor mijn doen) een snelle 1:12:943 (1 duizendste sneller dan @JPM85 :D)

H1: Ik had in de eerste ronde drama voorspeld en reed vrij voorzichtig waardoor ik enkele plaatsen verloor. Nadien vrij snel in m'n ritme gekomen en enkele toffe battles gehad. Result: P12

H2: Slechte start en terug enkele plaatsen moeten vrijgeven. Nadien regende het incidenten en kon ik terug opklimmen. Enkele incidenten herbekeken en vooral die van @JoepW vond ik triestig. Op het einde ging Crewchief er nog 40 liter inrammen dus dat was nog even lichtje paniek maar toch mooi P11 kunnen eindigen en vooral zonder incidenten :)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:54:
Heb je daar een replay van ofzo? Want als jij na 300m pas remt geloof ik niet dat er nog mensen binnendoor komen, zo laat kun je echt niet remmen en nog normaal de bocht halen.
Misschien komen ze daarom binnendoor. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Imac2011 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:48:

...
In real life racing (ongeveer 20 jaar geleden) ben ik met de motor op Zandvoort door een Marshall van de baan afgehaald om te vragen of ik wist dat mijn achterwiel einde rechte stuk elke ronde omhoog kwam _O- .Dat wist ik dus vondt hij het geen probleem en mocht verder rijden , maar vertelde me ook dat ik beter wat vloeiender kon gaan rijden omdat dat sneller was
Schijnbaar ben ik meer van het hakken en zagen :Y en minder van souplesse en aan andere kant te voorzichtig met de curbs.? Lastig hoor dat simmen..
Tegenwoordig is dat 'vrije' achterwiel in de remzone wel weer de standaard he, vooral op 600 cc fietsen :D Je was je tijd gewoon ver vooruit.

[ Voor 3% gewijzigd door TiemenC op 28-12-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Niellie41 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:57:
[...]

Misschien komen ze daarom binnendoor. :+
Geen replay van , maar die bocht haal ik idd nooit zonder helemaal wijd te gaan.Omdat ik toch steeds wordt ingehaald blijf ik het maar proberen omdat het anderen wel lukt _O- Waarschijnlijk vergis ik me dan toch in het rempunt.
Als het goed is doe ik vanavond weer mee en zal ik voorzichtig vragen of iemand mee wil kijken bij mij in de auto ?
Tenminste als iemand deze 'klager'nog wat verder op weg wil helpen .Zijn er overigens al een paar die dat gedaan hebben (y)

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Swoesh
Aangezien ik de komende week toch wat dagen vrij heb wil ik best wat mensen helpen om uit te vinden waar/waarom ze precies tijd verliezen, voor degene die interesse hebben, PM me maar een telemetry file van een paar consistente rondes met race fuel (2 a 3 rondes) dan maak ik een kort vergelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPM85
Elbaceever schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:56:
Quali: ik weet van mezelf dat ik doorgans een sterke quali rijdt (tov m'n racepace) en deze avond was niet anders. (voor mijn doen) een snelle 1:12:943 (1 duizendste sneller dan @JPM85 :D)
Niet eens gezien dat we zo dicht bij elkaar zaten in de Q.

Races waren voor mij wel een klein drama.
In heat1 zag ik @Jan Hein & @tomolino 3 ronden achter elkaar het leven moeilijk maken in de chicane, ronde 4 was het ook gelijk einde oefening toen het mis ging voor Tom en hij geen controle meer had over de auto.

Race2 vanaf p28 gestart en binnen no time lag ik op p17, achter @B Tender.
Pace was gelijk dus lekker op zijn staart aan het volgen, hopende op een foutje. Ronde8 had hij een klein foutje 1 na laatste bocht, waardoor ik hem aan de binnenkant kon zetten. Wist alleen niet dat hij ook de pit in wilde duiken. 2 ronde later ging ik rond in de chicane en vond ik het wel prima de rest van de avond, ben lekker op de stream van @joeristein mee gaan kijken.

@tomolino Excuus voor de felle reactie op TS na de race, maar mijn reactie kwam voor uit het feit dat ik jullie 3 ronde op rij gigantisch hard zie vechten, waarbij het voor @Raimond613 al een keer mis ging. We verliezen meer dan 1.5 seconde per rondje op de gasten voor ons, enkel door de chicane en het treintje achter mij wordt per ronde langer. Prima om hard te racen, maar ik denk niet dat dezelfde keuzes gemaakt worden in official races.

[Streamable: AT-cm_982591659]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17:35
Zojuist me ook aangemeld om mee te kunnen doen met de league vanuit deze community. Heb al zin in woensdag. Ben benieuwd of ik een beetje mee kan komen op Donington park :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
@JPM85 excuses niet nodig, ik ga de fout in en mag daar op aangesproken worden.
Achteraf had ik hem er niet naast moeten zetten en had ik daarna m'n rem in moeten houden, ik ben er van overtuigd dat ik daarmee alsnog terug op de baan zou komen maar wellicht wel minder mensen (jou en @JoepW ) schade zou berokkenen.

Ik zag ook dat we door het gevecht veel tijd verloren, liet me er teveel in meeslepen helaas.

Tweede race doe ik juist even rustig aan en ben ik nog voor de chicane in lap 1 al het bokkie, laten we dat maar op karma houden dan... :/

Overigens hoop ik dat ik niet betweterig overkwam op ts, ik maak een verkeerde keuze in het heetst van de strijd en ben er helaas geen held in dat heel snel los te laten, vandaar dat ik na het incident in de tweede race ook maar gewoon vertrokken ben. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
MDenessen schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:17:
Vinden jullie ook dat het niveau van de GoT league behoorlijk is toegenomen de laatste tijd ?
Zeker als ik het vergelijk met mijn eerste GoT seizoen toen we de BMW M8 fixed reden.

De top 10 is een klasse apart maar lijkt nog steeds sterker te worden. _/-\o_
En dan heb je een groot middenveld dat elk seizoen groter, beter en competitiever wordt.

Ik ben ook onderdeel van dat middenveld en moet het in de league opnemen tegen een stuk of 25 rijders die ongeveer hetzelfde niveau hebben. En dat niveau wordt steeds hoger waardoor ik steeds een tandje moet bijzetten.

De officiele races zijn dan maar relatief makkelijk. Bij de Indy Pro zat ik altijd in de topsplit en nu bij de Porsche Cup ook meestal (net). B-)

Maar daar liggen de niveau verschillen niet zo dicht bij elkaar en verspreidt het veld zich meer. En daar heb je natuurlijk niet een deelnemersveld van 40 of 50 rijders.

Daarom is de GoT league ook zo leerzaam, ik heb het gevoel dat ik meegroei met het super competitieve middenveld.
Helemaal mee eens. Ik ben zelf ook onderdeel van dat middenveld (vorig seizoen wat verder naar voren dan nu) en het is heerlijk competitief, en heb inderdaad vaker spannende races in de league dan in de officiële races.
Mooi voorbeeld is de kwalificatie-uitslag van gisteren. De nummers 11 t/m 19 zaten binnen 1 tiende (zelf was ik helaas de nummer 19). Het verschil met @joeristein 2 plekken voor me was zelfs maar 4 duizendste.

Heel gaaf en heel leerzaam om in zo'n competitief veld mee te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Hein
JPM85 schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:53:
[...]
..
In heat1 zag ik @Jan Hein & @tomolino 3 ronden achter elkaar het leven moeilijk maken in de chicane, ronde 4 was het ook gelijk einde oefening toen het mis ging voor Tom en hij geen controle meer had over de auto.
...
@tomolino Excuus voor de felle reactie op TS na de race, maar mijn reactie kwam voor uit het feit dat ik jullie 3 ronde op rij gigantisch hard zie vechten, waarbij het voor @Raimond613 al een keer mis ging. We verliezen meer dan 1.5 seconde per rondje op de gasten voor ons, enkel door de chicane en het treintje achter mij wordt per ronde langer. Prima om hard te racen, maar ik denk niet dat dezelfde keuzes gemaakt worden in official races.
...
Je frustratie begrijp ik gezien hoe het afliep, maar hard racen is wel een beetje het hele idee van het spelletje toch? :p Het kwam een beetje zo uit omdat we ongeveer dezelfde snelheid hadden en met de slipstream die ronden constant naast elkaar kwamen, volgens mij waren we in een braaf volgend treintje uiteindelijk niet of nauwelijks ingelopen op de mannen voor ons. Ik zal straks de replay nog eens nakijken, maar tot het momentje van Tom had ik eigenlijk het idee dat het best netjes en fair ging.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
Of ik zelf hard race of niet hangt helemaal van de situatie af... Soms ben ik een lul die enorm kan drukken bij de ander, elk gaatje benut om zij aan zij door de bocht te gaan of z'n auto heel verdedigend van bocht naar bocht rijd, en soms sta ik met plezier mijn plek af aan de ander. Hangt allemaal af van het grotere plaatje...wat er valt te winnen en verliezen met de strijd op de baan :)

-Ben ik (denk ik te zijn) de spreekwoordelijke Hamilton in gevecht met de spreekwoordelijke Latifi of vice versa (kan gevoelsmatig verschillen van baan tot baan) ;
-zitten we in de openingsfase of slotfase;
-rijden de auto's verder voor me toch wel bij me weg of rijden we hetzelfde tempo en 'moet' ik bij ze blijven;
-stormen er van verder naar achteren hongerige concurrenten aan of heb ik een comfortabel gaatje;
-kan ik de voorganger gebruiken als spreekwoordelijke haas en een deel van zijn pace / slipstream gebruiken om zelf harder te gaan;
-rijd ik tegen een spreekwoordelijke agressievere magnussen / verstappen of juist een cleane Raikkonen?

Zo gaf ik zondag in race 2 mijn plek aan @Luckeh zonder een momentje twijfel af, maar probeerde ik het Bas, naarmate de slotfase naderde wel wat moeilijker te maken en ging ik zelfs weer een klein beetje in de aanval op lucas (voor alles een eerste keer haha).

[ Voor 4% gewijzigd door B Tender op 28-12-2020 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Jan Hein schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:58:
[...]

Je frustratie begrijp ik gezien hoe het afliep, maar hard racen is wel een beetje het hele idee van het spelletje toch? :p Het kwam een beetje zo uit omdat we ongeveer dezelfde snelheid hadden en met de slipstream die ronden constant naast elkaar kwamen, volgens mij waren we in een braaf volgend treintje uiteindelijk niet of nauwelijks ingelopen op de mannen voor ons. Ik zal straks de replay nog eens nakijken, maar tot het momentje van Tom had ik eigenlijk het idee dat het best netjes en fair ging.
Ja & nee.
Vechten om positie is onderdeel van racen, maar racen is zo snel mogelijk x aantal rondjes afleggen. Het gevecht aangaan en daarbij 1 - 1.5 seconde per ronde verliezen omdat je 2-wijd de chicane induikt is niet sneller. Dan wordt tactisch racen, zeker als je daardoor achter je iedereen ziet aansluiten, de beste optie.

Zie onderstaand voorbeeld van ronde 2.
Bij ingaan van de esses is het gat naar Lucas 0.7 seconde (aansluiting) en Joep ligt 1.2 seconde achter mij (geen slipstream meer). Op het rechte stuk wordt het gat naar Joep zelfs groter, maar door het gevecht voor mij gaat het gat van 1.6 seconde voor de chicane naar 0.4 uitkomen chicane.

[Streamable: AT-cm_983341058]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 15:45
JPM85 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:32:
[...]

Ja & nee.
Vechten om positie is onderdeel van racen, maar racen is zo snel mogelijk x aantal rondjes afleggen. Het gevecht aangaan en daarbij 1 - 1.5 seconde per ronde verliezen omdat je 2-wijd de chicane induikt is niet sneller. Dan wordt tactisch racen, zeker als je daardoor achter je iedereen ziet aansluiten, de beste optie.
Dat is toch time-trial? :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Ik had wat tijd over vandaag, dus dacht 'ik probeer het weer een keer op de Nurbrugring' met de VRS serie.

Hoe geduldig ik in lap 1 ook was.. beide races eruit getikt door lui die de finish uiteindelijk niet haalden (ik wel, hetzij op 1 lap achterstand..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Hein
JPM85 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:32:
[...]

Ja & nee.

Zie onderstaand voorbeeld van ronde 2.
Bij ingaan van de esses is het gat naar Lucas 0.7 seconde (aansluiting) en Joep ligt 1.2 seconde achter mij (geen slipstream meer). Op het rechte stuk wordt het gat naar Joep zelfs groter, maar door het gevecht voor mij gaat het gat van 1.6 seconde voor de chicane naar 0.4 uitkomen chicane.

...
Yup dat je met tactisch rijden tijd kan winnen weet ik ook wel, maar ik vind je voorbeeld (en de 2 rondes voor het incident op twitch) eigenlijk geen schoolvoorbeeld van niet tactisch rijden. De Porsche is niet de Skip en in mijn ogen was het vrij normaal racen.

Het is uiteindelijk altijd een afweging tussen even wat tijd verliezen in een gevecht of op de lange duur meer tijd winnen door er voor te zitten en hopelijk weg te rijden. Met een Nick of Niels voor me weet ik wel wat sneller is, maar met Tom heb ik nog niet zo vaak samen gereden en ga je dus sowieso het gevecht aan. Tom zal exact hetzelfde hebben gedacht :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swoesh
En wat dan als ze die aansluiting wel hadden gehouden, dan de hele race maar achter Lucas aan blijven hobbelen en zo de finish over gaan? Een mooi gevecht is toch veel meer waard dan uiteindelijk 1 of 2 posities naar voren zitten?

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zie nogal wat incidenten in de diverse races dit seizoen die terug te voeren zijn aan het negeren van het simpele onderstaande plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebYuvYS8RlS1rAIpR77BFiLNoqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FxLHirJEgNL9DMmT4XHh4tP4.png?f=fotoalbum_large

Een kans moet er ook zijn om die te kunnen pakken. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Misschien een ideetje om die livery bij iedereen te verplichten voor de GoT league. :D
Swoesh schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:47:
En wat dan als ze die aansluiting wel hadden gehouden, dan de hele race maar achter Lucas aan blijven hobbelen en zo de finish over gaan? Een mooi gevecht is toch veel meer waard dan uiteindelijk 1 of 2 posities naar voren zitten?
Noem mij een optimist of een idealist maar ik vind het zelf leuk om meer dan 4 rondjes te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JoepW schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:24:
Ik zie nogal wat incidenten in de diverse races dit seizoen die terug te voeren zijn aan het negeren van het simpele onderstaande plaatje.

[Afbeelding]

Een kans moet er ook zijn om die te kunnen pakken. :Y
Volgens mij klopt de tekst niet. ;)
Als de voorkant van de andere auto bij jouw achterwiel zit, dan ben je er al bijna voorbij..

Moet het niet zijn de voorkant van jouw auto ten opzichte van de andere auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:32:
[...]

Volgens mij klopt de tekst niet. ;)
Als de voorkant van de andere auto bij jouw achterwiel zit, dan ben je er al bijna voorbij..

Moet het niet zijn de voorkant van jouw auto ten opzichte van de andere auto?
Als je het maar begrijpt. 8) plaatje is al oud en de originele begeleidende tekst was duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben bang dat ik binnenkort ook een nieuwe base nodig heb :(

Mijn huidige CSW (v1) centreert niet meer fatsoenlijk bij het opstarten, en de FFB voelt ook redelijk schokkerig de laatste tijd. Na tig keer opstarten centreert ie wel, en werkt ie verder ook (afgezien van het schokkerige).

Iemand misschien nog tips waar ik nog kan zoeken / proberen om dit op te lossen (dingen die ik kan smeren o.i.d.)?

Wel frappant dat na dik 8 jaar zonder issues, de pedalen en base in 3 weken tijd issues beginnen te geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-12-2020 18:55 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:53:
Ik ben bang dat ik binnenkort ook een nieuwe base nodig heb :(

Mijn huidige CSW (v1) centreert niet meer fatsoenlijk bij het opstarten, en de FFB voelt ook redelijk schokkerig de laatste tijd. Na tig keer opstarten centreert ie wel, en werkt ie verder ook (afgezien van het schokkerige).

Iemand misschien nog tips waar ik nog kan zoeken / proberen om dit op te lossen (dingen die ik kan smeren o.i.d.)?

Wel frappant dat na dik 8 jaar zonder issues, de pedalen en base in 3 weken tijd issues beginnen te geven.
Vervelend! Maar om te beginnen het verzoek om dit bericht in het juiste topic te plaatsen: kawaholic in "Racesturen, servo's en pedalen"

Dank en succes!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

@DarkPino , leer je rempedaal te gebruiken. Wat een serieuze mega kansloze dik trieste actie, voor de twee week op rij.
Adem in, adem uit

Met zulke kansloze figuren in een race, ga ik wel officials ipv GoT rijden, daar wordt tenminste enigzins nagedacht over geplaatste acties.

[ Voor 50% gewijzigd door BM op 29-12-2020 10:44 ]

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
57 seconden voor start Heat 2 liep Iracing vast.
Grid timer bleef staan. Kon alles nog wel aanklikken, maar gebeurde niets...

Hadden meer mensen hier last van?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Hier dan de beelden van deze ramptoerist, heeft weinig met racen te maken maar eerder moedwillig ieder zijn race verzieken. Deze meneer zit niet op teamspeak (na de aandacht die hier afgelopen weken aan is gegeven) en rijdt moedwillig 2 weken achter elkaar mensen vanachter ervan af. Is dit het niveau wat we accepteren? (vorige week reed hij Tobias er vanachter gewoon af).

Incident #1
Hier had Lucas een niet goede exit uit bocht, Joeri moest even van gas en zelfs even bijremmen, en @DarkPino gaat gewoon vol gas immer geradeaus dwars door Joeri, want uiteraard dat is de snelste weg toch? Gelukkig kon Joeri door.
https://streamable.com/y5qvh1

Incident #2
Waarbij Ton een mega slechte exit had (voorste auto) Joeri en mijzelf het beetje spannend maken, en Martijn bedenkt dat het goed idee is net voor de busstop 4 wijd van te maken, daarbij rijdt hij door Joeri heen (zijn signature move) en veroorzaakt dus de chaos. Helaas zoals vaak de veroorzaker die door kan rijden, door tikkie kan ik niet zo remmen zoals gebruikelijk en pak dus de slowdown mee. Daarna probeert hij weer door me heen te rijden.... om me er vanaf te beuken. Kansloos.

Dit ging om P1, met nog 20minuten te gaan ofzo.... jongen jongen

https://streamable.com/v04db5

[ Voor 0% gewijzigd door BM op 29-12-2020 10:45 ]

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 07:06
Mithriel schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:06:
Hier dan de beelden van deze ramptoerist, heeft weinig met racen te maken maar eerder moedwillig ieder zijn race verzieken. Deze meneer zit niet op teamspeak (na de aandacht die hier afgelopen weken aan is gegeven) en rijdt moedwillig 2 weken achter elkaar mensen vanachter ervan af. Is dit het niveau wat we accepteren? (vorige week reed hij Tobias er vanachter gewoon af).

Incident #1
Hier had Lucas een niet goede exit uit bocht, Joeri moest even van gas en zelfs even bijremmen, en @DarkPino gaat gewoon vol gas immer geradeaus dwars door Joeri, want uiteraard dat is de snelste weg toch? Gelukkig kon Joeri door.

Incident #2
Waarbij Ton een mega slechte exit had (voorste auto) Joeri en mijzelf het beetje spannend maken, en Martijn bedenkt dat het goed idee is net voor de busstop 4 wijd van te maken, daarbij rijdt hij door Joeri heen (zijn signature move) en veroorzaakt dus de chaos. Helaas zoals vaak de veroorzaker die door kan rijden, door tikkie kan ik niet zo remmen zoals gebruikelijk en pak dus de slowdown mee. Daarna probeert hij weer door me heen te rijden.... om me er vanaf te beuken. Kansloos.

Lieve Emiel: wellicht moet je eerst zelf wat beter leren rijden voordat je commentaar op een ander hebt.

Edit: en leren tellen

[ Voor 0% gewijzigd door BM op 29-12-2020 11:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

DarkPino schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:11:
[...]

Lieve Emiel: wellicht moet je eerst zelf wat beter leren rijden voordat je commentaar op een ander hebt.
Lieve Martijn, je kunt in dit spelletje in tegenstelling tot de offline spelletjes die je waarschijnlijk met cheats aan speelt niet dwars door mensen heen rijden. Dat doe je blijkbaar al 3 weken op rij.

Bovenstaande beelden... uhmm spreken voor zich.

Learn 2 drive

iRacing | Rig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

@Mithriel en @DarkPino ik heb een beter idee! Even afkoelen en rustig met elkaar gaan praten op teamspeak ofzo eventueel een 3e partij er bij die even meekijkt naar de beelden. Het hele topic volblaffen is denk ik niet de oplossing...

Na de race is er altijd een mogelijkheid om incidenten te bespreken op TeamSpeak, moet je wel op teamspeak aanwezig zijn natuurlijk...

[ Voor 22% gewijzigd door laforte op 28-12-2020 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

laforte schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:14:
@Mithriel en @DarkPino ik heb een beter idee! Even afkoelen en rustig met elkaar gaan praten op teamspeak ofzo eventueel een 3e partij er bij die even meekijkt naar de beelden. Het hele topic volblaffen is denk ik niet de oplossing...
Je hebt gelijk, als dit figuur naar aanleiding van bovenstaande beelden 0.00 schuld op zich neemt (en waarom zal de almachtige) dan heeft discussiëren inderdaad geen zin.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Incident #1

Incident #2

Even uitgezonderd van voorgeschiedenis, deze situaties komen voor.

Ik zou verwachten dat de achterste auto (van de onboard) in situatie 1 inderdaad inhoud, maar het gebeurd daar wel heel snel... Wat mij betreft race incident.

Die tweede... Tja, is het nodig om er daar 3 wijd van te maken, nee, maar het kan wel imho... Dat je dan bij die bocht met 4 man een probleem hebt, staat los van dit contact op het rechte stuk... Hij houdt op het rechte stuk behoorlijk strak zijn lijn, dus wat dat betreft doet hij imho weinig fout, afgezien van dat het een actie is die erg weinig kans van slagen heeft...

Wat er na het contact gebeurt in die 180 graden bocht, echt no clue, raken jullie elkaar daar nu 2x doordat de slowdown midden in die bocht gepakt wordt?

Als de voorgeschiedenis klopt (al weken betrokken bij dit soort incidenten), zou ik me toch afvragen of je niet iets meer marge moet pakken als deze coureur zijnde (mijn antwoord zou zijn, ja).

[ Voor 1% gewijzigd door BM op 29-12-2020 11:58 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
DarkPino schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:11:
[...]

Edit: en leren tellen
Ondanks dat er 50/50 zaken bij zitten, ben je nu al wel 3 weken achter elkaar betrokken bij incidenten die niet de schoonheidsprijs verdienen.

Imola ga je na een spin in Tosa keren op de racelijn, terwijl er verkeer aan komt. Aankomend verkeer kan je hierdoor niet meer ontwijken en er onstaat contact met @joeristein .
Op Summit Point rij je een mindere exit van @Beltoni gewoon volgas door op zijn achterkant. Vandaag doe je exact hetzelfde bij mij, nadat je ziet dat @Luckeh eraf gaat en ik dus moet liften om geen crash te veroorzaken.

Ik zou het bijzonder prettig vinden als je die momenten wel uit je races gaat halen.
Daarnaast ben je niet aanwezig op Teamspeak en horen/zien we je niet na afloop van een race bij een incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53

Incident #1

Incident #2

Incident 1 gebeurt ongeveer tien keer per race of zo? Voorste remt wat eerder of op vreemde plek en die dicht erachter geeft een zachtjes kusje. Shit happens, en dit heeft nog eens nul gevolg ook. Is race incident.

Incident 2. Tja. Jullie kunnen het met zijn 2en spannend maken, maar als er iemand met zoveel meer snelheid achteraankomt en je laat anderhalve auto ruimte in eerste instantie dan mag die hem daar toch tussen zetten? Of het verstandig is is een ander verhaal.

Dat jij dan niet kan remmen omdat de auto rechts de auto in het midden knijpt en aanrijdt is niet de fout van de auto in het midden vind ik.

Daarna is het gewoon rommelig en geen idee wat daar precies gebeurt.

[ Voor 1% gewijzigd door BM op 29-12-2020 11:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Los van de incidenten die plaatsvinden moeten we in ieder geval de wijze woorden van deze man (@Blerf) niet vergeten: Kort samengevat, laten we elkaar in ieder geval met respect blijven behandelen!!

'Goed dat zijn alle leuke dingen :) Nu dan toch even de minder leuke kanten; Meningen... er zijn er een hoop en ze komen uit alle hoeken en gaten, mensen uit de motorsport, mensen met een motorsport hart, mensen die al jaren simracen, jaren gamen, net begonnen zijn, etc... etc....

En ja van iedereen kun je leren ( mits je daar voor open staat ) En dat is zeker niet altijd makelijk, zeker wanneer je lekker in een race zat en toen in eens niet meer.

Anyway zonder hier een boekwerk van te maken ( wat lastig is als je een dislect bent )
Waar we met ze allen voor moeten waken is BETWETERIGHEID en de gepaarde onvriendelijkheid en kleinerende toon.

WE zijn hier met zijn allen om er iets leuks van te maken, en soms hoort daar ook gewoon bij incasseren of even slikken en denken okay F it kon gebeuren, niet alles hoeft tot in de diepte te worden uitgezocht.
En niet iedereen doet het vanuit de FOUTE intentie.

Dus laten we het een beetje vriendelijk houden met ze allen en leuk en wat minder serious! want het is een Sim, en niet onze job en daar voor mogen we soms wel even wat chiller over doen :)'

[ Voor 3% gewijzigd door Doubleoz op 28-12-2020 22:40 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 370 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies