Heerlijk, zo juist als 11de geeindigd met 0x op de Nordschleife in de VRS series
[ Voor 31% gewijzigd door Simbob op 23-12-2020 23:57 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Simbob op 23-12-2020 23:57 ]
Max force staat op 48Nm.Hathie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:44:
[...]
Wat is je max force in iracing ajb? Waarom is de slew rate limit zo enorm laag als ik vragen mag?
[ Voor 3% gewijzigd door Session30 op 24-12-2020 10:38 ]
Dat bugje zal toch getest moeten worden..Luckeh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:21:
[...]
Ja, je was niet de enige. We hebben de server settings nog gecontroleerd na afloop, maar tasten nog in de duister waarom de eerste heat geskipped is. Het lijkt alsof we tegen een bugje zijn aangelopen.
Ja het is jammer dat we maar 1 race hadden gisteren, doen we hem eindelijk een keer krijgen we ditSession30 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 09:42:
[...]
Dat bugje zal toch getest moeten worden..
Nog een avondje Nordschleife dan maar?
Doordat ik gisteren gemist heb vanwege een digiborrel van het werk, lijkt het me tof als er nog een race georganiseerd wordt. Gewoon omdat dit gewoon een gave baan is.Doubleoz schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:30:
Als er behoefte aan is om nogmaals een race te organiseren op de Nordschleife met de GT3 dan kunnen we dat natuurlijk regelen. De vraag is dan alleen wat een goede datum daarvoor is en of we die bug eruit krijgen waardoor die 1e race niet lukte.
Idee a.s. dinsdagavond de 29e?
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
[ Voor 13% gewijzigd door AOC op 24-12-2020 11:46 ]
Een GT3 auto zoals beschikbaar voor de VRS-sprint serie, circuits die in de VRS-sprint serie zitten van iRacing.Waterkoker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:43:
Ik begrijp dus dat de GOT groep zich bezig houdt met de GT3? Wat zou ik moeten aanschaffen om aan te kunnen sluiten? Het afspreken van races lijkt mij toch leuker dan de random races die ik nu pak
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Mijn opmerking was misschien niet heel serieus bedoeld, maar ik vind het een erg goed ideeDoubleoz schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:30:
Als er behoefte aan is om nogmaals een race te organiseren op de Nordschleife met de GT3 dan kunnen we dat natuurlijk regelen. De vraag is dan alleen wat een goede datum daarvoor is en of we die bug eruit krijgen waardoor die 1e race niet lukte.
Een GT3 auto lijkt mij slim om mee te doen aan de GT3 racesWaterkoker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:43:
Ik begrijp dus dat de GOT groep zich bezig houdt met de GT3? Wat zou ik moeten aanschaffen om aan te kunnen sluiten? Het afspreken van races lijkt mij toch leuker dan de random races die ik nu pak
Of toch kiezen voor de zondag/maandag serie, keuze keuzes
[ Voor 4% gewijzigd door JPM85 op 24-12-2020 11:54 ]
De snelheid van een 919 in real life is pas absurd op deze baan.Jan Hein schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:32:
Vond het ook heel erg gaaf gisteren op de Ring!
Bizar hoe google deze relatie nu lijkt te leggen, maar ik vond vanochtend het volgende filmpje bovenaan mijn Youtube (kan ook toeval zijn, maar heb de afgelopen tijd niet specifiek gezocht op GT3 of de Ring voor zover ik mij herinner).
Ik reed gisteren dan wel niet in de Merc, maar mijn rempunten en lijnen in iRacing komen toch wel erg goed overeen met het echie:
[YouTube: Nürburgring Nordschleife Helmet Cam POV GetSpeed Mercedes AMG GT3 Fabian Schiller]
En de mooie BMW GT3 hebben ze weggehaald uit de serieJPM85 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:47:
[...]
Een GT3 auto lijkt mij slim om mee te doen aan de GT3 races![]()
Je kan kiezen uit een Mercedes, Ferrari (let op, hebben ook een GTE), Audi, BMW (die met de lelijke neus, de mooie is een GT4), Ford, McLaren & Lambo.
Op mij kun je rekenen!Doubleoz schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:30:
Dat wordt even in de buidel tastenpatricks8 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:47:
[...]
Een GT3 auto zoals beschikbaar voor de VRS-sprint serie, circuits die in de VRS-sprint serie zitten van iRacing.
Tijdens seizoen 1 wordt op donderdag avond geraced vanaf 19:30 met eerst 90 min open practice en vervolgens kwalificatie en 2 heats. Deze week en volgende week zijn uitzonderingen vanwege de feestdagen en wordt er op woensdagavond gereden met dezelfde tijden.
De circuit die je niet in de store ziet, heb je al. Banen als Oran Park, Laguna Seca en Oulton Park zitten in het basispakket.Waterkoker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:06:
[...]
Dat wordt even in de buidel tastenop de site van Got vind ik de volgende tracks. Veranderd dat elk jaar en blijf je nieuwe tracks aanschaffen?
Donderdag programma – VRS Sprint serie
Circuit de Spa-Francorchamps – Grand Prix Pits
Nürburgring Combined – Gesamtstrecke VLN (Op woensdag ivm Kerst)
Donington Park Racing Circuit – National (Op woensdag ivm Oudjaar)
Road America – Full Course
Detroit Grand Prix at Belle Isle – Belle Isle
Oran Park Raceway – Grand Prix
Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari – Grand Prix
WeatherTech Raceway at Laguna Seca – Full Course
Oulton Park Circuit – Internationa
Sebring International Raceway – International
Phillip Island Circuit
Suzuka International Racing Course – Grand Prix
Ook kan ik sommige circuits niet vinden in de store van iRacing
Circuits rouleren ook per seizoen.Waterkoker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:06:
[...]
Dat wordt even in de buidel tastenop de site van Got vind ik de volgende tracks. Veranderd dat elk jaar en blijf je nieuwe tracks aanschaffen?
Donderdag programma – VRS Sprint serie
Circuit de Spa-Francorchamps – Grand Prix Pits
Nürburgring Combined – Gesamtstrecke VLN (Op woensdag ivm Kerst)
Donington Park Racing Circuit – National (Op woensdag ivm Oudjaar)
Road America – Full Course
Detroit Grand Prix at Belle Isle – Belle Isle
Oran Park Raceway – Grand Prix
Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari – Grand Prix
WeatherTech Raceway at Laguna Seca – Full Course
Oulton Park Circuit – Internationa
Sebring International Raceway – International
Phillip Island Circuit
Suzuka International Racing Course – Grand Prix
Ook kan ik sommige circuits niet vinden in de store van iRacing
https://docs.google.com/s...7HHy0/edit#gid=21032433615 out of 10 Tier A tracks will be run each season, each track 2x in 2020
3 out of 11 Tier B tracks will be run each season, each track 1x or 2x in 2020
2 out of 11 Tier C tracks will be run each season, voted in tracks 1x or 2x in 2020
2 out of 9 Tier D tracks will be run each season, voted in tracks 1x in 2020
1 Tier X track, which was not on the schedule since S3 2018, wins in its tier
new tracks are on the schedule of the next possible season
If a track was 3 times in a row on the schedule, it takes a brake for one season
[ Voor 14% gewijzigd door AOC op 24-12-2020 15:03 ]
Allereerst welkom! De Mercedes AMG GT3 is één van de auto's die zich relatief makkelijk laat besturen. Prima keuze als je instapt in de GT3 klasse al zal je daarvoor wel minimaal je C licentie moeten behalen zoals je zelf al schrijft. Maar dat kan vrij snel gaan. In je account - my profile settings kan je zien wat daarvoor moet gebeuren.Waterkoker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:37:
Zojuist de mercedes amg gt3. Rijdt veel leuker dan de mazda mx5. Nu moet ik wel zeggen dat in iRacing de auto's veel meer vergevingsgezind zijn dan in b.v. een asetto corsa / rfactor. Daar valt als beginner zijnde bijna niet te rijden zonder abs/trc etc
oh crap, ik zit nog in class d. Zo te zien kan je dan geen races pakken in de Gt3
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Ik heb de setups zelf niet bekeken maar vaak is het verschil tussen safe en normaal bij VRS, de vleugel en rake van de auto.Simbob schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:18:
Zojuist 7de op de Nurburgring met de Audi, heerlijke auto, maar nu het volgende.
Ik heb mijn races op de Ring gereden met de R Safe setup van VRS. Met deze setup kan ik de auto in bedwang houden in de vele bochten. Maar met de normale setup van VRS van dit circuit verlies ik de auto te snel. De topsnelheid ligt ook een stuk hoger dan de safe setup wat fijn is en dat mis ik. Nu word ik, zeker op de lange rechte stukken snel bijgehaald.
Iemand een idee waarom de auto snel snel uitbreekt in de bocht?
Volgens mij staat de aero balance veel verder naar achter bij de normale setup en ook minder vleugel. Misschien daardoor dat hij onstabieler is?Simbob schreef op donderdag 24 december 2020 @ 20:18:
Zojuist 7de op de Nurburgring met de Audi, heerlijke auto, maar nu het volgende.
Ik heb mijn races op de Ring gereden met de R Safe setup van VRS. Met deze setup kan ik de auto in bedwang houden in de vele bochten. Maar met de normale setup van VRS van dit circuit verlies ik de auto te snel. De topsnelheid ligt ook een stuk hoger dan de safe setup wat fijn is en dat mis ik. Nu word ik, zeker op de lange rechte stukken snel bijgehaald.
Iemand een idee waarom de auto snel snel uitbreekt in de bocht?
Ja ligt aan de auto, LMP2 pas ik TC nog wel eens aan, en Brake Bias pas ik aan mits ik vind dat de achterkant te instabiel begint te worden tijdens het remmen. ( kan soms per bocht verschillen in de race )kampers schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:42:
Mensen hier die setups gebruiken van VRS, Craigs, PDS.. ?
Passen jullie nog dingen aan zoals ABS, TC? Ik heb in het afstellen van wagens geen ervaring. Wat ik eens aanpas is de wing, voor meer of minder downforce.
Brake Bias kom ik ook zelden tot nooit aan.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ik pas eigenlijk nooit iets aan. Heb te weinig verstand van het afstellen van setups dus ben bang dat ik het slechter maak. Daarnaast zal het rendement wat ik hier naar verwachting mee kan halen ook beperkt zijn. Als de reguliere setup me niet goed bevalt dan pak ik meestal sneller de 'safe' setup i.p.v. dat ik zelf de setup instellingen zal wijzigen.kampers schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:42:
Mensen hier die setups gebruiken van VRS, Craigs, PDS.. ?
Passen jullie nog dingen aan zoals ABS, TC? Ik heb in het afstellen van wagens geen ervaring. Wat ik eens aanpas is de wing, voor meer of minder downforce.
Brake Bias kom ik ook zelden tot nooit aan.
Ik ben er ook geen held in maar sommige dingen kun je makkelijk testen, en het is ook wel goed om te kijken wat nou de verschillen zijn tussen Safe en R, op deze manier weet je dus waar je mee kunt testen/proberen en wat te leren.Doubleoz schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 08:54:
[...]
Ik pas eigenlijk nooit iets aan. Heb te weinig verstand van het afstellen van setups dus ben bang dat ik het slechter maak. Daarnaast zal het rendement wat ik hier naar verwachting mee kan halen ook beperkt zijn. Als de reguliere setup me niet goed bevalt dan pak ik meestal sneller de 'safe' setup i.p.v. dat ik zelf de setup instellingen zal wijzigen.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Helemaal mee eens! Het staat ook op mijn race doelstellingen voor 2021 om me daar meer in te verdiepen.Blerf schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:44:
[...]
Ik ben er ook geen held in maar sommige dingen kun je makkelijk testen, en het is ook wel goed om te kijken wat nou de verschillen zijn tussen Safe en R, op deze manier weet je dus waar je mee kunt testen/proberen en wat te leren.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Dan moet je even kijken of 1 van de gratis auto's in d-class op een gratis baan rijdt deze week en dan een paar time trials rijden voor de mpr en zorgen dat je sr hoog genoeg isWaterkoker schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:37:
Zojuist de mercedes amg gt3. Rijdt veel leuker dan de mazda mx5. Nu moet ik wel zeggen dat in iRacing de auto's veel meer vergevingsgezind zijn dan in b.v. een asetto corsa / rfactor. Daar valt als beginner zijnde bijna niet te rijden zonder abs/trc etc
oh crap, ik zit nog in class d. Zo te zien kan je dan geen races pakken in de Gt3
[ Voor 31% gewijzigd door TiemenC op 27-12-2020 11:02 ]
Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)
Geef even een seintje wanneer je het genoeg snaptDoubleoz schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:21:
[...]
Helemaal mee eens! Het staat ook op mijn race doelstellingen voor 2021 om me daar meer in te verdiepen.
Kom je van single of triple screen. Ik ben paar weken geleden omgegaan van single screen (FOV 52 graden) naar de Oculus Rift S. Het is echt een wereld van verschil maar wel even wennen. Binnen een uurtje of 2 zat ik weer op mijn oude tempo en vrij snel daarna ging ik ook een stuk harder. Je hebt dusdanig veel overzicht (en immersie), echt genieten!laforte schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:57:
Vanavond mijn eerste VR raceik ben benieuwd wat het wordt. Overlay enzo is allemaal nog een beetje lastig maar ik probeer het gewoon. Als ik de finish haal is het doel bereikt.
Ik heb al even geoefend en succes vanavond voor diegene die de Esses volgas gaan nemen. Ik heb het een paar keer geprobeerd en het wil maar met samengeknepen billetjes.
Ik kom van een triple screen soort van setup, waarbij ik 3 24 inch (verschillende merken) op mijn bureau had staan. Ik heb gekozen voor VR, als het niet bevalt verkoop ik het en dan koop ik 3 nieuwe schermen met een alu profiel ophang frame.Beltoni schreef op zondag 27 december 2020 @ 18:30:
[...]
Kom je van single of triple screen. Ik ben paar weken geleden omgegaan van single screen (FOV 52 graden) naar de Oculus Rift S. Het is echt een wereld van verschil maar wel even wennen. Binnen een uurtje of 2 zat ik weer op mijn oude tempo en vrij snel daarna ging ik ook een stuk harder. Je hebt dusdanig veel overzicht (en immersie), echt genieten!
[ Voor 6% gewijzigd door Doubleoz op 27-12-2020 23:00 ]
No worries!Doubleoz schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:58:
Teleurstellende avond voor mezelf. Met name tweede race verlies ik de auto bij de chicane en kom daardoor op het gras terecht. Daar zit een flinke kuil waar ik over heen moest, helaas brak daarna mijn auto naar links uit en raakte @TiemenC. Vooral vervelend voor hem dat ik zijn race verpest maar auto was out of control. Gelukkig heeft hij mij het vergeven:)
Maar het blijft toch een lastige auto die Porsche. Iedere keer op een nieuwe baan heb ik echt wel de nodige tijd nodig om een race zonder fouten te rijden. Hopelijk morgenavond dat het beter gaat...
Edit: wel bijzonder @TiemenC hoe je in de grond verdwijnt....
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
VRS al een keer geprobeerd? Ik ben ook niet snel maar door VRS haal ik er wel het meeste uit naar mijn gevoel.Imac2011 schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:07:
Gisteravond was er ook weer 1 om snel te vergeten .Ik had zelfs s'middags geoefend op Watkins en veel geprobeerd qua settings.Uiteindelijk na veel proberen setting gevonden waarmee ik constante rondjes kon draaien en een beetje ontdekt / gevoeld wat het effect was .Daarna practice gejoined en tot mijn frustratie zijn er al weer voor mij onmogelijke rondetijden neergezet door de racegoden hier.![]()
Het werd al snel drukker waardoor het constant proberen te zijn niet meeviel.Porsche gedroeg zich compleet anders dan in mijn eigen practice , zal de baantemp wel zijn ? Dus diverse andere set ups geprobeerd waarmee het ook niet best ging.Van alles geprobeerd maar zelfs als ik voor mijn doen laat rem wordt ik alsnog ingehaald alsof ik stil sta , als ik nog later rem ga ik eraf.Snap echt niet waar jullie die bochtensnelheid /grip vandaan halen.Hoe langer ik meedoe hoe minder ik er van snap geloof ik.Filmpjes gekeken en uitleg gelezen van echte coureurs hoe dit hok te rijden qua remgedrag , coasten en hoe op het gas gaan , ik wordt er niks sneller van .
Vanavond nieuwe poging
Nog steeds niet geprobeerd , nog steeds in overweging om eens te proberen .laforte schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:20:
[...]
VRS al een keer geprobeerd? Ik ben ook niet snel maar door VRS haal ik er wel het meeste uit naar mijn gevoel.
De inschrijvingen voor het nieuwe seizoen van Virtual Oval zijn inmiddels geopend!Niellie41 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:09:
Het nieuwe seizoen van de Class B, begint op woensdag 20 januari. Mocht iemand mee willen doen, houd de website van Virtual Oval in de gaten.
Ze maken zich al klaar voor het nieuwe seizoen en ik zie dat het nieuwe schema ook al bijna klaar is:
https://virtual-oval.de/?s=151&p=calendar
Races zijn om de week. Op de andere woensdag rijden ze met de Trucks (Class C). Op zondag (elke week) rijden ze met de Cup (Class A) auto's.
No worries: ik heb me gisteren in de top 4 gekwalificeerd, maar ook ik vraag me af waar @Swoesh die grip vandaan haalt hoor. Er is altijd baas boven baasImac2011 schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:07:
Gisteravond was er ook weer 1 om snel te vergeten .Ik had zelfs s'middags geoefend op Watkins en veel geprobeerd qua settings.Uiteindelijk na veel proberen setting gevonden waarmee ik constante rondjes kon draaien en een beetje ontdekt / gevoeld wat het effect was .Daarna practice gejoined en tot mijn frustratie zijn er al weer voor mij onmogelijke rondetijden neergezet door de racegoden hier.![]()
Het werd al snel drukker waardoor het constant proberen te zijn niet meeviel.Porsche gedroeg zich compleet anders dan in mijn eigen practice , zal de baantemp wel zijn ? Dus diverse andere set ups geprobeerd waarmee het ook niet best ging.Van alles geprobeerd maar zelfs als ik voor mijn doen laat rem wordt ik alsnog ingehaald alsof ik stil sta , als ik nog later rem ga ik eraf.Snap echt niet waar jullie die bochtensnelheid /grip vandaan halen.Hoe langer ik meedoe hoe minder ik er van snap geloof ik.Filmpjes gekeken en uitleg gelezen van echte coureurs hoe dit hok te rijden qua remgedrag , coasten en hoe op het gas gaan , ik wordt er niks sneller van .
Vanavond nieuwe poging
+100Jimmy J. schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:05:
[...]
No worries: ik heb me gisteren in de top 4 gekwalificeerd, maar ook ik vraag me af waar @Swoesh die grip vandaan haalt hoor. Er is altijd baas boven baas
Anyway: ik heb gemerkt dat als je live meekijkt naar andere, rempunten zoeken een beetje verneukeratief kan zijn. Door latency kan het lijken alsof iemand onmogelijk laat remt. Heb even voor je uitgetekend waar gisteren mijn rempunten lagen. Uiteraard afhankelijk van fuelload en temperatuur, maar als je voor deze punten de rem goed intrapt, moet je altijd wel safe zitten.
Bocht 1:
[Afbeelding]
Rem net iets voor het 300 meter bordje. Eerder remmen in bocht 1 is niet gelijk drama, je kunt vaak eerder op je gas namelijk. Naarmate een sessie langer duurt ontstaat er op hetzelfde punt als het bordje vaak wat donkerder asfalt.
Bocht 2 en 3 omhoog: Een beetje liften is niet erg. Ik heb in race 1 denk ik geen een keer beide bochten volgas genomen. Liften wil niet gelijk zeggen 0% gas, maar als je met 90% gas op beide apexen zit, wordt de Porsche al de helft stabieler.
Bocht 4:
[Afbeelding]
Zelfde als bij bocht 1, maar dan 100 meter eerder. Rem plusminus bij het 400 meter bordje en je zit altijd safe. Ook hier is eerder remmen niet gelijk drama, omdat je vaak volgas door het links-rechts gedeelte van de busstop kan dan. Dit lukt niet als je net ietsjes te laat remt.
Die lange doordraaier naar rechts is een beetje op gevoel en uit laten rollen. Die heeft niet echt een rempunt.
Ik ben de bochtnummers kwijt, maar dit is mijn volgende brake-marker:
[Afbeelding]
Hier zit een stukje waar er rechts van de witte lijn een beetje asfalt bij komt. Ook hier weer remmen voordat je dit punt raakt, om safe te zitten. Het 300m bordje is wat aan de late kant.
Laatste bocht is weer op gevoel en afhankelijk hoe ik uit die een-na-laatste kom.
Als je elke ronde voor die punten remt, zul je je nooit verremmen, Het enige wat je dan nog moet doen is die verrekte kont in bedwangen houden, en daarbij scheelt de achtervleugel op 9 al een hele hoop. Doe ook extra voorzichtig als je een keer glijdt achter: je hebt hier nog 3 bochten last van en na een goed overstuur moment is de kans dat dat een bocht later weer gebeurt 20x zo groot
De 911 Cup is dé auto bij uitstek om het 'lekker rustig aan' te doen. Hard pushen wordt eerder bestraft dan in andere auto's.
[ Voor 14% gewijzigd door Swoesh op 28-12-2020 10:13 ]
Ik heb gisteren in de practice ff naar je snelste ronde gekeken en waar je sowieso veel tijd laat liggen is in de chicane. Je kan daar een veel agressievere lijn rijden (lees: over de kerbs heen 'afsnijden'). Jij bent heel braaf om de kerbs heen aan het sturen en dat kost je enorm veel snelheid.Imac2011 schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:07:
Vanavond nieuwe poging
En dit laat ook direct zien dat het juiste rempunt pas het begin is van de goede rondetijd. Ik rem op exact dezelfde plekken, maar kom ook standaard 0.7 te kort op de ronde van @Jimmy J.. Waarschijnlijk net een wat hogere bochtensnelheid en wat eerder op het gas, terwijl ik het idee heb dat het echt niet veel harder kan.Jimmy J. schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:05:
[...]
No worries: ik heb me gisteren in de top 4 gekwalificeerd, maar ook ik vraag me af waar @Swoesh die grip vandaan haalt hoor. Er is altijd baas boven baas
Anyway: ik heb gemerkt dat als je live meekijkt naar andere, rempunten zoeken een beetje verneukeratief kan zijn. Door latency kan het lijken alsof iemand onmogelijk laat remt. Heb even voor je uitgetekend waar gisteren mijn rempunten lagen. Uiteraard afhankelijk van fuelload en temperatuur, maar als je voor deze punten de rem goed intrapt, moet je altijd wel safe zitten.
Bocht 1:
[Afbeelding]
Rem net iets voor het 300 meter bordje. Eerder remmen in bocht 1 is niet gelijk drama, je kunt vaak eerder op je gas namelijk. Naarmate een sessie langer duurt ontstaat er op hetzelfde punt als het bordje vaak wat donkerder asfalt.
Bocht 2 en 3 omhoog: Een beetje liften is niet erg. Ik heb in race 1 denk ik geen een keer beide bochten volgas genomen. Liften wil niet gelijk zeggen 0% gas, maar als je met 90% gas op beide apexen zit, wordt de Porsche al de helft stabieler.
Bocht 4:
[Afbeelding]
Zelfde als bij bocht 1, maar dan 100 meter eerder. Rem plusminus bij het 400 meter bordje en je zit altijd safe. Ook hier is eerder remmen niet gelijk drama, omdat je vaak volgas door het links-rechts gedeelte van de busstop kan dan. Dit lukt niet als je net ietsjes te laat remt.
Die lange doordraaier naar rechts is een beetje op gevoel en uit laten rollen. Die heeft niet echt een rempunt.
Ik ben de bochtnummers kwijt, maar dit is mijn volgende brake-marker:
[Afbeelding]
Hier zit een stukje waar er rechts van de witte lijn een beetje asfalt bij komt. Ook hier weer remmen voordat je dit punt raakt, om safe te zitten. Het 300m bordje is wat aan de late kant.
Laatste bocht is weer op gevoel en afhankelijk hoe ik uit die een-na-laatste kom.
Als je elke ronde voor die punten remt, zul je je nooit verremmen, Het enige wat je dan nog moet doen is die verrekte kont in bedwangen houden, en daarbij scheelt de achtervleugel op 9 al een hele hoop. Doe ook extra voorzichtig als je een keer glijdt achter: je hebt hier nog 3 bochten last van en na een goed overstuur moment is de kans dat dat een bocht later weer gebeurt 20x zo groot
De 911 Cup is dé auto bij uitstek om het 'lekker rustig aan' te doen. Hard pushen wordt eerder bestraft dan in andere auto's.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik zou hier sowieso eens een keer naar kijken, zonder abbonement kan je ook 1 keer in de week gratis je baan snelste ronde vergelijken met die van VRS ( let wel op, dit is één sessie van 4 uur waarin je dus al je informatie moet halen)Imac2011 schreef op maandag 28 december 2020 @ 08:23:
[...]
Nog steeds niet geprobeerd , nog steeds in overweging om eens te proberen .
Ik vind al je rempunten vrij laat eigenlijk! Misschien ligt het aan hoe je een rempunt interpreteert (rem je zodra je auto langs dat bordje zit, of zodra het bordje uit je beeld verdwijnt? Dat kan zomaar 20-30m schelen). Ik had niet het idee dat ik veel eerder remde dan iedereen om me heen (inclusief jij) gisteren dus wellicht dat het daar aan ligt. Vooral T1 rem ik echt al voor ik naast het 300m bordje zit. Als ik tot 300m wacht ben ik echt kansloos te laat.Jimmy J. schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:05:
[...]
Heb even voor je uitgetekend waar gisteren mijn rempunten lagen. Uiteraard afhankelijk van fuelload en temperatuur, maar als je voor deze punten de rem goed intrapt, moet je altijd wel safe zitten.
Belangrijke nuance inderdaad. Ik rem 'safe' als deze borden/punten uit mijn zicht verdwijnen. In het 2de kwalificatierondje rem ik wel ongeveer op het moment dat mijn auto op/naast die punten zit, maar dan is er geen marge meer. In de race in een treintje kan het goed zijn dat je overal 100m eerder moet remmen (en dan ietsjes minder hard).NickThissen schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:18:
[...]
Ik vind al je rempunten vrij laat eigenlijk! Misschien ligt het aan hoe je een rempunt interpreteert (rem je zodra je auto langs dat bordje zit, of zodra het bordje uit je beeld verdwijnt? Dat kan zomaar 20-30m schelen). Ik had niet het idee dat ik veel eerder remde dan iedereen om me heen (inclusief jij) gisteren dus wellicht dat het daar aan ligt. Vooral T1 rem ik echt al voor ik naast het 300m bordje zit. Als ik tot 300m wacht ben ik echt kansloos te laat.
Ook daar rem je echt wel voor 300m toch?Jimmy J. schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:29:
[...]
Belangrijke nuance inderdaad. Ik rem 'safe' als deze borden/punten uit mijn zicht verdwijnen. In het 2de kwalificatierondje rem ik wel ongeveer op het moment dat mijn auto op/naast die punten zit, maar dan is er geen marge meer. In de race in een treintje kan het goed zijn dat je overal 100m eerder moet remmen (en dan ietsjes minder hard).
Ik denk dat je met die laatste zin echt het allerbelangrijkste zegt.NickThissen schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:37:
[...]
Ook daar rem je echt wel voor 300m toch?
[Afbeelding]
Eerste frame wat ik kon vinden met rem, en daar zit je al op ~10% dus was al te laat denk ik
Lastig in te schatten maar dit is zeker 10-20m voor 300m denk ik.
Maar dat is inderdaad ook ongeveer mijn rempunt en precies wat ik bedoel: op 300m remmen is te laat zeker in de race. Ik denk dat @Imac2011 zich daar misschien ook op verkijkt en alleen maar later probeert te remmen. Vooral in de Porsche moet je gewoon rustig en op tijd remmen.
Misschien komen ze daarom binnendoor.NickThissen schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:54:
Heb je daar een replay van ofzo? Want als jij na 300m pas remt geloof ik niet dat er nog mensen binnendoor komen, zo laat kun je echt niet remmen en nog normaal de bocht halen.
Tegenwoordig is dat 'vrije' achterwiel in de remzone wel weer de standaard he, vooral op 600 cc fietsenImac2011 schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:48:
...
In real life racing (ongeveer 20 jaar geleden) ben ik met de motor op Zandvoort door een Marshall van de baan afgehaald om te vragen of ik wist dat mijn achterwiel einde rechte stuk elke ronde omhoog kwam.Dat wist ik dus vondt hij het geen probleem en mocht verder rijden , maar vertelde me ook dat ik beter wat vloeiender kon gaan rijden omdat dat sneller was
Schijnbaar ben ik meer van het hakken en zagenen minder van souplesse en aan andere kant te voorzichtig met de curbs.? Lastig hoor dat simmen..
[ Voor 3% gewijzigd door TiemenC op 28-12-2020 12:15 ]
Geen replay van , maar die bocht haal ik idd nooit zonder helemaal wijd te gaan.Omdat ik toch steeds wordt ingehaald blijf ik het maar proberen omdat het anderen wel lukt
Niet eens gezien dat we zo dicht bij elkaar zaten in de Q.Elbaceever schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:56:
Quali: ik weet van mezelf dat ik doorgans een sterke quali rijdt (tov m'n racepace) en deze avond was niet anders. (voor mijn doen) een snelle 1:12:943 (1 duizendste sneller dan @JPM85)
Helemaal mee eens. Ik ben zelf ook onderdeel van dat middenveld (vorig seizoen wat verder naar voren dan nu) en het is heerlijk competitief, en heb inderdaad vaker spannende races in de league dan in de officiële races.MDenessen schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:17:
Vinden jullie ook dat het niveau van de GoT league behoorlijk is toegenomen de laatste tijd ?
Zeker als ik het vergelijk met mijn eerste GoT seizoen toen we de BMW M8 fixed reden.
De top 10 is een klasse apart maar lijkt nog steeds sterker te worden.![]()
En dan heb je een groot middenveld dat elk seizoen groter, beter en competitiever wordt.
Ik ben ook onderdeel van dat middenveld en moet het in de league opnemen tegen een stuk of 25 rijders die ongeveer hetzelfde niveau hebben. En dat niveau wordt steeds hoger waardoor ik steeds een tandje moet bijzetten.
De officiele races zijn dan maar relatief makkelijk. Bij de Indy Pro zat ik altijd in de topsplit en nu bij de Porsche Cup ook meestal (net).![]()
Maar daar liggen de niveau verschillen niet zo dicht bij elkaar en verspreidt het veld zich meer. En daar heb je natuurlijk niet een deelnemersveld van 40 of 50 rijders.
Daarom is de GoT league ook zo leerzaam, ik heb het gevoel dat ik meegroei met het super competitieve middenveld.
Je frustratie begrijp ik gezien hoe het afliep, maar hard racen is wel een beetje het hele idee van het spelletje toch?JPM85 schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:53:
[...]
..
In heat1 zag ik @Jan Hein & @tomolino 3 ronden achter elkaar het leven moeilijk maken in de chicane, ronde 4 was het ook gelijk einde oefening toen het mis ging voor Tom en hij geen controle meer had over de auto.
...
@tomolino Excuus voor de felle reactie op TS na de race, maar mijn reactie kwam voor uit het feit dat ik jullie 3 ronde op rij gigantisch hard zie vechten, waarbij het voor @Raimond613 al een keer mis ging. We verliezen meer dan 1.5 seconde per rondje op de gasten voor ons, enkel door de chicane en het treintje achter mij wordt per ronde langer. Prima om hard te racen, maar ik denk niet dat dezelfde keuzes gemaakt worden in official races.
...
[ Voor 4% gewijzigd door B Tender op 28-12-2020 14:33 ]
Ja & nee.Jan Hein schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:58:
[...]
Je frustratie begrijp ik gezien hoe het afliep, maar hard racen is wel een beetje het hele idee van het spelletje toch?Het kwam een beetje zo uit omdat we ongeveer dezelfde snelheid hadden en met de slipstream die ronden constant naast elkaar kwamen, volgens mij waren we in een braaf volgend treintje uiteindelijk niet of nauwelijks ingelopen op de mannen voor ons. Ik zal straks de replay nog eens nakijken, maar tot het momentje van Tom had ik eigenlijk het idee dat het best netjes en fair ging.
Dat is toch time-trial?JPM85 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:32:
[...]
Ja & nee.
Vechten om positie is onderdeel van racen, maar racen is zo snel mogelijk x aantal rondjes afleggen. Het gevecht aangaan en daarbij 1 - 1.5 seconde per ronde verliezen omdat je 2-wijd de chicane induikt is niet sneller. Dan wordt tactisch racen, zeker als je daardoor achter je iedereen ziet aansluiten, de beste optie.
Yup dat je met tactisch rijden tijd kan winnen weet ik ook wel, maar ik vind je voorbeeld (en de 2 rondes voor het incident op twitch) eigenlijk geen schoolvoorbeeld van niet tactisch rijden. De Porsche is niet de Skip en in mijn ogen was het vrij normaal racen.JPM85 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:32:
[...]
Ja & nee.
Vechten om positie is onderdeel van racen, maar racen is zo snel mogelijk x aantal rondjes afleggen. Het gevecht aangaan en daarbij 1 - 1.5 seconde per ronde verliezen omdat je 2-wijd de chicane induikt is niet sneller. Dan wordt tactisch racen, zeker als je daardoor achter je iedereen ziet aansluiten, de beste optie.
Zie onderstaand voorbeeld van ronde 2.
Bij ingaan van de esses is het gat naar Lucas 0.7 seconde (aansluiting) en Joep ligt 1.2 seconde achter mij (geen slipstream meer). Op het rechte stuk wordt het gat naar Joep zelfs groter, maar door het gevecht voor mij gaat het gat van 1.6 seconde voor de chicane naar 0.4 uitkomen chicane.
...
Noem mij een optimist of een idealist maar ik vind het zelf leuk om meer dan 4 rondjes te rijden.Swoesh schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:47:
En wat dan als ze die aansluiting wel hadden gehouden, dan de hele race maar achter Lucas aan blijven hobbelen en zo de finish over gaan? Een mooi gevecht is toch veel meer waard dan uiteindelijk 1 of 2 posities naar voren zitten?
Volgens mij klopt de tekst niet.JoepW schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:24:
Ik zie nogal wat incidenten in de diverse races dit seizoen die terug te voeren zijn aan het negeren van het simpele onderstaande plaatje.
[Afbeelding]
Een kans moet er ook zijn om die te kunnen pakken.
Als je het maar begrijpt.Olaf van der Spek schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:32:
[...]
Volgens mij klopt de tekst niet.
Als de voorkant van de andere auto bij jouw achterwiel zit, dan ben je er al bijna voorbij..
Moet het niet zijn de voorkant van jouw auto ten opzichte van de andere auto?
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 28-12-2020 18:55 ]
Vervelend! Maar om te beginnen het verzoek om dit bericht in het juiste topic te plaatsen: kawaholic in "Racesturen, servo's en pedalen"Hoogie2004 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:53:
Ik ben bang dat ik binnenkort ook een nieuwe base nodig heb![]()
Mijn huidige CSW (v1) centreert niet meer fatsoenlijk bij het opstarten, en de FFB voelt ook redelijk schokkerig de laatste tijd. Na tig keer opstarten centreert ie wel, en werkt ie verder ook (afgezien van het schokkerige).
Iemand misschien nog tips waar ik nog kan zoeken / proberen om dit op te lossen (dingen die ik kan smeren o.i.d.)?
Wel frappant dat na dik 8 jaar zonder issues, de pedalen en base in 3 weken tijd issues beginnen te geven.
[ Voor 50% gewijzigd door BM op 29-12-2020 10:44 ]
[ Voor 0% gewijzigd door BM op 29-12-2020 10:45 ]
Lieve Emiel: wellicht moet je eerst zelf wat beter leren rijden voordat je commentaar op een ander hebt.Mithriel schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:06:
Hier dan de beelden van deze ramptoerist, heeft weinig met racen te maken maar eerder moedwillig ieder zijn race verzieken. Deze meneer zit niet op teamspeak (na de aandacht die hier afgelopen weken aan is gegeven) en rijdt moedwillig 2 weken achter elkaar mensen vanachter ervan af. Is dit het niveau wat we accepteren? (vorige week reed hij Tobias er vanachter gewoon af).
Incident #1
Hier had Lucas een niet goede exit uit bocht, Joeri moest even van gas en zelfs even bijremmen, en @DarkPino gaat gewoon vol gas immer geradeaus dwars door Joeri, want uiteraard dat is de snelste weg toch? Gelukkig kon Joeri door.
https://streamable.com/y5qvh1
Incident #2
Waarbij Ton een mega slechte exit had (voorste auto) Joeri en mijzelf het beetje spannend maken, en Martijn bedenkt dat het goed idee is net voor de busstop 4 wijd van te maken, daarbij rijdt hij door Joeri heen (zijn signature move) en veroorzaakt dus de chaos. Helaas zoals vaak de veroorzaker die door kan rijden, door tikkie kan ik niet zo remmen zoals gebruikelijk en pak dus de slowdown mee. Daarna probeert hij weer door me heen te rijden.... om me er vanaf te beuken. Kansloos.
Dit ging om P1, met nog 20minuten te gaan ofzo.... jongen jongen
https://streamable.com/v04db5
[ Voor 0% gewijzigd door BM op 29-12-2020 11:58 ]
Lieve Martijn, je kunt in dit spelletje in tegenstelling tot de offline spelletjes die je waarschijnlijk met cheats aan speelt niet dwars door mensen heen rijden. Dat doe je blijkbaar al 3 weken op rij.DarkPino schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:11:
[...]
Lieve Emiel: wellicht moet je eerst zelf wat beter leren rijden voordat je commentaar op een ander hebt.
[ Voor 22% gewijzigd door laforte op 28-12-2020 22:15 ]
Je hebt gelijk, als dit figuur naar aanleiding van bovenstaande beelden 0.00 schuld op zich neemt (en waarom zal de almachtige) dan heeft discussiëren inderdaad geen zin.laforte schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:14:
@Mithriel en @DarkPino ik heb een beter idee! Even afkoelen en rustig met elkaar gaan praten op teamspeak ofzo eventueel een 3e partij er bij die even meekijkt naar de beelden. Het hele topic volblaffen is denk ik niet de oplossing...
Even uitgezonderd van voorgeschiedenis, deze situaties komen voor.Mithriel schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:06:
Hier dan de beelden van deze ramptoerist, heeft weinig met racen te maken maar eerder moedwillig ieder zijn race verzieken. Deze meneer zit niet op teamspeak (na de aandacht die hier afgelopen weken aan is gegeven) en rijdt moedwillig 2 weken achter elkaar mensen vanachter ervan af. Is dit het niveau wat we accepteren? (vorige week reed hij Tobias er vanachter gewoon af).
Incident #1
Hier had Lucas een niet goede exit uit bocht, Joeri moest even van gas en zelfs even bijremmen, en @DarkPino gaat gewoon vol gas immer geradeaus dwars door Joeri, want uiteraard dat is de snelste weg toch? Gelukkig kon Joeri door.
Incident #2
Waarbij Ton een mega slechte exit had (voorste auto) Joeri en mijzelf het beetje spannend maken, en Martijn bedenkt dat het goed idee is net voor de busstop 4 wijd van te maken, daarbij rijdt hij door Joeri heen (zijn signature move) en veroorzaakt dus de chaos. Helaas zoals vaak de veroorzaker die door kan rijden, door tikkie kan ik niet zo remmen zoals gebruikelijk en pak dus de slowdown mee. Daarna probeert hij weer door me heen te rijden.... om me er vanaf te beuken. Kansloos.
[ Voor 1% gewijzigd door BM op 29-12-2020 11:58 ]
Ondanks dat er 50/50 zaken bij zitten, ben je nu al wel 3 weken achter elkaar betrokken bij incidenten die niet de schoonheidsprijs verdienen.DarkPino schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:11:
[...]
Lieve Emiel: wellicht moet je eerst zelf wat beter leren rijden voordat je commentaar op een ander hebt.
Edit: en leren tellen
Incident 1 gebeurt ongeveer tien keer per race of zo? Voorste remt wat eerder of op vreemde plek en die dicht erachter geeft een zachtjes kusje. Shit happens, en dit heeft nog eens nul gevolg ook. Is race incident.Mithriel schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:06:
Incident #1
Incident #2
[ Voor 1% gewijzigd door BM op 29-12-2020 11:58 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Doubleoz op 28-12-2020 22:40 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq