iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 371 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:32

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ernsthx schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:03:
57 seconden voor start Heat 2 liep Iracing vast.
Grid timer bleef staan. Kon alles nog wel aanklikken, maar gebeurde niets...

Hadden meer mensen hier last van?
Mogelijk Adje, maar verder niemand hierover gehoord. Balen man!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
ActualFantasy schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:37:
[...]

Incident 1 gebeurt ongeveer tien keer per race of zo? Voorste remt wat eerder of op vreemde plek en die dicht erachter geeft een zachtjes kusje. Shit happens, en dit heeft nog eens nul gevolg ook. Is race incident.

Incident 2. Tja. Jullie kunnen het met zijn 2en spannend maken, maar als er iemand met zoveel meer snelheid achteraankomt en je laat anderhalve auto ruimte in eerste instantie dan mag die hem daar toch tussen zetten?

Dat jij dan niet kan remmen omdat de auto rechts de auto in het midden knijpt en aanrijdt is niet de fout van de auto in het midden vind ik.

Daarna is het gewoon rommelig en geen idee wat daar precies gebeurt.
Incident1; Misschien naar de opticien gaan of zie je de auto rechts er niet afgaan?
Ik rem daar om Lucas niet er verder af te beuken en mijzelf in de race te houden. @DarkPino overziet dit prima, maar blijkbaar niet nodig om te liften als er voor je een incident gebeurt en de rijder voor je hierdoor zijn exit aanpast.

edit; Als je de replay bekijkt met geluid, hij geeft gewoon gas op het moment van contact.

[ Voor 4% gewijzigd door JPM85 op 28-12-2020 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

ActualFantasy schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:37:
[...]

Incident 1 gebeurt ongeveer tien keer per race of zo? Voorste remt wat eerder of op vreemde plek en die dicht erachter geeft een zachtjes kusje. Shit happens, en dit heeft nog eens nul gevolg ook. Is race incident.

Incident 2. Tja. Jullie kunnen het met zijn 2en spannend maken, maar als er iemand met zoveel meer snelheid achteraankomt en je laat anderhalve auto ruimte in eerste instantie dan mag die hem daar toch tussen zetten? Of het verstandig is is een ander verhaal.

Dat jij dan niet kan remmen omdat de auto rechts de auto in het midden knijpt en aanrijdt is niet de fout van de auto in het midden vind ik.

Daarna is het gewoon rommelig en geen idee wat daar precies gebeurt.
Er zijn race incidenten en patronen, als je 3 weken op rij in elke race bij zulke incident betrokken bent dan kun je op gegeven moment niet meer spreken van een incident maar wordt het een trend.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
JPM85 schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:40:
[...]

Incident1; Misschien naar de opticien gaan of zie je de auto rechts er niet afgaan?
Ik rem daar om Lucas niet er verder af te beuken en mijzelf in de race te houden. @DarkPino overziet dit prima, maar blijkbaar niet nodig om te liften als er voor je een incident gebeurt en de rijder voor je hierdoor zijn exit aanpast.
Ja dat die erafgaat is toch niet de fout van de achterste of wel? Die ziet hem niet eens rijden, ja pas als ie eraf is?

Het ging toch om het tikje van hem op jou? Dat heeft toch geen gevolgen verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Wat een Bleh baan...

Heat 1: P16 geeindigd Lang achter Adje en Maarten gezeten omdat ze echt het volledige circuit heel erg goed gebruikte. Joep en ik dachten van.... laat ze maar vechten. Uiteindelijk er toch nog voorbij kunnen gaan en een mooi treintje kunnen vormen. Niet mijn baan dus met P16 kan ik prima leven.

Heat 2: Erg leuke race. Leuke gevechten omdanks dat het een bleh baan is. Paar kleine incidentjes zoals in de bocht na de busstop even lekker driftend erdoor heen gaan. @Jan Hein kon mij net ontwijken en die drift is wel een 7 op de schaal van Block. Daarna een compleet mislukte divebomb bij Stijn, maar toch nog P12.

Had ik al gezegd dat dit ik dit een bleh baan vond? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
@ActualFantasy en @Mithriel en anderen.

Ik stel voor dat we de discussie hier niet verder op het forum gaan voeren. We hebben het incident na de race met elkaar nabesproken en laten we het daar nu bij laten en eventueel 1 op 1 met elkaar verder uitspreken. Dank!

[ Voor 12% gewijzigd door Doubleoz op 28-12-2020 22:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
ActualFantasy schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:42:
[...]

Ja dat die erafgaat is toch niet de fout van de achterste of wel? Die ziet hem niet eens rijden, ja pas als ie eraf is?

Kijk jij wel of reageer je gewoon om te trollen.
Hoe ziet hij Lucas er niet afgaan?

Het heeft geen gevolgen omdat ik de auto kan corrigeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:39
Vandaag zat ik wat te nutteloos te browsen tijdens een call en kwam op een linkje met een video van Dan Suzuki.
Net als hij vind ik iRacing nogal geel (en dan ben ik deels kleurendoof) dus het was de moeite waard om het eens te proberen aangezien het eenvoudig is aan en uit te zetten met een hotkey.
Impact op performance is er wel, maar ik kwam op een -20fps uit, dan blijft er een acceptabele 170fps over.

En ik hoorde een leuke discussie voorbij komen over een 1080Ti die het niet trekt met VR
Buiten de HW instellingen staat deze in mijn bookmarks : https://boxthislap.org/more-vr-tips/
Vooral de CAR DETAILS staat sinds een tijdje op low bij mij

De video van Dan

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

ActualFantasy schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:42:
[...]

Dat iets geen gevolgen heeft, wil nog niet zeggen dat het correct is toch? Wordt moedwillig getracht door iemand heen te rijden, wat heel duidelijk aan het geluid is in het filmpje. Geen moment van lift, maar gewoon vol GAS.

Dat het geen gevolg heeft, is dankzij Joeri zijn kunsten, niet meer niets minder. Voor zelfde geld, had halve veld daar er al afgelegen.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
JPM85 schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:45:
[...]

Kijk jij wel of reageer je gewoon om te trollen.
Hoe ziet hij Lucas er niet afgaan?

Het heeft geen gevolgen omdat ik de auto kan corrigeren.
Ja sorry we zijn niet allemaal prof coureurs. Als je filmpje bekijkt gaat de groene er af op seconde 8, en raakt ie jou op seconde 8... laten we het ruim nemen, anderhalve seconde om te reageren.. met een remmende jij op een plek waar normaal niet geremd wordt ook op seconde 8 in het filmpje ongeveer.

En goed van je dat je de auto opvangt, er zijn dus geen gevolgen want je wint een plaats.

Daarom zeg ik race incident waarvan er in de gemiddelde race tig gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 07:06
Allen,

Ik vind het zeer vervelend te lezen dat jullie zo verdrietig worden van die twee acties die hier uitgelicht worden. Ook vind ik het jammer om te zien dat zaken compleet uit de context worden getrokken. Om een voorbeeld te geven: incident 1 rem ik wel degelijk en (in ieder geval bij mij) raakte ik diegene voor me ook helemaal niet. Het feit dat ik denk ik wel 6 keer stevig heb moeten remmen om mensen niet te raken wordt hier echter helemaal niet besproken. Een incident waar (in ieder geval bij mij) ik niemand raak wordt wel breed uitgelicht.

Tweede incident: wellicht had ik daar niet tussen moeten gaan maar ik houd netjes mijn lijn, iemand anders besluit de deur op het laatste moment dicht te gooien in mijn optiek (4 wide? Huh? volgens mij was het 3 wide en had ik veel meer snelheid dan ieder om mij heen) maar ik zou het morgen weer doen ongeacht wat jullie ervan vinden. Er zijn een aantal mensen waar ik in dat opzicht wat van aanneem en die heb ik nog niet zien reageren.

Vervolgens besluit Emiel om op de race lijn zijn slowdown (denk ik?) te pakken, ook daar rem ik al stevig om hem te ontwijken, probeer er nog omheen te sturen waarna Emiel (in ieder geval in mijn replay) gewoon gas besluit te geven en zo mijn zijkant in te rijden. Zal ongetwijfeld ook mijn fout zijn geweest.

Ook hier wordt deze situatie breed uitgelicht. Dat @JPM85 drie rondes daarvoor mij inhaalt door een divebomb en diegene voor ons eraf te rijden wordt hier echter niet besproken. Of dat ik een ronde daarvoor (uit mijn hoofd) iemand de ruimte geef in de chicane die zich verremt wordt ook niet laten zien. Of dat iemand mij ik denk wel 4 keer in de chicane in probeert te halen en ik ook daar iedere keer gewoon ruimte laat wordt ook niet besproken.

Verder ga ik er hier op het forum geen woorden meer aan vuil maken. Als iemand het gesprek met me aan wil gaan kan hij/zij een bericht sturen en ben ik zeker bereid te praten erover.

Fijne avond en succes volgende week

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Mithriel schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:49:
[...]

Dat iets geen gevolgen heeft, wil nog niet zeggen dat het correct is toch? Wordt moedwillig getracht door iemand heen te rijden, wat heel duidelijk aan het geluid is in het filmpje. Geen moment van lift, maar gewoon vol GAS.

Dat het geen gevolg heeft, is dankzij Joeri zijn kunsten, niet meer niets minder. Voor zelfde geld, had halve veld daar er al afgelegen.
Joeri blijft ook middenoprijden en gaat niet naar de ideale racelijn, miss verwachtte (ja is dom, weet ik) martijn dat wel en dacht zo rechts hem ernaast te kunnen zetten voor de volgende bocht want joeri is zijn snelheid wel kwijt.

Het gaat mij er meer om dat er nogal fel gezegd wordt dat er asociaal gereden wordt maar ik vind dat bij incident 1 dus echt niet het geval. Dat is gewoon ongelukkige samenloop denk ik, en miss wat onervarenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

DarkPino schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:53:
Allen,

Ik vind het zeer vervelend te lezen dat jullie zo verdrietig worden van die twee acties die hier uitgelicht worden. Ook vind ik het jammer om te zien dat zaken compleet uit de context worden getrokken. Om een voorbeeld te geven: incident 1 rem ik wel degelijk en (in ieder geval bij mij) raakte ik diegene voor me ook helemaal niet. Het feit dat ik denk ik wel 6 keer stevig heb moeten remmen om mensen niet te raken wordt hier echter helemaal niet besproken. Een incident waar (in ieder geval bij mij) ik niemand raak wordt wel breed uitgelicht.

Tweede incident: wellicht had ik daar niet tussen moeten gaan maar ik houd netjes mijn lijn, iemand anders besluit de deur op het laatste moment dicht te gooien in mijn optiek (4 wide? Huh? volgens mij was het 3 wide en had ik veel meer snelheid dan ieder om mij heen) maar ik zou het morgen weer doen ongeacht wat jullie ervan vinden. Er zijn een aantal mensen waar ik in dat opzicht wat van aanneem en die heb ik nog niet zien reageren.

Vervolgens besluit Emiel om op de race lijn zijn slowdown (denk ik?) te pakken, ook daar rem ik al stevig om hem te ontwijken, probeer er nog omheen te sturen waarna Emiel (in ieder geval in mijn replay) gewoon gas besluit te geven en zo mijn zijkant in te rijden. Zal ongetwijfeld ook mijn fout zijn geweest.

Ook hier wordt deze situatie breed uitgelicht. Dat @JPM85 drie rondes daarvoor mij inhaalt door een divebomb en diegene voor ons eraf te rijden wordt hier echter niet besproken. Of dat ik een ronde daarvoor (uit mijn hoofd) iemand de ruimte geef in de chicane die zich verremt wordt ook niet laten zien. Of dat iemand mij ik denk wel 4 keer in de chicane in probeert te halen en ik ook daar iedere keer gewoon ruimte laat wordt ook niet besproken.

Verder ga ik er hier op het forum geen woorden meer aan vuil maken. Als iemand het gesprek met me aan wil gaan kan hij/zij een bericht sturen en ben ik zeker bereid te praten erover.

Fijne avond en succes volgende week
Ten eerste, als je op teamspeak had gezeten had je geweten wat er gaande was.
Ten tweede, als je deze acties (en je verleden) ok vindt, dan snap ik niet wat je in zo'n league doet. Duidelijk geef je niets om consequensies, en rij je er mensen er liever vanaf dan dat je de finish haalt

En ja, ik los de slowdown in op racelijn, de slowdown die ik krijg door je kansloze actie daarvoor en waar jij van denkt te profiteren. Sorry, maar als jij mij een slowdown aannaait door mijn zo'n tik te geven, dan is het ook wel fatsoenlijk dat je daar niet van profiteert.

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
DarkPino schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:53:
Dan wil ik graag een filmpje zien van een divebomb, want dit gebeurde er 3 ronde ervoor.
Daar zit ik gewoon naast je!

Als jij voortaan gewoon aanwezig bent op Teamspeak, dan kunnen deze zaken ook gewoon besproken worden. Nu ben jij de grote afwezige, terwijl je niet aanwezig bent op Teamspeak. Daarnaast horen we je ook niet achteraf op het forum voor excuses bij eerder genoemde zaken.

Als je immers op Teamspeak aanwezig was, had je ook kunnen horen dat Jim en ik contact tijdens en na de race hadden over dit moment.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 19:45
Je zou niet zeggen dat de meeste hier de 30 al gepasseerd zijn. 😅

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Mithriel schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:59:
[...]

Ten eerste, als je op teamspeak had gezeten had je geweten wat er gaande was.
Ten tweede, als je deze acties (en je verleden) ok vindt, dan snap ik niet wat je in zo'n league doet. Duidelijk geef je niets om consequensies, en rij je er mensen er liever vanaf dan dat je de finish haalt

En ja, ik los de slowdown in op racelijn, de slowdown die ik krijg door je kansloze actie daarvoor en waar jij van denkt te profiteren. Sorry, maar als jij mij een slowdown aannaait door mijn zo'n tik te geven, dan is het ook wel fatsoenlijk dat je daar niet van profiteert.
Hij raakt jou omdat die auto rechts hem tegen jou aanduwt he???

Actie mag dan overmoedig zijn maar er is een gat en hij veroorzaakt niet jouw slowdown, dat doet de auto rechts met een domme te late knijp actie.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
De drie incidenten in bovenstaande twee video's vind ik, elk op zichzelfstaand beoordeeld, alledrie vallen in de categorie 'onhandig en agressief gereden, maar echt niet met kwade intentie' en ook niet 'verboden' waarschijnlijk. Op zichzelfstaand bezien vind ik de boosheid die ik lees dus wat overtrokken (heb natuurlijk wel makkelijk praten, ben niet degene wiens race eindigde in deze video's). Alles bij elkaar opgeteld tikt iets natuurlijk wel wat meer aan, maar individueel bezien denk ik eigenlijk van mwahh, ik heb aanzienlijk erger gezien in het recente verleden. Ik heb zelf niet echt in beeld of dit iets structureels is of dat het gewoon een ongelukkige avond betreft (die we allemaal weleens kennen), dat maakt natuurlijk wel een beetje uit.

Verder gewoon op teamspeak erbij zijn komende week als je even kan! Maakt communicatie over en weer een stuk eenvoudiger en prettiger dan achteraf op het forum :) .

Mag ik met een positieve noot eindigen: Heat 1 heb ik van vertrek tot finish binnen MAXIMAAL 3-4-tienden gereden van m'n voorligger en achterligger. 12 rondjes super intens treintje racen en ik heb er enorm van genoten. Vooraan in de trein reden ze voor m'n gevoel niet door ;);), maar de trein als geheel ging desondanks zó hard dat inhalen bijna niet te doen was. Echt genoten!
[Streamable: 2020-12-28 22-39-56]

[ Voor 6% gewijzigd door B Tender op 28-12-2020 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
B Tender schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:17:
Mag ik met een positieve noot eindigen: Heat 1 heb ik van vertrek tot finish binnen MAXIMAAL 3-4-tienden gereden van m'n voorligger en achterligger. 12 rondjes super intens treintje racen en ik heb er enorm van genoten. Vooraan in de trein reden ze voor m'n gevoel niet door ;);), maar de trein als geheel ging desondanks zó hard dat inhalen bijna niet te doen was. Echt genoten!
Eerst dacht ik welke regiseur gaat er nu zo lomp van camera switchen in de UI terwijl het spannend is, maar toen ik zag hoe mooi in beeld kwam hoe iedereen daar synchroon de muur aantikt was het vergeven.

Toekomst in de F1 regie zeg ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Potverdikke wat is die Tulip computers auto toch mooi...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

B Tender schreef op maandag 28 december 2020 @ 23:17:
Ja was spannend die laatste paar rondes van Heat 1. Wel jammer dat ik geen excuses heb gehad van Adje vanwege die beuk in de laatste ronde.

En wat betreft het @DarkPino verhaal, inmiddels heb je een naam gekregen op TS als een agressieve rijder die regelmatig bij brokken betrokken is. Dat is niet voor niets natuurlijk, waarom kom je sowieso niet op TS @DarkPino ?

[ Voor 0% gewijzigd door BM op 29-12-2020 11:58 ]

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Ernsthx schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:03:
57 seconden voor start Heat 2 liep Iracing vast.
Grid timer bleef staan. Kon alles nog wel aanklikken, maar gebeurde niets...

Hadden meer mensen hier last van?
Zelfde soort situatie, alleen werd ik niet eens doorgezet naar warmup.
Heb er maar een melding van gemaakt bij support, zal wel een bug zijn.

Of het is doorgestoken kaart van de wedstrijdleiding om de titelkans van ons te verkleinen... :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
De eerste heat gisteren was echt fantastisch! Ik was opgeklommen van de 40e naar ongeveer de 25e plaats toen ik bij een trein terecht kwam van ongeveer 6 a 7 auto's. Aantal rondes super intense geraced en dat ging vanuit mijn POV ook heel respectvol. Helaas bij het uitkomen van Outer Loop raak ik het gras en was er geen houden meer aan waardoor ik @SanVan er vanaf rij, erg balen en nogmaals sorry aan hem!

Tweede race was ook erg leuk en mooie duels. Helaas verprutste ik mijn pitstop doordat ik vergeten was om brandstof toe te voegen. Ik verloor een aantal seconde waardoor ik verder naar achteren in het veld terecht kwam. Waar de auto toen steeds lastiger werd te besturen had ik met Frank nog een erg leuk gevecht tot de laatste bocht. Was echt top!

Jammer dat de avond dan zo negatief eindigt... Maar in de heat of the moment worden er keuzes gemaakt die soms verkeerd uitpakken. Dat geldt niet alleen voor de meer onervaren rijders maar ook de snellere mannen die maken nog wel eens een verkeerde keuze. Gisteren persoonlijk ervaren doordat iemand 3-wijd de auto bij de busstop ernaast zet. Ik zat ook wel even in mezelf te klagen maar laten we van het positieve uitgaan van de mens en respectvol met elkaar blijven om gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Pffff , dat serious racing with a smile is ver te zoeken geloof ik dit seizoen !? Wat dat betreft dan weer een mazzel dat ik helemaal achteraan rijd. _O-
Bedankt @NickThissen voor je moeite om even mee te kijken met mijn getob op de baan . (y)
Gister voor het eerst (2e poging ) met mijn oude kartschoenen gereden en dat betekende dus dat ik enorm moest wennen , heb sinds ik meedoe met de League altijd op mijn sokken meegereden .Nu met schoenen aan blijkt dat ik veel harder rem dan op sokken dus dat ging gisteravond zowieso niet lekker.Constant proberen en zoeken naar rempunt en doseren is lastig nu.Hou vanaf nu de schoenen maar aan .
Heb na de adviezen over teamspeak de sprint set-up maar gepakt uiteindelijk maar dat was niet echt een succes / verbetering .Race1 ging aardig maar vooral door de vele uitvallers .Race 2 vanaf plek 32 geloof ik , eerste rondjes gingen steeds beter doordat ik een beetje aansluiting had .Na een aantal ronden schade door uitbreken en tow gepakt .Na het hervatten na een paar ronden raakte ik 2 ronden achter elkaar de Porsche kwijt op dezelfde plek terwijl ik niks anders deed als daarvoor , totaal geen grip aan de achterkant .Zal wel banden oververhit hebben ofzo , maar ben daarna maar gestopt.
Ik laat 2 seconden per ronde liggen per ronde tov snelste mannen maar dat is niet haalbaar natuurlijk .Zie op sommige plekken dat mensen vele tienden van seconden weglopen door betere entrance / exit dus daar moet nog wat te halen zijn , ga ik me proberen op te focussen..
Ik blijf proberen 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:00

Arfman

Drome!

Beetje flauw om het motto van de league er bij te halen. Als iemand vaak bij incidenten betrokken is en constant afwezig is op TS mag daar best iets van gezegd worden. En ik kan me ook voorstellen dat het dan soms een beetje bot wordt, maar dat krijg je als je niet mensen de kans geeft om op een andere manier in contact te komen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10
Aangezien het de laatste tijd iedere maandag en/of dinsdag gezeik lijkt op het forum, snap ik het wel. Wat ik vooral jammer vind, is dat dit totaal niet overeenkomt met hoe ik de avonden beleef.

edit: dat de "smile" op het forum gemist wordt, begrijp ik wel.

[ Voor 14% gewijzigd door SlaadjeBla op 29-12-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 20-09 23:00

Arfman

Drome!

SlaadjeBla schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:19:
Aangezien het de laatste tijd iedere maandag en/of dinsdag gezeik lijkt op het forum, snap ik het wel. Wat ik vooral jammer vind, is dat dit totaal niet overeenkomt met hoe ik de avonden beleef.
Wat snap je precies? Dat mensen niet op TS komen?

Ik beleef de avonden ook heel anders hoor :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
Arfman schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:17:
Beetje flauw om het motto van de league er bij te halen. Als iemand vaak bij incidenten betrokken is en constant afwezig is op TS mag daar best iets van gezegd worden. En ik kan me ook voorstellen dat het dan soms een beetje bot wordt, maar dat krijg je als je niet mensen de kans geeft om op een andere manier in contact te komen.
Kan het niet beter omschrijven.
Zaken die op de baan gebeuren moeten gewoon besproken kunnen worden. Als mensen niet aanwezig zijn om zaken te bespreken, al enkele keren gezien de voorbeelden, dan wordt het op een bepaalt moment gewoon minder vriendelijk.

Alle momenten onafhankelijk kunnen allemaal afgedaan worden als ongelukkig, hoort bij racen, pech etc.. Maar de combinatie van alles geeft een beeld. Dan kan de frustratie van het moment alleen weg genomen worden als de persoon aanwezig is op TS. Achteraf hier op het forum lees ik daarnaast nergens terug dat er ook maar enige zelfreflectie is. Serieus de vraag of dit wenselijk gedrag is?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009

Niellie41

[object Object]

Dan nog is de verzender verantwoordelijk van de toon. Je kan (en mag) boos zijn maar als je zo via text (en publiekelijk) iemand zo bot aanspreekt, schiet de ander automatisch in de verdediging.

Ik heb een tijdje geleden een stukje over geschreven: https://www.neo-endurance...munication-via-text-only/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Niellie41 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:22:
Dan nog is de verzender verantwoordelijk van de toon. Je kan (en mag) boos zijn maar als je zo via text (en publiekelijk) iemand zo bot aanspreekt, schiet de ander automatisch in de verdediging.

Ik heb een tijdje geleden een stukje over geschreven: https://www.neo-endurance...munication-via-text-only/
Ben ik het wel mee eens, maar zoals wel vaker zullen keyboard tijgers dan vaak de discussie “winnen”
Ook al ben ik niet van het winnen of verliezen in een goede discussie ben ik wel van mening dat Emotie totaal niet overkomt in txt. Daarvoor is TS echt wel de place to be ( beetje human interaction ) dan is iedereen vaak een stuk rustiger.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Ik begrijp dat TS de voorkeur heeft, echter slaapt mijn zoon in de kamer naast de kamer waar ik race. Kletsen is dus niet gewenst :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
DarkPino schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:06:
Ik begrijp dat TS de voorkeur heeft, echter slaapt mijn zoon in de kamer naast de kamer waar ik race. Kletsen is dus niet gewenst :)
Begrijpelijk, maar het zou in ieder geval fijn zijn als je aanwezig bent zodat je in ieder geval hoort wat er speelt. Dan kan je er altijd via chat even kort op reageren of evt. afspreken er op een later moment op terug te komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkPino
Snap ik ook, maar tijdens de race heb ik in het verleden TS altijd op mute gehad. Als mensen er hier heel gelukkig van worden wil ik best op TS zijn maar het voegt dus niets toe volgens mij.

Ik begrijp dat met elkaar praten de voorkeur heeft maar ik denk ook dat we van elkaar moeten inzien dat ieders situatie anders is en ook onmogelijk in te schatten is op deze manier. Wat aardig is om te vermelden: ik heb privé nog geprobeerd om het gesprek aan te gaan met @Mithriel maar daar stond hij helaas niet voor open. Ik vind het jammer hoe dit gelopen is maar veel meer kan ik er niet van maken ben ik bang.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24

derx666

mecker ende blaet

Als ik dit zo allemaal lees is het er sinds ik niet meer mee rij niet gezelliger op geworden. Ik lees door een hoop tijdgebrek nog maar zelden mee, maar dit is echt belachelijk.
De spaarzame tijd die ik heb ga ik niet hieraan verprutsen. Ik kijk over een paar maanden wel weer eens of het weer wat gezelliger is.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Arfman schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:17:
Ik bedoel niet dat er niks van gezegd mag worden hoor , maar ik heb het idee dat de discussies gaande het seizoen steeds heftiger en langdradiger worden , net als mijn gezeik dat het niet lukt om goed rond te komen ;)
Terecht dat iemand op zijn fouten en / of gedragingen wordt aangesproken , ik hoor het ook graag als ik iets verkeerd doe .Maar als redelijke nieuweling hier en in Iracing algemeen lees / zie ik hier (net als in het echie ) dat de meningen en standpunten sterk verdeeld zijn , zelfs bij de zeer ervaren coureurs / simmers .
Daar ga je vaak genoeg niet uitkomen denk ik ?
Voor de rest is het een gezellige boel hier en dat moeten we wel zo houden denk ik. :)F

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
DarkPino schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:12:
Snap ik ook, maar tijdens de race heb ik in het verleden TS altijd op mute gehad. Als mensen er hier heel gelukkig van worden wil ik best op TS zijn maar het voegt dus niets toe volgens mij.

Ik begrijp dat met elkaar praten de voorkeur heeft maar ik denk ook dat we van elkaar moeten inzien dat ieders situatie anders is en ook onmogelijk in te schatten is op deze manier. Wat aardig is om te vermelden: ik heb privé nog geprobeerd om het gesprek aan te gaan met @Mithriel maar daar stond hij helaas niet voor open. Ik vind het jammer hoe dit gelopen is maar veel meer kan ik er niet van maken ben ik bang.
Ik kan niet voor @Mithriel spreken, maar zoals eerder hier geschreven gaat het mij persoonlijk om alle momenten uit eerdere races samen, gecombineerd met afwezigheid van TS danwel forum.

Ik vind het niet meer dan een verplichting van een ieder die meedoet aan een community om zich te melden bij contact tussen rijders, dat kan via forum of TS. Persoonlijke voorkeur zelfs nog om dit gewoon altijd publiek te doen, want iedereen leert hiervan, ook als je er niet bij betrokken bent.

Bij afwezigheid hiervan moet je sterk overwegen of je niet gewoon officials moet gaan rijden en een community niet voor jou is. Het idee van een community is immers anders dan het rijden in officials, er komt namelijk een groot stuk saamhorigheid, leren, delen van kennis en gezelligheid bij kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Een community wil ook zeggen dat je elkaar met respect behandelt, en dat valt hier soms ver te zoeken....

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Imac2011
Effe een ander onderwerp

Vandaag een vrije dag en heb daarstraks VRS aangeschaft voor een maand om eens te proberen .(dedicated)
Zal wel even duren voor ik door heb wat je er allemaal mee kan .Testsessie gedaan met de Porsche op Watkins Glenn met set-up van Lucas .Vergeleken met ronde van Mack Bakkum .
Beetje geschrokken van hoeveel ik laat liggen en waar .Mijn gemiddelde snelheid ligt 10 km te laag en in mijn slechtste bocht laat ik 8 tiende liggen :S
Nou was zijn rondetijd een 1,12.44 en ik zit daar 3 seconden boven .Zijn niet zelfde omstandigheden als bij ons gister natuurlijk , ik vond zijn tijd beetje langzaam vergeleken met de snelste mannen hier.
In totaal 3 bochten waar ik (erg) veel laat liggen en verder na turn 1 te ver buiten ideale lijn .Verder viel ,me op dat het met het gas aan of uit is bij hem en ik speel toch teveel met het gas.
De snelste zal ik nooit worden maar kan nu in ieder geval zien waar beter kan / moet. Ben benieuwd of het hiermee lukt om weer wat progressie te maken .

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
Imac2011 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:50:
Effe een ander onderwerp

Vandaag een vrije dag en heb daarstraks VRS aangeschaft voor een maand om eens te proberen .(dedicated)
Zal wel even duren voor ik door heb wat je er allemaal mee kan .Testsessie gedaan met de Porsche op Watkins Glenn met set-up van Lucas .Vergeleken met ronde van Mack Bakkum .
Beetje geschrokken van hoeveel ik laat liggen en waar .Mijn gemiddelde snelheid ligt 10 km te laag en in mijn slechtste bocht laat ik 8 tiende liggen :S
Nou was zijn rondetijd een 1,12.44 en ik zit daar 3 seconden boven .Zijn niet zelfde omstandigheden als bij ons gister natuurlijk , ik vond zijn tijd beetje langzaam vergeleken met de snelste mannen hier.
In totaal 3 bochten waar ik (erg) veel laat liggen en verder na turn 1 te ver buiten ideale lijn .Verder viel ,me op dat het met het gas aan of uit is bij hem en ik speel toch teveel met het gas.
De snelste zal ik nooit worden maar kan nu in ieder geval zien waar beter kan / moet. Ben benieuwd of het hiermee lukt om weer wat progressie te maken .
Goed dat je hiermee aan de slag gaat, kun je veel uithalen als je het leert gebruiken, vooral geduldig zijn en niet alles in 1x willen snappen. Probeer je op 1 bocht te focussen waar je het meeste tijd laat liggen, in dit geval dus de laatste en ga daar kijken wat je anders doet.

De rondetijden van VRS zijn over het algemeen wel echt goed, de omstandigheden waarin die deze week zijn gereden zijn een track temp van 46, bij ons was het stukken koeler. Over het algemeen kan ik die snelste tijd onder de zelfde omstandigheden net niet matchen, ik ben meestal tevreden als mijn optimal hetzelfde is als hun snelste ronde en mijn snelste er 2 tiende ofzo achter zit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
derx666 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:45:
Een community wil ook zeggen dat je elkaar met respect behandelt, en dat valt hier soms ver te zoeken....
Klopt, afwezig zijn van elke vorm van communicatie is natuurlijk respectloos.
Daarom ook de oproep aan een ieder om gewoon aanwezig te zijn, zodat dit topic verschoont blijft van deze discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

JPM85 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:57:
[...]

Klopt, afwezig zijn van elke vorm van communicatie is natuurlijk respectloos.
Daarom ook de oproep aan een ieder om gewoon aanwezig te zijn, zodat dit topic verschoont blijft van deze discussies.
Wij hebben echt andere definities van het woordje respect :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Effe een ander onderwerp

Goed dat je hier de tijd voor neemt, en het kan je alleen maar meer inzicht geven.
Mocht je meer data willen zien om te kunnen vergelijken, dan kunnen we je ook toevoegen aan de groep in VRS. Dan kan je ook de data inzien van je mede GoT league racers.

edit; dit geldt natuurlijk voor iedereen. We hebben nu iets van 7 mensen in een groep staan, maar niets zo makkelijk als er een grotere groep van te maken. Kunnen alleen maar van elkaar leren.

[ Voor 6% gewijzigd door JPM85 op 29-12-2020 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

derx666 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:34:
Als ik dit zo allemaal lees is het er sinds ik niet meer mee rij niet gezelliger op geworden. Ik lees door een hoop tijdgebrek nog maar zelden mee, maar dit is echt belachelijk.
De spaarzame tijd die ik heb ga ik niet hieraan verprutsen. Ik kijk over een paar maanden wel weer eens of het weer wat gezelliger is.
Tja op TS is het wel gezellig, dus als je alleen maar af gaat op het forum dan schiet dat niet op. En volgens mij bij ben jij op een gegeven moment ook gestopt omdat je er steeds vanaf gereden werd.

Als iemand de naam krijgt dat hij bij veel ongelukken betrokken is en dan niet op TS te vinden is om daar over te discussiëren dan heb je kans dat het op het forum niet zo lief wordt gedaan.

Nu blijkt dat @DarkPino zich ook van geen kwaad bewust is, dus lijkt me niet verkeerd dat het aangehaald wordt. De toon waarop is inderdaad niet zo netjes, maar ja, als je net uit de auto stapt en nog boos bent dan zeg je wel eens domme dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
JPM85 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:58:
[...]

Goed dat je hier de tijd voor neemt, en het kan je alleen maar meer inzicht geven.
Mocht je meer data willen zien om te kunnen vergelijken, dan kunnen we je ook toevoegen aan de groep in VRS. Dan kan je ook de data inzien van je mede GoT league racers.

edit; dit geldt natuurlijk voor iedereen. We hebben nu iets van 7 mensen in een groep staan, maar niets zo makkelijk als er een grotere groep van te maken. Kunnen alleen maar van elkaar leren.
Moet ik eerst weten / uitzoeken hoe dat moet .Heeft dat iets met dat teams te maken ?
Dat kan alleen met premium account toch ?

[ Voor 3% gewijzigd door Imac2011 op 29-12-2020 12:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Imac2011 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:03:
[...]

Moet ik eerst weten / uitzoeken hoe dat moet .Heeft dat iets met dat teams te maken ?
Dat kan alleen met premium account toch ?
Wij hebben inderdaad een team aangemaakt in VRS, zo kunnen wij dus elkaars telemtry ook zien.
Enige wat nodig is, is het hebben van je emailadres, dan kunnen we je uitnodigen.

Geen idee eerlijk gezegd of dit alleen met premium is, vond de 5€ extra wel waard omdat ik toch meer dan 1 auto rij en dan toegang heb tot deze functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:05
Ik heb het gisteren goed naar mijn zin gehad d:)b Ik had, voor het eerst in deze auto, een goede kwalificatie. Daardoor zat ik in de race wat verder naar voren dan mijn pace rechtvaardigde. Daarna zowel in de sprint als in de feature race enorm close geracet. Het is een ontzettend lastige baan om in te halen, maar ook het treintje rijden is in deze auto erg intensief _/-\o_ Zeker omdat ieder foutje genadeloos wordt afgestraft met een paar plekken verlies. Ik was kapot toen ik mijn pc uitzette.
JPM85 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:06:
[...]

Wij hebben inderdaad een team aangemaakt in VRS, zo kunnen wij dus elkaars telemtry ook zien.
Enige wat nodig is, is het hebben van je emailadres, dan kunnen we je uitnodigen.

Geen idee eerlijk gezegd of dit alleen met premium is, vond de 5€ extra wel waard omdat ik toch meer dan 1 auto rij en dan toegang heb tot deze functies.
Dit lijkt me ook wel interessant d:)b Kan ik je even een DM sturen met mijn e-mailadres, of wie beheert dit?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Linc schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:02:
[...]

Tja op TS is het wel gezellig, dus als je alleen maar af gaat op het forum dan schiet dat niet op. En volgens mij bij ben jij op een gegeven moment ook gestopt omdat je er steeds vanaf gereden werd.

Als iemand de naam krijgt dat hij bij veel ongelukken betrokken is en dan niet op TS te vinden is om daar over te discussiëren dan heb je kans dat het op het forum niet zo lief wordt gedaan.

Nu blijkt dat @DarkPino zich ook van geen kwaad bewust is, dus lijkt me niet verkeerd dat het aangehaald wordt. De toon waarop is inderdaad niet zo netjes, maar ja, als je net uit de auto stapt en nog boos bent dan zeg je wel eens domme dingen.
Maar in zijn geval zijn er goede redenen om niet op TS te zijn (een slapende baby een kamer verderop). Dan zou ik ook niet op TS komen, want dan wordt je wel afgezeken, maar heb je geen kans om je te verdedigen.
Ik heb de incidenten ook bekeken en vond er eerlijk gezegd niet veel mis mee. Eerste incident kon hij pas zijn toen hij al zowat naast de andere auto zat. Resultaat, een klein tikje waarbij er geen plaats gewonnen wordt, beide zonder problemen door kunnen... Niks aan de hand dus. Tweede incident is een risicovolle move, maar een die bijna iedereen hier ook gedaan zou hebben met zoveel meer snelheid dan de groep. Om hem daar op af te rekenen is belachelijk. Zeker in een sprint race situatie. In een endurance race zou ik het anders zien, maar je bent er toch niet om achter elkaar aan te blijven rijden volgens mij. Er was voor de auto rechts ruimte zat om een stukje naar rechts te gaan zodra het 3 wide werd. Deze besluit te knijpen, met een crash als gevolg. Daarna dat je een slowdown midden in een bocht op de racelijn pakt is natuurlijk ook niet heel handig. Pak hem dan op het rechte stuk daarna. Je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen je hoort op TS. Ook dit vond ik niet verwijtbaar.
Ongelukken van vorige races heb ik niet gezien, dus daar kan ik ook niet over oordelen, en heb ook geen zin om nog ff meer weken terug te gaan zoeken om nog meer bagger te lezen die tegen elkaar geroepen wordt.

Ik denk dat de meesten eens eerst goed naar zichzelf moeten kijken voordat ze allerlei dingen op een forum tegen elkaar gaan roepen.

"Wie zonder zonde is werpe de eerste steen."

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Session30 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:13:
Dit lijkt me ook wel interessant d:)b Kan ik je even een DM sturen met mijn e-mailadres, of wie beheert dit?
Ja, dat kan zeker. Let wel op dat dit het email adres is waarmee je bij VRS bent ingeschreven natuurlijk :9
@Blerf is dit groepje gestart ergens medio 2020 en we hebben nu een man of 11 in het groepje zitten.

Niet iedereen rijdt natuurlijk altijd dezelfde auto's / sessies, maar over het algemeen kan ik veel leren van de sessies waar we wel samen rijden. Zo hebben @joeristein en ik, na een 6 uurs race een keer 45 minuten lang naar de telemetry zitten kijken zodat we precies konden zien wat we beide konden verbeteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

derx666 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:14:
[...]

Maar in zijn geval zijn er goede redenen om niet op TS te zijn (een slapende baby een kamer verderop). Dan zou ik ook niet op TS komen, want dan wordt je wel afgezeken, maar heb je geen kans om je te verdedigen.
Ja prima, maar dat weten wij toch niet? dat komt nu naar voren omdat er iets op het forum over gezegd wordt. En ik denk dat het nog steeds wel helpt om op TS aanwezig te zijn. prima als je tijdens de race TS mute, maar na de race hebben we de situatie uitgebreid bekeken en met mensen die er niet bij betrokken waren besproken. En dat is echt geen afzeiken geweest.

Dat hebben we overigens ook voor de andere races dit seizoen gedaan en elke keer was het net op het randje wat er gedaan werd, maar het verdiende steeds niet de schoonheidsprijs.
derx666 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:14:
[...]
Ik heb de incidenten ook bekeken en vond er eerlijk gezegd niet veel mis mee. Eerste incident kon hij pas zijn toen hij al zowat naast de andere auto zat. Resultaat, een klein tikje waarbij er geen plaats gewonnen wordt, beide zonder problemen door kunnen... Niks aan de hand dus. Tweede incident is een risicovolle move, maar een die bijna iedereen hier ook gedaan zou hebben met zoveel meer snelheid dan de groep. Om hem daar op af te rekenen is belachelijk. Zeker in een sprint race situatie. In een endurance race zou ik het anders zien, maar je bent er toch niet om achter elkaar aan te blijven rijden volgens mij. Er was voor de auto rechts ruimte zat om een stukje naar rechts te gaan zodra het 3 wide werd. Deze besluit te knijpen, met een crash als gevolg. Daarna dat je een slowdown midden in een bocht op de racelijn pakt is natuurlijk ook niet heel handig. Pak hem dan op het rechte stuk daarna. Je kunt er niet vanuit gaan dat iedereen je hoort op TS. Ook dit vond ik niet verwijtbaar.
Ongelukken van vorige races heb ik niet gezien, dus daar kan ik ook niet over oordelen, en heb ook geen zin om nog ff meer weken terug te gaan zoeken om nog meer bagger te lezen die tegen elkaar geroepen wordt.

Ik denk dat de meesten eens eerst goed naar zichzelf moeten kijken voordat ze allerlei dingen op een forum tegen elkaar gaan roepen.

"Wie zonder zonde is werpe de eerste steen."
Ik snap dat je je teammaat wil verdedigen, maar ik had nooit mijn neus er tussen gestopt zo vlak voor de chicane. 2 wide is al een uitdaging. Ik ben het eens dat de rechter auto teveel naar links komt, maar die had waarschijnlijk niet verwacht dat er nog een 3e auto erbij zou komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Session30
Gisteren ging het ook nog even over de optimalisatie van iRacing op een Rift S, omdat @Imac2011 soms problemen heeft met zijn framerate. Ik gaf aan mijn settings nog te delen.
Zelf rijd ik met een Rift S op een i5 9600K @ 4.3Ghz met een 1080 videokaart. Ik heb de volgende optimization guide gevolgd: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3576791.page
Het lijkt een heel boekwerk, maar ik heb er een jaar terug een keer een uurtje aan besteed en nog steeds profijt van. Naar eigen mening heb ik de sweet spot gevonden tussen performance en grafische pracht. Ik draai stabiel 79 FPS, met sporadisch een dipje op een lastig circuit en veel auto's (bijvoorbeeld tijdens de start van een ILMS-race als ik achterin het veld zit). Het kan misschien nog iets mooier, maar ik ben met de huidige settings tevreden en bang dat verder opschroeven ten koste gaat van mijn framerate.

Mijn settings hieronder en een linkje naar mijn renderer.ini. Dat het voor mij werkt betekent uiteraard niet dat het voor iedereen werkt. Maak dus even een screenshotje van je huidige settings voordat je ermee gaat pielen (en een backup van je renderer.ini voordat je die van mij erin schiet). Wellicht helpt het. En mocht er iemand nog suggesties hebben hoe ik mijn eigen settings kan verbeteren dan hoor ik het uiteraard graag ;).

Verder begreep ik gisteren dat @Blerf zich flink in deze materie heeft verdiept. Wellicht heb jij verder nog tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DE6Qjiz-Fn55xahBnZqnPrS-GTc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vUC5olA55Zb2MBfV6BVFpbdX.png?f=user_large

Renderer.ini: https://we.tl/t-kB0oWagD0G

iRacing Profiel

Acties:
  • +72 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Aan: @-PassY-, @The Otherside, @vekie, @Wes46, @DaBeLG, @Arfman, @spoonbe, @Tjello, @backupdevice, @derx666, @elni, @daroy, @Anc, @Ithric, @TiesB, @ap0stah, @jeffreygek1, @martijn_8519, @Red Baron, @fransjansen, @PatrickPost1972, @Scr33x0r, @FabiandJ, @thijmennabuurs, @Niellie41, @PhydomiR, @ramsho, @Speedy55, @Ericjooo, @DarkPino, @nickkoole, @Hoogie2004, @Themac1983, @W4rguy, @strifejahh, @Gogol, @mickeyhouse, @Ruud Mulders, @Sizzla, @Gruwel84, @ZeeZeiler, @TerraT, @ThunderNet, @Linc, @profsxnl, @Zouaaf, @Jelleh, @SkullboyNL, @A1AD, @roelg90, @Verwijderd, @chead, @DutchDevil79, @SanderF1, @bb80, @McKenzy86, @Christiaan84, @Verwijderd, @JeeTeeDee, @Gait, @TonCoronel, @knightvision, @Flopdoc, @Verwijderd, @easygoingmartin, @frank1fr, @Zoef1, @jvaneijk, @NinjaTrek2891, @damen, @Verwijderd, @Vinslo, @Verwijderd, @Stancke, @Alarisico, @jensjens, @Sambaggio, @Tom_VP, @BobvK, @Verwijderd, @MatthijsV, @hoofdje, @Nixmissmee, @Verwijderd, @Pinkstrip, @Soetje, @Verwijderd, @ZFLaSH, @Verwijderd, @diknmuis, @yakkes, @ACID-dude, @Hindrikv, @Verwijderd, @gerard27, @FastFred, @Dozo71, @DaveRS, @Denniz0229, @Verwijderd, @PresidentSkroob, @joshua112, @AdjeT, @prakkie87, @justinajax17, @Brandon Weber, @CoronelHimself, @Gizmo_o, @Cigarguy, @Verwijderd, @triggerit, @JoepW, @Richard117, @TkillaB, @Fuelke, @JazzGreenway, @aicaramba, @Froggy, @gtrNL, @The_FrankO, @RKD, @Ruud_ST, @magevael, @TuxieDeni, @Michiel77, @Coning, @DirkT, @kof_tnc, @deRidder, @Jan Hein, @SupremeRick, @Alibambam, @Roy Visser, @NickThissen, @AequitasII, @Laundro, @Alexji, @driescuit, @Tomschok, @dengregg, @laphonso, @Spectre Wolf, @JacobsT, @DarkHell, @MartijnV03, @Luckeh, @ChromeBallz, @Roderic, @Ernsthx, @Streskip, @Verwijderd, @MatthiasD94, @Maurice W, @Sillyjan, @sk1nny666, @Verwijderd, @debirkp, @Graaf, @GK86, @Verwijderd, @Verwijderd, @Xentor, @Galan, @Verwijderd, @svf400, @loxZz, @Marvin41, @Flamax, @martinussanders, @Verwijderd, @Gentillekes, @LouisStevens, @Sjoerdos, @Fassive, @DVDL, @Grimlock78, @Devast8ion, @Verwijderd, @Razkin, @dot_niek, @Verwijderd, @Markisoke, @toos87, @jwhijm, @Verwijderd, @KingJelle, @SlaadjeBla, @Lochpatje, @fuze, @lambda1, @Barlan, @Vortex1701, @artworx2010, @Riqy, @Extera, @Bzzje, @RoelTM46, @Bob-B, @Verwijderd, @DWARQ, @Verwijderd, @Verwijderd, @MauriceQ, @JvdS19, @Tijn96, @Verwijderd, @Norbert77, @fjskmdl2, @Dynazap, @MichaelJ, @Verwijderd, @BM, @sjaaki3j, @Frontysco, @ewold, @Raimond613, @eMCee®, @Menno0, @Noisekiller, @Justin2000, @Jacco_vdP, @Quincy2003, @Nevik88, @Roy Seeelssen, @eansys, @Ferroeni, @Sloonen, @Doubleoz, @Hyperiax, @Techno Overlord, @Joosth, @green-tea, @ed-oorklep, @Eva Losjewski, @yorkick, @Verwijderd, @Don2one, @raymondw, @ISaFeeliN, @StealthyPeanut, @-whodini-, @Verwijderd, @Robinvand, @Big-pjotter, @notflip, @Jimmy J., @BastiaanN, @Hanzzzie, @TheodoorW, @Vince, @henrivan, @Birelissimo, @4MULA, @glekke55, @Franky Lupo, @Verwijderd, @Wormaap, @Tomolino, @Ambidexter, @Session30, @smollynl, @CFC-Mathijs, @YouriVLD, @Stoksbrood, @Beetjes, @Blerf, @Nicciardo, @FireSt@rter, @PrimeTinus, @HansVooges, @BitcoinDave, @Kloever, @Verwijderd, @Verwijderd, @NickV90, @Rossi46, @Dajune, @Erind, @dragster66, @Garriej, @Yannic92, @verse48, @thijs1993, @cageon, @DizMizzer, @bramhaag, @MDenessen, @Arthurenz0, @RevsUpRayes, @Vinna, @Mr.Conroe, @Imac2011, @pjotter32, @Onsgeluk, @Alouwerse, @Game-Freak, @Stromer_jb, @B Tender, @Mielles, @Benslimane, @smelt99, @JoWoZo, @vbruning, @PortoNL, @Linkerbaan, @SanVan, @Xenophoben, @Pandanl, @JohnnyV, @Giaccotto, @Dennischo, @ViperNL, @Nic.S, @Wido72, @phert, @erikp55, @pr0mo, @BrianV, @TM_Dude, @homegast, @shenkie120, @jmignolet, @fabianbb, @Popjukebox, @theAlchemist, @Djie, @GrillSkippy, @Verwijderd, @Eendenreetx, @BlackNL, @Frizti, @Ragnar9999, @Murdock1985, @Verwijderd, @bellyrat, @Verwijderd, @Beltoni, @Mithriel, @Verwijderd, @RespawnDespair, @JPM85, @crowke, @ourplayground, @Gh0stw4lk3r, @Raven__NL, @LMNii, @fietsbob, @Vandenberg67, @do1631, @fre0n, @patricks8, @MartijnA3, @Hathie, @boemboxx, @joeristein, @Stevokay, @Verwijderd, @Kawaholic, @JS1990, @Intruder, @Globkul, @Verwijderd, @Giordino, @Toon72, @Nicolas80, @AlApAwA, @Sueno, @Verwijderd, @phusebox, @arene, @Waterkoker, @laforte, @Darkrevenge, @pyoonexk, @Danny Hdoorn, @diabyte, @MJWe, @RbBdOs, @rjzand, @bobst, @Iosis, @racer180, @davidomisi, @Mdeppie, @Verwijderd, @ActualFantasy, @beoneke, @Maus18, @OnTracK, @Knul, @mathieu_NL, @BaRtHoLoMeUs, @Juliankarssies, @Swoesh, @MaikyM, @boozt77, @pandahans, @soulcrusher, @raydevries, @Boomboom118, @FirePuma142, @correcto, @Flowiee, @rsner17, @Korrie, @Justnoiz, @labooh, @Remco Tr, @TiemenC, @MarvRulez, @Verwijderd, @Verwijderd, @Verwijderd, @Michael Camerik, @Joeyl94, @henri8096, @Stefmeister8, @Jckeiz, @konfig0, @coendolk81, @MrRobert, @Loona35, @Bram_B, @SolidAW, @hartger, @j0ram, @Riicharrd, @MetaalMan, @Elbaceever, @Putzak, @Bauer078, @Robin Stark, @Djv123, @IchbinJeffie, @Arite, @Kookgek, @niels de cuyper, @kurthenninger, @Nimajneb, @Verwijderd, @TheSlak, @Dennis Huele, @HansPeterB, @Joep Gelissen, @Escx, @CUPCAKESENSE, @Helishoot, @MrHans, @Skybiker, @Haasj0h, @kurt.wymeersch, @adje koster, @iFredo, @Nickhubers1988, @Sempai, @cyberpeet, @Niekvl, @FleshY, @Nick90, @soeppie, @Broud, @Mikailatmaca, @ernstv77, @Maremen, @Isniedood, @snakeroel, @RobinH87, @Crisvandalen, @kamerplantt, @JK16, @Syeet03, @marnix005, @Valkyre, @r.verweij, @micheljong, @diek79& @MC_Sparkles

Terugblik

In seizoen 1 van 2011 heb ik het stokje overgenomen als 'Topic Starter' van @Requiem19, die toen al vanaf 2008 een topic hier had op GoT over iRacing.
In den beginne waren we met ca. 20 geregistreerde rijders.
Op maandagen trainden we voor een bepaalde serie (niet racen) en optimaliseerde gezamenlijk onze eigen setups.
Na enige tijd zijn we toen begonnen met het organiseren van een wekelijks toernooitje en lange tijd hebben we toen elke week een ander circuit en andere auto gereden. Just for the fun.

Weer enige tijd later werd de groep groter en hebben we er voor gekozen om elke seizoen een bepaalde auto te rijden en of een leuke keuze circuits te gebruiken of een serie te volgen.

Daarnaast zijn we toen ook begonnen als de eerste leagues / community met team races in iRacing. Niet zoals nu, maar met 2 of 3 teamleden en elk teamlid in een aparte auto/klasse). Dit deden we als een soort seizoens afsluiter, die ook nog werden uitgezonden.

Omdat we een officiële licentie wilden verkrijgen van TeamSpeak heb ik lang geleden de website opgezet. Een van de voorwaarden voor een gratis licentie! En toen de site vol gezet met oud en nieuw nieuws en nooit met de bedoeling om er een speciale functie aan te geven. Dit is veranderd toen we begonnen zijn met het registreren van rijders en het maken van een afgeschermd gedeelte voor polls en andere faciliteiten.

Een paar jaar geleden hebben @NickThissen en ik ook nog 3 maal de internationale succesvolle "Gathering of Tweakers Endurance Series (GES)" georganiseerd als voorprogramma van de NEO Endurance Series (van @Niellie41). Wegens tijdgebrek zijn we hier na 3 seizoenen mee gestopt.

Gedurende al die tijd ben ik in wisselende samenstelling geholpen door vele mede-communityleden in het 'coördinatie-team', dank daarvoor nog!
Momenteel bestaat die groep uit @Luckeh, @Doubleoz, @Blerf, @Jimmy J., @NickThissen en ondergetekende.

Beschouwing huidige situatie

De laatste paar seizoenen en zeker ook dit jaar is de community explosief gegroeid en ook veranderd.

Ik ben natuurlijk trots op het feit dat we als GoT iRacing zo aantrekkelijk zijn gebleken voor vele beginnende en ervaren rijders, maar de aard van de community veranderd. Geregeld krijg ik het gevoel dat deelnemers het allemaal voor lief nemen en weinig interesse hebben in meer dan een potje racen, zonder oog te hebben voor het "onderdeel zijn van een community". Zoals ooit opgezet zou de community zich moeten kenmerken door respect voor elkaar, 'vriendschap', behulpzaamheid etc.

Ik zie dit gebeuren en voel me af en toe geroepen om in te grijpen, maar die rol wil ik niet (meer) op me nemen. Ik kan me voorstellen dat dit ook voor de rest van de coördinatie-groep zo is. In het verleden hebben we (en ook ik) fouten gemaakt en soms ook ingegrepen. Maar de ontwikkelingen de laatste tijd zijn lijkt het soms onbeheersbaar, maar mijn inziens niet onvermijdelijk!

De zaken die mij blijven verbazen en ook echt sfeer verpestend zijn volgens mij:
  • Onbesuisd gedrag tijdens de league races. Waarbij het lijkt alsof men minder respect voor mederijders heeft omdat de Safety Rating toch niet wordt beïnvloed.
  • Felle en respectloze posts op het forum. En vervolgens de "hele community", die dan een kant kiest en tientallen posts later tot de orde moet geroepen worden door een GoT-moderator.
  • ... (vul zelf in)
Daarnaast zijn de volgende zaken een complicatie die de situatie moeilijker maakt:
  • Enorm verschil in wagenbeheersing tijdens de league races
  • Overschatting van persoonlijke racecraft van deelnemers
  • Het geregeld niet open staan voor (opbouwende) kritiek
  • En ik vergeet er vast nog wel een paar....
Op TeamSpeak tijdens de race heb ik alle begrip voor een korte explosie als er iets vervelends gebeurt, maar op het forum post je pas iets na afkoeling. Zo zijn ook de regels in de do's and don'ts geformuleerd!

Hoe nu als community ons te herpakken en terug naar de basis te gaan van ons motto en doelstelling is een uitdaging voor jullie allemaal en rust zeker niet op de schouders van het coördinatie-team. Dus trek allemaal je eigen conclusie en bedenk hoe je een positieve bijdrage kan leveren aan de community of trek de conclusie dat de community niet is wat je verwachtte en laat deze dan voor wat het is.

Mijn rol

Na nog net geen 10 jaar heb ik besloten om mijn rol in het coördinatie-team zo goed als neer te leggen en enkel nog wat hand en span diensten te verlenen. Dit ten eerste omdat de activiteiten na zo veel tijd op werk beginnen te lijken en niet meer als een hobby voelt, maar zeker ook spelen de recente ontwikkeling zoals hierboven beschreven mee.

Afsluiting

Ik hoop dat de community in staat is zichzelf te herstellen / herpakken en dat we nog vele jaren mogen bestaan als grootste en leukste iRacing community in de Benelux!

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/got_motto.png

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Thx @JoepW !!!!!

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkPino
Jammer om te lezen @JoepW , toch heel erg bedankt voor alle inzet de afgelopen jaren. Zonder die inzet had bijvoorbeeld NAB Racing niet bestaan.

Succes en wie weet zien we elkaar eens op de baan

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 23:06
Sorry ik zal me beter gedragen @JoepW ;)

Dikke pluim dat je het überhaupt zolang volgehouden hebt, er is dankzij jou en de vele anderen wel iets opgebouwd dacht ik zo.
Ik ben zelf ook wat minder actief en race alleen nog wat 3.5 voor de lol op dit moment en dat bevalt mij ook prima. Dus hopelijk werkt zoiets ook voor jou :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
@JoepW Jouw filmpje op de frontpage destijds heeft de hobby bij mij aangewakkerd. Bedankt voor dat (niet echt namens mijn vriendin ;)). Bedankt voor de start en tot op de baan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Bedankt @JoepW voor alles. Heb veel van je geleerd en helaas hoorde ik ook bij de groep die niet altijd zijn beste kant liet zien. Hoop dat wanneer ik je weer eens op de baan tegenkom, ik kan laten zien dat ik in ieder geval dankzij jou en de GoT league wel gegroeid ben.

Hopelijk kan ik binnenkort weer terugkeren als er een leuke serie op het programma staat en ik en zeker ook nog altijd voorstander van een "Junior League" waar ik mezelf toe reken. Maar goed, kost allemaal heel veel tijd en energie en snap dat dit niet simpel te realiseren is.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
Bedankt @JoepW voor wat je gedaan hebt.
In de korte tijd dat ik hier rond huppel heb ik veel van je opgestoken.
Nu deze league zo explosief gegroeid is dit jaar, zou het dat niet verstandig zijn toch een splitsing te maken tussen ervaren krachten en rookies zoals ikzelf?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
@JoepW Niets dan lof voor al het werk wat je hier in heb gestoken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Enorm bedankt @JoepW voor wat je in deze jaren hebt gedaan voor de community. Erg spijtig om te lezen dat het hobby-gevoel bij je is weggegaan de afgelopen maanden. Hopelijk blijf je ons wel verblijden met je aanwezigheid tijdens de races O+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

@JoepW bedankt voor de inzet! _/-\o_ Draai nog maar 3 seizoenen mee maar vind het ontzettend leuk.

Betekend dit dat we nu naar discord gaan? :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-08 10:42
Petje af Joep! _/-\o_ Je hebt een gave community opgebouwd. Hoewel ik helaas maar zelden meerijd, ben ik met veel plezier lid. Het is gezellig en ik leer veel tijdens de races en van het forum.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
laforte schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:14:
@JoepW bedankt voor de inzet! _/-\o_ Draai nog maar 3 seizoenen mee maar vind het ontzettend leuk.

Betekend dit dat we nu naar discord gaan? :+ :+
Hij heeft nog steeds admin rechten om je uit de league te gooien Marco😉

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eendenreetx
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 10:19
@JoepW Bedankt voor alle gedane inspanning.
Ikzelf rij pas 3 seizoenen mee en de community is mij zeer goed bevallen. Ik hoop dan ook dat alles blijft voortbestaan!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
Bedankt @JoepW voor alle tijd en moeite die je in de community hebt gestoken! Met name toen ik een jaar geleden net startte met iRacing heb ik hier heel veel opgestoken. En nog altijd voegt de community veel toe aan mijn iRacing-ervaring d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
@JoepW: Dank voor alles dat je voor deze community hebt gedaan. Tien jaar, da's een meer dan behoorlijke staat van dienst :) Ik hoop dat je er, ondanks al het gedoe, toch hoofdzakelijk positief naar kan kijken. Ik denk dat vrijwel iedereen hier dat sowieso doet.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Thanks @JoepW. Zit er nog niet zo lang bij maar het is heel tof wat je hebt opgezet. Jammer dat de sfeer op de baan wat grimmiger is geworden. Kan me goed inbeelden dat er tot niet al te lang geleden met wat meer respect werd gereden. Zou leuk zijn als dit echt weer echt een community wordt zoals je zelf aanstipt, dat is denk ik voor iedereen leuk.

Hoop dat we je als coureur gewoon nog op de grid zien staan bij de GoT races!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
@JoepW is hier nog maar m'n 2de seizoen maar ook bedankt langs mijn kant :) laat Corona maar snel gedaan zijn zodat we met z'n allen een gezellige BBQ kunnen doen :)
(en eventuele meningsverschillen kunnen uitpraten met een frisse (Belgische) pint ;)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
Bedankt @JoepW

Dankzij dit draadje destijds met iRacing begonnen.
In de loop der jaren elders terecht gekomen, zelfs als moderator voor een league.
Ik heb het veel minder lang volgehouden dan jij, dus chapeau!
ik liep tegen dezelfde dingen aan m.b.t. instelling van de huidige maatschappij.
Op een gegeven moment is het dan wel klaar als je je gaat afvragen waar je het allemaal voor doet.

desalniettemin heb ik toch een leuke tijd gehad en leuke mensen leren kennen waar ik erna veel mee gereden heb, @dabelg en @Scifo83.

Succes verder, en ik hoop je wel nog on track te zien zo nu en dan ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
@JoepW

bedankt Joep , ben al lang niet meer actief op GOT maar dit is voor mij toch een soort einde van een periode in mijn simracing bestaan.

was altijd leuk met de live meetings (karting) in eindhoven , noorden was te ver voor mij srry.

Het gaat je goed en inderdaad er is veel aan het veranderen op simracing vlak door Corona eneen switch van generatie (wij ouderen maken stilaan plaats voor de E-Sport jeugd die dit echt als een wedstrijd zien en minder als het spelletje simracen :+

Hou je sterk en gezond op naar een ander hoofdstuk (altijd N1 topic starts geweest en eigenlijk de start van een nieuwe topicstart cultuur binnen tweakers .....) ;w _/-\o_

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:15
Bedankt @JoepW voor de inzet en gezelligheid! Ik doe maar kort mee hier, maar was onder de indruk van hoe alles is opgezet :)

Hopelijk hou je wel plezier in het spelletje zelf, daar gaat het om uiteindelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:52
Effe een ander onderwerp

Goed bezig. Bewustwording is stap 1. De verbeteringen in de praktijk brengen is nog best lastig is mijn ervaring. Dus geef het tijd.
Overigens heb ik afgelopen week hele leuke races gehad op Summit Point, ondanks dat ik tijdens de league races stijf achteraan reed en in de official race tijden rond de 1:11.5 reed. Middelste split, midfield was dat een normale pace en heb toch een aantal races punten kunnen pakken.
Laat je dus ook niet te veel ontmoedigen door het verschil in pace met de kop van de GoT league.

Je kunt via VRS trouwens in precies dezelfde omstandigheden rijden als het voorbeeldrondje door de knop ‘TEST IN IRACING’ te gebruiken (rechts naast ‘analyse session’).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Bedankt @JoepW! Door dit draadje, de league en jou inzet ben ik simracen serieus gaan nemen.
Hopelijk zien we elkaar nog wel op de baan!

Ergens in Maart volgend jaar is dat voor mij pas helaas

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

@JoepW

Spijtig om te lezen dat het zo gelopen is de laatste tijd. Ben zelf al tijdje gestopt met sim racen vanwege te druk met andere intresses. Waardoor ik hier ook niet vaak meer kom.
Maar altijd super gevonden hoe je dingen regelde en oppakte. Bij deze dan ook hartelijk bedankt voor alle inzet en tijd die je er in gestoken hebt. En hopelijk kun je nog wel plezier beleven aan het rustig meerijden zo nu en dan.

Groeten,

Robbert

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:52
@JoepW bedankt. Voor mij was ook jouw verhaal op de frontpage icm met nieuwsgeving over iRacing de (hernieuwde) start van een leuke hobby.

Mede door jou is hier een mooie community ontstaan. Ik hoop je hier en op de baan nog te treffen. En ik hoop dat wij het hier met z’n allen op een positieve manier, with a smile, kunnen voorzetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
Ik hoop dat we deze zomer weer met z'n allen kunnen barbecueën. Met mensen die je van gezicht kent en met wie je een biertje gedronken hebt, ga je toch anders om. Daarom zou ik ook iedereen aanraden op TS te komen. Je beseft je meer dat je met mensen rijdt en het is goed voor het communitygevoel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Dit forum en de league zijn heel belangrijk voor me.

Voorheen deed ik deze hobby alleen, kende niemand in mijn omgeving die ook deed simracen.
Nu heb ik toch het gevoel bij een club te zitten met andere mensen die dezelfde tik hebben.

Harstikke bedankt @JoepW

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
@JoepW bedankt voor alle inzet en hopelijk zien we je nog wel op de zondag/maandag avonden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Jammer @JoepW ! Ik zit er ook niet superlang bij maar je bijdrage aan de (iRacing)community is volgens mij van onschatbare waarde. Hopelijk zien we je nog wel iedere week als deelnemer :)

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
@JoepW
Ik sluit mij volledig aan bij de rest.

Super om in een (goedgevulde) community te racen, waarbij er elke race voor ieder niveau gebattled kan worden!
Bedankt voor je bijdrage hierin en tot op de baan!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
@JoepW sluit mij aan bij wat er al reeds gezegd is, o.a. door een GOT kartevent jaren terug in Almere bij NAB Racing terecht gekomen en dat is uitgegroeid naar een echt vrienden team waar we op elkaars verjaardag/bruiloft/kraamfeestjes komen.

De basis hiervoor is GoT, zonder de Skip School en het event was ik daar nooit terecht gekomen. Ook met de GES heb ik veel lol aan beleefd sporadisch doe ik mee met de GOT events maar dat maakte weinig uit al deed ik weer mee na paar jaar afwezigheid altijd weer open en vriendelijk ontvangen.

Het voelt voor jouw misschien even niet meer als een hobby, en de narigheid overheerst. Maar als ik zo de berichten lees en ook die van mij zelf heb je toch van een hoop mensen het leven mogen verrijken en heb je toch een hoop smiles mogen bezorgen over de jaren :)

Dank Joep!

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

@JoepW Dank voor al het werk dat je in die jaren hebt gedaan voor de community. Je bent voor mij onlosmakelijk verbonden met GoT iRacing, en ik hoop dat je door het neerleggen van je taken weer wat meer het plezier terugvind, in plaats van dat het voelt als werk. Ik hoop dan ook van harte dat we je nog veel blijven zien op de baan, want wat zou het zonde zijn als dat niet zo was!

Over het motto: 'Serious iRacing with a smile'
Je oproep aan de community moet wel gehoor krijgen imho. Ik ben het 100% met je eens dat dit niet een taak is van het coördinatie-team, maar dat dat aan de hele community is. Gelijk hebben over of je voorrang / de bocht / whatever hebt, heeft geen zin als je samen in de vangrails staat.

'Vroeger' werd er in de races veel minder hard geraced, gewoon omdat het een vriendschappelijke competitie is, die verder nergens om gaat. Tegenwoordig lijkt het wel alsof niemand elkaar maar een meter gunt, en is voorzichtig aan doen het laatste waar men aan lijkt te denken. Ik zou liever zien dat mensen in de GoT races wat minder risico nemen, zodat iedereen een leuke avond heeft, in plaats van dat de helft na 2 rondjes klaar is. Het hebben van de bocht / lijn whatever is geen enkele reden om gewoon maar in te sturen op een auto naast je, hij zit er nu eenmaal, hij kan niet in het niets verdwijnen, zorg dan alsjeblieft dat je samen veilig die bocht door komt...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 17-09 09:01
Thanks @JoepW, werd altijd erg gewaardeerd en ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek.

Dankzij Max/Corona/Lando heeft iRacing volgens mij best een grote boost gekregen en deze community daarmee ook. Helaas denk ik dat daarmee je ook direct het nadeel ondervindt.. waar eerst de groepen relatief klein en behapbaar waren, zijn ze dat nu niet meer. Skill level ligt te ver uit elkaar, mensen kennen elkaar niet meer, respecteren elkaar toch anders. Als je altijd met dezelfde lui rijdt, dan leer je elkaar kennen, tot er iemand komt en het disrupt..

In de 2k cup bijv zag je het ook, af en toe kwam er iemand voorbij die dan vrij respectloos reedt. Daarom een penalty systeem in het leven geroepen en die mensen verdwenen dan ook vrij snel weer.

Anyway, thanks voor al je inspanning en tijd. Hoop dat we inderdaad komend jaar weer kunnen bbq'en, dan ben ik er bij. Iracing is voor mij ook op lager pitje (alweer) komen te staan, nieuw huis, tijdelijke vakantie woningn etc.. heb op dit moment niet eens actieve subscription :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 15:45
MDenessen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:24:
Dit forum en de league zijn heel belangrijk voor me.

Voorheen deed ik deze hobby alleen, kende niemand in mijn omgeving die ook deed simracen.
Nu heb ik toch het gevoel bij een club te zitten met andere mensen die dezelfde tik hebben.

Harstikke bedankt @JoepW
Marc, jij komt toch ook uit Venlo?
Maar bij mij in de familie/vrienden kring zijn er weinig die het begrijpen,

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnV03 op 29-12-2020 15:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPM85
Voor de mensen die ook hard aan het thuiswerken zijn.
De tweakers race van dinsdagmiddag is ook live https://www.twitch.tv/theapexmissers
Hier is @Blerf te volgen, met @Luckeh, @Swoesh, @Beltoni, @Session30 in de split.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
@JoepW Bedankt voor alle inzet en de vele uren die je erin hebt gestoken.
Dankzij deze community voor het eerst meegedaan met een 24h race. Daar is vervolgens een leuke groep uit ontstaan om samen mee te racen en de verschillende events mee pakken.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik was getagd in het bericht van Joep maar vanwege de tijd die ik nodig heb voor mijn studie heb ik al mijn spullen verkocht. Helaas.

Ik vind het sim racen erg leuk, maar ik kon er slecht tegen dat ik niet vooraan mee kon doen. Ik wens een ieder veel plezier en hoop dat de gezelligheid weer terug komt bij de commnity.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
JPM85 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:04:
De tweakers race van dinsdagmiddag is ook live https://www.twitch.tv/theapexmissers
Hier is @Blerf te volgen, met @Luckeh, @Swoesh, @Beltoni, @Session30 in de split.
ik pak vanavond ws ook nog race mee. Ik merk dat ik doorgaans wel enkele Tweakers herken in de officiële races. Is er een afspraak welke kanalen die hiervoor kunnen gebruikt worden? (gezien niet iedereen in dezelfde split zit)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Wat een race was dit zeg, wauw! @Beltoni reed met god speed en @Swoesh die had zijn griphack weer eens aanstaan :+

mooi gevecht gehad met @Session30 en @Luckeh echt 1 van mijn favo racejes geweest van het jaar! _/-\o_

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Elbaceever schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:30:
[...]

ik pak vanavond ws ook nog race mee. Ik merk dat ik doorgaans wel enkele Tweakers herken in de officiële races. Is er een afspraak welke kanalen die hiervoor kunnen gebruikt worden? (gezien niet iedereen in dezelfde split zit)
Teamspeak staat gewoon altijd open, dus daar kan je eventueel gebruik van maken. Meestal geen probleem om bij elkaar te zitten. Doordat de groep klein is leidt dit slechts zelden tot overlast bij de andere rijders.

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Beltoni
Man man man wat was dat genieten zeg. Ver boven mijn kunnen gekwalificeerd, vlak achter Dave Cameron. Wordt al zenuwachtig van topsplit races maar met zo'n streamer naast je... Hij spinde in L1 dmv een eigen fout, dus helaas geen YT roem.

Kon een paar snelle jongens niet achter me houden maar finishen op 8" van de leider in topsplit is voor mij echt een mega resultaat :D :D :D

Nu ben ik mentaal weer uitgeput voor deze week. Ga weer op mijn gemak GTE/GT3 rijden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Beltoni op 29-12-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
MartijnV03 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:02:
[...]

Marc, jij komt toch ook uit Venlo?
Maar bij mij in de familie/vrienden kring zijn er weinig die het begrijpen,
Ja ik kom auch oet Venlo.
Na de crisis moet je maar eens langs komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
Blerf schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:33:
[...]

Wat een race was dit zeg, wauw! @Beltoni reed met god speed en @Swoesh die had zijn griphack weer eens aanstaan :+

mooi gevecht gehad met @Session30 en @Luckeh echt 1 van mijn favo racejes geweest van het jaar! _/-\o_
Had er voor de Q nog geen kwartje in gegooid toen deed de hack het nog niet.

Was een mooie race verder, werd ook clean gereden zover ik kon zien, @Beltoni tikte er wel iemand af maar daar kon hij verder niet veel aan doen en die gast accepteerde dat ook.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Swoesh schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:04:
[...]

Had er voor de Q nog geen kwartje in gegooid toen deed de hack het nog niet.

Was een mooie race verder, werd ook clean gereden zover ik kon zien, @Beltoni tikte er wel iemand af maar daar kon hij verder niet veel aan doen en die gast accepteerde dat ook.
In de replay zag het er een beetje knullig uit maar denk niet dat ik er veel aan had kunnen doen. We zitten daar al een tijdje op vol gas. Jij zat nog geen halve meter achter me. Als ik had geremd was ik zelf af geweest.

Kerel gaf idd aan dat het bij hem begon maar dat hij wel baalde want het was echt heerlijk racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
JoepW e.a., bedankt voor het harde werk van de afgelopen jaren!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

MDenessen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:58:
[...]

Lol, ik woon een paar km zuidelijker in Tegelen :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
Blerf schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:33:
[...]

Was inderdaad een heerlijke race en een mooi gevecht, vrijwel de hele race door! Had het idee dat jij iets meer snelheid had, maar ik kon in de draft goed bij blijven en hem er nog een paar keer naast prikken. Maar dan ben ik net te voorzichtig om de actie door te zetten.
Ondanks dat ik in gevecht alleen maar plekken heb verloren heb ik genoten van deze race. Het tempo in de top split ligt eigenlijk nog iets te hoog voor me, maar door alle freebies toch nog een goede finish behaald en zelfs positieve iRating.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 18-09 17:05
MDenessen schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:58:
[...]

derx666 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:18:
[...]

Lol, ik woon een paar km zuidelijker in Tegelen :)
Ik kom ook uit Venlo, maar woon er al flink wat jaren niet meer. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

@JoepW grote dank voor je inzet voor deze community (y)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
@JoepW bedankt voor alle inspanningen die je geleverd hebt om iRacing op Tweakers, maar eigenlijk in de hele Benelux verder op de kaart te zetten. Het resultaat mag er wezen _/-\o_

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Session30 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:22:
[...]

Was inderdaad een heerlijke race en een mooi gevecht, vrijwel de hele race door! Had het idee dat jij iets meer snelheid had, maar ik kon in de draft goed bij blijven en hem er nog een paar keer naast prikken. Maar dan ben ik net te voorzichtig om de actie door te zetten.
Ondanks dat ik in gevecht alleen maar plekken heb verloren heb ik genoten van deze race. Het tempo in de top split ligt eigenlijk nog iets te hoog voor me, maar door alle freebies toch nog een goede finish behaald en zelfs positieve iRating.
Je ging hartstikke lekker man! Op The Glen is het gewoon lastig inhalen, er rijden top split gewoon super snelle gasten mee. Je kan wel voor elke positie gaan vechten maar wanneer je de aansluiting verliest is het gewoon over. Dan is iedereen die achter je zit eigenlijk ook gelijk de sjaak, want die gaten rijd je, als je niet N. van Haandel heet, ook gewoon niet meer dicht.

Ik had geluk dat ik in het 2e groepje zat, net buiten bereik van Lucas. Met hulp van de kerel voor me het gat van 2" naar 5" kunnen vergroten en dat is echt niet omdat ik de betere coureur ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
@JoepW bedankt voor je inzet!

We hebben nu sinds een ruime week een pup in huis, wat er voor zorgt dat iracing nog amper aan gaat, vandaar ook mijn afwezigheid de laatste races.
Ik hoop het binnenkort weer op te pakken en wat vaker aan te sluiten.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 371 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies