iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 372 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
@JoepW
Ongeveer alles is al gezegd inmiddels hier .Diep respect voor de ontelbare uren die je in alle bezigheden voor het forum en in de community hebt gestoken .Daar moet wel een enorme passie voor deze hobby achter zitten , anders hou je dat nooit vol.En dat alles naast een drukke baan .Waar haal je de energie vandaan ?
Ook ik ben op zoek naar iets serieuzer gamen hier terecht gekomen na het lezen van jouw interview over je rig en het ontstaan van Got , en heb na wat rondvragen hier de stap gewaagd .Nog geen moment spijt van gehad .Zelfs met jouw drukke leven en je racing skills neem je de moeite (en meerdere mensen hier) en toch de tijd om tips te geven en mee te rijden /kijken bij een complete newbie / rookie .
Dank hiervoor . _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

@JoepW tnx voor alle inzet de afgelopen jaren... ben zelf door tijdgebrek ook minder actief geworden maar ga het wel weer oppakken en ook got racing weer mee beginnen.. hoop dat dan deze perikelen mij gespaard blijven

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

@JoepW bijna alles is al wel gezegd, maar ik wil toch nog graag een duit in het zakje doen.

Als topicbezoeker van zo ongeveer het eerste uur heb ik de community zien groeien van een paar mensen tot honderden nu. Veel mensen kwamen en gingen weer maar de meesten zijn blijven hangen en dat is mede dankzij jou!

Van het allereerste begin met random pickupraces tot nu heb je je altijd enorm ingezet voor iedereen en dat wordt enorm gewaardeerd! Ook de kartmeetings met BBQ's bij je thuis, waar zelfs op een gegeven moment meerdere (meegebrachte en je eigen) rigs stonden om VR/DD stuurtjes/pedalen te kunnen proberen, zullen me nog lang bijblijven. Helemaal toen bleek dat we een gedeelde historie samen hadden op Clanbase :)

Hopelijk blijf je nog wel lekker racen in de league want we waren altijd goed aan elkaar gewaagd, zoals blijkt uit deze inRacingNews post van oktober 2012 ;) : https://www.iracing.com/c...p-ignites-at-oulton-park/

Nogmaals dank!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

@JoepW

Bedankt! En tot op het circuit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

@JoepW bedankt voor alle tijd en energie die je erin gestopt hebt!Ik ben nu een jaartje bezig en heb veel aan alle uitleg begin van het forum en tips hier gehad!jammer dat je minder gaat doen maar heel begrijpelijk na zoveel jaar!Ben wel blij dat er nog steeds leden in de coördnatiegroep zich in der eigen vrije tijd blijven inzetten zodat wij onze geweldige hobby hier kunnen blijven uitoefenen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
@JoepW

Ondanks dat ik niet veel heb gereden in de league (omdat ik alleen in de Mazda snel kan zijn) maar wel dagelijks mee lees op t forum. Vind ik het spijtig om te horen dat je het op een laag pitje gaat zetten. Maar zoals je het beschrijft begrijp ik het volledig. Respect en dank voor al je inzet.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, die eerste Porsche race op Watkins was een grote shitshow...

Bij de start komt die voor me slecht weg, met wat wielspin, en op het moment dat ie hem vangt, pakt ie nog wat wielspin en schuift hij voor mijn auto, lichte bump, maar we kunnen door. Nog wat ander duw en trekwerk gedurende de race zorgt voor vele lichte contacten en een spin (hij duwde me gewoon rond), en in rondje 16 plaats ik een inhaalactie, en kom net te wijd bij de exit van T1, terwijl die ander daar nog net zit, contact en linksaf de vangrail in...

Nja, hopelijk gaan de volgende races beter. Inmiddels goed gewend aan de kort gekalibreerde gaspedaal, en mijn stuur is na wat contactspray op de motoren weer opgelapt voor een korte tijd (hopelijk vind ik snel vervangende motoren). Anders wordt het binnenkort maar een compleet nieuw setje pedalen en stuur :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Hoogie2004 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:38:
Zo, die eerste Porsche race op Watkins was een grote shitshow...

Bij de start komt die voor me slecht weg, met wat wielspin, en op het moment dat ie hem vangt, pakt ie nog wat wielspin en schuift hij voor mijn auto, lichte bump, maar we kunnen door. Nog wat ander duw en trekwerk gedurende de race zorgt voor vele lichte contacten en een spin (hij duwde me gewoon rond), en in rondje 16 plaats ik een inhaalactie, en kom net te wijd bij de exit van T1, terwijl die ander daar nog net zit, contact en linksaf de vangrail in...

Nja, hopelijk gaan de volgende races beter. Inmiddels goed gewend aan de kort gekalibreerde gaspedaal, en mijn stuur is na wat contactspray op de motoren weer opgelapt voor een korte tijd (hopelijk vind ik snel vervangende motoren). Anders wordt het binnenkort maar een compleet nieuw setje pedalen en stuur :+
zat in dezelfde race :) Had gelukkig pole gereden en was weg met het kop groepje. Heb achteraf de incidenten bekeken en viel bijna van m'n stoel van het aantal incidenten. Minstens 3 man geteld die zonder kijken de baan terug kwamen opgesukkeld met alle gevolgen van dien. Vooraan verliep het gelukkig cleaner. Ik had P3 een heel licht tikje gegeven in T1 waarbij hij alsnog even de controle verloor maar gelukkig wel terug verder kon. Verder nog tot het einde in gevecht met P2 maar er helaas niet voorbij geraakt.

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Elbaceever schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:46:
[...]

zat in dezelfde race :) Had gelukkig pole gereden en was weg met het kop groepje. Heb achteraf de incidenten bekeken en viel bijna van m'n stoel van het aantal incidenten. Minstens 3 man geteld die zonder kijken de baan terug kwamen opgesukkeld met alle gevolgen van dien. Vooraan verliep het gelukkig cleaner. Ik had P3 een heel licht tikje gegeven in T1 waarbij hij alsnog even de controle verloor maar gelukkig wel terug verder kon. Verder nog tot het einde in gevecht met P2 maar er helaas niet voorbij geraakt.
Goed gedaan dan!

Tja, na die start zat ik constant in trager verkeer vast... Ik deed relatief voorzichtig, maar iedereen die sneller is steekt hem er overal maar tussen... Dat is gewoon vragen om issues. Ach, nog genoeg mogelijkheden tot verbetering :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Laatst online: 10-01 10:05
Iemand tips voor "recording" settings in OBS voor het streamen in VR (Valve Index)? (desnoods via PM of link?) Al heel wat settings uitgetest maar kom iedere keer op hetzelfde uit: Slechte kwaliteit met aanvaardbare framerate of slideshow met mooie kwaliteit. M'n recording verloopt via andere laptop met NDI. Desondanks loopt m'n I9900K enorm warm als racelabs en OBS aanstaat. 95° en meer :o
Alle hulp zeer geapprecieerd.

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
@JoepW bedankt voor je inzet om deze community op te zetten die nu gegroeid is tot wat het is. Respect voor de tijd en moeite om dit allemaal te organiseren. Zonder deze community had ik alles zelf moeten ontdekken en had ik niet de groep gevonden om mee te racen zoals ik die nu heb. :)

Wat betreft de afgelopen race, ik merk dat ik mee kan met de top 10 wat sinds dat ik iracing doe met GoT, sinds mei dit jaar, erg fijn is. Dat resulteerde in een 9e plek in Heat 1 waardoor ik van plek 2 mocht vertrekken in de feature. Helaas kon ik het tempo niet bijhouden van de top 5 dus zakte ik snel al wat terug.
Helaas verpestte ik het vervolgens in de derde ronde door er af te gaan in de esses. Merkte aan mezelf dat ik door vermoeidheid en de intensiteit van de eerste race de fout maakte. Wat dat betreft wil ik naast de snelheid die ik nu heb ook de constantheid krijgen.

Verder lijkt het me handig om incidenten op TS te bespreken, zo had ik ook een incident met @MrHans in de chicane wat door anderen goed beoordeeld kon worden en we er beiden ook nog wat van opstaken. :)
Het feit dat we dit beiden na de race rustig na de race konden bespreken bespaarde een hoop frustratie en ongenoegen zoals met andere incidenten waarvan het jammer genoeg uit de hand loopt hier... Hopelijk word hier iets mee gedaan bij degenen die het stokje over gaan nemen want blijkbaar is dat nodig...

Zo weer een heel verhaal, is soms ook ff nodig...

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sillyjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 22:43
@JoepW Bedankt voor al je inzet voor deze community.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Elbaceever schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:49:
Iemand tips voor "recording" settings in OBS voor het streamen in VR (Valve Index)? (desnoods via PM of link?) Al heel wat settings uitgetest maar kom iedere keer op hetzelfde uit: Slechte kwaliteit met aanvaardbare framerate of slideshow met mooie kwaliteit. M'n recording verloopt via andere laptop met NDI. Desondanks loopt m'n I9900K enorm warm als racelabs en OBS aanstaat. 95° en meer :o
Alle hulp zeer geapprecieerd.
Ik tag Martijn even, die is expert in streamen met VR en via een 2e computer.
@Blerf

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

JPM85 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:53:
[...]

Ik tag Martijn even, die is expert in streamen met VR en via een 2e computer.
@Blerf
Yes had hem al een DM gestuurd :Y
Mochten er nu meer mensen vragen over hebben dan doe even duimpje er bij dan maak ik een keer 1 post er van :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:45
@Blerf
Is het sowieso niet handig om er een post aan te weiden in bv het VR topic?
Er zullen vast meer mensen interesse voor hebben d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
@JoepW bedankt voor alle moeite en de gezelligheid. Ik vond het erg leuk om onderdeel te zijn van zo'n leuke groep mensen. Ik kan me nog goed herinneren dat je me zat aan te moedigen om een race te winnen van Nick in de Corvettes, het karten in Eefde en de meeting in Spa met de 2014 WEC 6 met @TuxieDeni, @NickThissen, @Niellie41, @DutchDevil79, @BM, @dabelg en weet ik veel wie ik vast vergeet :P

Laatste jaren niet echt meer mee kunnen racen en ook lange tijd helemaal geen iRacing gedaan. Begin het nu weer een beetje op te pakken dus wie weet komen we elkaar nog eens tegen. Ik hoop dat je je hobby gevoel weer terug kan krijgen en er weer van geniet zoals je ooit gedaan hebt. d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joc6iHcL3Ptrr6T6dnfXF7nPung=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KrzUIqTggL510gXQEXkcOdnt.jpg?f=user_large

Bij deze nog even een reminder dat i.v.m. de feestdagen vanavond de Weekly Tournament GT3 race op Donnington zal plaatsvinden i.p.v. morgen.

Daarnaast zijn de GT3 races voor de rest van het jaar inmiddels ook ingepland.

Succes en laten we het gezellig houden met elkaar!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrHans
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-08-2024
@JoepW Bedankt Joep voor jouw jarenlange inzet voor deze community. Jammer om te lezen dat ook negatieve gevoelens een rol hebben gespeeld bij jouw besluit. Die boodschap moeten we als community niet vergeten. Dus inderdaad: laten we het gezellig houden met elkaar en als de emoties toch dreigen op te lopen eerst even tot 10 tellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiaan84
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 19:52
@JoepW Bedankt voor je inzet en tot snel op de baan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

@JoepW bedankt voor je inzet. Ik kan niet beginnen me voor te stellen hoeveel tijd er voor jou in is gaan zitten en dat is dan vooral tijd die je niet "op de baan" besteedt en bedoelt is om vooral ook anderen raceplezier te bezorgen. Groot respect daarvoor _/-\o_

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
@JoepW Bedankt voor al die jaren inzet, (ook al voor het Iracing).op de rc banen in Europa _/-\o_
Ben al een tijd geleden gestopt, door prive omstandigheden.
Ben zelf geen toprijder maar vond het wel altijd een stukje ontspanning op de maandagavond.

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
@JoepW dank voor wat je hebt betekent EDIT: betekend* voor de iRacing Community hier op tweakers, en de tijd energie en moeite die je hierin hebt gestoken. Ik ben nog altijd blij dat ik hier met gelijkgestemden een lekker potje kan racen en kan praten over racen.
Hopelijk tot snel, op de baan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
@JoepW ontzettend bedankt voor alle moeite! Het is ontzettend knap wat er allemaal opgezet is in de afgelopen jaren! Geniet van de rust en wellicht tot snel op de baan ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

@JoepW Bedankt voor al je inzet voor de Community en mede door je filmpjes op youtube en de omgeving die gecreeerd is binnen de GOT league blijven hangen en prima naar me zin! Hoop geleerd door op teamspeak te zijn en antwoord te krijgen op vragen van mensen met meer ervaring en skillz en de trainingsavonden maar vooral om te luisteren en te leren.Nu moet ik nog leren rijden en dan komt alles goed ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 08:57
@JoepW Ook van mijn kant bedankt voor je inzet al die jaren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
@JoepW Bedankt voor de vrolijke noot die jij vaak heb gebracht en waar ik vaak om heb gelachen. Bedankt voor je enorme inzet. Het gaat je goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 08:45
@JoepW Bedankt voor de inzet, en de vele uren die je in het organiseren hebt gestoken.

Hoop dat je wel blijft racen, want als jij een slechte dag had en ik een goede, dan was het leuk en fair racen :)

(My iRacing)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPM85

Apex Missers Organiseert: Tombola Night

Het is weer zover. We gaan een nieuwe tombola night tegemoet. Wij dachten om de meest saaie dag van het jaar wat leuker te maken een tombola night te organiseren op vrijdag 1 januari 2021.

Het concept is hetzelfde als vorige keer. Iedereen die mee wilt doen, moet voor het gemak ff zijn of haar naam invullen in het excel sheet (link te vinden op onze Discord). Hierbij kun je een track en auto combi kiezen die wij mogelijk gaan rijden vrijdag. Om 20:15 wordt de combi bekend gemaakt en om 20:30 wordt er voor deze combi een server opgezet. Om 21:00 gaan we hiermee racen. In welk format? Dat is een verassing.

Het racen gaat om een avond plezier hebben, lol trappen etc, dus chat staat gewoon open & is verplicht tijdens het racen.
Wel belangrijk dat we elkaar met respect behandelen, dus iemand rammen, divebombs etc zijn niet gewenst! We treden hard maar fair op, het gaat niet om winnen, maar wel om gezellig racen!

Wees dus welkom!

Discord -> https://discord.gg/7yxavhUhzQ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Vanavond wordt m'n eerste lange sessie in VR, ben benieuwd hoe dit bevalt! Qua snelheid verwacht ik niet te veel, qua geklooi met buttons en keyboard des te meer (heb ik inmiddels ervaren :D).

[ Voor 5% gewijzigd door TiemenC op 30-12-2020 16:21 ]

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Ik heb niet eens meer een scherm bij mn sim staan, gewoon lekker VR voor immersion :) zou niet anders meer willen <3

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23
@JoepW BEDANKT !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
fre0n schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:39:
Ik heb niet eens meer een scherm bij mn sim staan, gewoon lekker VR voor immersion :) zou niet anders meer willen <3
Hoe doe jij dat ? Via virtuele desktop in vr ?
Ik start eerst alles op via mijn bureaublad en doe dan pas de bril op , best omslachtig eigenlijk .

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Ik durf nog niet te zeggen of het door de nieuwe VR setup komt, maar ik had meer snelheid dan ik van tevoren verwachtte.

Q voor mijn gevoel echt strak gereden, p14 :)

Race 1, in lap 3 heeft @Birelissimo een slechte exit voor start-finish, ik probeer hem er naast te zetten om te kijken of er een kans is voor de 1e bocht. Op dat moment knijpt hij me heel iets en raken we elkaar waarna het helaas einde verhaal was voor @Birelissimo . Tijdens de race dacht ik dat hij naar mij bewoog maar in de replay zie ik duidelijk dat ik automatisch wat meerijdt (naar links) richting de racelijn en we elkaar daardoor raken. Mijn fout, excuus nogmaals!

Met enig zweet onder de oksels (dankzij de rondelange druk van @YouriVLD ) de auto op p10 binnen weten te brengen 8)

Race 2,; starten vanaf P1. Ik start weinig van pole (zeker met rolling starts op road circuits) dus wachtte net iets te lang, eigenlijk tot het letterlijk groen werd. Ik zal hier een volgende keer beter op letten. Ik had in de warmup de start van race 1 willen terugkijken maar dat zat er door geklooi met m'n VR set niet in.

Daarna kon ik redelijk aanklampen binnen de top 5, er zaten echt wel wat snellere mannen nog aan te komen. In lap 12 schat ik het snelheidsverschil met de @fre0n op start finish verkeerd in, ik kan me niet herinneren dat de spotter ook maar 1 warning gaf dus ik ging gewoon voor de bocht, waar @fre0n nog aan de binnenkant zat. Ik kan niet verwachten dat hij in rook opgaat dus mijn fout. Uiteindelijk redelijk constant uitgereden op p13. Bedankt eenieder die op Teamspeak nog even heeft meegekeken.

Al met al zeer tevreden over de gehele avond. Los van het incident in race 2 had het me misschien 3 plaatsen gekost. Rond p10 is waar m'n ware pace lag.

VR ervaring van vanavond: Ik had veel framedrops op het achterste rechte stuk en bij insturen chicane. Heb m'n graphic settings nog lager gezet maar het hielp niet veel. Misschien is het circuit afhankelijk. Gisteren had ik in een andere online multiclass race op Road Atlanta 0 framedrops.

Ik kan wel merken dat ik nu een stuk vermoeider ben, ook warmer door die bril op m'n hoofd. In de zomer zal dat wel pittig worden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymondw
TiemenC schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:29:
VR ervaring van vanavond: Ik had veel framedrops op het achterste rechte stuk en bij insturen chicane. Heb m'n graphic settings nog lager gezet maar het hielp niet veel. Misschien is het circuit afhankelijk. Gisteren had ik in een andere online multiclass race op Road Atlanta 0 framedrops.
Het licht ook aan de setting van de community race, ik had opeens last van mega framedrops by een Ferrari met een wit/rode livery
Ferrari weg, drops weg!
Verder ook 1 CPU core op 100%, normaal komt de load op 1 core niet hoger dan +-80%

Race 1
Lekker in ritme op P12
@TiemenC op P10 en @YouriVLD op P11, laatste ronden wat afstand genomen, beide leken wat te glijden...

Race 2
In ritme gereden en alleen een BMW er voor gelaten om mijn ritme zelf te bepalen
Had calc gedaan +1 lap, had iets over aan brandstof

GT3 ligt mij zoveel beter dan die WCC gepimpte kever... d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@TiemenCIk had (geen framedrops) maar wel minder FPS op de backstraight.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

raymondw schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:36:
[...]

Het licht ook aan de setting van de community race, ik had opeens last van mega framedrops by een Ferrari met een wit/rode livery
Ferrari weg, drops weg!
Verder ook 1 CPU core op 100%, normaal komt de load op 1 core niet hoger dan +-80%
JoepW schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:37:
@TiemenCIk had (geen framedrops) maar wel minder FPS op de backstraight.
Ik ben benieuwd hoe het zondag is qua performance. Het blijft een complex geheel met VR, daar ben ik na een aantal dagen intensief finetunen wel achter.
raymondw schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:36:
[...]
Race 1
Lekker in ritme op P12
@TiemenC op P10 en @YouriVLD op P11, laatste ronden wat afstand genomen, beide leken wat te glijden...
Klopt, ik kon geen constant ritme houden wat mijn rijden onvoorspelbaar maakte. Als je voor een move was gegaan had ik waarschijnlijk het gat wel gelaten.

[ Voor 26% gewijzigd door TiemenC op 30-12-2020 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Imac2011 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:04:
[...]

Hoe doe jij dat ? Via virtuele desktop in vr ?
Ik start eerst alles op via mijn bureaublad en doe dan pas de bril op , best omslachtig eigenlijk .
ik heb een logitech K400 bij de rig staan. Daar zit een trackpad op dus ik kan in VR de muis bedienen.

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TiemenC schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:40:
Ik ben benieuwd hoe het zondag is qua performance. Het blijft een complex geheel met VR, daar ben ik na een aantal dagen intensief finetunen wel achter.
Ik ben er zondag niet bij. Maar VIR is een ‘oude’ baan en dus zal het wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vanmiddag 15min met de Porsche op VIR gereden maar poeh dat middelste gedeelte is lastig! Veel blinden bochten waardoor rempunten lastig zijn in te schatten. Dat gaat een uitdaging worden van het weekend en volgende week tijdens de officiële serie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPM85
Vandaag een leuke afsluiter 2020 in de GT3 races. Donington is niet echt mijn favoriete circuit, maar heb er al genoeg uren in zitten vanuit de IVRA league.

Qualy ging wel lekker met een 1:05 laag, sneller dan ik verwacht had. Volgens mij was het een p9, waar ik in practice meer rond p15 te vinden was.

Sprint race was wel een spannende start met @GK86, waar we een halve ronde zij aan zij het circuit over gingen. Uiteindelijk Gerben voorrang gegeven bij de chicane en daarna de race uitgereden op p7. Verloor namelijk de aansluiting naar voren, maar achter vond @joeristein het ook wel best.

Feature race was de start nogal chaos, waarbij ik mensen van achter mij langs zag komen vliegen en mensen voor mij nog niet echt op het gas waren gegaan. Ging dan ook 2 rijen dik, 3 wijd op bocht1 af. Had een klein momentje met @Jan Hein, maar gelukkig konden we allebei door.

Nadat ik de aanval van @Swoesh kon afslaan, in mijn ritme gekomen en weer terug kunnen rijden naar de kopgroep (althans @Luckeh was al verdwenen). Mijn eigen setup werkte hier prima in de middensector, maar mistte snelheid op de rechte stukken om hem echt naast @Jan Hein te kunnen zetten. Klein foutje van Jan Hein naar ‘old hairpin’ toe, waardoor ik hem er naast kon zetten. Ik vergistte mij alleen in het onderstuur bij de bocht en kon de apex niet houden.
Na de spin aangesloten op p15 en de achtervolging ingezet, dat ging prima en na de pitstops had ik het gat naar @Ruud Mulders gedicht. 4 ronde voor het einde kon ik hem bij bocht1 voorbij steken. Maakte alleen in dezelfde ronde een klein foutje en ging op het gras. @Ruud Mulders kon langszij komen, waarbij we contact hadden.

Beide incidenten gelukkig na alle drukte op TS kunnen bespreken. Was iets te eager om bij Jan Hein een poging te wagen op een lastig stuk van de baan. Wel zonde, want vergooide hierdoor wel een top5 voor ons beide. Nogmaals excuus, had wat meer rekening moeten houden met mijn lijn de bocht in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

@Luckeh je bent gespot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Laatst online: 11:23
JPM85 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:26:
...
Beide incidenten gelukkig na alle drukte op TS kunnen bespreken. Was iets te eager om bij Jan Hein een poging te wagen op een lastig stuk van de baan. Wel zonde, want vergooide hierdoor wel een top5 voor ons beide. Nogmaals excuus, had wat meer rekening moeten houden met mijn lijn de bocht in.
Geen probleem, dat is racen, mooie en gewaagde acties gaan soms mis :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Airtime voor TREQ!
Maar mijn race was al in ronde 2 klaar door een flinke tik met de muur, ik deed schade beperking door zoveel mogelijk in de draft te blijven hangen want met de schade die ik had verloor ik flink op de rechte stukken. Die taktiek werkte erg goed. Maar toen Niels eenmaal inliep en een groep andere auto's meenam moest ik wel een move maken. Maar ik had totaal geen grip meer achter en met en harmonica effect liep dat toen mis in de busstop.

iRacing Profiel

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Bowling for Cameron

Zag de video gisteren voorbij komen. Ik zie een 911 cup top split, daar moeten Lucas en Niels wel inzitten. Jammer dat het zo afliep maar jullie gaan wel erg lekker in de cup car.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier mijn stream van gisteravond.
Op YT in de omschrijving staan time markers naar diverse 'spannende' momenten.
Lekker gereden. d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 31-12-2020 09:06 ]

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Gisteren voor het eerst in de McLaren gereden. Wat een toffe bak zeg. Dat rijdt eigenlijk totaal niet handig, maar het is toch een stuk leuker dan de andere GT3's :D

Heat 1 ging wel lekker, ondanks slechte quali. In heat 2 al rap de kansen over door de nasleep van botsingen voor in het veld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 19-09 16:56
Ondanks dat het lastig inhalen is op deze baan, begin ik toch die AMG een beetje te kennen. Leuke gevechten gehad. Heat 1 helaas een slowdown wat je gelijk 8 plaatsen kost en heat 2 het incidentje met Adje en Marco. Verder opzich wel prima te doen. In heat 2 de laatste 5 rondes moeten saven, want zelfs 17L bijtanken was niet genoeg en hield ik op de streep 0,1l over.. Wat een mazzel.

• Alibambam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Net terug met Iracing begonnen na een break van enkele jaren.
Ik zie net de post van Joep passeren. Ik herinner me de leuke momenten van enkele jaren terug nog alsook de karting! Jammer je te zien gaan net als ik terugkom maar ik kan alleen maar respect hebben voor deze beslissing.

Iets anders nog voor de kenners. Ik krijg met mijn r7000 router constant "troughput failed' disconnects in iracing. Wat Google-fu zegt me dat dit een gekend probleem is met netgear routers. Het algemene antwoord is om alternatieve firmwares te installeren maar dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten (ik zou graag functionaliteiten zoals usb printing behouden..)

Weet iemand van een andere oplossing voor deze situatie? Mijn "oplossing" nu is om bij elke race mijn desktop rechtstreeks op de modem aan te sluiten.

Als er niets anders opzit koop maar ik liever nog een nieuwe router dan.. (wat een zonde van het geld..)

[ Voor 37% gewijzigd door Alibambam op 31-12-2020 09:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Alibambam schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:56:
Net terug met Iracing begonnen na een break van enkele jaren.
Ik zie net de post van Joep passeren. Ik herinner me de leuke momenten van enkele jaren terug nog alsook de karting! Jammer je te zien gaan net als ik terugkom maar ik kan alleen maar respect hebben voor deze beslissing.
Welkom terug. Maar ik stop niet ;) Ik draag alleen het stokje over aan de rest van het coordinatie groepje.
Alibambam schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:56:Iets anders nog voor de kenners. Ik krijg met mijn r7000 router constant "troughput failed' disconnects in iracing. Wat Google-fu zegt me dat dit een gekend probleem is met netgear routers. Het algemene antwoord is om alternatieve firmwares te installeren maar dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten (ik zou graag functionaliteiten zoals usb printing behouden..)

Weet iemand van een andere oplossing voor deze situatie? Mijn "oplossing" nu is om bij elke race mijn desktop rechtstreeks op de modem aan te sluiten.

Als er niets anders opzit koop maar ik liever nog een nieuwe router dan.. (wat een zonde van het geld..)
Dat is een bekend probleem. Ik heb hierover veel langs zien komen op het iRacing forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
Dank @JoepW !
Mede door jouw filmpje op Tweakers het simracen en Iracing ingerold. Geen moment spijt gehad!

Gister een leuke avond gehad!
Uiteindelijk P8 in de feature na 2 leuke races met meerdere leuke acties en deur aan deur gevechten.
Inhalen is een uitdaging, maar ingehaald worden is (zonder foutjes) ook een uitdaging voor degene achter je.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourplayground
  • Laatst online: 12:23
.

[ Voor 106% gewijzigd door ourplayground op 01-01-2021 11:58 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pandahans
  • Laatst online: 12:02
Bedankt @JoepW !

Je hebt inmiddels al een hoop veren in je reet gekregen, maar volledig terecht natuurlijk.

Zojuist het jaar afgesloten met een 911 cup race. @YouriVLD won de split. Na een fout van de koploper in ronde 1 kwam er een enorme ravage en Youri wist van P8 naar P1 te klimmen. Gefeliciteerd!

Ik zit vaak in de tweede split, en daar gebeuren dingen bij de start waar de honden geen brood van lusten. Auto’s die niet goed wegkomen worden door de andere ontweken met alle gevolgen van dien. Ik ben hier twee keer slachtoffer van geweest.. Balen omdat je vervolgens weer 2 uur moet wachten tot de volgende race..

Vraagje! Kan iemand mij uitleggen wanneer de temperatuur van de baan optimaal is? Ben benieuwd hoe dit precies in elkaar steekt

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
@ourplayground Het is inderdaad niet de meest nette actie van @ActualFantasy , maar laten we alsjeblieft niet de post van @JoepW van 2 dagen geleden vergeten!

Natuurlijk kan en mag je een opmerking m.b.t. een bepaalde rijder plaatsen op het forum, maar ik weet niet of dit de manier is die de sfeer ten goede komt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 31-12-2020 11:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:17

BM

Moderator Spielerij
ourplayground schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:48:
ik hef mijn stilte in dit forum even tijdelijk op om jullie deze prachtige, volkomen terechte en "eigen schuld dikke bult" inhaal actie te laten zien.
[Streamable: AT-cm 987037111]
Ter info, ik ben de porsche die er afgetikt wordt. (volgens mij @ActualFantasy) (not my fantasy kan ik je vertellen) is de Porsche die aldus hem volledig terecht mij "inhaalt" ik had namelijk al meerdere rondes hem geblokt; lees van de racelijn afrijden, een verdedigende lijn dus. En dan is het niet meer dan normaal om dan als de kans zich voordoet, even dat tikje te geven voor een clean inhaal actie. Geen sorry, geen andere excuses, enkel de fameuze woorden: "ik probeerde het en het lukte".

(ik weet dat ik verder naar links/rechts had kunnen zitten, ik weet dat ik dit had kunnen voorkomen door verder naar links of rechts te gaan zitten, en ik weet dan het een risico is als je niet meer naar links of rechts zit.) (ik weet ook dat ik ruimte zat aan beide kanten liet voor een echte schone inhaal actie)

Modedit: laten we het niet al te persoonlijk maken
Ik vind het moeilijk oordelen op basis van zo'n klein stukje, maar als ik 'iets' zou moeten zeggen is het: ongelukkig.

Je verdedigt niet heel overtuigend, en @ActualFantasy schat wellicht je rempunt wat verkeerd in (?) Deze valt bij mij in de categorie raceongeluk, zoals er zovelen gebeuren. Sorry was misschien wel netjes geweest :)
tomolino schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:56:
Natuurlijk kan en mag je een opmerking m.b.t. een bepaalde rijder plaatsen op het forum, maar ik weet niet of dit de manier is die de sfeer ten goede komt. ;)
Laten we dan ook afspreken dat als het ff kan we mensen met hun nickname aanspreken ipv hun echte naam. Niet iedereen vind het heel fijn als hun naam en toenaam op het interwebs te vinden is :)

[ Voor 13% gewijzigd door BM op 31-12-2020 11:58 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ik hef mijn stilte in dit forum even tijdelijk op om jullie deze prachtige, volkomen terechte en "eigen schuld dikke bult" inhaal actie te laten zien......................
Ik kan het niet laten om nu een keer niet namens de GoT coordinatie groep maar op eigen titel te reageren en wijs je met klem op de Topic Start en daar geformuleerde regels!!!!
Ik herhaal (quote) even een deel van de Topic Start hier ten overvloede!

Ik wijs jou met name onder het kopje "Het topic is niet bedoeld om:" op punt 3) en 4)

Richtlijnen GoT iRacing Topic

De GoT iRacing community is het afgelopen jaar explosief gestegen.

Om te voorkomen dat het GoT iRacing topic gedomineerd gaat worden met posts die niet bijdragen aan het community gevoel of niet over iRacing gaan hebben we ons genoodzaakt gezien enkele simpele richtlijnen op te stellen om duidelijk te maken waar het topic wel voor bedoeld is en ook voorbeelden waarvoor niet.
Het topic is wel bedoeld:
  1. Om algemene informatie te verkrijgen, vragen te stellen en kennis en ervaring uit te wisselen rondom iRacing en direct gerelateerde software en tools.
  2. Als plek waar nieuwe rijders zich kunnen voorstellen en de community ze op weg kan helpen.
  3. Om race situaties gezamenlijk te reflecteren. Of het nu openbare races of door GoT georganiseerde races betreft.
  4. Als communicatie tool voor de GoT iRacing community en races die vanuit de community worden georganiseerd.
  5. Voor het promoten van iRacing evenementen.
Geheel in de gedachte ‘Serious Racing with a Smile’ moet het vooral leuk zijn. Het is tenslotte een hobby.
Het topic is niet bedoeld om:
  1. Te klagen over het iRacing concept. Achter de ontwikkeling van iRacing zit de gedachte dat het zo realistisch mogelijk moet zijn. Hierdoor kan het zijn dat je informatie mist die je bij andere sims wel ter beschikking hebt. Je kunt dit accepteren of anders is iRacing wellicht niks voor jou.
  2. Te klagen dat iRacing geld kost, ook hiervoor geldt dat wanneer je hier problemen mee hebt dan is iRacing wellicht niet geschikt voor je.
  3. Te klagen dat je er weer af bent gereden door een divebomb of in een andere situatie. We snappen dat iRacing soms frustrerend kan zijn maar deze situaties gebeuren. Wil je graag reflectie op een bepaalde situatie dan denken we graag als community met je mee.
  4. Een betrokken mede-tweaker te beschuldigen betreffende een incident gebeurt tijdens een GoT race. Een incident bespreek je na de race op TeamSpeak of in een DM met betrokkenen.
  5. Om als raceteam informatie uit te wisselen ten behoeve van een race. Wil je als team voor een evenement inhoudelijk informatie uitwisselen, bijvoorbeeld over strategie, setups etc. gebruik dan een (tijdelijk) channel binnen onze Discord Server waarvan de link op onze site te vinden is. (https://www.got-racing.eu/?page_id=1210)
  6. Om persoonlijk je Twitch en/of YouTube platform te promoten of iedere keer wanneer je een stream start dat te melden. Je kan natuurlijk wel een link plaatsen in jouw signature zodat mensen makkelijk jouw stream kunnen vinden. Net zoals dat de link naar jouw iRacing Profiel daar wordt verwacht als je lid bent van de community.
  7. Updates aan je rig te showen. Hiervoor is ‘Het grote 'show je race-rig' topic’.
  8. Je (racing)hardware (en mods) bespreken. Hiervoor is ‘Racesturen, servo's en pedalen’.
  9. Advies voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing. Hiervoor is ‘Desktop Aankoopadvies.
  10. Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing hiervoor is ‘Componenten Aankoopadvies’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
ik hef mijn stilte in dit forum even tijdelijk op om jullie deze prachtige, volkomen terechte en "eigen schuld dikke bult" inhaal actie te laten zien.
[Streamable: AT-cm 987037111]
Ter info, ik ben de porsche die er afgetikt wordt. (volgens mij @ActualFantasy) (not my fantasy kan ik je vertellen) is de Porsche die aldus hem volledig terecht mij "inhaalt" ik had namelijk al meerdere rondes hem geblokt; lees van de racelijn afrijden, een verdedigende lijn dus. En dan is het niet meer dan normaal om dan als de kans zich voordoet, even dat tikje te geven voor een clean inhaal actie. Geen sorry, geen andere excuses, enkel de fameuze woorden: "ik probeerde het en het lukte".

(ik weet dat ik verder naar links/rechts had kunnen zitten, ik weet dat ik dit had kunnen voorkomen door verder naar links of rechts te gaan zitten, en ik weet dan het een risico is als je niet meer naar links of rechts zit.) (ik weet ook dat ik ruimte zat aan beide kanten liet voor een echte schone inhaal actie)

[mbr]Modedit: laten we het niet al te persoonlijk maken[/]
In de remzone schuif je nog (ik neem aan onbewust?) een halve auto verder naar rechts, dan moet je niet klagen dat er iemand je dan net aantikt. Als je deze beweging niet had gemaakt had hij je niet geraakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Swoesh schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:05:
[...]

In de remzone schuif je nog (ik neem aan onbewust?) een halve auto verder naar rechts, dan moet je niet klagen dat er iemand je dan net aantikt. Als je deze beweging niet had gemaakt had hij je niet geraakt.
Misschien is het een idee, omdat we het als community het niet wenselijk vinden om dit soort 'analyses' hier op het forum te laten plaatsvinden om dan ook niet inhoudelijk te reageren. Want voordat je het weet zijn er weer 100000 meningen en gaat de sfeer weer down the drain!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 08:45
1000 meningen maakt niet uit. De mijne is toch de juiste ;)

Iedereen alvast veel raceplezier in 2021!

(My iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
JoepW schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:10:
[...]

Misschien is het een idee, omdat we het als community het niet wenselijk vinden om dit soort 'analyses' hier op het forum te laten plaatsvinden om dan ook niet inhoudelijk te reageren. Want voordat je het weet zijn er weer 100000 meningen en gaat de sfeer weer down the drain!
Prima maar dan moet je mijn inziens ook de post en alle reacties gewoon verwijderen anders is het verhaal compleet eenzijdig. Als het word toegestaan dat je iemand mag beschuldigen dan moet het ook toegestaan zijn om iemand te verdedigen.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Swoesh schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:16:
[...]

Prima maar dan moet je mijn inziens ook de post en alle reacties gewoon verwijderen anders is het verhaal compleet eenzijdig. Als het word toegestaan dat je iemand mag beschuldigen dan moet het ook toegestaan zijn om iemand te verdedigen.
En dat kan niet, aangezien ik geen moderator ben en aangezien de post in principe niet strijdig zijn met de algehele GoT regels kan ook een moderator niet zo maar ingrijpen.
@BM corrigeer me als ik ongelijk heb.

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
JoepW schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:10:
[...]

Of alleen toelaten als het om GoT races gaat. En dan misschien ook alleen als het niet om 2 tweakers gaat, omdat dat altijd zorgt voor een tweestrijd in reacties.

Verder is het prima. Ik heb wel gevraagd of mijn echte naam eruit mocht, en dat is geregeld.

[ Voor 7% gewijzigd door ActualFantasy op 31-12-2020 12:19 ]

• ourplayground
  • Laatst online: 12:23
Ja, de discussies uit de weg gaan is inderdaad de beste oplossing.
@BM kan jij mijn post wijzigen naar “.”, ik kan dit zelf niet meer doen na dat jij mijn post hebt ge-edit.

Dank.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

JoepW schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:06:
Hier mijn stream van gisteravond.
Op YT in de omschrijving staan time markers naar diverse 'spannende' momenten.
Lekker gereden. d:)b

[YouTube: GoT 2021 S1 W3 GT3 Cup]
De time stamp bij 23:57 kan je aanpassen, we zijn er uit. Nieuwe time stamp 23:57; Marco wordt gesandwicht!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:17

BM

Moderator Spielerij
ourplayground schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:25:
Ja, de discussies uit de weg gaan is inderdaad de beste oplossing.
@BM kan jij mijn post wijzigen naar “.”, ik kan dit zelf niet meer doen na dat jij mijn post hebt ge-edit.

Dank.
Als het goed is kun je nu weer alles wijzigen wat je zou willen. Mag je zelf kiezen wat je weg wilt halen en eventueel laten staan.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HaJe.
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-01-2024
Goedemiddag,

Mijn naam is Huite en ben nieuw hier.

Speel nu een jaartje f12020 en GT sport op de ps4.

Nu begon iracing ook te kriebelen en omdat ik de ruimte niet heb voor een desktop en op locatie foto's moet bewerken heb ik een gamelaptop gekocht en dat is de Lenovo Legion 5 met rtx2060.

Sinds 2 dagen ben ik nu aan het proberen om de graphische settings goed te krijgen naar mijn monitor de AOC G32C1.

Maar het blijft helaas blokkerig en wazig in de verte.

Kan iemand mij hier op weg helpen om het goed te krijgen.

Haal wel 169fps gemiddeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mq_ANcUSOMHejm9QZOBW18Oyh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hT1MjI4jvFVHjty3c02tFr62.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBITwgmwAnCbtH80tdUUQ8nIFi4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/e8TO9QtuvxOz9tPbqgkC7hnJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door HaJe. op 31-12-2020 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
HaJe. schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:54:
Goedemiddag,

Nu begon iracing ook te kriebelen en omdat ik de ruimte niet heb voor een desktop en op locatie foto's moet bewerken heb ik een gamelaptop gekocht en dat is de Lenovo Legion 5 met rtx2060.

Sinds 2 dagen ben ik nu aan het proberen om de graphische settings goed te krijgen naar mijn monitor de AOC G32C1.

Misschien handig voor de communieleden die je zouden kunnen helpen om even een link naar de exacte specificaties van jouw laptop te plaatsen en een screenprint van jouw huidige grafische settings in iRacing.
Dan kan er wat gerichter geholpen worden en hoeven mensen niet eerst van alles op te zoeken.

Update: Prima aanvulling d:)b

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JPM85
Alvast iedereen een heel goed uiteinde gewenst, volgens mij hebben we de clip van het jaar wel gehad net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
HaJe. schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:54:
Goedemiddag,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welkom!
Heb je wat screenshots die het 'blokkerig en wazig' illustreren? Dan kunnen we er ons iets beter een beeld bij vormen en naar een oplossing zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
B Tender schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:09:
[...]

Welkom!
Heb je wat screenshots die het 'blokkerig en wazig' illustreren? Dan kunnen we er ons iets beter een beeld bij vormen en naar een oplossing zoeken.
Aan je hardware zal het niet snel liggen, mits er wat niet goed meer is, maar als jij zegt dat het beeld in iracing pas in de VERTE wazig en blokkerig wordt, zal het weleens de hele lage setting kunnen zijn die je in iracing heb ingesteld, met alles op echt helemaal low kun je ook geen scherp beeld verwachten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
Joep, ik hoor je, ik ga er niet te veel over zeggen daar ik daarvoor niet voldoende hier ben.

Weet wel dat je inzet en harde werk zeker gewaardeerd wordt, voor nu, de juiste beslissing, gewoon lekker weer even zorgeloos racen en je grootste hobby beleven, aan het einde van de rit het belangrijkste, deze community heeft denk een goede fundatie en zal zich best wel weer herstellen.

Een fijne en vooral leuke jaarwisseling gewenst van deze kant.

zie je op de baan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaJe.
B Tender schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:09:
[...]

Welkom!
Die zal ik morgen even maken, maar pionnen lijken op minecraft zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
@JoepW bedankt voor de goede organisatie en top op het circuit!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Had nog wel een spoilertje verwacht van Hockenheim oude layout in de regen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaJe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzIUETshitLdLEf0wS0ffiwcJ1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LtzhSCnplWcKuFT9SxEqOcGx.jpg?f=fotoalbum_large

Blokkerige beeld bedoel ik net zoals de witte lijn.

En dit zijn de instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vb9hmz2feUDiEeACaRSXaVXclzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0fWdXF40ccUbXTWJaRU52AX.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2labBpdkclIYID1NICuPkDuyAY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20U4gjoMFlpZqnnm1GPE0omn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door HaJe. op 01-01-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

HaJe. schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:01:
[Afbeelding]

Blokkerige beeld bedoel ik net zoals de witte lijn.

En dit zijn de instellingen.

[Afbeelding][Afbeelding]
En hoe ziet het er uit als je alles maximaal zet? Is het dan nog steeds geblokt?
Het kan een override zijn in de settings van je grafische kaart want 170 frames voor een 2060 vind ik best veel met de instellingen die je laat zien op je screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaJe.
laforte schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:31:
[...]

En hoe ziet het er uit als je alles maximaal zet? Is het dan nog steeds geblokt?
Het kan een override zijn in de settings van je grafische kaart want 170 frames voor een 2060 vind ik best veel met de instellingen die je laat zien op je screenshot.
Ja dan word blijft het blokkerig.
Waar kan ik dat zien dat die override is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

HaJe. schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:39:
[...]

Ik heb zelf geen Nvidia misschien kan iemand anders hierbij helpen? Maar het komt er op neer dat de game mag bepalen hoe je gpu ingezet wordt of de Nvidia software. Anti-aliasing bijvoorbeeld wordt normaal gesproken door het spel bepaald maar als die nu ingesteld staat in je Nvidia software op 2x dan kan je aanpassen in Iracing wat je wil maar zal er weinig gebeuren.

Ik weet niet of dit het probleem is maar wellicht de moeite waard om even op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
HaJe. schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:39:
[...]

Je moet in de driver idd wel alles aan de game overlaten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Gelukkig nieuwjaar mede racers! :9B

Leuk man, die VIR Grand West configuratie :+ :

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 18-09 17:05
Voor iedereen de beste wensen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TApF-_GAmEl5leGzCLgnhT5fttQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/31yvV7CxxDcSgwkT07xKVixh.png?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
TiemenC schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:05:

[YouTube: VIR iracing]
Idd iedereen gelukkig nieuwjaar en dat het maar een heel mooi raceseizoen mag worden 😎🎉🎉🎉
Ik heb pas met de Skip voor de grap een practica gedaan Pfffffff
Dat wordt een hele uitdaging , helemaal met de Porsche 😂😂

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw

Dat word idd nog wel een uitdaging.
Denk dat veel mensen het NDM gaan uitproberen :+

Heb de GT3 even uitgelaten met de HDF Donnington setup.
Dan nog is het een ding met al die blinde wegvallende bochten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaJe.
JoepW schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 13:58:
[...]

Je moet in de driver idd wel alles aan de game overlaten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjFzl4GyqAsSMAXdOVpW2kl-vgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btbE5s3x5m5JXk4WyXaYW4oQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zfGw_xWo3FKF8tejew6KonyUuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vh7thdUouHu0SJ0HKgSQsyee.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ValOwQDArICyhXEc_lzPGVGiK80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iuoIYPZQXuafLwYAsQfWqEfk.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn nu mijn instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:24
Hoe staan de "Algemene instelling"? Dat andere tabblad.

Volgens mij zijn dit niet jouw instellingen. Je kunt hier een profiel maken voor een applicatie (iRacing), maar volgens mij heb je nog geen applicatiespecifiek profiel gemaakt. Ik zou deze hoe dan ook wel naar de beginwaarden terugzetten, want deze instellingen zijn niet optimaal.

[ Voor 255% gewijzigd door SlaadjeBla op 01-01-2021 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De kwaliteit is beter als je screenshots niet met je telefoon maakt. ;)

PrtSc of Win-Shift-S zijn de hotkeys.

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-01-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaJe.
SlaadjeBla schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:54:
Hoe staan de "Algemene instelling"? Dat andere tabblad.

Volgens mij zijn dit niet jouw instellingen. Je kunt hier een profiel maken voor een applicatie (iRacing), maar volgens mij heb je nog geen applicatiespecifiek profiel gemaakt. Ik zou deze hoe dan ook wel naar de beginwaarden terugzetten, want deze instellingen zijn niet optimaal.
Heb ik ook al geprobeerd. Op de tv ziet het er ook niet uit, en probleem is niet alleen bij iracing. Denk zal even YouTube checken en dat was ook vreselijke kwaliteit.

Gelukkig heb ik de laptop nog maar een paar dagen, dus retourneer het.

Iig bedankt voor jullie hulp 👍

Nou rest mij nog 1 vraag, als ik een mini pc ga bouwen,(vind iracing wel super tof om te doen) welke videokaart heb ik dan nodig voor full hd en dat het superscherp is?(of hoort deze vraag ergens anders?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
HaJe. schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:01:
Nou rest mij nog 1 vraag, als ik een mini pc ga bouwen,(vind iracing wel super tof om te doen) welke videokaart heb ik dan nodig voor full hd en dat het superscherp is?(of hoort deze vraag ergens anders?)
Componenten Aankoopadvies of Desktop Aankoopadvies
Zie ook "Let op" in de Quickreply. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 01-01-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben er in ieder geval dit weekend niet bij. En ik vermoed ook nog wel 1 of 2 weekenden langer...

Mijn CSW heeft de geest gegeven (motoren), en de vervangende motoren die ik had besteld zijn te zwaar (trekken teveel stroom), waardoor de base zich steeds uitschakelt. Heb nog 1 setje motoren onderweg, maar die hebben hoogstwaarschijnlijk hetzelfde issue.

Dus het wordt deze week even overwegen waarmee de base vervangen wordt... Daarnaast even afwachten wat Fanatec support nog aan onderdelen kan vinden van mijn CSR Elite pedalen, anders moet ik die ook vervangen.

Kortom, de nasleep van 2020 is er nog, en mijn portemonnee vindt dat niet grappig 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Laatst online: 19-09 16:56

Ik ken de baan ook niet, dus dat wordt dikke feest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ZFLaSH schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:10:
[...]

Ik ken de baan ook niet, dus dat wordt dikke feest :+
Sterkte alvast :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zo... eerste officiële iRacing race er op zitten, gekwalificeerd als 8e, na de eerste ronde 11e en als 5e ge finished met 0 incident points dus dat is volgens mij best prima (als ze elkaar er af rijden hoef je ze alleen te ontwijken :+)

Ik mis alleen nog wel een seconde of 2 op de aller snelste mensen (nu focus ik me ook even op gewoon de race uitrijden zonder spins e.d. maar iets meer gang mag best) en ik vind het lastig om er achter te komen waar ik dat dan precies laat liggen. Nu kwam ik VRS tegen om bijvoorbeeld de race data te analyseren, iemand daar toevallig ervaring mee en is het de moeite daar een account aan te maken?

[ Voor 8% gewijzigd door R2D2 op 01-01-2021 21:59 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Net meegedaan met de RaceSpot uitzending van de Indy Pro op Suzuki
Als 19 beste geplaatst in een hoge SOF veld van 3681.

De kwalificatie was redelijk, 14e plek. Daarna langzaam naar voren gereden naar de 9e plek.

Daarna was het een heel intensieve race, Ik reed voor aan een groepje van 6 man en ik had geen voordeel van een slipstream. Uiteindelijk heb ik toch de 10e plek kunnen halen.

In het tweede deel van de uitzending wordt de battle voor plaats 10 uitvoerig in beeld gebracht.

Hier de video, vanaf het moment dat het gevecht om p10 in beeld komt. Ik ben de rode auto die vooraan rijdt, de nummer 19

[ Voor 6% gewijzigd door MDenessen op 02-01-2021 12:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Maremen
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09 00:48
Niet veel tijd gehad de afgelopen weken om te racen of aan de livery te werken, maar hij is af. Ook meteen eerste Photoshop ervaring :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfjD-z6yJR0w57hgPK9mlX2NK5M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O88t31z9Y7VgVv5mO0fR4qqa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gh4dDbytvodaSWCUGVH64N19WDQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TeM0QVEEoTLbkgfvnZH7KI10.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maremen schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:00:
Niet veel tijd gehad de afgelopen weken om te racen of aan de livery te werken, maar hij is af. Ook meteen eerste Photoshop ervaring :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi!
Tip: op onze site kan je ook een logo pack downloaden met daarin een combi logo van tweakers en iracing 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maremen
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09 00:48
JoepW schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:45:
[...]

Mooi!
Tip: op onze site kan je ook een logo pack downloaden met daarin een combi logo van tweakers en iracing 8)
Bedankt. Ga ik zeker eens bekijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• konfig0
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 00:23
R2D2 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:58:
Ik mis alleen nog wel een seconde of 2 op de aller snelste mensen (nu focus ik me ook even op gewoon de race uitrijden zonder spins e.d. maar iets meer gang mag best) en ik vind het lastig om er achter te komen waar ik dat dan precies laat liggen. Nu kwam ik VRS tegen om bijvoorbeeld de race data te analyseren, iemand daar toevallig ervaring mee en is het de moeite daar een account aan te maken?
Persoonlijk vind ik het zeker de moeite (en het geld) waard om VRS te gebruiken. Elke week uploaden een aantal coaches setups+data/telemetry die je kan bekijken en vergelijken met je eigen rondetijd en per bocht zien waar je tijd verliest en hoe.

Zelf gebruik ik het meestal om data te vergelijken met mensen uit mijn team wat ook zeer makkelijk gemaakt is door VRS.

Aan de andere kant ben je zo te lezen relatief nieuw op iRacing, dus om die 2 seconden te vinden kan ook zijn omdat je wat tijd moet geven om beter te worden. Volgens mij heeft VRS een trial van een aantal dagen, dus hier kan je wellicht even naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
@R2D2 in aanvulling op wat @konfig0 zegt is VRS inderdaad een erg mooie tool maar als je net bent begonnen moet je waarschijnlijk gewoon eerst meer ervaring op doen. Ik zou je adviseren om onze WIKI pagina te bekijken https://www.got-racing.eu/?cat=68. Bij 'Beginnen' hebben we een verzameling opgenomen van tutorials die je kunnen helpen om beter te worden.

Succes!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
@konfig0 @Doubleoz thanks, ik zal alles van het weekend eens doornemen.

En ja, weliswaar net begonnen met iRacing maar het consistent rond gaan met een 1.02.5 op Lime Rock met de MX5 gaat prima, een volledige practice rijden met nagenoeg geen incident points (vaak de eerste ronde een off track omdat de bandjes nog koud zijn) ook dus vandaar mijn zoektocht naar iets meer snelheid, een halve seconde er af zou mooi zijn ;)

Van het weekend maar eens wat video’s kijken, denk dat het bij mij vooral zit in het “te laat” en “te hard” remmen op Lime Rock.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

R2D2 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 08:49:
@konfig0 @Doubleoz thanks, ik zal alles van het weekend eens doornemen.

En ja, weliswaar net begonnen met iRacing maar het consistent rond gaan met een 1.02.5 op Lime Rock met de MX5 gaat prima, een volledige practice rijden met nagenoeg geen incident points (vaak de eerste ronde een off track omdat de bandjes nog koud zijn) ook dus vandaar mijn zoektocht naar iets meer snelheid, een halve seconde er af zou mooi zijn ;)

Van het weekend maar eens wat video’s kijken, denk dat het bij mij vooral zit in het “te laat” en “te hard” remmen op Lime Rock.
Ik ben begonnen in mei met simracen en Iracing.Na een maandje vrs genomen om mezelf te verbeteren.De meeste kunnen wel goeie lijnen rijden en een auto op de baan houden...zoiezo is het veel oefenen en baantijd om jezelf consistent te maken.Vrs is heel overzichtelijk en heel uitgebreid met video's(tutorial's van de baan de komende week) en vooral je eigen data kunnnen vergelijken met je teamgenoten of de vrs coaches zijn echt belangrijk om je eigen Inputs te verbeteren.Met inputs bedoel ik de hoeveelheid gas en rem en stuur die je gebruikt.Het is dan gewoon finetunen...is moeilijker dan het lijkt btw ;)
Ik gebruik dan ook nog de Racelabapp waar je ook een overlay kan gebruiken met je telematry.In mijn ogen draagt die bij om te zien hoe ik trailbrake en waar ik precies op het gas ga en hoeveel enz.Kost wel 4 euro per maand aangezien die telematry overlay in de betaalde versie zit van racelab.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sCHZIUJpO6hJA9T__A2iGRoVP-8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B7g7NFnfXHLsDwRBwb3jdvsK.png?f=user_large

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 372 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies