iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 373 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Danny Hdoorn schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Ik gebruik dan ook nog de Racelabapp waar je ook een overlay kan gebruiken met je telematry.In mijn ogen draagt die bij om te zien hoe ik trailbrake en waar ik precies op het gas ga en hoeveel enz.Kost wel 4 euro per maand aangezien die telematry overlay in de betaalde versie zit van racelab.[Afbeelding]
Ik heb deze overlay zelf gebouwd in Simhub Dashstudio. Kost eenmalig 5€, maar kan je je eigen overlays / dashboards maken. Was de enige overlay die ik nog gebruikte van RL tot hij betaald werd, sindsdien overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JPM85 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Ik heb deze overlay zelf gebouwd in Simhub Dashstudio. Kost eenmalig 5€, maar kan je je eigen overlays / dashboards maken. Was de enige overlay die ik nog gebruikte van RL tot hij betaald werd, sindsdien overgestapt.
Ik wilde het ook doen met SimHub om een dashboard op mijn iPad mini te draaien. Enkel is die iPad zo oud dat SimHub er niet op draait :( Dus toch weer JRT in gebruik genomen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
JoepW schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Ik wilde het ook doen met SimHub om een dashboard op mijn iPad mini te draaien. Enkel is die iPad zo oud dat SimHub er niet op draait :( Dus toch weer JRT in gebruik genomen.
Daar heb ik nog niet naar gekeken, heb nog een ipad2 liggen die niets kan/doet. Maar vrees dat ik dan tegen hetzelfde aan loop.

Ander nadeel van simhub is dat het best wel wat resources in gebruik neemt bij veel overlays. Ik heb dus enkel de input grafiek, de rest loopt via Kapps. De fuel calculator vind ik daar best prettig & werkt ook in de GoT league. Fuel pas ik tijdens de race altijd aan via (voor jou bekende) buttonbox (+1L & -1L), afhankelijk of ik tijd kan winnen door te fuel saven etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

JPM85 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Hmm oke ik gebruik zelf ook simhub alleen voor die track overlay.Ik ben wel nieuwsgierig naar jou overlay dus als je zin hebt kan je me een keertje wegwijs maken erin.Kapps kan ik nemen via amazon prime bijvoorbeeld.

Ik zal je een pm sturen :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:43
IMSA op Long Beach, compleet gestoord. Maar oh zo gaaf in de LMP2. oOo Ik heb mij wel een paar keer laten verrassen bij het lappen van een GTE waardoor ik moest keren en dus tijd (en mogelijk de overwinning) verloor. Maar met 0 inc een 3e plaats ben ik erg blij mee.

Gisteren met de LMP2 op Watkins al de eerste overwinning van 2021 gepakt. Als 5e gestart. In bocht 1 en de chicane schakelen P1 en P3 zich uit en nemen daarmee P2 en P4 mee. Dus vanaf de chicane op kop en onbedreigd naar de overwinning kunnen rijden. Ik had eerder in de week als een race gedaan en gemerkt dat na de pitstop mijn banden op waren. Dus nu besloten het gat naar de auto achter mij te managen tot +- 1,5 sec en banden te sparen. Dat werkte want toen we in verkeer kwamen was het gat al meer dan 5 sec groot en aan de finish uiteindelijk 28 sec.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:45
JoepW schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:08:
[...]

Er word gewerkt aan Vocore displays
Aansturing via Simhub en USB

Zodra ik de unit binnen heb en ervaring kan delen zal ik dat doen
Mij lijkt dit echt de beste middenweg tussen een tablet en de antieke Nextion schermen.
Wel touch en hoge refresh rate, geen eigen OS en patches erop nodig.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Nog een gelukkig nieuw jaar enzo :) Eindelijk tijd gevonden een soort van beugel in elkaar te zetten (3 plankjes hout :P ) om te voorkomen dat mijn T-LCM pedalen telkens wegglijden, vooral bij het remmen. (Om dat te voorkomen had ik er al een zachtere veer in gezet dus nu kan ik er een stuggere veer inzetten).

En met resultaat, zojuist mijn eerste iRacing race gewonnen in de MX-5. :+ :+

En dat tegen een (Nederlandse?) tegenstander die toch wel heftig aan het blocken was en bewegen onder remmen. :X :X Maar goed, uiteindelijk had ik hem wel te pakken in T1 en kat in het zakkie 8)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Laatst online: 15-02-2024
Als iemand zin heeft om in de bmw gt3 daytona 24h te rijden stuur me ff een berichtje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Eindelijk begint het een beetje te komen.

600 iRating lager, maar ik ga weer omhoog. Zit in top split of die eronder meestal, maar nu een paar races gehad met goeie gevechten en het idee dat ik bij kan blijven bij iig het middenveld. Laatste twee races weer +115 iRating ook, ondanks hoge splits toch twee keer in de top7 geeindigd.

Begin hem steeds beter te snappen de Porsche.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45

Ik ontdek nog elke ronde nieuwe bochten ;)

[ Voor 22% gewijzigd door B Tender op 02-01-2021 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Vir?

1 Keer geprobeerd, kwam na 1 rondje terug in pits met volgensmij 23x of zo...

Doen we later nog wel een keer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
ActualFantasy schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:40:
[...]

Vir?

1 Keer geprobeerd, kwam na 1 rondje terug in pits met volgensmij 23x of zo...

Doen we later nog wel een keer....
Jep

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Joep en ik maken niet voor niks de voorbeeld rondjes :+

https://www.got-racing.eu/?page_id=5992

[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 02-01-2021 16:45 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Je weet al genoeg als een circuit stopt met de bochten een naam te geven en overstapt op nummertjes. Dan zijn het er dus echt teveel haha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Vir is een kartbaan. Daarom vind @Swoesh het zo tof.. 😂😉

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
m'n practice sessie in a nutshell:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/APDvnpl1xSAp88r3_J3uQZETcQE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S9kaXadruRBgfhG6Tyi4ZVTy.jpg?f=user_large

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Doubleoz schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:54:
Je weet al genoeg als een circuit stopt met de bochten een naam te geven en overstapt op nummertjes. Dan zijn het er dus echt teveel haha
Ik vind de taktiek om alle bochten achter heuveltjes te verstoppen ook bijzonder merkwaardig. Dit is niet een circuit wat je eventjes in een uurtje leert en op tempo bent.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Inmiddels is de track guide en setup wel beschikbaar in VRS. Ik heb nog 7 seconde te winnen tov VRS...

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Ik sla Porsche gewoon een weekje over. Vond de reguliere lay out nog wel een mooie uitdaging maar dit is gewoon too much. Het duurt te lang voordat ik hier echt kan racen.

Met VRS op Road America, ESS op Road Atlanta en IMSA op Le Mans is er meer dan genoeg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Beltoni schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:18:
Ik sla Porsche gewoon een weekje over. Vond de reguliere lay out nog wel een mooie uitdaging maar dit is gewoon too much. Het duurt te lang voordat ik hier echt kan racen.

Met VRS op Road America, ESS op Road Atlanta en IMSA op Le Mans is er meer dan genoeg te doen.
Had ik ook eerder moeten bedenken maar heb er nu al teveel tijd in gestopt om geen poging te wagen... :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag waarvan ik niet weet waar ik hem het beste kan stellen. Sinds kort krijg ik enorme rugpijn in mijn onderrug bij het spelen van iracing. Ik gebruik een simlab gt1 evo / heusinkveld sprints / ltec stoel.

Wat kan ik doen tegen de pijn om het te voorkomen. Het komt echt door het racen , kan ik iets aan de houding veranderen wat beter is?
Ik heb de stoel recht staan , gebogen knieeen , pols op stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Xenophoben schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:05:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag waarvan ik niet weet waar ik hem het beste kan stellen. Sinds kort krijg ik enorme rugpijn in mijn onderrug bij het spelen van iracing. Ik gebruik een simlab gt1 evo / heusinkveld sprints / ltec stoel.

Wat kan ik doen tegen de pijn om het te voorkomen. Het komt echt door het racen , kan ik iets aan de houding veranderen wat beter is?
Volgens mij het best in het Simracing Q&A topic, maar zal hem toch beantwoorden, aangezien ik al aan het typen ben.

Hoe veranderd je positie als je aan het remmen bent?
Ik merkte in het begin namelijk dat ik omhoog kwam als ik veel kracht moest zetten voor het remmen. Heb mijn loadcell van de HE sprints dus omlaag gezet, zodat ik gewoon comfortabel kan remmen zoals ik het wil en geen last meer van mijn onderrug. Verder heb ik ook kussen in de stoel bij mijn onderrug, dat helpt ook wel voor comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
Xenophoben schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:05:
Hallo allemaal,

Had hier vroeger ook last van. bij mij was het voornamelijk afkomstig van een te grote stoel die te ver van m'n pedalen stond. Op boxthislap staat een goed artikel betreft positie in de stoel. Klein kussentje ter hoogte van onderrug kan ook extra steun geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Beltoni schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:18:

Zo moeilijk is hij niet. In een uurtje kon ik prima rondkomen en na 2 uurtjes zat ik op respectabele tijden. Als ik dat kan, dan kunnen jullie jonge race goden het zeker. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Na een tip van @Phydomir een paar weken terug vandaag een Xbox controller uitgeprobeerd voor replays. Dat werkt best goed!

Het was wel even zoeken hoe ik dit ingeregeld kreeg, maar uiteindelijk is niet het zo gecompliceerd.

Allereerst moet je in de camera opties van iRacing gaan. Die bereik je via de combi CTRL-F12:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xj0EYVb0A48qmu0W-ONcPjPb21I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w9BkLaYBDfG9Ch7awtExgw4D.png?f=user_large

Standaard krijg je de camera instellingen te zien, die moet je even verbergen door op "CAMERA" te clicken rechts onderin (in het bovenstaande plaatje) en vervolgens de "CONFIG" te selecteren.

Hierin kun je de knoppen van je (XBOX) controller mappen. In het plaatje hieronder aan de linkerkant de nummers en assen zoals iRacing ze herkend. Aan de rechterkant een beschrijving hoe ik ze gemapped heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z27bVd2M9tyxnPaIXs39CnvTBoY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UVVx0LOT3bOzoYdHIAmOAqnW.png?f=fotoalbum_large
(clickbaar)

Met het linker pookje kan ik dan de camera verplaatsen X/Y en met knoppen 16/18 gaat hij omhoog/beneden. Met het rechter pookje kun je de camera roteren. Dit werkt best intuïtief als je wel eens een FPS shooter gespeeld hebt met een controller.

In het "CONFIG" tabje kun je dan de assen van de pookjes mappen. Ik hebt dit als volgt gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcK4-aAVofU6ncYIXlIXLY8cnYI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H6kL2mS7T8yKYxjxIGCAhyso.png?f=user_large

De replay controls zelf zitten in de standaard Controls setup pagina onder het kopje: "Replay Controls". Hier zijn dan met name de standaard knoppen gemapped.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfbm0heJu6VZlI5iK5Z6cn2rx6E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EZGOtEl3HY3aS02M0emdfA60.png?f=user_large

Tot slot: De X-knop kun je ook binden. Ik heb deze nu gebind aan het aanzetten van de Camera tool (= CTRL-F12). Dit is nodig voor pookjes om te werken tijdens de replay.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
Die ga ik ook zeer zeker bestuderen. Maar als ik echt helemaal blanco zo'n video ga bekijken kan ik nooit zo lekker plaatsen allemaal (VIR helemaal nieuw). Heb vanmiddag eerst m'n hoofd gestoten aan een hoop bochten en ga morgen dan eens kijken hoe het wél moet :)

Wat vinden jullie van deze (ik ben blauw). Wit vond dat er geen ruimte voor mij was (die was er wel tot ik geknepen werd) en dat ik hem eraf tikte en was behoorlijk boos op mij. Ik vond dat hij mij geen ruimte liet, dat ik hem alle ruimte gaf die ik had, en dat hij me squeezede. Ik wilde me met de buitenbocht-mogelijkheden van bocht 1, en de slipstream voor m'n neus niet zomaar van m'n gas af laten dwingen en vind de schuld op z'n hoogst 50/50 bij mij liggen.

Klassieke game of chicken die in dit geval alleen maar verliezers kent.

Was een gevecht om P6/P7. Uiteindelijk alsnog als 7e gefinished :) Mooie illustratie trouwens over hoe je je de ene keer graag gewonnen geeft in een gevecht zonder echte slag of stoot, en de andere keer geen millimeter wil toegeven (ditmaal met jammerlijke gevolgen) :X :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NickThissen
Hij komt laat naar links maar wel op tijd denk ik. Vooral vanaf boven gezien ligt hij nog een auto lengte of 2 voor je op het moment dat hij begint te "knijpen" (niet echt dus want je zit er nog niet naast). Hij had het iets resoluter moeten doen zodat je geen ruimte meer had ipv langzaam naar links kruipen, maar uiteindelijk raak je hem op de achterkant dus denk ik wel dat jij er meer schuld aan hebt. Je had genoeg tijd om binnendoor te kiezen of liften, het was geen block imo.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
NickThissen schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:30:
Hij komt laat naar links maar wel op tijd denk ik. Vooral vanaf boven gezien ligt hij nog een auto lengte of 2 voor je op het moment dat hij begint te "knijpen" (niet echt dus want je zit er nog niet naast). Hij had het iets resoluter moeten doen zodat je geen ruimte meer had ipv langzaam naar links kruipen, maar uiteindelijk raak je hem op de achterkant dus denk ik wel dat jij er meer schuld aan hebt. Je had genoeg tijd om binnendoor te kiezen of liften, het was geen block imo.
Op Summit raakte Joon mij frontaal op mijn achterbumper en toen zei je dat ik lomp verdedigde. Nu rijdt Tender netjes op de rand van de baan de baan en is het ook zijn fout. Ben wel nieuwsgierig hoe jij situaties beoordeeld.

@B Tender, dit is sowieso niet jouw fout. Als hij wilt verdedigen dan moet hij dit duidelijk doen. Dit is gewoon een idiote actie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickThissen
Het enige verschil is hoe laat de verdedigende actie ingezet wordt. Vanuit de auto gezien in het filmpje van B Tender lijkt het laat, maar vanuit chopper view is het ruim op tijd. Lastig in te schatten als je niet met je "eigen" FOV kijkt, maar ik zou in dit geval zeggen dat er meer dan genoeg tijd om te reageren was zonder dat hij daardoor zou moeten liften oid (oftewel: geen sprake van blocken). Misschien verkijk ik me daarop want van boven gezien is het altijd makkelijk praten.

In het geval op Summit point was de move naar rechts veel later en ook als reactie op de auto achter je die naar rechts ging omdat hij met meer snelheid de bocht uit kwam. De auto achter je had daar alleen nog maar de optie om te liften om contact te voorkomen en in dat geval noem ik dat een block. Hij liftte echter niet en dat vond ik ook fout trouwens. Heb volgens mij nooit gezegd dat dat incident jouw schuld was, enkel dat ik wel kan begrijpen waarom iemand daar te laat op reageert.

[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 02-01-2021 23:45 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Het is wel irritant als mensen zo langzaam het gat steeds kleiner maken. Wees gewoon duidelijk wat je wil doen dat voorkomt een hoop gezeik. Ik was overigens gewoon gelijk naar de binnenkant gestuurd dan heb je zoveel voordeel voor de eerste bocht.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Linc schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:48:
Het is wel irritant als mensen zo langzaam het gat steeds kleiner maken. Wees gewoon duidelijk wat je wil doen dat voorkomt een hoop gezeik. Ik was overigens gewoon gelijk naar de binnenkant gestuurd dan heb je zoveel voordeel voor de eerste bocht.
Klopt, wat ik ook al zei ja. Hij had sneller moeten bewegen en op tijd, zodat het duidelijk is wat hij doet en degene achter je een keuze kan maken ipv moet gokken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Thanks voor de inspanning joep (en de rest) Die GES series waren de leukste races waar ik aan mee gedaan had bij Iracing! En tijdens de race hadden we altijd al meedelijden met alle marshals die het in goede banen moesten zien te leiden.

Misschien in 2021 maar weer eens Iracing installeren? :D

I-racing Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
NickThissen schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 23:43:
Het enige verschil is hoe laat de verdedigende actie ingezet wordt. Vanuit de auto gezien in het filmpje van B Tender lijkt het laat, maar vanuit chopper view is het ruim op tijd. Lastig in te schatten als je niet met je "eigen" FOV kijkt, maar ik zou in dit geval zeggen dat er meer dan genoeg tijd om te reageren was zonder dat hij daardoor zou moeten liften oid (oftewel: geen sprake van blocken). Misschien verkijk ik me daarop want van boven gezien is het altijd makkelijk praten.

In het geval op Summit point was de move naar rechts veel later en ook als reactie op de auto achter je die naar rechts ging omdat hij met meer snelheid de bocht uit kwam. De auto achter je had daar alleen nog maar de optie om te liften om contact te voorkomen en in dat geval noem ik dat een block. Hij liftte echter niet en dat vond ik ook fout trouwens. Heb volgens mij nooit gezegd dat dat incident jouw schuld was, enkel dat ik wel kan begrijpen waarom iemand daar te laat op reageert.
Haha grapje joh ik hecht toch geen waarde aan jouw oordeel ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Beltoni schreef op zondag 3 januari 2021 @ 00:31:
[...]

Haha grapje joh ik hecht toch geen waarde aan jouw oordeel ;)
Grappig man! ;w

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Gisteren ook VIR eens “geprobeerd” maar mijn god dat is me een taaie zeg. Ben ook wel echt benieuwd hoe dat in een race er uit gaat zien, ga er denk ik eerst maar eens een als spectator kijken :)
Vandaag nog maar een rondje op de Glen rijden gok ik.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JobRapati
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 15:54
Hoi hoi,

Nieuwe simracer, net mijn eerste wheel binnen gekregen en wat hardware problemen met iRacing opgelost, en probeer nu een beetje in de simwereld te komen, enige race game die ik eerder echt heb gespeeld waren de F1 games en altijd op controllers.

Ben dus een complete wheel noob :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De demo laps van Le Mans en Snetterton zijn toegevoegd op YT: Demo laps Porsche Cup op YT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Ok, die layout van VIR kende ik nog niet, holy crap wat een hoeveelheid bochten :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Ik vind VIR echt een onwijs gave baan. Soort Nordschleife on steriods. Een van de weinige tracks die ik nog niet kende, en een verfrissende verschijning na The Glen met z'n drie en een halve rempunt.

Ik raad iedereen ook aan die vanavond denkt in 1,5 uur practice die baan wel even te leren, toch even een private practice op te zetten vooraf. Hij is niet alleen lang, maar meer dan de helft van de bochten ligt achter een heuveltje :)

Hoop dat de temperatuur aan de lage kant is: achterbanden krijgen nergens rust hier.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Jimmy J. schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:45:
Ik vind VIR echt een onwijs gave baan. Soort Nordschleife on steriods. Een van de weinige tracks die ik nog niet kende, en een verfrissende verschijning na The Glen met z'n drie en een halve rempunt.

Ik raad iedereen ook aan die vanavond denkt in 1,5 uur practice die baan wel even te leren, toch even een private practice op te zetten vooraf. Hij is niet alleen lang, maar meer dan de helft van de bochten ligt achter een heuveltje :)

Hoop dat de temperatuur aan de lage kant is: achterbanden krijgen nergens rust hier.
2.38 mijn eerste foutloze rondje. Ik heb nog wat oefening nodig....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-09 18:17
Zo te lezen zijn we met zijn allen Virginia aan het oefenen :) Ik heb even een Practice Server opgezet. Wie zin heeft om te joinen is uiteraard van harte welkom.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Jimmy J. schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:45:

Goede omschrijving van de moeilijkheid.
Ik sla hem helaas over vanavond, zit straks van 14:00 - 19:00 al in de rig voor GT3 kampioenschap. Morgen andere verplichtingen, dus wordt een 0 score. Ongeveer gelijk met mijn verwachtingen als ik wel mee zou doen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Mijn eerste race van het jaar is geen succes met 22 min repairs en een 4x divebomb na t1 en nog een 4x van een achterop rijdende auto voor de start.
en dan is long beach al een uitdaging op zichzelf.

Edit:
-77irating en-0.12 sr
Maar de ervaring nemen we weer mee om de volgende race sterker te zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Juliankarssies op 03-01-2021 12:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Ik hoop dat de VIR layout hetzelfde is als van de 2019 Targa Virginia, anders heb ik een probleem want ik heb overdag geen kans/tijd om te oefenen...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Ik heb gistermiddag even paar rondjes geprobeerd op Vir .Mijn god wat een baan , wel gaaf maar erg moeilijk
Ook nog 1 race in de Porsche gedaan met voor mij aardig resultaat en in ieder geval 0 inc.
Ook nog wat practice gejoined op Donington met de Mercedes , die mij niet zo goed lijkt te liggen .Diverse dingen geprobeerd oa downforce en brake bias .Zat in dezelfde practice als @Danny Hdoorn die me advies gaf om toch wat anders te proberen .Na twijfel de Mc Laren aangeschaft en na diverse ronden rijden / wennen brake bias aangepast en daarne lekker constant rondjes kunnen rijden en ongeveer 0,8-1 seconde sneller als de Mercedes.Bedankt Danny ! (y)
Vanmiddag maar besteden om Virginia in mijn hoofd te krijgen , zal wel een spektakel worden vanaaf en morgen ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Session30 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:08:
Zo te lezen zijn we met zijn allen Virginia aan het oefenen :) Ik heb even een Practice Server opgezet. Wie zin heeft om te joinen is uiteraard van harte welkom.
Ben ik al te laat? Ik kan de sessie niet vinden in ieder geval

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
MJWe schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Ben ik al te laat? Ik kan de sessie niet vinden in ieder geval
Nog een kwartiertje ongeveer, mocht je nog willen joinen.. 'Porsche Practice @ Virginia' :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elbaceever
ondertussen al tot een 2:35.3 geraakt. Na analyse in VRS vrij duidelijk waar ik nog (veel) tijd laat liggen. Een blast om dit in VR te rijden met motion rig:

Helaas geen tijd meer om nog verder te oefenen dus hopelijk kan ik volgende week nog wat verder van m'n tijd doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Hallo Racers,

Een vriendin zit in de organisatie van een professionele esports organisatie. Zij zijn bezig hun iRacing team te versterken en zijn op zoek naar racers. Omdat hier een heleboel top-racers en talent in de groep zit heb ik gevraagd of ik hun oproep onder de aandacht mocht brengen. Dus bij deze;

mCon esports Rotterdam is een ervaren en gevestigde naam in de Benelux esports. Sinds september 2020 hebben we nu ook een iRacing Division waarmee we hopen langzaam op te bouwen met nationaal en internationaal talent. In 2020 S4 eindigden we 5e algemeen van de teams tijdens de VRS GT Endurance Series met onze 2 beste rijders. Nu het 2021 seizoen onderweg is willen we graag uitbreiden en aan meerdere races en special events deelnemen.

Voor nu ligt onze focus nog op de VRS Endurance Series en bepaalde Special Events, dit kan echter altijd uitbreiden.

mCon esports Rotterdam zorgt goed voor de rijders. Buiten enorm betrokken te zijn vanuit het bestuur, een goed social media team en vergoedingen voor de 10 "Main rijders", maar ook kans op vergoeding als "Academy rijder" bij goede prestaties en hulp and gifts via sponsoren zoals Logitech G, WD_Black, MSI Gaming, GUICE Real Energy en meerdere. Om een paar positieve punten te noemen.

Naar wie zijn zij op zoek?
- iRacing rijders met een iRating van minimaal 1500
- Interesse hebbende in Endurance racen in iRacing
- Volwassen en respectvolle instelling
- Tijd hebbende om samen te groeien

Welke events/series zoeken wij rijders voor?
- VRS GT Endurance Series (Ferrari, Audi, Lambo of BMW) Je hoeft ze niet allemaal te hebben/rijden
- Special Events zoals 24uren van Daytona (BMW M4 GT3, Corvette C8.R GTE of BMW M8 GTE)
- European Endurance Series (Dallara P217 LMP2, GTE cars)

Wat bieden ze je precies als rijder?
- Buiten alles een plek in een professionele esports organisatie als esporter.
- Een plek in een warme groep rijders, beginnende als Academy Team rijder, met alle kansen op promotie.
- Kans op compensatie voor onkosten *Standaard bij Main Team, bij prestaties bij Academy team.
- Voordelen en meer via de sponsoren van tijd tot tijd (GUICE Real Energy, Logitech G, MSI Gaming & WD_Black zijn main sponsoren)
- Betrokken worden in de social media van de organisatie en op YouTube by cholover7
- Toegang tot vele setups voor verschillende series.
- Persoonlijke liveries voor vele auto's.
- Gezelligheid en vette races rijden met leuke teamgenoten.
- De kans samen met de rest van het team te groeien.

de volledige oproep is hier te vinden : https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3784637.page

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Elbaceever schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:44:
. Een blast om dit in VR te rijden met motion rig:
oew wanna seeee

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Les2fitj5i0iWgroU7Pe9ct4XXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94KSpXOOmC7tRvCD5ViVhayD.jpg?f=fotoalbum_large

Dit beeld, precies mijn gevoel bij het circuit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Luckeh schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:39:
[Afbeelding]

Dit beeld, precies mijn gevoel bij het circuit.
_O- _O- _O- _O-
Als zelfs jij dat zegt , durf ik ook wel te klagen .Wat een ..... circuit zeg .
Maar wel erg gaaf om onder de knie te krijgen , pfffff.Ik ben nog erg off pace , al is dat geen nieuws meer inmiddels ! ;) Heb inmiddels overal gras gemaaid dus naast de baan is het waarschijnllijk minder glad vanavond .
Geen dank ;)
Heb vanmiddag gezien dat de die hards toch al aardige rondetijden weten neer te zetten , erg indrukwekkend .Ben heel benieuwd hoe druk het wordt , hoeveel er afhaken of uberhaubt meedoen .En verder naar de chaos die er gaat ontstaan en de hoeveelheid off tracks gaat een record worden denk ik.
Is er trouwens een goede set-up voor dit circuit ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
@Session30
Bedankt voor het opzetten van de practice server , was erg nuttig.Scheelt vanavond weer wat rondjes in de League practice denk ik .Gelijk een beetje een idee wat de rondetijden moeten worden. Als ik oa de tijden van @Jimmy J. zie moet ik nog heel wat seconden van mijn tijd afhalen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
Imac2011 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:14:
@Session30
Bedankt voor het opzetten van de practice server , was erg nuttig.Scheelt vanavond weer wat rondjes in de League practice denk ik .Gelijk een beetje een idee wat de rondetijden moeten worden. Als ik oa de tijden van @Jimmy J. zie moet ik nog heel wat seconden van mijn tijd afhalen
Graag gedaan! Was voor mezelf ook erg nuttig. Vind een servertje dan toch altijd leuker dan een test drive.

Staar je trouwens niet blind op de rondetijden van vanmiddag, ik heb die sessie bewust een lage baantemperatuur ingesteld zodat we wat meer grip hadden. Als t vanavond warm is dan zal er wat langzamer worden gereden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:06
Ik denk dat ik er helaas vanavond niet bij ben aangezien ik wat anders te doen heb, doe mijn best voor morgen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Veel plezier vanavond heren :)

Ik ben er niet bij door hardware malaise (pedalen + stuur), maar dat geeft mij de tijd om een avondje te browsen op de Fanatec website, zodat ik er zo snel mogelijk weer bij ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanwege een mooi project zal ik helaas dit jaar niet mee kunnen doen op zondag en maandag.

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 03-01-2021 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:52:
Vanwege een mooi project zal ik helaas dit jaar niet mee kunnen doen op zondag en maandag.
Erg jammer Joep, maar wel fijn dat je een mooi project hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Geen vertrouwen in de auto, dus ook geen pace, en na de 3e spin maar gestopt om schade aan anderen te voorkomen. Volgende week beter.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Heerlijk avondje. Wanneer het me lukte om het tempo onder de 2m34 te krijgen had ik het gevoel onvoldoende in control te zijn. Daarom tijdens beide races de 'aliens' voorbij gelaten ter bescherming van mijn eigen race, maar ook die van hen.

Race 1 zat ik vol op de bumper van @Jan Hein maar ik kon er met geen mogelijkheid voorbij. P6 was het eindresultaat. Een personal best in deze league :D.

@joeristein sorry voor de duw in lap 1 van race 2. Iedereen verdween en het duurde en paar seconden voordat ik doorhad dat mijn internet connectie ervoor zorgde dat mijn race er bijna op zat.. heel ongelukkig (zie video onder).

Daarna geprobeerd zo stabiel mogelijk te rijden, helaas in de laatste bocht van de laatste ronde een grote fout van mezelf waardoor ik van p7 op p12 belandde.. |:(

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy2003
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 15:45
Weet niet of ik het hier mag plaatsen, maar heb net een Fanatec setup gekocht ter vervanging van m'n Trustmaster T300 en heb daar 3 maanden iRacing bij besteld. Pas na aanschaf gezien dat dit alleen geldig is bij een nieuw iRacing account.

Dus als iemand (of in je omgeving) nog moet beginnen met iRacing, DM me voor de voucher.

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeristein
  • Laatst online: 16-01 00:15
TiemenC schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:18:
Heerlijk avondje. Wanneer het me lukte om het tempo onder de 2m34 te krijgen had ik het gevoel onvoldoende in control te zijn. Daarom tijdens beide races de 'aliens' voorbij gelaten ter bescherming van mijn eigen race, maar ook die van hen.

Race 1 zat ik vol op de bumper van @Jan Hein maar ik kon er met geen mogelijkheid voorbij. P6 was het eindresultaat. Een personal best in deze league :D

@joeristein sorry voor de duw in lap 1 van race 2... iedereen verdween en het duurde en paar seconden voordat ik doorhad dat mijn internet connectie voor zorgde dat mijn race er bijna op zat... heel ongelukkig (zie video onder).

[YouTube: iRacing VIR connectie weg...]

Daarna geprobeerd zo stabiel mogelijk te rijden, helaas in de laatste bocht van de laatste ronde een grote fout van mezelf waardoor ik van p7 op p12 belandde..
@TiemenC Bij mij zijn dit de beelden, hier blijf je in de bocht nog wel in beeld, maar daarna ben je even weg. Ongelukkig moment dus.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

joeristein schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:27:
[...]

@TiemenC Bij mij zijn dit de beelden, hier blijf je in de bocht nog wel in beeld, maar daarna ben je even weg. Ongelukkig moment dus.
[Streamable: 2021-01-03 22-24-14]
ah balen, echt ongelukkig. Dat ziet er op jou beeld echt amateuristisch uit zo van mijn kant. Sorry nogmaals!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Kan me voorstellen @joeristein dat je op het moment dat het gebeurde in jezelf flink zat te vloeken. Maar wel balen dat dit soort situaties voorkomen. Helaas vanuit beide kanten niks aan te doen.

Mijn race verliep beter dan verwacht met een P12 en P9. Optimaal geprofiteerd van de fouten van andere en zelf alleen in de feature race 2 foutjes gemaakt waardoor ik wat seconde en twee posities verloor. Maar erg blij met mijn 1e top 10 finish van dit seizoen:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
Vanavond beide races niet voltooid helaas , door eigen toedoen .Beide keren een onnodige spin en compleet de aansluiting kwijt door mijn uitstapjes in het gras |:( .Dacht na de spin in race 1 wat te gaan drinken en dan race 2 fris een herkansing te doen maar blijkbaar teveel geraced vandaag , kon de concentratie niet meer vasthouden en ben maar gestopt .Waren ook veel uitvallers weer , dus was gelukkig niet de enige .
Erg gave baan wel , vermoeiend in zo'n verraderlijke auto .Voor mij echt een stapje te hoog gegrepen .
Respect voor de die-hards hier zeg . _/-\o_
Morgen nieuwe poging wagen denk ik . 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Enige waar ik me op focuste was niet spinnen. Wat geoefend met de double clutch, laat ik in heat 1 allebei de koppelingen tegelijk los. Naja, dat en een spinnetje: P14.

Heat2, super start, 3 man ingehaald. Heel gehouden verder niks bijzonders dan dat ik veel mensen eraf zie gaan. Kleine love tap van Jim, maar die dingen gebeuren: P7

Leuke baan voor hotlapping. Voor races, not so much.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JobRapati
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQNCUId8NkGOxaqOFMGzCKAlYw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FTXObpXRJkw8NjuFkM6ZLopC.png?f=fotoalbum_large

Tweede dag iRacing, consistentie heeft duidelijk nog werk nodig, maar ben al redelijk trots op mijn snelste tijd :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

Van de week begonnen aan een nieuwe livery voor het nieuwe seizoen van Virtual Oval. De deadline voor inschrijving is 15 januari. Meer info vind je hier.

De nieuwe 3D viewer is echt heel nice. Het painten gaat iets vlotter, omdat die de paint automatisch update, maar helaas wordt het startnummer niet helemaal goed weergegeven. Het nummer moet schuin naar voren staan, maar dat doet die in de 3D viewer niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCtQiz3qWqcT5FB9-BE5iS042ZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzxof4rJGqKJPE29JR77ME2g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N_-ocVCrrCVz_tS4kBxPPxm07Hc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44TZmGJznxtpF3eAhjy5pJei.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwe kleuren vind ik heel tof uit zien. Het paars zal wel opvallen, want het is een kleur die niet vaak voor komt.

Ik hoop deze week nog wat foto's te kunnen plaatsen van de auto op de baan.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 04-01-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:02:
Van de week begonnen aan een nieuwe livery voor het nieuwe seizoen van Virtual Oval. De deadline voor inschrijving is 15 januari. Meer info vind je hier.

De nieuwe 3D viewer is echt heel nice. Het painten gaat iets vlotter, omdat die de paint automatisch update, maar helaas wordt het startnummer niet helemaal goed weergegeven. Het nummer moet schuin naar voren staan, maar dat doet die in de 3D viewer niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De nieuwe kleuren vind ik heel tof uit zien. Het paars zal wel opvallen, want het is een kleur die niet vaak voor komt.

Strakke paint hoor :)

Weet niet of je zoekt naar feedback, maar van mij persoonlijk is hij nog iets te 'mat'. Er mag er nog wat meer glans op het paarse zitten (geen idee of dat kan), maar een iets glanzender kleur komt realistischer over denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hoogie2004 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:21:
[...]

Strakke paint hoor :)

Weet niet of je zoekt naar feedback, maar van mij persoonlijk is hij nog iets te 'mat'. Er mag er nog wat meer glans op het paarse zitten (geen idee of dat kan), maar een iets glanzender kleur komt realistischer over denk ik.
Thanks!

Ik denk dat dit deels door de belichting van de 3D viewer. In-game ziet het er al anders uit. Alleen nog geen tijd gehad om screenshots van te maken.

Je kan tegenwoordig de auto meer/minder mat of chroom maken met behulp van de spec maps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
JobRapati schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:43:
[Afbeelding]

Tweede dag iRacing, consistentie heeft duidelijk nog werk nodig, maar ben al redelijk trots op mijn snelste tijd :D
Welkom bij het iRacing forum

Ben wel een btje nieuwsgierig waarom je trots bent op je snelste tijd?
Volgens je profiel heb je 2 races gereden in split 9 en 12 waar bij de snelste een 1.01.xx had en jij een disconnect.
Knikkers worden uitgedeeld aan het einde van de race, niet tijdens practice ;)
(al mag je met de absoluut snelste tijd uiteraard wel wat opscheppen :+ )

Voor je volgende race misschien een tip om achteraan te start en gewoon de race uit te rijden.
Door consequent te leren volgen kom je vanzelf vooraan d:)b

Succes, vooral de eerste races kunnen frustrerend zijn als er heethoofden meedoen.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JobRapati
raymondw schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:43:
[...]

Welkom bij het iRacing forum

Ben wel een btje nieuwsgierig waarom je trots bent op je snelste tijd?
Volgens je profiel heb je 2 races gereden in split 9 en 12 waar bij de snelste een 1.01.xx had en jij een disconnect.
Knikkers worden uitgedeeld aan het einde van de race, niet tijdens practice ;)
(al mag je met de absoluut snelste tijd uiteraard wel wat opscheppen :+ )

Voor je volgende race misschien een tip om achteraan te start en gewoon de race uit te rijden.
Door consequent te leren volgen kom je vanzelf vooraan d:)b

Succes, vooral de eerste races kunnen frustrerend zijn als er heethoofden meedoen.
Heb je helemaal gelijk in en ben het ook met je eens, door verschillende problemen, meestal crashes, en een keer per ongeluk een valse start die, waarschijnlijk ergens door een fout in de pitstraat van mij, die niet geserved werd haalde het eigenlijk mijn volledige zin in de race weg.

Het is natuurlijk zeker weten de bedoeling vanaf nu de races gewoon of te maken, en op consistentie ligt ook absoluut de focus. Thanks voor de tip!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Software gerelateerd vraagje: Zijn er meer mensen die met JRT rijden en daardoor stutters ervaren of hebben ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nice. Heb mezelf trouwens ook ingeschreven. Dus misschien komen wel elkaar nog wel tegen op de baan :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 18-09 17:05
TiemenC schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:25:
Software gerelateerd vraagje: Zijn er meer mensen die met JRT rijden en daardoor stutters ervaren of hebben ervaren?
Met of zonder overlays?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
TiemenC schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:25:
Ik rijd sinds kort met JRT en heb soms dat mijn beeld 1 frame wit flikkert. Maar dat had ik hiervoor ook toen ik met RaceLabApps reed. Geen idee dus of dit aan de overlays, iRacing zelf of teamspeak ligt.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik denk voor het slapen gaan nog even een race mee pakken om mijn SR wat om hoog te krikken en wellicht wat iRating puntjes te pakken. Pak ik mijn eerste pole in iRacing :o , ik had een goede start en heb de hele race de leiding behouden tot aan de finish met 1x voor een kleine off-track. Dus mijn tweede overwinning is nu binnen. Hij gaat toch wel lekker zo :+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QxLcz2j1/20210105003115-1.jpg

Daar ga ik dan aan kop... met mijn oranje wieltjes (lekker makkelijk te herkennen) en in onze racing league livery O+

[ Voor 12% gewijzigd door tazzman op 04-01-2021 12:50 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Met de overlays
Jimmy J. schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:42:
[...]
Ik rijd sinds kort met JRT en heb soms dat mijn beeld 1 frame wit flikkert. Maar dat had ik hiervoor ook toen ik met RaceLabApps reed. Geen idee dus of dit aan de overlays, iRacing zelf of teamspeak ligt.
Ik heb echt random stutters, soms ook erger dan de andere, op verschillende punten van de baan. Vooral in een Q sessie is het 'het ergst'. Ik denk dat dit misschien verband houd met de timing data ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutral
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ben van het weekend ook begonnen met iracing. Heb nu 3 mx5 races gedaan en mijn D license gekregen. Om mezelf te trainen heb ik ook de racing lijn uitgezet, en daar heb ik toch wel wat moeite mee. (in f1 2020 altijd aan gehad)
Wat zijn de beste manieren om het gevoel voor rempunten etc te trainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy2003
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 15:45

Dan Suzuki geeft in deze video wel wat goede tips

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1983nl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-08 10:28
Heren,

vergeef mij als het niet de bedoeling is in dit topic, maar ik heb een vraag.

Ik reed al jaren met een G27, en heb met lange tussenpauzes wat geracet bij SRVN (jullie wellicht bekend?) in de Clio cup. Geweldig van genoten! Helaas door onregelmatig werk wel veel van de races moeten missen.

Onlangs de G27 de deur uit gedaan en een set van Fanatec Clubsports gekocht. Een beetje rondgespeeld met DIRT Rally 2, rFactor 2 en Assetto Corsa (vanwege de RSS Formula Hybrid). Maar allemaal offline. SRVN heeft momenteel ook geen server online, dus ik keek maar weer eens naar iRacing.

Wat mij altijd heeft tegengehouden zijn de hoge kosten van iRacing. Maar ik zie nu dat er voor nieuwe users 50% korting is op een subscription. Dat maakt het voor mij interessanter, realiserend dat tracks en cars ook weer geld kosten.

Vooral het feit dat GoT Racing op maandag een tournament heeft spreekt mij aan, aangezien dat mijn enige vaste vrije dag is :) Kun je aan dat tournament meedoen als je ook daadwerkelijk alleen die maandagen kunt?

Eigenlijk zoek ik een beetje advies om me over de streep te trekken dat iRacing super awesome is, en het volledig waar voor je geld is. Dan gooi ik er meteen een 2yr subscription tegenaan met 50% korting :+

Is iRacing het prijsverschil met rFactor 2-racen het waard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
@Robert1983nl
De races zijn op Zondag en Maandag voor de (momenteel) Porsche.
Je beste resultaat van 1 van de avonden telt.

Als je onregelmatig werkt is iRacing echt een goeie.
Bij alle andere sim's en games moet je wachten op league races, hier niet.
Heb jij Donderdag nacht om 3.23 een uurtje de tijd, dan zijn er vast wel Amerikanen of Kiwi's die je willen helpen aan een leuke race.

Andere sim's zijn misschien beter ontwikkelt (ACC), maar de online ervaring met iRacing is wel even beter.
Je kan ook eerst een Hotmail account nemen en een maandje testen, daarna over op je eigen email adres.
(uiteraard alleen de free content gebruiken)

Wel even de Tweakers reveral gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Robert1983nl schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:29:
Vooral het feit dat GoT Racing op maandag een tournament heeft spreekt mij aan, aangezien dat mijn enige vaste vrije dag is :) Kun je aan dat tournament meedoen als je ook daadwerkelijk alleen die maandagen kunt?
Jazeker! Precies de reden dat we ooit begonnen zijn met een zondag/maandag. Er is een grote groep die beide dagen meedoet (én ook nog eens de donderdag). Maar je kan prima meedoen met één van de avonden.
iRacing biedt het beste online racing platform. Dat kost inderdaad een (flink) stuk extra tov van andere sims. Maar je krijgt er ook veel online functies voor terug. Dit is juist wat iRacing heel sterk maakt. Als je af-en-toe een race wil pakken en/of veel tegen AI wil racen is een ander platform voor jouw wellicht een betere (en goedkopere) keus.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022

Eigenlijk zoek ik een beetje advies om me over de streep te trekken dat iRacing super awesome is, en het volledig waar voor je geld is. Dan gooi ik er meteen een 2yr subscription tegenaan met 50% korting :+

Deze video is wellicht precies wat je zoekt, gemaakt door iemand die ook twijfelde.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 18-09 17:05
TiemenC schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:54:
[...]

Met de overlays

[...]

Ik heb echt random stutters, soms ook erger dan de andere, op verschillende punten van de baan. Vooral in een Q sessie is het 'het ergst'. Ik denk dat dit misschien verband houd met de timing data ofzo.
Ik heb met alle overlays problemen, maar dat komt doordat mijn PC maar net Iracing met triples aankan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:43
Ja, alleen al omdat het maandelijkse bedrag de botsblagen buiten de deur houdt. Er wordt daardoor online meestal best respectvol geracet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:35
Vraagje met betrekking tot de setups van auto's. Ik heb sinds het nieuwe seizoen met de Lambo (geen andere auto geprobeerd) het 'probleem' dat laatst gekozen setup (bijvoorbeeld van VRS) niet onthouden blijft. Iemand een idee hoe dit kan en of dit eventueel op te lossen is? Soms join ik zonder goed te kijken een race en staat de setup toch weer op de baseline setup.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Is toch een vinkje bij setup? Auto-load setup oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 15:28
SlaadjeBla schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Ja, alleen al omdat het maandelijkse bedrag de botsblagen buiten de deur houdt. Er wordt daardoor online meestal best respectvol geracet.
Dat en uiteindelijk zijn de maandelijkse bedragen veel lager als op de website staat. Voor nieuwe leden is er altijd wel korting te vinden en er is ieder jaar een Black Friday actie waar je een renewal voor 1 of 2 jaar kunt kopen met 25% korting.

Wat wel hard aan kan tikken is het kopen van content, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak, Voor mij de "matchmaking"-feature van Iracing de doorslaggevende factor. Ik werk vaak lange dagen en als ik dan om 11 uur 's avonds toch nog even wil racen dan kan dat bij Iracing gewoon in een vol veld.

(Het allerduurste is dat je steeds een dikkere sim-rig voor jezelf wil bouwen O-) )

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.Conroe op 04-01-2021 15:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Content tikt wel aan ja. Maar als je net joined kun je best een tijdje vooruit met de meegeleverde tracks en auto's, en als je 6 stuks content tegelijk koopt krijg je ook nog weer korting. Goedkoop is het allemaal niet maar je krijgt er wel de beste online ervaring voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:35
ZFLaSH schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:22:
Is toch een vinkje bij setup? Auto-load setup oid?
Die staat / stond aan. Misschien dan eens aan en uitzetten..

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

patricks8 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:23:
[...]

Die staat / stond aan. Misschien dan eens aan en uitzetten..
Die moet uitgevinkt zijn. Anders laadt die een standaard setup in.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Nieuwe paint voor de Porsche 911 :)

De 2020 paint van Larry ten Voorde! Trading Paints

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-fUfpDtFreZ0M2xmFNhfJ88otU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dPIC1o8fx22XT8RaERabhvBg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HZC1dzKGTtiVkF8WvZWrscPGVH0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/78HOCyKcsBIt2BJ0lvWvFTMM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1VaiAH3kV7jsG1mEwhiIN22UVI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/64xGVhksbQaCEs1MLKGFnMP6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Imac2011
Vanavond eindelijk eens de race uitgereden met de Porsche .wel een paar onnodige uitstapjes gedaan die veel tijd kostten .Geen schade gelukkig en had er lol in dus maar doorgegaan.Vanmiddag mailtje gehad van Vrs support dat ze mijn dedicated abbo naar premium hebben veranderd , kon ik zelf niet doen omdat ze een probleem hadden .
Nu kan ik van alle auto's die ik rijd checken waar het mis gaat.Na de race gelijk gekeken in Vrs waar ik aan moet werken.Laat in 2 bochten al 0,67 en 0,72 liggen :$
Op zich zit ik er er verder niet schrikbarend ver vanaf ,op sommige plekken moet ik 5 meter later maar harder remmen en op paar plaatsen behoorlijk naast de ideale lijn .Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik vrs een beetje doorheb en kan gaan toepassen om een beetje meer naar het middenveld te komen qua rondetijden .en ook flink oefenen met de druk van iemand die achter me zit , ga teveel op de ander letten en ga er geheid ergens af.
Op naar donderdag ! oOo

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier is een screenshot van de auto op de baan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8os4g8WHzevB5S9df03JRe8EpZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfW90sGzdmoWzUEdacCDfGWr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik ben 3 jaar geleden echt begonnen met simracing in een lokale rF2 league waarbij we wekelijkse race series hielden in diverse autos en tracks - met name GT3, Group C en 1991 F1 waren erg populair. Het niveau lag erg hoog - de meeste waren begonnen met serieus simracing in de Live for Speed, NASCAR 2003 en orignele rFactor dagen. Ik ben dus langzaam aan van het achterveld tot het middenveld gekomen. Om als 4e over de streep te komen was dan ook echt een overwinning.

Dat was gewoon geweldig racen, in wat bij betreft de beste simulator die er te vinden is. In die tijd vond ik iRacing veel te duur en onnodig. (Wat? maandelijks betalen om te racen en dan ook nog extra autos en tracks moeten kopen??).

In onze racing league kregen we het probleem dat bijna elke rFactor 2 league nu mee zit - op een gegeven moment heb je alle goede gratis autos en tracks wel gehad (er is ook veel zooi te vinden voor rF2 op de Steam workshop) en het werd toch wel snel duidelijk dat alle goede content van Studio 397 ook gewoon gekocht moest worden. Dan hebben we jaar of wat terug dan maar de GT3 packs gekocht en daar ook erg leuke races mee gehad.

Maar toch liepen we tegen 2 problemen aan - ten eerste, er was gewoon te weinig nieuwe content voor rF2 om ons bezig te houden en ten tweede, meer en meer deelnemers aan onze league hadden minder tijd of zin om mee te doen. Het veld werd steeds kleiner en kleiner tot een punt waarbij iedereen altijd wel binnen de top 10 zou finishen .... geen wonder als er maar 7 deelnemers aan de start komen!

Mijn introductie tot iRacing kwam dan ook enige maanden terug toen onze league besloot het racen naar iRacing te verplaatsen, voornamelijk omdat vele leden toch al op iRacing actief waren. Er werd besloten om een paar gesloten series te houden met alleen maar gratis content. En wat bleek? We hadden ineens weer een startveld van 25 man! Ik besloot met een goedkoop 3 maanden abbo om ook maar mee te doen.

Ik was best wel sceptisch in het begin hoor maar ik ben nu wel helemaal om. Waarom? Omdat ik naast onze wekelijkse league races ook begonnen ben met normale publieke races op iRacing. Eerst als rookie en nu met mijn D license. (SR is op dit moment ver boven de 4.00 en mijn iRating is 1400+ - maar omdat ik nog lekker bezig ben met de rookies MX-5 series, kan ik nog niet mijn C license halen maar dat boeit mij niet zoveel, ik heb nogaltijd heel veel plezier in de MX-5jes en ga binnenkort eens de Spec Racer Ford proberen).

Om een lang verhaal kort te houden ;) ...voor mij is iRacing geweldig. In plaats van een week te wachten tot de volgende rF2 race, is er nu een race elk uur, op het uur. En mijn iRating is niet geweldig hoog in vergelijking tot vele hier maar ik merk zeker wel dat de match making in iRacing toch erg goed werkt. Ik word gewoon ingedeeld met andere D en C class racers en de races zijn toch erg clean, met strakke deurklink aan deurklink races op leuke tracks.

Iemand met ruime ervaring in rF2 in tin-tops en op dezelfde tracks (e.g. Okayama, Leguna Seca, Lime Rock, Tsukuba zijn ook allemaal voor rF2 te vinden en op die tracks heb ik ook GT3 races gereden) zal geen probleem hebben om zich snel uit de Rookie class te werken.

Natuurlijk zal ik op een gegeven moment ook meer autos en tracks moeten gaan kopen om echt verder te komen. En nu, in tegenstelling tot een half jaar terug, vind ik dan ook niet zo'n heel groot probleem. Je hoeft niet alles te kopen. Maar ja, het kost zeker meer geld dan rF2 of ACC bijvoorbeeld. Maar voor mij, met kleine kinderen en een drukke baan, was het toch erg lastig om elke week tijd te vinden voor onze league races. Nu kan ik op iRacing een race vinden wanneer het mij uitkomt. En ik kies zelf voor de kortere sprint race series (15 minuten of 10-20 ronden) omdat ik nu minder tijd kan vinden voor lange endurance races. Maar die kan ik ook doen als ik die zou willen.

Er zijn zeker betere sims te krijgen (e.g. rF2 en ACC zijn zeker beter in kwaliteit dan iRacing) maar geen van die hebben de online community als iRacing en ook als sim is iRacing is zeker ook niet slecht te noemen. Als iemand die voorheen voornamelijk met rF2 bezig was, kan ik het alleen maar aanraden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
Gisteren wat minder opkomst dan verwacht, maar toch een flink deelnemersveld. Baan was een stukje koeler, dus meer grip en dat was te zien in de rondetijden. Blijf het een leuke baan vinden om te hotlappen, maar racen of zelfs inhalen is, als je je echt breed maakt, gewoon practisch onmogelijk.

Heat 1; Goede start en door een incident met Ton en Lucas door kunnen schieten naar P5 met een klein beetje schade (stuur stond 15 graden uit het lood).

Heat 2: Ook weer een goede start. Dat double clutch starten werkt behoorlijk goed en eigenlijk zat ik op P7 vrij snel in niemandsland. Op het einde werd het nog spannend met @Jan Hein want hij moest nog tanken, al hadden we allemaal teveel getanked. Ik had gisteren denk ik maar 4 liter hoeven te pakken ipv 6. Resultaat P6.

Ben benieuwd komend weekend op Le Mans. Wordt een slipstream feestje denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:03

BM

Moderator Spielerij
Was hard werken gister :) Uiteindelijk zat het veld dichter bij elkaar dan ik verwacht had op zo'n lange technische baan :)

Kwalificatie vakkundig verprutst, en beide races in het begin 'in de knoei' gekomen. Nahja, shit happens. Uiteindelijk beide races hoger gefinished dan mijn startpositie, al is dat voornamelijk te danken aan mensen die voor me wegvielen.

Nog wel een note-to-self. Als je de laatste ronde ingaat met 7+ seconde voorsprong: niet meer pushen voor je snelste rondetijd. Schreef 'm na paar bochten alsnog bijna af. Hield gelukkig nog een seconde over op S/F om P9 te houden, maar dat had heel anders kunnen aflopen :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickThissen
Blijft een leuke baan! Jammer dat ik in de qualy een wiel in het gras zet in de laatste bocht waardoor lap 1 ongeldig was, en ik zo lang in het gras moest rond draaien dat ik geen tijd meer had voor lap 2 :X
Door een file in L1 moest ik flink afremmen waardoor de kans op een top 5 al wel verkeken was, maar dus wel een goeie start positie voor heat 2.
Heat 2 de hele race proberen te balanceren tussen banden sparen (eind heat 1 werd al kritiek) en Ton voorblijven. Probeerde in de bochtige stukken wat rustiger te rijden want daar kun je toch niet inhalen en dat ging opzich wel aardig. Rondje eerder gepit toen Ton toch wat te dichtbij kwam en na mijn pit zat ik ineens nog maar 5sec achter Ton die hem afgeschreven had :+ Wel leuke races verder, beter dan zondag en in ieder geval niet zelf gespind :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• B Tender
Genoten gisteren!
Hoewel ik best serieus geoefend had kwam de race van zondag te vroeg. Consistentie was die dag nog ver te zoeken, maar dat was gisteren gelukkig een stuk beter. In het middenveld gekwalificeerd, race 1 uit de problemen gebleven (jammer van de pile-up in ronde 1!) en zowaar P9 gefinished.

Dat betekende dat ik P2 mocht starten voor de hoofdrace, en dat ik behoorlijk zenuwachtig aan de startlijn stond. Nick had me al voor bocht 1 verschalkt en daarna voelde ik de hete adem van de rest in mijn nek. Om dan de kalmte te bewaren is nog wel een leerpuntje voor mij. Ditmaal onder de druk bezweken en een foutje gemaakt, en met een heel vroege pitstop in rondje 2 een poging tot undercut gewaagd. Sindsdien in relatieve rust mijn rondjes gereden, m'n best gedaan om wheelspin en blokkeren te voorkomen, en dat ging stukken beter dan de dag ervoor: redelijk vlot en redelijk probleemloos. Ik reed richting het einde van de race met bandjes die richting hun einde gingen zowaar tijden die in de buurt kwamen van push-lapjes uit de practice. :) Race 2 op P8 gefinished, meer had er niet ingezeten. De heren voor me waren simpelweg sneller! :)

Voor de komende tijd ga ik proberen m'n hoofd niet gek te laten maken (door mezelf) op momenten dat ik op kansrijke posities rijd met heel snelle gasten achter me!
Pagina: 1 ... 373 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies