iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 374 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

Ik vind het ook een leuke baan en heb aardig geracet, heb wel wat foutjes gemaakt!Door de vele veranderingen de afgelopen 2 weken, overgestapt naar DD ,nieuwe pedalen en ook nog een auto die niet het makkelijkst is merk ik dat ik de boel nog niet echt onder controle heb(maar word aan gewerkt)!Sorry Matthias dat ik je aantikte heat 2 bocht 1 ik had hem korter moeten houden!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:38

Arfman

Drome!

Imac2011 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:42:
Nu kan ik van alle auto's die ik rijd checken waar het mis gaat.Na de race gelijk gekeken in Vrs waar ik aan moet werken.Laat in 2 bochten al 0,67 en 0,72 liggen :$
Dat is mooi, want door je te concentreren op die 2 bochten kun je al 1.3 seconde winnen per ronde, een enorm verschil. Probeer het op die manier te bekijken :)
Op zich zit ik er er verder niet schrikbarend ver vanaf ,op sommige plekken moet ik 5 meter later maar harder remmen en op paar plaatsen behoorlijk naast de ideale lijn.
Die 5 meter gaan het verschil niet maken, zeker niet in deze auto. Ideale lijn is ook vrij makkelijk te "verhelpen".

Mooi dat je nu ook VRS hebt want ik denk echt dat je hiermee flink vooruit zult gaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 17:55

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Bij mij was gisteravond geen succes. Kwalificatie 1 ronde verprutst waardoor teveel tijd verloren voor 2e ronde dus vrijwel achteraan starten.

1e race bocht 1 liep ik achterstond op door een incident in bocht 1. Daarna ging het wel lekker tot dat Ton flink zat te pushen. Helaas verloor ik de auto in de S-combinatie en snap eerlijk gezegd nog steeds niet goed waarom, want ik heb vergeleken met andere rondes en reed geen andere lijn.

2e race jump start doordat ik nog te weinig had geoefend met mijn nieuwe dual clutch instellingen. Daardoor moest ik extra de pits in en verloor 30 sec. Daarna was mijn focus weg en mijn race over.

Maar wat ben ik blij dat ik deze week al twee avonden heb kunnen rijden op dit circuit. Ik heb er eigenlijk best wel vertrouwen in om deze race een official mee te doen. Dus ben benieuwd nadat Watkins bij mij totaal niet liep!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Doubleoz schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:27:
Bij mij was gisteravond geen succes. Kwalificatie 1 ronde verprutst waardoor teveel tijd verloren voor 2e ronde dus vrijwel achteraan starten.

1e race bocht 1 liep ik achterstond op door een incident in bocht 1. Daarna ging het wel lekker tot dat Ton flink zat te pushen. Helaas verloor ik de auto in de S-combinatie en snap eerlijk gezegd nog steeds niet goed waarom, want ik heb vergeleken met andere rondes en reed geen andere lijn.

2e race jump start doordat ik nog te weinig had geoefend met mijn nieuwe dual clutch instellingen. Daardoor moest ik extra de pits in en verloor 30 sec. Daarna was mijn focus weg en mijn race over.

Maar wat ben ik blij dat ik deze week al twee avonden heb kunnen rijden op dit circuit. Ik heb er eigenlijk best wel vertrouwen in om deze race een official mee te doen. Dus ben benieuwd nadat Watkins bij mij totaal niet liep!
Official races kan je denk ik al aan mee doen als je de auto op de baan kan houden, ik vermoed erg veel mensen die er vanaf gaan deze week. Qua inhalen hoef je ook weinig te doen, rondjes rijden en druk zetten op je voorganger tot die een fout maakt. De league is gelukkig een ideale practice sessie voor de officiele races

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
MJWe schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:49:
[...]

Official races kan je denk ik al aan mee doen als je de auto op de baan kan houden, ik vermoed erg veel mensen die er vanaf gaan deze week. Qua inhalen hoef je ook weinig te doen, rondjes rijden en druk zetten op je voorganger tot die een fout maakt. De league is gelukkig een ideale practice sessie voor de officiele races
Wat een verschil ook.

Vorige week deze tijd 200+ inschrijvingen per race, nu net 2 splits met elk nog geen 20 man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
ActualFantasy schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Wat een verschil ook.

Vorige week deze tijd 200+ inschrijvingen per race, nu net 2 splits met elk nog geen 20 man...
Vakantie periode is ook voorbij. Zal bij veel classes wel wat rustiger zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Net mijn 1e officiële race op VIR meegereden in de Porsche. Zoals hierboven al gezegd aanzienlijk minder splits dan vorige week. Vorige week de nodige iRating verloren op Watkins dus kwam in de 2e en laagste split terecht.

Kwalificatie ging lekker en kon starten op P2. Helaas raakte ik in bocht 1 net het gras en stond achterstevoren. Flink gevloekt en kon als 20e mijn weg vervolgen. De inhaalrace kon beginnen en ik merkte dat het snelheidsverschil met wel sommige andere rijders erg groot was. Maar uiteindelijk veel geluk gehad dat ik in deze split zat want ik kon met de snelste mee en ben uiteindelijk nog als 2e geëindigd en zowel een mooie plus in mijn IR als SR.

Kijken of ik aankomende week nog meer races kan mee pakken en goed kan scoren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:02
JPM85 schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:53:

Testavonden 24h Daytona - elke woensdag in januari 19:00 - 22:00

Beste allen!

23 & 24 januari staat de 24h van Daytona weer gepland.
Het is gelukkig nog even, maar gezien dit een van de grotere evenementen is van iRacing, is het weer leuk om gezamenlijke testavonden te plannen. Afgelopen jaar hebben we dit ook gedaan met LeMans en dit zorgt voor een leuk community gevoel!

Vanuit de Apex Missers zullen wij op woensdag 6, 13 & 20 januari testservers opzetten om 4 uur lang te kunnen testen. 6 januari hosten we de dag sessie, 13 januari de nacht sessie & 20 januari een sessie bij zonsopgang.

Ben je van plan om de Daytona24 te gaan rijden, maar heb je nog geen team. Wees welkom, na de 1e sessie blijven we even hangen om te zien of we je kunnen helpen met een team te maken. Wij hebben op dit moment zo'n 8-10 rijders in GTE / LMP2, maar kunnen nog prima een extra team maken of mensen toevoegen aan teams. (huidige rijders hebben een rating van 1800 tot 3300)

Op dit moment houden we hier een beetje de tijden bij uit eerdere oefensessies. Voeg je naam toe mocht je nog geen team hebben, maar wel graag mee wil gaan rijden!
https://docs.google.com/s...eOr3Ks/edit#gid=896410221

Heb je al een team, wees welkom om gezellig te joinen en tips, trics & setups te delen.
Morgen zal de server van 19:00 - 23:00 geopend zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xlT5txemRmpNAHtbRB5FkeSLJ_o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xrocfspfODdh1pY8Wbmny52U.jpg?f=user_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Redbull heeft een documentaire gemaakt over Sebastian Job. Voor degene die hem niet kennen, Sebastian is professional racer binnen het E-sports team van Red Bull en heeft afgelopen seizoen het Porsche TAG Heuer eSports Supercup (PESC) gewonnen met iRacing.

In deze documentaire wordt stilgestaan hoe hij met sim racing in contact is gekomen, wat erbij komt kijken en hoe hij zijn droom naleeft als professional sim racer.

Deel 1: https://www.redbull.com/i...utm_campaign=GameToGlory/

Deel 2: https://www.redbull.com/i...videos/game-to-glory-ep-2

Deel 3: https://www.redbull.com/i...videos/game-to-glory-ep-3

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Doubleoz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:08:
Redbull heeft een documentaire gemaakt over Sebastian Job. Voor degene die hem niet kennen, Sebastian is professional racer binnen het E-sports team van Red Bull en heeft afgelopen seizoen het Porsche TAG Heuer eSports Supercup (PESC) gewonnen met iRacing.

In deze documentaire wordt stilgestaan hoe hij met sim racing in contact is gekomen, wat erbij komt kijken en hoe hij zijn droom naleeft als professional sim racer.

Deel 1: https://www.redbull.com/i...utm_campaign=GameToGlory/

Deel 2: https://www.redbull.com/i...videos/game-to-glory-ep-2

Deel 3: https://www.redbull.com/i...videos/game-to-glory-ep-3
Leuk om het zo van een andere kant te bekijken.

Misschien in een volgende build de nieuwe Porsche GT3? Kan bijna niet anders denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Aangezien ik toch een paar D klasse races moet rijden voor mijn C licentie (mijn SR is ruim boven 4.0 maar mijn MPR is minder dan 4 races), ben ik maar begonnen met de Caddy CTS-V. Wat stuurt dat ding zwaar zeg en dat stuur zit er ook maar voor de sier, ik "stuur" de Caddy meer met rem en gas dan met het stuur.

Net uit de MX-5 gestapt en ik kreeg de CTS-V niet eens de eerste bocht om :) ... toch even mijn mouwen oprollen dan. Mijn eerste race op Oulton Park begon redelijk goed, met 6e grid positie in een deelnemersveld van 23 man, incl. 3 Kia Optimas. Echter was ik iets te hard aan het pushen, met als gevolg een wiel in het gras in Druids en vol met de neus in de vangrail geschoten. Dus tja, dat werd slepen.

Bij het verlaten van de pits was ik dan laatste maar toch als 13e weten te finishen - ik was wel compleet bezweet en gaar. Leuke bak hoor, die gaan we zeker meer rijden.

Daarna pakte ik nog een Sim Lab Challenge race mee met de MX-5 .... pwoah, wat stuurt die MX-5 licht maar ook erg gevoelloos in vergelijking met de CTS-V. En waar zijn mijn remmen gebleven?? :D Ik denk dat ik het maar voorlopig bij de Caddy houdt want dat heen en weer springen gaat niet goed komen hier :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:21

TiemenC

iRacing

Zoals een aantal vast hebben meekregen, heb ik de afgelopen week veel geëxperimenteerd met VR. Na uitvoerige overweging gaat de bril toch terug.

Om toch een beetje het dynamische gevoel te hebben (ik heb namelijk ook afscheid genomen van mijn triple screen en race nu met een 32" curved monitor) heb ik zojuist voor het eerst 'Opentrack' in combinatie met de 'Smoothtrack' app uit geprobeerd.

Ik moet zeggen dat het gemak waarmee dit is in te stellen groot is en ik nu toch een dynamisch gezichtsveld houdt. Ik kan net ff wat makkelijker 'verder weg' kijken zoals in real life ook hoort.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben in iRacing?

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
TiemenC schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:53:
Zoals een aantal vast hebben meekregen, heb ik de afgelopen week veel geëxperimenteerd met VR. Na uitvoerige overweging gaat de bril toch terug.

Om toch een beetje het dynamische gevoel te hebben (ik heb namelijk ook afscheid genomen van mijn triple screen en race nu met een 32" curved monitor) heb ik zojuist voor het eerst 'Opentrack' in combinatie met de 'Smoothtrack' app uit geprobeerd.

Ik moet zeggen dat het gemak waarmee dit is in te stellen groot is en ik nu toch een dynamisch gezichtsveld houdt. Ik kan net ff wat makkelijker 'verder weg' kijken zoals in real life ook hoort.

Ik ken dit concept helemaal niet maar dat ziet er wel veelbelovend uit! Ik zal me er eens wat meer in gaan verdiepen aankomende dagen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Doubleoz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Ik ken dit concept helemaal niet maar dat ziet er wel veelbelovend uit! Ik zal me er eens wat meer in gaan verdiepen aankomende dagen.
De smoothtrack app kost 9,99 in de play/IOS store. Misschien zijn er ook wel gratis alternatieven. Het gemak waarmee je smoothtrack werkend krijgt is echt heel groot. Dankzij de 6 min tutorial kun je het eigenlijk niet fout doen.

Mocht je ermee aan de slag gaan, zet dan gelijk de sensitivity op alle instelbare kijk assen op 10% ofzo, anders wordt je direct misselijk. Van daaruit kun je dan gaan finetunen.

Een andere uitdaging is waar je phone gaat mounten. Echter kun je hem ook aan de zijkant van je scherm (of boven op) plaatsen en dan wat spelen met de offset waarden.

[ Voor 12% gewijzigd door TiemenC op 06-01-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
TiemenC schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:53:

Wat waren je punten om de VR Bril terug te brengen en ook je tripples vaarwel te zeggen? Ik ben altijd wel benieuwd naar iemand zijn beweegredenen.

Die apps ken ik overigens niet. Wat doen die precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

ZFLaSH schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Wat waren je punten om de VR Bril terug te brengen en ook je tripples vaarwel te zeggen? Ik ben altijd wel benieuwd naar iemand zijn beweegredenen.
Ik wil niet teveel afwijken van de inhoud van dit topic uiteraard. Mijn overweging betreft VR staat op deze pagina: VR Racing.

Betreft triples, omdat ik ook regulier meer game was ik op zoek naar een middenweg (had 'slechts' 22" triple screens). Nóg een extra monitor op mijn desktop zou echt overkill zijn. Ook haalde ik met triple screen setup een significant slechtere performance in racegames t.o.v. nu de curved monitor (wel logisch natuurlijk).
ZFLaSH schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Die apps ken ik overigens niet. Wat doen die precies?
Je hoofd wordt in feite een kijk as, en daardoor kun je rond kijken in je beeld. TrackIR is het bekendst geloof ik, het eerste filmpje geeft al weer wat het concept doet: https://www.naturalpoint.com/trackir/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
TiemenC schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:23:

Je hoofd wordt in feite een kijk as, en daardoor kun je rond kijken in je beeld. TrackIR is het bekendst geloof ik, het eerste filmpje geeft al weer wat het concept doet: https://www.naturalpoint.com/trackir/
Ooh,. dat heb ik hier ook nog liggen met zo'n PS3 camera en TrackNoir. Gebruikte dat voor Elite/ATS/ETS2 en dat werkte echt heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
TiemenC schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Ik wil niet teveel afwijken van de inhoud van dit topic uiteraard. Mijn overweging betreft VR staat op deze pagina: VR Racing.

Betreft triples, omdat ik ook regulier meer game was ik op zoek naar een middenweg (had 'slechts' 22" triple screens). Nóg een extra monitor op mijn desktop zou echt overkill zijn. Ook haalde ik met triple screen setup een significant slechtere performance in racegames t.o.v. nu de curved monitor (wel logisch natuurlijk).

[...]

Als dit binnen iRacing goed werkt dan lijkt me dit echt super! Ik zie er tegenop om continu met een VR bril op mijn hoofd te zitten, heb geen ruimte voor triples maar hiermee zou ik wel de mogelijkheid hebben om goed naast me te kunnen kijken zonder dat ik een knop moet indrukken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
Volgens mij kende Forza Motorsport, toen Kinect nog een ding was, ook zulke mogelijkheden voor de xbox one.

Ontopic: vanavond wil ik een poging gaan wagen op VIR! Heb er nu al zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Doubleoz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:28:
[...]

Als dit binnen iRacing goed werkt dan lijkt me dit echt super! Ik zie er tegenop om continu met een VR bril op mijn hoofd te zitten, heb geen ruimte voor triples maar hiermee zou ik wel de mogelijkheid hebben om goed naast me te kunnen kijken zonder dat ik een knop moet indrukken.
Naast je kijken/180° view is mogelijk maar dan moet het geheel wel mega gevoelig worden afgesteld. Dat is weer nadelig voor de algehele focus.

Ik heb het nu zo afgesteld dat ik goed links en rechts langs m'n neus van de auto kan kijken. Zo dus op tijd naar een apex kijk daarna gelijk voorbij de apex en naar volgende bochtenconbinaties kan kijken bij de entry van een bocht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
Wat ik geleerd heb destijds, was dat je center van ongeveer 5/10 graden aan beiden kanten niets deed veranderen, maar daar buiten pas de tracking ging werken. Ook had ik het na 30 graden niet meer lineair maar stijl ingesteld zodat ik max 50 gr. hoefde te draaien om 90gr. te krijgen. Werkte echt heel intuitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 08:34
Volgens mij kwam deze vraag al eens voorbij, maar is het mogelijk om er achter te komen of iemand tegen wie je een protest hebt ingediend een ban heeft gekregen ?

Gisteren heb ik voor het eerst in mijn Iracing carriere een protest ingediend. Ik had tijdens een VRS Sprint race een akkefietje in de eerste bocht met een Oost-Europese meneer. Hij maakte er meteen na de groene vlag 3 wijd van en remde daarna vroeger dan ik verwachtte voor de eerste bocht. Hij kreeg daardoor een kusje op de AMG-bips van mij wat resulteerde in een spin. Er was geen echte schade, maar hij moest natuurlijk achteraan sluiten. Meteen waren er al vriendelijke woorden op de chat maar ik kon er eigenlijk niet echt veel aan doen.

Tegen het einde van de race zag ik hem weer voor mij verschijnen, op vele ronden achterstand. Hij liet het tempo extreem zakken en ik wist alwel wat er aan zat te komen. Aangezien ik zelf op P3 reed wilde ik er wel de vaart in blijven houden. De eerste inhaalpoging was bij T5 en daar was de eerste poging van mijn nieuwe beste vriend om botsauto te spelen. Dat ging nog een tijdje door en bij de exit van de carroussel had ie me eindelijk in de muur. Vervolgens zet hij nog even demonstratief de auto in de achteruit tegen de mijne zodat ik niet weg kan. In het hele gebeuren neemt ie ook 2 andere auto's mee.

Na de race kwam meneer nog even op de chat met een paar verhelderende inzichten. Hij was namelijk een druk bezet man en had maar weinig tijd om te racen. Vanavond had hij toevallig tijd en nu had ik zijn race en daarmee zijn avond verpest, ik verdiende het dus 100% om in de muur gereden te worden. Juist.....

Nu kreeg ik zojuist de mail met "Protest Resolved" maar kan ik op de een of andere manier zien of deze koekenbakker een straf heeft gekregen ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-09 20:26
Goede avond allemaal.

Ik ben Richard en heb mij vandaag aangemeld bij GoT. Ik heb vroeger veel race games gespeeld maar door RL stuff niet meer veel van gekomen. Sinds kort heb ik het racen weer opgepakt.

Vandaag iRacing geïnstalleerd en ga vanavond mijn eerste kilometers maken :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:32

Raimond613

Simracer

Mr.Conroe schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:29:
Volgens mij kwam deze vraag al eens voorbij, maar is het mogelijk om er achter te komen of iemand tegen wie je een protest hebt ingediend een ban heeft gekregen ?

Gisteren heb ik voor het eerst in mijn Iracing carriere een protest ingediend. Ik had tijdens een VRS Sprint race een akkefietje in de eerste bocht met een Oost-Europese meneer. Hij maakte er meteen na de groene vlag 3 wijd van en remde daarna vroeger dan ik verwachtte voor de eerste bocht. Hij kreeg daardoor een kusje op de AMG-bips van mij wat resulteerde in een spin. Er was geen echte schade, maar hij moest natuurlijk achteraan sluiten. Meteen waren er al vriendelijke woorden op de chat maar ik kon er eigenlijk niet echt veel aan doen.

Tegen het einde van de race zag ik hem weer voor mij verschijnen, op vele ronden achterstand. Hij liet het tempo extreem zakken en ik wist alwel wat er aan zat te komen. Aangezien ik zelf op P3 reed wilde ik er wel de vaart in blijven houden. De eerste inhaalpoging was bij T5 en daar was de eerste poging van mijn nieuwe beste vriend om botsauto te spelen. Dat ging nog een tijdje door en bij de exit van de carroussel had ie me eindelijk in de muur. Vervolgens zet hij nog even demonstratief de auto in de achteruit tegen de mijne zodat ik niet weg kan. In het hele gebeuren neemt ie ook 2 andere auto's mee.

Na de race kwam meneer nog even op de chat met een paar verhelderende inzichten. Hij was namelijk een druk bezet man en had maar weinig tijd om te racen. Vanavond had hij toevallig tijd en nu had ik zijn race en daarmee zijn avond verpest, ik verdiende het dus 100% om in de muur gereden te worden. Juist.....

Nu kreeg ik zojuist de mail met "Protest Resolved" maar kan ik op de een of andere manier zien of deze koekenbakker een straf heeft gekregen ?
Je kunt het niet zien, je krijgt alleen een standaard mail van iracing. Echter, gezien de beschrijving van wat er gebeurt is kun je er rustig vanuit gaan dat hij voorlopig niet meer mee mag doen.

iracing profile

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, als alles goed gaat bij UPS komt morgen mijn nieuwe base binnen, de pedalen zijn al geregeld (met dank aan @Imac2011 :) ). Dus komend weekend ben ik er weer bij!
Tamegotchi schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:49:
Goede avond allemaal.

Ik ben Richard en heb mij vandaag aangemeld bij GoT. Ik heb vroeger veel race games gespeeld maar door RL stuff niet meer veel van gekomen. Sinds kort heb ik het racen weer opgepakt.

Vandaag iRacing geïnstalleerd en ga vanavond mijn eerste kilometers maken :D
Welkom, en succes!

[ Voor 56% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-01-2021 21:57 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Succes @Hoogie2004 daar ga je veel plezier van hebben ! 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
JPM85 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 00:32:
[...]

[Afbeelding]
Thanks voor t hosten!

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• B Tender
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIshn2S-ruXpfxuJiwoVpoFEwQg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k5PM2ieOQB7p61iNk9MtnCQE.png?f=user_large

Wil toch even patsen met m'n timetrial op VIR met de 911.
M'n race van gisteren daar ging dramatisch (3x in crash betrokken, kromme auto, mede daardoor nog een aantal maal buiten de baan geraakt en uiteindelijk zelfs x17/drivethrough gekregen. Had echter het gevoel dat de snelheid er wel was, en inmiddels vind ik de baan best wel geweldig (misschien nog wel meer om te time-triallen dan om te racen). Wachten op een nieuwe race duurde me te lang, maar in de timetrial rolden er tijden uit waar ik best wel trots op ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
JPM85 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 00:32:
[...]

[Afbeelding]
Bedankt voor het hosten! Was erg fijn ook dat de tijd op een hogere multiplier stond toch? Waren verschillende momenten dat je echt die zon vol in je bakkes hebt als je de oval opdraait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
Ben ook zoek naar een nieuwe auto.
Ben een terugkerende Iracer die teruggekomen is na enkele jaren non-actief te zijn. Simrig staat er, dus nu wel van plan langer te blijven hangen.
Geen zin om in de mx-5 terug te stappen, dus maar met de Skip terug begonnen. Helaas veel te hoge splits, dankzij mijn te hoge irating mbt huidige vorm... En het hoewel het Skip racen wel leuk is, wordt ik ook echt veel te vaak gewoonweg van de baan geduwd, ook al doe ik er alles aan om die zaken te vermijden. Maar ik merk vaak aan de replays dat het echt 80% van de tijd niet te vermijden is. Gevolg is dus een irating die pijlsnel aan het zakken is. Maar het heeft nu ook wel het voordeel dat ik nu splits rij waar ik vanop pole kan starten en uit de problemen kan blijven. :D Ik vermaak me er wel mee, alleen is het spijtig dat zoveel races zo hard verknald worden door anderen.
Maar ben dus nu wel op zoek naar een auto die in wat meer volwassen series mee kan. En die mss ook beter bestand is tegen tikjes van anderen. Oh ja en kwa setup mss niet te complex is. Dat zijn zaken die ik nog moet leren.
Ik dacht aan volgende
  • Audi RS3 TCR - is wel voortrekker en daardoor wel iets compleets anders. Mss niet zo goed in functie van een GT pad ?
  • Cayman GT4 - hier lees ik allerlei verhalen over dat die niet lekker rijdt, vooral onderstuurd is ?
  • BMW M4 GT4 - Ook deze lijkt niet helemaal goed, vreet blijkbaar heel snel de voorbanden op
Zelf dacht ik het meest aan de BMW, omdat die ook het meest recent is. Of zou ik toch sneller naar een porsche GT3 / Cup gaan, al lees ik hier dat het niet de meest makkelijke auto is.
Ik vermoed dat je niet zelf even "try before buy" kan doen.
Dat zou het wel een stuk makkelijk maken
Maar tast nu wel ergens in het duister waar ik naar toe wil. Uiteindelijk wil ik wel ergens in een of andere endurance series terecht komen.
Hebben jullie tips ?

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Weet iemand hoe je binnen iRacing naar een andere geluid output kunt schakelen? Het komt wel eens voor dat mijn geluid bijvoorbeeld op mijn luidsprekers staat i.p.v. mijn headset en daar pas achter kom als ik iRacing heb opgestart. Om dan vervolgens te switchen naar mijn headset moet ik altijd eerst iRacing volledig afsluiten. Gisteren werd ik hier wel echt mee geconfronteerd toen mijn draadloze headset aan het eind van de kwalificatie leeg was en ik snel moest switchen naar een andere headset.

Gevolg was dat ik 2 sec. te laat was en vanuit de pits op VIR moest starten met een SOF van 3.0k en als auto #19. Uiteindelijk toch een erg sterke race gereden en als 9e over de finish gekomen met 0 inc points waardoor mijn iRating weer mooi steeg en mijn SR met 1.02:)

Maar hopelijk heeft iemand hier wel een oplossing voor. Alvast bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
Doubleoz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:55:
Weet iemand hoe je binnen iRacing naar een andere geluid output kunt schakelen? Het komt wel eens voor dat mijn geluid bijvoorbeeld op mijn luidsprekers staat i.p.v. mijn headset en daar pas achter kom als ik iRacing heb opgestart. Om dan vervolgens te switchen naar mijn headset moet ik altijd eerst iRacing volledig afsluiten. Gisteren werd ik hier wel echt mee geconfronteerd toen mijn draadloze headset aan het eind van de kwalificatie leeg was en ik snel moest switchen naar een andere headset.

Gevolg was dat ik 2 sec. te laat was en vanuit de pits op VIR moest starten met een SOF van 3.0k en als auto #19. Uiteindelijk toch een erg sterke race gereden en als 9e over de finish gekomen met 0 inc points waardoor mijn iRating weer mooi steeg en mijn SR met 1.02:)

Maar hopelijk heeft iemand hier wel een oplossing voor. Alvast bedankt.
In audio staat je output geselecteerd.
Daar op klikken geeft een dropdown met je opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
CFC-Mathijs schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:18:
[...]

Bedankt voor het hosten! Was erg fijn ook dat de tijd op een hogere multiplier stond toch? Waren verschillende momenten dat je echt die zon vol in je bakkes hebt als je de oval opdraait.
Geen dank, a.s. woensdag is er weer een sessie met de nacht settings.

Tijd stond gewoon op 1x met als start 15:20 (ongeveer start van de race).
Het wordt dus best vroeg donker, want na 3 uur gingen de lampen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Jimster21 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:52:
  • Audi RS3 TCR - is wel voortrekker en daardoor wel iets compleets anders. Mss niet zo goed in functie van een GT pad ?
  • Cayman GT4 - hier lees ik allerlei verhalen over dat die niet lekker rijdt, vooral onderstuurd is ?
  • BMW M4 GT4 - Ook deze lijkt niet helemaal goed, vreet blijkbaar heel snel de voorbanden op
Zelf dacht ik het meest aan de BMW, omdat die ook het meest recent is. Of zou ik toch sneller naar een porsche GT3 / Cup gaan, al lees ik hier dat het niet de meest makkelijke auto is.
Maar tast nu wel ergens in het duister waar ik naar toe wil. Uiteindelijk wil ik wel ergens in een of andere endurance series terecht komen.
Hebben jullie tips ?
Try before you buy kan op het moment dat de server down is voor maintenance. Anders is het inderdaad kopen en houden... :)
GT3 kan (meestal) wel tegen een tikje en rij ik voornamelijk. Porsche GT3/CUP is inderdaad een vrij tricky auto (geen ABS/TC) maar kan je wel mee oefenen met de tweakers league op zondag/maandag als je wilt. Dan wordt de baan voor de volgende week alvast geoefend. Doordat het veld best groot is, zijn er altijd wel mensen van hetzelfde niveau om mee te rijden!
En ach, het kopen van een auto doet maar 1 x "pijn" toch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
[b]B Tender in "iRacing 2016-2021"

Wil toch even patsen met m'n timetrial op VIR met de 911.
M'n race van gisteren daar ging dramatisch (3x in crash betrokken, kromme auto, mede daardoor nog een aantal maal buiten de baan geraakt en uiteindelijk zelfs x17/drivethrough gekregen. Had echter het gevoel dat de snelheid er wel was, en inmiddels vind ik de baan best wel geweldig (misschien nog wel meer om te time-triallen dan om te racen). Wachten op een nieuwe race duurde me te lang, maar in de timetrial rolden er tijden uit waar ik best wel trots op ben.
Goeie timetrial !

Ik vind VIR West ook op zich een leuke track voor hot lapping en time trails.
Maar voor races met de Porsche Cup vind ik het niet echt geschikt, Treintje achter elkaar rijden en wachten op freebies is niet echt spannend.

Ik heb wel goeie herinneringen aan andere varianten van VIR met de Skip Barber.

[ Voor 33% gewijzigd door MDenessen op 07-01-2021 10:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:26
Ben ook zoek naar een nieuwe auto.
Ben een terugkerende Iracer die teruggekomen is na enkele jaren non-actief te zijn. Simrig staat er, dus nu wel van plan langer te blijven hangen.
Geen zin om in de mx-5 terug te stappen, dus maar met de Skip terug begonnen. Helaas veel te hoge splits, dankzij mijn te hoge irating mbt huidige vorm... En het hoewel het Skip racen wel leuk is, wordt ik ook echt veel te vaak gewoonweg van de baan geduwd, ook al doe ik er alles aan om die zaken te vermijden. Maar ik merk vaak aan de replays dat het echt 80% van de tijd niet te vermijden is. Gevolg is dus een irating die pijlsnel aan het zakken is. Maar het heeft nu ook wel het voordeel dat ik nu splits rij waar ik vanop pole kan starten en uit de problemen kan blijven. :D Ik vermaak me er wel mee, alleen is het spijtig dat zoveel races zo hard verknald worden door anderen.
Maar ben dus nu wel op zoek naar een auto die in wat meer volwassen series mee kan. En die mss ook beter bestand is tegen tikjes van anderen. Oh ja en kwa setup mss niet te complex is. Dat zijn zaken die ik nog moet leren.
Ik dacht aan volgende
Hebben jullie tips ?
Skippy is heel leuk, maar op Suzuka en Watkins wordt er wel redelijk wat gecrashed ja... Dit komt omdat het 1 groot draft fest is en velen overconfident zijn. Ze proberen je overal voorbij te gaan, ook waar het niet mogelijk is.
Op Oulton Park en Sonoma heb ik veel mooiere races gehad, maar Suzuka was een ramp. Ik was daar telkens goed bezig, maar werd op helft van de races gewrecked door een ander die de controle verloor door te agressief te willen zijn.

Op de kleinere, technischere banen, haalt met niet zoveel voordeel uit draften en kun je weg komen door goed te rijden. Maar op de grote banen met veel snelheid, trek je de andere gewoon mee.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Geweldig, mijn eerste DQ in iracing - terwijl mijn enige fout was een off track in qualifying en het raken van de vangrail omdat ik een crash moest ontwijken. De rest is gewoon 3x van de baan geketst worden zonder dat het mijn schuld was (2x per ongeluk en 1x express... althans daar leek het wel op). Nah lekker dan.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
CUPCAKESENSE schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:11:
[...]
En ach, het kopen van een auto doet maar 1 x "pijn" toch?
Mja, toch liever een auto kopen waarmee ik wat deftig uit de voeten kan. Heb zo genoeg auto's die nu obsolete zijn en waar toen ook bijna nooit races mee official gingen. Al heb ik het idee dat dat nu wel vlotter loopt omdat er meer mensen lid zijn.
En ik heb ook nog heel wat tracks te kopen, dus zo groot is de spending urge voor auto's voorlopig ook nog niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kof_tnc
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-02 12:12
Jammer om te lezen @JoepW , maar ik kan de frustratie goed begrijpen. Bedankt voor de afgelopen jaren!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:13
Jimster21 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Mja, toch liever een auto kopen waarmee ik wat deftig uit de voeten kan. Heb zo genoeg auto's die nu obsolete zijn en waar toen ook bijna nooit races mee official gingen. Al heb ik het idee dat dat nu wel vlotter loopt omdat er meer mensen lid zijn.
En ik heb ook nog heel wat tracks te kopen, dus zo groot is de spending urge voor auto's voorlopig ook nog niet :)
Misschien goed om even te kijken voor welke series je al de tracks hebt, dat kan bijvoorbeeld op de iRacing Week planner. Even je content invullen en en dan heb je een mooi overzicht.

Heb zelf geen ervaring met de GT4 maar de BMW GT4 kan je ook in de fixed challenge gebruiken. Audi TCR is een tof autootje waar je volgens mij heerlijk mee kan racen maar wijkt sterk af van de andere auto's in iRacing.

Als je van plan hebt om ooit GT3 te rijden dan zijn de Lambo en BMW GT3 goede keuzes, die kan je in C-class IMSA en later in B-class VRS gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

...
Hebben jullie tips ?
...
Via https://www.iracingstats.com/ kun je de trends ook een beetje volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Laatst online: 01-07-2024
Beltoni schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:04:
[...]

Misschien goed om even te kijken voor welke series je al de tracks hebt, dat kan bijvoorbeeld op de iRacing Week planner. Even je content invullen en en dan heb je een mooi overzicht.

Heb zelf geen ervaring met de GT4 maar de BMW GT4 kan je ook in de fixed challenge gebruiken. Audi TCR is een tof autootje waar je volgens mij heerlijk mee kan racen maar wijkt sterk af van de andere auto's in iRacing.

Als je van plan hebt om ooit GT3 te rijden dan zijn de Lambo en BMW GT3 goede keuzes, die kan je in C-class IMSA en later in B-class VRS gebruiken.
@Jimster21 wat Beltoni zegt, met de opmerking dat IMSA vanaf dit seizoen ook B-Class is (voorheen C-class)

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Even een beetje geoefend voor vanavond. Zijn er meer mensen die 'The Kink' op deze wijze volgas nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Conroe
TiemenC schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:33:
Even een beetje geoefend voor vanavond. Zijn er meer mensen die 'The Kink' op deze wijze volgas nemen?
Met de AMG kun je 'm powersliden als je de binnenste kerb pakt, maar daar kwam ik geheel onbewust achter :9~ Denk ook niet dat het sneller is.

De AMG blijft helaas op stal vanavond, mist teveel snelheid op de lange stukken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozt77
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-08 13:32
Het was weer een mooie avond racen. Het resultaat bleef dan wel uit, maar heb de reden hiervoor (deels)gevonden. Beide races gestart met een volle tank peut, niet wetende dat je de peut op de race afstand zelf moet afstemmen. De consistentie was er redelijk, nu de snelheid nog. Met flink wat minder, moet het beslist sneller worden :-D. Ohja en de auto-refuel van crewchief werkt kennelijk ook niet. Next time gadget... next time...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:56
boozt77 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:52:
Ohja en de auto-refuel van crewchief werkt kennelijk ook niet. Next time gadget... next time...
Bij mij doet CC het op laps (255 voor ons) niet op tijd.
Dus hij plempt je vol tot het randje :+

Krijg met de GOT races +- 1s minder pace dan met iRacing Open Practice

Race 1 was het niet, tik van achter en daarna iets schade en rem problemen, ondanks dat er niets zichtbaar stuk was.
Daarna teveel pushen en mijzelf geëlimineerd.

Race 2 maar gegaan voor uitrijden en niet teveel gekke dingen gedaan.
Op naar de volgende week d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Het was weer een mooie avond racen. Het resultaat bleef dan wel uit, maar heb de reden hiervoor (deels)gevonden. Beide races gestart met een volle tank peut, niet wetende dat je de peut op de race afstand zelf moet afstemmen. De consistentie was er redelijk, nu de snelheid nog. Met flink wat minder, moet het beslist sneller worden :-D. Ohja en de auto-refuel van crewchief werkt kennelijk ook niet. Next time gadget... next time...
Dit klopt niet helemaal want je kunt maar 37% brandstof meenemen. Dat is weliswaar teveel brandstof voor race 1 maar voor race 2 niet aangezien je dan wel moet tanken. Crewchief voor auto-refuel werkt inderdaad niet door de tijdslimiet die is ingesteld en niet het aantal ronden. Ik zet deze voor de GoT races altijd even uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:11

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Doubleoz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:19:
[...]

Dit klopt niet helemaal want je kunt maar 37% brandstof meenemen. Dat is weliswaar teveel brandstof voor race 1 maar voor race 2 niet aangezien je dan wel moet tanken. Crewchief voor auto-refuel werkt inderdaad niet door de tijdslimiet die is ingesteld en niet het aantal ronden. Ik zet deze voor de GoT races altijd even uit.
Bijzonder dat cc dat niet goed doet. JRT doet het na een paar rondjes in de race wel goed.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:38
JoepW schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:56:
[...]

Bijzonder dat cc dat niet goed doet. JRT doet het na een paar rondjes in de race wel goed.
Race lab apps doet het bijvoorbeeld ook niet goed. Ik vermoed dat ze in hun code eerst kijken naar aantal laps. Als dat niet ingesteld is, pas naar de ingestelde tijd en dit niet vergelijken om te kijken wat eerder afgelopen is.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
patricks8 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:33:
[...]

Race lab apps doet het bijvoorbeeld ook niet goed. Ik vermoed dat ze in hun code eerst kijken naar aantal laps. Als dat niet ingesteld is, pas naar de ingestelde tijd en dit niet vergelijken om te kijken wat eerder afgelopen is.
JRT rekent op basis van de rondetijden (van de leider) en de resterende race-tijd uit hoeveel brandstof je nog nodig hebt.
Enige dat af en toe verwarrend is als de leider laat stopt en op het randje misschien een rondje meer of minder kan rijden dan JRT tot dat moment p[ rekende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Gisteren was een lastige avond. Merk dat ik op donderdag avond een stuk minder energie heb dan een zondag en/of maandag avond. Concentratie in race2 was er niet helemaal en na 2x de auto te hebben afgeschreven, maar lekker op de bank gaan hangen.

Race1 ging wel ok, na een p5 in qualy de auto naar huis gehobbelt op p4.
Sander schreef zijn Lambo na 5 ronden af en Richard was een stuk sneller achter mij, niet teveel gevochten daardoor maar lekker laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik had, na een dag thuismeester spelen met mijn eigen werk erbij, niet eens de energie meer om 2 trappen omhoog te lopen en in de sim te gaan zitten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Het lukte gisteravond van geen meter. Pace was er niet, auto wilde niet goed insturen en de banden kreeg ik niet binnen de juiste temperaturen.

Nu kijk ik net op VRS om te kijken naar de telemetrie en zie ik dat ik met de setup van Donington aan het rondsturen was |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
laforte schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:26:
Het lukte gisteravond van geen meter. Pace was er niet, auto wilde niet goed insturen en de banden kreeg ik niet binnen de juiste temperaturen.

Nu kijk ik net op VRS om te kijken naar de telemetrie en zie ik dat ik met de setup van Donington aan het rondsturen was |:( |:( |:( |:(
Dat klopt. Ik kwam daar ook achter vlak voor de Q. Dus toen snel nog ff wat dingen gewijzigd. Maar dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Hi,

Klopt het dat bij een Nascar race, nu b.v in mosport, dit niet meer een oval race is maar nu van je Road IR gaat?

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 11:28

Phydomir

Dennis

knightvision schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:46:
Hi,

Klopt het dat bij een Nascar race, nu b.v in mosport, dit niet meer een oval race is maar nu van je Road IR gaat?
Dat klopt. Is sinds dit seizoen zo.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Phydomir schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:51:
[...]

Dat klopt. Is sinds dit seizoen zo.
Aaaii jammer...ok

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

JoepW schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Dat klopt. Ik kwam daar ook achter vlak voor de Q. Dus toen snel nog ff wat dingen gewijzigd. Maar dat hielp niet.
Sorry! :'( de BMW switched elke keer naar de oude setup bij opstarten. Heel vervelend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Conroe
Bij mij liet de concentratie ook wat te wensen over gisteren. Ik hopte zo vanuit home-office in de simrig en had niks meer aan de qualy door een collega die maar op Zoom bleef ratelen, achteraan starten dus.

Eerste heat was snel over, er vloog in de eerste bocht een roze Ferrari bijna over mijn motorkap en daarna werd ik in de rondte getikt. Na 1 bocht 35 sec. achterstand op de staart van het veld en dan valt er in zo'n korte race weinig meer te halen.

Feature was ook niet veel, door een eigen fout weer aan de staart van het veld gekomen. Na mijn pitstop had ik het nog een paar ronden aan de stok met @laforte totdat ik iets te enthousiast door "the kink" ging en daarbij de auto afschreef. Sorry nog aan Uwe (GoT Nickname ken ik niet), ik remde iets te laat bij een inhaalactie en we raakten elkaar, maar volgens mij kon je daarna weer door.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
laforte schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Sorry! :'( de BMW switched elke keer naar de oude setup bij opstarten. Heel vervelend...
Dat kan je uit zetten in options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 18-09 17:05
Mr.Conroe schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:46:

Eerste heat was snel over, er vloog in de eerste bocht een roze Ferrari bijna over mijn motorkap en daarna werd ik in de rondte getikt.
Ik was zo stom om 2 wielen in het gras te zetten.
Gelukkig raakte ik je niet, maar mijn race was wel voorbij.

iRacing Profiel

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Robert1983nl
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-08 10:28
Voor eenieder die antwoord gaf op mijn vraag waarom iRacing het geld waard zou zijn versus rFactor/AC:

DANKJULLIEWEL! :D

Ik ben al twee dagen aan het racen. Helaas was ik net te lang aan het twijfelen, de 50% korting is ondertussen 40% geworden. Maar fuck it, toch maar 2 jaar meteen genomen. Geen spijt van.

Toen ik bij SRVN racete, moest ik telkens 2 weken wachten en tussendoor oefenen op een track. En dan bijvoorbeeld in ronde 1 alles opkloten... Nu kan ik achter elkaar leuke gevulde, maar ook gevarieerde races vinden. Ook is de VR support helemaal prima, dat ging bij rFactor ook niet van een leien dakje.

M'n eerste officiële race ook 2e geworden :D Rallycross weliswaar, maar toch, superleuk! De komende tijd lekker veel uitproberen en beter worden voordat ik naar de Porsche GT3 ga kijken, maar het is echt genieten.

Voordeel is inderdaad de matchmaking. Je kunt altijd wel een race vinden. MX-5 harstikke leuk, maar ik vind de superspeedways, rallycross en ovals ook harstikke leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beoneke
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-11-2024
Mr.Conroe schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:46:
Sorry nog aan Uwe (GoT Nickname ken ik niet), ik remde iets te laat bij een inhaalactie en we raakten elkaar, maar volgens mij kon je daarna weer door.
Niet erg, ik kon inderdaad ook perfect verder :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36

GK86

Heusinkveld Engineering

SODE werkt wel, kwamen we gister in ons team achter. We rijden allemaal met Crewchief en moeten handmatig de fuel instellen voor de GoT races. Echter bij 1 van onze collega rijders ging dit wel automatisch! Na met z'n allen uitgebreid de Crewchief instellingen te hebben nagelopen, kwamen we erachter dat diegene stiekem SODE nog op de achtergrond had meelopen, en deze kan wel de brandstof bepalen a.d.h.v. de te rijden tijd. En blijkbaar zitten crewchief en sode elkander dus niet in de weg.

De laatste SODE versie vind je op hun Discord server:
https://discord.gg/KQe7cYHs

[ Voor 5% gewijzigd door GK86 op 08-01-2021 20:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:56
Weet even niet 1-2-3 wie er allemaal organisatie doet (sorry...) dus even gericht @JoepW

De baan temp van RA stond gisteren op +-50gr
Ik heb vandaag door de frustratie van gisteren veel andere GT3 auto's geprobeerd en daarbij was de gemiddelde temp +-36gr!

Iedereen test op de VRS practice servers met VRS, Graig en APEX (enz, enz, enz) setups die zijn afgesteld op 36/40gr.

Moeten we gaan trainen op VRS of houden jullie de eigen temp aan?
(de mindere goden hopen VRS, vermoed ik >:) )

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
raymondw schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:36:
Weet even niet 1-2-3 wie er allemaal organisatie doet (sorry...) dus even gericht @JoepW

Ik heb vandaag door de frustratie van gisteren veel andere GT3 auto's geprobeerd en daarbij was de gemiddelde temp +-36gr!

Iedereen test op de VRS practice servers met VRS, Graig en APEX (enz, enz, enz) setups die zijn afgesteld op 36/40gr.

De GT3 servers zijn door @Doubleoz opgezet.
Als het goed is komt de time of day overeen met het officiele programma en is het weer dynamisch. Met name dat weer kan natuurlijk behoorlijke impact hebben.
Ik denk dat VRS, PDS etc. default weer gebruiken om een vaste referentie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
JoepW schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:06:
[...]
De GT3 servers zijn door @Doubleoz opgezet.
Als het goed is komt de time of day overeen met het officiele programma en is het weer dynamisch. Met name dat weer kan natuurlijk behoorlijke impact hebben.
Ik denk dat VRS, PDS etc. default weer gebruiken om een vaste referentie te hebben.
Misschien dat @Doubleoz ze even na kan lopen. Die van volgende weken staan namelijk fout ingesteld.

- Detroit Belle Isle staat namelijk op 15-05-2020 12:00 terwijl het schema 01-04-2021 14:00 aangeeft.
- Oran Park staat op 15-11-2020 7:31, iRacing schema is 23-01-2021 7:55
- Imola 15-05-2020 12:00, iRacing schema 01-04-2021 13:35

Verder ff niet gecheckt, maar die lijken niet helemaal goed te staan. Gisteren stond ook verkeerd, al geeft het een leuke extra uitdaging.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
@JPM85 ik heb de sessies inderdaad ingepland en was op de hoogte dat voor aankomende weken deze nog niet goed stonden. Ik was alleen nog niet in de gelegenheid geweest om ze aan te passen. Ik heb het zojuist gecorrigeerd conform het officiële schema dus de races zouden nu goed moeten staan.

Ik vind het overigens wel vreemd dat de race van afgelopen donderdag ook niet goed stond. Ik dacht dat ik die al wel had aangepast maar kan dit helaas niet meer controleren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Donderdagavond 1e race leuk gereden , uiteraard achteraan maar behoorlijk aantal rondjes strak achter groepje aan , was erg leuk..Door de vele uitvallers cq pechgevallen 23e geworden.
2e race geen succes doordat ik ergens achterin nadat @joeristein moest remmen ik hem lichjes aantikte en daarna zelf het gras in werd geramd en uiteraard hele veld voorbij kwam .Ben maar gestopt vanwege ontbreken van verdere zin , ook geen excuses ofzo ?.
Gisteravond paar rondjes gereden op Road America en daarna weer vergeleken in VRS .Weer zie ik dat ik niet heel erg veel erg fout doe maar het laat liggen met remmen en exits .Nu nog zien te leren hoe ik dit in de sim kan toepassen .Bocht voor bocht oefenen is denk ik het slimste ?
Op naar zondag 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VvMQ45cS/20210110012203-1.jpg

Net klaar met een leuke race in de Fanatec Global Challenge met de Caddy op Oulton Park - deze keer niet zo'n groot start veld, 18 deelnemers, maar wel met 6 Kia's in het veld. (Split 1 had 7 Kias en Split 3 had er geen - ik reed dus in de middelste split, SOF 1324).

Van een 5e start plek naar een 3e plaats gereden. Helaas was de race vrij laat (half 1 s'nachts voor mij) en ik was aardig gaar dus het snijvlak was een beetje botter dan normaal :) Dus redelijk defensief rijden dan maar. Ik vind de combinatie CTS-V en Oulton Park dan ook wel een lastige, maar ik wist het tot een enkele off-track te houden in de race maar er waren genoeg problemen in het achterveld. Ook waren sommige erg ongeduldig met het inhalen van de Kias.. sommige begrijpen dat multiclass racen niet helemaal denk ik. Die Kias hoeven niet aan de kant te springen voor je en om hem er in de chicane naast te zetten is dan ook vragen om problemen. Dus ik moest de nodige chaos wel ontwijken :) Maar toch, leuke race en mijn beste resultaat in de Caddy dusver. Volgende week staat de SR8 op Laguna op het menu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
Beltoni schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:04:
[...]

Het is de BMW M4 GT4 geworden. Net even een testsessie gedaan, en het gaat enorm wennen worden. De breedte tov de skippy, de sloomheid, en vooral de setup mogelijkheden.
Ik denk dat ik vooral in de Fixed setup races eerst wat ga wennen aan de auto.

Voorts vandaag wel weer een super leuke skippy race gehad. Als het er clean aan toe gaat, is het echt een genot om mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
raymondw schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:36:

Ik vind het zelf wat ver gaan om de temperatuur van een race aan te laten sluiten op de temperatuur waarop VRS toevallig haar setup heeft 'gemaakt'. Beetje alsof je gaat Monopoly'en maar afspreekt dat anderen de Coolsingel niet mogen kopen omdat jou strategie het beste werkt als je zelf de Coolsingel in bezit hebt?

En wat als VRS haar setup maakte op 30 graden en Craig op 35 graden.. :P

Ik verwacht dat setups van VRS en co ook niet wezenlijk anders zouden zijn bij een baantemp die wat hoger ligt... het is simpelweg zo dat de rondetijden dan omhoog gaan omdat er (voor iedereen) minder grip is. Je bent (iedereen is) niet langzamer omdat de setup plots niet meer aansluit, maar simpelweg omdat er minder grip is (voor iedereen). En heb je het gevoel dat de omstandigheden aanleiding geven voor aanpassingen in de setup dan staat dat iedereen uiteraard vrij.

EDIT:
Over 35 minuten wordt hier [Porsche TAG Heuer Esports Supercup | Round 1 at Interlagos] uitgezonden:

[ Voor 12% gewijzigd door B Tender op 09-01-2021 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 13:32

Raimond613

Simracer

B Tender schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:41:
[...]

EDIT:
Over 35 minuten wordt hier [Porsche TAG Heuer Esports Supercup | Round 1 at Interlagos] uitgezonden:
[YouTube: Porsche TAG Heuer Esports Supercup | Round 1 at Interlagos]
er rijden nu alleen maar streamers met nicknames? Is dit een soort voorprogramma ofzo?

iracing profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Heerlijke race gehad in de iR-01 vanavond op Barcelona. Mooie 5e plaats, super strakke en stabiele rondetijden elke keer max een paar tienden van rond de 1:24 af (voor mijn doen gewoon snel :P ). Mensen rijden fair, netjes, en kon zelf mooi om wat chaos voor me heen rijden.

Over het algemeen overigens een goed rijdbare serie, die iR-01. En een lekker snelle bak. Reed van de week een rondje in de PM-18 (of hoe heet dat ding van vorig seizoen), en wat een traag ding is dat :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-01-2021 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Raimond613 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:43:
[...]

er rijden nu alleen maar streamers met nicknames? Is dit een soort voorprogramma ofzo?
Klopt soort interesse verhogen voor de PESC door bekende streamers een race te laten doen.
Ze zouden wel wat meer mensen mogen uitnodigen want een beetje rondrijden met 13 mensen ziet er een beetje saai uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Hoogie2004 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:01:
Heerlijke race gehad in de iR-01 vanavond op Barcelona. Mooie 5e plaats, super strakke en stabiele rondetijden elke keer max een paar tienden van rond de 1:24 af (voor mijn doen gewoon snel :P ). Mensen rijden fair, netjes, en kon zelf mooi om wat chaos voor me heen rijden.

Over het algemeen overigens een goed rijdbare serie, die iR-01. En een lekker snelle bak. Reed van de week een rondje in de PM-18 (of hoe heet dat ding van vorig seizoen), en wat een traag ding is dat :+
Leuke klasse inderdaad waar lekker clean gereden wordt (in tegenstelling tot de F3 bijv waar je 1e bocht 50% kans hebt er al af te liggen :o).

Jammer dat er zo weinig deelnemers zijn vaak. Dat zal ook wel niet verbeteren vermoed ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

Ik kan er vanavond helaas niet bij zijn, mijn modem heeft het sinds vrijdag begeven! Man oh man,nu kom ik er ook achter wat een mooie hobby we hebben vooral in deze corona tijd, mis het nu al 😄!! Morgen word nieuwe geleverd, dus als alles goed gaat ben ik er s'avonds weer!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Oefen sessie gemaakt voor een uur vanaf nu
Le Mans

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Loona35 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:00:
[...]

Leuke klasse inderdaad waar lekker clean gereden wordt (in tegenstelling tot de F3 bijv waar je 1e bocht 50% kans hebt er al af te liggen :o).

Jammer dat er zo weinig deelnemers zijn vaak. Dat zal ook wel niet verbeteren vermoed ik.
De bedoeling is dat het iRacing WK met de IR-01 gereden gaat worden. Ergens zullen ze dus wel de participatie en interesse in die auto moeten gaan verhogen. Nu is de Porsche GT3 Cup ook niet de populairste klasse binnen iRacing, maar wel genoeg om altijd official te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Wat is iRacing toch ook een waardeloze game. Lig ik 2e rustig achter de nummer 1 te wachten tot die een fout maakt (want die reed op het randje) blaast de motor van de MX5 op.... pits in op een ronde achterstand terug komen en dan als 23ste moeten finishen. :+

Straks nog maar eens een race proberen. Dacht dat ik zo snel mogelijk weg zou willen uit de MX5 klasse maar op de eerste bocht na is het best leuk eigenlijk. :p

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
R2D2 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:24:
Wat is iRacing toch ook een waardeloze game. Lig ik 2e rustig achter de nummer 1 te wachten tot die een fout maakt (want die reed op het randje) blaast de motor van de MX5 op blaas ik de motor van de MX5 op.... pits in op een ronde achterstand terug komen en dan als 23ste moeten finishen. :+

Straks nog maar eens een race proberen. Dacht dat ik zo snel mogelijk weg zou willen uit de MX5 klasse maar op de eerste bocht na is het best leuk eigenlijk. :p
Fixed ;)
Voor wat het waard is... bij veel auto's die je ná de MX-5 gaat tegenkomen is het opblazen van de motor geen issue meer! :*)

[ Voor 9% gewijzigd door B Tender op 10-01-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat is iRacing toch ook een waardeloze game. Lig ik 2e rustig achter de nummer 1 te wachten tot die een fout maakt (want die reed op het randje) blaast de motor van de MX5 op.... pits in op een ronde achterstand terug komen en dan als 23ste moeten finishen. :+

Een motor in de MX5 blaas je op door te vroeg terugschakelen, te veel toeren maken, te dicht vlak achter iemand rijden.
Vrij realistisch lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:21
Wat is iRacing toch ook een waardeloze game. Lig ik 2e rustig achter de nummer 1 te wachten tot die een fout maakt (want die reed op het randje) blaast de motor van de MX5 op....
Lijkt een beetje op mijn verhaal niet zo lang geleden, alleen lag ik toen tweede en blies nummer 1 zijn motor op. Vond het toen geen waardeloze sim :+

[ Voor 8% gewijzigd door SlaadjeBla op 10-01-2021 15:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
JoepW schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Een motor in de MX5 blaas je op door te vroeg terugschakelen, te veel toeren maken, te dicht vlak achter iemand rijden.
Vrij realistisch lijkt me.
Nog niet eerder mee gemaakt in de afgelopen 2 weken eigenlijk, het is de eerste keer dat het me gebeurd. Wel zuur dat het deze race gebeurde want ik reed vrij comfortabel op P2 te wachten tot degene er voor me af zou gaan, was dat niet gebeurd had ik het ook prima gevonden, zou mijn eerste top 3 finish geweest zijn dus ik vond het al lang en breed prima :+

Edit: Wat is iRacing toch een geweldig spel :+ (direct er na bovenstaand nog een race gedaan). Voor de eerste keer kwalificeer ik op pole, tikje vanachter in het midden deel tijdens de race waardoor ik spin maar toch vlak achter het groepje aan kan haken, 1 ronde later de gene die mij aantikte zelf de pineut, neemt 3 man mee, ik kan er met meer geluk dan wijsheid vol gas tussendoor en finish comfortabel tweede.

Het kan snel gaan die haat liefde verhouding :+

[ Voor 27% gewijzigd door R2D2 op 10-01-2021 16:35 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Toupi
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-03-2021
Hey allemaal!

Ik ben Tony 'Toupi' Vermeulen.
Een belg van 28 (bijna 29!) jaar oud die sinds een paar maand verzot is van iRacing!

Momenteel rij ik in de GT3 klasse met de Ferrari 488 (A license met een SR van 4.5 en IR van +-1400).
Ik hoop dat ik binnenkort kan genieten van de GTE en eveneens wat endurance ervaring kan opdoen. :D

See you on the track! ;)

iRacing Profiel | Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
Toupi schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:10:
Hey allemaal!

Ik ben Tony 'Toupi' Vermeulen.
Een belg van 28 (bijna 29!) jaar oud die sinds een paar maand verzot is van iRacing!

Momenteel rij ik in de GT3 klasse met de Ferrari 488 (A license met een SR van 4.5 en IR van +-1400).
Ik hoop dat ik binnenkort kan genieten van de GTE en eveneens wat endurance ervaring kan opdoen. :D

See you on the track! ;)
Welkom and see u on track

Toevallig UT2k4 gespeeld? :P

[ Voor 3% gewijzigd door pauluzmuller op 10-01-2021 18:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toupi
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-03-2021
pauluzmuller schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:31:
[...]

Welkom and see u on track

Toevallig UT2k4 gespeeld? :P
Thanks!

Yup. Ik ben de Toupi van op ut2k4.
Een jaar of 2 terug had ik nog aan een toernooi van ut2k4 meegedaan. 😄
Hoe toevallig je hier tegen te komen Pauluz!

iRacing Profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

De hele practice lopen worstelen met stutters in iRacing. 1000 dingen geprobeerd, to no avail. Daarom geen fatsoenlijke ronde met goede concentratie kunnen rijden.

Bij de Q bleven ze weg, logisch omdat er dan geen andere auto's op de baan zijn, dus ik dacht ik zie het in race 1 ff aan. Warempel bleven ze weg en kon ik een mooie P7 binnen slepen.

Race 2 was ik de stutters alweer vergeten maar bij het aanremmen voor '1er Ralentisseur' in lap 1 kreeg ik er ineens weer mee te maken waardoor ik de controle verloor. Gelukkig kon ik ternauwernood @Jimmy J. ontwijken, meer geluk dan skill 8)7.

Daarna geprobeerd door de stutters heen te rijden voor een finish maar het leidde erg af en ik ging er teveel kleine fouten door maken. Bij de zoveelste spin de auto maar aan de kant gezet om niemand anders z'n race in gevaar te brengen.

Het is een vreemd fenomeen want enkel in de GoT league heb ik er tot nu toe last van, in reguliere online races niet. Kan het misschien server gerelateerd zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:38

Arfman

Drome!

TiemenC schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:57:
Kan het misschien server gerelateerd zijn?
Nee. Enige wat ik me kan voorstellen is dat een GoT event misschien wel 50 deelnemers heeft en een reguliere split wat minder. Post je specs en grafische instellingen eens, dan kijken we even :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Arfman schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:10:
[...]

Nee. Enige wat ik me kan voorstellen is dat een GoT event misschien wel 50 deelnemers heeft en een reguliere split wat minder. Post je specs en grafische instellingen eens, dan kijken we even :)
Ok thanks, dat zou natuurlijk zeker kunnen meespelen.

Ik heb o.a. vandaag
- de sysmain service gestopt
- zonder/met teamspeak gereden
- zonder/met ts-notifier gereden
- zonder/met trading paints gereden
- zonder welke vorm van 3rd party overlay gereden
- system reset gedaan
- stuur opnieuw uit en aangesloten
- Frame limit uit gezet, en daarna steeds met 10 punten naar beneden geschoven van 188 naar uiteindelijk 106.
- iRacing graphics config met HDR (zowel via windows als ingame) en zonder HDR (dus uit via Windows en uit ingame) gerund.

Alle bovenstaande apps etc. van boven naar beneden stap voor stap uitgeschakeld en weer ingeschakeld

Hierbij een foto van m'n instellingen zoals vanavond gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9neXY0zAK7x52zfi1RFAOX2k0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4aEiIwKnRkFzYgRcTNR7cMbl.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:

ook heb ik met de graphics class slider geschoven. Van uiterst rechts naar links, maar ook met de allerlaagste setting hield ik stutters in practice.

Edit 2:
voor de volledigheid mijn specs:

CPU: AMD Ryzen 7 3700X
GPU: Gigabyte Radeon RX 5700 XT AORUS 8G
SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB
RAM: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK (32gb/3200Mhz)
Monitor: Gigabyte g32qc (aangesloten via HDMI)
Stuur: Thrustmaster TS-PC met T-lcm pedalen

[ Voor 16% gewijzigd door TiemenC op 10-01-2021 22:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Je settings staan over het algemeen heel erg hoog denk ik. Ik zou eens beginnen met minder auto's tekenen ("Draw 40(20)" omlaag naar Draw 20(..) ofzo), dingen als Event / Grandstands naar medium of low, etc.

Ik zou over het algemeen eens proberen op heel lage settings of het dan opgelost is, en dan langzaam opbouwen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik weet niet of je Fanalab gebruikt (geen idee welke hardware je hebt), maar ik heb toevallig vandaag ergens gelezen dat die ook voor stutters kan zorgen in sommige situaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

NickThissen schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:20:
Je settings staan over het algemeen heel erg hoog denk ik. Ik zou eens beginnen met minder auto's tekenen ("Draw 40(20)" omlaag naar Draw 20(..) ofzo), dingen als Event / Grandstands naar medium of low, etc.

Ik zou over het algemeen eens proberen op heel lage settings of het dan opgelost is, en dan langzaam opbouwen.
Dat heb ik ook uitgetest door de 'class' slider volledig naar rechts te zetten en alles uit te zetten. Toch bleven de stutters aanwezig.

De screenshot die je nu ziet, zijn ze instellingen zoals door de auto-config gemaakt. Met de enige aanpassing die ik daar op had gedaan door de fps op 106 te zetten (ik las ergens op een forum dat dat een 'veilige' waarde was).
Hoogie2004 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:23:
Ik weet niet of je Fanalab gebruikt (geen idee welke hardware je hebt), maar ik heb toevallig vandaag ergens gelezen dat die ook voor stutters kan zorgen in sommige situaties.
nee, ik heb thrustmaster software... maar nu je het zegt...
Sinds kort hapert de game wel als ik de FFB handmatig aanpas via de f9 black box, dat deed ie eerder niet... dus misschien ff de thrustmaster software volledig verwijderen en opnieuw installen.

[ Voor 25% gewijzigd door TiemenC op 10-01-2021 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noisekiller
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-07-2024
Refresh rate van je monitor niet per ongeluk op 60hz staan in gfx driver ? Had ik laatst door een dvi kabel die niet meer helemaal top. Sprong op 60 hz ipv 155 met stutters en traag beeld

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Noisekiller schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:35:
Refresh rate van je monitor niet per ongeluk op 60hz staan in gfx driver ? Had ik laatst door een dvi kabel die niet meer helemaal top. Sprong op 60 hz ipv 155 met stutters en traag beeld
Zowel in Windows als in Adrelanine op 144hz ingesteld. Ik zou nog een nieuwe display kabel i.p.v. HDMI kunnen testen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:20:

@TiemenC ik sluit me wel aan bij bovenstaande. Begin met lagere settings en ga langzaam verder opbouwen om te kijken of de stutter wordt veroorzaakt door een grafische setting in iRacing. Daarnaast zou je ook nog deze tutorial kunnen https://youtu.be/Nrvb2Du_H7M volgen. Ondanks dat het gaat over optimalisatie voor VR geeft het wel een goed beeld welke settings eventueel van invloed kunnen zijn op de performance. Ik wens je wel sterke met het luisteren naar de beste meneer want zijn intonatie waarmee hij spreekt is verschrikkelijk.

Tot slot denk ik dat zoals al is aangegeven de grote van het deelnemersveld er ook voor zorgt dat je er tijdens de GoT races wel last van hebt en officiële races niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Doubleoz schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:58:
[...]

@TiemenC ik sluit me wel aan bij bovenstaande. Begin met lagere settings en ga langzaam verder opbouwen om te kijken of de stutter wordt veroorzaakt door een grafische setting in iRacing. Daarnaast zou je ook nog deze tutorial kunnen https://youtu.be/Nrvb2Du_H7M volgen. Ondanks dat het gaat over optimalisatie voor VR geeft het wel een goed beeld welke settings eventueel van invloed kunnen zijn op de performance. Ik wens je wel sterke met het luisteren naar de beste meneer want zijn intonatie waarmee hij spreekt is verschrikkelijk.

Tot slot denk ik dat zoals al is aangegeven de grote van het deelnemersveld er ook voor zorgt dat je er tijdens de GoT races wel last van hebt en officiële races niet.
Thanks, het gek blijft wel dat het bijv. in de eerste races van dit seizoen (met hoger deelnemersaantal) geen enkel probleem was.

Ik ga me deze week even door die tutorial heen worstelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Mijn race vanavond was overigens drama. Geen tijd gehad om Le Mans te oefenen en toen bleek het ook nog donker te zijn?! Doel race 1 achteraan starten en zorgen dat ik zelf geen fouten maak. Dat ging aardig goed tot dat bij het aan remmen van de eerste chicane mijn rem het niet deed?! Met 270 vol de muur in maar gelukkig niemand geraakt maar mijn race was wel klaar. Gelukkig deden mn pedalen het wel weer nadat ik de USB er weer opnieuw had ingestopt.

Race 2 helaas fout gemaakt en daardoor kwam ik in niemandsland terecht. Toen was het wel erg donker en mijn concentratie viel weg waardoor ik onnodige fouten maakte. Helaas, hopelijk kan ik morgenavond weer mee doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Na al een paar keer Le Mans te hebben gereden in de IMSA serie dit weekend, was het even wennen in de Porsche. Beetje aankloten met de setup en toen het donker werd had ik het goede gevoel te pakken.

Qualy goed ervoor gaan zitten, pak ik een slowdown in de Dunlop chicane....reset. Poging 2, slowdown in Tetre Rouge...FML. Gelukkig hebben meer mensen moeite met kwalificeren dus starten rond plek 20.

Race1 een super gevecht met @Linc & Matthias (weet even je GoT name niet) in de laatste ronde. Ingaan laatste ronde was het Bas p9, Matthias p10 en ik p11. De draft zorgde ervoor dat ik op het 1e deel van Mulsanne beide heren kon inhalen. Daarna ging Matthias, Bas voorbij op het 2e deel en pakte hij mij ook in de run naar Mulsanne hairpin. In de run naar Indianapolis ging ik Matthias weer voorbij, waarbij Bas dankbaar gebruikt maakte van een foutje bij Matthias bij Arnage. Beetje stuivertje wisselen, zij aan zij door de chicanes, dat was mooi en fair racen.

Start van race 2 was dus vanaf p2, met als enige doel de raket lanceringen van achter op te vangen. Dat ging wonder boven wonder allemaal goed, al moest ik wel @Jimmy J. even ophouden in bocht1. Prima run Mulsanne op, maar bij de 2e chicane een voorbij vliegend Treq gevaarte in de zijkant. Op de replay zag hij er mooi uit @Jimmy J.. Een 10 voor de uitvoering _/-\o_

Hierna was het 3 rondjes schade beperken om in het pitwindow repairs te pakken. Ik mistte flink wat topsnelheid en de auto trok wat naar rechts. Na de pitstops was het beste wel eraf qua focus en banden, maar de auto nog richting de top15 gereden.

Leuke avond! Even kijken of ik morgen weer meedoe of een laatste official op LeMans pak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
best wel lastig voor de ogen om in de donker te rijden in VR :o

Qualify P11 en wist dat het een battle tegen de slowdowns ging worden.. 1 minuut later: slowdown @ tetre rouge :roll eyes: Nadien terug proberen opwerken naar voor waarbij 1 contact heb gehad met Mark Jan. Excuses, remmen blokkeerden en kon niet insturen, volledig m'n fout.

Feature: P19 gestart en zeer snel veel plekken kunnen goedmaken tot P8. Nadien m'n pit entry volledig verknald en kreeg 40s stop en go aan m'n broek. Concentratie nadien volledig weg en nog enkele fouten gemaakt. Uiteindelijk P17 gefinisht.

iRacing Profiel - Race Rig

Pagina: 1 ... 374 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies