iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 375 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Elbaceever schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:35:
best wel lastig voor de ogen om in de donker te rijden in VR :o

Qualify P11 en wist dat het een battle tegen de slowdowns ging worden.. 1 minuut later: slowdown @ tetre rouge :roll eyes: Nadien terug proberen opwerken naar voor waarbij 1 contact heb gehad met Mark Jan. Excuses, remmen blokkeerden en kon niet insturen, volledig m'n fout.

Feature: P19 gestart en zeer snel veel plekken kunnen goedmaken tot P8. Nadien m'n pit entry volledig verknald en kreeg 40s stop en go aan m'n broek. Concentratie nadien volledig weg en nog enkele fouten gemaakt. Uiteindelijk P17 gefinisht.
Geen probleem, zag je excuus al voorbij komen op de chat ;)
Leek er op dat je een beetje naar buiten kwam tijdens het remmen, maar aangezien ik toch flink off-pace was gisteren kon het mij ook niet zoveel schelen.
Vindt het maar een vreemde baan waar ik niet echt aan kan wennen, eerst maar eens een sessie in VRS doorspitten om te zien waar ik het wel niet allemaal laat liggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

@TiemenC : hier mijn grafische instellingen, geoptimaliseerd voor VR met een snellere processor en videokaart dan die jij hebt. Merk op dat vooral de linkerkant flink lager staat, dat zijn echt FPS killers.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Bl2P0P7zOm7u8PVQpkPG1fq8QQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zdsNe9c8vd7dJOKml1RjNpHW.png?f=fotoalbum_large

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobert
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:04
Ben benieuwd of jullie met advies kunnen geven. Ik race al een tijden binnen iracing (subscription van 1/2 jaar net verlengd).
Ik weet dat ik nog niet echt hogere klasses mee moet doen ivm inzichten. Rij voornamelijk de rookie classes / simlab, puur zodat ik ervaring krijg in het race.
Uiteraard zie je daar sommige 'domme' zaken gebeuren. In het begin al redelijk snel de BMW GT3 gekocht, laatst weer eens gereden en merk dat ik daar gewoon nog niet snel in ben/ domme fouten maak.

Ook aangemeld om met tweakers mee te rijden, maar altijd zoiets gehad, ik wil jullie avond niet verzieken door mijn stommiteiten. Lees bv te vroeg op het gas bij de BMW en dan soort van kegelen met auto's.
Ben ik te 'streng' voor mezelf en moet ik gewoon in de BMW gaan rijden en het gaat vanzelf weer beter. Leergeld is dan de irating, met de kans dat ik mensen wel frustreer. Of nog enige tijd verder gaan in de mazda, waar ik vaak echt van kan genieten. Soms goede rijders waar de races leuk zijn, plus ik het gevoel heb waar ik ook redelijk mee kan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
MrRobert schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:31:
Ben benieuwd of jullie met advies kunnen geven. Ik race al een tijden binnen iracing (subscription van 1/2 jaar net verlengd).
Ik weet dat ik nog niet echt hogere klasses mee moet doen ivm inzichten. Rij voornamelijk de rookie classes / simlab, puur zodat ik ervaring krijg in het race.
Uiteraard zie je daar sommige 'domme' zaken gebeuren. In het begin al redelijk snel de BMW GT3 gekocht, laatst weer eens gereden en merk dat ik daar gewoon nog niet snel in ben/ domme fouten maak.

Ook aangemeld om met tweakers mee te rijden, maar altijd zoiets gehad, ik wil jullie avond niet verzieken door mijn stommiteiten. Lees bv te vroeg op het gas bij de BMW en dan soort van kegelen met auto's.
Ben ik te 'streng' voor mezelf en moet ik gewoon in de BMW gaan rijden en het gaat vanzelf weer beter. Leergeld is dan de irating, met de kans dat ik mensen wel frustreer. Of nog enige tijd verder gaan in de mazda, waar ik vaak echt van kan genieten. Soms goede rijders waar de races leuk zijn, plus ik het gevoel heb waar ik ook redelijk mee kan.
We helpen je graag verder maar wat is concreet je vraag?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:18
MrRobert schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:31:

Meedoen kan altijd er is genoeg tegenstand van ieder niveau binnen de league. Enige wat er van je gevraagd wordt bij meedoen is dat je wel weet waar je mee bezig bent, dus track / auto kennis zodat je geen gevaar wordt voor je mede-rijders.

Voordat de race start is er een standaard 1,5 uur practice waarin tips, kennis en setups gedeeld kunnen worden. Meestal moet dit wel voldoende zijn om voldoende mee te doen op je eigen niveau en daardoor toch nog een leuke race te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:14
Ik weet ook niet goed wat je vraag is, maar ik denk dat het antwoord is dat wagenbeheersing het enige criterium zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobert
noujah ik ben aan het kijken hoe ik mijn wagenbeheersing kan verhogen. Of al te schakelen naar een andere auto, of blijven bij de mazda.

Merk ook dat per situatie in de race, de ervaring bepalend is voor de uitkomst van de situatie. Vandaar dat ik me afvraag, moet ik nog gewoon meer uren in de mazda draaien, die auto kan ik beheersen, banen ken ik, op basis daarvan kan ik de race situaties 'oefenen'. Of is dit waste-of-time?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:18
MrRobert schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:20:
noujah ik ben aan het kijken hoe ik mijn wagenbeheersing kan verhogen. Of al te schakelen naar een andere auto, of blijven bij de mazda.

Merk ook dat per situatie in de race, de ervaring bepalend is voor de uitkomst van de situatie. Vandaar dat ik me afvraag, moet ik nog gewoon meer uren in de mazda draaien, die auto kan ik beheersen, banen ken ik, op basis daarvan kan ik de race situaties 'oefenen'. Of is dit waste-of-time?
Ik zou gewoon lekker doen wat je leuk vindt. Je kan in elke klasse leren rijden en ik zou je niet druk maken om je iRating. Ga er vanuit dat je geen sponsor hebt waar je je zorgen om hoeft te maken :D

Het is voor jou vooral belangrijk dat je constante rondetijden kan rijden en vooral leert om situaties te herkennen en dat je weet wat je moet doen om uit de problemen te blijven.

Tweakers is denk ik een goede plek om aan je skills te werken. Door te kijken naar Niels, Ton of Lucas kan je veel dingen leren en er zijn genoeg anderen die je kunnen helpen.

Verder hebben incs geen consequenties en zijn de races daardoor vaak wat rommeliger dan de officiële series. Voor jou des te meer kansen om te leren hoe je met dat soort situaties om moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 14:59

TiemenC

iRacing

Anders draai je een van de komende donderdagen gewoon eens de practice mee op een baan die je mogelijk wat beter ligt. Dan kun je voor jezelf afwegen of het verstandig is om met de uiteindelijke races mee te doen later op de avond.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobert
Dat is een goed :) haha en is inderdaad wat leuk is, vandaar dat ik niet echt erg doe vinden om mazda te rijden. En goed voor het budget ook nog eens :)

Maar je merkt ook wel eens vaker dat er een erg rommelige race is waar mensen gewoon hun frustraties zitten te uiten, soort van kermis met botsauto's geval.

Dan kan ik me wel amuseren met het ontwijken van deze personen en het zien hoe ik deze taktisch kan voorbij steken zonder damage te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Wagenbeheersing leer je onder meer door veel tijd op de baan door te brengen. Daarnaast zou ik je adviseren om ook ééns op onze WIKI pagina te kijken waar we enkele links hebben opgenomen voor de beginnende rijders https://www.got-racing.eu/?p=5790

Verder uiteraard leuk als je mee doet met de GoT racing avonden. Je kunt dan het beste starten op de donderdagavond bij de GT3 klasse want die auto is wel prettig om mee te starten. Ik kan je dan de Mercedes AMG GT3 wel aanbevelen. Maar ik adviseer je dan wel eerst om tijdens de practice te kijken hoe goed je mee kunt komen. Het deelnemersveld is vaak wel groot dus je moet wel voldoende comfortabel voelen in de auto dat je weet wat je moet doen, ook als je bijvoorbeeld op een ronde wordt gezet dat je geen vreemde acties uithaalt om iemand er langs te laten door hard op de rem te trappen bijvoorbeeld, want dat hebben we in het verleden ook wel eens zien gebeuren helaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYvyf_Np9NBvtYgV4HhGORnlhh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6hrzhsLSC85cWjJoxD8gRB7.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht iemand nog interesse hebben in een oval league, je kan je tot 15 januari inschrijven bij Virtual Oval. Volgens mij kan later ook wel, hebben een aantal Tweakers vorig seizoen ook gedaan.

Mijn Toyota Supra is er klaar voor. oOo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Niellie41 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:19:
Mijn Toyota Supra is er klaar voor. oOo
Afbeeldingslocatie: https://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRAqHPopdkLH0vZiHJDDy8jBs1dYm1xfvPmHYr6v_KndM3ipqGy
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Wat is het proberen te verbeteren toch lastig .Gister na wat flink aantal ronden op Road America met behulp van Vrs en wat settings oa brake bias etc. diverse ronden in practice doorgebracht .Na paar keer de vergelijken met Vrs de remdruk pedalen wat lager gezet aangezien ik op aantal plekken waar je hard moet remmen volgens Vrs 20 % te laag zat .Uiteindelijk iets verbeterd maar veel te weinig .Ging door de frustratie steeds slechter in de rondte en vaak de baan af , dus maar effe gestopt. :X
Gisteravond halverwege de practice op Le Mans ook maar gestopt .Set up van Niels was te lastig en had erg last van mijn ogen doordat grafisch er iets misging .Op heel veel plekken kon ik de bordjes in de remzone niet zien en ik had erg veel last van een soort witte stipjes / lijntjes langs de vangrails en rechte lijnen.Was erg vermoeiend en gezien de nog aanwezige frustratie maar gestopt. Ook geen fatsoenlijk rondje kunnen rijden .
Vandaag wel met veel plezier een race in de Radical gejoined en uitgereden 0 inc's .Houdt de moed erin 8) 8)
Als ik zie hoe weinig ik ernaast zit met telemetrie erbij gaat het nog erg lastig worden om beter / sneller te worden .Dus wat ze zeggen is volledig waar , de eerste seconden gaan vlot , maar de laatste zeg 1,5 seconden wordt een hele opgave en gaat wel heel poosje duren of zelfs helemaal niet gebeuren .
Vanavond weer Le Mans proberen , kijken of het beter gaat en wat het probleem is , dit verschijnsel heb ik nog niet eerder gehad wat betreft de witte randen /stipjes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Imac2011 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:40:
, dit verschijnsel heb ik nog niet eerder gehad wat betreft de witte randen /stipjes.
Wellicht is dit te verbeteren door meer Anti Aliasing toe te passen. AA Samples / mode heet dat volgens mij in de iRacing Graphic Settings. Dus hogere waarde is minder opvallende 'zaagranden'.

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• superrob
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-01-2024
Hoi,

Ik ben Robert en sinds gisteren heb ik iracing aangeschaft en heb ik me aangemeld bij GoT-Racing.eu. Ik rijd met een quest 2 en logitech g29. Ik heb mijn eerste online rondes gedaan en moet nog wel een beetje de weg vinden. Ik heb me aangemeld voor het GOT-racing.eu league dus ben benieuwd hoe het racen gaat met andere tweakers.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• william89
  • Laatst online: 15-09 12:25
Ha racers, ik ben William en heb na een weekend testdrives, vanavond de eerste 2 races gereden. Bij eentje werd ik er (bewust) afgekegeld en de tweede was een stuk beter.

Nu heb ik 2 vragen;

1) Bij mijn race werd de box linksboven niet getoond. Dus de standings zeg maar, maar dan die links boven. Hoe krijg ik deze zichtbaar?

2) Klopt dat als je de Logitech G29 losgekoppeld hebt dat je button settings kwijt zijn? Bij de options in iRacing stonden ze er nog wel, maar er kwam geen reactie bij het indrukken van deze buttons op het stuurwiel.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
william89 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:44:
Ha racers, ik ben William en heb na een weekend testdrives, vanavond de eerste 2 races gereden. Bij eentje werd ik er (bewust) afgekegeld en de tweede was een stuk beter.

Nu heb ik 2 vragen;

1) Bij mijn race werd de box linksboven niet getoond. Dus de standings zeg maar, maar dan die links boven. Hoe krijg ik deze zichtbaar?

2) Klopt dat als je de Logitech G29 losgekoppeld hebt dat je button settings kwijt zijn? Bij de options in iRacing stonden ze er nog wel, maar er kwam geen reactie bij het indrukken van deze buttons op het stuurwiel.

Dank!
Welkom!

Tijdens het rijden kan je je blackbox openen met Fx commands.
Standings zitten onder F2.

Voor alle verschillende blackbox instellingen, zie:

Je andere vraag kan ik helaas niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
JPM85 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:15:
[...]

Welkom!

Tijdens het rijden kan je je blackbox openen met Fx commands.
Standings zitten onder F2.
Ja die bedoel ik dus niet denk ik😊. Je ziet veel iRacers met een dedicated box voor standings linksboven. Die kleine heb ik bewust op relatives staan.

Of is dat altijd een custom overlay?

[ Voor 4% gewijzigd door william89 op 11-01-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
william89 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:21:
[...]

Ja die bedoel ik dus niet denk ik😊. Je ziet veel iRacers met een dedicated box voor standings linksboven. Die kleine heb ik bewust op relatives staan.

Ik denk dat jij racelabapps bedoelt

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
william89 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:21:
[...]

Dat zijn custom overlays.
Hiervoor heb je meerdere (betaalde) opties, zoals RaceLabs, Kapps, JRT & SDK Gaming.

Om deze overlays te gebruiken moet je wel iRacing in windowed, borderless mode zetten.
Ik gebruik zelf Kapps (zie bijvoorbeeld Twitch)

[ Voor 4% gewijzigd door JPM85 op 11-01-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Heeft iemand toevallig de replay van gisteravond nog? Ik was iets te gefrustreerd toen ik quitte, dus niet opgeslagen, maar wil na nachtje slapen toch nog even paar dingen terugkijken :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
BM schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:58:
Heeft iemand toevallig de replay van gisteravond nog? Ik was iets te gefrustreerd toen ik quitte, dus niet opgeslagen, maar wil na nachtje slapen toch nog even paar dingen terugkijken :)
Ik zou hem ook graag nog wel even terug willen kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Intruder schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:34:
[...]

Ik denk dat jij racelabapps bedoelt
Die bedoelde ik inderdaad 8) Of uiteraard een van de andere aanbieders. Ik was al met Racelabapps aan het spelen, en toen wilde ik even terug naar standaard iRacing, maar die heeft die 'standings linksboven' dus helemaal niet >:)

Thanks, ga even spelen met wat varianten als Racelabapps, Kapps etc,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:31

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Hoe denken jullie over onderstaande incident?

Ik was er behoorlijk flauw van dat meneer de gehele race niet probeert in te halen en dan uitgerekend de laatste ronde en de laatste bocht een (naar mijn mening) domme divebomb actie probeert, waar had ik heen moeten gaan?. Ik had 0x tot die actie... hij had 11x na de race wat mij weinig verbaast als je zo racet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:20

Hoogie2004

Whohooooo

laforte schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:52:

Ik was er behoorlijk flauw van dat meneer de gehele race niet probeert in te halen en dan uitgerekend de laatste ronde en de laatste bocht een (naar mijn mening) domme divebomb actie probeert, waar had ik heen moeten gaan?. Ik had 0x tot die actie... hij had 11x na de race wat mij weinig verbaast als je zo racet.

[YouTube: 2021 01 12 09 45 21]
Het is niet echt een logische plek om in te halen, dat is waar. Maar het is de laatste ronde, laatste bocht, en je verdedigt echt helemaal niet, dus ik snap ergens ook wel dat er een poging is. Je ziet hem al komen in het aanremmen naar de eerste chicane, dus je had voor die tweede chicane ook gewoon ver links kunnen houden, had hij er nooit voorbij gekund.

Wat mij betreft race-incident, met aan jou de taak om de volgende keer duidelijker te verdedigen. Daarbij haalt hij gewoon de bocht, er is helaas alleen niet genoeg plaats voor beide auto's waardoor het mis gaat.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Die 11x zegt niet veel. Maar als je een inhaalactie maakt, moet je de bocht wel kunnen halen plus zonder iemand in de flank te rijden. Dat gebeurd hier niet en je laat genoeg ruimte.

NB: je kan die eerste chicane véél meer afsnijden, bij beide apexén. Je kan ook veel meer naar rechts voorsorteren (je kan met twee wielen over de curb rijden). Dat scheelt snel een 5-6 tienden in die chicane alleen al.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hij probeert het, maar faalt. Op naar de volgende race. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Niellie41 op 12-01-2021 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Helaas zelf ook vaak slachtoffer geweest van dit soort opportunisme. Ergens weet je bij bepaalde deelnemers dat ze een keer gaan komen, houd je er in je achterhoofd rekening mee (geef je de ruimte!) en uiteindelijk ben je zelf degene die alsnog aan het kortste eind trekt. Gelukkig viel het voor jou qua positie uiteindelijk mee, wel jammer van de inc's natuurlijk.

Misschien speelt het feit mee dat ik nog een onvoldoende 'cut throat' mentaliteit in mijn rijstijl heb aangebracht juist de anderen in de kaart. Ik bedoel niet specifiek in de duels, maar ook gewoon wanneer ik er voor rijdt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50

Degene achter je doet een zeer optimistische poging die totaal mislukt. Hij haalt nog maar net de bocht en laat jou geen ruimte, ik zou dus zeggen dat het zijn schuld is en dat de actie niet netjes was.

Aan de andere kant kun je ook bedenken wat je zelf beter had kunnen doen om het te voorkomen in de toekomst, en daar laat je wel wat mogelijkheden liggen. Je verdedigt namelijk helemaal niet en laat de actie te makkelijk toe. Ik denk dat je twee opties had:
1. Binnenkant verdedigen en hem buitenom laten proberen.
2. Zodra je ziet dat hij last minute voor de binnenkant gaat (en waarschijnlijk te laat) kun je ook wachten met insturen, hem de apex voorbij laten schieten en dan via de crossover de positie terug pakken.

Nogmaals: niet jou schuld, maar imo kun je in dit soort gevallen meestal wel iets meer doen om jezelf de beste kans te geven.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Je gaat echt super langzaam door het laatste stuk, zoals Lucas zegt laat je in de eerste chicane makkelijk 0,5s liggen. Daardoor maak je het jezelf enorm moeilijk.

Inhaalactie is bijzonder lomp maar je had hier eenvoudig op kunnen anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrob
Sinds vandaag kan ik wel op de website van iracing inloggen maar als ik dan de launcher start krijg ik de melding:could not initialize, loading failed. Ik zie op de site van iracing niks. Hebben jullie dezelfde issues?

Update: krijg nu melding: failed to load backend data

Update: nu wordt de launcher wel goed geladen.

[ Voor 19% gewijzigd door superrob op 12-01-2021 13:00 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
Gisteravond best lekker gereden tot mijn verbazing , alleen rembalans iets teruggezet , stond voor mij iets te heftig.
Race 2 in het donker was iets lastiger maar ging aardig tot ik na 2 of 3 ronden steeds meer begon te glijden en na het rechte stuk bij de chicane niet lekker doorkwam en ik visite kreeg van degene die achter mij reed en vol op de zijkant / voorwiel kwam .Teveel schade en gestopt.
Op naar donderdag 😎

[ Voor 6% gewijzigd door Imac2011 op 12-01-2021 13:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Voor iedereen die wel eens Porsche Cup officials mee doet (velen hier dit seizoen), opletten want dit kan nogal veel winst in Q opleveren.

Afgelopen zaterdag had VRS een top11 lockout in Qualy. Later doken er beelden op dat ze allemaal de pit exit uitkomen met gas er vol op en rem rond de 40% ingedrukt. Oefenen dus de komende dagen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KITqF3Tl25vQDoZwffTpj-S1pM4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RepihMgemTdj9K1GVE7xYh79.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
JPM85 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:18:
Voor iedereen die wel eens Porsche Cup officials mee doet (velen hier dit seizoen), opletten want dit kan nogal veel winst in Q opleveren.

Afgelopen zaterdag had VRS een top11 lockout in Qualy. Later doken er beelden op dat ze allemaal de pit exit uitkomen met gas er vol op en rem rond de 40% ingedrukt. Oefenen dus de komende dagen :+

[Afbeelding]
Is Max Verstappen niet ook ooit eens voor zo’n geintje berispt in iRacing?

Edit, ja dus. https://www.google.nl/amp...-gat-in-regels-op-iracing

[ Voor 9% gewijzigd door R2D2 op 12-01-2021 19:11 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• william89
Zojuist D licentie gehaald. Nu wil ik weg van de botsauto’s...

Ik twijfel tussen:

Fanatech Global Challenge (maar 1x in de 2 uur?)
Ferrari GT3 (nog 5 circuits dit seizoen die ik heb)
BMW 12.0 (nog 5 circuits dit seizoen die ik heb)
Turn Racing Touring Car Challenge (nog 3 circuits dit seizoen die ik heb)

De laatste 3 hebben allemaal races ieder uur..

Wat raden jullie aan? Heb al op iRacingstats gekeken, maar in principe is er voor alles wel animo.

Wil werken naar GT3 series in C en B uiteindelijk , maar twijfel of de stap nu naar Ferrari GT3 te groot is?

Dank namens een zeer enthousiaste iRacing nieuweling. Wat is dit verslavend al na een kleine week😇

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• konfig0
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:41
william89 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:14:

Ik twijfel tussen:

Wat raden jullie aan? Heb al op iRacingstats gekeken, maar in principe is er voor alles wel animo.

Wil werken naar GT3 series in C en B uiteindelijk , maar twijfel of de stap nu naar Ferrari GT3 te groot is?

Dank namens een zeer enthousiaste iRacing nieuweling. Wat is dit verslavend al na een kleine week😇
Als je de GT3 kant op wil gaan lekker beginnen met de Ferrari GT3 Challenge. Daar leer je uiteindelijk veel meer dan als je nu bijv. begint in GT4, die rijden zo verschillend dan kan je beter je leercurve starten in een GT3 auto.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joc6iHcL3Ptrr6T6dnfXF7nPung=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KrzUIqTggL510gXQEXkcOdnt.jpg?f=user_large

Bij het bekendmaking van dit seizoen hebben we aangegeven naast de Porsche en GT3 races ook drie endurance evenementen vanuit GoT te organiseren. Helaas moeten we bekennen dat we hier op dit moment vanuit de coördinatiegroep niet aan toe komen.

We willen dan ook een oproep aan jullie doen of er leden zijn die het leuk vinden om deze endurance evenementen te helpen organiseren. Hiervoor moeten in ieder geval de volgende taken plaatsvinden:
- Bepalen type en duur endurance evenement
- Race klasse
- Datum
- Inventariseren van de teams
- ...

Uiteraard ondersteunen we vanuit de coördinatie groep waar nodig.

Indien je hierbij wel wilt helpen, stuur me even een DM dan stemmen we vervolgens even e.e.a. verder af. Ik denk dat het handig is hiervoor twee personen in te zetten.

Alvast bedankt.

EDIT: inmiddels voldoende aanmeldingen binnen, dank!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:16

Ik twijfel tussen:

De Ferrari gt3 is waarschijnlijk de leukste en populairste serie. Alleen houd er rekening mee dat er erg reckless word gereden, doordat de races maar 15 min duren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48

Ik twijfel tussen:

Ook de lage split van deze klasse’s, zijn het botsauto’s
Ik kan uit ervaring zeggen dat in de hoge splits met de Mazda het er zeer serieus aan toe gaat.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
kawaholic schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 01:21:
[...]

Ook de lage split van deze klasse’s, zijn het botsauto’s
Ik kan uit ervaring zeggen dat in de hoge splits met de Mazda het er zeer serieus aan toe gaat.
Dit!

Ik ben nu ook een week of 2 bezig en heb afgelopen weekend eindelijk eens echt kunnen gaan zitten om wat races te rijden, ik zat op zondag ineens in de top splits en het verschil is gigantisch ten opzichte van de bottom splits.

Het racen is er een stuk cleaner dan in de lagere splits, er wordt een stuk minder heen en weer gekafferd en de "no worries man, shit happens" hoor je een stuk vaker dan in de lagere splits. Ik kreeg toen ik op P1 reed zelfs de tip om in bocht 1 toch echt de binnenlijn aan te houden als er iemand zichtbaar is in je binnenspiegel want "je hebt van die idioten die denken hem er daar vol in te kunnen remmen" volgens de persoon die op P2 reed (vervolgens ga ik in de laatste bocht te wijd waardoor ie me op het rechte stuk alsnog voorbij ging :+)

Wat mij ook opviel is dat er "naast zitten" in de hogere splits ook er "voorbij" betekent in de hogere splits, men gaat niet ten koste van alles een positie zitten verdedigen. Maak je een foutje en zit er ineens iemand naast je "leer er mee leven en ga die fout niet de eerste de beste bocht goed proberen te maken" lijkt het motto te zijn.

Ik vond het echt een verademing, de laatste 3 races die ik zondag reed was er zelfs geen gedonder in de eerste bocht.Kan natuurlijk zijn dat ik afgelopen zondag gewoon vette mazzel had met de rijders in de split waarin ik deelnam.

Ik was ook van plan om zo snel mogelijk die MX5 cup uit te zijn maar ik rijd denk ik dit seizoen gewoon uit in de MX5, het racen in de hogere splits is leerzaam en ook al ben je niet de snelste (zoals ik) je wordt er wel sneller van. Uiteindelijk reed ik zondagavond een 1.22.4 (zo uit het blote hoofd) en nog een paar hoge 1.22'ers tijdens een race terwijl ik de dagen ervoor hoe hard ik het ook probeerde niet onder de 1.23.0 kon komen in een time trial of test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik twijfel tussen:

Gefeliciteerd :) Ik werk zelf nu aan mijn B licentie maar het is zo'n chaos met de Radical SR8s op Leguna Seca deze week dat het wel even gaat duren zo :P

Toen ik mijn D licentie gehaald had, ben ik op de Cadillac CTS-V in de Fanatec Global Challenge series overgestapt. Ik heb ook de Kia geprobeerd maar ik vond de Caddy toch leuker - stuk sneller, RWD en een soort van kleine V8 Supercar maar met TC dus toch nog wel beheersbaar. En die V8 klinkt heerlijk, groot voordeel is ook dat hij gratis is. Niet alle tracks in de serie zijn gratis maar het zijn zo te zien wel tracks die je wel vaker voorbij ziet komen in een andere series.

Nu weet ik niet of de CTS-V een goede voorloper is voor de GT3s maar ik zou zeggen, probeer hem anders eens?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Dank allen voor jullie suggesties! Ik ga MX5 seizoen afmaken en daarnaast vast wat Test Drives doen met de Ferrari 488 GT3 en wellicht een race hier en daar.

@tazzman Fanatech Global Challenge rijd om het uur. Dat is voor mij te weinig om op een avondje nog een race mee te kunnen pakken ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
R2D2 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:16:
[...]
Wat mij ook opviel is dat er "naast zitten" in de hogere splits ook er "voorbij" betekent in de hogere splits, men gaat niet ten koste van alles een positie zitten verdedigen. Maak je een foutje en zit er ineens iemand naast je "leer er mee leven en ga die fout niet de eerste de beste bocht goed proberen te maken" lijkt het motto te zijn.
Dit is niet alleen voor de rust veel beter, maar ook voor de resultaten.

Iemand die sneller is (of als ik een fout maak) laat ik altijd passeren. Neem zelfs gas terug als het alternatief zou zijn dat ik gelijk met diegene bij de volgende bocht aan zou komen. Een gevecht kost je enorm veel tijd waardoor je voorliggers moeilijker aan kunt vallen en kwetsbaar bent voor rijders achter je.

Bijkomend voordeel is dat je iemand die (iets) sneller is vaak ook nog wel kunt volgen. Naast het voordeel van de slipstream merk ik gewoon dat ik sneller en beter rij als er een (iets) sneller iemand voor me zit.

Enige uitzondering is als ik duidelijk sneller ben dan een voorganger, deze inhaal en het bij het daaropvolgende rechte stuk even 'moeilijk' krijg. Dan verdedig ik wel maximaal, maar dat lijkt me logisch. Merk ook dat tegenstanders dan vaak me de ruimte geven omdat ik sneller ben. Precies in de trant zoals hierboven beschreven dus.

En uiteraard wordt er in de laatste 2 ronden wat steviger verdedigd :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrob
Ik heb me geregistreerd op www.got-racing.eu en mij daarna aangemeld voor de league got-racing.eu. Daar blijft de aanmelding op pending staan.

Wat is een normale termijn dat de aanmelding geaccepteerd of afgewezen wordt?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor als je een half uur niets te doen hebt.

https://www.dumpert.nl/toppers?selectedId=8044351_9a2cf5a1
of via Youtube YouTube: [HD Color] 1955 Belgian F1 Grand Prix at Spa Francorchamps - Race +...

Spa in kleur uit 1955

[ Voor 48% gewijzigd door Simbob op 13-01-2021 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
superrob schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:59:
Ik heb me geregistreerd op www.got-racing.eu en mij daarna aangemeld voor de league got-racing.eu. Daar blijft de aanmelding op pending staan.

Wat is een normale termijn dat de aanmelding geaccepteerd of afgewezen wordt?
Aangezien je zelf al hebt aangegeven welke stappen je hebt doorlopen en via Tweakers een bericht heb geplaatst hoef ik dat zelf niet meer handmatig te controleren. Ik heb zojuist je aanmelding geaccepteerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrob
Doubleoz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Aangezien je zelf al hebt aangegeven welke stappen je hebt doorlopen en via Tweakers een bericht heb geplaatst hoef ik dat zelf niet meer handmatig te controleren. Ik heb zojuist je aanmelding geaccepteerd.
Thx!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:02:
[...]

Dit is niet alleen voor de rust veel beter, maar ook voor de resultaten.

Iemand die sneller is (of als ik een fout maak) laat ik altijd passeren. Neem zelfs gas terug als het alternatief zou zijn dat ik gelijk met diegene bij de volgende bocht aan zou komen. Een gevecht kost je enorm veel tijd waardoor je voorliggers moeilijker aan kunt vallen en kwetsbaar bent voor rijders achter je.

Bijkomend voordeel is dat je iemand die (iets) sneller is vaak ook nog wel kunt volgen. Naast het voordeel van de slipstream merk ik gewoon dat ik sneller en beter rij als er een (iets) sneller iemand voor me zit.

Enige uitzondering is als ik duidelijk sneller ben dan een voorganger, deze inhaal en het bij het daaropvolgende rechte stuk even 'moeilijk' krijg. Dan verdedig ik wel maximaal, maar dat lijkt me logisch. Merk ook dat tegenstanders dan vaak me de ruimte geven omdat ik sneller ben. Precies in de trant zoals hierboven beschreven dus.

En uiteraard wordt er in de laatste 2 ronden wat steviger verdedigd :).
Ja ik heb er ook niet heel veel moeite mee om iemand die sneller is voorbij te laten, in de lagere splits krijg je vaak echter die kans niet eens omdat men hem er op de meest onmogelijke plekken naast parkeert.

Ik ben er afgelopen weekend ook achter gekomen dat het vaak handiger is te wachten TOT iemand een fout maakt (want zelfs in de top splits verremmen mensen zich wel eens of gaan ze net iets te wijd waardoor ze vervolgens een bocht met veel minder snelheid uit komen) dan wanneer je marginaal sneller bent hem er toch ergens half naast te zetten.

Overigens viel het me wel op dat in de MPR (promotion races) het geduw, getrek en gevloek een stuk erger was dan in de MX5 cup. Ik heb de promotion naar C dus maar bewust even laten varen voor nu.

Overigens ben ik ook na aan het denken wat ik hierna precies wil gaan rijden, ik heb een lichte voorkeur voor de Porsches, gewoon omdat ik er ooit nog eens een voor de deur wil hebben staan maar aangezien m'n budget daarvoor weinig toe neemt sinds ik aan het simracen ben lijkt de GT3 in iRacing het snelst haalbare :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Even een vraagje over aan de Vrs specialisten hier .
Sinds kort ben ik een beetje aan het spelen met Vrs , hoe het werkt , set-ups downloaden en in Iracing zetten .
Lukt op zich prima , merkte alleen dat ik bij de voorbeeldvideo geen geluid heb ? Hoort dit zo of mis ik een instelling ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Imac2011 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:34:
Sinds kort ben ik een beetje aan het spelen met Vrs , hoe het werkt , set-ups downloaden en in Iracing zetten .
Lukt op zich prima , merkte alleen dat ik bij de voorbeeldvideo geen geluid heb ? Hoort dit zo of mis ik een instelling ?
Ik denk dat je een instelling mist, ik heb bij alle video tutorials geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
JPM85 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:39:
[...]

Ik denk dat je een instelling mist, ik heb bij alle video tutorials geluid.
Thanks , ik ga zo de pc effe aanslingeren en kijken waar het hem in zit .
:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
Heb je eindelijk weer eens een overwinning in het zicht. Laatste ronde close racen na bijna de hele race aan kop te hebben gelegen. Gebeurd je dit.

Wel een sorry gekregen, maar toch erg jammer. :-(

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

kawaholic schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:23:
Heb je eindelijk weer eens een overwinning in het zicht. Laatste ronde close racen na bijna de hele race aan kop te hebben gelegen. Gebeurd je dit.

[YouTube: iRacing crash]

Dat is erg zuur ja. Andersom, je was heel goed op koers, en hier kon je verder weinig aan doen. Dus bekijk het van de positieve kant, je deed gewoon serieus mee om de overwinning. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

kawaholic schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:23:

[YouTube: iRacing crash]

Ja die is zuur - die Shell hairpin op Oulton Park is altijd een lastige omdat mensen met minder ervaring (zeker met die circuit layout) de voorgaande bocht vaak onderschatten, daardoor te wijd te bocht uitkomen en dan via het gras als een bowling bal door het veld in de hairpin kegelen.

In de Caddy CTS-V op Oulton Park hebben we dit meermaals gehad. In een race ben ik meerdere keren uit de hairpin gedrukt door precies zo'n actie (en dat leverde mij ook mijn aller eerste DQ op) ... daar was ik behoorlijk zuur mee maar ja, dat is racing.. of beter gezegd... dat is iracing :+

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
  • Laatst online: 21-08 16:23
Vanavond nog wat liggen zoeken naar de juiste race positie, en heb voorlopig al een betere positie gevonden dan daarvoor. Uiteindelijk dacht ik dan om nog eens een race mee te doen die ook meetelt voor mijn promotie naar een B-licentie.

Goed gekwalificeerd, 4de positie met de Audi RS3 LMS, maar wetende dat ik eigenlijk niet mijn beste tijd heb neergezet in kwali, dus er zat zeker meer in.

Met goede moed begonnen, eerste bocht redelijk terughoudend geweest om geen idiote toeren uit te halen. Komen wij allemaal goed de eerste bocht uit, zie ik voor mij een BMW GT4 de track rejoinen, waardoor ik er vol op knal... Het gebeurde best snel, en ik wou niet uitwijken want op die moment dacht ik dat ik dan een andere rijder zou raken en wou zijn race niet verpesten.

Achteraf gezien zat er nog genoeg ruimte tussen de persoon links van mij en ikzelf, dus had ik hem misschien nog wel kunnen ontwijken, maarja...

Na het towen kwam het verdict, 9min repair time... Besloten van deze maar af te wachten en nog zoveel mogelijk laps te rijden nadien. Mijn auto was na de repairs 4 seconden trager dan mijn normale tijden, maar al bij al nog een beetje kunnen genieten van de rondes die ik wel heb kunnen rijden, al pikte het verlies in irating ook wel (96). Maar dat ik een tragere auto had, betekende dat ik vaak werd voorbijgestoken en dat is altijd handig om nog wat meer te oefenen, aangezien dat toch vaak spannende race situaties zijn.

Na de race ook nog excuses gekregen van de persoon van de BMW, doet toch altijd heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Vince23 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:35:
Vanavond nog wat liggen zoeken naar de juiste race positie, en heb voorlopig al een betere positie gevonden dan daarvoor. Uiteindelijk dacht ik dan om nog eens een race mee te doen die ook meetelt voor mijn promotie naar een B-licentie.

Goed gekwalificeerd, 4de positie met de Audi RS3 LMS, maar wetende dat ik eigenlijk niet mijn beste tijd heb neergezet in kwali, dus er zat zeker meer in.

Met goede moed begonnen, eerste bocht redelijk terughoudend geweest om geen idiote toeren uit te halen. Komen wij allemaal goed de eerste bocht uit, zie ik voor mij een BMW GT4 de track rejoinen, waardoor ik er vol op knal... Het gebeurde best snel, en ik wou niet uitwijken want op die moment dacht ik dat ik dan een andere rijder zou raken en wou zijn race niet verpesten.

[YouTube: 14 01 2021 00 10 27]

Achteraf gezien zat er nog genoeg ruimte tussen de persoon links van mij en ikzelf, dus had ik hem misschien nog wel kunnen ontwijken, maarja...

Na het towen kwam het verdict, 9min repair time... Besloten van deze maar af te wachten en nog zoveel mogelijk laps te rijden nadien. Mijn auto was na de repairs 4 seconden trager dan mijn normale tijden, maar al bij al nog een beetje kunnen genieten van de rondes die ik wel heb kunnen rijden, al pikte het verlies in irating ook wel (96). Maar dat ik een tragere auto had, betekende dat ik vaak werd voorbijgestoken en dat is altijd handig om nog wat meer te oefenen, aangezien dat toch vaak spannende race situaties zijn.

Na de race ook nog excuses gekregen van de persoon van de BMW, doet toch altijd heel veel.
Die re-entry van die BMW is wel echt compleet kansloos zeg. Waar wil hij daar naartoe.... Er komen 6+ auto's aan als ik even snel tel, en hij wil dan de baan oversteken / draaien op de baan, terwijl er daar plek zat is in het gras om te draaien en veilig te rejoinen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vince23 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:35:

[YouTube: 14 01 2021 00 10 27]

Hier moet je een report van maken want ook al bied hij zijn excuses aan dit is niet goed te praten. Hopelijk dat door er een report van te maken hij dit zelf ook ziet als wijze les en er de volgende keer extra over nadenkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Voor alle LMP2 rijders die al setups gemaakt hadden voor Daytona24....Succes, u mag opnieuw beginnen :X

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3788859.page
In the 14/01/2021 patch the LMP2 will receive a few changes, we understand that these are quite close to the Daytona 24h and that a lot of you have already been working on setups. Because of this, we'd like to give you a heads up on what these changes are, what they mean and what you will need to do to 'fix' your existing setups as well as take advantage of the changes we have made.

So what are the changes?

- Power has been reduced by 40 hp (-6.66% reduction relative to 2020 specification). This is to match the car to the 2021 regulation change for LMP2's globally. https://sportscar365.com/...pplied-across-all-series/

- Tyre warmer temperatures have been increased. This change reduces the time taken to bring the tyres up to operating temperature. You will find that out laps are now significantly less frightening.

- Camber limits have been revised to better match real world limits. Front and rear camber limits are now -2.9 (front) and -1.9 (rear). This will be the change that has the most impact upon your setups if you are running higher cambers. If you're only skim reading this post and want to know how to account for this, see the last few paragraphs.

- Two new adjustments have been added to the garage screen, 'Pushrod Length' and 'Third Pin Length'. These require more detailed explanation so I will talk about them individually, though functionally they are similar.

Pushrod Length

This adjustment will allow you to change the ride height of the car independently of the spring perch options at either end of the car. However, when adjusted in conjunction with the spring perch offset this also shifts your ratio of bump/rebound damper travel. What this means is that you now have greater control over when you will either top out the shock (this should ALWAYS be avoided) or when you contact the bump stop that is at the end of each corner dampers travel.

Ok so how do I use this to my advantage? Why would we want this?

Allowing users to alter the bump stop engagement means that you can 'time' when you land on the bump stop and means that you can use the bump stop to achieve greater ride height control.

In practice, this will allow for the use of softer third spring rates without track contact which results in greater straightaway speeds at tracks such as Daytona while improving corner exit traction through the use of softer spring rates. I have adjusted the iRacing Daytona baseline setup to give you an idea of how this can be utilised.

This setup now runs softer front and rear third springs (which is good for the low speed infield) without excessively scraping the racetrack on the banked sections since the right side bump stops are engaged and holding the car off the track surface.

If this is perhaps unclear to this point, think of the bump stop as an additional extra stiff spring that is located at the end of the damper travel. By altering your pushrod length and spring perch offset together, you move the engagement point of this spring earlier or later in travel. If you engage the bump stop earlier, your 'at speed' ride height will increase. If you engage the bump stop later, your 'at speed' ride height will decrease.

There is a lot of fine tuning that can be necessary in this area to achieve the best performance and you should experiment with different third spring rates, pushrod lengths and starting damper deflections to find the best solution. This is why my recommendation for Daytona is to start with the values within the iRacing setup, as these will get you in the ballpark of where you need to be!

Note, pushrod length adjustments are paired left to right, this means that if you alter the 'Front Pushrod Length' the length of both the LF and RF pushrod lengths are adjusted together.

Third Pin Length

This works in much the same way as the pushrod length only instead of changing the position of engagement for the corner spring bump stops it will change the point of engagement of the third spring unit bump stop. Currently, the bump stops for these are quite far out, which means you likely wont engage them even with the shortest pin lengths used except in extreme cases. This may change in the future and I will notify you if that's the case. For now, just know it works in the same way as the pushrod length adjustment but that currently, it's much less effective relative to the pushrod length adjustment. Certainly, I would not spend a lot of time in this area.

My recommendations for starting pushrod length and third pin lengths (for normal tracks) are as follows:

Front Third pin length: 201.0 mm
Front Pushrod length: 190.0 mm

Rear Pushrod length: 166.5 mm
Rear Third pin length: 181.5 mm

For a 45 mm front and rear static ride height this will result in approximately equal bump and rebound travel of all corner dampers and each third spring unit. This is a good baseline to work from. As mentioned previously, the Daytona setup uses different values to get you started at that track specifically.

So how do I make my old setups work now?

My advice is note down your current static ride heights and spring deflections prior to the patch. Then, using the pushrod and pin lengths from the iRacing Daytona setup or those mentioned above reset your cambers to the new rule limitations and readjust your ride heights using spring perch offsets/torsion bar turns (both corner spring and third spring). Don't forget to reset your toe-in. You should find that your old setup now passes tech and drives very similarly to previously.

However, the other option that is available is to work from the iRacing Daytona setup and transfer your existing aero, ARB and differential configurations to this new setup which will take minimal time to implement.

Finally, I would like to mention that the power reduction will not result in difficulty passing GTE cars at Daytona. You should still enjoy a 20 km/h straightaway speed advantage and lap times will increase by approximately 1 to 1.5 seconds. You may also find that you can reduce then number of diff clutch plates you are using since you are putting less power to the ground and require less drive side locking to handle this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
Doubleoz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:01:
[...]

Hier moet je een report van maken want ook al bied hij zijn excuses aan dit is niet goed te praten. Hopelijk dat door er een report van te maken hij dit zelf ook ziet als wijze les en er de volgende keer extra over nadenkt.
Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht. Valt dit dan onder de categorie 'Article 134 - Competition Issue'? Is mijn eerste keer dat ik eigenlijk een report zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Imac2011 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:34:
Er zijn twee verschillende filmpjes:
Tutorial
en
Hotlap + telementry

Hotlap + telementry wordt altijd eerder vrijgegeven. Dan kan je 1 ronde zien.
Bij de tutorial zit wel tekst en uitleg over eventuele rempunten en hoe je bochten moet aansnijden.

Of heb jij echt totaal geen geluid dus ook geen motor geluid e.d.?
Anders even kijken of een andere browser werkt of dat het geluidsicoontje niet met een kruisje wordt weergegeven (links onderin de video).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:28
Vince23 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht. Valt dit dan onder de categorie 'Article 134 - Competition Issue'? Is mijn eerste keer dat ik eigenlijk een report zou maken.
Ik heb afgelopen weekend nog een unsafe entry gereport onder 'Intentional Wrecking'. Hij is toegekend, dus die kun je hiervoor gebruiken :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vince23 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Ik zou hem eerder onder 6.10.3 intentional wrecking maar competition issue kan evt. ook. Maar de feiten zijn duidelijk, hij komt de baan op waarbij hij zichzelf en andere in gevaar brengt en dat is gewoon niet toegestaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vince23
Oke bedankt, heb hem ingediend onder 6.10.3.

[ Voor 17% gewijzigd door Vince23 op 14-01-2021 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:57
Ik ben opzoek naar een livetiming app voor mijn 4e monitor die boven mij hangt wat gebruiken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riicharrd
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-04 08:30
KevinSetz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:32:
Ik ben opzoek naar een livetiming app voor mijn 4e monitor die boven mij hangt wat gebruiken jullie?
Gebruik zelf JRT (Joel Real Timing), eenmalig 25 euro en vervolgens 10 euro per jaar als je wilt blijven updaten.

Meer dan genoeg informatie om me bezig te houden 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
KevinSetz schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:32:
Ik ben sinds kort overgestapt van RacelapApps naar JRT. Eerstgenoemde ziet er wat gelikter uit en is qua gebruikdsvriendelijkheid een stuk verder dan JRT, maar JRT heeft daartegenover weer gigantisch veel informatie en instelmogelijkheden. Je bent er wel meer dan een uurtje zoet mee om alles naar wens te krijgen, zeg maar.

Het heeft beide zijn voor en zijn nadelen. Blijf uiteindelijk wel plakken bij JRT denk ik. RLA trok bij mij endurance races niet (na de eerste serie pitstops klopte de standings nooit meer).

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
Patch notes zijn er! BoP aanpassingen voor GT3 & Porsche GTE +5kg naast de al aangekondigde wijzigingen voor de LMP2.

Turn6 en pitlane zijn ook aangepast voor Daytona. Benieuwd wat voor effect dit gaat hebben.
Turn4 op Sebring zit nu een slowdown (bocht waar je normaal flink over de kerb gaat)
iRACING UI: (5.05.03)

Hosted Sessions
- Fixed an issue where Hosted Sessions could fail to be displayed after canceling a pending Hosted Session.

3D Car Viewer
- Fixed an issue where the iRacing UI could fail to see paint file updates in folders with more than one space in the folder name, such as the "dirtsprint winged 305" folder.
- Fixed an issue where refreshing the iRacing UI (Ctrl+R) while viewing the 3D Car Viewer could create a bad state.
- - Remember, the 3D Car Viewer should automatically update with any changes made to the paint folders; no need to refresh!

SIMULATION:
Physics
- Fixed an issue seen on some vehicles with odd hyper-extended suspension behaviors.

Race Control
- Fixed an issue that could occur where subsequent meatball black flags were not being recognized and triggered.

AI Racing
- AI Racing is now available at the following additional tracks and configurations:
- - Circuit de Spa-Francorchamps - Classic Pits
- - Circuit de Spa-Francorchamps - Endurance
- - iRacing Superspeedway
- - Richmond Raceway
- - Watkins Glen International - Classic
- - Watkins Glen International - Classic Boot

- AI Drivers have received additional training with the following vehicles:
- - Indy Pro 2000 PM-18
- - USF 2000
- - Audi RS 3 LMS
- - Kia Optima

Pace Car
- Fixed an issue where the pace car would sometimes try to move up the track very quickly on ovals once it left the pit lane, sometimes even hitting the outside wall.

Spotter
- Fixed an issue where lead-lap cars were sometimes not receive a spotter message about lucky dog or free-pass cars coming up behind them.

Pit Stop
- The speech volume of Lollipop Guy has been reduced.

Rendering
- Fixed an issue where the solar flare effect could render with a four pixel-wide defect when using 3-screen mode without actual bezels.

Visual Effects
- Fixed an issue where sparks were not elongating in the correct direction, nor where they colliding with the track surface.
- Fixed an issue where smoke puffs would move in world-space depending on the camera pitch and camera roll. This change also fixes an issue where smoke puffs would rotate with camera roll, rather than stay fixed in the world.

Audio
- Improved undertray scrapes, grass scrapes, concrete scrapes and 3D curb impact sounds.

Telemetry
- Two new tire telemetry variables have been added.
- - "PlayerTireCompound" and "PitSvTireCompound" indicate the current and pending tire compounds for the player's car respectively. Both are logged live and to disk.

Virtual Reality
- Created a work-around for a reported bug in OpenVR where the SDK returns camera frustums with the top/bottom reversed, only when using a specific SDK routine to fetch the frustums. The theory is that this is what is causing eye alignment mismatches (even with SPS disabled) on some headsets.
- - If you suspect you are having this issue, to enable the work-around, set "FixGetProjectionRawBug" to 1 inside the "[OpenVR]" section of "rendererDX11.ini" file.

CARS:
Audi 90 GTO
- Some adjustments have been made to fix issues with wall riding.

Audi R8 LMS
- 2021 Season 1 Balance of Power adjustments: Fuel consumption rate has been increased slightly, and aerodynamic downforce has been reduced slightly.

BMW M4 GT3
- 2021 Season 1 Balance of Power adjustments: Fuel consumption rate has been reduced slightly, and aerodynamic downforce has been increased slightly.

Dallara iR-01
- Up-shift parameters have been adjusted to smooth up-shifts and prevent them from upsetting the rear of the car when up-shifting while cornering.
- Several paint patterns have been updated to fix minor visual issues.

Dallara IR18
- Rev limit has been increased to 12,300 RPMs while running at Superspeedways.
- Fixed an issue with the display of the tire compounds on the right-front tire.
- Fixed an issue with the incorrect tire compound choice displaying in Replays.
- Fixed an issue with pit crew animations.

Dallara P217
- Engine power has been reduced to better match the 2021 specs.
- Tire warmer temperatures have been updated.
- Third pin and pushrod lengths may now be adjusted.
- Camber limits have been reduced to -2.9 and -1.9 degrees static to match IMSA regulations.
- iRacing setups have been updated.

Ferrari 488 GT3
- 2021 Season 1 Balance of Power adjustments: Fuel consumption rate has been reduced slightly.

Ferrari 488 GTE
- 2021 Season 1 Balance of Power Adjustments: Fuel consumption rate has been reduced slightly.

Ford GT GT2/GT3
- (Ford GT GT3) - 2021 Season 1 Balance of Power adjustments: Final drive ratio has been shortened slightly.

Lamborghini Huracán GT3 EVO
- 2021 Season 1 Balance of Power adjustments: Fuel consumption rate has been increased slightly.

Lotus 49
- The direction of anti-roll bar adjustments have been reversed.
- The rear anti-roll bar arm length has been offset to better match the expected range.

McLaren MP4-12C GT3
- 2021 Season 1 Balance of Power adjustments: Fuel consumption rate has been reduced slightly.

McLaren MP4-30
- Up-shift parameters have been adjusted to smooth up-shifts and prevent them from upsetting the rear of the car when up-shifting while cornering.

Mercedes-AMG GT3
- 2021 Season 1 Balance of Power adjustments: Aerodynamic downforce has been increased slightly, and fuel consumption rate has been reduced slightly.

NASCAR Chevrolet Monte Carlo - 1987
- Some garage wording has been updated.

NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1
- Fixed an issue with a repeating frequency in the upper RPM range of the in-car sound.
- iRacing setup for Rockingham Speedway - Oval has been updated.

NASCAR Cup Series Ford Mustang

NASCAR Cup Series Toyota Camry

NASCAR Ford Thunderbird - 1987
- Some garage wording has been updated.

NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado

NASCAR Gander Outdoors Ford F150

NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra

NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro
- Fixed an issue with a repeating frequency in the upper RPM range of the in-car sound.

Porsche 911 RSR
- 2021 Season 1 Balance of Power Adjustments: Minimum weight has been increased by 5kg.

[Legacy] Dallara DW12
- Fixed an issue with the display of the tire compounds on the right-front tire.
- Fixed an issue with the incorrect tire compound choice displaying in Replays.
- Fixed an issue with pit crew animations.

[Legacy] NASCAR Cup Chevrolet SS - 2013

[Legacy] NASCAR Nationwide Chevrolet Impala - 2012

[Legacy] NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro - 2014

TRACKS:
Brands Hatch Circuit
- (Rallycross) - Fixed a handful of issues, including:
- - Joker wall has been updated.
- - Jump has been grounded better.
- - Grass edges have been improved.

Cedar Lake Speedway
- Fixed a bump at pit exit.
- Fixed an issue where a catchfence was not catching.
- Infield gain-time checkpoints have been adjusted to prevent course cutting.

Daytona International Speedway
- Some track surface bumps have been smoothed.
- Some tire-walls have been grounded.
- (Road Course) - Smoothed a vicious bump at Turn 6.
- (Road Course) - Smoothed some bumps at the pit exit.
- (NASCAR Road Course) - The pace car driver has been re-trained at pit maneuvers and parking.

Five Flags Speedway
- Grandstands will no longer disappear when graphics settings are set to "Low Detail".

Homestead Miami Speedway
- Track surface textures have been updated.

Irwindale Speedway
- (Inner) - Additional checkpoints have been added to prevent course cutting.
- (Inner) - Some cones have been added to better define the track limits for pit road.
- (Inner) - The pace car will now pull off sooner during starts and restarts.
- Patched some visual seams between the Inner and Outter Ovals.

Knoxville Raceway
- Grandstands will no longer disappear when graphics settings are set to "Low Detail".

Oran Park Raceway
- (South) - Gain-time checkpoints have been added to prevent course cutting at Turn 1.

Richmond Raceway
- Qualifying stalls have been adjusted slightly to prevent cars from appearing inside the wall.

Sebring International Raceway
- (Club and International) - Gain-time checkpoints have been added to prevent course cutting at the corner which is Turn 4 of the International track.

South Boston Speedway
- Grandstand crowds now wicked respect the Crowd Detail graphics setting.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:28
Volgende week is de 24 uur van Daytona! Met het Antagonist Racing Team doen we hieraan mee met een GTE en een LMP2 team. Nu zou ik zelf oorspronkelijk meerijden met het LMP2-team, maar hier is wat tussen gekomen. We zijn dus op zoek naar een nieuwe teammaat!

Het team bestaat uit @Dennischo, @MaikyM en @DWARQ (allen zo rond de 2500 iRating) en uiteraard onze prachtige Dallara. Ben jij nog op zoek naar een leuk team om de Daytona 24 in de LMP2 te rijden? Stuur dan even een berichtje naar @Dennischo en kom ons team versterken :)

P.s. we gooien de auto eerst nog even door de wasstraat voor we van start gaan ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2ter3YlIi6zhpCFo44s6JCuhtU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8E9lYwJB9kfCo5rBLUgWSJiX.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:39
Aanvullend op de post van @Session30 als iemand uit het GTE-team, voel je ook welkom om na de 24H van Daytona onderdeel uit te maken van ons team mocht je interesse hebben. We hebben een leuke groep van ca. 10 man en er worden eigenlijk elke week wel endurances gereden, zowel VRS, EES en de Iracing Endurance Serie als die er weer is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
CUPCAKESENSE schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:51:
[...]

Er zijn twee verschillende filmpjes:
Tutorial
en
Hotlap + telementry

Hotlap + telementry wordt altijd eerder vrijgegeven. Dan kan je 1 ronde zien.
Bij de tutorial zit wel tekst en uitleg over eventuele rempunten en hoe je bochten moet aansnijden.

Of heb jij echt totaal geen geluid dus ook geen motor geluid e.d.?
Anders even kijken of een andere browser werkt of dat het geluidsicoontje niet met een kruisje wordt weergegeven (links onderin de video).
Alles werkt , zat in audio driver instelling , vreemd genoeg verder geen problemen mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laforte
  • Laatst online: 20:31

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Dit was de beste Gt3 race tot nu toe voor mij. BMW omruilen voor een Ferrari was voor mij de juiste zet.

Race 1 P10 en race 2 P9, een hoop crashes gezien helaas sommige van iets te dicht bij :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
Ok, krappe straatjes, veel dingen in de spiegel. Ik was even afgeleid. Graag wil ik mijn punten voor de 2de race verwisselen met die van @Danny Hdoorn , is dat mogelijk?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
Imac2011 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:03:
[...]

Alles werkt , zat in audio driver instelling , vreemd genoeg verder geen problemen mee.
Top als je nog een keer iets wilt weten over grafiekjes en management porn, let me know!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Voor het eerst dat ik tegen issues met mijn VR bril liep. Flinke FPS drops, iets wat ik niet eerder heb meegemaakt. Daardoor geen foutloze race gereden. Ik rem te laat in T5 en raak Bas die daar een gewone lijn rijdt, excuses hiervoor. In ronde 10 is er vervolgens weer contact in T3, denk dat er wat frustratie was aan de andere kant. Ik kon na de actie zonder problemen door dus even goede vrienden. In feature race weer wat foutjes gemaakt, daardoor Mike en Jelle in de problemen gebracht. Ook daarvoor mijn excuses aangeboden.

Even kijken hoe ik van de FPS drop af kom want dit was bijzonder storend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Hij had het van mij niet zo spannend hoeven maken.

Soms zit het mee.

[ Voor 35% gewijzigd door SlaadjeBla op 14-01-2021 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Intensief avondje, heb nog zere onderarmen van het onderstuur van de Ferrari op deze baan.

Voor de practice de McLaren even geprobeerd, die had zeker meer grip voor maar was me juist weer te 'tail happy'.

Uiteindelijk tevreden over m'n pace vanavond. De kleine foutjes er nog uit een dubbele top 10 zou toch een keer moeten lukken als alles een beetje meezit :) .

Verder ben ik bij het uitkomen van zowat iedere bocht praktisch een x iemand die achterstevoren stond tegemoet gereden maar gelukkig kon ik redelijk uit de problemen blijven. Ik zal van de opstopping na T4 in de feature race nog ff een mooi filmpje uploaden morgen. :o

[ Voor 4% gewijzigd door TiemenC op 14-01-2021 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
TiemenC schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:52:
Intensief avondje, heb nog zere onderarmen van het onderstuur van de Ferrari op deze baan.

Voor de practice de McLaren even geprobeerd, die had zeker meer grip voor maar was me juist weer te 'tail happy'.

Uiteindelijk tevreden over m'n pace vanavond. De kleine foutjes er nog uit een dubbele top 10 zou toch een keer moeten lukken als alles een beetje meezit :) .

Verder ben ik bij het uitkomen van zowat iedere bocht praktisch een x iemand die achterstevoren stond tegemoet gereden maar gelukkig kon ik redelijk uit de problemen blijven. Ik zal van de opstopping na T4 in de feature race nog ff een mooi filmpje uploaden morgen. :o
Die opstopping in het stuk tussen T4 / T5 was best spannend. @Ruud Mulders & ik konden echt ter nauwernood tot stilstand komen. Misschien had ik het gemist, maar er werd door niemand die er bij stond geroepen op TS dat er 6? auto's de weg blokkeerden.

Was dat nou juist niet de bedoeling van TS ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

JPM85 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:03:
[...]

Die opstopping in het stuk tussen T4 / T5 was best spannend. @Ruud Mulders & ik konden echt ter nauwernood tot stilstand komen. Misschien had ik het gemist, maar er werd door niemand die er bij stond geroepen op TS dat er 6? auto's de weg blokkeerden.

Eens, misschien had ik dat ook kunnen roepen, bedenk ik me nu achteraf.

Echter nadat ik in de achteruit rijdende @joeristein (sorry!) was geklapt, was ik te druk met uit de verdere problemen blijven en stond mijn stuur op half 6. Het duurde het even voor ik de oriëntatie van stuur v/s rijrichting auto begreep (en dus ook de buttons o.a voor TS :') )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Niellie41 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:02:
[...]

Nu @BobvK nog! Dan hebben we het NiS clubje weer compleet. :D
Bij deze heb ik me ook aangemeld :*) Lijkt me leuk, maar vroeg me af hoe laat de races beginnen. Kon het nergens zo 1 2 3 vinden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

BobvK schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:45:
[...]

Bij deze heb ik me ook aangemeld :*) Lijkt me leuk, maar vroeg me af hoe laat de races beginnen. Kon het nergens zo 1 2 3 vinden.
Leuk!

De server start om 19:00. Kwalificatie is om 20:25 en de race start om 20:30.
https://virtual-oval.de/?p=overview

Voor iedereen die mee gaat doen, lees de regels goed door. Er zijn een aantal zaken die net wat anders zijn dan in de officiële series. https://virtual-oval.de/?p=rules

Zo start je met een proeftijd en mag je in de eerste 3 races maar één caution veroorzaken. Voor een caution krijg je een gele kaart.

Bij de (her)start moet je wachten op de groene vlag en mag je voor s/f niet van lijn wisselen.

Vandaag is de laatste dag je je kan inschrijven (erna eigenlijk ook wel). https://forum.virtual-ova...gistration-season-2021-1/

Woensdag is de eerste race op Daytona!

[ Voor 51% gewijzigd door Niellie41 op 15-01-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riicharrd
[...]

Ik zat als auto 5 in die crash, waarbij dus inderdaad meerdere auto's de baan blokkeerden.
Zodoende direct een tow gepakt, want keren / steken / draaien is onmogelijk zonder de baan te blijven blokkeren.

Verder zelfde probleem als Tiemen, Teamspeak zit op PTT en toen ik de knop had was het al geroepen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Hierbij 2 video's van de opstopping van gisteren vanuit mijn perspectief.

Voor ik de groep t3 in zag gaan dacht ik nog, hopelijk kom ik wat dichterbij want dat ziet er uit als een gave battle...ik kwam sneller dichterbij dan gehoopt.

Mijn spotter zij 'slow car on the right side' dus in anticipeerde daarop, helaas bleek het net iets anders te zijn op de baan.

Cockpit:

Chase:

edit: excuus voor het 'gele' beeld, dit komt door mijn HDR settings. Kon de kleuren niet meer aanzien, nieuwe versies geüpload

edit 2: na een clean install van mijn GPU driver, Thrustmaster Software én iRacing (+ gerelateerde programma's) zijn de stutters gisteravond weggebleven *O*

[ Voor 23% gewijzigd door TiemenC op 15-01-2021 23:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik zie vooral dat ik de juiste beslissing had gemaakt om eerder te stoppen met m'n schade en hier niet midden in zat :+ Jammer dat de fast repair weer eens niks leek te doen, stuur stond nog steeds scheef na de stop (0 fast repairs remaining..?) en daardoor nog 2 keer de muur geraakt, toen was de snelheid er wel uit. Met stuur op 25 graden toch als 2e over de finish :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riicharrd
NickThissen schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:21:
Ik zie vooral dat ik de juiste beslissing had gemaakt om eerder te stoppen met m'n schade en hier niet midden in zat :+ Jammer dat de fast repair weer eens niks leek te doen, stuur stond nog steeds scheef na de stop (0 fast repairs remaining..?) en daardoor nog 2 keer de muur geraakt, toen was de snelheid er wel uit. Met stuur op 25 graden toch als 2e over de finish :+
Ik zat te twijfelen om met je mee naar binnen te gaan ... zonde dat ik dat niet gedaan heb :+ hindsight is 20/20

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
Zou iemand met mij 6 uurs races willen doen in de Audi r18?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

TiemenC schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:26:
Hierbij de video's van de opstopping van gisteren vanuit mijn perspectief.

Voor ik de groep t3 in zag gaan dacht ik nog, hopelijk kom ik wat dichterbij want dat ziet er uit als een gave battle...ik kwam sneller dichterbij dan gehoopt.

Mijn spotter zij 'slow car on the right side' dus in anticipeerde daarop, helaas bleek het net iets anders te zijn op de baan.

Cockpit:
[YouTube: iRacing Detroit wreck 1]

Chase:
[YouTube: iRacing Detroit wreck 2]

edit: excuus voor het 'gele' beeld, dit komt door mijn HDR settings.

edit 2: na een clean install van mijn GPU driver, Thrustmaster Software én iRacing (+ gerelateerde programma's) zijn de stutters gisteravond weggebleven *O*
Wow! wat pas jij veel HDR toe? het lijkt wel mario kart! veel te veel kleur, het lijkt wel toys r us :)
less is more my man!

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

knightvision schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:35:
[...]

Wow! wat pas jij veel HDR toe? het lijkt wel mario kart! veel te veel kleur, het lijkt wel toys r us :)
less is more my man!
Haha, dit is niet hoe ik het zie op mijn scherm ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De splits zijn verdeeld bij Virtual Oval. Tof dat jullie meedoen, @BobvK, @Phydomir, @iXiro, @Alarisico!

Class B Pro
Class B

De volgende stap is om een startnummer te kiezen. Dat kan je hier doen: https://virtual-oval.de/?p=ticket_new&number

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 16-01-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
[...]

Crew chief meldde bij mij wel dat er een pile up was

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Foutje in de host. Eric maakt nu een nieuwe aan.

14:05

[ Voor 52% gewijzigd door Ruud Mulders op 17-01-2021 14:03 ]

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben er deze week niet bij. Donderdag door mijn linker-enkel gegaan, dus remmen is er niet echt bij zo...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:22:
Ik ben er deze week niet bij. Donderdag door mijn linker-enkel gegaan, dus remmen is er niet echt bij zo...
Oeps, beterschap! (y)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Helaas.

Race 1 jammerlijk achterstevoren getikt door @MatthiasD94 . Daardoor goede uitgangspositie voor race 2 verpest.

Race 2 redelijk wat schade kunnen beperken tot mijn connectie eruit vloog. Als ik doorrekende had top 10 er in kunnen zitten. Zonde.

Nu heb ik de stutters er eindelijk uit en dan laat mijn internet me in de steek... |:(

[ Voor 24% gewijzigd door TiemenC op 17-01-2021 22:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanVan
  • Laatst online: 16-09 15:33
@Swoesh sorry dat ik je eraf tikte, Niels. Ik blokkeerde, kwam op het gras, en was passagier.

Ik ben al een tijdje het remgevoel kwijt, in iRacing algemeen. In de practice vandaag ging het weer goed, dacht ik, maar vanaf race 1 was het weer compleet weg. Dit klinkt misschien raar, maar ik kan er niks anders van maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
SanVan schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:56:
@Swoesh sorry dat ik je eraf tikte, Niels. Ik blokkeerde, kwam op het gras, en was passagier.

Ik ben al een tijdje het remgevoel kwijt, in iRacing algemeen. In de practice vandaag ging het weer goed, dacht ik, maar vanaf race 1 was het weer compleet weg. Dit klinkt misschien raar, maar ik kan er niks anders van maken.
Shit happens, je had er ook niet heel veel meer van kunnen maken nadat je je verremde volgens mij, kwam gewoon klote uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Laatst online: 15-09 15:14
TiemenC schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:53:
Helaas.

Race 2 redelijk wat schade kunnen beperken tot mijn connectie eruit vloog. Als ik doorrekende had top 10 er in kunnen zitten. Zonde.

Nu heb ik de stutters er eindelijk uit en dan laat mijn internet me in de steek... |:(
Ik reed 3 auto's achter jou en had niet door dat je verdween, totdat we de bocht naar links indoken en ineens dacht ik huh waar is Tiemen.... en toen verremde ik me en reed ik Jan Hein er af... excuus Jan Hein...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Practice ging waardeloos, bijna geen enkel rondje zonder foutje kunnen rijden en was 5 seconden off-pace. Hielp ook niet dat ik deze baan nog nooit gereden had en dat ik de Porsche nog steeds niet vertrouw.

Q begon goed, in de eerste flying lap een nieuw PR gezet om in lap 2 weer offtrack te gaan. Helaas was ik zover off-pace dat ik de traagste gekwalificeerde was.

Race 1 ging eigenlijk goed. Prima start, uit de problemen gebleven, geprofiteerd van andermans fouten en zo (na 1 momentje bij opkomen rechte stuk) geeindigd rond de 17e plek, in ieder geval lang niet de laatste.

Race 2 door eigen toedoen in de openingsronde rond gegaan, gras in gegleden en toen ik er eenmaal uit was had ik 30 seconden achterstand. Dan doorrijden in een tempo die op z'n best net zo snel is als de allerlaatste heeft niet zoveel zin, bovendien begon m'n linkerben weer op te spelen dus maar gestopt.

Het verschil in deze auto tussen voelen dat je tegen of op de grens zit en eroverheen is voor mij bijna niet te voelen. Laatste paar ronden in de practice gingen pas redelijk maar in race 2 ging het dus weer mis, zonder voor mij duidelijke reden. Erg frustrerend en ik merk ook dat ik daardoor weinig zin heb om de auto eens op een ander mooment te pakken, wat natuurlijk ook niet helpt om dat gevoel te krijgen. Maar goed, eerst maar weer eens met de rig aan het sleutelen ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

TonCoronel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:09:
[...]

Ik reed 3 auto's achter jou en had niet door dat je verdween, totdat we de bocht naar links indoken en ineens dacht ik huh waar is Tiemen.... en toen verremde ik me en reed ik Jan Hein er af... excuus Jan Hein...
Bij mijn vorige connectie issues zat je ook al op de eerste rij :o sorry!

Pagina: 1 ... 375 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies