iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 376 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:18
TonCoronel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:09:
[...]

Ik reed 3 auto's achter jou en had niet door dat je verdween, totdat we de bocht naar links indoken en ineens dacht ik huh waar is Tiemen.... en toen verremde ik me en reed ik Jan Hein er af... excuus Jan Hein...
Haha geen probleem, ik was even in algehele verwarring omdat Tiemen ineens weg was en ik een fractie later ook nog eens plotseling in het gras stond :)

Daarna reed de auto vreemd waardoor ik spinde, op mijn dak eindigde en ons nog meer schade opleverde.. anderhalve minuut tow en mijn quick repair was al gebruikt dus helaas afgehaakt. Vanavond weer een kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Arfman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:42:
Het verschil in deze auto tussen voelen dat je tegen of op de grens zit en eroverheen is voor mij bijna niet te voelen. Laatste paar ronden in de practice gingen pas redelijk maar in race 2 ging het dus weer mis, zonder voor mij duidelijke reden. Erg frustrerend en ik merk ook dat ik daardoor weinig zin heb om de auto eens op een ander mooment te pakken, wat natuurlijk ook niet helpt om dat gevoel te krijgen. Maar goed, eerst maar weer eens met de rig aan het sleutelen ...
Even doorzetten Arjan! Ik heb dit seizoen bijna alleen maar Porsche gereden en voel me sinds het begin van het seizoen zoveel comfortabeler in de auto. Het is echt een auto die je moet leren begrijpen en dat doe je alleen door er veel in te rijden.

Hopelijk vind je daarnaast een oplossing voor de klachten aan je been:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-08 16:23
Ik heb gisteren een 4-tal races gedaan, en in elke keer race had ik af en toe connectiviteits problemen, waar mijn relatives dus even volledig leeg was en alle auto's op de baan verdwenen... Heel lastig racen zo, zeker ook voor anderen. Ik had ook wel het gevoel dat het 's avonds erger was.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Mijn pc is verbonden met kabel en heb normaal nooit internet problemen, dus ik betwijfel of het wel aan mijn internet ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riicharrd
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-04 08:30
Vince23 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:04:
Ik heb gisteren een 4-tal races gedaan, en in elke keer race had ik af en toe connectiviteits problemen, waar mijn relatives dus even volledig leeg was en alle auto's op de baan verdwenen... Heel lastig racen zo, zeker ook voor anderen. Ik had ook wel het gevoel dat het 's avonds erger was.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Mijn pc is verbonden met kabel en heb normaal nooit internet problemen, dus ik betwijfel of het wel aan mijn internet ligt...
Vreemd genoeg heb ik sinds afgelopen vrijdag hetzelfde probleem! Al 3x uit een sessie gegooid wegens connectiviteitsproblemen. Gister het modem en de router herstart, vanavond kijken of dat het problem opgelost heeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
Riicharrd schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:05:
[...]

Vreemd genoeg heb ik sinds afgelopen vrijdag hetzelfde probleem! Al 3x uit een sessie gegooid wegens connectiviteitsproblemen. Gister het modem en de router herstart, vanavond kijken of dat het problem opgelost heeft.
Toevallig een Netgear router?

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riicharrd
kawaholic schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:25:
[...]

Toevallig een Netgear router?
Nope, TP-Link

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Laatst online: 29-05 18:48
Oké. Ik vloog er ook steeds uit. Mijn oplossing was om 3th party firmware op mijn router te flashen. DD-WRT. Vanaf dat moment nooit meer problemen met connectie gehad. Schijnt dat netgear routers hier vaker last van hebben. Weet niet of dit bij tp-link ook van toepassing zou kunnen zijn.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riicharrd
kawaholic schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Oké. Ik vloog er ook steeds uit. Mijn oplossing was om 3th party firmware op mijn router te flashen. DD-WRT. Vanaf dat moment nooit meer problemen met connectie gehad. Schijnt dat netgear routers hier vaker last van hebben. Weet niet of dit bij tp-link ook van toepassing zou kunnen zijn.
Heb er het afgelopen jaar nooit last van gehad, nu opeens wel. Hopelijk lost de herstart het op _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 14:59

TiemenC

iRacing

Nou gezien ik er gisteren ook uitgegooid werd is het misschien iRacing of ISP related? Wel erg toevallig zo.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Doubleoz schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:09:
Hopelijk vind je daarnaast een oplossing voor de klachten aan je been:(
Ja, andere pedalen kopen denk ik. Sinds ik de Sprints heb kan ik niet langer dan een uur rijden zonder klachten te krijgen. Dat had ik al op mijn Simetik K2 rig, toen op de P1-X zonder heelplate (rechtstreeks op de 80/20 profielen gemonteerd) en nu ook met heelplate. Ik kan de heelplate nog verhogen met de bijgeleverde spacers, ik zou niet weten hoe ik het anders nog kan oplossen want ik heb al van alles geprobeerd .. misschien zijn de Sprints te "zwaar" voor mij qua kracht om in te drukken ofzo.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:18
Arfman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Ja, andere pedalen kopen denk ik. Sinds ik de Sprints heb kan ik niet langer dan een uur rijden zonder klachten te krijgen. Dat had ik al op mijn Simetik K2 rig, toen op de P1-X zonder heelplate (rechtstreeks op de 80/20 profielen gemonteerd) en nu ook met heelplate. Ik kan de heelplate nog verhogen met de bijgeleverde spacers, ik zou niet weten hoe ik het anders nog kan oplossen want ik heb al van alles geprobeerd .. misschien zijn de Sprints te "zwaar" voor mij qua kracht om in te drukken ofzo.
Op hoeveel kilo heb je je sprints gecalibreerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:16
Arfman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:32:
[...]

Ikzelf heb ook bijna een jaar lang problemen gehad met een slapend been naar een klein poosje rijden. heel veel dingen geprobeerd, wat voor mij hielp was de stoel verder achterover zetten zodat je meer leun op je rug vanplaats je kont. tevens gebruik ik best wel een lage rem druk 32 kilo. (P1 met sprint pedals sparco rev 2 stoel)

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 14:59

TiemenC

iRacing

Zonet toch nog een keer de Porsche Cup meegepakt op Le Mans met o.a. @YouriVLD. De eerste ronde was echt een puinhoop maar daarna heb ik 4 ronden een geweldig (clean) gevecht gehad met 4 deelnemers om p9. We hadden allen wat schade waardoor we zonder elkaars draft op de rechte stukken steeds stuivertje konden wisselen.

Hoogtepunt voor mij was deze 3-wide inhaalactie buitenom in de final lap waarmee ik p9 definitief leek te pakken.

In de laatste chicane werd ik helaas nog teruggepakt dus uiteindelijk P10. ;( So be it.

In ieder geval geen connection issues meer gehad na modem/router reset vanochtend.

[ Voor 16% gewijzigd door TiemenC op 18-01-2021 17:05 ]

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JPM85 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Op hoeveel kilo heb je je sprints gecalibreerd staan?
Hoe kun je dat zien? :$

@gerard27 : thanks, maar hij staat al zo ver mogelijk naar achteren gekanteld :)

[ Voor 17% gewijzigd door Arfman op 18-01-2021 22:30 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:49
Arfman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:29:
[...]

@gerard27 : thanks, maar hij staat al zo ver mogelijk naar achteren gekanteld :)
In de heusinkveld software, standaard staat hij geloof ik op 35kg? Maar die kun je zwaarder of lichter instellen softwarematig.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
Arfman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:29:
[...]

Wat zijn precies je klachten als ik vragen mag ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Niet zo'n leuke races gisteren. Kende de track niet en nu weet ik ook waarom. Vind Snetterton weinig aan. Heat 1 leuk gevecht met Luuk, maar kom ik met 1 bandje op het gras --> muur.

Heat 2: op zich prima, maar ik kwam niet rond op de baan. Op het einde paar plekken verloren doordat Youri in de hairpin gewoon gas bleef geven na een spin terwijl wij eraan kwamen. Heel jammer, maar ja. Dat gebeurt. P11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Zoals men in de training aan mijn connect/disconnect gedrag kon zien ging het hier niet helemaal (/helemaal niet) goed. Wilde weer een poging wagen om in VR te racen, maar dat wilde nog voor geen meter, om allerlei redenen. Dus al heel snel weer afgehaakt. Wellicht volgende week beter.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Iemand nog een suggestie voor na de Global MX5 cup (de SimLab supercar challenge mijd ik (na het behalen van de licenses) als de pest want daar heb ik echt nog geen fatsoenlijke race in gereden / gereden zien worden, je mag blij zijn als je daar ronde 1 door komt met < 10 incident points omdat er altijd van die mensen rond rijden die denken van plek 28 naar 2 te kunnen rijden in de eerste bocht).

Ik zit zelf te denken aan de Porsche cup als opvolger, de C license is inmiddels binnen en ondanks dat skip barber me heel leuk lijkt ben ik bang dat ik uiteindelijk toch niet ga kiezen voor open wheelers als iets voor de lange termijn. Ik zoek overigens wel naar iets met races die niet langer duren dan max een uur, gister even door de verschillende "classes" heen zitten klikken en VRS endurance zag er leuk uit qua auto's maar 3 uur achter elkaar moeten rammen wordt me iets te gortig (daarnaast kom ik ook gewoon tijd tekort).

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:18
R2D2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:46:
Iemand nog een suggestie voor na de Global MX5 cup (de SimLab supercar challenge mijd ik (na het behalen van de licenses) als de pest want daar heb ik echt nog geen fatsoenlijke race in gereden / gereden zien worden, je mag blij zijn als je daar ronde 1 door komt met < 10 incident points omdat er altijd van die mensen rond rijden die denken van plek 28 naar 2 te kunnen rijden in de eerste bocht).

Ik zit zelf te denken aan de Porsche cup als opvolger, de C license is inmiddels binnen en ondanks dat skip barber me heel leuk lijkt ben ik bang dat ik uiteindelijk toch niet ga kiezen voor open wheelers als iets voor de lange termijn. Ik zoek overigens wel naar iets met races die niet langer duren dan max een uur, gister even door de verschillende "classes" heen zitten klikken en VRS endurance zag er leuk uit qua auto's maar 3 uur achter elkaar moeten rammen wordt me iets te gortig (daarnaast kom ik ook gewoon tijd tekort).
VRS heeft ook een sprint serie, daar duren de races 40 minuten en bij IMSA duren ze 45 minuten. Beide klassen vereisen wel een B licentie.

Porsche moet je rekening houden met een behoorlijke learning curve. Als je niet teveel tijd hebt zou ik eerder voor de wat meer toegankelijke GT3/GTE kiezen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023

Een aantal mensen waar ik mee race zijn ook recent begonnen en heb ik de GT4 aangeraden, wellicht een iets minder snel onder de knie te krijgen auto dan bijv. de Lambo gt3 etc. maar zeker een leuke klasse met in mijn ogen een stuk cleanere races dan bijv. imsa of vrs sprint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Misschien unpopular opinion, maar ik zou gewoon kiezen welke je het liefst in wilt gaan rijden. Lost misschien wat moeite, maar dan begin je al wel meteen met het leren van de serie waar je interesse in ligt.

Porsche Cup is fantastisch, ontzettend moeilijk, maar als je hart daar ligt, kun je er net zo goed vroeg mee beginnen. Let wel, niet snel discouraged raken, want je gaat vaak spinnen, maar als het lukt voelt het zeer lekker.

Ik was ook relatief nieuw, had besloten Porsche te willen rijden, en na een heel seizoen kom ik inmiddels lekker rond.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Mr.Conroe schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:13:
[...]
Porsche moet je rekening houden met een behoorlijke learning curve. Als je niet teveel tijd hebt zou ik eerder voor de wat meer toegankelijke GT3/GTE kiezen.
Ja alleen is dat niet zo'n beetje allemaal B license?
Flamax schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Een aantal mensen waar ik mee race zijn ook recent begonnen en heb ik de GT4 aangeraden, wellicht een iets minder snel onder de knie te krijgen auto dan bijv. de Lambo gt3 etc. maar zeker een leuke klasse met in mijn ogen een stuk cleanere races dan bijv. imsa of vrs sprint.
Misschien ook nog wel een idee.

Moet wel zeggen dat ik het een aardig gepuzzel vind om de "juiste" keuze te maken zonder dat je meteen leeg loopt op circuits en auto's die je misschien weinig meer gaat gebruiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
R2D2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:35:
[...]
Moet wel zeggen dat ik het een aardig gepuzzel vind om de "juiste" keuze te maken zonder dat je meteen leeg loopt op circuits en auto's die je misschien weinig meer gaat gebruiken.
Dat gaat toch wel gebeuren haha :+

Maar even zonder gekheid, je kunt ook kijken naar welke banen je hebt en dan bijvoorbeeld twee klasses rijden. Of voor één klasse kiezen en dan af en toe een week overslaan om in de officials mee te rijden en te oefenen voor de week er na. Hiermee kan je de investering over een wat langere termijn spreiden.

Hier een overzicht van de banen per serie (met dank aan @JPM85)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Re6CulDxhTZ6OWJxGnvdm20j-2U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AeIH7RzJuiSIuUyPGv2FG829.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Mithriel schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:32:
[...]
Ik was ook relatief nieuw, had besloten Porsche te willen rijden, en na een heel seizoen kom ik inmiddels lekker rond.
Hehe, ja dat spinnen heb je wel onder de knie nu? O+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
@Doubleoz Mooi overzicht!
Heb je toevallig ook een overzicht van welke baan het meest gebruikt wordt in totaliteit?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Doubleoz schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:00:
[...]

Maar even zonder gekheid, je kunt ook kijken naar welke banen je hebt en dan bijvoorbeeld twee klasses rijden. Of voor één klasse kiezen en dan af en toe een week overslaan om in de officials mee te rijden en te oefenen voor de week er na. Hiermee kan je de investering over een wat langere termijn spreiden.

[Afbeelding]
Haha, dank voor de eer maar ik heb hem gekregen van iemand.
Staat wel een klein foutje in de Porsche Cup (week 10), Road America moet zijn Road Atlanta.

Ernsthx schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:04:

@Doubleoz Mooi overzicht!
Heb je toevallig ook een overzicht van welke baan het meest gebruikt wordt in totaliteit?
Deze website heeft statistieken van de meest gereden series https://www.iracingstats.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 12:49
Doubleoz schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:00:
[...]

[Afbeelding]
Ter aanvulling. Om waar voor je geld te hebben kun je ook voor een auto kiezen die je in meerdere series kunt gebruiken. Zoals TCR, GT3, BMW GT4, GTE en LMP2. Als er dan een week is waar je het circuit niet hebt, kun je wellicht wel in de andere serie met die auto rijden als die op een circuit rijdt dat je wel hebt..

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Laatst online: 15-09 12:25
Even hele stomme vraag die ik niet snel naar boven krijg met Google...

Voor je MPR heb je 4 races nodig in D om in aanmerking te komen voor C. Mogen dat 4 races in dezelfde week zijn, of moeten dat 4 verschillende weken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
william89 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:46:
Even hele stomme vraag die ik niet snel naar boven krijg met Google...

Voor je MPR heb je 4 races nodig in D om in aanmerking te komen voor C. Mogen dat 4 races in dezelfde week zijn, of moeten dat 4 verschillende weken zijn?
Dat kan volgens mij gewoon inderdaad, ik geloof dat ik alle benodigde races voor m'n C license afgelopen week gedaan heb.

Maar ja, nu heb ik C en kan ik nog geen keuze maken welke klasse nu precies te gaan rijden. Vanavond maar eens iRacing aanslingeren en kijken wat er nou echt aan "classes" is en wat de populariteit is e.d.

Op de iRacing website zelf vind ik het namelijk vrij lastig terug te vinden wat nou precies waarvoor benodigd is (en een hoop 404 pagina's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

gerard27 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:33:
[...]

Wat zijn precies je klachten als ik vragen mag ?
Pijn in mijn linkerbeen, vooral tijdens remmen. Wordt steeds erger naarmate ik langer rijd, en zo'n zondagavondsessie die om 19:30 begint tot 22:00 haal ik dus niet. Als ik 20:00 begin, en ik probeer echt op mijn houding te letten (zit ook erg gespannen achter het stuur merk ik) dan heb ik om 22:00 net m'n grens bereikt. Ook merk ik dat m'n linkervoet begint te tintelen na een tijdje.

Dus stoel al zoveel mogelijk naar achteren gekanteld (zie nu dat ik nog iets verder kan, gelijk gedaan!), heelplate opgehoogd, nu maar weer eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
R2D2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Dat kan volgens mij gewoon inderdaad, ik geloof dat ik alle benodigde races voor m'n C license afgelopen week gedaan heb.

Maar ja, nu heb ik C en kan ik nog geen keuze maken welke klasse nu precies te gaan rijden. Vanavond maar eens iRacing aanslingeren en kijken wat er nou echt aan "classes" is en wat de populariteit is e.d.

Op de iRacing website zelf vind ik het namelijk vrij lastig terug te vinden wat nou precies waarvoor benodigd is (en een hoop 404 pagina's)
Dank! Voor jou is dit interessant om te kijken wat populair is: https://www.iracingstats.com/season/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjello
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 12:35
Arfman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:56:
[...]

Pijn in mijn linkerbeen, vooral tijdens remmen. Wordt steeds erger naarmate ik langer rijd, en zo'n zondagavondsessie die om 19:30 begint tot 22:00 haal ik dus niet. Als ik 20:00 begin, en ik probeer echt op mijn houding te letten (zit ook erg gespannen achter het stuur merk ik) dan heb ik om 22:00 net m'n grens bereikt. Ook merk ik dat m'n linkervoet begint te tintelen na een tijdje.

Dus stoel al zoveel mogelijk naar achteren gekanteld (zie nu dat ik nog iets verder kan, gelijk gedaan!), heelplate opgehoogd, nu maar weer eens testen.
Dat tintelen heb ik aan mijn rechterbeen gehad en dat lag er bij mij aan dat ik iets te ver van de pedalen af zat, pedalen 1cm ofzo dichterbij gezet en geen last meer van gehad.

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:01
R2D2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Dat kan zeker :) Zodra je aan de vereiste races hebt voldaan en een SR van 4.0 (of hoger) hebt, ga je in het seizoen al een license omhoog. Zo kun je in een enkel seizoen van Rookie naar een A-license. Vier keer dezelfde race (qua series/baan) is dus geen probleem.

@Tjello Jij ook hier!? ;) Lang geleden! Ik heb het simracen weer opgepakt. Zou leuk zijn om weer eens online tegen je te kunnen rijden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Nielsracing op 19-01-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Tjello schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:06:
[...]

Dat tintelen heb ik aan mijn rechterbeen gehad en dat lag er bij mij aan dat ik iets te ver van de pedalen af zat, pedalen 1cm ofzo dichterbij gezet en geen last meer van gehad.
Hier hetzelfde gehad, afstand + de hoek van de pedalen aanpassen hebben bij mij enorm geholpen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nielsracing schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Dat kan zeker :) Zodra je aan de vereiste races hebt voldaan en een SR van 4.0 (of hoger) hebt, ga je in het seizoen al een license omhoog. Zo kun je in een enkel seizoen van Rookie naar een A-license. Vier keer dezelfde race (qua series/baan) is dus geen probleem.
Zo ben ik van Rookie naar C gegaan inderdaad in 2 weken tijd alleen zit je wel iedere keer met je MPR waar je aan moet voldoen.

Net de pagina gevonden op iRacing met wat meer info over de series + auto's en banen en ik denk dat het de IMSA Michelin Pilot Challenge gaat worden. Nu alleen nog even een wagen kiezen... Porsche of BMW. BMW lijkt de slimste te zijn omdat die ook nog in andere klassen wordt gebruikt als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
R2D2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Zo ben ik van Rookie naar C gegaan inderdaad in 2 weken tijd alleen zit je wel iedere keer met je MPR waar je aan moet voldoen.

Net de pagina gevonden op iRacing met wat meer info over de series + auto's en banen en ik denk dat het de IMSA Michelin Pilot Challenge gaat worden. Nu alleen nog even een wagen kiezen... Porsche of BMW. BMW lijkt de slimste te zijn omdat die ook nog in andere klassen wordt gebruikt als ik het goed heb.
Moo toch :). Ik ben nog een race verwijderd voor de verplichte MPR en ga dan naar A. In vier weken tijd van zero to hero :9.

Wat betreft de IMSA, over het algemeen wordt best netjes gereden (uitzonderingen daargelaten). Ik heb de BMW en de RSR getest en vond de BMW wat saai. Ik was out of the box ook een halve seconden sneller met de RSR dus de keus was snel gemaakt. Aangezien ik jarenlang niet heb gereden moest ik wel even wennen m.b.t. het pitten. In mijn eerste IMSA race was ik net te laat met de limiter en dus 45s straf. In de tweede race kwam ik na een half uur binnen vanaf P1, vergat ik de vinkjes uit te zetten van een bandenwissel waardoor ik bijna een Netflix serie kon kijken terwijl iedereen voorbij kwam... Rookie mistakes ;)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 15:12
Ik wil me graag even voorstellen aangezien ik nieuw ben in de iracing community!

Ik race inmiddels al flink wat jaartjes en dat is eigenlijk echt begonnen met Gran Turismo. Op de PS1 heb ik dat spel waarschijnlijk honderden uren gespeeld. Fantastisch dat racen, dat tunen etc. De liefde voor racespellen is altijd wel gebleven al heb ik er heel lang niet actief veel mee gedaan behalve af en toe casual een racespel spelen.
Dat veranderde een jaar of 3 geleden toen ik voor m'n verjaardag een stuur & pedalen vroeg en ik van m'n vrouw een playseat kreeg die ze op MP goedkoop op de kop had kunnen tikken. De liefde voor racespellen kwam gelijk weer terug. De afgelopen jaren deed ik dat altijd op de PS4 waarbij Project cars, assetto corsa maar vooral de F1 spellen redelijk wat tijd hebben ingenomen.

Eind vorig jaar vond ik dat de "test" of dit een hobby kon zijn voor me wel geslaagd was en wheel en pedalen geupgrade naar een fanatec Elite setje en ook gelijk een betere rig gemaakt. Ik was ook op zoek naar een nieuwe uitdaging in het racen en ben dus bij iracing uitgekomen. Sinds vorige week een aantal races gereden en tot nu toe erg enthousiast! Zie dat ik inmiddels ook geen rookie meer ben maar class D in road.

Weet nog niet goed op wat ik me ga focussen qua raceklasse behalve dat het zeker gewone road circuits zullen worden. Ovals en Dirt zijn niks voor mij.
Ik heb me inmiddels ook aangemeld bij de GoT-racing site en als ik wat meer geoefend heb zullen jullie me zeker een keer zien bij de races!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@Playa del C. @Swoesh Bedankt, ik heb ook gemerkt dat de pedalen anders afstellen wel tot verbetering heeft gezorgd in het verleden. Eerder kon ik maar een half uur rijden. Ik heb hoop dat met name het ophogen van de heelplate mij gaat helpen, ik merkte dat ik toch wel verkrampt zat tijdens het remmen.

@Martijndoes Welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
[...]

Lijkt me echt iets met doorbloeding probeer eens op te letten waar je druk punten zitten als je zit

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjello
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 12:35
Nielsracing schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:07:
[...]

@Tjello Jij ook hier!? ;) Lang geleden! Ik heb het simracen weer opgepakt. Zou leuk zijn om weer eens online tegen je te kunnen rijden :)
Zondag/maandag mee doen met de Porsches of op donderdag met de GT3 ;) Niels D toch?

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:14
Gisteren, ondanks dat ik de baan niet kende, proberen mee te doen, maar de concentratie was er niet en ik wilde niemands avond verpesten. Na lap 1 maar stilletjes vertrokken om niemands concentratie te breken.

Hopelijk deze week meer tijd om vooraf te oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Nielsracing schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:22:
[...]
Wat betreft de IMSA, over het algemeen wordt best netjes gereden (uitzonderingen daargelaten). Ik heb de BMW en de RSR getest en vond de BMW wat saai. Ik was out of the box ook een halve seconden sneller met de RSR dus de keus was snel gemaakt. Aangezien ik jarenlang niet heb gereden moest ik wel even wennen m.b.t. het pitten. In mijn eerste IMSA race was ik net te laat met de limiter en dus 45s straf. In de tweede race kwam ik na een half uur binnen vanaf P1, vergat ik de vinkjes uit te zetten van een bandenwissel waardoor ik bijna een Netflix serie kon kijken terwijl iedereen voorbij kwam... Rookie mistakes ;)
Ja alleen is IMSA Michelin Pilot Challenge met de Audi RS3, Porsche Cayman of BMW M4 (allemaal GT4 wagens) en dus niet de RSR, die is er pas vanaf de B class IMSA.

Overigens overkwam mij gister hetzelfde, bij uitrijden pits stond er iemand overdwars waar ik omheen moest, unsafe pit exit waardoor ik 30s penalty had, ga de volgende ronde meteen naar binnen en toen dus nogmaals een pitstop + die tijdstraf wat resulteerde in een ronde achterstand. Wel heel jammer want vervolgens had ik weinig problemen om met de "snelle jongens" mee te rijden (ik heb me zelfs bij een aantal nog van een ronde ontdaan in de laatste paar rondes toen de kopgroep uit elkaar viel) en had zonder die onnodige pitstop + tijdstraf er dus met alle gemak een top 5 klassering in gezeten. Maar ja shit happens ;)

Binnenkort de Cayman maar eens aanschaffen en er wat rondjes mee rijden op de circuits die ik al heb om dan het eerst volgende seizoen vanaf de start meteen mee te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Tjello schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:52:
[...]

Zondag/maandag mee doen met de Porsches of op donderdag met de GT3 ;) Niels D toch?
Yes ;)
Zal even kijken of ik tijd kan vrijmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
[...]
Pijn in mijn linkerbeen, vooral tijdens remmen. Wordt steeds erger naarmate ik langer rijd
Ik heb ook problemen met mijn linkerbeen gehad, helemaal bovenaan bij de heup (dus misschien is het de heup).

Maar ik heb toen de koppeling weggehaald en rem en gaspedaal zo geplaatst dat mijn benen helemaal recht naar voren steken en dus niet naar binnen of buiten. Dat was de oplossing.

Nu heb ik echter last van een spier in mijn linkerarm :/ . Ik heb de ffb al verlaagd (en ik heb niet eens een DDW). Het lijkt vooral erger te worden als ik de Porsche Cup rij, omdat ik met die auto veel actiever en intensiever aan het sturen ben dan met bijvoorbeeld de Indy Pro. Daarom rij ik nu ook even wat minder met de Porsche en heb ik een paar league sessie overgeslagen.

Tijd voor een personal trainer, zoals Sebastian Job heeft. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MDenessen op 19-01-2021 14:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:14
Het wordt met al die kwaaltjes wel heel duidelijk dat sim racers gemiddeld ouder zijn dan de gemiddelde gamer :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

SlaadjeBla schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:58:
Het wordt met al die kwaaltjes wel heel duidelijk dat sim racers gemiddeld ouder zijn dan de gemiddelde gamer :D
Hey, ik ben nog maar 43 ... oh.

Probleem is natuurlijk dat voor simracen pas tijd en geld is als je ouder bent, maarja, dan wordt je weer ingehaald door je lichaam ... grmbl de grmbl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
SlaadjeBla schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:11:
Gisteren, ondanks dat ik de baan niet kende, proberen mee te doen, maar de concentratie was er niet en ik wilde niemands avond verpesten. Na lap 1 maar stilletjes vertrokken om niemands concentratie te breken.

Hopelijk deze week meer tijd om vooraf te oefenen.
Troost je Waatze. Het is mijn baan ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
R2D2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Ja alleen is IMSA Michelin Pilot Challenge met de Audi RS3, Porsche Cayman of BMW M4 (allemaal GT4 wagens) en dus niet de RSR, die is er pas vanaf de B class IMSA.
De Audi RS3 is een TCR wagen, dus niet dezelfde klasse als de BMW & Porsche.
IMSA Michelin is dus ook multiclass racen, waarbij in de GT4 klasse 2 wagens rijden, maar TCR is enkel Audi.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jenssteeno
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-01-2021
Hallo,

Nieuwe gebruiker:

Iracing/naam:Jens Steeno
Regio: Leuven, Belgie

Net begonnen met Iracing en happig naar nieuwe informatie omtrend deze sim :)

groet,
Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Welkom Jens! Wat wil je zoal weten? Er staat onwijs veel informatie in de topicstart: iRacing 2016-2021

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Arfman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:20:
Welkom Jens! Wat wil je zoal weten? Er staat onwijs veel informatie in de topicstart: iRacing 2016-2021

Arjan, zorg wel even dat je hem verwijst naar de juiste pagina :+ De topic start is zo goed als leeg maar de informatie is geactualiseerd en bijgewerkt op onze website: https://www.got-racing.eu/?cat=68

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
JPM85 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:22:
[...]

De Audi RS3 is een TCR wagen, dus niet dezelfde klasse als de BMW & Porsche.
IMSA Michelin is dus ook multiclass racen, waarbij in de GT4 klasse 2 wagens rijden, maar TCR is enkel Audi.
Ook nog iets om rekening mee te houden dus. Denk dat het de Porsche gaat worden, schijnt in het begin niet geweldig te zijn geweest maar inmiddels sterk verbeterd naar wat ik er over lees.

Komende weken dus nog maar wat iRating sprokkelen in de global Mazda MX5 (dat is me afgelopen weken namelijk redelijk af gegaan) en dan in het nieuwe seizoen de overstap maken naar de Cayman.

Heb ik het trouwens goed begrepen dat er tijdens de GOT events (zal voor mij voorlopig alleen de practices zijn) wel gewoon met een RSR gereden kan worden zonder dat je daarvoor de benodigde licentie nodig hebt? De races zal ik voorlopig nog even mijden om niemand in de weg ge rijden maar tijdens een practice zo af en toe eens wat anders rijden kan ook best leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenssteeno
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-01-2021
Arfman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:20:

Thanks!
Ik heb nog geen extra wagens/tracks aangekocht en vroeg me af waarmee het beste te beginnen? Ik zou graag op termijn wel GT3/Formule-cars willen rijden maar weet niet goed of dit de beste keuze is.

had al gehoord dat de skippy -car (ist dit de skip barber formula 2000? ) een goede keuze is voor wat extra ervaring op te doen.

Nog een extra vraag: worden er in deze community "events" of dergelijke gehost waar iedere member zich kan voor inschrijven? Zou me heel amusant lijken :)

Groet,
Jens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:28
R2D2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:30:
[...]

Ook nog iets om rekening mee te houden dus. Denk dat het de Porsche gaat worden, schijnt in het begin niet geweldig te zijn geweest maar inmiddels sterk verbeterd naar wat ik er over lees.

Komende weken dus nog maar wat iRating sprokkelen in de global Mazda MX5 (dat is me afgelopen weken namelijk redelijk af gegaan) en dan in het nieuwe seizoen de overstap maken naar de Cayman.

Heb ik het trouwens goed begrepen dat er tijdens de GOT events (zal voor mij voorlopig alleen de practices zijn) wel gewoon met een RSR gereden kan worden zonder dat je daarvoor de benodigde licentie nodig hebt? De races zal ik voorlopig nog even mijden om niemand in de weg ge rijden maar tijdens een practice zo af en toe eens wat anders rijden kan ook best leuk zijn.
Dit seizoen rijden we met de Porsche 911 GT3 Cup car op de zondag en de maandag. Op de donderdag volgen we het schema van de VRS GT3 serie. De RSR wordt dit seizoen niet gebruikt.
Ieder seizoen volgen we een andere officiële serie. Dezelfde auto's als de serie en op de baan die die week op het programma staat. Tot dit seizoen was het 1 serie met races op de zondag en de maandag, maar sinds dit seizoen hebben we dus een tweede serie erbij op de donderdag.
We zijn nu halverwege het seizoen. Als eind februari/begin maart het nieuwe seizoen van start gaat zullen we als community weer een nieuwe klasse kiezen.

Aanvulling: in de league races gelden de SR beperkingen van de officiële serie niet. Dus als we het schema van een A-serie volgen, kun je ook met een C-licentie meerijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Session30 op 19-01-2021 17:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
jenssteeno schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:47:
[...]

Thanks!
Ik heb nog geen extra wagens/tracks aangekocht en vroeg me af waarmee het beste te beginnen? Ik zou graag op termijn wel GT3/Formule-cars willen rijden maar weet niet goed of dit de beste keuze is.

had al gehoord dat de skippy -car (ist dit de skip barber formula 2000? ) een goede keuze is voor wat extra ervaring op te doen.

Nog een extra vraag: worden er in deze community "events" of dergelijke gehost waar iedere member zich kan voor inschrijven? Zou me heel amusant lijken :)

Groet,
Jens
De Skip Barber is inderdaad een hele leuke klasse om mee te beginnen, absolute aanrader als je net begint. De GT3 is ook een erg populaire klasse om in te rijden.

Om op je laatste vraag antwoord te geven, zie ook: https://www.got-racing.eu/?cat=68 en dan bij community faciliteiten. Om mee te doen moet je jezelf alleen wel even aanmelden bij onze league (https://members.iracing.c.../LeagueView.do?league=164

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• aadjuh102
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-09 09:23
Hallo mede simracers,

Ik kom mij zoals gewenst even voorstellen.
Ik ben Adri Kerstens.
27 jaar en woon in Nieuw-Amsterdam.
Nu ben ik al 2 weekjes aan het simracen en vind het geweldig. Nu al aan het kijken welke simrig ik wil aanschaffen om de ideale zit positie te krijgen.

Ik zou het gezellig vinden om met mensen samen te praten etc over het racen. Dus daarom meld ik mij ook aan bij got racing.

Ik hoop vele te zien op de baan 🙋🏻‍♂️

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Laatst online: 02-06 21:58
Ik ben maandagavond in de practice maar afgehaakt .Circuit was erg gaaf maar wel lastig .Ik had zondagmiddag de practice gejoined met een Vrs set-up en ondanks dat we daar met Got al eens gereden hadden ging het werkelijk voor geen meter en ben snel gestopt uit ergernis.Maandagavond de practice weer gejoined en wat rondjes geprobeerd met de Vrs set-up .Overal achterstevoren met remmen of insturen .Na wat veranderingen aan de set-up ging het stukken beter en was de auto te behappen voor me .Rijden ging niet eens zo heel verkeerd , maar toen ik probeerde om wat te verbeteren was ik hem weer kwijt en gezien het verschil in rondetijd baalde ik zo dat ik maar gestopt ben .Op de een of andere manier lijk ik ondanks alle tips en hulp , zelfs met Vrs niet beter/sneller te worden en zelfs langzamer lijkt het.Waarschijnlijk ben ik te veeleisend / ongeduldig .
Maar goed , op naar de volgende 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Laatst online: 01-07-2024
JPM85 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:26:
[...]

Deze website heeft statistieken van de meest gereden series https://www.iracingstats.com/
Wat ik eigenlijk bedoelde was in hoeveel series iedere baan voorkomt.
Ik kan mij voorstellen dat iemand met nog weinig content op die manier wat goedkoper verschillende series kan proberen, met het kopen van minimale content.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Ernsthx schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:25:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat iemand met nog weinig content op die manier wat goedkoper verschillende series kan proberen, met het kopen van minimale content.
Ik snap je punt, alleen verandert dat natuurlijk elke 12 weken. Maar zit vast een algoritme in dat ze de populaire tracks erin houden?

Hoe zit dat eigenlijk met Series zelf? Ik ben net gestart in Ferrari 488 GT3 fixed (D). Bestaat de kans dat deze serie na dit seizoen (dus over enkele weken) bijvoorbeeld verdwijnt? Of wordt zoiets aangekondigd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
Ernsthx schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 21:25:
[...]

william89 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:49:
[...]

Ik snap je punt, alleen verandert dat natuurlijk elke 12 weken. Maar zit vast een algoritme in dat ze de populaire tracks erin houden?

Hoe zit dat eigenlijk met Series zelf? Ik ben net gestart in Ferrari 488 GT3 fixed (D). Bestaat de kans dat deze serie na dit seizoen (dus over enkele weken) bijvoorbeeld verdwijnt? Of wordt zoiets aangekondigd?
Om jullie beide maar gelijk te voorzien van een antwoord :*)

Elke serie heeft in principe zijn eigen regels hoe het seizoen tot stand komt.
De meeste series hebben een vertegenwoordig op het forum die voor zijn serie een poll opzet voor de track vote. Vaak zijn aan deze vote regels verbonden, dat ze bijvoorbeeld tracks niet langer dan 3 seizoenen erin laten, tracks in bepaalde buckets verdelen of dat er rekening gehouden wordt met Noord-Amerika vs. rest van de wereld (IMSA Sportscar bijvoorbeeld).
Daarnaast zal je bij een special event, zoals dit weekend de 24h van Daytona, zien dat deze vast in het schema komt. In dit geval bij het IMSA Sportscar schema. Maar als we naar LeMans gaan, dan zal je deze in het EES schema zien.

Qua veel voorkomende tracks zou je ook op https://iracing-week-planner.tmo.lol/ kunnen kijken. Deze wordt vaak z.s.m. in het nieuwe seizoen geupdate, zodat je kan zien welke tracks in welke week voorkomen.

Veel voorkomende tracks zijn heel erg afhankelijk van de serie, daarvoor kan je het altijd het beste de iRacing forums raadplegen en kijken in de online documenten welke bijgehouden worden door de vertegenwoordigers. Daar wordt de track roulatie in bijgehouden en kan je dus zien welke tracks het volgende seizoen niet terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Helder @JPM85 !

En de serie zelf? Hoe weet je of deze blijft bestaan, of waar is dat van afhankelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
william89 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:06:
Helder @JPM85 !

En de serie zelf? Hoe weet je of deze blijft bestaan, of waar is dat van afhankelijk?
Dat weet niemand, behalve iRacing :9
Afgelopen paar seizoenen zijn er redelijk wat 'kleine' roulaties geweest.

Als voorbeeld;
De Ferrari GT3 fixed is de BMW 12.0 cup geworden met de BMW M8. Hierna is de BMW 12.0 cup overgegaan naar de BMW M4 GT4, bij de lancering daarvan. Eind 2020 kregen we ineens de Ferrari GT3 fixed terug met de Audi TCR cup erbij. Zo zulllen ze altijd wijzigingen blijven houden op basis van de auto's die in de sim komen en de participatie in de verschillende series.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• B Tender
  • Laatst online: 15:45
Imac2011 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:28:
Ik ben maandagavond in de practice maar afgehaakt .Circuit was erg gaaf maar wel lastig .Ik had zondagmiddag de practice gejoined met een Vrs set-up en ondanks dat we daar met Got al eens gereden hadden ging het werkelijk voor geen meter en ben snel gestopt uit ergernis.Maandagavond de practice weer gejoined en wat rondjes geprobeerd met de Vrs set-up .Overal achterstevoren met remmen of insturen .Na wat veranderingen aan de set-up ging het stukken beter en was de auto te behappen voor me .Rijden ging niet eens zo heel verkeerd , maar toen ik probeerde om wat te verbeteren was ik hem weer kwijt en gezien het verschil in rondetijd baalde ik zo dat ik maar gestopt ben .Op de een of andere manier lijk ik ondanks alle tips en hulp , zelfs met Vrs niet beter/sneller te worden en zelfs langzamer lijkt het.Waarschijnlijk ben ik te veeleisend / ongeduldig .
Maar goed , op naar de volgende 8)
Het valt mij op dat je best wel gericht bent op de setup-kant van de zoektocht naar meer snelheid en consistentie. Volgens mij is het al eerder gezegd... Maar ik zou mijn tijd als ik jou was met name besteden aan het experimenteren / ontwikkelen van mijn rij-input (remmen / gasgeven / sturen / schakelen) en wat minder aan het experimenteren / ontwikkelen van setups.

Als een bepaalde combinatie van gas/rem/stuur niet werkt bij setup A, werkt het waarschijnlijk ook niet bij setup B. Het al dan niet telkens spinnen in een bocht is aanzienlijk makkelijker te verhelpen door anders te rijden dan om het eruit te tunen. Ik kijk m'n eigen crashes en spins bijna altijd terug ter lering en vermaak.. Wat deed ik verkeerd, wat had ik anders kunnen doen. Soms doe ik ogenschijnlijk niets fout, mooie lijn, nette reminput, etc., maar vraag ik simpelweg teveel van de auto, wil ik met een snelheid door die bocht waar die auto niet voor gemaakt is.

Zolang je geen 10 rondjes binnen 3 tienden kunt rijden is het effect van 'setup' bovendien vrij lastig te meten, dan kan die snelle ronde, of die ronde waarin je niet spint, evengoed het effect zijn van 'toevallig' een erg lekkerere ronde rijden i.p.v. een superieure setup.

Van de drie seconden die tussen ons stervelingen en de aliens van deze wereld zitten ga je (en ik en iedereen) de eerste 2,6 seconde vinden door simpelweg beter te rijden. De laatste 0,4 seconde zit hem in setup. Die laatste 0,4 seconde ga je echter niet automatisch 'krijgen' met de setup van die alien, je hebt er tot op zekere hoogte ook de skill van die alien voor nodig.
Het lastige aan de zogenoemde 'snelle' setups is ten slotte dat ze in lang niet alle gevallen heel prettig, voorspelbaar of veilig rijden. Ze zijn primair gemaakt om snél te zijn, niet om je in de gelegenheid te stellen om consistent te zijn.

^Bovenstaande is opbouwend bedoeld!! Ik ben net als jij (en net als iedereen denk ik) bezig met een zoektocht om sneller (en consistenter) te worden, en merk als ik naar mezelf kijk dat ik grotere stappen maak als ik 'gewoon' de VRS-setup pak, daar eigenlijk verder niet meer naar omkijk, en het oefenen vervolgens richt op mijzelf. 'Vroeger' was ik veel meer met mijn setup bezig, enerzijds omdat het gewoon super interessant is, en anderzijds omdat het een makkelijke weg naar meer snelheid lijkt, maar daar ben ik vanaf gestapt. Als ik spin (wat nog regelmatig gebeurd hoor!!) stel ik mezelf simpelweg de vraag 'wat kan ik anders doen' ipv 'wat kan ik veranderen in de setup'. :)

EDIT
Wat dat betreft is de route die je met VRS hebt ingeslagen (met die grafiekjes) denk ik wel de goede! Die is meer gericht op jezelf, je rijstijl, de vraag 'wat kan ik beter doen'. Houd daarbij in gedachte dat het geen schande is wanneer je overal nog nét iets eerder remt, iets rustiger aandoet als die VRS-gasten. Rome is ook niet in één dag gebouwd :)

[ Voor 4% gewijzigd door B Tender op 20-01-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 11:15
Stuurtje kaduuk. Net een paar weken geoefend voor de Daytona 24 en nu kapt ie er mee :'(

Iemand een aanradertje voor ongeveer 600 euro?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
Helemaal met @B Tender eens, als ik de sprint setup pak met wing op 9 zit ik meestal binnen .3 van andere setups maar dit rijd vaak wel een stukje makkelijker. Heb al meerdere weken dit seizoen gereden met die sprint setup.

Het is al moeilijk genoeg om deze auto op de baan te houden en consistent te rijden, het domste wat je dan kunt doen is nog meer variabelen gaan veranderen iedere keer dat je instapt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 08:57
bluuuurgh schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:30:
Stuurtje kaduuk. Net een paar weken geoefend voor de Daytona 24 en nu kapt ie er mee :'(

Fanatec Clubsport Wheel Base V2.5 Nieuw Xbox One PC
€ 450,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Nog een Stuurtje erbij en je hebt voor rond de 600 een mooi setje

Zoiets misschien
Fanatec Clubsport steering wheel formula Carbon
€ 240,00

[ Voor 17% gewijzigd door dozo71 op 20-01-2021 10:42 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
bluuuurgh schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:30:

http://www.thrustmaster.com/nl_NL/producten/ts-pc-racer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-09 09:32
Hi,

Ik zou graag jullie mening willen.

Ik ben pas begonnen met iracing en heb bijna mijn D licentie. Graag wil ik naar de GT klasse. De formule klasse vind ik ook wel wat omdat ik f1 fan ben.

Ik hoor overal wisselende verhalen. Of de skippy of de ferrari 488. Het voordeel van de Ferrari is dat je direct gt klasse kan gaan rijden en dat je niet heel veel banen hoef te kopen voor het seizoen.

De skippy schijnt ook een echt leuke klasse te zijn, en leer je goed te rijden, alleen moet je daarvoor volgens mij weer heel veel banen kopen voor het seizoen.....

What to do....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Tamegotchi schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:51:
Hi,

Ik ben pas begonnen met iracing en heb bijna mijn D licentie. Graag wil ik naar de GT klasse. De formule klasse vind ik ook wel wat omdat ik f1 fan ben.

Ik hoor overal wisselende verhalen. Of de skippy of de ferrari 488. Het voordeel van de Ferrari is dat je direct gt klasse kan gaan rijden en dat je niet heel veel banen hoef te kopen voor het seizoen.

De skippy schijnt ook een echt leuke klasse te zijn, en leer je goed te rijden, alleen moet je daarvoor volgens mij weer heel veel banen kopen voor het seizoen.....

What to do....
Dat is voor iedereen anders, dus er is geen enkel goed antwoord.

Ik heb 2 weken Skippy gedaan omdat toen ik begon de serie op Zandvoort reed, en ik dit heel graag mee wilde pakken. 10-12 races op Zandvoort gedaan, daarna nog 3-4 op Belle Isle en toen was ik er wel klaar mee. Wilde mij voor gaan bereiden op de GTE en LeMans, dus toen de switch gemaakt naar IMSA.

Dat heeft mij toen wel flink wat leergeld (iRating) gekost in het begin, maar uiteindelijk komt iedereen terecht qua snelheid bij tegenstanders waar je dan hoort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22

Niellie41

[object Object]

Race day! Vanavond is de eerste race van het nieuwe Virtual Oval seizoen.

Het seizoen wordt afgetrapt met een loterij: racen op Daytona International Speedway. "Plate racing" is close, spannend, tactisch, maar ook een kwestie van geluk hebben.

Heel tof om een aantal namen van GoT te zien. Door het groeiende aantal deelnemers hebben sinds vorig jaar twee splits geïntroduceerd. Helaas rijden we niet met zijn allen bij elkaar in de split. Misschien volgend seizoen. :)

Class B Pro
@The_FrankO
@Niellie41

Class B
@DarkPino
@BobvK
@Phydomir
@iXiro
@Alarisico

Ik zie dat de Class B Pro split vanavond wordt gestreamd met Duits commentaar:

Vorig seizoen had een Spaanse groep de Class B split gestreamd, maar ze hebben nu nog niets ingepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:32

Phydomir

Dennis

Niellie41 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:20:

Het seizoen wordt afgetrapt met een loterij: racen op Daytona International Speedway. "Plate racing" is close, spannend, tactisch, maar ook een kwestie van geluk hebben.

Heel tof om een aantal namen van GoT te zien. Door het groeiende aantal deelnemers hebben sinds vorig jaar twee splits geïntroduceerd. Helaas rijden we niet met zijn allen bij elkaar in de split. Misschien volgend seizoen. :)

Class B Pro
@The_FrankO
@Niellie41

Class B
@DarkPino
@BobvK
@Phydomir
@iXiro
@Alarisico
Ben benieuwd. Ga deze races hetzelfde in als de NiS series. Half uurtje oefenen en we zien wel waar het schip strand. Vanavond hiervoor op TS?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• doubleapex
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-08 12:12
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee maar heb me nu toch ook maar eens aangemeld. Ik ben 48 jaar en woon in Vleuten

Irl race ik sinds 2004 op motoren. Komend seizoen gaat dat er helaas niet van komen waardoor ik afgelopen weken met Sim racing ben begonnen. Daar heb een gebruikte TR300rs GT voor gekocht en een playseat challenge.

Omdat iRacing de beste sim schijnt te zijn, is dat de enige waarop ik nu actief ben. Afgelopen week het rookie stadium doorlopen en nu de eerste kennismaking met Skip Barber op het circuit van Zolder. Op zoek naar leuke plekken om the racen kwam ik hier uit.

Hopelijk tot binnenkort op het circuit!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
B Tender schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Het valt mij op dat je best wel gericht bent op de setup-kant van de zoektocht naar meer snelheid en consistentie. Volgens mij is het al eerder gezegd... Maar ik zou mijn tijd als ik jou was met name besteden aan het experimenteren / ontwikkelen van mijn rij-input (remmen / gasgeven / sturen / schakelen) en wat minder aan het experimenteren / ontwikkelen van setups.

Als een bepaalde combinatie van gas/rem/stuur niet werkt bij setup A, werkt het waarschijnlijk ook niet bij setup B. Het al dan niet telkens spinnen in een bocht is aanzienlijk makkelijker te verhelpen door anders te rijden dan om het eruit te tunen. Ik kijk m'n eigen crashes en spins bijna altijd terug ter lering en vermaak.. Wat deed ik verkeerd, wat had ik anders kunnen doen. Soms doe ik ogenschijnlijk niets fout, mooie lijn, nette reminput, etc., maar vraag ik simpelweg teveel van de auto, wil ik met een snelheid door die bocht waar die auto niet voor gemaakt is.

Zolang je geen 10 rondjes binnen 3 tienden kunt rijden is het effect van 'setup' bovendien vrij lastig te meten, dan kan die snelle ronde, of die ronde waarin je niet spint, evengoed het effect zijn van 'toevallig' een erg lekkerere ronde rijden i.p.v. een superieure setup.

Van de drie seconden die tussen ons stervelingen en de aliens van deze wereld zitten ga je (en ik en iedereen) de eerste 2,6 seconde vinden door simpelweg beter te rijden. De laatste 0,4 seconde zit hem in setup. Die laatste 0,4 seconde ga je echter niet automatisch 'krijgen' met de setup van die alien, je hebt er tot op zekere hoogte ook de skill van die alien voor nodig.
Het lastige aan de zogenoemde 'snelle' setups is ten slotte dat ze in lang niet alle gevallen heel prettig, voorspelbaar of veilig rijden. Ze zijn primair gemaakt om snél te zijn, niet om je in de gelegenheid te stellen om consistent te zijn.

^Bovenstaande is opbouwend bedoeld!! Ik ben net als jij (en net als iedereen denk ik) bezig met een zoektocht om sneller (en consistenter) te worden, en merk als ik naar mezelf kijk dat ik grotere stappen maak als ik 'gewoon' de VRS-setup pak, daar eigenlijk verder niet meer naar omkijk, en het oefenen vervolgens richt op mijzelf. 'Vroeger' was ik veel meer met mijn setup bezig, enerzijds omdat het gewoon super interessant is, en anderzijds omdat het een makkelijke weg naar meer snelheid lijkt, maar daar ben ik vanaf gestapt. Als ik spin (wat nog regelmatig gebeurd hoor!!) stel ik mezelf simpelweg de vraag 'wat kan ik anders doen' ipv 'wat kan ik veranderen in de setup'. :)

EDIT
Wat dat betreft is de route die je met VRS hebt ingeslagen (met die grafiekjes) denk ik wel de goede! Die is meer gericht op jezelf, je rijstijl, de vraag 'wat kan ik beter doen'. Houd daarbij in gedachte dat het geen schande is wanneer je overal nog nét iets eerder remt, iets rustiger aandoet als die VRS-gasten. Rome is ook niet in één dag gebouwd :)
100% mee eens. Om hier nog aan toe te voegen: Elke keer na 1 of 2 ronden van setup switchen zorgt er ook voor dat je steeds met koude/verse banden naar buiten komt. De balans kan na deze initiële ronden erg veranderen en met die 'andere' balans zul je de race moeten doen. Wat @Swoesh dus zegt: lekker die wing op 9 met de Sprint Setup, daar de hele avond niet meer mee klooien, en asfalt vreten. Dat is de snelste manier om sneller te worden.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
dozo71 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:37:
[...]

Fanatec Clubsport Wheel Base V2.5 Nieuw Xbox One PC
€ 450,00

Nog een Stuurtje erbij en je hebt voor rond de 600 een mooi setje

Zoiets misschien
Fanatec Clubsport steering wheel formula Carbon
€ 240,00
Ik weet dat de intentie goed is maar hiervoor hebben we andere topics: https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/123

Daarnaast is het volgens mij ook niet toegestaan volgens het beleid van Tweakers om verwijzingen naar Marktplaats te maken.

Dus tip @bluuuurgh om in dat topic eens te gaan kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Doubleoz op 20-01-2021 15:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 11:15
Sorry luitjes :) maar thanks voor de response. Als iemand nog aan de 24h van daytona mee wil doen en geen team heeft stuur mij een berichtje. Mijn team komt nu natuurlijk iemand te kort. We zijn oorspronkelijk met z'n vieren. Gemiddeld 1:42 laag rondetijden in de porsche gte.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Zelf ben ik nu bezig om de Ferarri 488 GT3 onder de knie te krijgen. Nu bekeek ik dit filmpje YouTube: Circuit Guide - Summit Point Raceway 1:08.971 | iRacing | Ferrari 48... en zie dat diegene het rempedaal volledig intrapt. Je ziet dan ook paarse lampjes tevoorschijn komen wat meen ik de ABS is?. Zelf probeerde ik te vermijden dat de ABS inschakelt. Maar wat is eigenlijk best practice hierin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
Waterkoker schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:05:
Zelf ben ik nu bezig om de Ferarri 488 GT3 onder de knie te krijgen. Nu bekeek ik dit filmpje YouTube: Circuit Guide - Summit Point Raceway 1:08.971 | iRacing | Ferrari 48... en zie dat diegene het rempedaal volledig intrapt. Je ziet dan ook paarse lampjes tevoorschijn komen wat meen ik de ABS is?. Zelf probeerde ik te vermijden dat de ABS inschakelt. Maar wat is eigenlijk best practice hierin?
Als ik GT3 rijdt, probleem ik nooit 100% te remmen (anders is het meestal panic brake...). Volgens mij zorgt het ervoor dat je banden warmer worden met ABS, iets wat je eigenlijk niet wilt en ook sneller slijten. Dat het paarse lampje brand is opzich geen probleem, ABS mag wel een beetje inkicken, maar 100% brake force is niet de beste manier.
Als je kijkt naar de VRS telemetry of bij andere streams (dan suzuki, dave cameron) zie je dat zij bijna nooit 100% brake force gebruiken.
Mijn advies is dan ook om dit niet te doen, maar eerder rond 80% bij normaal remmen zitten bij GT3. Dat is mijn referentie punt een beetje.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Imac2011
Bedankt voor de input weer ,
veel verander ik zelf niet aan een set-up overigens , brake bias , arb voor / achter en wing , dat is het . .En niet elke 2 rondjes veranderen , snap ik ook echt wel , koude bandjes etc.
Zoals ik al eerder aangegeven heb , zie ik met behulp van Vrs ook waar ik er naast zit / het laat liggen en dat is minimaal meestal , maar scheelt enorm veel tijd .Vaak kijk ik tijdens practice mee met de snelle mannen merk dan dat aantal dingen toch vertekenen qua rempunten etc.
Paar tienden in de meeste bochten en vaak 1 of 2 bochten waar het zelfs 6-8 tienden is , lastig zat om die tienden weg te werken , is natuurlijk ook het moeilijkste van het racen.En dan helemaal in zo'n veld met razendsnelle tweakers die bijna allemaal vooraan in de top splits rijden :)
Mijn equipment is het afgelopen jaar behoorlijk verbeterd , niet in het minst door de pedalset die lekker aanvoeld , goed stuur en eindelijk een goede stoel .Nu maar blijven werken aan het zelf beter worden :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joc6iHcL3Ptrr6T6dnfXF7nPung=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KrzUIqTggL510gXQEXkcOdnt.jpg?f=user_large

Aangezien @JoepW enkele weken geleden heeft aangekondigd een stap terug te doen in de GoT coördinatie en @Mithriel ook diezelfde keuze heeft gemaakt is besloten om de coördinatie groep uit te breiden. Sinds afgelopen weekend is @Ernsthx aan de coördinatie groep toegevoegd. We danken Emiel voor zijn bijdrage en wensen Ernst veel plezier!

De vaste coördinatie groep bestaat nu uit:
@Luckeh
@NickThissen
@Jimmy J.
@Blerf
@Ernsthx
@Doubleoz

Gezien de ervaring, netwerkrelaties en kennis van Joep zal hij op de achtergrond nog voor de coördinatie groep beschikbaar zijn maar zoals aangekondigd minder aan de voorkant.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Succes met coördineren heren! :)

Zelf eindelijk een uurtje tijd gehad om de rig te verherbouwen n.a.v. de tips hier. Stoel zo ver mogelijk achterover laten kantelen (ruimte voor de rig is eigenlijk net een paar cm te klein ...), pedalen hoger met de heelplate, dat voelde al een stuk beter aan. Paar rondjes gereden met de 911 op Snetterton en ik vond dat het stuur nu te hoog en iets te ver weg stond. Dat verandert (valt nog niet mee in je eentje) en nu zit ik _veel_ dichter op het stuur en is het stuur ook een stuk lager. Heb het gevoel dat ik veel meer controle nu heb en sneller kan reageren, en na een twintigtal rondjes ook nog geen last van mijn linkerbeen. Ben gematigd positief, nu kijken hoe het met langere sessies gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard27
Waterkoker schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:05:
Zou niet teveel naar deze persoon kijken. zijn rem techniek is totaal verkeert,(correcte manier van remmen ongeveer 80% in het begin dan rustig afbouwen naar trailbraking to aan de apex dan rusting weer op het gas)en zijn sturen ook hij rijdt elke bocht bijna met onderstuur door teveel te sturen. Voor een korte sprint race niet heel erg maar bij een vrs race zijn je banden binnen 5 ronden klaar

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
Ja inderdaad. Kan nog wel even een replay file van een van mijn races open en daar een ronde van recorden als je wilt!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aadjuh102
Tamegotchi schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:51:
Hi,

What to do....
Ah leuk nog een nieuweling. Ik heb zelf de 488 gt3 klasse gereden in men D licentie (vorige week).
Het is een lekker snel aanvoelende auto die voor mijn gevoel met een beetje oefenen goed te controleren was.
Mijn eigen ervaring was dat die erg lekker aanvoelde alleen gaan er wel veel mensen van rookie naar die classe met alle gevolgen van dien. Soms word je er af gereden omdat iemand totaal niet remt als er 4 autos overdwars de hele baan blokkeren. (Is denk ik inzicht)

Maar voor men gevoel fiets je in de 488 classe zo door je D Licentie heen.
Zit nu in de C licentie met se Radical SR8 en als je f1 fan bent zou je dat waarschijnlijk ook een leuke cup vinden. Lekker jankende v8 in de wagen en gaan met naar mijn gevoel veel grip en downforce.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Het maakt tegenwoordig niet meer uit in welke klasse je een race doet, het lijkt overal wel een gekkenhuis te zijn. Onder 2 moment opnames in IMSA (B klasse), waar in een 75 min race iedereen elke bocht gebruikt om elkaar aan te vallen, maar het is gewoon vaak raak in veel races. Blijkbaar heeft iedereen een "patience" sticker op zijn stuur nodig zoals Joshua Rogers

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2CWTVGi_vLeTtYg2Tz320cRM7c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b3CPs8JBPqyXwyfsZhtVqOT1.jpg?f=user_large

De start was al chaos, waarbij de leider van het GTE veld geen gat wilde laten naar de LMP2
Resultaat, 4 GTE's in het gras & 5 LMP's links en rechts. Ik kon er wonderwel doorheen rijden.
[Streamable: AT-cm_1015155017]

Later in de race denkt dhr. op p2 dat het slim is om na een spin gewoon te rejoinen. Schade zorgde ervoor dat ik terugviel naar p6.
[Streamable: 40810633100-offset-4330]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadjuh102
Oh dat is dus niet alleen in die classes.
Gister een mx5 cup op C class gereden maar dat blijft chaos.

Daarna dacht ik even lekker in de radical te stappen.
Was lekker opweg totdat p3 spinde en heel mooi rejoinde waar ik vol in de zijkant kwam en daardoor de pit in moest. En 13 de eindigde.

Maar vandaag weer nieuwe kansen. Even die irating en safety rating weer omhoog brengen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:34
Race 1 ging best oke, geen gekke dingen.

Race 2 starten we bijna 4 breed.
In T1 hoorde ik 3 breed, dus de/een Ferrari ruimte willen geven en zelf het gras meepakken...
Daarna nog een Kvyat actie in T2 (geen probleem, ging niet expres!)
en een bocht gemist door draaien aan stuur knoppen ipv stuur zelf }:|
Niet mijn race

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Sorry heren voor mijn gekloot bij de start in race2 , ik was aan de late kant met brandstof instellen voor de pitstop .Ik raakte een verkeerde toets aan (op de tast in vr ) en had ineens een groot pop up scherm in mijn vr , zag niks meer.Vandaar dat ik remde / bleef staan .
Hartstikke lekker gereden eigenlijk , lag zelfs even 9e tot ik in turn 2 de bocht verknalde en het hele grasveld over gleed en Raymond in de zijkant torpedeerde , nogmaals sorry Raymond.Daarna met schade vroeg gepit en concentratie kwijt .Paar keer in de kant gezeten en uiteindelijk 3 bochten voor de finish lege tank . 8)7
Wel erg lekker gereden , leuk baantje en lag me op zich wel , vers set-up was ook prima.
En weer op naar de volgende 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-09 09:32
Hey!

Goed om te horen!

Ik denk dat ik idd voor de 488 ga thx!

See you on track!
aadjuh102 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:42:
[...]

Ah leuk nog een nieuweling. Ik heb zelf de 488 gt3 klasse gereden in men D licentie (vorige week).
Het is een lekker snel aanvoelende auto die voor mijn gevoel met een beetje oefenen goed te controleren was.
Mijn eigen ervaring was dat die erg lekker aanvoelde alleen gaan er wel veel mensen van rookie naar die classe met alle gevolgen van dien. Soms word je er af gereden omdat iemand totaal niet remt als er 4 autos overdwars de hele baan blokkeren. (Is denk ik inzicht)

Maar voor men gevoel fiets je in de 488 classe zo door je D Licentie heen.
Zit nu in de C licentie met se Radical SR8 en als je f1 fan bent zou je dat waarschijnlijk ook een leuke cup vinden. Lekker jankende v8 in de wagen en gaan met naar mijn gevoel veel grip en downforce.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36

GK86

Heusinkveld Engineering

Gisteravond 2 mooie races gereden op Oran park.

Na van de week met de McLaren te hebben getest, gister alsnog de oude trouwe Ferrari gepakt die mij beter ligt.

In de kwali kon ik P4 pakken, ondanks dat het niet zo'n best rondje was. Het hielp natuurlijk ook dat de opkomst redelijk laag was, ondanks dat was het een prima aantal, zeker voor deze baan ;)

Race1: Niet al te beste start, @Ruud Mulders kon mij voorbij, maar na een paar bochten zat ik er weer voor en kon ik jagen op @Jan Hein . Tijdens de jacht verlaten @Linc & Sander het strijdtoneel. Maar ik heb hetzelfde tempo als Jan Hein en kan volgen, maar niet aanvallen. P2 is mijn deel.

Race2: Betere start, maar iets te agressief van mijn kant. Excuus aan Youri voor het contact op het rechte stuk. Ondanks het contact kon ik in het rechte spoor blijven (Youri ook gelukkig) en de weg vervolgen. Voor het aanremmen van de 2e bocht zie ik nog 3 auto's verdwijnen door een Lambo die helaas net een strookje gras/grind meepakt en samen met 2 anderen van de baan gaan.

Toen achter mijn teamgenoot Jeroen, ik kon er niet voorbij op eigen kracht, en na flink wat ronden liet hij me er voorbij op het rechte stuk. Daarna jagen op Patrick, ik kon er naar toe, maar ik kon nergens een inhaalactie plaatsen. In mijn jacht maak ik nog een foutje waardoor @Linc en Sander mij voorbij kunnen.
Tijdens de pitstops sessie komt Erik nog voor mijn neus terecht door een goede strategie en pace. P4 mijn deel.

Was leuk gister!

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Kan iedereen die de D24 gaat rijden en streamen even zijn link delen met me? :)
Kunnen we 1 grote lijst maken van teams en rijders met stream link: Google Doc

Ik heb even eerste opzet gemaakt :)
Dus even je team naam en dan stream namen er onder en linkjes.

*O* :9B

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
Blerf schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:39:
Kan iedereen die de D24 gaat rijden en streamen even zijn link delen met me? :)
Kunnen we 1 grote lijst maken van teams en rijders met stream link: Google Doc

Ik heb even eerste opzet gemaakt :)
Dus even je team naam en dan stream namen er onder en linkjes.

*O* :9B
Alles voor de views!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ook maar even kort mijn verslag van gisteravond. Ik kwam ongeveer 15min voor tijd op de server en de tijd die ik eerder deze week had besteed om met de GT3 daar te oefenen, daarvan was ik het gevoel op het begin volledig kwijt. In de kwalificatie ging mijn pace al iets omhoog maar moest uiteindelijk toch als 18e starten van de 20.

Race 1: ging erg lekker doordat ik mee kon rijden met de rest en daardoor kwam ik snel weer in de flow. Verschillende plekken gestegen doordat andere fouten maakte en zelf nog aantal auto's weten in te halen. Op gegeven moment reed ik op P10 achter @laforte. Die maakte een kleine fout bij de brug en toen bleek dat ik er niet langs kwam en achter hem aan wilde sluiten tikte ik hem van achteren toch net aan. Ik kon doorrijden maar @laforte verloor enkele plaatsen, nogmaals sorry! Uiteindelijk op P9 gefinished.

Race 2: gestart als 2e en bij bocht 1 was ik Jeroen die op P1 was gestart al voorbij. Ik kon een mooi gaatje opbouwen tot circa 1,5 seconde maar zag in de spiegels @GK86 en @SanVan al bij Jeroen pushen. Toen zij eenmaal voorbij Jeroen waren naderde ze ook al snel. Maar gelukkig kon ik beide heren achter me houden tot dat ik zelf een foutje maakte na het viaduct en @SanVan mij heel licht raakte (karma na race 1 haha). Race incident en kon hij weinig aan doen, maar ik ging rechtsaf de banden in en kon door met een scheef stuur maar verloor wel 30 - 45 sec. Daarna na mijn pitstop en fast repair achter @YouriVLD en Jeroen vast komen te zitten en als 9e gefinished.

Beter dan vooraf gedacht maar in race 2 had er wellicht een podium ingezeten. Wel een leuke avond gehad al is het inhalen op die track met een GT3 wel erg lastig.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Niellie41 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:20:

Class B Pro
@The_FrankO
@Niellie41

Class B
@DarkPino
@BobvK
@Phydomir
@iXiro
@Alarisico

Ik zie dat de Class B Pro split vanavond wordt gestreamd met Duits commentaar:
[YouTube: Class B Pro 2021/1 Lauf 1 @Daytona International Speedway]

Vorig seizoen had een Spaanse groep de Class B split gestreamd, maar ze hebben nu nog niets ingepland.
Ja, heb genoten tijdens de 1e race. Weinig gele vlaggen en behoorlijk goed rijgedrag. Helaas ook enkele mensen die gelijk beschuldigen ipv de replay te bekijken na de race. Ik kwam er ook achter als je niet in voorste pack rijdt of je hebt schade, de front row enorm snel is en je goed moet opletten wat ik even vergat toen ze mij op een lap zetten en ik nog in de bocht onderaan zat maar gelukkig ging t goed. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alibambam
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Hoi!

Mijn team heeft halsoverkop me in de steek gelaten voor Daytona 24.

Dus ik ben jammer genoeg dringend op zoek naar een gezellige groep voor slot 2 (13:00 GMT) die nog een GT3 (of GTE) driver zoekt. (de wagen maakt niet uit). In GT3 ben ik het meest betrouwbaar..

Men Irating is 1700, ik zal niet de snelste van de split zijn maar ik ben wel consistent en vooral veilig, mijn eerste doel is de auto veilig thuisbrengen.

Is er toevallig nog een team hier die iemand kan gebruiken voor een paar stints? Ik kan zaterdag ochtend of zondagvoormiddag zeker racen. Ik kan eventueel ook eentje doen in de vroege uren als er daar nog plekken zijn..

Hit me up!

Mvg,
Alibambam

gevonden!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Alibambam schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 20:25:
Hoi!

Mijn team heeft halsoverkop me in de steek gelaten voor Daytona 24.

Dus ik ben jammer genoeg dringend op zoek naar een gezellige groep voor slot 2 (13:00 GMT) die nog een GT3 (of GTE) driver zoekt. (de wagen maakt niet uit). In GT3 ben ik het meest betrouwbaar..

Men Irating is 1700, ik zal niet de snelste van de split zijn maar ik ben wel consistent en vooral veilig, mijn eerste doel is de auto veilig thuisbrengen.

Is er toevallig nog een team hier die iemand kan gebruiken voor een paar stints? Ik kan zaterdag ochtend of zondagvoormiddag zeker racen. Ik kan eventueel ook eentje doen in de vroege uren als er daar nog plekken zijn..

Hit me up!

Mvg,
Alibambam
Hier staat een personeelsadvertentie :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Swoesh
Clip van 2:57 is vanuit mijn auto, vanuit de tv/chopper view zie je pas echt goed hoe close dat allemaal was. De nummer 8 finishte op 0.872. Heb nu wel een beetje spijt dat ik heb gelift voor de 1 na laatste bocht.

https://streamable.com/zzsqwv
https://streamable.com/nigpm5

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Dacht even een mooie lijst te maken van alle teams en streamers van het komende weekend.

Team: The Apex Missers ( auto 1 )
Martijn
www.twitch.tv/theapexmissers
Joeri
www.twitch.tv/apexmissers_jpm85
Jhonny
www.twitch.tv/apexmissers_johnnykoning
Joeri S
www.twitch.tv/flipflopracing
Sven
www.twitch.tv/sven_racing

Team: The Apex Missers Blue ( auto 2 )
Porsche RSR
Livestream:
www.twitch.tv/apexmissers_ourplayground

Jasper
Edwin
Ben
Rob

Team: DWS- Endurance (RED)
Auto: BMW M4 GT3
Richard
https://www.twitch.tv/elite951turbo
Adje

Wie rijden er nog meer? wel fijn als we de lijst compleet maken, kunnen we overal lekker mee kijken.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13:39
Heel veel succes aan eenieder die ook meedoet met de 24H Daytona! Deze race kan alleen in bocht 1 gewonnen worden, zoals jullie weten :D

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 376 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies