iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 377 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:32

Phydomir

Dennis

Bij ons geen stream maar Virtual Motorsport zal ook mee doen met een BMW GTE. Marcel, Bas, Michael en ik zullen hem gaan rijden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Bij ons wel een stream (... als we er in komen)

@Luckeh @Swoesh @ZFLaSH en ik in de LMP2: https://www.twitch.tv/jimhertroijs/

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:27:
Bij ons geen stream maar Virtual Motorsport zal ook mee doen met een BMW GTE. Marcel, Bas, Michael en ik zullen hem gaan rijden.
Als je wilt kan ik een stream opzetten van jullie team.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

JoepW schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:10:
[...]

Als je wilt kan ik een stream opzetten van jullie team.
Als je dat wil vind ik het prima oOo

Maar eerst maar eens zien dat er een server start :X

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Jimmy J. schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:07:

bij ons is het ook spannend. Lekker wachten en fingers crossed dan maar.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Blerf schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:14:
[...]

bij ons is het ook spannend. Lekker wachten en fingers crossed dan maar.
Jason Bryfogle

The scheduler is still trying to get everyone assigned to splits to start the servers.
But DO NOT WITHDRAW!
Van het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:14:
[...]

Als je dat wil vind ik het prima oOo

Maar eerst maar eens zien dat er een server start :X
Ik zoek jullie straks wel ff op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Succes met de kwalificatie jongens :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jimmy J. schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:34:
Succes met de kwalificatie jongens :+
Straks heeft diegene met de snelste PC "pole", vanuit de pitlane :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kan jullie niet vind :( 8)7

"This session is not available for racing or watching."

[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 23-01-2021 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
JoepW schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:41:
[...]

De servers zijn nog niet up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

JoepW schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:41:
[...]

Wij hebben dan ook nog geen sessie kunnen joinen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
"We are trying to get insight on whether the scheduler is still working through all the registrations."

Haha, ik zie ze al staan. "uhhh, jongens... kruisje drukken, of niet?"

51 minuten verder en nog steeds geen servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jimmy J. schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:52:
"We are trying to get insight on whether the scheduler is still working through all the registrations."

Haha, ik zie ze al staan. "uhhh, jongens... kruisje drukken, of niet?"

51 minuten verder en nog steeds geen servers.
Never ending story....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Normaal was het registratieproces het probleem, niet per se wat er nu aan de hand is (indeling van de splits).

Een uur verder is volgens mij ook wel een record.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Jimmy J. schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:58:
[...]

Normaal was het registratieproces het probleem, niet per se wat er nu aan de hand is (indeling van de splits).

Een uur verder is volgens mij ook wel een record.
Nah. Wel vaker gezien. De eerste Daytona 500's back in the day werden ook nog wel eens verschoven omdat het allemaal niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

With record numbers of entries into the event, our scheduler experienced a technical issue that we are currently evaluating.

This timeslot of the Daytona 24h will NOT have a race start. We are evaluating our options to see if we can put up another on in the next hour or so. Please watch iRacing social media and/or the forums for continued updates.

We extend our deepest apologies. I can assure you our team works incredibly hard preparing for these events and were as excited for them as each of you were.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Lastige situatie. Stel dat ze om 16:00 een nieuwe poging gaan wagen - en hetzelfde probleem gebeurt nog een keer. Het zal met niets verbazen als ze besluiten tot een één of twee weken vertraging van het event.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Luckeh schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:17:
Lastige situatie. Stel dat ze om 16:00 een nieuwe poging gaan wagen - en hetzelfde probleem gebeurt nog een keer. Het zal met niets verbazen als ze besluiten tot een één of twee weken vertraging van het event.
Daar hadden wij het net op Discord ook over. Je kan niet gewoon even een nieuwe sessie starten als je niet weet waarom het mis gaat. Kan nog wel even gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaep
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-07 15:56
iRacing forum ligt nu ook plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaep
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-07 15:56
Communicatie is wel echt om te lachen zeg, elke keer een forum post in een ander subforum en ander topic. Twitter kopieert een ander half uur oud bericht. Nog steeds geen duidelijk. Het lijkt me nu dat ze 'm of cancellen of doorzetten naar over twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jaep schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:38:
Communicatie is wel echt om te lachen zeg, elke keer een forum post in een ander subforum en ander topic. Twitter kopieert een ander half uur oud bericht. Nog steeds geen duidelijk. Het lijkt me nu dat ze 'm of cancellen of doorzetten naar over twee weken.
Rustig aan hoor ze zijn er echt wel mee bezig. 8)
In an effort to be transparent, we wanted to give a bit more detail on what occurred and how we are working to minimize that variable moving forward.

The scheduler had issues bringing new race servers online fast enough. Teams were waiting to be assigned to their practice servers after registering because there were no free slots. They then needed to wait for a new server to spin up and be ready to be assigned.

When the launch came for the session we didn't receive any feedback from the scheduler. We could see that it was alive and scheduling other sessions.

Looking at the logs, we could see that the scheduler determined it was taking too long at one point and timed out.

We understand how important these events are to each driver, team, and the community as a whole. I can assure you that they are as important to us.

While we are still looking at our options to reschedule and hope to have news either way soon.
Bron: https://members.iracing.c...ist/3790540.page#12369842

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

We are deploying a new race session for the Daytona 24h. Registration will open at 16:00 GMT (11 am eastern) while the race sessions will launch at 17:00 GMT (12 pm eastern).

While we are confident that the issues that were experienced prior have been resolved, there is a small chance that another failure could occur as our testing capabilities were limited due to the time constraint of debugging on the fly.

We appreciate everyone’s patience as we understand how frustrating situations such as these are on the community. We assure you that we share your frustration.

For that reason we are also applying $5 in credit to all drivers that were declared for the previous time slot that did not launch.

We understand that this is only a small token for your time and frustration however we hope that it is an olive branch showing our dedication to improving these events moving forward.

This credit will be applied in the middle of next week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Same shit, different time.

Scheduler is alweer 20 minuten bezig zonder resultaat. Forum ligt plat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/RCchRD_rOfrtTy2RamXdTHZsgmGmeK0Vj7KuajyTxQzW7_5fzggbVxkgFaAyiFjN9k8_hqV3NOK4OfeV0GYAOlP0RgKgygfaWZ0gdP3PX9ZpNeYNUOupLbj_S9HPGDA_LjLErnxOnktZ

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9EPutg0.jpg

Veel succes allemaal! Ik zit de stream van Jimmer te kijken maar die komt nog niet verder dan een practice session

[ Voor 53% gewijzigd door FastFred op 23-01-2021 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

27 van de circa 45 splits zijn up. Al een tijdje nu. De rest nog even op zich te laten wachten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Luckeh schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:39:
27 van de circa 45 splits zijn up. Al een tijdje nu. De rest nog even op zich te laten wachten.
Was net ook al aan het tellen ja. Misschien er nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Luckeh schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:39:
Jup.. Wij zitten ook nog te wachten op onze sessie.

Iracing Twitter: Update: Approx. half of the race sessions have been generated and more are being populated now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
24 hours of Delaytona kwam er al op Jimmer stream voorbij :P

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 23-01-2021 18:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

yay. Wij zitten in dezelfde split als onze Tweaker vriendjes Lucas en Niels etc :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Tenminste 1 GTE die ons er netjes langs gaat laten <3

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:18
Slechte qualy bij ons team, maar er is nog 23h35m te gaan. Nu p14, maar hopen dat we niet geschept worden door deze 2 stuntpiloten in een LMP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWLraeqcFgR730Qi_ZUULs_Pu5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VE5YAzhfLYt3qSxJs3jhsUpS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Jimmy J. schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:07:

Ik zit net even te kijken en ik vind het altijd bewonderenswaardig als mensen hele gesprekken kunnen voeren onder het racen... zal ongetwijfeld een stukje ervaring zijn maar ik eindig altijd naast de baan als ik op de radio knop ga zitten drukken :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@R2D2 dat had ik dus al op de avondjes racen met het GoT clubje. Iedereen gezellig babbelen en ik reed de ballen uit m'n broek om niet op een ronde gezet te worden, meestal verliet ik dan ook de Teamspeak sessie. Ook de reden dat ik gestopt ben met iRacing helaas. Als ik weer een abbo neem dan wil ik voor mezelf rijden.

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 23-01-2021 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
R2D2 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:55:
[...]

Ik zit net even te kijken en ik vind het altijd bewonderenswaardig als mensen hele gesprekken kunnen voeren onder het racen... zal ongetwijfeld een stukje ervaring zijn maar ik eindig altijd naast de baan als ik op de radio knop ga zitten drukken :+
Het gekke is,,, ik kan uren lullen onder het racen, maar als ik op de push-to-talk druk maak ik het snelste een fout. Daarom tijdens de 24h gewoon een open channel :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Helaas in lap 6 al door 2 vechtende voor ons waarvan 1 er spinde al meteen een incidentje waardoor we nu 4km/h top snelheid verliezen. Is niet heel veel maar wel op Daytona :(

EDIT: Onze pitcrew heeft het probleem in 2.9 seconde verholpen, ik denk dat er iemand met een moker snel ergens hard tegenaan gebutst heeft. Helaas hebben we nog geen animaties.

[ Voor 34% gewijzigd door Swoesh op 23-01-2021 21:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Net met slechts een paar laps oefening een Skip race gedaan op Zolder. Had ik beter niet kunnen doen :P

In Q allebei laps invalid door offtrack en spins, de practice waar ik uit kwam was veel koeler en had dus veel meer grip en voordat ik daaraan gewend was zaten de rondes er al op.

Eerste paar ronden in de race gingen OK, 5 tal mensen ingehaald maar SOF 2800 hoor ik echt niet in thuis (zelf 2100 iR door PM18 seizoen) dus toen de mensen achter me op stoom kwamen besloten om ze er zonder veel problemen voorbij te laten. Helaas dacht een Braziliaan daar anders over en reed dwars door me heen, als laatste de achtervolging ingezet. Helaas kwam ik niet dichterbij dus eenzame race op P13 afgesloten (van de 15 die gefinished zijn).

Hopelijk gaat iRacing snel over naar auto- of klasseafhankelijke iRating want ik weet vrij zeker dat ik meer lol had gehad 1 split lager.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Zo net even mijn triple stint afgewerkt, van p15 naar p4 gereden. @Phydomir gaat hem even naar P1 rijden nu :P

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Swoesh schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:54:
Helaas in lap 6 al door 2 vechtende voor ons waarvan 1 er spinde al meteen een incidentje waardoor we nu 4km/h top snelheid verliezen. Is niet heel veel maar wel op Daytona :(

EDIT: Onze pitcrew heeft het probleem in 2.9 seconde verholpen, ik denk dat er iemand met een moker snel ergens hard tegenaan gebutst heeft. Helaas hebben we nog geen animaties.
Jullie hebben zeker de crew ingehuurd van Red Bull?! Veel succes in ieder geval!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raTEpkhPfrHrzrhXqFaSbqOmUsc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTDqOxBIHGtjhKY6NcUDhdE8.jpg?f=fotoalbum_large Max Verstappen en z'n teamgenoot lagen er al snel uit. Ik hoop dat de mannen van Tweakers het beter doen! *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Borkus op 23-01-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Jimmy J. schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 20:16:
[...]
Het gekke is,,, ik kan uren lullen onder het racen, maar als ik op de push-to-talk druk maak ik het snelste een fout. Daarom tijdens de 24h gewoon een open channel :)
Moet zeggen dat ik de charme zo ook wel een beetje in kan zien van het endurance simmen. Ik zit nog lang niet op jullie niveau maar mocht dat met de tijd komen misschien ook maar eens zien of dat niet iets is waar ik naar wil gaan kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Linc schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:30:
Zo net even mijn triple stint afgewerkt, van p15 naar p4 gereden. @Phydomir gaat hem even naar P1 rijden nu :P
Mwa, het was P2 toen ik uitstapte. Na de stop liggen we nu 5e, vlak achter P4 en zo'n 15s achter P2. De Leider is iets verder weg maar zit anders qua banden wisselen. Dus duurt nog even voordat we echt kunnen zeggen wat dat gat is.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joc6iHcL3Ptrr6T6dnfXF7nPung=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KrzUIqTggL510gXQEXkcOdnt.jpg?f=user_large

Zoals aan het begin van het seizoen aangekondigd zouden we vanuit GoT ook een aantal endurance events organiseren. Door tijdgebrek liet de organisatie even op zich wachten. Maar met behulp van @JPM85 & @joeristein gaat het er nu toch van komen!

Inmiddels is bekend dat het twee events worden waarbij één in het weekend van 12 februari zal plaatsvinden en één in het weekend van 26 februari. De races (excl. practice en kwalificatie) van beide events zullen 2.4 uur duren.

Voor de community members hebben we een aantal vragen opgesteld zodat we hier in de organisatie rekening mee kunnen houden. Nadat je bent ingelogd op de website (https://www.got-racing.eu/?page_id=3947) kan je de poll openen en invullen.

De poll sluit op 1 februari a.s.

[ Voor 14% gewijzigd door Doubleoz op 24-01-2021 09:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Wij liggen helaas al vroeg uit de 24h vannacht. De SOF verschillen tussen GT3 en LMP's waren wel erg groot helaas wat de 'veiligheid' niet echt ten goede kwam. Ons team gemiddelde zit ergens op 2.2k terwijl er GT3 rijders bijzaten met bizar lage iRatings rond de 0.4 en 0.6. Dat kwam denk ik door de lange aantal GT3 inschrijvingen.

Volgende keer beter :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPM85
Loona35 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:07:
Wij liggen helaas al vroeg uit de 24h vannacht. De SOF verschillen tussen GT3 en LMP's waren wel erg groot helaas wat de 'veiligheid' niet echt ten goede kwam. Ons team gemiddelde zit ergens op 2.2k terwijl er GT3 rijders bijzaten met bizar lage iRatings rond de 0.4 en 0.6. Dat kwam denk ik door de lange aantal GT3 inschrijvingen.

Volgende keer beter :)
Balen man! Wij hebben ook wel een gat met iRatings (LMP +/- 2.7k & GTE +/- 3.1k, valt wel mee), maar de GT3 zitten op 2.1k. Maar zo'n groot gat als bij jullie is het gelukkig niet.

We liggen zelf ondertussen p6 maar missen wat topsnelheid (+/- 3km/h). Ondanks dat, rijden we snellere rondes dan de teams waar we op het einde mee in gevecht willen. Moeten alleen nog een gat van 45 sec dicht rijden. We gaan dus wat gokken met banden strategie, kijken of het effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
In de top split zit de top 3 binnen ca. 20 seconden van elkaar!

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 24-01-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Moet je met iRacing altijd wachten tot er een race beschikbaar is? Ik zou graag achter elkaar races willen doen ipv elke keer een half uur wachten:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Waterkoker schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:47:
Moet je met iRacing altijd wachten tot er een race beschikbaar is? Ik zou graag achter elkaar races willen doen ipv elke keer een half uur wachten:)
Races zijn op vaste tijden. Meeste rookie races en D klasse races zijn ieder uur. In de hogere klasses is dat meestal iedere twee uur. Die beginnen dan wel op andere tijden dus als je meerdere auto's onder de knie hebt zou je wel van de ene races direct in de andere door kunnen als dat qua tijdschema uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Overigens raar. Eind december had ik een SR van 3.5 en alle mpr behaald maar helaas geen promotie qua class gekregen. Dit terwijl ik aan alle voorwaarden voldeed. Of heb ik dan iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Met nog 2,5 uur te gaan zet de P1 GTE hem in de muur bij het uitrijden van de pits. Wij lagen daar ongeveer 30s achter op P2 maar hebben daardoor nu 2 rondjes voor op de rest van het veld B-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Phydomir schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:58:
Met nog 2,5 uur te gaan zet de P1 GTE hem in de muur bij het uitrijden van de pits. Wij lagen daar ongeveer 30s achter op P2 maar hebben daardoor nu 2 rondjes voor op de rest van het veld B-)
Lekker hoor!
Ik stap zo in om 'm op P5 naar de finish te rijden. Ik zal voorzichtig zijn als ik jullie voorbij kom :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPM85
JoepW schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:02:
In de top split zit de top 3 binnen ca. 20 seconden van elkaar!
Misschien wel leuk om te volgen. Mede-tweaker @konfig0 rijdt voor BMW Team | BS competition de laatste uren in de topsplit. Rijdt op dit moment op p3.

https://twitch.tv/bs_ryanbarneveld

Wij zelf rijden op dit moment op 30 seconden van p5. Wordt nog spannend, want we zijn .2 - .3 per ronde sneller. Met nog 50-55 rondjes te gaan, kan het close worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Phydomir schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:58:
We zagen het, bijzonder knullig:

Maar mooie progressie van jullie hoor. Jullie auto was samen met de P1 de enige die er nog een beetje schadeloos uitziet. All andere GTEs hebben allerlei variaties op de achtervleugel.

In de eerste uren was het al snel duidelijk dat T5/T6 het grootste probleem was. Veel GTEs gaan blocken of in het midden rijden voor de bocht. Een veel LMP2 coureurs in onze sessie waren niet zo geduldig. (Onszelf included, naar ik vernomen heb).

Wij hebben in de ochtend de kerb geraakt bij de exit van pitlane en 8 km/u topsnelheid verloren. Auto had geen zichtbare schade, maar het koste ons een kleine seconde per ronde. De man in de pits had het in 2.3s met een hamer opgelost.

7000 deelnemers over 2400 en beetje teams. 45 splits als ik goed geteld heb.

iRacing Profiel

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Jimmy J.
P4 in de 4de split *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-BylX_4FP5PxYNojslITL1XIZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jqia7tuV7AVuKyjcYJ77JAF6.jpg?f=fotoalbum_large

Gefeliciteerd @Linc en @Phydomir met de winst!

[ Voor 19% gewijzigd door Jimmy J. op 24-01-2021 19:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jimmy J. schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:31:
P4 in de 4de split *O*
Gefeliciteerd @Linc en @Phydomir met de winst!
En @Tjello ook geloof ik :-)

Reden lang in een gevecht voor P5-P9. Maar één voor één maakten ze allemaal klein, of minder kleine, foutjes waardoor we op P5 terecht kwamen.

P4 maakte een lullig pitstop foutje, waardoor we die ook nog cadeau kregen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Kutbaan, kutauto. Kan er allebei niks mee.

Q ging redelijk, P14. Snelste tijd in Q lap 2 neergezet dus tevreden over de opbouw. Helaas zat de race er na 200 meter al op door shenanigans voor mij. Niks aan te doen maar wel frustrerend.

Race 2 begon aardig tot ik bij het uitaccelereren van de hairpin rond ging en weer 10+ seconden achterstand had op het hele veld. Daarna de muur geraakt uit frustratie en toen maar gestopt.

Geen pijn aan mijn linkerbeen dus dat is wel mooi. Ga wel een andere auto racen, dit is niks.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 14:59

TiemenC

iRacing

Fijn @Arfman dat het met je been beter gaat!

Eindelijk een dubbele top 10, wel wat geflatteerd door de lage opkomst. Race 1: P6 en Race 2: P4 *O*, dat maakt het aanschaffen van de baan dan wel waard :P

Race 2 was met name voor mij de start erg spannend en gaaf met @Jan Hein . We lieten elkaar mooi leven. Vanuit de cockpit zag het er veel spannender uit dan achteraf vanuit de TV cam.

In de een na laatste ronde verremt @B Tender zich en wordt P4 mijn deel. Een bocht later lijkt mijn connectie er weer uit te vliegen, gelukkig werd ik niet gedisconnect anders was het wel mega zuur geweest.

Sorry @YouriVLD voor mijn lompe inhaalactie ergens in het midden van de race. Ik loste dat niet netjes op door bijna dwars te gaan.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Arfman schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:46:
Kutbaan, kutauto. Kan er allebei niks mee.

Q ging redelijk, P14. Snelste tijd in Q lap 2 neergezet dus tevreden over de opbouw. Helaas zat de race er na 200 meter al op door shenanigans voor mij. Niks aan te doen maar wel frustrerend
De start was mijn schuld. Ik spinde en kwam erg slecht weg. Achterop komende auto kon mij niet meer ontwijken. Vervolgens daardoor meerdere auto's in de rondte.

2e race raakten ik de muur in bocht 8 en kwam daar stil te staan. @YouriVLD kwam er aan en ik kon niet op tijd weg komen. Bleef stil staan in de hoop dat Youri mij kon ontwijken, maar dat lukte helaas niet meer.

Echt wel een toffe baan, maar fouten worden hard afgestraft en inhalen was praktisch onmogelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• logitechi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:36
Dag Allen,

Dit jaar ben ik weer begonnen met Iracing. Ik merk dat ik rijders nodig heb om sneller op de baan te worden. Ik hoop hier Tweakers te vinden die graag een rondje in de Skip Barber rijden.

Fijne avond nog!

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Luckeh schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:42:
[...]

En @Tjello ook geloof ik :-)

Reden lang in een gevecht voor P5-P9. Maar één voor één maakten ze allemaal klein, of minder kleine, foutjes waardoor we op P5 terecht kwamen.

P4 maakte een lullig pitstop foutje, waardoor we die ook nog cadeau kregen.
Sow, dat was leuk. Was een klein beetje off-pace in de eerste stints en dat kwam puur door te weinig oefenen vanwege mijn nieuwe status als lesgeef en daarna werk-pappa. In de laatste stints had ik bijna hetzelfde tempo als de rest om ons heen, dus met meer practice had ik meteen vanaf het begin kunnen pushen. Note to self voor de volgende keer. Het was daarnaast ook nog eens erg gezellig en doorbrak voor mij de Corona sleur. Zo zie je maar.. Met een geniale strategist (@Luckeh ), 2 kannonskogels (@Jimmy J. en @Swoesh) en iemand die de auto met zo weinig mogelijk incs op de baan kan houden (ik dus), kom je een heel eind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

logitechi schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:50:
Dag Allen,

Dit jaar ben ik weer begonnen met Iracing. Ik merk dat ik rijders nodig heb om sneller op de baan te worden. Ik hoop hier Tweakers te vinden die graag een rondje in de Skip Barber rijden.

Fijne avond nog!

iRacing Profiel
Welkom (terug!) :)

Ik heb je een friend request gestuurd. Ik ben niet veel online (ook hier corona papa/docent) maar ik ga de rest van het seizoen in de Skip wat races meepakken dus je bent altijd welkom om aan te haken :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• B Tender
  • Laatst online: 17-09 15:45
Gisteren ging het al met al superlekker!!
Begin van de practice een tijd neergezet waar ik de daarnavolgende 5 kwartier niet meer aan kon tippen, een stijgende lijn in de practice kon ik tot m'n eigen frustratie niet laten zien. Pas in de kwali wist ik mijzelf weer te verbeteren, op het moment dat het telde. Volgens mij mocht ik P5 starten en wist ik hem thuis te brengen op P4, vlák achter wat heren waar ik normaal gesproken verre van vlak achter rijd (nota bene op een niet onverdienstelijke 1,1s van P2 (Niels) en P3 (@Jan Hein) gefinished, Ton op P1 was gevlogen!).
De start van Race 2 rustig aan gedaan, daar dan ook wat plekjes verloren en teruggezakt tot ongeveer P11. Vervolgens voor een vroege pitstop gekozen om in de luwte te rijden en die undercut betaalde zich uit. Weinig echte inhaalacties uitgevoerd, maar toch op P4 beland en daar heel lang rondgereden, met @TiemenC die de druk er héél goed ophield. Eén moment van verslapte concentratie maakte dat ik een rempunt miste en een plekje moest toegeven aan Tiemen en Marco, maar met een P4/P6 (gespiegeld aan Tiemen) op Long Beach ben ik meer dan tevreden!

Stratencircuits, of beter gezegd circuits met muren nabij, rijd ik altijd graag op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Blegh, Charlotte in de MX-5 is altijd een ramp voor mijn SR and iRating....:( Mijn iRating zit ik niet zo mee maar mijn SR moet omhoog naar 4.0 en niet naar beneden (door een combinatie van fouten van anderen en ook van mijzelf). Wellicht maar eens wat anders gaan doen en de 488 GT3 eens proberen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Laatst online: 17-09 15:45
Wat ik hier en daar een beetje hoor leent de Ferrari GT3 zich niet heel geweldig voor het opkrikken van je SR. Korte races, een hoop gedrang, iedereen heeft maar kort de tijd om zich op te werken maar P1...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22

Niellie41

[object Object]

Alarisico schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:15:
[...]

Ja, heb genoten tijdens de 1e race. Weinig gele vlaggen en behoorlijk goed rijgedrag. Helaas ook enkele mensen die gelijk beschuldigen ipv de replay te bekijken na de race. Ik kwam er ook achter als je niet in voorste pack rijdt of je hebt schade, de front row enorm snel is en je goed moet opletten wat ik even vergat toen ze mij op een lap zetten en ik nog in de bocht onderaan zat maar gelukkig ging t goed. 8)7
Fijn dat je het naar je zin had!

Mijn race ging an sich prima. Frank en ik konden ons goed staande houden rond de top 10. Helaas had ik bij de voorlaatste caution in ronde 85 een beetje schade. Ik moest uitwijken en onderstuurde zo tegen de muur.

Nadat ik de schade had gerepareerd (30 sec.), moest ik van P25 herstarten. Ik kon redelijk snel weer naar de kopgroep rijden. Mede door een paar gedurfde inhaalacties. Vanaf P12 gingen beide rijen nergens naar toe. Met nog 5 ronden te gaan, wilde ik naar voren. Helaas tikte ik iemand aan en toen hadden we 'the big one'. Ironisch genoeg kwam ik heelhuids er uit. Anderen waren niet zo heel blij met me, wat ik heel goed snap. Maar dat is ook een onderdeel van het racen op dit soort banen. Ik heb het afgelopen seizoen zelf meegemaakt op Talladega.

Uiteindelijk als P12 over de streep, maar ik krijg wel wat strafpunten voor het veroorzaken van de laatste caution.

https://virtual-oval.de/?...t_detail&id=1833&sub=race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

B Tender schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:45:
Wat ik hier en daar een beetje hoor leent de Ferrari GT3 zich niet heel geweldig voor het opkrikken van je SR. Korte races, een hoop gedrang, iedereen heeft maar kort de tijd om zich op te werken maar P1...
Gelukkig is de positie niet relevant voor je SR. :P

Mijn ervaring is dat het heel erg beide kanten op gaat. Of de race is heel clean of een grote chaos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
tazzman schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:40:
Blegh, Charlotte in de MX-5 is altijd een ramp voor mijn SR and iRating....:( Mijn iRating zit ik niet zo mee maar mijn SR moet omhoog naar 4.0 en niet naar beneden (door een combinatie van fouten van anderen en ook van mijzelf). Wellicht maar eens wat anders gaan doen en de 488 GT3 eens proberen.
Als je echt even door de rotte appel heen moet om je SR op te krikken, blijf dan zoveel mogelijk bij mensen uit de buurt. Duurt even een paar races, maar dan ben je daar in ieder geval vanaf. Pitstraat starten en doelloos uitrijden. Verlies van IR valt meestal ook wel mee omdat een aantal mensen toch wel wrecken. Wat is je doel precies voor je SR?
Soms kan je ook anticiperen op mensen achter je, foutje zit in een klein hoekje maar bij sommige zie je echt aankomen dat de kans op falen 100% is en dat je daar zelf ook de pineut van bent.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ik heb gisteravond 2 races gedaan, 1 vanaf pole mogen starten en in de 2e bocht meteen iemand vol in de achterkant waardoor het hele veld er voorbij kwam en ik in de achtervolging moest. Ik liet expres wat ruimte voor de persoon die op P2 was gestart en naast me zat maar had heb beter gewoon vol in kunnen steken dan was ik er waarschijnlijk nog als beste vanaf gekomen.

Vervolgens een inhaalrace en P4 gefinished maar dat was met name omdat men in de één na laatste ronde men elkaar nog even er vanaf ging zitten rijden, zelfs iemand die bewust anderen op stond te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben er wederom niet bij deze week :(
Mijn enkel is nog steeds te dik en pijnlijk om mee te racen.

Veel plezier vanavond!

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Hoogie2004 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:18:
Ik ben er wederom niet bij deze week :(
Mijn enkel is nog steeds te dik en pijnlijk om mee te racen.

Veel plezier vanavond!
Balen man , beterschap . Je hebt de pedalen dus nog niet goed kunnen testen ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Imac2011 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:39:
[...]

Balen man , beterschap . Je hebt de pedalen dus nog niet goed kunnen testen ?
Nja, een goed weekje, en sindsdien staat het nieuwe spul stof te happen :(
Aardappelschillen zijn levensgevaarlijk, dus pas op in de keuken :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Zo, na 3 maanden met de base content gereden te hebben (en het tot C licentie geschopt te hebben, ik moet enkel nog tot 4.0 SR komen of wachten tot maart om naar B te gaan), heb ik maar mijn eerste iRacing content gekocht :)

Ik heb de 488 GT3 aangeschaft met Daytona en Long Beach - daarmee moet ik de rest van het Ferrari Challenge seizoen mee kunnen rijden omdat de rest van de tracks allemaal base content is. Ik heb naar verschillende klassen gekeken die mij interessant lijken (CTS-V, Radical SR8) maar daar had ik meer tracks voor moeten aanschaffen.

Dus i.p.v. opportunistisch van serie naar serie te springen, wil ik mij nu toch eens echt richten op 1 klasse en 1 auto voor langere tijd. Hopelijk komt mijn ervaring met GT3 in rFactor 2 een beetje van pas hier.

Overigens in onze league (waar we nu meer en meer met iracing doen ipv rF2) zitten we er ook aan te denken om wellicht een “split capture” in een dunbevolkte serie te doen. Dus ipv telkens iRacing te betalen voor onze eigen races zitten we meer te kijken om bv allemaal mee te doen met dezelfde Kamel Cup races waardoor we toch allemaal in dezelfde split komen, samen kunnen racen zonder veel organisatie en toch SR en IR te scoren. Hebben jullie daar ervaring mee? Gaat zoiets werken?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:14
ik kan natuurlijk niet zien hoe vermogend jullie zijn, maar een paar uurtjes hosten kost minder dan een biertje in de kroeg en daar kun je nu toch niet heen. Ik zou gewoon niet moeilijk doen. Daarnaast verdien je credits door deelname in official leagues die je daar ook voor in kunt zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Wij kunnen hier prima naar de kroeg hoor?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Een beetje leesvoer over de groei van simracen en iRacing: https://www.nytimes.com/2...s/sim-racing-enascar.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
@tazzman als je via een officiële serie van iRacing wil samen racen dan is dit afhankelijk van twee factoren:

- Zitten jullie qua irating dicht bij elkaar?
- Populariteit van de serie, hoe meer verschil er is in iRating hoe kleiner de kans dat je bij elkaar terecht komt omdat er meer splits zijn.

Vorig seizoen reden we binnen GoT in de Indy Pro en daar reed je eigenlijk altijd wel samen met iemand uit de community omdat er maar 1 of 2 splits waren. Ik denk dat dit met de Kamel Cup ook wel zo zou kunnen zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Gister wederom een poging gedaan in VR. Ging beter dan vorige keer, maar qua pace is het nog niet alles :p Daarentegen prima Q gereden waardoor ik tot mijn schrik ineens precies middenin het veld zou starten. Dat leek me geen goed plan, dus uit pits gestart. Alleen dacht ik dat ik netjes bij pit exit zou mogen beginnen, maar je mag eerst de hele pitlane nog door met 64kmh :( Nahja, toen lag ik 13 seconde achter het veld ofzo, en na een domme crash maar gestopt. Kreeg framerate niet steady op 90fps (soms dips naar 75/80), en daarmee durfde ik het niet aan om heel erg in de buurt van anderen te gaan rijden.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

De laatste tijd zijn de banen waarmee je met de MX-5 kan rijden een ramp. Deze week weer een oval :O en m'n SR gaat regelmatig met stappen van 0,03 omhoog. Dus dat betekend dat ik nog 30 uur bezig ben voor ik naar 4.0 ben.

Vandaag een rolling start. Nog voordat de pacecar vetrokken is reden er al een aantal in de achterkant van hun voorganger.

Eind december had ik een SR van 3.5 en alle MPR gehaald en geen promotie gekregen. Snap niks van het systeem in ieder geval. Nu probeer ik naar een 4.0SR te gaan om zo een promotie af te dwingen maar ik word nog even te vaak door een ander geraakt door anderen en door mn frustratie raak ik weer uit focus. Het zit niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
@tazzman Je mag je deze week storten op Oran Park. Da's al een stuk beter dus ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

Waterkoker schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:24:
[...]

Eind december had ik een SR van 3.5 en alle MPR gehaald en geen promotie gekregen. Snap niks van het systeem in ieder geval.
Dat zou niet moeten; had je 4 races op jouw licentieniveau voltooid (dus niet alleen starten maar ook finishen op minstens 50(?)% van de totale afstand?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Raimond613 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:11:
[...]

Dat zou niet moeten; had je 4 races op jouw licentieniveau voltooid (dus niet alleen starten maar ook finishen op minstens 50(?)% van de totale afstand?
Onder profiel kon ik zien dat ik in aanmerking kwam voor promotie. SR boven 3.0 en de 4 races voltooid waardoor MPR behaald was. Dat was eind december, in januari geen promotie gezien. geen idee hoe dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 12:49
Waterkoker schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:33:
[...]

Onder profiel kon ik zien dat ik in aanmerking kwam voor promotie. SR boven 3.0 en de 4 races voltooid waardoor MPR behaald was. Dat was eind december, in januari geen promotie gezien. geen idee hoe dat kan
Wellicht omdat 2021S1 niet in januari maar al op 15 december begon?

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Richard117 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:40:
[...]

Wellicht omdat 2021S1 niet in januari maar al op 15 december begon?
Dat was mij even ontgaan :'( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bristol dirt komt er aan, want deze wordt gebruikt in de NASCAR Pro Invitational serie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:31

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Humor :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tl2cPMKLWCVLGtr8JzRmyYu3VWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cn1cGa7thwHYx7vatLahY7Tq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Uitleg van wat er afgelopen weekend gebeurde:
This past weekend saw the largest single event in terms of participation in iRacing’s history with the 2021 iRacing 24 Hours of Daytona. Across both time slots we saw a total of 11,708 participants including 9,981 in the broadcast time slot. Once the second time slot eventually launched, we saw one of the greatest events in iRacing history as well. Feedback from the community regarding the impact that declaring drivers had on the quality of racing in each split was overwhelmingly positive. With only limited exceptions, the splitting system lead to competitive races from top to bottom. There were of course a few turn 1 dramas and questionable overtakes but on the whole we saw amazing in-class racing in a diverse spread of vehicle manufacturers across all splits. If that was the story, we would have been able to celebrate the event as success.

However that was not the full story. This event also featured a start delay due to unforeseen and unique technical issues with our race scheduling. To clarify some misconceptions, this set of circumstances was not due to lack of equipment, hardware, or lack of server capacity nor was it specific to the UI but instead exposed a flaw in our race scheduling implementation. The race scheduler encountered a deadlock which terminated the scheduling activity. It did not attempt to schedule the 13:00 GMT event again.

Once it was determined that the race server launch had failed, our fully staffed IT, Web, Engineering, Database, Marketing, and Communication teams immediately began working to identify the issue and made a number of call changes over the next 90 minutes in order to give us and in-turn the membership the opportunity to start the event. Once the changes were in place and the minimum required testing and review were complete, the updated start time was announced. Practice sessions were launched 10 minutes later. We did note that because of the influx of participants joining those sessions, some members were not able to join the pre-event practices. These issues were related to contention for shared resources and specifically for specific rows in the database related to scheduling the session. The scheduler needs to know all of the teams and drivers when it determines splits and makes assignments to race servers. The scheduler pulls this information from the registration tables for the drivers, pulls information needed to do the scheduling such as associated iRatings, ping data, available race farms, and servers. With our new feature for declaring team drivers, we noticed a change in behavior. After being declared as drivers, we had a large influx of people trying to register/join as the session itself was being scheduled. Before this feature, it made sense for other drivers to avoid registering for the session for fear that their iRacing would impact the teams split assignment. With the large number of participants, and a large number of people trying to join as the session was being scheduled, there was a significant amount of contention for these registration and server tables as the scheduler was assigning splits and trying to launch sessions. We were able to throttle some of this activity by limiting the activity generated by the UI, but were negatively impacted by web UI usage. Like you, we waited as the scheduler to finish its job. It was during this time that engineers identified opportunities to optimize the resource locking. We made the difficult decision to abort the job and restart it with the optimized code. This attempt to schedule completed its split assignments quickly. The race servers started spinning up, and we could see drivers joining sessions. We also observed some failed attempts by the UI to load data. Upon the race session launch, it took 46 minutes for the servers and scheduler to create each race session and split the teams into their appropriate session. Once the session and splitting tasks were completed, we did not note any other infrastructure issues that negatively impacted the event.

Where do we go from here?

Moving forward, we would like to make it overwhelmingly clear that we take any setback in our Special Events seriously. This one is no exception. Our team met Monday morning to fully debrief the event and have action plans in place to make the required short and long-term changes to our scheduler and database infrastructure to minimize the chance of these issues occurring again. Furthermore, we continue to look forward and prepare for events on a significantly larger scale than this year’s event.

Other call items include an updated communication plan that will feature an increase in the frequency of updates even when minimal information is available. Those updates will be available on social media, the iRacing website banner, and in the forums.

Lastly, we will be updating the timing of the special events to minimize the impact of one event ending while another is launching. We will keep the standard broadcast split at the same time but you will see some adjustments and additions to the other time slots to help disperse the participation.

We understand the importance of these events to each driver, team, the community, and our partners. These races see groups putting in considerable effort and preparation and we want to make it clear that those efforts are more than matched from our end as well. As promised, we have already applied the $5 credit to all drivers that were declared for the 13:00 GMT slot that failed to launch. We will continue to improve our systems to allow for these events to grow and be successful. We appreciate your patience, understanding, and participation in the iRacing 24 Hours of Daytona and we look forward to seeing you again at Bathurst in February.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3791012.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Wat een deadlockje al niet kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
Ik verbaas me eigenlijk dat dit soort high-performance software nog gebruik maakt van 'klassieke' databases voor dit soort processen.

Maar belangrijkste is dat ze de oorzaak hebben gevonden, en bezig zijn met fixes. Fouten maken is niet (heel) erg als je het volgende keer maar beter doet.

Nu weet iRacing wel telkens nieuwe stukken te vinden om het op stuk te laten lopen, maar toch :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Beetje wet van de remmende voorsprong. iRacing bestaat al zo lang en als je continue op dezelfde codebase voort borduurd en maar blijft uitbreiden, dan is een major redesign / upgrade bijna onmogelijk aan het worden. Een compleet nieuwe game bouwen is dan veel makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De website houdt hen erg tegen. Ze moeten de stekker gewoon er zsm uit trekken en alleen maar de UI gebruiken.

Er zal wat tegenstand zijn, maar mensen zijn bang voor verandering. Deze mensen moet je niet de keus geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
BM schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 07:57:
Ik verbaas me eigenlijk dat dit soort high-performance software nog gebruik maakt van 'klassieke' databases voor dit soort processen.

Maar belangrijkste is dat ze de oorzaak hebben gevonden, en bezig zijn met fixes. Fouten maken is niet (heel) erg als je het volgende keer maar beter doet.

Nu weet iRacing wel telkens nieuwe stukken te vinden om het op stuk te laten lopen, maar toch :+
Vooral het indelen van de splits lijkt me toch niet zo super ingewikkeld / zwaar werk dat het helemaal stuk gaat zodra er meer dan 5000 man ingeschreven zijn? En dat lijkt me toch ook wel vrij eenvoudig te testen met 5 miljoen nep inschrijvingen haha.

Dat laatste is wel waar maar ook wel vervelend: elke keer is er wel weer iets stuk, en elke keer is het iets anders maar dat heeft 99% van de mensen niet door dus is het sentiment steeds "de servers zijn nog steeds niet goed genoeg", terwijl het helemaal niet een server probleem was.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjello
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 12:35
Wij hadden het op discord erover dat het indelen in splits niet zo moeilijk zou moeten zijn.

Blijft natuurlijk wel zo dat het wel elk jaar veel meer inschrijvingen zijn dan er voor geweest zijn.

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
We geen idee hebben hoe iracing dit heeft opgezet, dus hoe moeilijk of hoe zwaar het is weten we niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
NickThissen schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Vooral het indelen van de splits lijkt me toch niet zo super ingewikkeld / zwaar werk dat het helemaal stuk gaat zodra er meer dan 5000 man ingeschreven zijn? En dat lijkt me toch ook wel vrij eenvoudig te testen met 5 miljoen nep inschrijvingen haha.

Dat laatste is wel waar maar ook wel vervelend: elke keer is er wel weer iets stuk, en elke keer is het iets anders maar dat heeft 99% van de mensen niet door dus is het sentiment steeds "de servers zijn nog steeds niet goed genoeg", terwijl het helemaal niet een server probleem was.
Inderdaad, speel zelf nog niet zo lang iRacing, dus heb nog weinig "history" met niet werkende diensten.
Je kan je er op een bepaalde manier op anticiperen en testen. Ik kan niet in hun agenda kijken, maar uitgaande van de reactie die ze hierop geven willen ze wel echt verbeteren (en is ook wel nodig, want dit geeft slechte publiciteit).

Ook het redelijk on-the-fly in "crisis" tijd het issue vinden en verhelpen vind ik goed opgepakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjello
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 12:35
Ik snap de redenatie over testen wel, ik heb eens het aantal splits gepakt van de 2 grootste road evenementen (volgens mij):

Daytona24 2021: 47 splits
Spa24 2020: 24 splits
LeMans24: 28 splits
Daytona24 2020: 26 splits
Spa24 2019: 13 splits
LeMans24 2019: 17 splits
Daytona24 2019: 20 splits
Spa24 2018: 9 splits
Daytona24 2018: 17 splits

Dat er wellicht meer teams mee zouden doen aan Daytona dit jaar is niet zo verkeerd, maar bijna 2x zoveel als vorig jaar dat is wel een flinke stijging. Kun je daar wel echt op voorbereid zijn?

Wij dachten al dat 2048 het magische nummer van geregistreerde teams was dat de code aan zou kunnen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Tjello op 27-01-2021 11:13 ]

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Tjello schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:07:
Ik snap de redenatie over testen wel, ik heb eens het aantal splits gepakt van de 2 grootste road evenementen (volgens mij):

Daytona24 2021: 47 splits
Spa24 2020: 24 splits
LeMans24: 28 splits
Daytona24 2020: 26 splits
Spa24 2019: 13 splits
LeMans24 2019: 17 splits
Daytona24 2019: 20 splits
Spa24 2018: 9 splits
Daytona24 2018: 17 splits

Dat er wellicht meer teams mee zouden doen aan Daytona dit jaar is niet zo verkeerd, maar bijna 2x zoveel als vorig jaar dat is wel een flinke stijging. Kun je daar wel echt op voorbereid zijn?

Wij dachten al dat 2048 het magische nummer van geregistreerde teams was dat de code aan zou kunnen :P
Zeker had je hier op kunnen anticiperen / voorbereiden.

De deelname van de IMSA races in de week voorafgaand aan het special event lagen bijna 2x zo hoog als de deelname aan de LeMans races in de week voorafgaand aan het special event vorig jaar. (dit jaar op prime hour volgens mij 23-24 splits voorbij zien komen. LeMans in 20S3 niet verder gekomen als 12-13 splits)

Gedurende de gehele week waren er standaard rond de 40-50 test-servers live, waar ik volgens mij op een donderdagavond zelfs bijna 90 geteld had. Ik kan niet meer terugzien hoeveel het er zijn geweest bij het laatste grote event, maar wilde gok is dat dit dezelfde factor heeft als official races.

Lijkt mij niet vreemd dat je als iRacing zijnde deze cijfers niet bijhoud / voorbij ziet komen, om een inschatting te kunnen maken van de aantallen. Makkelijk achteraf lullen voor mij, maar gezien de aantallen in de IMSA races, had ik toch wel ingezet op een stress test van 50-55 splits.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Wat is de Porsche Cup een heerlijke combo met Long Beach. Fouten worden helaas wel pijnlijk afgestraft maar dit brengt enkel maar meer spanning. Ik hoop dat we volgend seizoen blijven vasthouden aan het format Porsche cup + GT3 racen :)
Gisteren voor het eerst ook 2K irating behaald :)

iRacing Profiel - Race Rig

Pagina: 1 ... 377 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies