iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 378 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Tjello schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:07:
Ik snap de redenatie over testen wel, ik heb eens het aantal splits gepakt van de 2 grootste road evenementen (volgens mij):

Daytona24 2021: 47 splits
Spa24 2020: 24 splits
LeMans24: 28 splits
Daytona24 2020: 26 splits
Spa24 2019: 13 splits
LeMans24 2019: 17 splits
Daytona24 2019: 20 splits
Spa24 2018: 9 splits
Daytona24 2018: 17 splits

Dat er wellicht meer teams mee zouden doen aan Daytona dit jaar is niet zo verkeerd, maar bijna 2x zoveel als vorig jaar dat is wel een flinke stijging. Kun je daar wel echt op voorbereid zijn?

Wij dachten al dat 2048 het magische nummer van geregistreerde teams was dat de code aan zou kunnen :P
2x zo veel klinkt heftig, maar de aantallen zijn natuurlijk nog steeds peanuts. Ik zei eerder al: Call of Duty Warzone had op dag één 6 miljoen spelers, die ook constant ingedeeld worden in servers op basis van skill en server ping. Tuurlijk heb ik geen enkel benul hoe de back-end bij iRacing eruit ziet, en ik waardeer dat ze hun best doen en we zaterdag alsnog de race hebben kunnen starten, maar we mogen ook best kritiek uiten op een betaalde service die het niet voor elkaar krijgt om 2500 team-gemiddeldes te bereken en die toe te wijzen aan een split, in 2021.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:41

Niellie41

[object Object]

Jimmy J. schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:45:
[...]
2x zo veel klinkt heftig, maar de aantallen zijn natuurlijk nog steeds peanuts. Ik zei eerder al: Call of Duty Warzone had op dag één 6 miljoen spelers, die ook constant ingedeeld worden in servers op basis van skill en server ping. Tuurlijk heb ik geen enkel benul hoe de back-end bij iRacing eruit ziet, en ik waardeer dat ze hun best doen en we zaterdag alsnog de race hebben kunnen starten, maar we mogen ook best kritiek uiten op een betaalde service die het niet voor elkaar krijgt om 2500 team-gemiddeldes te bereken en die toe te wijzen aan een split, in 2021.
Dat wil toch niet meteen zeggen dat ze bij iRacing ook dezelfde ervaring, kennis en middelen hebben als een CoD: Warzone? Zou een beetje hetzelfde zijn als ik me afvraag waarom ik bij TREQ 1 of 2 weken moet wachten terwijl ik bij Bol of Coolblue mijn bestelling de volgende dag al binnen heb.

iRacing is vergeleken met grote game titels niets, maar binnen het simracing genre is het weer de enige titel die dit op deze schaal doet.

Natuurlijk is een fout op zo'n moment frustrerend. Zolang ze er van leren en verbeteren voor de volgende keer.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 27-01-2021 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:34
Niellie41 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:07:
[...]

Dat wil toch niet meteen zeggen dat ze bij iRacing ook dezelfde ervaring, kennis en middelen hebben als een CoD: Warzone?
Activision gebruikt Google : https://charlieintel.com/...ing-infrastructure/58990/
Infra opspinnen is peanuts met Kubernetes
[...]
iRacing is vergeleken met grote game titels niets, maar binnen het simracing genre is het weer de enige titel die dit op deze schaal doet.

Een (te) snelle groei legt de knelpunten bloot. Zolang ze er van leren en oplossen voor de volgende keer.
Ik begrijp dat het een database issue was, ook daar kan COD of andere infra ook gewoon last van hebben.
https://www.express.co.uk...nfinity-Ward-COD-Download

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-08 16:23
[...]

Dat wil toch niet meteen zeggen dat ze bij iRacing ook dezelfde ervaring, kennis en middelen hebben als een CoD: Warzone? Zou een beetje hetzelfde zijn als ik me afvraag waarom je bij TREQ 1 of 2 weken moet wachten terwijl ik bij Bol of Coolblue mijn bestelling de volgende dag al binnen heb.

Een (te) snelle groei legt de knelpunten bloot. Zolang ze er van leren en oplossen voor de volgende keer.
Je kan die aantallen van spelers ook gewoon niet vergelijken zonder de budgetten/inkomsten erbij te halen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Zo, ik ben eindelijk uit de rookie Road license en nu naar D gepromoveerd. Ik ben redelijk nieuw in het simracing, maar het serieuze gehalte van iRacing bevalt me erg goed. Daarnaast merk ik dat de learning curve behoorlijk aanwezig is, maar dat vind ik misschien juist wel uitdagend. Zojuist de aankopen gedaan voor 2 nieuwe license D series die ik de komnde tijd wil gaan spelen, de Ferrari GT3 en de Pure Driving School Formula Sprint. Ik moet nog steeds even wennen aan het pay-per-use model. Ik had mijn cart in eerste instantie iets te volgegooid waardoor ik schrok van de kosten. Voorlopig eerst maar even focussen op 2 series en verder niet.

Verder merk ik dat ik ook leuk vind om af en toe tegen de AI te racen. Zijn er meer mensen die dit doen, of echt alleen maar online? Ik vind het wat toegankelijker om "snel" even een potje te doen waarbij ik ook kan pauzeren.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
lethal pi schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:15:
Zo, ik ben eindelijk uit de rookie Road license en nu naar D gepromoveerd. Ik ben redelijk nieuw in het simracing, maar het serieuze gehalte van iRacing bevalt me erg goed. Daarnaast merk ik dat de learning curve behoorlijk aanwezig is, maar dat vind ik misschien juist wel uitdagend. Zojuist de aankopen gedaan voor 2 nieuwe license D series die ik de komnde tijd wil gaan spelen, de Ferrari GT3 en de Pure Driving School Formula Sprint. Ik moet nog steeds even wennen aan het pay-per-use model. Ik had mijn cart in eerste instantie iets te volgegooid waardoor ik schrok van de kosten. Voorlopig eerst maar even focussen op 2 series en verder niet.

Verder merk ik dat ik ook leuk vind om af en toe tegen de AI te racen. Zijn er meer mensen die dit doen, of echt alleen maar online? Ik vind het wat toegankelijker om "snel" even een potje te doen waarbij ik ook kan pauzeren.
Tenzij je echt aan wat anders toe bent qua auto natuurlijk, maar ik rijdt met een C license nog gewoon in de MX5 cup mee om zo een beetje ervaring op te doen met een auto die ik inmiddels een beetje begin te kennen. Zo kan ik eerst een beetje werken aan mijn iRating (net onder de 1300 geloof ik) en Safety rating (3.45 uit het blote hoofd) om dan in het nieuwe seizoen de overstap te maken naar een andere klasse.

Volgens mij zak je bij iedere promotie namelijk weer een x aantal in beide ratings en om nou te voorkomen dat ik iedere keer weer een eind naar beneden val in een nieuwe klasse (in het begin is het toch vaak schade beperken) sprokkel ik mooi de extra puntjes in de MX5 mee komende weken.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 16:18
R2D2 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Volgens mij zak je bij iedere promotie namelijk weer een x aantal in beide ratings en om nou te voorkomen dat ik iedere keer weer een eind naar beneden val in een nieuwe klasse (in het begin is het toch vaak schade beperken) sprokkel ik mooi de extra puntjes in de MX5 mee komende weken.
iRating daalt of stijgt niet met promotie in andere klasses. iRating wordt alleen beinvloedt door official races.
Safety rating heeft wel een marge bij stijging tussen de verschillende klasses & nummers, zie onder het voorbeeld van de uitwerking van SR..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBUJ6XjGSrceZlgN-VBv9TRr7DU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Yen7IMCSfjZny6dC8RJpxKmn.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
@JPM85 Ah, ik dacht dat de iRating ook mee daalde. Die heeft bij mij namelijk ook een drop gemaakt toen ik van license class wisselde maar dat zal dan waarschijnlijk komen omdat alle MPR races waar ik in deelnam een behoorlijke puinhoop waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zit te kijken naar de European Sprint series, maar die echt op vreselijke tijden elke dag, klopt dit?

23:00 GMT [12:00 am] (0)
01:00 GMT [02:00 am] (0)
03:00 GMT [04:00 am] (0)
05:00 GMT [06:00 am] (0)
07:00 GMT [08:00 am] (0)

Niets Europees aan als je gewoon moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Simbob schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:31:
Ik zit te kijken naar de European Sprint series, maar die echt op vreselijke tijden elke dag, klopt dit?

ESS races zijn om het uur, de hele dag door.

edit: Hier kun je het schema vinden van alle series. Bookmark de link, want die blijft elk seizoen hetzelfde.

[ Voor 17% gewijzigd door Luckeh op 27-01-2021 20:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Simbob schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:31:

Volgens mij ontbreken er nog 7 tijdsloten, denk dat je naar de results hebt gekeken?
Ze zijn voor ons op CET, op het even uur, de gehele dag door. (12 races per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
R2D2 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:35:
@JPM85 Ah, ik dacht dat de iRating ook mee daalde. Die heeft bij mij namelijk ook een drop gemaakt toen ik van license class wisselde maar dat zal dan waarschijnlijk komen omdat alle MPR races waar ik in deelnam een behoorlijke puinhoop waren.
Nee, dat is onmogelijk.
Als ik naar je profiel kijkt dan heeft je iRating een drop gemaakt omdat je een aantal slechte resultaten hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
JPM85 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:46:
[...]

Volgens mij ontbreken er nog 7 tijdsloten, denk dat je naar de results hebt gekeken?
Ze zijn voor ons op CET, op het even uur, de gehele dag door. (12 races per dag)
https://members.iracing.c...esSessions.do?season=3061

Voor morgen zie ik toch echt alleen de bovenstaande tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:32

Phydomir

Dennis

Gesamtstrecke 24h
21:00 GMT [10:00 pm] (83)

Hier gewoon de eerst volgende sessies. Zie wel dat er morgen ook onderhoud is. Misschien dat er al sessies tussenuit zijn gehaald die tijdens het onderhoud vallen?

[ Voor 11% gewijzigd door Phydomir op 27-01-2021 21:50 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• laforte
  • Laatst online: 20:31

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Porsche's kunnen slecht tegen pekel op de weg :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6NQC3zvWKLQmz2nMc-uEWDaJjQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ogfLUFRRC2Rw0GLiT3zH7m3T.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpQkCMbN0Ianw0y4zdH3FQTNhRE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ur1nd1OyzgAIm9N7oNgV34sQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
JPM85 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:47:
[...]

Nee, dat is onmogelijk.
Als ik naar je profiel kijkt dan heeft je iRating een drop gemaakt omdat je een aantal slechte resultaten hebt gehad.
Hahaha nee joh, ik was super goed, de rest was alleen nog veel beter ;)

Vanavond in ieder geval weer lekker gesprokkeld in de MX5. Oran Park is een baan die me ligt schijnbaar, vanavond 2 races gedaan, 1 keer derde na gestart te zijn als 4e met 0 incident points en de tweede race vertrokken van pole en gefinished als eerste (mijn eerste race winst :D) met wederom 0 incident points.

Laatste race niet de snelste maar wel de constantste en me 1 keer verremd in de eerste bocht waardoor nummer 2 ineens van een seconde achterstand naar een paar tienden ging maar die maakte vervolgens in de laatste sector een paar fouten waardoor ik relatief makkelijk en zonder ook maar een gevecht te hoeven voeren als eerste over de streep kwam.

Weer goed op weg naar een iRating van 1500 in ieder geval. Van het weekend nog maar eens wat races doen en kijken of we daar 1500+ van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
R2D2 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:04:
[...]

Hahaha nee joh, ik was super goed, de rest was alleen nog veel beter ;)

Vanavond in ieder geval weer lekker gesprokkeld in de MX5. Oran Park is een baan die me ligt schijnbaar, vanavond 2 races gedaan, 1 keer derde na gestart te zijn als 4e met 0 incident points en de tweede race vertrokken van pole en gefinished als eerste (mijn eerste race winst :D) met wederom 0 incident points.

Laatste race niet de snelste maar wel de constantste en me 1 keer verremd in de eerste bocht waardoor nummer 2 ineens van een seconde achterstand naar een paar tienden ging maar die maakte vervolgens in de laatste sector een paar fouten waardoor ik relatief makkelijk en zonder ook maar een gevecht te hoeven voeren als eerste over de streep kwam.

Weer goed op weg naar een iRating van 1500 in ieder geval. Van het weekend nog maar eens wat races doen en kijken of we daar 1500+ van kunnen maken.
Vanavond heb ik me ook nog even met Oran Park bezig gehouden, en ik krijg m maar niet lekker rond... Teveel langzame bochten naar mijn smaak... Ben meer iemand van de hogere snelheden wat dat betreft. Daarna nog maar even een race in de Dallara DW12 meegepikt op Pocono. Dat ging een heel eind beter, tot 2 bochten voor het einde Oculus van mening was dat het hoogst noodzakelijk was me erop te wijzen dat de batterij van m'n controller leeg raakte.... P2 ging daarmee fraai in rook op en vol de muur in.... |:( Misschien zo nog even een rondje in de Nascar Trucks meepakken.... op die ovals vermaak ik me altijd wel prima :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Je kan de skin blijven wijzigen (zonder dat iemand daar bericht van krijgt volgens mij). Als je straks 100+ gebruikers hebt kun je er groot je eigen hoofd op zetten dan komt dat bij al die gebruikers in beeld bij de eerst volgende keer dat ze gaan rijden. Leuk voor 1 april straks ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Loona35 op 28-01-2021 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:02
kroegtijger schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:53:
[...]

Vanavond heb ik me ook nog even met Oran Park bezig gehouden, en ik krijg m maar niet lekker rond... Teveel langzame bochten naar mijn smaak...
Eén van de weinige circuits (het enige zelfs) dat ik oversla als het aan de beurt is. Heb er al flink wat tijd in gestoken, maar het lukt me maar niet om er een ritme of enig plezier in te vinden.

Gisteravond een dramatische race gehad in de Skip. Niet gekwalificeerd, startte dus als één van de laatsten, maar wel met de hoogste IR van het veld. Was sneller dan de mensen direct voor me, maar die zaten uiteraard in onderlinge gevechten. Daar is dus bijna niet doorheen te komen.

Na 2 crashes (1 buiten mijn schuld en 1 door mij veroorzaakt) de race maar afgeschreven en de server verlaten. Moest na de 2e crash een tow naar de pit nemen en dat zou me ruim 2 minuten hebben gekost.

Had voor m'n gevoel al genoeg ellende aangericht.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Loona35 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:46:
[...]

Je kan de skin blijven wijzigen (zonder dat iemand daar bericht van krijgt volgens mij). Als je straks 100+ gebruikers hebt kun je er groot je eigen hoofd op zetten dan komt dat bij al die gebruikers in beeld bij de eerst volgende keer dat ze gaan rijden. Leuk voor 1 april straks ;)
En dan is op 2 april mijn account verbannen van trading paints denk ik 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Vanavond mijn eerste race gereden met de 488 GT3 in de fixed Ferrari Challenge op Daytona en ik mocht niet klagen.
Startende vanaf P6 naar P4 gereden zonder enige incident points dus daar kwam mijn SR dus aardig mee omhoog weer. Het veld was toch behoorlijk gelijk - qua kwalificatie tijden lag alles zo binnen de de lage 1:47 en hoge 1:48 en de race zelf was behoorlijk clean. Hier en daar een spin en een paar hadden de busstop gemist maar geen crashes of aanrijdingen etc. Vond het een zeer leuke race en ook al was het maar 15 minuten, ik was redelijk bekaf ... niet alleen omdat de force feedback op mijn TS-XW toch redelijk zwaar stond ingesteld maar ook omdat ik de hele race iemand pal op mijn bumper had hangen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DfXHm51F/20210129002824-1.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
Release notes zijn weer bekend:
iRACING UI: (5.06.01)

3D Model Viewer

- Fixed an issue with the NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado not showing a custom spec map correctly.

SIMULATION:

Replay

- The Replay playback state will now be left alone when a user remains connected to the race server until the session finishes, and the server disconnects from the user.
- - A new variable, "leavePlaybackAloneAtSessionEnd" has been added to the [Replay] section of the "app.ini" file. Changing this value to 1 from the default (0) will cause the playback state to also be left alone between Session transitions (like going from Qualify to Race).

CARS:

Audi 90 GTO

- Fixed an issue where backfires from this vehicle were not appearing at the appropriate location, and were looking distorted.

Dallara P217

- Aerodynamic coefficients have been removed from the garage.

- Power steering assist, steering ratio, and the display page have been added back to the garage after they had been inadvertently removed.

Dallara IR18

- The iRacing setups for World Wide Technology Raceway - Oval and Pocono Raceway have been updated.

Ferrari 488 GTE

- 2021 Season 1 GTE BoP Adjustment: Aerodynamic downforce has been increased slightly.

Mercedes-AMG GT3

- 2021 Season 1 GT3 BoP Adjustment: Engine power over entire rev range has been increased slightly.

NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1

- Vehicle parameters have been adjusted for using the low downforce package while running at Daytona International Speedway - Road Course and NASCAR Road Course.
- - Downforce has been reduced, and engine cooling has been increased.

NASCAR Cup Series Ford Mustang

- Vehicle parameters have been adjusted for using the low downforce package while running at Daytona International Speedway - Road Course and NASCAR Road Course.

NASCAR Cup Series Toyota Camry

NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado

- Drafting strength has been reduced.

NASCAR Gander Outdoors Ford F150

NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra

Porsche 919

- Rollbar camera view has been adjusted slightly.

Silver Crown

- Rear ride heights for opponent cars have been adjusted to improve their look and handling at high banked ovals.

TRACKS:

Mount Panorama Circuit

- Driving line guide has been updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
Sta je lekker met je Mazda op pole... vergeet je hem in zijn 1 te zetten. Wat een blunder.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 17:55

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
kawaholic schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:48:
Sta je lekker met je Mazda op pole... vergeet je hem in zijn 1 te zetten. Wat een blunder.
Je had in ieder geval geen jump start 😬

Maar zonde man! Nog wel leuke race gehad?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 14:59

TiemenC

iRacing

Een lekker avondje eindigt met een flinke domper.

Race 1 kunnen profiteren van wat foutjes voor mij en verder redelijk strak kunnen uitrijden op p8.

Race 2 was p5/6 mijn doel. P5 hield ik vol tot de laatste ronde 1 na laatste bocht. Ik zie @Kampover komen en laat ruimte maar helaas tikt ie me in de rondte. We hebben het al uitgepraat maar het blijft ontzettend zuur om 1 bocht voor het einde van p5 naar p17 te worden gedumpt.

Twee top 10's in a row was ook too good to be true natuurlijk. Volgende keer beter!

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Race 1 was wel oke

Race 2 L2 sta je opeens achterstevoren terwijl er voor de bocht nog ruimte was....
Ongeval achter mij en iemand schoof daardoor mij van de baan.
Kon met schade door, maar miste stabiliteit, vooral in AquaM.
Dus even denken over QR en welk pit window ik kon pakken.
Helaas stond de banden wissel aan, einde race qua positie en voor iedereen aan de kant gegaan.
Maar wel uitgereden }:O

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
TiemenC schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:16:
Een lekker avondje eindigt met een flinke domper.

Race 1 kunnen profiteren van wat foutjes voor mij en verder redelijk strak kunnen uitrijden op p8.

Race 2 was p5/6 mijn doel. P5 hield ik vol tot de laatste ronde 1 na laatste bocht. Ik zie @Kampover komen en laat ruimte maar helaas tikt ie me in de rondte. We hebben het al uitgepraat maar het blijft ontzettend zuur om 1 bocht voor het einde van p5 naar p17 te worden gedumpt.

Twee top 10's in a row was ook too good to be true natuurlijk. Volgende keer beter!
Mijn avond was er een van uitersten... Race 1 kon ik het tempo met de subtop goed bijbenen en door op de baan te blijven p7 kunnen pakken, verder weinig gebeurd.

Race 2 was wel intens spannend omdat het zaak was de top er zo soepel mogelijk er voorbij te laten en te focussen op de concurrentie, waaronder @TiemenC voor mij. Super close racing maar net niet genoeg snelheid op het rechte stuk om met de Audi de Ferrari voorbij te kunnen. Daarom was mijn geluk @joeristein die als een komeet door het veld ging met het tempo van de top. Hij haalde mij in bij het vallen van de witte vlag. Daardoor zat ik eerste rang toen Joeri en Tiemen zij aan zij door de chicane ging wat zeer fair ging en dat zorgde voor een slechte exit voor Tiemen... Daardoor kon ik de auto nog net aan de binnenkant zetten voor de laatste 2 bochten. Ik was te gefocust op het rempunt en het aansnijden van de bocht waardoor ik te ver naar links zat en helaas Tiemen er af tikte. :/ Bij de finish baalde ik vooral door het incident en kon het resultaat me gestolen worden. Na het terugkijken meteen sorry gezegd en bij deze nog een keer... Weer een leer moment waar ik beter moet inschatten waar ik ten opzichte van de andere moet zitten.

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Vanavond merkte ik op dat iemand tijdens de start een aanloop nam en hem vervolgens er tussendoor jaagde voordat de groene vlag viel. Is dit toegestaan? En hoever kan je hiermee gaan voordat je van iracing een straf aan je broek hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjello
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 12:35
laforte schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:16:
Vanavond merkte ik op dat iemand tijdens de start een aanloop nam en hem vervolgens er tussendoor jaagde voordat de groene vlag viel. Is dit toegestaan? En hoever kan je hiermee gaan voordat je van iracing een straf aan je broek hebt?
Diegene kreeg een zwarte vlag.

Volgens mij mag je bij groen inhalen alleen de leider mag niet voor start-finish ingehaald worden.

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Kampover schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:03:
[...]

Mijn avond was er een van uitersten... Race 1 kon ik het tempo met de subtop goed bijbenen en door op de baan te blijven p7 kunnen pakken, verder weinig gebeurd.

Race 2 was wel intens spannend omdat het zaak was de top er zo soepel mogelijk er voorbij te laten en te focussen op de concurrentie, waaronder @TiemenC voor mij. Super close racing maar net niet genoeg snelheid op het rechte stuk om met de Audi de Ferrari voorbij te kunnen. Daarom was mijn geluk @joeristein die als een komeet door het veld ging met het tempo van de top. Hij haalde mij in bij het vallen van de witte vlag. Daardoor zat ik eerste rang toen Joeri en Tiemen zij aan zij door de chicane ging wat zeer fair ging en dat zorgde voor een slechte exit voor Tiemen... Daardoor kon ik de auto nog net aan de binnenkant zetten voor de laatste 2 bochten. Ik was te gefocust op het rempunt en het aansnijden van de bocht waardoor ik te ver naar links zat en helaas Tiemen er af tikte. :/ Bij de finish baalde ik vooral door het incident en kon het resultaat me gestolen worden. Na het terugkijken meteen sorry gezegd en bij deze nog een keer... Weer een leer moment waar ik beter moet inschatten waar ik ten opzichte van de andere moet zitten.
Uiteindelijk gaat het 'nergens' om en de frustratie is bij mij al weer gauw verdwenen. Ik heb ook zeker genoten van de race tot de laatste twee bochten. Ik kon maar niet onder jou druk uit komen, na de pitstop zat je ook weer vol in m'n spiegel.

Als de pass in de laatste ronde goed was gegaan had ik je p5 ook zeker gegund. Na de race net alleen ff iets minder O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
laforte schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:16:
Denk dat dit een stukje coordinatie was van p1 en de gene die deze start maakte. Voordat p1 daadwerkelijk ging zat hij namelijk al naast mij en zag ik hem daarna terugvallen en dacht ik ook mooi karma :).

Zelf in race 2 nadat ik Gerben had ingehaald voor P1 een mega domme fout gemaakt en probeerde hem te houden in de 1ste chicane, had daar gewoon mijn verlies moeten nemen en even gaan spelen in de grindbak ipv de muur van dichtbij te bekijken.

Nick/Sander, moest weer enorm op de limiet rijden (en dus net iets erover)!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

tazzman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:46:
Vanavond mijn eerste race gereden met de 488 GT3 in de fixed Ferrari Challenge op Daytona en ik mocht niet klagen.
Startende vanaf P6 naar P4 gereden zonder enige incident points dus daar kwam mijn SR dus aardig mee omhoog weer. Het veld was toch behoorlijk gelijk - qua kwalificatie tijden lag alles zo binnen de de lage 1:47 en hoge 1:48 en de race zelf was behoorlijk clean. Hier en daar een spin en een paar hadden de busstop gemist maar geen crashes of aanrijdingen etc. Vond het een zeer leuke race en ook al was het maar 15 minuten, ik was redelijk bekaf ... niet alleen omdat de force feedback op mijn TS-XW toch redelijk zwaar stond ingesteld maar ook omdat ik de hele race iemand pal op mijn bumper had hangen :)

[Afbeelding]
Leuk. Ik ben met die combinatie ook bezig om mijn C licentie te bemachtigen.
Ik heb helaas al paar races op rij daar wat minder geluk. Van 2.84 weer terug naar 2.66. Met name omdat ik continue mensen voor mij heb die de controle over de auto kwijt raken en ik totaal geen mogelijkheid heb om het te ontwijken. De wereld 2x op de kop gezien 8)7

Beetje het gevoel daar als je voorin rijd, dan zijn ze erg agressief met verdedigen. Veel lijnen veranderen onder t remmen.
En middenveld en Achterveld is een schiet gebedje doen en hopen dat je alles ontwijkt.

Wellicht treffen we elkaar daar nog :P

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Hupske schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:08:
[...]

Leuk. Ik ben met die combinatie ook bezig om mijn C licentie te bemachtigen.
Ik heb helaas al paar races op rij daar wat minder geluk. Van 2.84 weer terug naar 2.66. Met name omdat ik continue mensen voor mij heb die de controle over de auto kwijt raken en ik totaal geen mogelijkheid heb om het te ontwijken. De wereld 2x op de kop gezien 8)7
Beetje meer afstand houden doet wonderen... je MOET er niet zo dicht op rijden natuurlijk. Groter probleem is de mensen die achter je rijden die, net als jij kennelijk, niet voldoende afstand houden en vol bij je achterin vliegen.
Beetje het gevoel daar als je voorin rijd, dan zijn ze erg agressief met verdedigen. Veel lijnen veranderen onder t remmen.
Uiteraard verdedig je je positie. We zetten niet wagenwijd de deur open als jij eraan komt om er maar voorbij te gaan toch? ;)
En middenveld en Achterveld is een schiet gebedje doen en hopen dat je alles ontwijkt.

Wellicht treffen we elkaar daar nog :P
Ook daar weer, hou wat meer afstand. Met een heel klein beetje inzet kan je dan zeer snel van rookie naar c-licentie gaan. Mocht je het echt 100% in eigen hand willen hebben, dan kan je ook de Time Trails als pad bewandelen om je licentie te behalen mocht je nog niet voldoende races achter je naam hebben staan.

je iRating kan je in dit stadium volledig overboord gooien en is nu nog totaal niet interessant. Al tuf je als een oud wijf over die baan heen met 50km/h, zolang je niets raakt en de controle over je auto houdt is het goed.
Let ook op dat de practice en kwalificatie meetellen in je SR, maar ook dat je na de finish het wagentje netjes de pits in rijd (of op een veilige plek stil zet en uitstapt). Ook daar telt nog steeds alles in de SR mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

kroegtijger schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Beetje meer afstand houden doet wonderen... je MOET er niet zo dicht op rijden natuurlijk. Groter probleem is de mensen die achter je rijden die, net als jij kennelijk, niet voldoende afstand houden en vol bij je achterin vliegen.

[...]

Uiteraard verdedig je je positie. We zetten niet wagenwijd de deur open als jij eraan komt om er maar voorbij te gaan toch? ;)

[...]

Ook daar weer, hou wat meer afstand. Met een heel klein beetje inzet kan je dan zeer snel van rookie naar c-licentie gaan. Mocht je het echt 100% in eigen hand willen hebben, dan kan je ook de Time Trails als pad bewandelen om je licentie te behalen mocht je nog niet voldoende races achter je naam hebben staan.

je iRating kan je in dit stadium volledig overboord gooien en is nu nog totaal niet interessant. Al tuf je als een oud wijf over die baan heen met 50km/h, zolang je niets raakt en de controle over je auto houdt is het goed.
Let ook op dat de practice en kwalificatie meetellen in je SR, maar ook dat je na de finish het wagentje netjes de pits in rijd (of op een veilige plek stil zet en uitstapt). Ook daar telt nog steeds alles in de SR mee.
Je doet hier natuurlijk wel wat aannames. Alsof ik er heel dicht op rijd. Kan je vertellen dat ik het echt rustig aan probeer te doen. Als iemand dwars gaat valt niet altijd direct de lijn te bepalen.
Als er vervolgens doordat je zelf al rustig rijd iemand rechts naast je zit, waardoor je die kant niet kan uitwijken. Dan moet je maar naar links, probeer je om die andere heen te gaan, maar die blijft maar jou kant op glijden en komt in je zijkant terecht, dan ga je in dit geval gewoon om. En dan hoef je niet eens hard te gaan. Of de gene die rechts van je zit tikt juist die ene auto aan die dwars is gegaan waardoor die ene auto weer tegen jou aan vliegt :9

Uiteraard hoeven ze voor mij niet de deur wagenwijd open te zetten. Dat verwacht ik ook zeker niet. Maar als je de binnenkant van de lijn verdededigd en ik richting de buitenkant ga om in ieder geval niet in de zelfde lijn te zitten, dan is het niet handig om tijdens het remmoment van binnen naar buiten te vliegen, waardoor ik de noodrem moet gebruiken of zelfs het gras in moet duiken om maar contact moment te voorkomen. Of wanneer je gewoon volledig aan de binnenkant zit hij je gewoon compleet naar binnen drukt het gras op. Wellicht moet ik die report knop maar eens uitzoeken.

En dit is echt niet omdat ik vol probeer aan te vallen. Ik wacht het gewoon rustig af en dit komt vaak voort omdat de voorganger eerst een foutje heeft gemaakt in de zin van de vorig bocht gemist of iets.

Maarja net gelukkig wel weer een goede race gehad. Expres geen quali tijd neer gezet. van P17 naar P9 gereden met alleen maar ontwijken en geen enkele inhaalpoging gewaagd. +0.13 sr erbij is wel weer fijn.

Dat laatste wist ik overigens niet. Dacht dat practice niet mee telde, maar goed om te weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:14
Deze discussie is zinloos zonder beeldmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
SlaadjeBla schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:02:
Mee eens ja.... @Hupske heb je niet wat beeldmateriaal van zo'n inhaal-actie of rem-actie dat we wat meer kunnen zien in wat er precies gebeurt, en hoe je dat kan voorkomen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

SlaadjeBla schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:02:
Klopt haha. Ik reageerde vooral op de persoon die in de zelfde server rijd met dat het eventueel ook anders kan en of hij het in andere races ook zo ervaart of niet.
Vraag verder niet om feedback op mijn rijden, stel alleen iets vast met wat ik ervaar. Pech in het ontwijken kan je altijd hebben.
kroegtijger schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:19:
[...]

Mee eens ja.... @Hupske heb je niet wat beeldmateriaal van zo'n inhaal-actie of rem-actie dat we wat meer kunnen zien in wat er precies gebeurt, en hoe je dat kan voorkomen?
Nee, nog even uitzoeken hoe dat allemaal in elkaar steekt. Ben in iig zondag gestart met iRacing. Met hiervoor vele uren in AC, wat RF2, AMS2 en later aardig wat uur in ACC. Waarbij op de palmaras een overwinning staat in de 3h race op Hungaroring en een 2e plaats na 12h op Imola. Dus op zich heb ik wel een idee hoe je de auto rond krijgt.

Soms zijn er gewoon dingen niet te voorkomen en heb je gewoon pech. Als je in de results terug kijkt zijn er ook gewoon incidenten op het veld. Toevallig was dit 3 keer achter elkaar. Waar het ook 3x ervoor gewoon goed ging.

Om dat soort dingen te vermijden kan ik idd er voor kiezen om maar als een oma'tje achteraan te hobbelen, maar denk dat je ook wel beetje race plezier wilt hebben. Tenslotte koop je het om tegen andere te kunnen racen :P

En zonet heb ik bijvoorbeeld wel weer een goede race gehad. +0,13 SR, dus de C-licentie komt er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
@Hupske Soms heb je ook gewoon stomme pech en is een aanrijding niet te voorkomen natuurlijk. Als je een echt heel cleane race hebt kan je soms wel .4 of .5 in je SR omhoog, maar meer dan eens zal je niet veel verder dan .1 a .15 omhoog gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
Hupske schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:50:
[...]
Dat laatste wist ik overigens niet. Dacht dat practice niet mee telde, maar goed om te weten.
Daarmee worden de 3 minuten voordat de race begint aan practice bedoeld. De 30 minuten practice vanaf het moment dat je registreerd tellen niet mee.

Ook met "geen qualy rijden en dan uitrijden" kan je een groot snelheidsverschil creeren waardoor je het enorm lastig maakt als iemand super hard gaat verdedigen.

Gisteren met Gerben ronden lang op zijn bumper gereden. Op een gegeven moment kom je in een klasse terecht (en ook met snelheid) dat het bijna gelijk is. Pas dan kan je echt close racen zodra er veel verschil zit in exit speed is dat niet te doen. Mensen doen dan rare dingen.
iRating zegt niet altijd even veel, maar toch goed om te checken. Of als je achter iemand zit een ronde of 2 kijken hoe deze persoon rijdt. Voordat je er echt dicht op kruipt.
Ook ik moet soms nog in de noodrem omdat iemand net iets harder remt of omdat mijn consistentie toch nog niet is wat het zou moeten zijn en ik die ronde dus 5-10 meter later rem.
Wat betreft "het gat dicht gooien". Op het moment dat ik een binnenkant verdedig en ik zie iemand terug gaan naar de ideale lijn. Knijp ik altijd een beetje, zodoende maak je je eigen lijn beter dan echt volledig aan de binnenkant te zitten. Helemaal het gras in duwen is natuurlijk niet netjes.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 16:20
CUPCAKESENSE schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:42:
[...]

iRating zegt niet altijd even veel, maar toch goed om te checken.
Ik adviseer altijd "IR < 1K + roze auto = afstand houden" :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:02
frizti schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:53:
[...]

Ik adviseer altijd "IR < 1K + roze auto = afstand houden" :+
Met als aanvulling: IR < 2K en een 3 naam bestaande uit 3 delen: afstand houden en je zonder tegenspraak in laten halen. De kans dat je uiteindelijk toch nog boven deze persoon eindigt is ruimschoots meer dan 70% :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

De laatste tijd begeef ik mij regelmatig in races waarbij het niveau dicht bij elkaar ligt. Nu twijfel ik over wat ik moet doen in de volgende situatie.

Wat is gewenst in onderstaande situatie. Diegene in het rood voorlaten en zo een crash voorkomen of dient diegene in het rood juist af te remmen? Diegene in het rood is ten alle tijden niet verder dan het achterwiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Po2fUeTSSr3cCcoTN4_xeKnF1EM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mkUF7I2bwFHk3E6SckywnzwW.jpg?f=fotoalbum_large

Het is mij enige keren overkomen dat ik wil insturen en dan helaas de voorbumper van diegene in het rood aanraak en daardoor crash. Zelf vind ik het nog lastig in te schatten of iemand nou naast mij zit of niet. De standaard iracing spotter geeft geen signaal en in mijn achteruitkijkspiegel is het ook niet goed te zien

Tegenwoordig om crashes te voorkomen trap ik maar eerder op de rem en laat ik diegene die twijfelachtig dichtbij is voorgaan

[ Voor 3% gewijzigd door AOC op 29-01-2021 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:14
Lastig, want als je de bocht opeist ga je inderdaad wellicht rond. Dan kun je beter hem de binnenkant geven, zelf meer snelheid meenemen in de bocht, de betere exit pakken en terug kruisen. Niet vergeten te zwaaien als je hem vervolgens weer voorbij rijdt ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik zou de rode auto gewoon laten gaan en daarbij met opzet een wijdere apex nemen. Dit gaat anders vast niet goed komen. Natuurlijk heb je het recht om de bocht te verdedigen - dit is nogaltijd jouw bocht. Maar recht hebben en recht krijgen is wat anders natuurlijk. Als rood iets verder naar achter zou zitten, dan zou ik wel de apex nemen of ik was zowiezo naar het midden van de baan gegaan voor het remmen om de apex te verdedigen (daarvoor is het nu te laat).

Echter ik ben zelf ook wel eens die rode auto en ik steek mijn neus met opzet in die hoek om mijn voorganger te laten denken dat ik hem er langs zal gooien. Dat zal ik natuurlijk niet doen, maar door te bluffen heb ik toch wel een paar plekken weten te winnen. Racen is gewoon ook af en toe bluf poker spelen natuurlijk.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
De vraag is ook waarom 'rood' hem er naast kan zetten.
Je kunt ook een meer verdedigende lijn rijden, waarbij je zelf aan de binnenkant zit. Zo dwing je rood om de buitenkant te nemen.
Als je zelf de binnenkant neemt, moet je er wel rekening mee houden dat je zelf een andere lijn rijdt, en dus een andere snelheid en moment van insturen.

Er zijn op YouTube genoeg filmpjes te vinden over het rijden van een verdedigende lijn, maar bij deze van Matt Malone tijdens een race is de verdedigende lijn erg mooi te zien (en ook wat er gebeurt als je de deur open laat)
YouTube: iRacing: How to defend...

[ Voor 3% gewijzigd door Ernsthx op 29-01-2021 22:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
Ernsthx schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:38:
De vraag is ook waarom 'rood' hem er naast kan zetten.
Je kunt ook een meer verdedigende lijn rijden, waarbij je zelf aan de binnenkant zit. Zo dwing je rood om de buitenkant te nemen.
Als je zelf de binnenkant neemt, moet je er wel rekening mee houden dat je zelf een andere lijn rijdt, en dus een andere snelheid en moment van insturen.

Er zijn op YouTube genoeg filmpjes te vinden over het rijden van een verdedigende lijn, maar bij deze van Matt Malone tijdens een race is de verdedigende lijn erg mooi te zien (en ook wat er gebeurt als je de deur open laat)
YouTube: iRacing: How to defend...
Precies dat dus... Op het moment dat die situatie zich voordoet ben je eigenlijk al te laat en kan je m beter laten gaan. Het gaat juist om het moment dat ervoor zit waar je de binnenkant kan verdedigen anders ben je een sitting duck. En soms moet je de bocht en je positie ook gewoon "opeisen". Als je instuurt, doe dat dan ook met overtuiging

[ Voor 5% gewijzigd door kroegtijger op 29-01-2021 23:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Waterkoker schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:57:
Zelf vind ik het nog lastig in te schatten of iemand nou naast mij zit of niet. De standaard iracing spotter geeft geen signaal en in mijn achteruitkijkspiegel is het ook niet goed te zien
Ik adviseer je in ieder geval om de standaard iRacing spotter te vervangen door Crew Chief. Verder kan je voor een opsomming van andere handige software ook op de volgende pagina kijken: https://www.got-racing.eu/?p=4773

[ Voor 5% gewijzigd door Doubleoz op 31-01-2021 08:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
De laatste tijd begeef ik mij regelmatig in races waarbij het niveau dicht bij elkaar ligt. Nu twijfel ik over wat ik moet doen in de volgende situatie.

Wat is gewenst in onderstaande situatie. Diegene in het rood voorlaten en zo een crash voorkomen of dient diegene in het rood juist af te remmen? Diegene in het rood is ten alle tijden niet verder dan het achterwiel.

[Afbeelding]

Het is mij enige keren overkomen dat ik wil insturen en dan helaas de voorbumper van diegene in het rood aanraak en daardoor crash. Zelf vind ik het nog lastig in te schatten of iemand nou naast mij zit of niet. De standaard iracing spotter geeft geen signaal en in mijn achteruitkijkspiegel is het ook niet goed te zien

Tegenwoordig om crashes te voorkomen trap ik maar eerder op de rem en laat ik diegene die twijfelachtig dichtbij is voorgaan
Als ik in die situatie zit dan speelt er veel meer mee dan wat je hier schrijft. Bijvoorbeeld: is het L1 of zit je al 10 rondjes te vechten tegen dezelfde auto? Ken je hem en staat hij bekend als iemand die netjes rijdt of is het een onbekende, of juist iemand waarvan je weet dat hij je eraf gaat beuken? Dat speelt allemaal een veel grotere rol dan hoeveel centimeter overlap hij precies heeft.

Als hij ook maar een beetje overlap heeft kun je natuurlijk niet gewoon insturen ook al is de overlap "niet genoeg". Je hebt dan misschien wel gelijk dat het geen handige actie was maar je staat wel achterstevoren en hij waarschijnlijk niet.

Daarnaast geef je jezelf ook maar twee opties, terwijl er veel meer zijn. Hoezo zou je moeten kiezen tussen een crash of hem voorlaten? Volgens mij kun je ook nog:
- Proberen aan de buitenbocht de positie te houden,
- Proberen een undercut te doen: eerder remmen en een betere exit pakken, hopen dat hij iets doorschiet waardoor je er rechts weer langs kan op de exit,
- Al voor je in deze situatie komt de binnenkant verdedigen.

Ook geef je de situatie nu vanaf het instuurpunt, maar wat daar voor gebeurd is net zo belangrijk. Het is niet alsof de ander ineens uit het niets naast je zit, bij het aanremmen kun je hem in de gaten houden om te kijken wat hij doet. Zit hij al de hele tijd aan je rechterkant te kijken dan is de kans groter dat hij je probeert uit te remmen en dus op je instuurpunt inderdaad naast je zit. Als hij er voor de hele tijd achter je in je draft zit en dan vlak voor of tijdens het remmen ineens uit je spiegel verdwijnt dan kun je dus ook weten dat hij naast je zit, ook al kun je hem niet meer zien. Waar is hij anders naartoe?

Hoe meer ervaring je hebt hoe beter je weet wat je kan doen in welke situatie. Met weinig ervaring zou je inderdaad beter kunnen kiezen om iemand maar te laten gaan, maar ooit moet je toch gaan terugvechten anders blijf je altijd een sitting duck en ga je nooit een race winnen 8)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48

[Afbeelding]

Vaak rem ik net een paar metertjes eerders als hij er net naast zit. Vaker lijkt het wel dat ze verbaasd zijn dat je zo vroeg op de rem gaat waardoor, zij een meter te laat remmen. En je zo kun je mooi binnen door terug kruisen. Blijft vaker een gok natuurlijk. Maar als je eraf gaat verlies je meer als 1 plek.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

Maar imo is dit wel een typische situatie die in simracing teveel voorkomt, omdat mensen te pas en te onpas hun auto ertussen duwen, waarbij jij eigenlijk altijd eieren voor je geld moet kiezen en de ander daardoor denkt: "hey, deze move werkt, dat ga ik vaker doen". En als het toch misgaat omdat je ze geen ruimte geeft is het jouw schuld (in hun ogen dan).

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Naar aanleiding van wat berichten hier dat het racen in D klasse soms verschrikkelijk is, maar eens voor de grap meegedaan aan een Ferrari Fixed race op Daytona.

Top split en serieus wat wordt daar als een stel debielen gereden zeg.
Qualy verneukt dus beetje achteraan starten en kijken waar het schip strand.

1e paar rondjes al een man of 6-7 op kunnen vegen, die elkaar geen ruimte geven en 2 man op eigen kracht ingehaald (met draft). Maar daarna begint het, ingaan rondje 5 heb ik een mega draft op de persoon voor mij en zit aan de buitenkant voor bocht1. Dus wat wijder aansnijden voor de bocht, maar persoon denkt dat 25 meter later remmen wel een slim idee is, dus krijg ik vol in de flank.

Uithuilen vanaf p15, zit ik net voor 2 gasten die al de hele tijd aan het schreeuwen waren naar elkaar over voice chat dat ze elkaar reporten. Ben dus een sitting duck op het rechte stuk en blijf strak langs de gele lijn rijden op de banking. Komt er 1 onder de gele lijn mij inhalen en beukt mij vol in de zijkant bij het terug op de oval willen komen. Daarna een hele tirade in een mooi oost-europees accent over de voice, dat ik een idioot ben etc..

Auto kapot, alt+f4. Had geen zin om nog 10 seconde van mijn tijd te verspillen om zo iemand te reporten.
We lachen wel eens dat bottom splits verschrikkelijk zijn, maar dit is echt een afvoerputje van iRacing qua baan etiquette.

Ik blijf wel gewoon bij IMSA, EES & VRS, dat is soms ook oppassen met gek gedrag op de baan, maar door de langere races wordt er een stuk netter gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

JPM85 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:54:
Naar aanleiding van wat berichten hier dat het racen in D klasse soms verschrikkelijk is, maar eens voor de grap meegedaan aan een Ferrari Fixed race op Daytona.

Top split en serieus wat wordt daar als een stel debielen gereden zeg.
Qualy verneukt dus beetje achteraan starten en kijken waar het schip strand.

1e paar rondjes al een man of 6-7 op kunnen vegen, die elkaar geen ruimte geven en 2 man op eigen kracht ingehaald (met draft). Maar daarna begint het, ingaan rondje 5 heb ik een mega draft op de persoon voor mij en zit aan de buitenkant voor bocht1. Dus wat wijder aansnijden voor de bocht, maar persoon denkt dat 25 meter later remmen wel een slim idee is, dus krijg ik vol in de flank.

Uithuilen vanaf p15, zit ik net voor 2 gasten die al de hele tijd aan het schreeuwen waren naar elkaar over voice chat dat ze elkaar reporten. Ben dus een sitting duck op het rechte stuk en blijf strak langs de gele lijn rijden op de banking. Komt er 1 onder de gele lijn mij inhalen en beukt mij vol in de zijkant bij het terug op de oval willen komen. Daarna een hele tirade in een mooi oost-europees accent over de voice, dat ik een idioot ben etc..

Auto kapot, alt+f4. Had geen zin om nog 10 seconde van mijn tijd te verspillen om zo iemand te reporten.
We lachen wel eens dat bottom splits verschrikkelijk zijn, maar dit is echt een afvoerputje van iRacing qua baan etiquette.

Ik blijf wel gewoon bij IMSA, EES & VRS, dat is soms ook oppassen met gek gedrag op de baan, maar door de langere races wordt er een stuk netter gereden.
Ik pak geregeld voor de lol een Ferrari F488 GT3 fixed race mee. Door mijn iRating kom ik (helaas?) vaak nét in de top split terecht. Ik heb er een uitdaging van gemaakt in deze klasse uit de problemen te blijven, dat is mijn enige doel. Vaak lukt het dan nog wel een redelijk leuke 15 minuten te hebben.

Volgend seizoen kies ik wel een andere 'snelle' official klasse naast de VRS & Porche races.
Raimond613 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:23:
Maar imo is dit wel een typische situatie die in simracing teveel voorkomt, omdat mensen te pas en te onpas hun auto ertussen duwen, waarbij jij eigenlijk altijd eieren voor je geld moet kiezen en de ander daardoor denkt: "hey, deze move werkt, dat ga ik vaker doen". En als het toch misgaat omdat je ze geen ruimte geeft is het jouw schuld (in hun ogen dan).
Eens, vaak komt dit ook voor (in mijn optiek) met snellere racers die je twee bochten later er op een logischere plek toch wel langs zou laten. Het is nou niet dat je in deze situaties met hand en tand aan het verdedigen bent en de grens opzoekt.

In deze league hier ook een harde leerschool in gehad.

Ik laat deze 'prikkende' racers er nu graag vlot langs. Later in een race rij ik er meestal nog makkelijker zelf voorbij omdat ze dan ergens in de muur staan. :+

[ Voor 22% gewijzigd door TiemenC op 30-01-2021 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

JPM85 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:54:
Ik moet inderdaad zeggen dat Fixed Ferrari inderdaad wel iRacing van z'n slechtste kant laat zien. Nu moet ik zeggen dat mijn eerste race deze week op Daytona (van P6 naar P4 gereden) wel een hele mooie en erg schone race was - die was echt leuk. Mijn 7 andere races .....die waren wel wat anders ja. En inderdaad met fraai verbaal geweld ook op de voice chat.

Toch heb ik geen spijt van mijn aanschaf van de 488 GT3, het blijft een leuke auto om in te rijden, maar ik hoop mijn SR naar 4.0 te kunnen krikken om dan mijn B licentie te krijgen en mijn 488 GT3 in de VRS Sprint en Enduraces races te kunnen rijden.

Hiervoor heb ik zowel de CTS-V als de Radical SR8 gereden en ik moet zeggen dat beide series toch een stuk schoner, netter en vriendelijker was - zeker de SR8, dat zal er ook wel wat mee te doen hebben dat die Radicals echt snel kapot gaan en er geen quick repair is. Maar ook met de Caddies werd lang niet zo "vies" (of dom?) gereden als in de Fixed Ferrari. Als er iets gebeurde dan was dat meer omdat de CTS-V echt een zwaar bakbeest is dat lastig op de baan te houden valt als hij eenmaal uitbreekt.

Volgende week gaan de Caddies naar de Ring dus die heb ik maar even aangeschaft, die lijkt me ook wel leuk. Volgende week is ook Laguna Seca met de Fixed Ferrari, ben benieuwd wat voor een chaos die corkscrew gaat worden. En de Radicals gaan de week erna naar Sebring - leuk! Dus ga ik naast de 488 GT3 ook volgende week maar weer eens de Caddy van stal halen en de week erna de Radical. 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Ik zet gewoon Voice en text chat uit. Hoef ik er ook niet naar te luisteren of me over op te winden. Als ik een fout maak zeg ik sorry en ik als ik zonder pardon van de baan gerost wordt, report ik diegene. Ik ga met niemand meer een discussie aan in game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaep
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-07 15:56
Eens, zeker op Daytona is het bijna niet te doen in de Ferrari Fixed, zeker ook omdat als je 1s sneller bent in de infield, ze je gewoon in de draft terughalen. Het is een stuk moeilijker imo om een lead op te bouwen. Neem daarnaast de korte racetijd en je hebt een recept voor crashes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Het is mij in ieder geval nu gelukt om de C licentie te halen in Ferrari server. Veel clean races gehad met maar gewoon wachten en wachten. Af en toe kleine plaagstoot alsof ik er langs ging, wat er vaak voor zorgde dat ze zichzelf er uit remde. Prima :)

Zit nu op 3,42 met SR. Wat heb ik nu nodig om naar de B licentie te komen?

Denk dat ik maar even aansluiting zoek vanaf dinsdag bij de VRS Endurance of IMSA, maar dan moet ik de BMW GT4 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

- Dubbelpost -

[ Voor 98% gewijzigd door Hupske op 31-01-2021 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Hupske schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:18:
Het is mij in ieder geval nu gelukt om de C licentie te halen in Ferrari server. Veel clean races gehad met maar gewoon wachten en wachten. Af en toe kleine plaagstoot alsof ik er langs ging, wat er vaak voor zorgde dat ze zichzelf er uit remde. Prima :)

Denk dat ik maar even aansluiting zoek vanaf dinsdag bij de VRS Endurance of IMSA, maar dan moet ik de BMW GT4 aanschaffen.
Op je profiel kan je zien wat je moet doen om een klasse hoger te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Hupske schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:18:

4 races in de C klasse en een SR van >4.0 geeft je een onmiddelijke promotie naar een B licentie.

Zodra je SR > 4.0 kun je B licentie races rijden ook al heb je nog een C licentie, dus je zou er ook voor kunnen kiezen om je SR naar 4.0 te krijgen en dan 4 IMSA races te rijden, dan krijg je ook je B licentie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaep
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-07 15:56
Swoesh schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:30:
[...]

4 races in de C klasse en een SR van >4.0 geeft je een onmiddelijke promotie naar een B licentie.

Zodra je SR > 4.0 kun je B licentie races rijden ook al heb je nog een C licentie, dus je zou er ook voor kunnen kiezen om je SR naar 4.0 te krijgen en dan 4 IMSA races te rijden, dan krijg je ook je B licentie.
Laatste optie is om 4 time trials te doen in een C/B klasse, dan ga je ook omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
*knip* ranten doe je maar ergens anders

[ Voor 87% gewijzigd door Geronimous op 01-02-2021 01:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Op zich weer een een goede avond gehad, dubbele top 10 opnieuw :).

Helaas haalde ik de pace van de practice geen moment in de races. Denk door vermoeidheid en 'overthinking'. Ook had ik werkelijk de hele avond ruzie met de chicane. :')

Race 1 was zeer intensief met @Noisekiller Kon er met geen mogelijkheid voorbij, tot de last lap/last corner :D Sorry!

Simbob schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:27:
[...]

Reageer je ook zo als het hier vol staat als het weer een bende bij de GOT races is geweest? Rustig maar hoor, pfff
Volgens mij is het hele punt dat we na de vorige explosie wat meer respect proberen te tonen hier. Daarnaast is het tegen de richtlijnen om iemand bij volledige naam te 'exposen' voor zover ik weet.

[ Voor 33% gewijzigd door TiemenC op 31-01-2021 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:21
Ik zie soms bij mensen meerdere stats in beeld dan ik heb. Ondere andere deelnemerslijst met plek en tijden etc.
Ik zie dit niet bij de opties staan?

Excuus voor de beginners vraag, net begonnen 🥳

[ Voor 15% gewijzigd door refused81 op 31-01-2021 23:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:18
refused81 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:28:
Ik zie soms bij mensen meerdere stats in beeld dan ik heb. Ondere andere deelnemerslijst met plek en tijden etc.
Ik zie dit niet bij de opties staan?

Excuus voor de beginners vraag, net begonnen 🥳
Dat zijn overlays. Zoek eens op Racelabs, JRT, Kapps en dan begrijp je het idee wel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:21
Ah super dankje, gaan we uitproberen! 👍

[ Voor 82% gewijzigd door refused81 op 01-02-2021 00:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Mr.Conroe schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:35:
[...]

Dat zijn overlays. Zoek eens op Racelabs, JRT, Kapps en dan begrijp je het idee wel.
+SimHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

Mijn pc crashte gister tijdens practice alles in 1 keer op zwart, opnieuw opgestart maar kon pedalen en wheelbase niet vinden en kon chrome niet opstarten! Stekkers eruit en opnieuw opgestart! Google chrome opnieuw moeten installeren en nu doet alles het weer, raar! Nooit eerder problemen gehad, iemand dit ook weleens gehad en enig idee waar dit aan kan liggen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimmy J.
Heerlijk kunnen racen gisteren! Had de flow lekker te pakken en naast het jagen op @Swoesh en @Luckeh ook een paar zeer faire gevechten gehad bij de reversed grid, o.a. zij aan zij met @Mithriel door de gehele eerste sector en nog een stukje van de tweede. Werd echt super netjes gereden (y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jimmy J. schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:08:
Heerlijk kunnen racen gisteren! Had de flow lekker te pakken en naast het jagen op @Swoesh en @Luckeh ook een paar zeer faire gevechten gehad bij de reversed grid, o.a. zij aan zij met @Mithriel door de gehele eerste sector en nog een stukje van de tweede. Werd echt super netjes gereden (y)
Je had lekker de pace gisteren, elke ronde een 4-6 tienden sneller. Het gat was in eerste instantie groot genoeg, maar in de Schumacher S pakte ik een keer de 2e bocht te krap, verloor 'm daardoor bijna en kreeg als cadeau ook nog eens een slowdown. Dat was een dure ronde en daardoor wist ik ook dat je in de draft zou komen.

Mijn mafste overwinning ooit - en niet eentje met een erg fair gevoel. Ik kwam vlak achter Niels de baan weer op na de pitstop, maar die had niet gestopt en moest fuelsaven. In de laatste ronde had ik een goede exit in de aanloop op die chicane. Kom hem aan de binnenkant er naast zetten, maar ging er te krap en te snel in en we schoten beiden rechtdoor bij de chicane. Loste mijn slowdown direct in, en dacht dat Niels zonder fuel zat op de S/F lijn.

[Streamable: Odd finish]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Luckeh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Je had lekker de pace gisteren, elke ronde een 4-6 tienden sneller. Het gat was in eerste instantie groot genoeg, maar in de Schumacher S pakte ik een keer de 2e bocht te krap, verloor 'm daardoor bijna en kreeg als cadeau ook nog eens een slowdown. Dat was een dure ronde en daardoor wist ik ook dat je in de draft zou komen.

Mijn mafste overwinning ooit - en niet eentje met een erg fair gevoel. Ik kwam vlak achter Niels de baan weer op na de pitstop, maar die had niet gestopt en moest fuelsaven. In de laatste ronde had ik een goede exit in de aanloop op die chicane. Kom hem aan de binnenkant er naast zetten, maar ging er te krap en te snel in en we schoten beiden rechtdoor bij de chicane. Loste mijn slowdown direct in, en dacht dat Niels zonder fuel zat op de S/F lijn.

[Streamable: Odd finish]
Had zelf ook meerdere dingen anders kunnen doen om voor je te blijven, daar leren we weer van. De laatste ronde had ik nog 3.4L over dus hoefde niet meer te sparen, had gehoopt om een gaatje te kunnen pakken maar die ronde was niet heel strak omdat ik er weer even in moest komen. Bij de chicane had ik veel eerder/harder moeten verdedigen, of juist eerder moeten remmen en er zo op gokken dat je de bocht niet ging halen, aan de buitenkant blijven daar ben je uiteindelijk altijd de pineut.

Uiteindelijk ging het misschien allemaal wat lomp maar was het wel een spannend einde. Ik had nog 0.4L over op start finish, ik was mijn slowdown nog aan het inlossen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
De snelste strategie deze week is om heel veel te fuel saven en geen stop te maken, het is niet makkelijk en je moet wel wat geluk hebben dat je in een mooi groepje zit en niet teveel gedoe voor je hebt maar dan is het in theorie zo'n 5s sneller. Nu vraag ik me wel af hoe de rest hier tegenaan kijkt, er zit in principe een "verplichte" pitstop in doordat de tank gelimiteerd is maar hier is in sommige gevallen mee te dealen, @Linc heeft op VIR de race al eens gereden zonder te tanken en vorig seizoen volgens mij ook iemand. Gisteren was @TonCoronel wat kritisch op deze strategie, nu was ik wel benieuwd hoe de rest van de community hier tegenaan kijkt? Is het een leuke strategische meerwaarde die zorgt voor extra strategie of is het not done en gaat het tegen het principe van de verplichte pitstop in?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
Ik vind het mooi! Als het echt overduidelijk is dat het de snelste strategie is en iedereen doet het, dan is het wellicht wat saai. Maar als het aankomt op secondenwerk en je hebt 'jagers' en fuelsavers die uiteindelijk in de laatse ronde bij elkaar komen, vind ik dit alleen maar mooi.

Je moet op de Nurburgring ongeveer 5,8 liter sparen. Dat is nogal wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Laatst online: 15-09 15:14
Swoesh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:58:
De snelste strategie deze week is om heel veel te fuel saven en geen stop te maken, het is niet makkelijk en je moet wel wat geluk hebben dat je in een mooi groepje zit en niet teveel gedoe voor je hebt maar dan is het in theorie zo'n 5s sneller. Nu vraag ik me wel af hoe de rest hier tegenaan kijkt, er zit in principe een "verplichte" pitstop in doordat de tank gelimiteerd is maar hier is in sommige gevallen mee te dealen, @Linc heeft op VIR de race al eens gereden zonder te tanken en vorig seizoen volgens mij ook iemand. Gisteren was @TonCoronel wat kritisch op deze strategie, nu was ik wel benieuwd hoe de rest van de community hier tegenaan kijkt? Is het een leuke strategische meerwaarde die zorgt voor extra strategie of is het not done en gaat het tegen het principe van de verplichte pitstop in?
Kritisch kritisch... valt wel mee toch:)

Ik dacht dat er voorheen was afgesproken dat de 2e race een verplichte pitstop bevatte, als dat nergens in de regels staat dan is het verder prima dat je het zo doet, mijn veronderstelling was dat dit niet mocht of zeker niet de bedoeling was.

Persoonlijk vindt ik het niet passen bij zo'n korte race en kies er zelf voor om gewoon volgas te gaan met een pitstop, bij een endurance race is dat heel anders natuurlijk en neem ik het hele fuelsave concept uiteraard mee. Maar nogmaals als de pitstop niet verplicht is sta je volledig in je recht om te fuelsaven.

Dus kritisch niet echt, ik zelf kies er niet voor in ieder geval, zelfs al zou het nu het snelste zijn. Al betwijfel ik dat, denk dat het een grensgeval is. Ik finishte iets van 15 seconden achter jullie maar stond wel volledig de andere kant op in bocht 3, moest iedereen voorbij laten, ff keren op de baan en 3 rondes met schade rijden, was close geweest denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Swoesh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:58:
Als er een paar races tussen zitten waar het zich mogelijk loont heb ik er geen enkel bezwaar tegen. Als het meer regel dan uitzondering wordt zou ik er wel voor pleiten de brandstofvolume's eens tegen het licht te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

TiemenC schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:22:
[...]Als er een paar races tussen zitten waar het zich mogelijk loont heb ik er geen enkel bezwaar tegen. Als het meer regel dan uitzondering wordt zou ik er wel voor pleiten de brandstofvolume's eens tegen het licht te houden.
Precies. Als organisatie hebben we de pitstop geïntroduceerd zodat we wat variatie kregen in de wedstrijd. En het brandstof niveau is dusdanig gekozen dat we mikken om een pitwindow van tussen de 6e en 24e minuut.

Als er nu een enkel circuit (of 2) tussen zitten waardoor er een nulstopper mogelijk is, dan heb je alsnog een flinke variatie in het veld. Ik zie niet direct de noodzaak om de fuel % aan te passen. Maar structureel moet het inderdaad niet worden.

Even een blik op de calender: Sonoma zou misschien ook een optie kunnen zijn vanwege de hoeveelheid langzame bochten. Maar de rest van het seizoen wordt lastig vermoed ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Luckeh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Even een blik op de calender: Sonoma zou misschien ook een optie kunnen zijn vanwege de hoeveelheid langzame bochten. Maar de rest van het seizoen wordt lastig vermoed ik.
Als @Swoesh en @Linc het nou iedere feature race gewoon proberen, komen we er vanzelf achter :+

[ Voor 37% gewijzigd door TiemenC op 01-02-2021 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
TonCoronel schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:15:
[...]

Kritisch kritisch... valt wel mee toch:)

Ik dacht dat er voorheen was afgesproken dat de 2e race een verplichte pitstop bevatte, als dat nergens in de regels staat dan is het verder prima dat je het zo doet, mijn veronderstelling was dat dit niet mocht of zeker niet de bedoeling was.

Persoonlijk vindt ik het niet passen bij zo'n korte race en kies er zelf voor om gewoon volgas te gaan met een pitstop, bij een endurance race is dat heel anders natuurlijk en neem ik het hele fuelsave concept uiteraard mee. Maar nogmaals als de pitstop niet verplicht is sta je volledig in je recht om te fuelsaven.

Dus kritisch niet echt, ik zelf kies er niet voor in ieder geval, zelfs al zou het nu het snelste zijn. Al betwijfel ik dat, denk dat het een grensgeval is. Ik finishte iets van 15 seconden achter jullie maar stond wel volledig de andere kant op in bocht 3, moest iedereen voorbij laten, ff keren op de baan en 3 rondes met schade rijden, was close geweest denk ik.
Was helemaal niet negatief bedoeld, ik merkte dat niet iedereen op 1 lijn zat en zou het jammer vinden als er hierdoor scheve gezichten ontstaan.

Betreffende het gat, ik ben zelf rondgetikt waarbij ik 5s verloor en in de laatste ronde door de actie van Lucas en de slowdown ben ik nog 3s verloren, in ronde 1 verloor je zo'n 16 seconde, het uiteindelijke gat was 13,5 is heel globaal maar alles bij elkaar kom je dan uit op een voorsprong van 5.5s.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik zou het persoonlijk leuker vinden als iedereen zou stoppen, puur omdat ik kom om te racen en niet alleen te rijden om dan toevallig op de finish tegelijk uit te komen :+

Maar het hoeft van mij ook niet verplicht te worden. Als iemand het kan redden zonder te stoppen prima. Als we dat als organisatie niet willen dan moeten we de pitwindow kleiner maken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Luckeh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Precies. Als organisatie hebben we de pitstop geïntroduceerd zodat we wat variatie kregen in de wedstrijd. En het brandstof niveau is dusdanig gekozen dat we mikken om een pitwindow van tussen de 6e en 24e minuut.

Als er nu een enkel circuit (of 2) tussen zitten waardoor er een nulstopper mogelijk is, dan heb je alsnog een flinke variatie in het veld. Ik zie niet direct de noodzaak om de fuel % aan te passen. Maar structureel moet het inderdaad niet worden.

ff OT maar is de pitwindow in de feature altijd vanaf de 6de minuut? Vorige race in LB had ik schade maar wist ik niet of de pitwindow al open was (of niet)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Eerste Fixed Ferrari race van de avond ging nog wel redelijk - gestart vanaf P4, een tikje gehad in de bus stop maar dan toch weer terug kunnen komen op P4 met een 3x.

Maar de races daarna waren toch wel triest. Zo start ik vanaf P5 om dan in de Horse Shoe (T5) in Lap 1 maar een flink tik van achteren te krijgen omdat iemand dacht met z'n koude banden en remmen wel even een Senna move te kunnen maken. Ik kom dus op het gras en erg was redelijk veel verkeer natuurlijk dus ik was P14 toen ik de baan weer op kwam... met een 4x dus.

Maar goed een ronde of 2 later liggen we P11 als we door T1 komen, is er dus kennelijk voor ons iemand ook uit de Horse Shoe geknalt. Die gooit hem dus dusdanig voor mij de baan op dat ik vol in de ho-ijzers moet gaan, erom heen kan gaan en denkt dat hij mij wel voor laat gaan in T6 (zou ik wel doen als ik iemand zo moet laten ontwijken door mijn eigen onhandigheid) ...ik lig een halve auto voor maar hij gooit hem gewoon naar rechts om een wijde apex te kunnen nemen (denk ik dan) en drukt ons beide van de baan af (4x) .. en rijdt dan vol in z'n achteruit tegen mij aan (2x) terwijl ik langzaam op de baan voorbij kom rijden.
Auto dus compleet aan gort en ik kom dus op P11 binnen kakken met een 10x...daar gaat je Safety Rating dan. (Die iRating boeit mij niet zo veel).

Ik ga vanaf morgen maar eens lekker met de CTS-V op de Ring spelen denk ik. Die heeft nogal wat bochten dus daar moet je je SR wel mee kunnen opkrikken .. (famous last words :D )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Elbaceever schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:06:
[...]

ff OT maar is de pitwindow in de feature altijd vanaf de 6de minuut? Vorige race in LB had ik schade maar wist ik niet of de pitwindow al open was (of niet)
Nee, dit verschilt dus per circuit. Ik reken van tevoren vaak uit hoeveel ronden we gaan rijden - en op basis van het gemiddeld verbruik weet ik dan al aardig secuur hoeveel we moeten tanken. De pitwindow is open zodra je die hoeveelheid in je tank kwijt kunt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Ik vind het trouwens irritant aan iRacing tijdens de race je de tank niet volledig kunt vullen (altijd min een paar liter t.o.v. max. start fuel). Hierdoor ben ik in het verleden wel eens net te krap uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
TiemenC schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:17:
Ik vind het trouwens irritant aan iRacing tijdens de race je de tank niet volledig kunt vullen (altijd min een paar liter t.o.v. max. start fuel). Hierdoor ben ik in het verleden wel eens net te krap uitgekomen.
Volgens mij kan ik altijd zoveel ingeven als ik wil, zet hem meestal bij de start al voor de zekerheid aan op 10 liter zodat ik het niet kan vergeten en stel hem dan bij net voor de pitstop.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
TiemenC schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:17:
De tank is ingesteld op een max waarde. Wij starten race 2 met max 39 liter en tot zoveel kun je ook tanken. Als deze limiet zou vervallen tijdens de race, zou het pitwindow direct open zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Swoesh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Volgens mij kan ik altijd zoveel ingeven als ik wil, zet hem meestal bij de start al voor de zekerheid aan op 10 liter zodat ik het niet kan vergeten en stel hem dan bij net voor de pitstop.
Ik heb wel een paar keer gehad dat ik met bijv. 55 liter startte, ik met 45 liter de pit in kwam om met 10l weer tot 55 liter te vullen, maar ik de pit uit reed met 53,5 liter ofzo.

Nu rijdt ik om safe te zijn altijd maar een rondje langer door.
Jimmy J. schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:21:
[...]
De tank is ingesteld op een max waarde. Wij starten race 2 met max 39 liter en tot zoveel kun je ook tanken. Als deze limiet zou vervallen tijdens de race, zou het pitwindow direct open zijn.
Ik bedoel niet dat die limiet dan verdwenen zou moeten zijn, maar op de een of andere manier heb ik een paar keer bovenstaande voorbeeld gehad. 55 liter kan in mijn voorbeeld net zo goed 39 liter zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door TiemenC op 01-02-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

tazzman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:08:
Eerste Fixed Ferrari race van de avond ging nog wel redelijk - gestart vanaf P4, een tikje gehad in de bus stop maar dan toch weer terug kunnen komen op P4 met een 3x.

Maar de races daarna waren toch wel triest. Zo start ik vanaf P5 om dan in de Horse Shoe (T5) in Lap 1 maar een flink tik van achteren te krijgen omdat iemand dacht met z'n koude banden en remmen wel even een Senna move te kunnen maken. Ik kom dus op het gras en erg was redelijk veel verkeer natuurlijk dus ik was P14 toen ik de baan weer op kwam... met een 4x dus.

Maar goed een ronde of 2 later liggen we P11 als we door T1 komen, is er dus kennelijk voor ons iemand ook uit de Horse Shoe geknalt. Die gooit hem dus dusdanig voor mij de baan op dat ik vol in de ho-ijzers moet gaan, erom heen kan gaan en denkt dat hij mij wel voor laat gaan in T6 (zou ik wel doen als ik iemand zo moet laten ontwijken door mijn eigen onhandigheid) ...ik lig een halve auto voor maar hij gooit hem gewoon naar rechts om een wijde apex te kunnen nemen (denk ik dan) en drukt ons beide van de baan af (4x) .. en rijdt dan vol in z'n achteruit tegen mij aan (2x) terwijl ik langzaam op de baan voorbij kom rijden.
Auto dus compleet aan gort en ik kom dus op P11 binnen kakken met een 10x...daar gaat je Safety Rating dan. (Die iRating boeit mij niet zo veel).

Ik ga vanaf morgen maar eens lekker met de CTS-V op de Ring spelen denk ik. Die heeft nogal wat bochten dus daar moet je je SR wel mee kunnen opkrikken .. (famous last words :D )
Ik ben blij dat ik de Ferrari server heb overleefd. Maar alles wat je beschrijft is niet vreemd daar.
Ik had er uiteindelijk maar voor gekozen om gewoon rustig te rijden. 2/3 seconden langzamer rijden dan ik zou kunnen, maar dat hield mij wel uit de problemen. Uiteindelijk haal je ze toch 1 voor 1 in.
Verder hoor je je spotter al wel even tegen je roepen dat iemand voor je de baan af is gegaan. Dat is voor mij ook telkens het moment om maar even heel rustig te rijden. Je weet eigenlijk dat die gasten gewoon blindelings de baan weer op rijden daar.

Nu gestart in de IMSA pilot challenge. Na de eerste race was ook geen succes. Nog voor bocht 1 kon ik afsluiten. Maar gauw software installeren om replays op te nemen en wat reports in te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Hupske schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Ik ben blij dat ik de Ferrari server heb overleefd. Maar alles wat je beschrijft is niet vreemd daar.
Ik had er uiteindelijk maar voor gekozen om gewoon rustig te rijden. 2/3 seconden langzamer rijden dan ik zou kunnen, maar dat hield mij wel uit de problemen. Uiteindelijk haal je ze toch 1 voor 1 in.
Verder hoor je je spotter al wel even tegen je roepen dat iemand voor je de baan af is gegaan. Dat is voor mij ook telkens het moment om maar even heel rustig te rijden. Je weet eigenlijk dat die gasten gewoon blindelings de baan weer op rijden daar.

Nu gestart in de IMSA pilot challenge. Na de eerste race was ook geen succes. Nog voor bocht 1 kon ik afsluiten. Maar gauw software installeren om replays op te nemen en wat reports in te leveren.
je kunt de rpy files gewoon aanleveren met de ingame 'knip' functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik dacht dat rapporteren alleen was voor onsportief gedrag of moedwillig een ongeluk veroorzaken- maar niet voor gewoon niet kunnen rijden/racen?

En begrijp me niet verkeerd, ik erger mij natuurlijk enorm na zo’n resultaat maar ik heb zelden het gevoel dat het opzettelijk is? En tja fouten maken we allemaal... alleen sommige wel iets meer dan anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
tazzman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:06:
Ik dacht dat rapporteren alleen was voor onsportief gedrag of moedwillig een ongeluk veroorzaken- maar niet voor gewoon niet kunnen rijden/racen?

En begrijp me niet verkeerd, ik erger mij natuurlijk enorm na zo’n resultaat maar ik heb zelden het gevoel dat het opzettelijk is? En tja fouten maken we allemaal... alleen sommige wel iets meer dan anderen :)
Er zijn een aantal zaken welke ook zijn afgesproken in de sporting code. Als je die niet naleefd, bijvoorbeeld onveilig de baan weer opkomen, kan je daarvoor mensen rapporteren. Doen mensen dit X aantal keer waarvan een raport is wat opzichzelfstaand geen notificatie waard is, dan is het dat de 10de x misschien wel. Zie het als een soort punten systeem voor beginnend bestuurders.

Of je nu alles wat je dwars zit moet gaan reporten? Denk het niet, gewoon beetje gezond verstand gebruiken iedereen maakt inderdaad fouten. Ook de manier hoe iemand daarna reageert kan van invloed zijn. Soms worden zaken wel nabesproken als er dan iets fout is gegaan kan dat gebeuren. Soms reageert iemand mega agressiefop zoiets, dan is het voor mij een reden om er wel een melding van te maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
tazzman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:06:

Heb iemand gerapporteerd voor acties tijdens een Free Practice en daarna onbehoorlijke benadering via iRacing PB dikke week geleden. (A4.xx 2200iR)
Persoon is al een kleine week niet meer actief geweest.

Voelde mij in eerste instantie een btje een malle Eppie om iemand te rapporteren, maar gezien de week afwezigheid was er misschien al meer gemeld.
Soms heeft iemand even een reset nodig van ingesleten manieren of is het gewoon een slechte week...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

raymondw schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:03:
[...]

Heb iemand gerapporteerd voor acties tijdens een Free Practice en daarna onbehoorlijke benadering via iRacing PB dikke week geleden. (A4.xx 2200iR)
Persoon is al een kleine week niet meer actief geweest.

Voelde mij in eerste instantie een btje een malle Eppie om iemand te rapporteren, maar gezien de week afwezigheid was er misschien al meer gemeld.
Soms heeft iemand even een reset nodig van ingesleten manieren of is het gewoon een slechte week...
Niet iedereen neemt de hobby even serieus. Ik heb een keer een redneck gereport die verbaal compleet uit z'n dak ging in een practice server. Minutenlang. Na mijn report had ik binnen 30m al terugkoppeling van iRacing en de persoon in kwestie is daarna nooit meer online geweest in iRacing.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Ik sla nog 1 weekje over, gisteren even geprobeerd, maar de enkel doet het een half uurtje redelijk tot ie echt weer pijn doet... Better luck next week.

Have fun vanavond!

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
Luckeh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:30:
[...]

Niet iedereen neemt de hobby even serieus. Ik heb een keer een redneck gereport die verbaal compleet uit z'n dak ging in een practice server. Minutenlang. Na mijn report had ik binnen 30m al terugkoppeling van iRacing en de persoon in kwestie is daarna nooit meer online geweest in iRacing.
Hoe report je verbale aggressie? Wordt voicechat ook opgenomen in de replay?

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Voor het eerst in weken weer eens tijd om mee te doen.

Race 1 verpest ik het zelf door niet op te letten op het rechte stuk ri. de chicane.
Race 2 heb ik een beetje pech bij een clash tussen Hans en Michiel, hierna snel gepit om 2 rondjes later een paniekerige vriendin naast me te hebben staan schreeuwen dat er 2 konijnen uit hun hok ontsnapt zijn... _O-

Je merkt toch dat dit niet iets is wat je soms even kan doen, je moet je skills enigszins bijhouden om lekker mee te blijven doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kroegtijger
tomolino schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:07:

Race 1 verpest ik het zelf door niet op te letten op het rechte stuk ri. de chicane.
Race 2 heb ik een beetje pech bij een clash tussen Hans en Michiel, hierna snel gepit om 2 rondjes later een paniekerige vriendin naast me te hebben staan schreeuwen dat er 2 konijnen uit hun hok ontsnapt zijn... _O-

Je merkt toch dat dit niet iets is wat je soms even kan doen, je moet je skills enigszins bijhouden om lekker mee te blijven doen.
Racen? Of konijnen vangen? :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hathie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:59:
[...]

Hoe report je verbale aggressie? Wordt voicechat ook opgenomen in de replay?
Yes, in je normale replay.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Allebei. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48

Was jij dat met die konijnen? _O- _O- . Geniaal!! Ja, tussen Hans en mij was vette pech en ik zag pas na de race dat jij ook echt vol er in reed bij mij. Heb ik helemaal geen schade of ook maar een contact van gehad.

En wat je zegt klopt. Ik rijd ook veel te weinig om me echt in het veld voorin te bemoeien en deze inspiratieloze baan helpt daarbij niet echt nee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Maar de ham vraag is, heb je de konijnen ook weten te vangen? :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Leuke race gisteren. Wist uit voorbije seizoenen dat deze track me lag dus had hoge verwachtingen. Helaas weinig kunnen oefenen vooraf en hoopte een ietwat deftige pace te hebben..

Q: P12, zat nog iets meer in qua rondetijd maar zou niet veel zijn opgeschoten qua plaats dus best tevreden.

H1: Mooie battles en zeer cleane race. Steeds meer vertrouwen om de limieten te gaan opzoeken met de auto. P10 als eindresultaat en vrij consistente rondetijden.

H2: Starten van Pole (voor het eerst) Zenuwen redelijk onder controle kunnen houden en de eerste ronden
mooi aan de leiding kunnen blijven. Hielp ook wel dat inhalen geen lachertje was hier. Nadat ik door klein foutje P1 was verloren kwamen de GOT aliens steeds dichter en begon ik toch iets nerveuzer te worden. Nadat Ton in T10 buitenom kwam ging ik iets te vroeg / fel op het gaspedaal en stond ik in het gras. Vond het veel te riskant om te rejoinen en heb dan maar de hele meute laten voorbij gaan. Nadien nog enkele leuke (cleane) battles achterin gehad en P21 gefinisht. Zat zeker meer in maar toch een tevreden gevoel van de avond. Ben benieuwd naar de officiële races deze week :)

iRacing Profiel - Race Rig

Pagina: 1 ... 378 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies