iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 379 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
ZFLaSH schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:38:
[...]

Was jij dat met die konijnen? _O- _O- . Geniaal!! Ja, tussen Hans en mij was vette pech en ik zag pas na de race dat jij ook echt vol er in reed bij mij. Heb ik helemaal geen schade of ook maar een contact van gehad.

En wat je zegt klopt. Ik rijd ook veel te weinig om me echt in het veld voorin te bemoeien en deze inspiratieloze baan helpt daarbij niet echt nee.
Zonde want we waren best lekker met elkaar aan het racen, de baan is inderdaad niet bepaald je van het.
Doubleoz schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:46:
[...]

Maar de ham vraag is, heb je de konijnen ook weten te vangen? :D
Het was even wat gemartel maar gelukkig kunnen ze de tuin niet uit, dus ze zitten weer veilig in hun hok. :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

We zijn op Laguna Seca aangekomen met de Fixed Fiat - Ik ga maar eens niet qualifying doen en kijken of ik dan wel T1 of L1 kan overleven.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
tazzman schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:26:
We zijn op Laguna Seca aangekomen met de Fixed Fiat - Ik ga maar eens niet qualifying doen en kijken of ik dan wel T1 of L1 kan overleven.
Zo krap is T1 toch niet? Je kan er zeker 2-3 auto's breed doorheen.
Ik vond afgelopen week Imola een grotere ramp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Xenophoben schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:36:
[...]

Zo krap is T1 toch niet? Je kan er zeker 2-3 auto's breed doorheen.
Ik vond afgelopen week Imola een grotere ramp _/-\o_
T1 ging dan nog wel maar de bij corkscrew ging het natuurlijk flink mis. Ik snap niet dat men niet snapt dat op L1 iedereen natuurlijk wat eerder remt omdat het hele veld nog op elkaar zit. Maar nee hoor, ik had er vol eentje boven op me zitten - die van achteren als een idioot komt aanvliegen terwijl het hele veld langzaam door de corkscrew kruipt. En dan is het natuurlijk ook nog mijn schuld ook!! "You should not be braking so early you idiot!!" Erhm hallo? Er staat een auto voor mij stil??

Aero op de auto flink naar de knoppen dus dat ding reed in echt als een schoolbus. :/

Tja nu wilde het noodlot dat ik in de laatste ronde achter die figuur zit... Die mist dan de apex van T6 en komt dus naast de baan te zitten. Hij ziet mij aankomen (ik pake T6 dan wel goed, nou ja zo goed als het gaat met mijn verkreukelde Fiat) en hij gooit hem er gewoon voor ... ik ga naar rechts, hij gooit hem er weer voor, ik dus naar links en hij weer blocken terwijl we remmen voor de corkscrew.

Tja dan kan ik er toch ook erg weinig aan doen als ik hem een heeeeeeeel klein beetje aantik? Het was een ongelukje en ik heb nog langzaam gereden om hem zijn plek terug te geven maar tja, hij deed een rage quit ofzo. :X

Ik zal in onze rF2 league wel anders opgevoed zijn - maar als jij van de baan raakt, dan gooi je je auto echt niet zomaar voor iemand die achter je rijdt. Met dat soort gedrag kan je bij ons ook een weekje maar eens even niet mee doen met de race league.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
tazzman schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:57:
[...]

Ik zal in onze rF2 league wel anders opgevoed zijn - maar als jij van de baan raakt, dan gooi je je auto echt niet zomaar voor iemand die achter je rijdt. Met dat soort gedrag kan je bij ons ook een weekje maar eens even niet mee doen met de race league.
Wat is je iRating? Kan natuurlijk in elk split gebeuren maar normaal gesproken gebeurd dat vooral in de lagere splits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Beltoni schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:24:
[...]

Wat is je iRating? Kan natuurlijk in elk split gebeuren maar normaal gesproken gebeurd dat vooral in de lagere splits
~1300 op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-09 18:17
tazzman schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:57:
[...]
Tja nu wilde het noodlot dat ik in de laatste ronde achter die figuur zit... Die mist dan de apex van T6 en komt dus naast de baan te zitten. Hij ziet mij aankomen (ik pake T6 dan wel goed, nou ja zo goed als het gaat met mijn verkreukelde Fiat) en hij gooit hem er gewoon voor ... ik ga naar rechts, hij gooit hem er weer voor, ik dus naar links en hij weer blocken terwijl we remmen voor de corkscrew.

Tja dan kan ik er toch ook erg weinig aan doen als ik hem een heeeeeeeel klein beetje aantik? Het was een ongelukje en ik heb nog langzaam gereden om hem zijn plek terug te geven maar tja, hij deed een rage quit ofzo. :X
Heb je de replay bewaard? Want zoals je het beeld nu schetst zou ik deze zeker reporten. Unsafe entry plus meerdere block moves tijdens het verdedigen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Session30 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:55:
[...]

Heb je de replay bewaard? Want zoals je het beeld nu schetst zou ik deze zeker reporten. Unsafe entry plus meerdere block moves tijdens het verdedigen.
Nah, ik krijg er mijn verloren IR en SR niet mee terug, het was meer paniek/onhandig dan echt gemene opzet volgens mij.

Een race later gaat er iemand voor mij van de baan af, maar ipv te remmen blijft hij natuurlijk vol op het gas staan (let's goooooooooooo) en ja hoor, schiet als een raket natuurlijk weer de baan over en ik heb een volle t-bone te pakken. 4x over de kop en auto compleet aan gort. Hij komt er goed mee weg en komt als 4e over de finish.

En zo zakt je Safety Rating en iRating langzaam maar zeker naar de 0 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaep
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-07 15:56
tazzman schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:01:
[...]

Nah, ik krijg er mijn verloren IR en SR niet mee terug, het was meer paniek/onhandig dan echt gemene opzet volgens mij.

Een race later gaat er iemand voor mij van de baan af, maar ipv te remmen blijft hij natuurlijk vol op het gas staan (let's goooooooooooo) en ja hoor, schiet als een raket natuurlijk weer de baan over en ik heb een volle t-bone te pakken. 4x over de kop en auto compleet aan gort. Hij komt er goed mee weg en komt als 4e over de finish.

En zo zakt je Safety Rating en iRating langzaam maar zeker naar de 0 ....
De Ferrari Fixed is het alleen waard als je weet dat je heel veel sneller bent dan de rest en zo in 15m makkelijk veel irating pakt. Mijn advies is ook om altijd te kwalificeren en hoog in de grid proberen te komen zodat je de mindere goden, zeker op lage irating, ontwijkt. Achterin starten moet je er juist langs en dat zorgt vaak genoeg voor dit soort situaties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Er zullen toch ook regelmatig crashes zijn waarbij je niet zelf betrokken bent en waar je veel voordeel uit haalt? Daar hoor je gek genoeg niemand over.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
Mijn inziens begint SR en irating bij je zelf ;-) leer beter te anticiperen op deze situaties... Je zal ongetwijfeld nog in deze situaties komen maar als jij er beter mee omgaat dan andere dan stijg je vanzelf harder dan de rest ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Jaep schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:11:
[...]

De Ferrari Fixed is het alleen waard als je weet dat je heel veel sneller bent dan de rest en zo in 15m makkelijk veel irating pakt. Mijn advies is ook om altijd te kwalificeren en hoog in de grid proberen te komen zodat je de mindere goden, zeker op lage irating, ontwijkt. Achterin starten moet je er juist langs en dat zorgt vaak genoeg voor dit soort situaties.
Het maakt ook niets uit waar ik start - L1, aangetikt en ga in de ronde. In de achtervolging dan maar. Voor mij schiet iemand in T6 van de baan, en komt dus vol naar links de baan over vliegen - ik rem dus flink om daar niet vol in de rijden... en wordt dan vol van achteren aan gereden. ;w

Dan naar de pit gesleept, ik kan weg rijden.........sta ik ineens zonder brandstof? Eh? Het is een fixed setup race?? Daar moet iets met Crew Chief mis gelopen zijn. Maar ik zet normaal juist brandstof bijvullen en banden wisselen uit bij zo'n korte race.

Dat was dan ook een ALT-F4 dan - dan heb zelfs ik er ook gewoon helemaal geen zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

tazzman schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:45:
[...]
Dan naar de pit gesleept, ik kan weg rijden.........sta ik ineens zonder brandstof? Eh?
Staat je motor niet gewoon uit?

Geen idee of dit bij alle auto's zo is (ik rijd vrij weinig) maar bij NASCAR is het zo dat als je auto wordt gerepareerd, wordt de motor uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[...]

Het maakt ook niets uit waar ik start - L1, aangetikt en ga in de ronde. In de achtervolging dan maar. Voor mij schiet iemand in T6 van de baan, en komt dus vol naar links de baan over vliegen - ik rem dus flink om daar niet vol in de rijden... en wordt dan vol van achteren aan gereden. ;w

Dan naar de pit gesleept, ik kan weg rijden.........sta ik ineens zonder brandstof? Eh? Het is een fixed setup race?? Daar moet iets met Crew Chief mis gelopen zijn. Maar ik zet normaal juist brandstof bijvullen en banden wisselen uit bij zo'n korte race.

Dat was dan ook een ALT-F4 dan - dan heb zelfs ik er ook gewoon helemaal geen zin meer in.
Dan wordt waarschijnlijk je auto gerepareerd (required repairs timer loopt dan af als je in de auto zit). Of je hebt per ongeluk de onsteking uitgezet (= de sleutel eruit gehaald).

In Fixed races hoef je nooit te tanken. Je rijdt altijd met een volle tank, en in die korte races ga je die nimmer leeg krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Xenophoben schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:44:
Mijn inziens begint SR en irating bij je zelf ;-) leer beter te anticiperen op deze situaties... Je zal ongetwijfeld nog in deze situaties komen maar als jij er beter mee omgaat dan andere dan stijg je vanzelf harder dan de rest ;-) Ik neem hier bijvoorbeeld aan dat er een yellow flag was? Mij viel vooral op in -1700 irating heel veel mensen nog geen voertuigbeheersing hadden maar vooral, dat men juist bij yellow flags hard door reden en probeerde te profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Nee, ik kon gewoon de pits uit rijden. Crew Chief gaat gillen "we're almost out of fuel". Ik denk .. Eh? Dit is een fixed race? Dat kan toch niet? Als ik door T6 kom, gaat de auto sputteren en krijg ik "Looks like you ran out of fuel".. ik kom de corkscrew niet door (anders kon ik wel naar de pits coasten ofzo).

Ik begrijp er echt geen ene steek van. Dat geintje heeft mij echt veel IR en SR gekost nu, daar ben ik wel redelijk ziek van (die SR dan). Ik dacht dat Daytona erg was maar Laguna is toch wel een stuk erger lijkt mij. Ik ga mij maar op de CTS-V op de Ring richten deze week denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaep
[...]

Ik ontken ook zeker niet dat het soms heel lastig is, zeker in die 15 minuten willen mensen heel graag heel snel naar voren en zijn bereid meer risico te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Tja, dan zit je net onder het instapniveau. Iedereen start met 1350. Begin is gewoon even doorbijten en vooral leren om incidenten te herkennen en ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
tazzman schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:57:
Nee, ik kon gewoon de pits uit rijden. Crew Chief gaat gillen "we're almost out of fuel". Ik denk .. Eh? Dit is een fixed race? Dat kan toch niet? Als ik door T6 kom, gaat de auto sputteren en krijg ik "Looks like you ran out of fuel".. ik kom de corkscrew niet door (anders kon ik wel naar de pits coasten ofzo).

Ik begrijp er echt geen ene steek van. Dat geintje heeft mij echt veel IR en SR gekost nu, daar ben ik wel redelijk ziek van (die SR dan). Ik dacht dat Daytona erg was maar Laguna is toch wel een stuk erger lijkt mij. Ik ga mij maar op de CTS-V op de Ring richten deze week denk ik.
Brandstof tank kapot. Is heel zeldzaam maar heb het ook wel eens gehad! Niks aan te doen helaas, wordt niet gerepareerd, wellicht zelfs niet met een fast repair (dat is mss een bug?)

Daarnaast heeft alleen het ongeluk je SR gekost, maar het feit dat je niet door kon rijden kost je niks. Ja op de korte termijn krijg je een flinke dip, maar die valt er na een paar races weer uit en dan ben je er weer vanaf. Het maakt dus op de lange termijn helemaal niet uit of je de race uit rijdt of de (tijdelijke) loss pakt en dan een nieuwe race start. Sterker nog, je kan (voor je SR) beter stoppen en met een verse auto in een nieuwe race rijden, ipv met een halve auto nog proberen wat SR op te sprokkelen. Je maakt dan alleen maar meer fouten en verliest dus alleen meer.

Voor iRating kun je beter altijd wel door rijden, je pakt meestal nog wel wat plekken van mensen die stoppen.

[ Voor 28% gewijzigd door NickThissen op 02-02-2021 13:05 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Na een paar weken pauze weer meegedaan met de GoT weekly 911 GT3 Cup.
Lijkt wel of het deelnemersveld steeds competitiever wordt, of ik boek geen vooruitgang ;)

En ja, ik heb redelijke "rem issues" die ik maar niet opgelost krijg.
Ligt niet aan de hardware (Heusinkveld Sprint), maar aan mijn spierspanning/memory.

Het was pittig in de 911, maar wel fun d:)b

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Maurice W schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:47:
Na een paar weken pauze weer meegedaan met de GoT weekly 911 GT3 Cup.
Lijkt wel of het deelnemersveld steeds competitiever wordt, of ik boek geen vooruitgang ;)
Volgens mij wordt het steeds competiever. In het allereerste begin kon ik in de subtop meekomen, toen middenmoot, tegenwoordig bungel ik achteraan. To be fair; ik rijd ook nauwelijks meer. De Porker ligt me niet en ik werk al sinds maart vorig jaar 100% thuis, in dezelfde kamer als m'n simrig. Denk toch dat het onbewust voelt alsof ik naar m'n werk ga als ik naar zolder ga, het feit dat je de godganse dag thuis zit zorgt er ook voor dat (ik in ieder geval) 's avonds ook niet echt energie/zin meer heb om nog iets "moeilijks" als simracen te gaan doen, en al helemaal niet met de Porsche.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Arfman schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:12:
[...]
ik werk al sinds maart vorig jaar 100% thuis, in dezelfde kamer als m'n simrig.
#MeToo |:(

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

Hupske

AFCA

tazzman schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:57:

Ik heb voor de SR maar even alles overboord gegooid. Telkens 1s achter iemand blijven rijden, ook al is die heel stuk langzamer. Dan wellicht zit je er met wat bochten combinaties zo weer op de bumper, dan op het rechte stuk hem maar weer wat ruimte geven. Vaak vliegen ze er vanzelf wel een keer af.
Of je vind gewoon een goed treintje wat een mooi tempo rijd en af toe maakt iemand dan een foutje. Kan het zijn dat je de keus hebt om je auto er tussen te zetten, maar het kan ook een moment zijn om gewoon er achter te blijven.

Wellicht hielp het voor mij wel iets dat ik de irating op 1700-1800 heb, waardoor ik in een iets hogere split terecht kwam. Dus kon iets vaker een goed treintje vinden om aan te haken.

Als ik iemand in mijn spiegels toch snel zag aan komen stormen omdat die in het begin gecrashed was, dan liet ik hem vaak er uiteindelijk maar voor. Vaak gaat hij dan toch ruzie maken met mensen in je treintje en schuif je vanzelf weer 1/2 plekken op.

In deze vorm ben ik iig redelijk vlug in de C-licentie gekomen. Ook al is het natuurlijk niet heel leuk, want je wilt gewoon racen. Maar dat komt in de B-A licentie wel. In ieder geval ben ik binnen 1,5 week bijna in de B licentie aangekomen, met een oma'tjes tempo rijden voor mijn gevoel.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaep
Hupske schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:33:
[...]
In deze vorm ben ik iig redelijk vlug in de C-licentie gekomen. Ook al is het natuurlijk niet heel leuk, want je wilt gewoon racen. Maar dat komt in de B-A licentie wel. In ieder geval ben ik binnen 1,5 week bijna in de B licentie aangekomen, met een oma'tjes tempo rijden voor mijn gevoel.
Dit is toch ook racen? Om er nog maar eens een ontzettend cliche in te gooien:

“In order to finish first, first you have to finish,”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Jaep schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:51:
[...]

Dit is toch ook racen? Om er nog maar eens een ontzettend cliche in te gooien:

“In order to finish first, first you have to finish,”
Haha heel cliche idd. Ik vind het gewoon mee rijden net als wat er bij de F1 gebeurd :9

Maar ik vind racen dat je gewoon lekker op de bumper durft te zitten en dat je je zelf tot maximale pushed in je ronde tijden. Ik zit nu in races er gewoon 2/3 seconden vanaf per ronde om maar niet geraakt te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik heb echt serieus nog nooit vanaf ik begonnen ben met iracing hoeven kijken naar mijn SR. Ik was in een 2 weken a en nooit meer terug gevallen. Ik snap echt niet hoe mensen hier zoveel problemen mee hebben. Ik zit momenteel op A4.76 terwijl ik echt wel incidenten rijdt. ( VRS , IMSA , Le mans series. )

Push je niet gewoon echt veel te hard de hele race als je moeilijk omhoog komt in SR? Ik rijdt in een race echt niet elke ronden maximaal voluit. Races duren lang genoeg om met een 90% pace prima te finishen. Soms even voluit om iemand net uit of me zelf in de slipstream te krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Xenophoben op 02-02-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
[...]

Volgens mij wordt het steeds competiever. In het allereerste begin kon ik in de subtop meekomen, toen middenmoot, tegenwoordig bungel ik achteraan. To be fair; ik rijd ook nauwelijks meer. De Porker ligt me niet en ik werk al sinds maart vorig jaar 100% thuis, in dezelfde kamer als m'n simrig. Denk toch dat het onbewust voelt alsof ik naar m'n werk ga als ik naar zolder ga, het feit dat je de godganse dag thuis zit zorgt er ook voor dat (ik in ieder geval) 's avonds ook niet echt energie/zin meer heb om nog iets "moeilijks" als simracen te gaan doen, en al helemaal niet met de Porsche.
Jeetje. Net of ik mijn verhaal lees met de kanttekening dat ik de Cup wel een super auto vind :). Mijn vriendin heeft me gisteren naar de simrig getrapt omdat ik anders maar als een zielig hoopje op de bank zou blijven hangen. Het veld is zeker competitiever geworden, maar voor ieders niveau is er leuk te racen. Ik denk wel, dat als ik meer zou kunnen rijden, ik best wel in de subtop mee zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Xenophoben schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:57:
Ik heb echt serieus nog nooit vanaf ik begonnen ben met iracing hoeven kijken naar mijn SR. Ik was in een 2 weken a en nooit meer terug gevallen. Ik snap echt niet hoe mensen hier zoveel problemen mee hebben. Ik zit momenteel op A4.76 terwijl ik echt wel incidenten rijdt. ( VRS , IMSA , Le mans series. )

Push je niet gewoon echt veel te hard de hele race als je moeilijk omhoog komt in SR? Ik rijdt in een race echt niet elke ronden maximaal voluit. Races duren lang genoeg om met een 90% pace prima te finishen. Soms even voluit om iemand net uit of me zelf in de slipstream te krijgen.
Nouja je hoeft in principe je er niet druk om te maken. Als je maar genoeg races doet kom je vanzelf wel keer in de A-licentie uit.
Maar je hebt wel een bepaalde combinatie van auto en baan wat je leuk vindt en als die alleen vanaf de B-licentie te rijden zijn, wil je daar zo snel mogelijk naar toe.

Die 488 server is echt verschrikkelijk om in te rijden. Gemiddeld zijn daar 6 incidenten per persoon en dat in 15 minuten. Als je zoveel incidenten pakt kom je gewoon niet vooruit. Of je hebt 1 goede race en dan 2 races later zit je weer op het zelfde niveau door die incidenten.

Nu in C-licentie op IMSA Pilot is het niet heel veel beter. Maar als je gewoon 5 races achter elkaar geluk hebt zit je zo in de B-licentie. Moet je alleen dat geluk wel even hebben. Maar ik weet wel als je in de servers het duel aangaat, dat eindigt voor 100% in de muur of op de kop. De awareness van waar iemand rijd is echt niet aanwezig bij velen.

En als je eenmaal je hoogste licentie hebt, raak je hem ook bijna niet meer kwijt. Zelfs een kennis met A licentie maar een SR van 1.05. Nou niet bepaald geweldig :+ . Dus als je al even in die licentie zit, dan snap ik best dat je je daar al helemaal geen zorgen meer om maakt. En in de hogere splits zit wordt er ook wel wat netter gereden, wat ook wel mee helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaep
Hupske schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:57:
[...]

Haha heel cliche idd. Ik vind het gewoon mee rijden net als wat er bij de F1 gebeurd :9

Maar ik vind racen dat je gewoon lekker op de bumper durft te zitten en dat je je zelf tot maximale pushed in je ronde tijden. Ik zit nu in races er gewoon 2/3 seconden vanaf per ronde om maar niet geraakt te worden.
Haha klopt, op een gegeven moment heb je ook het gevoel dat je dan net zo goed time trial kan gaan doen. Dit is wel anders in de langere races. In mijn Daytona 24h split (een van de lagere) vond ik het racen ook heel anders. Was best close vaak, maar mensen nemen dan echt minder risico (logisch ook).

Het heeft ook heel veel met car control te maken denk ik, ik doe 't nog niet zo lang maar merk wel dat ik echt stappen maak op het gebied van car control en de auto steeds vaker red als ik op de limiet rijd. In de lagere regionen kunnen mensen dit vaak minder goed maar rijden nog steeds op de limiet of net eroverheen. Ze raken 'm dan vaker kwijt en hebben daarbij niet alleen zichzelf, maar ook de voorganger en achterligger. Dit kan gebeuren en vind ik ook minder erg dan iemand die gewoon niet op zit te letten en zich alleen focust op het rempunt wat altijd gehaald moet worden in plaats van de auto voor hem. Heel vaak zit je in een trein en moet je toch eerder van het gas af en op de rem en knalt je achterligger vol op je omdat hij dit niet doorheeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Sinds ik me in officiële races niet meer druk maak over IR en SR heb ik echt een zoveel leukere tijd in iRacing.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Hupske schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:13:
[...]

Nouja je hoeft in principe je er niet druk om te maken. Als je maar genoeg races doet kom je vanzelf wel keer in de A-licentie uit.
Maar je hebt wel een bepaalde combinatie van auto en baan wat je leuk vindt en als die alleen vanaf de B-licentie te rijden zijn, wil je daar zo snel mogelijk naar toe.

Die 488 server is echt verschrikkelijk om in te rijden. Gemiddeld zijn daar 6 incidenten per persoon en dat in 15 minuten. Als je zoveel incidenten pakt kom je gewoon niet vooruit. Of je hebt 1 goede race en dan 2 races later zit je weer op het zelfde niveau door die incidenten.

Nu in C-licentie op IMSA Pilot is het niet heel veel beter. Maar als je gewoon 5 races achter elkaar geluk hebt zit je zo in de B-licentie. Moet je alleen dat geluk wel even hebben. Maar ik weet wel als je in de servers het duel aangaat, dat eindigt voor 100% in de muur of op de kop. De awareness van waar iemand rijd is echt niet aanwezig bij velen.

En als je eenmaal je hoogste licentie hebt, raak je hem ook bijna niet meer kwijt. Zelfs een kennis met A licentie maar een SR van 1.05. Nou niet bepaald geweldig :+ . Dus als je al even in die licentie zit, dan snap ik best dat je je daar al helemaal geen zorgen meer om maakt. En in de hogere splits zit wordt er ook wel wat netter gereden, wat ook wel mee helpt.
Ik heb vorig seizoen heel het seizoen de ferrari challenge gereden en ik ben vooruit gegaan op SR ( terwijl ik A had ). Bij 3 incs ging ik al vet de - in. Ik reed echter soms ook 5 races 0 incs achter elkaar.. Het kan prima ( ik zat toen tussen de 1500 en 2000 irating ) wat toch echt niet bizar hoog is.

Het advies hier boven is mischien nog wel het belangrijkste. Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
TiemenC schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:22:
Sinds ik me in officiële races niet meer druk maak over IR en SR heb ik echt een zoveel leukere tijd in iRacing.
Ik ook niet , terwijl mijn Irating al maanden onder de 1K zit.
Afgelopen weekend wat races in de skippy en radical gedaan, en de Irating is alleen maar verder omlaag gegaan :X .
Ben nu bijna een jaar bezig en rijdt nog steeds meestal achteraan het veld.
Zolang ik er ontspanning en plezier aan beleef , kunnen die cijfers me niet boeien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaep
Xenophoben schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:23:
[...]

Ik heb vorig seizoen heel het seizoen de ferrari challenge gereden en ik ben vooruit gegaan op SR ( terwijl ik A had ). Bij 3 incs ging ik al vet de - in. Ik reed echter soms ook 5 races 0 incs achter elkaar.. Het kan prima ( ik zat toen tussen de 1500 en 2000 irating ) wat toch echt niet bizar hoog is.

Het advies hier boven is mischien nog wel het belangrijkste. Have fun!
Ik denk dat voor sommige mensen juist het doel is om een hogere iRating te halen, ik ken veel mensen die juist een competitie nodig hebben of een motivator om een spel te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Jaep schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:48:
[...]

Ik denk dat voor sommige mensen juist het doel is om een hogere iRating te halen, ik ken veel mensen die juist een competitie nodig hebben of een motivator om een spel te spelen.
Ik snap wat je bedoeld. Uiteraard probeer ik over een langere periode steeds wel wat te klimmen in IR en SR, zo blijf je een beetje weg uit de botsauto races. Maar door er geen aandacht aan te besteden, gaat dat op den duur vanzelf en scheelt het me per race een hoop frustratie.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaep
TiemenC schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:52:
[...]

Ik snap wat je bedoeld. Uiteraard probeer ik over een langere periode steeds wel wat te klimmen in IR en SR, zo blijf je een beetje weg uit de botsauto races. Maar door er geen aandacht aan te besteden, gaat dat op den duur vanzelf en scheelt het me per race een hoop frustratie.
Ik probeer inderdaad nu deze mindset aan te houden. Nou kan ik het ook een stuk beter accepteren als een race niet 15m duurt en ik daardoor 100 irating verlies, maar 40 minuten en ik het dan verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

[...]

Ik heb het gevoel dat de rest langzamer wordt en dan bedoel ik niet de mannen die standaard heel snel zijn maar de subtop en alles daarachter.
Begin dit seizoen reed ik met de gt3 en 911 ergens in de 20 of 30. Afgelopen races merk ik dat ik makkelijker vooraan mee rij dus met een positie onder de 20 of zelfs in de top10.

Ik heb niet het idee dat ik zelf veel sneller ben geworden dus dan moet het wel aan de rest liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
laforte schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:31:
[...]

Ik heb het gevoel dat de rest langzamer wordt en dan bedoel ik niet de mannen die standaard heel snel zijn maar de subtop en alles daarachter.
Begin dit seizoen reed ik met de gt3 en 911 ergens in de 20 of 30. Afgelopen races merk ik dat ik makkelijker vooraan mee rij dus met een positie onder de 20 of zelfs in de top10.

Ik heb niet het idee dat ik zelf veel sneller ben geworden dus dan moet het wel aan de rest liggen :+
Deelnemers veld is ook al een heel stuk uitgedund tov het begin van het seizoen. Ik dacht we op Watkins en Imola bijna met 50 stonden. Gisteren zaten we maar aan +/- 30. Naar mijn gevoel liggen de rondetijden ver genoeg uit elkaar om voor iedereen (min of meer) competitie te bieden. Het is wel zo dat de Porsche veel oefening vraagt om snel mee te rijden.

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Is het ook mogelijk om in iracing met 1 monitor (49 wide) de achteruitkijkspiegels weer te geven?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

refused81 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:25:
Is het ook mogelijk om in iracing met 1 monitor (49 wide) de achteruitkijkspiegels weer te geven?
De binnenspiegel kun je zowel renderen als virtueel doen. Bij een virtuele spiegel kun je ook de FoV (hoek) instellen.

Je zijspiegels zijn niet als virtueel in te stellen. Dus die zie je alleen maar bij bepaalde auto's op één scherm. Met Single Seaters heb je de meeste kans om beide spiegels te zien, maar daar heb je uiteraard dan weer geen binnenspiegel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
refused81 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:25:
Ligt aan je fov en zitpositie. Niet iedere auto zal je binnenspiegel in beeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
Dus beetje met fov dus... ga ik op de mx5 ooit zijspiegels zien?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
refused81 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:44:
Dus beetje met fov dus... ga ik op de mx5 ooit zijspiegels zien?
Dit is 100% afhankelijk van hoe ver de monitor van je vandaan staat.

Maar linker spiegel is zeker mogelijk, rechter wordt lastig.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan84
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 19:52
Ik kan de uitslag van de endurance poll niet vinden. Heb ik er overheen gekeken of is deze nog niet bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hupske schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:13:
[...]

En in de hogere splits zit wordt er ook wel wat netter gereden, wat ook wel mee helpt.
Daarom rijdt ik nog steeds rond in de Mazda MX5, ik had de C license zo te pakken en had gedacht IMSA Michelin pilot te gaan rijden met de Cayman maar na de Cayman even gereden te hebben toen de test server "up" was had ik zoiets van "hartstikke leuk en aardig maar dan zit ik straks weer achterin te harken tussen alle ellende".

In de tussentijd op weg naar de C license wel gewoon de MX5 races blijven rijden en ik merkte dat ik daar steeds iets verder omhoog schoof qua splits en dat ik tijdens races ook veel verder naar voren kon komen en steeds vaker in de top 3 terecht kwam. Natuurlijk heb je er soms races bij waarin je in ronde 1, bocht 1 in de rondte getikt wordt maar ook daar leer je op een gegeven moment steeds beter op anticiperen (of ik heb gewoon iedere keer vette mazzel :+ ).

Ik heb in ieder geval in de 1,5 maand dat ik nu met iRacing bezig ben wel geleerd dat geduld loont over het algemeen. Gister de eerste race met load cell pedalen rond gereden dus ik was wat voorzichtig, mocht starten als 5e geloof ik, lag na de eerste bocht 8e en kwam als derde over de finish. Simpel en alleen door er achter te blijven rijden, wachtren tot ze een fout maken, gaatje dicht te rijden naar de volgende en dan gewoon weer afwachten.

Voornemen is nog steeds om met het nieuwe seizoen in te stappen in een nieuwe klasse dus dan zal alle voorzichtig geboekte progressie binnen een week wel weer teniet gedaan zijn :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Christiaan84 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 21:51:
Ik kan de uitslag van de endurance poll niet vinden. Heb ik er overheen gekeken of is deze nog niet bekend?
Ik heb even nagevraagd voor je. De uitslag wordt verwerkt en er komt zsm bericht hierover!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Nou ben toch wel eens benieuwd hoe jullie dit zien. Ik probeer hier gewoon lekker te racen, maar voor mijn gevoel wordt het mij hier wel onmogelijk gemaakt om te kunnen inhalen.

Het is dat ik paar keer maar op de rem ga, anders hadden we er allebei paar keer naast gelegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hupske op 02-02-2021 22:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickThissen
Dit is ronduit blocken ja. Ik had hem er al 3 keer afgetikt denk ik. Wellicht niet eens met opzet, maar vooral op de rechte stukken had je soms nog tijd om nog net naar de andere kant te bewegen ipv te remmen zonder contact te maken. Op dat moment beweegt hij weer terug naar jouw kant om je te blocken, maar als je snel genoeg bent zit je er al met een halve auto langs en elimineert hij zichzelf. Zolang jij je lijn houdt doe je niks verkeerd.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Klopt. Op het rechte stuk had ik nog een keer de kans gehad om de andere kant te pakken. Op 0:40 swiept hij alleen even weer naar links waardoor ik de keuze maak om aan de rechterkant door te gaan. Daarna was ik te bang dat mijn neus net zijn achterkant zou aangaan tikken als ik weer naar links zou kruisen.

Voor de rest bij de andere momenten heb ik geen enkele kans gehad voor andere opties en is die niet zo lief :P

Achja. Die race wel op 0 incidents kunnen houden en ervoor wel in een leuk treintje gezeten wat een mooie pace te pakken had :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 19:45
Hupske schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:52:
Nou ben toch wel eens benieuwd hoe jullie dit zien. Ik probeer hier gewoon lekker te racen, maar voor mijn gevoel wordt het mij hier wel onmogelijk gemaakt om te kunnen inhalen.

[YouTube: iRacing Defending]

Het is dat ik paar keer maar op de rem ga, anders hadden we er allebei paar keer naast gelegen.
Dat gedrag moet je gewoon belonen met 1 keer iets te laat remmen. Heeft niks meer met racen te maken

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
Open weer is een keer Instagram, zie ik iets dat me bekend voor kwam. Stuurde begin dit jaar mijn replay naar iRacing op vanwege een mooi moment op Long Beach (voor de not top 10, maar die doen ze niet meer volgens mij). Hoe dan ook, ze hebben er wel wat mee gedaan. Toch leuk om het moment op deze manier nog is terug te zien.

https://www.instagram.com/p/CKzxHBWADI3/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Q1tHNhDoQXS6m7erMt9uBN2kzA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0DTfKpr7ymbO7sG6WUcpqxUG.png?f=user_large

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

gerard27 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 00:12:
[...]

Dat gedrag moet je gewoon belonen met 1 keer iets te laat remmen. Heeft niks meer met racen te maken
En dan later hier op dit forum komen klagen dat je er opzettelijk ben afgereden? Je verlagen tot dat gedrag is net zo kansloos als dit gedrag. Gewoon een protest indienen en hopen dat je hem niet meer tegen komt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52

Heel irritant inderdaad. Goede keuze om hem er niet af te tikken.

Het maakt de voorligger wel voorspelbaar. Je kunt dan proberen om de ideale lijn voor een top-exit te rijden, vol de slipstream te gebruiken, en dan uiteindelijk te faken dat je buitenom gaat, waarbij je uiteindelijk toch de binnenkant van de volgende bocht pakt. Je kunt dan door minimaal aan de binnenkant te zitten hem misschien passeren, met het minste risico voor jezelf. Maar dit heeft alsnog wel een klein risico en is zelfs zonder contact misschien nauwelijks mogelijk. En alleen proberen op het meest ideale stuk op de baan.
Als je echt sneller dan iemand bent en je hebt slipstream, dan zou je er ergens voorbij moeten kunnen komen. Lukt het niet, dan is het wachten op een foutje van de voorligger.

Onsportief, maar op zich wel goed voor de adrenaline, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Je kan natuurlijk als brave burger de block rapporteren en hopen dat de ander drie weesgegroetjes moet doen en daarna zijn leven zal beteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben

Tjah , buiten het rechte stuk vind ik persoonlijk dat de voorligger weinig fout doet... hij blokt vooral de binnenbocht, je kan dan 2 keuzes maken, of de buitenkant pakken en voor exit gaan of een schijnbeweging maken... Ik kom dit soort racen helaas te vaak tegen maar volgens mij mag hij gewoon bewegen zolang hij niet in de remzone zit en dat zie ik hem niet echt doen... hij kiest de verdegende lijn voordat jij er echt naast zit... het is ook niet zo dat hij slingerd en in een S rijdt...

Met meer overspeed had je deze gemakkelijk kunnen inhalen. Doordat hij verre van de ideale lijn rijdt loopt hij veel tijd mis.

Max verstappen heeft ook een handje van dit soort rijden.. eerst de binnenkant verdedigen en de auto langzaam weer naar buiten rijden voor de rem zone zodat jouw voordeel zo klein mogelijk wordt... Ik zou graag willen zien waar staat dat dit niet mag ( oprechte vraag ).

Als ik 37 seconde als voorbeeld neem, ik zou ook ALTIJD als verdedigende parttij daar al meteen naar de binnenkant gaan, als iemand hem dan nog dieper naar binnen gooit dan block je dat, natuurlijk....Wat dan? Mag je niet als partij vooraan kiezen waar jij je wil positioneren voor de remzone. Ik zie hier niet slingeren.

Je had hier prima voor de buitenkant kunnen kiezen want je exit was veel sneller dan die van hem. Als je dit gedaan had had je hem ingehaald ruim voor T1 en had de verdedigende auto jou wellicht nog kunnen challenge in de remzone en daar begint het spel opnieuw.

Met deze reactie op dit soort rijgedrag kies jij de buitenbocht en overzicht, meer kans dat jouw tegenstander volledig rechtdoorschiet en je hem easy inhaalt. Zeker als iemand aan het overdriven is zoals hier boven getoond... Sinds dat ik dit soort instelling heb aangenomen dwing ik juist andere de fout in ( ja het is frustrerend ), ja het creeerd een gat voor je want je verliest tijd, maar iemand houd dit zo nooit vol in bijvoorbeeld een IMSA en VRS race van 40-60 minuten laat staan endurance. In dit geval ben jij de man in controle, niet je tegenstander.

Op het moment dat je ziet dat hij te diep inremt ( dived) stuur jij later in en zie hem zo de grindbak in vliegen.

Dit is mijn manier van omgaan met dit soort situaties.
Als de frustratie hoog oploopt kan je hooguit na dat moment een thanks sturen O-) :9~

[ Voor 79% gewijzigd door Xenophoben op 03-02-2021 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-09 19:45
Phydomir schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:42:
[...]

En dan later hier op dit forum komen klagen dat je er opzettelijk ben afgereden? Je verlagen tot dat gedrag is net zo kansloos als dit gedrag. Gewoon een protest indienen en hopen dat je hem niet meer tegen komt.
Mij hoor je hier niet klagen en ik moet ook zeggen dat ik dit gedrag bijna nooit zie in mijn splits. maar ik persoonlijk geef zo iemand gewoon een tik anders leren ze het nooit

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Aargh in the allerlaatste ronde in de Caddies op de Ring knal ik hem in de vangrail na een bijna vlekkeloze race (1x voor een off-track). Ik was wellicht niet de snelste (~7:09) maar ik lag comfortabel op de 7e plek. En was helemaal mijn schuld. Duizend bommen en granaten!

Tot mijn verbazing nog wel positieve SR (+0.09) en IR (+26) met een 8e plek in een start veld van 19 man (en vrouw).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Dit is geen racen meer en zal ongetwijfeld een iRating dingetje zijn. Als in, dit gebeurd alleen in extreem lage SoFs. Als iemand 2-3 seconden per ronde inlevert om zo extreem te verdedigen dan mag je best een keer je auto laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjello
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 12:35
NickThissen schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:00:
Dit is ronduit blocken ja. Ik had hem er al 3 keer afgetikt denk ik. Wellicht niet eens met opzet, maar vooral op de rechte stukken had je soms nog tijd om nog net naar de andere kant te bewegen ipv te remmen zonder contact te maken. Op dat moment beweegt hij weer terug naar jouw kant om je te blocken, maar als je snel genoeg bent zit je er al met een halve auto langs en elimineert hij zichzelf. Zolang jij je lijn houdt doe je niks verkeerd.
In het begin liet je hem links teveel ruimte denk ik (dat is via chase cam beter te zien), die eerste echte block op rechte stuk had ik denk ik de dummy naar rechts gedaan en dan naar links gegaan.

Voor de rest als ie zo blockt kan ie een kusje verwachten. Iets minder lief zijn.

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
Xenophoben schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:16:
[...]

Tjah , buiten het rechte stuk vind ik persoonlijk dat de voorligger weinig fout doet...
Het is vooral de rechte stukken waar hij gewoon aan het blocken is. Hij kiest een lijn om te verdedigen (prima), en verandert daarna nog 2-3 keer van lijn als reactie op degene die probeert in te halen, die daardoor op de rem moet (niet prima).

Ik zou zeker niet iemand er met opzet af beuken hier voor, maar je kan wel gewoon hard racen en de auto er naast zetten op het moment dat hij weer zijn lijn verandert, ipv te remmen. Als je snel genoeg bent zit je er gewoon langs en zodra hij weer terug probeert te blocken is hij te laat en zal hij zichzelf spinnen.

Wat ik vooral in het filmpje zag is iemand die iets te netjes / voorzichtig is en maar altijd vol op de rem gaat ipv te racen. Dat is ergens ook prima maar wel heel erg netjes en vooral als iemand zo blockt dan gaat netjes racen er snel uit en mag je (imo) best wat harder racen. Dat wil niet zeggen opzettelijk rammen maar je auto laten staan als je weet dat hij jouw lijn probeert af te dwingen of je de muur in probeert te duwen is niks mis mee.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Ik gebruik tegenwoordig gewoon dezelfde tactiek tegen mensen die 'dirty driving' willen gebruiken. Onderstaand voorbeeld is niet op dezelfde manier blocken zoals bovenstaande discussie, maar uiteindelijk is het idee hetzelfde op het eind.

Ik had overspeed, maar meneer gebruikte al een tijdje de tactiek om van links naar rechts te weaven op elk stuk. Dan is het voor mij simpel, wanneer ik de kans krijg zet ik je 'vast' aan de verkeerde kant voor het remmen. Succes met aanremmen, vaak krijg je dan na de race wel een lief berichtje <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
NickThissen schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:11:
[...]
Wat ik vooral in het filmpje zag is iemand die iets te netjes / voorzichtig is en maar altijd vol op de rem gaat ipv te racen. Dat is ergens ook prima maar wel heel erg netjes en vooral als iemand zo blockt dan gaat netjes racen er snel uit en mag je (imo) best wat harder racen. Dat wil niet zeggen opzettelijk rammen maar je auto laten staan als je weet dat hij jouw lijn probeert af te dwingen of je de muur in probeert te duwen is niks mis mee.
Zou zelf ook voor de voorzichtige aanpak kiezen. Heb geen zin om m'n SR op te offeren aan zo'n zinloos gevecht.

Wat ik in zo'n geval wel eens doe is toch schijnaanvallen plaatsen waardoor je beide tijd verliest. Vervolgens iemand die achter je rijdt (en nu dus sneller is) je in laten halen waarna diegene het gevecht aan mag gaan met de blocker. De kans is niet ondenkbeeldig dat beiden er een paar bochten later naast staan :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
JPM85 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:42:
Ik gebruik tegenwoordig gewoon dezelfde tactiek tegen mensen die 'dirty driving' willen gebruiken. Onderstaand voorbeeld is niet op dezelfde manier blocken zoals bovenstaande discussie, maar uiteindelijk is het idee hetzelfde op het eind.

Ik had overspeed, maar meneer gebruikte al een tijdje de tactiek om van links naar rechts te weaven op elk stuk. Dan is het voor mij simpel, wanneer ik de kans krijg zet ik je 'vast' aan de verkeerde kant voor het remmen. Succes met aanremmen, vaak krijg je dan na de race wel een lief berichtje <3

[Streamable: AT-cm_1034679902]
Hier in dit voorbeeld vind ik dus wel echt dat hij slingerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Xenophoben schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:46:
[...]
Hij probeert de draft te verbreken. Dit wordt wel eens gedaan op rechte stukken. Al zie je het zelden zo extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Wellicht dat het in de hogere klassen anders is, maar in de 1800-2500 'iR-range' loont het enorm om defensief te rijden.

Bijgaand het resultaat van m'n laatste race...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0b_nZoavYoNTXVpX7PlYatcQDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h8KBBgxCOhLe1ibN6coQwMIk.png?f=fotoalbum_large

Had me niet gekwalificeerd, startte als 16e en ben gefinshed als 8e.

Heb de hele race eigenlijk niemand on-track ingehaald, behalve als iemand gespind was.

Ben zeker geen snelle rijder, maar je ziet hier heel duidelijk dat defensief rijden het meest efficiënt is.

Alle coureurs die voor me zijn geëindigd hebben een snellere fastest lap time dan ik, maar dat geldt ook voor 5 van de 10 coureurs die achter me zijn geëindigd (waarbij de nummer laatst als 4e gekwalificeerd maar niet gefinshed is).

Zie dit patroon bij (bijna) al m'n races terug komen. Close racen gaat simpelweg te vaak mis (zeker ook door mijn eigen fouten) om het zinvol te laten zijn. Enkel als ik merk dat een tegenstander net als ik ook voldoende veiligheidsmarge inbouwt doe ik het.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Nu online

Hupske

AFCA

Ik heb er nu telkens maar bewust voor gekozen om te remmen. Ik wil zo snel mogelijk naar de B en A licentie toe omdat ik dan gewoon aan elke race mee kan doen wat ik zou willen. En keer bij wat vrienden in de race kan aansluiten die het al een tijdje spelen. Tevens vind ik nu de ritjes van 15 tot 30 minuten maar kort :+

In principe waren er momenten geweest om de auto te laten staan, maar dan was het 100% op schade uitgelopen voor 1 van ons 2 en dat zou zeker mijn SR niet ten goede zijn gekomen.
Wat betekent dat ik nog een keer extra in deze auto een race moet doen, wat echt een verschrikkelijke auto is met de basis setup haha. Dus iemand nog fatsoenlijke setup voor de Porsche Cayman GT4?

1e keer op het rechte stuk was er een moment geweest dat ik hem nog links er langs kon zetten. Je ziet aan mijn sturen ook dat ik daar even over twijfel. Alleen was bang dat dat toch contact zal opleveren
. Vanaf 2:04 wordt mij ook niet veel anders meer geboden dan maar te remmen. Hij pakt hier zelfs nog een corner cut mee, dus dat zegt al genoeg in hoeverre ik daar wordt afgesneden.
En het laatste rechte stuk is echt bewust mij blokkeren zodat ik hem er niet alsnog langs zou zetten. Hier niet remmen was op hoop drama uitgelopen.
Probleem is ook dat de BMW op het rechte stuk gewoon stuk sneller is dan de Porsche. Zelfs met slipstream was het niet mogelijk om in te lopen. Alleen als hij echt een beroerde exit had, zoals hij toch paar keer had.

En op welke plek ik eindig maakt mij niet heel veel uit. Hij was in ieder geval na de finish heel blij met zijn 3e plek. Nouja prima. Ik heb uiteindelijk er maar een report van gemaakt. Geen idee of dat wat oplevert. (krijg je niet te horen toch?)

Zit nu in ieder geval op 3.80, dus nog 2 races en dan moet de B wel binnen zijn :) Daarna kan ik wel wat agressiever racen omdat ik dan toch wel kan aansluiten bij de races wat ik wil rijden en ik het dan niet zo erg vind om er meerdere races over te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 03-02-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Xenophoben schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:46:
[...]

Hij slingert wel, maar doet zijn actie voor mij actie waardoor het geen blokken is.
Enkel door zijn overagressieve manier van slingeren, wat hij al een tijdje aan het doen was, besloot ik hem op deze manier aan de binnenkant 'vast' te zetten.
Midden op Kemmel twijfelde ik of ik genoeg snelheid had om er echt goed naast te komen, dus pakte nog een klein beetje extra tow mee.

Wel een kleine disclaimer dat het in dit geval goed afloopt voor mij, maar ik neem hier het risico dat ik er net zo goed naast eindig. Vaak genoeg dat ik er gewoon voor kies om iemand te laten rijden, maar hier 'moest' ik voorbij met een aantal aasgieren die een paar tienden per rondje aan het inlopen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eendenreetx
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 10:19
Ik ben eigenlijk voor komend weekend nog naar iemand (of 2 man) op zoek, die samen met mij de 6H van Silverstone wilt doen in de gte (voorkeur Porsche).

Irating 2000

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:47
Bedankt he allemaal! Mede door jullie enthousiasme goedkoop stuurtje op de kop getikt om eens te kijken ofdit een hobby kan worden. Maar respect naar jullie allemaal!! Pas een uurtje gereden, maar nog geen 2 rondjes in de mx5 achter elkaar lekker kunnen rijden. Ieder foutje wordt afgestraft.

Maar ik geef nog niet op, maar mijn ontzag voor de wijze waarop jullie rijden is wel verder gestegen!!
Voor nu lurk ik weer lekker verder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Bartvw schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:53:
Bedankt he allemaal! Mede door jullie enthousiasme goedkoop stuurtje op de kop getikt om eens te kijken ofdit een hobby kan worden. Maar respect naar jullie allemaal!! Pas een uurtje gereden, maar nog geen 2 rondjes in de mx5 achter elkaar lekker kunnen rijden. Ieder foutje wordt afgestraft.

Maar ik geef nog niet op, maar mijn ontzag voor de wijze waarop jullie rijden is wel verder gestegen!!
Wat mij in het begin met name heel veel "ellende" bezorgde was dat ik niet helemaal door had dat temperatuur in de banden zo'n extreem verschil maakt. Als je eenmaal door hebt dat je eerst de boel moet opwarmen (en opwarmen doe je, onder meer, door harder te rijden) en dat het daarna allemaal heel erg veel makkelijker al gaat, dan wanneer je nog op koude bandjes de pitstraat uit rijdt. Rustig beginnen dus, op tijd remmen voor de bocht, en maar kilometers maken en je krijgt m vanzelf wel in de vingers :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Bartvw schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:53:

En zo zijn we allemaal gestart min of meer :)
Enjoy en welkom tot de club verslaafde :9

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
De laatste tijd ben ik op het werk wat meer bezig met PowerBI, en ik bedacht me vanavond dat het ook interessant zou kunnen zijn om m'n iRacing-results eens tegen het licht aan te houden. Vanavond dus eerst wat tijd gespendeerd om de EventResult-csv-tjes van de afgelopen twee seizoenen te downloaden, vervolgens PowerBI de opdracht gegeven die files in te lezen en deze te bundelen.

Daarna wat liggen pielen en wat eerste statistieken boven water getoverd, vooral om zelf wat gevoel bij de data te krijgen :)
Niet verrassend om te zien dat:
- zaterdag qua iRating-ontwikkeling veruit m'n beste dag is: Relaxed overdag racen werkt een stuk beter dan doordeweeks wanneer ik wat moe'er ben
- Imola ga ik voor geen meter, Bathurst en Watkins Glenn ga ik als de brandweer :)
- Die BMW-12.0 cup.... verbranden die wagen

Verrassender om te zien:
- Qua incidents/lap steken de races met een lage SoF er in positieve zin bovenuit. Mogelijk waren het races waar je snel weg kunt rijden uit het gedrang en daarna lekker je ding kunt doen. Daarnaast blijft het een kleine populatie waar je lastig conclusies uit kunt trekken natuurlijk.
- Twee seizoenen pushen met de Porsche heeft me maar liefst 35 iRating opgeleverd (denk dat de bulk van de gain, van 1600-2000 in de seizoenen daarvoor lag, die data heb ik nog niet paraat).

Wil uiteraard nog wat dieper: ontwikkelingen in de tijd (per series), de impact van goed/slecht kwalificeren op iRating/Incidents

De populatie is ten slotte, zeker met maar anderhalf seizoen, vrij beperkt en barst van de outliers, maar tegelijkertijd vond en vind ik het toch wel grappig om dit te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKpQazSIxR-IzYCm99P4Q-aLf-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gLwmTt6O1pyu3p4fiFEx5ZUd.png?f=fotoalbum_large

Kent iemand overigens een methode/truc waarmee het downloaden van de eventresults-csv automatisch gebeurt na je race, nu moest ik via MyResults telkens m'n race openklikken en de CSV downloaden??

Edit: vooralsnog heb ik geen betaalde versie van Powerbi, privé. Het publiceren van een online rapporten waar anderen ook mee kunnen pielen is daarom vooralsnog lastig/onmogelijk vermoed ik, moet ik nog induike. Zat stiekem al te dagdromen over een (cloud) locatie waar iedereen z'n results naar kon wegschrijven, dat Powerbi die ophaalt, ontdubbelt, bundelt, en een maatwerkrapportje voor iedereen maken kan. :) ik word gelukkig van grafiekjes en datasets, als je 't nog niet in de gaten had, haha.

[ Voor 10% gewijzigd door B Tender op 03-02-2021 23:03 ]

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15

Endurance serie

Iedereen bedankt voor het invullen van de poll. Hieronder de uitslag:
Wanneer
  • Vrijdag 19:30 26%
  • Zaterdag 19:30 32%
  • Zaterdag 20:00 3%
  • Zondag 15:00 20%
  • Andere tijden 19%
Team
  • Team event 29%
  • Team & alleen 71%
Auto
  • GTE & GT3 3%
  • GTE & LMP2 60%
  • Porsche GT3 & GT3 26%
  • Cadillac & Kia 3%
  • Anders 8%
Klassement (snellere rijders in de sneltse klasse)
  • Liever niet, vrije keuze 54%
  • Leuk idee 46%
Naar aanleiding van de poll zijn we uitgekomen op het volgende format voor de endurance races. We willen dit seizoen 2 races inplannen. Er zit 1 week tussen beide races, dit heeft te maken met de iRacing events die nog komen (zoals 12h Bathurst). De eerste race zal plaats vinden op zaterdag 13 februari en de 2e race op zaterdag 20 februari. Uit de poll kwam naar voren dat de meerderheid kiest voor een endurance serie met de LMP2 & GTE.

Beide race servers zullen beginnen om 18:00 uur, waarvan het eerste 1:30 uur bestaat uit een practice sessie. Vanaf 19:30 uur begint de kwalificatie en om 19:40 uur is de start van de race. De race zal 2:40 uur duren.

Voor beide events zullen we de GTE auto's voorzien van een BoP. Deze zullen bekend worden gemaakt op de maandag voor het aankomende event. Tijdens het event willen we per auto klasse een splitsing maken binnen de beide klasses. Dit wordt dan de GTE PRO & GTE AM en LMP2 PRO & LMP2 AM. Het idee is dat de snelle rijders uitkomen in de PRO klasse en de minder snelle rijders in de AM klasse. Hierdoor hebben de minder snelle rijders kans op een overwinning in hun eigen klasse. We vragen daarom iedereen om bij je inschrijving aan te geven in welke auto (car class) je wilt rijden en in welke klasse (championship class) je wenst uit te komen.

Het is mogelijk om je in te schrijven als team (2-tallen) en als individu. Als je als individu meerijdt dan zullen we een time penalty geven ter compensatie, omdat er geen rijders wissel nodig is.

Inschrijven Race1
Inschrijven Race2

Inschrijvingen Race1
Inschrijvingen Race2

Hieronder de gegevens van beide events:
Event 1
  • Circuit: Monza Grand Prix
  • 13 februari - 18:00 (server live), start qualy 19:30 - Race 2h40min
  • GTE (alle 5 auto’s) & LMP2
  • Inc limit: 25x (drive through), daarna iedere 8x, geen DQ
  • In game datum 13-02-2021 12:00
  • Fast Repairs: 2
  • Fuel tank GTE = 80% (kan nog +/- 1% afwijken ivm BoP per auto)
  • Fuel tank LMP = 100%
Event 2
  • Circuit: Spa Francorchamps
  • 20 februari - 18:00 (server live), start qualy 19:30 - Race 2h40min
  • GTE (alle 5 auto’s) & LMP2
  • Inc limit: 25x (drive through), daarna iedere 8x, geen DQ
  • In game datum 20-02-2021 16:00
  • Fast Repairs: 2
  • Fuel tank GTE = 80% (kan nog +/- 1% afwijken ivm BoP per auto)
  • Fuel tank LMP = 100%
Groet,
De Joeri's

[ Voor 6% gewijzigd door joeristein op 04-02-2021 23:37 ]

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Klinkt leuk, de endurance. En ook mooi dat je solo mee kunt rijden!

Is het mss nog een idee om de servertijd te versnellen zodat er deels in schemer/donker wordt gereden?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Leuk, ik ga kijken of ik minimaal 1 van beide events ingeplanned kan krijgen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Raimond613 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 07:37:
Klinkt leuk, de endurance. En ook mooi dat je solo mee kunt rijden!

Is het mss nog een idee om de servertijd te versnellen zodat er deels in schemer/donker wordt gereden?
We laten de tijd regulier lopen, maar race1 is bij daglicht. Race2 zal in de avond gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
B Tender schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:34:
De laatste tijd ben ik op het werk wat meer bezig met PowerBI, en ik bedacht me vanavond dat het ook interessant zou kunnen zijn om m'n iRacing-results eens tegen het licht aan te houden. Vanavond dus eerst wat tijd gespendeerd om de EventResult-csv-tjes van de afgelopen twee seizoenen te downloaden, vervolgens PowerBI de opdracht gegeven die files in te lezen en deze te bundelen.

Daarna wat liggen pielen en wat eerste statistieken boven water getoverd, vooral om zelf wat gevoel bij de data te krijgen :)
- zaterdag qua iRating-ontwikkeling veruit m'n beste dag is: Relaxed overdag racen werkt een stuk beter dan doordeweeks wanneer ik wat moe'er ben
- Imola ga ik voor geen meter, Bathurst en Watkins Glenn ga ik als de brandweer :)

Verrassender om te zien:
- Qua incidents/lap steken de races met een lage SoF er in positieve zin bovenuit. Mogelijk waren het races waar je snel weg kunt rijden uit het gedrang en daarna lekker je ding kunt doen. Daarnaast blijft het een kleine populatie waar je lastig conclusies uit kunt trekken natuurlijk.
- Twee seizoenen pushen met de Porsche heeft me maar liefst 35 iRating opgeleverd (denk dat de bulk van de gain, van 1600-2000 in de seizoenen daarvoor lag, die data heb ik nog niet paraat).

Wil uiteraard nog wat dieper: ontwikkelingen in de tijd (per series), de impact van goed/slecht kwalificeren op iRating/Incidents

De populatie is ten slotte, zeker met maar anderhalf seizoen, vrij beperkt en barst van de outliers, maar tegelijkertijd vond en vind ik het toch wel grappig om dit te zien.

[Afbeelding]

Kent iemand overigens een methode/truc waarmee het downloaden van de eventresults-csv automatisch gebeurt na je race, nu moest ik via MyResults telkens m'n race openklikken en de CSV downloaden??

Edit: vooralsnog heb ik geen betaalde versie van Powerbi, privé. Het publiceren van een online rapporten waar anderen ook mee kunnen pielen is daarom vooralsnog lastig/onmogelijk vermoed ik, moet ik nog induike. Zat stiekem al te dagdromen over een (cloud) locatie waar iedereen z'n results naar kon wegschrijven, dat Powerbi die ophaalt, ontdubbelt, bundelt, en een maatwerkrapportje voor iedereen maken kan. :) ik word gelukkig van grafiekjes en datasets, als je 't nog niet in de gaten had, haha.
Wauw, just wauw ... dit wil ik ook 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
@joeristein @JPM85 Top dat jullie dit organiseren, ik ben er zeker bij en kan iedereen die nog nooit eerder een endurance race heeft gereden ook zeker aanraden om mee te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
B Tender schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:34:

Verrassender om te zien:

[Afbeelding]

Hoe goed ben je met Python?
Er is namelijk een project op Github van iemand die een API wrapper heeft geschreven.
https://esterni.github.io/pyracing/

Ik heb zelf nog een soortgelijks op mijn to-do staan, maar dan meer gericht op laptimes.
Zo had ik voor de Daytona24 alle stints van de 1e 10 splits gedownload zodat je voor een individueel team kon zien hoe de stints gingen, maar deze ook kon vergelijken met teams uit je eigen split of uit andere splits.

Ik werk zelf met Tableau, maar concept is nagenoeg gelijk aan PowerBI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EORq-UX8mbTEdTZkWux6XWElKcU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DlI423CqlWi2IQc78zhYeXQM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUkKLc6T0pQ0kzDvnVBrYVgQQN0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/L6PVX62XypZY5VN5euOplpBo.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
JPM85 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:12:
[...]

Hoe goed ben je met Python?
Er is namelijk een project op Github van iemand die een API wrapper heeft geschreven.
https://esterni.github.io/pyracing/

Ik heb zelf nog een soortgelijks op mijn to-do staan, maar dan meer gericht op laptimes.
Zo had ik voor de Daytona24 alle stints van de 1e 10 splits gedownload zodat je voor een individueel team kon zien hoe de stints gingen, maar deze ook kon vergelijken met teams uit je eigen split of uit andere splits.

Ik werk zelf met Tableau, maar concept is nagenoeg gelijk aan PowerBI

[Afbeelding][Afbeelding]
Gaaf! Python ben ik nog super-noob in maar staat wel op mijn lijstje om me in te ontwikkelen. Dank voor het linkje.
Toffe visuals ook, gave analyes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
joeristein schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:35:
Als je als individu meerijdt dan zullen we een time penalty geven ter compensatie, omdat er geen rijders wissel nodig is.
Hoe gaan jullie dit precies doen? Ik denk dat een time penalty prima is, maar ik ben bang dat het lastig uit te voeren is. Achteraf in de race results kun je namelijk niet meer zien wat de gaps tussen mensen zijn als ze niet in de lead lap zitten. Aangezien het hele GTE veld niet in de lead lap zal zitten kun je daar dus al bij niemand meer zien wat de gaps waren. Je zal iets van een tooltje mee moeten laten draaien die wel de gaps uitrekent en onthoudt na de race denk ik? Of je moet in de replay gaan terugzoeken, kan misschien ook maar wat een werk :)

Verder had ik al eerder een idee om ipv een time penalty gewoon een bandenwissel te verplichten. Volgens mij is de pitstop dan meer dan lang genoeg om een rijder wissel te doen waardoor iedereen dezelfde strategie kan aanhouden, met of zonder rijderswissel. Is dat geen betere oplossing? Dan heb je namelijk ook niet dat je "in gevecht" bent met iemand die 10s achter je rijdt omdat je weet dat je nog een penalty gaat krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door NickThissen op 04-02-2021 09:43 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je kan zeggen dat mensen die alleen rijden X seconden stil moeten staan in een box. Beetje zoals de penalty box die we hanteren met 24H SERIES. Teams moeten daar zelf hun penalty inlossen in een apart gebied. Wij kijken dan met de video timer of ze lang genoeg stil hebben gestaan.

Dit kan je na de race nakijken. Als iemand niet lang genoeg stil heeft gestaan -> DQ of zo. Dan weet je zeker dat het zich niet loont om te kort stil te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
NickThissen schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:40:
[...]

Hoe gaan jullie dit precies doen? Ik denk dat een time penalty prima is, maar ik ben bang dat het lastig uit te voeren is. Achteraf in de race results kun je namelijk niet meer zien wat de gaps tussen mensen zijn als ze niet in de lead lap zitten. Aangezien het hele GTE veld niet in de lead lap zal zitten kun je daar dus al bij niemand meer zien wat de gaps waren. Je zal iets van een tooltje mee moeten laten draaien die wel de gaps uitrekent en onthoudt na de race denk ik? Of je moet in de replay gaan terugzoeken, kan misschien ook maar wat een werk :)
Hoe we dit exact uit gaan werken, dat moeten we aankomend weekend nog uitwerken.
Er zijn verschillende opties, maar we moeten gaan kijken wat de beste methode gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verplichten om langer stil te staan tijdens de stop is ook een goeie optie denk ik ja, beter dan achteraf de penalty geven. Dan moet wel iedereen goed geinformeerd zijn en het niet vergeten :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
Zit er uberhaupt wel een nadeel aan? Rijderswissel gaat gelijk met het tanken en duurt bij de LMP2 korter als het tanken dacht ik?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Swoesh schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:52:
Zit er uberhaupt wel een nadeel aan? Rijderswissel gaat gelijk met het tanken en duurt bij de LMP2 korter als het tanken dacht ik?
Dit, bij een normale stop verlies je geen tijd met een rijderswissel. Probleem opgelost.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Phydomir schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:05:
[...]

Dit, bij een normale stop verlies je geen tijd met een rijderswissel. Probleem opgelost.
Bij de LMP2 zal dit inderdaad niet het geval zijn, daar hebben we de tankinhoud op 100% staan.
Maar GTE hebben we nu op ~80% staan, dan zal het tanken dus korter zijn dan 30 sec die een rijderswissel duurt.
De reden om de GTE geen 100% tank te geven, is omdat je dan maar 2,5 stint hoeft te doen met benzine. In teamverband ben je dan gelijk in het nadeel als je beide rijders evenveel rijtijd wilt geven. Dus hebben we proberen te rekenen met stints van 40-45 minuten.

Fijn dat jullie gelijk zo actief meedenken, om de GoT endurance races succesvol te laten zijn maar toch spannend/leuk voor iedere deelnemer, moeten we ergens een beetje zoeken naar oplossingen. Joeri en ik steken dan ook redelijk wat tijd in de voorbereiding om een eerlijk speelveld te creeëren voor ieder niveau, maar weten ook dat de 1e race niet direct een schot in de roos zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Maar als je wel een tijd penalty tijdens de pitstop geeft ben je dus in het voordeel als je wel een rijderswissel doet met de GTE. Want dan kan je dus banden pakken wat je minder tijd zal kosten dan iemand die solo rijdt en banden zou pakken als die ook nog eens een tijd penalty op zijn dak krijgt.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Banden zal toch niet nodig zijn in 2.4 uur met de GTE?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Leuke events! Ik had gestemd voor 20:00 maar ik ga proberen om er 1 keer bij te zijn, even thuis het e.e.a. voor regelen. Simrig staat nu toch maar stof te happen :(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Swoesh schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:29:
Ja maar als het maar 5 seconde zou kosten om banden te nemen als team, dan zou ik dat wel doen

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:50
Swoesh schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:29:
Zijn de races 2,4 uur? 2,4 uur is nl 2 uur en 24 minuten. Niet de 2 uur en 40 minuten die ik hierboven zie staan.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Richard117 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:11:
[...]

Zijn de races 2,4 uur? 2,4 uur is nl 2 uur en 24 minuten. Niet de 2 uur en 40 minuten die ik hierboven zie staan.
Races zijn 2h & 40 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
Dan word het iets spannender met de banen, in de originele post: Doubleoz in "iRacing 2016-2021" stond 2.4 uur, daar zat ik nog mee in mijn hoofd :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ligt een beetje aan de baan temperatuur en de baan zelf. Daytona 24u was makkelijk 3 stints op één set en vier had ook wel gekunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Swoesh schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:29:
Dan word het iets spannender met de banen, in de originele post: Doubleoz in "iRacing 2016-2021" stond 2.4 uur, daar zat ik nog mee in mijn hoofd :)
My bad.... Excuses!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 15:28
Zou mooi zijn als er voor de verschillende klassen ook een lijst komt met rijders die zich als individu inschrijven maar als team willen racen, daar kunnen dan later nog teams uit gemaakt worden. Ik vind het zelf een leuk idee maar 2h40m alleen rijden is me toch teveel van het goede.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Mr.Conroe schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:25:
Zou mooi zijn als er voor de verschillende klassen ook een lijst komt met rijders die zich als individu inschrijven maar als team willen racen, daar kunnen dan later nog teams uit gemaakt worden. Ik vind het zelf een leuk idee maar 2h40m alleen rijden is me toch teveel van het goede.
Leuk idee, maar de kans is klein dat ik een team genoot ga vinden met een IRating van < 800.
Bovendien ben ik gemiddeld een seconde of 5 langzamer per ronde dan de top rijders hier.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
frizti schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:45:
[...]

Leuk idee, maar de kans is klein dat ik een team genoot ga vinden met een IRating van < 800.
Bovendien ben ik gemiddeld een seconde of 5 langzamer per ronde dan de top rijders hier.
Is alleen pace de reden dat je onder de 800 irating zit? Denk je stints veilig te kunnen rijden ? Ik zit 1950 maar, ik wil best mee doen hoor. >:) Is een mooie voorbereiding voor de 12h :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xenophoben op 04-02-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Nu online
frizti schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:45:
[...]

ik heb <800 :)
net begonnen en alleen maar op 90% gereden om SR zsm omhoog te krijgen :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Xenophoben schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:57:
[...]

Is alleen pace de reden dat je onder de 800 irating zit? Denk je stints veilig te kunnen rijden ? Ik zit 1950 maar, ik wil best mee doen hoor. >:) Is een mooie voorbereiding voor de 12h :)
refused81 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:03:
[...]

ik heb <800 :)
net begonnen en alleen maar op 90% gereden om SR zsm omhoog te krijgen :9
Door gebrek aan pace is het is voor mij lastig omhoog te klimmen als je in de lage regionen splits zit.
Ik heb weinig tijd door de weeks, daardoor oefen ik ook niet genoeg om sneller te worden.
Daar heb ik zelf ook helemaal geen problemen mee, want ik rij voor mijn plezier.
Ik kies er bewust voor om solo mee te doen, want ik wil natuurlijk niet het feestje van de partner bederven.
Of ik veilig genoeg rond rij, moet je aan de mensen vragen die me tegen zijn gekomen :+

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 379 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies