De laatste tijd ben ik op het werk wat meer bezig met PowerBI, en ik bedacht me vanavond dat het ook interessant zou kunnen zijn om m'n iRacing-results eens tegen het licht aan te houden. Vanavond dus eerst wat tijd gespendeerd om de EventResult-csv-tjes van de afgelopen twee seizoenen te downloaden, vervolgens PowerBI de opdracht gegeven die files in te lezen en deze te bundelen.
Daarna wat liggen pielen en wat eerste statistieken boven water getoverd, vooral om zelf wat gevoel bij de data te krijgen
Niet verrassend om te zien dat:
- zaterdag qua iRating-ontwikkeling veruit m'n beste dag is: Relaxed overdag racen werkt een stuk beter dan doordeweeks wanneer ik wat moe'er ben
- Imola ga ik voor geen meter, Bathurst en Watkins Glenn ga ik als de brandweer
- Die BMW-12.0 cup.... verbranden die wagen
Verrassender om te zien:
- Qua incidents/lap steken de races met een lage SoF er in positieve zin bovenuit. Mogelijk waren het races waar je snel weg kunt rijden uit het gedrang en daarna lekker je ding kunt doen. Daarnaast blijft het een kleine populatie waar je lastig conclusies uit kunt trekken natuurlijk.
- Twee seizoenen pushen met de Porsche heeft me maar liefst 35 iRating opgeleverd (denk dat de bulk van de gain, van 1600-2000 in de seizoenen daarvoor lag, die data heb ik nog niet paraat).
Wil uiteraard nog wat dieper: ontwikkelingen in de tijd (per series), de impact van goed/slecht kwalificeren op iRating/Incidents
De populatie is ten slotte, zeker met maar anderhalf seizoen, vrij beperkt en barst van de outliers, maar tegelijkertijd vond en vind ik het toch wel grappig om dit te zien.
Kent iemand overigens een methode/truc waarmee het downloaden van de eventresults-csv automatisch gebeurt na je race, nu moest ik via MyResults telkens m'n race openklikken en de CSV downloaden??
Edit: vooralsnog heb ik geen betaalde versie van Powerbi, privé. Het publiceren van een online rapporten waar anderen ook mee kunnen pielen is daarom vooralsnog lastig/onmogelijk vermoed ik, moet ik nog induike. Zat stiekem al te dagdromen over een (cloud) locatie waar iedereen z'n results naar kon wegschrijven, dat Powerbi die ophaalt, ontdubbelt, bundelt, en een maatwerkrapportje voor iedereen maken kan.

ik word gelukkig van grafiekjes en datasets, als je 't nog niet in de gaten had, haha.
[
Voor 10% gewijzigd door
B Tender op 03-02-2021 23:03
]