iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 380 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Mr.Conroe schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:25:
Zou mooi zijn als er voor de verschillende klassen ook een lijst komt met rijders die zich als individu inschrijven maar als team willen racen, daar kunnen dan later nog teams uit gemaakt worden. Ik vind het zelf een leuk idee maar 2h40m alleen rijden is me toch teveel van het goede.
Daarvoor is dit forum natuurlijk een uitstekend middel.
Maar je kan natuurlijk ook alvast in de sheet je naam zetten en dan bij teamgenoot2 "GEZOCHT" en hier een oproepje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik vind het trouwens wel dapper om gewoon een vrij invulbaar sheet voor iedereen die de link heeft te maken.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

JPM85 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:24:
[...]

Daarvoor is dit forum natuurlijk een uitstekend middel.
Maar je kan natuurlijk ook alvast in de sheet je naam zetten en dan bij teamgenoot2 "GEZOCHT" en hier een oproepje doen.
Ingeschreven, alleen voor race 2. Andere race komt helaas niet uit. Ik zoek nog een teammaat dus volg bij deze je instructie op :)

Maar hoezo @Jimmy J. in de AM klasse? :P

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Nice @JPM85 @joeristein Keuze veld voor AM/Pro is inderdaad nog beetje tricky. Je kan dan iemand hebben die mogelijk in Pro middenmoot is en zich dan bijvoorbeeld in AM gaat inschrijven om daar lekker voor het veld uit te tuffen. Is dat ook iets waar jullie rekening mee houden dat daar nog een kleine check op wordt gedaan?

Voor de rest blijft het een (simulatie) spelletje dus elk antwoord is wat mij betreft prima. Zeker zolang ik er geen pegels mee kan verdienen :). Als ik echt een zegje in de opzet had willen hebben had ik maar in de organisatie moeten zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door CUPCAKESENSE op 04-02-2021 16:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Wellicht op irating splits maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
Denk dat dit een beetje afhankelijk is van het aantal mensen dat mee doen. Tuurlijk zal het spannend worden als alle mensen op 1 hoop gegooid worden en daarmee een aanzienlijk snelheidsverschil wordt gecreeerd. Maar als je 2 multiclass races hebt van allebei 20 man is he tmisschien ook weer niet zo spannend.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
CUPCAKESENSE schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:36:
Nice @JPM85 @joeristein Keuze veld voor AM/Pro is inderdaad nog beetje tricky. Je kan dan iemand hebben die mogelijk in Pro middenmoot is en zich dan bijvoorbeeld in AM gaat inschrijven om daar lekker voor het veld uit te tuffen. Is dat ook iets waar jullie rekening mee houden dat daar nog een kleine check op wordt gedaan?

Voor de rest blijft het een (simulatie) spelletje dus elk antwoord is wat mij betreft prima. Zeker zolang ik er geen pegels mee kan verdienen :). Als ik echt een zegje in de opzet had willen hebben had ik maar in de organisatie moeten zitten.
Als iemand op de grens zit kan dit voor sommige een lastige keus zijn. Als je vaak bij de bovenste helft zit in de Tweakers league dan verwachten we dat je voor de PRO league gaat en anders de AM. Hier zullen we toezicht op houden en uiteindelijk kijken naar wie er ingeschreven staan. Om dit onderscheid te maken op basis van iRating kan voor sommige verkeerd uitpakken. Niet iedereen rijdt officials waardoor zijn iRating niet overeen komt met zijn race pace. Beetje gezond verstand gebruiken bij het inschrijven en we hebben er vertrouwen in dat dit goed gaat komen.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Vanwege m'n teamgenoot @bobst :*) Ik verwacht dat ons tempo een beetje fluctueert tijdens de race hehe

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Jimmy J. schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:51:
[...]
Vanwege m'n teamgenoot @bobst :*) Ik verwacht dat ons tempo een beetje fluctueert tijdens de race hehe
haha mooi, een eigen BoP toegepast :D

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JPM85
Linc schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:29:
Ik vind het trouwens wel dapper om gewoon een vrij invulbaar sheet voor iedereen die de link heeft te maken.

Aangepaste inschrijving voor GoT Endurance races

We kregen via andere bronnen ook al door dat we dit anders moesten doen.

Daarom hebben we 2 forms gemaakt voor de races.
Deze graag invullen zodat je op de lijst komt, die ook in te zien is (onderin bericht).

Inschrijven Race1: https://forms.gle/KuVVb6j28AViwSXW9
Inschrijven Race2: https://forms.gle/C9Jg2JoGzNZtJBUh7

Ik heb iedereen die het oude formulier heeft ingevuld al omgezet. Jullie kunnen hem helaas niet wijzigen, maar tag, bericht mij of @joeristein even. Dan zorgen wij voor de juiste afhandeling.
(Je kan hem natuurlijk ook opnieuw invullen. Dan zorgen wij dat de oude verwijderd wordt :+ )

Inschrijvingen Race1: https://docs.google.com/s...FZN5ZU3A/edit?usp=sharing
Inschrijvingen Race2: https://docs.google.com/s...uM6HYQTU/edit?usp=sharing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobst
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-06-2024
Jimmy J. schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:51:
[...]
De beste van het veld samen met een van de slechtste. Mooie combo toch :P
Hopelijk kan @Jimmy J. al mijn fouten goed maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, voor het eerst een race in 3 weken achter de rug. Met de Dallara iR-01 op Road Atlanta.

Hele cleane race, waarin de toppers foutjes maakten. Tevens was ik relatief gezien sneller als normaal. Uiteindelijk kwam ik net een halve seconde te kort voor de overwinning, maar een 2e plaats is ook al heel lang geleden. In de beginfase van de race iets te voorzichtig, en wat lastige backmarkers een paar rondjes voor het einde zorgden ervoor dat ik net te kort kwam. Wel een heerlijke race :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Special Events voor 2021 zijn nu ook volledig bekend.

https://members.iracing.c.../25/3792127.page#12384205

Wat opvalt is dat er 24h event ontbreekt in een Frans land...:(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Luckeh schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:23:

Nee hoor :) deze komt wel kijk maar eens onderaan het plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qufBD5cGiU11ixnmbsNVxI8PfBY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HNAZ6Y0XO2XUarEtvYysafA4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:28

Niellie41

[object Object]

Luckeh schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:23:

Daarvoor kan je de ACO bedanken:
https://www.motorsport.co...ts-joint-venture/5210295/

edit:
En deze natuurlijk: https://newsroom.lemans.o...f-le-mans-virtual-warning

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 05-02-2021 10:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Wat een avond, domme blunders gemaakt leek wel een rookie. Sorry voor degene die ik benadeeld heb. 🙏🏼

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHans
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-08-2024
Mijn Index crashte plotseling (niet eerder meegemaakt) in de laatste ronde, waardoor ik geen beeld en geluid meer had. Hoop dat ik hierdoor niemand geraakt heb. Als dat wel gebeurd is excuus daarvoor!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Ingeschreven voor de endurance! Helaas de 2e race al een race endurace series race op de agenda staan.

Technisch vraagje over iRacing: ik heb regelmatig dat objects die dichtbij zijn even knipperen tijdens de race. Met name bij zware banen of stukken, zoals Long Beach of in de pits bij een willekeurige baan. Alsof het opnieuw geladen moet worden, maar gek genoeg gebeurd het dichtbij net zovaak als met objects die ver weg staan en pas net in beeld verschijnen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb geen idee met welke optie ik moet knoeien om te zien of dat minder kan worden. Ik gebruik tirples.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
Ruud Mulders schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:33:
Wat een avond, domme blunders gemaakt leek wel een rookie. Sorry voor degene die ik benadeeld heb. 🙏🏼
Ja. Dat waren niet echt handige acties. Acties waarvan ik denk dat die niet echt GoT league waardig zijn. T is dat mijn replay / recording van het incident niet goed is opgeslagen, anders was ik er verder op in gegaan hier. Maar misschien is het goed om toch nog een soort van vakantie systeem te implementeren voor de GoT avonden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Dubbele p9 gisteren. Niet ontevreden gezien ik nooit echt vrienden ben geworden met deze baan. Veel hachelijke momentjes gehad op de randen van de baan maar gelukkig geen ongelukken.

Race 2 uiteindelijk bezweken onder de druk van @Tjello. Klein foutje gelijk 2 plekken kwijt.

Al met al was dat wel een gave race. De vroege stop betaalde zich in eerste instantie goed uit (bedankt @Linc ;) ), tot mijn foutje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjello
  • Laatst online: 29-08 12:35
Gelukkig ben ik niet de enige die een hekel heeft aan deze baan.

Race 1 goede start en van 8 naar 6 gereden verder niet echt wat meegemaakt volgens mij.

Race 2 weer een aardige start, tempo voor me kon ik net niet bijhouden maar doordat men aan het vechten was was het net een jojo effect. Dus gewacht tot pitstop window open ging, toevallig riep Bas op TS dat ie ging pitten, ik keek naar JRT en zag dat het net kon en toen maakte Jan Hein een foutje in een na laatste bocht.
In plaats van vechten voor de positie wat tijd kost naar binnen gegaan met Bas achter me, ook weer naar buiten voor Bas maar in Marcel stijl de pit exit verknallen en dus meteen plek kwijt aan Bas en Nick?
Vervolgens achter Joost komen te zitten, vaak een betere bocht exit maar de Mercedes power overwon het natuurlijk weer. In bocht 5 wist ik hem er naast te zetten en we zaten naast elkaar tot bocht 6. Tijdens het rijden zag ik Joost rechtdoor gaan en op de replay raakten we elkaar daar maar heb geen contact ofzo gehad. Daarna kwam ik Tiemen tegen die in de bochten langzamer was maar kon em nergens echt er naast zetten, hij maakte foutje in bocht 4 en toen kon ik hem ook inhalen.

2x een P6, zonder foutje had er iets meer in gezeten.

Bedankt weer voor de leuke gevechten en het clean racen :)

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
Om nog even t linkje te delen met t incident waar ik bij betrokken was.

Snap nog niet hoe je kan zeggen dat je t niet door hebt dat die in zijn achteruit staat, terwijl je zelfs vanuit cockpit view kan zien dat je toch echt achteruit gaat. En dan niet remmen en de juiste versnelling kiezen.

Edit: is voor mij nu ook klaar.

[ Voor 14% gewijzigd door CUPCAKESENSE op 05-02-2021 12:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hehe, dat deuntje eronder :)
Maar inderdaad foei! Maar ik geloof dat hij zich bewust is dat ie fout zat.

Je kan streamables embedden via de [ embed] [ /embed] tags.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
CUPCAKESENSE schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:28:
Om nog even t linkje te delen met t incident waar ik bij betrokken was.
[Embed: 2021-02-05 11-56-40]
Snap nog niet hoe je kan zeggen dat je t niet door hebt dat die in zijn achteruit staat, terwijl je zelfs vanuit cockpit view kan zien dat je toch echt achteruit gaat. En dan niet remmen en de juiste versnelling kiezen.

Edit: is voor mij nu ook klaar.
Damn wat is dit dan.... sorry dat ik het zeg maar als iemand zo wil rijden kan hij beter lekker gta gaan doen... wtf, dit heeft niets te zoeken in een serieuzere sim imho. In een official zou ik deze gast 200% reporten.

[ Voor 3% gewijzigd door Xenophoben op 05-02-2021 12:49 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:14
Xenophoben schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:49:
[...]

In een official zou ik deze gast 200% reporten.
En nu is het hier gereport.

Volgens mij heeft het geen zin om met zijn allen over een onbenullige actie heen te vallen als je de community aantrekkelijk wil houden. Wat mij betreft was deze naming and shaming ook niet nodig geweest. De betreffende persoon had al zijn verontschuldigingen aangeboden en van dit voorval valt niets te leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:05
SlaadjeBla schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Volgens mij heeft het geen zin om met zijn allen over een onbenullige actie heen te vallen als je de community aantrekkelijk wil houden. Wat mij betreft was deze naming and shaming ook niet nodig geweest. De betreffende persoon had al zijn verontschuldigingen aangeboden en van dit voorval valt niets te leren.
+veel.

Zullen we namen en shamen gewoon lekker met alle betrokkenen en de replay erbij na de race over teamspeak doen zoals al vaker is voorgesteld?

Als ik goed heb over wie het ging, dan is hij ook bepaald geen pannenkoek die dit iedere week doet ofzo en had hij al meerdere keren zijn excuses aangeboden over teamspeak gisteren. We doen allemaal wel eens iets doms of onhandigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
SlaadjeBla schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:23:
[...]

Volgens mij valt er genoeg te leren van het voorval. Als er niks te leren valt, gaat er niks fout toch? "Van fouten leert men".Ik zie hier toch echt iemand onbenullig de baan op komen en daarmee mijn race verpesten. De race avond gaat nergens om en fouten kunnen gebeuren.
Ik heb mijn zegje gedaan, dat was destijds nog niet ondersteund door beelden (ook een onderdeel van de community). Die deel ik nu omdat ik er woorden aan heb vuil gemaakt. Cirkeltje is nu rond. Het was voor mij eerder afgerond geweest als bij de verontschuldigen werd gezegd wat die persoon ervan heeft geleerd.
"verkeerde versnelling" is voor mijn gevoel geen goed onderbouwd argument om iemand zijn race te verpest, want ja zo voelde het voor mij.
Jan Hein schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:42:
[...]
Als ik goed heb over wie het ging, dan is hij ook bepaald geen pannenkoek die dit iedere week doet ofzo en had hij al meerdere keren zijn excuses aangeboden over teamspeak gisteren. We doen allemaal wel eens iets doms of onhandigs.
Ik heb die verontschuldigen anders niet gehoord. Ja op de chat kwam het voorbij en even later was de persoon in kwestie DQ omdat die nogmaals (dit in zijn eentje) de muur had opgezocht. Dan valt er op TS ook weinig over na te praten toch?

[ Voor 19% gewijzigd door CUPCAKESENSE op 05-02-2021 13:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 16:27

anc

wow wat is dit erg. Dus iemand maakt een rookie fout maar staat bekent als iemand die serieus en goed kan racen maar nu wordt hij aan de schandpaal genageld door dit zo te accentueren.
Bedenk je even voordat je dit zo neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:21

backupdevice

No Risk , Full Push

CUPCAKESENSE schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:43:
[...]

Volgens mij valt er genoeg te leren van het voorval. Als er niks te leren valt, gaat er niks fout toch? "Van fouten leert men".Ik zie hier toch echt iemand onbenullig de baan op komen en daarmee mijn race verpesten. De race avond gaat nergens om en fouten kunnen gebeuren.
Ik heb mijn zegje gedaan, dat was destijds nog niet ondersteund door beelden (ook een onderdeel van de community). Die deel ik nu omdat ik er woorden aan heb vuil gemaakt. Cirkeltje is nu rond. Het was voor mij eerder afgerond geweest als bij de verontschuldigen werd gezegd wat die persoon ervan heeft geleerd.
"verkeerde versnelling" is voor mijn gevoel geen goed onderbouwd argument om iemand zijn race te verpest, want ja zo voelde het voor mij.
[...]

Ik heb die verontschuldigen anders niet gehoord. Ja op de chat kwam het voorbij en even later was de persoon in kwestie DQ omdat die nogmaals (dit in zijn eentje) de muur had opgezocht. Dan valt er op TS ook weinig over na te praten toch?
Lijkt mij heerlijk om met jou in een league te rijden

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 06:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Er is genoeg over gezegd, laten we nu maar weer verder naar de orde van de dag.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
backupdevice schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:55:
[...]

Lijkt me heerlijk om met jou in een league te rijden
Kan je vertellen, het is een verademing!

terug on topic:
Een community is toch om elkaar te helpen? Als we dan niet op elkaars fouten mogen wijzen, wat heeft het dan voor nut? Ook al kan iemand nog zo goed rijden, dit zijn zaken die je in mijn ogen mag uitlichten. Tuurlijk iederen kan zijn dag niet hebben, maar een beetje feedback kan geen kwaad toch?
We zijn toch niet allemaal van suiker?
Dit is voor mij nu klaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjello
  • Laatst online: 29-08 12:35
CUPCAKESENSE schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:43:
[...]
Paar posts voordat jij het filmpje posten had Ruud zijn excuses al aangeboden hier op het forum. Ik noem Ruud gewoon Ruud omdat hij ook Ruud op het forum heet ;)

Zullen we dat polderen aan de politiek overlaten ;)

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• erikschram1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-03-2021
Even voorstellen..
Hoi allemaal. Mijn naam is Erik Schram.
Mijn race maatje Raymondw heeft mij gewezen op jullie club en ik ben erg enthousiast geworden van zijn verhaal.
Ik vind het dan ook leuk om deelgenoot te worden van deze club fanatieke racers.
Ik race in iracing vanaf 2017. Ben nu A saftyr. En rond 1850 ir.
Ik sta te trappelen om 13 feb. te beginnen met de eerste race.
Groetjes erik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

laforte schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:25:
[...]

Nee hoor :) deze komt wel kijk maar eens onderaan het plaatje:

[Afbeelding]
Het lijk erop dat iRacing wel een licentie heeft voor het circuit (rechtstreeks met het circuit), maar dat de ACO de virtuele Le Mans in eigen beheer doet. En dat doet met een andere simulator dan iRacing.

In het ergste geval zal iRacing een licentie met ACO moeten overeenkomen. En het is maar de vraag of de ACO hierin geïnteresseerd is. Misschien komt het neer op een simpele afspraak qua weekend en de marketing termen die iRacing wel of niet mag gebruiken. iRacing wil natuurlijk ook het event kunnen promoten als de 24h van Le Mans - en niet als "24h on some French roads".

De iRacing announcement van 2020 was al ruim voordat de ACO met hun 24h in rF op de proppen kwam.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Luckeh schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:06:
[...]

Het lijk erop dat iRacing wel een licentie heeft voor het circuit (rechtstreeks met het circuit), maar dat de ACO de virtuele Le Mans in eigen beheer doet. En dat doet met een andere simulator dan iRacing.

In het ergste geval zal iRacing een licentie met ACO moeten overeenkomen. En het is maar de vraag of de ACO hierin geïnteresseerd is. Misschien komt het neer op een simpele afspraak qua weekend en de marketing termen die iRacing wel of niet mag gebruiken. iRacing wil natuurlijk ook het event kunnen promoten als de 24h van Le Mans - en niet als "24h on some French roads".

De iRacing announcement van 2020 was al ruim voordat de ACO met hun 24h in rF op de proppen kwam.
Probleem is ook dat ACO eigenaar is van het circuit en je dus niet een willekeurig andere race met sterke gelijkenis kan organiseren op het circuit. Dit geeft alleen maar problemen in de toekomst, mocht je de ACO ooit nodig hebben bij updates aan het circuit.

Zo heeft Ian Bell van SMS ooit de eigenaar van Suzuka een hak gezet door niet te willen betalen voor Suzuka en dan maar een ripoff te bouwen en Sakitto te noemen. Ian Bell kreeg namelijk het gelijk aan zijn zijde dat je iets digitaal kan nabouwen en dit geen inbreuk heeft op IP-rechten.

Die kant moet je als iRacing natuurlijk niet op willen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 18:50
Hi iedereen!

Ik heet Justen Stoks en zal mezelf even herintroduceren waar ik dit ruim een jaar geleden ook heb gedaan maar toen eigenlijk amper iets met iRacing heb gedaan.

Vanuit meerdere racing games/sims is mijn ervaring op virtuele circuits is redelijk tot hoog te noemen.

Na ontvangst van het mailtje vanuit deze community en een paar pb's op en neer te hebben gestuurd met @JPM85 heb ik besloten de enduro mee te gaan rijden. Als dit me bevalt zal ik overwegen om me meer bezig te houden met iRacing :) .

Voor nu zal ik eerst m'n rating omhoog moeten krikken waar ik momenteel nog een rookie ben.

Tot op het circuit!

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Stoksbrood schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:25:
Hi iedereen!

Ik heet Justen Stoks en zal mezelf even herintroduceren waar ik dit ruim een jaar geleden ook heb gedaan maar toen eigenlijk amper iets met iRacing heb gedaan.

Vanuit meerdere racing games/sims is mijn ervaring op virtuele circuits is redelijk tot hoog te noemen.

Na ontvangst van het mailtje vanuit deze community en een paar pb's op en neer te hebben gestuurd met @JPM85 heb ik besloten de enduro mee te gaan rijden. Als dit me bevalt zal ik overwegen om me meer bezig te houden met iRacing :) .

Voor nu zal ik eerst m'n rating omhoog moeten krikken waar ik momenteel nog een rookie ben.

Tot op het circuit!
Welkom!

De link in je signature klopt niet helemaal, er staat in je CustoID een 'J' (voor de cijfers).
Als je die weghaalt linkt die naar jouw profiel.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JPM85 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:14:
[...]

Probleem is ook dat ACO eigenaar is van het circuit en je dus niet een willekeurig andere race met sterke gelijkenis kan organiseren op het circuit. Dit geeft alleen maar problemen in de toekomst, mocht je de ACO ooit nodig hebben bij updates aan het circuit.

Zo heeft Ian Bell van SMS ooit de eigenaar van Suzuka een hak gezet door niet te willen betalen voor Suzuka en dan maar een ripoff te bouwen en Sakitto te noemen. Ian Bell kreeg namelijk het gelijk aan zijn zijde dat je iets digitaal kan nabouwen en dit geen inbreuk heeft op IP-rechten.

Die kant moet je als iRacing natuurlijk niet op willen.
iRacing heeft echter al de licentie op het circuit, maar niet op de Le Mans brand. Daarom zijn de endurance series ook gehernoemd vanaf dit seizoen.
Zoals Nellie al poste heeft Motorsport Games een 10 jaar exclusieve deal gemaakt met de ACO.
Ten-year exclusive license for video games now part of this joint venture, which builds on success of Le Mans Esports Series and 24 Hours of Le Mans Virtual Esport event.
PRESS RELEASE, January 27, Motorsport Games Inc. (NASDAQ: MSGM) (“Motorsport Games”), a leading racing game developer, publisher and esports ecosystem provider of official motorsport racing series throughout the world, today announced an important update to its joint venture agreement with its strategic partner, the Automobile Club de l’Ouest (the “ACO”), which will now see the Le Mans Esports Series Ltd create, develop and publish video games, in addition to esports, based upon the iconic 24 Hours of Le Mans and FIA World Endurance Championship.

This updated joint venture replaces the original agreement entered into between Motorsport Games and ACO in 2019 and extends the agreement to a ten-year rolling license.

The agreement follows the success of the Le Mans Esports Series and 24 Hours of Le Mans Virtual event in June 2020. The 24 Hours of Le Mans Virtual saw 200 of the world’s best drivers, both real world and virtual, racing online for the title. A huge global audience enjoyed the 25-hour show on many mainstream broadcast channels such as Eurosport, ESPN, Sky Sports and J-Sports with further support on OTT such as Motorsport.tv and other online streaming platforms.

Dmitry Kozko, CEO of Motorsport Games, stated “The 24 Hours of Le Mans Virtual in 2020 was the perfect illustration of what the partnership between Motorsport Games and the ACO can create. We are delighted to extend our agreement to include the creation of endurance video games based upon the 24 Hours of Le Mans and FIA World Endurance Championship, while also extending the length of our partnership and increasing the scope of our esports offering.

“On the heels of our recent IPO, this is one immediate step in further prioritizing major market opportunities with valued long-term and iconic partners like the ACO,” concluded Kozko.
Bron

In de bron zelf wordt rFactor expliciet niet genoemd.
Gérard Neveu, CEO of Le Mans Esports Series, commented “Motorsport Games has demonstrated its passion, expertise and commitment to the ACO and the FIA World Endurance Championship. This extension of the joint venture was the natural next step in our partnership. We look forward to working together for many years to come to create best-in-class racing games and esports that reflect the values and quality of the iconic Le Mans brand.”
Motorsport Games heeft een duidelijke commercialisatie voor het oog. Dat ze geen platform noemen in het perbericht is (een aanname van mijn kant) omdat ze ook met ISI om tafel moeten om rFactor te kunnen gebruiken. Hier is dan mogelijk ook de opening voor iRacing om hun platform te pushen ipv rFactor.

Ik zou het jammer vinden als we vanwege licentieperikelen geen Le Mans kunnen doen. Maar het kan hier snel om grote bedragen gaan - en dan heeft iRacing gelukkig wel wat meer mogelijkheden tov ISI.

Ik hoop zelf dat zowel rF als iR een Le Mans evenement kunnen organiseren. Er moet wat competitie blijven zodat ze mekaar naar een hoger niveau kunnen duwen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Luckeh schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:08:
[...]

Motorsport Games heeft een duidelijke commercialisatie voor het oog. Dat ze geen platform noemen in het perbericht is (een aanname van mijn kant) omdat ze ook met ISI om tafel moeten om rFactor te kunnen gebruiken. Hier is dan mogelijk ook de opening voor iRacing om hun platform te pushen ipv rFactor.

Ik zou het jammer vinden als we vanwege licentieperikelen geen Le Mans kunnen doen. Maar het kan hier snel om grote bedragen gaan - en dan heeft iRacing gelukkig wel wat meer mogelijkheden tov ISI.

Ik hoop zelf dat zowel rF als iR een Le Mans evenement kunnen organiseren. Er moet wat competitie blijven zodat ze mekaar naar een hoger niveau kunnen duwen.
We kunnen als simracers alleen maar afwachten welke kant het op gaat, wilde alleen met mijn post benadrukken dat het niet alleen gaat om het feit dat de ACO de rechten heeft voor de 24h LeMans, maar ook de eigenaar is van het circuit. Als het laatste niet het geval had geweest, dan had je kunnen doen wat je wilt met het circuit, alleen had je geen gebruik mogen maken van het merk 24h LeMans.

Uiteindelijk gaat het de ACO niet om de aantallen qua mensen die meedoen, want de wereld ziet toch alleen de topsplit in de broadcast, het gaat ze om de namen van de mensen die meedoen.
Persoonlijk de ik dat het weer rFactor2 wordt vanwege de content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:23
Het is me niet echt duidelijk waar juridisch de schoen wringt om een 24 uurs evenement te organiseren op het Iracing platform. Tenslotte krijg je bij iedere koop de mededeling "content is licensed and not sold to you". Met andere woorden, ik heb een stuk content aangeschaft waar ik mee kan doen wat ik wil zo lang ik geen intellectual property schoffeer. Dan organiseer ik morgen toch de "24 uur de Pays de la Loire" en maak daarbij geen enkele verwijzing naar de 24h Le Mans en gebruik ook geen beeldmerken die door copyright zijn beschermd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 18-09 17:05
JPM85 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:49:
[...]

We kunnen als simracers alleen maar afwachten welke kant het op gaat, wilde alleen met mijn post benadrukken dat het niet alleen gaat om het feit dat de ACO de rechten heeft voor de 24h LeMans, maar ook de eigenaar is van het circuit. Als het laatste niet het geval had geweest, dan had je kunnen doen wat je wilt met het circuit, alleen had je geen gebruik mogen maken van het merk 24h LeMans.

Uiteindelijk gaat het de ACO niet om de aantallen qua mensen die meedoen, want de wereld ziet toch alleen de topsplit in de broadcast, het gaat ze om de namen van de mensen die meedoen.
Persoonlijk de ik dat het weer rFactor2 wordt vanwege de content.
Mr.Conroe schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:31:
Het is me niet echt duidelijk waar juridisch de schoen wringt om een 24 uurs evenement te organiseren op het Iracing platform. Tenslotte krijg je bij iedere koop de mededeling "content is licensed and not sold to you". Met andere woorden, ik heb een stuk content aangeschaft waar ik mee kan doen wat ik wil zo lang ik geen intellectual property schoffeer. Dan organiseer ik morgen toch de "24 uur de Pays de la Loire" en maak daarbij geen enkele verwijzing naar de 24h Le Mans en gebruik ook geen beeldmerken die door copyright zijn beschermd.
Het gaat om geld, niet meer en niet minder.
De ACO wil niet dan "anderen" geld verdienen, zonder dat zij daar een graantje van meepikken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Mr.Conroe schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:31:
Jij waarschijnlijk wel ja. Met één hosted server zal dit wel mee vallen. IRacing daarintegen:
Video games that feature the Circuit des 24 Heures du Mans under ACO licence do not have the right to invite sim racers to take part in, or give the impression that they are the organiser of a virtual 24 hours of Le Mans.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

48H of Le mans! Geen gezeik, want andere duur 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Laatst online: 17-09 15:45
Vind 't maar een raar verhaal... Alsof je straks ook niet meer het virtuele voetbalwedstrijdje met (auto) Real Madrid tegen (auto) Barcelona mag voetballen in (track) Camp Nau in de nieuwe FIFA omdat de licentie van El Classico bij PES zou liggen...

Denk dat je prima die race kunt blijven rijden maar dat je qua reclame-uitingen en logo's niet teveel mag meeliften op de 24h van Le mans. Valt natuurlijk nog niet mee, voor een 24h-race op Le Mans...

[ Voor 3% gewijzigd door B Tender op 05-02-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
frizti schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:35:
[...]

[...]

Het gaat om geld, niet meer en niet minder.
De ACO wil niet dan "anderen" geld verdienen, zonder dat zij daar een graantje van meepikken.
Pffff. Had al geen bijster hoge pet op van de ACO en dat wordt er niet beter op. Denk echter niet dat ze wakker liggen van de mening van B Tender haha (hoeft ook niet).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMhaAuyS_itaTurbGqPdTFyvq1c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YMNBqT8Nd8TK9vhPFMC0PvO2.png?f=user_large Voor de liefhebber, we hebben een server gehost om te trainen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• B Tender
Die verschrikkelijke seconden...

... waarin je blokkeert bij een hairpin, waarin je je realiseert dat je die bowlingbal gaat worden, en waarin je mentaal jezelf en je auto al voorbereidt om die auto in de optimale route tussen de spreekwoordelijke kegels te manouvreren...

... en daarna de bocht, met wat meedenken van je concurrenten, alsnog halen :9 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Hoogie2004 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:03:
48H of Le mans! Geen gezeik, want andere duur 😂
Bedoel bij Daytona was het al bijna 48hr :P dus het is niet dat we het niet gewend zijn :+

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik denk dat ik wel klaar ben met de Fixed Ferrari serie denk ik, zeker op Laguna Seca. Net weer een DQ te pakken. Eerst een 1x voor een offtrack (in de laatste bocht), dan moet remmen voor een ongeval voor me en krijg een tik van achteren (4x) .. later haal ik een achterblijver in op het start/finish stuk, ik rem aan voor de Andretti Hairpin .. en die achterbljver vliegt vol vanachteren d'r in en ik kets dwars voor een groep auto's heen in de hairpin. Het leek wel een flipperkast... bing! (4x) bing! (4x) bing! bing (4x) .... en das een DQ....dag SR. Van 3.90 voor de Fixed Ferrari en nu gezakt naar 2.48.

Replay na gekeken, blijkt dat een andere groep achterblijvers (een paar seconden er achter) er vol ingereden is - en dat daarom iRacing dat als extra incidenten gezien heeft (ipv dat ik meedere auto's raakte). Ugh. Naja het was echt een zooitje die race.. grote ravage achter de pace car, daarom veel auto's in de pits die dan dus een ronde achter lagen...maar elk van die auto's telkens heftig blocken en verdedigen als je er voorbij wilde. Daar heb ik ook een 4x opgelopen omdat ik niet gedacht had dat hij hem ervoor zou gooien (want hij lag een ronde achter).

Ik ben dit weekend wel klaar met iRacing denk ik.

[ Voor 33% gewijzigd door tazzman op 06-02-2021 08:05 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
B Tender schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:19:
Vind 't maar een raar verhaal... Alsof je straks ook niet meer het virtuele voetbalwedstrijdje met (auto) Real Madrid tegen (auto) Barcelona mag voetballen in (track) Camp Nau in de nieuwe FIFA omdat de licentie van El Classico bij PES zou liggen...

Denk dat je prima die race kunt blijven rijden maar dat je qua reclame-uitingen en logo's niet teveel mag meeliften op de 24h van Le mans. Valt natuurlijk nog niet mee, voor een 24h-race op Le Mans...
Dat is al het geval zelfs.
Camp Nou zit niet in FIFA, vanwege een exclusieve deal met PES. Teams zoals Juventus zitten er ook niet in, omdat er geen licentie is.
Daarvoor worden omwegen verzonnen zoals een fictief stadion, met veel gelijkenis als het Camp Nou of wordt het team van Juventus, Piemonte Calcio genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
JPM85 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:20:
[...]

Dat is al het geval zelfs.
Camp Nou zit niet in FIFA, vanwege een exclusieve deal met PES. Teams zoals Juventus zitten er ook niet in, omdat er geen licentie is.
Daarvoor worden omwegen verzonnen zoals een fictief stadion, met veel gelijkenis als het Camp Nou of wordt het team van Juventus, Piemonte Calcio genoemd.
Precies. Fictief. Vorig jaar was het de 24h somewhere in a French Forest. Harstikke fictief, maar de ACO heeft nu met het ene regeltje verder de duimschroeven aangedraaid en erbij gezet dat ze ook niet willen dat men de insinuatie mag wekken dat het om de 24h van Le Mans gaat. Juridisch gaat dit nogal een interresant iets worden, maar hangt natuurlijk ook af van het land waar ze daar iets van moeten gaan vinden.

Simpele reden is, zoals al gemeld: Geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
ASO is toch eigenaar van het circuit?

Waarom geven ze iRacing dan eerst toestemming om de baan te scannen en gaan ze vervolgens moeilijk doen over de online races op die gescande baan?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

B Tender schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:35:

... waarin je blokkeert bij een hairpin, waarin je je realiseert dat je die bowlingbal gaat worden, en waarin je mentaal jezelf en je auto al voorbereidt om die auto in de optimale route tussen de spreekwoordelijke kegels te manouvreren...
[Streamable: 2021-02-05 21-30-03]

... en daarna de bocht, met wat meedenken van je concurrenten, alsnog halen :9 :9
I know the feeling, had ik helaas vorige week met Niels. Alleen aan mij was geen ontwijken meer aan 8)7

iRacing | Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:21
alexbl69 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:54:
ASO is toch eigenaar van het circuit?

Waarom geven ze iRacing dan eerst toestemming om de baan te scannen en gaan ze vervolgens moeilijk doen over de online races op die gescande baan?
Het is de ACO (Automobile Club de l'Ouest), de ASO (Amaury Sport Organisation) is van de Dakar en de Tour de France ;)
Volgens mij omdat de ACO vorig jaar toen er niet in het echt gereden kon worden pas ontdekt heeft wat Esports en Simracen echt zijn en dat daar geld mee te verdienen is.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 06:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
B Tender schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:35:

[Streamable: 2021-02-05 21-30-03]

Haha ken het inderdaad... Vorige week op Long Beach soortgelijke situatie waarbij ik niet eens een inhaalactie wilde uitvoeren maar dat was de enige optie om niet tegen mijn voorganger aan te rijden. Gelukkig niemand schade en uiteindelijk een plekje gewonnen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Doubleoz op 06-02-2021 10:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Er is al een mooi lijstje van deelnemers voor de endurance races. Heb er nu al zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

tazzman schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 07:52:
Ik denk dat ik wel klaar ben met de Fixed Ferrari serie denk ik...

Ik ben dit weekend wel klaar met iRacing denk ik.
Ik denk dat ik in ieder geval geen meter meer zal rijden in de Ferrari F488 fixed klasse. Heb er mijn buik ook vol van.

Ik start al een aantal races geduldig vanuit de pits maar op de een of andere reden weet een onbenul mij (vorige race laatste ronde laatste bocht) alsnog rond te tikken.

Zojuist ook weer. Zie onderstaande. Achteraf kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan en had ik nog minder risico moeten nemen want ik denk dat deze meneer zichzelf een paar bochten later alsnog wel had uitgeschakeld. Maar om nou nog geduldiger in deze klasse te gaan rijden is mijn tijd niet waard.

Ik heb er geen leuk muziekje bij. Maar dit gaat iig wel richting de stewards.

[ Voor 37% gewijzigd door TiemenC op 06-02-2021 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Even wat frustratie kwijt: was van een Rift S naar Reverb G2 gegaan. Werkte gisteren prima. Vandaag: blurry beeld en lage fps, zonder 1 setting (zelf veranderd) te hebben. Ik doe nu een factory reset van Windows 10 en dan zien we later wel weer (MS FS2020 werkte toch ook gisteren al niet zoals ik wilde: 3 fps).

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
TiemenC schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:02:
[...]

Ik denk dat ik in ieder geval geen meter meer zal rijden in de Ferrari F488 fixed klasse. Heb er mijn buik ook vol van.

Ik start al een aantal races geduldig vanuit de pits maar op de een of andere reden weet een onbenul mij (vorige race laatste ronde laatste bocht) alsnog rond te tikken.

Zojuist ook weer. Zie onderstaande. Achteraf kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan en had ik nog minder risico moeten nemen want ik denk dat deze meneer zichzelf een paar bochten later alsnog wel had uitgeschakeld. Maar om nou nog geduldiger in deze klasse te gaan rijden is mijn tijd niet waard.

[YouTube: 2021 02 06 14 57 01]
Zuur zeg, maar deze verdiend wel een weekje vakantie voor zo’n actie.

Misschien zou het helpen als iRacing de inc limit voor kortere races gaat verlagen. Nu is deze hetzelfde als een race van 40-60 minuten. Stel je kan nog maar 9 incs hebben voor een DT in een 12-15 minuten race, misschien dat mensen iets rustiger gaan doen.

Idioten zoals bovenstaand, daar helpt geen enkele limiet. Die moet je gewoon bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

[...]

[YouTube: 2021 02 06 14 57 01]
Zo, wat een pannenkoek! Die verdient een onbetaald verlof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

[...]

Yup, exact *dat* is mij al een paar keer overkomen. Gewoon grof van achter weggetikt uit de corkscrew. Of ze vliegen er in T6 (die links-handige kink voor de corkscrew) eraf en gooien hem dusdanig voor je neus op de baan (dus echt actief blocken) dat je er of in knalt of zelf van de baan schiet in een poging ze te ontwijken.

Ja en dan kan je zeggen "dan moet je daar rekening mee houden" - daar heb ik geen brood aan. Zo rejoin je eenvoudig niet. Dat zou bij onze rF2 league gewoon een direkte DQ zijn als je dat zou flikken. Maar iRacing is gewoon wilde westen.

Zo moeilijk is het niet om te programmeren dat als iemand je vanachteren aantikt dat het niet JOUW schuld is. Net zoals iemand een offtrack had met 4 wielen, en de delta tussen een incident tussen het weer op de baan zijn en iemand die je aantikt is minder dan X seconden, dat dit het gevolg moet zijn van een slechte rejoin en daarom moet diegene die er bovenop gereden is ook GEEN incident points krijgen.

Ik programmeer zelf nog dagelijks (advanced analytics, text analytics, etc in R, Python en andere talen) en we lossen veel moeilijkere problemen op voor onze klanten, dus aan dat "iedereen heeft schuld" geblaat heb ik echt geen boodschap aan.

On the good news front, net wel een P2 gehaald op de Nurb in de Caddy met "maar" 8x (meeste opgelopen in L1 door het dringen en wringen in de eerste bochten) .. toch wel een SR boost van +0.23 en 67 IR puntjes erbij. (het was eigenlijk een 6x maar goed, in de outlap wilde ik nog wat extra bochtjes mee pakken, maar zat even niet goed op te letten... :X )

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
tazzman schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:43:
[...]

Zo moeilijk is het niet om te programmeren dat als iemand je vanachteren aantikt dat het niet JOUW schuld is. Net zoals iemand een offtrack had met 4 wielen, en de delta tussen een incident tussen het weer op de baan zijn en iemand die je aantikt is minder dan X seconden, dat dit het gevolg moet zijn van een slechte rejoin en daarom moet diegene die er bovenop gereden is ook GEEN incident points krijgen.

Ik programmeer zelf nog dagelijks (advanced analytics, text analytics, etc in R, Python en andere talen) en we lossen veel moeilijkere problemen op voor onze klanten, dus aan dat "iedereen heeft schuld" geblaat heb ik echt geen boodschap aan.
Fight the system! Snap je frustratie maar zou mijn energie sparen voor de races. Er zijn simpelweg teveel variabelen om een waterdicht systeem te bouwen. Als er ruimte voor misbruik is dan zal de iracing community dit uitbuiten. Het huidige systeem is verre van waterdicht maar wel duidelijk en gelijk voor iedereen.

Ga gewoon lekker racen en probeer je tegenstanders te leren kennen. Je racet omdat je het beste resultaat wilt halen. Soms loont het om een slag te verliezen(/op te geven) om de oorlog te winnen. Iemand die heel agressief rijdt probeert een fout te compenseren of gaat binnenkort een fout maken. Het is verstandig om er niet naast te rijden wanneer dat gebeurt.

Lekker oefenen en probeer te klimmen op de ladder. In de hogere splits hebben mensen de auto beter onder controle. Daar gebeuren dan ook minder "ongelukjes", althans daar mag je het geen ongelukjes meer noemen maar dat is weer een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Met de Caddy op de Ring lijkt het erop of we de schade van de Fixed Fiat serie een beetje kunnen herstellen. Van P11 gestart en als P5 over de streep gekomen. Het had een P3 of P4 kunnen zijn als ik niet een foutje in de eerste ronde gemaakt had en niet een beetje te ongeduldig was (en daardoor een cut track slowdown had gekregen). Toch kan ik niet klagen - een 5x incident rate zorgde voor een flinke SR boost (van 0.7 naar 3.41 weer) en +52 iRating puntjes. Ook mijn beste ronde tijd van een 7.06 naar een 7.04 gehaald. Nog altijd boven de 7 minuten maar we maken stapjes vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 18-09 17:05
Het weekend is tot nu toe niet zo goed bevallen.
SR gezakt naar 3.09 en IR gezakt naar 756.
En dat allemaal door eigen stomme fouten.
Sta je met de Radical eens een keertje op P3 , ga je door wielspin bij de start meteen de muur in.
Geen fast repair, dus een reparatie van 24 min. aan je broek.
Uithuilen :P en weer door.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1VwT-Lihpkre_b0__DEKigA6CuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyBfpgJX2DspTyaZ6Nmexd2z.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Voor de mensen die willen oefenen voor de race van aankomende zaterdag.
Server is live voor komende 3 uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ws-Y-uVxQZjsSY2IZUoOzgKMjF4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OxHzzhah4yjCQBR4BIcfPycU.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
tazzman schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:43:
[...]
Volledig mee eens.

Het is zo onvoorstelbaar frustrerend dat iemand je vanachter uit de wedstrijd tikt en je als bonus ook nog eens een x4 'cadeau' krijgt. Die regel is IRL ook heel simpel... de aanrijder is altijd fout.

En datzelfde geldt voor je andere case. Als iemand off track gaat (wordt door het programma geconstateerd), daarna on track gaat (wordt ook geconstateerd) en direct daarna één of meerdere aanrijdingen heeft is het logischer om helemaal geen penalties uit te delen (het hoeft immers niet de fout te zijn van de rejoiner).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
alexbl69 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:42:
[...]

Volledig mee eens.

Het is zo onvoorstelbaar frustrerend dat iemand je vanachter uit de wedstrijd tikt en je als bonus ook nog eens een x4 'cadeau' krijgt. Die regel is IRL ook heel simpel... de aanrijder is altijd fout.

En datzelfde geldt voor je andere case. Als iemand off track gaat (wordt door het programma geconstateerd), daarna on track gaat (wordt ook geconstateerd) en direct daarna één of meerdere aanrijdingen heeft is het logischer om helemaal geen penalties uit te delen (het hoeft immers niet de fout te zijn van de rejoiner).
Dus als iemand je brake checkt is het wel eerlijk dat je een 4x krijgt? Wat als iemand dit 4x in de opwarm ronde doet, dan begin je met 16x aan de race en hij met 0x.

Als je er iemand vanaf wil duwen moet je dus net van te voren even een off-track pakken en dan krijg je geen penalty?

Niks is perfect maar het huidige systeem is lastig te misbruiken omdat je in alle gevallen zelf ook de pineut bent, een systeem als voorgesteld is zo makkelijk te misbruiken dat er dan nog net zoveel mensen hier lopen te klagen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
alexbl69 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:42:
[...]

Volledig mee eens.

Dat vind ik niet logisch... Omdat het niet super-obvious is wie er het allermeest fout is, dan maar geen X'jes uitdelen? De mensen die op de rejoiner knallen hebben (blijkbaar) de gele vlag niet voldoende eerbiedigd en zijn fout, en de rejoiner komt lomp de baan op want de rest kan hem blijkbaar niet ontwijken... Iedereen fout, dus iedereen x'jes. :) Als je in zulke situaties geen x'jes uitdeelt creeer je alleen maar incentive voor de rejoiner om lomp te rejoinen, en voor de botsers om de gele-vlag nog meer te negeren.

Ik vind het huidige systeem prima. In het echt is niemand gebaad bij contact tussen auto's, en ingame ook niet. En ja, soms krijg je zo een X4 aangewreven waar je niets aan kunt doen, maar 'in het echt' knalt er soms ook een auto bovenop je en zit je met een bak dure schade waar je niets aan kunt doen. Doe mij maar een x4 ipv een rekening van EUR 10.000 :) In de racerij is meen ik redelijk gebruikelijk dat iedereen (z'n verzekeraar) de schade aan z'n eigen auto betaalt, ongeacht de schuldvraag toch?

[ Voor 17% gewijzigd door B Tender op 07-02-2021 18:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
YES, de kamer lichtelijk verbouwd en mijn buren vragen af wie er vermoord is maar mijn eerste imsa overwinning is binnen op het o zo mooie interlagos.
deze baan blijft heilig voor mij, ik ben hier natuurlijk begonnen met imsa rijden en zit hier altijd in de goede flow ondanks dat ik in de eerste race op pole begon en in t1 eraf geramd werd door p3 die zich compleet verremde en dus een tow nodig had inc 4 min repairs.
hierna in race 2 mijn quali verpest dus als nr 32 gestart in een volledig gte veld maar door de hoge pace nog p4 kunnen worden op slechts 20sec van de leider dus niet ontevreden en een hele hoop lol gehad.
race 3 last van een langzaam lmp veld waardoor de gte klasse klem kwam te zitten in de volle eerste ronde en ik helaas een gehaaste lmp rijder tegen kwam die snel terug de baan op wou, hierna verder vanaf p16 maar in de trein lastig inhalen dus een stop gemaakt zodra mijn pitwindow open ging en in de vrije lucht genoeg tijd weten te winnen voor een top 5.
zonet in mijn laatste race goed weggekomen vanaf p2 ff gekeken maar toch geen actie gemaakt en in de slipstream gaan hangen en zo weg rijden bij de rest waardoor ik iets meer aan lift en coast kon doen de p1 koos voor een vroege stop waardoor ik 7 rondjes aan de leiding gereden heb voor mijn stop.
hierbij een minimale hoeveelheid brandstof er in(14 liter) en tot mijn grote vreugd met 2.0sec voorsprong de pits uit en dan het moment door de laatste bocht met maar 1.5 sec voorsprong HEERLIJK.

nu hopen dat monza ook zo lief is volgende week aangezien ik nu mijn irating weer omhoog aan het helpen ben nadat ik op le mans moeite had met zo weinig downforce en weer wat naar beneden gekelderd was maar aangezien de resultaten van deze week moet een ruime 2000 irating er toch wel inzitten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
Komende zaterdag heb ik trouwens helaas verplichtingen waardoor ik de eerste endurance race aan mij voorbij moet laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:21
ik had net in de IMSA met de LMP2 op Interlagos iets vreemds. 1e ronde bocht 3, de lange doordraaier naar het rechte stuk. Voorin gaat het mis, er spint een auto, hij laat zijn rem los en neemt het halve veld mee. Waaronder mij. Mijn linkervoorwiel hangt in de lucht door het spatbord heen. Ondanks dat ik vrijwel geen rechterbocht kan maken, haal ik toch de pitlane. 10 sec optional repairs lijkt mij wat weinig, maar ik kon weer door. Rechterbocht van de pitexit haalde ik niet, er was dus helemaal niks gerepareerd. Dus een tow terug naar de pits. Na de tow, alsof er een fast repair was, hoefde ik helemaal niet te wachten en was de auto weer als nieuw.

Daardoor met enkele ronden achterstand toch nog 7e kunnen worden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

De Ring geeft en de Ring neemt. Vanochtend gestart vanaf P25 maar door enorm geklungel achter de pace car wel een 4x opgelopen (mijn fout, iemand ontwijken die ineens overdwars gaat met koffie in je hand gaat niet echt werken :P ), daarna van P25 naar P8 gereden met een paar mooie overtakes maar een klein foutje en de vangrail geschraapt. Auto was prima maar toch een meatball gekregen (die krijg je toch erg snel in de Caddy lijkt het?) dus ik moest pitten en terug vallen naar P17. In de poging weer aansluiting bij het veld te krijgen, te hard gepushed en hem toen echt goed in de vangrails gehangen .... 16 minuten repairs terwijl er nog 10 minuten te racen was dus tja, dat is dan wel jammer. SR -0.09 en IR -38.
Helemaal mijn fout hoor, wellicht ga ik het vanavond nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Pffff, die baan is echt niet mijn ding... Toch een leuke race gehad in het achterveld, in race 1 zat Robin op mijn hielen (tot een foutje),en race 2 was het precies andersom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Aparte Mickey Mouse baan inderdaad. Kende hem ook niet en het enige wat ik nu probeerde was heel houden en de finish halen. Dat is gelukt. P10 en P7.

In Heat 1 had ik hem bijna geparkeerd, want ik moest onnoemelijk naar de wc. Heat 2 had ik dik 5L teveel getanked, die me eigenlijk p6 heeft gekost. Ach ja,. weten we dat voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

P8 en P6, zeker niet ontevreden! Helaas een domme fout in race twee bij de hairpin waarbij ik achterstevoren ging. Het eindresultaat was er zonder de spin denk ik niet beter op geworden.

Tijdens race twee bleef ook plots m'n gas hangen en had ik wat steering input issues als ik mijn teamspeak knop gebruikte, schrok me dood. Het was niet iedere keer bij gebruik dus ben er nog niet helemaal gerust op wat het precies was. Toen de pace ook maar iets laten zakken uit voorzorg.

Nooit eerder gehad maar dit moet sowieso wel opgelost zijn voor de endurance races :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
flopdoc schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:47:
Even wat frustratie kwijt: was van een Rift S naar Reverb G2 gegaan. Werkte gisteren prima. Vandaag: blurry beeld en lage fps, zonder 1 setting (zelf veranderd) te hebben. Ik doe nu een factory reset van Windows 10 en dan zien we later wel weer (MS FS2020 werkte toch ook gisteren al niet zoals ik wilde: 3 fps).
En: werkt nu weer prima! Geen idee wat t verschil nu maakt 8)7

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Tsjah, wat moet ik zeggen. Mijn start was super, maar kruiste te vroeg bij iemand voorlangs. Sorry heren :s

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Toch nog 2 goede races op de Ring in de Caddy kunnen doen vanavond. Met beide een P7 als resultaat en beide races een 2x. Daarmee werd mijn SR weer omhoog gekrikt naar 3.90 en ook mijn iRating begint weer een beetje te herstellen met 1235. Er is in een uurtje nog een race op de Ring maar ik ben er best wel moe van en dat gaat vast niet goed komen denk ik. Wellicht de rest van mijn SR puntjes bij elkaar sprokkelen in de MX-5 ofzo om dan toch die fast track promotie naar B te kunnen krijgen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Jongens ik moet het toch ff kwijt, ik heb mijn allereerste iRacing race (USF-2000) gewonnen!! :D
Dat geeft toch wel een heerlijk gevoel! P1 met qualificatie, snelste race ronde, en alle rondes voorop gereden. Hoe noemen ze dat ook alweer?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
lethal pi schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:20:
Jongens ik moet het toch ff kwijt, ik heb mijn allereerste iRacing race (USF-2000) gewonnen!! :D
Dat geeft toch wel een heerlijk gevoel! P1 met qualificatie, snelste race ronde, en alle rondes voorop gereden. Hoe noemen ze dat ook alweer?
Proficiat! *O* *O*
A Grand Chelem or Grand Slam is scored in motor racing if a driver scores pole position in qualifying, the fastest lap in the race and then winning while leading every lap of the race in the same weekend. This significant feat is equivalent to a perfect game in baseball, or a 300-game in ten-pin bowling.

To date, only 25 drivers have secured a Grand Chelem. There have only been 63 in total

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JPM85

GoT Endurance race1 info

Beste allen,

Aanstaande zaterdag staat de 1e endurance race op het programma, op het Autodromo Nazionale di Monza.

Zoals eerder aangegeven zouden we nog een aantal zaken uitzoeken betreffende de penalty voor de mensen die de race alleen doen vs. teams in 2-tallen. Daarnaast ook hoe we in de race herkenbaarheid gaan geven aan AM & Pro teams.

Single driver penalty
We vragen iedereen die alleen aan de race deelneemt om 1 pitstop te doen met een minimale stoptijd van 30sec. We gaan dit monitoren door voor alle teams de stoptijd bij pitstops bij te houden. Mocht je dus een bandenwissel plannen tijdens je race, dan heb je automatisch voldaan aan deze eis.

Het niet inlossen van deze penalty levert een tijdstraf van 20sec op, die we bij de racetijd optellen.

De 30sec zijn dus exclusief het in- & uitrijden pitlane, enkel de tijd die stil gestaan wordt in pitbox. Het inlossen en bijhouden van de 30sec is eigen verantwoordelijkheid!

AM / Pro teams
Dit was een lastige, want het liefst zien we natuurlijk de mogelijkheid om binnen iRacing 2 groepen aan te duiden.

Omdat veel mensen tijd hebben gestoken in hun eigen liveries, vragen wij iedereen om zijn teamnaam de aanhef AM| of Pro| te geven. Iedereen gebruikt tegenwoordig wel de overlays van JRT, Kapps etc.. Hierdoor zal je in de standings kunnen zien, met welk team je in gevecht bent, in je eigen klasse.

BoP GTE klasse.
Joeri & ik hebben het afgelopen weekend alle auto’s getest en denken een redelijk goede BoP te hebben, maar aangezien vanaf morgen de IMSA serie Monza aandoet, komen wij morgen met de bekendmaking.

Doordat we de data van de officials kunnen gebruiken, kunnen we dubbel checken of onze BoP in de goede richting zit.

Tot zaterdag!!

Inschrijven voor de race kan nog steeds met onderstaande link:
https://forms.gle/KuVVb6j28AViwSXW9

Overzicht van de huidige ingeschreven teams:
https://docs.google.com/s...BYq8POrnLJSTFZN5ZU3A/edit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JPM85 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:04:

GoT Endurance race1 info

Beste allen,

Aanstaande zaterdag staat de 1e endurance race op het programma, op het Autodromo Nazionale di Monza.

Zoals eerder aangegeven zouden we nog een aantal zaken uitzoeken betreffende de penalty voor de mensen die de race alleen doen vs. teams in 2-tallen. Daarnaast ook hoe we in de race herkenbaarheid gaan geven aan AM & Pro teams.

Single driver penalty
We vragen iedereen die alleen aan de race deelneemt om 1 pitstop te doen met een minimale stoptijd van 30sec. We gaan dit monitoren door voor alle teams de stoptijd bij pitstops bij te houden. Mocht je dus een bandenwissel plannen tijdens je race, dan heb je automatisch voldaan aan deze eis.

Het niet inlossen van deze penalty levert een tijdstraf van 20sec op, die we bij de racetijd optellen.

De 30sec zijn dus exclusief het in- & uitrijden pitlane, enkel de tijd die stil gestaan wordt in pitbox. Het inlossen en bijhouden van de 30sec is eigen verantwoordelijkheid!

AM / Pro teams
Dit was een lastige, want het liefst zien we natuurlijk de mogelijkheid om binnen iRacing 2 groepen aan te duiden.

Omdat veel mensen tijd hebben gestoken in hun eigen liveries, vragen wij iedereen om zijn teamnaam de aanhef AM| of Pro| te geven. Iedereen gebruikt tegenwoordig wel de overlays van JRT, Kapps etc.. Hierdoor zal je in de standings kunnen zien, met welk team je in gevecht bent, in je eigen klasse.

BoP GTE klasse.
Joeri & ik hebben het afgelopen weekend alle auto’s getest en denken een redelijk goede BoP te hebben, maar aangezien vanaf morgen de IMSA serie Monza aandoet, komen wij morgen met de bekendmaking.

Doordat we de data van de officials kunnen gebruiken, kunnen we dubbel checken of onze BoP in de goede richting zit.

Tot zaterdag!!

Top!

FYI: Een volle tank in de LMP2 (75l) is ongeveer 30-32s, dus dan sta je al lang genoeg stil. Banden wisselen kosten een extra 23s, dat gaat niet tegelijk op de LMP2. Misschien op Monza iets minder omdat de volgas tijd best hoog ligt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPM85
Voor de mensen die willen oefenen op Monza.
Wachtwoord = jemoeder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_ksNlT9o_eeS_OUK2Fx5_rUFA0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ibRRktR4m9WFMWcxKgBSKKfm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

JPM85 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:05:
Voor de mensen die willen oefenen op Monza.
Wachtwoord = jemoeder

[Afbeelding]
Bedankt voor het hosten. FF ee half uurtje rondgetourd maar tempo zat er echt niet in. Heb ook geen setup dus met de iracing defaults geprobeerd, ik zat bijna 1,5 sec van de snelste GTE af |:(

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Raimond613 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:04:
[...]

Bedankt voor het hosten. FF ee half uurtje rondgetourd maar tempo zat er echt niet in. Heb ook geen setup dus met de iracing defaults geprobeerd, ik zat bijna 1,5 sec van de snelste GTE af |:(
Geen probleem, en gelukkig nog tijd genoeg om te oefenen ;)
Voor setup had je even moeten vragen, dan had ik mijn Porsche setup gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:07

Hupske

AFCA

Mm, had zo straks wel een vreemde start van een race.
Iemand verloor de controle over de auto in de formation lap.
Vervolgens maakt hij totaal geen aanstalten om weer aan te sluiten en zijn juiste plek in te nemen(gaat zelfs helemaal van het gas af) Dus uiteindelijk haalt iedereen hem maar in voor de start.

Lampen op groen, iedereen op gaat evoor. Wat was het vervolg, 10 auto's een penalty van 30 seconden voor passeren tijdens de gele vlag. Nah, nog voordat dus race dus echt was gestart, was het eigenlijk al wel klaar |:(
De persoon heeft daarna aardig wat reports gekregen van iedereen in die split :9

Voor de rest behoorlijk blij dat de B licentie al een tijdje binnen is. Al erg veel leuke races gehad in de VRS sprints servers. Fair gereden en kan ook echt een goed tempo aanhouden als je achter iemand zit. Blij dat ik die hele Fixed Ferrari en Imsa servers niet meer hoef op te zoeken :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Hupske op 09-02-2021 00:16 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Hupske schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 00:13:
Mm, had zo straks wel een vreemde start van een race.
Iemand verloor de controle over de auto in de formation lap.
Vervolgens maakt hij totaal geen aanstalten om weer aan te sluiten en zijn juiste plek in te nemen(gaat zelfs helemaal van het gas af) Dus uiteindelijk haalt iedereen hem maar in voor de start.

Lampen op groen, iedereen op gaat evoor. Wat was het vervolg, 10 auto's een penalty van 30 seconden voor passeren tijdens de gele vlag. Nah, nog voordat dus race dus echt was gestart, was het eigenlijk al wel klaar |:(
De persoon heeft daarna aardig wat reports gekregen van iedereen in die split :9

Voor de rest behoorlijk blij dat de B licentie al een tijdje binnen is. Al erg veel leuke races gehad in de VRS sprints servers. Fair gereden en kan ook echt een goed tempo aanhouden als je achter iemand zit. Blij dat ik die hele Fixed Ferrari en Imsa servers niet meer hoef op te zoeken :*)
Wellicht een ideetje om er een feature request van te maken...

https://members.iracing.com/jforum/forums/show/676.page

Moet toch niet al te ingewikkeld zijn om te coderen dat iemand een minimale afstand tot z'n voorganger moet houden in de formation lap. En dat als dat na waarschuwingen toch niet gebeurt de achterliggers toestemming krijgen diegene in te halen.

Kan me aan de andere kant niet voorstellen dat dit nog nooit voorbij is gekomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Laatst online: 19-09 00:05
alexbl69 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:36:
[...]Moet toch niet al te ingewikkeld zijn om te coderen dat iemand een minimale afstand tot z'n voorganger moet houden in de formation lap.
In ieder geval ingewikkelder dan gewoon op de baan blijven rijden of incidenten te vermijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Domme vraag misschien maar ik stel hem toch :+

Ik heb nu een C license maar wil eigenlijk zsm door naar B om IMSA en VRS sprint te gaan rijden (om daar vervolgens een paar seizoenen rond te gaan rijden, net wat langere races en wat leukere auto's), om niet al teveel te gaan spenderen in C class wilde ik de Cayman aanschaffen + een circuit zodat ik een paar races / timetrials kan rijden, de SR weer boven de 4 kan krijgen (van het weekend helaas weer wat SR en IR verloren door er een paar keer afgebeukt te worden in de MX5'jes (zelfs door mensen die op een ronde werden gezet...) maar met een SR van 3.76 moet dat in een avondje ook wel weer boven de 4 te krijgen zijn).

Vraag is alleen, moet je voor je MPR requirements 4 races op verschillende banen gereden hebben of mag dat ook op 1 baan in 1 week tijd zijn geweest? Dat zou namelijk weer een paar tientjes schelen aan tracks die ik koop en vervolgens niet meer ga gebruiken in andere series.

[ Voor 8% gewijzigd door R2D2 op 09-02-2021 10:06 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:07

Hupske

AFCA

R2D2 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:04:
Domme vraag misschien maar ik stel hem toch :+

Ik heb nu een C license maar wil eigenlijk zsm door naar B om IMSA en VRS sprint te gaan rijden (om daar vervolgens een paar seizoenen rond te gaan rijden, net wat langere races en wat leukere auto's), om niet al teveel te gaan spenderen in C class wilde ik de Cayman aanschaffen + een circuit zodat ik een paar races / timetrials kan rijden, de SR weer boven de 4 kan krijgen (van het weekend helaas weer wat SR en IR verloren door er een paar keer afgebeukt te worden in de MX5'jes (zelfs door mensen die op een ronde werden gezet...) maar met een SR van 3.76 moet dat in een avondje ook wel weer boven de 4 te krijgen zijn).

Vraag is alleen, moet je voor je MPR requirements 4 races op verschillende banen gereden hebben of mag dat ook op 1 baan in 1 week tijd zijn geweest? Dat zou namelijk weer een paar tientjes schelen aan tracks die ik koop en vervolgens niet meer ga gebruiken in andere series.
Ik ben in 8 races op de zelfde baan in de IMSA serie met de Cayman naar de B licentie gegaan. Je moet minimaal 4 races in de C licentie doen, voordat je je promotie kan krijgen. En wil je het snel dan moet je daarna boven de SR 4.0 uitkomen, zodat je direct door gaat naar B. Kan dus allemaal binnen een week op de zelfde baan met de zelfde auto.

Die Cayman is overigens een verschrikkelijke auto haha. Breekt soms raar uit en de heeft een zweverig gevoel in het midden bij het sturen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hupske schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:10:
[...]

Ik ben in 8 races op de zelfde baan in de IMSA serie met de Cayman naar de B licentie gegaan. Je moet minimaal 4 races in de C licentie doen, voordat je je promotie kan krijgen. En wil je het snel dan moet je daarna boven de SR 4.0 uitkomen, zodat je direct door gaat naar B. Kan dus allemaal binnen een week op de zelfde baan met de zelfde auto.

Die Cayman is overigens een verschrikkelijke auto haha. Breekt soms raar uit en de heeft een zweverig gevoel in het midden bij het sturen.
Ja ik heb hem even gereden toen de test server up was, de BMW helaas niet kunnen rijden dus welke van de 2 dan de slimste keuze is...

Die SR boven de 4 krijgen moet overigens wel lukken, als ik er afgelopen weekend niet om de haverklap af was getikt had de SR al wel boven de 4 gestaan en de iRating ook al wel ruim boven de 1500 gezeten maar ik had niet heel veel geluk afgelopen weekend ondanks dat de snelheid er best goed in zat. Maar een paar keer wat minder lekker weg komen bij de start en niet als eerste de bocht in gaan bij de MX5'jes betekent helaas vaak SR inleveren en als je echt goed geraakt wordt gaat je iRating er net zo hard achteraan ;)

Komende week dan maar eens kijken of we die C license om kunnen zetten in een B license.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

4 races in C klasse is genoeg - dat kan gewoon op dezelfde track en in dezelfde klasse zijn. Mijn 4 races in de Radical SR8 op Laguna Seca in dezelfde week waren genoeg om aan mijn MPR voor de B license te voldoen.

Ik moet alleen nog mijn SR van 3.90 maar 4.00 te tillen om mijn B license te bemachtigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flowiee
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 08:11
JPM85 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:04:

GoT Endurance race1 info

Beste allen,

Single driver penalty

AM / Pro teams

BoP GTE klasse.

Tot zaterdag!!

Yes, erg veel zin in! Ik ga wel voor de Spa race, dus ben benieuwd naar de ervaringen van aankomende zaterdag. Zelf twijfel ik nog tussen GTE en LMP2, morgen even paar testrondjes maken met mn teamgenoot! Heel nice dat jullie dit organiseren mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Flowiee schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:13:
[...]

Yes, erg veel zin in! Ik ga wel voor de Spa race, dus ben benieuwd naar de ervaringen van aankomende zaterdag. Zelf twijfel ik nog tussen GTE en LMP2, morgen even paar testrondjes maken met mn teamgenoot! Heel nice dat jullie dit organiseren mannen!
Een mooie mix van het veld ook. Ter referentie, een LMP2 doet ongeveer 1m35 over een rondje op Monza.
De GTEs ongeveer 1m43. Met de huidige BoP lijkt de 488 ietsje sneller dan de andere GTEs.

Ter referentie, de PDS tijden voor IMSA/Monza deze week:
Rondetijd (optimal):
C8 GTE 1.43.122 (1.42.922)
911 1.42.960 (1.42.904)
M8 1.43.016 (1.42.854)
488 1.42.538 (1.42.134)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 07:02

labooh

Jaja...

@JPM85 zou je mijn deelname in de LMP2 AM even om kunnen zetten naar de GTE AM voor de 2 events?

Thanks!

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPM85

BoP of is het BOB?

Zoals gisteren beloofd, hierbij de BoP voor de GTE auto's tijdens de endurance race voor Monza.

BMW M8 GTE
Weight Penalty: 0 kg
Power Reduction: 0%
Fuel Limit: 80%

Chevrolet Corvette C8.R GTE
Weight Penalty: +5 kg

Ferrari 488 GTE
Weight Penalty: +15 kg

Porsche 911 RSR

Ford GTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Wat is de reden dat de Corvette C8 5 kg ballast krijgt terwijl deze in potentie trager (uitgaande van de post van @Luckeh ) is dan de Porsche en de BMW? Of heeft dat een andere reden misschien?

[ Voor 11% gewijzigd door TiemenC op 09-02-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
tazzman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:55:
4 races in C klasse is genoeg - dat kan gewoon op dezelfde track en in dezelfde klasse zijn. Mijn 4 races in de Radical SR8 op Laguna Seca in dezelfde week waren genoeg om aan mijn MPR voor de B license te voldoen.

Ik moet alleen nog mijn SR van 3.90 maar 4.00 te tillen om mijn B license te bemachtigen.
Tijdens de lunch even heel snel de Radical SR8 geprobeerd op Oulton Park, had de settings nog van de MX5 maar heeeeeeeeel rap de FFB maar even een eindje naar beneden geschroeft want na 1 rondje had ik het idee dat bij de eerste de beste crash alle 2 m'n armen er af gerukt zouden worden door de DD2.

Bijzonder leuk ding echter om te rijden dus ik pak komende week de Radical op Sebring, de B license pakken en dan door naar VRS sprint en IMSA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
TiemenC schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:53:
Wat is de reden dat de Corvette C8 5 kg ballast krijgt terwijl deze in potentie trager (uitgaande van de post van @Luckeh ) is dan de Porsche en de BMW? Of heeft dat een andere reden misschien?
Weet niet wat VRS/PDS heeft gedaan, maar bij VRS hebben de setups van de Fefe en Vette wat meer wing erop zitten. In potentie zit er meer snelheid in. Vooral in de trage bochten (over de kerbs) zijn ze sneller waardoor ze hun top snelheid compenseren. Ook al is de Fefe qua topsnelheid wel oke, dus die krijgt de meeste kilo's mee. We hebben daarnaast naar de officals gekeken deze ochtend en i.c.m. met onze eerdere BoP test-sessie komen we hierop uit.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

joeristein schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:46:
[...]

Weet niet wat VRS/PDS heeft gedaan, maar bij VRS hebben de setups van de Fefe en Vette wat meer wing erop zitten. In potentie zit er meer snelheid in. Vooral in de trage bochten (over de kerbs) zijn ze sneller waardoor ze hun top snelheid compenseren. Ook al is de Fefe qua topsnelheid wel oke, dus die krijgt de meeste kilo's mee. We hebben daarnaast naar de officals gekeken deze ochtend en i.c.m. met onze eerdere BoP test-sessie komen we hierop uit.
Helder :) ik vind het prima hoor. Ik was even nieuwsgierig hoe zo'n BoP tot stand komt.

@laforte alle data kunnen we weer opnieuw verzamelen dus :9

Pagina: 1 ... 380 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies