iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 381 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Voor de mensen die Porsche cup hebben gereden. De officiële serie is op een andere lay-out dan waar Tweakers heeft gereden. Jullie zijn gewaarschuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYMhIdXIS6iNpN9m5qBnH2AV8IA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jICrDb8ovUSLlTGsrJuLIz8U.png?f=fotoalbum_large

Bljikbaar waren jullie niet de enige. Ook VRS heeft de verkeerde lay-out gepakt.

Edit: hmmm, blijkbaar is alleen het laadscherm verkeerd. Het is dus wel de goede lay-out. Gaat ergens iets niet goed. :D :D :D

[ Voor 10% gewijzigd door Beltoni op 09-02-2021 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53
Van 20.00 tot 21.00 draait er een Monza server
Helaas nog zonder de BOP

Server Weekend Ubers
spoiler: Pass
taxi!

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:28

Niellie41

[object Object]

Ik kan ineens geen screenshots meer maken in iRacing (CTRL + ALT + SHIFT + S). Heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikschram1
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-03-2021
Waar in iracing kun je bop instellen?
Mvg erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
raymondw schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:12:
Van 20.00 tot 21.00 draait er een Monza server
Helaas nog zonder de BOP

Server Weekend Ubers
spoiler: Pass
taxi!
Een uur was te kort O-)
Gooi er nog een muntje in : 21.20 >< 22.20

/edit
Nu met BOP op de GTE

[ Voor 4% gewijzigd door raymondw op 09-02-2021 21:22 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
erikschram1 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:15:
Waar in iracing kun je bop instellen?
Mvg erik
BoP kan je instellen in test drive (in je garage kan je gewicht & power aanpassen) of in een hosted sessie waar je per auto aanpassingen kan doen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 06:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFjkvhekjSdaSFHCF_rUmUWD3Fo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IUFmwB77rXKAoXnP6aSE9DrQ.png?f=user_large

Zoals zojuist per e-mail al aangekondigd.

Beste GoT community leden,

Sinds 2008 is de GoT iRacing community actief. Al die jaren is hierbij gebruik gemaakt van het Tweakers forum als communicatiekanaal om onze passie met elkaar te delen. Daarbij hebben we de volgende doelstellingen:
  • Om algemene informatie te verkrijgen, vragen te stellen en kennis en ervaring uit te wisselen rondom iRacing en direct gerelateerde software en tools.
  • Als plek waar nieuwe rijders zich kunnen voorstellen en de community ze op weg kan helpen.
  • Om race situaties gezamenlijk te reflecteren. Of het nu openbare races of door GoT georganiseerde races betreft.
  • Als communicatie tool voor de GoT iRacing community en races die vanuit de community worden georganiseerd.
  • Voor het promoten van iRacing evenementen
Geheel in de gedachte ‘Serious Racing with a Smile’ moet het vooral leuk zijn. Het is tenslotte een hobby.

Afgelopen jaar is de community explosief gegroeid en dat brengt ook andere uitdagingen met zich mee. Onder andere ging het 'vrienden' gevoel steeds meer verloren en werden afgelopen periode geregeld irritaties geuit op het forum. Hierdoor ging de “smile” bij steeds meer leden verloren en zagen we ook een afname in de interactie op het forum. Daarbij werd ook steeds meer duidelijk dat het gebruik van het forum niet meer optimaal aansloot op de behoefte van de community. Daarom zijn we afgelopen periode gaan nadenken hoe we als community kunnen zorgen dat we geheel in gedachte van 'Serious Racing with a Smile' verder willen. Hierbij hebben we het volgende besloten:

Discord

Vanaf heden wordt de GoT Discord server onze "hang-out" plek waar we als community bij elkaar komen. De reden dat we voor Discord hebben gekozen heeft te maken dat, de tool gratis is en als proven technology ook door andere sim racing community's veelvuldig wordt gebruikt. Daarnaast is het heel laagdrempelig waardoor we verwachten dat de interactie zal toenemen zowel iRacing als social gerelateerd wat een positieve bijdrage zal hebben voor het community gevoel. Als gebruiker heb je veel vrijheid om zelf je notificaties in te richten zodat je kunt bepalen hoe actief je op de hoogte wenst te worden gehouden van bepaalde onderdelen die voor jou minder relevant zijn.

Binnen de GoT Discord server is er dus ruimte om naast iRacing ook social met elkaar te chatten. Hier zijn straks vanuit de coördinatiegroep, ook alle toekomstige mededelingen en scores van de GoT races in verschillende 'kanalen' te vinden die we organiseren. Ook gaan we daarbij gebruik maken van de spraakkanalen van Discord voor onze GoT races en bieden we daarmee ook voor de rest van de week laagdrempelig een mogelijkheid om via spraak samen met elkaar als leden te racen.

Je kunt Discord downloaden via de website en op de support pagina staat veel nuttige informatie hoe je Discord kunt gebruiken. Daarnaast hebben veel leden ook reeds ervaring met Discord, dus stel ook gerust je vragen binnen onze Discord server.

Tweakers iRacing forum

Het forum blijft nog steeds bestaan maar zal met name bedoeld zijn om (potentiële) rijders die vragen hebben over iRacing te helpen. Daarnaast kan het eventueel gebruikt worden voor het promoten van iRacing evenementen.

Tot slot

Als coördinatiegroep zijn we enthousiast over deze volgende stap in de community en we zien er naar uit om jullie daar te verwelkomen. Aankomende periode zullen we zorg dragen dat alle informatie (website, league information iRacing en Tweakers forum) weer in lijn komt met deze ontwikkeling en dat onze Discord server wordt ingericht.

Zijn er vragen over laat het gerust weten via e-mail gotracingeu@gmail.com via het forum of in onze Discord server.

Met vriendelijke groet,

GoT coördinatoren

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Ik snap niet helemaal waarom we naar Discord over moeten. Qua spraak, ok prima. Maar een forum (zeker deze met bookmarkfunctie) lees toch veel prettiger weg :? Zeker als er op een dag veel berichten gepost worden raak ik in andere Discords al snel het overzicht kwijt. En als er in een race iets gebeurd gaat er ook op Discord wel geklaagd worden hoor :)

Ik heb de server gejoined maar kan/mag nergens berichten posten. Moet iemand mij daar voor vrijschakelen of hoe werkt dat? En hoe kan ik voor de GoT Discord een andere nickname instellen? Ik heb geen zin om in de Russische BF4 Discord waar ik in zit ineens mijn echte naam te gebruiken ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Arfman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:39:
Ik snap niet helemaal waarom we naar Discord over moeten. Qua spraak, ok prima. Maar een forum (zeker deze met bookmarkfunctie) lees toch veel prettiger weg :? Zeker als er op een dag veel berichten gepost worden raak ik in andere Discords al snel het overzicht kwijt. En als er in een race iets gebeurd gaat er ook op Discord wel geklaagd worden hoor :)
Ik ben het hier wel mee eens. Waarom de switch naar Discord als primair communicatiekanaal... Qua spraak niks op tegen hoor, maar verder...

Misschien heb ik een poll gemist, en is 90% voor deze change, maar ik kan er weinig begrip voor opbrengen. Misschien deels omdat ik een van de 'oude' gasten ben van vroeger, toen dit net een beetje oppikte, maar imho is het nog altijd de Gathering of Tweakers community, en niet de random discord met Tweakers naam community.

Het doet voor mij afbreuk aan de bereikbaarheid van de community (ineens op een andere plek, waar ik hem waarschijnlijk bijna nooit ga zien / vinden) en een dood topic hier is al zeker geen reclame voor nieuwe leden.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Eens met Hoogie en Arfman. Ik zie heel veel leagues, hosted events, iRacing sub-fora communities met een eigen Discord server. Dit versplintert de community alleen maar en informatie is heel lastig te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb ook nergens een poll gezien of iets dergelijks? Ik weet dat er al een tijdje wordt gesproken over Discord maar ik dacht dat dat TeamSpeak zou vervangen. Ik ben echt even verrast door deze move.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Arfman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:39:
Ik heb de server gejoined maar kan/mag nergens berichten posten. Moet iemand mij daar voor vrijschakelen of hoe werkt dat? En hoe kan ik voor de GoT Discord een andere nickname instellen? Ik heb geen zin om in de Russische BF4 Discord waar ik in zit ineens mijn echte naam te gebruiken ;)
Je kan per server een andere nickname toepassen. Dit doe je door naar kanaal instellingen te gaan, en dan nickname aanpassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hoogie2004 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:45:
[...]

Ik ben het hier wel mee eens. Waarom de switch naar Discord als primair communicatiekanaal... Qua spraak niks op tegen hoor, maar verder...

Misschien heb ik een poll gemist, en is 90% voor deze change, maar ik kan er weinig begrip voor opbrengen. Misschien deels omdat ik een van de 'oude' gasten ben van vroeger, toen dit net een beetje oppikte, maar imho is het nog altijd de Gathering of Tweakers community, en niet de random discord met Tweakers naam community.

Het doet voor mij afbreuk aan de bereikbaarheid van de community (ineens op een andere plek, waar ik hem waarschijnlijk bijna nooit ga zien / vinden) en een dood topic hier is al zeker geen reclame voor nieuwe leden.
Ik zit in de coördinatiegroep; en om eerlijk te zijn dacht ik een jaar terug er ook precies zo erover. Maar ook wij als organisatie zijn Discord gaan gebruiken en dat heeft ook mij de voordelen wel doen inzien. En we zijn hier niet aan pionieren, als je naar andere leagues kijkt.

Discord heeft ook een hele handig app; en je bent evenmin verplicht daar te verblijven als hier het forum te checken. Discord heeft natuurlijk ook z'n minpunten, je hebt bijvoorbeeld de kans om in héél veel Discord servers te belanden. Dat heb je zelf in de hand.

Enneh, zoals @Doubleoz al schreef, dit topic gaat niet op slot.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Doubleoz schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:26:
[Afbeelding]

Zoals zojuist per e-mail al aangekondigd.

Beste GoT community leden,

Sinds 2008 is de GoT iRacing community actief. Al die jaren is hierbij gebruik gemaakt van het Tweakers forum als communicatiekanaal om onze passie met elkaar te delen. Daarbij hebben we de volgende doelstellingen:
  • Om algemene informatie te verkrijgen, vragen te stellen en kennis en ervaring uit te wisselen rondom iRacing en direct gerelateerde software en tools.
  • Als plek waar nieuwe rijders zich kunnen voorstellen en de community ze op weg kan helpen.
  • Om race situaties gezamenlijk te reflecteren. Of het nu openbare races of door GoT georganiseerde races betreft.
  • Als communicatie tool voor de GoT iRacing community en races die vanuit de community worden georganiseerd.
  • Voor het promoten van iRacing evenementen
Geheel in de gedachte ‘Serious Racing with a Smile’ moet het vooral leuk zijn. Het is tenslotte een hobby.

Afgelopen jaar is de community explosief gegroeid en dat brengt ook andere uitdagingen met zich mee. Onder andere ging het 'vrienden' gevoel steeds meer verloren en werden afgelopen periode geregeld irritaties geuit op het forum. Hierdoor ging de “smile” bij steeds meer leden verloren en zagen we ook een afname in de interactie op het forum. Daarbij werd ook steeds meer duidelijk dat het gebruik van het forum niet meer optimaal aansloot op de behoefte van de community. Daarom zijn we afgelopen periode gaan nadenken hoe we als community kunnen zorgen dat we geheel in gedachte van 'Serious Racing with a Smile' verder willen. Hierbij hebben we het volgende besloten:

Discord

Vanaf heden wordt de GoT Discord server onze "hang-out" plek waar we als community bij elkaar komen. De reden dat we voor Discord hebben gekozen heeft te maken dat, de tool gratis is en als proven technology ook door andere sim racing community's veelvuldig wordt gebruikt. Daarnaast is het heel laagdrempelig waardoor we verwachten dat de interactie zal toenemen zowel iRacing als social gerelateerd wat een positieve bijdrage zal hebben voor het community gevoel. Als gebruiker heb je veel vrijheid om zelf je notificaties in te richten zodat je kunt bepalen hoe actief je op de hoogte wenst te worden gehouden van bepaalde onderdelen die voor jou minder relevant zijn.

Binnen de GoT Discord server is er dus ruimte om naast iRacing ook social met elkaar te chatten. Hier zijn straks vanuit de coördinatiegroep, ook alle toekomstige mededelingen en scores van de GoT races in verschillende 'kanalen' te vinden die we organiseren. Ook gaan we daarbij gebruik maken van de spraakkanalen van Discord voor onze GoT races en bieden we daarmee ook voor de rest van de week laagdrempelig een mogelijkheid om via spraak samen met elkaar als leden te racen.

Je kunt Discord downloaden via de website en op de support pagina staat veel nuttige informatie hoe je Discord kunt gebruiken. Daarnaast hebben veel leden ook reeds ervaring met Discord, dus stel ook gerust je vragen binnen onze Discord server.

Tweakers iRacing forum

Het forum blijft nog steeds bestaan maar zal met name bedoeld zijn om (potentiële) rijders die vragen hebben over iRacing te helpen. Daarnaast kan het eventueel gebruikt worden voor het promoten van iRacing evenementen.

Tot slot

Als coördinatiegroep zijn we enthousiast over deze volgende stap in de community en we zien er naar uit om jullie daar te verwelkomen. Aankomende periode zullen we zorg dragen dat alle informatie (website, league information iRacing en Tweakers forum) weer in lijn komt met deze ontwikkeling en dat onze Discord server wordt ingericht.

Zijn er vragen over laat het gerust weten via e-mail gotracingeu@gmail.com via het forum of in onze Discord server.

Met vriendelijke groet,

GoT coördinatoren
Top initiatief heren!!

Ik ben zelf relatief nieuw in het iRacing topic hier (april 2020), maar de Discord heeft voor mij een berg nieuwe vrienden opgeleverd vanwege de shitstorm aan onzin die wij in een korte periode op de GoT Discord aan het posten waren in het Team Blue kanaal.

Zonder Discord hadden wij niet die uitlaatklep gehad, want de berichten daar gingen soms allang niet meer enkel over iRacing. Mooi dus dat de community, hier nog gewoon inhoudelijk over iRacing kan blijven hebben, maar een Discord ernaast heeft voor off-topic geouwehoer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Luckeh schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:57:
[...]

Ik zit in de coördinatiegroep; en om eerlijk te zijn dacht ik een jaar terug er ook precies zo erover. Maar ook wij als organisatie zijn Discord gaan gebruiken en dat heeft ook mij de voordelen wel doen inzien. En we zijn hier niet aan pionieren, als je naar andere leagues kijkt.

Discord heeft ook een hele handig app; en je bent evenmin verplicht daar te verblijven als hier het forum te checken. Discord heeft natuurlijk ook z'n minpunten, je hebt bijvoorbeeld de kans om in héél veel Discord servers te belanden. Dat heb je zelf in de hand.

Dat snap ik goed hoor, maar ik vraag me af of hier nou een onderbouwde keuze wordt gemaakt die gedragen wordt door alle leden, in plaats van een selecte groep (nogmaals, misschien heb ik de poll gemist). Ik ben zelf niet een van de actiefste leden, verre van zelfs, maar zoek het persoonlijk niet om de discussies en verhalen te gaan volgen op een andere plek. Voor mij zit de kracht juist in gelijkgestemden (lees: tweakers) en het lekker op 1 plek bij elkaar hebben van al die info (dit topic).

Daarnaast ben ik van mening dat je door Discord expliciet als hang-out (en dus eigenlijk, primaire) kanaal te benoemen, dit topic vanzelf een stille dood gaat sterven, en dat kan imho niet de bedoeling zijn als Tweakers community.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Hoogie2004 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:02:
[...]

Dat snap ik goed hoor, maar ik vraag me af of hier nou een onderbouwde keuze wordt gemaakt die gedragen wordt door alle leden, in plaats van een selecte groep (nogmaals, misschien heb ik de poll gemist). Ik ben zelf niet een van de actiefste leden, verre van zelfs, maar zoek het persoonlijk niet om de discussies en verhalen te gaan volgen op een andere plek. Voor mij zit de kracht juist in gelijkgestemden (lees: tweakers) en het lekker op 1 plek bij elkaar hebben van al die info (dit topic).

Daarnaast ben ik van mening dat je door Discord expliciet als hang-out (en dus eigenlijk, primaire) kanaal te benoemen, dit topic vanzelf een stille dood gaat sterven, en dat kan imho niet de bedoeling zijn als Tweakers community.
Ik denk dat @JPM85 het mooi verwoord hier boven jouw post :)
Het 1 vervangt het andere niet perse, maar verbreed de gesprek stof van een community, ik zit in zowel meerdere discord servers ( ontopic, maar vooral veel offtopic ) en hier. Beide hebben een plek, net als een kroeg, restaurant of club je kan er overal wat gaan drinken. :9B

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Beltoni
Wat een verrassende ontwikkeling. Voor mij positief omdat ik Teamspeak kan verwijderen en het knopje, wat behoorlijk aan het verstoffen was, op mijn stuur nu voor iets handigs gebruiken. Anno 2021 is het een logische stap om Discord te introduceren.

Snap dat de manier van communiceren bij sommige misschien in het verkeerde keelgat schiet. Nu staat in de boodschap de verandering (boe!) centraal terwijl het platform enorm veel kan toevoegen op het gebied van engagement en interactie. Het is aan de community zelf om de verhouding tussen het forum en de Discord server tot stand te brengen. Ervaring heeft mij in ieder geval geleerd dat de eenvoud om even in de chat te springen het iRacen voor mij een stuk leuker heeft gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Beltoni schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:18:
Wat een verrassende ontwikkeling. Voor mij positief omdat ik Teamspeak kan verwijderen en het knopje, wat behoorlijk aan het verstoffen was, op mijn stuur nu voor iets handigs gebruiken. Anno 2021 is het een logische stap om Discord te introduceren.
Discord ondersteunt alleen geen meerdere usb devices. Bijv. “knop 2” op je button box is ook “knop 2” op je stuur. Dat is heel irritant als je functies als PTT of mute hebt gemapped.

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 09-02-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Niellie41 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:24:
[...]

Discord ondersteunt alleen geen meerdere usb devices. Bijv. “knop 2” op je button box is ook “knop 2” op je stuur. Dat is heel irritant als je functies als PTT of mute hebt gemapped.
Ik heb voor Discord gewoon een schakelaar op mijn buttonbox gemapped voor mute/unmute. Je zal dit alleen wel via een ‘emulator’ moeten doen inderdaad.
Aangezien ik dat voor voicemeeter ook al moest, om de verschillende audio cables te mappen, heb ik dat stukje er gewoon bij gezet.

Gebruik hiervoor Joy2Key, maar er zijn vast nog tig andere alternatieven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• raymondw
Doubleoz schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:26:
Discord

Het idee van een Discord server is net als een Teamspeak server afhankelijk van de gebruikers.
Maar als de community dan gewoon 1 van vele Discord servers word haak ik af...
iRacing kan ik prima zonder Discord etc, juist de Tweakers community houd mij hier.

De komende weken/maanden zullen laten zien wat er gebeurt.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

R2D2 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:34:
[...]

Tijdens de lunch even heel snel de Radical SR8 geprobeerd op Oulton Park, had de settings nog van de MX5 maar heeeeeeeeel rap de FFB maar even een eindje naar beneden geschroeft want na 1 rondje had ik het idee dat bij de eerste de beste crash alle 2 m'n armen er af gerukt zouden worden door de DD2.

Bijzonder leuk ding echter om te rijden dus ik pak komende week de Radical op Sebring, de B license pakken en dan door naar VRS sprint en IMSA.
Ik ben van de MX-5 naar de Cadillac CTS-V gedaan (voor mijn C license) waarin ik diverse races op Oulton Park gereden heb (was erg leuk) en daarna in de Radical gesprongen op Laguna Seca voor mijn B license.

Dat was wel even wennen hoor, de CTS-V is een loodzware bak waarbij het stuur alleen daar zit om je beter vast te kunnen houden terwijl de Radical veel sneller is en je echt stuurt met je vingertoppen Die taartschep op de CTS-V zit er ook maar voor de sier op terwijl de Radcial toch wel een echte aero auto is - dus harder door de bocht = meer grip!

Ik heb ook Sebring aangeschaft en zal daar ook zeker met de Radical actief zijn deze week. In rF2 toch veel GT3 en Group C gereden op Sebring, hopelijk komt me dat wel te pas.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Ik zou het jammer vinden als dit Topic zou leegbloeden. Ik gebruik voor iracing Discord best veel, maar het forum topic zoekt stukken makkelijker door o.a. de pins etc. Daarnaast is discord meer een chat, dan echt een berichten forum. Dat is een andere benadering en ik ben wel benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Qua spraak maakt TS of Discord mij echt niets uit. Ik schik me wel.

Edit:
Niellie41 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:24:
[...]

Zoals @Luckeh al zei, joy2key werkt hiervoor echt perfect. Deze app kan ook opeenvolgende keystrokes emuleren met timedelays ertussen. Ik gebruik die app echt al jaren en voor degene die een handicap hebben, kunnen de devver mailen voor een gratis reg-key.

[ Voor 43% gewijzigd door ZFLaSH op 10-02-2021 08:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
JPM85 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:00:
[...]

Top initiatief heren!!

Ik ben zelf relatief nieuw in het iRacing topic hier (april 2020), maar de Discord heeft voor mij een berg nieuwe vrienden opgeleverd vanwege de shitstorm aan onzin die wij in een korte periode op de GoT Discord aan het posten waren in het Team Blue kanaal.

Zonder Discord hadden wij niet die uitlaatklep gehad, want de berichten daar gingen soms allang niet meer enkel over iRacing. Mooi dus dat de community, hier nog gewoon inhoudelijk over iRacing kan blijven hebben, maar een Discord ernaast heeft voor off-topic geouwehoer!
Poeh, weet niet of ik nog meer off-topic geouwehoer aankan hoor.....

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
ZFLaSH schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:07:
Ik zou het jammer vinden als dit Topic zou leegbloeden.
Dat was wel het 1e wat ik dacht toen ik gister de aankondiging in de mail zag. Ik was ook zeer verrast dat het kennelijk de bedoeling is om primair naar Discord te gaan. Weet dat de discussie regelmatig gevoerd werd om TS te vervangen door Discord (al is mij ook onduidelijk waarom), maar ik vrees dat dit wel enigszins de 'doodsteek' voor dit topic word.

De 'harde kern' verschuift naar Discord, en zal daar de meeste tijd doorbrengen, waardoor dit topic vanzelf minder interessant word voor anderen (imho).

Ook geen idee hoe de switch naar Discord voor meer 'smile' zou moeten gaan zorgen, maar goed, ik zit ook niet in de organisatie.
Luckeh schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:57:
[...]
Dat maak ik wel uit })

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 18-09 17:05
Hoogie2004 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:02:
[...]

Misschien ga ik te ver, maar als je je alle hoofdzaken naar Discord verhuisd, vindt ik niet dat je de
Gathering of Tweakers naam mag behouden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
frizti schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:55:
[...]

Misschien ga ik te ver, maar als je je alle hoofdzaken naar Discord verhuisd, vindt ik niet dat je de
Gathering of Tweakers naam mag behouden.
@Doubleoz @Luckeh en de rest van de organisatie:

Aanvullend op bovenstaande quote: wees je er van bewust dat Tweakers niet zomaar het gebruik van hun naam toestaat. Volgens mij zit de iRacing community nu redelijk safe wat dat betreft, maar als je de boel naar Discord verhuist (en dan niet de officiele Tweakers Discord) zou dat zomaar anders kunnen werken.

Neem daarvoor eventueel contact op met @Moonsugar om dat goed te regelen, zou jammer zijn als daar gedoe uit komt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

ieder z'n eigen oordeel, mening of aanname ...ik vind het een goed idee :)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
raymondw schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:01:
[...]

De komende weken/maanden zullen laten zien wat er gebeurt.... ;)
Precies dit. Ik snap de angst voor verandering niet zo goed.
Ja het kan zijn dat mensen hier minder posten, maar ook hier zit er soms genoeg onzin in dat niet interessant is voor mij en mogelijk ook voor andere mensen. Het zal nog steeds een vrijwillige keuze zijn. Je hebt zelf ook nog de controle over iets hier delen of bijvoorbeeld op Discord. Ik denk, maar ik zit niet in de organisatie dus het blijft bij lekker van de zijlijn iets roepen, dat hier nog steeds de belangrijke aankondigen etc komen, discussies over specifieke topics etc.
Daarnaast kan je dan Discord mooi gebruiken voor bijvoorbeeld:
- Mooie race verhaaltjes van alles en iedereen (apart kanaal)
- Feedback (bespreken van race incidenten)
- Events - mooi opgeruimd en beheerd door de organisatie
- Eindeloze lijst

Laten we het gewoon aanzien en eventueel lekker achteraf zeuren. Mocht echt alles naar de stront gaan kunnen we altijd nog terug naar de veilige haven hoe het was? En mogelijk alleen Discord gebruiken voor chat tijdens events.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Ik wil mij niet inhoudelijk mengen in de discussie over de naam of wat dan ook, maar volgens mij heeft iedereen hier het idee dat we massaal gaan verhuizen naar Discord?

Als ik het bericht van @Doubleoz lees, dan is dat helemaal niet het geval. Het (opnieuw) leven in blazen van de GoT iRacing Discord is enkel om meer te kunnen doen als iRacing community dan dat wat hier toegestaan is op het forum.

Als ik heel simpel de gemiddelde conversatie terug zou pakken van het inmiddels verwijderde 'Team Blue/BRF' kanaal wat tot aan de zomer actief gebruikt werd, dan ging 80% van onze berichten gewoon niet enkel en alleen over iRacing. iRacing was de leidraad waar de gesprekken uit voort kwamen, maar ik heb al onderwerpen over het benzine verbruik van iedereen zijn auto voorbij zien komen, dat pizza uit de BBQ lekker is, welke rum/whiskey er gedronken moet worden als je goed linksaf wilt rijden op een oval of werd er live verslag gedaan van een f1 race.

Dit topic is hier simpelweg niet voor geschikt, en zouden we dat wel doen dan heeft @BM geen leven meer. Ik kan als regelmatige poster van dit topic niets anders zeggen, dan dat mijn aanwezigheid op Discord in geen enkele mate negatief heeft bijgedragen aan mijn posten hier. Er moet gewoon een duidelijke scheidslijn zijn van hoe je Discord gebruikt & inhoudelijk posten over iRacing in dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:05
Tja, gezien de reacties hier en het feit dat ik zelf niet direct van plan ben om discord op mijn telefoon te installeren om op de hoogte te blijven van de dingen die nu hier voorbij komen, vind ik het een vrij veilige aanname dat dit tot versnippering van de groep leidt.

Misschien onvermijdelijk gezien de groei van het afgelopen jaar, maar ik vind het jammer. Maar goed, we zullen zien hoe het uitpakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frizti
JPM85 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:27:
I<knip>

Als ik heel simpel de gemiddelde conversatie terug zou pakken van het inmiddels verwijderde 'Team Blue/BRF' kanaal wat tot aan de zomer actief gebruikt werd, dan ging 80% van onze berichten gewoon niet enkel en alleen over iRacing. iRacing was de leidraad waar de gesprekken uit voort kwamen, maar ik heb al onderwerpen over het benzine verbruik van iedereen zijn auto voorbij zien komen, dat pizza uit de BBQ lekker is, welke rum/whiskey er gedronken moet worden als je goed linksaf wilt rijden op een oval of werd er live verslag gedaan van een f1 race.
<knip>
Ik zit persoonlijk helemaal niet te wachten op gesprekken die voor 80% niks met Iracing of de GOT League te maken hebben, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik wil mij niet inhoudelijk mengen in de discussie over de naam of wat dan ook, maar volgens mij heeft iedereen hier het idee dat we massaal gaan verhuizen naar Discord?
Van de aankondiging:
...
Vanaf heden wordt de GoT Discord server onze "hang-out" plek waar we als community bij elkaar komen.
...

...
Tweakers iRacing forum
...
Ik snap dat mensen (o.a. ik) het interpreteren dat de Discord server nu het "hoofdkwartier" wordt en dat dit topic puur een Q&A/aankondigingen topic wordt.

Maar misschien heb ik het mis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat stond toch ook in de mail :?
Vanaf heden wordt de GoT Discord server onze "hang-out" plek waar we als community bij elkaar komen.
En iets verder:
Met andere woorden: Discord is voor de gezelligheid, forum wordt een behoorlijk kale plek waarin we mensen verzoeken op ASAP naar Discord te komen. Zo lees ik het tenminste.

En ik ben niet tegen verandering, het is zelfs voor een groot gedeelte mijn werk. Alleen is niet elke verandering beter en ik denk dat dat ook in dit geval opgaat. Maar we zullen zien, ik zit inmiddels ook op Discord, heb rechten gekregen dus we gaan het zien.

EDIT: damn you @Niellie41 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Goed om te weten dat ik het vak 'begrijpend lezen' nog haal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
frizti schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:35:
[...]

Ik zit persoonlijk helemaal niet te wachten op gesprekken die voor 80% niks met Iracing of de GOT League te maken hebben, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Niemand verplicht je om naar Discord te gaan om het over iRacing te hebben, daarvoor heb je hier een topic. Als jij geen zin hebt om andere gesprekken te voeren, dan snap ik helemaal je issue niet dat andere hiervoor wel een uitlaatklep krijgen op Discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Arfman schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:36:
[...]

Dat stond toch ook in de mail :?

[...]

En iets verder:

[...]

Met andere woorden: Discord is voor de gezelligheid, forum wordt een behoorlijk kale plek waarin we mensen verzoeken op ASAP naar Discord te komen. Zo lees ik het tenminste.

En ik ben niet tegen verandering, het is zelfs voor een groot gedeelte mijn werk. Alleen is niet elke verandering beter en ik denk dat dat ook in dit geval opgaat. Maar we zullen zien, ik zit inmiddels ook op Discord, heb rechten gekregen dus we gaan het zien.

EDIT: damn you @Niellie41 :+
Dan interpreteer je de woorden uit de mail anders als ik dat doe.

Ik lees namelijk dat het forum nog steeds de plaats blijft om inhoudelijk over iRacing te praten. Dus als jij morgen een race hebt gehad, dan kan je dat hier nog altijd posten en dat discussieren met mensen.
Wil ik met mensen die ik hier van de GoT league ken, het hebben over mijn vakantie die weer een keer heb moeten annuleren, dan heb ik daar de Discord voor.

Zo blijft mijn insteek ook gewoon bestaan. Dus heb ik wat te melden over wat ik mee maak in iRacing dat deel ik dat hier. Ga ik mij voorbereiden op een event en zet ik een sessie op, dan deel ik dat hier etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
JPM85 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:44:
[...]

Niemand verplicht je om naar Discord te gaan om het over iRacing te hebben, daarvoor heb je hier een topic. Als jij geen zin hebt om andere gesprekken te voeren, dan snap ik helemaal je issue niet dat andere hiervoor wel een uitlaatklep krijgen op Discord.
Misschien was ik niet duidelijk genoeg of je begrijpt me niet.
Het is voor mij geen issue als andere lekker op Discord gaan kletsen over van alles en nog wat inclusief Iracing.
Ik vindt het alleen niet kunnen (en dat is mijn persoonlijke mening) dat je het onder de noemer Gathering of Tweakers doet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
frizti schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:51:
[...]

Het is voor mij geen issue als andere lekker op Discord gaan kletsen over van alles en nog wat inclusief Iracing.
Ik vindt het alleen niet kunnen (en dat is mijn persoonlijke mening) dat je het onder de noemer Gathering of Tweakers doet.
Ik begrijp je heel goed, ik snap alleen niet waarom je zo ongelooflijk zuur moet reageren als mensen wel graag een uitlaatklep hebben, met als leidraad dat een ieder iRacing als hobby heeft.

Zo post ik ook dat ik mij niet ga mengen over de naamgeving van de league. Zal mij serieus mijn achterwerk kunnen oxideren hoe het heet. Misschien wel leuk als er weer een poll komt :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Het is duidelijk dat deze verandering het nodige teweeg brengt en dat informatie op verschillende manieren wordt geïnterpreteerd. Als coördinatie groep lezen we alle berichten maar zijn niet altijd direct in staat om hier op te reageren (ja, wij moeten af en toe ook werken:)) Maar we zullen in ieder geval zorgen dat de kaders helderder worden.

Maar laat ik voorop stellen dat het absoluut niet zo is dat het forum nu geen bestaansrecht heeft. In tegendeel wat ons betreft blijft het forum ook bestaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
Doubleoz schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:57:
Het is duidelijk dat deze verandering het nodige teweeg brengt en dat informatie op verschillende manieren wordt geïnterpreteerd. Als coördinatie groep lezen we alle berichten maar zijn niet altijd direct in staat om hier op te reageren (ja, wij moeten af en toe ook werken:)) Maar we zullen in ieder geval zorgen dat de kaders helderder worden.

Maar laat ik voorop stellen dat het absoluut niet zo is dat het forum nu geen bestaansrecht heeft. In tegendeel wat ons betreft blijft het forum ook bestaan.
Werken? wat is dat
Je gaat er voor of je gaat er niet voor :).

Nee hoor, alles lekker op zijn tijd. We rennen niet weg naar iets wat Discord heet ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door CUPCAKESENSE op 10-02-2021 17:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frizti
JPM85 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:53:
[...]

Ik begrijp je heel goed, ik snap alleen niet waarom je zo ongelooflijk zuur moet reageren als mensen wel graag een uitlaatklep hebben, met als leidraad dat een ieder iRacing als hobby heeft.

Zo post ik ook dat ik mij niet ga mengen over de naamgeving van de league. Zal mij serieus mijn achterwerk kunnen oxideren hoe het heet. Misschien wel leuk als er weer een poll komt :+
Ik ga er geen woorden over vuil maken, ieder zijn ding tenslotte.
De ene persoon is serieus, een ander is dat niet.
Maar om er "ongelooflijk zuur" aan te hangen, dat zijn jouw woorden niet de mijne.

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Nou ik zal het nog eens uitleggen :)

GoT iRacing forum is enorm gegroeid, binnen deze enorme groep zijn er “super” veel kleine sub ( vrienden ) groepen ontstaan en gekomen. ( en teams idem )
Die praten allemaal naast dit topic ook met elkaar ergens anders dan dit topic zoals, whatsapp, discord, icq, hyves chat, habbo hotel en andere fijne mogelijke chat opties die er zijn bedacht over de jaren.

Goed het idee met discord is om voor de gene die dat zouden willen,
- meer offtopic ( slowchat ongein etc.. ) te kunnen praten.
- een plek om buiten de GOT avonden wellicht ook makelijk met mensen af te spreken en te racen. ( zeker voor de nieuw komers ook fijn )
- Dingen te delen die niet iRacing topic nodig zijn zoals; stream instellingen, pc / vr instellingen etc...
( je snapt het wel )

De rest zal lekker hier blijven bestaan, en dat is ook gewoon de charme van de 2 verschillende opties.

En als je geen zin hebt in het bovenstaande? dan doe je het lekker niet want het is geen verplichting, het is een optie. Waar sommige van kunnen genieten, en waar sommige geen behoefte aan hebben.
En dat mag gewoon :)

Nou ik hoop dat nu iedereen gerust gesteld is, niets gaat KAPOT of weg! we hebben gewoon een extra smaakje toe gevoegd.
———-

On that bomshell, wie heeft er pizza besteld voor zaterdag? en gelato als toetje?
Want het is monza, en voor de immersion is dat wel zo leuk. :*

[ Voor 0% gewijzigd door Blerf op 10-02-2021 17:33 . Reden: dislect en lange text fout. ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het klinkt allemaal heel mooi, maar ik denk dat je een groep hebt die vrijwel alleen Discord volgt en een groep die wat minder ermee heeft, waardoor de community versplintert en dat vind ik jammer.

Aan de andere kant snap ik ook wel dat er behoefte is aan zaken die slechts iRacing aan de rand raken zoals streaming setups en dergelijke. Dit forum is daar erg rechtlijnig in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Blerf schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:22:
On that bomshell, wie heeft er pizza besteld voor zaterdag? en gelato als toetje?
Om eerlijk te zijn is het pasta geworden in een avocado room saus met tiramisu als desert :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nieuwe status pagina van iRacing: https://status.iracing.com/

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

@TiemenC ik heb onze auto even opgepoets, ze staat er klaar voor ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyvdMzR_1zoKOQ8UcIb1XLuZub8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l4bSvwwC7HXSTYgu3T4dFr6o.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4u6oww3KsXB70MxfSLmmeJMb0j0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cs1m96SwOTRDorUCHaQFHuVs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ka1R4rEFwQiiFhg-yLgsy9BBGkM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jGAYmZLeaGbX15CwT2BMLpW6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0q0QgE16mhVBGOVspmtSjtImD8A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9VfxkrsJS9MCLu2CzA8pngAM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door laforte op 11-02-2021 09:56 ]

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

• Beltoni
Nice hoor! Leuk om je dat Chrome te spelen.

Lijkt wel of hij op de motorkap niet helemaal gelijk loopt, aan de rechterkant gaat hij (Chrome striping) iets breder. Maar dat zie je niet als je met 250km/u langs komt rijden bij de tribune ;)

• JPM85
Hmm wat gaat dit worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ggyh9mdH6L1B_d0ojtlWyGh1Xeg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUCdA5K0ExFV4V1PPF2K75Z9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Een nieuwe versie van de Super Late Model.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3792754.page

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Beltoni schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:08:
[...]

Nice hoor! Leuk om je dat Chrome te spelen.

Lijkt wel of hij op de motorkap niet helemaal gelijk loopt, aan de rechterkant gaat hij (Chrome striping) iets breder. Maar dat zie je niet als je met 250km/u langs komt rijden bij de tribune ;)
Je hebt gelijk! Hij is iets verschoven lijkt het. Voor de volgende race maar ff aanpassen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Gave livery @laforte complimenten!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik had me verheugd op Oulton Park met de BMW, maar helaas ben ik weer verhinderd. :'(

• Imac2011
  • Laatst online: 02-06 21:58
Jammer Joep

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Met dank aan @Jimmy J. tip om de Discord overlay aan de praat te krijgen, blijkt zo gepiept te zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Zonder practice tijd vanavond mee gedaan. Heb in het verleden goede resultaten op Oulton park behaald met de Skip maar de GT3 waarmee ik momenteel erg weinig rij was een ander verhaal. Uiteindelijk maar vroegtijdig afgehaakt en maar weer in de LMP2 ingestapt om voor a.s. zaterdag te oefenen. Nog nooit zo lang achter het stuur gezeten dus ben benieuwd hoe dat gaat verlopen, maar we zullen zien.

iRacing Profiel

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

frizti schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:51:
[...]

er is allang een discord :D zie mijn sig :D

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Yes, een podium finish!

Race 1 P2 *O* .

De hele avond had ik al een top 5 tempo. Race 1 had ik wat geluk dat ik los kon breken van de groep met @NickThissen voor me. Heb geprobeerd het gat dicht te rijden maar ik verloor halverwege langzaam een tiende per ronde. Uiteindelijk toch binnen een seconde van van P1 gefinished. :*)

Race 2 lag ik ook op koers voor top 3 of top 5 maar door een domme fout in de hairpin het mezelf moeilijk gemaakt en uiteindelijk P6.

Het is wel weer enigszins geflatteerd want als meer aliens van hier hadden meegedaan en/of er wat meer voorbereiding in hadden gestoken had ik waarschijnlijk weer rond P10 gevochten. (waar ik zeker ook blij mee zou zijn).

Op de een of andere manier liggen deze rollercoaster banen mij goed; Laguna, Oulton, Sonoma en Oran (jammer dat ik die laatste met de GoT League moest skippen).

Nu uitkijken naar zaterdag. Voor het eerst in teamverband samen met @laforte. Heb er zin in!

Wat ook al eerder is gezegd. Het niveau ligt echt hoog. De strakheid waarmee de meesten rondrijden maken de races behoorlijk spannend. De gaten zijn vaak ook erg klein.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

Blerf schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:22:
Ik heb me opgegeven, is mijn naam wat waard? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
EnzoF schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 01:11:
[...]

Ik en @joeristein zijn als regelneven best omkoopbaar om een prijs voor beste teamnaam in het leven te roepen!

Wat zullen we afspreken, 2 setjes ultimates? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
BruceLee schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:51:
[...]

Dan zijn er nu dus 2 GOT Iracing servers op discord.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

EnzoF schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 01:11:
[...]

Ja jij zit gewoon altijd in de immersie hahaha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
BruceLee schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:51:
[...]

Ik weet niet hoe dit Discord kanaal (in jouw sig) is ontstaan maar dat is niet op verzoek van GoT geweest. Dus vriendelijk verzoek om deze te verwijderen of naam en logo aan te passen als je daar de beheerder tenminste van bent:)

[ Voor 6% gewijzigd door Doubleoz op 12-02-2021 08:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:39
Doubleoz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:04:
[...]

Ik weet niet hoe dit Discord kanaal (in jouw sig) is ontstaan
Deze persoon heeft een aanvaring gehad met deelnemers en organisatie van de league omdat er achter zijn rug over hem werd gesproken, is daar nog zuur over en komt af en toe nog in dit topic trollen. Dat was ook de reden om de community proberen te verdelen door een eigen Discord op te zetten en deze af en toe in dit topic te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

frizti schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 04:51:
[...]

Dan zijn er nu dus 2 GOT Iracing servers op discord.
Link naar andere?

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:10
Daar kan ik niet bij aangezien ik geen account heb op Joep zijn website. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
glnk schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:14:
[...]

Daar kan ik niet bij aangezien ik geen account heb op Joep zijn website. :'(
Als je lid bent van de league heb je als het goed is je ook op de site aangemeld.
Uit de topicstart:
Eerste keer registreren bij GoT iRacing
Als je nieuw bent registreer je dan op onze site.
Hier kan je dat doen: https://www.got-racing.eu/?page_id=1229

Als je je registreert ben je ook voor de GoT iRacing coordinatiegroep bereikbaar via mail. We benaderen leden maar heel af en toe! Bijvoorbeeld als we een 'live' meeting organisaren of als we een enquête rondsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
SlaadjeBla schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:16:
[...]

Als je lid bent van de league heb je als het goed is je ook op de site aangemeld.
Uit de topicstart:

[...]
Ja, totdat Joep bepaald dat je niet welkom bent en zo kinderachtig is om je te weren van de community. Voor de onwetenden: reden hiervoor was dat ik bij mijn eerste keer (onbewust van de regel) onder een nickname op Teamspeak verscheen.

[ Voor 16% gewijzigd door glnk op 12-02-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

glnk schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:28:
[...]

Ja, totdat Joep bepaald dat je niet welkom bent en zo kinderachtig is om je te weren van de community. Voor de onwetenden: reden hiervoor was dat ik bij mijn eerste keer (onbewust van de regel) onder een nickname op Teamspeak verscheen.
Dan heb je toch ook niets te zoeken op de discord server? Misschien moet je eerst zorgen dat je weer toegelaten wordt voordat je aan een discord server wilt deelnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glnk
laforte schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:42:
[...]

Dan heb je toch ook niets te zoeken op de discord server? Misschien moet je eerst zorgen dat je weer toegelaten wordt voordat je aan een discord server wilt deelnemen.
Hoe dan? Er wordt toch niet gereageerd. Omdat alles via zijn portal gaat heeft hij alle touwtjes in handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ok, B license is in de pocket dus IMSA en VRS sprint here I come. Nu kom ik alleen uit de MX5 en een paar races Radical in een andere auto en klasse waar opeens ook veel meer in te stellen valt. Iemand misschien suggesties voor “must have” functies op het stuur? Ik heb een Formula V2 (en twijfel nog over de Porsche 911 GT3 podium van Fanatec) dus knoppen en rotaries zat.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
R2D2 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:59:
Ok, B license is in de pocket dus IMSA en VRS sprint here I come. Nu kom ik alleen uit de MX5 en een paar races Radical in een andere auto en klasse waar opeens ook veel meer in te stellen valt. Iemand misschien suggesties voor “must have” functies op het stuur? Ik heb een Formula V2 (en twijfel nog over de Porsche 911 GT3 podium van Fanatec) dus knoppen en rotaries zat.
GTE:
Pit limiter, knipperlichten, brake bias, TC1, TC2, Fuel +1L, Fuel -1L

GT3
Pit limiter, knipperlichten, brake bias, TC cut, Fuel +1L, Fuel -1L

Meer heb ik nog nooit op mijn stuur gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
glnk schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:49:
[...]

Hoe dan? Er wordt toch niet gereageerd. Omdat alles via zijn portal gaat heeft hij alle touwtjes in handen.
Je kan je natuurlijk opnieuw aanmelden op de website (onder natuurlijk correcte naam etc.) en op de Discord.
Morgen is er een endurance race op Monza, misschien leuk om aan deel te nemen?, inschrijving sluit vanavond.

Inschrijven via onderstaande link
https://docs.google.com/f...3V6fXAB3kh0p7xbmpTPQ/edit

Overzicht huidige deelnemers
https://docs.google.com/s...N5ZU3A/edit#gid=168224631

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Toen ik begon met iRacing had ik nog de knop overtake left en right maar gelukkig word ik tegenwoordig niet meer zo vaak op een ronde gezet dus die knoppen gebruik ik niet meer zo vaak :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glnk
JPM85 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:06:
[...]

Je kan je natuurlijk opnieuw aanmelden op de website (onder natuurlijk correcte naam etc.) en op de Discord.
Morgen is er een endurance race op Monza, misschien leuk om aan deel te nemen?, inschrijving sluit vanavond.

Inschrijven via onderstaande link
https://docs.google.com/f...3V6fXAB3kh0p7xbmpTPQ/edit

Overzicht huidige deelnemers
https://docs.google.com/s...N5ZU3A/edit#gid=168224631
Ik ga het proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EuC6E8hWYAEP_QN?format=jpg&name=4096x4096

Dirt layout voor Bristol komt er aan. Niet onverwacht, aangezien NASCAR een dirt race op Bristol heeft gepland.

Ik ben benieuwd of iRacing en NASCAR (weer) samen aan de layout hebben gewerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 12-02-2021 20:38 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Imac2011
Mezelf ook maar ingeschreven voor zaterdag , eerste keer , zien wel wat het wordt :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Prima Robin! Zie je zaterdag!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Imac2011 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:30:
Mezelf ook maar ingeschreven voor zaterdag , eerste keer , zien wel wat het wordt :)
Ik ben wel in voor een weddenschap. Hoeveel rondjes doet Robin mee voordat hij er "wel klaar mee is" en disconnect :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Doubleoz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:16:
[...]

Ik ben wel in voor een weddenschap. Hoeveel rondjes doet Robin mee voordat hij er "wel klaar mee is" en disconnect :+
16e rondje, exit Ascari >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Nou, mijn voorbereiding gaat super...

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Waarom ga je stilstaan op dat broodje dan? :+ :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Omdat ik me kan voorstellen dat hier overheen gelezen is, gooi ik hem er maar even in als plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mB-hlm787DKpCA8xCdIN2SlUeko=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eZP4TAXqWjCJEdb6QYSfmFDl.jpg?f=user_large

Vergeet niet om voor vanavond AM| of Pro| voor je teamnaam te zetten! Dat maakt de gevechten net wat duidelijker/leuker voor iedereen die JRT/Kapps/RLA gebruikt :)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFjkvhekjSdaSFHCF_rUmUWD3Fo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IUFmwB77rXKAoXnP6aSE9DrQ.png?f=user_large
Zoals bekend zal vanavond GoT endurance event op Monza plaatsvinden. Hieronder de belangrijkste informatie:

Aantal teams die zich hebben ingeschreven: 40
Aantal teams GTE: 20
Aantal teams LMP2: 20
Verdeling GTE: 13 AM & 7 Pro
Verdeling LMP2: 10 AM & 10 Pro

Het event is opgezet met een hosted sessie:
Naam: GoT-Racing.eu Endurance Event Monza
Password: staat op Discord of stuur me even een PM
Sessie open: vanaf 18:00

Verzoek aan alle deelnemers om uiterlijk 19:15 in de server te zijn zodat vanuit de organisatie nog e.e.a. kan worden medegedeeld.

Let op: je kunt alleen deelnemen als je als team bent ingeschreven. Tijdens de practice zal dit worden gecontroleerd en zullen eventuele rijders die zich niet hadden ingeschreven van de server worden verwijderd.

Met een mooi deelnemersveld gaan we er een geslaagd event van maken! We hebben er in ieder geval zin in!

[ Voor 10% gewijzigd door Doubleoz op 13-02-2021 12:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
Veel plezier en succes allemaal vanavond! Ik moet deze helaas aan me voorbij laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Doubleoz schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:16:
[...]

_O- _O- _O-
Mijn bedoeling is wel om de race uit te rijden ;)
Hoop alleen dat ik geen plaspauze hoef in te lassen _O-
Alvast sorry voor mijn gemopper van vanavond ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Doubleoz schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:39:
[Afbeelding]
Zoals bekend zal vanavond GoT endurance event op Monza plaatsvinden. Hieronder de belangrijkste informatie:

Aantal teams die zich hebben ingeschreven: 40
Aantal teams GTE: 20
Aantal teams LMP2: 20
Verdeling GTE: 13 AM & 7 Pro
Verdeling LMP2: 10 AM & 10 Pro

Het event is opgezet met een hosted sessie:
Naam: GoT-Racing.eu Endurance Event Monza
Password: thunderstruck
Sessie open: vanaf 18:00

Let op: je kunt alleen deelnemen als je als team bent ingeschreven. Tijdens de practice zal dit worden gecontroleerd en zullen eventuele rijders die zich niet hadden ingeschreven van de server worden verwijderd.

Met een mooi deelnemersveld gaan we er een geslaagd event van maken! We hebben er in ieder geval zin in!
Misschien een stomme vraag: discord of teamspeak voor de spraak kanalen ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
frizti schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:36:
[...]

Misschien een stomme vraag: discord of teamspeak voor de spraak kanalen ?
Voor de teams zijn er in Discord team kanalen aangemaakt. Verder maken we gebruik van iRacing voice chat om eventueel alle deelnemers te woord kunnen staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Iedereen veel succes en bovenal veel plezier.
Komt er weer een streamers-overzicht beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

B Tender schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:43:
Veel plezier en succes allemaal vanavond! Ik moet deze helaas aan me voorbij laten gaan.
Ik helaas ook, de starttijd is helaas toch een struikelblok gebleken :)

Ik kijk vanaf een uurtje of 8 de stream mee, is vast wel iemand op Twitch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
SlaadjeBla schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:49:
Iedereen veel succes en bovenal veel plezier.
Komt er weer een streamers-overzicht beschikbaar?
Ik ga sowieso streamen (laatste avond met 49" ultrawide, vanaf morgen naar triples), dus die kan je volgen. Wij rijden GTE Pro.

Dus iedereen die stream aan zet, stuur ff PB dan maak ik de lijst compleet :9
https://www.twitch.tv/apexmissers_jpm85 - GTE Pro
https://www.twitch.tv/gerrijts - LMP Pro
https://twitch.tv/flipflopracing - GTE Pro
https://www.Twitch.tv/daniel_valcq - GTE AM

[ Voor 13% gewijzigd door JPM85 op 13-02-2021 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Laatst online: 22:05
Het was mij wat veel vanavond, maar ik pak ook nog ergens even een stukje stream mee, veel plezier allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dit weekend is ook de start van het NASCAR iRacing Series seizoen met (zoals in het echt) de Daytona 500.

Ik heb nu wat tijd en kan ga vanavond aan de race mee doen met de fixed NiS. Zijn er meer mensen die mee gaan doen?

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3791556.page

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 13-02-2021 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Niellie41 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:47:
Dit weekend is ook de start van het NASCAR iRacing Series seizoen met (zoals in het echt) de Daytona 500.

Ik heb nu wat tijd en kan ga vanavond aan de race mee doen met de fixed NiS. Zijn er meer mensen die mee gaan doen?

Ben net klaar, heb die van 11.00 uur gereden, 8ste

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Ben ook net klaar. 5de geworden in split 2! :)

Blij mee, alleen had er wellicht meer in gezeten waar het niet dat de persoon voor mij in de laatste ronde stil viel zonder benzine wat een gat creëerde.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
Niellie41 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:47:

Mijne was na een ronde of 28 afgelopen doordat er eentje voor mij hem verloor. Was het enige slachtoffer van zijn actie. Daarna in de slipstream verloor ik gewoon tijd dus maar mee gestopt haha

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/tes_banner.png

Iedereen veel plezier vanavond! d:)b
Ik start misschien een stream (Twitch) met wisselende beelden van de race.

[ Voor 34% gewijzigd door JoepW op 13-02-2021 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
JoepW schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:15:
[Afbeelding]

Iedereen veel plezier vanavond! d:)b
Ik start misschien een stream (Twitch) met wisselende beelden van de race.
Cool! Jammer dat ik moet racen, anders had ik hem wel gevolgd :+
Pagina: 1 ... 381 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies