iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 382 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Kampioenschap Tweakers Endurance Series
Voor de 2 endurance races zullen Joeri & ik ook nog een klein kampioenschap bij gaan houden.
Dit zullen wij doen op individuele rijder, aangezien er mensen ook switchen van team tussen de 2 races.

Op basis van het race resultaat, gaan we de volgende puntentelling aanhouden voor de 2 races;
p1 25pt, p2 20pt, p3 15pt, p4 10 pt, p5 8pt, p6 6pt, p7 4pt, p8 2p

Snelste ronde in je championship class, 2pt
Minste incs in je championship class, 2pt (minimaal 75% van de winnaar in eigen klasse hebben afgelegd)
Pole position in je championship class, 1pt

Wij zullen de race resultaten de dag na de race posten!
Dit zorgt voor een leuke extra dimensie van de 2 races

@JoepW Heb even de naam gebruikt! Mooie naam voor de serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JPM85 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:38:
[...]

Cool! Jammer dat ik moet racen, anders had ik hem wel gevolgd :+
Blijft 60 dgn terug te kijken ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JPM85 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:40:
Kampioenschap Tweakers Endurance Series
Voor de 2 endurance races zullen Joeri & ik ook nog een klein kampioenschap bij gaan houden.
Dit zullen wij doen op individuele rijder, aangezien er mensen ook switchen van team tussen de 2 races.

Op basis van het race resultaat, gaan we de volgende puntentelling aanhouden voor de 2 races;
p1 25pt, p2 20pt, p3 15pt, p4 10 pt, p5 8pt, p6 6pt, p7 4pt, p8 2p

Snelste ronde in je championship class, 2pt
Minste incs in je championship class, 2pt (minimaal 75% van de winnaar in eigen klasse hebben afgelegd)
Pole position in je championship class, 1pt

Wij zullen de race resultaten de dag na de race posten!
Dit zorgt voor een leuke extra dimensie van de 2 races

@JoepW Heb even de naam gebruikt! Mooie naam voor de serie
Dat was ook de bedoeling. Ook de banner mag je gebruiken. Speciaal hiervoor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 11:23
Ben ik de enige met login problemen met iRacing?

Ik wilde even inloggen en alles klaar zetten voor de race, kan ik niet meer inloggen en is mijn account ineens niet meer active sinds de 9e blijkbaar. Heb het account al sinds 2016 met een auto renewal op mijn subscription....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHQIHAPAZ-H2HmEELuOrwMTa-sE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CGBTmlytvYexNHl606soK1xO.png?f=user_large

Ik heb altijd met Paypal betaald maar lijkt er op dat dit ineens niet meer mogelijk is en ik een creditcard moet opgeven.

Oja en verder, waar kan ik verder info vinden over de race vanavond behalve ergens verstopt in dit topic? Ik zag het niet zo snel op de GoT site terug. Of is dat nu in discord verstopt? dat moet ik ook nog installeren en uitzoeken hoe dat werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door TonCoronel op 13-02-2021 16:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
TonCoronel schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:01:
Ben ik de enige met login problemen met iRacing?

Ik wilde even inloggen en alles klaar zetten voor de race, kan ik niet meer inloggen en is mijn account ineens niet meer active sinds de 9e blijkbaar. Heb het account al sinds 2016 met een auto renewal op mijn subscription....

[Afbeelding]

Ik heb altijd met Paypal betaald maar lijkt er op dat dit ineens niet meer mogelijk is en ik een creditcard moet opgeven.

Oja en verder, waar kan ik verder info vinden over de race vanavond behalve ergens verstopt in dit topic? Ik zag het niet zo snel op de GoT site terug. Of is dat nu in discord verstopt? dat moet ik ook nog installeren en uitzoeken hoe dat werkt.
De info van de race vanavond staat in gepinde posts in dit topic. Dat is voor mij ook de makkelijkste manier om alles terug te vinden.

Info die op Discord is gedeeld, hebben Joeri en ik ook hier gedeeld, dus we blijven het netjes op beide kanalen communiceren.

Tot vanavond!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Laatst online: 20-09 11:23
Hmm nadat ik een credit card heb ingevuld kan ik nu toch weer met Paypal de renewal doen... geen idee wat daar mis is gegaan maar inloggen werkt weer gelukkig.

Ok heb via de pinned posts de meeste info wel gevonden. Persoonlijk vind ik het wat onhandig en heb je liever een site waar die info allemaal bij elkaar staat. Is door het gebruik van dit topic en Discord nu dan de website overbodig geworden? De info voor het weekly tournament staat namelijk weer wel daar, maar deze sessies weer niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Niellie41 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:47:
Dit weekend is ook de start van het NASCAR iRacing Series seizoen met (zoals in het echt) de Daytona 500.

Ik heb nu wat tijd en kan ga vanavond aan de race mee doen met de fixed NiS. Zijn er meer mensen die mee gaan doen?

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3791556.page
Ik heb al 2x de open gereden, 1e top split (SOF 4870)met nog 16 rondes te gaan in een crash daardoor 27e.

2e keer was vannacht om 3:00 en zat ik in de 2e split (SOF 5030), schade opgelopen bij een crash en daardoor geen top snelheid meer, zelfs een ronde achter gekomen maar de lucky dog, toch nog 11e geworden.
Mogelijk morgen nog de laatste race meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:21
Kan iemand mij het wachtwoord voor de race van vanavond sturen?
Eerder vandaag zag ik het nog staan in de betreffende post, maar die is inmiddels (begrijpelijk) weggehaald.

Op PB heb ik geen reactie gekregen en dat hele Discord gebeuren is helemaal nieuw voor mij, dus daar wordt ik op dit moment ook niks wijzer van.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 15:42
Richard117 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:52:
Kan iemand mij het wachtwoord voor de race van vanavond sturen?
Eerder vandaag zag ik het nog staan in de betreffende post, maar die is inmiddels (begrijpelijk) weggehaald.

Op PB heb ik geen reactie gekregen en dat hele Discord gebeuren is helemaal nieuw voor mij, dus daar wordt ik op dit moment ook niks wijzer van.
Ook ik zit even om het wachtwoord verlegen!
Ik zie jullie zo!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn stream loopt. Als ik zin heb ga ik zo ook wat switchen en leuke gevechten volgen.
https://www.twitch.tv/joepwillemsen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:58

Niellie41

[object Object]

Niellie41 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:47:
Dit weekend is ook de start van het NASCAR iRacing Series seizoen met (zoals in het echt) de Daytona 500.

Ik heb nu wat tijd en kan ga vanavond aan de race mee doen met de fixed NiS. Zijn er meer mensen die mee gaan doen?

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3791556.page
Ik heb het overleefd! P8 geworden in split 9 (SOF 3095).

De caution kwam niet altijd. Dat was heel gek. 8)7 Je had soms grote crashes, maar de caution kwam niet. Het altijd spannend als ze (meerdere keren) voor je neus tegen elkaar aan rijden. Dan komt de ervaring vanuit de Carburator Cup goed van pas. :D _/-\o_

Heel de race in de kopgroep kunnen blijven. Bij de laatste reguliere pit stop werd het heel close qua benzine. Na de eerste GWC, lag ik aan kop en kon het nog halen op benzine. Helaas kwam er een 2e GWC, waardoor ik wel naar binnen moest. Hierdoor nog 8e geworden. Heel tevreden mee.

Zo'n race op Daytona zonder cautions is wel heftig. Je bent dan heel lang achter elkaar heel geconcentreerd bezig. Je moet geconcentreerd blijven, anders gaat het heel fout.

Met maar 4 cautions is dit mijn snelste Daytona 500 ooit. Net onder de 3 uur, geloof ik.

Resultaten: https://members.iracing.c...nid=37402956&custid=64876

Ik zat ook bij Pablo "GoPro" Lopez in de split. :D Helaas had hij minder geluk.

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 13-02-2021 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ook de 2de keer vandaag gestart en als 15de gefinished. SOF 2.3
9 x een caution gehad. In de pits knalde er iemand tegen me aan en dat resulteerde in geen topsnelheid meer.

Leuke ervaring zo. De laatste duurde bijna 3,5 uur, lange zit. Maar wel echt kicken!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36

GK86

Heusinkveld Engineering

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02IqwS424-FKunCh4qUYp4cEv7M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IOh1YgvuZVJTA2JsmIzhbgt8.png?f=fotoalbum_large

Mooie race gehad mannen, thanks!

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Dit was genieten :)
Wij zaten te veel te lullen over niets en waren vergeten te pitten :+ dus van P3 / P4 naar p9.
Tnx voor het organiseren guys.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Dit ging bovenverwachting goed!! P2 geëindigd in de AM GTE. Met dank aan de organisatie en mijn team maatje @TiemenC. We hebben halverwege een bandenwissel gedaan om safe te zitten, achteraf gezien was dit niet nodig en hadden we p1 kunnen pakken. Maar goed, dat is de spreekwoordelijke koe in de kont kijken...

Tot de volgende!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53
Ik zou vanmiddag even een uurtje gaan schaatsen achter het huis, maar gezien de gezelligheid werd het ruim 5 uur en na een snelle 中国人 hap over naar het racen.
Dat is misschien niet de beste optie :+

Maar goed, van de week gaat het dooien, Spa gaat vast beter ;)
Wel goed vermaakt, het respect tussen de deelnemers was goed (y)
Paar acties die je wenkbrouwen deden bewegen, maar geen bizarre divebomb acties.

Goed georganiseerd *O*

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Shoot, mooie wedstrijd. Maar sorry voor de start heren. Dat was weliswaar een ghost contact, maar misschien zat ik er te dicht op. Balen, want er waren iederen achter P3 had er last van. Vooral @EnzoF en @SanVan die daarna niet meer echt in het veld terugkwamen.

Beeld startcrash van uit mijn pov: click

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Erg, erg genoten. Helemaal uit kunnen rijden, niet laatste geworden, niet de langzaamste op de baan. Al met al, super geslaagd van mijn kant uit.

Organisatie, bedankt!

Edit: Ow, @Yuri Kasdorp: Excuses voor de block. Ik had een brainfart en meende dat Tobias achter me zat voor positie. Zag het echt helemaal verkeerd.

[ Voor 31% gewijzigd door ZFLaSH op 13-02-2021 23:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gaaf evenement mensen!
Misschien dat ik de volgende op Spa meedoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Luckeh schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:05:
Shoot, mooie wedstrijd. Maar sorry voor de start heren. Dat was weliswaar een ghost contact, maar misschien zat ik er te dicht op. Balen, want er waren iederen achter P3 had er last van. Vooral @EnzoF en @SanVan die daarna niet meer echt in het veld terugkwamen.

Beeld startcrash van uit mijn pov: click
Ja jammer man, het gebeurde vlak voor mijn neus. Kon het onmogelijk nog ontwijken, daarna een tik van achter en toen was het over. Uithuilen, direct pitten en verder gaan. Daardoor de race met ongeveer 45" achterstand begonnen en hem vervolgens nog naar P8 gereden. Zonder T1 incident had ik denk ik kunnen vechten om P5. Ach, uiteindelijk echt een super leuke race gehad. Vanwege mijn strategie weinig gevechten op de baan maar dat mag de pret niet drukken.

Geslaagd event. Nu nog even aan de start oefenen :D (en de baantemperatuur)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

laforte schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:01:
Dit ging bovenverwachting goed!! P2 geëindigd in de AM GTE. Met dank aan de organisatie en mijn team maatje @TiemenC. We hebben halverwege een bandenwissel gedaan om safe te zitten, achteraf gezien was dit niet nodig en hadden we p1 kunnen pakken. Maar goed, dat is de spreekwoordelijke koe in de kont kijken...

Tot de volgende!
Right back to you @laforte. We hebben toch wat uurtjes in de voorbereiding gestoken en dan is het fijn dat de strategie goed uitpakt :).

Door het warme asfalt inderdaad toch de conservatieve optie gekozen (bandenwissel), maar zeker superblij met P2 *O*

Super eerste ervaring met endurance. Komt toch behoorlijk wat bij kijken wat het extra interessant maakt. Ook voelde ik de druk om de Q niet te verpesten voor mijn teamgenoot. Dit ging gelukkig nog redelijk.

In het begin vond ik het wel wat lastig ook met de snelle LMP2 mannen. Sommige besloten bij de Curva di Lesmo een paar keer in mijn remzone om alsnog voor de inhaalactie te gaan waardoor ik geen keus had en de offtrack te pakken. Gelukkig kwam het de rest van de race niet meer voor.
raymondw schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:03:
Ik zou vanmiddag even een uurtje gaan schaatsen achter het huis, maar gezien de gezelligheid werd het ruim 5 uur en na een snelle 中国人 hap over naar het racen.
Dat is misschien niet de beste optie :+

Maar goed, van de week gaat het dooien, Spa gaat vast beter ;)
Wel goed vermaakt, het respect tussen de deelnemers was goed (y)
Paar acties die je wenkbrouwen deden bewegen, maar geen bizarre divebomb acties.

Goed georganiseerd *O*
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste 2/3 ronden mijn wenkbrouwen af en toe optrok in jou buurt. Vond het erg wild voor een 2uur en 40 minuten durende race. In lap 3 had je er bijna eigenhandig voor gezorgd dat voor beide teams de race er op zat (zie onder). Ik was er even behoorlijk pissig over. Ik rem daar 'gewoon' rond het 150 meter bordje en was gefocused op de entry van de chicane. Ik zag je verrem actie te laat en kwam daardoor ook weer terug op je pad voor ik er erg in had, maar je was gewoon te laat. Daarna moest ik de volledige eerste stint met flink wat minder top speed rijden.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:21
Dat was een leuke race. Helaas niet met het gewenste resultaat. In de 1e bocht in de opstopping gestaan, toen ik eenmaal weg kon zat ik vol tussen de GT's. Dus even voorzichtig gedaan om daar weer tussen uit te komen. Daarna mijn eigen tempo kunnen rijden. Tot in mijn 2e stint mijn pc volledig uitvalt. Voor ik weer opgestart was had ik 2 of 3 ronden achterstand. Vanaf dat moment eigenlijk kansloos en volledig afhankelijk van fouten bij anderen. Die kwamen niet echt dus uiteindelijk als laatste LMP2 over de finish gekomen.

Erg zonde, want met mijn racepace zat het eigenlijk wel goed. Afgezien van wat offtracks hier en daar vrijwel foutloos gereden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Eindelijk :) :) :) Na een dramatische reeks van races in de Fixed Ferrari, waarbij mijn SR van 3.90 naar iets boven de 2 gedoken was, eindelijk mijn B license weten te behalen dank een reeks van recovery races in the Caddy op de Ring, een Caddy race op Road Atlanta en nu een Skippie race op Bathurst (van P15 naar P8 met een 2x, waarbij ik echt super conservatief gereden heb....).

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jjR4G8k4/B-license.png

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 06:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Mijn eerste endurance ervaring liep wat anders dan gepland! Ik zou met @Ernsthx een team vormen maar bij het joinen maakte ik een fout waardoor we beide als individu op de server zaten. Overigens wel erg jammer dat je dit niet meer kunt herstellen...

Toen stond ik dus ineens voor de keuze niet mee doen of alleen mee doen en kijken hoe ver ik kom. Aangezien ik wel de nodige tijd aan voorbereiding had besteed toch maar besloten om wel mee te doen en kijken waar het schip zou stranden.

Kwalificatie ging wel lekker en mocht uiteindelijk als P3 in de AM LMP2 klasse starten. Maar helaas kwam ik ongelukkig uit bij het incident in ronde 1 waardoor ik direct aan een inhaalrace mocht beginnen waarbij ik midden in het GTE veld terecht kwam. Dit mijn eerste race in een LMP2 en überhaupt multiclass waarbij ik in de snelste auto reed dus dat bracht wel even wat spanning met zich mee. Maar uiteindelijk mijn ritme gevonden en kon een aardig tempo rijden en haalde verschillende LMP2 op de baan weer in.

Helaas in het midden van de race wat problemen gehad. Tijdens mijn pitstop voor banden en fuel werd mijn brandstof niet gevuld waardoor ik diverse plaatsen verloor. Ongeveer 10 ronde later verloor ik de auto bij variante ascari en zat vast in de muur waardoor ik een tow moest pakken van 1,5 min. Daardoor was mijn strijd voor een top 5 binnen de AM LMP2 klasse wel bekeken.

Maar op het eind van de race slopen er door concentratie en slechtere banden toch wat foutjes in waardoor ik me een aantal keer verremde en @Ernsthx zag naderen. Mijn doel werd uiteindelijk om voor hem te eindigen en dat leek ook te gaan lukken. Maar in de ene laatste ronde breekt mijn achterkant uit en was ik hem kwijt waardoor hij er langs kon. Maar uiteindelijk als 7e AM LMP2 over de finish.

Mijn 1e race in een LMP2 en eerste race langer dan 60 min, dus mag zeker niet ontevreden zijn met het resultaat. Was een mooie ervaring al had er zonder die tow waarschijnlijk een top 5 in gezeten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
[b]Doubleoz in "iRacing 2016-2021"
Kwalificatie ging wel lekker en mocht uiteindelijk als P3 in de AM LMP2 klasse starten. Maar helaas kwam ik ongelukkig uit bij het incident in ronde 1 waardoor ik direct aan een inhaalrace mocht beginnen waarbij ik midden in het GTE veld terecht kwam.
Dat was jammer inderdaad. Qua pace hadden we anders prima strijd gehad om de 3e plek met jou en Jasper.

Wij hadden slechte quali gezet. Er ging wat fout in de laatste bocht waardoor we niet op plek 7 maar 12-13 ergens uitkwamen. Achteraf een geluk bij een ongeluk, anders zaten we vol in de start crash.

Het was overigens erg leuk om die AM klasse te hebben. Daardoor was er toch wat extra spanning in de race, ondanks dat we overall zo rond plek 10 reden.

Ik weet niet wie de server trouwens instelt, maar wellicht is het goed om volgende keer bij server instelling het zo in te stellen dat LMP's die niet kwalificeren achterin bij de LMP's starten. Nu moesten 3 LMP's starten achter GTE veld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Voor mij was het een hele bijzondere ervaring gisteravond .Door het heerlijke weer en ijs op de sloot niks aan voorbereiding gedaan , van de week ook te druk geweest daarvoor .Gisteren redelijk laat de practice gejoined wat hopeloos fout liep aangezien op een of andere manier in plaats van de LMP de Ferrari mijn auto was .Hele practice geprobeerd dit nog te wijzigen en is uiteraard niet mogelijk , ook niet met nieuw team aanmaken.Race gejoined zonder practice , standaard high downforce set-up met volle tank gaf failure aan en moest ik iets aan de vering voor doen .Auto was niet mee te rijden en ik was slechts 7 seconden verwijderd van de snelle mannen in de Gte's , dus zeer royaal de langzaamste van het hele veld.Na diverse uitstapjes en verremmingen stopte in ronde 18 of 19 mijn oculus ermee en gaf de melding display port not connected :( en was ik er echt klaar mee dus _O- .Gelukkig niet in ronde 16 in de Ascari heren !!! _O- _O- _O-
Daarna de boel herstart en even de Stream van Joep gekeken en toen maar van ellende een Vrs sprint meegepakt
Heb me ingeschreven voor de endurance voor volgend weekeinde , kijken of het dan wel mag lukken :X :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Aanvulling / vraagje aan de Ferrari rijders , ik kwam nergens verder als de 5e versnelling ?? of hoort dit bij de auto ? Waarschijnlijk set-up dingetje gok ik zo.Vraag ik me af , niet dat ik ooit nog een endurance in de Ferrari op Monza ga doen of zo maar wil het wel graag weten . ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 18-09 17:05
Imac2011 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:34:
Aanvulling / vraagje aan de Ferrari rijders , ik kwam nergens verder als de 5e versnelling ?? of hoort dit bij de auto ? Waarschijnlijk set-up dingetje gok ik zo.Vraag ik me af , niet dat ik ooit nog een endurance in de Ferrari op Monza ga doen of zo maar wil het wel graag weten . ;)
Zal wel aan de setup gelegen hebben want zelfs ik als langzame AM rijder haalde de 6de versnelling in de paar rondjes die ik heb kunnen rijden.
Mijn PC vond het nodig om zichzelf te rebooten, want het was schijnbaar tijd voor een windows update 8)7
Windows 10 blijft rare dingen doen met zijn update proces, ondanks het instellen van tijden waarin het mag.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

Gister ook mijn eerste endurance race gehad wat een gave ervaring! Niet heel veel geoefend van de week ivm slechte weer op de weg s'avonds niet echt zin meer! Voor de race besloten niet teveel risico's te nemen en de race uit willen rijden, moest in het begin erg wennen aan de lmp's die aan alle kanten voorbij kwamen vliegen)), verder een nette race gereden volgens mij op 1 fout na midden in de race op Bob/Jim ik remde te laat maar gelukkig zag Bob mij aankomen en liet ruimte ,sorry daarvoor! Einde van de race werd het wel lastiger concentratie vast te houden en moet zeggen dat ik toch echt wel moe was! Race uitgereden middenmoot amateurs, gaf me heel veel voldoening en zeker voor herhaling vatbaar! Bedankt mannen voor deze mooie ervaring!!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Jij dacht Monza, “Temple of Speed”, laat ik eens een high downforce setup pakken.
Geen idee wat je gearing was, maar kan mij niet voorstellen dat je dan ook niet in de 6e versnelling komt.

Misschien is het wel verstandig voortaan iets meer tijd en rust nemen alvorens aan een race te beginnen. Soms is het beter om er gewoon voor kiezen om er een te skippen als alles zo in het 100 loopt, want het was een redelijke road block die oranje Ferrari.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

JPM85 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:20:
[...]

Jij dacht Monza, “Temple of Speed”, laat ik eens een high downforce setup pakken.
Geen idee wat je gearing was, maar kan mij niet voorstellen dat je dan ook niet in de 6e versnelling komt.

Misschien is het wel verstandig voortaan iets meer tijd en rust nemen alvorens aan een race te beginnen. Soms is het beter om er gewoon voor kiezen om er een te skippen als alles zo in het 100 loopt, want het was een redelijke road block die oranje Ferrari.
Ja heeeel vreemd maar ik had ook totaal geen top speed...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2sro9drSCHKGrSG3nHeELkEqtVs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SbGMp4kNB35XH5zfdUrnYxOk.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
[...]

Oh ??Bijzonder , road block ?? En dat in de 18 rondjes die ik rondtufte ? Geloof niet dat ik elke ronde gelapt ben door hele veld ? en ook niemand gehoord of gemerkt dat ik in de weg reed of rare acties deed ? Goed dat mijn oculus ermee stopte dan ! En qua set-up , heb nog wel gevraagd of iemand er 1 had , maar kreeg geen respons jammer genoeg .
Geloof niet dat ik iemand zijn race verpest heb ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

[...]

Als jij moeite had met Robin in te halen moet je misschien eens naar je eigen rijstijl kijken 8)7

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JPM85
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_v_FrBBO7HYqXudW1J6SknF0HJ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/votXYUE8FvSl1bidX5wQfMoc.png?f=user_large
UITSLAG TWEAKERS ENDURANCE SERIES - RACE1
Allereerst vanuit @joeristein en mij, ontzettend bedankt naar iedereen die heeft deelgenomen aan race1 op Monza. Ondanks een kleine openingscrash in de LMP klasse, was het een leuke race voor iedereen aan de berichten te zien.

Hierbij de link naar de standings. https://tinyurl.com/1qdn10n3

Race2 is aankomende zaterdag op Spa. Op dit moment staan er 28 teams ingeschreven, dus er kunnen er nog wel een paar bij!

Inschrijven -> https://forms.gle/Te34jGLwjewbfapeA
Overzicht inschrijvingen:
https://docs.google.com/s...HYQTU/edit#gid=1327837261

[ Voor 12% gewijzigd door JPM85 op 14-02-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Ik vrees/gok dat je misschien wat in de war was met de termen 'high top speed' en 'low downforce?'

High downforce heeft namelijk low top speed als gevolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
TiemenC schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:21:
[...]

Ik vrees/gok dat je misschien wat in de war was met de termen 'high top speed' en 'low downforce?'

High downforce heeft namelijk low top speed als gevolg.
Hey Tiemen ,

heb me niet vergist hoor , had geen endurance set-up , en heb maar wat gepakt .Had nog gevraagd of er een set-up was , maar geen respons , maakt niet uit.Verder was het zowiezo niet de bedoeling om met een Gte te rijden maar was de Lmp de bedoeling.Totaal onvoorbereid dus bij voorbaat kansloze race .Volgende week nieuwe poging ;) 8)
Ben erg benieuwd hoe het is om zo lang te racen aan een stuk door.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Imac2011 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Hey Tiemen ,

heb me niet vergist hoor , had geen endurance set-up , en heb maar wat gepakt .Had nog gevraagd of er een set-up was , maar geen respons , maakt niet uit.Verder was het zowiezo niet de bedoeling om met een Gte te rijden maar was de Lmp de bedoeling.Totaal onvoorbereid dus bij voorbaat kansloze race .Volgende week nieuwe poging ;) 8)
Allright :) het feit dat je high downforce setup had gepakt verklaard waarschijnlijk waarom je dus geen 6e versnelling haalde.

Ik denk als je je focust op lekker constant rijden je op Spa veel gaat leren. Die tijden komen vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Imac2011 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Hey Tiemen ,

Goed dat je je niet hebt vergist! Waarom koos je voor de high downforce set up?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Beltoni schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:38:
[...]

Goed dat je je niet hebt vergist! Waarom koos je voor de high downforce set up?
Gewoon in de haast om toch mee te doen de verkeerde gepakt , totaal niet bij nagedacht dus , gewoon dommigheid weer eens . 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Nou, de eerste VRS sprint race zit er op, 14e met 4 inc points wegens eigen domme fouten maar gelukkig niemand in de weg gereden of van de baan af gerost. Maar damn wat heb ik nog een hoop tijd te winnen, ik kom gewoon 3,5 seconde te kort op de snelsten... ik dacht dat een 1.35 best redelijk was op Oulton Park maar er zijn mensen die hem gewoon steady op 1.32 rond rammen :+

Anyway, de Merc is op zich goed te rijden en met de eerste race achter de kiezen durf ik misschien ook eens aan te gaan haken op de Tweakers avondjes.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
R2D2 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 23:32:
Nou, de eerste VRS sprint race zit er op, 14e met 4 inc points wegens eigen domme fouten maar gelukkig niemand in de weg gereden of van de baan af gerost. Maar damn wat heb ik nog een hoop tijd te winnen, ik kom gewoon 3,5 seconde te kort op de snelsten... ik dacht dat een 1.35 best redelijk was op Oulton Park maar er zijn mensen die hem gewoon steady op 1.32 rond rammen :+

Anyway, de Merc is op zich goed te rijden en met de eerste race achter de kiezen durf ik misschien ook eens aan te gaan haken op de Tweakers avondjes.
De Merc is een fijne auto om mee te starten in de GT3 maar over het algemeen is het niet de snelste auto over een volledige ronde. Maar als je nog maar zo kort speelt dan is dat geen probleem want je gaat geen 3.5 sec. winnen door een andere auto te kiezen. Maar focus je eerst op de rijders in je split en ook specifiek de andere Merc. rijders voordat je naar de top tijden gaat kijken. De snelste Mercedes rijder in je split rijdt een 1.34 en dat is toch iets anders dan een 1.32.

Daarnaast het positieve nieuws dat er nog meer dan genoeg ruimte is voor verbetering:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

TL;DW: verstand op 0 en gaan met die banaan. Iedereen maakt een keer een fout. Kijk niet naar je SR of iRating. Rijden en plezier hebben. Daarom doen we deze hobby.

[ Voor 37% gewijzigd door Niellie41 op 15-02-2021 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Doubleoz schreef op maandag 15 februari 2021 @ 08:00:
[...]

De Merc is een fijne auto om mee te starten in de GT3 maar over het algemeen is het niet de snelste auto over een volledige ronde. Maar als je nog maar zo kort speelt dan is dat geen probleem want je gaat geen 3.5 sec. winnen door een andere auto te kiezen. Maar focus je eerst op de rijders in je split en ook specifiek de andere Merc. rijders voordat je naar de top tijden gaat kijken. De snelste Mercedes rijder in je split rijdt een 1.34 en dat is toch iets anders dan een 1.32.

Daarnaast het positieve nieuws dat er nog meer dan genoeg ruimte is voor verbetering:)
Heb je een punt, zie alleen net dat mijn 1:35 niet in de race was maar in de practice. In de race vond ik het toch lastig om een constant tempo te vinden, gestart vanuit de pit straat en dan zijn die eerste ronden toch een beetje zoeken naar grip om 1 of andere reden, beetje om de crashes heen rijden om vervolgens aan de kant te moeten voor de snelle mensen.

Komende weken maar eens wat meters maken met de Merc, zag dat er dinsdag ook weer onderhoud gepland staat bij iRacing dus misschien dan even de Audi proberen om te zien wat die doet. De Merc is soms wat "tail happy" waardoor ik gister aardig wat bochten dwars door kwam... ziet er misschien leuk uit, snel is het zeker niet :P

Daarna nog even een race gedaan in de MX5 maar wat voelt dat dan traaaaaaaaag. Had de FFB settings / profiel van de GT3 nog in de DD2 staan dus heel fijn reed het niet dus vanavond ook maar eens wat extra profielen maken in Fanalab. F1 2020 en ACC heb ik niet meer aangeraakt sinds ik iRacing heb geïnstalleerd dus ruimte zat voor wat extra iRacing profielen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

hehe mooi, het stukje van 4m50 herken ik mezelf ook wel wat in sinds ik iRacing weer even serieus op had gepakt in 2012 ofzo. Met een andere mindset heb ik tegenwoordig veel meer plezier in de official races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
R2D2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:21:
[...]

Heb je een punt, zie alleen net dat mijn 1:35 niet in de race was maar in de practice. In de race vond ik het toch lastig om een constant tempo te vinden, gestart vanuit de pit straat en dan zijn die eerste ronden toch een beetje zoeken naar grip om 1 of andere reden, beetje om de crashes heen rijden om vervolgens aan de kant te moeten voor de snelle mensen.

Komende weken maar eens wat meters maken met de Merc, zag dat er dinsdag ook weer onderhoud gepland staat bij iRacing dus misschien dan even de Audi proberen om te zien wat die doet. De Merc is soms wat "tail happy" waardoor ik gister aardig wat bochten dwars door kwam... ziet er misschien leuk uit, snel is het zeker niet :P

Daarna nog even een race gedaan in de MX5 maar wat voelt dat dan traaaaaaaaag. Had de FFB settings / profiel van de GT3 nog in de DD2 staan dus heel fijn reed het niet dus vanavond ook maar eens wat extra profielen maken in Fanalab. F1 2020 en ACC heb ik niet meer aangeraakt sinds ik iRacing heb geïnstalleerd dus ruimte zat voor wat extra iRacing profielen ;)
Als je mij persoonlijk vraagt is de Audi de lastigste GT3 om in te rijden dus ik zou eerst naar een alternatief kijken, bijvoorbeeld de Ferrari GT3. Daar zijn ook iedere half uur fixed races van dus dan heb je veel gelegenheid om ervaring op te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
Doubleoz schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:04:
[...]

Als je mij persoonlijk vraagt is de Audi de lastigste GT3 om in te rijden dus ik zou eerst naar een alternatief kijken, bijvoorbeeld de Ferrari GT3. Daar zijn ook iedere half uur fixed races van dus dan heb je veel gelegenheid om ervaring op te doen.
"tail happy".... Dan moet je zoals @Doubleoz zegt zeker niet voor de Audi gaan, die is het meest tail happy van alle GT3's. Hou er wel rekening mee dat op Oulton Park er een paar bochten zijn waar de achterkant los komt en iedere GT3 tail happy zal zijn. Zeker de laatste bocht is het opletten wanneer je weer op het gas gaat.

Zou aanraden om de Merc eerst nog op een ander circuit te proberen, het is namelijk wel de meest stabiele van alle GT3's. Als je van onderstuur houdt kan je de BMW proberen (die vond ik erg ondersturend, maar kan aan mij liggen). Zoals gezegd, de Ferrari is ook een goede keus.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Oh maar voorlopig blijf ik ook lekker in de Merc rond tuffen, de snelheid om voorin mee te rijden heb ik toch nog niet en met "gewoon je rondjes draaien zonder hem met schade ergens bovenop te parkeren" kom je best een heel eind mee, ik starte gister vanuit de pits (en ook alle andere in de pits eerst weg laten rijden) en werd toch nog 14e zonder ook maar 1 iemand ingehaald te hebben op de baan (naja op volle snelheid dan, er waren er genoeg die hem naast de baan parkeerden).

En de bochten waar het mis ging waren inderdaad de laatste bocht wanneer praktisch alle snelheid er uit is en ik te snel vol op het gas ging + de hele snelle tweede tweede bocht waar je heel iets moet liften maar als je dat dan weer teveel doet de achterkant ook graag de voorkant voorbij wil.

Laatste races van het seizoen maar eens kijken hoe het verder gaat met de Merc en als het een beetje mee valt het volgende seizoen VRS sprint maar eens helemaal mee rijden. Twijfelde eerst nog tussen IMSA en VRS sprint maar een mixed class met LMP wagens er tussen lijkt me helemaal niet bevorderlijk voor de focus in combinatie met de weinige ervaring die ik heb dus VRS sprint it is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHSUOfJthftBrwkZ6QZYX6if2uA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qSWo8C1U5kEsaUPswCZvROhh.png?f=user_large

Voor de mensen die vandaag willen oefenen voor Spa.
Datum is gezet op 1 maart omdat 20 feb niet beschikbaar was. De Joeri's weten hiervan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutral
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ben vrij nieuw met iracing, en simracing over het algemeen. Dus iracing is ook de eerste game waar ik geen racing line gebruik, en ook nooit aan heb gezet. verder alleen F1 2020 gespeeld (met racing line)

MX5 mee begonnen (en in 3 races naar klasse D). Maar ik vond hem niet echt lekker rijden en ik was echt traag.
Dus ik ben geswitched naar de ferrari in de fixed races, het vinden van de racelijn kost me best wel wat tijd, de laatste 3 weken merk ik wel dat het steeds beter gaat, het is erg leuk om van constant spinnen, sneller gaan door het aanvoelen van hoe de auto beweegt.
Op tsukuba heb ik deze week al een rondje of 250 gedaan.
Was wat tricky in het begin, maar ik zit nu op de 1390 irating en ik kan rond de 54.7 rijden in de race.
Morgen weer oefenen voor de volgende track :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:23
De Merc GT3 is dit seizoen qua snelheid echt in het nadeel, in 2020S4 kon ie nog lekker meekomen maar dit seizoen is het echt om te huilen. Op Road America kon ik nog zo'n goede run uit bocht 3 hebben, op het rechte stuk kwam ik er zelfs met slipstream niet voorbij. Sindsdien rijd ik voornamelijk met de BMW, je moet inderdaad wel een beetje van onderstuur houden, de Merc is al erg wat dat betreft maar de BMW is de overtreffende trap. Soms vraag je je vertwijfeld af of dat ding eigenlijk wel gemaakt is om de bocht om te gaan.

Oulton Park is een extreem technisch baantje, daar gaat het echt om netjes de juiste lijn te rijden. Sowieso moet je de GT3 niet te veel op zijn donder geven: op tijd remmen en vanaf de apex vol op het gas. Het helpt weinig om laat en hard te remmen, die 0,05 die je daar wint geef je in de rest van de bocht weer weg. Staar je niet dood op de 1,31's die er worden gereden, je hebt nu eenmaal altijd baas boven baas. Ik reed zelf afgelopen weekend rond de 1,33,5 en kwam in de 4e split in de top-3.

IMSA ben ik definitief op afgeknapt, in de splits waar ik traditioneel in terecht kom zit het vol met rijders die van de MX5 direkt in de LMP2 stappen. Deze week me er toch aan gewaagd als oefening voor de GoT Endurance en had na 3 bochten 12x te pakken. Diverse LMP2's in bocht 1 gespind en natuurlijk moet dan het hele GTE veld voor de eerste Lesmo weer ingehaald worden. Het mooiste is nog de verontwaardiging van deze heren op de voicechat als ze vol op een GTE knallen omdat ze a) geen rempunten in kunnen schatten en b) menen dat de LMP2 altijd het recht op de racelijn heeft. Er zou toch echt een systeem moeten komen waarbij niet alleen de licentie maar ook de ervaring bepaald wie in welke auto kan en mag starten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Even een update over de BoP voor aankomende zaterdag. Mijn rig ligt al 2 dagen uit elkaar ivm upgrade naar triples. Hierdoor hebben we nog geen test kunnen doen. Aankomende woensdag zullen we de BoP bekend gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Hele leuke race vandaag, super clean. Had ik niet echt verwacht met deze combi.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Hoogie2004 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:10:
Hey Frank , bevallen de pedalen nog een beetje ?
Totaal niet in de gaten gehad dat je meereed vanavond :z

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:10:
Ik ben wel positief verrast hoe goed het gaat dit seizoen in de Porsche. Tuurlijk vinden er incidenten plaats en ook af en toe schrikbarende maar er zijn al veel mooie races gereden. Daarnaast haal ik persoonlijk ook wel erg veel voldoening uit de Porsche dus zou maar zo kunnen zijn dat ik er nog een seizoen achteraan plak.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Imac2011 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:42:
[...]

Hey Frank , bevallen de pedalen nog een beetje ?
Totaal niet in de gaten gehad dat je meereed vanavond :z
Haha, ja hoor, bevallen prima :)
Ik was na een foutje nog op je aan het jagen in race 2, maar jij pitte veel eerder, en toen ik gepit was, lag je ineens 10 seconden achter me (neem aan dat jij ook een foutje hebt gemaakt na je pitstop).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Race 2 kreeg ik het stuur niet meer rond. Bocht 1 compleet verremt een toen vond ik het wel even genoeg. Te hard getraind gisteren. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

VRS GT3 Sprint op Sebring - ik moet toch weer even wennen aan de 488. Laatste keer dat ik op Sebring reed was in de Radical en die gaat wel een beetje harder door de bochten heen :) Ik kan mij niet heugen GT3s op Sebring gereden te hebben (wel Group C endurance races in rF2) ... is dit een medium or high downforce track voor de 488 GT3? Met low downforce kom ik niet lekker de bochten door, vooral Sunset werd erg lastig. Heeft er iemand suggesties?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Sebring beschouw ik altijd als high downforce, het enige rechte stukje is niet lang genoeg om het verschil in downforce goed te maken. Sebring is zo bumpy dat je op die track een zo stabiel mogelijke auto wilt imo, je bent al genoeg aan het vechten met de baan zelf.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Release notes van van patch 5 vandaag.

Wie o wie weet wat contingency decals zijn?
2021 Season 1 Patch 5 - Release Notes [2021.02.12.01]
This Patch contains some updates and fixes for the 2021 Season 1 Release.

iRACING:

Status Page

- A brand new System Status page has been added for iRacing!

- - https://status.iracing.com

- This web page details the live status of a variety of iRacing's services and servers, allowing you to check-up on our online status at any time.

- - Click on any status report box to get a detailed timeline of that service's performance for the past hour.

- Any current system-wide notifications will be displayed at the top of the page; such as planned maintenance, downtime, or a severe issue we need our Members to know about.

- This web page can be accessed at any time from any device, and is designed to keep you informed.

iRACING UI: (5.06.04)

General

- Fixed a rare issue where the iRacing UI could take the operating system's focus when the connection to the iRacing servers was suddenly severed due to an authentication issue.

- Fixed an issue where the iRacing UI could visually lock-up if it was opened from Membersite when it was already open.

Hosted Racing

- A new Session type, Warm-Up, may now be selected with some event types!

- - A Warm-Up Session precedes a Race Session, and gives drivers, teammates, broadcasters, and race officials some extra free-form time before the big event starts.

- - A Warm-Up Session may be used in Hosted Sessions that contain both a Practice and Qualify Session.

- - When selected, this new Session type includes a time duration slider and an input field for the new Warm-Up period, as well as the ability to set Track State and Time of Day parameters.

MEMBERSITE:

General

- Fixed an issue where opting out of email settings was not being saved correctly.

Hosted Racing

- A new Session type, Warm-Up, may now be selected with some event types!

- - See above for more information.

SIMULATION:

Race Servers

- While a Race Server is creating splits and sessions for an event, no new registrations will be allowed for that event. This process occurs when the window for registering for an event as a participant closes. This is particularly helpful for large-scale special events and team events where dozens of splits and sessions are being created at the same time. Stopping new registrations will reduce the load on the scheduler. Further registration and joining of the sessions, for spotting, spectating, etc., will be allowed again after the sessions have been fully created and launched.

- - This change has no effect on members who register for an event before the splits and sessions are created.

CARS:

Dallara IR18

- Audio levels for the limiter have been increased to 12300 RPM.

McLaren MP4-12C GT3

- 2021 Season 1 BoP Adjustment: Fuel consumption rate has been reduced slightly.

NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1

- Contingency decals have been updated for the 2021 Season.

NASCAR Cup Series Ford Mustang

NASCAR Cup Series Toyota Camry

NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado

- NASCAR branding has been updated for the 2021 Season.

NASCAR Gander Outdoors Ford F150

NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
CUPCAKESENSE schreef op maandag 15 februari 2021 @ 19:17:
[Afbeelding]

Voor de mensen die vandaag willen oefenen voor Spa.
Datum is gezet op 1 maart omdat 20 feb niet beschikbaar was. De Joeri's weten hiervan.
Wel even rekening houden dan de race deels donker is.
Heb zelf getest in licht (16.00) en donker (19.30), vooral busstop en T1 zijn lastig in het donker :o
Zal een leuke race worden d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Luckeh schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:26:
Release notes van van patch 5 vandaag.

Wie o wie weet wat contingency decals zijn?

[...]
Dat zijn de verplichte stickers die vanuit de organisatie worden opgelegd.

Bij Le Mans, bijv, zijn dat de stickers van de startnummers. Stickers met P1, P2, PRO of AM.

Het kunnen ook verplichte sponsors zijn.

In NASCAR zijn dat o.a. De stickers achter het voorwiel.
Afbeeldingslocatie: https://media.closetnascarfan.com/2015/04/maxwell-house-15.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 16-02-2021 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Hoogie2004 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 07:47:
[...]

Haha, ja hoor, bevallen prima :)
Ik was na een foutje nog op je aan het jagen in race 2, maar jij pitte veel eerder, en toen ik gepit was, lag je ineens 10 seconden achter me (neem aan dat jij ook een foutje hebt gemaakt na je pitstop).
Haha , ik heb wel een glijertje gehad inderdaad .Moest helaas een 40 sec penalty doen ivm speeding in pitlane ;( was schijnbaar net een haartje te snel met pitlimiter eraf gooien, dus de race was weer kansloos _O- en reed tot dat moment top 10 mede door weinig deelnemers en de vele uitstapjes , jammer , maar verder lekker gereden . :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanavond weer een Virtual Oval race. We rijden deze race op Homestead.

Pit entry kan nog wel een dingetje worden. 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Niellie41 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 07:43:
Vanavond weer een Virtual Oval race. We rijden deze race op Homestead.

Pit entry kan nog wel een dingetje worden. 😅
[Video: Pit entry practice]
ow, dus we hoeven niet de pit lane entry aan de binnenkant van bocht 3 en 4 te pakken. Gelukkig kom ik er dan nu achter :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yannic92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Mr.Conroe schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:12:
IMSA ben ik definitief op afgeknapt, in de splits waar ik traditioneel in terecht kom zit het vol met rijders die van de MX5 direkt in de LMP2 stappen. Deze week me er toch aan gewaagd als oefening voor de GoT Endurance en had na 3 bochten 12x te pakken. Diverse LMP2's in bocht 1 gespind en natuurlijk moet dan het hele GTE veld voor de eerste Lesmo weer ingehaald worden. Het mooiste is nog de verontwaardiging van deze heren op de voicechat als ze vol op een GTE knallen omdat ze a) geen rempunten in kunnen schatten en b) menen dat de LMP2 altijd het recht op de racelijn heeft. Er zou toch echt een systeem moeten komen waarbij niet alleen de licentie maar ook de ervaring bepaald wie in welke auto kan en mag starten.
Op IMSA ben ik ook behoorlijk afgeknapt. Vond dat echt hele leuke serie met de BMW GTE. Sinds die LMP2 erin zitten is het een drama. Ook de hogere splits geven echt geen verbetering helaas. Nu lekker met VRS sprint series bezig.

iRacing Profiel | YouTube kanaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Voor degene die nog een avondje willen oefenen voor de endurance race a.s. zaterdag, ik heb een hosted sessie (nog zonder bop) opgezet. Hosted sessie "The Apex Missers endurance practice" gaat om 20:00 online tot 22:00 uur. :) Wachtwoord is; "jemoeder". :)

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JPM85
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/tes_banner.png

Hierbij de BoP voor aankomende zaterdag:

BMW M8 GTE
Weight Penalty: 0 kg
Power Reduction: 0%
Fuel Limit: 80%

Chevrolet Corvette C8.R GTE
Weight Penalty: 0 kg

Ferrari 488 GTE
Weight Penalty: +15 kg
Power Reduction: 1%
Fuel Limit: 79%

Porsche 911 RSR
Weight Penalty: +5 kg

Ford GTE
Weight Penalty: +5 kg

[ Voor 7% gewijzigd door JPM85 op 17-02-2021 22:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Gisteravond erg gave race gereden samen met @B Tender in de Porsche GT3 cup waarbij we van start tot finish bij elkaar hebben gereden. Het gebruik van Discord tijdens de race was voor ons echt wel een toegevoegde waarde. Naast dat het gezellig was, konden we hierdoor ook samenwerken wat het resultaat ten goede is gekomen.

Na beide onze kwalificatie te hebben verprutst bij opkomen start - finish mochten we starten als 15 (Stijn) en 19e. Met de start had ik al snel enkele plekken te pakken waardoor ik direct op de staart zat van Stijn. Ronde na ronde volgde en met name door fouten van anderen klommen we mooi op in de ranking. In de ene laatste ronde verloor ik nog een plek maar die kon ik gelukkig weer goed maken in de chicane van de laatste ronde waardoor we als 7e (Stijn) en 8e over de finish kwamen. Beide waren we erg blij met het resultaat gezien onze startpositie en het feit dat we als car number 17 & 18 in de 2e split zaten. Top race!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
Niets aan toe te voegen! Was een heerlijk raceje inderdaad en de onderlinge communicatie heeft ons allebei geholpen daarbij :)

Edit: en een gezonde dosis geduld. Het zag er vrij onrustig uit voorin het treintje, in zekere zin was 't wachtten tot dat fout ging..

[ Voor 35% gewijzigd door B Tender op 18-02-2021 08:17 ]

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
B Tender schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:16:
Niets aan toe te voegen! Was een heerlijk raceje inderdaad en de onderlinge communicatie heeft ons allebei geholpen daarbij :)

Edit: en een gezonde dosis geduld. Het zag er vrij onrustig uit voorin het treintje, in zekere zin was 't wachtten tot dat fout ging..
Mee eens, waarbij Discord wel hielp om te laten weten dat we ons niet met het treintje gingen bemoeien wat zich uiteindelijk resulteerde in een stijging van 3 plekken in 1 bocht 8)

iRacing Profiel

• R2D2
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:04:
Sebring beschouw ik altijd als high downforce, het enige rechte stukje is niet lang genoeg om het verschil in downforce goed te maken. Sebring is zo bumpy dat je op die track een zo stabiel mogelijke auto wilt imo, je bent al genoeg aan het vechten met de baan zelf.
Ik ben gisteren halverwege tijdens een VRS sprint race afgehaakt. Ik vind het gewoon echt een waardeloze baan om te rijden met een GT3 wagen met al die hobbels.

Van de week toen de test server "up" was wat rondjes gedaan op Sebring in de 911 RSR, Dallara P217 en de Porsche 919, zonder al teveel problemen lekker rondjes kunnen rijden met die wagens zonder vaak in de rondte te gaan terwijl ik die auto's nog nooit gereden had (alleen de 919 die nog wel eens een lockup wilde hebben in bocht 2 en dan gaat ie gewoon echt geen bocht meer om). Maar met de AMG GT3 sta ik om één of andere reden om de haverklap achterstevoren.Het lijkt het wel of je op iedere hobbel gelanceerd word met die Merc.

Straks de Ferrari maar eens aanschaffen, volgens velen zou de Merc de ideale auto moeten zijn om in te stappen... het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik kan er niet echt een lekker gevoel mee krijgen dus eens kijken of de Ferrari me beter ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door R2D2 op 18-02-2021 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
R2D2 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:30:
[...]
Ik ben gisteren halverwege tijdens een VRS sprint race afgehaakt. Ik vind het gewoon echt een waardeloze baan om te rijden met een GT3 wagen met al die hobbels.
In de 488 is het geweldig!
Motion tandje harder en VR op d:)b
Mond goed dichthouden om alle vullingen erin te houden :+

Maar het is vooral een goeie afstellingen hebben voor alle bumps en stabiliteit in de lage snelheid bochten.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:33

Hupske

AFCA

raymondw schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:34:
[...]

In de 488 is het geweldig!
Motion tandje harder en VR op d:)b
Mond goed dichthouden om alle vullingen erin te houden :+

Maar het is vooral een goeie afstellingen hebben voor alle bumps en stabiliteit in de lage snelheid bochten.
Geloof wel dat Sebring een genot is in een motion rig. Ken maar weinig banen die zo veel hobbels heeft.

Iig gooi ik hem vanavond ook maar in het winkel mandje. Bathurst erbij en dan nog kijken wat verder handig is om er nog bij te gooien in het mandje.

Sebring met de 488, beetje zelfde setup als Oulton park?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• raymondw
Hupske schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:50:
Iig gooi ik hem vanavond ook maar in het winkel mandje. Bathurst erbij en dan nog kijken wat verder handig is om er nog bij te gooien in het mandje.
Geen idee welke banen je nu hebt, maar iets wat verder in het seizoen gebruikt word is wel handig.
Of gaan voor de Nordschleife :o

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

R2D2 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:30:
[...]

Ik had hetzelfde probleem - ik hobbelde met mijn 488 GT3 gewoon van de baan af, en niet alleen in Sunset maar ook op dat achterstuk vanaf Tower tot aan Le Mans was het heel erg. Tot ik van iemand een setup kreeg voor de Ferrari die hem een stuk "zachter" maakt en ook wat meer downforce heeft. En hoewel ik met deze setup een tikkeltje langzamer ben, rijdt de auto wel veel beter en voornamelijk veel beheersbaarder over die hobbels.

Vanavond mijn eerste VRS Sprint race gereden en die ging wel redelijk. Gestart vanaf P8 en mijzelf in een paar ronden opgewerkt naar een comfortabele P5. Ik merkte dat ik goed kon mee komen met de koplopers en dat ik vanaf T1 tot T6 een stuk sneller was (dank die extra downforce) maar dan verloor ik weer tijd op het stuk naar de Hairpin en ook weer naar T10 maar vanaf T10 door Tower en door Le Mans kon ik weer aansluiten - in de draft op Ullman kon ik bij blijven maar niet inhalen (door de extra downforce) maar door aggresief door Sunset te gaan kon ik een move wel maken bij het uitkomen van T1 maar dan wel weer naar de Hairpin en door Fangio verdedigen - en zo ging het spelletje ronde naar ronde door, erg leuk en er werd ook erg goed gereden.

Ik had alleen een fout gemaakt in mijn pitstop door wel banden te nemen - terwijl iedereen dat dus niet deed. Dat zal wel door mijn rF2 league racen komen omdat we daar altijd bij 60-90 minuten GT3 races tire-wear op 2X hadden staan om juist die pitstops af te dwingen. Maar goed, dat koste mij dan wel zo'n 30 seconden en viel ik terug naar P11 (P17 bij uitkomen van de pits) .... P10 zat voor mij met schade maar ik kon er niet echt voorbij komen, de deur werd flink dicht gegooid.. en in mijn frustratie iets te hard uit T5 gekomen.. rond gegaan maar gelukkig zonder schade verder kunnen rijden....wel 2 plekkies kwijt geraakt dus dan maar gefinished als P13. Maar helemaal mijn eigen schuld en al met al was ik erg tevreden met de race.

Dus ja, heel verhaal maar eehm Sebring.. leuk hoor :+ (Ik moet alleen even met mijn setup spelen om die downforce iets te verminderen).
Straks de Ferrari maar eens aanschaffen, volgens velen zou de Merc de ideale auto moeten zijn om in te stappen... het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik kan er niet echt een lekker gevoel mee krijgen dus eens kijken of de Ferrari me beter ligt.
De 488 GT3 vind ik zelf best makkelijk te rijden - alhoewel ik zelf de setups in de Fixed Ferrari serie niet zo geweldig vind maar er is prima mee te rijden. In de VRS Sprint race kwam ik prima mee met Mercs , Audis en Lambos. Het enige nadeel is dat de 488 GT3 niet (meer) in de ISMA serie zit maar daarom wel zijn eigen race serie heeft (Fixed Ferrari, D).

Leuke serie hoor maar niet echt aan te raden als je aan je SR enige waarde hecht want het gaat er ruig toe. (15 min. races dus iedereen wilt een Senna move doen in T1. :X )

• FabiandJ
  • Niet online
Hupske schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:50:
[...]

Geloof wel dat Sebring een genot is in een motion rig. Ken maar weinig banen die zo veel hobbels heeft.
Probeer de oude Daytona maar eens in een Nascar wagen en dan iets teveel Force feedback :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
FabiandJ schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:20:
[...]

Probeer de oude Daytona maar eens in een Nascar wagen en dan iets teveel Force feedback :+
De Indycars rijden op Talladega deze week en daar is het niet anders. Bij de tri oval zit een hobbel in de weg en daar krijgt mijn Simucube altijd een flinke optater.
Zelf op het rechte stuk moet ik het stuur stevig vasthouden anders klappert deze uit mijn handen.
Met een Nascar auto/ Truck heb ik er geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Simbob schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:03:
[...]

De Indycars rijden op Talladega deze week en daar is het niet anders. Bij de tri oval zit een hobbel in de weg en daar krijgt mijn Simucube altijd een flinke optater.
Zelf op het rechte stuk moet ik het stuur stevig vasthouden anders klappert deze uit mijn handen.
Met een Nascar auto/ Truck heb ik er geen last van.
Ik heb behoorlijk wat rondjes op Talladega (elke duizenden) er op zitten, maar op de tri oval na is Talladega één groot biljartlaken in mijn optiek. In de Nascar is de tri oval lastig omdat er daar precies tussen de 1e en 2e lijn een scheur/verhoging of zo ligt die ervoor zorgt dat die je achterkant zeer onstabiel kan maken. Al heb ik alleen met de Nascars hier gereden, niet met andere auto's.

• Simbob
  • Niet online
FabiandJ schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:11:
[...]

Ik heb behoorlijk wat rondjes op Talladega (elke duizenden) er op zitten, maar op de tri oval na is Talladega één groot biljartlaken in mijn optiek. In de Nascar is de tri oval lastig omdat er daar precies tussen de 1e en 2e lijn een scheur/verhoging of zo ligt die ervoor zorgt dat die je achterkant zeer onstabiel kan maken. Al heb ik alleen met de Nascars hier gereden, niet met andere auto's.
Probeer het eens in de Dallara

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymondw
Voor vanavond staat er een Spa server klaar.
BOP waarden zijn actief!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1e9mgE0PGzEWtfWRQLVrDW5QKU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Gc4YTKNwIzGWUdPFP56jrWr.png?f=user_large

• Imac2011
Sorry voor vanavond eerste race Peter Mulder ,ik weet je Tweakers id niet .Ik raakte volgens mij het gras tijdens het remmen en raakte de Ferrari volledig kwijt , ging dwars over het gras en ramde je daardoor uit de race , zonde van je mooie plek in de race .Ik ben ook gelijk gestopt , erg de pest erin . :( , nogmaals sorry. 8)7

iRacing Profiel

• TiemenC

TiemenC

iRacing

'Huuln' :'( (zoals ze in Twente zeggen) vanavond... hoe warmer de baan werd hoe slechter ik de Ferrari rond kreeg. One lap pace was op zich ok maar ik kroop over de baan in beide races. Snel vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
TiemenC schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:24:
'Huuln' :'( (zoals ze in Twente zeggen) vanavond... hoe warmer de baan werd hoe slechter ik de Ferrari rond kreeg. One lap pace was op zich ok maar ik kroop over de baan in beide races. Snel vergeten.
Kan je nagaan hoe ik me voelde _O- , met jouw set-up kwam ik helaas ook niet lekker rond.Toen maar weer Vrs gepakt. Beetje achteraan gehobbeld in mijn eentje , op een gegeven moment lag ik 11e en had ik het toch niet naar mijn zin , rondetijd werd steeds langzamer , raak ik ferrari kwijt bij remmen op randje gras en reed ik Iemand uit de race , gelijk maar gestopt ook .
Heb nog even in Vrs gekeken naar mijn snelste ronde , ik wordt er op diverse plekken behoorlijk uitgeremd terwijl ik echt niet harder kan remmen ivm blokkeren .Kijk ik in Vrs rem ik daar 40 % terwijl dat 60 zou moeten zijn ? :? , rempunten zijn goed , dus snap er geen ene reet van af en toe.
Gisteravond zowaar geoefend en dat ging na wat worstelingen een stuk beter dan vanavond , waarschijnlijk andere omstandigheden ofzo .

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Haha, testen nieuw damage model Formule 2

https://www.instagram.com/p/CLcsnbngWTt/?igshid=kh96zww3tewq

[ Voor 18% gewijzigd door Doubleoz op 19-02-2021 08:20 ]

iRacing Profiel

• R2D2
  • Niet online
tazzman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:39:
[...]

De 488 GT3 vind ik zelf best makkelijk te rijden - alhoewel ik zelf de setups in de Fixed Ferrari serie niet zo geweldig vind maar er is prima mee te rijden. In de VRS Sprint race kwam ik prima mee met Mercs , Audis en Lambos. Het enige nadeel is dat de 488 GT3 niet (meer) in de ISMA serie zit maar daarom wel zijn eigen race serie heeft (Fixed Ferrari, D).

Leuke serie hoor maar niet echt aan te raden als je aan je SR enige waarde hecht want het gaat er ruig toe. (15 min. races dus iedereen wilt een Senna move doen in T1. :X )
Vanavond nog een poging op Sebring gewaagd met de 488 ipv de Merc en dat ging 100x beter. Meteen na aanschaf van de 488 een practice en daarna een race ingedoken dus amper mee gereden, gestart vanuit de pits en als 21ste geloof ik gefinished met 0 incident points en ook geen enkele keer het idee dat ik de auto kwijt zou raken.

Had een plek rond P15 ingezeten als ik geen onnodige banden wissel had gehad en mezelf in de 1 na laatste ronde niet verremd had maar al met al met een stuk beter gevoel de race geëindigd dan gister.

Sebring blijft een hobbel baan waar ik niets mee heb maar heb hem nu tenminste overleefd zonder kleerscheuren :+. Denk dat de Merc voorlopig maar even beschouwd moet worden als een loze aankoop ;)

De rest van de week de MX5 maar eens over Oulton Park heen trappen, die baan ligt me toch een stuk beter en dan kan ik meteen m’n dipje in iRating weer ff bijwerken.

[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 18-02-2021 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
offtopic:
Kan dat filmpje alleen bekijken als ik FB cookies accepteer (wat dus niet gaat gebeuren). Dacht dat dat niet meer was toegestaan. (Niet voor jou hoor, voor FB :) )

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
alexbl69 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:31:
[...]

offtopic:
Kan dat filmpje alleen bekijken als ik FB cookies accepteer (wat dus niet gaat gebeuren). Dacht dat dat niet meer was toegestaan. (Niet voor jou hoor, voor FB :) )
@Doubleoz Zo is ie voor iedereen beschikbaar, enkel geen geluid ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JoepW schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:14:
[...]

@Doubleoz Zo is ie voor iedereen beschikbaar, enkel geen geluid ;)
[YouTube: Formula Renault 2 0 - Damagemodel]
Dank je:) Ik zat gisteravond al te worstelen op mijn mobiele telefoon omdat je daarmee geen embedded video's kon plaatsen. Wilde het vanmorgen nog aanpassen maar je was me voor.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Ze zetten het ook vaak op Twitter, dat kan je hier embedden (zonder filmpje, daarvoor wel op de link klikken).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZFLaSH
Imac2011 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:35:
[...]

Kan je nagaan hoe ik me voelde _O- , met jouw set-up kwam ik helaas ook niet lekker rond.Toen maar weer Vrs gepakt. Beetje achteraan gehobbeld in mijn eentje , op een gegeven moment lag ik 11e en had ik het toch niet naar mijn zin , rondetijd werd steeds langzamer , raak ik ferrari kwijt bij remmen op randje gras en reed ik Iemand uit de race , gelijk maar gestopt ook .
Heb nog even in Vrs gekeken naar mijn snelste ronde , ik wordt er op diverse plekken behoorlijk uitgeremd terwijl ik echt niet harder kan remmen ivm blokkeren .Kijk ik in Vrs rem ik daar 40 % terwijl dat 60 zou moeten zijn ? :? , rempunten zijn goed , dus snap er geen ene reet van af en toe.
Gisteravond zowaar geoefend en dat ging na wat worstelingen een stuk beter dan vanavond , waarschijnlijk andere omstandigheden ofzo .
Robin, volgens mij hebben wij jou echt al vaak geadviseerd om bij 1 setup te blijven en daarmee proberen consistent te worden. Met iedere keer een andere setup te pakken, ga je in dit stadium echt geen tijd winnen en ik vermoed zelfs alleen maar verliezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Zeker weten verlies je daar tijd mee. Zoals al vaker gezegd, een setup gaat echt geen seconden schelen (tenzij je een high downforce setup op Monza pakt 8)7). Eerst aan je eigen rijstijl/ritme werken, en dat kan voor iemand die niet de volgende Verstappen is (waaronder mezelf) rustig tientallen rondes duren, zo niet langer. Dan ga je ook merken waar je veel tijd verliest en dan kun je daarop je setup aanpassen. Rondfladderen van setup naar setup zonder eerst een goede persoonlijke baseline te hebben is echt, echt, echt contraproductief.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Arfman schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:29:
Zeker weten verlies je daar tijd mee. Zoals al vaker gezegd, een setup gaat echt geen seconden schelen (tenzij je een high downforce setup op Monza pakt 8)7). Eerst aan je eigen rijstijl/ritme werken, en dat kan voor iemand die niet de volgende Verstappen is (waaronder mezelf) rustig tientallen rondes duren, zo niet langer. Dan ga je ook merken waar je veel tijd verliest en dan kun je daarop je setup aanpassen. Rondfladderen van setup naar setup zonder eerst een goede persoonlijke baseline te hebben is echt, echt, echt contraproductief.
Dit is nou net de valkuil, een setup aanpassen is gewoon echt verdomd lastig, zelfs voor mensen met veel ervaring en brengt ten opzichte van een degelijke setup maar heel weinig met het risico dat het allemaal slechter word. Deze stap moet je mijn inziens echt pas nemen als je binnen een halve seconde van een VRS/PDS tijd zit en deze tijden heel consistent (binnen 2 a 3 tiende) kan rijden en zelfs dan vraag ik me af hoeveel je ermee gaat opschieten.

Zelf pak ik altijd maar 1 setup en tenzij ik er echt problemen mee heb blijf ik daar mee rijden en pas ik zelden tot nooit iets aan. Er valt voor de meesten, waaronder ik, simpelweg veel meer te winnen met meters maken dan met setup aanpassingen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
En uren maken door niet iedere keer vroegtijdig te disconnecten helpt ook ☺️

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Swoesh schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:51:
Dit is nou net de valkuil, een setup aanpassen is gewoon echt verdomd lastig, zelfs voor mensen met veel ervaring en brengt ten opzichte van een degelijke setup maar heel weinig met het risico dat het allemaal slechter word. Deze stap moet je mijn inziens echt pas nemen als je binnen een halve seconde van een VRS/PDS tijd zit en deze tijden heel consistent (binnen 2 a 3 tiende) kan rijden en zelfs dan vraag ik me af hoeveel je ermee gaat opschieten.
En als je een setup pakt moet je je ook afvragen of het een "1-lap wonder" moet zijn of een Endurance setup.
Veel mensen (inc ondergetekende...) willen nog wel eens tunen op een 3-lap setup.
Maar als je dan 8 rondjes rijdt... |:( |:( |:( drama!

De nieuwe default iRacing setups zijn misschien wel een mooi compromis, evt kun je een VRS, APEX of s4i pakken als je een iets ander gevoel wil hebben.
De meeste van deze setups zijn goed om de hele race mee te rijden.
Denk dat de meeste winst komt door het dingen tussen stoel en stuur te tunen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Op de got-racing site staat volgende week voor de GT3 nog Philips Island op de planning, in de VRS serie is deze aangepast naar Bathurst omdat het weekend erna de 12h van Bathurst is. Kunnen we met Tweakers ook Bathurst gaan rijden in plaats van Philips Island?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Swoesh schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:43:
Op de got-racing site staat volgende week voor de GT3 nog Philips Island op de planning, in de VRS serie is deze aangepast naar Bathurst omdat het weekend erna de 12h van Bathurst is. Kunnen we met Tweakers ook Bathurst gaan rijden in plaats van Philips Island?
We volgen de VRS serie op donderdag. Dus we gaan inderdaad Philip Island vervangen door Bathurst.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Swoesh schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:43:
Wil je zo graag in L1 klaar zijn? :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
NickThissen schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:13:
[...]

Wil je zo graag in L1 klaar zijn? :+
Dan hebben we dat alvast achter de rug en kunnen we het in de 12h ontwijken :D, en dan is er hopelijk nog wat spanning want dat file rijden op Sebring was helemaal niks.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutral
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb me aangemeld voor de site. ben niet echt snel, maar het is wel eens leuk om wat anders te doen.
Ik heb de ferrari gt3 alleen nog gereden met de fixed setup. zit daar een groot verschil in met bijv een vrs setup?
Pagina: 1 ... 382 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies