iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 383 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxKW-ciafeCcwtbmtFUmdbKkiNE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jVt6nVyt6IvkPBF1P28XEU9a.png?f=user_large

Vanavond met de juiste BOP instellingen....
Mijn iRacing staat op LB ipv KG, gisteren had ik dus de helft aan gewicht aan staan.
(indien iemand weet waar dat permanent te veranderen is ontvang ik graag een PB)

Sessie start om 18.30 tot 20.30
Eerste uur is licht, tweede uur is schemer naar donker.

Passwd : taxi!

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
raymondw schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:08:
[Afbeelding]

Mijn iRacing staat op LB ipv KG, gisteren had ik dus de helft aan gewicht aan staan.
(indien iemand weet waar dat permanent te veranderen is ontvang ik graag een PB)

In de (beta)UI, bij je helmpje op settings klikken.
Daar het vinkje metric aanzetten.

Er zit een bug, dat hij toch weer naar LB/Fahrenschijt springt bij een restart. Dan even metric uitvinken, en aanvinken en het doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

raymondw schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:08:
[Afbeelding]

Staat de sessie? Ik kan 'm niet vinden :/

edit: GEvonden!

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik start morgen solo in de GTE. Zal wel niet de hele race uitrijden, maar gewoon ff voor de fun een groot deel meedoen :+

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

JoepW schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:08:
Ik start morgen solo in de GTE. Zal wel niet de hele race uitrijden, maar gewoon ff voor de fun een groot deel meedoen :+
In de pit even een bakkie koffie halen :) en weer door.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Porsche cup op Road Atlanta, ik kan er wel van genieten.
1ste race 4.8k SOF te veel Alians in de kop groep, en ik kon lekker aanhaken in de groep er achter.... tot dat ik zelf te vroeg op het gas ging.... en tja daar gingen de puntjes. Vlogen zo de chicane uit :+

2de race, lekker even wat audio routing gedaan, dacht doe eens hip voor mijn streaming setup.,Xaudio, iRacing en elgato wave software.... equals Juist een Cluster F van gedoe en dat toen ik net geregistreerd was en niet meer terug kon... dus dood of de gladiolen, dood werd het 1 ronde voor het einde een meatball

3de race want tja waarom zou je niet gewoon stoppen na zo een week vraag je je dan af.
Nou omdat ik deze baan dus super tof vind en zo bitter eindigen is ook niets.
Dus hopla nog een keer ingestapt, topsplit 4.5k sof 19de auto en over de finish op p12.
Wat freebies mee gepakt en kunnen plakken in de 2de groep.

Nou kan ik weer relaxen, de jinx is er van af. :*

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:13
Blerf schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:37:
[...]

In de pit even een bakkie koffie halen :) en weer door.
Dat was wel mijn plan in elk geval :p

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Ik start ook weer solo. Monza is niet al te zwaar, maar Spa vind ik andere koek. We gaan zien of ik hem uit kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:32

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ZFLaSH schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:38:
Ik start ook weer solo. Monza is niet al te zwaar, maar Spa vind ik andere koek. We gaan zien of ik hem uit kan rijden.
Waarom rij je dan niet samen met @JoepW ? :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Doubleoz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:40:
[...]

Waarom rij je dan niet samen met @JoepW ? :)
Omdat ze dan halverwege ook van auto moeten wisselen :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Luckeh schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:40:
[...]

Omdat ze dan halverwege ook van auto moeten wisselen :D
Ik heb er geen problemen mee als ze dat doen :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLFzRW5RvuUYETUniMHcUwKEx08=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XdFWUALz6SvZpZlOUnurOSLx.png?f=user_large

Zoals bekend zal vanavond het GoT endurance event op Spa plaatsvinden. Hieronder de belangrijkste informatie:

Aantal inschrijvingen: 38
Aantal GTE: 18
AM klasse: 11
Pro klasse: 7

Aantal LMP2: 20
AM klasse: 15
Pro: 5

Het event is als hosted sessie opgezet:
Naam: GoT-Racing Endurance Event Spa
Password: zie Discord of stuur PM
Sessie open vanaf 18:00

Let op: je kunt alleen deelnemen als je bent ingeschreven. Tijdens de practice zal dit worden gecontroleerd en zullen eventuele rijders die zich niet hadden ingeschreven van de server worden verwijderd.

Met wederom een mooi deelnemersveld gaan we er een geslaagd event van maken! We hebben er in ieder geval zin in!

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Om een uurtje of 19 gaat mijn stream denk ik aan.
Iedereen succes en sorry bij voorbaat ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Na 2 uur waren de knollen op en toen kreeg ik ook een INC BF. Dus gestopt, maar toch niet ontevreden. (y)

Bedankt voor het organiseren d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
JoepW schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:39:
Om een uurtje of 19 gaat mijn stream denk ik aan.
Iedereen succes en sorry bij voorbaat ;)
Het was een leuke stint Joep!
Merkte dat we beiden probeerden weg te rijden en juist daardoor foutjes gingen maken.
Tot de volgende race (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
Erg leuke race. Lag P5 toen ik ruzie kreeg met de Pit Limiter.. 40s time penalty 1 ronde voor het einde.. 3 plekken verloren helaas.

Leuk om te doen zo met jullie!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Mijn race zondag morgen begint al weer goed.... VRS Sprint Sebring. Lekker wezen oefenen.. mijn sessie begint om 11:00 AM (hier) en........... iRacing crashed. Moet compleet herstarten. Dan wilt iRacing mij niet laten joinen (gele join knop) en uiteindelijk dan in de sessie met 5 minuten qualify te gaan. Ik kan er dus maar 1 ronde uit krijgen max... en natuurlijk spin ik in T1 omdat ik als een stress haas als nog poog een tijd te zetten. Laatste plek het is...

@#*&$*($&@(*$&#(*$&@#(*&#@(*$&(*@&$

En ja hoor, T1 ongeval - ik word aangetikt en dan flink geramt... 11 minuten in de pits repair time. Dank je iRacing, dank je.

Ok nog maar eens proberen dan... deze keer een goede qualify lap waardoor ik op pole kom (wtf? ok wat doen we nu? :) ). In Lap 2 of 3 door #2 aangetikt in Sunset maar ik kon hem uit de muur houden, terug op de baan in P5 en in de achtervolging. Rond het midden van de race in P2 maar dan maakt P1 een foutje in de T3-4-5 complex en heb ik de leiding weer in handen voor, tijdens en de pitstops. Ik kan P2 5 seconden achter mij houden tot een achterliggen in Sunset een flinke crash maakt en ik vol op de rem erom heen moet ... daardoor komt #2 pal achter mij te zitten op minder dan een seconden met nog 10 minuten te gaan. Maar ik weet hem achter mij te houden en de zege is voor mij :)

Bottom split but meh win is win :+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7Zfb38pt/20210221140359-1.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door tazzman op 21-02-2021 02:13 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Dat was weer een nieuwe ervaring voor me de endurance van gisteravond .Inschrijven zowaar gelukt met de goede auto deze keer _O- .Eerste keer endurance voor me , best vermoeiend .Was zoals verwacht geen succes maar wel leerzaam , Lmp is een heerlijke auto en heb er met veel plezier mee gereden :) .Helaas veruit de langzaamste van de Lmp groep , de race zelf diverse stomme fouten gemaakt , 2 x de pit entry gemist omdat ik die slecht kon zien , dus onnodig tijd verspeeld , drive through voor teveel accident points .En toen ik voor de 3e keer door Niels gelapt zou worden was ik zo bezig met kijken waar Niels zat dat ik een randje meepakte en de auto in de muur reed , gevolg 8,5 minuten repair .Effe gauw gaan pissen , drinken en een halve pudding naar binnen gewerkt :P en weer verder gereden.Uiteraard de mannen uit de kopgroep royaal ruimte gegeven om me in te halen , en verder mijn rondjes gedraaid .Op zich weinig geks meegemaakt op 2 dingen na ! 1 ervan is dat ik bij het ingaan van de pits behoorlijk geramd werd door iemand ? ga er maar van uit dat ie zich verremde ofzo .2e puntje is dat ik bij het achter een andere lmp bij het passeren van een Gte ineens enorm werd geblocked nadat hij de eerste voorbij liet ? me niet gezien of gedacht het is Robin maar die kan ik hebben ?Positieve is dat ik ondanks het resultaat heerlijk heb gereden en heb kunnen oefenen met inhalen , rustig de tijd genomen om te kijken waar we op de baan zaten en waar het kon , normaal wordt ik natuurlijk alleen maar ingehaald dus de combi Gte /Lmp is wat dat betreft goed voor me .Enige jammere is dat ik langzamerhand wel inzie dat ik niks te zoeken heb bij deze club wat betreft snelheid / vooruitgang en me beter op de oficiele wedstrijden kan focussen in gelijke splits.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:47
Wat een leuke race gisteren op Spa.
In mijn 2e Q ronde zat ik 1 sec onder mijn tijd, wat een p9 ipv p15 was geweest. Maar ik schakelde voor de Busstop iets te snel terug waardoor ik spinde.

Vanaf P15 rustig gestart en toen ik eenmaal "mijn" plekje had gevonden kon ik mijn ritme pakken. De grootste fout maakte ik achteraf gezien aan het einde van mijn 1e stint. Bij de pitentry had ik nog voor 1.1 ronde brandstof, ik durfde het niet aan om een ronde later stotterend de pitlane in te komen dus ik kwam gelijk binnen. Achteraf bleek dit een hele kostbare ronde te zijn, die ik aan het einde van de race te kort kwam.

In mijn laatste stint probeerde ik dit nog goed te maken door brandstof te besparen. Daardoor het gevecht met de auto voor mij laten lopen. Helaas bleek dit niet meer voldoende te zijn, ik ging de laatste ronde in met 0.6 ronde aan benzine in de tank, dus ik kon niet anders dan nog een paar liter benzine halen. Gelukkig was het gaat naar achteren groot genoeg en heb ik volgens mij de AM LMP2 gewonnen.

Voorheen berekende ik zelf altijd mijn verbruik en hoeveel er per stop dan bij moest. Sinds vorige week gebruik ik Crew Chief. Dat werkt op zich perfect, maar ik ben er zo op gaan vertrouwen dat ik zelf de strategie helemaal uit het oog verloren ben.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
Imac2011 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:04:
2 x de pit entry gemist omdat ik die slecht kon zien
Dat is toch iets wat je tijdens de practice al geoefend hebt? Ik maak altijd even een paar rondjes door de pitlane om de entry en exit te oefenen. Dan weet je ook waar je moet remmen en voorkom je bijvoorbeeld een situatie als deze:
1 ervan is dat ik bij het ingaan van de pits behoorlijk geramd werd door iemand ? ga er maar van uit dat ie zich verremde ofzo
gevolg 8,5 minuten repair.
Je weet dat we 2 fast repairs hadden? Daarmee zou je vrijwel direct een nieuwe auto moeten krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZFLaSH
Imac2011 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:04:
Dat was weer een nieuwe ervaring voor me de endurance van gisteravond .Inschrijven zowaar gelukt met de goede auto deze keer _O- .Eerste keer endurance voor me , best vermoeiend .Was zoals verwacht geen succes maar wel leerzaam , Lmp is een heerlijke auto en heb er met veel plezier mee gereden :) .Helaas veruit de langzaamste van de Lmp groep , de race zelf diverse stomme fouten gemaakt , 2 x de pit entry gemist omdat ik die slecht kon zien , dus onnodig tijd verspeeld , drive through voor teveel accident points .En toen ik voor de 3e keer door Niels gelapt zou worden was ik zo bezig met kijken waar Niels zat dat ik een randje meepakte en de auto in de muur reed , gevolg 8,5 minuten repair .Effe gauw gaan pissen , drinken en een halve pudding naar binnen gewerkt :P en weer verder gereden.Uiteraard de mannen uit de kopgroep royaal ruimte gegeven om me in te halen , en verder mijn rondjes gedraaid .Op zich weinig geks meegemaakt op 2 dingen na ! 1 ervan is dat ik bij het ingaan van de pits behoorlijk geramd werd door iemand ? ga er maar van uit dat ie zich verremde ofzo .2e puntje is dat ik bij het achter een andere lmp bij het passeren van een Gte ineens enorm werd geblocked nadat hij de eerste voorbij liet ? me niet gezien of gedacht het is Robin maar die kan ik hebben ?Positieve is dat ik ondanks het resultaat heerlijk heb gereden en heb kunnen oefenen met inhalen , rustig de tijd genomen om te kijken waar we op de baan zaten en waar het kon , normaal wordt ik natuurlijk alleen maar ingehaald dus de combi Gte /Lmp is wat dat betreft goed voor me .Enige jammere is dat ik langzamerhand wel inzie dat ik niks te zoeken heb bij deze club wat betreft snelheid / vooruitgang en me beter op de oficiele wedstrijden kan focussen in gelijke splits.
Ik vond dat je heel netjes reed en eigenlijk had je best wel snelheid. Denk dat je veel verliest door niet consistent te zijn. Fluctueren je rondetijden flink?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
@Richard117 weet niet of het door Vr komt , of lage graphic settings , kon door de kleuren / rood op de binnen /buiten muur slecht zien waar ik in moest sturen omdat het een geheel leek, was bang om rechts de entry te raken !
2 fast repairs ? stond bij eerste pitstop al op 0 ? kan dit door crewchief komen ofzo ? merkte ook dat crewchief er nogal eens naast zat wat betreft auto op de baan of eigen positie .
@ZFLaSH in het begin viel het best mee geloof ik qua consistentie , vooral na 1,5 uur en ook in het donker werd het lastig . In ronde 5 snelste tijd gezet en nooit meer in de buurt gekomen..Merkte bij het ingehaald worden door andere Lmp en aan te haken terwijl ik dezelfde lijn /snelheid aanhield toch de auto bijna kwijtraakte en dus veel tijd in de bochten verloor .Blijven oefenen maar .
Maar zoals gezegd , erg veel plezier gehad gisteren , had ik wel effe nodig 8)
En wat fast repair betreft , ik heb het 1 keer eerder gehad dat ie op 0 staat terwijl ik nog niks gebruikt heb :? , en ik heb anderen daar ook wel eens over gehoord tijdens onze Got wedstrijden.
Ben trouwens niet heel positief over discord , redelijk wat mensen slecht verstaanbaar , en heel irritant dat je het via taakbeheer moet uitzetten omdat ie altijd aan blijft staan .Waarom niet gewoon teamspeak of de Iracing ingame chat ? werkt toch ook prima dacht ik ? Voor team races is het wel handiger waarschijnlijk.
Tot vanavond :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Imac2011 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:45:
@Richard117 weet niet of het door Vr komt , of lage graphic settings , kon door de kleuren / rood op de binnen /buiten muur slecht zien waar ik in moest sturen omdat het een geheel leek, was bang om rechts de entry te raken !
2 fast repairs ? stond bij eerste pitstop al op 0 ? kan dit door crewchief komen ofzo ? merkte ook dat crewchief er nogal eens naast zat wat betreft auto op de baan of eigen positie .
@ZFLaSH in het begin viel het best mee geloof ik qua consistentie , vooral na 1,5 uur en ook in het donker werd het lastig . In ronde 5 snelste tijd gezet en nooit meer in de buurt gekomen..Merkte bij het ingehaald worden door andere Lmp en aan te haken terwijl ik dezelfde lijn /snelheid aanhield toch de auto bijna kwijtraakte en dus veel tijd in de bochten verloor .Blijven oefenen maar .
Maar zoals gezegd , erg veel plezier gehad gisteren , had ik wel effe nodig 8)
En wat fast repair betreft , ik heb het 1 keer eerder gehad dat ie op 0 staat terwijl ik nog niks gebruikt heb :? , en ik heb anderen daar ook wel eens over gehoord tijdens onze Got wedstrijden.
Ben trouwens niet heel positief over discord , redelijk wat mensen slecht verstaanbaar , en heel irritant dat je het via taakbeheer moet uitzetten omdat ie altijd aan blijft staan .Waarom niet gewoon teamspeak of de Iracing ingame chat ? werkt toch ook prima dacht ik ? Voor team races is het wel handiger waarschijnlijk.
Tot vanavond :)
Je kan gewoon discord uitzetten als je op het kruisje drukt, door bij instellingen > windows-instellingen > minimize naar tray uit te zetten. Andere manier is rechtermuisknop op het discord icoontje in je tray en quit discord te klikken.

Qua spraak vind ik discord exact hetzelfde als TS overigens. Merk geen verschil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
ZFLaSH schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:27:
[...]

Ik vond dat je heel netjes reed en eigenlijk had je best wel snelheid.
Hier sluit ik mij volledig bij aan @Imac2011! Gisteren was je heel erg beheerst in het inhalen van de GTE rijders! We waren na de race nog met een man of 15 in chat, en alleen maar complimenten.

De traagste LMP was je sowieso niet, want we hebben er 1 op de baan ingehaald met het GTE veld :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
JPM85 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:14:
[...]

De traagste LMP was je sowieso niet, want we hebben er 1 op de baan ingehaald met het GTE veld :F
Ja hier wil ik waarschijnlijk even een niet populaire mening delen. Misschien is het goed om, zeker voor dit soort lange events. Een soort van 107% regel te hanteren. De lmp in kwestie ging dan wel netjes aan de kant of ging niet per se lmpen door hem er nog voor te kegelen. Maar ik, en denk ik andere ook, hebben toch wel wat samen geknepen billetjes gehad met t inhalen / zien van deze persoon op de relative.

Dan ook gelijk even controleren of die 107% geen one lap wonder was.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
CUPCAKESENSE schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:49:
[...]

Ja hier wil ik waarschijnlijk even een niet populaire mening delen. Misschien is het goed om, zeker voor dit soort lange events. Een soort van 107% regel te hanteren. De lmp in kwestie ging dan wel netjes aan de kant of ging niet per se lmpen door hem er nog voor te kegelen. Maar ik, en denk ik andere ook, hebben toch wel wat samen geknepen billetjes gehad met t inhalen / zien van deze persoon op de relative.

Dan ook gelijk even controleren of die 107% geen one lap wonder was.
Daar hebben we het gisteren ook nog over gehad na de race, maar vergis je niet 107% is echt ontzettend makkelijk om te halen. In het geval van gisteren had iemand een 2:09.5 moeten rijden, indien de Q pole 2:01.0 had geweest.

We gaan het zeker in de evaluatie van deze races meenemen, want voor ons was het ook lastig wat je tijdens de race nog moet/kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
CUPCAKESENSE schreef op zondag 21 februari 2021 @ 12:49:
[...]

De lmp in kwestie ging dan wel netjes aan de kant of ging niet per se lmpen door hem er nog voor te kegelen.
He, scheer ons niet allemaal over één kamp :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
ZFLaSH schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:54:
[...]

Je kan gewoon discord uitzetten als je op het kruisje drukt, door bij instellingen > windows-instellingen > minimize naar tray uit te zetten. Andere manier is rechtermuisknop op het discord icoontje in je tray en quit discord te klikken.

Qua spraak vind ik discord exact hetzelfde als TS overigens. Merk geen verschil.
Ik merk duidelijk nivo verschillen tussen verschillende sprekers op discord.
De ene klinkt zo zacht dat ie niet te horen is en een andere zo luid dat het pijn doet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
frizti schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:51:
[...]

Ik merk duidelijk nivo verschillen tussen verschillende sprekers op discord.
De ene klinkt zo zacht dat ie niet te horen is en een andere zo luid dat het pijn doet.
Dat is niet anders dan bij Teamspeak. Dat kan je deels compenseren door je input en output volume aan te passen of anders degene die niet goed verstaanbaar is (te zacht of te hard) te verzoeken dit aan te passen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Je kan in een voice kanaal ook de individuen los hoger/lager zetten. Rechter muisklik op de naam, daar krijg je een schuifbalkje te zien.

Sommige staan bij mijn op 80%, anderen weer op 120%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JPM85 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:59:
Je kan in een voice kanaal ook de individuen los hoger/lager zetten. Rechter muisklik op de naam, daar krijg je een schuifbalkje te zien.

Oh goede tip! Die kende ik nog niet!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Ik heb alleen geen overlay in VR dus ik moet eerst weten wie het is en dan bril afzetten _O-

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE

Ik sta op 0 toch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti

Doubleoz schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:56:
[...]

Oh goede tip! Die kende ik nog niet!
Zeker een goede tip, maar ik kan niet hoger instellen dan 100 %.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
frizti schreef op maandag 22 februari 2021 @ 04:55:
[...]

[...]

Zeker een goede tip, maar ik kan niet hoger instellen dan 100 %.
Lijkt me sterk dat jij de enige bent waar dit niet mogelijk is. Je hebt het in ieder geval geprobeerd, dat is het belangrijkste.

Mocht je het nog een poging willen geven. Hier wordt het aangegeven met plaatjes :)

https://support.discord.c...idual-users-in-my-server-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
https://eru.eu/acties/nee...prestige-in-een-sim-race/

Mochten er mensen zijn die zin hebben het op te nemen tegen Coronel, Doornbos en Langeveld op het Circuit van Zandvoort in een GT3... genoeg mensen hier met snelheid en ervaring om voor de winst te kunnen gaan.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
R2D2 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:02:

Mochten er mensen zijn die zin hebben het op te nemen tegen Coronel, Doornbos en Langeveld op het Circuit van Zandvoort in een GT3... genoeg mensen hier met snelheid en ervaring om voor de winst te kunnen gaan.
Er wordt gereden in de GT3 cup

Ligt het aan mij of is dit nogal verwarrend?! Duidelijk een marketing meneer met veel iRacing kennis.

Overigens wel gaaf dat ze het doen. Snap de link kaasdip en racen na al die jaren nog steeds niet maar de cijfers zullen wel goed zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Beltoni op 22-02-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Nou ja,. Kaas voor ECHTE mannen. Blijkbaar zijn coureurs en simracers echte mannen. ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:56

Niellie41

[object Object]

Sim racers zijn vaak erg cheesy. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
Beltoni schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:12:
[...]

Er wordt gereden in de GT3 cup

Ligt het aan mij of is dit nogal verwarrend?! Duidelijk een marketing meneer met veel iRacing kennis.

Overigens wel gaaf dat ze het doen. Snap de link kaasdip en racen na al die jaren nog steeds niet maar de cijfers zullen wel goed zijn.
Kan de Porsche GT3 Cup dan toch zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JS1990 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:45:
[...]

Of de GT3 klasse.

Op papier een klein verschil, maar op de baan rijdt het heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Beltoni schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:00:
[...]

Lijkt me sterk dat jij de enige bent waar dit niet mogelijk is. Je hebt het in ieder geval geprobeerd, dat is het belangrijkste.

Mocht je het nog een poging willen geven. Hier wordt het aangegeven met plaatjes :)

https://support.discord.c...idual-users-in-my-server-
Schijnbaar kun je alleen in de app hoger dan 100% volume instellen.
Ik was in de browser aan het proberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Beltoni schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:12:
[...]

Ik ook niet, maar bij zulke "sponsor deals" moet je ook niet vergeten dat het ook nog wel eens een "vriendje van" deal kan zijn. Er zijn nogal wat mensen die goed geld verdienen in het dagelijks leven en daar vervolgens graag een deel van zien verbranden op het circuit door of zelf deel te nemen aan een raceklasse of een team te sponsoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
ZFLaSH schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:40:
Nou ja,. Kaas voor ECHTE mannen. Blijkbaar zijn coureurs en simracers echte mannen. ;-)
Ja snap dat het bij de slogan past maar welke kerel koopt nou een bakje kaas dipsaus.

De redenatie van @Niellie41 is logischer :D
JS1990 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:45:
[...]

Ja denk het, maar zolang er geen Porsche bij staat dan leg ik eerder de link met reguliere GT3 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
Beltoni schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:01:
[...]

Ja snap dat het bij de slogan past maar welke kerel koopt nou een bakje kaas dipsaus.

[...]

Ja denk het, maar zolang er geen Porsche bij staat dan leg ik eerder de link met reguliere GT3 serie.
Doornbos is Porsche ambassadeur en Coronel en Langeveld rijden (wel eens) GT3. Dus daar haal je ook niet echt een hint uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
R2D2 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:02:

kaasvoorkerels.nl ... omg veel hollandser dan dit wordt het niet :D
In België binnenkort ook iRacing event. Wel bizarre format imo:

http://www.coupedebelgique.be/nl/welkom/

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:33
Beltoni schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:01:
[...]

[...]

Het is toch gewoon smeerkaas? Heerlijk op brood hoor! :9

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Rossi46 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:39:
[...]

Het is toch gewoon smeerkaas? Heerlijk op brood hoor! :9
Voor mannen die niet overweg kunnen met een kaasschaaf. :D :D

Wel weer wat geleerd. Dacht dat het een of ander dipsaus bakje was.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Gisteren een leuk en opvallend avondje gehad met de Porsche! Kon goed meekomen op Montréal, had ik niet verwacht.

Helaas Q keihard verprutst.

Race 1 goed kunnen aanpikken met als hoogtepunt deze last lap battle voor p6 met @MrHans 8)

Race 2 helaas alles verprutst wat er maar te verprutsen viel, had een super uitgangspositie maarja... uiteindelijk wel lol gehad!

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

R2D2 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:00:
[...]

Ik ook niet, maar bij zulke "sponsor deals" moet je ook niet vergeten dat het ook nog wel eens een "vriendje van" deal kan zijn. Er zijn nogal wat mensen die goed geld verdienen in het dagelijks leven en daar vervolgens graag een deel van zien verbranden op het circuit door of zelf deel te nemen aan een raceklasse of een team te sponsoren.
Maurits Sandberg is de General Manager bij ERU, en tevens hobby racer (bijv. TCR Germany).

Overigens wel grappig als je de voorwaarden van de actie leest, er wordt daar steeds gesproken over het winnen van een prijs maar daar staat op de gewone site niets over vermeld. Oftewel het winnen van de prijs is de deelname aan de race. En er worden 30 winnaars uit de deelnemers getrokken, m.a.w. hoe snel of ervaren je bent doet niet ter zake.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 17:40
Even een extreme n00b vraag wellicht: ik heb iRacing weer opgepakt en ben nu voor het eerst in m'n carrière uit de rookie cup (jeej!)

Wat zijn volgens jullie de leuke series om te rijden? IMS Sportscar championship lijkt me erg leuk, maar daar moet je minimaal rank B voor zijn, dus dat wordt nog flink wat rondjes rijden in de Mazda.

Ik kan natuurlijk de Ferrari 488 GT3 kopen, zodat ik die alvast heb voor de Sportscar en nu de GT3 challenge kan rijden. Lijkt me een goede optie.

Is er ergens een overzicht van de banen die in een specifieke serie zitten? Koop ze dan liever in bulk vanwege de korting.

[ Voor 11% gewijzigd door Knul op 22-02-2021 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Knul schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:42:
Even een extreme n00b vraag wellicht: ik heb iRacing weer opgepakt en ben nu voor het eerst in m'n carrière uit de rookie cup (jeej!)

Wat zijn volgens jullie de leuke series om te rijden? IMS Sportscar championship lijkt me erg leuk, maar daar moet je minimaal rank B voor zijn, dus dat wordt nog flink wat rondjes rijden in de Mazda.

Ik kan natuurlijk de Ferrari 488 GT3 kopen, zodat ik die alvast heb voor de Sportscar en nu de GT3 challenge kan rijden. Lijkt me een goede optie.

Is er ergens een overzicht van de banen die in een specifieke serie zitten? Koop ze dan liever in bulk vanwege de korting.
Wil je ook meerijden met de GOT League? Dan zou ik even wachten voor de aankondiging qua auto voor het 'nieuwe seizoen'. Heb je waarschijnlijk meer value for money.

Verder ook www.iracingstats.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

gewoon op de iracing site de gewenste serie selecteren en het schedule bekijken.
En vergeet niet dat het seizoen bijna op zijn einde is en er in een nieuw seizoen altijd weer minimaal een paar circuits uitgewisseld worden in het schedule, dus als je echt minimalistisch te werk wilt gaan met je aanschaf, beter nog even wachten tot de 2021S2 schedules bekend zijn.

iracing profile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Elbaceever schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:59:
[...]

kaasvoorkerels.nl ... omg veel hollandser dan dit wordt het niet :D
In België binnenkort ook iRacing event. Wel bizarre format imo:

http://www.coupedebelgique.be/nl/welkom/
Volgens mij moet deze naar het flight simulator forum? Ze zijn op zoek naar piloten, die vind je hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online

Ik heb met de MX5 eerst de MX5 cup gereden, daarna de simlab production car en daarna 1 race met de radical op Sebring + wat time trials en toen de B license binnen was geld uit gaan geven aan banen en auto's (volgens mij moest ik alleen Sebring vooruit kopen om de B license te halen).

Met een beetje mazzel komende week de A license ook binnen en dan is het wachten tot ze me bellen voor de Pro license :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Arfman

Drome!

laforte schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:38:
[...]

Volgens mij moet deze naar het flight simulator forum? Ze zijn op zoek naar piloten, die vind je hier niet.
Ik snap sowieso niks van die hele site, zinnen lopen voor geen meter en er lijken woorden te ontbreken :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrHans
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-08-2024
TiemenC schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:22:
Gisteren een leuk en opvallend avondje gehad met de Porsche! Kon goed meekomen op Montréal, had ik niet verwacht.

Helaas Q keihard verprutst.

Race 1 goed kunnen aanpikken met als hoogtepunt deze last lap battle voor p6 met @MrHans 8)

[YouTube: 2021 02 22 14 17]

Race 2 helaas alles verprutst wat er maar te verprutsen viel, had een super uitgangspositie maarja... uiteindelijk wel lol gehad!
Was inderdaad een mooie en spannende final lap! Heb vanavond overigens helaas bewezen dat ik het in de final lap ook flink kan verprutsen...voor een ander. Nogmaals excuus Maarten. 7(8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Leuke race avond gehad met de GoT league. Mijn kwalificatie ging beter dan verwacht waardoor ik op P8 mocht starten. Prima start en kon @Elbaceever goed volgen. Op ongeveer 3/4 van de race moest ik bij bocht 8/9 hard in de remmen om te voorkomen dat ik @Elbaceever zou raken en daardoor moest ik een slow down pakken. Dit koste me twee plekken en op P10 geëindigd.

Dat betekende dat ik op pole stond voor de 2e race. Prima start en kon Maarten vrij snel uit mijn slipstream houden. Tot dat mijn dochter van 7 in ronde 3 huilend naast me stond voor 4 rondes en ik de taak had om mijn dochter te helpen en strakke rondes te blijven rijden. Hoe ik het heb gedaan, weet ik nog steeds niet maar het is me gelukt om de auto op de baan te houden.

@NickThissen naderde alleen al snel en heb nog even geprobeerd hem achter me te houden maar het was onbegonnen werk. Ondertussen was mijn dochter vertrokken maar toen brak bij het uitkomen van bocht 9 mijn achterkant weg en klapte hard tegen de muur. Vermoedelijk omdat ik te voorzichtig was met mijn gaspedaal? Met de nodige schade en een scheef stuur kon ik doorrijden naar de pits voor een repair. Terug op de baan lag ik op P9 en had dus veel plekken verloren.

Daarna @MrHans kunnen volgen maar geen moment een aanval kunnen plaatsen. Tot dat in de laatste ronde @ZFLaSH met het geniale idee kwam om het woord divebomb te benoemen. Ik had geen plannen en @ZFLaSH ook niet maar @MrHans werd toch in de verleiding gebracht;-) Hans verremde zich en Maarten kon geen kant meer op en zo kon ik de auto naar een mooie P7 thuis brengen.

Leuke avond gehad maar het circuit is wel erg pittig met name om in te halen. Benieuwd hoe het vd week zal gaan lopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZFLaSH
Maar een paar rondjes kunnen oefenen gisteren, dus eigenlijk kwam ik in Heat 2 pas achter de correcte brakepoints. Heat 1 lag ik redelijk op P8 toen @Birelissimo een USB disconnect van zijn stuur kreeg. Natuurlijk koos ik de verkeerde kant en een volle T-bone in zijn deur. Toch nog kunnen finishen als 12 ofzo.

Heat 2 lag ik ook redelijk op koer (P7) toen in de hairpin Joost spinde en ik een ietsiepietsie te enthousiast op het gas ging in de 1 en ik hem netjes ernaast parkeerde. Laatste paar ronde begon ik de pace een beetje te vinden al waren mijn banden op aan het raken, tot dat er in bocht 2 een akkefietje was tussen Maarten, Patrick en Hans. Hierdoor had ik de aansluiting weer en kon ik prima volgen. Inhalen is echt een drama hier tenzij je een DiveBomb doet ;)

...... En dat deed Hans. Dus toch nog een P8 al had er denk ik meer in gezeten als ik wat meer had geoefend. De baan vind ik overigens geen moer aan. Banen zoals Sonomo en vooral Road Atlanta hebben echt mijn voorkeur.

Komende week gelukkig 1 van mijn favorieten: Suzuka!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Had voorbije week nauwelijks tijd (30min) gehad om te oefenen en was zwaar ah twijfelen om deel te nemen gisteren. Dan toch maar 20:15 in m'n rig gesprongen om te zien hoe ik zat qua pace tov de rest. Viel al bij al nog mee dus toch maar blijven hangen voor de races.

Q: Eerste lap verprutst en dan maar een "veilige" 39,4 neer gezet = P7

H1: De top 5 was al snel ver weg en ik bleef tussen Joost en @Doubleoz hangen. Reed helaas iets te inconsistent om Joost echt onder druk te zetten. Viel ook wel op dat ik op bepaalde stukken een pak trager was dan de rest (vooral t8/t9) Laatste rond dan nog rempunt gemist in T5 waardoor @joeristein mij nog voorbij kon. Al bij al nog tevreden met m'n P8

H2: Helaas in de eerste ronde een tik gekregen van @joeristein in T10 waardoor ik rond stond. Beelden herbekeken: ik dacht dat ik genoeg ruimte gaf en @joeristein iets te vroeg op het gas ging en daardoor wat van z'n lijn uitweek. @joeristein heeft zich nadien netjes verontschuldigd dus voor mij geen probleem. Nadien was m'n pace volledig weg na fast repair en heb ik hem maar geparkeerd.

.. en nog 1 ding: hoeveel chicanes kunnen er in een circuit zitten ffs! :p

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
Elbaceever schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:53:
Had voorbije week nauwelijks tijd (30min) gehad om te oefenen en was zwaar ah twijfelen om deel te nemen gisteren. Dan toch maar 20:15 in m'n rig gesprongen om te zien hoe ik zat qua pace tov de rest. Viel al bij al nog mee dus toch maar blijven hangen voor de races.

Q: Eerste lap verprutst en dan maar een "veilige" 39,4 neer gezet = P7

H1: De top 5 was al snel ver weg en ik bleef tussen Joost en @Doubleoz hangen. Reed helaas iets te inconsistent om Joost echt onder druk te zetten. Viel ook wel op dat ik op bepaalde stukken een pak trager was dan de rest (vooral t8/t9) Laatste rond dan nog rempunt gemist in T5 waardoor @joeristein mij nog voorbij kon. Al bij al nog tevreden met m'n P8

H2: Helaas in de eerste ronde een tik gekregen van @joeristein in T10 waardoor ik rond stond. Beelden herbekeken: ik dacht dat ik genoeg ruimte gaf en @joeristein iets te vroeg op het gas ging en daardoor wat van z'n lijn uitweek. @joeristein heeft zich nadien netjes verontschuldigd dus voor mij geen probleem. Nadien was m'n pace volledig weg na fast repair en heb ik hem maar geparkeerd.

.. en nog 1 ding: hoeveel chicanes kunnen er in een circuit zitten ffs! :p
Misschien wel zo netjes om @joeristein een keer te taggen :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 15:42
Gezien de kennis hier even een snelle vraag.

Is 25% korting op een 2 jarig abo een goede deal? Of kan ik beter wachten tot een black Friday deal?

Ik heb nog tot halfweg maart geloof ik, al een subtiele mail van iRacing ontvangen met de genoemde korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

lappiehero schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:30:
Gezien de kennis hier even een snelle vraag.

Is 25% korting op een 2 jarig abo een goede deal? Of kan ik beter wachten tot een black Friday deal?

Ik heb nog tot halfweg maart geloof ik, al een subtiele mail van iRacing ontvangen met de genoemde korting.
De BF deal is tegenwoordig ook 25%. Ik verwacht geen betere actie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Greg West
GT3 Challenge - Fixed Series to Debut in 2021 Season 2

Making its debut in 2021 Season 2, the GT3 Challenge – Fixed series will be joining the iRacing ranks at the B license level. This series will model a shortened 20-minute race format, featuring all seven GT3s from the VRS GT Sprint Series using fixed setups while also mirroring the schedule from that series.

The GT3 Challenge – Fixed series gives users who do not have the time to commit to iRacing’s longer-format road racing series an opportunity to still race multi-make events at a higher license level. For users who are looking to race multiple series, we have also adjusted the start time of the Ferrari GT3 Challenge – Fixed series to allow our members to race the GT3 Challenge – Fixed series back-to-back with either the Ferrari GT3 Challenge – Fixed or VRS GT Sprint Series.
Bron: https://members.iracing.c...ist/3793970.page#12404197

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Als er iets netter gereden wordt dan in de Ferrari gt3 series dan is dit voor mij een mooie optie om doordeweeks een keer mee te doen aan officiële races.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Christiaan84
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 19:52
Mogelijk interessant voor de mensen waarvan het abonnement binnenkort afloopt en willen verlengen.
25% korting op 2 jaar abonnement. Geldig tot 8 maart.
https://www.iracing.com/end-of-season-sale/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Ik zou nog even lekker in de Mazda blijven rijden, ook al lijkt dit niet leuk wellicht.
Je leert er een hoop, je kunt lekker racen en komt zo beter voorbereid een andere klasse in.
Mocht je nou denken dit vind ik echt echt niet leuk dan raad ik altijd de SkipBarber aan, open wheeler en super leuke serie om te rijden. En hier leer je ook echt een hoop van, maar ik zou dus niet in eens naar multiclass series gaan.

hoop dat dit je een beetje helpt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE

Daarnaast is het ook belangrijk om te weten welke auto's waar worden gebruikt. Er zit een limiet op verschillende auto's van 7? binnen iRacing. Voor IMSA zijn er 2 GT3's geselecteerd: Lambo en BMW.

Dus je kan inderdaad de Ferrari GT3 kopen, maar daarmee kan je dan weer geen IMSA rijden.
Ik zou inderdaad zoals @Blerf aangeeft de Skip gaan rijden. Weinig setup mogelijkheden dus hoef je je daar ook geen zorgen over te maken.
Wel oppassen met open wheelers & in elkaar haken. Pas daarbij ook gewoon de Mazda tactiek toe: doe voorzichtig als iemand mega hard gaat verdedigen, wil er dan niet kosten wat kost voorbij. Die gozer gaat er vast wel een keer vanaf of maakt een grote fout waardoor jij er wel netjes langs kan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:01
Een aantal nederlanders rijden met mij een league en wij zoeken wat extra mensen die aan willen sluiten. Wij volgen het IMSA schema met GTE auto's. Wij zoeken deelnemers tussen 0-2000 irating.

Wij rijden op 20:00 - 22:20 elke maandag avond. Deze avond bestaat uit practice en kwalificatie en 2 races ( 30 en 45 minuten).

Heb jij interesse om mee te doen? Stuur mij even een PM.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JPM85
Voor iedereen die mee heeft gedaan aan seizoen1 van de Tweakers Endurance Series (TES). @joeristein en ik zullen ook het 2e seizoen van de TES gaan verzorgen. Het plan is om elke maand 1 race te gaan plannen, maar we zijn natuurlijk benieuwd hoe jullie de 2 races op Monza & Spa hebben ervaren.

Graag horen we van jullie! https://forms.gle/KgKfYgs1fy3DTU5H7

ps. het formulier sluit op 1 maart 23:00

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Nu nog explosies zoals in de GP van Sakhir en in Daytona vorige week.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
De hoeveelheid reports die uit deze clips voortkomen zullen wel ongekend veel zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4AFYxpt6ojywjrIhUj9n_9WmHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pEDdEdN1N40mbHJymyo6IUYp.jpg?f=user_large

Vanavond is Bathurst met de GT3 wagens.

Omdat dit weekend ook de 12u van Bathurst is, heeft iRacing ook in de VRS series de BoP aangepast naar de BoP die voor Bathurst gebruikt wordt. Deze hebben wij dan qua fuel & gewicht ook doorgetrokken na vanavond. De 1.6% power reduction is met name een flinke aanpassing, die scheelt al snel 3-4 tienden op de twee lange rechte stukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/so19icQusa56jPxYQ9cAJC9V-Co=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9oFp4E0Mply4qqJ3skzYv5up.png?f=user_large

Mochten mensen een idee hebben voor de auto voor vanavond; Racelabs heeft een nieuwe feature die je kan helpen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EvEZ3OoXYAQrQ5l?format=jpg&name=large

Hier is overigens een waarschuwing wel op z'n plaats voor de R8, die is extreem tricky over de heuvels bij de twee snelle linker bochten.

iRacing Profiel

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Luckeh schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:57:

Mochten mensen een idee hebben voor de auto voor vanavond; Racelabs heeft een nieuwe feature die je kan helpen:

[Afbeelding]

Hier is overigens een waarschuwing wel op z'n plaats voor de R8, die is extreem tricky over de heuvels bij de twee snelle linker bochten.
Zijn dit al de laptimes mét BOP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Yes, die feature kijkt geloof ik in de race history van VRS van deze week. De VRS-serie heeft de BoP aanpassing ook, dus daarom verwacht ik van wel.

iRacing Profiel

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Is wel met minder fuel natuurlijk, track state en temperatuur kunnen ook nogal anders zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Met bekende NL coureurs en natuurlijk GoT’rs.
Commentaar: Rick Winkelman.
Lekker... video embedden doet het niet....

[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 25-02-2021 21:12 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ja werd vanmorgen nog gebeld of ik mee wilde doen, dus dacht ja leuk, ik vond het geslaagd evenement. 12de en 10de geëindigd, met de Mercedes.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ik heb ook meegereden (was mijn eerste keer) maar wat enorm gaaf.
Iman Bakker was 13 en 17 (moest helaas tanken in 2de anders ook iets van 12/13 volgens mij).

Beetje op de gok voor de merc gegaan nooit echt gt3 gereden (meestal open wheelers) volgens mij waren de Audi en bmws wel een stuk sneller helaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
Valkyre schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 00:05:
Ik heb ook meegereden (was mijn eerste keer) maar wat enorm gaaf.
Iman Bakker was 13 en 17 (moest helaas tanken in 2de anders ook iets van 12/13 volgens mij).

Beetje op de gok voor de merc gegaan nooit echt gt3 gereden (meestal open wheelers) volgens mij waren de Audi en bmws wel een stuk sneller helaas.
Volgens mij hebben we even kort gevochten. Mercedes is het hele seizoen al erg traag, samen met de Ford eigenlijk altijd de auto's die je niet moet kiezen.

Was een leuk evenement maar de ingame organisatie schoot wel echt te kort. Hoop niet dat ERU hier te veel voor heeft betaald.

Eerste race P4, race was net te kort om voor P3 te vechten. race twee startte bizar goed. In no time van P30 naar P12 gereden. Kon alle malaise goed ontwijken. Helaas deed iemand voor me iets doms waar ik voor werd gestraft, dat was wel jammer anders had ik om de dagwinst mee kunnen doen. Race 2 uiteindelijk als 15e geëindigd.

Zou leuk zijn als ze dit wat professioneel neerzetten. Vond het wel echt heel tof om Rick Winkelman als commentator te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ah ja 2 jaar geleden oid reed ik in ac wel gt3 en toen was de merc volgens mij wel snel, aangezien de tijd wat beperkt was heb ik maar een auto gegokt en daarmee ben gaan oefenen. In discord hoorde ik wel dat veel met de Audi gingen rijden dus dacht nou ja misschien als ik iets anders doe werkt dat.

En de rijstijl van de merc na 10min testen (met merc en Audi) lag mij beter.

In beide races ook goed de malaise kunnen ontwijken, race 1 ging ik van p20 naar p8 volgens mij.

Ik spreek Niels weleens op discord, watvoor feedback zou je de organisatie nog mee willen geven? (Ik vond het tof maar was ook mijn eerste league race)

[ Voor 24% gewijzigd door Valkyre op 26-02-2021 09:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• PaulB80
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-01-2023
Hallo allemaal,

sinds enige tijd ben ik besmet geraakt met het sim race virus en heb mij nu ook hier aangemeld bij GoT. Het lijkt mij leuk om met jullie te racen en meer te leren over deze fantastische hobby.

Groeten,
Paul

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
_/-\o_

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

We rijden! Bathurst 12hr, split 3 samen met Virtual Motorsport.
Jim en ik streamen beiden de race (totdat we eruit liggen:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Gisteren was PESC op Montreal. Zeker de feature race is aan te raden om terug te kijken!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6MFiFvoPZygt%3D2h22m]

Hier de tweede helft van de race met gave duels!:

[ Voor 40% gewijzigd door Doubleoz op 28-02-2021 07:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Luckeh schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:36:
We rijden! Bathurst 12hr, split 3 samen met Virtual Motorsport.
Jim en ik streamen beiden de race (totdat we eruit liggen:)
Respect hoor, 12 uur op die baan. Voor mij zou het de 5 bochten van Bathurst zijn....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Hoogie2004 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:17:
[...]

Respect hoor, 12 uur op die baan. Voor mij zou het de 5 bochten van Bathurst zijn....
Heb een paar keer even naar de race gekeken , wat een prestatie 12 uur op dat circuit .Zag dat ze zelfs in de Endurance nog 3 seconden sneller zijn dan ik met een sprint set-up , precies de reden dat ik donderdag na 1 rondje disconnect heb gedaan _O- .Nu nog Suzuka , en maar afwachten wat volgende seizoen brengt !? :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Imac2011 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:38:
[...]

Heb een paar keer even naar de race gekeken , wat een prestatie 12 uur op dat circuit .Zag dat ze zelfs in de Endurance nog 3 seconden sneller zijn dan ik met een sprint set-up , precies de reden dat ik donderdag na 1 rondje disconnect heb gedaan _O- .Nu nog Suzuka , en maar afwachten wat volgende seizoen brengt !? :)
Zal eerlijk zeggen dat ik in de Porsche de meeste plezier heb gehad in de GoT leaugue sinds lange tijd. Vind die auto echt ontzettend leuk om in te rijden. Ben ook wel benieuwd wat komend seizoen het gaat worden (Ala Dorothy: geen GT3, geen GT3, geen GT3)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ZFLaSH schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:54:
[...]

Zal eerlijk zeggen dat ik in de Porsche de meeste plezier heb gehad in de GoT leaugue sinds lange tijd. Vind die auto echt ontzettend leuk om in te rijden. Ben ook wel benieuwd wat komend seizoen het gaat worden (Ala Dorothy: geen GT3, geen GT3, geen GT3)
Ik heb in de Porsche ook ontzettend veel plezier gehad dit seizoen, zowel tijdens de GoT races als de officials. In de loop van het seizoen kreeg ik ook steeds meer vertrouwen in die auto en dat geeft zo'n voldaan gevoel! Gisteren reed ik mee in Porsche topsplit en die race had werkelijk alles. Ik voelde gewoon letterlijk mijn hartslag tijdens die race hoog zitten en stapte met een grote smile uit mijn rig :*) Kortom ik zal aankomend seizoen zeker verschillende races nog mee proberen te pakken.

Om alvast een tipje van de sluier te geven, volgend seizoen gaat het niet de GT3 worden. Ik verwacht dat we eind van de dag de keuze voor volgend seizoen kunnen communiceren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Doubleoz schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:37:
[...]

Om alvast een tipje van de sluier te geven, volgend seizoen gaat het niet de GT3 worden. Ik verwacht dat we eind van de dag de keuze voor volgend seizoen kunnen communiceren.
Heb ik een poll gemist, of wordt de keuze deze keer zonder input van de leden bepaald?

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
frizti schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:07:
[...]

Heb ik een poll gemist, of wordt de keuze deze keer zonder input van de leden bepaald?
We hebben dit keer geen poll uitgezet maar als coördinatie groep de verschillende opties afgewogen om tot een keuze te komen. Dit hebben we in het verleden vaker gedaan. Afgelopen seizoen wilde we ook wat andere zaken toetsen bij de community waardoor we dit hebben samengevoegd en een poll hebben uitgezet. Daarnaast zag je bij de vorige poll dat de uitslagen vrij dicht bij elkaar zaten, dus voor iedere keuze die wordt genomen zijn er binnen de community voor- en tegenstanders.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Doubleoz schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:42:
[...]

We hebben dit keer geen poll uitgezet maar als coördinatie groep de verschillende opties afgewogen om tot een keuze te komen. Dit hebben we in het verleden vaker gedaan. Afgelopen seizoen wilde we ook wat andere zaken toetsen bij de community waardoor we dit hebben samengevoegd en een poll hebben uitgezet. Daarnaast zag je bij de vorige poll dat de uitslagen vrij dicht bij elkaar zaten, dus voor iedere keuze die wordt genomen zijn er binnen de community voor- en tegenstanders.
Helemaal prima, anders krijg je toch alleen maar mensen die stemmen en die dan niet mee gaan rijden...

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Doubleoz schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:42:
[...]

Lekker bezig heren! Scheelt weer een hoop gemekker en er is meer dan genoeg ervaring om een gave league neer!

Begin graag aan een livery dus kijk uit naar de keuze!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:59
Wij zijn gisteren vol goede moed aan de 12h van Bathurst begonnen om 8h ‘s morgens. Ik heb de quali gereden en we mochten als 3e starten.
We hebben de hele tijd 2e gereden en na onze laatste pitstop op P3, maar we waren goed aan het inhalen op P2. En toen knalde de server er uit en was het game over voor iedereen in onze split 😞

30uur getraind op die baan in de afgelopen weken en dan zo’n domper. Mijn teamleden en ikzelf zijn nog steeds dik teleurgesteld. Dit was tevens onze eerste lange endurance dus we keken er heel hard naar uit.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Broodro0ster schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:07:
Wij zijn gisteren vol goede moed aan de 12h van Bathurst begonnen om 8h ‘s morgens. Ik heb de quali gereden en we mochten als 3e starten.
We hebben de hele tijd 2e gereden en na onze laatste pitstop op P3, maar we waren goed aan het inhalen op P2. En toen knalde de server er uit en was het game over voor iedereen in onze split 😞

30uur getraind op die baan in de afgelopen weken en dan zo’n domper. Mijn teamleden en ikzelf zijn nog steeds dik teleurgesteld. Dit was tevens onze eerste lange endurance dus we keken er heel hard naar uit.
Dat is balen, heb het niet vaak gehoord dat zoiets gebeurd. Heb even op het forum gezocht en dit er over gevonden: https://members.iracing.c...t/0/3794338.page#12408458

Ze hebben het probleem dus gevonden en hopelijk opgelost zodat dit in de toekomst niet meer gebeurd. Heb jij nu niks meer aan, maar toch wel fijn om te weten wat de oorzaak was en dat ze er iets aan doen.

Wij hadden ook een klein beetje pech doordat @Phydomir zijn internet eruit klapte 2 ronde voordat @Tjello de auto zou overnemen. Hierdoor een ronde achterstand opgelopen, uiteindelijk toch nog 15e kunnen eindigen in Split 3.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/joc6iHcL3Ptrr6T6dnfXF7nPung=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KrzUIqTggL510gXQEXkcOdnt.jpg?f=user_large

Seizoen 2021 S1 is alweer bijna ten einde! Het seizoen waarin we op zondag, maandag en donderdag races hebben georganiseerd en zelfs nog twee endurance events! Ondanks dat we afgelopen weken de deelname enigszins hebben terug zien lopen hebben we wel besloten om de drie race avonden aan te houden. Voor aankomend seizoen hebben we gekozen voor twee populaire series, waarbij één open wheeler die ook voor de minder ervaren rijders onder ons erg leuk en leerzaam is om te volgen!

Zondag & Maandag

Series: IMSA Hagerty Championship
Klasse: GTE
Auto's: Ferrari 488 GTE, Porsche 911 RSR, BMW M8 GTE en Chevrolet Corvette C8.R GTE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4w7IYy_vckKCngnKsT2nJvT6TY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EpMyQ1VgwVyNEhDdQNOMmrXF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sj5Yrwo2M3CgMkd1oufFmwFVaCc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wtnbVRGizhSO5X6L3ysFOaGB.png?f=fotoalbum_large

Donderdag

Series: Skip Barber Race Series
Auto: Skip Barber

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EI7J_bj_UTUQ65uUCmIhi9XKeOU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xTbaC0lOHrUj63XuZQMmijT4.png?f=fotoalbum_large

Voor het kampioenschap wordt voor iedere serie een aparte puntentelling bijgehouden zoals dit afgelopen seizoen ook was.

Tijdslot:
19:30 - 21:00 Practice
21:00 - 21:08 Kwalificatie
21:10 - 21:25 Sprint race
21:30 - 22:00 Feature race

Endurance events

Ten aanzien van de endurance events die we voor aankomend seizoen gaan organiseren volgt rond 13 maart bericht!

[ Voor 20% gewijzigd door Doubleoz op 03-05-2021 07:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 17-09 09:01
Komt dat goed uit! @Doubleoz mn rig staat net in m’n nieuwe huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Scr33x0r schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:11:
Komt dat goed uit! @Doubleoz mn rig staat net in m’n nieuwe huis :)
Top! Leuk als je weer mee komt doen!

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 383 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies