iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 366 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Danny Hdoorn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:00:
[...]

Ja mee eens! Bovendien is het mij nu niet duidelijk wanneer nu Seizoen 1 begint? tis pas de 11de van december en dacht dat je 4 seizoenen had in 1 jaar? :X
Enige tijd geleden hebben ze de seizoenen verschoven in iRacing om te voorkomen dat week 13 tijdens ee feestdagen valt met overwerk of werken met kerst voor de iRacing staff na een nieuwe build.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

JoepW schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:13:
[...]

Enige tijd geleden hebben ze de seizoenen verschoven in iRacing om te voorkomen dat week 13 tijdens een feestdagen valt met overwerk of werken met kerst voor de iRacing staff na een nieuwe build.
duidelijk! Klinkt wel logisch ;) Thnx voor de Feedback @JoepW @MDenessen

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
MDenessen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:40:
[...]

Ja klop ;)
Maar ik vond de vrijdagavond league practice sessie wel altijd gezellig en leerzaam. Was met een kleinere groep en dan kon je makkelijker met elkaar praten en van elkaar leren.

En nu met een nieuwe auto die een specifieke rijstijl vergt zou het wel fijn zijn om een keer met een kleinere groep te kunnen oefenen.

Overigens kan ik me goed voorstellen dat de vrijdag practice is afgeschaft, want de donderdag gt3 race is er al bijgekomen en dan zou het denk ik teveel worden.
Het staat je natuurlijk ook gewoon geheel vrij on een practice op te zetten en te delen. Als je merkt dat er voldoende animo is, heb je een gezellig vrijdagavond clubje en kun je de kosten delen.

Zo is het team waar ik in zit ook ontstaan. Eerst samen LeMans rijden, daarna kwamen we erachter dat we dezelfde slechte humor hebben en rijden we meerdere keren per week samen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Luckeh schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:23:

<verhaal>
Veel plezier aankomend seizoen!
:'( dit hele komende seizoen nog aan het klussen en verbouwen.
super jammer al dit moois te moeten missen

wel (y) voor de organisatie, veel plezier allemaal!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
JPM85 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:57:
[...]

Het staat je natuurlijk ook gewoon geheel vrij on een practice op te zetten en te delen. Als je merkt dat er voldoende animo is, heb je een gezellig vrijdagavond clubje en kun je de kosten delen.

Zo is het team waar ik in zit ook ontstaan. Eerst samen LeMans rijden, daarna kwamen we erachter dat we dezelfde slechte humor hebben en rijden we meerdere keren per week samen.
ik zal er over nadenken, goeie tip

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Ik heb altijd een haat-liefde verhouding gehad met de GT3's in iracing; ik vind het gave auto's om te zien en het concept spreekt me ook aan, maar om de een of andere reden voelden ze zo doods aan. Totaal niet wat je ervan zou verwachten o.b.v. wat ik ervan gezien heb op tv en langs het circuit.

Ik heb er daarom al minstens een half jaar niet in gereden, maar was nu toch wel ff benieuwd naar de update. conclusie: _/-\o_

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Mooi die opzet voor het nieuwe seizoen, ik kijk er al naar uit, super dat jullie dit zo organiseren! d:)b
GT3 lijkt nu ook wat makkelijker te handelen voor wat ik heb gemerkt na de patch. Daarnaast wou ik toch een begin maken met endurance dus dit komt zeker goed uit zo. (y)

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Raimond613 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:51:
Ik heb altijd een haat-liefde verhouding gehad met de GT3's in iracing; ik vind het gave auto's om te zien en het concept spreekt me ook aan, maar om de een of andere reden voelden ze zo doods aan. Totaal niet wat je ervan zou verwachten o.b.v. wat ik ervan gezien heb op tv en langs het circuit.

Ik heb er daarom al minstens een half jaar niet in gereden, maar was nu toch wel ff benieuwd naar de update. conclusie: _/-\o_
Op Long Beach gereden toevallig? Ik vond de GT3 altijd een beetje "saai" maar heb sinds de update echt heerlijk gereden. Ook op Spa wat oefenrondjes gedaan, niet mijn favo baantje maar ook daar lekker mijn rondjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Beltoni schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:58:
[...]

Op Long Beach gereden toevallig? Ik vond de GT3 altijd een beetje "saai" maar heb sinds de update echt heerlijk gereden. Ook op Spa wat oefenrondjes gedaan, niet mijn favo baantje maar ook daar lekker mijn rondjes gedaan.
Long Beach heb ik nog niet... de tin top series reed vandaag op Donington National, lekker baantje ook :)

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kampover
  • Laatst online: 10-04 11:56
Voor wie wil oefenen voor het nieuwe GoT seizoen; ik host een server, naam "GoT practice" vanaf nu. Uurtje lang oefenen op Imola met Porsche cup. :)

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25
@Simbob @Niellie41
Waanzinnige baan de iRacing SuperSpeedWay!
Word wel een ding om er goed rond te komen, met de SFX voel je gewoon als er een auto schuin achter je rijdt dat de hele boel onstabiel word.
Aero is echt een waanzinnig ding!
En de snelheid.... 380/395 :o

Lambo rijden op het mistige en saaie Donnigton of volgas in de zon... oOo

Voelt echt als dit

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb zojuist de demo laps van de eerste drie weken van de Porsche Cup gepost.
Met dank aan @NickThissen die even alle 12 de circuits gaat bezoeken!

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 11-12-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
raymondw schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:50:
@Simbob @Niellie41
Waanzinnige baan de iRacing SuperSpeedWay!
Word wel een ding om er goed rond te komen, met de SFX voel je gewoon als er een auto schuin achter je rijdt dat de hele boel onstabiel word.
Aero is echt een waanzinnig ding!
En de snelheid.... 380/395 :o

Lambo rijden op het mistige en saaie Donnigton of volgas in de zon... oOo

Voelt echt als dit
[Streamable: 'The Restart' (iRacing Cinematic Montage)]
Ik heb de baan net gekocht en misschien straks nog even uitproberen :9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Misschien goed om er bij te zeggen / zetten: de rondjes zullen niet perfect zijn (meestal pak ik het eerste rondje dat zonder grote fouten gaat). Ik probeer hier en daar wel eens een andere lijn om te kijken dat ik niet per ongeluk een seconde laat liggen ergens, maar mocht je denken dat je sneller bent door een bocht anders te nemen zou ik dat vooral doen en niet blind kijken op 1 voorbeeld rondje!

Ik zal ook zoveel mogelijk met de "sprint" baseline setup rijden. Alleen Le Mans zal wellicht met minder wing moeten gok ik.

[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 11-12-2020 22:02 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Laatst online: 11-09 20:18
NickThissen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:01:
[...]

Misschien goed om er bij te zeggen / zetten: de rondjes zullen niet perfect zijn (meestal pak ik het eerste rondje dat zonder grote fouten gaat). Ik probeer hier en daar wel eens een andere lijn om te kijken dat ik niet per ongeluk een seconde laat liggen ergens, maar mocht je denken dat je sneller bent door een bocht anders te nemen zou ik dat vooral doen en niet blind kijken op 1 voorbeeld rondje!

Ik zal ook zoveel mogelijk met de "sprint" baseline setup rijden. Alleen Le Mans zal wellicht met minder wing moeten gok ik.
Heel erg bedankt! Is het misschien mogelijk om in de toekomst de inputs ook weer te geven? Zou extra handig zijn :)

Edit: ik ben te snel geweest, het is wel zichtbaar, alleen heel klein :p

[ Voor 4% gewijzigd door Hathie op 11-12-2020 23:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Hathie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:19:
[...]

Heel erg bedankt! Is het misschien mogelijk om in de toekomst de inputs ook weer te geven? Zou extra handig zijn :)

Rechts in de hoek idd. Moet je even @JoepW vragen die neemt de moeite om mijn replays op te nemen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

Het moet ook mooi blijven he :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozt77
  • Laatst online: 09-08 13:32
Hi, ik kijk er naar uit om donderdag te joinen in GT3 League. Ik kan helaas alleen de donderdagen in de GT3 meedoen. Ik zag echter dat er nog geen sessie voor zijn ingepland, of wordt er een nieuw League opgezet?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
boozt77 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 07:56:
Hi, ik kijk er naar uit om donderdag te joinen in GT3 League. Ik kan helaas alleen de donderdagen in de GT3 meedoen. Ik zag echter dat er nog geen sessie voor zijn ingepland, of wordt er een nieuw League opgezet?
Nee hoor zelfde league. Maar aangezien het inplannen van servers een monnikenklus (netjes gezegd) is, schuiven we dat voor ons uit :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

Ik heb ze vanaf VIR groter gemaakt.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
Zo, weer twee auto's voorzien van roze/zwarte paint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaU-LS82ovM41nNwVx07-WNIahc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1UFvgGb0Vs0G4ftlyf3XHcB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1jp1ibVzSgm8FE00LDLlm-efUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1vauhq1F8fPJEMlR2d6ZqK5Y.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Top @frizti , mooi van lelijkheid :P :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Wow, VIR GrandWest is echt waanzinnig. Dat gaat wat worden met een groot deelnemersveld.
Als je de namen / nummers van de bochten wilt onthouden zal ik nu alvast beginnen met studeren :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
frizti schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:51:
Zo, weer twee auto's voorzien van roze/zwarte paint.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Denk dat ze er met witte velgen nog best tof er uit kunnen zien. Dit is niet om aan te gluren maar valt wel lekker op :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
Beltoni schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:50:
[...]

Denk dat ze er met witte velgen nog best tof er uit kunnen zien. Dit is niet om aan te gluren maar valt wel lekker op :D
Al mijn auto's hebben dezelfde stijl qua paint.
Ik vindt ze prima en ben in ieder geval herkenbaar :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eve0kOyjeDqQDX07l-PZ1V8F6SA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjmEXnG8smGa3PCLNXJhx8HJ.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MDenessen schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:30:
[...]

Wow, VIR GrandWest is echt waanzinnig. Dat gaat wat worden met een groot deelnemersveld.
Als je de namen / nummers van de bochten wilt onthouden zal ik nu alvast beginnen met studeren :)
Ja de amerikaanse versie van de nordschleife.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

frizti schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:04:
[...]

Al mijn auto's hebben dezelfde stijl qua paint.
Ik vindt ze prima en ben in ieder geval herkenbaar :+

[Afbeelding]
Ik mis nog Nutricia op je Auto >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmyKRPTR34xIacBp1DGjHZumRjo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C3ljl1oKyHdzy0PI2dW1uhP7.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bicYhb0RAhcKx_OQAJEuIAsZqFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oXn39VNDTwezBKEOwiLQF3Zc.png?f=fotoalbum_large
Mijn Porsche is klaar. Nu nog een (of meerdere...) GT3s

En hieronder een 'how it's made' foto ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bx8N1ul9c_hIn6xubITABAdV2IY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AKfUnoqaPnLCQNoJqvukGX8o.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 12-12-2020 12:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Is dat wel toegestaan de hele body van carbon? Dacht dat het een cup auto was, voor iedereen gelijk gewicht :D

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Linc schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:13:
Is dat wel toegestaan de hele body van carbon? Dacht dat het een cup auto was, voor iedereen gelijk gewicht :D
Het is een wrap 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En ook de lambo is gewrapt en van stickers voorzien.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMJb6wvxtTlePWE7bPEa2sQOLjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M94b7Ylhsof2kkAPVmxlSD2L.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-0i55PsZ2RmyY55U2VUsXqWvB8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/frRYyR9fapEvztyPRtOjH6Hc.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqmCjUORDSIuZyCR_roX75D1550=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RKsm7PvzOVWdh0dEdl7qb9nu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En voor de Mercedes (mijn alternatief voor de GT3 races) ben ik teruggevallen op een heel oud ontwerp nog van de hand van @gtrNL d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFXz06MtE-Oolx8LwTS_YarwjJc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lagDjSE8ui4lL7r2XrlNlkra.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKdEZ1cWQwfdVHwzJADQ86ZPKR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yeYIBiajzLfd1xwf8t48S3IE.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g10QMr8lGOrETtQoIf8nnd1f4rg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I6HnUJrPCStxBajef6UrPM5d.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
JoepW schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:47:
En voor de Mercedes (mijn alternatief voor de GT3 races) ben ik teruggevallen op een heel oud ontwerp nog van de hand van @gtrNL d:)b

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je zou bijna bang worden als je die voorkant in je spiegels ziet opduiken 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
frizti schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:18:
[...]

Je zou bijna bang worden als je die voorkant in je spiegels ziet opduiken 8)
Taxi rijders, altijd een gevaar op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Ik heb een break gehad van een paar maanden.(gestopt toen die nieuwe BMW er kwam) En ga dit seizoen weer beginnen.

Welke series gaan jullie rijden? Nog nieuwe toffe wagens? Die nieuwe open Wheeler ziet er wel tof uit anders. Ben B2.50 momenteel. IR 16-1700

Ik rijd meestal de vrs sprint, imsa sport en de skippy.

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MDenessen
Ik ben een paar uur bezig geweest met een nieuwe livery voor de Porsche Cup maar ben niet echt tevreden met het resultaat. Maar misschien moet ik er aan wennen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tf3Y8Ub7Xkx3YFPr2n1DPVc9U1c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NYdxCRiLF6lB4ssN9yb7nRHm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door MDenessen op 12-12-2020 18:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
kampers schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:24:
Ik heb een break gehad van een paar maanden.(gestopt toen die nieuwe BMW er kwam) En ga dit seizoen weer beginnen.

Welke series gaan jullie rijden? Nog nieuwe toffe wagens? Die nieuwe open Wheeler ziet er wel tof uit anders. Ben B2.50 momenteel. IR 16-1700

Ik rijd meestal de vrs sprint, imsa sport en de skippy.
Even een beetje terug lezen of via de Topic Start naar het aparte draadje of zelfs de website bezoeken en dan zie je dit: klik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
MDenessen schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:27:
Ik ben een paar uur bezig geweest met een nieuwe livery voor de Porsche Cup maar ben niet echt tevreden met het resultaat. Maar misschien moet ik er aan wennen.

[Afbeelding]
Ziet er toch prima uit Marc, ik ben al blij dat ik mijn Belgische kleuren een beetje deftig kan laten aansluiten op elkaar. LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
kampers schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:14:
[...]

Ziet er toch prima uit Marc, ik ben al blij dat ik mijn Belgische kleuren een beetje deftig kan laten aansluiten op elkaar. LOL
Bedankt. Leuk dat je weer gaat iracen Kamperske.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
MDenessen schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:17:
[...]

Bedankt. Leuk dat je weer gaat iracen Kamperske.
Thx, welke auto rij jij tegenwoordig? En ja van CP2077 smelt mijn 1080 denk ik dusja LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Vanmiddag een tankje leeggereden met de Porsche op Imola. Dat valt niet mee, maar goed dat ik schade had uitgezet :X Heb het idee dat als je bij het aanremmen een foutje maakt, je hem bijna niet meer kunt corrigeren, met name aanremmen lastige bochten zoals Acque Minerale (dubbele rechterknik die knijpt) en Rivazza (dubbel links voor opkomen s/f) gaat het wel eens mis en dan lijk je vrijwel meteen een passagier te worden.

Zal vast ook aan mijn gebrek aan skills liggen maar de eerste races zullen voor mij meer overleven/op de weg houden zijn dan echt racen ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
kampers schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:21:
[...]

Thx, welke auto rij jij tegenwoordig? En ja van CP2077 smelt mijn 1080 denk ik dusja LOL
Ik heb je effe een PM gestuurd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 11:15
Ik hoop niet dat die nieuwe oval een voorbode is op de toekomst van iRacing. Een baan converteren uit een oude game en hem combineren met een al bestaande infield (Pocono) en daar dan 15 dollar voor vragen. Ik weet niet helemaal wat ik daar van moet denken ..

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
Arfman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 19:29:
Vanmiddag een tankje leeggereden met de Porsche op Imola. Dat valt niet mee, maar goed dat ik schade had uitgezet :X Heb het idee dat als je bij het aanremmen een foutje maakt, je hem bijna niet meer kunt corrigeren, met name aanremmen lastige bochten zoals Acque Minerale (dubbele rechterknik die knijpt) en Rivazza (dubbel links voor opkomen s/f) gaat het wel eens mis en dan lijk je vrijwel meteen een passagier te worden.

Zal vast ook aan mijn gebrek aan skills liggen maar de eerste races zullen voor mij meer overleven/op de weg houden zijn dan echt racen ..
Met de Porsche Cup kun je niet coasten dan wordt hij heel onstabiel. Je moet eerst tamelijk hard remmen (zonder te blokkeren), en dan heel licht blijven remmen, net boven de deadzone van je rem zodat de druk op de voorbanden blijft. En dan blijf je lichte remdruk geven totdat je weer op het gas kan.

Tenminste zo heb ik het geleerd op youtube filmpjes en ook geoefend en het werkt inderdaad.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Niks mooiers dan een Porsche 911 _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T11sGNT6xQnnl0NTLmxbpZEOGjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IeFtS9tRSctMBItdBgMqoIHO.png?f=fotoalbum_large

...alleen nu nog binnen de lijntjes blijven 8)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MDenessen
Maurice W schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:21:
Niks mooiers dan een Porsche 911 _/-\o_

[Afbeelding]

...alleen nu nog binnen de lijntjes blijven 8)
Haha YinYang reclame. _O-

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

We hebben een liefhebber kenner :*)

Beetje de lokale ondernemers steunen in deze barre tijd (y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Voor de 911 participanten. De tankinhoud voor dit seizoen is vastgelegd op 39%. Dat is goed voor ongeveer 23 minuten rijden, wat een pitwindow mogelijk maakt van ongeveer minuut 8-9 t/m minuut 23. Het exacte window hangt af van de hoeveelheid ronden dat uiteindelijk in de feature race gereden gaat worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Luckeh op 12-12-2020 21:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bold of you to assume I get that far :+

Ik ga weer eens even oefenen, thanks @MDenessen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
In welke reeks daar die nieuwe Dallara IR-01 uitkomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
kampers schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:11:
In welke reeks daar die nieuwe Dallara IR-01 uitkomen?
Al gekeken op de mainpage?
https://www.iracing.com/i...p-to-build-dallara-ir-01/
The Dallara iR-01 will immediately slot into iRacing’s Dallara Formula iR Series as its premier open-wheel car. Further announcements on World Championship events featuring the Dallara iR-01 will be made in due course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Thx, straks eens opt forum kijken waar die overal tijden enz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
MDenessen schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:27:

[Afbeelding]
Tof hoor. Toevallig vandaag oude laptop afgestoft waar nog Photoshop op staat. Opstarten duurt helaas 15-30 minuten en gaat gepaard met veel blauwe schermen, verre van ideaal.

Denk dat jou livery iets toffer wordt als je de voorkant (blauw omcirkelt) wat simpeler maakt. Daar komen nu nieuwe lijnen en je hebt al een vrij drukke livery. Als je het rode vlak van de zijkant door laat lopen achter de zwarte verticale balk, dan kan je het daar boven gewoon wit houden. Volgens mij een vrij eenvoudige aanpassing waardoor het er net wat strakker uit ziet. Onderstaande schets even mee de mobiel gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzt9hW6N2wcnpJK5dAGyLqVuQyc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KggxRCadR7xYwbcDqCtaLcI0.png?f=fotoalbum_large

Tof al die liveries, die van @Jimmy J. op IG ziet er ook echt heel strak uit!

[ Voor 4% gewijzigd door Beltoni op 12-12-2020 23:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wederom een tankje leeggereden met de 911. De tip qua remmen is erg goed, de auto is nu een stuk stabieler te houden. Ik zat op een hosted server ongeveer 2 seconden van de #1 af, dat is met een rondetijd van (voor mij) 1:47 niet slecht. Moet nog wel meer oefenen om de auto echt goed onder controle te krijgen maar goed, mooie uitdaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Iemand nog tips voor een perfect launch met de Porsche die niet over een koppelingspedaal beschikt? Ik kan natuurlijk wel een button als koppeling instellen maar die kan ik niet rustig op laten komen. Om nu speciaal een koppelingspedaal hiervoor te kopen vind ik ook een beetje teveel van het goede want eigenlijk mis ik deze niet op andere momenten.

Edit: volgens mij staat dit in de tutorial van Dan Suzuki zie ik zojuist. Ik ga die eerst even bekijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Doubleoz op 13-12-2020 08:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Doubleoz schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:33:
Iemand nog tips voor een perfect launch met de Porsche die niet over een koppelingspedaal beschikt? Ik kan natuurlijk wel een button als koppeling instellen maar die kan ik niet rustig op laten komen. Om nu speciaal een koppelingspedaal hiervoor te kopen vind ik ook een beetje teveel van het goede want eigenlijk mis ik deze niet op andere momenten.

Edit: volgens mij staat dit in de tutorial van Dan Suzuki zie ik zojuist. Ik ga die eerst even bekijken.
Wat ik bijna het gehele seizoen heb gebruikt, is gewoon in 1 zetten en bij groen vol gas geven. Rij je weg zonder wielspin. Niet de snelste methode, maar als je koppeling niet goed gebruikt sta je dwars.

iRacing | Rig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Die tip van 40% rem inhouden, volgas geven en bij groen hem in de 1 zetten resulteert bij mij overigens in een spectaculaire burnout, loss of control, een ontmoeting met de vangrail en een Grosjean-achtige vuurbal waar ik ternauwernood uit kan ontsnappen. Kort gezegd: wat doe ik fout? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:30
Arfman schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:38:
Die tip van 40% rem inhouden, volgas geven en bij groen hem in de 1 zetten resulteert bij mij overigens in een spectaculaire burnout, loss of control, een ontmoeting met de vangrail en een Grosjean-achtige vuurbal waar ik ternauwernood uit kan ontsnappen. Kort gezegd: wat doe ik fout? :P
Ik zou in plaats van de rem de koppeling proberen ;)
Zelf de start een paar keer geoefend met een AI race, en die methode werkt perfect!

[ Voor 8% gewijzigd door Session30 op 13-12-2020 10:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAZeL3KKFjHfBar1mCfRej4zcco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NybPb7koflrPRQy8LhTqO5yJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLoWIKPUzIaKkGTy0Q4OZMpS3mw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcKKoBHngzzfLY6HyQ3ugqbF.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij m'n livery. moeten nog wat decals op maar kleur setting ben ik wel tevreden mee. Achteraan m'n 2 doggies :)

Erg benieuwd naar de race vanavond en wat de race pace zal zijn :o

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Session30 schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:50:
[...]

Ik zou in plaats van de rem de koppeling proberen ;)
Zelf de start een paar keer geoefend met een AI race, en die methode werkt perfect!
Doh, ik bedoelde uiteraard de koppeling!

Ander ding: toen ik vlak achter iemand reed merkte ik duidelijk de dirty air. Remmen ging moeilijk en mega onderstuur de bocht in. Iets om rekening mee te houden vanavond in de eerste ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
Arfman schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:01:
[...]

Doh, ik bedoelde uiteraard de koppeling!

Ander ding: toen ik vlak achter iemand reed merkte ik duidelijk de dirty air. Remmen ging moeilijk en mega onderstuur de bocht in. Iets om rekening mee te houden vanavond in de eerste ronde.
Als je al wel de koppeling gebruikte dan is het een kwestie van oefenen. Heb zelf vrijdag even een test drive opgestart en proefstarts gemaakt. De eerste paar keer redelijk wat wielspin maar na wat oefening vertrek je op standje launch control (zal je zien dat het vanavond gigantisch misgaat bij mij O-) ).

Zelf heb ik de afgelopen dagen aardig geoefend in de Porsche. Het is even omschakelen na de laatste tijd voornamelijk de Indy Pro en LMP2 te hebben gereden, maar wát een lekker bakkie. Ik had maandag bij de testrace nog heel erg het gevoel dat ik in gevecht was met de auto, maar inmiddels kan ik er aardig mee overweg. Wellicht dat de updates in de nieuwe build hier ook mee te maken hebben.
Ik merk nog wel dat overmoedigheid genadeloos wordt afgestraft, als het een paar rondes goed gaat wil ik te veel en gaat het mis. Als je dus nog een rondleiding wilt door de grindbakken bij met name Acque Minerale of Rivazza, spreek me vanavond even aan, ik ken ze inmiddels op mijn duimpje :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik zie je daar vanavond wel, samen vanuit de grindbak de race kijken :P

Wel erg satisfying om een goede ronde in de 911 eruit te knallen, absoluut waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Heb me gisteren en vandaag even goed verdiept in alle materie rondom de Porsche en ben toen pas de baan op gegaan. Het lukt me aardig 'veilig' rond te komen. Of er snelheid genoeg is... dat zal ik vanavond merken.

Te gekke wagen in ieder geval! 8)

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Wisten jullie dat er vanavond heel veel leuke programma’s op tv zijn en de vrouwen ook graag aandacht willen?

#hopelijk helpt dit om een plekje op de grid vrij te houden voor vanavond

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Doubleoz schreef op zondag 13 december 2020 @ 14:59:
Wisten jullie dat er vanavond heel veel leuke programma’s op tv zijn en de vrouwen ook graag aandacht willen?

#hopelijk helpt dit om een plekje op de grid vrij te houden voor vanavond
Kwestie van prioriteiten stellen...
Dit van mij moet naast me zitten om met me de pit strategie te helpen...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
Arfman schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:50:
Ik zie je daar vanavond wel, samen vanuit de grindbak de race kijken :P
Klinkt als een goed plan! Ik heb al een kratje bier in de Porsche gezet, dat blijft wel koud. Zorg jij voor de bitterballen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Session30 schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:27:
[...]

Klinkt als een goed plan! Ik heb al een kratje bier in de Porsche gezet, dat blijft wel koud. Zorg jij voor de bitterballen?
Check, ik heb even de marshalls gebeld ter plekke, ze rollen een kabeltje uit zodat we kunnen frituren :+

@Doubleoz TV kijken doe je toch on demand, live kijken is zo 2015 :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Session30
Met al die mooie liveries die geplaatst werden de afgelopen dagen begon het toch te kriebelen, en heb ik vanmiddag Photoshop even aangeslingerd.
Ook het Antagonist Racing Team is klaar voor het nieuwe seizoen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FI95FvHC7iH2LOq2uWThUmJL41I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w8ff3JYz21pN1dMIuQjvtsAo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDDoL2UYWP-YA1QTvIRtW73yoCw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6wMyfwzCHsoRZWztSjuD04P4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHr498_iEUVSDmXn8uEqWtuXyoo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nihJ06E6lrGDk1oAO4LjAJ1P.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Max P1. Verwachten we vanavond alcohol controlle ? :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Session30 schreef op zondag 13 december 2020 @ 15:27:
[...]

Is er genoeg ruimte in de grindbak ? Vrees dat ik daar de eerste ronde ook al in sta .Wat een hok , zeker met koude banden .Paar rondjes op Long Beach geprobeerd maar totaal geen gevoel mee :'(
Kijken of er in de practice een beetje een 'klik ' komt tussen mij en de Porsche , mis op een of andere manier het snelheidsgevoel met de Porsche .Misschien het geluid nog wat harder zetten.? :?
Eerst de practice maar eens zien , kijken hoe groot het gat met de toppers is 8) en hoe groot het deelnemersveld is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MDenessen
Beltoni schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:43:
[...]

Denk dat jou livery iets toffer wordt als je de voorkant (blauw omcirkelt) wat simpeler maakt. Daar komen nu nieuwe lijnen en je hebt al een vrij drukke livery. Als je het rode vlak van de zijkant door laat lopen achter de zwarte verticale balk, dan kan je het daar boven gewoon wit houden. Volgens mij een vrij eenvoudige aanpassing waardoor het er net wat strakker uit ziet. Onderstaande schets even mee de mobiel gemaakt.

[Afbeelding]
Bedankt voor de goeie tip @Beltoni Ik heb de voorkant aangepast en het ziet er nu inderdaad veel beter uit. Zitten nog een paar kleine fouten in maar die haal ik er binnenkort wel uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZoYk2FKTjJYxnuOqiPfVe8mCPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBxVa4WVNj6xEeA0Gnmfx1JN.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 19:19
Imac2011 schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:11:
[...]
Eerst de practice maar eens zien , kijken hoe groot het gat met de toppers is 8) en hoe groot het deelnemersveld is.
Hier net zo hoor, maar zie wel waar het schip strand. Vorig seizoen begon ik ook op die manier en ging het aan het einde steeds beter. Ik zie het voorlopig maar als een leerseizoen en verder gewoon lol hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
Ik wou daarnet eindelijk eens m'n "in-car brake bias rotary knop" binden zodat ik tijdens het rijden wat kon gaan testen met verschillende waardes. Helaas springen de waardes van 40 naar 60 als ik 1 klik draai naar rechts. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? (gebruik een Fanatec BMW GT rim) Tevens was ik ook vergeten noteren wat de default value was van deze setting.. Door het clearen van deze binding of een andere setup te laden blijft de waarde helaas staan :o Ik dacht dat dat standaard 49 was klopt dit? :D #lastminutestress

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Beltoni schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:43:
[...]

Tof al die liveries, die van @Jimmy J. op IG ziet er ook echt heel strak uit!
Thanks!

Pictures for proof:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0UJOSjbpTNUJ0mMDanB_zsxPvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8MGkhGACQTwlaKhhEHMpGW5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEmj7LC5EO5HiDafRhj01naG9FY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MUrvL0mTazK9VLHZIz8T8iN.jpg?f=fotoalbum_large

Straks Imola onveilig maken, samen met een oranje variant voor @Swoesh en, uiteraard, een gifgroene voor @Luckeh :+

ps. Damn wat is die 3D viewer in iRacing chill zeg! Beste update sinds tijden.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Elbaceever schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:20:
Ik wou daarnet eindelijk eens m'n "in-car brake bias rotary knop" binden zodat ik tijdens het rijden wat kon gaan testen met verschillende waardes. Helaas springen de waardes van 40 naar 60 als ik 1 klik draai naar rechts. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? (gebruik een Fanatec BMW GT rim) Tevens was ik ook vergeten noteren wat de default value was van deze setting.. Door het clearen van deze binding of een andere setup te laden blijft de waarde helaas staan :o Ik dacht dat dat standaard 49 was klopt dit? :D #lastminutestress
waarschijnlijk moet je een andere type knop kiezen om weer kleine stapjes te kunnen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kampers
Juist de Dallara IR-01 gekocht, ben eens benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Maurice W schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:46:
Max P1. Verwachten we vanavond alcohol controlle ? :9B
Zucht kan niet eens iRacing forum meer veilig checken...

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
kampers schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:24:
Juist de Dallara IR-01 gekocht, ben eens benieuwd.
pittig bakske, heb hem geen enkele ronde op de baan kunnen houden in suzuka :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikp55
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-04-2023
Niet echt mijn avond, in de eerste heat 2 keer gespind en in de 2e heat was ik teveel gefocust om de gecrashte auto voor me te ontwijken waardoor ik op Mike instuur. Sorry voor degene die hierbij betrokken raakte!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

1e race een ongeluk voor me niet kunnen ontwijken. Daarna nog keihard ge t-boned door iemand die letterlijk 1 minuut voor gridding nog de server joinde en behoorlijk off-pace was. Maakte niet veel uit want mijn race zat er toch al op maar dat was niet het beste staaltje stuurmanskunst zeg maar.

Race 2 weer achteraan gestart, dikke crash op het rechte stuk en iemand die me aantikte. Zonder schade door. Daarna liep ik weer snel in, maar veel ongelukken naast en op de baan. Was net lekker mensen aan het inhalen toen het in de bocht voor Acque Minerale misging, ik schrok, week uit, raak met 1 wiel het gras en de muur in, auto helemaal kapot. Toen was ik er wel klaar mee.

Leuke auto op zich, lekker uitdagend, maar de racecraft mag echt stevig verbeterd worden. Prima als je off-pace bent maar join aub niet op het allerlaatste moment, rijd voorspelbaar en ga ook niet keihard lopen racen met iemand die seconden per ronde sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

edit:

second thought; laat ook maar zitten.

volgende race nieuwe ronde nieuwe kansen.

[ Voor 122% gewijzigd door TiemenC op 13-12-2020 22:05 ]

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Leuke avond gehad, de Porsche is gelukkig ook na de update nog steeds een uitdagende auto!

Q ging prima, waardoor ik ergens P13 mocht starten. Helaas was ik iets te gretig en tik ik juist de twee mensen die ik regelmatig in de 911 cup tegenkom van de baan. Nogmaals excuus hiervoor @B Tender en @Mithriel .

Vervolgens zowel race 1 als race 2 redelijk gereden, race 2 pakte @Linc mij gedurende de pitstop met een mooie undercut maar ging hij vervolgens in de rondte waardoor P9 het eindresultaat was. Al met al tevreden en zin in volgende week!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-08 10:42
Mijn excuses voor het achterop klappen in L1 van de tweede race (op Ferdy & Bob). Ik zag niet dat het voor ons mis ging... :-(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeristein
  • Laatst online: 16-01 00:15
Excuses voor mijn poepstart in race 2, was aan het malen en tikte daardoor @Xentor aan. Daarachter werd er een poging gedaan om ons te ontwijken, maar dat wilde niet goed lukken.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Wat een gave auto. Echt door het hele beeld leuke gevechten. Race 1 leuk proberen te stoeien met Hans en nul incidenten. Resultaat p11.

Race 2 super goede start, wordt ik aangetikt door Sven. 50% netcode, 50% race incident zullen we maar zeggen. Daarna einde ronde 1 schiet mijn voet van de rem en mis ik compleet de chicane en raak ik helaas Maik (sorry!!). Auto krom, fast repair en door. Toen echt een super leuk gevecht met Stijn en Marco. Was echt de kers op de avond.

Heb genoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikyM
  • Laatst online: 21-09 17:53
ZFLaSH schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:36:
Wat een gave auto. Echt door het hele beeld leuke gevechten. Race 1 leuk proberen te stoeien met Hans en nul incidenten. Resultaat p11.

Race 2 super goede start, wordt ik aangetikt door Sven. 50% netcode, 50% race incident zullen we maar zeggen. Daarna einde ronde 1 schiet mijn voet van de rem en mis ik compleet de chicane en raak ik helaas Maik (sorry!!). Auto krom, fast repair en door. Toen echt een super leuk gevecht met Stijn en Marco. Was echt de kers op de avond.

Heb genoten.
Kan gebeuren, geen probleem. Op het moment zelf vond ik het wel een hele opportunistische inhaalpoging omdat je mij zover in de chicane raakte. In de replay na de race zag en hoorde ik je zeggen dat je voet van de rem schoot. Vind het eigenlijk nog wel knap dat je de meeste nog weet te ontwijken :+ . Hierna was mijn race ook wel meteen over. Voor een fast repair de pits in maar uiteindelijk nog een tweede stop moeten maken voor de brandstof. Uiteraard vergeten bandjes uit te zetten |:( toen de auto omhoog ging alles alsnog uitgezet, maar ging met 1 nieuwe band de baan op.

Heb ondanks alles eigenlijk wel heerlijk gereden. Nu nog de rondes aan elkaar zien te krijgen (zat ruim anderhalve seconde van mijn optimal af) en dan gaat het met de pace ook de goede kant op.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

tomolino schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:18:
Leuke avond gehad, de Porsche is gelukkig ook na de update nog steeds een uitdagende auto!

Q ging prima, waardoor ik ergens P13 mocht starten. Helaas was ik iets te gretig en tik ik juist de twee mensen die ik regelmatig in de 911 cup tegenkom van de baan. Nogmaals excuus hiervoor @B Tender en @Mithriel .

Vervolgens zowel race 1 als race 2 redelijk gereden, race 2 pakte @Linc mij gedurende de pitstop met een mooie undercut maar ging hij vervolgens in de rondte waardoor P9 het eindresultaat was. Al met al tevreden en zin in volgende week!
Moet eerlijk zeggen, op dat moment kwam stoom uit oren bij me. Bij het terug kijken was het wel wat minder erg dan gedacht, was wat optimistisch, ik had ook nog iets naar rechts gekund, dus mja mja.

Alleen wel jammer dat in eerste race, in eerste bocht zoiets gebeurt

iRacing | Rig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Wat een feest is deze auto toch!! *O*

Gelukkig als ik naar TeamSpeak luisterde werd die mening ook wel algemeen gedeeld.

Over algemeen redelijk tevreden hoe het eindigde, naar hoe slecht het begon.

Kwalificatie spinde ik in mijn 2e ronde, waardoor ik niet verder kwam dan 47.4. Daarmee starte ik rond P10.

Race 1 zat er al op in bocht 1 toen ik tikkie kreeg, rond ging en van achteren terug moest rijden. Dat was wel spannend, want soms werd er wel vroeg geremd etc. Van p53 naar p27 gereden.

Race 2 had goede pace, wat crazyiness moeten ontwijken en lekker doorgereden. Uiteindelijk van P27 naar P6 gereden wat ook meteen beste resultaat in GoT league is voor mij.

Porsche = love!

iRacing | Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Laten we zeggen dat het niet mijn avond was. In race 1 een slowdown gepakt in de eerste ronde, halve veld voorbij laten gaan maar het lukt me niet om hem in te leveren. Zwarte vlag, 16s in de pit. Tweede race van achteren gestart en slechts met lichte schade door de eerste 200 meter gekomen. In ronde 4(?) super knullig tegen Gerben aangereden, dat zal je altijd zien... Vroeg de pit in en hem nog naar P23 kunnen rijden.

Vind Imola een heerlijk baantje maar met de Porsche was het echt afzien. Hoop dat het door de tempatuur kwam maar heb geen moment kunnen genieten van de auto. Echt heel anders dan op Atlanta waar die als een zonnetje reed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
Ik heb ook heerlijk gereden. In andere klasses kun je nog wel eens op de automatische piloot rijden, maar dat is er hier niet bij. Intensief, maar erg leuk!
In de quali rondje 1 wat rustig gedaan, rondje 2 zat ik de eerste sector al 0.4 onder mijn tijd, tot ik uitkomen Tosa wat te fanatiek op mijn gas ging. Ik kon de auto recht houden, maar de ronde was daarmee ten einde.
Race 1 bleek dat ik niet voor niets op m'n starts had geoefend. Ging als een raket weg en had voor de chicane al 2 posities te pakken. De rest van de race uit de problemen gebleven tot de laatste ronde. Had één van de Toms in mijn nek hijgen en had uitkomen Piratella een flink moment. Hij kon me niet meer ontwijken waardoor ik de vangrails van dichtbij mocht zien. Helaas was het erg druk waardoor het even duurde voordat ik weer de baan op kon.
Race 2 weer een bliksemstart en ik kon om de chaos heenrijden. Eerste 2 rondjes wat duw en trekwerk wat helaas tot een slowdown leidde bij Variante Alta. Dit kostte flink wat posities, waardoor ik achter een groepje terecht kwam dat flink aan het vechten was. Hierdoor besloten om de undercut te pakken en zo snel mogelijk naar binnen te gaan. Na de pitstop nog een paar kleine gevechtjes gehad maar ook zeker plekken weten te winnen door mensen die in het gras stonden. Uiteindelijk volgens mij als 15 of 16 gefinisht en een mooie avond gehad.
Na de testrace maandag was ik wat sceptisch over de Porsche, maar na wat oefening is het een erg leuke auto. Ik heb dan ook zin in de komende races!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kan er kort over zijn. Het was niet mijn avond. Daarnaast heb ik veel te weinig met de Porsche kunnen rijden en dus was het een avond van vallen, opstaan, mopperen en stoppen,
Na deze week heb ik vakantie (en zitten we misschien allemaal meer thuis) en zal ik zeker wat gaan oefenen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
MaikyM schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:46:
[...]

Kan gebeuren, geen probleem. Op het moment zelf vond ik het wel een hele opportunistische inhaalpoging omdat je mij zover in de chicane raakte. In de replay na de race zag en hoorde ik je zeggen dat je voet van de rem schoot. Vind het eigenlijk nog wel knap dat je de meeste nog weet te ontwijken :+ . Hierna was mijn race ook wel meteen over. Voor een fast repair de pits in maar uiteindelijk nog een tweede stop moeten maken voor de brandstof. Uiteraard vergeten bandjes uit te zetten |:( toen de auto omhoog ging alles alsnog uitgezet, maar ging met 1 nieuwe band de baan op.

Heb ondanks alles eigenlijk wel heerlijk gereden. Nu nog de rondes aan elkaar zien te krijgen (zat ruim anderhalve seconde van mijn optimal af) en dan gaat het met de pace ook de goede kant op.
Ja, ik dacht probeer iedereen te ontwijken. Als ik hem in puin rij is niet zo erg, als ik hierdoor maar niemand raak. Helaas kon ik over de curb niets meer uithalen qua sturen en remmen. Nogmaals sorry.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Het is al heel oud, maar zelf had ik er nog niet van gehoord.
Maar eenmaal ingesteld is het voor mij wel een verbetering.

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/1457504.page.

Mijn settings zijn tot nu toe, te vinden in app.ini.

DriverHeadHorizon=0.500000
DriverHeadNoPitch=0.500000
DriverRotateHead=0.500000

Vooral de Rotatehead zorgt ervoor dat ik de bocht al kan doorkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Porsche Cup was een leuke uitdaging gisterenavond, al heb ik nog wel wat oefening (of misschien Red Bull) nodig, want na 1,5 uur oefenen was mijn concentratie wel een beetje weg. Misschien dat ik de komende weken de practice wel split van de race sessie, want de Porsche vraagt iets meer alertheid tijdens het rijden.

Qualy ging goed tot ik de 2e knik van Variante Villeneuve verkeerd inschat en rond ga. Helaas, want ik was onderweg naar een lage/mid 1:47. Dan maar aanvangen vanaf p18 met een 1:48.0.
Waar ik tot de Q nog niet eerder was gespinned bij Villeneuve, bleek dat tot 3x toe mijn achilleshiel te zijn tijdens de races. Race1 in ronde2 & ronde4 rond gegaan, race2 idem en in ronde 3 rond gegaan.

Waarbij ik in race1 nog spinde tot in het gravel, blijf ik in race2 op de baan (rem ingedrukt), maar ver genoeg na de exit van de bocht voor mensen om te anticiperen. Zelf met een enkel scherm van 16:9, zag ik mijzelf staan in de Variante Villeneuve vanuit de cockpit van achterop komende mensen. Ik blijf het dan vreemd vinden dat er vol gas gegeven wordt, met als resultaat dat ik Imola vanuit helikopter view kan bekijken als de zoveelste auto zijn gas er vol op blijft houden. Mooi uitzicht natuurlijk, maar voor mij race klaar, de klap van mijn DD vond ik wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Simbob schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:42:
Het is al heel oud, maar zelf had ik er nog niet van gehoord.
Maar eenmaal ingesteld is het voor mij wel een verbetering.

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/1457504.page.

Mijn settings zijn tot nu toe, te vinden in app.ini.

DriverHeadHorizon=0.500000
DriverHeadNoPitch=0.500000
DriverRotateHead=0.500000

Vooral de Rotatehead zorgt ervoor dat ik de bocht al kan doorkijken.
Ik had het idee dat dit meer van toepassing is voor ovals (banked tracks).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JPM85 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:10:Ik blijf het dan vreemd vinden dat er vol gas gegeven wordt, met als resultaat dat ik Imola vanuit helikopter view kan bekijken als de zoveelste auto zijn gas er vol op blijft houden. Mooi uitzicht natuurlijk, maar voor mij race klaar, de klap van mijn DD vond ik wel genoeg.
Ik heb ook op meerdere momenten tijdens gele vlag situaties erg opportunistische inhaalacties gezien vanuit mijn cockpit. Ik kan lastig inschatten of dat bewust gedaan is of omdat diegene het echt verkeerd inschatte. Ik heb gedurende de races 2 of 3 keer echt ontwijkende acties moeten ondernemen om een tik te voorkomen.

Aan de andere kant, het was een vol deelnemersveld, de auto is voor de meeste mensen nieuw dus hopelijk wordt het snel beter.

Wel het verzoek nogmaals aan iedereen om op TS te komen. Gelanceerd worden is 1 ding maar daarna geen contact kunnen krijgen met degene die het veroorzaakt (zowel via ingame chat als TS) is niet echt handig.

Anyway, kijken of ik deze week nog een paar officiële races mee kan pakken. Dat heb ik tot nu toe nooit gedurfd in deze auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Arfman schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:21:
[...]

Wel het verzoek nogmaals aan iedereen om op TS te komen. Gelanceerd worden is 1 ding maar daarna geen contact kunnen krijgen met degene die het veroorzaakt (zowel via ingame chat als TS) is niet echt handig.
TS kan zeker een toevoeging zijn, al merk ik zelf dat het ook voor veel afleiding kan zorgen. Dat er tijdens practice veel gepraat wordt op TS kan ik inkomen, maar voor mijn gevoel wordt er tijdens de race ook vrij veel gepraat, op sommige momenten zoveel dat ik TS na verloop van tijd ''gemute'' heb.

Wanneer ik het mute heb ik zelf ook minder de neiging te gaan roepen gedurende de race, ik betrapte mezelf erop dat ik druk bezig was met excuses aanbieden terwijl er ook andere mensen (nog) aan het racen zijn.
Excuses aanbieden tijdens de race heeft in mijn ogen eigenlijk ook erg weinig zin, de situatie is al geweest. Na de race ben je altijd in de gelegenheid je excuses te maken en tijdens de race kan je altijd kijken of je diegene eventueel een plek terug kan geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Arfman schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:21:
[...]

Ik heb ook op meerdere momenten tijdens gele vlag situaties erg opportunistische inhaalacties gezien vanuit mijn cockpit. Ik kan lastig inschatten of dat bewust gedaan is of omdat diegene het echt verkeerd inschatte. Ik heb gedurende de races 2 of 3 keer echt ontwijkende acties moeten ondernemen om een tik te voorkomen.

Aan de andere kant, het was een vol deelnemersveld, de auto is voor de meeste mensen nieuw dus hopelijk wordt het snel beter.

Anyway, kijken of ik deze week nog een paar officiële races mee kan pakken. Dat heb ik tot nu toe nooit gedurfd in deze auto :)
Gele vlag en ingehaald worden is inderdaad iets wat elke race gebeurt, helaas niet te controleren. Soms heb je ook gewoon pech tijdens geel dat jij meer uit moet wijken dan een ander etc.
Persoonlijk ben ik altijd wel zo fair om dan gewoon duidelijk een stukje te liften en die persoon er weer voor te laten. Gisteren ook een moment met @SanVan gehad waar ik hem inhaalde uitkomen Tamburello onder geel, na Tosa heb ik hem voorbij gelaten door iets minder op het gas te gaan. Dit was op dat moment vanwege de drukte bij de opening de beste optie om iedereen veilig verder te laten gaan, in plaats van op de rem in een acceleratiezone.

Op TS ben ik altijd wel aanwezig, maar ik moet heel eerlijk zijn dat hij traditioneel op mute gaat tijdens de race. Er is veel te veel 'feedback' aanwezig van mensen over allerlei zaken die geen betrekking hebben op gevaar op de baan. Misschien slimmer voor personen om hun chat knop te binden op een positie waar je tijdens het racen minder makkelijker bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
akkoord betreft TS, heb deze gisteren ook uitgezet gezien deze auto echt wel volle concentratie vereist. Tijdens de race idd best communicatie beperken tot kort excuseren of verwittigen pile-ups, ..

Voor de rest wel enorm tevreden van de Porsche. Imo by far de beste auto in de service (ondanks het feit dat ie mij constant wil killen) Kijk enorm uit naar de rest van het seizoen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Tijdens de practice wordt veel gepraat, maar tijdens de races toch niet? Volgens mij gaat het daarin altijd om incidenten. Tijdens de kwalificatie is er sowieso radio stilte.

ps. Ook erg genoten van de Porsche gisteren! Als je @Swoesh ff wegdenkt was het voorin ook erg spannend. Mooie gevechten gehad in een auto die gelukkig wat meer kan hebben dan de Indy.

[ Voor 35% gewijzigd door Jimmy J. op 14-12-2020 12:23 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Pagina: 1 ... 366 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies