iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 365 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Simbob schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:26:
[...]

In Testdrive? Daar rijden alle auto's net wat beter dan tijdens echte races heb ik het idee.
In testdrive inderdaad, maar dat idee deel ik niet.
Net ook een paar keer de GTE (Ferrari & Ford) over Zandvoort gegooid met baseline, aangezien we daar vanavond een race hebben. Maar die rijden niet veel anders als gisteren tijdens een test server.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
tomolino schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:24:
[...]

Ben erg benieuwd, wanneer ik dit zo lees ben ik niet gelijk erg enthousiast, juist het lage grip niveau en de kwispelende achterkant waren een gave eigenschap van deze auto.
Achterkant is nog steeds kwispelend bij het aanremmen, dus het is nog steeds een moeilijkere auto als gemiddeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Erg leuk initiatief van iRacing, vehicle manuals waarin ingegaan wordt op oa het dashboard en de setup mogelijkheden van de specifieke auto. Op dit moment zijn er 4 beschikbaar waaronder oa de iR-01 en de P217
https://members.iracing.c...t/0/3779503.page#12306322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
Die heb ik al, en nu? :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Nu krijg je een sticker!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
JPM85 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:17:
Eerste gedachte na de built:

Porsche GT3 cup, zoveel makkelijker te rijden (test op RAtl). Outlap volgas over de bult zonder problemen. Auto lijkt ook minder vermogen te hebben, het is vooral bocht exit waar hij zoveel makkelijker is. Of grip ook hoger is, durf ik niet te zeggen, maar overal is de auto een stuk vriendelijker geworden.
Hij is minder veranderd dan ik verwacht had maar inderdaad (na 3 rondjes test drive) hij is een stuk beter onder controle te houden nu. Hij breekt nog steeds uit als je niet uitkijkt en ook op corner exit wil hij best rond, maar het is allemaal net wat voorspelbaarder.

Of het realistisch is, geen idee, ik begrijp dat dit door real world driver feedback veranderd is dus het zal wel. Maar wel beter voor de fun mochten we deze auto gaan rijden komend seizoen!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Ik ben lid van VRS voor mijn setups. Ik heb simpelweg de kennis niet en de tijd niet om zelfs setups te bouwen. Mooi om te zien dat met de update er ook competitieve setups komen naar een select groepje auto's. Met name GTE en GT3.

Overigens komt de meeste snelheid wellicht niet van de setups, maar van de ideale lijnen die je te zien krijgt bij VRS en ook de technieken in de tutorials. Voor wie dat ontgroeit is is dit wel een topoplossing.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12

Niellie41

[object Object]

Long Beach is mooi en draait verrassend goed. Als je de tech track had, kan je Long Beach al rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:23

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

als ik hem in testdrive laad krijg ik gewoon weer de testtrack met puntjes.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
BruceLee schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:48:
als ik hem in testdrive laad krijg ik gewoon weer de testtrack met puntjes.
Heb je al wel de updates gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:51
Inmiddels kon ik alles aanschaffen 😀

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
Gelijk die IR01 geprobeerd, wat een heerlijke wagen zeg! Wat een geluid :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-08 10:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BIIiONAaS8peWwVOqShF3BZhhEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7qE0QXwjo7FIOKrCvkmKtnaE.jpg?f=fotoalbum_large

Wát een dikke bak die Huracán! :9~ Enige minpuntje is de Audi sticker op m'n stuur... :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Ernsthx schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:48:
[...]

Dit was ik in ieder geval niet ;) ! Mijn forcefeedback viel geheel weg toen de race gestart werd. Nooit eerder last van gehad en bij Qualy was het gewoon goed. Ook geen foutmelding gekregen in Truedrive.
Gebruikte je Overwolf overlay in Teamspeak? Die veroorzaakt veel van dit soort problemen.

Je kunt dan beter TsNotifier gebruiken.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Raimond613 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:47:
[...]

Gebruikte je Overwolf overlay in Teamspeak? Die veroorzaakt veel van dit soort problemen.

Je kunt dan beter TsNotifier gebruiken.
Die gebruik ik inderdaad!
Thanks voor de tip, ik zal TsNotifier gaan downloaden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
De laatste bocht in Long Beach, ik kan die niet nemen. Is te scherp voor mijn formule stuur :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Stom. De Beta UI zegt nog steeds maintenance bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

MDenessen schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:00:
De laatste bocht in Long Beach, ik kan die niet nemen. Is te scherp voor mijn formule stuur :(
In het echt moeten ze ook bijna overpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Long Beach is erg fraai geworden, en zoals @Niellie41 al aangaf, draait beter dan ik had verwacht. Even 3 rondjes met de Skip gedaan.

Daarna ook de iR-01 geprobeerd op Spa, maar dat is een serieuze hand vol, pfoei :o Heel cool, maar net ff tikje meer onderstuur dan ik op basis van de auto zou verwachten, maar goed, dat heb ik met de indycar ook altijd als ik daar na tijdje weer instap. Dat is vooral wennen van mijn kant :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Ik ben er niet bij vanavond , zoals vaak met de updates in iracing staat ie bij mij op 15-20 kb/sec te downloaden.Net speedtest gedaan makkelijk 45mb , is me al vaker gebeurd , alleen met Iracing updates problemen..
Geeft nu aan 3 dagen 10 uur .?
Helaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Imac2011 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:46:
Ik ben er niet bij vanavond , zoals vaak met de updates in iracing staat ie bij mij op 15-20 kb/sec te downloaden.Net speedtest gedaan makkelijk 45mb , is me al vaker gebeurd , alleen met Iracing updates problemen..
Geeft nu aan 3 dagen 10 uur .?
Helaas.
Het is hier ook ellende met het downloaden... hij is al 3 minuten bezig en geeft aan nog zeker 4 minuten nodig te hebben :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauer078
Tip: probeer de nieuwe Dallara IR01 eens op de Nordschleife, woah wat gaat dat bizar hard zeg... Met veel moeite op de baan te houden een 5:20 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Bauer078 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:08:
Tip: probeer de nieuwe Dallara IR01 eens op de Nordschleife, woah wat gaat dat bizar hard zeg... Met veel moeite op de baan te houden een 5:20 8)7
Ik ben maar begonnen met Spa en de IR-01.

Maar ik heb verder geen verstand van auto's, maar ligt het aan de auto of ligt het aan mijn instellingen dat als ik op volgas bv blanchimont instuur, ik eerst, de eerste 10 graden sturen heel zwaar stuur, en dan ineens is alle FFB weg uit mijn stuur en lijkt het alsof ik op ijs rij en glipt mijn stuur door, en begint de auto te waggelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkM_gXv_DV0pdKHzyLSHojL-ShM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pi5S3d3LpYAqbAo2QA283QOS.jpg?f=fotoalbum_large

Wow, zo gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
Ik probeer te joinen, maar er staat dat het niet kan zonder (alle) content te kopen?

Heb de Ferrari, Lambo en Porsche.

Iemand een idee?

iRacing Profiel

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• ActualFantasy
Yay, het is officieel! +1300 iRating met de Indy en....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OljS3A_0A4xQaUMW8CmQadguHiw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ajKXcLxfrVzIjQpuHTypNxlP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Ernsthx schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:19:
Ik probeer te joinen, maar er staat dat het niet kan zonder (alle) content te kopen?

Iemand een idee?
Bij multiclass hoef je niet alle content te kopen maar wel downloaden.

Edit: zelf ook ff gecheckt, maar ook bij mij geeft ie aan dat ik de ontbrekende content allemaal moet kopen.... dat was jaren geleden wel zo geregeld maar is al lang niet meer het geval. Lijkt me een bug te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Raimond613 op 09-12-2020 20:33 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
(jarig!)
Ernsthx schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:19:

Iemand een idee?
Heeft iedereen nu last van. Bij iracing weten ze er van dus hopelijk snel een oplossing. Kan dus helaas ook niet de testserver joinen omdat ik de Lambo nog niet gekocht heb.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
Raimond613 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:30:
[...]

Bij multiclass hoef je niet alle content te kopen maar wel downloaden.

Edit: zelf ook ff gecheckt, maar ook bij mij geeft ie aan dat ik de ontbrekende content allemaal moet kopen.... dat was jaren geleden wel zo geregeld maar is al lang niet meer het geval. Lijkt me een bug te zijn.
Wat je in de edit idd zelf al aangeeft. Nog niet eerder gehad, maar @BobvK geeft ook al aan dat Iracing er vanaf weet.

Hopelijk kunnen ze het vanavond nog oplossen...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ernsthx schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:41:
[...]

Wat je in de edit idd zelf al aangeeft. Nog niet eerder gehad, maar @BobvK geeft ook al aan dat Iracing er vanaf weet.

Hopelijk kunnen ze het vanavond nog oplossen...
Dit is inderdaad bekend inmiddels.
Schijnbaar is het in de iRacing UI opgelost, maar via de website nog niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
Luckeh schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:43:
[...]

Dit is inderdaad bekend inmiddels.
Schijnbaar is het in de iRacing UI opgelost, maar via de website nog niet.
Bedankt! Dit werkt inderdaad.

@BobvK Mocht jij nog willen joinen, via de UI lukt het dus wel

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

De nieuwe Lambo Huracan GT3 in actie @ Long beach

YouTube: iRacing Lamborghini Huracan GT3 @ Long Beach Firs Drive 4K UW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 23:31
Vorig seizoen prima gereden in de F3 in divisie 3.

Zonet in de Dallara iR-01 op Spa en Suzuka getest. Leuke auto! Met warme banden goed te doen.

De toevoeging van rode, gele en witte banden. De handleiding op het forum. Het display met info over bandentemperatuur. Degelijke baseline-setup per baan. Pitstop in de race (neem ik aan). Ik ben er heel tevreden over. Ben benieuwd naar hoe de eerste training en de eerste race gaan zijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Leuk gereden vanavond, qua niveau leek het nergens op en uit alles bleek dat ik totaal niet gewend ben aan de GT3, laat staan een middenmotor GT3. De Porsche vind ik persoonlijk een makkelijkere auto dan de Lambo.

@JoepW ondanks dat het slechts voor de fun was vanavond, toch mijn excuses voor het ernaast zetten voor t1, na het bekijken van de replay bleek de actie inderdaad ietwat ambitieus ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22
Was een leuke oefen avond!
Wel wat enthousiaste acties, maar denk dat iedereen redelijk fair heeft gereden.
Eerste race helaas een litertje of twee te weinig brandstof van P3 naar .... 3 na laatste....

Tot nu toe is de Lambo wel een leuke toevoeging, zal vast wel aangepast worden....

Long Beach word nog wel een ding voor SR, die chicane gaat minimaal 8x opleveren en dan moet je nog starten _O-

[Streamable: https://streamable.com/1342vq]

[ Voor 5% gewijzigd door raymondw op 09-12-2020 22:46 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Net een W13 race gedaan met de Lambo op Long Beach en dat was verrassend clean 8)7 Vooraf op de voice chat ginnegappend dat we misschien tot de rotonde zouden komen maar ikzelf had, behalve een spin, een cleane race en ook om mij heen werd en goed gereden.

Zal in de officiële serie vast anders zijn :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Lamborghini

YouTube: iRacing Lamborghini Huracan GT3 @ Nordschleife 4K HDR on LG 38GN950
VS
AUDI R8

YouTube: iRacing 21S1 Audi R8 GT3 @ Nordschleife New Build Rebuild Audi R8 GT3

De Lamborghini rijdt beter en makkelijker, hij roteert wat beter en ken iets beter tegen bumps en compressies dan de audi met dezelfde baseline set.

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

raymondw schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:41:
Was een leuke oefen avond!
Wel wat enthousiaste acties, maar denk dat iedereen redelijk fair heeft gereden.
Eerste race helaas een litertje of twee te weinig brandstof van P3 naar .... 3 na laatste....

Tot nu toe is de Lambo wel een leuke toevoeging, zal vast wel aangepast worden....

Long Beach word nog wel een ding voor SR, die chicane gaat minimaal 8x opleveren en dan moet je nog starten _O-

[Streamable]
In de Porsche cup heb je staande start, dus heb je die hairpin niet voor de start. Hoogstwaarschijnlijk (en hopelijk) is het veld dan al uiteen voordat je daar aankomt ;)

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Mithriel schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:41:
[...]

In de Porsche cup heb je staande start, dus heb je die hairpin niet voor de start. Hoogstwaarschijnlijk (en hopelijk) is het veld dan al uiteen voordat je daar aankomt ;)
Ook met 50 auto's? Heb er nog niet gereden maar meen mij te herinneren dat de grid redelijk aan het begin was bij andere race games. Zou wel zuur zijn als je in de hairpin start :D

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Beltoni schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:49:
[...]

Ook met 50 auto's? Heb er nog niet gereden maar meen mij te herinneren dat de grid redelijk aan het begin was bij andere race games. Zou wel zuur zijn als je in de hairpin start :D
Oh shit haha, Je hebt gelijk, beter uit pits starten dan als je slecht kwalificeert

iRacing | Rig

• patricks8
  • Laatst online: 22:51
Gisteravond leuke ervaring op gedaan met de Lambo op Long Beach. Kwam alleen de hairpin niet fatsoenlijk door. Daarom tijdens de testsessie maar besloten niet deel te nemen aan de races.

Misschien dat het aan de baseline setup lag, of aan mijn stuur instellingen. Doordat ik alleen beschik over een formula style rim, heb ik het aantal graden van mijn wheelbase en ingame ingesteld op 360. Vanavond toch maar eens kijken om dat naar 900 te zetten zoals ik hier al eerder gelezen heb.

Na de testsessie direct ingesprongen in een Skippy race op Long Beach. De skip kreeg ik gelukkig wel fatsoenlijk rond en wat is dat een heerlijke auto voor Long Beach.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

• raymondw
patricks8 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:33:
Misschien dat het aan de baseline setup lag, of aan mijn stuur instellingen. Doordat ik alleen beschik over een formula style rim, heb ik het aantal graden van mijn wheelbase en ingame ingesteld op 360. Vanavond toch maar eens kijken om dat naar 900 te zetten zoals ik hier al eerder gelezen heb.
Gebruik zelf 542 en dat lijkt oke te gaan.
Nieuwsgierig of je er een beter gevoel uit haalt na aanpassing.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ook met formule auto’s kan je gewoon 900° instellen. iRacing houdt hier automatisch rekening mee.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/topicstart_got/financial_report.png

Het is weer tijd voor de financiële verantwoording over een Seizoen.
Afgelopen Seizoen hebben we afgesloten met een negatief resultaat van $ 40,74.
Maar dat is helemaal geen probleem, aangezien we al een tijdje vonden dat de kas toch wel erg opliep ;)
We hebben totaal $ 366,58 in kas (deels in iRacing en deels op PayPal) en dat is nog goed voor ca. 5 seizoenen als we geen broadcast tijd huren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLA7QV5JUSTIcuA6X_Sj7k2R-fw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TCVSI0GlaixLag9OPLhDegvh.png?f=user_large

We hebben als GoT iRacing nu 39 seizoenen achter de rug met wat leuke statistieken:

Inmiddels hebben we 1415 servers gehost met een totale tijdsduur van 3092 uur. Dit is overigens zonder de vele uren die we gehost hebben als organisatie van de GoT Endurance Series.

Op naar het volgende seizoen met deze keer zelfs met 3 race avonden per week in 2 series en ook nog enkele endurance races!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B Tender
  • Laatst online: 22-09 13:12
Wat achtergond-informatie bij de updates aan de 911, en deelnamestatistieken, omdat dat gisteren ter sprake kwam:
For 2021S1 this car has received a significant overhaul to its chassis and aerodynamic models as well as its tire parameters. To help you all acclimate to these changes we’ve included two setups, ‘baseline’ and ‘sprint’. The baseline setup is targeted for a full fuel load and is suitable as a base for endurance racing while the sprint setup is targeted to be competitive within the iRacing Porsche Cup series and has a 45% fuel load. You will find some comprehensive notes within these setups detailing the characteristics of ARB blade angle changes as well as the necessary ride height adjustments to make when changing the rear wing angle.

Speaking of the rear wing angle, you will find that it is now adjustable between 0.0 and 12.0 degrees in 0.5 degree increments, this is a result of the car moving onto our new aerodynamic model and should provide you with more fidelity and consistency in terms of wing angle adjustments. As always, higher wing angle = more downforce and more drag while a lower wing angle = less downforce, less drag and higher straightaway speeds.

In terms of how the car handles now. You should find that the car is all around a more predictable and fun car to drive however, you should also find that the car is slower than it was previously. This should bring us more into line with real world performance.
^https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3779922.page

En de nodige statistieken voor de 911 m.b.t. afgelopen seizoen(en) (meer achter de link)
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3779402.page

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yexXNngXo2tDKsvcqdue3C54tHg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3rGXoJOQS9TVXOECoSejOZR9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVNqhRwijuOqlxxe2uf-e7afYCc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/15wqrL2AxG4EsW1Uv3AZUAxW.png?f=fotoalbum_large

Beste GoTters. Bedankt voor jullie massale stem de community poll en deelname aan ons testevent. Na een uitvoerige evaluatie en het nodige polderen zijn we tot het volgende programma gekomen voor het volgende seizoen:

GoT Seizoen 2021 S1
Wij gaan op de bestaande dagen Zondag & Maandag rijden in de Porsche 911 GT3 Cup. Hierbij volgen we de Porsche iRacing Cup serie.
Daarnaast voeren we op donderdag een extra competitie in met de GT3 wagens, volgens de VRS Sprint serie. De GT3 races zijn in de lopende competitie week van iRacing. Voor beide series houden we een kampioensstand bij, deze staan los van elkaar.

Uitslag Poll
In totaal hebben 100 man hun stem laten horen in de poll. In de poll vroegen we jullie om de stemmen op 5 wagens, je kon ze een score geven van 0 tot 5 punten. Dit leidde tot de volgende uitslag qua stemmen.
  • GT3 Class: 382 stemmen
  • Porsche 911 GT3 Cup: 346 stemmen
  • Dallara LMP2: 328 stemmen
  • ------------
  • MX-5: 266 stemmen
  • Audi TCR: 247 stemmen
De bovenste 3 zitten relatief dicht bij elkaar en het gat naar de MX-5 en de TCR is significant.

Tijdens de test-avond hebben we een aantal zaken geëvalueerd:
  • Participatie.
  • Algemene indruk rijgedrag / kwantitatieve feedback
  • Kwalitatieve feedback op TS en het forum
Uit deze evaluatie bleek al vrij snel dat de LMP2 als wagen voor het complete seizoen zou afvallen. De uiteindelijke beslissing ging tussen de 911 en de GT3 klasse. De GT3 klasse heeft een flinke update dit seizoen met de nieuwe M4 en de Huracan en lijkt daarbij een (te?) hoge participatie te gaan hebben. De 911 is echter al 3x bovenaan geëindigd in de community poll en tijdens de evaluatie waren we positief verrast. Uiteindelijk hebben we besloten beide series te omarmen en een extra avond in te richten.

Naast de wagenkeuze vroegen we jullie mening ook over een aantal andere zaken. We vroegen jullie te kiezen wat de 2e avond moest worden naast de maandagavond. Hierover waren jullie het massaal eens; de zondagavond blijft. Het aantal stemmen voor vrijdag en zaterdag als alternatief bleef cumulatief zelfs nog onder dat van de zondagavond, dus dat gaan we niet wijzigen.

Ook voor het vervroegen van de avond was er geen meerderheid. Op de 911 avonden zullen we een paar minuten eerder klaar zijn dit seizoen omdat het een staande start heeft.

Endurance
80% van jullie heeft aangegeven interesse te hebben in een endurance competitie.
We gaan dit seizoen een drietal endurance evenementen organiseren. Deze zullen plaatsvinden op een zaterdag, de exacte invulling hiervan zullen we binnenkort bekend maken.

Vrijdag oefensessies
Vanaf dit seizoen vervallen de vrijdag oefensessies voor het wekelijks toernooi.

TeamSpeak
Wij zijn als GoT iRacing het afgelopen jaar enorm gegroeid. Als organisatie willen wij nogmaals iedereen vragen om op TeamSpeak aan te sluiten. Dat is enerzijds voor de gezelligheid, maar we gebruiken het ook voor communicatie en eventuele incident analyse na de race. Discord wordt elk seizoen gesuggereerd, en wellicht gaan we op termijn een keer over. Maar voor dit seizoen nog niet. We zijn niet van plan TS te verplichten, maar vragen wel uitdrukkelijk om aanwezig te zijn. Mocht je je storen en/of je willen concentreren tijdens de quali/race, zet ‘m dan gewoon op mute of doe de volume naar beneden.

Forum
Zoals hierboven gemeld, kan je incidenten het beste bespreken na de race. Na afloop van de feature race is er ruim de tijd om incidenten te evalueren. Dit werkt uitstekend. Er blijft altijd een groep hangen waar je jouw vraag over een bepaald contact/incident kwijt kan. Maar dan kan het nog zijn dat je verschilt van mening. Als tweede plek kun je vragen om een evaluatie van een incident op het forum. Maar houd het hier netjes! We hebben het afgelopen seizoen een paar keer een loopgraven discussie meegemaakt. Waar we met z’n allen voor moeten waken is betweterigheid, onvriendelijkheid en de kleinerende toon. Als dit lukt, leert een ieder ook van incidenten op het forum in een community sfeer. Het zou toch betreurenswaardig zijn als er mensen de community gaan mijden omdat de sfeer op het forum niet uitnodigend is!

Veel plezier aankomend seizoen!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Zoals gisteren al op TS ( ;) ) aangegeven een mooie oplossing voor komend seizoen, hopelijk zijn er op deze manier zoveel mogelijk mensen tevreden.
Ik ben in ieder geval erg tevreden nu er voor de zondag en maandag voor de 911 gekozen is, ik hoop er dan ook zoveel mogelijk bij te zijn!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernsthx
Het lijkt mij voor komend seizoen erg leuk om aan de drie endurance races mee te doen.

Ik heb nog geen team, maar zit (sinds dit seizoen) op 2K Irating.
Gisteren tijdens de oefensessie in de GT3 2e en 1e geworden, dus dat belooft wat!
(Al kwam dit wel doordat niet iedereen serieus reed en/of in andere klasse mee deed)

Als er iemand belang heeft hoor ik het wel!

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JPM85
Luckeh schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:23:

HEUL VEUL TEKST

Veel plezier aankomend seizoen!
Dankjewel voor de invulling van het komende seizoen!!

Waarschijnlijk zal ik vast wel een paar keer ontzettend als een zeurkous over zijn gekomen met het vragen om meer dan 1 serie te volgen, maar serieus bedankt voor het luisteren naar de community! @JoepW @Luckeh @NickThissen @Blerf @Jimmy J. @Mithriel @Doubleoz (niemand vergeten toch?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
@Luckeh klinkt als een goed doordacht plan! Voor mij persoonlijk komen de zondagen en maandagen niet goed uit. De races op donderdag worden een mooi alternatief.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Tof plan. Ik zal waarschijnlijk niet mee doen ivm tijdsgebrek en ik houd het voor nu bij Virtual Oval. Trainen om naar alleen links te gaan vergt veel minder tijd. ;) :+

Ik zou het jammer vinden als de community naar Discord verhuist. Het forum wordt dan veel minder actief. Je ziet het ook heel goed gebeuren op het iRacing forum. Veel sub-communities verhuizen naar Discords. Wil je iets van informatie vinden, moet je weer een of andere Discord server joinen.

Maar Niel, 24H SERIES ESPORTS (voorheen NEO Endurance) gebruikt toch ook Discord? Touché, maar we gebruiken Discord's text chat alleen voor tijdens de races. Zowel iRacing's chat als TS chat is vrij... ruk beperkt. Bij Discord kan je (zoals bij Slack) bots schrijven. Ik heb er een bot voor geschreven waarbij teams incidenten kunnen raporteren etc. Voice wordt nog steeds via TS gedaan, want dat vind ik beter en je hebt de server in eigen beheer. Dat vind ik misschien nog wel het belangrijkst.

Ik kijk uit naar de nieuwe versie van TS, met betere text chat functies. Hopelijk kan ik dan de Discord server weg doen.

Zowel dit topic als Discord hebben beiden hun voor- en nadelen. Hoewel het hier af en toe chaotisch kan zijn, denk ik wel dat het goed is voor de zichtbaarheid van de community en iRacing om hier veel activiteit te hebben. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 10-12-2020 13:14 ]

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Leuk plan!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Fijn dat er een helder, nieuw, plan ligt voor het komende seizoen! 8)

Zowel de Porsche als GT3 competitie trekken mij enorm, net als de endurance races. Het liefst zou ik ze allemaal rijden maar ik denk dat ik i.v.m. de thuissituatie hier toch een keuze in moet maken. Ik zie het trouwens als een luxe probleem hoor ;)

Ik heb er zin in! :*)

[ Voor 5% gewijzigd door TiemenC op 10-12-2020 13:34 ]

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@Ernsthx Ik heb ook zeker belangstelling voor Endurance races, is wel altijd schipperen met de tijd hier maar als ik zaken op tijd weet wil ik wel met je rijden. Zit zelf op 2.1k iR dus vergelijkbaar.

@Niellie41 : ik denk dat men Discord bedoelt als voice chat alternatief. Om dat voor tekst te gebruiken vind ik inderdaad niks, denk ook niet dat dat de bedoeling is.

Organisatie: bedankt voor de mooie en heldere uitleg. Ik ben benieuwd hoe de 911 gaat bevallen, we gaan het meemaken. Zin in!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 16:25
Ik kijk heel erg uit naar het nieuwe seizoen, goede keuze voor de 911, hoop ook op de donderdagen met de GT3 mee te kunnen gaan doen zoveel mogelijk.

Nu is het officieel officeel 8) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzAPoO7SPC_jrWvyIAbjc-1IJSw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/90xLIIZLgghhQoPO4slNahrb.png?f=user_large

iRacing Profiel

• Ernsthx
Arfman schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:44:
@Ernsthx Ik heb ook zeker belangstelling voor Endurance races, is wel altijd schipperen met de tijd hier maar als ik zaken op tijd weet wil ik wel met je rijden. Zit zelf op 2.1k iR dus vergelijkbaar.

@Niellie41 : ik denk dat men Discord bedoelt als voice chat alternatief. Om dat voor tekst te gebruiken vind ik inderdaad niks, denk ook niet dat dat de bedoeling is.

Organisatie: bedankt voor de mooie en heldere uitleg. Ik ben benieuwd hoe de 911 gaat bevallen, we gaan het meemaken. Zin in!
Leuk man, we houden wel even contact als het schema bekend is. Ik weet ook niet of ik elke zaterdag red, dus dat zien we wel.

@TonCoronel Gefeliciteerd!

iRacing Profiel

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bauer078
Op het iRacing forum zijn een aantal updates geplaatst bij de auto's van de GT3-klasse. Hier staat o.a. in wat er gewijzigd is en wat over de karakteristieken van de auto's. Misschien handig voor degenen die komend seizoen GT3 willen rijden, maar nog niet weten met welke auto!

Omdat ik zelf nog twijfel en ze met elkaar wil vergelijken heb ik de informatie over de eigenschappen achter elkaar geplakt (en de rest weggelaten). Misschien heeft iemand er iets aan.

Audi R8 LMS:
This being said, the R8 is still one of the more challenging cars to drive within the class and requires a steady hand and good understanding of its strengths and weaknesses to bring out its pace. Attempting to ‘force’ the car to go fast through aggressive inputs will generally not be rewarded with a fast lap time but instead a spin.

So, how does it perform relative to other cars? The R8’s strengths lie in its ability to put less energy into its tires (specifically the front tires) relative to other cars in its class. This can lead to it being a tricky car to extract qualifying pace from as it can take some time to bring the front tires up to temperature but it is a trait which will generally result in the car performing strongly towards the end of a fuel run. Its weakness is undoubtedly its narrow operating window relative to other cars such as the Ferrari 488 and Mercedes AMG.

Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3779481.page

Lamborghini Huracán GT3 EVO:
In my opinion the Huracán is a more comfortable car to drive compared to the Audi R8 LMS but perhaps a little bit slower in ultimate pace as a tradeoff. It sounds glorious and is worth driving for that alone!
In terms of handling behaviour you will find it quite comparable to the Audi R8 LMS and as such it requires a similar driving style to get the best out of it, one in which you refrain from overdriving the corner entry and focus on letting the car roll through the corner of its own accord. If you pace yourself the Huracán can be a very potent car and enjoyable driving experience.

How does it perform relative to other cars? The Huracán’s strengths lie in its ability to put less energy into its tires (specifically the front tires) relative to other cars in its class. This can lead to it being a tricky car to extract qualifying pace from as it can take some time to bring the front tires up to temperature but it is a trait which will generally result in the car performing strongly towards the end of a fuel run. Its weakness is undoubtedly its narrow operating window relative to other cars such as the Ferrari 488 and Mercedes AMG.

Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3779499.page

Ford GT GT3:
How does it handle? Put simply, I believe this car is the best it’s ever been. It’s overall handling characteristics are vastly improved and it’s a very enjoyable driving experience. It’s best attribute is its braking capability and braking stability, you can drive deep into braking zones with confidence (though that’s no excuse for dive bombs!) and generally speaking, there’s not much that’s going to catch you out in this car anymore.

How does it perform? As mentioned the Ford GT’s greatest strength is its braking capability so you must leverage it to unlock the pace of the car. This also gives the car an interesting advantage when battling others as it will be typical to see the Ford GT win a braking contest. That said, it’s not all positives for the Ford GT, you will find that it slides the rear around a little bit more than other cars and in doing so puts a lot of temperature into its rear tyres, if this isn’t properly managed the pace will begin to drop off towards the end of a long run making the Ford GT’s vulnerable.

Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3779490.page

McLaren MP4-12C GT3:
How does it handle? Very well! This car is a blast to drive but does require a quite unique driving style to get the most out of it. This car has a reputation for being a little bit on the difficult side due to past history but I can assure you that’s not the case now. It still retains its original character but is a far more manageable car compared to years past. To get the best out of this car you must leverage its ability to accelerate out of the corner which means slowing the car down gently, getting it turned in and absolutely standing on the throttle while aiming to unwind the wheel as early as possible! Overdriving the corner entry will be very detrimental and you will lose a lot of time if you miss the apex as you will have to wait to get onto the throttle and lose out in the area where the car is at its strongest.

How does it perform relative to other cars? Its biggest strength is its traction and acceleration out of tight corners, if you can hit your line right the McLaren can be a very strong car at tracks with lots of acceleration zones such as Road America. Its biggest weakness is that in leveraging its strength it tends to heat its rear tyres relatively more than other cars which can lead to it being a little bit of a handful at the end of a long run. Similarly, if you try to force the car to turn with the steering wheel you will find that you will only achieve excessive wear of your front tyres. This is a car that rewards a patient and methodical driver.

Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3779493.page

Ferrari 488 GT3:
In terms of handling behaviour this car retains much of its prior characteristics with the expectation that its on the limit behaviour is now much more approachable. This means that you should be able to recover from some slides that would previously have resulted in a large off. Similarly, it is just as good as it has always been at handling kerb strikes and rough surfaces!

So how does it perform relative to others in the class? The greatest strength of the 488 is its general driveability and handling over rough track surfaces and kerbs. This results in the 488 being quite an easy car to drive and is a relatively good choice for beginners. That said, it is not without its drawbacks. Relative to other cars in the class the 488 can be quite unstable during hard braking events and tends to put a lot of energy into its front tires. This can be an advantage in qualifying conditions where turning the tires ‘on’ quickly is desirable but it can also result in some significant understeer towards the end of a long run as well as higher than average tire wear if not managed properly.

Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3779486.page

Mercedes AMG GT3:
How does it handle? The car retains its good past traits and remains one of the most manageable and approachable GT3 cars on the service in terms of drivability and setup. It is a very predictable car to drive that infrequently punishes mistakes while packing a significant amount of low end punch thanks to its relatively broad power band. This car can be pushed hard without much penalty for doing so and will excel on street courses where driveability is key.

How does it perform relative to the others? The strength of this car is its forgiving nature and strong low end power which make it an inherently good choice for beginners and those who want a more relaxed driving experience. It will perform well in a racing situation due to this behaviour as you can concentrate on the battle without having to worry about staying on top of the car. That said the Mercedes’ strengths are almost its weaknesses as well, overall response tends to be slower than that of other cars resulting in reduced agility and its forward engine position can put a lot of strain on the front tyres if not properly managed or accounted for in setup.

Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3779495.page

PS: verschillende andere auto's zoals de LMP2 en de Porsche Cup hebben zulke updates op het forum

iRacing Profiel

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• snakeroel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-02-2022

snakeroel

psn: Snakeroel

Hallo, ik ben al een tijdje een lezer van dit topic en wil mij graag voorstellen.

Mijn naam is Roel Kooistra, Ik ben een gamer en sinds dit jaar hooked aan IRacing. Ik heb de afgelopen seizoenen in de mx-5, bmw m4 en porsche 911 gt3 gereden.
Ik speel enkel in VR en zou het komende seizoen graag in de GOT league mee rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Van het iRacing forum..
quote: Mitchell Welker
I'm amazed I haven't seen a post on this yet, but you can completely cut Turn 5 at Long Beach (the cresting right hander) without penalty. I would hope the staff intend on fixing this, because seeing guys go completely inside of the kerbs is absolute cheese.
quote: Greg West
This will be addressed in tomorrow's patch.
Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3781847.page

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
Dat ik geen top PC heb was al duidelijk, maar Long Beach is dus niet te doen helaas. 10 - 25 FPS op een straat circuit is te weinig.
Complimenten aan de organisatie van de League. Top ideeën , maar ik kan niet overweg met de Porsche en doordeweeks heb ik weinig tijd.
Ben wel benieuwd naar de endurance, maar als het team evenementen gaan worden zal ik moeten passen met mijn 902 Irating.
Moet nog bedenken wat ik ga rijden de komende tijd.

iRacing Profiel

• raymondw
Aha, dat verklaart ook wel waarom er ECHT snelle gasten op Long Beach rijden....

Net een Tin Top Tussle gedaan, daar zijn de incidenten in onze community niets bij.
Voor groen had ik al 10 plekken verloren. P1 tikte P2 rond in (uiteraard) de chicane.

Ondanks dat het momenteel echt slechte races lijken te zijn is de flow van de baan wel goed!
Had ik niet zo op een stratencircuit verwacht.

En een kleine toevoeging op het HW vlak, iRacing schijnt goed overweg te kunnen met SAM!
Asus heeft gisteren een BIOS update vrij gegeven voor de Prime B en X moederborden waar dit in geactiveerd word :o

• Playa del C.
  • Laatst online: 23:31
Vandaag de nieuwe iR-01 verder getest en de voorbereiding gedaan voor het nieuwe seizoen. Eerste race is op Suzuka en er zijn vast meer mensen hier die daar hebben getest. Ik ben benieuwd of ik goede tijden rijd. Zonder te focussen op een zeer snel rondje rij ik daar nu vrij consistent een 1:32.5xx. Kan iemand dat vergelijken met eigen tijden?

Verder is er in het stuur een delta-bar ingebouwd. En daardoor is blijkbaar de normale delta-bar uitgeschakeld, terwijl het nog wel aan staat in de opties. Klopt dit, is hier niks aan te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
raymondw schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:16:
[...]

.....

En een kleine toevoeging op het HW vlak, iRacing schijnt goed overweg te kunnen met SAM!
Asus heeft gisteren een BIOS update vrij gegeven voor de Prime B en X moederborden waar dit in geactiveerd word :o
Je praat voor mij chinees. 8)
Is dat iets voor mijn board: pricewatch: Gigabyte Z390 Aorus Pro

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We zijn als coördinatie groep blij om onderstaande te kunnen en mogen posten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_BD-_vkUnoqRun8yKn8mB0BSKk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FnBuHQtK7vzrLcPvSmr5IfiW.png?f=user_large
Dit seizoen worden beide toernooien door iRacing ondersteund met een mooie te verloten prijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jKv-juE-qtSnaclXJLaxGq5b1QI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vinrJ7dWAHdLYCXaCcEoXwHW.png?f=user_large
Onder de rijders in beide toernooien, die aan de voorwaarden voldoen, verloten wij 2x $100 in iRacing credits. We doen een loting voor elk toernooi. Dus per toernooi is er 1 prijs beschikbaar.
De voorwaarden zijn hier te lezen onderaan de post van het programma van beide toernooien.

• Arfman

Arfman

Drome!

Wauw, supercool dat iRacing dit zo ondersteunt! Goed werk weer :)

Vanavond even getest met de Porsche "GT3" Cup op Nurburgring Combined. Dat viel nog niet mee, stond regelmatig achterstevoren 8) Meer oefening nodig ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:43
JoepW schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:29:
[...]
Je praat voor mij chinees. 8)
Is dat iets voor mijn board: pricewatch: Gigabyte Z390 Aorus Pro
Nee, is iets voor AMD processoren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Weet niet of het de GT3 update is of Long Beach maar wat heb ik vandaag heerlijk zitten knallen. Met SoF van 2,5-3k vechten voor het podium. Vind vooral de Mercedes echt heerlijk rijden, prachtig om het gevecht aan te gaan met alle Lambo's. Ook een keer mee gedaan met de Audi, super toffe race (P3) met Borja Zazo in mijn nek. Audi is helemaal niet mijn karretje maar hij rijdt een stuk minder nerveus dan vorige week.

Dit wordt echt een top seizoen!!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Arfman schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:26:
Wauw, supercool dat iRacing dit zo ondersteunt! Goed werk weer :)

Vanavond even getest met de Porsche "GT3" Cup op Nurburgring Combined. Dat viel nog niet mee, stond regelmatig achterstevoren 8) Meer oefening nodig ..
Mocht het helpen, ik ga voor dit seizoen voor elke baan een basis rondje opnemen zodat er in ieder geval voorbeeld is :) Zal geen top 5 rondje zijn maar in ieder geval een redelijke lijn met rempunten etc.

De ring zit echter niet in dit seizoen helaas :-(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
Knap geregeld Joep! Leuk dat iRacing dat wil ondersteunen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

SlaadjeBla schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:26:
[...]

Nee, is iets voor AMD processoren.
Bij de aankondiging maakte het bedrijf bekend dat SAM alleen functioneert bij gebruikmaking van een Ryzen-processor uit de 5000-serie op een 500-serie moederbord, in combinatie met een RX 6000-serie videokaart. Bovendien moeten moederbordfabrikanten de functie toevoegen via een bios-update
En zover ik weet werkt het nog niet in samenwerking met Nvidia. Kortom.. heel leuk als je net een nieuwe AMD driven PC hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Coca-Cola Superspeedway (een fantasy track uit NR2003) zou eigenlijk deze build uitkomen. Alleen wachten ze nog op groen licht van Coca-Cola. Het duurt iRacing allemaal te lang en hebben ze alle Coca-Cola branding weggehaald en gaan ze die vandaag releasen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eo7Fq7CWMAYgX6H?format=jpg

Wat is Coca-Cola iRacing Superspeedway?

Het is een baan als Daytona of Talladega, maar dan groter en zonder restricties op de auto's. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 11-12-2020 10:38 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MDenessen
Onderstaand een tutorial hoe je een perfecte start kunt hebben met de Porsche Cup.
Is volgens mij in het verleden al een keer gedeeld hier, maar voor degenen die hem nog niet kennen:

Ik heb in ieder geval mijn koppeling weer geinstalleerd en ben aan het oefenen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:38:
[...]

Mocht het helpen, ik ga voor dit seizoen voor elke baan een basis rondje opnemen zodat er in ieder geval voorbeeld is :) Zal geen top 5 rondje zijn maar in ieder geval een redelijke lijn met rempunten etc.

Dat gaat zeker helpen! d:)b

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:16
MDenessen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:43:
Onderstaand een tutorial hoe je een perfecte start kunt hebben met de Porsche Cup.
Is volgens mij in het verleden al een keer gedeeld hier, maar voor degenen die hem nog niet kennen:

[YouTube: iRacing | How to get a PERFECT LAUNCH EVERY TIME in the Porsche 911 GT3 Cup Car]

Onderstaande tutorial laat nog een aantal alternatieven zien:
  • met alleen rem- en gaspedaal
  • met een dual clutch (als je die hebt)
  • mogelijkheid om een knopje op het stuur als tweede koppeling te gebruiken

[ Voor 11% gewijzigd door correcto op 11-12-2020 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernsthx
MDenessen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:43:

[YouTube: iRacing | How to get a PERFECT LAUNCH EVERY TIME in the Porsche 911 GT3 Cup Car]

Dit gaat nogal wat schelen! Normale start is altijd zo verschrikkelijk langzaam...

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Over guides gesproken, hier is een van Elliott Skeer (real-life rijder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:39
NickThissen schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:38:
[...]

Super bedankt alvast! Ik ben nog flink zoekende naar de juiste rijstijl in de Porsche, dit gaat zeker helpen d:)b

De Ring zit misschien niet in het Porsche programma, maar gelukkig staat 'ie wel op het VRS-programma. Week 2, de Gesamtstrecke _/-\o_ Nu al zin in.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Niellie41 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:35:
Coca-Cola Superspeedway (een fantasy track uit NR2003) zou eigenlijk deze build uitkomen. Alleen wachten ze nog op groen licht van Coca-Cola. Het duurt iRacing allemaal te lang en hebben ze alle Coca-Cola branding weggehaald en gaan ze die vandaag releasen.

[Twitter]
[Afbeelding]

Wat is Coca-Cola iRacing Superspeedway?
[YouTube: Darrell Waltrip Track Tours - NR2002 - Coca Cola Superspeedway]

Het is een baan als Daytona of Talladega, maar dan groter en zonder restricties op de auto's. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gaaf, dat worden weer trillende voetjes op de throttle _/-\o_

En de 17de komt de nieuwe BMW M4 :9

[ Voor 5% gewijzigd door Simbob op 11-12-2020 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 12:21
Allereerst mijn complimenten voor de organisatie voor het mooie en evenwichtige programma voor komend got seizoen

Ik zelf wil het seizoen in de gt3 gaan proberen te volgen en ik vindt het endurance gebeuren ook een toffe aanvulling waar ik zeker ga proberen deel van uit te maken. Alhoewel ik er totaal geen ervaring mee heb. 😢

Of de porsche een goede match is voor mij weet ik niet misschien even uit proberen maar denk dat ik me toch maar ga concentreren op gt3 😁

Tot ziens in het nieuwe seizoen

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Simbob schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:44:
[...]

Gaaf, dat worden weer trillende voetjes op de throttle _/-\o_

En de 17de komt de nieuwe BMW M4 :9
Trillende voetjes, zwetende handjes!
avg 380/400 kmh : 48sec per rondje! _/-\o_

/Downtime duurt lang -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4AFYxpt6ojywjrIhUj9n_9WmHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pEDdEdN1N40mbHJymyo6IUYp.jpg?f=user_large

In verband met feestdagen vervroegen we het schema van de GT3s in week 2 & 3 met één dag. Dan vallen ze niet op kerst-en oudejaarsavond.
  • Donderdag 24 december ==> Woensdag 23 december
  • Donderdag 31 december ==> Woensdag 30 december
Er volgt ook nog een update hoe we de 2e week gaan tweaken qua timing. Het circuit Nurburgring gesamtstrecke is lang en past daarom niet lekker in ons schema.

Het 911 schema blijft ongewijzigd, dat valt redelijk goed in de vakantieperiode.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Is er vanavond nog een practice voor week1 of ben ik een week te vroeg?

p.s. Noobvraag! Waarom is er eigenlijk geen regen in Iracing? 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
Danny Hdoorn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:03:
Is er vanavond nog een practice voor week1 of ben ik een week te vroeg?

p.s. Noobvraag! Waarom is er eigenlijk geen regen in Iracing? 8)7
Volgens mij is er dit seizoen geen vrijdag practice meer. Hoewel ik het wel tof zou vinden om nog 1 keer met een groep met de Porsche te oefenen omdat het een lastige auto is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De release notes voor de patch van vandaag. Ze hadden sowieso downtime gepland voor onderhoud aan hun netwerk. Slim van ze om dan direct een patch uit te brengen.
This Patch contains some updates and fixes for the 2021 Season 1 Release.

iRACING UI:

General

- Scrollbars have been updated.
- - A new look, and the main window scrollbar has been inset slightly from the right-hand frame of the application window so you can click & drag it more easily.

- Scrolling performance has been optimized.

- A direct link to the Membersite Forums has been added to the sidebar menu.
- - The link previously found under the Helmet menu has been removed.

- Fixed an issue where some windows could jitter slightly.

Licenses

- The cross-license icon will now only appear on events which are cross-license.

Race Now

- Fixed two issues with the action button for each event in the Schedule Tab of a Series:
- - They now correctly say "Drive Now" instead of "Race Now".
- - They now correctly utilize the associated week's content for both the Test Drive and Create a Hosted Race options instead of always using the current week's content.

3D Car Viewer

- Fixed an issue where the 3D Car Viewer could malfunction when UI Scaling was set to any value other than 100%.

- Fixed an issue where the 3D Car Viewer would display in an incorrect color space when displayed on an HDR screen.

MEMBERSITE:

- Fixed an issue where users were not being allowed to join a Session if they did now own all cars in the car class being used. Users need only own at least one car in the car class being used in order to join that Session.

SIMULATION:

Oculus Rift

- Fixed an issue where the iRacing UI was causing Oculus Home to start.

TRACKS:

iRacing Superspeedway

- NEW TRACK!
- - A relic from an older computer age has been reborn!
- - - Enjoy a trip down memory lane and a piece of sim racing’s heritage with iRacing Superspeedway, making its debut on iRacing for the first time just in time for the 2021 season. First conceived as a fictional arena for previous-generation NASCAR Cup Series cars to run without restrictor plates, reaching speeds much higher than they would in the real world, this refreshed version of the circuit brings it to life for iRacing’s entire fleet of diverse racing machines. Spanning three miles in length and with massive banking of more than 30 degrees in the turns, iRacing Superspeedway requires a lead foot and precise inputs to master. It’s all about keeping the wheel as straight as possible to maximize your speed, and staying in the draft during the race. But as with any superspeedway, one wrong move can be the end of the race for you—and a huge group of your competitors.
- - Add iRacing Superspeedway to your digital landscape from the iRacing Store here: https://members.iracing.c.../TrackDetail.do?trkid=384

Irwindale Speedway

- (Figure Eight and Figure Eight Jump) - Some gain-time checkpoints have been added to prevent significant course cutting.

Limaland Motorsports Park

- Some gain-time checkpoints have been added to prevent course cutting at Turn 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:09:
De release notes voor de patch van vandaag. Ze hadden sowieso downtime gepland voor onderhoud aan hun netwerk. Slim van ze om dan direct een patch uit te brengen.

[...]
Toch geen update van Long Beach. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JoepW schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:15:
[...]

Toch geen update van Long Beach. :?
Wat voor update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 12:21
Om het track cutten tegen te gaan denk ik

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Voor de cut track van bocht 5 dacht ik, de 2e rechter na de rotonde. Die curb kun je gewoon volledig afsnijden

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Snellerd :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nu op de baan nog :'( _O-

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Greg Hill zei:
We have a fix in place which needs testing, and could be shipped out in our next patch after this week.
https://members.iracing.c...ist/3780397.page#12314743

Als het niet vandaag is, zal het maandag of dinsdag worden.
@JoepW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
MDenessen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:06:
[...]

Volgens mij is er dit seizoen geen vrijdag practice meer. Hoewel ik het wel tof zou vinden om nog 1 keer met een groep met de Porsche te oefenen omdat het een lastige auto is.
Porsche is ook beschikbaar in AI racing in de beta layout. Kan ook helpen :)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
Elbaceever schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:25:
[...]

Porsche is ook beschikbaar in AI racing in de beta layout. Kan ook helpen :)
Ja klop ;)
Maar ik vond de vrijdagavond league practice sessie wel altijd gezellig en leerzaam. Was met een kleinere groep en dan kon je makkelijker met elkaar praten en van elkaar leren.

En nu met een nieuwe auto die een specifieke rijstijl vergt zou het wel fijn zijn om een keer met een kleinere groep te kunnen oefenen.

Overigens kan ik me goed voorstellen dat de vrijdag practice is afgeschaft, want de donderdag gt3 race is er al bijgekomen en dan zou het denk ik teveel worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

MDenessen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:40:
[...]

Ja klop ;)
Maar ik vond de vrijdagavond league practice sessie wel altijd gezellig en leerzaam. Was met een kleinere groep en dan kon je makkelijker met elkaar praten en van elkaar leren.

En nu met een nieuwe auto die een specifieke rijstijl vergt zou het wel fijn zijn om een keer met een kleinere groep te kunnen oefenen.

Overigens kan ik me goed voorstellen dat de vrijdag practice is afgeschaft, want de donderdag gt3 race is er al bijgekomen en dan zou het denk ik teveel worden.
Ja mee eens! Bovendien is het mij nu niet duidelijk wanneer nu Seizoen 1 begint? tis pas de 11de van december en dacht dat je 4 seizoenen had in 1 jaar? :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
Danny Hdoorn schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:00:
[...]

Ja mee eens! Bovendien is het mij nu niet duidelijk wanneer nu Seizoen 1 begint? tis pas de 11de van december en dacht dat je 4 seizoenen had in 1 jaar? :X
Het nieuwe seizoen begint as dinsdag al. Seizoen 1 begint altijd in december.
Dus a.s. zondag en maandag de eerste Got league wedstijden.

En normaal zou vanavond de eerste practice session zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

MDenessen schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:04:
[...]

Het nieuwe seizoen begint as dinsdag al. Seizoen 1 begint altijd in december.
Dus a.s. zondag en maandag de eerste Got league wedstijden.

En normaal zou vanavond de eerste practice session zijn.
Oke bedankt voor de bevestiging....!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Voor de duidelijkheid, de GoT competitie voor de 911 begint aanstaande zondag. En voor de GT3 klasse begint aanstaande donderdag.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 365 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies