iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 364 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
wat een deelnemersveld gisteren :o
lag het aan mij of was die baseline setup van de R8 gisteren waardeloos? Was al even geleden dat ik GT3 had gereden maar damn wat was het moeilijk om een deftige tijd neer te zetten.

Persoonlijk ook meest vermaakt met de Porsche en zoals gezegd reed iedereen zeer clean. Porsche zal wel ettelijke uren trainen vereisen maar eens je deze onder de knie hebt is de rest kinderspel :)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Was alweer even geleden dat ik met de 911 had gereden maar wat blijft dat toch een heerlijk wagentje. Je hebt dan echt het gevoel dat je aan het racen bent. Het is geen auto waar je instapt en gaat, snap dat de mindere goden hier nog wat problemen mee hebben.

Voor de GT3 heb je weinig rijvaardigheid nodig waardoor iedereen makkelijk mee kan komen maar wat het racen over het algemeen niet ten goede komt.

Bij de LMP2 was mijn energie beetje op. Na een dramatische quali en file rijden in de eerste ronde vond ik het wel leuk geweest. Heb het hele seizoen in deze auto gereden maar denk dat deze niet geschikt is voor het GoT short race format.

Succes met de opzet van de League!

Edit: lees mijn stukje terug, stukje over de gt3 komt misschien vrij negatief over. Vind het een prima klasse waarmee je in verschillende series/evenementen kan rijden wat dus top is.

[ Voor 11% gewijzigd door Beltoni op 08-12-2020 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

R8 was gisteravond echt onbestuurbaar inderdaad, die ga ik zeker niet nemen als het GT3 wordt. Als er echt een Lambo GT3 komt denk ik dat het wel super populair wordt dus een groot deelnemersveld.

Porsche niet mee gereden door tijdgebrek, maar dat zal flink oefenen worden voor mij.

LMP2 by far de leukste auto om te rijden (hij is echt connected met de weg) maar gezien de grote verschillen wordt dat misschien lastig, maar datzelfde geldt voor de Porsche ...

Blij dat ik niet in de coördinatiegroep zit :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
De schrik slaat me even om het hart, iemand enig idee dit eerder meegemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bbpQqTyQXABYofWWWWJ1tqPOn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l9FpYvPMvxrO35x776j3ZBXa.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12

Niellie41

[object Object]

tomolino schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:11:
De schrik slaat me even om het hart, iemand enig idee dit eerder meegemaakt?

[Afbeelding]
Je zit naar dirt road te kijken, klopt dat? Bij normaal road zie ik wel een B licentie met iRating in de grafiek.

Als rookie zie je inderdaad nog geen iRating.

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 08-12-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Gisteren alleen in de Porsche gt3 cup gereden, vindt het een fantastische auto maar met de baseline setup inclusief volle tank is het een hork.
Dom genoeg vlak voor de race met de brake bias lopen ouwehoeren waardoor ik redelijk snel omgekeerd stond... sorry daarvoor. Gelukkig kon bijna iedereen om me heen zonder schade op een iemand na.
Vervolgens nog een keer van de baan getikt, jammer maar de auto vindt ik wel leuk.
Voor de League denk ik dat het een leuke auto is aangezien deze tegen een stootje kan. Met de juiste setup is de auto ook wel goed te besturen maar makkelijk is die zeker niet.

GT3 en LMP niet gereden aangezien ik die nog niet aangeschaft heb,

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik heb deze week een paar practice sessies meegedaan met de Audi GT3 op SIlverstone (VRS sprint) en Imola (Imsa)
En ik moet toegeven dat ik toch best veel plezier heb gehad met de Audi. Zijn ook wel 2 fantastische tracks.

Ik moet nog iets meer dan halve seconde verbeteren per ronde om mee te komen met rijders van mijn niveau dus dat valt mee.

Gisteren vond ik de Audi de moeilijkste auto en reed ik in het achterveld. Maar dat kwam voornamelijk door de setup.

Zou het toch de GT3 klasse worden, dan hoop ik echt dat de VRS Sprint serie wordt gevolgd in de league.
In de IMSA practice sessies zaten maar een paar GT3's.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomolino
Niellie41 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:12:
[...]

Je zit naar dirt road te kijken, klopt dat? Bij normaal road zie ik wel een B licentie met iRating in de grafiek.

Als rookie zie je inderdaad nog geen iRating.
Mmm, na een nacht van 9 uur verwacht je toch redelijk scherp te zijn.... 8)7 8)7
Bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De kalender voor 2021 seizoen 1 is beschikbaar:
Attached is the preliminary 2021 Season 1 Schedule!

A couple of key notes:

For dirt ovals, Centripetal Circuit is a placeholder for Cedar Lake.
For road, Centripetal Circuit is a placeholder for Long Beach.

Two New Dirt Oval Series!
-iRacing 358 Modified Series | Dirt Oval D License
-Big Block Modified Series | Dirt Oval C License

New Road Series!
-Dallara Formula iR | Road C License Class

Touring Car Challenge becomes Turn Racing Touring Car Challenge
Fanatec GT Challenge becomes Heusinkveld GT Challenge

The Pro 2 Lite joins the Pro 2 in the Lucas Oil Off Road Pro 2 Series!

(New cars and tracks will NOT be shown on the PDF until after deployment)
https://members.iracing.c...ist/3779263.page#12303719

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:46
Ik kon helaas niet bij de testraces zijn maar als ik nog een beetje input mag leveren.

Porsche: heb ik zelf niet maar de reputatie is bekend. Een hand vol en daarmee voor veel puristen een ultieme uitdaging. Bij GoT verwacht ik dat de hoge moeilijkheidsgraad het deelnemersveld gedurende het seizoen aardig zal uitdunnen.

GT3: duidelijk meer een allemansvriend en daardoor af en toe best wel saai om te rijden. Aangezien er weer een nieuwe GT3 aan zit te komen verwacht ik weer de gebruikelijke verschuiving in de BOP zodat Iracing hun nieuwe auto goed kan verkopen. IMSA leek dit seizoen wel een Corvette Cup omdat dat ding nu eenmaal veel sneller was dan de andere GTE's.

LMP2: Zou dan toch mijn keuze zijn voor dit seizoen. Redelijk uitdagend zonder dat het te moeilijk wordt. Deze auto leunt extreem op Aero dus foutjes worden brutaal afgestraft door verlies van topsnelheid. Voor mij de juiste balans tussen uitdaging en toegankelijkheid.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41

Hoogie2004

Whohooooo

Het was leuk om weer eens wat verschillende wagens te rijden gisteren, maar mijn favoriet van het setje was toch echt de LMP2.

Nu komt dat ooo wel door mijn voorliefde voor de snellere formule auto's. De GT's voelen voor mij echt aan als een koekblik.

Qua keuze hoef je met mij weinig rekening te houden, want tijd is schaars. Al zal de LMP2 wel een reden zijn om tijd te maken, en de Porsche om een ander iets te zoeken op zo'n avond.

Ergens hoop ik stiekem dat de ir-01 als winnaar uit de bus komt, dan moet ik mijn agenda vrij gaan maken :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heerlijke races gehad vandaag op Silverstone met de Lotus 79. Zo gaaf dat mijn nek er zeer van doet. De Simucube doet mijn rig trillen als ik met die auto rijd, heerlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Release notes!
Welcome to iRacing 2021 Season 1! This season release is one of our biggest yet, including something for your favorite license type. We have added three new vehicles, two new or fully updated tracks, and three new track configurations! But wait, there's more: tire updates on many cars, multiple tire compounds for the Dallara IR18, competition-focused improvements for the New Damage Model, cross-license racing, the 3D Car Viewer, and much more!

Some highlights include:
• Dallara iR-01
• Dirt Modified (two classes!)
• Lamborghini Huracán GT3 EVO
• Cedar Lake Speedway
• Long Beach Street Circuit (fully updated!)
• Brands Hatch Circuit - Rallycross
• Charlotte Motor Speedway - Rallycross
• Irwindale Speedway - Figure Eight Jump
• Cross-License Racing
• 3D Car Viewer
• New AI Racing Content (four vehicles and two tracks!)
• Tire updates on many cars
• Wall proximity aerodynamics effects for a number of stockcars
• Custom Competitive Setups for a variety of vehicles
• Significant New Damage Model Updates
• Night Lighting Improvements
• Russian Spotter Pack
• Multiple Tire Compounds for the Dallara IR18
• New Damage Model added to the Dallara IR18

Full 2021 Season 1 Release details are below.

iRACING UI:

Licenses

- Official Events now have the ability to utilize and adjust the iRating and Safety Rating for a license class other than that which is required in order to qualify to join the Event. This cross-license information, if applicable, is provided in the UI via an additional license icon to the right of the qualification license.
- - For example, when an Indy Series that requires a C-Class Road License to participate goes to an Oval for Week 3, this specific event will now use your Oval iRating and Safety Rating for creating splits. When you're done racing, this event will also adjust your Oval License iRating and Safety Rating based on your performance.

Store

- A new sub-section has been added to the Store: Gift Cards!
- - You can find this sub-section in the Store section on the sidebar.
- - This sub-section takes you to a page where you may purchase iRacing Gift Cards for yourself or others.

Go Racing

- Added a "Race Now" button to every week of the Season Schedule which allows users to either Test Drive or create a Hosted Session based on the configuration of the selected week.

- The tire compound column in the entries list may now be sorted.

Create a Race

- Fixed an issue where removing and then adding an Admin from the Select Admins step of Create a Race was encountering an error.

Filtering

- Fixed some filtering issues where several cars were classified incorrectly.

- Various car search tags have been updated.

Leagues

- The League Session Schedule has been inverted.

- A Test Drive button has been added to each League Series Session.

- A new column, Aggregate Points, has been added to the Results screen for League Sessions in the UI.

- The current overall League Series winner is displayed at the top of the League Session Results screen.

- Fixed an issue with the League Schedule table not having enough display space for Car and Track names.

- Number of Wins is now used as a tie-breaker for League Championship Standings.

3D Car Viewer

- NEW FEATURE!
- - Some Car windows within the UI, such as that from My Content, now features a "3D Car Viewer" tab!
- - Clicking on this tab will open a new window where you can view a full dynamic 3D model of the vehicle.

- The 3D Car Viewer is rendered in real-time, just like you were viewing the vehicle in the Simulator.

- In the 3D Car Viewer, you can rotate and zoom the camera around the vehicle.
- - Rotate: left-click + drag.
- - Zoom: scroll-wheel.

- The display of all liveries are supported, including custom livery files saved on your machine.
- - Liveries are also immediately updated to any changes to these files. This means as soon as a new version of a car paint is detected, the 3D Car Viewer will immediately update. No more need to load the entire Simulator to check your work!

Paint Shop

- A new sponsor, Apex Racing, has been added to the Paint Shop!
- - Two logos are available for this sponsor.

- A new sponsor, TURN Racing, has been added to the Paint Shop!
- - Two logos are available for this sponsor.

- A new sponsor logo, Sim Labs (dark theme), has been added to the Paint Shop!

- Car decals have been darkened slightly to better match the rendering of the car paint.

- Fixed an issue where your car could sometimes not display the correct wheel rim colors, number colors, or fonts.

MEMBERSITE:

Gift Cards

- The Gift Cards page is back!
- - iRacing Gift Cards are now available for purchase for yourself or others!
- - iRacing Dollars may now also be purchased for yourself or others from the same page!

SIMULATION:

Race Control

- When a Race finishes under Caution, you should now receive the same pace order messages as you would under any other Caution. This may help to prevent unexpected penalties due to passing under a Yellow Flag after a Race has finished.

- Fixed an issue with new pit exit delay Race Control system where if the first and last cars on grid are on either side of the Start/Finish line, the grid traversal time would compute out to be negative instead of wrapping positive, resulting in a 2.0 second Pit Exit Hold Penalty for some racers.

- Fixed an issue where sometimes the gain-time penalties being displayed were astronomically miscalculated.

Track Surface Model

- New convection coefficient and solar constant calculations have been added.
- - In general, the track should retain more heat energy from cars as a result.

Road Racing

- When driving line aids are enabled, pit exit driving lines now appear for road courses that require any unique pit exit paths.

Dirt Racing

- A one second cooldown has been added to firing the ignition for all dirt racing vehicles.

AI Racing

- The following vehicles are now available for AI Racing:
- - Dallara P217
- - NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado
- - NASCAR Gander Outdoors Ford F150
- - NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra

- The following track configurations are now available for AI Racing:
- - Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari - Grand Prix
- - Autódromo José Carlos Pace - Grand Prix

- The Actual Skill performance for AI Drivers has been adjusted to provide increased variability at lower ratings. This means AI Drivers with lower Skill ratings may be more prone to perform sub-optimally, make more mistakes, lose control more often, take an imperfect race line, and even crash more often. This better simulates a new driver who is still learning.

- AI Drivers have completed the following specialized training courses:
- - Optimized Race Starts
- - Pitting in Traffic
- - Zen Driving: Keeping Your Cool in Close Quarters
- - Advanced Pit Tactics for Oval Racers
- - Lateral Slip and You
- - Mastering Defensive Driving on Corners
- - Tips & Tricks for Entering and Exiting the Pits
- - Superspeedways 101: Gotta Go Fast

- AI Drivers have received specialized driver skills training with the following vehicles:
- - Dallara F3
- - Global Mazda MX-5 Cup
- - Indy Pro 2000 PM-18
- - Porsche 911 GT3 Cup (991)
- - Skip Barber Formula 2000
- - VW Jetta TDI Cup

- AI Drivers have received additional driver training at the following track configurations:
- - Atlanta Motor Speedway - Oval
- - Chicagoland Speedway
- - Road Atlanta - Full Course
- - Summit Point Raceway - Summit Point Raceway
- - Tsukuba Circuit - 2000 - Full

- AI Vehicle properties have been improved for the following vehicles:
- - NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1
- - NASCAR Cup Series Ford Mustang
- - NASCAR Cup Series Toyota Camry
- - NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro
- - NASCAR Xfinity Ford Mustang
- - NASCAR Xfinity Toyota Supra

- Corrected an intermittent AI mind error where some drivers could immediately steer into a wall when beginning from the starting grid.

Tires

- A new tire spec has been applied to a variety of cars.
- - This adjustment corrects issues with grip at the contact patch and alleviates issues with low-load spike correction, where the vehicle could bounce around. Cars affected include the following:
- - - Audi R18
- - - Audi R8 LMS
- - - BMW M8 GTE
- - - Chevrolet Corvette C8.R GTE
- - - Dallara F3
- - - Dallara IR18
- - - Dallara P217
- - - Ferrari 488 GT3
- - - Ferrari 488 GTE
- - - Ford GT GT2/GT3 (Ford GT GT3)
- - - Ford GTE
- - - Formula Renault 3.5
- - - Global Mazda MX-5 Cup
- - - Lamborghini Huracán GT3 EVO
- - - Lotus 79
- - - McLaren MP4-12C GT3
- - - McLaren MP4-30
- - - Mercedes-AMG GT3
- - - Porsche 911 GT3 Cup (991)
- - - Porsche 911 RSR
- - - Porsche 919
- - - Ruf RT 12R (Ruf RT 12R C-Spec and Ruf RT 12R Track)
- - - Street Stock
- - - VW Jetta TDI Cup
- - - Williams FW31
- - - [Legacy] Mazda MX-5 Cup & Roadster - 2010 (ALL)

- Stockcar tires for short Ovals and Road Courses have been made more forgiving over the limit. Cars affected include the following:
- - ARCA Menards Chevrolet Impala
- - NASCAR Chevrolet Monte Carlo - 1987
- - NASCAR Ford Thunderbird - 1987
- - [Legacy] NASCAR Cup Chevrolet Impala COT - 2009
- - [Legacy] NASCAR Cup Chevrolet SS - 2013
- - [Legacy] NASCAR Cup Ford Fusion - 2016
- - [Legacy] NASCAR Nationwide Chevrolet Impala - 2012
- - [Legacy] NASCAR Truck Chevrolet Silverado - 2008
- - [Legacy] NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro - 2014
- - [Legacy] NASCAR Xfinity Ford Mustang - 2016
- - [Legacy] NASCAR Xfinity Toyota Camry - 2015

Aerodynamics

- Some stockcars now feature realistic aerodynamic interactions based upon wall proximity. Cars affected include the following:

Track Specific Custom Competitive Setups

- With the 2021 Season 1 Release, we have created many brand new sets of custom built competitive setups for each of the 12 races scheduled within a vehicle’s Official Series.
- - These setups were built as a new initiative to give all our Members an opportunity to be more competitive. They were created by iRacers from a variety of backgrounds including DWC drivers to well respected community setup builders. These setups should allow a driver with ample skill and seat time to be competitive in top split racing.
- - The “Notes” page within the setup has been updated to give parameter adjustment recommendations.

- Track Specific Custom Competitive Setups are available for the following vehicles:
- - Audi R18
- - Chevrolet Monte Carlo SS
- - Dallara F3
- - Dallara IR-01
- - Lucas Oil Off Road Pro 2 Truck
- - McLaren MP4-30
- - Modified - NASCAR Whelen Tour
- - Modified - SK
- - NASCAR Ford Thunderbird - 1987
- - NASCAR Chevrolet Monte Carlo - 1987
- - Porsche 919
- - Super Late Model
- - Silver Crown

Custom Competitive Setups

- With the 2021 Season 1 Release, we have created many brand new sets of custom built competitive setups for multiple track types.
- - These setups were built as a new initiative to give all our Members an opportunity to be more competitive. They were created by iRacers from a variety of backgrounds including DWC drivers to well respected community setup builders. These setups should allow a driver with ample skill and seat time to be competitive in top split racing.
- - The “Notes” page within the setup has been updated to give parameter adjustment recommendations.

- Custom Competitive Setups are available for the following vehicles:
- - Audi R8 LMS GT3
- - BMW M8 GTE
- - Chevrolet Corvette C8.R GTE
- - Dallara P217
- - Ferrari 488 GT3
- - Ferrari 488 GTE
- - Ford GT GT3
- - Ford GTE
- - Lamborghini Huracán GT3 EVO
- - McLaren MP4-12C GT3
- - Mercedes-AMG GT3
- - Porsche 911 GT3 Cup (991)
- - Porsche 911 RSR

New Damage Model

- The New Damage Model is now enabled for the Dallara IR18!

- Detached vehicle parts and tires are no longer collidable shortly after they have been removed from a vehicle when using the New Damage Model.
- - This is a significant update, and has been made in the spirit of fairness for racers, as the differences between local machine processing for detached vehicle parts could lead to significant discrepancies between what a driver was seeing, and reality. This was leading to some drivers hitting invisible detached car parts, and other drivers passing clean through detached car parts, unaffected.
- - - Now, when a vehicle part detaches from a car, its collision properties are disabled 0.50 seconds after it is no longer touching another physical object, and it may then no longer interact with other physical bodies in the world, including cars.
- - - This system has also been implemented for track objects, such as cones. When a track object is moved from its home position, its collision properties are disabled 0.50 seconds after it is no longer touching another object, and it may no longer interact with other physical bodies in the world, including cars.
- - - - Track surface and terrain are excluded in these processes; objects always collide with the ground.
- - - - The 0.50 second cooldown for both vehicle parts and track objects is refreshed if contact is made with another non-ground object within the cooldown period.

- Colliding with detached car parts or tires no longer cause penalties to either the victim of the debris or the source of the debris during or after impacts. Penalties are still awarded for colliding with a vehicle that has parts missing, or for colliding with a vehicle that has parts hanging off.

- Collision polygons have been improved to mitigate snagging edges.
- - The object collision system uses a lower resolution polygon than the actual game object or surface for collision detection in order to reduce the triangle count and allow for faster processing. However, issues can arrise where two collision polygons meet and create a snagging edge. This change adjusts how these edges are calculated, smoothing them, and reducing the likelihood of creating snagging surfaces.

- For the New Damage Model, suspension and wheel damage repair algorithms have been updated in order to prevent unauthorized moon launches and provide a more accurate damage state.
- - Center springs and torsion bars now break along with the associated corner spring/damper. They also no longer break along with the wheel if only the suspension was damaged.
- - Repairing a damaged spring/damper no longer causes the car to jolt suddenly, due to the high degree of deflection, which could jolt the car uncontrollably, causing a moon launch, or, in many cases, re-break the suspension.
- - Reattaching a removed wheel also no longer causes a sudden jolt.

- Mount attachment positions for wheel tethers have been updated.
- - This fixes an issue where tethered wheels could get into odd spots if they were dislocated due to a heavy impact prior to detachment.

- When a vehicle part detaches, the total breaking force is no longer applied directly to the car part, as this was far too large in some cases.

- Fixed a potential SIM crash issue that could occur when suspension damper rates were beyond safe limits.

- Fixed a potential SIM crash issue that could occur when the meshes involved in a collision test included too many overlapping triangles. This could occur with multiple complex objects, or at very high speeds.

- Fixed some issues with shadows for detached car parts.

- Fixed an issue where opponent and AI cars could make scraping sounds while driving around normally.

Old Damage Model

- Collision incident reporting has been updated for the Old Damage Model so that world impacts check for if the surface is a non-racing material before reporting an incident.

Pit Stop

- The animation system has received some optimization.

- Fixed an issue where sometimes a pit crew member failed to animate.

- Fixed an issue where the tire assistant pit crew member could get stuck in a T-pose.

- Fixed an issue where pit crew tires were missing if their team's car was not in the world.

- Fixed an issue where wheels were disappearing in virtual mirrors during pitstops.

Rendering

- Fixed an issue where flags could be showing ghosted and stationary shadows.

- Fixed an issue with flickering shadows at night.

- Fixed an issue where certain catch fences and trees incorrectly reflected sunlight from transparent areas.

- Fixed an issue where static shadow maps were not rendering darkness correctly on very large objects, such as terrain and grandstands.

Lighting

- Ambient night lighting has been adjusted. Overall lighting and shadows should be a bit darker.

- Stadium lighting on smoke and dust puffs has been improved.

Visual Effects

- Fixed an issue where concrete impact effects persisted too long.

Audio

- All NASCAR vehicles have had their in-car engine sounds updated.

- A new switch, "xa2_mixToLFE=1", has been added to the [Audio] section of the "app.ini" file.
- - This switch allows users to disable mixing normal game audio to the LFE channel on the default sound card. This can be used to stop game audio from interfering with our LFE bass shaker effects if both are outputing on the same audio channel.

Controls

- A new method for detecting XInput has been enabled for joysticks.

- The "joyEnableVibratePedalBinary" setting has been replaced with new "joyVibratePedalMinPct=10" and "joyVibratePedalMaxPct=90" entries within the "[Force Feedback]" sectio0n of the "app.ini" file.
- - These new entries let you set the minimum amount of lockup before the pedals start to vibrate and the maximum amount of lockup beyond which the pedals will vibrate at 100 percent. Based on your settings, if your pedals vibrate too often, then raise the minimum value, and if the vibrations are too weak, then lower the maximum value.
- - - The old binary mode had both values set to 30 percent, if you wanted to simulate the previous behavior.
- - - Please also note that this affects not only pedal vibration but also wheel and game pad vibration if your devices support that.

Spotter

- A Russian spotter pack has been added to iRacing!
- - Support for this pack was provided by Dmitry Eniseev.
- - For now, this is an audio-only spotter pack because the Simulator currently does not support the display of Cyrillic characters.

Video Capture

- The latest D3DGear video capture API has been updated.
- - This fixes a lock-up at shutdown that some users were experiencing.

CARS:

ARCA Menards Chevrolet Impala

- For the New Damage Model, some adjustments have been made, including:
- - Front and rear chassis shapes have been improved.
- - Front toe links have been weakened to allow them to bend when hitting walls more easily.
- - Front fenders now break off if the corresponding wheel is broken off but remains tethered to prevent unsightly overlapping.
- - Hood durability has been fine-tuned.
- - Engine strength has been reduced slightly.
- - Aerodynamic mapping for nose damage.
- - Detached wheel properties have been adjusted.

- Track Specific Custom Competitive Setups have been added for this vehicle.

Audi R18

Audi R8 LMS

- Tire spec has been updated.

- Car physics have been re-tooled and are largely in line with its sister car, the Lamborghini Huracán GT3 EVO. Both cars have been BoP tested extensively against the rest of the class.

- Shift lights have been moved up by 200 RPM.

- A glass panel has been placed over the digital display, and the dashboard texture pattern has been updated slightly.

- Custom Competitive Setups have been added for this vehicle.

Audi RS 3 LMS

- Maximum steering lock has been increased.

- Fixed some tooltip issues:
- - Spring tooltips incorrectly indicated LHS and RHS springs had to be chosen in pairs.
- - Clarified the language for the optional 5th and 6th gear ratios.

BMW M4 GT4

- iRacing 2021 Season 1 BoP Adjustments:
- - Aerodynamic downforce has been adjusted.
- - Fueling rate has been adjusted.

BMW M8 GTE

Chevrolet Corvette C8.R GTE

- Adjustable packer heights have been disabled.

Chevrolet Monte Carlo SS

- Braking temperature threshold has been adjusted to improve brake feel.

Dallara F3

- Tire warmer temperature has been increased to 60 degrees Celsius for better cold tire performance.

- Minimum allowable cold tire pressures have been increased to 18.0 psi.

- Aerodynamic maps were modified so that appropriate values are used at extreme ride heights.
- - The maximum front ride height allowed in the garage was also reduced to 30 mm.

Dallara iR-01

- NEW CAR!
- - The Dallara iR-01 is now available for racing!
- - - The Dallara IR-01 is iRacing and Dallara’s answer to the challenges of premier international open-wheel motorsport. Designed to blend together the best elements of grand prix racing’s past, present, and future, this fast and agile machine is easy to pick up, but limited electronics and driver aids make it challenging to master. The IR-01 is powered by a naturally aspirated, 3.0-liter V10 reminiscent of the engines that dominated the sport in the early and mid 1990s. Producing upwards of 900 horsepower at a dry weight of just 600 kilograms, the result is an aggressive car that races well in traffic and is a pure thrill ride to drive.
- - - - Add the Dallara iR-01 to your digital garage from the iRacing Store here: <LINK_COMING_SOON>

- Multiple tire compounds are available for use with this vehicle at Road Courses!
- - You are able to select "Soft", "Medium", or "Hard" tire compound. Each behaves as real-world tires of the selected compound.
- - You select your desired tire compound in the Garage. When a new tire compound is selected, during your next pit stop, the tires will be changed for the new type. Each time you change your tire compound, this counts as 1 set of tire changes used.
- - Whichever tire compound type you select for use during a Qualify Session, will be carried over to the start of the Race Session; you may not change it before the Race starts.

Dallara IR18

- The New Damage Model is now enabled for this vehicle!

- Multiple tire compounds are now available for use with this vehicle at Road Courses!
- - You are able to select either "Primary" or "Alternate" tire compound. Each behaves as real-world tires of the selected compound.
- - You select your desired tire compound in the Garage. When a new tire compound is selected, during your next pit stop, the tires will be changed for the new type. Each time you change your tire compound, this counts as 1 set of tire changes used.
- - Whichever tire compound type you select for use during a Qualify Session, will be carried over to the start of the Race Session; you may not change it before the Race starts.

- An engine power temperature sensitivity model has been added.
- - If the engine gets too hot, the car will begin to lose horsepower.

- Fuel consumption model has been improved.
- - There is now less power loss with reduced fuel consumption settings.

- The 3/8" full span rear wicker is now available for use at Indianapolis Motor Speedway - IndyCar Oval.

- Aerodynamics and drafting models have been updated.

- Fuel maps have been updated.

- Fixed an issue with the animated pit crew's hose behaving incorrectly.

- iRacing setups have been updated.

Dallara P217

- This vehicle is now available for AI Racing!

- Fuel fill rate has been increased.

Dirt Late Model

- (ALL) - Engine sounds have been improved.

Dirt Modified

- NEW CAR!
- - The Dirt Modified is now available for racing!
- - This vehicle includes two classes:
- - - Dirt Big Block Modified
- - - Dirt 358 Modified
- - - Incredibly popular throughout the northeastern United States, and with additional rounds as far south as Florida and north as Canada, dirt modifieds are just as fun to drive as they are to watch. Incredibly passionate fans pack the stands as these beasts go wheel-to-wheel in one of the most unique cars to hit the dirt bullrings of North America. One of dirt oval racing’s most beloved cars, the Super DIRTCar Series Big Block Modified produces a whopping 757 horsepower from its 467 CID naturally aspirated powerplant. Get behind the wheel of the same machines that headline Super DIRT Week, the DIRTCar Nationals, Hall of Fame 100, and more, and see if you’ve got what it takes to come out on top!
- - - - Add the Dirt Modified to your digital garage from the iRacing Store here: <LINK_COMING_SOON>

Ferrari 488 GT3

- - Aerodynamic lift, drag, and downforce have been adjusted slightly.
- - Aerodynamic model has been updated.
- - Engine power has been increased slightly.
- - Center of gravity has been raised slightly.
- - Fuel economy has been adjusted slightly.
- - Maximum allowable ride heights have been adjusted.
- - Rear wing adjustment range has been narrowed.

Ferrari 488 GTE

Ford Fiesta RS WRC

Ford GT GT2/GT3

- (Ford GT GT3) - Tire spec has been updated.

- (Ford GT GT3) - iRacing 2021 Season 1 BoP Adjustments:
- - Overall drag has been increased.
- - Vehicle weight has been reduced.
- - Downshift parameters have been adjusted.
- - Aerodynamic downforce and balance have been adjusted slightly.
- - Suspension geometry has been updated with additional anti-dive.

- (Ford GT GT3) - Shift lights have been updated to better match the engine power curve as follows:
- - 2 green lights = 6750 RPM
- - 4 green lights = 7000 RPM
- - 6 green lights = 7250 RPM
- - 2 red lights and 6 green lights = 7500 RPM

- (Ford GT GT3) - Garage screen has been updated.

- (Ford GT GT3) - Custom Competitive Setups have been added for this vehicle.

Ford GTE

Ford Mustang FR500S

- Engine sounds have been updated.

Global Mazda MX-5 Cup

- In-car engine sounds have been updated.

Lamborghini Huracán GT3 EVO

- NEW CAR!
- - The Lamborghini Huracán GT3 EVO is now available for racing!
- - - Decades of racing heritage come together in the Lamborghini Huracán GT3 EVO, Lamborghini’s latest GT3 challenger in sports car racing series from around the world. Developed in house in Sant’Agata Bolognese by Lamborghini Squadra Corse, the Huracán GT3 EVO builds on the winning formula of its predecessor, the Huracán GT3, with improved aerodynamics developed in conjunction with Dallara and a powerful 5.2-liter V10 engine. 2020 was a banner year for the car, with a clean sweep of the IMSA WeatherTech SportsCar Championship’s driver and team titles in both its full-season and endurance race standings for Paul Miller Racing. Across the Atlantic, Barwell Motorsport ran the car to Lamborghini’s first British GT title, while a class victory in the 24 Hours of Spa and multiple GT World Challenge victories rounded out a stellar season.
- - - - Add the Lamborghini Huracán GT3 EVO to your digital garage from the iRacing Store here: <LINK_COMING_SOON>

Legends Ford '34 Coup

- (Legends Ford '34 Coupe) - iRacing setups have been updated.

Lotus 49

- Rear anti-roll bar settings have been adjusted.

- Rear ride height markers have been adjusted.

Lucas Oil Off Road Pro Trucks

- (Lucas Oil Off Road Pro 2 Truck) - Track Specific Custom Competitive Setups have been added for this vehicle.

McLaren MP4-12C GT3

- - Aerodynamic drag has been increased slightly.
- - Suspension geometry has been updated with additional anti-dive.

- Rear anti-roll bar adjustment positions 5 and 6 have been removed.

McLaren MP4-30

Mercedes-AMG GT3

- - Fuel economy has been improved slightly.

Modified - SK

- (ALL) - Tire spec has been updated.

- (ALL) - Brake bias is now adjustable in the garage and on the track.

- (ALL) - Suspension has been adjusted.

- (ALL) - Ride height positions have been updated.

- (ALL) - Garage ranges and layout have been updated.

- (ALL) - Track Specific Custom Competitive Setups have been added for this vehicle.

NASCAR Chevrolet Monte Carlo - 1987

- Aerodynamic properties have been adjusted.

- The allowable range of tire pressures has been expanded.

NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1

- Some vehicle parameters have been updated for when this car is running at superspeedways.

- Drafting aerodynamic properties have been adjusted slightly.

NASCAR Cup Series Ford Mustang

- Some vehicle parameters have been updated for when this car is running at superspeedways.

NASCAR Cup Series Toyota Camry

NASCAR Ford Thunderbird - 1987

- Aerodynamic properties have been adjusted.

- The allowable range of tire pressures has been expanded.

NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado

- Some vehicle parameters have been updated for when this truck is running at superspeedways.

NASCAR Gander Outdoors Ford F150

- Some vehicle parameters have been updated for when this truck is running at superspeedways.

NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra

NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro

NASCAR Xfinity Ford Mustang

NASCAR Xfinity Toyota Supra

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR

- Vehicle branding has been updated.

Porsche 911 GT3 Cup (991)

- Aerodynamic downforce has been reduced greatly.

Porsche 911 RSR

Porsche 919

Radical SR8

Ruf RT 12R

- (Ruf RT 12R C-Spec and Ruf RT 12R Track) - Tire spec has been updated.

Silver Crown

- In-car engine sounds have been improved.

Skip Barber Formula 2000

Sprint Car

- In-car engine sounds have been improved.

Street Stock

- Gearing options have been updated.

- Fixed an issue where a gear was being counted twice.

Subaru WRX STI

Super Late Model

VW Beetle

Williams FW31

[Legacy] Dallara DW12

- Aerodynamics model has been updated.

- An engine power temperature sensitivity model has been added.
- - If the engine gets too hot, the car will begin to lose horsepower.

- Fuel consumption model has been improved.
- - There is now less power loss with reduced fuel consumption settings.

[Legacy] Riley MkXX Daytona Prototype - 2008

TRACKS:

Autodromo Nazionale Monza

- (Grand Prix) - Smoothed some bumps in the track surface around Turn 7 and Turn 11.

Brands Hatch Circuit

- NEW TRACK CONFIGURATION!
- - A new track configuration, Rallycross, has been added to this track!
- - - This track configuration is immediately available for all users who already own Brands Hatch Circuit, and to those that purchase it!
- - Add Brands Hatch Circuit to your digital landscape from the iRacing Store here: <LINK_COMING_SOON>

- Photographers have arrived at this track.

Cedar Lake Speedway

- NEW TRACK!
- - Cedar Lake Speedway, a Dirt Oval track, is now available for racing!
- - - Home of The Masters and the USA Nationals, Cedar Lake Speedway is one of the premier circuits on the World of Outlaws Morton Buildings Late Model Series schedule. “Wisconsin’s Fastest Piece of Real Estate” is a .375-mile clay oval based in New Richmond, Wisconsin, that broke ground in 1956 and opened the very next year. The track was conceived after farmer Elmer Cook remarked that the natural bowl in the swamp on his farm property would make a perfect racetrack, and after just three weeks of roughed out work, the track began to take shape. Since then, Cedar Lake has come a long way from its humble beginnings, which saw 85 spectators watch 12 cars at its first event. Today, it’s home to marquee events like the World of Outlaws USA Nationals, The Masters, Legendary 100, and more. Whether sprint cars, late models, or modifieds are your preference, you’ll find Cedar Lake’s clay surface to be as fun as it gets to drive.
- - Add Cedar Lake Speedway to your digital landscape from the iRacing Store here: <LINK_COMING_SOON>

Charlotte Motor Speedway

- - A new track configuration, Rallycross, has been added to this track!
- - - This track configuration is immediately available for all users, as Charlotte Motor Speedway is part of the default iRacing content!

- Main asphalt track surface specular (reflectivity) map has been adjusted slightly.

Homestead Miami Speedway

- Environment textures have been updated with new PBR shaders!

- SAFER barriers have been added around the track.

- Several terrain seams in the infield have been patched.

- The backstretch infield has been paved to reflect this track's current real-world layout.

- Track bumpmap has been regenerated to include the apron areas that were formerly grass.

Irwindale Speedway

- - A new track configuration, Figure Eight Jump, has been added to this track!
- - - This track configuration is immediately available for all users who already own Irwindale Speedway, and to those that purchase it!
- - Add Irwindale Speedway to your digital landscape from the iRacing Store here: <LINK_COMING_SOON>

Kentucky Speedway

- Photographers have appeared at this track.

Lanier National Speedway

- Environment textures have been updated with new PBR shaders!

- Fixed an issue where the pace car would sometimes drive directly through a pit road wall when exiting pits.

Lånkebanen (Hell RX)

- Fixed the "å" character in several instances.

Lernerville Speedway

- Collision has been enabled for some additional environment objects.

Long Beach Street Circuit

- FULLY UPDATED TRACK!
- - Long Beach Street Circuit is officially no longer a Tech Track! A complete 3D environment has been built around the existing laser-scanned asphalt road track!
- - - Born against long odds in 1976, the Long Beach Grand Prix is North America's premier street race. The debut event featured Formula 5000 cars in a race won by Brian Redman. The following year, Clay Regazzoni captured the inaugural U.S. Grand Prix (West) and in 1977 Mario Andretti passed Jody Scheckter in the closing laps to become the first American to win an F1 race on home ground. Andretti's popular victory put the race on firm financial footing and set in motion the rebirth of Long Beach, which morphed from a down-on-its heels port city to a thriving modern city/tourist destination. The resulting building boom necessitated ongoing changes to the track layout, finally settling on the current 1.968 mile, 11 turn circuit encircling the Long Beach Convention Center and the Long Beach Aquarium. Nor were the changes limited to the track and its environs. The Long Beach GP changed gears in 1984, bringing the home-grown Indy cars to town as the featured attraction. The event hardly missed a beat, as the names of Unser, Zanardi, Montoya, Franchitti and Power soon joined the likes of Regazzoni, Andretti, Villeneuve, Piquet and Lauda on the illustrious list of Long Beach winners. What's more, the event grew to include - at various times - the American Le Mans Series, GRAND-AM Sports Car Series and the Pirelli World Challenge, along with the popular Toyota Celebrity race in which Hollywood's famous (and near famous) exchange Armani and Gucci for Simpson and Bell. F1 or IndyCar, world class driver or movie star, the Long Beach Grand Prix circuit is as testing as they come ... with very hard walls eagerly awaiting the slightest mistake.
- - Customers who previously owned the Long Beach Street Circuit Tech Track have been awarded $5.00 in iRacing Credits.
- - - This update removes the Long Beach Street Circuit Tech Track.
- - Add Long Beach Street Circuit to your digital landscape from the iRacing Store here: <LINK_COMING_SOON>

North Wilkesboro Speedway

- Fixed an issue where some old point-cloud data was seeping into the iRacing landscape at this track.

Texas Motor Speedway

- Fixed an issue where a safety foam section was installed backwards.

Weedsport Speedway

- Fixed some rough collision parameters where some wall sections meet.

[Legacy] Pocono Raceway - 2009

- (International) - Animated pit stops have been enabled at this track configuration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 18-09 17:05
Voor alle Porsche liefhebbers staat het volgende in de release notes:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Niet vergeten dat de Porsche 911 Cup ook updates aan het bandenmodel krijgt.

Ik stel voor om met de Xfinity auto's te rijden :+
- Stockcar tires for short Ovals and Road Courses have been made more forgiving over the limit.

[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 08-12-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
frizti schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:57:
Voor alle Porsche liefhebbers staat het volgende in de release notes:

Ik zou hier nog niet teveel waarde aan hechten. Volgens mij gaat hij juist makkelijker worden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36

GK86

Heusinkveld Engineering

Gisteravond ook de 3 type auto's getest. Ondanks dat Road Atlanta erg laag op mijn favo circuits lijstje staat ;P

Porsche Cup: Verreweg de meest cleane race gisteravond, ondanks dat deze auto het moeilijkst is te rijden van de 3 types waaruit gekozen gaat worden. Het is niet mijn favoriet, maar ik zou er wel plezier in hebben een seizoen lang denk ik.

GT3: Ik heb met de Ferrari gereden, er werd helaas al vanaf de start erg agressief gereden door enkele mannen. Gevolg was dat ik boven na turn 1 werd rondgetikt op mijn achterwiel en andere auto's mijn niet meer konden ontwijken. Hierdoor genoeg schade om niet fatsoenlijk terug te kunnen rijden naar de pits. Tow gepakt en helemaal achteraan op kansloze positie (maar goed, er is nog geen klassement haha) weer verder gereden. In tegenstelling tot de Porsche Cup, zag ik bij het verloop van de GT3 race nog veel onnodige dingen gebeuren en stonden er veel mensen langs de baan. Ik zelf vind de GT3 wel prima rijden, leert snel, is vergevingsgezind, en de verschillende merken zijn erg aan elkaar gewaagd.

Dallara: Prachtige auto, al was de setup van gister was niet al te best voor Road Atlanta. Maar de niveau verschillen zijn enorm, en dat merk je vooral met het aanremmen van bochten. Dit is ook meer een auto voor de langere afstanden en in een multi-class omgeving.

Ik doe sowieso mee volgend seizoen, maar ik denk dat de GT3 klasse het beste past bij de groep rijders die bij GoT meedoen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe custom competitive setups. Zouden ze echt zo goed zijn als ze beweren?

De timing komt mij ook erg goed uit, heb nl. net mijn VRS abo opgezegd ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
GK86 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:09:

GT3: Ik heb met de Ferrari gereden, er werd helaas al vanaf de start erg agressief gereden door enkele mannen. Gevolg was dat ik boven na turn 1 werd rondgetikt op mijn achterwiel en andere auto's mijn niet meer konden ontwijken.
Sorry dat ik ook mee rijd. Ben wel benieuwd naar jou visie. We rijden dicht bij elkaar en jij stuurt naar links. Ik rijd gewoon mijn lijn en had geen tijd om op jou actie te anticiperen. Met al het verkeer achter me was remmen op dat punt, zo ver voor de bocht, geen optie.

Na afloop zag ik dat ik meer naar links had kunnen gaan maar mijn crewchief gaf aan dat daar een auto zat. Rijd jij ook met crewchief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik ben ook voorstander van de GT3, zeker nu de lambo bevestigd is en de M4 er ook nog aan zit te komen.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
For the New Damage Model, suspension and wheel damage repair algorithms have been updated in order to prevent unauthorized moon launches
:P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
Ik vind vooral de 3D viewer wel fijn :p Hoef ik op mijn laptop zonder fatsoenlijke GPU niet de hele sim te starten als ik aan het painten ben (1x per seizoen meestal, maar toch :+)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Samenvatting van de veranderingen aan de road kant:
Road Racing Series Updates

With the release of so much new content, there are updates that will be made to multiple series on the road side of the ladder.

IMSA
- moves from C to B per earlier announcement.

-The Audi R8 GT3 and the Mercedes AMG GT3 will no longer run in this series but can still be found in the VRS GT3 Sprint and
Endurance Series’.

-The NEW Lamborghini Huracan GT3 EVO will join the IMSA ranks immediately and the NEW BMW M4 GT3 will join in a couple of weeks to fill out the IMSA field. No other vehicles will change.

VRS GT3 Sprint and Endurance Series

-There will be no BMW at the start of the season.

-The NEW BMW M4 GT3 will replace the BMW Z4 GT3. AT THE RELEASE (not with the build) of the BMW M4 GT3, the BMW Z4 GT3 will become a Legacy product and the price will be dropped to $2.95.

-The NEW Lamborghini Huracan GT3 EVO will be added as the 7th car to these series.

Dallara Formula iR

-This series will make its debut at the C license to give the maximum number of members an opportunity to experience the amazing car. We may revisit that classification at a later date.

-These cars will race at Grand Prix tracks all over the world in races that are ~200 km in length and will feature track specific custom competitive setups. Additional details on the spec of the World Championship series will be announced at a later date.

-This car is significantly more approachable than many high level vehicles on the service and our testing showed it should make for great racing at the C license level.

Other changes to note:

-ILMS and ELMS will become the European Sprint Series and European Endurance Series respectively. These series, as previously announced, will debut at the A license level.
.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3779320.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
NickThissen schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:08:
[...]

Ik zou hier nog niet teveel waarde aan hechten. Volgens mij gaat hij juist makkelijker worden.
Puur uit interesse, vanwaar de gedachte dat hij makkelijker zou worden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik ben zelf ook heel benieuwd naar deze aanpassingen:
Track Surface Model
- New convection coefficient and solar constant calculations have been added.
- - In general, the track should retain more heat energy from cars as a result.

Aerodynamics
- Some stockcars now feature realistic aerodynamic interactions based upon wall proximity.
Hopelijk betekent dit dat het racen op ovals weer wat dynamischer wordt. De dynamische race lijn was de afgelopen maanden een beetje kapot en er was altijd maar een ideale lijn. Met de aero interactie met de muur, zou de high line nu mogelijk kunnen zijn. Zoals hier:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:26

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
tomolino schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:17:
[...]

Puur uit interesse, vanwaar de gedachte dat hij makkelijker zou worden?
Omdat Nick meer weet dan wij. sssssst O-)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
JoepW schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:23:
[...]

Omdat Nick meer weet dan wij. sssssst O-)
Exactly why i'm asking :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-08 10:42
Ik zou willen dat ze voor de VRS sprint series de Ford GT3 zouden vervangen met de aankomende M4, ipv de BMW Z4...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noisekiller
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-07-2024
Bauer078 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 20:27:
[...]

Ik zou willen dat ze voor de VRS sprint series de Ford GT3 zouden vervangen met de aankomende M4, ipv de BMW Z4...
Ik ook net deze week die wagen aangeschaft :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
Ik "werk" voor iRacing (we leveren hun broadcast graphics) en ik krijg af en toe wel eens iets mee :p Zo zag ik 2 weken geleden al per ongeluk een mailtje over een "Dallara IR-01" promo video toen iemand z'n scherm aan het delen was hehe. Op dat moment ging ik er vanuit dat het een van de 28 indycars waren dus had er verder niet over doorgevraagd.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12

Als je 't over de duivel hebt!! ;)

[ Voor 20% gewijzigd door B Tender op 08-12-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Bijna net zo snel als een F1 auto. Net geen 2 seconde langzamer op Silverstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
De Z4 wordt legacy nu. Ik heb die net enkele weken geleden gekocht. Krijg ik toevallig korting op de M4 dan :p? Of heb ik gewoon pech?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Meestal krijg je wel credits terug dacht ik ja. Weet het eigenlijk niet zeker. Zo nee - een aardig mailtje naar support wil nog wel eens helpen, als je hem echt net voor de aankondiging gekocht hebt dan doen ze meestal niet moeilijk.

[ Voor 66% gewijzigd door NickThissen op 08-12-2020 21:52 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Voor de liefhebbers. Morgenavond vanaf 20:00 draaien host GoT een oefenserver op Long Beach met de 911-Cup en GT3 class (inclusief Lambo, zonder Z4). De server draait 90m practice en dan twee korte heats.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Luckeh schreef op woensdag 9 december 2020 @ 00:53:
Voor de liefhebbers. Morgenavond vanaf 20:00 draaien host GoT een oefenserver op Long Beach met de 911-Cup en GT3 class (inclusief Lambo, zonder Z4). De server draait 90m practice en dan twee korte heats.
Maar duimen dat de servers dan al weer live zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Luckeh schreef op woensdag 9 december 2020 @ 00:53:
Aangezien je dit om 00:53 op de woensdag schrijft... Bedoel je dan vanavond of donderdagavond? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
ZFLaSH schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:38:
[...]

Aangezien je dit om 00:53 op de woensdag schrijft... Bedoel je dan vanavond of donderdagavond? ;)
Aangezien er voor 9-12 (vanavond dus) een League Session op Centripedal gepland staat neem ik aan vanavond :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ZFLaSH schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:38:
[...]

Vanavond. Vanaf 20:00, of 20:40 als je eerst Ajax aan het koekeloeren bent :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Luckeh schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:53:
[...]

Vanavond. Vanaf 20:00, of 20:40 als je eerst Ajax aan het koekeloeren bent :)
Hehe.. Nee, dat kijk ik niet dus ik probeer er te zijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MDenessen
Misschien zou het voor de league ook een idee kunnen zijn om Multi class te doen met zowel Porsche cups als GT3's. Dan starten eerst de GT3's en daar achter de Porsche Cups.

Weet wel niet of de langzaamste GT3's dan ingehaald zullen worden door de snelste Porsche's.
Het is maar een idee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riicharrd
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-04 08:30
Zit nog niet zo heel lang op het forum, dus weet niet of dit in het verleden al besproken is, maar wat is de mening ten opzichte van fixed setups voor de league? :)

Enige nadeel wat ik zie is dat de sessies minder representatief zijn voor de serie die we volgen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36
Niets te zien :)

[ Voor 96% gewijzigd door DarkPino op 09-12-2020 10:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

MDenessen schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:35:
Misschien zou het voor de league ook een idee kunnen zijn om Multi class te doen met zowel Porsche cups als GT3's. Dan starten eerst de GT3's en daar achter de Porsche Cups.

Weet wel niet of de langzaamste GT3's dan ingehaald zullen worden door de snelste Porsche's.
Het is maar een idee.
De sessie is gisteravond opgezet als multi class. Net als de oefensessie van afgelopen vrijdag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36

GK86

Heusinkveld Engineering

Beltoni schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:15:
[...]

Sorry dat ik ook mee rijd. Ben wel benieuwd naar jou visie. We rijden dicht bij elkaar en jij stuurt naar links. Ik rijd gewoon mijn lijn en had geen tijd om op jou actie te anticiperen. Met al het verkeer achter me was remmen op dat punt, zo ver voor de bocht, geen optie.

Na afloop zag ik dat ik meer naar links had kunnen gaan maar mijn crewchief gaf aan dat daar een auto zat. Rijd jij ook met crewchief?
Ah Tobias, op TS reageerde je niet, hier wel, mooi. We hebben hier inderdaad een andere visie, de bocht bovenop de heuvel is eerst naar links, jij rijdt daar rechtdoor.

Ik gebruik inderdaad ook crewchief.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
GK86 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:40:
[...]

Ah Tobias, op TS reageerde je niet, hier wel, mooi. We hebben hier inderdaad een andere visie, de bocht bovenop de heuvel is eerst naar links, jij rijdt daar rechtdoor.

Ik gebruik inderdaad ook crewchief.
Ik hield gewoon mijn lijn aan. Wanneer je met 50 man op de eerste (of tweede in dit geval) bocht af rijdt kan je niet naar de apex sturen. Je kan het wel proberen maar dan moet je niet raar opkijken als je opeens achterstevoren staat. Verder vind ik de term 'rechtdoor' nogal scheef, je schetst namelijk de situatie dan krom. Ik stuur namelijk wel naar links maar niet zo veel als jou omdat ik veronderstelde dat daar nog iemand reed.

Jij stuurt in, ik kan niet verdwijnen. Uithuilen en verder gaan.

In je eerste post refereer je naar "enkele mannen", zou je kunnen toelichten waarom je alleen deze situatie er dan uit kiest. Het klinkt namelijk alsof je een heel boek kan schrijven over de vreselijke dingen die je zijn aangedaan.

Tijdens de race zat ik niet op TS inderdaad. De groep is te groot en je hoort voornamelijk dezelfde mensen over niet relevante zaken praten. Een gebrek aan etherdiscipline zoals mevrouw Lust zou zeggen. Ik kreeg wel gewoon mee wat er op TS werd gezegd hoor en kwam na de drie races nog even langs om te kijken of er iets werd besproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Zonder filmpje is zo'n discussie vrij nietszeggend, heb hem wel opgeslagen maar kan hem helaas nu niet uploaden.

Heb de replay hier niet bij de hand maar zoals ik het zag deed @GK86 daar niks fout en volgt gewoon de lijn die de rest van het veld ook volgt, hij zit ook een stuk voor @Beltoni en kan hem niet eens zien, @Beltoni gaat ten opzichte van de rest van het veld onnodig een aanzienlijk stuk verder naar rechts toen @Luckeh aan de linkerkant de baan op kwam. Het was geen idiote actie maar had mijn inziens wel simpel voorkomen kunnen worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Swoesh schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:45:
Zonder filmpje is zo'n discussie vrij nietszeggend, heb hem wel opgeslagen maar kan hem helaas nu niet uploaden.

Heb de replay hier niet bij de hand maar zoals ik het zag deed @GK86 daar niks fout en volgt gewoon de lijn die de rest van het veld ook volgt, hij zit ook een stuk voor @Beltoni en kan hem niet eens zien, @Beltoni gaat ten opzichte van de rest van het veld onnodig een aanzienlijk stuk verder naar rechts toen @Luckeh aan de linkerkant de baan op kwam. Het was geen idiote actie maar had mijn inziens wel simpel voorkomen kunnen worden.
Het had ongetwijfeld voorkomen kunnen worden. Ik zie links iemand de baan opkomen dus maak split second de keuze om iets naar rechts te gaan, die ruimte was er namelijk. Als ik meer links had gebleven dan had @GK86 meer in kunnen sturen. Als als als.

Dank voor jou beschrijving van de situatie, volgens mij kunnen we hier als volwassen mannen normaal over praten. Gerben omschrijft de situatie nogal 'aggressief' en gebruikt nog net geen termen als 'moord', 'aanslag' en 'terrorisme'.

Wat mij betreft is de discussie gesloten. Tot volgende week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Laatst online: 10-01 10:05
MDenessen schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:35:

Het is maar een idee.
+1 voor dit idee! _/-\o_
Dan kan er bijvoorbeeld per week afgewisseld worden tussen VRS Sprint / Porsche track schedule.

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Ik heb hem ook nog even terug gekeken en heb het idee dat Tobias iets teveel naar links aan het kijken was en niet goed had gezien dat Gerben nog zo dicht op hem reed schuin daarvoor.

Mijn mening is wel dat jij meer schuld hebt Tobias, want jij bent degene die probeert in te halen terwijl er allemaal gele vlaggen zijn waardoor Gerben iets inhoudt waarschijnlijk. Jij lijkt gewoon gas te houden namelijk en maakt het 3 wijd.

Nog even terug gekeken hoe ik er zelf wordt afgereden door Johnny Koning, die tikt me aan omdat hij te hard op zijn gas gaat en hem daardoor half verliest. Beetje jammer, maar het erge is, 2 bochten later rijdt hij er nog iemand af 8)7 Ook geen excuses gezien ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Linc schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:37:
Ik heb hem ook nog even terug gekeken en heb het idee dat Tobias iets teveel naar links aan het kijken was en niet goed had gezien dat Gerben nog zo dicht op hem reed schuin daarvoor.

Mijn mening is wel dat jij meer schuld hebt Tobias, want jij bent degene die probeert in te halen terwijl er allemaal gele vlaggen zijn waardoor Gerben iets inhoudt waarschijnlijk. Jij lijkt gewoon gas te houden namelijk en maakt het 3 wijd.

Nog even terug gekeken hoe ik er zelf wordt afgereden door Johnny Koning, die tikt me aan omdat hij te hard op zijn gas gaat en hem daardoor half verliest. Beetje jammer, maar het erge is, 2 bochten later rijdt hij er nog iemand af 8)7 Ook geen excuses gezien ofzo.
Het was niet Johnny z'n avond denk ik :) Voor dat andere incident bood hij wel z'n excuses aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Luckeh schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:41:
[...]

Het was niet Johnny z'n avond denk ik :) Voor dat andere incident bood hij wel z'n excuses aan.
Volgens mij niet, dat was namelijk Sander die hij na mij eraf reed, was tijdens de GT3 race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Laatst online: 01:06
ging er ook nog iets goed?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
GK86 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:09:

GT3: Ik heb met de Ferrari gereden, er werd helaas al vanaf de start erg agressief gereden door enkele mannen.
Dit was ik in ieder geval niet ;) ! Mijn forcefeedback viel geheel weg toen de race gestart werd. Nooit eerder last van gehad en bij Qualy was het gewoon goed. Ook geen foutmelding gekregen in Truedrive.

Na een top 10 klassering in de Qualy te hebben gehaald was dat echt balen, gelijk geparkeerd langs de baan 8)7. En met 50+ man op de baan was dat voor mij een hele prestatie.

Ik vond de manier om de auto voor komend seizoen te bepalen super geregeld. Vanuit een poll een voorselectie en die drie auto's vervolgens proberen in een testavond. Weet niet of dit al vaker gedaan is, zo lang doe ik nog niet mee, maar vind het zeker een compliment waard! _/-\o_

@Luckeh weet je/jullie al wanneer de nieuwe auto('s) definitief bekend gemaakt worden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Linc schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:37:
Zo kunnen we bezig blijven. Volgens mij kwam jij ook van een auto lengte diep inremmen op de chicane om mij van achter te raken. Om vervolgens hetzelfde te herhalen bij iemand anders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Zo kan die wel weer heren. Het was een Madness avondje!
Ernsthx schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:48:
[...]
@Luckeh weet je/jullie al wanneer de nieuwe auto('s) definitief bekend gemaakt worden?
Die aankondiging volgt uiterlijk morgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

JPM85 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:52:
[...]

Zo kunnen we bezig blijven. Volgens mij kwam jij ook van een auto lengte diep inremmen op de chicane om mij van achter te raken. Om vervolgens hetzelfde te herhalen bij iemand anders.
Ja, dat heb ik ook nog terug gekeken. En ik rem daar gewoon ruim op tijd, maar jij komt tijdens het remmen naar links. Dus wat moet ik daar aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Linc schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:57:
[...]

Ja, dat heb ik ook nog terug gekeken. En ik rem daar ruim gewoon op tijd, maar jij komt tijdens het remmen naar links. Dus wat moet ik daar aan doen?
Je komt van een auto lengte ver inremmen, om op het moment dat ik de apex wil nemen, en jij er niet eens naast zit, mij van achter aan tikt. Prima als je mensen op een foutje wijst, maar zelf was je ook niet foutloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
De Porsche race ging beter dan verwacht maar dat kwam wellicht omdat ik niet mee deed :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
JPM85 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:02:
[...]

Je komt van een auto lengte ver inremmen, om op het moment dat ik de apex wil nemen, en jij er niet eens naast zit, mij van achter aan tikt. Prima als je mensen op een foutje wijst, maar zelf was je ook niet foutloos.
https://streamable.com/2w9qku

Je begint wel heel vroeg met sturen daar, de ideale lijn pakt nog een deel van de curb rechts mee.

Waarom je hem daarna achteruit weer de baan op laat rollen snap ik helemaal niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

In Godsnaam mensen, HOU DIE REM INGEDRUKT ALS JE GESPIND BENT!

Hoe moeilijk kan het zijn? Weer iemands race verpest ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:59
Swoesh schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:12:
[...]

Je begint wel heel vroeg met sturen daar, de ideale lijn pakt nog een deel van de curb rechts mee.

Waarom je hem daarna achteruit weer de baan op laat rollen snap ik helemaal niet.
Echt een waanzinnig goede toevoeging dit... |:(

Zullen we het anders omdraaien. Leuk zoeken wat er allemaal fout gaat, wie begint? Het blijft racing met een smile ofzo..

Kindergejank hier. Zodra het met de verkeerde intenties gebeurd snap ik het, maar dat is volgens mij allemaal niet aan de orde.

[ Voor 14% gewijzigd door Birelissimo op 09-12-2020 12:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourplayground
  • Laatst online: 01:06
Ok, I’m out.. wat een ontzettende verrotte community is dit geworden zeg. Het is alleen maar gezeik van en op elkaar. Totaal disrespect voor elkaar waarbij het van ieders perspectief onmogelijk is om een ander te willen of kunnen begrijpen.

Veel plezier hier nog, ik ga mijn energie in andere dingen steken.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

[...]

Ah bedankt, was al zelf weer bezig een video te maken. Inderdaad als dat je instuurpunt is dan weet ik het ook niet meer.

Was trouwens helemaal niet de bedoeling om hem er tussen te zetten, maar ik ga vaak links rijden in het geval degene voor mij veel vroeger remt. Ik rem dus voor mij doen ruim op tijd en haal de bocht ook makkelijk, maar doordat jij dus zo vroeg al naar links komt kan ik niet meer reageren tijdens het remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
[...]

_O- ik zit er gewoon voor, dus stuur in waar ik dat wil. Dit is mijn lijn om de exit van de chicane beter uit te komen. Zeker als Bas nog geen mm overlap heeft, heb ik met hem geen rekening te houden. Bas had dat ook gewoon kunnen weten, want dit was niet rondje 1 dat hij achter mij zat.

Omgedraaide wereld als je iemand van achter raakt, omdat je gewoon niet op tijd remt met iemand voor je.

Mijn rem niet inhouden is stom, was ff bezig met mijn stuur en versnellingen waardoor ik dat vergat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Birelissimo schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:16:
[...]

Echt een waanzinnig goede toevoeging dit... |:(

Zullen we het anders omdraaien. Leuk zoeken wat er allemaal fout gaat, wie begint? Het blijft racing met een smile ofzo..

Kindergejank hier. Zodra het met de verkeerde intenties gebeurd snap ik het, maar dat is volgens mij allemaal niet aan de orde.
Hoezo is dit een waanzinnig toevoeging? Is toch juist goed om een ieder zijn inzicht te bespreken, kan je mee doen wat je wilt.

Ik ben van mening dat ik hier weinig fout deed. Ik heb het nog terug gekeken en daarom heb ik achter af geen excuses gegeven omdat ik voor mijn gevoel niks fout doen. Ik ben trouwens gewend van Joeri dat hij zich wel laat horen als hij het ergens niet mee eens is dus ging er vanuit dat hij het ook zo zag. Ik had graag in TS na de race even mijn verhaal willen doen mocht dat niet het geval geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

JPM85 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:26:
[...]

_O- ik zit er gewoon voor, dus stuur in waar ik dat wil. Dit is mijn lijn om de exit van de chicane beter uit te komen. Zeker als Bas nog geen mm overlap heeft, heb ik met hem geen rekening te houden. Bas had dat ook gewoon kunnen weten, want dit was niet rondje 1 dat hij achter mij zat.

Omgedraaide wereld als je iemand van achter raakt, omdat je gewoon niet op tijd remt met iemand voor je.

Mijn rem niet inhouden is stom, was ff bezig met mijn stuur en versnellingen waardoor ik dat vergat.
Dat was de eerste ronde dat ik achter je reed zonder dat er een andere auto tussen zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
Linc schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:26:
[...]

Hoezo is dit een waanzinnig toevoeging? Is toch juist goed om een ieder zijn inzicht te bespreken, kan je mee doen wat je wilt.

Ik ben van mening dat ik hier weinig fout deed. Ik heb het nog terug gekeken en daarom heb ik achter af geen excuses gegeven omdat ik voor mijn gevoel niks fout doen. Ik ben trouwens gewend van Joeri dat hij zich wel laat horen als hij het ergens niet mee eens is dus ging er vanuit dat hij het ook zo zag. Ik had graag in TS na de race even mijn verhaal willen doen mocht dat niet het geval geweest zijn.
Hier de beelden vanuit de cockpit, geeft misschien toch een ander inzicht.

Zal ik hem omdraaien dan...
Heb geen idee wat JPM85 hier anders had moeten doen. Het insturen valt echt wel mee, hij stuurt richting het gras, wat je daar voor een deel mee kan pakken.
Linc, jij gaat naar links voor de remzone, daarmee laat je zien dat je een inhaalactie wilt doen, zeker als je in de remzone dichterbij komt.
Tja, jij tikt hem van achteren aan, je zit er nog op geen enkele wijze echt naast, daar kan Joeri toch niks aan doen?
Als je er gewoon achter was gebleven was er niks aan de hand.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Linc schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:26:
[...]

Ik ben trouwens gewend van Joeri dat hij zich wel laat horen als hij het ergens niet mee eens is dus ging er vanuit dat hij het ook zo zag. Ik had graag in TS na de race even mijn verhaal willen doen mocht dat niet het geval geweest zijn.
Klopt, in een “official” zou ik dit absoluut bespreken met je. Nu hecht ik daar weinig waarde aan, want zoals @Luckeh al schreef, het is/was een Madness avond, dus allemaal niet zo boeiend.

Maar er wordt hierna in dit topic iemand met naam op een fout gewezen, en hij zei geen sorry, daarom reageerde ik nu wel. Zoals gezegd, ik was niet de enige die je hebt geraakt in de chicane. Net zoals ik ook niet foutloos de races heb gereden. Alleen als je iemand op een fout wil wijzen, ben dan ook zo vriendelijk om erbij te vermelden dat je zelf ook niet foutloos was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-09 16:44
Lijkt mij heel simple, de achterste auto gaat voor de dive en die mislukt niet meer niet minder

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 12:03
Gaan we nu inderdaad de vinger wijzen naar iemand die voorop is? Ik heb altijd de gedachte gehad dat de persoon die een inhaalactie wilt doen ALTIJD verantwoordelijk is. Zelf al remt de persoon voor hem iets vroeger, dan is het nog altijd aan de persoon achteraan om een veilige inhaalactie te doen.

Joeri is in dit geval zelfs niets gevaarlijk aan het doen zoals van lijn veranderen tijdens het remmen of aggressief sturen. Kerel neemt gewoon zijn bocht lmao en we verdedigen degene die een semi-inhaalactie doet. Man man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

JPM85 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:37:
[...]

Klopt, in een “official” zou ik dit absoluut bespreken met je. Nu hecht ik daar weinig waarde aan, want zoals @Luckeh al schreef, het is/was een Madness avond, dus allemaal niet zo boeiend.

Maar er wordt hierna in dit topic iemand met naam op een fout gewezen, en hij zei geen sorry, daarom reageerde ik nu wel. Zoals gezegd, ik was niet de enige die je hebt geraakt in de chicane. Net zoals ik ook niet foutloos de races heb gereden. Alleen als je iemand op een fout wil wijzen, ben dan ook zo vriendelijk om erbij te vermelden dat je zelf ook niet foutloos was.
Ik ben zeker niet heilig, maar zoals ik al aangegeven heb kon ik hier voor mijn gevoel niet zoveel aan doen. Was mijn bedoeling helemaal niet om je aan te tikken. Dus sorry dat het is gebeurd in ieder geval

En dat Johnny mij eraf reed vond ik niet leuk nee, kan gebeuren en normaal had ik het ook gelaten voor wat het was, maar dat hij daarna Sander er ook nog aftikt vond ik wel beetje lomp.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 10:01
ourplayground schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:18:
Ok, I’m out.. wat een ontzettende verrotte community is dit geworden zeg. Het is alleen maar gezeik van en op elkaar. Totaal disrespect voor elkaar waarbij het van ieders perspectief onmogelijk is om een ander te willen of kunnen begrijpen.

Veel plezier hier nog, ik ga mijn energie in andere dingen steken.
Ik lees altijd mee in het topic maar, ik rijd zelf niet mee maar.Als buitenstaander mag ik mischien geen mening hebben maar wat hiere boven staat valt mij ook wel echt op.
Als ik het topic zo lees dan denk ik niet laat ik ook is gezellig met wat mede tweakers race ;).
Hopelijk vatten mensen dit niet te zwaar want, het is juist bedoeld om wat meer respect te creeëren hier op dit forum :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
joeristein schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:32:
[...]

Hier de beelden vanuit de cockpit, geeft misschien toch een ander inzicht.

Zal ik hem omdraaien dan...
Heb geen idee wat JPM85 hier anders had moeten doen. Het insturen valt echt wel mee, hij stuurt richting het gras, wat je daar voor een deel mee kan pakken.
Linc, jij gaat naar links voor de remzone, daarmee laat je zien dat je een inhaalactie wilt doen, zeker als je in de remzone dichterbij komt.
Tja, jij tikt hem van achteren aan, je zit er nog op geen enkele wijze echt naast, daar kan Joeri toch niks aan doen?
Als je er gewoon achter was gebleven was er niks aan de hand.

[Streamable: Incident]
Kun je Joeri zijn ronde vergelijken met zijn snelste. Ik geloof er niks van dat dit zijn normale lijn is. Als het een afwijkende lijn is dan is het gewoon blokken/bewegen onder het remmen wat beide not done is.

Als dit wel zijn normale lijn is dan zit Bas fout en kan Joeri nog minimaal een halve seconde winnen in die bocht.

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Okay, en nu graag een streep onder deze discussie.

Over een dik uur (14:00 CET) gaat iRacing down voor de deployment van het 2020 S1 seizoen. Je kan na de deployment Long Beach aanschaffen en vanavond vanaf 20:00 oefenen.

De sessie geeft nu nog Centripedal als circuit, maar dat komt omdat we voor de deployment Long Beach nog niet kunnen selecteren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36
Als ik het incident bekijk snap ik inderdaad niet dat hier überhaupt nog discussie over is.

Dat Joeri daarna de baan op rolt vind ik overigens wel super kwalijk maar daar gaat iets aan vooraf waar hij imo niets aan kan doen. Maar hey: ik ben ook maar een buitenstaander :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

jmignolet schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:41:
Gaan we nu inderdaad de vinger wijzen naar iemand die voorop is? Ik heb altijd de gedachte gehad dat de persoon die een inhaalactie wilt doen ALTIJD verantwoordelijk is. Zelf al remt de persoon voor hem iets vroeger, dan is het nog altijd aan de persoon achteraan om een veilige inhaalactie te doen.

Joeri is in dit geval zelfs niets gevaarlijk aan het doen zoals van lijn veranderen tijdens het remmen of aggressief sturen. Kerel neemt gewoon zijn bocht lmao en we verdedigen degene die een semi-inhaalactie doet. Man man.
Altijd is een groot woord, mag je dan op een recht stuk ook een brake check doen?

Blijkbaar vind de meerderheid dat het mijn fout is. Prima ik zal voortaan er meer rekening mee houden, nogmaals excuses dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Linc schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:44:
[...]

Ik ben zeker niet heilig, maar zoals ik al aangegeven heb kon ik hier voor mijn gevoel niet zoveel aan doen. Was mijn bedoeling helemaal niet om je aan te tikken. Dus sorry dat het is gebeurd in ieder geval

En dat Johnny mij eraf reed vond ik niet leuk nee, kan gebeuren en normaal had ik het ook gelaten voor wat het was, maar dat hij daarna Sander er ook nog aftikt vond ik wel beetje lomp.
No problemo, excuus aanvaard! Discussie mag altijd, zolang het niet op de man gaat O+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ok, nu is het wel weer leuk geweest. Incidenten nabespreken is helemaal prima, graag zelfs, maar het lijkt nu bij vlagen wel wat te onvriendelijk te worden. Beetje lief naar elkaar blijven mensen, het is bijna kerstmis O+

Xbox

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPM85
Swoesh schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:48:
[...]

Kun je Joeri zijn ronde vergelijken met zijn snelste. Ik geloof er niks van dat dit zijn normale lijn is. Als het een afwijkende lijn is dan is het gewoon blokken/bewegen onder het remmen wat beide not done is.

Als dit wel zijn normale lijn is dan zit Bas fout en kan Joeri nog minimaal een halve seconde winnen in die bocht.
@Linc achteraf gezien had ik inderdaad bij het instuurmoment verder naar rechts kunnen zitten, zoals hieronder te zien is. Mja tussen kunnen en zijn zit soms weleens wat verschil B)

Dus ook vanuit mij, excuus. Volgende keer laten we beide meer ruimte voor elkaar *;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFQ1-m9P-X4olfpSyOUq93GeqX4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oV0bSZ70g3juZyGMCuZ4KTQL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5auYO8bydprEZ6HUCe7hWrzt9E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NP6XL9tWSpmmhKmd4e3py85i.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Hi Allemaal, ( let nu al niet op de spel fouten ) :+

De community word stap voor stap steeds groter, wat natuurlijk enorm leuk is want de races worden drukker en als het goed gaat heeft iedereen mooie gevechten overal op de baan.

Nu is er ook een keer zeide en dat is dus, dat er met meer mensen... meer meningen... meer groepjes etc... ontstaan en nu vind ik de eerste en laatste heel normaal en ook leuk. Het is super mooi als je binnen een community nieuwe vrienden maakt, waar mee je meer praat dan de Zo/Ma en wellicht een team start om endurance races te doen ( zo is ook mijn journey en team begonnen vanuit hier ) En nog niet zolang geleden waren we zelf op een suprice party van 1 van de teamies.

Goed dat zijn alle leuke dingen :) Nu dan toch even de minder leuke kanten; Meningen... er zijn er een hoop en ze komen uit alle hoeken en gaten, mensen uit de motorsport, mensen met een motorsport hart, mensen die al jaren simracen, jaren gamen, net begonnen zijn, etc... etc....

En ja van iedereen kun je leren ( mits je daar voor open staat ) En dat is zeker niet altijd makelijk, zeker wanneer je lekker in een race zat en toen in eens niet meer.

Anyway zonder hier een boekwerk van te maken ( wat lastig is als je een dislect bent )
Waar we met ze allen voor moeten waken is BETWETERIGHEID en de gepaarde onvriendelijkheid en kleinerende toon.

WE zijn hier met zijn allen om er iets leuks van te maken, en soms hoort daar ook gewoon bij incaseren of even slikken en denken okay F it kon gebeuren, niet alles hoeft tot in de diepte te worden uitgezocht.
En niet iedereen doet het vanuit de FOUTE intensie.

Dus laten we het een beetje vriendelijkhouden met ze allen en leuk en wat minder serious! want het is een Sim, en niet onze job en daar voor mogen we soms wel even wat chiller over doen :)

Tot zover het boekwerk van een dislect op een forum :+

Lekker racen, minder asijnzeiken, meer domme opmerkingen en MOOIE en LEUKE dingen delen. :w :9B

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooi gezegd @Blerf , laten we het hierbij houden en ons concentreren op the next big thing: the S1 2021 update! iRacing ligt al down maar de updates zijn nog niet te downloaden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MDenessen
Het eerste wat ik vanavond op Long Beach ga doen is kijken wat er gebeurt als ik over de tulpen heen rij op de rotonde.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je kan de nieuwe build al downloaden. Was voor mij 14,5 GB.

Het iRacing forum lijkt nog online te zijn. :D
It won't always be the case that these are up. For example, the Network Maintenance that we have planned for Friday morning will not allow the forums (or anything else) to be up. But moving forward, for normal maintenance, they should remain up. Season releases like this one will have a brief forum downtime so certain changes can be deployed, but then we can bring them back online.
https://members.iracing.c...ist/3779465.page#12306170

[ Voor 68% gewijzigd door Niellie41 op 09-12-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:22
Niellie41 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:44:
Je kan de nieuwe build al downloaden. Was voor mij 14,5 GB.

Het iRacing forum lijkt nog online te zijn. :D
Even uit nieuwsgierigheid, heb jij dan alle content die ze uitbrengen gedownload?
Voor Road en Oval was het "maar" 8GB

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

raymondw schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:48:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid, heb jij dan alle content die ze uitbrengen gedownload?
Voor Road en Oval was het "maar" 8GB
Ik heb niet alle content gekocht, maar ik klik wel altijd op 'select all' om alle content te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Voor mij is het 13GB, en dat is nog zonder nieuwe content dus. Long Beach, de iR01 en de Lambo komen daar later vandaag nog bij.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MDenessen schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:41:
Het eerste wat ik vanavond op Long Beach ga doen is kijken wat er gebeurt als ik over de tulpen heen rij op de rotonde.
Ik wil weten of mijn auto nat wordt als ik de fontein in rij O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
JoepW schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:59:
[...]

Virtueel water is droog volgens mij :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
JoepW schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:59:
[...]

Krijgen we dan ook regenbanden?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
CUPCAKESENSE schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:06:
[...]

Krijgen we dan ook regenbanden?
Nee, wel zwembandjes

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:56:
Voor mij is het 13GB, en dat is nog zonder nieuwe content dus. Long Beach, de iR01 en de Lambo komen daar later vandaag nog bij.
14,6 gig voor mij. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 07:41

Hoogie2004

Whohooooo

14,5 GB hier, maar dat schiet wel op met 25mb/s

Vanavond tijd maken voor die iR-01 op Long Beach :D Maar wel eerst voetballen kijken.

[ Voor 48% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-12-2020 15:22 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:22:
......Maar wel eerst voetballen kijken.
Huh :? :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMcUqAhbOM1S0THbYGXmGgLIDEk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FqNHqTCkoTZJnWhCeOyx5ld7.png?f=user_large

25mb/sec .. prutser :+

Ik ga volgas over de fontein, meerdere keren, kijken of er water achterblijft op het asfalt en of dit invloed heeft opde grip ... #rainconfirmed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:33:
[Afbeelding]

25mb/sec .. prutser :+

Ik ga volgas over de fontein, meerdere keren, kijken of er water achterblijft op het asfalt en of dit invloed heeft opde grip ... #rainconfirmed :+
83 maar? :D :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Eerste gedachte na de built:

Porsche GT3 cup, zoveel makkelijker te rijden (test op RAtl). Outlap volgas over de bult zonder problemen. Auto lijkt ook minder vermogen te hebben, het is vooral bocht exit waar hij zoveel makkelijker is. Of grip ook hoger is, durf ik niet te zeggen, maar overal is de auto een stuk vriendelijker geworden.

Audi GT3; mid corner zoveel meer grip, ook het idee dat je meer feedback krijgt over wat je met de auto doet in de bochten. Pit uit is ook gelijk veel meer grip aanwezig, wat dus vergelijkbaar is met het GTE model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:51
Vanavond maar de Lambo aanschaffen omdat ik komend seizoen toch GT3 (VRS of IMSA, of een combinatie afhankelijk van de circuits) wil gaan rijden en nog geen GT3 in bezit heb. Daarnaast ook Long Beach natuurlijk. 1 van mijn favoriete circuits uit Project Cars 2.

Ik hoop vanavond aan te kunnen sluiten. Maar zoals gezegd ook eerst voetbal en hopen dat iRacing dan weer online is :)

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
JPM85 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:17:

Porsche GT3 cup, zoveel makkelijker te rijden (test op RAtl). Outlap volgas over de bult zonder problemen. Auto lijkt ook minder vermogen te hebben, het is vooral bocht exit waar hij zoveel makkelijker is. Of grip ook hoger is, durf ik niet te zeggen, maar overal is de auto een stuk vriendelijker geworden.

Audi GT3; mid corner zoveel meer grip, ook het idee dat je meer feedback krijgt over wat je met de auto doet in de bochten. Pit uit is ook gelijk veel meer grip aanwezig, wat dus vergelijkbaar is met het GTE model.
Ben erg benieuwd, wanneer ik dit zo lees ben ik niet gelijk erg enthousiast, juist het lage grip niveau en de kwispelende achterkant waren een gave eigenschap van deze auto.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
JPM85 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 16:17:

In Testdrive? Daar rijden alle auto's net wat beter dan tijdens echte races heb ik het idee.
Pagina: 1 ... 364 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies