Eindelijk weer een open wheeler WCS
Dat had ik niet verwacht dat ze dat ooit zouden doen, een nep auto maken in iRacing. Ik vind het prima, hoewel ik liever iets anders dan een openwheeler had gezien
Mag ik opnieuw stemmen voor de auto voor komend seizoen?
Nee wacht...
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik vind de grootte van de helm versus de grootte van het chassis bijv. erg uit verhouding. Of het is gewoon een hele grote bak.
Verder even afwachten hoe deze auto rijdt / wordt geaccepteerd etc.
Nee wacht...
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden. Ik vind de grootte van de helm versus de grootte van het chassis bijv. erg uit verhouding. Of het is gewoon een hele grote bak.
Verder even afwachten hoe deze auto rijdt / wordt geaccepteerd etc.
Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)
Kreeg ineens gigantische problemen met het internet en werd de sessie uitgegooid, nog nooit eerder gehad.MDenessen schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:18:
[...]
Je laat op zich genoeg ruimte, Is gewoon een ongelukkige situatie met wat netcode.
Maar ik weet niet of het aan de sessie lag, maar ik had in dezelfde race nog wel wat extremer netocde contact met @JS1990 We hadden meer dan een meter afstand.
(sorry voor de slechte beeld kwaliteit, is vanuit vr opgenomen)
[YouTube: 1,5 meter of netcode]
Wist niet dat ik je geraakt heb, want niet gezien. Sorry daarvoor!
Nu de finale van de indy pro. Met @TonCoronel en @Luckeh .
[ Voor 41% gewijzigd door correcto op 04-12-2020 21:15 ]
Ik ook. Dit heeft dus alleen het ontwerp en schaalmodelproces doorgemaakt, begrijp ik? Deze wagen is nooit echt gebouwd.
Als iRacing een simulator is, in hoeverre wordt dan nu een simulatie gesimuleerd?
Wat achtergrond informatie. Excuses voor de foto, maar dat bericht kan ik niet 123 terug vinden op een telefoon.SlaadjeBla schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:10:
[...]
Ik ook. Dit heeft dus alleen het ontwerp en schaalmodelproces doorgemaakt, begrijp ik? Deze wagen is nooit echt gebouwd.
Als iRacing een simulator is, in hoeverre wordt dan nu een simulatie gesimuleerd?
:strip_exif()/f/image/msidBI74gvgASJigucEV7mr5.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is dus eigenlijk een concept auto die Dallara heeft ontworpen, op basis van de specificaties van de klant. In dit geval iRacing, maar het kan net zo goed Indycar of F2 zijn geweest.
Het enige verschil is dat deze auto (nog?) niet echt is gebouwd en in de echte wereld racet.
Wat wel grappig is dat bij de introductie van de halo, mensen zich afvroegen waarom we dat in een sim moeten hebben. We lopen immers geen gevaar.
Nu is er een groep dat “klaagt” dat er geen halo op zit, want dat is tegenwoordig de norm. : + zou best dezelfde groep kunnen zijn.
Het is een gedurfde stap, want een groep van de community zijn puristen en staan niet open voor nieuwe dingen.
Ik snap wel dat ze dit doen, want F1 teams gaan echt geen data delen met iRacing.
Zelf ben ik vooral benieuwd hoe die gaat rijden en hoe het racen zal zijn. Ik ben al blij dat de open-wheel community weer een WCS heeft.
[ Voor 35% gewijzigd door Niellie41 op 04-12-2020 21:51 ]
Niks te sorryen hoor, je deed niets verkeerd. Je hebt me niet geraakt het was netcode.JS1990 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:10:
[...]
Kreeg ineens gigantische problemen met het internet en werd de sessie uitgegooid, nog nooit eerder gehad.
Wist niet dat ik je geraakt heb, want niet gezien. Sorry daarvoor!
En vervelend voor je van de internet problemen.
Saaie race voor Ton en gave race van Lucas!
Mooi mannen!
Mooi mannen!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Wow dat was een spannende Indy pro finale. Hopelijk ben je nu kampioen @TonCoronel
Maar ook een masterclass van @Luckeh Bijvoorbeeld een beetje tijd verliezen bergop om te voorkomen dat je te vroeg op de backstraight moet inhalen en nog op hetzelfde stuk wordt teruggepakt.
Maar ook een masterclass van @Luckeh Bijvoorbeeld een beetje tijd verliezen bergop om te voorkomen dat je te vroeg op de backstraight moet inhalen en nog op hetzelfde stuk wordt teruggepakt.
Ik mag zeker even Lucas bedanken voor zijn gevecht met Thomas! Net gevecht dus niet bewust hem er af gereden, dat deed uiteindelijk iemand anders...
Ik dacht dat nu Greg kampioen zou worden, maar ik heb het zelf even nagerekend en volgens mij wordt het kampioenschap uitiendelijk:
1: 1434 - Ton
2: 1394 - Greg
3: 1366 - Thomas
Het kan zijn dat Greg nog iets minder punten heeft omdat hij denk ik soms meer dan 4 races per week heeft gedaan.
Dus ja ik denk wel dat ik nu kampioen ben! Woepie:)
Helaas 1e lap wel contact, gelukkig kon ik door, ik heb het teruggekeken, ik denk niet dat ik daar iets fout deed, hij kwam voor mijn gevoel teveel naar rechts, want ideale lijn loopt naar links de curb op
Edit.
Jup ik had goed gerekend:)
Ik dacht dat nu Greg kampioen zou worden, maar ik heb het zelf even nagerekend en volgens mij wordt het kampioenschap uitiendelijk:
2: 1394 - Greg
Het kan zijn dat Greg nog iets minder punten heeft omdat hij denk ik soms meer dan 4 races per week heeft gedaan.
Helaas 1e lap wel contact, gelukkig kon ik door, ik heb het teruggekeken, ik denk niet dat ik daar iets fout deed, hij kwam voor mijn gevoel teveel naar rechts, want ideale lijn loopt naar links de curb op
Edit.
Jup ik had goed gerekend:)
/f/image/dMxxrwSma0J3apOJ9dvidz3A.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door TonCoronel op 04-12-2020 22:31 ]
Gefeliciteerd Ton en Lucas
.Test sessie maar verlaten om toch naar jullie race te kijken .Vooral de strijd om plek 3 was erg spannend en gaaf om te zien .Stuivertje wisselen heel de tijd .

Toch wel!TonCoronel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:13:
Ik mag zeker even Lucas bedanken voor zijn gevecht met Thomas! Net gevecht dus niet bewust hem er af gereden, dat deed uiteindelijk iemand anders...
2: 1391 - Greg
Helaas 1e lap wel contact, gelukkig kon ik door, ik heb het teruggekeken, ik denk niet dat ik daar iets fout deed, hij kwam voor mijn gevoel teveel naar rechts, want ideale lijn loopt naar links de curb op.
Gefeliciteerd Ton!
Mijn race was super, maar m'n quali niet. Het was een mooie race en lekker tactisch ook op het einde. Ik moest de move wel maken in lap 19, anders had Wright 'm gemaakt. Hij maakte nog steeds een move, maar de verkeerde door Thomas eraf te kegelen. Dat was een lompe actie.
Toen werd mijn paint ook nog eens een hoogtepunt in de race
Gefeliciteerd! Klinkt als een spannende race!TonCoronel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:13:
2: 1391 - Greg
Helaas 1e lap wel contact, gelukkig kon ik door, ik heb het teruggekeken, ik denk niet dat ik daar iets fout deed, hij kwam voor mijn gevoel teveel naar rechts, want ideale lijn loopt naar links de curb op.
Ga hem straks nog even terugkijken, ik kwam zelf door de 3 splits in split 2 terecht. Daar met een paar leuke gevechten naar positie 5 gereden als 7de auto.
Leuk seizoen gereden zo!
Vind het ook een hele toffe actie. iRacing heeft gewoon een populaire high end open wheeler nodig, gaaf ook dat ze dit met een een kampioenschap introduceren. Natuurlijk hebben we momenteel de Williams en McLaren(?) maar dat zijn nu slechts elementen uit een klasse waar ze verder de naam niet van mogen gebruiken. Verder zijn er nog een aantal haken/ogen waardoor de populariteit van deze klasse tegenvalt.Niellie41 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:41:
[...]
Wat achtergrond informatie. Excuses voor de foto, maar dat bericht kan ik niet 123 terug vinden op een telefoon.
[Afbeelding]
Dit is dus eigenlijk een concept auto die Dallara heeft ontworpen, op basis van de specificaties van de klant. In dit geval iRacing, maar het kan net zo goed Indycar of F2 zijn geweest.
Het enige verschil is dat deze auto (nog?) niet echt is gebouwd en in de echte wereld racet.
Wat wel grappig is dat bij de introductie van de halo, mensen zich afvroegen waarom we dat in een sim moeten hebben. We lopen immers geen gevaar.
Nu is er een groep dat “klaagt” dat er geen halo op zit, want dat is tegenwoordig de norm. : + zou best dezelfde groep kunnen zijn.
Het is een gedurfde stap, want een groep van de community zijn puristen en staan niet open voor nieuwe dingen.
Ik snap wel dat ze dit doen, want F1 teams gaan echt geen data delen met iRacing.
Zelf ben ik vooral benieuwd hoe die gaat rijden en hoe het racen zal zijn. Ik ben al blij dat de open-wheel community weer een WCS heeft.
Natuurlijk is het geen officiële auto maar in theorie is hij net zo echt/nep als de andere auto's die rondrijden. De "puristen" kunnen lekker hun dingen blijven doen en iedereen die hier interesse in heeft kan lekker zijn gang gaan.
Van mij hadden ze er wel een mooie (grote) achtervleugel op mogen zetten maar dat is een mening en daar moet je hier mee oppassen
Gisteren even de 3 contenders voor volgend seizoen aan de tand gevoeld.. Gt3 en Porsche kende ik al maar damn wat is die lmp2 een beest
zeer intens rijden in die kleine cockpit (vooral in VR) en op zich redelijk vergevingsgezinde auto. Anyway maakt niet uit welke klasse het uiteindelijk zal worden, vind ze alle drie leuk
Ze zijn zeker alle 3 leuk maar vergeet niet dat we met een zeer verspreid niveau racen van <1k >5k irating. Ik weet niet of de lmp2 en de Porsche een succes wordt met zulke grote verschillen 😁Elbaceever schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:06:
Gisteren even de 3 contenders voor volgend seizoen aan de tand gevoeld.. Gt3 en Porsche kende ik al maar damn wat is die lmp2 een beestzeer intens rijden in die kleine cockpit (vooral in VR) en op zich redelijk vergevingsgezinde auto. Anyway maakt niet uit welke klasse het uiteindelijk zal worden, vind ze alle drie leuk
Ik vind de LMP2 ook een gave auto, zeker in VR. Alleen vind ik het jammer dat je die alleen in een multi class serie kunt rijden en dan wordt het meer een hindernissen parcours afleggen ipv racen.
De Gt3 klasse vind ik niet leuk, vind het saaie auto's. Ik heb tijdens races vaak moeite om mijn concentratie te behouden en heb daarom graag een wat moeilijkere auto zodat ik scherp blijf en wat wat meer adrenaline in mijn bloed krijg.
En de Porsche Cup is mijn favoriet.
De Gt3 klasse vind ik niet leuk, vind het saaie auto's. Ik heb tijdens races vaak moeite om mijn concentratie te behouden en heb daarom graag een wat moeilijkere auto zodat ik scherp blijf en wat wat meer adrenaline in mijn bloed krijg.
En de Porsche Cup is mijn favoriet.
Ik reed ook al af en toe Porsche Cup races toen ik nog een iRating van 1300 of zo had.laforte schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:34:
[...]
Ze zijn zeker alle 3 leuk maar vergeet niet dat we met een zeer verspreid niveau racen van <1k >5k irating. Ik weet niet of de lmp2 en de Porsche een succes wordt met zulke grote verschillen 😁
[ Voor 17% gewijzigd door MDenessen op 05-12-2020 10:59 ]
I s al weer een tijdje geleden dat ik überhaupt iracing gedaan heb en heb dit got seizoen ook over geslagen.Maar heb wel sporadisch in de lmp2 rondgereden. En ik vind hem geweldig. Zelfs met mijn +/- 1600 irating kom ik er nog lekker mee rond. Althans naar mijn eigen mening 😊. Maar zou een mooie auto zijn denk ik. Kom ik ook weer eens kijken volgend seizoen.
Gisteren ook wat rondjes gereden in de testsessies, de lmp2 is een geweldig ding maar naar mijn mening echt véél te snel om leuk mee te racen in onze league.
Ik heb gistermiddag ff proef gereden met de porsche, lmp2 en ferrari gt3.
Mijn conclusie was:
Porsche een wat moeilijke maar leuke auto die voor ons brede deelnemrsveld misschien te grote verschillen gaat laten zien.
LMP2 makkelijk te rijden, maar close racen enkel voor top van onze league denk ik gezien de vrij hoge snelheid.
GT3 veilige keuze maar inderdaad wat ‘makkelijk’.
Dit is mijn persoonlijke mening en ‘nog’ geen besluit.
Mijn conclusie was:
Porsche een wat moeilijke maar leuke auto die voor ons brede deelnemrsveld misschien te grote verschillen gaat laten zien.
LMP2 makkelijk te rijden, maar close racen enkel voor top van onze league denk ik gezien de vrij hoge snelheid.
GT3 veilige keuze maar inderdaad wat ‘makkelijk’.
Dit is mijn persoonlijke mening en ‘nog’ geen besluit.
Voor mij persoonlijk hebben alledrie de auto's zo hun voordelen. De Porsche zou ik graag een keer onder de knie willen krijgen. Ik ben een paar keer een practice ingedoken, maar nadat ik al snel meerdere keren de vangrails van dichtbij zag, iedere keer weer snel eruit gestapt. Tot op heden dus nog niet het geduld gehad om er echt een paar uur in te duiken om hem te leren. Als we hem met Tweakers gaan rijden dan is dat een mooie doelstelling voor volgend seizoen.
De LMP2 heb ik afgelopen seizoen al regelmatig mee gereden. Een heerlijke auto en ik kom er goed mee rond. Ik zit erover te denken om volgend seizoen één van de LMP2-series als vaste serie te doen. Ik heb een paar races gedaan dit seizoen en vond die fantastisch. Met het verkeer is het constant actie en een hoog adrenaline-gehalte. IMSA is hierin helemaal top, omdat je de snelste klasse bent, maar ook in de ILMS heb ik me uitstekend vermaakt. Nu zal het verkeer geen factor in de league zijn, maar ook zonder verkeer is het een goede voorbereiding op de week die komen gaat. Is het een goede auto voor de league? Dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, dus wat dat betreft is de testavond een echte uitkomst.
Tot slot de GT3. Ik heb hierin eigenlijk nog niet zoveel gereden. Een paar IMSA-races een tijd terug en vorige maand de 4H Nordschleife. Ik heb het gevoel dat deze klasse niet zo goed bij mijn rijstijl past, maar dat maakt het juist wel interessant. Volgens mij wel een auto om spannende races mee te rijden, en als we de VRS-serie gaan volgen, een mooie voorbereiding op een populaire serie.
De LMP2 heb ik afgelopen seizoen al regelmatig mee gereden. Een heerlijke auto en ik kom er goed mee rond. Ik zit erover te denken om volgend seizoen één van de LMP2-series als vaste serie te doen. Ik heb een paar races gedaan dit seizoen en vond die fantastisch. Met het verkeer is het constant actie en een hoog adrenaline-gehalte. IMSA is hierin helemaal top, omdat je de snelste klasse bent, maar ook in de ILMS heb ik me uitstekend vermaakt. Nu zal het verkeer geen factor in de league zijn, maar ook zonder verkeer is het een goede voorbereiding op de week die komen gaat. Is het een goede auto voor de league? Dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, dus wat dat betreft is de testavond een echte uitkomst.
Tot slot de GT3. Ik heb hierin eigenlijk nog niet zoveel gereden. Een paar IMSA-races een tijd terug en vorige maand de 4H Nordschleife. Ik heb het gevoel dat deze klasse niet zo goed bij mijn rijstijl past, maar dat maakt het juist wel interessant. Volgens mij wel een auto om spannende races mee te rijden, en als we de VRS-serie gaan volgen, een mooie voorbereiding op een populaire serie.
De Porsche heb ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.
Ferrari GT3 lijkt veel op de Ferrari GTE waar ik al meer mee gereden heb en dat ging best goed.
De LMP2 is een vette snelle machine, maar ik vindt hem niet geschikt voor sprint races op kort banen.
Ferrari GT3 lijkt veel op de Ferrari GTE waar ik al meer mee gereden heb en dat ging best goed.
De LMP2 is een vette snelle machine, maar ik vindt hem niet geschikt voor sprint races op kort banen.
Helemaal mee eens!Session30 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:20:
Voor mij persoonlijk hebben alledrie de auto's zo hun voordelen. De Porsche zou ik graag een keer onder de knie willen krijgen. Ik ben een paar keer een practice ingedoken, maar nadat ik al snel meerdere keren de vangrails van dichtbij zag, iedere keer weer snel eruit gestapt. Tot op heden dus nog niet het geduld gehad om er echt een paar uur in te duiken om hem te leren. Als we hem met Tweakers gaan rijden dan is dat een mooie doelstelling voor volgend seizoen.
Halverwege seizoen 20s3 hebben we met een clupje wel eens op woensdagavond een hele avond geoefend om aansluitend een race te joinen.
Ik kwam in de topsplit ongeveer 2 seconde per ronde te kort om leuk mee te doen (op een rondje van 1:22). Heb dan ook vanwege mijn iRating ook niet meer naar deze auto omgekeken, simpelweg omdat ik teveel tijd moest investeren om mee te kunnen racen. Tijd die er niet is/was, vanwege het rijden van andere series & leagues.
Gisteren ook aan het oefenen geweest. In geen van de auto’s was ik heel snel, maar het was goed genoeg om een indruk te krijgen.
De Porsche is wel heel tricky de eerste paar rondjes, maar als je de banden warm hebt rijdt ie ook wel heel lekker. Qua rijden zou dit de grootste uitdaging worden voor mij, maar dus ook meteen de grootste kans om iets nieuws te leren en met z’n allen beter te worden. Lijkt me ook qua official races een leuke.
De lmp2, wat een geluid! En rijdt heel lekker. Voor mijn gevoel meer voor de langere races. Misschien een idee voor de endurance races van de GoT league?
Van de gt3 heb ik de Mercedes gereden, op aanraden. Reed prima, zou me er goed mee kunnen vermaken en kan me voorstellen dat we met deze klasse vanaf dag 1 lekker kunnen racen met z’n allen. Ik vraag me alleen af of we na een paar races al heel snel allemaal in 1 van de auto’s rijden omdat die domweg de snelste is van het stel.
De Porsche is wel heel tricky de eerste paar rondjes, maar als je de banden warm hebt rijdt ie ook wel heel lekker. Qua rijden zou dit de grootste uitdaging worden voor mij, maar dus ook meteen de grootste kans om iets nieuws te leren en met z’n allen beter te worden. Lijkt me ook qua official races een leuke.
De lmp2, wat een geluid! En rijdt heel lekker. Voor mijn gevoel meer voor de langere races. Misschien een idee voor de endurance races van de GoT league?
Van de gt3 heb ik de Mercedes gereden, op aanraden. Reed prima, zou me er goed mee kunnen vermaken en kan me voorstellen dat we met deze klasse vanaf dag 1 lekker kunnen racen met z’n allen. Ik vraag me alleen af of we na een paar races al heel snel allemaal in 1 van de auto’s rijden omdat die domweg de snelste is van het stel.

Zoals aangekondigd wordt er dit seizoen een tegoedbon ter waarde van € 500,- verloot onder de deelnemers van onze League wedstrijden te besteden in de webshop van TREQ.
Zoals in de regels staat kan je vanaf nu via een DM aan mij aangeven of je af wilt zien van meedoen aan de loting als je in onderstaande lijst vermeld wordt.
Er komen 30 rijders in aanmerking voor de loting (zie hier de voorwaarden), maar 2 hebben al afgezien van deelname (@Luckeh & @Jimmy J.)
Hieronder de overgebleven 22 kanshebbers. Laat mij SVP voor zondag 6 december 12:00 uur via een DM weten of je afziet van deelname aan de loting.
@ActualFantasy
@Alarisico
@BM
@Danny Hdoorn
@Doubleoz
@Eendenreetx
@erikp55
@Ernsthx
@Loona35
@GK86
@Imac2011
@joeristein
@laforte
@Linc
@MaikyM
@Maurice W
@MrHans
@TheSlak
@TiemenC
@TonCoronel
@verse48
@Xentor
Dus.... Laat mij SVP voor zondag 6 december 12:00 uur via een DM weten of je afziet van deelname aan de loting.
De loting vind morgenmiddag plaats en zal worden opgenomen.
(Update: Bijgewerkt 6-12-2020 om 11:10 uur)
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 06-12-2020 11:10 . Reden: Lijst aangepast ]
Ik vind eigenlijk de LMP2 makkelijker rijden dan de GT3. Easy to learn, hard to master maar in ieder geval wel redelijk vergevensgezind. Zonder multi-class en voor korte race lijkt het mij eigenlijk alleen vrij weinig aan.
De Porsche moet ik nog gaan proberen. De GT3 is veilige keuze, de beste denk ik om te zorgen voor leuke gevechten on track.
De Porsche moet ik nog gaan proberen. De GT3 is veilige keuze, de beste denk ik om te zorgen voor leuke gevechten on track.
BMW GT3?
https://www.press.bmwgrou...rates-with-four-top-teams
Nu dan ook bevestigd - een "early release" versie?
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3778879.page
https://www.press.bmwgrou...rates-with-four-top-teams
Topics op het forum worden verwijderd, volgens mij heeft BMW iets te vroeg online gezetOver the course of the year, the BMW M4 GT3 will also be introduced. The virtual version of this car is currently being developed by iRacing at the same time as the real car is being developed.
Nu dan ook bevestigd - een "early release" versie?
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3778879.page
[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 05-12-2020 17:25 ]
:strip_exif()/f/image/StXtQK3k1Z4194lmmMGQ7Mba.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3778879.pagequote: Kevin BobbittiRacing’s renewed focus on GT3 content continues with an early release of the BMW M4 GT3 that will make its real-world racing debut in 2021. Revealed on Saturday at BMW Sim Live, the new car will compete in GT3 series around the world in the coming years, and will also run in iRacing’s corresponding official series and special events.
The BMW M4 GT3 Early Release is a pre-release version of the BMW M4 GT3 that will be made available to iRacing members in the weeks after the 2021 Season 1 build. The car succeeds the BMW Z4 GT3 as the second BMW to join iRacing’s GT3 offerings. In the coming months, the in-development car will shed the Early Release label for all members, receiving a comprehensive set of updates to match its final real-world form.
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 05-12-2020 17:30 ]
Ok, ik ben overtuigd, GT3 aankomend seizoen
Hahahaquote: Kevin BobbittWe literally kept this secret for months and then it gets out an hour early . . . .
Fraai dat de iRacing nu eerder is dan BMW IRL. Daarom ook in een soort alpha-release begrijp ik voordat hij later 2021 "afgestempeld" wordt. Is gelijk goed voor de levensduur van de wagen op het iRacing platform.
De Z4 gaat doordoor met pensioen? Want, als ze ook de Hurracan GT3 nog gaan aankondigen, komen ze op 8 GT3 wagens.
Ook mooi, Fanatec kondigt op hetzelfde moment een Podium M4 GT3 wheel aan.
De Z4 gaat doordoor met pensioen? Want, als ze ook de Hurracan GT3 nog gaan aankondigen, komen ze op 8 GT3 wagens.
Ook mooi, Fanatec kondigt op hetzelfde moment een Podium M4 GT3 wheel aan.
Ik heb problemen met de laatste release van Racelabs. Als ik probeer in te loggen, redirect de inlogpagina naar zichzelf. Zijn er meer mensen met dat probleem ?

Beste GoTers, jullie hebben massaal gestemd! Uit de poll zijn drie duidelijke voorkeuren naar boven gekomen. De MX-5 en de TCR vallen af voor volgend seizoen. We gaan kiezen uit de GT3 klasse, de 911 GT3 Cup en de LPM2 als wagen voor volgend seizoen. Dit gaan we doen middels een test avond op maandag 7 December. Daarnaast hebben we ook een normaal week 13 programma.
Het volledige programma voor de GoT Madness week 13:
- Vrijdag 4 December: Oefen avond 2021S1 (alle drie de klasses)
- Zondag 6 December: Sunday Madness. Radical & MX-5
- Maandag 7 December: Monday Madness/Test Avond nieuw seizoen. GT3s & LMP2.
PROGRAMMA Zondag 6 December
Server 1: Toeren in JapanCombi: Radical SR8 @ Okayama
19:30 - 20:15 (45m) Practice
20:15 - 20:20 (5m) Quali 2l (lone)
20:22 - 20:39 (15m) Race #1
Server 2: Draften zonder dak
Combi: Mazda MX-5 @ Charlotte Long 2018
20:40 - 20:55 (15m) Open Qualifying
20:55 - 20:57 (3m) Gridding & Formation Lap
20:58 - 21:13 (15m) Race #2
Server 3: MX-5 Close racing
Combi: Mazda MX-5 @ Charlotte Roval 2018
21:15 - 21:35 (20m): Open Qualifying - Inclusief 5 min. Warm-up
21:35 - 21:38 (3m) Gridding & Formation Lap
21:38 - 21:50 (12m) Race #1
21:50 - 22:02 (12m) Race #2 (Reversed Grid)
Servers 2 & 3 zullen effectief eerder starten.
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat IRACING nu ineens heeeeeeel snel met veel nieuw content komt?
2. Is er ooit gesproken over dat je eindelijk eens bij audiosettings het volume kan wijzigen van opponent cars? daar wacht ik al jaren op, het volume van andere autos is gewoon bar slecht in mijn ogen.
2. Is er ooit gesproken over dat je eindelijk eens bij audiosettings het volume kan wijzigen van opponent cars? daar wacht ik al jaren op, het volume van andere autos is gewoon bar slecht in mijn ogen.
Kunnen meerdere oorzaken hebben.knightvision schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:00:
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat IRACING nu ineens heeeeeeel snel met veel nieuw content komt?
Het aantal leden groeit al gestaag en hierdoor kunnen ze nieuwe mensen aannemen.
Niet alles wordt binnen 3, 6, 9 (of meer) maanden gemaakt. Ze hebben 13 jaar over Long Beach gedaan. Niet alleen omdat er zo veel objecten zijn, maar ook omdat andere dingen prioriteit worden.
Met de corona tijd hebben ze meer tijd gehad om andere projecten te doen. RX layouts op Charlotte en Brands Hatch zijn blijkbaar zelf bedacht en vergeleken met een nieuw baan natuurlijk sneller te maken.
Er is een optie hiervoor in een van de ini bestanden. Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe het heet, maar het is zeker mogelijk.2. Is er ooit gesproken over dat je eindelijk eens bij audiosettings het volume kan wijzigen van opponent cars? daar wacht ik al jaren op, het volume van andere autos is gewoon bar slecht in mijn ogen.
Ik hoop niet dat het komt omdat ze minder aandacht besteden en sneller dingen releasen, maar ok we zullen zien.Niellie41 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:06:
[...]
Kunnen meerdere oorzaken hebben.
Het aantal leden groeit al gestaag en hierdoor kunnen ze nieuwe mensen aannemen.
Niet alles wordt binnen 3, 6, 9 (of meer) maanden gemaakt. Ze hebben 13 jaar over Long Beach gedaan. Niet alleen omdat er zo veel objecten zijn, maar ook omdat andere dingen prioriteit worden.
Met de corona tijd hebben ze meer tijd gehad om andere projecten te doen. RX layouts op Charlotte en Brands Hatch zijn blijkbaar zelf bedacht en vergeleken met een nieuw baan natuurlijk sneller te maken.
[...]
Er is een optie hiervoor in een van de ini bestanden. Ik weet even niet uit mijn hoofd hoe het heet, maar het is zeker mogelijk.
2. Ik denk dat jij het hebt over de audiostreams setting. die staat op 1.00000 geloof ik. maar zelfs als ik die setting wijzig maakt het alleen dat je de engine volume hard of zacht hoort. Zet ik hem harder dan hoor ik mijn eigen auto harder waardoor ik alsnog hetzelfde effect heb en andere autos amper hoor. Zo ver ik weet is er geen setting waar je dus WEL individueel iets kan aanpassen.

Zojuist hebben @Luckeh en ondergetekende de verloting van de TREQ waardebon uitgevoerd.
Hieronder de video van de trekking.
En omdat @Luckeh het TREQ logo over de lijst heen heeft geplakt de volledige lijst hieronder:
:fill(white):strip_exif()/f/image/xISkB5ivY5zbRR5YZXgOje66.png?f=user_large)
@erikp55 Gefeliciteerd met de prijs en je kan via een DM contact opnemen met @Jimmy J. over de verdere afhandeling.
[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 06-12-2020 16:42 ]
Gefeliciteerd @erikp55 , ik zat er er een nummertje vandaan haha. Veel plezier ermee!JoepW schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:02:
[Afbeelding]
Zojuist hebben @Luckeh en ondergetekende de verloting van de TREQ waardebon uitgevoerd.
[YouTube: GoT iRacing Verloting 2020 Seizoen 4]
@erikp55 Gefeliciteerd met de prijs en je kan via een DM contact opnemen met @Jimmy J. over de verdere afhandeling.
Erik van harte gefeliciteerd met je prijs !

Wow wat leuk dat ik deze prijs gewonnen heb! Heel erg bedankt Treq @Jimmy J. en de coördinatie groep voor het beschikbaar stellen van de prijs. Nu wordt het toch tijd om mijn houten rig te vervangen voor iets beters.
Bedankt iedereen voor dit mooie seizoen en volgend seizoen ben ik er ongeacht welke klasse er gereden wordt zeker weer bij.
Bedankt iedereen voor dit mooie seizoen en volgend seizoen ben ik er ongeacht welke klasse er gereden wordt zeker weer bij.
Gefeliciteerd je prijs @erikp55! Post de foto's zodra je wat leuks hebt neergezet.JoepW schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:02:
[Afbeelding]
[YouTube: GoT iRacing Verloting 2020 Seizoen 4]
Joep: Hebben we een TREQ logo in beeld?
Ik: Nee, goed punt. Ik voeg 'm even toe in OBS.
* Plakt het logo precies over de deelnemerslijst heen. *
Voor de volledigheid: 18-22 waren Joris, Tiemen, Ton, Ferdy en Luuk.
Ik heb de post even voorzien van de volledige leesbare lijstLuckeh schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:19:
[...]
Gefeliciteerd je prijs @erikp55! Post de foto's zodra je wat leuks hebt neergezet.
ik wou al bijna protesteren!! FraudLuckeh schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:19:
[...]
Gefeliciteerd je prijs @erikp55! Post de foto's zodra je wat leuks hebt neergezet.

Gefeliciteerd @erikp55
Echt tof dat er ieder seizoen zoiets gaafs voorbij komt
Allereerst proficiat @erikp55! Mooi ook om te lezen dat het een mooie upgrade voor je zal zijn.
Ten aanzien van volgend seizoen hebben we nog geen prijs om te verloten. Ondanks dat dit geen voorwaarde is om met elkaar een leuk seizoen te racen mag een prijs ter verloting altijd worden aangeboden. Dus als hier nog leden zijn die zelf een prijs ter beschikking willen stellen of vanuit zijn netwerk, organisaties kent dan houden we ons aanbevolen. Het hoeft ook echt geen prijs van € 500,- te zijn. Alles is mee genomen.
Stuur mij of 1 van de andere coördinatoren dan even een dm bericht.
@Luckeh het is al vaker gezegd maar maak van foto of videobewerking maar niet je beroep 😉
Ten aanzien van volgend seizoen hebben we nog geen prijs om te verloten. Ondanks dat dit geen voorwaarde is om met elkaar een leuk seizoen te racen mag een prijs ter verloting altijd worden aangeboden. Dus als hier nog leden zijn die zelf een prijs ter beschikking willen stellen of vanuit zijn netwerk, organisaties kent dan houden we ons aanbevolen. Het hoeft ook echt geen prijs van € 500,- te zijn. Alles is mee genomen.
Stuur mij of 1 van de andere coördinatoren dan even een dm bericht.
@Luckeh het is al vaker gezegd maar maak van foto of videobewerking maar niet je beroep 😉
Mocht het niet lukken om een prijs te vinden is het dan misschien een idee om de mensen die wel aan de participatie voldoen aankomend seizoen een extra lootje te geven voor eventuele prijzen bij volgende seizoenen.
Dus dat je naam dan een keer extra in de random lijst komt te staan.
Dus dat je naam dan een keer extra in de random lijst komt te staan.
Heeft joep niet wat contacten bij Fanatec ofzo 😇
Ik ga ook zonder eventuele prijzen wel proberen mee te doen hoor. Ik moet sowieso geluk hebben om genoeg mee te doen om in aanmerking te komen voor een prijs. Wat dat betreft kosten kids wel wat tijd 😅
Ik ga ook zonder eventuele prijzen wel proberen mee te doen hoor. Ik moet sowieso geluk hebben om genoeg mee te doen om in aanmerking te komen voor een prijs. Wat dat betreft kosten kids wel wat tijd 😅
[ Voor 67% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-12-2020 18:51 ]
Sinds ik geen Fanatec meer gebruik en Fanatec grootHoogie2004 schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:49:
Heeft joep niet wat contacten bij Fanatec ofzo 😇
....
Is geworden ‘wil’ Thomas Jackermeier mij niet meer ‘kennen’.
Ah ja, helemaal vergeten dat je geen Fanatec meer gebruikt, dat heb ik toch nog wel meegekregen tussendoor nu ik er zo over nadenk. Maar, in mijn hoofd is het nog als gisteren dat we beiden op een van de eerste CSW's aan het wachten warenJoepW schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:25:
[...]
Sinds ik geen Fanatec meer gebruik en Fanatec groot
Is geworden ‘wil’ Thomas Jackermeier mij niet meer ‘kennen’.
Server is up.... Komen jullie?
Sorry voor de crash in de laatse race (chicane).
Heb me prima vermaakt, jaar niet veel geraced dus weer even er in komen.
Nu mijn Teamspeak nog fixen. Push to talk weigert blijkbaar.
Heb me prima vermaakt, jaar niet veel geraced dus weer even er in komen.
Nu mijn Teamspeak nog fixen. Push to talk weigert blijkbaar.
Aaah super nice Erik! Gefeliciteerd met de prijserikp55 schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:09:
Wow wat leuk dat ik deze prijs gewonnen heb! Heel erg bedankt Treq @Jimmy J. en de coördinatie groep voor het beschikbaar stellen van de prijs. Nu wordt het toch tijd om mijn houten rig te vervangen voor iets beters.
Dat plaatje vat de MX5 races perfect samenlaforte schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:12:
Hoe ging de Sunday madness?
(Vlieg)ensvlug! De tijd is voorbij gevlogen en voelde me vrij als een vogel...
[Afbeelding]
De radical was erg leuk om mee te racen. Ben twee keer achterstevoren gegaan, doordat ik met de linker wielen in het gras kwam. Achteraf gezien waarschijnlijk doordat je rechts zit, dus aan de linkerkant veel meer auto hebt dan dat je gewend bent.
Mooi gevecht gehad met @Mithriel, halve ronde met zn tweeën naast elkaar door de bocht heen. Je gaf het nog aan op teamspeak, maar ik kwam er niet tussen (het was tenminste gezellig zeg maar
)
De MX5 een minder succes. Toen ik er net was ingestapt leek het alsof er een 'slowmo' optie was toegevoegd. Totaal geen snelheidsperceptie. Toch best pittig om snelle rondes mee te rijden. De laatste race wel veel gelachen, toen de serieuze kant er wat af was. Dat is dan met zo'n auto/baan combi toch het leukste.
Mooi gevecht gehad met @Mithriel, halve ronde met zn tweeën naast elkaar door de bocht heen. Je gaf het nog aan op teamspeak, maar ik kwam er niet tussen (het was tenminste gezellig zeg maar
De MX5 een minder succes. Toen ik er net was ingestapt leek het alsof er een 'slowmo' optie was toegevoegd. Totaal geen snelheidsperceptie. Toch best pittig om snelle rondes mee te rijden. De laatste race wel veel gelachen, toen de serieuze kant er wat af was. Dat is dan met zo'n auto/baan combi toch het leukste.
Dikke lol weer gehad gisteravond! Leuk geraced met o.a. Joep en samen een paar keer de chicane overgevlogen. Was wel wat roestig na eigenlijk weken niet gereden te hebben en moet ook nog wennen aan de nieuwe VR bril, kwam erachter dat ik 10 minuten lang wel heb lopen praten in P maar dat niemand mij hoorde omdat de verkeerde mic geselecteerd stond, dat soort dingen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het was wel lekker rustig Arjan op TeamspeakArfman schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:49:
Dikke lol weer gehad gisteravond! Leuk geraced met o.a. Joep en samen een paar keer de chicane overgevlogen. Was wel wat roestig na eigenlijk weken niet gereden te hebben en moet ook nog wennen aan de nieuwe VR bril, kwam erachter dat ik 10 minuten lang wel heb lopen praten in P maar dat niemand mij hoorde omdat de verkeerde mic geselecteerd stond, dat soort dingen
Gisteravond was voor mij geen succes .Had me erg verheugd op de Radical en dacht dat ik er goed bij zou zitten qua pace aangezien ik het een gaaf ding vind en er laatste tijd regelmatig mee rijd in de cup.Helaas is Okoyama nou echt een baan die me totaal niet ligt .En aangezien hier alleen maar toppers meerijden werd me al snel duidelijk wat mijn rijderskwaliteit is helaas.Achteraan
.In de race werd ik in ronde 1 of 2 halverwege het veld bij een chicane van achter aangereden en op het dak gelegd en heb gelijk op Quit gedrukt .Daarna alvast op server 2 in de mx-5 gestapt waar ik totaal niks mee heb qua snelheidsbeleving en duurde lang voor ik een beetje rond kwam .Na de chaotische 1e ronde en het verzoek om even te hergroeperen werd ik bij het rustig rondrijden onnodig geramd
en heb maar weer op Quit gedrukt , geen zin in repair. Effe gaan douchen , daarna server 3 gejoined die eerst een tijdje niet zichtbaar was ? Na een paar rondjes aanmodderen bij chicane gespind en maar gestopt om verdere frustratie te voorkomen.
Veel zin in vanavond met de lmp2 en de gt3 , ben erg benieuwd wat het gaat worden volgend seizoen.

Veel zin in vanavond met de lmp2 en de gt3 , ben erg benieuwd wat het gaat worden volgend seizoen.
[ Voor 0% gewijzigd door Imac2011 op 07-12-2020 09:18 . Reden: correctie. ]
Als ik de reacties zo lees, is het misschien beter voor de volgende keer om eerst de langzamere auto te doen en dan de snellere. 
Ik kan me er ook iets bij voorstellen. Als ik lang in GT3 of GTE auto heb gereden en stap dan weer in een stock car of V8 Supercar, lig ik altijd bij T1 in de muur omdat het rempunt dan ineens 100(+) m eerder is.
Ik kan me er ook iets bij voorstellen. Als ik lang in GT3 of GTE auto heb gereden en stap dan weer in een stock car of V8 Supercar, lig ik altijd bij T1 in de muur omdat het rempunt dan ineens 100(+) m eerder is.
[ Voor 45% gewijzigd door Niellie41 op 07-12-2020 09:20 ]
Dat doet mij denken aan de eerste keer dat ik was wezen karten. Na afloop van het karten reed mijn maat zo rechtdoor de sloot in bij het verlaten van het parkeerterrein.Niellie41 schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:18:
Als ik de reacties zo lees, is het misschien beter voor de volgende keer om eerst de langzamere auto te doen en dan de snellere.
Anyway; gisteren mij erg vermaakt. Het was geen Demo Derby, maar die chicane heeft menig auto gesloopt.
@Linc Dit gebeurde mij dus. Ik had even wat minder zicht
[Streamable: Motorkap]
Helaas. Ik speelde op de Quest 2 wat echt een prima bril is. Ik zou de G2 vandaag moeten krijgen volgens bestware maar nog geen tracking oid gezien, dus geen idee. De 30 dagen terugstuurregeling van Coolblue begint voor de Q2 nu wel in zicht te komen dus ik ben sterk aan het twijfelen wat ik nu moet doen ...Doubleoz schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:00:
[...]
Het was wel lekker rustig Arjan op TeamspeakMaar heb je inmiddels ook een G2?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

PROGRAMMA Maandag 7 December
Server 1 Combi: Porsche 911 GT3 Cup @ Road Atlanta19:30 - 20:00 (30m) Open Qualifying
20:02 - 20:17 (15m) Race / Standing Start
Server 2 Combi: GT3 Wagens (VRS & IMSA Combined selection) @ Road Atlanta
20:20 - 20:50 (30m) Open Qualifying
20:52 - 21:07 (15m) Race / Rolling Start
Server 3 Combi: LMP2 @ Road Atlanta
21:10 - 21:40: (30m) Open Qualifying
21:44 - 21:59 (15m) Race / Rolling Start
Servers 2 & 3 zullen effectief eerder starten.
Ik ga proberen om er bij te zijn, leuk!
Ik klik gewoon elke 12 weken op "Fill cart with every car I don't own yet" en druk op PayBM schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:59:
Ik zal eens kijken of ik die wagens uberhaupt allemaal heb
Porsche GT3 nog aangeschaft, Ferrari GT3 had ik al, en LMP2 ook
Nee hoor, dat doe ik niet .... meer

Die tijd heb ik ook gehad, maar vond ik nu niet meer zo nodigArfman schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:41:
[...]
Ik klik gewoon elke 12 weken op "Fill cart with every car I don't own yet" en druk op Pay
Nee hoor, dat doe ik niet .... meer
Al zie ik nu dat iRacing een foutmelding geeft, terwijl Paypal wel zegt dat er betaald is... even achteraan

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Zijn het vanavond fixed setups? Wellicht wel zo leuk.
Anders is er vast wel iemand die wat setups kan delen. Zal er iig wat downloaden.
Ik sla de testsessies even over. Heb 2 v/d 3 (geschikte) auto's niet. Ik vind het een beetje zonde om ze enkel extra voor vanavond aan te schaffen. Ik schik me in de keuze die wordt gemaakt en zorg dat ik er komend seizoen sowieso bij ben
Goed punt, we hebben de setups fixed gemaakt voor vanavond:TonCoronel schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:01:
Zijn het vanavond fixed setups? Wellicht wel zo leuk.
Porsche 911: Baseline
GT3 Wagens: Sprint baseline
LMP2: High Downforce baseline
Mocht je bepaalde content niet hebben en een sessie willen skippen, de 2e en 3e servers starten eerder:
Server 1 (911) start om 19:30 met 30m open quali + 15m race
Server 2 (GT3) start om 20:05 met 45m open quali + 15m race
Server 3 (LMP2) start om 20:55 met 45m open quali + 15m race
edit: LMP2 Medium vervangen door High DF.
[ Voor 4% gewijzigd door Luckeh op 07-12-2020 16:54 ]
Programma van week 13 is bekend!
From our newest content to some of the most off-the wall racing combinations imaginable, Week 13 is a showcase of some of the most fun series the iRacing team can come up with. Here’s a look at what’s coming this week:
New Content/Features Series (all Unofficial/Fun unless otherwise noted)
13th Week Shiny New Shakedown: 25 minute races featuring the new Dallara iR-01
13th Week Tin Top Tussle: 15-minute sprint races featuring GT3s
13th Week Muddy Mess: Big Block Modifieds at Cedar Lake
13th Week Beach Vaycay: Skip Barber Formula 2000 at Long Beach
13th Week Ridiculousness: Official series featuring Pro 2 Lite at tracks from all four license classes, and iRating/Safety Rating per track type
Official Series
Oval
13th Week Street Stock Challenge
NASCAR iRacing Class C Fixed
Road
13th Week Mazda Cup
13th Week Ferrari GT3 Challenge
13th Week Porsche Cup Series
Dirt Oval
13th Week Dirt Street Stock Challenge
13th Week DIRTCar UMP Modified Fixed
Dirt Road
13th Week iRacing Rallycross Series
13th Week iRacing Pro 2 Lite
Unofficial/Fun Series
Oval
Pickup Cup
Dallara Dash
Carburetor Cup
Road
13th Week Figure GR8 (RX cars at Irwindale with new jump on Figure 8 layout)
13th Week Tube Frame Twister
13th Week Battle of the Little Wings
Nice, die 2e is wel een beetje sus.
Niet specifiek de M4 GT3 noemen zoals we bij de andere qua nieuwe auto's
De M4 GT3 komt sowieso later. Ik ben meer benieuwd wanneer de Lambo eindelijk officieel aankondigen.
https://www.iracing.com/b...elease-coming-to-iracing/The BMW M4 GT3 Early Release is a pre-release version of the BMW M4 GT3 that will be made available to iRacing members in the weeks after the 2021 Season 1 build.
[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 07-12-2020 16:54 ]
Soort van Lambo aankondiging:
https://twitter.com/iraci.../1335640853042360320?s=21
/f/image/HsI3B7P3WbjrH1WtgBL35tBY.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 64% gewijzigd door Christiaan84 op 07-12-2020 17:37 ]
https://twitter.com/iRacing/status/1335992644481200130Christiaan84 schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:35:
Soort van Lambo aankondiging:
[Afbeelding]
Klinkt dit als de Audi R8 GT3 of een Lamborghini?
A.u.b. NIET de Porsche 911 GT3 Cup baseline! Ik kan wel een setup delen, ik zal er om 19.30u zijn.Luckeh schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:59:
[...]
Goed punt, we hebben de setups fixed gemaakt voor vanavond:
Porsche 911: Baseline
GT3 Wagens: Sprint baseline
LMP2: High Downforce baseline
Mocht je bepaalde content niet hebben en een sessie willen skippen, de 2e en 3e servers starten eerder:
Server 1 (911) start om 19:30 met 30m open quali + 15m race
Server 2 (GT3) start om 20:05 met 45m open quali + 15m race
Server 3 (LMP2) start om 20:55 met 45m open quali + 15m race
edit: LMP2 Medium vervangen door High DF.
De baseline doet de auto geen eer aan.
Kan allebei, want ze hebben dezelfde motor.Bauer078 schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:15:
[...]
https://twitter.com/iRacing/status/1335992644481200130
Klinkt dit als de Audi R8 GT3 of een Lamborghini?
Argh, dochter wil/kan niet in slaap komen en moeder heeft een virtuele ouderavond ... ik ben wat later
Heren bedankt voor de leuke Porsche race :-) De baseline was vermakelijker dan gedacht, gelukkig. :-)Christiaan84 schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:36:
[...]
A.u.b. NIET de Porsche 911 GT3 Cup baseline! Ik kan wel een setup delen, ik zal er om 19.30u zijn.
De baseline doet de auto geen eer aan.
Zo dat was een opvallende avond...
Wat een chaos in gt3 en lmp2, ongelofelijk.
Porsche, waar je de chaos zou verwachten, was veel netter waarin de mensen geduldiger lijken te zijn.
Desalniettemin leuk om even die lmp te kunnen rijden, had m al wel gekocht maar was nog niet de garage uit geweest.
Wat een chaos in gt3 en lmp2, ongelofelijk.
Porsche, waar je de chaos zou verwachten, was veel netter waarin de mensen geduldiger lijken te zijn.
Desalniettemin leuk om even die lmp te kunnen rijden, had m al wel gekocht maar was nog niet de garage uit geweest.
Intens avondje hoor, drie verschillende auto’s die ik allemaal behalve vrijdag nog niet had gereden. Heb her en der wel wat mensen in de weg gezeten, ik deed m’n best om op te letten, maar soms waren de snelheidsverschillen heel groot en de bochten blind.
Tijdens de qualy met de lmp2 sloeg m’n stuur op hol dus dat was extra rommelig. In ieder geval nog sorry @Birelissimo
De gt3 was voor mij het makkelijkst te rijden en kon ik het meest mee racen. De andere was ik meer passagier. Heb expres alle races gedaan om input te leveren aan de coördinatoren
Tijdens de qualy met de lmp2 sloeg m’n stuur op hol dus dat was extra rommelig. In ieder geval nog sorry @Birelissimo
De gt3 was voor mij het makkelijkst te rijden en kon ik het meest mee racen. De andere was ik meer passagier. Heb expres alle races gedaan om input te leveren aan de coördinatoren
[ Voor 3% gewijzigd door correcto op 07-12-2020 22:19 ]
Ik vond het best leuk. Tricky baantje, maar wel gaaf.
Porsche wint wat mij betreft! Iedereen gaat na verloop van tijd voorzichtiger rijden, dus ik denk dat dat voor de league goed is. Sorry @Luckeh , ik klapte er vol bij jou achterop. Ik zat naar links te kijken en verremde mij volledig.
Btw; baseline setup werkte perfect op de Porsche. Scheelt een hoop gedoe met setups maken/zoeken. Gewoon lekker rijden.
Porsche wint wat mij betreft! Iedereen gaat na verloop van tijd voorzichtiger rijden, dus ik denk dat dat voor de league goed is. Sorry @Luckeh , ik klapte er vol bij jou achterop. Ik zat naar links te kijken en verremde mij volledig.
Btw; baseline setup werkte perfect op de Porsche. Scheelt een hoop gedoe met setups maken/zoeken. Gewoon lekker rijden.
Geen probleem!correcto schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:16:
Intens avondje hoor, drie verschillende auto’s die ik allemaal behalve vrijdag nog niet had gereden. Heb her en der wel wat mensen in de weg gezeten, ik deed m’n best om op te letten, maar soms waren de snelheidsverschillen heel groot en de bochten blind.
Tja... dat ik niet de snelste ben heb ik mij al jaren bij neergelegd.
Achteraan starten en voor een leuke race gaan ook.
Echter de Porsche... als ik mijn voet naar de rem bewoog stond ik al 720gr achterstevoren.
De GT3 leek mij een beter idee, afgelopen weken wel wat tijd besteed aan de 488 en R8.
Maar de baseline setup is bizar slecht voor Road Atlanta.
Qua snelheid was het enorm vervelend, rechte stuk richting 10a was het zelfs onmogelijk om een Merc bij te houden in slipstream!
Ga eens wat instellingen vergelijken met mijn rem pedaal, hoor van veel mensen juist andersom qua remmen met deze auto's...
De LMP2 heb ik niet kunnen testen ivm andere werk gerelateerde verplichtingen.
Mijn voorkeur in deze twee geteste auto's gaat uit naar de GT3.
Achteraan starten en voor een leuke race gaan ook.
Echter de Porsche... als ik mijn voet naar de rem bewoog stond ik al 720gr achterstevoren.
De GT3 leek mij een beter idee, afgelopen weken wel wat tijd besteed aan de 488 en R8.
Maar de baseline setup is bizar slecht voor Road Atlanta.
Qua snelheid was het enorm vervelend, rechte stuk richting 10a was het zelfs onmogelijk om een Merc bij te houden in slipstream!
Ga eens wat instellingen vergelijken met mijn rem pedaal, hoor van veel mensen juist andersom qua remmen met deze auto's...
De LMP2 heb ik niet kunnen testen ivm andere werk gerelateerde verplichtingen.
Mijn voorkeur in deze twee geteste auto's gaat uit naar de GT3.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Haha, iedereen probeert op het laatste moment nog de keuze van de jury te beinvloeden.
Maar de jury kan best zelfstandig tot de beslissing komen dat het de Porsche moet worden
.
Maar de jury kan best zelfstandig tot de beslissing komen dat het de Porsche moet worden
Ik hoor geruchten dat het toch de mx5 wordtMDenessen schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:35:
Haha, iedereen probeert op het laatste moment nog de keuze van de jury te beinvloeden.
Maar de jury kan best zelfstandig tot de beslissing komen dat het de Porsche moet worden.
Indycar krijgt NDM en meerdere compounds!
https://twitter.com/iracing/status/1336060751153405963?s=21
https://twitter.com/iracing/status/1336060751153405963?s=21
Was een leuke avond met de drie testsessies .Met de Porsche heb ik geen klik , voelt aan als een lompe zware bak ? Met de gt3 was het een stuk eenvoudiger , had de Mercedes gekocht omdat ie volgens de berichten het meest all round is . Ik was er alleen nog langzamer in dan normaal .
En dan de Lmp2 , wat een gave bak zeg .Had de 50 e tijd gezet tot mijn teleurstelling en 4 seconden of meer van de toppers af . In de race door alle crashes en chaos snel door het veld heen en kwam er in de 6e ronde voor het eind achter dat mijn shift indicators toch werkten en ik dat ding niet ver genoeg doortrok .En toen waren mijn rondetijden ineens wel acceptabel en reed ik 2 seconden van mijn tijd af .
Viel me wel op vanavond dat er vaak op onmogelijke plekken werd ingehaald / mensen geen geduld hadden ?
Verklaard ook de vele crashes denk ik .
En nu maar afwachten wat er uit komt voor volgend seizoen .😎
En dan de Lmp2 , wat een gave bak zeg .Had de 50 e tijd gezet tot mijn teleurstelling en 4 seconden of meer van de toppers af . In de race door alle crashes en chaos snel door het veld heen en kwam er in de 6e ronde voor het eind achter dat mijn shift indicators toch werkten en ik dat ding niet ver genoeg doortrok .En toen waren mijn rondetijden ineens wel acceptabel en reed ik 2 seconden van mijn tijd af .
Viel me wel op vanavond dat er vaak op onmogelijke plekken werd ingehaald / mensen geen geduld hadden ?
Verklaard ook de vele crashes denk ik .
En nu maar afwachten wat er uit komt voor volgend seizoen .😎
Bedankt voor de leuke avond heren. Denk dat we tot de conclusie zijn gekomen dat:
De Porsche Cup is een moeilijke auto, waardoor iedereen overigens voorzichter reed wat resulteerde in weinig crashes, die voor de meer gevorderde coureurs het leukste is. Voor de beginners is deze auto misschien te hoog gegrepen.
De GT3, misschien wat saaiere auto, maar een auto waar iedereen fatsoenlijk mee rond komt. De veilige keuze voor het volgende seizoen.
De LMP2, gaat misschien iets te snel voor een aantal, maar wel erg leuke auto. Redelijk veel crashes gezien.
Kortom, GT3 lijkt de meest verstandige keuze. Hoewel ik zelf stiekem op de LMP2 hoop.
De Porsche Cup is een moeilijke auto, waardoor iedereen overigens voorzichter reed wat resulteerde in weinig crashes, die voor de meer gevorderde coureurs het leukste is. Voor de beginners is deze auto misschien te hoog gegrepen.
De GT3, misschien wat saaiere auto, maar een auto waar iedereen fatsoenlijk mee rond komt. De veilige keuze voor het volgende seizoen.
De LMP2, gaat misschien iets te snel voor een aantal, maar wel erg leuke auto. Redelijk veel crashes gezien.
Kortom, GT3 lijkt de meest verstandige keuze. Hoewel ik zelf stiekem op de LMP2 hoop.
Zal ook mijn duit nog in het zakje doen 
Met de Porsche misschien 4 echte rondjes kunnen rijden, omdat mijn internetverbinding op dat moment besloot: 'nu ff niet'. Geen echt mening over, lastige auto, maar volgens mij ging het racen prima.
GT3 reed gelijk een stuk makkelijker, maar gek genoeg toch al wel wat meer ongelukken. Misschien omdat mensen hiermee meer durven, of omdat het toch 'testraces' waren? Geen idee.
LMP2 was voor mij met afstand de leukste auto om te rijden, maar ik heb het idee dat het van de 3 keuzes de minst slimme zou zijn. Volgens mij krijg je behoorlijke verschillen in het veld (meer dan normaal), en ik heb het gevoel dat je na een week of 3 een flink deel van de deelnemers kwijt bent.
En dan nog iets wat al vaker aangehaald is. Gele vlaggen. Ik weet van mezelf dat ik misschien iets te voorzichtig ben op sommige momenten, maar ik heb me zeker tijdens de laatste race een aantal keer afgevraagd waarom ik er uberhaupt nog op reageer. Het blijkt een redelijke garantie dat er minimaal een aantal 'volgas' voorbij komen...
Met de Porsche misschien 4 echte rondjes kunnen rijden, omdat mijn internetverbinding op dat moment besloot: 'nu ff niet'. Geen echt mening over, lastige auto, maar volgens mij ging het racen prima.
GT3 reed gelijk een stuk makkelijker, maar gek genoeg toch al wel wat meer ongelukken. Misschien omdat mensen hiermee meer durven, of omdat het toch 'testraces' waren? Geen idee.
LMP2 was voor mij met afstand de leukste auto om te rijden, maar ik heb het idee dat het van de 3 keuzes de minst slimme zou zijn. Volgens mij krijg je behoorlijke verschillen in het veld (meer dan normaal), en ik heb het gevoel dat je na een week of 3 een flink deel van de deelnemers kwijt bent.
En dan nog iets wat al vaker aangehaald is. Gele vlaggen. Ik weet van mezelf dat ik misschien iets te voorzichtig ben op sommige momenten, maar ik heb me zeker tijdens de laatste race een aantal keer afgevraagd waarom ik er uberhaupt nog op reageer. Het blijkt een redelijke garantie dat er minimaal een aantal 'volgas' voorbij komen...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Just my 2 cents:
- 911 = LOVE . Dit was de "schoonste" race van de avond. De auto is een handvol, waardoor mensen toch minder risico's nemen. Ja hij is uitdagend, maar ook de enige auto momenteel in iracing waar ik constant met een glimlach in rond rij.
- GT3 instappen en gaan met die banaan. Leuke race gehad met rondes lang mooi gevecht. Dit is echt een beginner friendly auto, maar daardoor ook in mijn ogen slaapverwekkend. Dat deze zo eenvoudig te rijden is, wordt er ineens stukken agressiever gereden, gewoon omdat het kan.
- Lmp2 heb ik niet, en ook absoluut geen interesse om deze aan te schaffen want ik ben wel klaar met multiclass racen.
Hoop op 911, want dat zou echt een mega leer seizoen zijn, GT3 (zeker met komst van nieuwe auto's) zal ontzettend populair zijn en ook goede keuze zijn maar weinig uitdagend
- 911 = LOVE . Dit was de "schoonste" race van de avond. De auto is een handvol, waardoor mensen toch minder risico's nemen. Ja hij is uitdagend, maar ook de enige auto momenteel in iracing waar ik constant met een glimlach in rond rij.
- GT3 instappen en gaan met die banaan. Leuke race gehad met rondes lang mooi gevecht. Dit is echt een beginner friendly auto, maar daardoor ook in mijn ogen slaapverwekkend. Dat deze zo eenvoudig te rijden is, wordt er ineens stukken agressiever gereden, gewoon omdat het kan.
- Lmp2 heb ik niet, en ook absoluut geen interesse om deze aan te schaffen want ik ben wel klaar met multiclass racen.
Hoop op 911, want dat zou echt een mega leer seizoen zijn, GT3 (zeker met komst van nieuwe auto's) zal ontzettend populair zijn en ook goede keuze zijn maar weinig uitdagend
De GT3, voor iedereen een leuke auto en ook een mooie race gehad/gezien.
De LMP2 gaat naar mijn mening teveel chaos worden met 40 man per race.
Verder wek een leuke auto.
De LMP2 gaat naar mijn mening teveel chaos worden met 40 man per race.
Verder wek een leuke auto.
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen