Martijn doet echt helemaal niks verkeerd, hij laat meer dan genoeg ruimte en die muts stuurt uberhaupt al veel te vroeg naar links, de auto voor hen rijd alleen en blijft al langer rechts rijden.
Tijdens de league races hebben we het er altijd over om voorspelbaar te rijden. De voorspelbare lijn is in dit geval meer richting links. Je mag de lijn rijden die je in de video aanhoudt, door daar te blijven neem je wel het risico om aangetikt te worden. Overigens heb ik niet het gevoel dat ze op je inrijdt, maar uitkomen bocht wordt die Indy Pro wel is wat onrustig.NickThissen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:02:
[...]
Als hij niet bewust rechts bleef dan vind ik het juist wel de schuld van Martijn. Als hij naar links wilde dan moet hij ook naar links sturen en niet rechts blijven. Als hij rechts wil blijven om te blocken dan is dat prima maar dan moet het wel de bedoeling zijn
In iRacing zie ik dit zo vaak mis gaan, toch proberen de ander wat minder ruimte te geven en niet naar de racelijn toe te gaan. Het eindigt meestal in tranen.
Nee, de voorspelbare lijn is daar nog langer rechtdoor en over de kerb rechts zelfs. Daar ligt de racelijn, en die is vrij voor haar.joeristein schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:15:
[...]
Tijdens de league races hebben we het er altijd over om voorspelbaar te rijden. De voorspelbare lijn is in dit geval meer richting links. Je mag de lijn rijden die je in de video aanhoudt, door daar te blijven neem je wel het risico om aangetikt te worden. Overigens heb ik niet het gevoel dat ze op je inrijdt, maar uitkomen bocht wordt die Indy Pro wel is wat onrustig.
In iRacing zie ik dit zo vaak mis gaan, toch proberen de ander wat minder ruimte te geven en niet naar de racelijn toe te gaan. Het eindigt meestal in tranen.
VRS, en andere instructievideos gaan allemaal later pas naar links.
Ze stuurt niet in, op moment van contact staat haar stuur zelfs recht (en mili seconde erna, zelf wat meer naar rechts). Weet niet of je de replay hebt, vanuit jou cockpit view, maar ik snap haar initiele reactie wel direct na de crash.ActualFantasy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:14:
[...]
Maar de reguliere racelijn is in dit geval met deze auto NIET insturen waar zij dat al doet. De ideale racelijn is rechterdoor tot einde van de kerbs en dan langzaam aan naar links sturen.
Ik kan wel nog een video gaan maken, van Ton, Van Nikita en van de 2 andere voor mij, en die gaan allemaal veel verderop dan haar pas naar links. Rijden die dan niet de ideale racelijn? Zelfs de VRS instructievideo laat zien dat je pas als de kerbs ophoudt langzaam aan naar links gaat en pas helemaal links zit bij het 300 meter bord voor de volgende bocht.
Ik blok dus eigenlijk nog helemaal niks op het moment van de crash. Sterker nog, ik geef haar ruimte om de ideale racelijn te volgen. Niet veel, dat klopt, maar ze kan rechtdoor.
/f/image/92UqOSokv6xHC4xZ9maD5MqX.png?f=fotoalbum_large)
We zijn nu eenmaal aan het racen en niet aan het filerijden op de A2. Inderdaad vroeg in de race is zo verdedigen niet handig, maar als het laat in de race om positie gaat of iemand heeft al meerdere keren geprobeerd en komt er niet zo makkelijk langs, dan is dit een prima actie en dan moet je inderdaad gewoon verwachten dat de ander je niet aanrijdt. En als dat wel gebeurt is dat altijd jammer maar nog steeds de schuld van de ander. Je kan ook altijd maar gewoon aan de kant gaan maar dan ben je niet meer aan het racen.Niellie41 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:05:
[...]
Wat JPM (denk ik) probeert te zeggen, is dat er weinig ruimte voor fouten is en dat je daar zelf ook de dupe van kan worden.
Als ik op een oval iemand 'klem' zet tussen mij en de muur en ik geef hem nét een autobreedte ruimte, dan is de kans groot dat ik zelf ook slachtoffer wordt. Je kan dan zeggen: "moet die ander maar niet de fout maken". Je kan ook zeggen: "Misschien moet ik mezelf niet in die positie zetten."
Het ligt natuurlijk allemaal aan wanneer je dat doet. Begin van de race? Niet handig. Eind van de race? Prima.
Natuurlijk wordt dit incident heel erg uitvergroot door de netcode.
Dat zei ik dus ook helemaal niet. Ik had het over verdedigen aan de binnenkant, dat is niet de race lijn.JPM85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:08:
[...]
Dat zijn 2 compleet verschillende zaken, dus je kraamt hier onzin uit.
Je tactiek van iemand blokken naar de reguliere racelijn te bewegen is niet fout, maar je neemt doelbewust het risico dat de ander daar niet op anticipeert. Met online racen zelfs het risico dat de ander je niet eens ziet. Genoeg mensen immers met een laptopscherm. Bij contact moet je dus niet miepen als het eindigt in een crash, je neemt immers het risico.
Je voorbeeld als je op de racelijn verdedigt, en er dan afgereden wordt, omdat iemand daar op in stuurt, slaat dan ook helemaal nergens op.
Daarnaast: Martijn wordt hier ingehaald, de ander neemt het risico en heeft geen enkel recht om de racelijn terug te pakken als Martijn daar nog zit. Als de ander met een laptopscherm rijdt en niet kan zien of er ruimte is dan rij je dus juist niet naar links, totdat je wel weet of er ruimte is. Dit is de omgekeerde wereld

Ik ga niet eerst rechtdoor en dan stuur ik naar links, klinkt voor mij zeer onlogisch. Uitkomen bocht positioneer ik mijn auto richting de entry van de volgende bocht. Anders rij ik als een houthakker over het circuit.ActualFantasy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:17:
[...]
Nee, de voorspelbare lijn is daar nog langer rechtdoor en over de kerb rechts zelfs. Daar ligt de racelijn, en die is vrij voor haar.
VRS, en andere instructievideos gaan allemaal later pas naar links.
Ok, mooi dan zijn we het in ieder geval eens dat Martijn niks fout deed. En als je geen risico wilt nemen moet je sowieso niet gaan racen natuurlijk.JPM85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:14:
[...]
Je doet inderdaad niets verkeerd, maar neemt wel bewust een risico. Dat risico moet je dan ook accepteren als het fout gaat.
In het echt werkt de tactiek natuurlijk ook stukken beter, aangezien je daar alles ziet en ook te maken hebt met echte schade i.p.v. een reset knop.
Online moet je gewoon altijd rekening houden met het feit dat je tegenstander je hoogstwaarschijnlijk niet ziet en in bepaalde gevallen ook gewoon niet de skills heeft.
Dus kort; nee, je doet niets fout, daar zijn we het over eens. Maar je moet wel het risico afwegen tegen het verlies wat je kan oplopen.
Martijn zat trouwens bijna helemaal voor haar, dus als ze dat niet gezien had is ze echt blind. En ik ben het eens dat hij iets meer ruimte had kunnen geven voor wat meer marge.
Ook al heeft ze haar stuur recht bij het moment van contact wil niet zeggen dat ze naar links aan het gaan is natuurlijk, dus nu ben jij onzin aan het uit slaan.JPM85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:17:
[...]
Ze stuurt niet in, op moment van contact staat haar stuur zelfs recht (en mili seconde erna, zelf wat meer naar rechts). Weet niet of je de replay hebt, vanuit jou cockpit view, maar ik snap haar initiele reactie wel direct na de crash.
[Afbeelding]
Je tekst is: “Als je een binnenbocht verdedigd mag je dus ook niet zeuren als iemand gewoon naar de apex stuurt en je eraf duwt?”NickThissen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:18:
Dat zei ik dus ook helemaal niet. Ik had het over verdedigen aan de binnenkant, dat is niet de race lijn.
Dat lees is niet als, ik blok iemand van de racelijn af, maar als, ik heb de racelijn en iemand stuurt op mij in. Dat zijn voor mij niet dezelfde dingen, dus laten we het op verwarring houden.
Terugkomend op het blokken tijdens het verdedigen. Nergens zeg ik dat je fout bent of het niet mag. Je moet alleen accepteren als het fout gaat, je neemt namelijk bewust een risico. Is het niet minder kut als het fout gaat, maar de schuld ligt dan niet meer 100% bij de tegenpartij.
Grappig hoe we allemaal dit proberen goed te spreken terwijl er voor mij 1 grote fout komt van Martijn: ''Ik wist niet dat ze naast me zat''.
En dan roepen we moord en brand dat zij Martijn niet zag. Vriendjespolitiek?
Er zijn duidelijk twee kampen hier. Zelf ben ik meer van het kamp leven en laten leven. Als ik sneller ben pak ik je de volgende bocht wel.
Martijn heeft alle recht om hier de rechtdoor te rijden en mag risico nemen tijdens een official race door de tegenstander in een benarde positie te drukken. Tegelijkertijd moet je dan niet gaan janken als je door een netcode de Sjaak bent omdat jij de enige bent die dit had kunnen voorkomen. Het is immers vrij duidelijk te zien dat zij niet naar links stuurt. Zoals @joeristein aangeeft heeft haar minimale beweging naar links meer weg van een momentje onrustige wegligging.
Martijn heeft alle recht om hier de rechtdoor te rijden en mag risico nemen tijdens een official race door de tegenstander in een benarde positie te drukken. Tegelijkertijd moet je dan niet gaan janken als je door een netcode de Sjaak bent omdat jij de enige bent die dit had kunnen voorkomen. Het is immers vrij duidelijk te zien dat zij niet naar links stuurt. Zoals @joeristein aangeeft heeft haar minimale beweging naar links meer weg van een momentje onrustige wegligging.
Huh?jmignolet schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:27:
Grappig hoe we allemaal dit proberen goed te spreken terwijl er voor mij 1 grote fout komt van Martijn: ''Ik wist niet dat ze naast me zat''.
Waar heb ik dat gezegd? Natuurlijk wist ik dat ze naast me zat?
Ik zie haar gewoon rijden....
[ Voor 8% gewijzigd door ActualFantasy op 03-12-2020 10:30 ]
ActualFantasy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:29:
[...]
Huh?
Waar heb ik dat gezegd? Natuurlijk wist ik dat ze naast me zat?
Ik zie haar gewoon rijden....
[YouTube]
Iemand rijdt naast jou en je denkt niet bewust aan die persoon naast jou?Ik was ook serieus nog niet bezig met de volgende bocht, maar meer dat ik eerst deze bocht wilde overleven. En ook echt niet bewust met haar. Zo veel hoofd heb ik niet over om daar allemaal tegelijk aan te denken, dat geef ik graag toe
[ Voor 6% gewijzigd door jmignolet op 03-12-2020 10:31 ]
Mja hier ben ik het niet echt mee eens. Verdedigen en (legaal) blokken is gewoon onderdeel van racen, net als inhalen dat is. En het is altijd risicovol, dat is racen nou eenmaal. Tuurlijk kan je altijd zeggen ik laat iedereen er langs zonder te verdedigen, dan is het ook nooit jouw schuld maar dan ben je dus niet aan het racen.JPM85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:27:
[...]
Terugkomend op het blokken tijdens het verdedigen. Nergens zeg ik dat je fout bent of het niet mag. Je moet alleen accepteren als het fout gaat, je neemt namelijk bewust een risico. Is het niet minder kut als het fout gaat, maar de schuld ligt dan niet meer 100% bij de tegenpartij.
Ik hoef helemaal niet te accepteren dat ik zelf een risico nam, als ik op een normale legale manier verdedig (zoals mijn vorig voorbeeld: aan de binnenbocht gaan zitten zodat de ander er buitenom langs moet) en ik niks fout doe, dan kan het nog steeds 100% de schuld van de ander zijn als hij toch gewoon op me instuurt.
Dit voorbeeld van Martijn is zeker een meer agressieve vorm van verdedigen, maar daarmee niet ineens anders. Het blijft een legale manier van verdedigen en daar moet je als inhaler gewoon rekening mee houden. Als de inhalende auto dat niet doet is die nog steeds 100% schuld. Als dit inderdaad begin van de race is ofzo dan is het dus niet handig, net als het niet handig is om een moeilijke inhaal actie te proberen in L1. Maar eind van de race niks mis mee.
Ok, daar bedoelde ik mee bewust met haar verdedigen. Ik kan geen video maken met mijn hele beeld in OBS, weet niet hoe, maar ik zie haar op mijn scherm gewoon rijden in mijn spiegels en naast mij.
Vriendjespolitiek? Ik heb vaak zat Martijn rare dingen zien doen en dan zeg ik daar ook wat van.jmignolet schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:27:
Waar heeft hij gezegd ''Ik wist niet dat ze naast me zat"? volgens mij ben je nu woorden aan het verdraaien.
Check boven. Niet helemaal waar wat ik zei van niet zien, maar wanneer iemand naast jou zit en je bent je er niet van bewust, dan is dat wel even schrikken als je tegen zo'n persoon race.Linc schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:32:
[...]
Vriendjespolitiek? Ik heb vaak zat Martijn rare dingen zien doen en dan zeg ik daar ook wat van.
Waar heeft hij gezegd ''Ik wist niet dat ze naast me zat"? volgens mij ben je nu woorden aan het verdraaien.
Rondje 8 van 20. Niet niet helemaal begin.NickThissen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:32:
[...]
Mja hier ben ik het niet echt mee eens. Verdedigen en (legaal) blokken is gewoon onderdeel van racen, net als inhalen dat is. En het is altijd risicovol, dat is racen nou eenmaal. Tuurlijk kan je altijd zeggen ik laat iedereen er langs zonder te verdedigen, dan is het ook nooit jouw schuld maar dan ben je dus niet aan het racen.
Ik hoef helemaal niet te accepteren dat ik zelf een risico nam, als ik op een normale legale manier verdedig (zoals mijn vorig voorbeeld: aan de binnenbocht gaan zitten zodat de ander er buitenom langs moet) en ik niks fout doe, dan kan het nog steeds 100% de schuld van de ander zijn als hij toch gewoon op me instuurt.
Dit voorbeeld van Martijn is zeker een meer agressieve vorm van verdedigen, maar daarmee niet ineens anders. Het blijft een legale manier van verdedigen en daar moet je als inhaler gewoon rekening mee houden. Als de inhalende auto dat niet doet is die nog steeds 100% schuld. Als dit inderdaad begin van de race is ofzo dan is het dus niet handig, net als het niet handig is om een moeilijke inhaal actie te proberen in L1. Maar eind van de race niks mis mee.
Niet bewust mee bezig met zo hard verdedigen.jmignolet schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:33:
[...]
Check boven. Niet helemaal waar wat ik zei van niet zien, maar wanneer iemand naast jou zit en je bent je er niet van bewust, dan is dat wel even schrikken als je tegen zo'n persoon race.
Maar wist dondersgoed dat ze er zat anders had ik niet zo de binnenkant gehouden natuurlijk en de flow van het circuit gevolgd meer naar de kerbs.
Lekker woorden verdraaien dus, hij gaf alleen maar aan dat hij niet bewust was wie ze is, dat ze een vrouw was die blijkbaar ook op twitch streamt.jmignolet schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:33:
[...]
Check boven. Niet helemaal waar wat ik zei van niet zien, maar wanneer iemand naast jou zit en je bent je er niet van bewust, dan is dat wel even schrikken als je tegen zo'n persoon race.
Al bij al, ik wil absoluut niet de volledige schuld op jou steken Martijn. Het zijn in mijn ogen zaken die vermeden kunnen worden en voor onnodige frustratie kunnen zorgen.
Ik ben echt wel voor die-hard racen, maar jammer genoeg kan dit in online racen niet altijd het geval zijn en soms enkel mogelijk bij hogere splits. Wat ik erg prettig vind ofcourse.
Alleszins, ik denk dat dit wel nog stiekem een leuke discussie is.
Ik ben echt wel voor die-hard racen, maar jammer genoeg kan dit in online racen niet altijd het geval zijn en soms enkel mogelijk bij hogere splits. Wat ik erg prettig vind ofcourse.
Alleszins, ik denk dat dit wel nog stiekem een leuke discussie is.
Hey, rustig aan. Ik zeg het zelf dat ik niet helemaal juist was. Jeez.Linc schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:37:
[...]
Lekker woorden verdraaien dus, hij gaf alleen maar aan dat hij niet bewust was wie ze is, dat ze een vrouw was die blijkbaar ook op twitch streamt.
[ Voor 28% gewijzigd door jmignolet op 03-12-2020 10:38 ]
Maar je doet nog steeds alsof hij niet bewust was dat er iemand naast hem zit?jmignolet schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:37:
Hey, rustig aan. Ik zeg het zelf dat ik niet helemaal juist was. Jeez.
Conclusie, jij had haar niet naar links verwacht, zij had jou niet naar rechts verwacht.
Van beiden geen hele stomme moves, en zeker bij beiden geen opzet.
Racing incident. Volgende keer gaat het wel goed.
Deze post bedoel je denk ik:elknic schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:54:
Ik zag hier pas een post voorbij komen met een schema voor wat (test) races komend weekend.
Staat dat ook op got-racing ergens?
Of waar kan ik dat vinden?
Waarschijnlijk kijk ik er gewoon overheen
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64971546
[ Voor 11% gewijzigd door Linc op 03-12-2020 10:46 ]
Zij had verwacht dat ik naar links zou gaan ipv rechtdoor.elknic schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:42:
Conclusie, jij had haar niet naar links verwacht, zij had jou niet naar rechts verwacht.
Ik ga 100 procent zeker niet naar rechts.
Zullen we maar een eind aan de discussie maken dan.NickThissen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:32:
[...]
Mja hier ben ik het niet echt mee eens. Verdedigen en (legaal) blokken is gewoon onderdeel van racen, net als inhalen dat is. En het is altijd risicovol, dat is racen nou eenmaal. Tuurlijk kan je altijd zeggen ik laat iedereen er langs zonder te verdedigen, dan is het ook nooit jouw schuld maar dan ben je dus niet aan het racen.
We zijn beide van mening dat je mag verdedigen en je daar absoluut het recht op hebt. Blijven discussiëren over het feit of je dit extra risico moet willen nemen hoeven we niet door te zetten in de volgende 22 posts
Zo komt het topic wel in de top 10!
[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 03-12-2020 10:51 ]
Just my 2 cents, race incident and carry on.
Dit is gewoon wat gebeurt met amateurs in online environment icm netcode.
Op Martijn zijn beelden zit het er weer ietsjes wat anders uit dan op Gabi haar beelden. Vind het geen 100% schuld van ene, maar ook geen 50-50.
Persoonlijk kies ik er altijd voor om te blijven leven, als je sneller bent haal je wel weer in.
Shit happens
Dit is gewoon wat gebeurt met amateurs in online environment icm netcode.
Op Martijn zijn beelden zit het er weer ietsjes wat anders uit dan op Gabi haar beelden. Vind het geen 100% schuld van ene, maar ook geen 50-50.
Persoonlijk kies ik er altijd voor om te blijven leven, als je sneller bent haal je wel weer in.
Shit happens
Ik kan er echt op geen enkele manier bij hoe Martijn hier ook maar een beetje de schuld krijgt.
Als dit de verwachtingen zijn betreffende het racen dan snap ik dat het zo vaak mis gaat. Als je meer dan 1,5 autobreedte nodig hebt om een inhaalactie op een RECHT stuk veilig te doen dan ben je gewoon incapabel.
EDIT: Verder wel goed om te weten wie er allemaal ruimte gaan maken als ik er een keer een neus tussen duw
Als dit de verwachtingen zijn betreffende het racen dan snap ik dat het zo vaak mis gaat. Als je meer dan 1,5 autobreedte nodig hebt om een inhaalactie op een RECHT stuk veilig te doen dan ben je gewoon incapabel.
EDIT: Verder wel goed om te weten wie er allemaal ruimte gaan maken als ik er een keer een neus tussen duw
[ Voor 15% gewijzigd door Swoesh op 03-12-2020 10:54 ]
Daar ben ik het niet mee eens. Ze had echt niet verwacht dat jij naar links zou gaan. Je ziet haar letterlijk naar links kijken om te zien wat je doet, dan stuurt ze weer iets terug, maar is het al te laat.ActualFantasy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:49:
[...]
Zij had verwacht dat ik naar links zou gaan ipv rechtdoor.
Ik ga 100 procent zeker niet naar rechts.
Zij stuur niet naar links, jij stuurt niet naar rechts. Toch is er een ongeluk (vanwege netcode). Ik zou volgende keer gewoon precies hetzelfde doen en weer een filmpje hier plaatsen.
Dat zal ik zeker doen. Zal zorgen dat het filmpje in een auto is dan waar jij ook in raced, zodat je mee kan praten.Beltoni schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:58:
Zij stuur niet naar links, jij stuurt niet naar rechts. Toch is er een ongeluk (vanwege netcode). Ik zou volgende keer gewoon precies hetzelfde doen en weer een filmpje hier plaatsen.
De Mazda MX-5 of zo.
Lastig he? Kritiek...ActualFantasy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:04:
[...]
Dat zal ik zeker doen. Zal zorgen dat het filmpje in een auto is dan waar jij ook in raced, zodat je mee kan praten.
De Mazda MX-5 of zo.
Doe gewoon even normaal zeg, en weet wanneer je gewoon even je vingers van het toetsenbord moet laten.
Blijf je er dan bij mij voortaan achter in het geval ik ooit voor je terecht kom?Swoesh schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:52:
Ik kan er echt op geen enkele manier bij hoe Martijn hier ook maar een beetje de schuld krijgt.
In het filmpje wat Martijn post vanuit de rear camera zie je duidelijk dat Martijn ten opzichte van de zwarte lijn niet beweegt en dat zij wel duidelijk naar links komt.Beltoni schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:58:
Kritiek mag, sarcasme is geen kritiek, en al helemaal niet als het niet klopt.ourplayground schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:08:
[...]
Lastig he? Kritiek...
Doe gewoon even normaal zeg, en weet wanneer je gewoon even je vingers van het toetsenbord moet laten.
Misschien moet je datzelfde even tegen Beltoni vertellen dan, over zijn toetsenbord.
[ Voor 11% gewijzigd door ActualFantasy op 03-12-2020 11:10 ]
Luckeh in "iRacing 2016-2020"elknic schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:54:
Ik zag hier pas een post voorbij komen met een schema voor wat (test) races komend weekend.
Staat dat ook op got-racing ergens?
Of waar kan ik dat vinden?
Waarschijnlijk kijk ik er gewoon overheen
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik zit het even met (des)interesse te volgen:ActualFantasy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:09:
[...]
Kritiek mag, sarcasme is geen kritiek, en al helemaal niet als het niet klopt.
Misschien moet je datzelfde even tegen Beltoni vertellen dan, over zijn toetsenbord.
1)Jij stelt een vraag
2) je krijgt een gemixte respons.
3) Besluit om in het vervolg het niet anders te doen.
4) Er wordt aangegeven dat er wordt gewacht op je nieuwe filmpje.
Wat is hier sarcastisch?
Ben wel benieuwd waar dit op is gebaseerd. Meneer rijdt een seizoen met een open seater en waant zich gelijk als iRacing koning.ActualFantasy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:04:
[...]
Dat zal ik zeker doen. Zal zorgen dat het filmpje in een auto is dan waar jij ook in raced, zodat je mee kan praten.
De Mazda MX-5 of zo.
Als je zo overtuigd ben van je eigen acties vraag dan niet op internet om feedback.
En als je geen enkele interesse hebt om de feiten te bekijken en gewoon maar wat roept, dan verwacht ik eigenlijk geen feedback van zo iemand.Beltoni schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:14:
[...]
Ben wel benieuwd waar dit op is gebaseerd. Meneer rijdt een seizoen met een open seater en waant zich gelijk als iRacing koning.
Als je zo overtuigd ben van je eigen acties vraag dan niet op internet om feedback.
Je loopt dingen te verzinnen, en zegt dan dat ik het fout doe. Hoe wil je dan serieus genomen worden?
Sorry hoor, maar doe even normaal. Jij bent echt niet beter omdat je in iets anders dan een MX-5 rijdt ofzo.ActualFantasy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:04:
[...]
De Mazda MX-5 of zo.
De bocht waar ze uitkwamen ging naar links. Moet ze dan rechtdoor de muur in sturen? Ze corrigeert het direct, het gaat fout (netcode) omdat ze beide kiezen om weinig ruimte te laten.Swoesh schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:08:
[...]
In het filmpje wat Martijn post vanuit de rear camera zie je duidelijk dat Martijn ten opzichte van de zwarte lijn niet beweegt en dat zij wel duidelijk naar links komt.
Als Martijn wel haar mag forceren om rechts te blijven rijden (wat ze netjes doe) dan heeft zij het recht om nieuw helemaal naar rechts te gaan bij het uitkomen van de bocht.
Daarom zeg ik, als je niet wilt dat dit gebeurt moet je anders met zo'n situatie om gaan. Als je de finish wilt halen is het misschien verstandig om te kijken of je kan anticiperen.
Deze was niet daarom, maar dit was sarcasme als reactie op sarcasme.Linc schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:21:
[...]
Sorry hoor, maar doe even normaal. Jij bent echt niet beter omdat je in iets anders dan een MX-5 rijdt ofzo.
Beltoni heeft namelijk aangegeven al voordat er beslist is over het nieuwe seizoen van de Got league dat als het de Mazda zou worden hij niet mee zou doen.
Ik dacht sarcasme met sarcasme te bestrijden.
Sarcasme werkt over het algemeen niet in geschreven tekst.
Dat is dan lekker onduidelijk en dit komt heel erg bot over. Ik kan niet de hele post history van iedereen onthouden.ActualFantasy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:23:
[...]
Deze was niet daarom, maar dit was sarcasme als reactie op sarcasme.
Beltoni heeft namelijk aangegeven al voordat er beslist is over het nieuwe seizoen van de Got league dat als het de Mazda zou worden hij niet mee zou doen.
Maar die bedoeling van sarcasme van Beltoni was meer dan duidelijk. Mijne misschien wat minder voor de mensen die niet alles lezen hier.Niellie41 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:24:
Sarcasme werkt over het algemeen niet in geschreven tekst.
Excuses daarvoor.
Jij was zelfs nog een van de eerste die daarop reageerde......Linc schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:25:
[...]
Dat is dan lekker onduidelijk en dit komt heel erg bot over. Ik kan niet de hele post history van iedereen onthouden.
Maar goed, excuses, ik zal het laten voortaan.
Lieve ActualFantasy (sarcasme),ActualFantasy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:23:
[...]
Deze was niet daarom, maar dit was sarcasme als reactie op sarcasme.
Zullen we de keuze wat jij en ieder ander op dit forum wel en niet wil rijden gewoon respecteren?
"Feitelijk" zeg je: je spreekt mij tegen dus je hebt niet gelijk. Als je even naar boven scrollt heb ik meerdere post geplaatst met onderbouwing.ActualFantasy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:21:
[...]
En als je geen enkele interesse hebt om de feiten te bekijken en gewoon maar wat roept, dan verwacht ik eigenlijk geen feedback van zo iemand.
Je loopt dingen te verzinnen, en zegt dan dat ik het fout doe. Hoe wil je dan serieus genomen worden?
Het enige wat ik zeg is dat jullie dit hadden kunnen voorkomen. Als jij denkt van niet dan is dat jou goed recht en tekortkoming.
Ik heb inderdaad 50% van mijn MX5 races gewonnen maar met slechts 2 races durf ik mij geen specialist te noemen. Toch bedankt voor het compliment. Als de opmerking niet zo positief is als ik hem opvat dan zegt dat denk ik genoeg over jou als persoon.
Als die ieder ander dan ook de feiten respecteerd en niet de boel express loopt op te naaien door dingen te verzinnen, dan ben ik dit helemaal met je eens.ourplayground schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:29:
[...]
Lieve ActualFantasy (sarcasme),
Zullen we de keuze wat jij en ieder ander op dit forum wel en niet wil rijden gewoon respecteren?
In vergelijking met de ideale lijn zit ze bij voorbaat al veel verder naar links, daarna gaat ze nog eens verder en eerder naar links dan nodig, vergelijk het met de persoon die voor hen rijd, die houd veel langer rechts aan. Dat is dan toch gewoon een domme fout van haar?Beltoni schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:22:
[...]
De bocht waar ze uitkwamen ging naar links. Moet ze dan rechtdoor de muur in sturen? Ze corrigeert het direct, het gaat fout (netcode) omdat ze beide kiezen om weinig ruimte te laten.
Als Martijn wel haar mag forceren om rechts te blijven rijden (wat ze netjes doe) dan heeft zij het recht om nieuw helemaal naar rechts te gaan bij het uitkomen van de bocht.
Daarom zeg ik, als je niet wilt dat dit gebeurt moet je anders met zo'n situatie om gaan. Als je de finish wilt halen is het misschien verstandig om te kijken of je kan anticiperen.
Als ze gewoon domweg de ideale lijn had gereden was er hoogstwaarschijnlijk helemaal niks gebeurd.
Bij het racen mag je er toch van uit gaan dat iemand op zijn MINST de ideale lijn volgt en in gevecht eerder meer dan minder ruimte houd?
[ Voor 6% gewijzigd door Swoesh op 03-12-2020 11:33 ]
Kunnen we nu even rustig aan doen allemaal 
we staan inmiddels al in de top 10
Geloof dat de punten gemaakt zijn inmiddels en wat mensen daar wel of niet verder uit willen halen kunnen we denk ik nu wel bij de personen zelf laten.
hiep hoi en dan nu weer door met de orde van de dag.
Geloof dat de punten gemaakt zijn inmiddels en wat mensen daar wel of niet verder uit willen halen kunnen we denk ik nu wel bij de personen zelf laten.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Maar Martijn kiest er toch voor om de verdedigende lijn te rijden, de ideale lijn is daardoor niet mogelijk. Doordat haar auto eerder recht staat, want ze neemt een wijdere lijn, hoeft ze niet de hele baan te gebruiken. Dat had ze wel kunnen doen en dan was de kans op een incident kleiner geweest maar ze stuurt zeker niet op Martijn in.Swoesh schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:32:
[...]
In vergelijking met de ideale lijn zit ze bij voorbaat al veel verder naar links, daarna gaat ze nog eens verder en eerder naar links dan nodig, vergelijk het met de persoon die voor hen rijd, die houd veel langer rechts aan. Dat is dan toch gewoon een domme fout van haar?
Als ze gewoon domweg de ideale lijn had gereden was er hoogstwaarschijnlijk helemaal niks gebeurd.
Bij het racen mag je er toch van uit gaan dat iemand op zijn MINST de ideale lijn volgt en in gevecht eerder meer dan minder ruimte houd?
We zijn het er allemaal over eens dat er geen contact is toch. Beide partijen hadden actie kunnen ondernemen maar doen dit allebei niet. Martijn vraagt of hij hier iets fout doet en ik zeg alleen, je had meer ruimte kunnen geven.
Ik kan me niet voorstellen dat de enige oplossing is dat iemand die niet deelneemt aan deze discussie maar zijn/haar rijgedrag aan moet passen.
Missie geslaagd. Beltoon uit.Blerf schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:34:
Kunnen we nu even rustig aan doen allemaal
[ Voor 14% gewijzigd door Beltoni op 03-12-2020 11:44 ]
Hey!!!! see the aboveBeltoni schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:43:
[...]
Maar Martijn kiest er toch voor om de verdedigende lijn te rijden, de ideale lijn is daardoor niet mogelijk. Doordat haar auto eerder recht staat, want ze neemt een wijdere lijn, hoeft ze niet de hele baan te gebruiken. Dat had ze wel kunnen doen en dan was de kans op een incident kleiner geweest maar ze stuurt zeker niet op Martijn in.
We zijn het er allemaal over eens dat er geen contact is toch. Beide partijen hadden actie kunnen ondernemen maar doen dit allebei niet. Martijn vraagt of hij hier iets fout doet en ik zeg alleen, je had meer ruimte kunnen geven.
Ik kan me niet voorstellen dat de enige oplossing is dat iemand die niet deelneemt aan deze discussie maar zijn/haar rijgedrag aan moet passen.
Laten we het nu maar eens hebben over het feit dat we eigenlijk vinden dat de VW JETTA een 45min race serie moet gaan krijgen met pitstop.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Dank je @Blerf
Het is helaas niet mogelijk om in dezelfde sessie te switchen van de ene naar de andere auto. Om deze reden hebben we drie servers opgezet zodat je kunt wisselen tussen de sessies.
Reminder!
Morgen (vrijdag) avond vanaf 19:00 draaien er een aantal oefen servers als voorbereiding voor de test-avond op Maandag.- Server 1: Start 19:00 - 21:00
- Server 2: Start 19:45 - 21:45
- Server 3: Start 20:30 - 22:30
Het is helaas niet mogelijk om in dezelfde sessie te switchen van de ene naar de andere auto. Om deze reden hebben we drie servers opgezet zodat je kunt wisselen tussen de sessies.
Na afgelopen week in KIA gereden te hebben ook, ben ik helemaal voor een race met Kia, VW Jetta of Chevrolet!!Blerf schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:44:
[...]
Hey!!!! see the above![]()
Laten we het nu maar eens hebben over het feit dat we eigenlijk vinden dat de VW JETTA een 45min race serie moet gaan krijgen met pitstop.
Wellicht nog een idee ? Haha
Wat een gigantische leuke races daarmee gehad .
Lets go!
Even iets anders. 
Gisteren was race 9 van Virtual Oval. De voorlaatste van het seizoen alweer.
Homestead vind ik altijd wel een toffe baan.
De start van de race ging goed. Heel de tijd in de top 3 gereden.
In ronde 75 (ongeveer) raakte ik de muur, omdat ik met de black box zat te pielen. Stomme fout.
Hierdoor een beetje schade en was ik 0,1/0,2 seconde per ronde langzamer dan de rest.
Daarom besloten om iets eerder dan normaal naar binnen te gaan, om de schade te repareren. Toen was ik mijn banden vergeten te wisselen, dus moest ik wachten tot schade gerepareerd was (~18 seconden). Achteraf gezien had het niet veel uit gemaakt, omdat de reparaties na de pitstop wordt uitgevoerd.
Gelukkig kwam ik direct achter de leider de pits uit. Wel een rondje achterstand, maar ik zat in de lucky dog positie. Prima.
In ronde 107 was ik met #105 in gevecht voor de lucky dog positie. Ik moest liften op exit omdat #17 stukken langzamer ging dan verwacht. Hierdoor kwam #105 vast te zitten tussen mij en #17. Nummer #105 kwam naar links en raakte mij precies rechtsachter op de bumper. Toen gebeurde er dit:
Tien keer een replay, maar geen enkele keer laten ze de hele situatie zien
In de stream van de ander lijkt het alsof die loose en dan net mij aantikt. (Wel grappig na de discussie van vanmorgen
).
Eerst had ik nog de hoop dat ik door kon, maar toen kwam iemand vol in mijn zijkant. Of hij zat niet op te letten of hij kon geen keuze maken. Er was links én recht ruimte zat.
Helaas was mijn race en hoop op het kampioenschap in een klap voorbij.
https://virtual-oval.de/?s=144&p=standing_driver
Gelukkig finishte Frank op P2 en hebben we het team kampioenschap veilig gesteld!
https://virtual-oval.de/?s=144&p=standing_team
Volgend seizoen komen we in de top split van de league. Ik ben benieuwd hoe we daar zullen doen.
TL;DR
2/3 van race ging heel goed. Boem is ho en NAB Racing is kampioen!
Gisteren was race 9 van Virtual Oval. De voorlaatste van het seizoen alweer.
Homestead vind ik altijd wel een toffe baan.
De start van de race ging goed. Heel de tijd in de top 3 gereden.
In ronde 75 (ongeveer) raakte ik de muur, omdat ik met de black box zat te pielen. Stomme fout.

Daarom besloten om iets eerder dan normaal naar binnen te gaan, om de schade te repareren. Toen was ik mijn banden vergeten te wisselen, dus moest ik wachten tot schade gerepareerd was (~18 seconden). Achteraf gezien had het niet veel uit gemaakt, omdat de reparaties na de pitstop wordt uitgevoerd.
Gelukkig kwam ik direct achter de leider de pits uit. Wel een rondje achterstand, maar ik zat in de lucky dog positie. Prima.
In ronde 107 was ik met #105 in gevecht voor de lucky dog positie. Ik moest liften op exit omdat #17 stukken langzamer ging dan verwacht. Hierdoor kwam #105 vast te zitten tussen mij en #17. Nummer #105 kwam naar links en raakte mij precies rechtsachter op de bumper. Toen gebeurde er dit:
Tien keer een replay, maar geen enkele keer laten ze de hele situatie zien
In de stream van de ander lijkt het alsof die loose en dan net mij aantikt. (Wel grappig na de discussie van vanmorgen
Eerst had ik nog de hoop dat ik door kon, maar toen kwam iemand vol in mijn zijkant. Of hij zat niet op te letten of hij kon geen keuze maken. Er was links én recht ruimte zat.
Helaas was mijn race en hoop op het kampioenschap in een klap voorbij.
https://virtual-oval.de/?s=144&p=standing_driver
Gelukkig finishte Frank op P2 en hebben we het team kampioenschap veilig gesteld!

https://virtual-oval.de/?s=144&p=standing_team
Volgend seizoen komen we in de top split van de league. Ik ben benieuwd hoe we daar zullen doen.
TL;DR
2/3 van race ging heel goed. Boem is ho en NAB Racing is kampioen!
Naast Hockenheimring, nu ook Hungaroring, Red Bull Ring, en Knockhill Racing Circuit bevestigd!
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3778681.pageiRacing’s European road circuit offerings will expand significantly in the coming months as four premier international circuits make their way into production in 2021. The Hockenheimring, Hungaroring, Red Bull Ring, and Knockhill Racing Circuit have all been fully scanned and licensed, and will join an already diverse lineup of European circuits in future iRacing builds. The quartet of new tracks kick off plans for a significant increase in European-based content coming to the service in the future.
All four tracks boast extensive racing histories, and two played host to Driver’s World Championship events in 2020. Earlier this year, the Red Bull Ring became the first circuit in history to play host to back-to-back Grands Prix on the same layout, while the Hungaroring marked the third event on the 2020 schedule immediately afterward. Hockenheim regularly hosts top-tier grand prix and touring car races, among other disciplines, while Knockhill serves as one of the United Kingdom’s premier venues for touring car, lower-tier open wheel, rallycross, and track day events.
iRacing’s already robust lineup of road racing content underwent a major expansion in 2020 with the addition of the Dallara P217, Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport, and BMW M4 GT4. The first European purpose-built rallycross track made its debut on iRacing as well, as Hell Lankebanen joined the service in March. The European tracks currently in production only serve to strengthen a car and track lineup that features racing vehicles from all levels of the motorsport ladder and courses that vary from Monza and Spa-Francorchamps to the esteemed Circuit de la Sarthe, home of the 24 Hours of Le Mans.
In addition to the above, the rallycross layout at Circuit de Barcelona-Catalunya will make its debut on iRacing as part of 2020 Season 2. The circuit made its debut on the World Rallycross schedule in 2015, and recently concluded that series’ 2020 campaign.
Hockenheimring, Hungaroring, Red Bull Ring, and Knockhill Racing Circuit are currently in production for future iRacing builds. Additional iRacing content announcements for the 2021 Season 1 build will be made in the coming days.
Gave banen! Nu nog hopen op een leuke cup auto erbij!
Mooie banen! De drie grote jongens spreken voor zich, maar ben ook blij verrast met Knockhill. Vond het in PCars 2 een heerlijke baan in de Formula Rookie, dus kan niet wachten om hem met de Skip onveilig te makenNiellie41 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:13:
Naast Hockenheimring, nu ook Hungaroring, Red Bull Ring, en Knockhill Racing Circuit bevestigd!
[...]
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3778681.page
Dat meen je niet?... Very niceNiellie41 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:13:
[...]
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3778681.page
Haha, bij de laatste survey heb ik knockhill ingegeven als baan die ik graag zou willen zien in iracing. Alleen achtte ik de kans klein dat die er ooit zou komen
Nope, was vrij laat met gridden en zag toen dat ik een setup met 21L geladen had, eruit en was te laat om het te fixen.ActualFantasy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:58:
Nette race @Swoesh . Startte je express uit de pits na je pole?
De top 5 bleef echt 15 rondjes bijelkaar in een treintje rijden, daarom kon je ook goed terugkomen.
Ik ben na de crash voor mij toch nog 7de geworden gelukkig.
@verse48 Ook nette race!
@Session30 bedankt dat je een klein beetje ruimte liet, ik was even bang dat ik je raakte maar zag na de race dat Nikita weer een idiote actie maakte. Ik snap niet dat die gast een echt seizoen in deze auto overleefd heeft.
Nee dat was even een nare samenloop van omstandigheden voor mij. Ik zag dat jij en Nikita achter me zaten dus besloot om jou de tow te geven (dat was wél een geval van vriendjespolitiekSwoesh schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:32:
[...]
Nope, was vrij laat met gridden en zag toen dat ik een setup met 21L geladen had, eruit en was te laat om het te fixen.
@Session30 bedankt dat je een klein beetje ruimte liet, ik was even bang dat ik je raakte maar zag na de race dat Nikita weer een idiote actie maakte. Ik snap niet dat die gast een echt seizoen in deze auto overleefd heeft.

Vervolgens ga ik iets naar rechts om jou ruimte te geven. Volgens mij leidt dit tot een netcode bij Nikita die hem kwijtraakt en mij weer raakt. Shit happens.
Ik waardeer de tow en ruimte heel erg maar je had mij daar inderdaad prima kunnen vastzetten door net iets meer naar links te gaan rijden. Die tow houd je nog tegoed van me!Session30 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:10:
[...]
Nee dat was even een nare samenloop van omstandigheden voor mij. Ik zag dat jij en Nikita achter me zaten dus besloot om jou de tow te geven (dat was wél een geval van vriendjespolitiek). Ik had alleen niet verwacht dat het 3 wijd zou worden. Dat ik vervolgens, als degene die eerst vooraan reed, in het midden van de sandwich terechtkom kan ik alleen maar aan mezelf verwijten
De volgende keer dus gewoon met de linkerband op de witte lijn aan de buitenkant gaan rijden in zo'n geval.
Vervolgens ga ik iets naar rechts om jou ruimte te geven. Volgens mij leidt dit tot een netcode bij Nikita die hem kwijtraakt en mij weer raakt. Shit happens.
Nou ja. Dit was meer een compleet verkeerde inschatting van mezelf hoor, het was niet dat ik daar per se heel lief wilde doen. Normaal gesproken heb je mijn liefdadigheid ook niet nodigSwoesh schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:09:
[...]
Ik waardeer de tow en ruimte heel erg maar je had mij daar inderdaad prima kunnen vastzetten door net iets meer naar links te gaan rijden. Die tow houd je nog tegoed van me!
In mijn hoofd had ik de keuze tussen of voor jou gaan rijden en wellicht met zijn 2en Nikita voorbij of voor Nikita gaan rijden en met zijn 2en jou voorbij. Dat dit niet zo werkte omdat het a) de eerste ronde was en er dus mensen voor reden die ook tow gaven b) ik, door de eerste ronde een slechte exit had uit bocht 1 en c) het rechte stuk nog een kilometer of 3 duurde bedacht ik me net nadat de spotter '3 wide' zei, wat net iets te laat was
En had eerlijk gezegd ook het idee dat ik ver genoeg naar links zat om je er niet langs te laten. Lesson learned!
[ Voor 5% gewijzigd door Session30 op 03-12-2020 22:37 ]
@Swoesh Bovenstaande reactie betekent overigens niet dat ik je aanbod voor een tow afsla
Gisteravond mee gereden in de topsplit van de Indy Pro. Als 5e gekwalificeerd met een mooie tijd van 1.39.6, mijn beste rondetijd tot op heden op Watkins Glen. In de 1e ronde rustig aan gedaan met koude banden en viel uiteindelijk terug naar P7. Daarna erg strakke race gereden en door fouten van anderen uiteindelijk als 4e geëindigd. Resultaat waar ik erg blij mee was want de top3 was simpelweg te snel.
Maar leuker nog is dat ik mijn doelstelling heb behaald die ik voor mijzelf aan het begin van het jaar had gesteld om met mijn iRating boven de 2.000 uit te komen nadat ik op 1 januari rond de 1.500 stond. Het volgende doel wordt om er boven zien te blijven.
Maar leuker nog is dat ik mijn doelstelling heb behaald die ik voor mijzelf aan het begin van het jaar had gesteld om met mijn iRating boven de 2.000 uit te komen nadat ik op 1 januari rond de 1.500 stond. Het volgende doel wordt om er boven zien te blijven.
/f/image/e3nOhJ2styEQITpR95oxOGRv.png?f=fotoalbum_large)
Het ziet er heel vet uit, maar om een btje FPS te halen vermoed ik dat er wel eea uitgezet moeten worden.
Dan word het een circuit als alle anderen.
Kijkend naar replay van Youtube streamers zie ik op Silverstone en Brands Hatch ook weinig gebouwen
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
De baan heeft wel als voordeel dat je weinig andere auto's tegelijk kan zien. Dat scheelt tijdens races weer aanzienlijk in FPS.raymondw schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:31:
[...]
Het ziet er heel vet uit, maar om een btje FPS te halen vermoed ik dat er wel eea uitgezet moeten worden.
Kijkend naar replay van Youtube streamers zie ik op Silverstone en Brands Hatch ook weinig gebouwen
Ga hem sowieso halen! Vond deze baan altijd erg cool in Project Cars 2.
We gaan het zien, ik ben sowieso niet zo'n FPS eiser, alles boven de 60 is al meer dan prima. Meeste banen doen 80-120 bij mij, als het hier dan 30-40 zou zijn hoor je mij al niet klagen.raymondw schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:31:
[...]
Goh, tis dus toch gebeurd, Long Beach is afgemaakt. Goed om te weten dat komend jaar pasen en pinksteren op 1 dag vallen, kan ik daar alvast rekening mee houden 
Ik vrees wel met hele grote vrezen (en velen met mij zie ik al) over de framerate. Heb geen heel mager pc'tje staan, maar ik vrees dat dit een stapje te ver gaat zijn
Ik vrees wel met hele grote vrezen (en velen met mij zie ik al) over de framerate. Heb geen heel mager pc'tje staan, maar ik vrees dat dit een stapje te ver gaat zijn

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik vraag me af of iRacing al bezig is om de engine te vernieuwen. Dus beter gebruik maken van multiple cores / threads, betere lighting en rendering technieken.
Aan de ene kant draait iRacing nu behoorlijk goed, ook in VR en daar ben ik blij om.
Maar de graphics zijn nog steeds van 10 jaar geleden. Als je kijkt naar hoe de nieuwere sims/racespellen eruit zien, zoals Automobilista 2 dan valt iRacing erg tegen. Zelfs het oude Assetto Corsa met de Sol mod ziet er waanzinnig uit.
In de nieuwere iRacing tracks zitten steeds meer triangles / polygons, zoals in Barcelona en nu in LongBeach. En het wordt steeds zwaarder om te runnen. In Barcelona moet ik de tribune al uitschakelen.
En zoveel meshes zijn het ook niet vergeleken met moderne spellen/sims, het is nog steeds allemaal tamelijk low poly met simpele shaders.
Dus iRacing blijft maar oplopen tegen de beperking van de engine. Dus ik hoop dat ze bezig zijn om op termijn de engine te updaten. Zou slechte zaak zijn als ze daar niet mee bezig zijn, zeker nu ze toch behoorlijk wat omzet hebben gehaald dit jaar door de vele extra leden.
Aan de ene kant draait iRacing nu behoorlijk goed, ook in VR en daar ben ik blij om.
Maar de graphics zijn nog steeds van 10 jaar geleden. Als je kijkt naar hoe de nieuwere sims/racespellen eruit zien, zoals Automobilista 2 dan valt iRacing erg tegen. Zelfs het oude Assetto Corsa met de Sol mod ziet er waanzinnig uit.
In de nieuwere iRacing tracks zitten steeds meer triangles / polygons, zoals in Barcelona en nu in LongBeach. En het wordt steeds zwaarder om te runnen. In Barcelona moet ik de tribune al uitschakelen.
En zoveel meshes zijn het ook niet vergeleken met moderne spellen/sims, het is nog steeds allemaal tamelijk low poly met simpele shaders.
Dus iRacing blijft maar oplopen tegen de beperking van de engine. Dus ik hoop dat ze bezig zijn om op termijn de engine te updaten. Zou slechte zaak zijn als ze daar niet mee bezig zijn, zeker nu ze toch behoorlijk wat omzet hebben gehaald dit jaar door de vele extra leden.
Tjah , we gaan het zien.... Als je triples of vr rijdt is het al een behoorlijk zwaar spel.
@MDenessen iRacing zal volgens mij nooit de engine zomaar vervangen.
Wat ze doen is delen optimaliseren en/of vervangen.
En verder zit ik niet zo te wachten op de ‘over-saturated’ beelden zoals ik die ken van andere sims en spellen. De cleane look (en ja soms saai) van iRacing is voor mij goed genoeg als ik aan het racen ben.
En verder zit ik niet zo te wachten op de ‘over-saturated’ beelden zoals ik die ken van andere sims en spellen. De cleane look (en ja soms saai) van iRacing is voor mij goed genoeg als ik aan het racen ben.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Precies dit, zolang de performance maar goed is. Ik vind het grafisch goed genoeg want als ik aan het race ben ben ik wel op andere dingen gefocused dan de mini detailsJoepW schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:35:
Wat mij betreft kunnen ze dan beter die resources stoppen in extra content / regen model.
[ Voor 6% gewijzigd door Xenophoben op 04-12-2020 13:08 ]
Op welke baan wordt er gereden? Misschien verstandig om een baan te gebruiken van een week of een paar weken terug? Dan zijn er namelijk ook goede setups voor te krijgen over het algemeen... moet er natuurlijk wel een track zijn waar ze alle 3 op gereden hebben.Luckeh schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:46:
Dank je @Blerf
Reminder!
Morgen (vrijdag) avond vanaf 19:00 draaien er een aantal oefen servers als voorbereiding voor de test-avond op Maandag.Alle wagens voor volgend seizoen, behalve de Ford GT GT3, zijn beschikbaar op alle server. De sessies zijn als multi-class opgezet. Houd er dus rekening mee dat er mogelijk langzamere auto's meedoen en geef mekaar de ruimte.
- Server 1: Start 19:00 - 21:00
- Server 2: Start 19:45 - 21:45
- Server 3: Start 20:30 - 22:30
Edit: ik zie al dat het road Atlanta wordt, dat had ik even gemist.
Edit 2: interlagos is door beide (imsa en 911 cup)gereden dit seizoen is dat geen betere optie?
[ Voor 10% gewijzigd door laforte op 04-12-2020 13:18 ]
Goede setups is niet het doel van de avond. Er is vast wel wat beschikbaar waar iedereen mee rond kan komen. Road Atlanta is de afgelopen seizoenen steeds onderdeel geweest van de GoT competitie. Interlagos had overigens ook prima gekund, maar de keuze is nu eenmaal gevallen op Road Atlanta.laforte schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:11:
[...]
Op welke baan wordt er gereden? Misschien verstandig om een baan te gebruiken van een week of een paar weken terug? Dan zijn er namelijk ook goede setups voor te krijgen over het algemeen... moet er natuurlijk wel een track zijn waar ze alle 3 op gereden hebben.
Edit: ik zie al dat het road Atlanta wordt, dat had ik even gemist.
Edit 2: interlagos is door beide (imsa en 911 cup)gereden dit seizoen is dat geen betere optie?
Natuurlijk draait het bij iRacing allereerst om een goede multiplayer ervaring en een realistische simulatie.JoepW schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:35:
Dat is het belangrijkste en dat doen ze heel goed.
Maar iRacing heeft meer dan 100.000 actieve leden, dus meer dan 10 miljoen omzet per jaar.
Als je kijkt naar RFactor2, dat is volgens mij maar een heel klein team met een klein budget waar 1 vrijwilliger meer dan 2 jaar werkt om een een nieuwe UI te maken. En Kunos heeft voor ACC blijkbaar niet het budget gehad om een eigen geoptimaliseerde game engine te bouwen en zijn teruggevallen op Unreal Engine.
Maar iRacing is huge, heeft enorm veel geld en kost ook heel veel. En ik ben zeker heel tevreden met iRacing, maar vind het een teleurstelling dat het er nog steeds uitziet als een sim van 10 jaar oud. Ook al halen ze er met de huidige engine alles uit wat erin zit.
En inderdaad sommige sims/spellen hebben een beetje verzadigde kleuren, zoals PC2, maar dat is een kleur profiel instelling. Bijvoorbeeld Automobilista 2 gebruikt dezelfde engine als PC2 maar heeft minder verzadigde kleuren.
Wat mij vooral de laatste tijd enorm stoort is hoe sommige mensen zich gedragen op iracing.
Ik zit niet in een hele hoge split ( 2000 irating ) maar het valt me op dat het afgelopen half jaar deze simgame een hoger kinderachtig gedrag gehalte ala COD , LOL heeft dan voorheen. Ik weet niet hoe andere dit ervaren? Dat iemand een foutje maakt kan gebeuren maar, ik hoor af en toe echt mensen helemaal flippen en andere het graf in schelden. Ik ben gewoon geneigd de chat uit te zetten.
Dit soort zaken verstoort voor mij meer de game ervaring dan allerlei andere randzaken.
Ook spelen in mijn vrienden groep steeds meer mensen iracing die eigenlijk nooit om race games hebben gegeven, laat staan dat ze sportief rijden.Die benaderen de game meer als GT of Forza. SR wat is dat zeg maar. Aan de ene kant is het fijn dat er meer geld beschikbaar komt voor platforms als iracing door de toenemende populairiteit echter, heeft het ook kanttekeningen.
Ik zit niet in een hele hoge split ( 2000 irating ) maar het valt me op dat het afgelopen half jaar deze simgame een hoger kinderachtig gedrag gehalte ala COD , LOL heeft dan voorheen. Ik weet niet hoe andere dit ervaren? Dat iemand een foutje maakt kan gebeuren maar, ik hoor af en toe echt mensen helemaal flippen en andere het graf in schelden. Ik ben gewoon geneigd de chat uit te zetten.
Dit soort zaken verstoort voor mij meer de game ervaring dan allerlei andere randzaken.
Ook spelen in mijn vrienden groep steeds meer mensen iracing die eigenlijk nooit om race games hebben gegeven, laat staan dat ze sportief rijden.Die benaderen de game meer als GT of Forza. SR wat is dat zeg maar. Aan de ene kant is het fijn dat er meer geld beschikbaar komt voor platforms als iracing door de toenemende populairiteit echter, heeft het ook kanttekeningen.
Exact. Gisteren nogmaals dit ervaren in ILMS. Ik ben 2.4k iRating en ik heb voor de eerste keer 20x gehad. Nog nooit boven de 6x geweest denk ik sinds mijn start in iRacing. Ik kon het een beetje niet geloven en vond ook dat het meer dan een 'slechte' dag was. Het leek wel F1 2020 in een public lobby.Xenophoben schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:20:
Wat mij vooral de laatste tijd enorm stoort is hoe sommige mensen zich gedragen op iracing.
Ik was er even klaar mee en begin me serieus af te vragen of ik niet eerder naar een leukere simervaring moet kijken zoals rFactor 2 en gewoon solo spelen. Of AC met mods en gewoon daarin fun hebben en loeihard gaan op de Nurburgring. Of private league in iRacing? Kan ook.
Ik ben zo hard voor Multiplayer racen, maar dit was me even te veel. En akkoord, je hebt soms weleens van die dagen maar begint eigenlijk meer zo'n dagen te zijn dan iets anders. Zoals ik ook nog eerder zag op het forum van iRacing: 'It's becoming 3 bad races out of 4 instead of 1 bad race and 3 good one's'
En voor iemand hierop conclusies maakt en denkt: misschien moet je eerst naar jezelf kijken?
Been there done that, enorm veel geleerd en in het verleden nooit echt veel geklaagd. Ik weet wanneer ik fout ben, en geef dat ook gerust toe. Maar LMP's die divebomben en ik dan soms uitwijk, een 1x off track krijg, sjah.
Mijn ervaring is dat de abonnementskosten redelijk goed als filter werkt om de botsauto's te weren. Je komt wel eens wat tegen, maar vaak is het gewoon ook onkunde. Ik kom juist ook veel respect tegen. Je moet er een beetje geluk mee hebben.
Ik denk dat het ''botsauto-gehalte'' heel erg afhankelijk is van het type auto waar je in rijdt, ik merk dat er in de IMSA klasse veel agressiever gereden wordt dan in de 911-cup. De VRS/IMSA auto's zijn toch relatief gemakkelijk door iedereen te rijden, je gaat er makkelijker hard in dan in de 911 waardoor er toch ook een andere groep coureurs op af komt.
Begrijp ik volledig, maar het zou niet mogen. Toch? We betalen allemaal maandelijks + hier en daar een track + auto, en dan moeten we nogmaals opletten met bepaalde series want serie X is meer botsauto gehalte dan serie Y.tomolino schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:55:
Ik denk dat het ''botsauto-gehalte'' heel erg afhankelijk is van het type auto waar je in rijdt, ik merk dat er in de IMSA klasse veel agressiever gereden wordt dan in de 911-cup. De VRS/IMSA auto's zijn toch relatief gemakkelijk door iedereen te rijden, je gaat er makkelijker hard in dan in de 911 waardoor er toch ook een andere groep coureurs op af komt.
Ik kan begrijpen dat 1 serie beter is dan de andere qua participatie en daar wil ik gerust op inspelen, maar dat ik best geen F3 rij want dat is toch maar een gevaarlijke serie, vind ik gewoonweg jammer.
[ Voor 12% gewijzigd door jmignolet op 04-12-2020 15:06 ]
Wellicht is het niet helemaal duidelijk wat ik bedoelde. Bij race gebeuren incidenten .... mensen maken fouten , daar heb ik 0 problemen mee. Ik ga er altijd vanuit dat zowel ik als se ander er probeert van de te leren ( wellicht naief). Ik bedoel meer de reactie die hierna volgt. Ik heb heel wat ziekte woorden gehoord de laatste tijd ( niet eens naar mij gericht overigens) maar mensen kunnen echt niets van elkaar hebben.
Als ik zelf betrokkken ben bij een incident zal ik altijd of sorry zeggen of sorry accepteren z niet iemand anders volledig uitschelden en weet ik veel nog meer. Hoorde laatst zelfs serieuze bedreigingen..
Ik begrijp niet waar dit vandaan komt.
Als ik zelf betrokkken ben bij een incident zal ik altijd of sorry zeggen of sorry accepteren z niet iemand anders volledig uitschelden en weet ik veel nog meer. Hoorde laatst zelfs serieuze bedreigingen..
Is niet alleen een probleem in iRacing, helaas.Xenophoben schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:11:
Wellicht is het niet helemaal duidelijk wat ik bedoelde. Bij race gebeuren incidenten .... mensen maken fouten , daar heb ik 0 problemen mee. Ik ga er altijd vanuit dat zowel ik als se ander er probeert van de te leren ( wellicht naief). Ik bedoel meer de reactie die hierna volgt. Ik heb heel wat ziekte woorden gehoord de laatste tijd ( niet eens naar mij gericht overigens) maar mensen kunnen echt niets van elkaar hebben.
Oh, ik dacht inderdaad dat je het op race incidents had. Want een race incident kan inderdaad gebeuren, en ik krijg ook weleens een 'Sorry' wat overigens wel fijn is, maar als het iets te veel wordt dan begint een Sorry op niets meer te lijken en denk ik gewoon dat het beter is dat die ene kerel wat meer oplet.Xenophoben schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:11:
Maar het flamen in een online game zal je overigens altijd hebben I guess. Zelfs met voice chat en niet enkel via tekst is het ongelooflijk wat je soms hoor.
![]() | ![]() |
Vandaag is mijn 3e iRacing modelauto binnengekomen! De Chevy Silverado van Chase Elliott, waarmee die op Charlotte heeft gewonnen.
Ik had in 2016 de linker #47 gekregen van iRacing, bij een bezoek aan hun oude kantoor. Toen de auto van Ty Majeski (#60) beschikbaar kwam, moest ik die hebben. Nu kon ik de truck van Elliott ook niet laten liggen. 😛
Helemaal mee eens dat dit niet zou mogen, maar ik merk wel dat ik m'n races erop uit kies.jmignolet schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:06:
[...]
Begrijp ik volledig, maar het zou niet mogen. Toch? We betalen allemaal maandelijks + hier en daar een track + auto, en dan moeten we nogmaals opletten met bepaalde series want serie X is meer botsauto gehalte dan serie Y.
Ik kan begrijpen dat 1 serie beter is dan de andere qua participatie en daar wil ik gerust op inspelen, maar dat ik best geen F3 rij want dat is toch maar een gevaarlijke serie, vind ik gewoonweg jammer.
Het gedrag op de voicechat is soms ronduit asociaal, dit is de afgelopen maanden echt veranderd. Ook gesprekken na de race en eventuele succeswensen voor de race zijn er niet echt meer volgens mij.
Maakt wel dat ik het extra leuk vind wanneer je nu weer eens een gesprekje hebt of wat messages heen en weer na een race.
https://www.iracing.com/i...p-to-build-dallara-ir-01/
[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 04-12-2020 15:39 ]
Mooie modellen. Waar zijn die te koop?Niellie41 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:18:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Vandaag is mijn 3e iRacing modelauto binnengekomen! De Chevy Silverado van Chase Elliott, waarmee die op Charlotte heeft gewonnen.
Ik had in 2016 de linker #47 gekregen van iRacing, bij een bezoek aan hun oude kantoor. Toen de auto van Ty Majeski (#60) beschikbaar kwam, moest ik die hebben. Nu kon ik de truck van Elliott ook niet laten liggen. 😛
De Silverado kan op Lionel Racing kopen: https://www.lionelracing.com/search?keywords=iracing
De Camry en Mustang zijn niet meer te bestellen. Dan zou je op Ebay moeten kijken. Zeker de Camry is al oud.
Wow, ziet er goed uit.
Ben benieuwd of een niet-bestaande auto geaccepteerd wordt in de iRacing community.
Ik moet nog ff aan het idee wennen...MDenessen schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:51:
[...]
Wow, ziet er goed uit.
Ben benieuwd of een niet-bestaande auto geaccepteerd wordt in de iRacing community.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen