iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Al met al toch wel genoten dit seizoen. Eindelijk weer eens wat kunnen racen. Hopelijk volgend seizoen weer!
Ben niet zo'n fan van stratencircuitJoepW schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:53:
Nog geen video kunnen vinden elders:
https://fb.watch/24PKE7nCTv/
https://www.instagram.com...-Lo/?igshid=1337y59qz082i
[Afbeelding]
Ik had toch andere circuits op mijn verlanglijstje gezet?... Mugello, Red Bull Ring, Brno, Algarve...en waar is Hockenheim gebleven?
Komende 3-4 maandjes gaan we met hetzelfde clubje de Winter Endurance Cup van Dynamixx rijden. Dat bestaat uit 5-6 races van 6 tot 12 uur. Dat gaan we met de LMP2 doen. Komt dus prima uit als dat in de GoT league ook doorgaat
Grote tegenvaller was mijn VR set. Voor de korte races in de RallyX, Skippies enz gaat dat heel lekker, maar bij de endurance eindig ik met een ontstoken oog (2e keer nu al in korte tijd met lange VR gebruik). Na 2 uurtjes rijden kwam pijn aan de ogen door waarschijnlijk te weinig knipperen. Ook de hitte en het gewicht ging na lange tijd gebruiken tegenzitten. Met name in de nacht was het erg lastig om nog te focussen met VR na 1u racen.
Erg jammer vind ik, want de beleving met VR is zo ontzettend gaaf. Ik bewaar het headsetje nu denk ik voor af en toe eens korte race te doen maar de rest ga ik op het normale scherm doen voortaan.
De schadegevoeligheid wel wat minder.
Benieuwd naar volgend seizoen.
Organisatie bedankt voor het afgelopen seizoen!
Verder natuurlijk ontzettend veel geleerd. Sinds begin dit jaar (weer) aan het racen en dan met een nieuwe auto, voor het eerst rollende start, nieuwe circuits en dan met 40 man op een kluitje naar de eerste bocht. Was wel even wennen.
Eigenlijk wil ik alleen maar open auto’s rijden, maar ik denk dat ik dat maar even los ga laten en er gewoon volgend seizoen weer bij ben. Nogmaals iedereen bedankt!
- Veel geleerd
- Meer de limiet opgezocht
- (daardoor) meer snelheid gevonden
- (daardoor) meer gecrasht
- Veel clean racing
- ...en het aller belangrijkste, heel veel fun gehad
En dan nog in de allerlaatste race (in Schumi livery) mijn beste resultaat van 't seizoen halen. P10, maar het was ook niet zo druk
/f/image/NG1EcpbncCD8kXInmMOWqbmU.png?f=fotoalbum_large)
In de sprintrace maak ik een mega start (+9 plekken) om vervolgens 5 ronden later een totaal onverwachte black flag te krijgen voor cutting the course....met als gevolg dat ik totaal de weg kwijt raak (sorry @Danny Hdoorn)

[ Voor 19% gewijzigd door Maurice W op 30-11-2020 23:02 ]
Volgens mij is het niet de bedoeling om bij de start te gokken op groen en zoveel overspeed te hebbenMaurice W schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:48:
Dat was een pittig seizoen in de Indy Pro 2000 voor mij.Thanks
- Veel geleerd
- Veel clean racing
![]()
En dan nog in de allerlaatste race (in Schumi livery) mijn beste resultaat van 't seizoen halen. P10, maar het was ook niet zo druk
[Afbeelding]
In de sprintrace maak ik een mega start (+9 plekken) om vervolgens 5 ronden later een totaal onverwachte black flag te krijgen voor cutting the course....met als gevolg dat ik totaal de weg kwijt raak (sorry @Danny Hdoorn)
Hoe kwam je aan die zwarte vlag? Je hebt helemaal geen off-track gehad in de ronde ervoor?
Het "gokken" van deze start was helemaal niet zo gepland, maar het was meer toeval toen het op groen sprong nét voordat ik wilde afremmen.Swoesh schreef op maandag 30 november 2020 @ 23:19:
[...]
Volgens mij is het niet de bedoeling om bij de start te gokken op groen en zoveel overspeed te hebben
Hoe kwam je aan die zwarte vlag? Je hebt helemaal geen off-track gehad in de ronde ervoor?
Ik moet het morgen nog maar eens nakijken, maar die black flag kwam voormij totaal onverwachts
Ik heb op het begin van het seizoen best lopen worstelen met de Indy Pro maar de laatste weken ging het steeds beter. Dat had ook te maken dat dit eigenlijk de enige auto was waarmee ik reed. Ook waren de officiële races leuk om mee te doen waarbij er altijd wel verschillende GoT leden mee reden, maar wel jammer dat de animo voor de serie steeds verder af nam. Benieuwd naar volgend seizoen maar mogelijk pak ik stiekem af en toe toch nog een race in de Indy Pro mee;-)
Geen probleem @Luckeh , wel jammer ik had zo'n goede start, maar remde wel vroeg! @NickThissen gefeliciteerd met de overwinning dit seizoen! Op naar het nieuwe seizoen ben benieuwd. ik heb wel zin in iets anders!
Gisteravond voor mijn doen behoorlijk off-pace, ongeacht wat ik probeerde. Meer DF, minder DF, pace bleef nagenoeg gelijk. Ik zag de bui al hangen, en dat kwam deels uit. Grootste deel van beide races alleen gereden, maar wel uit de problemen gebleven, en daardoor toch nog aardig naar voren geklommen, en uiteindelijk mijn op 1-na beste resultaat qua punten behaald. Mede daardoor nog paar plaatsjes omhoog kunnen klimmen in de stand
Benieuwd wat de keuze voor komend seizoen gaat zijn, maar ik ben er hoe dan ook weer bij
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Het is in de eindstand zo te zien behoorlijk close geworden voor de 2e plek
330 : Lucas
327 : Ton
324 : Niels
Was een leuk seizoen, ook niet echt mijn wagentje maar uiteindelijk wel leuke races gehad en als het mis ging dan deed ik dat meestal zelf zonder dat anderen daar de dupe van waren (afgezien van 1 of 2 x denk ik).
Nu deze week nog proberen om P1 in het officiele kampioenschap te bemachtigen!
Kon in race 1 mooi aanpikken voor p9. Wel iets geflatteerd denk ik door de wat lagere opkomst.
Race 2 zat ik in lap 2 achter Maykel Melis en die had wat moeite in de laatste sector. Vanwege de koude bandjes en onderstuur in de laatste paar bochten liet ik daarom een heel klein gaatje vallen om hopelijk op het rechte stuk er naast te komen. Hierdoor kwam @Ernsthx in de verleiding om in de laatste bocht me in te halen. Ik liet ruimte maar blijkbaar net niet genoeg en daardoor raakten we elkaar. Ik vond het wel wat optimistisch op die plek maar that's racing. Mijn race was daarna over. Leuk 'gevechtje' nog met @Doubleoz aan het eind!
Voor het 'goede doel' had ik gisteren graag nog wat meer punten toegevoegd aan mijn totaal maar al met al wel een fijn seizoen gehad! De auto lag me niet helemaal, sommige weekenden had ik de focus ook niet. Maar het was iedere keer weer een heel fijne afleiding van de soms wat pittige realiteit.
Toen we vrijdag in het Prinses Maxima Centrum waren zag ik een nieuw hobbelpaardje staan in een van de speeltuinen. Ik stel me voor dat deze mede dankzij deze community tot stand is gekomen (en niet dankzij Bas Smit
Zodra de eindstand bekend is zal ik dan ook mijn donatie doen
Mijn speciale dank gaat nogmaals uit naar @JoepW en @Jimmy J. voor het ondersteunen van mijn initiatief. Ook nogmaals dank aan iedereen die heeft bijgedragen/gedoneerd!!
Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Op de gebruikelijke stomme en domme dingen na, die altijd wel gebeuren hele leuke races gehad in mijn 2de GoT seizoen. Seizoen 1 voor mij P43 behaald in het kampioenschap. Dit zeizoen P19 gehaald. Op naar de top 15/10 voor volgend seizoen.
Ook heel blij met de keuze van de auto dit seizoen. Ik ben van 1500 iRating naar op dit moment 2800 iRating gestegen, en kan lekker meeracen daar. Ik sta bovenaan in Divisie 4, en ik hoop dat vast te kunnen houden nog deze week. 1 Goede race zou voldoende moeten zijn.
Op naar volgend seizoen.
Organisatie bedankt voor alles,
@Luckeh Bedankt voor de setups die regelmatig in de training van jouw kant kwamen. Vaak anders dan de VRS, en andere manier van rijden, maar wel van geleerd ook.
Zelf heb ik de laatste paar weken gemist wegens omstandigheden. Vrijdag zou ik eindelijk weer aansluiten in de practice om vervolgens op maandag de race te kunnen rijden. Alleen vrijdagavond kwam er in eens een brandend rubber geur uit de trapkast. Wasmachine kapot
Terugkijkend op afgelopen seizoen, was het een leuke auto om mee te rijden. Alleen doordat ik regelmatig in de officiele serie met max 10 man in een sessie zat, verloor ik hier snel heel veel plezier in. Aangezien ik niet de snelste ben, kwam ik vaak in niemandsland terecht, wat niet echt motiverend werkte. Komend seizoen toch ook maar een serie uitzoeken waar er meer deelnemers zijn. Hopelijk wordt dat een GoT serie zodat we toch weer meer oefening hebben
Tot volgend seizoen.
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Ik heb veel plezier gehad met de Indy Pro 2000 dit seizoen.
Niet zo veel goede resultaten behaald in de GoT league maar het was wel een optimale voobereiding voor de officiele serie.
In de officiele serie gedurende het seizoen opgeklommen van achteraan in het middenveld naar vooraan in het middenveld. Met op het laatst meestal top 5 posities als ik niet crashde.
En in het middenveld was wel behoorlijk wat competitie.
De Indy Pro heeft een kleine community maar er wordt wel fair gereden. En de wekelijks iRacing forum post met alle standen, records etc was ook erg entertaining en motiverend.
En mijn iRating flink kunnen verbeteren van 2200 naar 2800.
Bedankt aan de organisatie.
Gefeliciteerd @NickThissen, verdiend kampioen! Iedere keer een kwartier voor het sluiten van de toko binnen komen, mopperen dat het niet gaat in practice om vervolgens pole te pakken.TonCoronel schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:21:
Gefeliciteerd @NickThissen !
Was een leuk seizoen, ook niet echt mijn wagentje maar uiteindelijk wel leuke races gehad en als het mis ging dan deed ik dat meestal zelf zonder dat anderen daar de dupe van waren (afgezien van 1 of 2 x denk ik).
@TonCoronel ook gefeliciteerd met het podium.
Volgend seizoen een hele andere wagen. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Luckeh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:38:
[...]
Gefeliciteerd @NickThissen, verdiend kampioen! Iedere keer een kwartier voor het sluiten van de toko binnen komen, mopperen dat het niet gaat in practice om vervolgens pole te pakken.
@TonCoronel ook gefeliciteerd met het podium.
Volgend seizoen een hele andere wagen. Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Volgend seizoen denk ik dat mijn pace toch iets lager gaat liggen, de 3 auto's waar we uit gekozen hebben zijn niet mijn sterkste
Van het weekend de TCR sprint serie ontdekt. Je kan heel leuk racen met dit autootje en het kan ook heel intens zijn.
De TCR zat in onze community poll, maar was de duidelijke verliezer. We hebben een paar seizoenen terug al een seizoen TCR gereden en dat leverde leuke races op, maar de participatie was erg laag.Niellie41 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:56:
TCR?
Van het weekend de TCR sprint serie ontdekt. Je kan heel leuk racen met dit autootje en het kan ook heel intens zijn.
Komende maandag gaan we als onderdeel van de Madness week 3 races rijden in de shortlist (GT3 Klasse, Porsche 911 Cup en de LMP2 wagen). Op dinsdag zullen we dan de auto selecteren voor het volgend seizoen.
De Porsche afgelopen week even geprobeerd. Dat is een pittige auto om te rijden zeg. Het is net alsof er dan iets kapot is in mijn stuur. Totaal geen feedback, net alsof er heeeeeel veel glijmiddel inzit, je blaast je stuur zo van links naar rechts.Luckeh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:08:
[...]
De TCR zat in onze community poll, maar was de duidelijke verliezer. We hebben een paar seizoenen terug al een seizoen TCR gereden en dat leverde leuke races op, maar de participatie was erg laag.
Komende maandag gaan we als onderdeel van de Madness week 3 races rijden in de shortlist (GT3 Klasse, Porsche 911 Cup en de LMP2 wagen). Op dinsdag zullen we dan de auto selecteren voor het volgend seizoen.
Nou kan dat een instelling zijn, maar allemachtig.
De LMP2 is ook hele leuke auto. En daarmee het voordeel dat er zeker een hoop races buiten GoT om zijn, die zijn altijd druk.
GT3 heb ik nog nooit mee gereden, dus die volgende week eens proberen dan.
https://www.iracingstats.com/patricks8 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:27:
.... . Komend seizoen toch ook maar een serie uitzoeken waar er meer deelnemers zijn. Hopelijk wordt dat een GoT serie zodat we toch weer meer oefening hebben...
Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)
Er zit geen abs of tc op de auto, dus alles hangt af van je eigen gas- en rem inputs en die moeten heel smooth zijn.
Wel echt een uitdaging, vooral het remmen. Maar ik hou ervan om in een auto te rijden waar je veel tijd moet investeren om je rijstijl aan te passen.
Afgelopen weken heb ik een aantal practice sessions gedaan op Brazilie en Suzuka. Mijn focus ligt nu nog op het rijden van constante ronde tijden zonder de auto te verliezen. Het vergt veel concentratie om ronde na ronde je inputs smooth te houden, maar je went er aan.
En er is niets mooier dan een groot deelnemersveld met Porsche 911 Cup cars, toch?.
Er wordt dus geen tweede poll gehouden?Luckeh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:08:
[...]
De TCR zat in onze community poll, maar was de duidelijke verliezer. We hebben een paar seizoenen terug al een seizoen TCR gereden en dat leverde leuke races op, maar de participatie was erg laag.
Zo nee, hoe wordt de keuze dan bepaald?
@podium gefeliciteerd!
@organisatie heel erg bedankt voor jullie inspanning
en de rest bedankt voor de competitie en gezelligheid.
Door de organisatie lijkt me. En dat lijkt mij ook de beste manier want veel mensen zijn nogal bevooroordeeld over sommige auto's zonder dat ze bepaalde auto's nog niets eens gereden hebben.frizti schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:11:
[...]
Er wordt dus geen tweede poll gehouden?
De uiteindelijke beslissing ligt bij de coördinatiegroep. (Joep, Nick, Martijn Z, Emiel, Jim, Patrick en ondergetekende).frizti schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:11:
[...]
Er wordt dus geen tweede poll gehouden?
De uitslag van de poll nemen we mee als input, evenals de ervaringen die vrijdag en maandag opgedaan zijn.
Zelf enorm veel foutjes, tikjes en 'pech' gehad dit seizoen, ondanks dat de snelheid er eigenlijk elke avond wel goed inzat. Slechts 3 van de 12 avonden waren clean voor mij. Gelukkig gingen de officiële races wel bijna altijd goed
Duidelijke uitleg.Luckeh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:23:
[...]
De uiteindelijke beslissing ligt bij de coördinatiegroep. (Joep, Nick, Martijn Z, Emiel, Jim, Patrick en ondergetekende).
De uitslag van de poll nemen we mee als input, evenals de ervaringen die vrijdag en maandag opgedaan zijn.
Ligt het aan mij of heb ik de uitslag van de poll gemist?
@friztiLuckeh schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:36:
[Afbeelding]
Beste GoTers, jullie hebben massaal gestemd! Uit de poll zijn drie duidelijke voorkeuren naar boven gekomen. De MX-5 en de TCR vallen af voor volgend seizoen. We gaan kiezen uit de GT3 klasse, de 911 GT3 Cup en de LPM2 als wagen voor volgend seizoen. Dit gaan we doen middels een test avond op maandag 7 December. Daarnaast hebben we ook een normaal week 13 programma.
Het volledige programma voor de GoT Madness week 13:
- Vrijdag 4 December: Oefen avond 2021S1 (alle drie de klasses)
- Zondag 6 December: Sunday Madness. Radical & MX-5
- Maandag 7 December: Monday Madness/Test Avond nieuw seizoen. GT3s & LMP2.
PROGRAMMA Zondag 6 December
Server 1: Toeren in Japan
Combi: Radical SR8 @ Okayama
19:30 - 20:15 (45m) Practice
20:15 - 20:20 (5m) Quali 2l (lone)
20:22 - 20:39 (15m) Race #1
Server 2: Draften zonder dak
Combi: Mazda MX-5 @ Charlotte Long 2018
20:40 - 20:55 (15m) Open Qualifying
20:55 - 20:57 (3m) Gridding & Formation Lap
20:58 - 21:13 (15m) Race #2
Server 3: MX-5 Close racing
Combi: Mazda MX-5 @ Charlotte Roval 2018
21:15 - 21:35 (20m): Open Qualifying - Inclusief 5 min. Warm-up
21:35 - 21:38 (3m) Gridding & Formation Lap
21:38 - 21:50 (12m) Race #1
21:50 - 22:02 (12m) Race #2 (Reversed Grid)
Servers 2 & 3 zullen effectief eerder starten.
PROGRAMMA Maandag 7 December
Server 1 Combi: Porsche 911 GT3 Cup @ Road Atlanta
19:30 - 20:00 (30m) Open Qualifying
20:02 - 20:17 (15m) Race / Standing Start
Server 2 Combi: GT3 Wagens (VRS & IMSA Combined selection) @ Road Atlanta
20:20 - 20:50 (30m) Open Qualifying
20:52 - 21:07 (15m) Race / Rolling Start
Server 3 Combi: LMP2 @ Road Atlanta
21:10 - 21:40: (30m) Open Qualifying
21:44 - 21:59 (15m) Race / Rolling Start
Gefeliciteerd @NickThissen @Luckeh en @TonCoronel, achteraf was het wel een zuur dat ik de pole net niet pakte zondag, dat was genoeg geweest om je voorbij te gaan.TonCoronel schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:21:
Gefeliciteerd @NickThissen !
Had je gisteren een overwinnings parade rondje of was je vergeten te tanken door de druk van @Linc?NickThissen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:51:
[...]
Bedankt allemaal
Vond het wel een leuk seizoen. Op het begin was ik even bang dat het saai zou worden vooraan omdat ik al wat ervaring in de auto had van vorig seizoen en dus meteen snel was terwijl de rest nog wat achter bleef. Gelukkig viel dat na een paar races al mee en konden er zeker 4-5 mensen toch elke race mee komen. De meeste races vielen ze dan vanzelf een voor een uit maar dat terzijde
![]()
Volgend seizoen denk ik dat mijn pace toch iets lager gaat liggen, de 3 auto's waar we uit gekozen hebben zijn niet mijn sterkste
Ik was idd vergeten te tanken, maar niet daar doorSwoesh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:52:
[...]
Had je gisteren een overwinnings parade rondje of was je vergeten te tanken door de druk van @Linc?

Top 3 gefeliciteerd , organisatie bedankt voor alle inzet .
Weer een beetje ervaring opgedaan , helaas te weinig progressie naar mijn zin .De Indy pro vond ik een erg leuke auto maar snel genoeg was ik er niet mee.Ben erg benieuwd naar volgend seizoen en de auto waarmee we gaan rijden .
Verder blijft het een gezellige boel met leerzame discussies over crashes en fouten . En trouwens iedereen ook bedankt voor de tips die in ieder geval wat mij betreft wel wat progressie hebben opgeleverd 👍😎
No worries! Ken gebeuren.Zag je te laat staan dus ook echt vol in je zijkantMaurice W schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:48:
Dat was een pittig seizoen in de Indy Pro 2000 voor mij.Thanks
- Veel geleerd
- Veel clean racing
![]()
[Afbeelding]

Allereerst gefeleciteerd @NickThissen
Die zit gewoon hele verhalen op te hangen op teamspeak mij achterna rijdend terwijl ik me uiterste best heel geconcentreerd en snel te zijn maar hij haalt me in alsof ik kruipolie heb getankt(was paar weken terug maar eigenlijk is dat wel standaard hehe)
Organisatie bedankt voor het mede mogelijk maken van de community en de leuke races!
Watkins glen en de indy pro en dan ik zijn nog geen vriendjes.Lastig welke setup te rijden aangezien me gevoel zegt die van Lucas maar Craig's en Vrs sneller zijn maar gevaarlijker imho.Race snel vergeten ondanks de ervaring en toch beetje snelheid kunnen oppakken.
Indy pro seizoen conclusie.Eerste echte seizoen gereden...hoop geleerd weer! Van de werking van de website en de kampioenschappen tot tips en trics van de GOT community tot aan kennis over auto's en dergelijke.Philip island nieuw circuit voor mij maar ook gelijk 1 van me favorieten.
Heerlijk auto'tje en heb genoten van het seizoen.Stukje sneller geworden en consistenter gaan rijden ondanks dat het nog steeds me achilleshiel is.Daar moet ik echt nog meer aan werken.
Gave gevechten gehad en vooral goeie leerschool voor de officiele series jammer dat de indy niet zo populair is.Zeker nog wel race mee rijden volgend seizoen! Eerste 24h gereden en echt verliefd geworden op die evenementen.Wat er ook gekozen wordt ik ben van de partij! uitdagingen hou ik wel van
Tot de volgende!
Ja, ik dacht echt, kan nooit dat jij zoveel brandstof bespaard hebt achter andere mensen dat je nog een ronde kan en gelijk toen ik uit de pits uit kwam zag ik dat je half gas rond reed om het te halen tot de pits :NickThissen schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:58:
[...]
Ik was idd vergeten te tanken, maar niet daar doorIk wilde graag een 38 rijden want zat er steeds dichtbij. En net het laatste rondje begon ik perfect en zat ik al meteen op een goeie tijd. Halverwege dus compleet vergeten dat ik dat rondje toch niet kon afmaken en volledig gefocust op het rondje goed afmaken en compleet de pit voorbij rijden.
Het ergste is nog dat ik het op het laatste moment net doorhad en daardoor ook nog lifte en alsnog niet de 38 reed!

Daarna dacht ik rustig mijn rondjes uit te rijden tot de finish en parkeer ik hem nog bijna in de muur ook
auto: top
organisatie: top
officiele serie: matig
eigen nivo: waardeloos
Op naar volgend seizoen.
De Formule 1, gevolgd door menig deelnemer hier, start dit weekend pas om 18:10. Dat betekent dat ze vlak voor onze Sunday Madness, dat start om 19:30 (zie hierboven), pas klaar zijn. Hierbij gaan we er even van uit dat niemand zich weer door een vangrail heenboort...Luckeh schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:36:
[Afbeelding]
Beste GoTers, jullie hebben massaal gestemd! Uit de poll zijn drie duidelijke voorkeuren naar boven gekomen. De MX-5 en de TCR vallen af voor volgend seizoen. We gaan kiezen uit de GT3 klasse, de 911 GT3 Cup en de LPM2 als wagen voor volgend seizoen. Dit gaan we doen middels een test avond op maandag 7 December. Daarnaast hebben we ook een normaal week 13 programma.
Het volledige programma voor de GoT Madness week 13:
- Vrijdag 4 December: Oefen avond 2021S1 (alle drie de klasses)
- Zondag 6 December: Sunday Madness. Radical & MX-5
- Maandag 7 December: Monday Madness/Test Avond nieuw seizoen. GT3s & LMP2.
PROGRAMMA Zondag 6 December
Server 1: Toeren in Japan
Combi: Radical SR8 @ Okayama
19:30 - 20:15 (45m) Practice
20:15 - 20:20 (5m) Quali 2l (lone)
20:22 - 20:39 (15m) Race #1
Server 2: Draften zonder dak
Combi: Mazda MX-5 @ Charlotte Long 2018
20:40 - 20:55 (15m) Open Qualifying
20:55 - 20:57 (3m) Gridding & Formation Lap
20:58 - 21:13 (15m) Race #2
Server 3: MX-5 Close racing
Combi: Mazda MX-5 @ Charlotte Roval 2018
21:15 - 21:35 (20m): Open Qualifying - Inclusief 5 min. Warm-up
21:35 - 21:38 (3m) Gridding & Formation Lap
21:38 - 21:50 (12m) Race #1
21:50 - 22:02 (12m) Race #2 (Reversed Grid)
PROGRAMMA Maandag 7 December
Server 1 Combi: Porsche 911 GT3 Cup @ Road Atlanta
19:30 - 20:00 (30m) Open Qualifying
20:02 - 20:17 (15m) Race / Standing Start
Server 2 Combi: GT3 Wagens (VRS & IMSA Combined selection) @ Road Atlanta
20:20 - 20:50 (30m) Open Qualifying
20:52 - 21:07 (15m) Race / Rolling Start
Server 3 Combi: LMP2 @ Road Atlanta
21:10 - 21:40: (30m) Open Qualifying
21:44 - 21:59 (15m) Race / Rolling Start
Voor de eerste sessie zit een extra 45m practice. Je hebt tot 20:15 om aan te sluiten voor deelname in de eerste combi. Later aansluiten kan ook, de servers 2 en 3 starten in de praktijk een 15 minuten voor de hierboven genoemde tijdstippen.
Eerst een P2 in de Quali, op op .002 afstand van de pole.
Dan de opwarmronde... de polesitter gaat onder de SC rijden, slingert zijn banden warm van links naar rechts over de hele track, laat een groot gat vallen naar de SC en gaat vroeg op gas zodat het precies uitkwam voor hem, en crasht zijn auto in de eerst bocht.
* ActualFantasy zat te gniffelen achter stuur.
Daarna de nummers 2 en 3 en 4 ondanks lange recht stuk achter mij kunnen hadden de eerst 3 rondjes. Was bloednerveus dus in rondje 4 dacht ik dat mijn auto stuk was, maar door de zenuwen drukte ik mijn rempedaal klein beetje in, dus reed op rechte stuk ineens 30km per uur zachter...
Dus iedereen weer in de buurt, en dag 2.5 seconde voorsprong.
Eerst dus Nikita Lastochkin mij voorbij, daarna @Ernsthx mij voorbij, de nummer 4 mij ook nog voorbij, dus ik lig ineens 4de. Kan wel aansluiten.
Na paar rondjes maakt kamikaze piloot Nikita een fout, en we kunnen hem niet meer ontwijken...
Vergeet te remmen hij, dan had hij zo rechtdoor geschoten, maar helaas. Geen excuus niks, hij logt gewoon af.
Anyways, rondje afgemaakt, gepits, 40 seconden required repairs, 40 optional. Na de required weer de baan op, en toch nog naar P5 gereden, met constant de snelste rondjes. Op 4 seconde van de nummer 4 geindigd nog.
Wel een mooie overwinning voor @Ernsthx Heel netjes gereden!
Heel veel Porsches afgeschreven in de practice, maar toch een race gejoined. Was weliswaar 3.5sec langzamer dan Joshua Rogers, maar dacht dat op de baan blijven belangrijker zou zijn.
In de topsplit kwam ik als #14 binnen en in kwalificatie mijn beste tijd ooit neergezet! Super blij, maar was maar de 14e tijd.
De race verliep erg netjes, alleen in bocht 3 stond een auto dwars. Na 12 rondjes en maar 1x als 8e afgevlagd!! Mooi wat SR en IR erbij, had ik niet verwacht maar mooi meegenomen!!!!
Links hangt een bordje van de maximale framerate met een 3080 Ti op 1080p.
Bevestigd zijn de big block modified & 358 modified. Geruchten zijn een Lambo (gt3)Xenophoben schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:06:
Is er al bekend welke auto volgend seizoen toegevoegd wordt?
Er is al het e.e.a. geconfirmed, je kan het hier vinden op het iRacing forum. Op dit moment zijn enkel de Big Block Modified & 358 Modified bevestigd door iRacing. Een Lambo GT3 wordt ook verwacht, maar dit is nog niet officieel bekend.Xenophoben schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:06:
Is er al bekend welke auto volgend seizoen toegevoegd wordt?
Over wat voor problemen heb je het dan? Ik ga niet ontkennen dat er geen problemen zijn, maar ik ben dan wel benieuwd waar je tegenaan loopt.ZFLaSH schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:24:
Ik snap dat nieuwe content geld in het laadje brengt, maar nu zijn er toch al een aantal series harstikke dood of hebben zeer weining participatie. Daarnaast zijn er een lading issues met de sim zelf die bij veel subscribers toch behoorlijke problemen opleveren (zoals bij mij). Beetje dubbel gevoel heb ik hierbij.
Sommige issues met de sim worden niet door je 3D artiesten opgelost. Dat moet je ook niet willen.
Dirt oval content heeft geen invloed op de Lotus 49 of 79 community (als voorbeeld). Er is nog veel potentieel bij dirt en dan vooral aan de oval kant. Het is buiten Europa veel populairdere dan wij denken.
Ik ben het met je eens dat er veel series zijn. Zeker aan de road kant is het een zooitje op het moment. Heel veel auto’s die op elkaar lijken (junior single seaters). Sommige series hebben ook hun eigen reden waarom het niet populair is. Zolang er een community voor is, kan je het lekker laten bestaan (bijv Lotus 49/79 of Supercars).
[ Voor 26% gewijzigd door Niellie41 op 02-12-2020 09:38 ]
Random crashes als je driver hoger hebt dan 442.75.Loopt ook een topic op het forum en er zijn er veel die dit issue hebben. Ben in contact met ze, maar lijkt alsof ze na een hele batterij logs en dumps er weinig mee aan het doen zijn.Niellie41 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:33:
[...]
Over wat voor problemen heb je het dan? Ik ga niet ontkennen dat er geen problemen zijn, maar ik ben dan wel benieuwd waar je tegenaan loopt.
Dirt oval content heeft geen invloed op de Lotus 49 of 79 community (als voorbeeld). Er is nog veel potentieel bij dirt en dan vooral aan de oval kant. Het is buiten Europa veel populairdere dan wij denken.
Sommige issues met de sim worden niet door je 3D artiesten opgelost. Dat moet je ook niet willen.Het is niet zo dat ze of aan een baan werken of aan het bandenmodel. Dat loopt parallel.
Daarnaast het issue met de Index / Ander OpenVR brillen, dat het beeld vertekend al ben ik daar zelf minder gevoelig voor. Workaround is er wel, maar toch.
Hopelijk kunnen ze je helpen.ZFLaSH schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:39:
[...]
Random crashes als je driver hoger hebt dan 442.75.Loopt ook een topic op het forum en er zijn er veel die dit issue hebben. Ben in contact met ze, maar lijkt alsof ze na een hele batterij logs en dumps er weinig mee aan het doen zijn.
Daarnaast het issue met de Index / Ander OpenVR brillen, dat het beeld vertekend al ben ik daar zelf minder gevoelig voor. Workaround is er wel, maar toch.
Ik heb gelukkig nog nooit een crash gehad. Speel niet in VR, wel op een 49 inch scherm op 240hz.
Ook daar lees ik veel over, dat mensen allerlei problemen ondervinden. Ik ben waarschijnlijk geen beeld purist of zo, maar ik zie geen problemen.
Alles wel gewoon standaard hier. Geen extra software, geen overcloking, geen rare hardware niks.
Ik zal ook niet ontkennen dat er geen problemen zijn (met name VR performance) maar er is niet iets fundamenteel mis met de software an sich anders had iedereen dat probleem.
En als je denkt dat er nu veel dode series zijn en weinig participatie .. dan ben je nog niet lang genoeg subscriber
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als ik de driver update naar een nieuwere versie, kan ik de klok erop gelijk zetten dat hij crashed. Ton had overigens exact hetzelfde issue en dit werd veroorzaakt op het moment dat er een update van iracing was. Zit er dan een structureel probleem in iracing? Zeker, omdat er met mij een legioen aan spelers exact hetzelfde ervaren. Het is dus niet zo dat ik de enige ben.Arfman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:48:
Ik draai op wat sommigen op het iRacing forum zien als worst case scenario. Ik heb MSI Afterburner geïnstalleerd staan, GeForce Experience staat aan, dikke overclock op CPU naar 5GHz, SysMain service draait gewoon en wat ik me kan herinneren heb ik maanden geleden een keer een crash gehad (maar ik was toen ook aan het experimenteren met CPU voltages). Driverversie 456.xx (sinds gisteren 457). 0 problemen.
Ik zal ook niet ontkennen dat er geen problemen zijn (met name VR performance) maar er is niet iets fundamenteel mis met de software an sich anders had iedereen dat probleem.
Aah, Arjan. Beetje dooddoener he?En als je denkt dat er nu veel dode series zijn en weinig participatie .. dan ben je nog niet lang genoeg subscriberEr waren tijden dat er alleen in de weekenden of 's avonds laat series official gingen en soms zelfs maar 1 of 2 races per week. Ik heb hele Radical kampioenschappen afgewerkt met 1 race op de zaterdagmiddag. Natuurlijk kan het (veel) beter maar het is echt nog veel erger geweest
Kijk, ik snap dondersgoed dat iracing nieuwe content wil, maar als ik hier zo hoor dat de participatie in bijv. de Indy Pro ook niet heel denderend is en het vnl. GoT-ters zijn, vind ik dat gewoon jammer. Zeker omdat het ook een nieuwe serie is. Ik weet overigens niet of iracing ook series decommisioned als deze nauwelijks gebruikt worden?
Misschien dat ze nu meer resourcing hebben dan een paar jaar geleden, maar echte verbeteringen in de sim zie ik in de laatste releasenotes maar weinig.
Blijkbaar zijn er ook genoeg mensen zonder problemen, want zo groot is het topic niet. Komt het vooral bij VR gebruikers voor?
[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 02-12-2020 11:24 ]
Dat eerste ben ik niet met je eens.ZFLaSH schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:04:
[...]
Als ik de driver update naar een nieuwere versie, kan ik de klok erop gelijk zetten dat hij crashed. Ton had overigens exact hetzelfde issue en dit werd veroorzaakt op het moment dat er een update van iracing was. Zit er dan een structureel probleem in iracing? Zeker, omdat er met mij een legioen aan spelers exact hetzelfde ervaren. Het is dus niet zo dat ik de enige ben.
[...]
Aah, Arjan. Beetje dooddoener he?Vroeger was het nog slechter..... Al vind ik het wel verfrissend dat een keer te horen i.p.v. "vroeger was alles beter"
Kijk, ik snap dondersgoed dat iracing nieuwe content wil, maar als ik hier zo hoor dat de participatie in bijv. de Indy Pro ook niet heel denderend is en het vnl. GoT-ters zijn, vind ik dat gewoon jammer. Zeker omdat het ook een nieuwe serie is. Ik weet overigens niet of iracing ook series decommisioned als deze nauwelijks gebruikt worden?
Misschien dat ze nu meer resourcing hebben dan een paar jaar geleden, maar echte verbeteringen in de sim zie ik in de laatste releasenotes maar weinig.
De mensen op het forum zijn per definitie de "vocal minority".
Al zouden er 100 man problemen hebben praat je nog steeds over minder dan 1 procent van het totaal aantal gebruikers van de dienst. Dus zo groot zal het probleem niet zijn.
Wat het niet minder irritant en rot maakt natuurlijk. Maar ik denk dat 99 procent van de mensen geen issues hebben met crashes en alles. Anders zou zon dienst als iRacing nooit kunnen werken.
Begreep van mijn support contact dat ze nu over de 200 dumps / errorreports binnen hadden voor dit probleem. Dat vind ik nogal wat. En dan heb je natuurlijk ook nog de mensen die terugrollen en niet melden.Niellie41 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:22:
Wel apart. Ik heb ook een NVICIDA kaart, met de laatste drivers, maar ik herken het probleem totaal niet. Blijkbaar zijn er ook genoeg mensen zonder problemen, want zo groot is het topic niet.
Edit:
Volgens mij niet. Er waren er ook die gewoon op schermen speelde (Ton ook). Het is wel overigens altijd de DEVICE _HUNG melding.Blijkbaar zijn er ook genoeg mensen zonder problemen, want zo groot is het topic niet. Komt het vooral bij VR gebruikers voor?
[ Voor 28% gewijzigd door ZFLaSH op 02-12-2020 11:36 ]
Ik draai geen enkele firmware/driver update als alles gewoon werkt zoals ik verwacht dat het zou moeten doen.
Computer, telefoons, routers, televisie etc.
Enige wat ik in de gaten hou is of er geen lek in de huidige zit of dat er iets ge-update wordt waar ik last van heb.
Probleem is dan alleen dat sommige games nieuwere drivers vereisen omdat ze anders niet werken of domweg niet op willen starten. Was destijds zo bij Battlefield 5 en ook CoD heeft er een handje van volgens mij. Bovendien mis je dan vaak weer interessante nieuwe zaken/optimalisaties.JPM85 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:56:
Het al oude “don’t fix when it ain’t broken”.
Ik draai geen enkele firmware/driver update als alles gewoon werkt zoals ik verwacht dat het zou moeten doen.
Computer, telefoons, routers, televisie etc.
Enige wat ik in de gaten hou is of er geen lek in de huidige zit of dat er iets ge-update wordt waar ik last van heb.
Crashes zijn altijd vervelend maar dat er de laatste tijd weinig verbeteringen aan de sim zijn ben ik niet met je eens. Afgelopen seizoen kregen we op veel auto's het nieuwe bandenmodel bijvoorbeeld (tire parameters tegenwoordig) waardoor ze eindelijk op het randje of erover nog te besturen waren, dat is toch wel een flinke stap voorwaarts.
Al heb je daar natuurlijk weinig aan als de sim steeds crasht, ik begrijp de frustratie goed daarin. Hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden.
Mijn naam is Dennis Hendrickx, 35 jaar, vader van 2 , webdeveloper en race fan. Sinds dit seizoen begonnen met iRacing en al veel ervaring op gedaan. Heb nog geen 'duur' materiaal. Voorlopig rijd ik rondjes met een T300 base/stuur en pedalen op het bureau. Je moet ergens beginnen
Ik ga ervoor om zo vaak mogelijk in de league mee te doen om ervaring op te doen, veel te leren van jullie en vooral plezier te hebben.
Lekker man! Nu ga je in divisie 3 nog goede zaken doen deze week.Mithriel schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:30:
Zo, de week is aangebroken waar ik toch een beetje bang voor was. 911 cup @ Bathurst......
Heel veel Porsches afgeschreven in de practice, maar toch een race gejoined. Was weliswaar 3.5sec langzamer dan Joshua Rogers, maar dacht dat op de baan blijven belangrijker zou zijn.
In de topsplit kwam ik als #14 binnen en in kwalificatie mijn beste tijd ooit neergezet! Super blij, maar was maar de 14e tijd.
De race verliep erg netjes, alleen in bocht 3 stond een auto dwars. Na 12 rondjes en maar 1x als 8e afgevlagd!! Mooi wat SR en IR erbij, had ik niet verwacht maar mooi meegenomen!!!!
Precies dat. In de nieuwe NVIDIA drivers is VRSS verbeterd en waarschijnlijk nog wat andere zaken voor andere games. Het bandenmodel vind ik een overigens een functionele aanpassing en niet zozeer een technische. Dat bedoelde ik eigenlijk met de aanpassingen in de sim.Arfman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:17:
[...]
Probleem is dan alleen dat sommige games nieuwere drivers vereisen omdat ze anders niet werken of domweg niet op willen starten. Was destijds zo bij Battlefield 5 en ook CoD heeft er een handje van volgens mij. Bovendien mis je dan vaak weer interessante nieuwe zaken/optimalisaties.
Crashes zijn altijd vervelend maar dat er de laatste tijd weinig verbeteringen aan de sim zijn ben ik niet met je eens. Afgelopen seizoen kregen we op veel auto's het nieuwe bandenmodel bijvoorbeeld (tire parameters tegenwoordig) waardoor ze eindelijk op het randje of erover nog te besturen waren, dat is toch wel een flinke stap voorwaarts.
Al heb je daar natuurlijk weinig aan als de sim steeds crasht, ik begrijp de frustratie goed daarin. Hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden.
Maar goed, ik blijf in contact met iracing zelf voor dit issue en heb aangeboden om guineapig te zijn voor evt. oplossingen (als die komen). We gaan het meemaken.
Als je je pedalen van je bureau haalt zul je zien dat je veel sneller gaat rijden!Maremen schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:25:
Hallo, ik ben nieuw hier en wil me graag even voorstellen.
Mijn naam is Dennis Hendrickx, 35 jaar, vader van 2 , webdeveloper en race fan. Sinds dit seizoen begonnen met iRacing en al veel ervaring op gedaan. Heb nog geen 'duur' materiaal. Voorlopig rijd ik rondjes met een T300 base/stuur en pedalen op het bureau. Je moet ergens beginnen
Ik ga ervoor om zo vaak mogelijk in de league mee te doen om ervaring op te doen, veel te leren van jullie en vooral plezier te hebben.
Nog maar net lid en nu al een waardevolle tip. Wat een community! Bedankt Sjoerd.SjoerdOe schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:54:
[...]
Als je je pedalen van je bureau haalt zul je zien dat je veel sneller gaat rijden!
Volgensmij doe ik hier niks fout en stuurt zij naar mij toe. Ik laat ruimte genoeg.
Weet niet met welke livery je rijdt maar volgens mij zoekt de blauwe auto de problemen hier op en wordt wordt afgestraft door een netcode.ActualFantasy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:42:
Grrr, zit nog niet mee deze week op Watkins.
Volgensmij doe ik hier niks fout en stuurt zij naar mij toe. Ik laat ruimte genoeg.
[YouTube: 2020 12 02 21 32 44]
Jullie rijden hier naar de punt van de boot toch? Volgende bocht gaat naar recht en de ideale lijn op dit punt dus naar links. Daar kan je prima een hoge lijn rijden. Niet slim van blauw om hem daar al naar de binnenkant te drukken.
Zij komt inderdaad naar links, maar jij neemt ook wel een risico door haar zo af te knijpen (waarmee ik niet zeg dat het jouw fout is). Zeker bij zulke figuren (dan praat ik over wilde coureurs, niet over vrouwenActualFantasy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:42:
Ik zat daar een paar plekken echter. Ze probeerde mij ook al vrij wild in te halen, dus heb haar maar laten gaan, op de gok dat ik haar later in de race in de berm zou tegenkomen. Die gok was correct, alleen jammer dat jij er ook slachtoffer van werd. Zelf spinde ik helaas 3 rondes voor het einde in de 1 na laatste bocht. Had net een inhaalactie voor de 5e plek gemaakt en was iets teveel aan het pushen om Fabio uit de draft te krijgen. Na een pitstop en 40 seconden repair als 12e gefinisht.
Van de Tweakers die in de split zaten heeft volgens mij alleen @TonCoronel zijn neus schoon gehouden. Nette overwinning Ton, gefeliciteerd! Alvast warmgedraaid voor de broadcast race vrijdag a.s.?
Je laat op zich genoeg ruimte, Is gewoon een ongelukkige situatie met wat netcode.ActualFantasy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:42:
Maar ik weet niet of het aan de sessie lag, maar ik had in dezelfde race nog wel wat extremer netocde contact met @JS1990 We hadden meer dan een meter afstand.
(sorry voor de slechte beeld kwaliteit, is vanuit vr opgenomen)
[ Voor 5% gewijzigd door MDenessen op 02-12-2020 22:21 ]
Ben als p8 gefinished en heb ook m’n neus schoon gehouden (letterlijk dan). Werd alleen rond getikt in de Outer Loop door iemand die ik net had ingehaald (snellere deelnemer die was gespind). Hij overschatte mijn ‘snelheid’ en heeft later op de chat nog sorry gezegd.Session30 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:12:
[...]
Van de Tweakers die in de split zaten heeft volgens mij alleen @TonCoronel zijn neus schoon gehouden. Nette overwinning Ton, gefeliciteerd! Alvast warmgedraaid voor de broadcast race vrijdag a.s.?
Voor mij was dit een kleine overwinning. Nog nooit in zo’n hoge sof gereden en zelf verder geen fouten gemaakt. Dus ben wel blij nu
Ton gefeliciteerd met overwinning .

Race ongeluk, alleen snap ik wel dat ze gewoon verwacht dat je mee naar links gaat gezien dat een beetje de standaard is.ActualFantasy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:42:
Ach, zie het maar zo...Je hebt wel ff een momentje of fame gehad voor 400+ kijkers op Twitch.
Dame rijdt trouwens in het echt races (volgens mij volgend seizoen BMW GT4), maar dat is niet de reden dat ik haar volg
Pittige tante 😀JPM85 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:53:
[...]
Race ongeluk, alleen snap ik wel dat ze gewoon verwacht dat je mee naar links gaat gezien dat een beetje de standaard is.
Ach, zie het maar zo...Je hebt wel ff een momentje of fame gehad voor 400+ kijkers op Twitch.
Dame rijdt trouwens in het echt races (volgens mij volgend seizoen BMW GT4), maar dat is niet de reden dat ik haar volg![]()
[YouTube: Martijn zijn moment of fame]
@ActualFantasy Bij haar op de TV1 cam zie je goed dat je zelf van de racelijn afwijkt. Er komt een bocht naar rechts, dus beide auto's horen links te gaan rijden, waar ook nogal wat ruimte over is. Het lijkt erop dat je je eigen auto wil inzetten als blokkade, ten opzichte van de racelijn snij je haar af. Tijdens inhalen hoor je een 'lane te kiezen' en daar in te blijven rijden. Zoals je de lijn nu reed, is officieel protestable. Daarnaast uiteraard ook wat netcode-ellende.JPM85 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:53:
[...]
Race ongeluk, alleen snap ik wel dat ze gewoon verwacht dat je mee naar links gaat gezien dat een beetje de standaard is.
Dame rijdt trouwens in het echt races (volgens mij volgend seizoen BMW GT4), maar dat is niet de reden dat ik haar volg![]()
Ooh cool!JPM85 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:53:
[...]
Maar wat een onzin kraamt ze uit zeg. Ik wist niet eens wie het was voor de crash en al helemaal niet dat ze een vrouw was. En ten tweede stuurt zij naar mij en ik zeker niet naar haar.
Ik ga denk ik een rectificatie eisen!
Protestable is natuurlijk onzin.Playa del C. schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:00:
[...]
@ActualFantasy Bij haar op de TV1 cam zie je goed dat je zelf van de racelijn afwijkt. Er komt een bocht naar rechts, dus beide auto's horen links te gaan rijden, waar ook nogal wat ruimte over is. Het lijkt erop dat je je eigen auto wil inzetten als blokkade, ten opzichte van de racelijn snij je haar af. Tijdens inhalen hoor je een 'lane te kiezen' en daar in te blijven rijden. Zoals je de lijn nu reed, is officieel protestable. Daarnaast uiteraard ook wat netcode-ellende.
De situatie is ook heel anders dan jij nu omschrijft. Ten eerste probeert zij in te halen, door gelijk mee te gaan met de auto die mij een bocht eerder probeerde in te halen. Ik heb al een lijn gekozen op het rechte stuk, zit daar aan de buitenkant, wat automatisch de binnenkant wordt voor de bocht erna.
Daarna laat ik prima ruimte en mag ik natuurlijk ten alle tijden daar middenop blijven rijden zolang ik maar ruimte rechts laat, wat ik deed.
Wat niet wegneemt dat ik naar links had gekunt, maar het ongeluk gebeurt al voordat de kerb rechts voorbij is. Bij een normale run door de bocht zit ik dan ook al niet helemaal links, dat doe ik, en de meeste, pas later op dat korte rechte stuk. Ik was ook serieus nog niet bezig met de volgende bocht, maar meer dat ik eerst deze bocht wilde overleven. En ook echt niet bewust met haar. Zo veel hoofd heb ik niet over om daar allemaal tegelijk aan te denken, dat geef ik graag toe.
Tuurlijk had het voorkomen kunnen worden, maar om nou te zeggen dat ik protestable of onsportief bezig ben of zo dat gaat mij echt te ver hoor.
En ik blijf van mening dat zij niet moet proberen door mij heen te rijden. Ik zit er nog ver genoeg voor en zij kan mij gewoon zien rijden daar en heeft gewoon uit de bocht nog teveel overstuur waardoor ze niet rechtuit rijdt maar naar links komt.
Pechgevallatje dus.
[ Voor 6% gewijzigd door ActualFantasy op 03-12-2020 07:30 ]
Bedankt! 2 x een spannende race gehad met die Nikita, normaal gesproken is die niet zo snel maar nu bleef hij maar in mijn draft continue. Net genoeg punten gepakt om nu weer nr 1 in het kampioenschap te staan. Ik wist niet dat er nog een broadcast race aankwam... denk dat ik bijna verplicht ben om daar aan mee te doen om te zorgen dat ik meer punten dan Thomas Torp pak, met 153 punten deze week pakt hij P1 weer terug...Session30 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:12:
[...]
Dus als je hem tegenkomt op de baan....
Hoop dat ik dan vrijdag tijd kan vrijmaken.
Euhm ik denk dat je ook hier niet de vinger kan wijzen naar haar. Wat ik nu vooral zie is dat je een riskante move probeert goed te spreken, terwijl dit voor beide niet ten goede kan komen. Wat zij hier probeert te doen is met de flow meegaan van het circuit en dus effectief naar links te gaan. Jij houdt je lijn aan, akkoord, maar nu zit je tevens te zeggen dat je niet helemaal aan haar dacht terwijl je effectief in duel bent?ActualFantasy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:20:
[...]
Ooh cool!
Maar wat een onzin kraamt ze uit zeg. Ik wist niet eens wie het was voor de crash en al helemaal niet dat ze een vrouw was. En ten tweede stuurt zij naar mij en ik zeker niet naar haar.
Ik ga denk ik een rectificatie eisen!
Dus ik wil ook niet zeggen dat jij volledig in fout bent, maar je kan jezelf ook niet helemaal goed praten denk ik. En om eerlijk te zijn, racing incident I guess.. Maar wanneer ik de replay zie, kan ik wel haar reactie begrijpen van: What the fuck?
Trouwens, als je naar jouw eigen video kijk, is het toch wel frappant dat haar auto + die van achter, allemaal links insturen, en jij blijft op jouw lijn.
Wel mooi dat je hier de bevestiging vraagt dat je niets fout doet. Vrijwel iedereen geeft aan dat de fout bij jou ligt en toch houd je voet bij stuk.ActualFantasy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:28:
[...]
Protestable is natuurlijk onzin.
De situatie is ook heel anders dan jij nu omschrijft. Ten eerste probeert zij in te halen, door gelijk mee te gaan met de auto die mij een bocht eerder probeerde in te halen. Ik heb al een lijn gekozen op het rechte stuk, zit daar aan de buitenkant, wat automatisch de binnenkant wordt voor de bocht erna.
Daarna laat ik prima ruimte en mag ik natuurlijk ten alle tijden daar middenop blijven rijden zolang ik maar ruimte rechts laat, wat ik deed.
Wat niet wegneemt dat ik naar links had gekunt, maar het ongeluk gebeurt al voordat de kerb rechts voorbij is. Bij een normale run door de bocht zit ik dan ook al niet helemaal links, dat doe ik, en de meeste, pas later op dat korte rechte stuk. Ik was ook serieus nog niet bezig met de volgende bocht, maar meer dat ik eerst deze bocht wilde overleven. En ook echt niet bewust met haar. Zo veel hoofd heb ik niet over om daar allemaal tegelijk aan te denken, dat geef ik graag toe.
Tuurlijk had het voorkomen kunnen worden, maar om nou te zeggen dat ik protestable of onsportief bezig ben of zo dat gaat mij echt te ver hoor.
En ik blijf van mening dat zij niet moet proberen door mij heen te rijden. Ik zit er nog ver genoeg voor en zij kan mij gewoon zien rijden daar en heeft gewoon uit de bocht nog teveel overstuur waardoor ze niet rechtuit rijdt maar naar links komt.
Pechgevallatje dus.
Gedrag hier en ook in de chat in-game vind ik erg onsportief.
Nikita is vaak wel snel (nu is jouw definitie van snel misschien wat anders dan die van mijTonCoronel schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:57:
[...]
Bedankt! 2 x een spannende race gehad met die Nikita, normaal gesproken is die niet zo snel maar nu bleef hij maar in mijn draft continue. Net genoeg punten gepakt om nu weer nr 1 in het kampioenschap te staan. Ik wist niet dat er nog een broadcast race aankwam... denk dat ik bijna verplicht ben om daar aan mee te doen om te zorgen dat ik meer punten dan Thomas Torp pak, met 153 punten deze week pakt hij P1 weer terug...
Dus als je hem tegenkomt op de baan....ownee dat mocht ik niet zeggen:).
Hoop dat ik dan vrijdag tijd kan vrijmaken.
Thomas ben ik volgens mij nog nooit in het wild tegengekomen. Mocht ik hem zien dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen me niet bemoeien met de kampioenschapsrace

Broadcast is vrijdag om 21.00 trouwens
En alle auto's voor ons wachten tot het eind van de kerbs met insturen naar links of zelfs nog later.jmignolet schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:14:
[...]
Euhm ik denk dat je ook hier niet de vinger kan wijzen naar haar. Wat ik nu vooral zie is dat je een riskante move probeert goed te spreken, terwijl dit voor beide niet ten goede kan komen. Wat zij hier probeert te doen is met de flow meegaan van het circuit en dus effectief naar links te gaan. Jij houdt je lijn aan, akkoord, maar nu zit je tevens te zeggen dat je niet helemaal aan haar dacht terwijl je effectief in duel bent?
Dus ik wil ook niet zeggen dat jij volledig in fout bent, maar je kan jezelf ook niet helemaal goed praten denk ik. En om eerlijk te zijn, racing incident I guess.. Maar wanneer ik de replay zie, kan ik wel haar reactie begrijpen van: What the fuck?
Trouwens, als je naar jouw eigen video kijk, is het toch wel frappant dat haar auto + die van achter, allemaal links insturen, en jij blijft op jouw lijn.
Ik neem alle tips mee hoor, ik zit tenslotte nog in mijn rookie jaar
Hier nog even de hele situatie van het begin af.
Voor een DD stuur of een setje Heusinkvelds wil ik er over nadenken....Session30 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:42:
[...]
Nikita is vaak wel snel (nu is jouw definitie van snel misschien wat anders dan die van mij) maar crasht ook heel erg vaak. Ik zag regelmatig dat jullie binnen 1 of 2 tienden van elkaar zaten dus dacht al bij mezelf 'als dat maar goed gaat'. Hij heeft trouwens deze klasse in het echt gereden en zou dit jaar de overstap maken naar Indy Lights, maar die klasse is compleet gecancelt.
Thomas ben ik volgens mij nog nooit in het wild tegengekomen. Mocht ik hem zien dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen me niet bemoeien met de kampioenschapsrace
Broadcast is vrijdag om 21.00 trouwens
Op het einde van de rechste kerb stuurt de auto voor jou naar links. Same voor Gabi. Jij niet.ActualFantasy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:47:
[...]
En alle auto's voor ons wachten tot het eind van de kerbs met insturen naar links of zelfs nog later.
Ik neem alle tips mee hoor, ik zit tenslotte nog in mijn rookie jaar
Hier nog even de hele situatie van het begin af.
[YouTube: 2020 12 03 08 39 11]
Ik weet het niet hoor.
Dit is dus echt onzin. Je kan alles protesten natuurlijk, maar dit was niet Martijn zijn fout. Want je mag best iemand blocken door gewoon recht door te rijden tot aan de volgende bocht, zolang je maar de lijn van de baan volgt. Als de ander dan tegen je aan rijdt is dat de ander zijn schuld.Playa del C. schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:00:
[...]
@ActualFantasy Bij haar op de TV1 cam zie je goed dat je zelf van de racelijn afwijkt. Er komt een bocht naar rechts, dus beide auto's horen links te gaan rijden, waar ook nogal wat ruimte over is. Het lijkt erop dat je je eigen auto wil inzetten als blokkade, ten opzichte van de racelijn snij je haar af. Tijdens inhalen hoor je een 'lane te kiezen' en daar in te blijven rijden. Zoals je de lijn nu reed, is officieel protestable. Daarnaast uiteraard ook wat netcode-ellende.
Dus nee je bent niet verplicht zo ver mogelijk naar links te gaan omdat de volgende bocht naar rechts is. Dat is juist een tactiek om te zorgen dat de ander een minder goede lijn heeft om de bocht te halen. En dan zelf op het laatst wel naar links gaan zodat je wel een goede lijn hebt.
Dat dit fout gaat komt ook voornamelijk door netcode. Volgens mij realiseert ze zich dit later ook zelf en kalmeert ze een beetje als ik naar haar video luister. Ook flauw dat ze gelijk begint te miepen dat ze denkt dat Martijn haar eraf rijdt omdat ze een meisje is.
Eens. Meid moet niet miepen, is haar eigen schuld.Linc schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:34:
[...]
Dit is dus echt onzin. Je kan alles protesten natuurlijk, maar dit was niet Martijn zijn fout. Want je mag best iemand blocken door gewoon recht door te rijden tot aan de volgende bocht, zolang je maar de lijn van de baan volgt. Als de ander dan tegen je aan rijdt is dat de ander zijn schuld.
Dus nee je bent niet verplicht zo ver mogelijk naar links te gaan omdat de volgende bocht naar rechts is. Dat is juist een tactiek om te zorgen dat de ander een minder goede lijn heeft om de bocht te halen. En dan zelf op het laatst wel naar links gaan zodat je wel een goede lijn hebt.
Dat dit fout gaat komt ook voornamelijk door netcode. Volgens mij realiseert ze zich dit later ook zelf en kalmeert ze een beetje als ik naar haar video luister. Ook flauw dat ze gelijk begint te miepen dat ze denkt dat Martijn haar eraf rijdt omdat ze een meisje is.
Als dit het begin van de race is dan is het wel wat onhandig om zo vroeg al zo hard te verdedigen maar later in de race vind ik dit prima acceptabel.
Staat dat ook op got-racing ergens?
Of waar kan ik dat vinden?
Waarschijnlijk kijk ik er gewoon overheen
Als je die tactiek kiest in de race, moet je achteraf ook niet gaan zeuren als je eraf gereden wordt.Linc schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:34:
[...]
Dit is dus echt onzin. Je kan alles protesten natuurlijk, maar dit was niet Martijn zijn fout. Want je mag best iemand blocken door gewoon recht door te rijden tot aan de volgende bocht, zolang je maar de lijn van de baan volgt. Als de ander dan tegen je aan rijdt is dat de ander zijn schuld.
In het geval van Martijn, denk ik niet dat hij bewust voor die tactiek kiest, maar dit gewoon een race ongeval icm netcode.
[ Voor 15% gewijzigd door JPM85 op 03-12-2020 09:59 ]
De auto voor mij stuurt pas naar links bij het einde van de gele streep. Gabi stuurt naar links waar het grijs ophoudt, dat is een kleine 30 meter eerder schat ik.jmignolet schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:33:
[...]
Op het einde van de rechste kerb stuurt de auto voor jou naar links. Same voor Gabi. Jij niet.
Ik weet het niet hoor.
Onzin. Je mag toch gewoon verdedigen? Als je een binnenbocht verdedigd mag je dus ook niet zeuren als iemand gewoon naar de apex stuurt en je eraf duwt?JPM85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:55:
[...]
Als je die tactiek kiest in de race, moet je achteraf ook niet gaan zeuren als je eraf gereden wordt.
Als hij niet bewust rechts bleef dan vind ik het juist wel de schuld van Martijn. Als hij naar links wilde dan moet hij ook naar links sturen en niet rechts blijven. Als hij rechts wil blijven om te blocken dan is dat prima maar dan moet het wel de bedoeling zijnJPM85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:55:
[...]
In het geval van Martijn, denk ik niet dat hij bewust voor die tactiek kiest, maar dit gewoon een race ongeval icm netcode.
Wat JPM (denk ik) probeert te zeggen, is dat er weinig ruimte voor fouten is en dat je daar zelf ook de dupe van kan worden.NickThissen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:02:
[...]
Onzin. Je mag toch gewoon verdedigen? Als je een binnenbocht verdedigd mag je dus ook niet zeuren als iemand gewoon naar de apex stuurt en je eraf duwt?
Als ik op een oval iemand 'klem' zet tussen mij en de muur en ik geef hem nét een autobreedte ruimte, dan is de kans groot dat ik zelf ook slachtoffer wordt. Je kan dan zeggen: "moet die ander maar niet de fout maken". Je kan ook zeggen: "Misschien moet ik mezelf niet in die positie zetten."
Het ligt natuurlijk allemaal aan wanneer je dat doet. Begin van de race? Niet handig. Eind van de race? Prima.
Natuurlijk wordt dit incident heel erg uitvergroot door de netcode.
[ Voor 42% gewijzigd door Niellie41 op 03-12-2020 10:12 ]
Dat zijn 2 compleet verschillende zaken, dus je kraamt hier onzin uit.NickThissen schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:02:
[...]
Onzin. Je mag toch gewoon verdedigen? Als je een binnenbocht verdedigd mag je dus ook niet zeuren als iemand gewoon naar de apex stuurt en je eraf duwt?
Je tactiek van iemand blokken naar de reguliere racelijn te bewegen is niet fout, maar je neemt doelbewust het risico dat de ander daar niet op anticipeert. Met online racen zelfs het risico dat de ander je niet eens ziet. Genoeg mensen immers met een laptopscherm. Bij contact moet je dus niet miepen als het eindigt in een crash, je neemt immers het risico.
Je voorbeeld als je op de racelijn verdedigt, en er dan afgereden wordt, omdat iemand daar op in stuurt, slaat dan ook helemaal nergens op.
Dus als ik niets verkeerd doe door een bepaalde tactiek te kiezen mag ik niet zeuren als ik er af wordt gereden?JPM85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:55:
[...]
Als je die tactiek kiest in de race, moet je achteraf ook niet gaan zeuren als je eraf gereden wordt.
Haar reactie is normaal, zoals hier in de races ook voldoende voorbij komt. Bij een crash reageert iedereen met emotie / adrenaline.

Prima dat ze in het moment boos reageert, maar zoals ik al zei, flauw dat ze de "ik ben een vrouw" kaart speelt en daarom wordt ik eraf gereden. En ik snap best dat ze initieel boos is want het lijkt inderdaad net alsof Martijn ineens naar rechts komt, maar in feite komt dat doordat zij iets naar links gaat en helaas door de netcode gaat het mis.
Persoonlijk had ik misschien ook iets meer ruimte gegeven als mijn spotter nog geen clear had gegeven, maar ik was zeker niet helemaal naar links gegaan om maar alle ruimte van de wereld te geven.
Hier een mooie video over verdedigen, vanaf 4:16 heeft hij het ook over de ander vast zetten aan de binnenkant:
Maar de reguliere racelijn is in dit geval met deze auto NIET insturen waar zij dat al doet. De ideale racelijn is rechterdoor tot einde van de kerbs en dan langzaam aan naar links sturen.JPM85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:08:
[...]
Dat zijn 2 compleet verschillende zaken, dus je kraamt hier onzin uit.
Je tactiek van iemand blokken naar de reguliere racelijn te bewegen is niet fout, maar je neemt doelbewust het risico dat de ander daar niet op anticipeert. Met online racen zelfs het risico dat de ander je niet eens ziet. Genoeg mensen immers met een laptopscherm. Bij contact moet je dus niet miepen als het eindigt in een crash, je neemt immers het risico.
Je voorbeeld als je op de racelijn verdedigt, en er dan afgereden wordt, omdat iemand daar op in stuurt, slaat dan ook helemaal nergens op.
Ik kan wel nog een video gaan maken, van Ton, Van Nikita en van de 2 andere voor mij, en die gaan allemaal veel verderop dan haar pas naar links. Rijden die dan niet de ideale racelijn? Zelfs de VRS instructievideo laat zien dat je pas als de kerbs ophoudt langzaam aan naar links gaat en pas helemaal links zit bij het 300 meter bord voor de volgende bocht.
Ik blok dus eigenlijk nog helemaal niks op het moment van de crash. Sterker nog, ik geef haar ruimte om de ideale racelijn te volgen. Niet veel, dat klopt, maar ze kan rechtdoor.
Je doet inderdaad niets verkeerd, maar neemt wel bewust een risico. Dat risico moet je dan ook accepteren als het fout gaat.Linc schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:09:
[...]
Dus als ik niets verkeerd doe door een bepaalde tactiek te kiezen mag ik niet zeuren als ik er af wordt gereden?![]()
Prima dat ze in het moment boos reageert, maar zoals ik al zei, flauw dat ze de "ik ben een vrouw" kaart speelt en daarom wordt ik eraf gereden. En ik snap best dat ze initieel boos is want het lijkt inderdaad net alsof Martijn ineens naar rechts komt, maar in feite komt dat doordat zij iets naar links gaat en helaas door de netcode gaat het mis.
Persoonlijk had ik misschien ook iets meer ruimte gegeven als mijn spotter nog geen clear had gegeven, maar ik was zeker niet helemaal naar links gegaan om maar alle ruimte van de wereld te geven.
Hier een mooie video over verdedigen, vanaf 4:16 heeft hij het ook over de ander vast zetten aan de binnenkant:
[YouTube: The Art of Defensive Driving - Success and failure in overtaking in Baku]
In het echt werkt de tactiek natuurlijk ook stukken beter, aangezien je daar alles ziet en ook te maken hebt met echte schade i.p.v. een reset knop.
Online moet je gewoon altijd rekening houden met het feit dat je tegenstander je hoogstwaarschijnlijk niet ziet en in bepaalde gevallen ook gewoon niet de skills heeft.
Dus kort; nee, je doet niets fout, daar zijn we het over eens. Maar je moet wel het risico afwegen tegen het verlies wat je kan oplopen.
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen