Volgens mij staat in de sporting code dat je 1 keer van lijn mag wisselen.Session30 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:50:
[...]
Ik ben dan wel geen professional maar zal je vraag toch beantwoordenDit klinkt als blokken. Gebeurt het eenmalig dan zie ik het door de vingers, kan een keer gebeuren. Komt het vaker voor dan report ik het wel, en tot nu toe altijd met succes. Zoals jij het schetst lijkt het bewust en niet eenmalig en had ik deze zeker gereport in de hoop dat ze er wat van opsteken en hun gedrag veranderen.
Twee voorbeelden. Een paar weken terug met de LMP2 op Interlagos. Na bocht 4 op weg naar het infield had mijn voorganger een slechte exit. Ik probeerde hem eerst links ernaast te prikken, dat gat smeet hij dicht. Dat had ik nog prima gevonden. In reactie op zijn beweging gooi ik hem er rechts naast en ook daar smeet hij hem dicht. Dat was voor mij reden om te reporten.
Een ander voorbeeld, afgelopen week op de Nürburgring, wederom met de LMP2. Iemand komt in de eerste ronde naast de baan terecht, heeft eerst al een unsafe rejoin en mist snelheid. In de volgende bocht drukt hij iemand van de baan die aan de buitenkant zit. Op dat moment kom ik samen met iemand naast mij bij hem achterop. Eerst gooit hij hem voor de ander. Op het moment dat ik meer snelheid heb wisselt hij van baan en gooit hem er bij mij voor. Uiteindelijk tik ik hem eraf omdat hij vlak voor me rijdt en vroeger dan ik verwacht remt bij de laatste chicane. Deze ook gereport, mede omdat hij de race van meerdere mensen in gevaar bracht en het echt duidelijk was dat hij zijn positie probeerde te behouden dmv blokken. Heb in de replay ook het moment meegenomen dat ik hem aantik en aangegeven dat ik het graag hoor als ik daarin zelf fout zat, maar kreeg het standaard antwoord terug dat ze de ander zouden contacten.
Helaas afgelopen vrijdag ook gehad dat iemand bleef veranderen van lijn. Vlak voor het rempunt er nog voor zetten en dat soort fratsen.
Eindigde ook in tranen...