iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 359 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Was een toffe avond. Eindelijk weer eens een goeie kwalificatie, 6de.
Eerste race ook 6de geworden. :P

In de tweede race veel plaatsen verloren in de eerste ronde door een klein foutje.
Daarna een paar spannende gevechten gehad, o.a. met @ActualFantasy een paar bochten naast elkaar gereden.

Maar toen gespind omdat ik ruimte wilde geven aan een andere rijder. En later nog eenzijdig gecrasht in de tweede bocht . 8)7

Ik moet echt gaan werken om sneller in mijn ritme te komen.

Maar ik doe rustig aan, wil dit spelletje niet morgen al uitgespeeld hebben. Laat de endboss Max Benecke _/-\o_ nog maar effe wachten 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb het gisteravond erg naar mijn zin gehad met een minder goede afloop dan verwacht.

Ik kwalificeerde op plek 14. Dat had beter gekund, maar een off track in lap 1 en een drift in moss corner hielpen niet.
Heat 1 was in het begin even leuk, maar werd al vrij snel saai op plek 5.
Heat 2 was echt van begin tot eind leuk en spannend. Beetje jammer dat ik in de een a laatste ronde in moss corner net te hard erin ging en 3 plekken verloor terwijl ik op een gegarandeerde winst af reed. :( Maar het was echt een hele gave race.

2;22 Start Heat 1
26:10 Start Heat 2

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:36

Niellie41

[object Object]

Misschien is het een idee om niet het hele veld om te draaien, maar de top 10 of 12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:07

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Niellie41 schreef op maandag 23 november 2020 @ 06:32:
Misschien is het een idee om niet het hele veld om te draaien, maar de top 10 of 12.
Dat is nu al, alleen de top 10 is reversed grid.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q640FdYW7xBu2Rz1PYcatQpm7nQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3yscAY4PQwx5GdCGUZPSj3TW.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels al 75 stemmen binnen voor volgend seizoen, top!

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Onverwacht toch ook wel een vermakelijke avond gehad. Practice voor de race ging vrij dramatisch gezien ik veel te ongeduldig was met pushen zonder dat m'n banden op temperatuur waren. Verder dan een 13.4 geraakte ik niet. Even getwijfeld om deel te nemen aan de race gezien m'n pace vrij dramatisch was. Met 10min voor aanvang race nog een BSOD gehad en leek erop dat m'n pc al de beslissing had gemaakt om te skippen. Dan toch maar in vliegende vaart herstart en deelgenomen..

Quali: zoals verwacht vrij dramatisch en bijna achteraan de grid.

H1: Vrij snel enorm veel plaatsen goed gemaakt door fouten van anderen en vertrouwen beetje teruggewonnen. Dan @Luckeh nog enkel ronden hijgend in m'n nek gehad die het knap lastig had om hem er naast te zetten. (wat een verschrikkelijk circuit om in te halen) Dan uiteindelijke te vroeg op het gas in Moss corner waardoor ik rond stond en enkele plaatsen verloor. Uitgereden en nog p16 gehaald. (ofzo)

H2: Incidentrijke race waarbij ik tijdens de start zowaar een koprollende tweaker over mij kreeg :D en Crew chief leek wel overuren te draaien gans de race. Een contact gehad met DannyH (tweakersnaam vergeten) in voorlaatste bocht tijdens een gevecht maar was pure netcode.. Nadien m'n pace terug richting 12.6 gekregen en stilaan uitzicht op plaats in top 10... Om dan uiteindelijk toch weer Moss corner te overshooten en P11 over de streep te komen.

Blij dat ik toch nog deelgenomen heb en 1ste race waar ik m'n nerves eindelijk wat onder controle kreeg.

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Elbaceever schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:06:
Dan @NickThissen nog enkel ronden hijgend in m'n nek gehad die het knap lastig had om hem er naast te zetten. (wat een verschrikkelijk circuit om in te halen)
He? Verkeerde? Kan ik me niet herinneren :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

NickThissen schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:39:
[...]

Ik denk dat Thomas mij bedoeld. Ik zat in R1 een ronde of 5-6 vast achter Thomas. Doordat ik met (teveel) vleugel reed in R1 was het erg moeilijk inhalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Luckeh op 23-11-2020 10:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
NickThissen schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:39:
[...]

lol, nee was @Luckeh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Luckeh schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:58:
[...]

Ik denk dat Thomas mij bedoeld. Ik zat in R1 een ronde of 5-6 vast achter Thomas. Doordat ik met (teveel) vleugel reed in R1 was het erg moeilijk inhalen.
Ik ben gisteren vergeten jouw setup op te slaan van dat kwali rondje. Is er een mogelijkheid dat je misschien hem nog ergens kan delen?

Of even de vleugelstanden heir doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
Luckeh schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:58:
[...]

vond het al opmerkelijk dat je in je demo lap praktisch vol gas door T1/T2 ging. Hopelijk heb ik je niet té veel geërgerd tijdens de race :+
Vraag mij tevens ook af of er hier nog veel tweakers zelf sleutelen aan hun setup? (of is dit voornamelijk voorbehouden aan de top rijders?) ik gebruik meestel de VRS setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Elbaceever schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:07:
[...]

vond het al opmerkelijk dat je in je demo lap praktisch vol gas door T1/T2 ging. Hopelijk heb ik je niet té veel geërgerd tijdens de race :+
Vraag mij tevens ook af of er hier nog veel tweakers zelf sleutelen aan hun setup? (of is dit voornamelijk voorbehouden aan de top rijders?) ik gebruik meestel de VRS setup.
Ik heb net nog een tijdje zitten proberen, maar kom met geen mogelijkheid volgas door T1.

Geen idee waar het aan ligt, maakt ook niet uit hoe of waar ik instuur, ik moet liften, zelfs met wat eigen probeersels met de voor en achtervleugel.

Zelf sleutelen helaas niet echt de tijd voor, en ik vraag me af hoeveel zin het heeft als ik met de VRS setup niet de tijd kan evenaren. Ik bedoel, dan rijd ik nog niet op max blijkbaar, dus de vraag is dan of het goed te vergelijken is.

[ Voor 14% gewijzigd door ActualFantasy op 23-11-2020 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Elbaceever schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:07:
[...]

Nee joh, ik nam een risico met de setup. Ik denk dat ik in vrije lucht de snelste was gisteren, maar op het rechte stuk was ik wel een sitting duck. Maar ga aub niet aan de kant ofzo, racen hoort erbij!

Ik maak me eigen setups dit seizoen, met wisselend succes :D De Indy Pro is goed te overzien qua setup mogelijkheden.

@ActualFantasy Ik zit nu op "kantoor" maar zal vanavond de setup nogmaals delen. Het is overigens niet alleen de vleugel die voor drag en grip zorgt, ook de rijhoogte is daarvan op invloed.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Luckeh schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:15:
[...]

Nee joh, ik nam een risico met de setup. Ik denk dat ik in vrije lucht de snelste was gisteren, maar op het rechte stuk was ik wel een sitting duck. Maar ga aub niet aan de kant ofzo, racen hoort erbij!

Ik maak me eigen setups dit seizoen, met wisselend succes :D De Indy Pro is goed te overzien qua setup mogelijkheden.

@ActualFantasy Ik zit nu op "kantoor" maar zal vanavond de setup nogmaals delen. Het is overigens niet alleen de vleugel die voor drag en grip zorgt, ook de rijhoogte is daarvan op invloed.
Dankje alvast.

En ja er zijn idd niet heel veel opties, maar ik ben nog niet ervaren genoeg om het verschil op te merken van al die instellingen, en heb daar ook niet altijd alle tijd voor.

Dus dankje voor je setups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Doubleoz schreef op maandag 23 november 2020 @ 06:42:
[...]
Dat is nu al, alleen de top 10 is reversed grid.
Check! Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb meegedaan. Vroeger werd het hele veld om gekeerd. Daarom was ik verbaasd om te lezen dat het zo vaak fout gaat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Niellie41 schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:24:
[...]

Check! Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb meegedaan. Vroeger werd het hele veld om gekeerd. Daarom was ik verbaasd om te lezen dat het zo vaak fout gaat. :)
Klopt, is sinds afgelopen seizoen omgegooid met wisselend succes zoals je hierboven al leest:) Overigens gaat het al wel beter t.o.v. dat de hele grid was omgekeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Doubleoz op 23-11-2020 11:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik heb eerlijk gezegd maar zelden dat ik in een crash kom met de reversed grid. Dus van mij mag het blijven, liever zelfs wel. Blijkbaar heeft Nick de laatste tijd veel pech.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Gisteravond mijn beste resultaat tot nu toe in de Got league tenminste in de 2e race dan , 12e plek.Helaas nog niet door mijn snelheid maar door constante rondjes te rijden en fouten van de rest.Ook nog nooit zo dicht op de toptijden gezeten met mijn snelste rondje , maarja dat was er maar 1 .Bied hoop voor de toekomst.Baantje vindt ik erg leuk ook met de Radical leuke races gehad daar.Mos corner laat ik het meeste liggen kom daar nog niet echt vlot doorheen.Race 1 was er 1 om snel te vergeten ,het bekende teveel naar je voorganger kijken die te wijd ging en ik ging erachter aan door het gras net kunnen houden maar volgende bocht weer auto kwijt met veel schade.Dus maar gestopt.Nu maar blijven proberen om nog een tiende of wat eraf te krijgen met constante rondjes en eindelijk beetje strijd in het middenveld , kan nu net niet aanhaken .
Daarnet mijn eerste race in de Radical gewonnen *O* , was 2e split maar niet minder leuk , wel lage sof dus niet heel veel rating gestegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Linc schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:28:
Ik heb eerlijk gezegd maar zelden dat ik in een crash kom met de reversed grid. Dus van mij mag het blijven, liever zelfs wel. Blijkbaar heeft Nick de laatste tijd veel pech.
Misschien wel. Maar het gaat niet alleen om mij, er zijn genoeg mensen elke week betrokken, meestal zonder dat er iets aan te doen is.

Moet ik wel zeggen dat het op maandag meestal beter gaat, misschien toch de extra avond oefening die helpt dan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
@Luckeh filmpje even gekeken , wat ben je toch een beest met die auto . _O- ik ga het niet eens proberen om de banden zo op te warmen.
Ik snap zowieso niet hoe de top ? 5-6 een race kunnen uitrijden terwijl jullie zo op het randje rijden zonder hem (meestal dan !) helemaal kwijt te raken .En dan rondje na rondje snelle rondetijden neerzetten met vaak iemand vlak achter , voor of naast je ? zonder zenuwachtig te worden. :?
Hogere school sim-racen wat er hier tentoongesteld wordt. _/-\o_
En dan @TonCoronel klagen dat ie niet rondkomt en toch de 5e tijd zetten _O-

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:50
NickThissen schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:05:
[...]

Misschien wel. Maar het gaat niet alleen om mij, er zijn genoeg mensen elke week betrokken, meestal zonder dat er iets aan te doen is.

Moet ik wel zeggen dat het op maandag meestal beter gaat, misschien toch de extra avond oefening die helpt dan.
Zal het ook niet deels aan de auto liggen die we dit seizoen rijden?
Enerzijds omdat deze nogal tricky is op koude bandjes en je daardoor in de openingsrondes sneller een foutje maakt. Zelf ben ik hem al twee keer kwijtgeraakt aan het begin van de feature race, omdat het verschil zo groot is met de warme banden aan het einde van de sprint race. Helaas betekende dit ook het einde van jouw race op Mid-Ohio, omdat ik midden op de baan terecht kwam en net niet op tijd kon towen.
Anderzijds zijn dit natuurlijk behoorlijk fragiele auto's. Als je een ander raakt dan is het direct band eraf + tow en een ronde achterstand. Bij de GTE's vorig seizoen kon je vaak nog door voor een quick repair en alsnog een leuke race rijden. Dan is het gevoel toch anders.
Zelf voegt de reversed grid voor mij zeker wat toe, omdat ik vaak rond de 10e plek hang. Voor mij geeft het extra motivatie in de sprint race, omdat een top 10 klassering wordt beloond met een goede startplaats in de feature race.

--

Zelf helaas gisteren in de practice af moeten haken met een pijnlijke knie. Volgende week op Watkins ben ik er weer bij om het seizoen goed af te sluiten d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:31

Apex Missers Organiseert: Tombola Nights

Aanstaande vrijdag (23-11) hebben we vanuit de Apex Missers weer een fun avond in de planning staan.
Indien je graag mee wilt doen, join gezellig onze (kleine) Discord community en vul jouw keus qua auto & track in! -> https://discord.gg/A7eRyMsc

Wat het gaat worden weet niemand tot 30 minuten voor aanvang van de race (dat is wanneer de server open gaat), setups zijn fixed, races zijn kort dus we rijden op kleine baantjes.
De avond begint om 20:30 en gaat door tot laat, maar we racen tot ongeveer een uur of 22:00 – 22:15 (start 1e race is om 21:00).
In de vorige editie hadden we een kleine verassingelement van een reversed grid na Qualy, niemand weet wat er nu weer in zit, maar dat heeft te maken met onze onkunde van het opzetten van een server :)

Het racen gaat om een avond plezier hebben, lol trappen etc, dus chat staat gewoon open & is verplicht tijdens het racen.
Wel belangrijk dat we elkaar met respect behandelen, dus iemand rammen, divebombs etc zijn niet gewenst! We treden hard maar fair op, het gaat niet om winnen, maar wel om gezellig racen!

Wees dus welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Voor degene die alvast willen verlengen i.v.m. de BF deals:

https://www.iracing.com/BlackFridaySale/

Geen idee of er later nog andere acties komen, gezien de promotional code, maar doe er je voordeel mee. :)

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:37
Kampover schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:30:
Voor degene die alvast willen verlengen i.v.m. de BF deals:

https://www.iracing.com/BlackFridaySale/

Geen idee of er later nog andere acties komen, gezien de promotional code, maar doe er je voordeel mee. :)
Meestal blijft het hierbij. Althans voorgaande jaren.

Pure Driving School heeft ook een Black Friday deal: https://puredrivingschool.com/black-friday/

6.66 EUR /mnd bij een jaar abonnement >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Sorry heren :( :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Die laatste 2 ook, gewoon doorgassen, hahaha

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Haha wauw, dit is wel een toppertje. Wie is die held die laatste rijdt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbyuDaxCmHKsLKS3YsgSx709iWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCOzayzqNbsHRkYBMDxCnl7x.jpg?f=fotoalbum_large

Geeft nog even een dotje gas wanneer alle hoop op een normale doorgang is verloren. THIS IS SPARTAAAA!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:53

BM

Moderator Spielerij

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Beltoni schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:36:

[Afbeelding]

Geeft nog even een dotje gas wanneer alle hoop op een normale doorgang is verloren. THIS IS SPARTAAAA!!!
Dankzij deze held kon ik er dus net niet veilig langsrijden... Wat een pannenkoek...

Edit: doordat het Robin was heb ik het hem vergeven O+ ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Doubleoz op 24-11-2020 10:33 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Doubleoz schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:30:
[...]

Dankzij deze held kon ik er dus net niet veilig langsrijden... Wat een pannenkoek...
Yes had het zelfde, was die witte auto die er rustig op af reed. Maar werd ineens getorpedeerd achterin 8)7.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

En een iets lager beeld.

Mijn fast repair werkte overigens niet. Nadat de tow klok klaar was, gingen 20 auto's naast mij de pit uit maar ik kon niet vertrekken. Nadat ik na 50s eindelijk weg mocht; was mijn auto nog steeds in mootjes en kon ik gelijk weer towen. Hierna was de auto wel goed.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:40
0:09 Je hield de rem ook niet in want je draaide hier opnieuw dwars de baan op. Zonder dat was de ellende mogelijk minder groot geweest. Nog steeds gigantisch, maar iets minder groot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 21:21
SlaadjeBla schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:45:
[...]

0:09 Je hield de rem ook niet in want je draaide hier opnieuw dwars de baan op. Zonder dat was de ellende mogelijk minder groot geweest. Nog steeds gigantisch, maar iets minder groot :+
Remstrepen staan aardig op het asfalt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

SlaadjeBla schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:45:
[...]

Dat lijkt zo in het shot denk ik, ik heb de rem wel in en de banden die nog werken en contact met het asfalt hebben blokkeren.
Ik denk dat als ik naar links de muur in gestuurd had was ik de baan misschien niet meer opgestuitert.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
Beltoni schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:36:

[Afbeelding]

Die held die laatste reed was ik vrees ik , wat er nou precies gebeurde weet ik niet .Liet iedereen voorbij en ging na de bocht op het gas .Toen er gewaarschuwd werd trapte ik in plaats van op de rem volgens mij tussen mijn rem en koppelingspedaal in, ging helemaal niet goed in ieder geval.Sorry bij deze :$

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:40
Je hebt gelijk. Niet alle wielen zullen er nog aanzitten of raken nog de grond. Dat zal de draai verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:07
Xentor schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:38:
[...]

Yes had het zelfde, was die witte auto die er rustig op af reed. Maar werd ineens getorpedeerd achterin 8)7.
Zondag werd ik ook links en rechts voorbijgereden toen ik liftte voor geel in de eerste ronde (denk ik). Koste me zo maar 3-5 plekken. Niet heel blij mee, wel de crash weten te ontwijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Imac2011 schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:54:
[...]
Toen er gewaarschuwd werd trapte ik in plaats van op de rem volgens mij tussen mijn rem en koppelingspedaal in, ging helemaal niet goed in ieder geval.Sorry bij deze :$

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Volgens mij is het kampioenschap nu ook beslist, @NickThissen van harte gefeliciteerd, verdiend gewonnen wat mij betreft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Race 1, maandagavond. Kwali P8, mijn hoogste kwali ooit.

Startcrash ontweken, tot en met lap 7 comfortabel op P4 gereden, niet te ver achter de nummers 123. Helaas fout in Moss corner, in rondje 7, dus toen moeten towen. Als 9de geeindigd.

Reverse grid, P2 gestart, en na een fair en leuk gevecht met @Doubleoz in de eerste paar bochten, de leiding genomen. Helaas aan het eind na rechte stuk weer kwijt. Maar lekker gevoel over de verdere race. Tot rondje twee einde rechte stuk. Inhaalactie van de persoon achter mij, die ik ook te laat zie/niet meer verwacht had, waardoor ik klein beetje instuur al, waar zijn voorwiel naast mijn achterwiel zat.

Helaas eraf. Nog wat rondjes gereden na de tow, maar klein foutje en toen maar opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHans
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-08-2024
Mijn feature race eindigde gisterenavond al in lap 2 in tranen. Mike en ik raakten elkaar in bocht 2 waardoor uiteindelijk toch 3 man meteen klaar waren. Niet zo spectaculair als bij Lucas, maar toch.

Omdat Mike mij meteen als de veroorzaker van de crash aanwees en ik daarover enigszins twijfel graag jullie mening. Voor de goede orde: Ik heb Mike meteen mijn excuses aangeboden voor dit incident voor het geval het inderdaad mijn fout is.

Over het incident: Mike gaat iets te hard bocht 1 in waardoor hij aan het eind van die bocht moet liften. Ik kom daardoor onverwacht met een groot snelheidsverschil langszij bij het ingaan van bocht 2. Ik zit op de race lijn, Mike niet. Pal achter mij zit Dirk die sneller is en aandringt.

Voor mijn gevoel kan ik bocht 2 met de snelheid die ik heb niet veel ruimer nemen, omdat ik anders onderaan de bocht op het gras eindig (lap 2 = nog steeds ietwat koude banden). Dit is typisch een bocht die op volle snelheid met behoorlijk veel commitment moet worden genomen.

De vraag is nu moet ik als inhalende partij zelf liften/remmen om verder weg te kunnen blijven van de apex en meer ruimte te laten voor Mike (met het risico dat Dirk meteen kan inhalen) of had Mike de bocht moeten opgeven en zelf moeten liften/remmen omdat de situatie het gevolg is van zijn “foutje” in bocht 1; hij niet op de racelijn rijdt en ik hem al grotendeels gepasseerd ben? Of is dit een race-incident?

Ik heb de situatie gefilmd met mijn telefoon (heb geen screen capture software). Vandaar de mindere kwaliteit en gebrek aan geluid.

https://youtu.be/yri9zo8wjDU

Afbeeldingslocatie: https://youtu.be/yri9zo8wjDU

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
MrHans schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:50:
Mijn feature race eindigde gisterenavond al in lap 2 in tranen. Mike en ik raakten elkaar in bocht 2 waardoor uiteindelijk toch 3 man meteen klaar waren. Niet zo spectaculair als bij Lucas, maar toch.

Omdat Mike mij meteen als de veroorzaker van de crash aanwees en ik daarover enigszins twijfel graag jullie mening. Voor de goede orde: Ik heb Mike meteen mijn excuses aangeboden voor dit incident voor het geval het inderdaad mijn fout is.

Over het incident: Mike gaat iets te hard bocht 1 in waardoor hij aan het eind van die bocht moet liften. Ik kom daardoor onverwacht met een groot snelheidsverschil langszij bij het ingaan van bocht 2. Ik zit op de race lijn, Mike niet. Pal achter mij zit Dirk die sneller is en aandringt.

Voor mijn gevoel kan ik bocht 2 met de snelheid die ik heb niet veel ruimer nemen, omdat ik anders onderaan de bocht op het gras eindig (lap 2 = nog steeds ietwat koude banden). Dit is typisch een bocht die op volle snelheid met behoorlijk veel commitment moet worden genomen.

De vraag is nu moet ik als inhalende partij zelf liften/remmen om verder weg te kunnen blijven van de apex en meer ruimte te laten voor Mike (met het risico dat Dirk meteen kan inhalen) of had Mike de bocht moeten opgeven en zelf moeten liften/remmen omdat de situatie het gevolg is van zijn “foutje” in bocht 1; hij niet op de racelijn rijdt en ik hem al grotendeels gepasseerd ben? Of is dit een race-incident?

Ik heb de situatie gefilmd met mijn telefoon (heb geen screen capture software). Vandaar de mindere kwaliteit en gebrek aan geluid.

[Afbeelding]
Ik heb even zelf de replay teruggekeken en filmpje van gemaakt. Toen ik hem eerste keer zag dacht ik dat ik naar mijzelf en @Doubleoz zat te kijken, maar dan met minder goede afloop.

Dus hierbij de replay van eerst mijn rondje, daarna de jouwe.

Ik vind dat Mike hier toch meer schuldig is dan jij. Die lijkt iets te lang rechtdoor te gaan, ipv in te sturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85

Voor mij typisch een race incident, beide maken namelijk een 'fout' waardoor er contact is.

Jij maakt een inhaalactie maar geeft net te weinig ruimte, terwijl je Mike nog niet volledig gepasseerd bent. Je kan namelijk niet de bocht claimen als je er niet voorbij bent, met de reden dat je anders in het gras dreigt te raken.
Mike weet dat jij hem voorbij bent door overspeed, maar zit niet volledig aan de binnenkant, met het risico dat hij je op de achterkant raakt als jij ook niet voldoende ruimte laat. Hij had dus iets meer aan de binnenkant moeten zitten en ook de bocht op moeten geven.

Dat Dirk achter jou zit (met de kans om je in te halen) vind ik persoonlijk geen reden om je lijn niet aan te passen t.o.v. Mike, dat is namelijk nu je gevecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mijn two cents:
Je zit er al bijna compleet voor T2. Er is nog maar een klein beetje overlap met de vleugel. De lijn die Mike wil aanhouden in de bocht is dus heel krap en dat red hij niet echt. Het lijkt overigens een ghost contact; maar het was er uiteindelijk wel gekomen denk ik. Ik denk dat Hans zijn lijn op zich wijd genoeg is, met de afstand die je ervoor zit. Nog wijder gaan en je gaat grasmaaien in die bocht.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eendenreetx
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-09 13:56

[Afbeelding]
Dat jij met meer snelheid uit bocht 1 komt, zag ik inderdaad gebeuren. Toen jij naast mij zat heb ben ik al bewust gaan liften/remmen, om je er voorbij te laten. Dat jij dan instuurt of moet ik in rook 💨opgaan? Als je daar meer ruimte laat en iets wijder instuurt was je me met 2 vingers in de neus voorbij.... ik blijf erbij dat ik daar niet meer kon doen dan dit, nu zat de race er dus voor beide op!

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
Eendenreetx schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:23:
[...]

Dat jij met meer snelheid uit bocht 1 komt, zag ik inderdaad gebeuren. Toen jij naast mij zat heb ben ik al bewust gaan liften/remmen, om je er voorbij te laten. Dat jij dan instuurt of ik in rook 💨 moet opgaan? Als je daar meer ruimte laat en iets wijder instuurt was je me met 2 vingers in de neus voorbij....
Sorry, maar je laat niet echt zien dat je het besef hebt dat beide rijders moeten zorgen voor een correcte inhaalactie.

Je in rook opgaan is dus ook niet van toepassing, gezien je nog ruimte aan de binnenkant hebt.
Racen is ook in de spiegel kunnen kijken en evalueren wat je zelf beter kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eendenreetx
JPM85 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:27:
[...]

Sorry, maar je laat niet echt zien dat je het besef hebt dat beide rijders moeten zorgen voor een correcte inhaalactie.

Je in rook opgaan is dus ook niet van toepassing, gezien je nog ruimte aan de binnenkant hebt.
Racen is ook in de spiegel kunnen kijken en evalueren wat je zelf beter kan doen.
In de spiegel kijken heb ik gedaan, als ik daar nog maar aan de binnenkant ga zitten, is de kans nog groter dat ik rechtdoor ga en Hans meeneem. De positie had ik op dat moment al volledig opgegeven.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
Op het moment van raken is er nog meer dan genoeg ruimte aan de binnenkant, mijn inziens doet Hans tot daar toe dan ook nog helemaal niks fout, hij zit duidelijk rechts van de ideale lijn, de lijn die hij aanhoud word wel krap maar of dat een probleem was geworden of niet weten we niet omdat hij er toen al vanaf was gereden.

Dit incident is vrijwel identiek aan het incident wat ik had met Mike op Interlagos T4, ook daar kreeg ik meteen de schuld.

Als je de Apex mist en je raakt iemand aan de buitenkant ben je wat mij betreft altijd (mede)schuldig.

EDIT: Het filmpje van @ActualFantasy hier laat zien dat het prima kan als degene aan de binnenkant de apex netjes haalt.

[ Voor 10% gewijzigd door Swoesh op 24-11-2020 09:33 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickThissen
Swoesh schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:44:
Volgens mij is het kampioenschap nu ook beslist, @NickThissen van harte gefeliciteerd, verdiend gewonnen wat mij betreft.
Is dat zo? Haha. Bedankt! Al doe ik niet mee voor de winst maar toch 8) Volgende keer moet de rest wat minder foutjes maken want qua pace waren er zeker 4-5 mensen vooral de laatste paar weken goed bij!
Swoesh schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:31:
Op het moment van raken is er nog meer dan genoeg ruimte aan de binnenkant, mijn inziens doet Hans tot daar toe dan ook nog helemaal niks fout, hij zit duidelijk rechts van de ideale lijn, de lijn die hij aanhoud word wel krap maar of dat een probleem was geworden of niet weten we niet omdat hij er toen al vanaf was gereden.

Dit incident is vrijwel identiek aan het incident wat ik had met Mike op Interlagos T4, ook daar kreeg ik meteen de schuld.

Als je de Apex mist en je raakt iemand aan de buitenkant ben je wat mij betreft altijd (mede)schuldig.

EDIT: Het filmpje van @ActualFantasy hier laat zien dat het prima kan als degene aan de binnenkant de apex netjes haalt.
Niet vergeten dat T2 gewoon erg lastig is vooral met koude banden nog. Aan de binnenkant zit ook een bult waar je niet overheen wil. Lastig te zien zonder on-board, maar ik denk dat ik dezelfde lijn als Mike had aangehouden. Boven op de berg moet je wat ruimte houden van die curb, zodat je op de apex tegen die curb kan rijden, en dat is precies de lijn die Mike pakt tot het contact. Als je boven al naast de curb zit gaat dat nooit goed. Daarnaast - Mike is toch degene die ingehaald wordt? Hij geeft volgens mij genoeg ruimte. Lijkt me een klassiek geval van race incident, natuurlijk had Mike nog meer naar links gekund maar Hans had ook nog 4 auto's ruimte rechts. Dat je daar niet wil zitten tsja - dat is het risico van inhalen vooral in zo'n bocht, toch?

Het eerste deel van het filmpje laat volgens mij vooral zien waarom je niet zo dicht op de curb wil zitten daar: na de apex houdt het asfalt op en ga je over die curb / gras waardoor de auto aan de binnenkant nog bijna crasht.

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 24-11-2020 10:13 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
NickThissen schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:10:
[...]

Is dat zo? Haha. Bedankt! Al doe ik niet mee voor de winst maar toch 8) Volgende keer moet de rest wat minder foutjes maken want qua pace waren er zeker 4-5 mensen vooral de laatste paar weken goed bij!

[...]

Niet vergeten dat T2 gewoon erg lastig is vooral met koude banden nog. Aan de binnenkant zit ook een bult waar je niet overheen wil. Lastig te zien zonder on-board, maar ik denk dat ik dezelfde lijn als Mike had aangehouden. Boven op de berg moet je wat ruimte houden van die curb, zodat je op de apex tegen die curb kan rijden, en dat is precies de lijn die Mike pakt tot het contact. Als je boven al naast de curb zit gaat dat nooit goed. Daarnaast - Mike is toch degene die ingehaald wordt? Hij geeft volgens mij genoeg ruimte. Lijkt me een klassiek geval van race incident, natuurlijk had Mike nog meer naar links gekund maar Hans had ook nog 4 auto's ruimte rechts. Dat je daar niet wil zitten tsja - dat is het risico van inhalen vooral in zo'n bocht, toch?

Het eerste deel van het filmpje laat volgens mij vooral zien waarom je niet zo dicht op de curb wil zitten daar: na de apex houdt het asfalt op en ga je over die curb / gras waardoor de auto aan de binnenkant nog bijna crasht.
De apex van de bocht ligt op het punt waar een klein strookje extra asfalt ligt, op dit punt rijd je idealiter met je binnenwiel op/over de witte lijn tegen die bult aan, dat had hij never nooit gehaald, hij zit minstens een halve autobreedte te ver naar rechts. Als hij dat wel had gehaald en het was een incident geweest dan zou ik het ook 100% toeschrijven aan Hans.

EDIT: Mike maakt het zichzelf ook nog eens extra moeilijk door voor de bocht veel te ver naar binnen te zitten, er zitten nog 2 auto breedtes tussen hem en Hans op het moment van insturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Swoesh op 24-11-2020 10:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Als we nou gewoon met de Audi TCR hadden gereden was er niks aan de hand geweest, gewoon vol op het gas en je trekt de auto weer recht :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
Ondanks de stomme fout in race 1 , heb ik gisteren wel een leuke race gehad.Ver achterin gestart race 2 maar gedurende de race steeds verder naar voren , helaas niet doordat mijn pace zo goed was maar gewoon door mijn eigen rondjes te rijden .Ik denk op 3/4 van de race eindelijk paar rondjes spannende strijd gehad met oa Schraal als ik het me goed herinner.De snelste mannen laat ik altijd voorbij zoals jullie weten omdat ik dat zinloos vindt en hoop door proberen te volgen wat snelheid mee te pakken en jullie lijnen en rempunten te zien.Als ik de andere mannen achterin waar we een paar rondjes strijd hadden op heb gehouden , sorrry hiervoor maar had het gevoel zelfde pace te hebben dus liet ik jullie niet zomaar voorbij.Voor mij een nieuwe spannende ervaring omdat ik gewend ben om eenzaam mijn rondjes te draaien.Was goed voor de 'race ervaring zeg maar .Uiteindelijk foutje gemaakt en moest helaas lossen , maar wel genoten . :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Korte samenvatting....Zondag drama te langzaam in mijn ogen.Snel vergeten.Maandag ging me stukje beter af...Ik heb 5 setups geprobeerd(vrs,pds,Craigs,1tje van het indy forum en die van Lucas) Uiteindelijk een stuk sneller met @Luckeh zen setup en vooral ook constistenter(me achilleshiel)

De race dan...5de kwali...beste ooit in de tweakers...! Helaas ging het al snel fout in bocht 1 doordat er een groene wagen van de vuilophaaldienst het wel heel serieus nam zoals gezien op het filmpje ;)
Tow gepakt en daarna doorgereden met nieuwe wagen en omdat veel af lagen in die crash en erna kon ik nog p16 pakken vooral die laaste plek op de finish was geweldig.....Me voorganger klapte nog eraf komt terug op de baan neemt mij mee in ze crash maar ik kwam voor hem over de finish :D

De feature was een stuk spannender en ondanks me goeie pace...toch paar kleine foutjes gemaakt waardoor ik niet het maximale eruit hebt gehaald maar toch nog p8 hebt gereden.

Conclusie...Kicke baan goeie pace alleen zat het me niet mee in de race.op naar de volgende. En bedankt voor de leuke gevechten op de baan. _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riicharrd
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-04 08:30
ActualFantasy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:25:
Race 1, maandagavond. Kwali P8, mijn hoogste kwali ooit.

Startcrash ontweken, tot en met lap 7 comfortabel op P4 gereden, niet te ver achter de nummers 123. Helaas fout in Moss corner, in rondje 7, dus toen moeten towen. Als 9de geeindigd.

Reverse grid, P2 gestart, en na een fair en leuk gevecht met @Doubleoz in de eerste paar bochten, de leiding genomen. Helaas aan het eind na rechte stuk weer kwijt. Maar lekker gevoel over de verdere race. Tot rondje twee einde rechte stuk. Inhaalactie van de persoon achter mij, die ik ook te laat zie/niet meer verwacht had, waardoor ik klein beetje instuur al, waar zijn voorwiel naast mijn achterwiel zat.

Helaas eraf. Nog wat rondjes gereden na de tow, maar klein foutje en toen maar opgegeven.
Tijdens de race was ik ervan overtuigd dat jij fout zat, en hetzelfde gold volgens mij andersom getuige jouw bericht in iRacing :)

Als ik terugkijk zie ik dat we beide heel iets naar elkaar toe sturen, zodoende ontstond er contact. Ik had verwacht dat je weer terug zou gaan naar de racelijn (op links) om zo de ideale lijn voor de bocht te hebben. Ik denk dat je me dan zelfs af had kunnen houden, aangezien de volgende bocht weer naar links ging.

Terugkomend op je bericht, ik denk dat dat punt misschien wel de enige is waar je fatsoenlijk in kunt halen op deze baan...

Anyway, we hebben elkaar helaas niet laten leven, en ik zou hem af willen doen als een race incident. We live and we learn, volgende keer beter :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eendenreetx
Swoesh schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:42:
[...]

De apex van de bocht ligt op het punt waar een klein strookje extra asfalt ligt, op dit punt rijd je idealiter met je binnenwiel op/over de witte lijn tegen die bult aan, dat had hij never nooit gehaald, hij zit minstens een halve autobreedte te ver naar rechts. Als hij dat wel had gehaald en het was een incident geweest dan zou ik het ook 100% toeschrijven aan Hans.

EDIT: Mike maakt het zichzelf ook nog eens extra moeilijk door voor de bocht veel te ver naar binnen te zitten, er zitten nog 2 auto breedtes tussen hem en Hans op het moment van insturen.
Je zegt eerst dat ik meer naar links moet, de reactie erna moet ik naar rechts... zo kun je er altijd wel een mouw aanknopen...

of ik nu naar links ging, en Hans door de hobbel eraf torpedeer, ga ik meer naar rechts dan druk ik hem op het gras. Dus nogmaals dit leek me op dat moment de beste keuze.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Riicharrd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:21:
[...]

Tijdens de race was ik ervan overtuigd dat jij fout zat, en hetzelfde gold volgens mij andersom getuige jouw bericht in iRacing :)

Als ik terugkijk zie ik dat we beide heel iets naar elkaar toe sturen, zodoende ontstond er contact. Ik had verwacht dat je weer terug zou gaan naar de racelijn (op links) om zo de ideale lijn voor de bocht te hebben. Ik denk dat je me dan zelfs af had kunnen houden, aangezien de volgende bocht weer naar links ging.

Terugkomend op je bericht, ik denk dat dat punt misschien wel de enige is waar je fatsoenlijk in kunt halen op deze baan...

Anyway, we hebben elkaar helaas niet laten leven, en ik zou hem af willen doen als een race incident. We live and we learn, volgende keer beter :)
Zou jij alsjeblieft willen stoppen met optrekken en remmen tijdens de formatie ronde. Dit heeft zo goed als geen nut en wordt als zeer irritant beschouwd. En helpt ook niet voor het harmonica effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Oh, gisteren was er tijdens de opwarmronde ook nog een dingetje.

Ik bleef als nummer 2 dicht achter de safety car rijden, en @Doubleoz hield een hele hoop afstand. Ik moet zeggen dat het niet mijn bedoeling was om zo chaos te veroorzaken of zo, maar ik krijg constant in beeld en geluid te horen "catch up with the safety car" als ik te ver erachter zit. en ik was bang voor een stop en go of wat dan ook.

Dus vandaar dat ik er dicht achter bleef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riicharrd
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-04 08:30
Linc schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:03:
[...]

Zou jij alsjeblieft willen stoppen met optrekken en remmen tijdens de formatie ronde. Dit heeft zo goed als geen nut en wordt als zeer irritant beschouwd. En helpt ook niet voor het harmonica effect.
Check, had niet in de gaten dat het die reactie opriep. Zal er rekening mee houden!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
edit; blijkbaar toch niet??

Hockenheim in de volgende build
https://boxthislap.org/ir...-the-next-season-s1-2021/

[ Voor 37% gewijzigd door Simbob op 24-11-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dat schema wat boxthislap aanhaalt is nog van juni dit jaar, kort na de aankondiging van de Hockenheim development.

Even spiekend in deze thread, zie ik dat slechts twee weken terug een staff member aangegeven heeft dat het niet in de 2021 S1 release komt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Riicharrd schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:21:
[...]
Check, had niet in de gaten dat het die reactie opriep. Zal er rekening mee houden!
Sterker nog, het is vanaf week #2 expliciet verboden door de Coördinatie groep. We nodigen je ook uit om aan te sluiten op TeamSpeak, dan hoef je dit niet via het forum te vernemen. Vrijwel iedereen zit op TeamSpeak tijdens de GoT avond.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

Linc schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:51:
Als we nou gewoon met de Audi TCR hadden gereden was er niks aan de hand geweest, gewoon vol op het gas en je trekt de auto weer recht :P
Bespeur ik hier een hele lichte, edoch subtiele voorkeur voor welke auto jij het volgende seizoen wilt gaan rijden? :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
Eendenreetx schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:52:
[...]

Je zegt eerst dat ik meer naar links moet, de reactie erna moet ik naar rechts... zo kun je er altijd wel een mouw aanknopen...

of ik nu naar links ging, en Hans door de hobbel eraf torpedeer, ga ik meer naar rechts dan druk ik hem op het gras. Dus nogmaals dit leek me op dat moment de beste keuze.
Op het rechte stuk had je een stuk meer naar rechts kunnen uithalen zodat je makkelijker in de bocht de apex had kunnen halen aan de linker kant. Nu maak je die bocht heel moeilijk omdat je veel meer moet draaien in een kortere tijd, wat dus niet meer lukt.

Niemand zegt dat je over die hobbel had moeten rijden want dat is inderdaad een stom idee, wat ik zeg is dat er nog meer dan een meter tussen jou lijn en die hobbel in zit die je niet benut.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ActualFantasy schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:10:
Oh, gisteren was er tijdens de opwarmronde ook nog een dingetje.

Ik bleef als nummer 2 dicht achter de safety car rijden, en @Doubleoz hield een hele hoop afstand. Ik moet zeggen dat het niet mijn bedoeling was om zo chaos te veroorzaken of zo, maar ik krijg constant in beeld en geluid te horen "catch up with the safety car" als ik te ver erachter zit. en ik was bang voor een stop en go of wat dan ook.

Dus vandaar dat ik er dicht achter bleef.
We hebben het gisteren na de race nog besproken en de volgende keer zal ik korter op de safety car blijven. Ik wilde echter aan het eind van de ronde een gaatje laten om wat eerder op het gas te kunnen i.p.v. bij de laatste bocht. Maar doordat jij zo dicht bij de safety car bleef ontstond er op het eind onbedoeld een harmonica effect. Gelukkig liep het goed af maar was inderdaad wel even vervelend. Overigens zou je mijn inziens geen risico lopen op een stop en go of zwarte vlag in dit geval.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
Patch notes zijn bekend:
This Patch contains some updates and fixes for the 2020 Season 4 Release.

iRACING UI: (4.20.07)

Up Next
- Fixed an issue where the "Ranked" and "Unranked" filter names were incorrect in the Filter Summary Bar.
- Fixed an issue where the Registration Bar was appearing incorrectly.

Current Series
- Fixed an issue where the "Heats" filter Tag was not collecting any results.

Heat Racing
- Fixed an error that occurred when users attempted to create or edit events using any Heat Racing format.

MEMBERSITE:
Payments
- Fixed an issue where users were unable to create a League if the Account option, "Use iRacing Credits and Dollars towards my subscription & car/track purchases" was disabled.

SIMULATION:

Race Servers
- Two new Race Server farms for hosting user-created Hosted Sessions have been brought online.
- - These new Race Server farms are JP-Tok in Tokyo, Japan, and BR-Sao in São Paulo, Brazil.
- - - When creating a Hosted Session, select the Race Server farm geographically closest to you in order ensure ideal connectivity and racing for your session.
- - No Official Races are planned to be run on these Race Server farms at this time.

Race Control
- When a Race finishes under Caution, you should now receive the same pace order messages as you would under any other Caution. This may help to prevent unexpected penalties due to passing under a Yellow Flag after a Race has finished.
- Fixed an issue with the new pit exit delay Race Control system where if the first and last cars on grid are on either side of the Start/Finish line, the grid traversal time would compute out to be negative instead of wrapping positive, resulting in a 2.0 second Pit Exit Hold Penalty for some racers.

Old Damage Model
- Collision incident reporting has been updated for the Old Damage Model so that world impacts check to ensure the material is a non-racing surface before reporting an incident.

CARS:

McLaren MP4-30
- Fixed a wrist twist animation issue for some drivers when steering counter-clockwise.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit was trouwens zondagavond mijn grote schrik moment en ontwijk actie bij het aanremmen van Moss Corner toen @ActualFantasy er een stuk langzamer in ging dan ik normaal doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Ik heb een vraagje over rallycross en het is iets wat ik me al heel lang afvraag.

Als je in iRacing rallycross over een schans gaat en je bent al helemaal in de lucht en je drukt dan de rem in, dan duw je de voorkant naar beneden en zo kun je de pitch van de auto bepalen.
Ik begrijp niet hoe dit kan.

Natuurlijk als je rijdt en je duwt de rem in dan verplaatst het zwaartepunt van de auto zich naar voren omdat er meer druk op de voorbanden komen die frictie met de weg hebben, maar hoe kan dit ook werken als je in de lucht bent ?
Er is immers geen contact met de weg. :?

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NickThissen
MDenessen schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 20:58:
Ik heb een vraagje over rallycross en het is iets wat ik me al heel lang afvraag.

Als je in iRacing rallycross over een schans gaat en je bent al helemaal in de lucht en je drukt dan de rem in, dan duw je de voorkant naar beneden en zo kun je de pitch van de auto bepalen.
Ik begrijp niet hoe dit kan.

Natuurlijk als je rijdt en je duwt de rem in dan verplaatst het zwaartepunt van de auto zich naar voren omdat er meer druk op de voorbanden komen die frictie met de weg hebben, maar hoe kan dit ook werken als je in de lucht bent ?
Er is immers geen contact met de weg. :?
Gyroscoop / angular momentum (impulsmoment) / etc. Zo werkt het echt. Vooral merkbaar bijv op een crossmotor die in de lucht helemaal hun hoek kunnen veranderen door gas te geven of remmen.

Je banden draaien en als je ze sneller of langzamer laat draaien (gas of remmen) gaat de hele auto draaien om het impulsmoment te behouden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
NickThissen schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:05:
[...]

Gyroscoop / angular momentum (impulsmoment) / etc. Zo werkt het echt. Vooral merkbaar bijv op een crossmotor die in de lucht helemaal hun hoek kunnen veranderen door gas te geven of remmen.

Je banden draaien en als je ze sneller of langzamer laat draaien (gas of remmen) gaat de hele auto draaien om het impulsmoment te behouden.
Logisch eigenlijk, nooit aan gedacht. Bedankt !

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Wat een Race....alles ging fout...me iracing opnieuw moeten opstarten in de kwali....achteraan beginnen dus ik denk safe vanuit de pits(flashback van gister) ;) ....Ergens in ronde 3 gaat er 1 in turn 2 eraf en de achterligger neemt de bochtverkeerd ik ben veel sneller probeer erlangs te komen en uit te remmen maar hij verdedigd.Prima totzover.Vervolgens of hij remt of hij laat ze gas ofzo los want ik schrok en totaal onnodig....mischien wel bewust ik weet het niet maargoed.repairs gepakt viel mee wel pace verlies maargoed kon doorrijden dus ik denk de schade beperken....Vervolgens kom ik dezelfde jongen weer tegen en doet ie dit(2de fragment)
Geen idee waarom..ken die gozer niet en ik probeer altijd netjes te racen :'(

YouTube: Eerste contact.

YouTube: This people should be banned from IRacing.

p.s zal effe dat andere fragment uploaden.

[ Voor 4% gewijzigd door Danny Hdoorn op 24-11-2020 22:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Danny Hdoorn schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:12:
Wat een Race....alles ging fout...me iracing opnieuw moeten opstarten in de kwali....achteraan beginnen dus ik denk safe vanuit de pits(flashback van gister) ;) ....Ergens in ronde 3 gaat er 1 in turn 2 eraf en de achterligger neemt de bochtverkeerd ik ben veel sneller probeer erlangs te komen en uit te remmen maar hij verdedigd.Prima totzover.Vervolgens of hij remt of hij laat ze gas ofzo los want ik schrok en totaal onnodig....mischien wel bewust ik weet het niet maargoed.repairs gepakt viel mee wel pace verlies maargoed kon doorrijden dus ik denk de schade beperken....Vervolgens kom ik dezelfde jongen weer tegen en doet ie dit.

wat een idioot, ik zou een protest indienen, is bewust iemand van de baan rijden,

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

MDenessen schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:17:
[...]

wat een idioot, ik zou een protest indienen, is bewust iemand van de baan rijden,
Ja 100% een prostest.Maargoed wat ik me vooral afvraag is waarom? en wat gebeurde er in het eerste contact....Doe ik iets fout ofzo? 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlak
Wat een Race....alles ging fout...me iracing opnieuw moeten opstarten in de kwali....achteraan beginnen dus ik denk safe vanuit de pits(flashback van gister) ;) ....Ergens in ronde 3 gaat er 1 in turn 2 eraf en de achterligger neemt de bochtverkeerd ik ben veel sneller probeer erlangs te komen en uit te remmen maar hij verdedigd.Prima totzover.Vervolgens of hij remt of hij laat ze gas ofzo los want ik schrok en totaal onnodig....mischien wel bewust ik weet het niet maargoed.repairs gepakt viel mee wel pace verlies maargoed kon doorrijden dus ik denk de schade beperken....Vervolgens kom ik dezelfde jongen weer tegen en doet ie dit(2de fragment)

Hij wacht je inderdaad gewoon op. Hier moet je echt een report voor indienen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Danny Hdoorn schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:19:
[...]

Ja 100% een prostest.Maargoed wat ik me vooral afvraag is waarom? en wat gebeurde er in het eerste contact....Doe ik iets fout ofzo? 8)7
Eerste contact is moeilijk te zeggen, hij vermindert opeens wel erg veel vaart lijkt het.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSlak
MDenessen schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:21:
[...]

Eerste contact is moeilijk te zeggen, hij verminderd opeens wel erg veel vaart lijkt het.
Hij zal natuurlijk het gevoel hebben dat er op hem wordt ingereden. Maar wraak nemen kan gewoon niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik verwacht dat hij voorlopig niet meer mag racen. Absoluut een protest indienen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Danny Hdoorn schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:19:
[...]

Je moet maar zo denken, af en toe kun je iemand tegenkomen met een persoonlijk probleem, zoals deze rijder.
Is vervelend voor je race en voor jou maar probeer het te vergeten. Ik denk dat hij een groter probleem heeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Ja idd @MDenessen Loslaten...adem in adem uit.Komt wel goed ;)

Ga ik zeker doen @Doubleoz @TheSlak !

Ander probleempje...als ik die file wil toevoegen aan het prostest dan zegt ie dat het bestand te groot is...ze maken het me niet makkelijk om te protesteren.Weet iemand of ik dat kleiner moet maken...ben een leek op dat gebied :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Danny Hdoorn schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:37:
Ja idd @MDenessen Loslaten...adem in adem uit.Komt wel goed ;)

Ga ik zeker doen @Doubleoz @TheSlak !

Ander probleempje...als ik die file wil toevoegen aan het prostest dan zegt ie dat het bestand te groot is...ze maken het me niet makkelijk om te protesteren.Weet iemand of ik dat kleiner moet maken...ben een leek op dat gebied :)
Ja dat moet je doen. Even met een movie editor de extensie aanpassen of de kwaliteit iets naar beneden schroeven.

Lukt je dit niet, upload hem even naar Wetransfer en post de link hier dan is er vast iemand bereid die je even kan helpen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Doubleoz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:46:
[...]

Ja dat moet je doen. Even met een movie editor de extensie aanpassen of de kwaliteit iets naar beneden schroeven.

Lukt je dit niet, upload hem even naar Wetransfer en post de link hier dan is er vast iemand bereid die je even kan helpen.
Oke dank je wel....ik ben ze aan het comprimeren om ze kleiner te krijgen dus hoop dat het lukt :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
Danny Hdoorn schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 22:49:
[...]

Oke dank je wel....ik ben ze aan het comprimeren om ze kleiner te krijgen dus hoop dat het lukt :)
Beter is nog om de replayfile op te sturen. In de replaytool van iRacing kun je daar stukjes uitknippen en apart opslaan. Aangezien een incident vaak maar een paar seconden is, is dit vaak ruim binnen de filesize.
Daarnaast geeft het de stewards de mogelijkheid om het incident vanuit een camerastandpunt naar keuze te bekijken, dus volgens mij heeft het bij hun ook de voorkeur.
Hiervoor moet je alleen wel de replay van de race hebben opgeslagen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

Ja, filmpjes opsturen heeft geen zin. Even de replay openen, relevante stuk(ken) eruit knippen en attachen aan je protest.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

Ja het zat je allemaal niet mee in de race, ik zag de actie van die gast voor me gebeuren zeker reporten! Niet te druk over maken er rijden gekken tussen, volgende race beter!

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Coca-Cola SuperSpeedway...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Lamborghini naar iRacing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Dat vroeg ik me van het weekend af waarom die auto er nog niet in zit. Ik zat een race te kijken op Ziggo en tussen de bekende auto’s zat ook de Huracan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
  • Laatst online: 13:42
Mijn iRacing account loopt via Steam en daar baal ik van, want die hebben niet die lekkere kortingen die je bij iRacing zelf wel krijgt.

Nu zag ik dat bij iRacing zelf ook giftcards te verkrijgen zijn. Kan je deze giftcards gebruiken om jouw account te verlengen en zo dus gebruik maken van de Black Friday deal?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Simbob schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:06:
[...]

Dat vroeg ik me van het weekend af waarom die auto er nog niet in zit. Ik zat een race te kijken op Ziggo en tussen de bekende auto’s zat ook de Huracan.
Er zijn irl veel meer gt3 auto's die niet in iracing beschikbaar zijn dan wel;

Corvette
911
Huracan
AM Vantage
MP412C
BMW M6
Skyline GTR

En dan ben ik er waarschijnlijk nog wel wat vergeten...

iracing profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

pandahans schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:01:
Mijn iRacing account loopt via Steam en daar baal ik van, want die hebben niet die lekkere kortingen die je bij iRacing zelf wel krijgt.

Nu zag ik dat bij iRacing zelf ook giftcards te verkrijgen zijn. Kan je deze giftcards gebruiken om jouw account te verlengen en zo dus gebruik maken van de Black Friday deal?
Hans...Nee dat kan dus niet..met steam valt niet te praten..er was ook een actie maar die was alleen voor nieuwe members de bestaande niet.Toen iracing gecontact.Ik heb 3 weken geleden me account laten ontkoppelen van steam in een normale iracing account waardoor ik rechtstreeks via Iracing nu betaal en dus wel gebruik kan maken van de black friday deal.
Mijn advies.Op de site effe met customer support praten en die helpen je zo verder!!

----
Om op gister terug te komen...ben effe bezig geweest om die replay goed te krijgen maar uiteindelijk gelukt door jullie hulp.Dank daarvoor _/-\o_ .Me prostest ingediend en best snel toen lag ik al in me mandje een reactie gehad.

Hi Danny,

Once again we’d like to thank you for taking the time to submit your protest. This email is to inform you that the protest has been reviewed and the member under protest notified of the outcome.

Thank you for your continued support and good luck in your future races!

Sincerely,
iRacing

Waarschijnlijk gebeurt er wel wat...maar wat dat vertellen ze me dus niet bovendien geeft het niet de voldoening die ik gehoopt had.Ben zo nieuwsgierig hoe ze dit aanpakken. :X

[ Voor 7% gewijzigd door Danny Hdoorn op 25-11-2020 12:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Raimond613 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:09:
[...]

Er zijn irl veel meer gt3 auto's die niet in iracing beschikbaar zijn dan wel;

Corvette
911
Huracan
AM Vantage
MP412C
BMW M6
Skyline GTR

En dan ben ik er waarschijnlijk nog wel wat vergeten...
De MP412C zit er wel in, kan je grillworstjes warm mee maken als je je gas los laat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Danny Hdoorn schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:13:
[...]

Om op gister terug te komen...ben effe bezig geweest om die replay goed te krijgen maar uiteindelijk gelukt door jullie hulp.Dank daarvoor _/-\o_ .Me prostest ingediend en best snel toen lag ik al in me mandje een reactie gehad.

Hi Danny,

Once again we’d like to thank you for taking the time to submit your protest. This email is to inform you that the protest has been reviewed and the member under protest notified of the outcome.

Thank you for your continued support and good luck in your future races!

Sincerely,
iRacing

Waarschijnlijk gebeurt er wel wat...maar wat dat vertellen ze me dus niet bovendien geeft het niet de voldoening die ik gehoopt had.Ben zo nieuwsgierig hoe ze dit aanpakken. :X
Je kan 2 soorten emails krijgen, als ik het goed heb. Bovenstaande die jij hebt gehad en een variant dat ze het een racing incident vinden, maar het goed is dat je track conduct en andere zaken blijft reporten.

Die jij hebt gehad wil in ieder geval zeggen dat ze een actie naar betreffende member doen. Wat dat is, krijg je nooit te horen. Soms willen mensen dan wel eens op profielen gaan kijken of mensen dan stoppen met racen, maar dit zegt natuurlijk niet alles. Ik race vaak genoeg 1 - 2 weken niet omdat ik er gewoon geen zin in heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandahans
  • Laatst online: 13:42
Danny Hdoorn schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:13:
[...]

Hans...Nee dat kan dus niet..met steam valt niet te praten..er was ook een actie maar die was alleen voor nieuwe members de bestaande niet.Toen iracing gecontact.Ik heb 3 weken geleden me account laten ontkoppelen van steam in een normale iracing account waardoor ik rechtstreeks via Iracing nu betaal en dus wel gebruik kan maken van de black friday deal.
Mijn advies.Op de site effe met customer support praten en die helpen je zo verder!!
Dank Danny. Ik ga ze maar eens contacten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Doubleoz schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:30:
[...]

Edit: doordat het Robin was heb ik het hem vergeven O+ ;)
Gelukkig maar , :)
Over het algemeen gesproken ben ik niet de allerwildste op de baan .Dit was wel een gigantische misser , heb echt nog wel geremd maar zoals gezegd ging niet lekker.
Ik wacht de volgende keer wel met starten als iedereen weg is , er vallen er zoveel uit elke week dat ik vanzelf in het middenveld zit . ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

JPM85 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 12:53:
[...]

Je kan 2 soorten emails krijgen, als ik het goed heb. Bovenstaande die jij hebt gehad en een variant dat ze het een racing incident vinden, maar het goed is dat je track conduct en andere zaken blijft reporten.

Die jij hebt gehad wil in ieder geval zeggen dat ze een actie naar betreffende member doen. Wat dat is, krijg je nooit te horen. Soms willen mensen dan wel eens op profielen gaan kijken of mensen dan stoppen met racen, maar dit zegt natuurlijk niet alles. Ik race vaak genoeg 1 - 2 weken niet omdat ik er gewoon geen zin in heb.
Oke nouja beetje voldoening dan thnx weet wat meer :9 In ieder geval wordt er werk van gemaakt.En nee daar maak ik me niet zo druk om hoewel ik stiekem wel hoop op een vakantie van die gozert 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
Imac2011 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:15:
[...]

Gelukkig maar , :)
Over het algemeen gesproken ben ik niet de allerwildste op de baan .Dit was wel een gigantische misser , heb echt nog wel geremd maar zoals gezegd ging niet lekker.
Ik wacht de volgende keer wel met starten als iedereen weg is , er vallen er zoveel uit elke week dat ik vanzelf in het middenveld zit . ;)
Zat jij gisteren in de race van 19:00 ook te wachten tot @Luckeh in bocht 1 van de baan zou vliegen en het halve veld mee zou nemen?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Even een vraagje hier aan de professionals :) .Heb van de week een race gehad waarbij ik sneller was dan degene voor me .Die persoon was aan het verdedigen , prima , expres eerder remmen etc. wat hij ook deed was steeds van lijn veranderen , dwz dat als ik een betere exit had en er half naast kwam toch mijn kant op sturen waarbij ik uiteraard me liet terugzakken.Na 2 of 3 rondjes lag ie er uiteindelijk af en had ik er geen last meer van .Maar de aansluiting met een paar gasten met dezelfde pace als ik was ik natuurlijk kwijt.Reporten jullie dit ook of zucht je nog een keer en op naar de volgende race ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
ActualFantasy schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:21:
[...]

Zat jij gisteren in de race van 19:00 ook te wachten tot @Luckeh in bocht 1 van de baan zou vliegen en het halve veld mee zou nemen?

:P
Eigenlijk wel ja _O-
Tot mijn verbazing zijn we er zonder brokken doorheen gekomen .Wat ik wel lastig vindt is het harmonica effect , uiteraard omdat ik vanuit de achterhoede start heb ik daar meer last van en heb ik regelmatig of een te groot gat of ik zit er bijna bovenop als er weer geremd wordt.
Ben ook erg benieuwd naar Watkins Glenn trouwens , wat ik een erg gave baan vindt ook.
Merk ook trouwens dat het heel veel uitmaakt of een baan je ligt , scheelt een hoop in rondetijd.
Eindelijk ook een beetje mijn draai gevonden op Suzuka , vond ik echt een enorme klote circuit .Maar na veel practice en wat races in de Radical heb ik hem een eindelijk een beetje door. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
Imac2011 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:28:
Even een vraagje hier aan de professionals :) .Heb van de week een race gehad waarbij ik sneller was dan degene voor me .Die persoon was aan het verdedigen , prima , expres eerder remmen etc. wat hij ook deed was steeds van lijn veranderen , dwz dat als ik een betere exit had en er half naast kwam toch mijn kant op sturen waarbij ik uiteraard me liet terugzakken.Na 2 of 3 rondjes lag ie er uiteindelijk af en had ik er geen last meer van .Maar de aansluiting met een paar gasten met dezelfde pace als ik was ik natuurlijk kwijt.Reporten jullie dit ook of zucht je nog een keer en op naar de volgende race ?
Ik ben dan wel geen professional maar zal je vraag toch beantwoorden ;) Dit klinkt als blokken. Gebeurt het eenmalig dan zie ik het door de vingers, kan een keer gebeuren. Komt het vaker voor dan report ik het wel, en tot nu toe altijd met succes. Zoals jij het schetst lijkt het bewust en niet eenmalig en had ik deze zeker gereport in de hoop dat ze er wat van opsteken en hun gedrag veranderen.

Twee voorbeelden. Een paar weken terug met de LMP2 op Interlagos. Na bocht 4 op weg naar het infield had mijn voorganger een slechte exit. Ik probeerde hem eerst links ernaast te prikken, dat gat smeet hij dicht. Dat had ik nog prima gevonden. In reactie op zijn beweging gooi ik hem er rechts naast en ook daar smeet hij hem dicht. Dat was voor mij reden om te reporten.

Een ander voorbeeld, afgelopen week op de Nürburgring, wederom met de LMP2. Iemand komt in de eerste ronde naast de baan terecht, heeft eerst al een unsafe rejoin en mist snelheid. In de volgende bocht drukt hij iemand van de baan die aan de buitenkant zit. Op dat moment kom ik samen met iemand naast mij bij hem achterop. Eerst gooit hij hem voor de ander. Op het moment dat ik meer snelheid heb wisselt hij van baan en gooit hem er bij mij voor. Uiteindelijk tik ik hem eraf omdat hij vlak voor me rijdt en vroeger dan ik verwacht remt bij de laatste chicane. Deze ook gereport, mede omdat hij de race van meerdere mensen in gevaar bracht en het echt duidelijk was dat hij zijn positie probeerde te behouden dmv blokken. Heb in de replay ook het moment meegenomen dat ik hem aantik en aangegeven dat ik het graag hoor als ik daarin zelf fout zat, maar kreeg het standaard antwoord terug dat ze de ander zouden contacten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Ernstv77
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-03-2021
Hey guys (and girls?)

Ik zal me even netjes voorstellen mijn naam is Ernst Venbroek, al mijn hele leven racegek en sinds een maandje lid van iRacing.

Heb in mijn jongere jaren veel ge-kart en destijds veel GrandPrix 2 (heb dus wel een paar grijze haren;-) gespeeld op de PC. Na voorzichtig wat F1 2019/2020 op de Xbox vond ik het weer zo leuk dat ik geupgrade heb naar iRacing. Net een maandje bezig met de MX5 en dat bevalt echt heel erg goed.

Wil me voorlopig nog een beetje concentreren op de MX5 maar lijkt me op (niet al te lange) termijn erg leuk om leagues te gaan racen.

De lijst met tips & links was in ieder geval al erg handig!

Gr. Ernst

http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=566218

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-09 16:44
Imac2011 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 13:28:
Ben geen professional maar perongeluk iets te laat remmen gebeurt dan meestal wel

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 359 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies