iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 358 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
@JoepW Gefeliciteerd!

Ik heb er niet een gedronken op jou, maar wel een oval race gewonnen zojuist!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:13
ActualFantasy schreef op woensdag 18 november 2020 @ 22:09:
@JoepW Gefeliciteerd!

Ik heb er niet een gedronken op jou, maar wel een oval race gewonnen zojuist!
Van harte @JoepW en van harte @ActualFantasy . P5 voor mij in dezelfde race. Zo maar ff een lekkere whisky uitzoeken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Greg West
Beginning with 2021 Season 1 (December Build), iRating and Safety Rating will now be adjusted based on the event track type, instead of the series’ identified license type, for series with multiple track types. As part of this highly requested feature, the selected track type iRating that will be affected also will be used to determine splits. This change applies for any combination of cross-license/track type events.

For example, some series will primarily run Asphalt Oval tracks, but may run a few Asphalt Road tracks throughout a season. As the system stands currently, after completing an event at the Asphalt Road course, their Asphalt Oval iRating and Safety Rating are affected, since that is what the series is categorized as. This change instead applies iRating and Safety Rating changes to a driver’s Asphalt Road ratings after Asphalt Road tracks.

NOTE: This change is independent from any License requirements for entering into an event for the series. For example, if the series is for Class C Asphalt Oval licenses, then that remains the requirement for entry even on weeks where it may be racing at an Asphalt Road track.
Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3777255.page

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

Had gehoopt op iR/SR per autotype. Dus GTx class, open wheel class (met misschien een verschil tussen de Skip/FR2.0/PM18/USF2000 en FR3.5 en hoger), Prototype class, enzovoort. Misschien ooit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 23:02

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:29

Niellie41

[object Object]

Niellie41 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:32:
Vanavond weer oval tijd met Virtual Oval!

@The_FrankO (#08), @Joep Gelissen (#62) en ik (#02) zullen vanavond meerijden op Phoenix. Frank en ik doen nog volop mee voor het kampioenschap. Deze baan ligt mij niet zo, dus ik hoop de schade te beperken.

[Afbeelding]
Helaas was 41 niet beschikbaar in het kampioenschap en rijd dus met #02.

Er is een Spaanse groep die de race zal broadcasten.
[YouTube: Liga Europea Virtual Oval · Jornada 8 · Class B]
Allemaal kijken! :)F

En gefeliciteerd, Joep! :9B
Dat ging beter dan verwacht. In de training lukte het me beter om een ritme te vinden. Nog steeds niet echt snel genoeg, maar goed genoeg.

Kwalificatie
Volgens mij was dit mijn slechtste kwalificatie van het seizoen, met een 6e startplaats. :+

Race
"Rustig" aan de race begonnen en reed een lange tijd rond de P3/P4. Tot ieders verbazing bleef het lang groen. Heel lang zelfs! De eerste caution kwam pas in ronde 109 (van 156).

Er was twee mensen die er voor kozen om eerder te stoppen. De rest reed de tank leeg. De laatste strategie bleek de beste te zijn in deze race. In rondje 81 ging ik naar binnen voor mijn stop, maar ik gleed iets te ver door waardoor ik wat tijd verloor.

Als P7 weer de baan op. Doordat ik net wat nieuwere banden had, kon ik langzaamaan weer naar P3 rijden. Toen kwam de eerste caution. Bij de herstart lukte het om van P4 naar P2 te gaan. Ik reed voor #47, de leider in het kampioenschap. Dat is goed!

Ik wist dat ik in het begin van de stint sneller was dan #47 en had een prima gat naar hem kunnen slaan. Daarna was #47 weer ietsjes sneller, dus moest ik het gat managen. Dat lukte prima, mede dankzij verkeer. Maar helaas, de tweede caution. -O-

Met nog 5 ronden te gaan, bij de herstart, was het een sprint naar de finish. 2 of 4 banden? Track position of meer grip? Door het denken gleed ik wéér te ver door in de box. :F Hierdoor verloor ik in totaal 2 plekken. Een door de fout en een doordat #47 twee banden pakten (want hij kwam ook voor de leider naar buiten).

Dan de herstart. Gelukkig kon ik P3 pakken en reed hierdoor vlak achter #47. #139 was heel snel en leek te gaan winnen. Dat is prima, want hij is (nu) niet belangrijk. Pushen als een malle om #47 bij te houden, maar helaas pushte ik iets te hard en schampte de muur bij T4. Hierdoor moest ik genoegen nemen met P3.

Prima resultaat en #47 is nu maar één punt uitgelopen in het kampioenschap. Ik sta nog steeds 2e, nu met 4 punten achterstand.

Er zijn nog twee races te gaan en moet dan in beide races voor #47 eindigen. Het liefst met een paar auto's er tussen. Het beste is als ik een van de twee races win, maar daar heb ik net de pace niet voor. We gaan het zien.

In het team kampioenschap hebben we onze voorsprong uitgebreid en kunnen volgende race het kampioenschap veilig stellen.

Dan is er nog een Fair Play Award, waar ik nog aan de leiding ga. Zolang ik niemand van de baan tik en in de lead lap blijf, moet het goed komen.

• Red Baron
  • Laatst online: 11:56
:'( Het einde van Legends @ Limerock.
Al heb ik al een hele tijd vergeten te checken of het nog weer eens langs kwam in de schedules

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ActualFantasy
Hebben jullie ook weleens.... Dat je denkt... Ik haal het.. ik haal het.... en dan toch niet en dan gewoon gas erop en hopen op het beste. Ik was beetje aan het oefenen voor volgende week, Mosport, leuke baan, dat was een van mijn eerste races met de porsche toen bij GoT.

Ik vond het een mooie spin iig.

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
ActualFantasy schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:06:
Hebben jullie ook weleens.... Dat je denkt... Ik haal het.. ik haal het.... en dan toch niet en dan gewoon gas erop en hopen op het beste. Ik was beetje aan het oefenen voor volgende week, Mosport, leuke baan, dat was een van mijn eerste races met de porsche toen bij GoT.

[YouTube: 2020 11 19 17 03 20]

Ik vond het een mooie spin iig.
Ja goeie redding.

En 1 van mijn favoriete circuits,
Heb er met f3 gereden een paar seizoenen geleden. Alleen was er toen een bug. Zaten twee 'landmines' in de afdaling (donker grijze plakken in het wegdek), waardoor iedereen schade opliep aan de bodemplaat van de f3.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Van harte gefeliciteerd Joep . 8)

iRacing Profiel

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Porsche cup was weer een succes... zeer tevreden gekwalificeerd op P3. Helaas heb ik het slechts 1 bocht overleeft... RIP de gehele race was een groot wreckfest.

[YouTube: Iracing Porsche 911cup how NOT to start the race]

[ Voor 7% gewijzigd door laforte op 19-11-2020 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik ervaar deze week juist exact het tegenovergestelde, de week hiervoor (spa) daarentegen pakte ik juist gemiddeld 12/13 inc. per race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sbnte_95Kf6sxaY4ncqj-8_B29Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i01bJcko6ldHS1d9wqo5JLW1.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

tomolino schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:01:
Ik ervaar deze week juist exact het tegenovergestelde, de week hiervoor (spa) daarentegen pakte ik juist gemiddeld 12/13 inc. per race.

[Afbeelding]
Oh hey! Ik zat bij je in Split, werd mega saai 4e haha

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
tomolino schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:01:

[Afbeelding]
Spa is dan ook wel een off track festijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Dus volgend seizoen iedereen in de Porsche?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Audi TCR! of MX5! weer wat makkelijkere auto's waar lekker mee geraced kan worden en niet gelijk helemaal stuk gaan.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Linc schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:35:
Audi TCR! of MX5! weer wat makkelijkere auto's waar lekker mee geraced kan worden en niet gelijk helemaal stuk gaan.
Eens!
Porsche 911 is een leuke auto, maar ik vraag me af hoe dit de eerste ronde zal gaan...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:37
Waarom vast houden aan 1 auto / 1 serie?

Er zijn 414 leden op GoT-League racing, waarbij er verschillende niveau's en wensen zijn. Er is meer te racen dan 1 auto / 1 serie voor al deze mensen, wat we ook afgelopen stemming hebben gezien.
De Indy Pro won de stemronde, maar er waren nog meer mensen die de Porsche hebben gestemd, die niet eens allemaal in een split passen.

Ik zeg dus, gewoon 2 series naast elkaar laten lopen als stemming laat zien dat er 60+ mensen op 2 verschillende auto's stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

JPM85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:05:

Er zijn 414 leden op GoT-League racing, waarbij er verschillende niveau's en wensen zijn. Er is meer te racen dan 1 auto / 1 serie voor al deze mensen, wat we ook afgelopen stemming hebben gezien.
De Indy Pro won de stemronde, maar er waren nog meer mensen die de Porsche hebben gestemd, die niet eens allemaal in een split passen.

Ik zeg dus, gewoon 2 series naast elkaar laten lopen als stemming laat zien dat er 60+ mensen op 2 verschillende auto's stemmen.
60+ mensen die stemmen wil niets zeggen over de deelname. als de helft de eerste race komt op dagen mag je al heel blij zijn. En hoe verder het seizoen vormt hoe minder mensen er zijn.

Dus bij meer dan 120+ stemmen per auto kan je daar misschien over gaan nadenken.

edit: net even terug gezocht, maar we hadden vorige keer in totaal 116 stemmen. En op de indy pro waren 53 stemmen. Dus 60+ stemmen per auto ga je waarschijnlijk al niet halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Linc op 20-11-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
foutje.

[ Voor 98% gewijzigd door tomolino op 20-11-2020 11:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JPM85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:05:

En de laatste weken rijden wen geregeld met minder dan 30 man. Zoals @Linc zegt neemt het deelnemersveld altijd af gedurende het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
Mithriel schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:22:
[...]
Oh hey! Ik zat bij je in Split, werd mega saai 4e haha
Ik zag het inderdaad, je had een goede Q maar een beetje pech bij de start volgens mij?
Alouwerse schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:20:
[...]
Spa is dan ook wel een off track festijn.
Klopt, maar zelf ook gewoon een paar domme foutjes waardoor je her en der een 4x sprokkelt, in de Porsche moet je echt geduldig zijn en daar blijk ik soms nog wel wat moeite mee te hebben. |:(
Beltoni schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:49:
Dus volgend seizoen iedereen in de Porsche?
Ik hoop dat het nieuwe GOT seizoen met de 911 verreden wordt, dan ga ik ook eens een seizoen proberen mee te rijden.
Linc schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:35:
Zit ook wel weer wat in, al is de Mazda mij wel wat te traag. Dan graag met de M4, TCR en Cayman. :P
Ernsthx schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:03:
[...]
Eens!
Porsche 911 is een leuke auto, maar ik vraag me af hoe dit de eerste ronde zal gaan...
Deels ben ik het ermee eens dat dit waarschijnlijk geen succes is in de eerste ronde, aan de andere kant is het de verantwoordelijkheid van de deelnemers, wanneer je weet dat een auto de eerste ronden erg listig is dan moet je je rijstijl daarop aanpassen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Gewoon lekker multi class racen, dan hebben we ook wat meer filmpjes op het forum iedere maandag.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Multi class racen met TCR en GT4 is dan misschien wel een idee. Dan kan je de ene avond met de GT4 rijden en de andere met de TCR, wel weer een gedoe met punten telling misschien.

Alleen is het hele idee van multiclass eigen pas leuk bij langere races zodat je de andere klasse ook daadwerkelijk tegenkomt.

En onze serie vind ik juist leuk omdat we 2 relatief korte races hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:56
Naast dat de korte sessies leuk zijn, lijkt het mij ook wel leuk om af en toe wat langere races te rijden van bijvoorbeeld 1,5uur. Zoals we in week 13 hebben gedaan met de GTE op de Charlotte Roval. Dan zou je wat beter multiclass kunnen rijden.

Misschien zelfs wel een keer een endurance event van 4 uur ofzo, waarbij je met 2 in een team gaat rijden.

[ Voor 18% gewijzigd door patricks8 op 20-11-2020 11:44 ]

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

tomolino schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:02:
[...]

Ik zag het inderdaad, je had een goede Q maar een beetje pech bij de start volgens mij?
Was zelf niet helemaal te spreken over Q, was was te voorzichtig geweest maar toch P3.

De start doe ik alleen nog op de noob friendly manier, en merk wel dat me dat soms wat kost. Dus bij bocht 1 al plekje kwijt.
Daarna moest ik even inkomen waardoor klein gaatje voor me had en ik was sneller dan alles achter me. Dus niemand meer gezien na ronde 1 haha.

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:48
JoepW schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:46:
[...]

En de laatste weken rijden wen geregeld met minder dan 30 man. Zoals @Linc zegt neemt het deelnemersveld altijd af gedurende het seizoen.
Uit nieuwsgierigheid, moet er een minimaal deelnemersveld zijn?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Beltoni
Ik vind alle veranderingen stom.

Alle gekheid op een stokje. Er worden nu aantal dingen besproken.

endurance
Volgens mij is er zeker ruimte/animo voor events buiten de reguliere kalender om. Een keer per maand/2 maanden/kwartaal een endurance event op zaterdag zou misschien leuk zijn. Zou tof zijn om een naam als Tweakers voor zo'n event te gebruiken. Weet niet of dat nu besproken moet worden.

league
Denk dat multiclass (zoals @Swoesh voorstelt) een leuke optie is. Dan ontkom je misschien aan een zwaar verdeelde bevolking die na de verkiezing afhaakt omdat ze Biden niet erkennen als president.

iRacing is ongekend populair maar de animo bij de Tweakers league neemt af. In plaats van een grote prijs/beloning wat ongetwijfeld een aantal mensen motiveert is het misschien een idee om het concept een keer onder de loep te nemen. Tegelijkertijd snap ik de motivatie 'we-doen-het-zo-omdat-we-het-altijd-zo-doen', oftewel Kodak strategie, ook wel hoor.

Vanuit mijn perspectief, ik vond het GTE seizoen erg leerzaam omdat ik de League kon gebruiken als opstapje. Was bij Indy Pro snel afgehaakt omdat de officiële serie tegenviel. Geen idee of er al bekend is welke auto's er op de longlist/shortlist staan. Hierboven wordt de Mazda benoemt, ik weet nu al dat ik dan niet mee doe.

Ach, ik kom hier ook pas net kijken dus hecht vooral niet te veel waarde aan mijn input. Uiteindelijk gaat het om het racen en dat kan net zo goed buiten Tweakers of welk ander platform.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
JoepW schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:46:
[...]

In een niet zo ver verleden is het op het iRacing forum ook al enigzins ge-explodeerd, waarbij het volgende voorbij kwam. "mijn 'felheid' heeft te maken met de zorg die ik heb dat de Benelux te klein is voor veel communities".

Als ik dan als onderdeel van deze community vragen stel om actief te kunnen blijven, maar deze worden weggeschoven onder de noemer, te moeilijk, er is geen participatie, auto's zijn te snel, hebben we ooit al eens gedaan etc...
Ik vraag mij ten zeerste af of er vanuit de organisatie de ruimte is om binnen deze community een 2e serie te openen, of ben ik dan aangewezen aan het opzetten van mijn eigen community?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Beltoni schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:04:
Ik vind alle veranderingen stom.

Alle gekheid op een stokje. Er worden nu aantal dingen besproken.

endurance
Volgens mij is er zeker ruimte/animo voor events buiten de reguliere kalender om. Een keer per maand/2 maanden/kwartaal een endurance event op zaterdag zou misschien leuk zijn. Zou tof zijn om een naam als Tweakers voor zo'n event te gebruiken. Weet niet of dat nu besproken moet worden.

league
Denk dat multiclass (zoals @Swoesh voorstelt) een leuke optie is. Dan ontkom je misschien aan een zwaar verdeelde bevolking die na de verkiezing afhaakt omdat ze Biden niet erkennen als president.

iRacing is ongekend populair maar de animo bij de Tweakers league neemt af. In plaats van een grote prijs/beloning wat ongetwijfeld een aantal mensen motiveert is het misschien een idee om het concept een keer onder de loep te nemen. Tegelijkertijd snap ik de motivatie 'we-doen-het-zo-omdat-we-het-altijd-zo-doen', oftewel Kodak strategie, ook wel hoor.

Vanuit mijn perspectief, ik vond het GTE seizoen erg leerzaam omdat ik de League kon gebruiken als opstapje. Was bij Indy Pro snel afgehaakt omdat de officiële serie tegenviel. Geen idee of er al bekend is welke auto's er op de longlist/shortlist staan. Hierboven wordt de Mazda benoemt, ik weet nu al dat ik dan niet mee doe.

Ach, ik kom hier ook pas net kijken dus hecht vooral niet te veel waarde aan mijn input. Uiteindelijk gaat het om het racen en dat kan net zo goed buiten Tweakers of welk ander platform.
Waarom weet je nu al dat je dan niet meedoet?

Het is de meest gereden auto bij iRacing, het is altijd competatief. Altijd races te doen op iRacing ook, elk moment van de dag.

Is geen verwijt of iets of zo, gewoon een vraag, wat je dan uit iRacing / GoT community wil halen, dat je zo stellig zegt niet mee te gaan doen met de meest gereden auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

ActualFantasy schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:51:
[...]

Waarom weet je nu al dat je dan niet meedoet?

Het is de meest gereden auto bij iRacing, het is altijd competatief. Altijd races te doen op iRacing ook, elk moment van de dag.

Is geen verwijt of iets of zo, gewoon een vraag, wat je dan uit iRacing / GoT community wil halen, dat je zo stellig zegt niet mee te gaan doen met de meest gereden auto.
De rookie series, advanced Mazda is pretty dead

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Mithriel schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:53:
[...]

De rookie series, advanced Mazda is pretty dead
Ik dacht dat ze met de mazda de mx-5 bedoelde? Daar hebben we toch ook in week 13 die heerlijke team race mee gehad?

Wat is er mis met een rookie serie? Gisterenavond waren daar 17 splits, met hoogste sof van 2700 of zo. Dan weet je zeker dat je ook tussen rijders van zelfde nivo zit, en dus spannende races hebt. Dat zijn echt geen rookie races hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door ActualFantasy op 20-11-2020 13:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JPM85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:16:
[...]

In een niet zo ver verleden is het op het iRacing forum ook al enigzins ge-explodeerd, waarbij het volgende voorbij kwam. "mijn 'felheid' heeft te maken met de zorg die ik heb dat de Benelux te klein is voor veel communities".

Als ik dan als onderdeel van deze community vragen stel om actief te kunnen blijven, maar deze worden weggeschoven onder de noemer, te moeilijk, er is geen participatie, auto's zijn te snel, hebben we ooit al eens gedaan etc...
Ik vraag mij ten zeerste af of er vanuit de organisatie de ruimte is om binnen deze community een 2e serie te openen, of ben ik dan aangewezen aan het opzetten van mijn eigen community?
Fijn dat je die ontspoorde "discussie" erbij haalt. :X

We staan als coördinatie groep altijd open voor vernieuwende ideeën en hebben in de tijd dat ik betrokken ben vele concepten gedaan. Soms heel succesvol (zelfs zo succesvol dat ik en Nick er wegens tijdgebrek mee moesten stoppen: GES) en soms totale fiasco's.

Ik bemoei me bewust de laatste tijd een stuk minder met de invulling van de community activiteiten, want inderdaad is er na 9 jaar behoorlijk risico op ingesleten gedrag, maar om dat het Kodak effect te noemen is een absolute diskwalificatie van de rest van de coördinatiegroep, waar ik me niet in kan vinden.

Initiatieven binnen de community worden zeer op prijs gesteld en als een leuk idee wordt voorgesteld ben ik (ik heb nou eenmaal het geld op mijn account staan ;) ) altijd positief en wordt dat vrijwel altijd opgepakt en zo niet dan heb ik (en de coördinatiegroep) iets gemist.

Dus eens in de zo veel tijd een langere race is gaaf en leuk om te doen.
Multiclass proberen, ach waarom niet. Misschien blijven mensen dan langer hangen als een van de autos ze niet en een andere ze wel bevalt.

De prijzen per seizoen zijn ontstaan NIET omdat we daar bij leveranciers om gevraagd hebben, maar omdat ze ons aangeboden werden.

Dus kom maar op met leuke en haalbare ideeën. En help gerust mee om zaken op poten te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
ActualFantasy schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:57:
[...]

Ik dacht dat ze met de mazda de mx-5 bedoelde? Daar hebben we toch ook in week 13 die heerlijke team race mee gehad?

Wat is er mis met een rookie serie? Gisterenavond waren daar 17 splits, met hoogste sof van 2700 of zo. Dan weet je zeker dat je ook tussen rijders van zelfde nivo zit, en dus spannende races hebt. Dat zijn echt geen rookie races hoor.
Met de Mazda MX5 kan je heerlijk racen maar de C-klasse serie is zo goed als dood. Ik heb niet een shitload aan tracks gekocht om alleen op de verschillende Lime Rock Park layouts te rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door Beltoni op 20-11-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Beltoni schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:09:
[...]

Met de Mazda MX5 kan je heerlijk racen maar de C-klasse serie is zo goed als dood. Ik heb niet een shitload aan tracks gekocht om alleen op de verschillende Lime Rock Park layouts te rijden.

Beetje jammer dat ik me hier moet verredigen. Het lijkt er soms anders op maar we leven nog steeds in een vrij land.
Ik stel toch een normale vraag volgensmij.

Je hoeft niet te antwoorden?

doe ff normaal wil je?

[ Voor 12% gewijzigd door BM op 20-11-2020 14:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Ik vind sowieso dat "gedreig" van als we dat en dat gaan doen, nou dan doe ik ZEKER niet mee, zo flauw.

Ik had dit seizoen ook liever iets anders gereden dan de Indy Pro en heb daar ook niet op gestemd. Moest de auto zelfs kopen, weg gegooid geld, want na dit seizoen ga ik die nooit meer rijden waarschijnlijk.

En alsof je die banen die je gekocht hebt niet meer kan gebruiken na aankomend seizoen mochten we met de MX5 gaan rijden.

Probleem is, je kan het niet iedereen naar de zin maken. Mijn mening is dat de leiding dat hier juist zo eerlijk mogelijk probeert te doen en te luisteren naar zijn leden, dus daarom vindt ik het jammer dat sommige mensen dan net doen alsof we hier een stugge bende zijn die elke seizoen hetzelfde doet.

Er is in die paar jaar tijd dat ik als lid mee rij met tweakers al zoveel veranderd en daardoor zijn misschien mensen weg gegaan en weer nieuwe mensen bij gekomen. Dat zal je altijd houden.

en @JPM85 als jij het wil doen hoe jij het wilt hebben, dan kan je kiezen of hier gaan meehelpen met de mensen die keihard hun best doen om te zorgen dat we elke keer een leuk seizoen hebben voor zoveel mogelijk mensen. Of zelfs iets beginnen ja

Ik zit zelf ook niet in de leiding en zet hier ook alleen maar mijn gedachten neer en wat mij leuk zou lijken, als dat dan niet gebeurd dan ga ik daar niet moeilijk over doen.

Uiteindelijk gaat het erom dat we goed gevulde velden hebben waarbij we leuke races hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

ourplayground schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:55:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, moet er een minimaal deelnemersveld zijn?
Nee, maar het is ook niet leuk met maar 10 man te gaan racen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:07

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
We proberen het als community zo goed mogelijk te doen maar met zoveel leden is het onmogelijk om iedereen tevreden te houden. Maar ik vertrouw erop dat iedereen dit begrijpt. Het lijkt mij in ieder geval goed om de plannen voor aankomend seizoen even kort te schetsen. Het idee is om een;

- testavond te organiseren waar we met drie verschillende auto's drie sessies gaan plannen;
- vervolgens een poll binnen de community om een definitieve keuze te bepalen.

Er staan nu verschillende auto's op de shortlist waarbij we er dus vooralsnog drie willen over houden.
- LMP2
- Porsche 911
- Mazda MX5
- GT3

Multiclass hebben we onlangs niet besproken binnen de coördinatiegroep maar zoals Joep ook aangeeft, we staan voor alle opties open.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Linc schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:45:
[...]

Nee, maar het is ook niet leuk met maar 10 man te gaan racen.
Al was toen mijn eerste race op interlagos met 62 man wel beetje veel ook hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Doubleoz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:51:
We proberen het als community zo goed mogelijk te doen maar met zoveel leden is het onmogelijk om iedereen tevreden te houden. Maar ik vertrouw erop dat iedereen dit begrijpt. Het lijkt mij niet in ieder geval goed om de plannen voor aankomend seizoen even kort te schetsen. Het idee is om een;

- testavond te organiseren waar we met drie verschillende auto's drie sessies gaan plannen;
- vervolgens een poll binnen de community om een definitieve keuze te bepalen.

Er staan nu verschillende auto's op de shortlist waarbij we er dus vooralsnog drie willen over houden.
- LMP2
- Porsche 911
- Mazda MX5
- GT3

Multiclass hebben we onlangs niet besproken binnen de coördinatiegroep maar zoals Joep ook aangeeft, we staan voor alle opties open.
Oeh, moeilijke keuzes dat.

Op zich spreken de onderste twee mij wel aan, vanwege de fixed class dan? Iedereen dezelfde auto, dezelfde setup, dan komt het echt op racen aan.

Maar de LMP2 is echt wel gave auto om mee te rijden ook. Porsche ken ik niet echt.

Maar die testavond klinkt goed. Allemaal op zelfde circuit testen ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
Multiclass was eigenlijk niet heel serieus bedoeld, ik postte dat meer als sarcastische oplossing voor degene die perse niet in een bepaalde auto willen rijden.

Mij maakt het allemaal bar weinig uit, het liefst zo veel mogelijk auto's en zo veel mogelijk chaos.

Edit: Behalve de LMP2, dat is een ruk auto voor sprint races.

[ Voor 10% gewijzigd door Swoesh op 20-11-2020 14:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Voor mij hoeft het allemaal niet zo "democratisch" en mag de GoT coördinatiegroep zelf bepalen wat we rijden komend seizoen. Zij weten wat de algehele "wens" van de community is én de historie van afgelopen 10 seizoenen.

Het idee om zondag- en maandagavond niet dezelfde series te rijden spreekt mij wel aan. Bijvoorbeeld een "A" en "B" serie waarbij "A" de langzamere klasse is (bv. Global Madza MX-5 Cup) en "B" de snellere klasse (bv. VRS Sprint of Le Mans). Hierbij zou je dan kunnen overwegen om de circuits van één serie voor beide series te gebruiken. Bijvoorbeeld op zondag leer je de lijnen in de langzamere auto waarna je op maandagavond hetzelfde circuit kunt rijden in de snellere auto.

Just my two cents 8)7

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ActualFantasy schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:55:
[...]

Maar die testavond klinkt goed. Allemaal op zelfde circuit testen ook?
Yep op een oval :+

Maar is het wel makkelijkste lijkt me, maar moeten nog even kijken welk circuit het dan gaat worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Doubleoz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:08:
[...]

Maar is het wel makkelijkste lijkt me, maar moeten nog even kijken welk circuit het dan gaat worden.
Goed idee die testavond! Leuke auto's ook in het voorstel d:)b

Is het handig om als circuit Watkins Glen te nemen? Er even van uitgaande dat de testavond in week 13 is.. Dit is het laatste circuit van de Indy Pro-kalender dus vers in het geheugen voor de meesten, daarnaast een baan die ook veel in andere klasses wordt gereden, dus ook de mensen die niet de Indy rijden zullen al wel bekend zijn met de baan. Daardoor kan de focus direct op de auto's en zijn we niet eerst een uur bezig om de baan te leren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
JoepW schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:07:
[...]

Fijn dat je die ontspoorde "discussie" erbij haalt. :X

We staan als coördinatie groep altijd open voor vernieuwende ideeën en hebben in de tijd dat ik betrokken ben vele concepten gedaan. Soms heel succesvol (zelfs zo succesvol dat ik en Nick er wegens tijdgebrek mee moesten stoppen: GES) en soms totale fiasco's.

Ik bemoei me bewust de laatste tijd een stuk minder met de invulling van de community activiteiten, want inderdaad is er na 9 jaar behoorlijk risico op ingesleten gedrag, maar om dat het Kodak effect te noemen is een absolute diskwalificatie van de rest van de coördinatiegroep, waar ik me niet in kan vinden.

Initiatieven binnen de community worden zeer op prijs gesteld en als een leuk idee wordt voorgesteld ben ik (ik heb nou eenmaal het geld op mijn account staan ;) ) altijd positief en wordt dat vrijwel altijd opgepakt en zo niet dan heb ik (en de coördinatiegroep) iets gemist.

Dus eens in de zo veel tijd een langere race is gaaf en leuk om te doen.
Multiclass proberen, ach waarom niet. Misschien blijven mensen dan langer hangen als een van de autos ze niet en een andere ze wel bevalt.

De prijzen per seizoen zijn ontstaan NIET omdat we daar bij leveranciers om gevraagd hebben, maar omdat ze ons aangeboden werden.

Dus kom maar op met leuke en haalbare ideeën. En help gerust mee om zaken op poten te zetten.
Die discussie is voor mij juist de reden geweest om hier (in)actief bij te dragen. Ik kan het alleen maar 100% eens zijn met je standpunt dat 1 community voor de Benelux het beste zou zijn, of het haalbaar is, is een andere discussie.

Punt is dat op dit moment er 2 avonden in de week gebruikt worden voor de community races voor 1 auto / 1 serie te volgen. Hierdoor blijven mensen weg, komen ze bij tijd en wijlen wel langs, maar zullen ze nooit commited blijven als het volgende seizoen iets totaal anders gereden wordt. Er zijn verschillende kleine doelgroepen actief, en iedereen 'pleasen' zal je nimmer lukken want dat hebben we 24/7 races met verschillende klasses. Dat heet volgens mij al iRacing en iedereen is hier vrij om gebruik van te maken.

Mijn vraag / suggestie is dus niet meer / minder, dan het aanbieden van verschillende klasses binnen het seizoen. Dit kan naast de vaste zondag & maandag, kan op een andere dag binnen de week etc. Daar ben ik graag mede-organisator van, want ik kan mij voorstellen dat de huidige league al voldoende druk oplevert. Verder val ik nergens op aan, het is enkel de vraag / wens of dit mogelijk is? Zo niet, dan weet ik dat ik een andere community moet zoeken of zelf opzetten. Even goede vrienden *;

[ Voor 3% gewijzigd door JPM85 op 20-11-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Linc schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:44:
Ik vind sowieso dat "gedreig" van als we dat en dat gaan doen, nou dan doe ik ZEKER niet mee, zo flauw.
Wat is dit nou weer voor een intens nare reactie. Ik geef gewoon een voorbeeld van hoe ik mijn vrije tijd niet wil besteden. Snap niet waarom dat 'dreigend' of 'flauw' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Doubleoz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:08:
[...]

Ik ben inmiddels zeer bedreven in ovals, kom maar op!

:P

Vanavond weer een uitzending trouwens, van de Indy. Op een oval.

[ Voor 22% gewijzigd door ActualFantasy op 20-11-2020 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Beltoni schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:55:
[...]

Wat is dit nou weer voor een intens nare reactie. Ik geef gewoon een voorbeeld van hoe ik mijn vrije tijd niet wil besteden. Snap niet waarom dat 'dreigend' of 'flauw' is.
Als je dat al een intens nare reactie vindt :?

Blijkbaar mag ik niet zeggen hoe iets op mij overkomt.

Met jou reactie haal je de suggestie om met de MX5 te gaan rijden onderuit. Als je daar niet mee wilt rijden. Prima, stem dan op iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
2 klasses. Dus een verschillende auto per avond zou ik persoonlijk niet voor zijn aangezien ik eigenlijk alleen op zondag kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Linc schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:12:
[...]

Als je dat al een intens nare reactie vindt :?

Blijkbaar mag ik niet zeggen hoe iets op mij overkomt.

Met jou reactie haal je de suggestie om met de MX5 te gaan rijden onderuit. Als je daar niet mee wilt rijden. Prima, stem dan op iets anders.
Dat is exact wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Nee, jij zegt dat je niet mee doet als de MX5 wordt gekozen. Wat was daar de toegevoegde waarde van? Je had toch ook kunnen zeggen ik zou graag met die en die auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Linc schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:20:
[...]

Nee, jij zegt dat je niet mee doet als de MX5 wordt gekozen. Wat was daar de toegevoegde waarde van? Je had toch ook kunnen zeggen ik zou graag met die en die auto rijden.
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Je pakt nu een zin uit mijn bericht, welke ik als voorbeeld gebruik, en gaat daar op zitten hameren.

Deze discussie is zonde van iedereen zijn tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Prima ik wou alleen mijn intens nare reactie toe lichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAZIAR29wLE7B4bOPLiXfadn8qU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rGW7Ek2KZ6FpZUnpPreBFuuW.jpg?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Maurice W schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:02:
Voor mij hoeft het allemaal niet zo "democratisch" en mag de GoT coördinatiegroep zelf bepalen wat we rijden komend seizoen. Zij weten wat de algehele "wens" van de community is én de historie van afgelopen 10 seizoenen.
Dit...

Ik kan de laatste weken helaas niet zo vaak als ik zou willen, maar ik blijf wel actief betrokken. Welke auto we ook rijden, het is de lol die we met z'n allen hebben. Ik zou niet weten waarom je anders op zondag of maandag mee doet. Wat we ook rijden, ik probeer zo vaak mee te doen als ik kan omdat ik er gewoon plezier aan heb met wat bekende te racen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
ZFLaSH schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:09:
[...]

Dit...

Ik kan de laatste weken helaas niet zo vaak als ik zou willen, maar ik blijf wel actief betrokken. Welke auto we ook rijden, het is de lol die we met z'n allen hebben. Ik zou niet weten waarom je anders op zondag of maandag mee doet. Wat we ook rijden, ik probeer zo vaak mee te doen als ik kan omdat ik er gewoon plezier aan heb met wat bekende te racen.
Precies, ben ook niet altijd aanwezig en als ik er ben in wat voor auto het is. Gaat het vooral bij mijn persoon om plezier hebben, en constant langzaam rijden :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Vraagje over dat oval racen.

Ik kijk momenteel mee met de indy race van 19:00 uur, en kijk mee met de leider, en als ik het goed hoor, dan lijkt het erop alsof hij zijn gas nooit loslaat, maar de koppeling gebruikt om 'af te remmen'

Zijn versnellingslampjes gaan altijd in het rood en knipperen als hij de bocht in gaat, en zijn motor geluid blijft constant hoog.

Is dat een techniek voor oval racen of zo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Laatst online: 16:50
Wat een levendigheid hier ineens weer, nieuw seizoen in aantocht zeker :)

Ik rij in wat er ook gekozen wordt toch wel weer lekker mee, maar ben het met Bas eens dat een niet al te snel en moeilijk autootje dat tegen een stootje kan gewoon het leukste is voor een league met sterk verschillende niveaus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:29

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

Jan Hein schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:00:
Wat een levendigheid hier ineens weer, nieuw seizoen in aantocht zeker :)

Ik rij in wat er ook gekozen wordt toch wel weer lekker mee, maar ben het met Bas eens dat een niet al te snel en moeilijk autootje dat tegen een stootje kan gewoon het leukste is voor een league met sterk verschillende niveaus.
Eens. De TCR is wat dat betreft wel leuk, dat ding kan echt tegen een stootje. Wel FWD maargoed, misschien TCR en GT4. Ik roep maar wat. Ik rijd toch wel mee, mij maakt het niet zoveel uit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Saaie race was saai.

Gewoon niet crashen, en dan toch op 2 rondjes achterstand eindigen. Die lui voorraan gingen echt hard....

Over twee weken laatste race van het seizoen en weer een broadcast geloof ik.

Die gast die won.. die kwalificeerde gewoon een seconden sneller dan mij... Op een rondje van 18 seconden..... Das echt bizar.

[ Voor 23% gewijzigd door ActualFantasy op 20-11-2020 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:13
PatrickPost1972 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 17:20:
[...]
Precies, ben ook niet altijd aanwezig en als ik er ben in wat voor auto het is. Gaat het vooral bij mijn persoon om plezier hebben, en constant langzaam rijden :+ :+ :+
Zo sta ik er ook in. Meerijden als ik kan en de baan goed genoeg ken. Auto maakt me niet super veel uit, in alle gevallen vind ik het gezellig om met een ‘bekende’ groep te racen en de verhalen en kennis te delen. En uiteindelijk leer ik er toch wel van.

Als er een sub-league zou ontstaan van mensen die elke week bijvoorbeeld een oval zouden rijden zou ik het best aardig vinden om ook hun verhalen hier in deze topic te lezen. Kan juist leuk zijn toch, wat kruisbestuiving?

Kan me wel voorstellen dat de huidige organisatoren huiverig zijn voor (veel) extra werk. Als ik het zo inschat gaat er nu al best wat tijd in zitten (waarvoor bij deze mijn waardering :) ). Dus daar zal dan ook een oplossing voor moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben de boel een beetje aan het verbouwen. De TeamSpeak server is even down...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik denk dat we gewoon duidelijk twee groepen hebben hier:

1. De mensen die al langer mee doen vinden het vooral leuk om gewoon leuke races te hebben. Welke auto dat dan is maakt niet zoveel uit, en dan is een auto waar je close mee kan racen en die wat tegen een stootje kan leuker. Dat die auto verder in officiele serie niet populair is boeit deze groep totaal niet.

2. De wat nieuwere mensen die de league graag willen gebruiken als oefening voor de officiele serie. Hier is het dus belangrijk dat de auto populair is en we de officiele kalender volgen.

Ik denk dat we gewoon een combinatie moeten zoeken waar beide geldt. Probleem is dan dat je maar bij een paar steeds dezelfde auto's uitkomt (lees: skip barber).

Vroeger deden we zelfs elke week een andere auto/baan combinatie, totaal los van officiele series. Dat vond ik zelf nog altijd het leukst maar was uiteindelijk niet handig omdat je eigenlijk alleen kan racen met de mensen die al die content gekocht hebben, en dat werden er steeds minder.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:05:.....
Vroeger deden we zelfs elke week een andere auto/baan combinatie, totaal los van officiele series. Dat vond ik zelf nog altijd het leukst maar was uiteindelijk niet handig omdat je eigenlijk alleen kan racen met de mensen die al die content gekocht hebben, en dat werden er steeds minder.
Ja vroeger!
Dat was echt leuk hoor. 1 uurtje om de auto onder controle te krijgen en racen met die hap. Was echt uitdagend.
Maar idd is dat voor velen een probleem aangezien je dan zo goed als alle road content moet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
JoepW schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:10:
[...]

Ja vroeger!
Dat was echt leuk hoor. 1 uurtje om de auto onder controle te krijgen en racen met die hap. Was echt uitdagend.
Maar idd is dat voor velen een probleem aangezien je dan zo goed als alle road content moet hebben.
Vroeger _/-\o_

Kan me herinneren dat de MX5 cup races toch veruit het meeste race plezier en close racing acties gaven.

Back to basic.
( ga eens kijken of ik het stof nog van de rig af kan krijgen en een paar rondjes het gevoel weer terug opbouwen)

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
Arfman schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:41:
[...]

Eens. De TCR is wat dat betreft wel leuk, dat ding kan echt tegen een stootje. Wel FWD maargoed, misschien TCR en GT4. Ik roep maar wat. Ik rijd toch wel mee, mij maakt het niet zoveel uit.
Zal wel weer aan mij liggen, maar welke auto is een TCR ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 11:34:
Ik ben de boel een beetje aan het verbouwen. De TeamSpeak server is even down...
Weer up. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Hoi allemaal,

Er is een multi class race van 4 uur met de oude kamel GT wagens(Nissan GTZ, Audi) en de Riley.
Ze hebben nog niet genoeg mensen voor een gevuld veld. Is ook net pas van de grond gekomen.
Het is een éénmalige "fun" team-race(2 pers. per team).
Voor mensen die niets te doen hebben op Sinterklaasavond.

http://mppr.net/mppr-pres...racing-december-5th-2020/

Omdat t maar één race is d8 ik dat ik t wel hier kon posten. Zo, niet dan hoor ik t graag.

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurenz0
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 20:33
Vanochtend voor het eerst VRS Endurance GT3 gereden op de nurburgring GP. Wat een fijne klasse om te racen, heel clean werd er gereden. Helaas door een rekenfoutje 1 ronde te weinig brandstof meegenomen maar uiteindelijk zonder kwalificatie naar plaats 20 kunnen rijden.

Helaas dus twee plekken verloren in de laatste ronde door het extra tanken. Maar al met al bijna 2.00 Safety Rating erbij en irating gelijk gebleven. Ga zeker vaker rijden in deze klasse.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beltoni
Ben wel echt nog een Oval Rookie. Net alles fout gedaan wat ik fout kon doen. Als P2 gekwalificeerd en vrij snel de leiding gepakt. Pakte een gat van 1.5s op P2, mooi geen slipstream meer. So far so good.

Toen een caution. Ik duik de pit, helaas ga ik blijkbaar net de safety car voorbij. Zwarte vlag. Rijd een aantal ronde er mee achter de safety car, maar het is maar gissen wat ik moet doen. Duik maar de pits in, en nog een keer.

Blijkbaar kunnen zwarte vlaggen enkel ingeleverd worden als we groen hebben. Toen gelijk mijn 1s penalty ingeleverd.

Kom de baan op en krijg bij de eerstvolgende caution een lucky dog. Genieten dit. Nog maar 1 ronde achterstand. Rijd het veld voorbij en pak nog even nieuwe bandjes.

Bij de herstart rijden blijkbaar mensen met schade voor me. Ik wil ze gelijk maar inhalen. Zwarte vlag voor inhalen aan de binnenkant.

Had hier makkelijk P1 kunnen rijden, het halve veld was al uitgeschakeld maar dan moet je wel de regels kennen

:D :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Vanavond PM18 zie ik op Canadian. Is een rondetijd van rond de 1:14.5 de moeite om mee te doen?

Edit: ohnee, morgen pas

[ Voor 12% gewijzigd door ISaFeeliN op 21-11-2020 17:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
ISaFeeliN schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:26:
Vanavond PM18 zie ik op Canadian. Is een rondetijd van rond de 1:14.5 de moeite om mee te doen?

Elke rondetijd is de moeite om mee te doen!

Ik heb letterlijk geen idee wat een 'normale' tijd is daar, maar in de GoT league is er qua snelheid altijd wel iemand om mee te vechten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jimmy J. op 21-11-2020 17:47 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
ISaFeeliN schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:26:

Jimmy J. schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:47:
[...]
Elke rondetijd is de moeite om mee te doen!

Ik heb letterlijk geen idee wat een 'normale' tijd is daar, maar in de GoT league is er qua snelheid altijd wel iemand om mee te vechten :)
Top tijd zal wel rond de 1.11 liggen gok ik.
Ik zit ook rond de 1.14.5 op dit moment.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Voorbeeldrondje. Dit was bij 35gr tracktemp, vergelijkbaar met afgelopen vrijdag. Die lage 11 gaat best mogelijk zijn denk ik...

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Nog meer Nurburgring 6 uur gegadigden? Ik doe straks mee met @Swoesh in de 911 GTE :)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Luckeh schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:35:
Voorbeeldrondje. Dit was bij 35gr tracktemp, vergelijkbaar met afgelopen vrijdag. Die lage 11 gaat best mogelijk zijn denk ik...

[YouTube: Indy Pro 2000 @ MoSport]
Dat is al onder de VRS tijd. Ik zit met VRS setup en 13 graden kouder dan de VRS lap op 1.12.0 nu. Dat moet dus zeker nog een stuk sneller kunnen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• frizti
Beltoni schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:04:

endurance
Mini Endurance Cup tijdens seizoen 1 met 4 wedstrijden van 1.5 uur op zaterdagen een idee misschien?
LMP2 en GTE op Le Mans / Spa / Nurburgring / Suzuka of is dat iets te traditioneel gedacht?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
frizti schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:09:
[...]

Mini Endurance Cup tijdens seizoen 1 met 4 wedstrijden van 1.5 uur op zaterdagen een idee misschien?
LMP2 en GTE op Le Mans / Spa / Nurburgring / Suzuka of is dat iets te traditioneel gedacht?
Nemen we mee. Lijkt mij wel leuk idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
Hallo iedereen,

Ik heb op dit moment een 49 inch widescreen van Samsung. Toch zou ik graag willen uitbreiden om nog meer aan de zijkanten te kunnen zien. Heeft iemand ervaringen met een 49 inch widescreen en daarnaast nog twee schermen? Of zou ik echt mijn widescreen moeten verkopen en triple screens kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

N.Uckerman schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:47:
Hallo iedereen,

Ik heb op dit moment een 49 inch widescreen van Samsung. Toch zou ik graag willen uitbreiden om nog meer aan de zijkanten te kunnen zien. Heeft iemand ervaringen met een 49 inch widescreen en daarnaast nog twee schermen? Of zou ik echt mijn widescreen moeten verkopen en triple screens kopen?
Je kan alleen schermen met dezelfde resolutie hebben in iRacing. Je kan er nog 2x 49 inch naast plakken, en vervolgens met (bijvoorbeeld) 240 graden FoV rijden. Dat ondersteund iRacing sinds de vorige release.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
Luckeh schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:23:
[...]

Je kan alleen schermen met dezelfde resolutie hebben in iRacing. Je kan er nog 2x 49 inch naast plakken, en vervolgens met (bijvoorbeeld) 240 graden FoV rijden. Dat ondersteund iRacing sinds de vorige release.
Top dankjewel! dat wordt dus sparen! 3x 49 inch lijkt me wel echt smullen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

N.Uckerman schreef op zondag 22 november 2020 @ 01:48:
[...]

Top dankjewel! dat wordt dus sparen! 3x 49 inch lijkt me wel echt smullen O+
Ik zag er laatst een post op reddit van iemand die dat gedaan had. Een grote curve (kleine R) is nodig wil je een surround view hebben en het scherm niet te ver van je vandaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Om ook maar even mijn 2 cents voor komend seizoen bij te dragen:

In hoeverre zijn de zondag en maandag heilig?
Ik heb in de afgelopen seizoenen vaker mensen horen zeggen dat ze niet meedoen omdat het voor hen te laat wordt ivm vroeg opstaan volgende dag.
Aangezien ik sinds deze week weer een baan heb en daarvoor ook redelijk vroeg moet opstaan geldt dat voor mij dus ook.

Is het een idee om 1 van de 2 avonden voortaan op zaterdag (of zelfs vrijdag) te plannen?

iracing profile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MDenessen
Raimond613 schreef op zondag 22 november 2020 @ 08:50:
Om ook maar even mijn 2 cents voor komend seizoen bij te dragen:

In hoeverre zijn de zondag en maandag heilig?
Ik heb in de afgelopen seizoenen vaker mensen horen zeggen dat ze niet meedoen omdat het voor hen te laat wordt ivm vroeg opstaan volgende dag.
Aangezien ik sinds deze week weer een baan heb en daarvoor ook redelijk vroeg moet opstaan geldt dat voor mij dus ook.

Is het een idee om 1 van de 2 avonden voortaan op zaterdag (of zelfs vrijdag) te plannen?
Voor mij is het ook een beetje laat. Ik kan na het racen niet gelijk naar bed want ik moet eerst nog adrenaline afbouwen. Een half uur eerder de race laten beginnen zou ik al fantastisch vinden.

Maar aan de andere kant zijn er dan waarschijnlijk ook mensen voor wie het te vroeg wordt.

Trouwens op vrijdag of zaterdagavond vind ik ook een goed alternatief

[ Voor 3% gewijzigd door MDenessen op 22-11-2020 09:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/community-poll-300x300.png

Het nieuwe seizoen 2021 S1 begint alweer bijna!

Ook voor volgend seizoen willen we elke week weer een GoT league organiseren.

Om de keuze van de auto te bepalen willen we een testavond organiseren met 3 auto’s.

In onderstaande poll kan je aangeven waar je voorkeur naar uit gaat. De 3 auto’s met de meeste ‘punten’ gaan we tijdens de testavond gezamenlijk testen.

Op basis van de ervaringen van de testavond besluit de coördinatiegroep wat de keuze voor volgend seizoen zal zijn.

Er is voorgesteld om de raceavond op de zondag te verplaatsen naar een andere dag in het weekend. Dat hebben we in een recente poll ook al aan de orde gehad, maar ook hierover wordt jouw mening gevraagd.

Er is voorgesteld of we een half uurtje eerder kunnen beginnen (en eindigen).

Er zijn community leden die het leuk zouden vinden om bv eens in de 3-4 weken naast het toernooi ook een endurance race te rijden in GoT verband. Graag vernemen we van jou of je daar ook interesse in hebt.

De poll is bereikbaar via onze site voor geregistreerde gebruikers!

Alle iRacing league leden ontvangen ook een bericht via de mail.

De poll sluit op 28 november om 22:00 uur.

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/community-poll-300x300.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-08 10:42
JoepW schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:27:

Om de keuze van de auto te bepalen willen we een testavond organiseren met 3 auto’s.

In onderstaande poll kan je aangeven waar je voorkeur naar uit gaat. De 3 auto’s met de meeste ‘punten’ gaan we tijdens de testavond gezamenlijk testen.

Op basis van de ervaringen van de testavond besluit de coördinatiegroep wat de keuze voor volgend seizoen zal zijn.

Er is voorgesteld om de raceavond op de zondag te verplaatsen naar een andere dag in het weekend. Dat hebben we in een recente poll ook al aan de orde gehad, maar ook hierover wordt jouw mening gevraagd.

Er zijn community leden die het leuk zouden vinden om bv eens in de 3-4 weken naast het toernooi ook een endurance race te rijden in GoT verband. Graag vernemen we van jou of je daar ook interesse in hebt.

Helaas rijd ik niet mee in het huidige IndyPro seizoen wegens tijdgebrek (en ook een beetje omdat ik niet zo'n fan ben van openwheelers). Na de feestdagen heb ik weer meer vrije tijd, en ik kan niet wachten om weer mee te rijden met de league! Ik heb gestemd op LMP>GT3>Pcup>MX5 (in volgorde van voorkeur). Goed idee trouwens om de top 3 eerst gezamenlijk te testen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

JoepW schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:27:

Is stemmen via de post ook mogelijk?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Imac2011
  • Laatst online: 02-06 21:58
Zo , de poll alvast ingevuld , ben erg benieuwd wat de meerderheid als favoriete auto bovenaan heeft staan.
Ik heb voor het eerst sinds ik meedoe geloof ik de vrijdagavond training gemist , balen want ik had er veel zin in , een gave baan .Maar mijn hart besloot precies die avond om het aangeboden ritme zelf wat aan te passen waardoor ik continue overslagen had.Was dus een avondje ziekenhuis in plaats van lekker racen. :'(
Gister en vandaag wat races in de radical gedaan en ondanks dat ik echt diverse malen compleet eraf geramd werd en op vanmiddag na geen serieuze schade had , heerlijk geraced en behoorlijke strijd gehad .Beste resultaat 3e en 5e met een vol veld .Hartelijk gelachen ondanks de verbazing dat in een race ik aan het vechten was met mijn voorganger die enorm wild reed en slingerde en ik uiteraard afwachtte en mijn achterligger me waarschuwde dat ik erlangs moest omdat ik anders uit de race gecrashed zou worden .Op het moment dat ik mijn kans pakte deed hij dat na mij en crashtte .Ik heb nog even gelachen en gezegd he's out of the way _O- maar ik kreeg geen reactie meer ?? :? Heeft daarna 6 of 7 ronden lang achter me aan zitten jagen maar dichterbij dan 1,3 seconden is hij niet meer geweest.
Wat heel erg was aan de radicals is dat bij alle 4 de races die ik meegedaan heb er altijd bij de start wel iemand spint en crashed :? en de eerste ronde is gewoon afwachtten en duimen .
Tot vanavond , veel zin in , ondanks het ongetwijfeld weer achteraan rijden , zeker na de gemistte training.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
Imac2011 schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:32:
Tot vanavond , veel zin in , ondanks het ongetwijfeld weer achteraan rijden , zeker na de gemistte training.
Oeps dat is heftig, fijn dat je er vanavond weer bij bent.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Imac2011 schreef op zondag 22 november 2020 @ 17:32:
.....Maar mijn hart besloot precies die avond om het aangeboden ritme zelf wat aan te passen waardoor ik continue overslagen had.Was dus een avondje ziekenhuis in plaats van lekker racen. :'( ....
Whow dat is heavy!
Alles nu weer ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
Race 2 vanavond was 1 grote snafu. Na een lastige practice leek het kwartje dan eindelijk een beetje te vallen in de q en heat 1. Hierdoor p9 en p2 op de grid voor race 2. In een slechte laatste sector werd ik al links en rechts ingehaald en vervolgens richting bocht 3 werd het wel heel druk in mijn spiegels.

Vervolgens begon Crew Chief ook nog eens en raakte ik in bocht 3 net het gras en stond zomaar ineens dwars |:( . Voor mijzelf maakte me dit niet zoveel uit, wat ik vooral vervelend vind is dat @NickThissen en @Luckeh mij absoluut niet meer konden ontwijken. Heren mijn oprechte excuses! Vervolgens na een tow was m’n concentratie weg en schoof ik zo weer van de baan. Alt+F4 en tijd om iets anders te gaan doen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MaikyM schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:55:
Race 2 vanavond was 1 grote snafu. Na een lastige practice leek het kwartje dan eindelijk een beetje te vallen in de q en heat 1. Hierdoor p9 en p2 op de grid voor race 2. In een slechte laatste sector werd ik al links en rechts ingehaald en vervolgens richting bocht 3 werd het wel heel druk in mijn spiegels.

Vervolgens begon Crew Chief ook nog eens en raakte ik in bocht 3 net het gras en stond zomaar ineens dwars |:( . Voor mijzelf maakte me dit niet zoveel uit, wat ik vooral vervelend vind is dat @NickThissen en @Luckeh mij absoluut niet meer konden ontwijken. Heren mijn oprechte excuses! Vervolgens na een tow was m’n concentratie weg en schoof ik zo weer van de baan. Alt+F4 en tijd om iets anders te gaan doen
Ja, kan natuurlijk weer gebeuren. Geen probleem, maar het is inmiddels wel de 4e week op rij dat mijn race na (minder dan) 1 ronde voorbij is door iemand die vooraan zelf de controle verliest :-( Ik gok (en dat lees ik ook terug in je verhaal) dat het toch te maken heeft met concentratie of te weinig ervaring met ingehaald worden.

Ik zit oprecht af te vragen of reversed grid volgend seizoen nog wel een goed idee is. Het gaat letterlijk elke week binnen 1 ronde mis, waarom doen we dat nog?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
Zo, volgensmij mijn beste avondje ooit bij GoT.

Qualify stuk langzamer dan ik kan, P19, naar P10 gereden. Daarna van Pole starten en 3 rondjes op P1 gereden. Vorige keer was het na 1 bocht al voorbij.

Daarna tijdje op P2 gereden, en door eigen kleine offtrack, kwamen er links en rechts eentje naast mij rijden op het lange rechte stuk. Dat was wel ff spannend. 2 plekken daar verloren, en lange tijd op P4 gereden. pits in gegaan, en paar plaatsjes verloren nog, uiteindelijk op P8 geeindigd.

Leuke races, mensen achter mij kunnen houden, en spannend geraced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
NickThissen schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:07:
[...]

Ja, kan natuurlijk weer gebeuren. Geen probleem, maar het is inmiddels wel de 4e week op rij dat mijn race na (minder dan) 1 ronde voorbij is door iemand die vooraan zelf de controle verliest :-( Ik gok (en dat lees ik ook terug in je verhaal) dat het toch te maken heeft met concentratie of te weinig ervaring met ingehaald worden.

Ik zit oprecht af te vragen of reversed grid volgend seizoen nog wel een goed idee is. Het gaat letterlijk elke week binnen 1 ronde mis, waarom doen we dat nog?
Snap de frustratie maar volgens mij word er in race 1 ook vaak genoeg een fout gemaakt vooraan, vandaag @Luckeh en @TonCoronel die hem allebei in de eerste paar rondes kwijt raken op het gras, heel erg vergelijkbaar met wat @MaikyM gebeurde. Mij is het ook al een paar keer overkomen dit seizoen en volgens mij was jij hem op Mid Ohio in race 1 bocht 1 kwijt. Ik denk dat het voornaamste verschil er in zit dat bij de reversed grid de snellere rijders veel dichter erop zitten te pushen en het dus niet meer kunnen ontwijken als het mis gaat, maar qua fouten zie ik nou niet een gigantisch verschil.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Swoesh schreef op zondag 22 november 2020 @ 22:30:
[...]

Snap de frustratie maar volgens mij word er in race 1 ook vaak genoeg een fout gemaakt vooraan, vandaag @Luckeh en @TonCoronel die hem allebei in de eerste paar rondes kwijt raken op het gras, heel erg vergelijkbaar met wat @MaikyM gebeurde. Mij is het ook al een paar keer overkomen dit seizoen en volgens mij was jij hem op Mid Ohio in race 1 bocht 1 kwijt. Ik denk dat het voornaamste verschil er in zit dat bij de reversed grid de snellere rijders veel dichter erop zitten te pushen en het dus niet meer kunnen ontwijken als het mis gaat, maar qua fouten zie ik nou niet een gigantisch verschil.
Ja klopt misschien wel, maar inderdaad met reversed grid zitten er 10 man vlak achter, en met normale grid is dat meestal niet en spreid het vanzelf uit. Met reversed grid zakt het hele veld juist in elkaar in elke bocht en is elk foutje meteen fataal voor meerdere mensen.

Daarnaast heb ik meestal in race 1 by far de leukste race, gewoon close racen met mensen met wie je je kan meten. In race 2 is het 2-3 rondjes "leuk" om iedereen in te halen, en vervolgens zitten overal gaten tussen en rij je de rest van de race alleen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-09 09:01

TiemenC

iRacing

Heerlijk avondje gehad!

Practice stond ik bovenaan, met de incs welliswaar.... 8)7

Gelukkig de incs achter me kunnen laten. In race 1 van p24 (na een wederom te conservatieve Q) naar p14 kunnen rijden. Race 2 van P14 naar p9 gereden. Ik had nog 6 liter over aan het einde dus had misschien wat tijd kunnen pakken door een kortere pitstop, maarja als..

[ Voor 4% gewijzigd door TiemenC op 22-11-2020 23:36 ]

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De quali ronde van vandaag. Inclusief outlap.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-09 09:01

TiemenC

iRacing

Impressive! Dat was het rondje al, maar je video ook!

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Pagina: 1 ... 358 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies