iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 357 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
ActualFantasy schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:23:
[...]

Grappig wel hoe iedereen autos anders ervaart. Ik begon met de IMSA series porsche bij GoT, en bleef daarmee echt steken op mijn begin, rond de 1500 rating. De Skip kon ik ook echt niet mee rondkomen.

Sinds we de Indy doen, ben ik meer dan 1000 irating omhoog gegaan, en merk nu dat dit wel op dit moment mijn top is. Ik eindig niet bovenaan, maar ook niet onderaan in de races, dus schommel beetje de hele tijd hier.

Ben benieuwd naar de plannen voor volgend seizoen. Ik denk wel dat ik de Indy erbij blijf rijden, die ligt mij wel.

Nu de vrouw thuis nog overhalen om een rig/fatsoenlijke stoel te kopen, want een burostoel met 4 schoenen onder de wieltjes en loslopende kinderen die daar regelmatig op en af klimmen is niet ideaal.
De Skip rijdt ook gewoon anders. Het is veel gooi en smijtwerk maar als je het eenmaal door hebt dan kan je echt keihard. Was op Belle Isle ook echt extreem snel. Heb daar een top 100 tijd staan in de world record lijst, voor iemand die een maandje speelt is dat vrij absurd.

Indy Pro is ook echt een super tof autootje. Ben alleen bij de GoT League afgehaakt omdat de officiële serie weinig voorstelt. Vind het leuk om te racen tegen mensen die ongeveer even goed/slecht zijn, met slechts 1 of 2 lobbies (of splits voor sommige) is de kans gewoon te groot dat het veld te veel uit elkaar ligt. Speel iRacing om competitief te racen, het is dan voor mij niet logisch om te tijd te steken in een auto waar weinig te beleven valt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Ik noem altijd iedereen Phusebox als ze tegen me aan rijden O+ zo blijf je altijd bij ons in de community O+

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:15
Beltoni schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:55:
[...]

De Skip rijdt ook gewoon anders. Het is veel gooi en smijtwerk maar als je het eenmaal door hebt dan kan je echt keihard. Was op Belle Isle ook echt extreem snel. Heb daar een top 100 tijd staan in de world record lijst, voor iemand die een maandje speelt is dat vrij absurd.

Indy Pro is ook echt een super tof autootje. Ben alleen bij de GoT League afgehaakt omdat de officiële serie weinig voorstelt. Vind het leuk om te racen tegen mensen die ongeveer even goed/slecht zijn, met slechts 1 of 2 lobbies (of splits voor sommige) is de kans gewoon te groot dat het veld te veel uit elkaar ligt. Speel iRacing om competitief te racen, het is dan voor mij niet logisch om te tijd te steken in een auto waar weinig te beleven valt.
Ik vind de Skip ook een heerlijke auto en zou graag af en toe een raceje rijden. Bij mij is het probleem juist weer dat mijn rating veel te hoog is voor mijn pace in die auto. Ik kom in de bovenste splits terecht en daar heb ik met de Skip niks te zoeken.

Laat je trouwens niet verrassen door het kleine deelnemersveld van de Indy Pro, het merendeel van de races in de avond zijn super competitief. Natuurlijk zijn er af en toe wat saaie races, maar dat heb je in iedere klasse. Het grootste pluspunt vind ik dat er over het algemeen hard maar fair geracet wordt, wellicht juist omdat je vaak dezelfde mensen tegen komt. Daarom rijd ik ook liever deze serie dan de F3. Daar is de deelname misschien wat hoger, maar wordt er naar mijn eigen ervaring wat agressiever en met minder respect voor elkaar gereden, met meer brokken tot gevolg.

iRacing Profiel

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
Ik ben afgehaakt bij zowel GOT als officiele races, omdat ik maar niet kan wennen aan de upgrade van standaard naar T-LCM pedalen.
Bij bijna alle banen die ik geprobeerd heb met zowel een GTE als de Indy kom ik niet aan de tijden die ik gereden had.
Gemiddeld leg ik 2-3 seconden toe op mijn eigen snelste tijden en die zijn al zo'n 5 seconden langzamer dan de top mannen hier.

iRacing Profiel

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:57

Niellie41

[object Object]

frizti schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:11:
Ik ben afgehaakt bij zowel GOT als officiele races, omdat ik maar niet kan wennen aan de upgrade van standaard naar T-LCM pedalen.
Bij bijna alle banen die ik geprobeerd heb met zowel een GTE als de Indy kom ik niet aan de tijden die ik gereden had.
Gemiddeld leg ik 2-3 seconden toe op mijn eigen snelste tijden en die zijn al zo'n 5 seconden langzamer dan de top mannen hier.
Waar kan je niet aan wennen?

Een vaak gehoorde fout is dat de Brake Curve Factor niet op 0 is gezet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Session30 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:59:
[...]

Laat je trouwens niet verrassen door het kleine deelnemersveld van de Indy Pro, het merendeel van de races in de avond zijn super competitief. Natuurlijk zijn er af en toe wat saaie races, maar dat heb je in iedere klasse. Het grootste pluspunt vind ik dat er over het algemeen hard maar fair geracet wordt, wellicht juist omdat je vaak dezelfde mensen tegen komt.
Ik geniet ook erg van de Indy Pro serie. Tot nu toe veel spannende races gehad. En ik vind het ook een voordeel dat je vaak tegen dezelfde rijders rijdt waaronder veel GoT'ers.

Maar het aantal deelnemers neemt nu wel sterk af. :'(

Ik ben nog in competitie voor een top 3 eind klassering in divisie 3 en mogelijk een top 10 positie in het algemeen klassement. Maar de sof is meestal behoorlijk laag als er maar 1 split is.
Dus wordt het steeds lastiger om genoeg kampioenschapspunten bij elkaar te smokkelen.

Deze week heb ik nog wel mazzel gehad. Ondanks dat ik te langzaam ben op Mid Ohio heb ik dinsdag nog een derde plaats kunnen binnen harken (mede door fouten van andere GoT'ers) en toch nog 108 punten verdiend. Maar echt veel is dat niet.

Hopelijk trekt het een beetje aan als we op MoSport en de Glen rijden, dat zijn denk ik wel populairdere tracks dan Mid Ohio.

iRacing Profiel

• frizti
Niellie41 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:13:
[...]

Waar kan je niet aan wennen?

Een vaak gehoorde fout is dat de Brake Curve Factor niet op 0 is gezet.
Brake Force in Iracing staat op 0.
Of bedoel je de setting in de calibratie tool?

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

frizti schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:17:
[...]

Brake Force in Iracing staat op 0.
Of bedoel je de setting in de calibratie tool?
In iRacing inderdaad. Ik heb verder geen ervaring met de loadcell pedalen van Thrustmaster. Apart dat je er geen gevoel bij hebt. Het zou juist beter moeten zijn.

• frizti
Niellie41 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:20:
[...]

In iRacing inderdaad. Ik heb verder geen ervaring met de loadcell pedalen van Thrustmaster. Apart dat je er geen gevoel bij hebt. Het zou juist beter moeten zijn.
Ik moet er gewoon veel meer uren in gaan steken denk ik.
Met gemiddeld gezien een uurtje per dag kom ik er niet :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
MDenessen schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:14:
[...]

Ik geniet ook erg van de Indy Pro serie. Tot nu toe veel spannende races gehad. En ik vind het ook een voordeel dat je vaak tegen dezelfde rijders rijdt waaronder veel GoT'ers.

Maar het aantal deelnemers neemt nu wel sterk af. :'(

Ik ben nog in competitie voor een top 3 eind klassering in divisie 3 en mogelijk een top 10 positie in het algemeen klassement. Maar de sof is meestal behoorlijk laag als er maar 1 split is.
Dus wordt het steeds lastiger om genoeg kampioenschapspunten bij elkaar te smokkelen.

Deze week heb ik nog wel mazzel gehad. Ondanks dat ik te langzaam ben op Mid Ohio heb ik dinsdag nog een derde plaats kunnen binnen harken (mede door fouten van andere GoT'ers) en toch nog 108 punten verdiend. Maar echt veel is dat niet.

Hopelijk trekt het een beetje aan als we op MoSport en de Glen rijden, dat zijn denk ik wel populairdere tracks dan Mid Ohio.
Dit dus ook ja. De race van 7 uur 's avonds is vaak een volle leuke race.

En ik kan nog steeds 1ste worden in divisie 4.Maar gaat nog lastig worden. Deze week al 3 races gedaan en "pas" 90 punten. Nou poetst dat wel een 78weg of zo, van week 2, maar vrees dat het niet genoeg gaat zijn voor het eind. Moet echt ergens toch 100+ scoren elke week wel denk ik.

Maar we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

frizti schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:22:
[...]

Voordat we teveel off-topic gaan en beter in andere topic verder kunnen gaan.

Heb je oude drivers verwijderd? Toen ik direct drive kreeg, deed die mega vreemd totdat ik oude stuur drivers had verwijderd.

Zou me kunnen voorstellen dat die voor pedalen hetzelfde geldt.

Als het puur een gevoelskwestie is, juist blijven rijden . Je moet muscle memory opbouwen en dat duurt eventjes. Je zou alleen al wel snel het gevoel moeten hebben dat het beter controleerbaar is.

iRacing | Rig

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

frizti schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:22:
[...]

Het koste mij meer dan een week ( toen kon ik ook wel 3 races per dag rijden ) dus wel een uurtje of 12 totaal om beter te wennen aan loadcell, vs travel :)

Dus gewoon lekker veel practice gaan rijden op een baan die je goed kent en met de auto die je goed kent.
( ik heb toen super veel timetrails gereden ) Uiteindelijk ga je het wel door krijgen en wil je nooit meer terug.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• frizti
Mithriel schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:04:
[...]

Voordat we teveel off-topic gaan en beter in andere topic verder kunnen gaan.

Heb je oude drivers verwijderd? Toen ik direct drive kreeg, deed die mega vreemd totdat ik oude stuur drivers had verwijderd.

Zou me kunnen voorstellen dat die voor pedalen hetzelfde geldt.

Als het puur een gevoelskwestie is, juist blijven rijden . Je moet muscle memory opbouwen en dat duurt eventjes. Je zou alleen al wel snel het gevoel moeten hebben dat het beter controleerbaar is.
Drivers is het probleem niet (er zijn sowieso geen te vinden voor de T-LCM pedalen).
Het is gewoon een groot verschil als je nog nooit met een load cell hebt gereden.
Zoals ik al zei, ik moet gewoon meer oefenen.
Ben gewoon te ongeduldig denk ik :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Session30 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:59:
[...]

Ik vind de Skip ook een heerlijke auto en zou graag af en toe een raceje rijden. Bij mij is het probleem juist weer dat mijn rating veel te hoog is voor mijn pace in die auto. Ik kom in de bovenste splits terecht en daar heb ik met de Skip niks te zoeken.

Laat je trouwens niet verrassen door het kleine deelnemersveld van de Indy Pro, het merendeel van de races in de avond zijn super competitief. Natuurlijk zijn er af en toe wat saaie races, maar dat heb je in iedere klasse. Het grootste pluspunt vind ik dat er over het algemeen hard maar fair geracet wordt, wellicht juist omdat je vaak dezelfde mensen tegen komt. Daarom rijd ik ook liever deze serie dan de F3. Daar is de deelname misschien wat hoger, maar wordt er naar mijn eigen ervaring wat agressiever en met minder respect voor elkaar gereden, met meer brokken tot gevolg.
Ik ben al vrij vroeg in het seizoen afgehaakt. Wilde een ochtend race meepakken op een vrije dag en er waren welgeteld 3 aanmeldingen. Op de piektijden zal het ongetwijfeld drukker zijn.

Ga nu ook niet mee overstappen. Met de LMP2 in ilMS heb ik eindelijk weer een beetje mijn draai gevonden. Vind multiclass ook gewoon tof. Naast standaard je rondjes rijden is strategie en inzicht wat belangrijker.

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
MDenessen schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:14:
[...]

....
....
Graag gedaan!
Wat een drama race was dat voor mij zeg, laatste 6 rondes een volle seconde langzamer dan de eerste helft van de race, terwijl ik geen schade had.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
Ernsthx schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:25:
[...]

Graag gedaan!
Wat een drama race was dat voor mij zeg, laatste 6 rondes een volle seconde langzamer dan de eerste helft van de race, terwijl ik geen schade had.
Je was wel heel snel in het begin, je liep snel uit. Jammer van het grasmaaien.

iRacing Profiel

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Ik heb sinds korte tijd de podium DD1 en wanneer ik het stuur volledig naar links of naar rechts draai dan slaat hij het stuur alle kanten op. Is dit normaal? Ik heb dit alleen met iRacing. Best irritant aangezien hij dat ook doet wanneer ik stil sta.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernsthx
MDenessen schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:32:
[...]

Je was wel heel snel in het begin, je liep snel uit. Jammer van het grasmaaien.
Ja, had opzich een aardige pace. Ik denk dat ik na het grasmaaien bij de baan op rijden toch iets van de vloer heb beschadigd, want de auto had echt geen balans meer en kon niet in de buurt komen bij mijn oude ronde tijden.
Net om 17:00 nog even een race gedaan, en daar P2 en snelste ronde (1:16,598).

Dan merk je toch dat de race avonden van GoT echt wel een lekkere oefening zijn voor de officiële serie!

iRacing Profiel

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat een grote shitshow is de Ferarri Challenge zeg. Al 4 in de top 5 gekwalificeerd en telkens in de eerste paar ronden getorpedeerd in de vangrails. Geen excuses of zoiets, 4 x -80 Irating.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
Beltoni schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:55:
[...]

Dat is wel erg waar helaas :/

Ik rij de GoT nog lekker mee uit, maar de officiele races ben ik ook gestopt. Meestal zit er maar 2 max 3 in een race die qua pace min of meer gelijk zijn voor mij. Bij de Skippy is dat zo'n beetje de hele top10 of meer op een drukke avond. De meeste Indy races rij toch vooral veel solo mijn rondjes helaas.

Ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom bijv. ook de F3 enz er zijn. Die wagen rijdt nauwelijks anders was mijn ervaring op de test server. Heb die fixed klasse van PureDrivingSchooil niet geprobeerd, maar zou mij niet verbazen als dat ook min of meer hetzelfde is. Dat kannibaliseert elkaar dan onnodig veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Voor het klassement van een serie gelden toch de 8 beste weken ?
In het klassement staat een rijder (Leo) met wks counted : 9
Hoe kan dit ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hacAGo5M_uDaK7wqLRRplWmUzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NSqniQ2WaP0O4MdSkqQeYHEb.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Laatst online: 23-09 18:36
De Radical op Mosport deze week is erg vermakelijk moet ik zeggen. Wel klein veld de 2 keren dat ik gereden heb (in de avond).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

Radical is eigenlijk altijd leuk :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
MDenessen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:24:
Hoe kan dit ?

[Afbeelding]
Is dat niet een foutje in de weergave? Ik heb er bij mij ook waar staat 8 en sommige weer 9, maar de score is wel gewoon van 8 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Loona35 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:59:
[...]

Is dat niet een foutje in de weergave? Ik heb er bij mij ook waar staat 8 en sommige weer 9, maar de score is wel gewoon van 8 volgens mij.
Ja ik denk dat de berekening wel klopt omdat hij steeds boven me stond, alleen de database waarde van dat veld is verkeerd. Misschien komt het door een bepaalde situatie, bijvoorbeeld als je twee slechtste weken dezelfde score hebben of zo.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
MDenessen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:24:
Hoe kan dit ?

[Afbeelding]
Dat herstelt zich gedurende de nacht / na een paar uur.

Er loopt een proces of zo, dat dat weer rechtzet. Ik had het van de week ook.Heeft volgensmij iets te maken met als de laatste week beter is dan een van je slechtse weken. Die drop week, moet dan apart verrekend worden, en dan komt er ineens 9 weken te staan.

[ Voor 13% gewijzigd door ActualFantasy op 13-11-2020 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Waardeloze avond voor mij. Ik leek Bottas wel, ben wel 5 keer gespind ofzo. Sorry Robin voor die tik in de hairpin, volgens mij gaven we elkaar genoeg ruimte maar was het een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Race 2 me nog teruggeknokt naar P13 maar na weer een voor mij onverklaarbare spin in de hairpin was ik er ook wel klaar mee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Redelijke racepace, toch 2x total loss :$
@verse48 nogmaals mijn excuses, ik verloor de controle...

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Weer een kansloze L1 :-( De eerste 3 ongelukken in 2 bochten kon ik ontwijken maar de 4e was te veel. Waarom is het zo'n chaos de laatste tijd voorin?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:21:
Weer een kansloze L1 :-( De eerste 3 ongelukken in 2 bochten kon ik ontwijken maar de 4e was te veel. Waarom is het zo'n chaos de laatste tijd voorin?
Idd behoorlijk teleurstellend hoeveel uitvallers er waren.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Arfman schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:52:
Waardeloze avond voor mij. Ik leek Bottas wel, ben wel 5 keer gespind ofzo. Sorry Robin voor die tik in de hairpin, volgens mij gaven we elkaar genoeg ruimte maar was het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Ik heb dat ook nog even terug gekeken, maar ik denk niet dat je daar veel fout deed. Robin had iets meer ruimte kunnen geven denk ik.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Race 1, P2 op de grid; ik zet TS Notifiër uit en iRacing freezed. Daarna nog een merkwaardige crash waarbij de auto ineens over de kop gaat. Ik post later wel een filmpje want hier moet ook een bugreport voor komen.

In race 2 was de openingsronde een bende. Ik heb al racend 3 personen ingehaald door op de juiste plek te zitten, de rest stond her en der langs de zijkant geparkeerd. 14 plekken gewonnen in de openingsronde.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
Excuses @verse48 voor bocht twee van de eerste race. Ik wilde voorzichtig zijn maar was toch nog verrast door het vroege remmen. Was niet bedoel als een divebomb. En ook excuses aan de derde persoon die daardoor moest uitwijken.

En Frank sorry voor het van achteren aanrijden in race twee. Je was in gevecht met Marco en had een slechte exit over de curves en ik had overspeed door mijn high downforce setup en zag te laat dat je snelheid zo laag was.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
MDenessen schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:36:
Excuses @verse48 voor bocht twee van de eerste race. Ik wilde voorzichtig zijn maar was toch nog verrast door het vroege remmen. Was niet bedoel als een divebomb. En ook excuses aan de derde persoon die daardoor moest uitwijken.

En Frank sorry voor het van achteren aanrijden in race twee. Je was in gevecht met Marco en had een slechte exit over de curves en ik had overspeed door mijn high downforce setup en zag te laat dat je snelheid zo laag was.
Dat was ik Marc, kan gebeuren. Jammer dat alleen in race 2 bijna hetzelfde gebeurde doordat @TonCoronel van achteren werd aangetikt en ik geen kant meer op kon. Wel leuke avond gehad in ieder geval en nog een mooie p6 in race 2 behaald.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Arfman schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:52:
Waardeloze avond voor mij. Ik leek Bottas wel, ben wel 5 keer gespind ofzo. Sorry Robin voor die tik in de hairpin, volgens mij gaven we elkaar genoeg ruimte maar was het een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Race 2 me nog teruggeknokt naar P13 maar na weer een voor mij onverklaarbare spin in de hairpin was ik er ook wel klaar mee.
Tja , kan gebeuren , je kwam over me heen gevlogen.Ik dacht dat het klaar was door de schade , zag onderdelen vliegen .Wilde eigenlijk gelijk stoppen maar toch geprobeerd en wonder boven wonder alleen motorkap eraf en voorvleugel heel .Toch nog 16 e gefinished uiteindelijk.Wat wel vervelend was dat door de vr bril alles op de tast gaat ik mijn relative niet meer aan kreeg .Maakte uiteindelijk niet veel uit omdat ik in niemandsland reed. :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Linc schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:30:
[...]

Ik heb dat ook nog even terug gekeken, maar ik denk niet dat je daar veel fout deed. Robin had iets meer ruimte kunnen geven denk ik.
Ik heb het zelf niet terug gekeken Bas , maar als jij het zegt zal het wel zo zijn .Ik zat tussen 2 auto's in volgens mij en probeerde in het midden te blijven .Ik had het idee dat Arjan op het gas ging en spinde en via mijn achterwiel gelanceerd werd. Als ik het fout deed sorry bij deze dan !

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb 2 vermakelijke races beleefd. Q op P9, Heat 1 na wat leuke battles op P9 over de finish en Heat 2 zelfs P4 met ook wat leuke battles.
Hier mijn stream van beide heats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Imac2011 schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:49:
[...]

Ik heb het zelf niet terug gekeken Bas , maar als jij het zegt zal het wel zo zijn .Ik zat tussen 2 auto's in volgens mij en probeerde in het midden te blijven .Ik had het idee dat Arjan op het gas ging en spinde en via mijn achterwiel gelanceerd werd. Als ik het fout deed sorry bij deze dan !
Bij mij zag het er heel anders uit :? Ik zal proberen om een filmpje te posten morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

Wat een avond gister in 4 rondes 3 keer aangereden zat me niet echt mee, was er dan ook effe helemaal klaar mee en ben en heb mijn bedje opgezocht!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Arfman schreef op maandag 16 november 2020 @ 02:44:
[...]

Bij mij zag het er heel anders uit :? Ik zal proberen om een filmpje te posten morgen.
FF snel gecaptured:

[YouTube: iRacing Motorsport Simulator 2020 11 16 08 34 42 01]

Eerst vanuit mijn chase perspectief, daarna bij Robin in de cockpit. Zat volgens mij ook nog een klein beetje netcode bij, het mag duidelijk zijn dat dit niet mijn bedoeling was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Arfman schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:40:
[...]

FF snel gecaptured:

[YouTube: iRacing Motorsport Simulator 2020 11 16 08 34 42 01]

Eerst vanuit mijn chase perspectief, daarna bij Robin in de cockpit. Zat volgens mij ook nog een klein beetje netcode bij, het mag duidelijk zijn dat dit niet mijn bedoeling was ...
Jammer dat ik het niet opgeslagen heb ! Bij mij kwam jij gewoon langs rijden en bij mijn spin kwam degene achter mij over mijn neus / cockpit heen.In het filmpje raakt ie me aan de zijkant ?
Vreemde verschijnselen met deze racesimulatie.En als ik het filmpje zo bekijk doe ik in principe niet erg verkeerd maar had idd wat meer ruimte kunnen laten.Was trouwens maar een heel laf tikje op het wiel , bij mij voelde dat heel anders.
Volgende keer beter :)

[ Voor 6% gewijzigd door Imac2011 op 16-11-2020 09:09 . Reden: foutje ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja soms zit er heel veel verschil tussen wat clients zien en wat er "echt" gebeurd is. Achteraf had je inderdaad iets meer ruimte kunnen laten (ik zat al zo ver mogelijk links) maar dat is achteraf makkelijk praten natuurlijk. 100% raceincident wmb, nu weer vriendjes? :(:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Die chicane is trouwens wel de plek waar ik het meeste laat liggen op dit circuit .Al bij verschillende snelle rijders meegekeken en van alles geprobeerd maar ik kom er maar niet uit .Driverskills zullen we maar zeggen.
Als ik later rem kom ik te wijd uit en wordt ik aan alle kanten ingehaald , als ik eerder rem kom ik goed uit maar wordt ik ook links en rechts voorbij gereden.
Positieve is dat ik vrijdagavond het echt niet meer zag zitten qua achterstand en gisteravond ik nog steeds veel te langzaam was maar wel een stuk sneller dan op de vrijdag.Door in begin (te ?) voorzichtig te rijden de eerste 1,5 ronde door iedereen ingehaald en door wat uitstapjes een hele saaie eenzame race gereden maar net niet gelapt gelukkig.
En @Arfman ja hoor , gewoon weer vriendjes _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Imac2011 op 16-11-2020 09:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-09 09:01

TiemenC

iRacing

Gisteravond was een beetje van alles wat.

Tijdens de practice goede stappen kunnen maken waardoor ik een comfortabele snelheid voor de race had. Q, zoals vaker, om zeep geholpen door te conservatief te rijden.

Heat 1 was te gek, ronden lang met de gebroeders Messink (@Session30 & @MaikyM) in gevecht geweest, later kwam Ronald Verweij (volgens mij geen user hier?) er nog bij. P10 had er misschien ingezeten als ik mezelf met 2 rondes te gaan niet had geëlimineerd door net iets teveel curb te pakken bij uitkomen t15 en een 360 maakte. Gelukkig kostte dit me maar 2 plekken.

Heat 2 begon ook goed. Ik kon om/langs alle puinhopen heen rijden en was redelijk gesetteld op p7. @Session30 haalde me in bij de hairpin, het was misschien wat laat maar kon eigenlijk wel prima (het was een beetje Verstappen v/s Leclerc in Oostenrijk 2019). Er was echt minimale contact maar helaas leidde het , dankzij het inconsistente damage model, bij mij tot een afgebroken rechterachterwiel en moest ik een tow pakken. Vanaf dat moment veroordeeld tot de achterhoede. Ik had de concentratie ook niet meer dus ben daarna ongeveer net zo vaak gespind als Bottas gisteren 8)7 .

On to the next one!

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
TiemenC schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:18:
Gisteravond was een beetje van alles wat.

Tijdens de practice goede stappen kunnen maken waardoor ik een comfortabele snelheid voor de race had. Q, zoals vaker, om zeep geholpen door te conservatief te rijden.

Heat 1 was te gek, ronden lang met de gebroeders Messink (@Session30 & @MaikyM) in gevecht geweest, later kwam Ronald Verweij (volgens mij geen user hier?) er nog bij. P10 had er misschien ingezeten als ik mezelf met 2 rondes te gaan niet had geëlimineerd door net iets teveel curb te pakken bij uitkomen t15 en een 360 maakte. Gelukkig kostte dit me maar 2 plekken.

Heat 2 begon ook goed. Ik kon om/langs alle puinhopen heen rijden en was redelijk gesetteld op p7. @Session30 haalde me in bij de hairpin, het was misschien wat laat maar kon eigenlijk wel prima (het was een beetje Verstappen v/s Leclerc in Oostenrijk 2019). Er was echt minimale contact maar helaas leidde het , dankzij het inconsistente damage model, bij mij tot een afgebroken rechterachterwiel en moest ik een tow pakken. Vanaf dat moment veroordeeld tot de achterhoede. Ik had de concentratie ook niet meer dus ben daarna ongeveer net zo vaak gespind als Bottas gisteren 8)7 .

On to the next one!
Ja, ik baal nog steeds van dat moment. In mijn beleving was het misschien een wat gewaagde actie maar nog zeker binnen de grenzen. In de eerste race bleek het al heel lastig om je voorbij te komen, dus toen je een slechte exit had uit het eerste complex en we richting de hairpin gingen waar je de hele tijd al wat vroeger remde zag ik mijn kans. In de replay zat ik toch wat verder achter je dan ik op het moment zelf in de gaten had. Jammer dat een klein tikje op je voorband ervoor zorgt dat je achterband eraf vliegt. 8)7 Ik vond het nog extra lullig dat ik je aan het eind van de race lapte.

Buiten dit incident verder geen gekke avond gehad. Sebring is één van mijn favoriete banen en ik had gehoopt wat verder naar voren te zitten, maar ik kwam wat moeilijk op pace. Aan het einde van de practice zat ik er wat beter bij. Ik had de hoop in de top 10 te kwalificeren, maar met 2 slordige rondjes mocht ik uiteindelijk 13e starten.
De sprintrace in gevecht geweest met @MaikyM en @TiemenC, maar als laatste in een treintje is het moeilijk inhalen. Ik had het idee dat ik sneller kon, maar kwam er met geen mogelijkheid voorbij, zeker omdat Tiemen ook de draft had op het rechte stuk. Een paar keer de auto er langs geprikt, maar geen mogelijkheid om echt een inhaalactie door te zetten. Dus me verder gedeisd gehouden en als 12e gefinisht.
Tweede race de chaos in het begin kunnen ontwijken en, op een klein uitstapje in de chicane na, ging het prima totdat ik Tiemen dus raakte in de hairpin. Ik kon zelf door, maar mijn rondetijden kakten in. Ik ben er nog steeds niet achter of ik mijn concentratie kwijt was door het incident of dat ik schade had, maar om het laatste uit te sluiten ging ik op het vroegst mogelijke moment naar binnen om ook een quick repair te pakken. Eenmaal in de pitstraat merkte ik een rekenfoutje op. In plaats van dan maar iets teveel te tanken ging ik langzamer rijden in de pitstraat om nog even door te rekenen wat uiteindelijk veel meer tijd kostte |:( Later in de race nog even geknokt met @Linc en ik had kortstondig de illusie dat ik hem bij kon houden, maar toen ik eenmaal de draft kwijt was werd pijnlijk duidelijk dat hij toch weer een klap sneller was :+. Uiteindelijk als 7e gefinisht.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik reed met de setup van Lucas, meer mensen het idee gehad dat de auto op de main straight zowat uit elkaar rammelde? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Arfman schreef op maandag 16 november 2020 @ 10:53:
Ik reed met de setup van Lucas, meer mensen het idee gehad dat de auto op de main straight zowat uit elkaar rammelde? :+
Misschien iets te laag? Dit gebeurde mij gisteren bij opkomen rechte stuk. Ineens stil en de lucht in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFbS2J8Sr27rz6wsp-7Ste5Y8No=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uury5dU4FrOaFmqruq6ML73X.jpg?f=fotoalbum_large

edit: Videotje:
[Streamable: fly]

[ Voor 4% gewijzigd door Luckeh op 16-11-2020 11:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Luckeh schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:18:
[...]

Misschien iets te laag? Dit gebeurde mij gisteren bij opkomen rechte stuk. Ineens stil en de lucht in:

[Afbeelding]

Je hebt wel goede lijm gebruikt om alles vast te zetten!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Potverdorie. Alle wielen zitten er gewoon nog aan! Hoe is het mogelijk. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
TiemenC schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:54:
Blijkbaar draagt de coureur hier dus ook aan bij of het wiel er aan blijft zitten of niet;-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
Gisteren de 1e race inderdaad een leuk gevecht met @TiemenC en @Session30 gehad. Heb deze race bijna meer in mijn spiegels zitten kijken dan voor me.. Kreeg jullie maar niet uit mijn draft gereden en zodra het er ook maar een klein beetje op leek dat ik een gat begon te krijgen wist ik deze eigenhandig weer te verkleinen. Uiteindelijk wel een p10 als resultaat en dus pole in race 2.

Dit genieten van pole duurde wel geteld tot bocht 10 Cunningham. Na een goede start zag ik dat mijn voorsprong hier al opgelopen was tot ongeveer 1,5 seconde. Nu had ik met deze bocht het in de training ook al geregeld lastig. Begon nu dan ook al eerder voorzichtig met remmen, maar blijkbaar nog niet genoeg rekening gehouden met de koude bandjes en schoof er zo vanaf, om het hele veld voorbij te zien komen voordat ik weer veilig kon rejoinen. Hierdoor in een soort van niemandsland terecht gekomen met een paar kleine foutjes tot gevolg. Hierdoor wist @TonCoronel het gat dicht te rijden met een eindsprint naast elkaar tot de finish tot gevolg. Met een p9 kon ik niet echt tevreden zijn, maar al met al nog wel een aardig resultaat en weer leuke races gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36

GK86

Heusinkveld Engineering

Luckeh schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:18:
[...]

[Afbeelding]

Er zit daar wel een hobbel/kuil helemaal aan de buitenkant waar jij rijdt, wellicht toch te laag zoals je al zegt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
JoepW schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:43:
[...]

Op 1:41 vind ik wel de leukste!
De inhaalactie vanaf 3:48 is op het randje maar wel heel goed uitgevoerd wow.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Net bij de Indy’s op Indianapolis expres als laatste gestart op plek 23 om alle drama te ontwijken de eerste ronden. Tot plaats 5 gereden na 30 ronden en toen besloot mijn voorganger in de laatste bocht op de rem te gaan om de pitstraat te halen. Totaal onnodig en ik kon hem niet ontwijken met 350 km per uur en hop de muur in. Race voorbij :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
TiemenC schreef op maandag 16 november 2020 @ 11:54:
TREQ hè 8)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Hoe meer snelheid ik erin begin te vinden, hoe trickier het "sturen" wordt :O

Gelukkig waren de eerste 8 minuten van de feature race top vanavond (y)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Geen heel succesvolle avond voor mij gisteren.
Heat 1 ging erg leuk van start met een heel leuk gevecht in het begin van de race, maar een curb deed mij de das om met een tow tot gevolg. Jammer en opnieuw beginnen.
De tweede race begon leuk, maar iemand raakte op een wel zeer harde manier een voorligger vlak voor de hairpin en ik kon dat niet meer ontwijken en heb met veel minder topsnelheid de pit stop moeten afwachten. Daarna een zeer saaie race uitgereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
JoepW schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 05:11:
Geen heel succesvolle avond voor mij gisteren.
Heat 1 ging erg leuk van start met een heel leuk gevecht in het begin van de race, maar een curb deed mij de das om met een tow tot gevolg. Jammer en opnieuw beginnen.
De tweede race begon leuk, maar iemand raakte op een wel zeer harde manier een voorligger vlak voor de hairpin en ik kon dat niet meer ontwijken en heb met veel minder topsnelheid de pit stop moeten afwachten. Daarna een zeer saaie race uitgereden.
[YouTube: GoT Weekly Tournament S4 2020 - Sebring - Monday]
Race 1 @verse48 geraakt in de hairpin. 50/50 schuld in mijn ogen.

Race 2, erafgetorpedeerd, @JoepW geraakt, gestopt.

Niet mijn avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
ActualFantasy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:57:
[...]

[YouTube: 2020 11 17 08 50 57]

Niet mijn avond.
Degene die Race 2 bij je achterop reed was blijven hangen na de race en we hebben dat incident met een peer mensen bekeken, wij hadden het idee dat je daar wel heel erg vroeg remde, normaal gesproken ligt voor mij het rempunt op of zelfs iets na de 2e witte lijn terwijl jij in dit geval al voor de eerste witte lijn begon te remmen.

In de video die je linkt zie je ook dat terwijl je in het eerste deel van de remzone je wielen flink blokkeert waarna je je remdruk verminderd en het 2e deel van de remzone heel erg weinig remt je de bocht alsnog makkelijk haalt.

Puur ter lering bedoeld deze info en het is niet dat hierdoor de schuld nou 100% bij jou ligt maar ik kon wel snappen dat degene die achterop klapte geen rekening had gehouden dat je ze vroeg op de rem ging.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Race 1 enkele rondes erg leuk duel gehad met Joep en Maykel. Helaas verloor Joep de auto toen hij iets te enthousiast over de curb ging en enkele rondes later maakte ik een soortgelijke fout. Uiteindelijk een nog een 14e plek weten te bemachtigen.

Race 2 was toch wel één van mijn betere races binnen GoT. Ik wist al snel op te klimmen naar plek 11 en voor mij reden Bas, Jan-Hein en Hans op ruim 2,5 seconde. Even was ik bang dat het een eenzame race zou worden omdat ik niet in staat zou zijn om bij ze te komen. Gelukkig waren zij lekker met elkaar aan het racen waardoor ik de aansluiting had gevonden. Ik was blij dat ik kon aanhaken maar mij echt vermengen in het duel zou lastig worden dus besloot vroeg naar binnen te gaan. Dat pakte goed uit want na de pitstop van bovenstaande heren had ik Hans ingehaald en zat op de staart van Jan-Hein. Nog een mooi duel gehad met Jan-Hein maar uiteindelijk was hij toch net te snel. Gelukkig kon ik Hans achter mij houden en Bas in de laatste ronde nog inhalen doordat hij schade had opgelopen en ik als 8e over de finish kwam.

Zondag was ik 6e geëindigd maar dat was met name doordat een aantal toppers waren uitgevallen. Nu was het niet zo maar was ik wel in staat om bijna dezelfde pace te rijden. Echt erg leuke avond gehad!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Swoesh schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:23:
[...]

Degene die Race 2 bij je achterop reed was blijven hangen na de race en we hebben dat incident met een peer mensen bekeken, wij hadden het idee dat je daar wel heel erg vroeg remde, normaal gesproken ligt voor mij het rempunt op of zelfs iets na de 2e witte lijn terwijl jij in dit geval al voor de eerste witte lijn begon te remmen.

In de video die je linkt zie je ook dat terwijl je in het eerste deel van de remzone je wielen flink blokkeert waarna je je remdruk verminderd en het 2e deel van de remzone heel erg weinig remt je de bocht alsnog makkelijk haalt.

Puur ter lering bedoeld deze info en het is niet dat hierdoor de schuld nou 100% bij jou ligt maar ik kon wel snappen dat degene die achterop klapte geen rekening had gehouden dat je ze vroeg op de rem ging.
Daarom rij jij 2 seconden per rondje sneller ;)

Ja, ik begon iets eerder met remmen, dan normaal het was ook pas rondje 2, dan ben ik altijd wat voorzichtiger.

Dicht achter iemand rem ik nog eerder of zoals Joep deed, ernaast rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verse48

verse48

ferdy

[...]

Niet mijn avond.
Om eerlijk te zijn ben ik het daar niet mee eens, ik vind dat jij hier te hard de bocht in komt ik zie dat gebeuren en probeer je meer ruimte te geven als ik mijn racelijn aangehouden had was het zowiezo mis gegaan! Jij had ook meer ruimte kunnen laten in tweede deel bocht maar neemt in mijn ogen kortste weg! Maakt ook niet uit kan gebeuren maar ben eigenlijk wel benieuwd wat de experts ervan denken misschien zie ik het wel verkeerd!?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
verse48 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:46:
[...]

Om eerlijk te zijn ben ik het daar niet mee eens, ik vind dat jij hier te hard de bocht in komt ik zie dat gebeuren en probeer je meer ruimte te geven als ik mijn racelijn aangehouden had was het zowiezo mis gegaan! Jij had ook meer ruimte kunnen laten in tweede deel bocht maar neemt in mijn ogen kortste weg! Maakt ook niet uit kan gebeuren maar ben eigenlijk wel benieuwd wat de experts ervan denken misschien zie ik het wel verkeerd!?
Ik kom hard aan, blokkeer wielen, dat klopt, maar haal de bocht, en in mijn filmpje zie je dat tot de crash, mijn stuur nog naar rechts staat om jou ruimte te geven. Jouw wielen staan alleen ook naar rechts, en je stuurt op mij in.

Er is ruimte zat, de kerb is daar voor jou de snelste weg rechtdoor, kijk maar naar de oranje autos voor ons en er is ruimte. De ruimte wilde ik nog meer geven, en dat had misschien wat eerder gekunt ja, maar ik was zeker bezig met jou ruimte te laten.

Daarom wat mij betreft 50/50 schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
verse48 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:46:
[...]

Martijn komt van mega ver en blokkeert maar doet het verder mijn inziens wel redelijk netjes, hij zit duidelijk naast je op het punt van insturen en haalt vervolgens de apex van de bocht, bocht uit laat hij ook 1 auto breedte over, wel heel minimaal maar als je de exacte lijn van de oranje auto voor je had gereden dan had het (waarschijnlijk) net gepast. Puur daarop beoordeeld doet hij niks fout maar hij laat ook 0 ruimte over voor jou om een foutje te maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
ActualFantasy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:37:
[...]

Daarom rij jij 2 seconden per rondje sneller ;)

Ja, ik begon iets eerder met remmen, dan normaal het was ook pas rondje 2, dan ben ik altijd wat voorzichtiger.

Dicht achter iemand rem ik nog eerder of zoals Joep deed, ernaast rijden.
Zie het ook niet als kritiek verder, was puur een observatie. Wat jij zegt is ook waar, degene die achterop reed had veel beter na die lange rechter bocht rechts kunnen blijven rijden om 1. meer ruimte voor hem te hebben en zo'n incident te voorkomen en eventueel jou in te halen als je zo vroeg remt en 2. zo had hij de deur voor Joep dicht gehouden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

[...]

Niet mijn avond.
Ook hier breekt geen wiel af 8)7 (sorry frustratie zit nog diep).

Het lijkt op jou video net of Ferdy ook bij het uit accelereren iets overstuur heeft en dat je elkaar daardoor raakt, in principe was er bij de exit inderdaad nét genoeg ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
TiemenC schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:06:
[...]

Ook hier breekt geen wiel af 8)7 (sorry frustratie zit nog diep).

Het lijkt op jou video net of Ferdy ook bij het uit accelereren iets overstuur heeft en dat je elkaar daardoor raakt, in principe was er bij de exit inderdaad nét genoeg ruimte.
Ja, ik heb het net nog even teruggekeken, en dat klopt. Ferdy gaat iets te vroeg/fanatiek op het gas denk ik, wat de hele situatie nog wat ongelukkiger maakt.

Nogmaals, ik ben niet onschuldig. Ik was niet bezig met een inhaalactie in eerste instantie, maar door mijn verremmen schoof ik iets verder door dan ik wilde, en kwam zo vanzelf in de inhaal actie terrecht. Daarna echt mijn best gedaan, iig in mijn hoofd, om het netjes te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
ActualFantasy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:13:
[...]

Ja, ik heb het net nog even teruggekeken, en dat klopt. Ferdy gaat iets te vroeg/fanatiek op het gas denk ik, wat de hele situatie nog wat ongelukkiger maakt.

[YouTube: 2020 11 17 10 10 01]

Nogmaals, ik ben niet onschuldig. Ik was niet bezig met een inhaalactie in eerste instantie, maar door mijn verremmen schoof ik iets verder door dan ik wilde, en kwam zo vanzelf in de inhaal actie terrecht. Daarna echt mijn best gedaan, iig in mijn hoofd, om het netjes te houden.
Goed dat je deze ook nog even laat zien. Op basis van je eerste filmpje had ik de 'schuld' toch iets meer bij jou neergelegd, waarbij het lastig te zien is hoeveel ruimte er precies over is vs. de lijn de jij rijdt.
Op basis hiervan een ongelukkig race incident. Weinig ruimte en overstuur is dan geen goede combi...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Als we dan toch over remmen en vroeg remmen bezig zijn. Denk wel dat daar een punt is, in wanneer en hoe te remmen.

In volgende filmpje gaat het wel goed, maar om in te haken op @Swoesh , ik rem hier NOG eerder....

Daar is dus een hoop tijd te halen, maar wat moet er dan anders bij het remmen? Meer initieel remmen en dan langzaam minder? Ik bouw het hier juist op, om te kijken wat de ander doet, en om ernaast te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Ja je moet juist van begin af het hardst remmen en dan op het eind af bouwen aangezien je downforce dan weg valt en je meestal ook nog wil insturen. Dan heb ik het over hoe je het beste kan remmen als je in je eentje rijdt.

Met inhalen kan dat wel eens anders zijn zoals jij zegt om te zien wat de ander doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• konfig0
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:05
ActualFantasy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:23:
Als we dan toch over remmen en vroeg remmen bezig zijn. Denk wel dat daar een punt is, in wanneer en hoe te remmen.

In volgende filmpje gaat het wel goed, maar om in te haken op @Swoesh , ik rem hier NOG eerder....

Daar is dus een hoop tijd te halen, maar wat moet er dan anders bij het remmen? Meer initieel remmen en dan langzaam minder? Ik bouw het hier juist op, om te kijken wat de ander doet, en om ernaast te komen?
Je brake pressure is niet heel constant, en je geeft ook nog een beetje gas tijdens het remmen wat niet helpt. Je wilt initieel het hardst remmen om daarna geleidelijk van de rem af te komen. Als je dan instuurt en nog steeds een beetje rem gebruikt (trailbraken) dan helpt dat ook met turn-in.

Om een voorbeeld te geven, dit is even wat ik zo snel kan vinden in mijn eigen clips (wellicht heeft iemand anders een beter voorbeeld): https://streamable.com/5zcyfj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Heb zo even geen voorbeeld van Sebring maar T4 op philips island is wel redelijk vergelijkbaar:

https://virtualracingscho...075672/1600302886/4310/T4

Een overlay die een input graph kan weergeven zoals Racelabapps is handig en wat ik iedereen aanraad is om je sound settings aan te passen en alle geluiden behalve de banden lager te zetten in volume. Met wat oefening hoor je dan wanneer je op de grens van blokkeren zit en word het makkelijker om op de limiet te remmen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hier een voorbeeldje van gisteravond van mijn kant voor de hairpin. Remtrace staat onderin.

[Streamable: Brake]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Luckeh schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:53:
Hier een voorbeeldje van gisteravond van mijn kant voor de hairpin. Remtrace staat onderin.

[Streamable: Brake]
Ik vind dat knap, want als je goed kijkt dan ga je ergens tot wel 83/86 procent remdruk volgensmij. En bij mij gaat ie toch echt boven de 70 blokkeren. Hoe komt dat dan?

Ik zie nu in mijn eerste filmpje dat ik wel tegen de 100 procent aanzit als ik blokkeer.

Meer oefenen op remmen dus...

[ Voor 13% gewijzigd door ActualFantasy op 17-11-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ActualFantasy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:57:
[...]

Ik vind dat knap, want als je goed kijkt dan ga je ergens tot wel 83/86 procent remdruk volgensmij. En bij mij gaat ie toch echt boven de 70 blokkeren. Hoe komt dat dan?
Ik rijd met de grote rem cylinders. 17.6 en 20.1, moet een stuk harder trappen nu maar geeft mij wat meer controle.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Luckeh schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:00:
[...]

Ik rijd met de grote rem cylinders. 17.6 en 20.1, moet een stuk harder trappen nu maar geeft mij wat meer controle.
Is dit een instelling in iRacing of hebben we het hier over hardware?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-12-2024

Niet mijn avond.
Hoi @ActualFantasy
Mijn excuses, ik was degene die bij jou achterop reed. Ik had niet verwacht dat je daar vroeg zou remmen. De ronde ervoor remde je later. Je hebt gelijk dat ik beter de rechter kant had kunnen kiezen om ruimte naar jou toe te hebben en de deur dicht te houden voor @JoepW.
Heren, nogmaals mijn excuus.

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ActualFantasy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:00:
[...]

Is dit een instelling in iRacing of hebben we het hier over hardware?
Dit is een Indy Pro 2000 setup instelling.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wido72 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:01:
[...]

Hoi @ActualFantasy
Mijn excuses, ik was degene die bij jou achterop reed. Ik had niet verwacht dat je daar vroeg zou remmen. De ronde ervoor remde je later. Je hebt gelijk dat ik beter de rechter kant had kunnen kiezen om ruimte naar jou toe te hebben en de deur dicht te houden voor @JoepW.
Heren, nogmaals mijn excuus.
Shit happens, maar is ok. Volgende keer beter. Op dat moment baalde ik wel maar ja.

Rondje ervoor zat je trouwens 2 plaatsen voor mij, dus goeie achteruitkijkspiegel wel. :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

ActualFantasy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:06:
[...]

Shit happens, maar is ok. Volgende keer beter. Op dat moment baalde ik wel maar ja.

Rondje ervoor zat je trouwens 2 plaatsen voor mij, dus goeie achteruitkijkspiegel wel. :P :P :P
Ik heb de replay ook even aan geslingerd en gekeken naar je remmen bij de hairpin, maar het lijkt wel als er iemand achter je rijdt je dan steeds juist heel vroeg remt. Alle andere keren rem je gewoon op een plek waar ik zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verse48

verse48

ferdy

ActualFantasy schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:13:
[...]

[YouTube: 2020 11 17 10 10 01]

Duidelijk ik ga ook niet vrij uit!ik stuurde al wel eerder in dan te zien is en in bocht iets uitgeweken naar links waardoor ik extra moest corrigeren en overstuur kreeg!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Linc schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:33:
[...]

Ik heb de replay ook even aan geslingerd en gekeken naar je remmen bij de hairpin, maar het lijkt wel als er iemand achter je rijdt je dan steeds juist heel vroeg remt. Alle andere keren rem je gewoon op een plek waar ik zou verwachten.
Hmm, niet bewust iig.

Heb het net even teruggekeken ook, en omdat ik toch niks beters te doen heb vandaag ze allemaal even achterelkaar gezet. Je hebt wel een beetje gelijk lijkt het. Al zitten al mijn rempunten redelijk dicht bij elkaar.

Na de crash de eerste keer het volgende rondje was nog wat eerder geremd wel. die was echt vroeg vroeg.

Dit was alleen heat 1. Heat 2, mijn 2 rondjes niet gekeken.

Ga er beter op letten vanaf nu, kijken of dat helpt. Misschien toch ook teveel bezig met kijken wat er achter mij gebeurt. Ga die achteruitkijkspiegel maar uitzetten denk ik...

[ Voor 11% gewijzigd door ActualFantasy op 17-11-2020 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
Swoesh schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:49:
Heb zo even geen voorbeeld van Sebring maar T4 op philips island is wel redelijk vergelijkbaar:

https://virtualracingscho...075672/1600302886/4310/T4

Een overlay die een input graph kan weergeven zoals Racelabapps is handig en wat ik iedereen aanraad is om je sound settings aan te passen en alle geluiden behalve de banden lager te zetten in volume. Met wat oefening hoor je dan wanneer je op de grens van blokkeren zit en word het makkelijker om op de limiet te remmen.
Werkt die overlay ook in VR?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ActualFantasy
Nou,zojuist mijn eerste oval gewonnen.

Wel maar 1100 SoF helaas, en 9 man, dus schiet er voor het kampioenschap niks mee op.

Maar, goeie oefening, 2 man op de baan ingehaald ook, en daarna ervoor gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Ernsthx schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:38:
[...]

Geen idee, er zit wel een VR mode in maar of hij ook daadwerkelijk werkt weet ik niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
Ernsthx schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:38:
[...]

Volgens mij ligt dit aan je VR bril. De laatste keer dat ik het heb geprobeerd werd Oculus niet ondersteund, andere merken schijnen wel te werken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb gisteravond nog even mijn broadcasts van zondag en maandag bekeken en dan met name steeds de eerste rondjes van heat 1 en 2. Echt wel leuke en gave gevechten gehad met lekker gedurfde en respectvolle inhaalacties gedaan en 'slachtoffer' van geweest. Was leuk om eens rustig naar te kijken. Ik begin de auto steeds meer te snappen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
JoepW schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:16:
Ik heb gisteravond nog even mijn broadcasts van zondag en maandag bekeken en dan met name steeds de eerste rondjes van heat 1 en 2. Echt wel leuke en gave gevechten gehad met lekker gedurfde en respectvolle inhaalacties gedaan en 'slachtoffer' van geweest. Was leuk om eens rustig naar te kijken. Ik begin de auto steeds meer te snappen. :P
Het is nog maar 3 weken tot volgende seizoen of zo. Is er al een idee over de auto voor volgend seizoen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JoepW schreef op woensdag 18 november 2020 @ 07:16:
Mooi op tijd Joep, dat op het eind van het seizoen je de auto begint te snappen 😉

Maar ook proficiat met je verjaardag 🎁!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ActualFantasy schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:38:
[...]

Het is nog maar 3 weken tot volgende seizoen of zo. Is er al een idee over de auto voor volgend seizoen?
We zijn er binnen de coördinatiegroep over in overleg. Verwacht aankomend weekend wel meer duidelijkheid te kunnen geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
ActualFantasy schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:38:
[...]

Wellicht een domme vraag, maar weet even niet meer hoe het zit.
Begint het nieuwe seizoen ''gewoon'' in december of start dit begin januari eigenlijk?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
tomolino schreef op woensdag 18 november 2020 @ 08:58:
[...]

Wellicht een domme vraag, maar weet even niet meer hoe het zit.
Begint het nieuwe seizoen ''gewoon'' in december of start dit begin januari eigenlijk?
In december vanaf de week van de 15e.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
Doubleoz schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:03:
[...]

In december vanaf de week van de 15e.
Fijn, scheelt toch weer enkele weken. Was al bang voor enkele weken achter elkaar week 13 praktijken, man wat heb ik een hekel aan die week. :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanavond weer oval tijd met Virtual Oval!

@The_FrankO (#08), @Joep Gelissen (#62) en ik (#02) zullen vanavond meerijden op Phoenix. Frank en ik doen nog volop mee voor het kampioenschap. Deze baan ligt mij niet zo, dus ik hoop de schade te beperken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wEvahuO5GrdTasCg5pkCHZF_9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQABTjbFZVCEITQQjaMphKbT.jpg?f=fotoalbum_large
Helaas was 41 niet beschikbaar in het kampioenschap en rijd dus met #02.

Er is een Spaanse groep die de race zal broadcasten.

Allemaal kijken! :)F

En gefeliciteerd, Joep! :9B

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 18-11-2020 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Niellie41 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 11:32:
Vanavond weer oval tijd met Virtual Oval!

@The_FrankO (#08), @Joep Gelissen (#62) en ik (#02) zullen vanavond meerijden op Phoenix. Frank en ik doen nog volop mee voor het kampioenschap. Deze baan ligt mij niet zo, dus ik hoop de schade te beperken.

[Afbeelding]
Helaas was 41 niet beschikbaar in het kampioenschap en rijd dus met #02.

Er is een Spaanse groep die de race zal broadcasten.
[YouTube: Liga Europea Virtual Oval · Jornada 8 · Class B]
Allemaal kijken! :)F

En gefeliciteerd, Joep! :9B
Tof hoor!

Gisteren zelf weer even Oval gereden. Truck (C serie) + Darlington aangeschaft en mij gelijk even ingeschreven. Helaas voor de verkeerde serie, ik moet nog wennen aan de UI... Dat was drie kwartier rijden en ik was de enige zonder set up... Ach ja, wel een goede generale repetitie voor de fixed serie.

Daarna dus gelijk de fixed serie meegepakt en na 48 rondjes ook nog eens als eerste over de streep. Lastig baantje, de muur vaak genoeg getoucheerd. Halverwege de race de leiding gepakt en deze niet meer uit handen gegeven. Laatste 10 ronden nog twee cautions gehad, dan gaat je hartslag wel redelijk tekeer.

Genieten!!

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Joep, van harte!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACDVskDYaPQZFbUbNKhX0RQwLWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAaeHk5OyYgx6EsgbAam7BeA.jpg?f=fotoalbum_large
(Dit is natuurlijk niet de leeftijd, maar de minimum snelheid voor @JoepW... ;))

Dank voor je inzet voor de GoT community!

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heb je ooit nagedacht om van Photoshop te gaan leven @Luckeh ? Zo ja, niet doen :P

Anyway, @JoepW , gefeliciteerd en nog vele jaren! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
@JoepW Van harte gefeliciteerd! Nog vele jaren!

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 357 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies