TiemenC schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:18:
Gisteravond was een beetje van alles wat.
Tijdens de practice goede stappen kunnen maken waardoor ik een comfortabele snelheid voor de race had. Q, zoals vaker, om zeep geholpen door te conservatief te rijden.
Heat 1 was te gek, ronden lang met de gebroeders Messink (@
Session30 & @
MaikyM) in gevecht geweest, later kwam Ronald Verweij (volgens mij geen user hier?) er nog bij. P10 had er misschien ingezeten als ik mezelf met 2 rondes te gaan niet had geëlimineerd door net iets teveel curb te pakken bij uitkomen t15 en een 360 maakte. Gelukkig kostte dit me maar 2 plekken.
Heat 2 begon ook goed. Ik kon om/langs alle puinhopen heen rijden en was redelijk gesetteld op p7. @
Session30 haalde me in bij de hairpin, het was misschien wat laat maar kon eigenlijk wel prima (het was een beetje Verstappen v/s Leclerc in Oostenrijk 2019). Er was echt minimale contact maar helaas leidde het , dankzij het inconsistente damage model, bij mij tot een afgebroken rechterachterwiel en moest ik een tow pakken. Vanaf dat moment veroordeeld tot de achterhoede. Ik had de concentratie ook niet meer dus ben daarna ongeveer net zo vaak gespind als Bottas gisteren

.
On to the next one!
Ja, ik baal nog steeds van dat moment. In mijn beleving was het misschien een wat gewaagde actie maar nog zeker binnen de grenzen. In de eerste race bleek het al heel lastig om je voorbij te komen, dus toen je een slechte exit had uit het eerste complex en we richting de hairpin gingen waar je de hele tijd al wat vroeger remde zag ik mijn kans. In de replay zat ik toch wat verder achter je dan ik op het moment zelf in de gaten had. Jammer dat een klein tikje op je voorband ervoor zorgt dat je achterband eraf vliegt.

Ik vond het nog extra lullig dat ik je aan het eind van de race lapte.
Buiten dit incident verder geen gekke avond gehad. Sebring is één van mijn favoriete banen en ik had gehoopt wat verder naar voren te zitten, maar ik kwam wat moeilijk op pace. Aan het einde van de practice zat ik er wat beter bij. Ik had de hoop in de top 10 te kwalificeren, maar met 2 slordige rondjes mocht ik uiteindelijk 13e starten.
De sprintrace in gevecht geweest met @
MaikyM en @
TiemenC, maar als laatste in een treintje is het moeilijk inhalen. Ik had het idee dat ik sneller kon, maar kwam er met geen mogelijkheid voorbij, zeker omdat Tiemen ook de draft had op het rechte stuk. Een paar keer de auto er langs geprikt, maar geen mogelijkheid om echt een inhaalactie door te zetten. Dus me verder gedeisd gehouden en als 12e gefinisht.
Tweede race de chaos in het begin kunnen ontwijken en, op een klein uitstapje in de chicane na, ging het prima totdat ik Tiemen dus raakte in de hairpin. Ik kon zelf door, maar mijn rondetijden kakten in. Ik ben er nog steeds niet achter of ik mijn concentratie kwijt was door het incident of dat ik schade had, maar om het laatste uit te sluiten ging ik op het vroegst mogelijke moment naar binnen om ook een quick repair te pakken. Eenmaal in de pitstraat merkte ik een rekenfoutje op. In plaats van dan maar iets teveel te tanken ging ik langzamer rijden in de pitstraat om nog even door te rekenen wat uiteindelijk veel meer tijd kostte

Later in de race nog even geknokt met @
Linc en ik had kortstondig de illusie dat ik hem bij kon houden, maar toen ik eenmaal de draft kwijt was werd pijnlijk duidelijk dat hij toch weer een klap sneller was

. Uiteindelijk als 7e gefinisht.