Jimmy J. schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:01:
Was in de laatste bochten voor de finish ook nog
goed spannend met Hans, waardoor ik me afvroeg of hij z'n relative wel aan heeft staan.
Ik weet dat er niet dezelfde blauwen vlaggen regels als in de F1 gelden, maar ff liften op het rechte stuk geeft iedereen zoveel tijdswinst. En als de leiders met 1 sec. tussen elkaar je naderen op P16, is het in mijn ogen wel zo netjes wat sneller aan de kant te gaan.
Mag ik dan vragen wat Hans hier precies verkeerd doet bij jou? Je hebt een groot snelheidsverschil in de bochten, maar verwacht je dan dat hij in bochten ineens opzij gaat?
Ik dacht dat het de bedoeling was dat:
1. Langzamere auto lift op een recht stuk (dit had Hans bij Niels kunnen doen, na de heuvel dat wel).
2. Langzamere auto behoud zijn lijn (zeker in bochten) en snellere auto moet er zelf omheen gaan.
Als ik dan een filmpje zie waar de langzamere auto gewoon de racelijn houdt, maar niet zo snel is als de snelleren in het veld, dan doet de langzamere toch niks mis? Vergeet ook niet dat dat laatste gedeelte van de baan echt heel listig is, vrij veel 'glijden' en eigenlijk maar 1 lijn door al die bochten. Als er dan iemand met een stuk minder ervaring rijdt dan is het de keuze van de snellere deelnemer om op zijn staart te gaan zitten en zsm er voorbij te willen terwijl dat niet altijd zo verstandig is.
Ik herken me zelf er ook wel in hoor, ik ben dan soms ook te ongeduldig, maar ik zie niet zozeer wat hier de langzamere deelnemer fout doet en dan over 'respect' te praten.
Zo moeten we dus allemaal rekening met elkaar houden, niet alleen de langzamere deelnemers rekening houden met de snellere deelnemers, zeker als de langzamere deelnemers ook nog eens zelf in gevecht zijn, waar ze nog niet altijd evenveel ervaring mee hebben. Dat is denk ik dan het 'nadeel' van een groot deelnemersveld met grote verschillen in iRating en ervaring die je minder ondervind in officiele races met splits.
Edit: Ik heb je stream te vroeg afgezet, na de race liet je zien dat Hans 1,5 ronde voor je zat, daar ben ik het wel met je eens dat hij in ieder geval op het rechte stuk na de heuvel wel had kunnen liften, maar dat je ineens op zijn achterste zit in de bochten kan hij dan weer niks aan doen. en de link waar naar de stream begint doet hij in mijn ogen niet zoveel mis.
[
Voor 8% gewijzigd door
TonCoronel op 09-11-2020 14:38
]