iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 356 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Ik tril nog na, dus commentaar op de race komt later..

Mooie gevechten gehad wel, spannend en stom in laatste rondje van mijzelf. Cracked under pressure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:15
ActualFantasy schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 22:06:
Ik tril nog na, dus commentaar op de race komt later..

Mooie gevechten gehad wel, spannend en stom in laatste rondje van mijzelf. Cracked under pressure.
Spoiler alert :+ :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
Netjes gereden allemaal! Leuk om zo met paar Tweakers in de stream te rijden.

Helaas voor mij bij de start een ongelukje voor mij die ik nauwelijks kont ontwijken en daardoor zelf van achter werd geraakt. Veel schade en repairs. Jammer want had anders wat meer strijd gehad en waarschijnlijk wel paar posities hoger kunnen eindigen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Was Superleuk ondanks me eigen "stuurkunsten" ;) leuke gevechten gehad....maakte te veel foutjes.
Nog een crash gehad 2 rondes voor het einde met de fransman....alles staat op de stream..ook het leuke gevecht met @PatrickPost1972

Fijne avond en proost :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wat blijft het toch gaaf om jezelf terug te zien en te horen in een stream zo zeg. Wat leuk!

Was zenuwachtig joh, wilde geen foutjes maken. Eigenlijk prima gestart, uit de ellende gebleven, en daarna erg leuke gevechten gehad met vooral @laforte . Leuk om daar het commentaar bij te horen en de complimenten voor beide voor het cleane racen. Waren erg aan elkaar gewaagd.

Vooral het enthousiasme van de commentator was ook leuk, en zijn opmerking toen @laforte net voor mijn neus spinde.

Goeie comeback nog ook van @laforte en ook @Danny Hdoorn was altijd dichtbij.

Kortom, spannende race, veel in beeld geweest en veel genoemd. Heerlijke avond ondanks het suffe einde van mij.

Net nog een keer gekeken naar de stream. Blijft grappig ook hoe de namen worden uitgesproken van ons Hollanders ;) menx, boman, heugendoorn.

En gefeliciteerd met je derde plaats natuurlijk, @Session30 . Maar wat gaat die Seitz hard zeg...

[ Voor 14% gewijzigd door ActualFantasy op 07-11-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

ActualFantasy schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 07:57:
Wat blijft het toch gaaf om jezelf terug te zien en te horen in een stream zo zeg. Wat leuk!

Was zenuwachtig joh, wilde geen foutjes maken. Eigenlijk prima gestart, uit de ellende gebleven, en daarna erg leuke gevechten gehad met vooral @laforte . Leuk om daar het commentaar bij te horen en de complimenten voor beide voor het cleane racen. Waren erg aan elkaar gewaagd.

Vooral het enthousiasme van de commentator was ook leuk, en zijn opmerking toen @laforte net voor mijn neus spinde.

Goeie comeback nog ook van @laforte en ook @Danny Hdoorn was altijd dichtbij.

Kortom, spannende race, veel in beeld geweest en veel genoemd. Heerlijke avond ondanks het suffe einde van mij.

Net nog een keer gekeken naar de stream. Blijft grappig ook hoe de namen worden uitgesproken van ons Hollanders ;) menx, boman, heugendoorn.

En gefeliciteerd met je derde plaats natuurlijk, @Session30 . Maar wat gaat die Seitz hard zeg...
Ja ik begrijp je helemaal! Zag pas op het forum dat die broadcast er was als reminder dus niet echt geoefend ...setup zat ik de hele week al mee te kloten maargoed toch meedoen precies om wat je zegt...gewoon gaaf om die namen te horen en gewoon commentaar op de race...ik ga echt stuk als die onze namen uitspreekt...gelukkig heb jij een nederlands vlaggetje @ActualFantasy hij noemde ons belgen en later zei die over jou dutchman! vlaggetje deed zen werk :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
Danny Hdoorn schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:58:
[...]

Ja ik begrijp je helemaal! Zag pas op het forum dat die broadcast er was als reminder dus niet echt geoefend ...setup zat ik de hele week al mee te kloten maargoed toch meedoen precies om wat je zegt...gewoon gaaf om die namen te horen en gewoon commentaar op de race...ik ga echt stuk als die onze namen uitspreekt...gelukkig heb jij een nederlands vlaggetje @ActualFantasy hij noemde ons belgen en later zei die over jou dutchman! vlaggetje deed zen werk :P
Haha, ja dat viel mij ook op! Toch nog ergens nut voor gehad.

En vooral Medeeema was ook grappig. En Menx/Minx voor @Session30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
ActualFantasy schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:46:
[...]

Haha, ja dat viel mij ook op! Toch nog ergens nut voor gehad.

En vooral Medeeema was ook grappig. En Menx/Minx voor @Session30
Daar verbaasde ik mij ook over. Mijn achternaam is praktisch een Engels werkwoord en nog wordt het zo verbasterd 8)7
@PatrickPost1972 die Prost werd genoemd vond ik trouwens ook een mooie. Patrick werd nog net niet op zijn Frans uitgesproken, als verloren zoon van _O-

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Session30 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:07:
[...]

Daar verbaasde ik mij ook over. Mijn achternaam is praktisch een Engels werkwoord en nog wordt het zo verbasterd 8)7
@PatrickPost1972 die Prost werd genoemd vond ik trouwens ook een mooie. Patrick werd nog net niet op zijn Frans uitgesproken, als verloren zoon van _O-
:( :( :( :( :o :o :o :o :o en volgens mij kwamen we ook allemaal uit Belgie.
Moet zeggen dat buiten de crashes in het begin dat er wel met respect werd gereden, en iedereen de gedachte had van het wordt uitgezonden dus niet al te rare dingen doen.

[ Voor 20% gewijzigd door PatrickPost1972 op 07-11-2020 11:00 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:50
Gisteren een geweldige avond gehad met de ApexMissers! Lekker geracet op Zandvoort met de VW Jetta!
Ik was vooral blij om te zien dat het schade model een flinke update heeft gehad:
[Streamable: https://streamable.com/yulw5z]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
ourplayground schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:23:
Gisteren een geweldige avond gehad met de ApexMissers! Lekker geracet op Zandvoort met de VW Jetta!
Ik was vooral blij om te zien dat het schade model een flinke update heeft gehad:
[Video]
Wel echt een heel tof bakje. Gewoon een hairpin in de derde versnelling nemen... Wie had dat gedacht!!

Sowieso lekker duwen en trekken met zo'n cupcar. Genieten!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Beltoni schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:27:
[...]

Wel echt een heel tof bakje. Gewoon een hairpin in de derde versnelling nemen... Wie had dat gedacht!!

Sowieso lekker duwen en trekken met zo'n cupcar. Genieten!!
En dat ding is zo traag dat je ondertussen tijd hebt om een livery te maken of niet @Blerf? ☺️

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Doubleoz schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:33:
[...]

En dat ding is zo traag dat je ondertussen tijd hebt om een livery te maken of niet @Blerf? ☺️
Haha ja maar dat is huis goed. In de Skip had ik de meeste spannende races. Met ILMS is het vooral consistent rijden en verkeer plannen. Met de Skip is het continue bumper aan bumper, rondes lang achter elkaar.

@Birelissimo en @JPM85 zaten ronden binnen een paar tienden van elkaar. Totdat Joeri iets te wijd ging en dus super traag door het zand gleed. Wat ook weer hilarisch was om te zien.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

@Swoesh en ik zijn onderweg in de eLMS op Monza, in de R18 LMP1!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSsxmvi0EIgLCqyRPMgEiHqPOCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIIeZsXlOk0200xsmTaPeqYh.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Luckeh schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:19:
@Swoesh en ik zijn onderweg in de eLMS op Monza, in de R18 LMP1!

[Afbeelding]
Is er nog een Twitch stream die we kunnen volgen en hoe lang duurt de race?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
We zijn niet aan het streamen, het was ook niet zo'n succes, spinde in de 2e chicane waardoor er 2 achterliggers op klapten, nu liggen we 8 rondes achter.

Vind de LMP1 tot nog toe maar een rare auto, hij is mega stabiel tot je met lage snelheid over een hobbel rijd en dan is hij opeens niet meer te houden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09 22:11
Goedemorgen heren
Ik ben er dit en volgend weekend niet bij. Heb de tracks niet en geen zin om geld uit te geven.

Jullie moeten dus een andere rijdende struikelblok zoeken die jullie in kunnen halen. 8)
Veel plezier met de races!
Tot over 2 weken ;w

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Swoesh schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 21:55:
We zijn niet aan het streamen, het was ook niet zo'n succes, spinde in de 2e chicane waardoor er 2 achterliggers op klapten, nu liggen we 8 rondes achter.

Vind de LMP1 tot nog toe maar een rare auto, hij is mega stabiel tot je met lage snelheid over een hobbel rijd en dan is hij opeens niet meer te houden.
Ik denk dat dit ligt aan de force feedback van iracing. Ik heb bij meerdere auto’s dit gevoel. Bij 50km/h kost het meer moeite om te herstellen dan bij 150km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:00
laforte schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:52:
[...]

Ik denk dat dit ligt aan de force feedback van iracing. Ik heb bij meerdere auto’s dit gevoel. Bij 50km/h kost het meer moeite om te herstellen dan bij 150km/h.
Goed afgestelde aero-setup zorgt bij hoge snelheden voor een automatische correctie als de auto achter uitbreekt. LMP en open-wheel met name. Zie Russell in de laatste F1 race. YouTube: F1 George Russell crash Imola 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Mdeppie schreef op zondag 8 november 2020 @ 09:04:
Goedemorgen heren
Ik ben er dit en volgend weekend niet bij. Heb de tracks niet en geen zin om geld uit te geven.

Jullie moeten dus een andere rijdende struikelblok zoeken die jullie in kunnen halen. 8)
Veel plezier met de races!
Tot over 2 weken ;w
Je weet dat we in tegenstelling tot het originele schema volgende week Sebring rijden? Op de oval komen we qua aantal deelnemers waarschijnlijk niet uit dus we hebben het schema enkele weken moeten aanpassen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 10:41

seninha

god's right foot

Arfman schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:17:
[...]

Dat is ook precies wat ik doe :)

@Swoesh : aangezien je SR onder de 2.x zit zul je aan het eind van dit seizoen degraderen naar een lagere licentieklasse. Weet niet wat je rijdt of wilt gaan rijden maar misschien iets om rekening mee te houden
Is dat niet 1000?? Voor zover ik kan vinden ga je dan een klasse lager

Quote: FastTrack also works the other way around. If your reach an SR rating of below 1.00, you will be immediately demoted to a lower license level.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
seninha schreef op zondag 8 november 2020 @ 14:22:
[...]

Is dat niet 1000?? Voor zover ik kan vinden ga je dan een klasse lager

Quote: FastTrack also works the other way around. If your reach an SR rating of below 1.00, you will be immediately demoted to a lower license level.
Onder de 1.0 ga je direct een licentieklasse omlaag, onder de 2.0 alleen aan het einde van het seizoen.
Hetzelfde als dat je boven de 4.0 direct promoveert (mits je voldoende races hebt gereden in die klasse), maar ook kunt promoveren als je aan het einde van het seizoen boven de 3.0 zit (en je race-aantal hebt gehaald).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09 22:11
Doubleoz schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:45:
[...]

Je weet dat we in tegenstelling tot het originele schema volgende week Sebring rijden? Op de oval komen we qua aantal deelnemers waarschijnlijk niet uit dus we hebben het schema enkele weken moeten aanpassen.
Ja, weet ik. Maar bedankt voor het vragen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat waren 2 heats om te vergeten. Heat 1 tot het rechte eind gekomen en in heat 2 @HansVooges aangetikt. Kan niet anders dan mijn fout zijn. Nogmaals sorry. Maar als enige excuus (wat niet geldig is!) heb ik dat je wel ca. 20-25 km/u langzamer door die bocht ging dan bijna iedereen en dat verwachtte ik niet. En toen maar snel gepit ter reparatie, maar ach 2 liter te weinig getankt. JRT had nog geen goed einde van de race berekend denk ik. Dus nog een keer moeten pitten om nog een beetje te halen.
Morgenavond herkansing!
Hier mijn (niet de moeite) stream,

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 09-11-2020 06:15 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:49

Arfman

Drome!

Nou, 2 leuke races gisteravond. Ik kwam op pure pace niet mee in de P, maar in Q een voor mij zeer respectabele P13 neergezet ondanks dat het zeker niet mijn snelste rondje was.

Race 1 ging het op 2 plekken mis: tussen Gerben en Joris omdat Gerben de auto verloor en voorin tussen Nick en Lucas omdat Nick op de kerb kwam. Ik kon gelukkig (behalve een ghost contact met Joris) om de melee heenrijden en zo flink wat plekken winnen. In de laatste ronde spinde Erik nog de bandenstapels in en eindigde ik op P7, voor mij een heel goed resultaat.

Race 2 dus op P3 gestart. Ik weet dat mijn eerste rondes relatief sterk zijn dus ik ging er eens goed voor zitten. Ik kreeg een goede run en kwam zo op P1 te liggen. Ik zag al snel Jim en Lucas dichterbij komen. Met hen racen heeft geen enkele zin voor mij dus zij konden mij probleemloos op het rechte stuk inhalen. Vlak voor de pitstops kwam Gerben me ook nog voorbij. We doken samen de pits in en zijn toen samen met Erik de baan opgekomen. We reden dus in een treintje van 3 man en het was fair en close racing. Helaas waren mijn runs op het rechte stuk niet goed genoeg om echt een bedreiging te vormen dus weer als P7 geeindigd.

Erg tevreden mee, zo goed als foutloos gereden en maximaal de kansen benut die de race mij toebedeelde. En 2 x als P7 eindigen terwijl ik auto #14 was is ook niet verkeerd, had flink iRatring gefarmed als dit officiaal was geweest :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Eindelijk een avondje zonder te crashen, en gelukkig weer eens 2 podiums in de wacht kunnen slepen :) Licht zure nasmaak aan race 2 wel tho. Was in gevecht met @Swoesh om de leiding, welke een undercut op me deed toen ik achterblijvers tegen kwam. Ik had de verwachting 2 of 3 bochten opgehouden te gaan worden, maar niets was minder waar. Moest eerst best behoorlijke gewaagde actie op Hans-Peter doen en zat vervolgens dusdanig klem achter @HansVooges dat ik de leiding verloor aan Niels. Was in de laatste bochten voor de finish ook nog goed spannend met Hans, waardoor ik me afvroeg of hij z'n relative wel aan heeft staan.

Ik weet dat er niet dezelfde blauwen vlaggen regels als in de F1 gelden, maar ff liften op het rechte stuk geeft iedereen zoveel tijdswinst. En als de leiders met 1 sec. tussen elkaar je naderen op P16, is het in mijn ogen wel zo netjes wat sneller aan de kant te gaan.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Jimmy J. schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:01:
Was in de laatste bochten voor de finish ook nog goed spannend met Hans, waardoor ik me afvroeg of hij z'n relative wel aan heeft staan.

Ik weet dat er niet dezelfde blauwen vlaggen regels als in de F1 gelden, maar ff liften op het rechte stuk geeft iedereen zoveel tijdswinst. En als de leiders met 1 sec. tussen elkaar je naderen op P16, is het in mijn ogen wel zo netjes wat sneller aan de kant te gaan.
nvmd

[ Voor 3% gewijzigd door Raimond613 op 09-11-2020 10:37 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Eindelijk een avondje zonder te crashen, en gelukkig weer eens 2 podiums in de wacht kunnen slepen :) Licht zure nasmaak aan race 2 wel tho. Was in gevecht met @Swoesh om de leiding, welke een undercut op me deed toen ik achterblijvers tegen kwam. Ik had de verwachting 2 of 3 bochten opgehouden te gaan worden, maar niets was minder waar. Moest eerst best behoorlijke gewaagde actie op Hans-Peter doen en zat vervolgens dusdanig klem achter @HansVooges dat ik de leiding verloor aan Niels. Was in de laatste bochten voor de finish ook nog goed spannend met Hans, waardoor ik me afvroeg of hij z'n relative wel aan heeft staan.

Funmode aan: ik maakte zo te zien in ieder geval genoeg ruimte voor je... :+

En nu even serieus: ik heb gisteravond de slechtste race van S4 gehad volgens mij. R1 begon al goed, bij start/finish ging iemand overdwars de weg over en nam mij mee, gelukkig kon ik door rijden maar kon achter aansluiten. Flink pushen om toch nog wat puntjes te pakken maar helaas zag iemand mij over het hoofd en ben ik na ongeveer 10x rollen tot stilstand gekomen tegen de muur.... :| met 12 min repair was mijn race over.

Race 2 ging niet veel beter, per ongeluk tegen iemand aangereden die stil stond midden op de lijn (na de heuvel). Hierna diverse keren naast de baan gezeten en kwam ik er niet meer lekker in.
Kortweg een avond om snel te vergeten :'(

Daarnaast ben ik het wel met @Jimmy J. eens dat het er op lijkt dat iedereen voor zichzelf aan het racen is. Laten we blauwe vlaggen respecteren (ja ik ken de regels) zodat iedereen weinig tijd verliest, kijk in de spiegels en race met respect. Gun elkaar een keer een bocht, zeker in een race van 22 ronden... de gevolgen van een crash zijn niet alleen voor je zelf of diegene die je inhaalt maar er rijden vaak ook nog auto's achter je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Eens. Even liften op het rechte stuk kost amper tijd, maar scheelt een hoop frustratie.
Helaas gebeurt het veel, ook bij andere races.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
laforte schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:01:
[...]

Funmode aan: ik maakte zo te zien in ieder geval genoeg ruimte voor je... :+

En nu even serieus: ik heb gisteravond de slechtste race van S4 gehad volgens mij. R1 begon al goed, bij start/finish ging iemand overdwars de weg over en nam mij mee, gelukkig kon ik door rijden maar kon achter aansluiten. Flink pushen om toch nog wat puntjes te pakken maar helaas zag iemand mij over het hoofd en ben ik na ongeveer 10x rollen tot stilstand gekomen tegen de muur.... :| met 12 min repair was mijn race over.

Race 2 ging niet veel beter, per ongeluk tegen iemand aangereden die stil stond midden op de lijn (na de heuvel). Hierna diverse keren naast de baan gezeten en kwam ik er niet meer lekker in.
Kortweg een avond om snel te vergeten :'(
Ik waardeer het @laforte dat je me uit de wind houdt maar dat was echt een grove fout van mij, dus nogmaals bij deze mijn excuses! Kort daarvoor verloor ik de auto en toen knalde @Imac2011 tegen mij aan, ook sorry aan jou Robin! Ik zat vervolgens zo te balen en was in de veronderstelling dat ik iedereen er langs had gelaten maar jij bleek nog links van me zitten. We lagen er samen af en voor beide de race over. Mijn avond was vanaf dat moment al wel verpest en ik zou eigenlijk wel een extra straf verdienen voor mijn race gisteren.

Race 2 was het plan geen gekke dingen te doen en reed achter een treintje met een man of 7 toen vervolgens Marc of Maurice spinde en ik een licht contact had en dwars kwam te staan. Ik dacht flinke schade te hebben maar dat viel achteraf mee maar daar kwam ik pas na de race achter nadat ik al had gepit. Daardoor wel veel tijd verloren en later nog fouten gemaak en besloten de race uit te rijden om ervaring op te doen.

Toen dacht ik dat de gifbeker wel leeg was en heb nog de Indy Pro race van 23:00 mee gepakt. Stond op P4 bij de start en werd in ronde 1 bij het aan remmen van bocht 4 van achteren aangetikt waardoor ik van de baan vloog. Gelukkig geen schade en mooie inhaalrace naar P6. Helaas in ronde 14 ging ik bij bocht 1 te vroeg of te hard op het gas waardoor ik hem in de muur parkeerde (tow + 8 min repair). Dure fout want i.p.v. +irating 35 werd het een -101 irating oef...

Kortom een avond om snel te vergeten!!

En volledig mee eens wat anderen zeggen! Blauwe vlaggen respecteren en gewoon even van het gas. Daarna kun je proberen om de snelle jongens te volgen en gebruik te maken van hun slipstream waardoor je zelf ook sneller kunt zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh

De beslissing om te pitten pakte deze keer echt super uit, op de baan er voorbij komen was hier gewoon heel erg lastig dus ik gokte erop dat je een klein beetje tijd zou verliezen en vooral dat ik een goede outlap had. Mijn outlap was echt drama, liet een volle seconde liggen omdat ik te hard aan het pushen was, bij de pit exit heb ik 3x gekeken waar je langs me zat omdat ik ervan overtuigd was dat als je niet voor me zat het in ieder geval heel close moest zijn.

JRT was trouwens ook vrij scherp en ik kwam met 0.29L over start finish heen, laatste ronde nog wat moeten coasten waardoor @Jimmy J. weer dichterbij kwam en toen ook nog die achterblijver die het spannend maakte.

Uiteindelijk een 99% perfecte avond met maximale punten en de snelste ronde in alle sessies, alleen moest ik deze in heat 1 wel delen met Jimmy die de exact zelfde tijd reed. Qua rijden is dit ook echt een brilliante baan met deze auto, zoveel plekken waar je echt op of zelfs over de limiet kunt rijden, eind van de avond had ik last van mijn polsen door het continue corrigeren van de auto.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
JoepW schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:10:
Dat waren 2 heats om te vergeten. Heat 1 tot het rechte eind gekomen en in heat 2 @HansVooges aangetikt. Kan niet anders dan mijn fout zijn. Nogmaals sorry. Maar als enige excuus (wat niet geldig is!) heb ik dat je wel ca. 20-25 km/u langzamer door die bocht ging dan bijna iedereen en dat verwachtte ik niet. En toen maar snel gepit ter reparatie, maar ach 2 liter te weinig getankt. JRT had nog geen goed einde van de race berekend denk ik. Dus nog een keer moeten pitten om nog een beetje te halen.
Morgenavond herkansing!
Hier mijn (niet de moeite) stream,

[YouTube: GoT Weekly Tournament S4 2020 - Mid-Ohio - Sunday]
Waarom zegt jouw crewchief of wat je ook gebruikt precies het tegenovergestelde van wat je moet doen?

Toen je linker rij stond, moest je rechts volgen, en toen je rechts stond zei hij links blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
ActualFantasy schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:48:
[...]

Waarom zegt jouw crewchief of wat je ook gebruikt precies het tegenovergestelde van wat je moet doen?

Toen je linker rij stond, moest je rechts volgen, en toen je rechts stond zei hij links blijven?
Dat doet mijn crewchief ook alijd fout :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

Wat @frizti zegt.
Dus ik luister daar niet naar. 8)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[...]

Ik denk dat Joep met de Australische crewchief rijdt. Die ziet het zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kiBLNEJCATQjXI-Xb3Lc5EWcdgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u67ck9oKCtzZcWhXsAvdwUIP.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

In summary; iRacing had 't verkeerd om in hun data output. CrewChief heeft dat in hun code opgevangen en gecorrigeerd. Nu heeft iRacing het gecorrigeerd en heeft CrewChief 't nog niet weer teruggedraaid.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HansVooges
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-03-2024

HansVooges

iRacing Profiel

Ik zie nu pas dat mijn naam hier genoemd wordt. Mijn oprechte excuses @Jimmy J.! Geloof het of niet, maar mijn intenties zijn juist andersom; ben als de dood dat ik de leiders in de weg rijd. In het verleden maakte ik daardoor plaats door opzij te gaan, hetgeen dan niet goed uitpakte en (terecht) opmerkingen tot gevolg had. Ik heb ook wel (waarschijnlijk overdreven) ingehouden, waardoor ik zelf plaatsen verloor (hetgeen in mijn geval inhoudt dat ik dan laatste rijd :)). Ik had gisteren een aantal keer de verwachting dat jullie er langs zouden komen, wat dan niet gebeurde, wellicht omdat mijn rijgedrag te onvoorspelbaar is voor jullie. Daarnaast was mijn aandacht ook op Hans-Peter gericht, omdat wij in 'gevecht' waren om plaats 16 (mag voor jullie niveau geen naam hebben, maar toch). Dat ligt voor jullie ongetwijfeld anders, maar voor mij is het vrij hectisch in die situaties (Jim zal er nu wel langs komen - waar zit Hans-Peter - o sh*t de volgende bocht nadert). Wat mij betreft zeg je in zo'n situatie gewoon even dat ik plaats moet maken.
Nou lees en hoor ik regelmatig dat je gewoon mee moet doen, dat is de enige manier om het te leren. Daarom had ik mij voor dit seizoen voorgenomen om alles mee te doen, omdat ik tot nu toe meestal voor de race afhaakte en dacht 'eerst nog maar meer oefenen en proberen beter te worden'. Maar laten we dan ook terughoudend zijn om dit gelijk in relatie te brengen met respect e.d., het heeft in mijn geval echt alleen met onkunde en onervarenheid te maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
No worries @HansVooges, excuses aanvaard! Het fijnst voor iedereen is om dit op de rechte stukken te doen, richting een aanrempunt. Dus ruim voor je moet aanremmen even lift & coasten (niet direct op de rem trappen). Op deze manier heeft de lappende rijder tijd om te reageren en hem er bij het aanremmen naast te zetten, en verlies je zelf amper tijd (je mag dan ook gewoon op de racelijn blijven). Dit is tevens een stuk veiliger dan bij een uit-acceleratiezone te liften (hierdoor kan de lappende rijder achterop knallen omdat 'ie het niet verwacht). Mag ook gezegd worden dat Mid-Ohio qua middensector echt wel een rotbaan is om iemand langs te laten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Laatst online: 22:43
Was in de laatste bochten voor de finish ook nog goed spannend met Hans, waardoor ik me afvroeg of hij z'n relative wel aan heeft staan.

Mag ik dan vragen wat Hans hier precies verkeerd doet bij jou? Je hebt een groot snelheidsverschil in de bochten, maar verwacht je dan dat hij in bochten ineens opzij gaat?

Ik dacht dat het de bedoeling was dat:
1. Langzamere auto lift op een recht stuk (dit had Hans bij Niels kunnen doen, na de heuvel dat wel).
2. Langzamere auto behoud zijn lijn (zeker in bochten) en snellere auto moet er zelf omheen gaan.

Als ik dan een filmpje zie waar de langzamere auto gewoon de racelijn houdt, maar niet zo snel is als de snelleren in het veld, dan doet de langzamere toch niks mis? Vergeet ook niet dat dat laatste gedeelte van de baan echt heel listig is, vrij veel 'glijden' en eigenlijk maar 1 lijn door al die bochten. Als er dan iemand met een stuk minder ervaring rijdt dan is het de keuze van de snellere deelnemer om op zijn staart te gaan zitten en zsm er voorbij te willen terwijl dat niet altijd zo verstandig is.
Ik herken me zelf er ook wel in hoor, ik ben dan soms ook te ongeduldig, maar ik zie niet zozeer wat hier de langzamere deelnemer fout doet en dan over 'respect' te praten.

Zo moeten we dus allemaal rekening met elkaar houden, niet alleen de langzamere deelnemers rekening houden met de snellere deelnemers, zeker als de langzamere deelnemers ook nog eens zelf in gevecht zijn, waar ze nog niet altijd evenveel ervaring mee hebben. Dat is denk ik dan het 'nadeel' van een groot deelnemersveld met grote verschillen in iRating en ervaring die je minder ondervind in officiele races met splits.

Edit: Ik heb je stream te vroeg afgezet, na de race liet je zien dat Hans 1,5 ronde voor je zat, daar ben ik het wel met je eens dat hij in ieder geval op het rechte stuk na de heuvel wel had kunnen liften, maar dat je ineens op zijn achterste zit in de bochten kan hij dan weer niks aan doen. en de link waar naar de stream begint doet hij in mijn ogen niet zoveel mis.

[ Voor 8% gewijzigd door TonCoronel op 09-11-2020 14:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
HansVooges schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:32:
Ik zie nu pas dat mijn naam hier genoemd wordt. Mijn oprechte excuses @Jimmy J.! Geloof het of niet, maar mijn intenties zijn juist andersom; ben als de dood dat ik de leiders in de weg rijd. In het verleden maakte ik daardoor plaats door opzij te gaan, hetgeen dan niet goed uitpakte en (terecht) opmerkingen tot gevolg had. Ik heb ook wel (waarschijnlijk overdreven) ingehouden, waardoor ik zelf plaatsen verloor (hetgeen in mijn geval inhoudt dat ik dan laatste rijd :)). Ik had gisteren een aantal keer de verwachting dat jullie er langs zouden komen, wat dan niet gebeurde, wellicht omdat mijn rijgedrag te onvoorspelbaar is voor jullie. Daarnaast was mijn aandacht ook op Hans-Peter gericht, omdat wij in 'gevecht' waren om plaats 16 (mag voor jullie niveau geen naam hebben, maar toch). Dat ligt voor jullie ongetwijfeld anders, maar voor mij is het vrij hectisch in die situaties (Jim zal er nu wel langs komen - waar zit Hans-Peter - o sh*t de volgende bocht nadert). Wat mij betreft zeg je in zo'n situatie gewoon even dat ik plaats moet maken.
Nou lees en hoor ik regelmatig dat je gewoon mee moet doen, dat is de enige manier om het te leren. Daarom had ik mij voor dit seizoen voorgenomen om alles mee te doen, omdat ik tot nu toe meestal voor de race afhaakte en dacht 'eerst nog maar meer oefenen en proberen beter te worden'. Maar laten we dan ook terughoudend zijn om dit gelijk in relatie te brengen met respect e.d., het heeft in mijn geval echt alleen met onkunde en onervarenheid te maken.
Wat mij betreft zijn dit echt geen redenen waarom iemand niet meer mee moet doen, ook al heb ik nu makkelijk praten omdat het voor mij goed uit kwam zijn dit mijn inziens wel zaken die nou eenmaal bij het racen horen en het dynamisch maken. Ik kan Jim zijn frustratie goed begrijpen, aan de andere kant had hij natuurlijk ook gewoon kunnen pitten :P.

Je had ook pech dat je 2x op een cruciaal moment voor ons kwam, verder doe je volgens mij ook helemaal niks echt verkeerd, het had alleen voor iedereen (maar vooral Jim) soepeler opgelost kunnen worden maar dat is niet altijd even makkelijk te zien. De laatste ronde was gewoon heel spannend omdat je van de baan af schoot en ik geen idee had of je hem onder controle ging houden terwijl ik langs je zat.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
De enige echt schandalige fout is natuurlijk wel de exit van de laatste bocht ;) : https://www.twitch.tv/videos/796377623?t=00h53m49s

Anders was je er op een van de 2 stukken erna wel voorbij geweest.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
TonCoronel schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:23:
[...]

Mag ik dan vragen wat Hans hier precies verkeerd doet bij jou? Je hebt een groot snelheidsverschil in de bochten, maar verwacht je dan dat hij in bochten ineens opzij gaat?

Ik dacht dat het de bedoeling was dat:
1. Langzamere auto lift op een recht stuk (dit had Hans bij Niels kunnen doen, na de heuvel dat wel).
2. Langzamere auto behoud zijn lijn (zeker in bochten) en snellere auto moet er zelf omheen gaan.
Verkeerd is een groot woord. Maar 't ging mij inderdaad om het stukje voor de pitstop waar ik het gevoel had dat hij wel op een paar plekken had mogen liften. In de laatste ronde doet hij bij mij niks verkeerd, maar wel voor @Swoesh. Maar had uiteindelijk geen gevolgen so no biggie.

@Swoesh touché :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik zag ook zo snel niet veel verkeerd eerlijk gezegd. Ja 1.5 rondje er achter is wel lang, maar aan de andere kant ben je zeker 1-1.5s sneller dus dan moet je er toch wel langs kunnen? Iets meer focussen op goeie exit en dan zet je hem er zo langs zodat de ander ook duidelijk weet wat er gaat gebeuren - ipv er achter blijven en dan hem laten gokken of je gaat inhalen of niet. Natuurlijk had Hans even kunnen helpen door te liften op het rechte stuk, in dit geval was dat wel netjes geweest, maar het is niet alsof je er al 3 ronden achter zat en alles geprobeerd had.

Ik heb zelf ook gister veel tijd verloren door verkeer dus het is ook gewoon lastig op deze baan, maar dat hoort er nou eenmaal bij.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 03:14
Laatste race in het virtual Belcar afgelegd bijna 2 weken geleden namelijk de 24u van Zolder.
Absurde pechrace voor ons met 3 keer een hardware failure maar door toch constant te presteren en ook tijdens het seizoen een goede pace kunnen aanhouden toch erin geslaagd om het kampioenschap af te sluiten met de bronzen beker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUTDg8shet1xnK-6iRI-YIuwF40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2okt431UpoyymtC1ARx86a1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkort weer deelnemen aangezien er een winter seizoen komt van de Belcar series. Hopelijk dan wat gespaard van pech en toch verder proberen te strijden voor hogere plaatsen in het klassement want het GT3 veld was enorm sterk met kleppers zoals Boudewijn Kuster, Loek Hartog, ...
Die zijn ongezien snel op de sim terwijl ik persoonlijk nog enorm sukkel met de transitie van het echte circuit naar de simulator. Ik heb heel veel moeite om de auto hard op de limiet te kunnen rijden omdat iracing physics op dat vlak 'niet echt realistisch' te noemen zijn en ik op het circuit doorgaans ook redelijk agressief rij op de limiet haha. (Is wel een goede leerschool om vloeiend te rijden)

Ook leuk: interview en reactie in autosport.be
Heeft de nodige aandacht gekregen in de media hier in België:
https://www.autosport.be/...-reacties-na-de-race.html

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-09 09:01

TiemenC

iRacing

Gisteravond was niet persé top.

Mid-ohio is een geweldige baan. Ik had er al een beetje tijd inzitten qua voorbereiding. Om dan nog vóór het passeren van de start finish lijn bij de start er al kansloos uit te liggen is bijzonder frustrerend.

Race 2 was damage control. Door een (denk ik eigen) fout stond het fuel vinkje niet aan bij m'n pitstop en kon ik opnieuw pitten. Qua positie had het niet veel uitgemaakt denk ik, maar daardoor reed ik te ver af van de battles die gaande waren.

In de laatste twee ronden nog wel even lekker geknokt met @Maurice W !

Heren succes vanavond!

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Gisteren voor het eerst geracet op Mid-Ohio Sports Car Course, gaaf circuit.
En vandaag ging het meteen alweer een beetje sneller.

Vanavond beide races niet gefinisht, maar ik heb wel genoten d:)b

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Gister een goede avond met twee keer een top 10 klassering.
Vandaag begon mooi met een P4, door te profiteren van een aantal crashes.
Tweede race disconnect mijn stuur (USB van het stuur schoot los) en kon dus niet meer schakelen.

Geprobeerd om enigszins buiten de race lijn deze weer vast te maken, maar moest wel de headset (VR) afzetten. Kostte veel tijd en verloor gelijk een 5 plekken. Hoop niet dat ik iemand in de weg heb gezeten, anders excuus!

Te gehaast weer begonnen en twee bochten later eraf gevlogen. Naar de pits voor een repair en tanken en weg vervolgd, om vervolgens een paar ronden later te spinnen en op een curb tot stilstand te komen...

Zonde, maar verder wel erg lekker geraced!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Voor mij kwam de avond toch te vroeg....Ik heb nu wel eindelijk alles geinstalleerd.Nu oefenen....Ik heb de baan nog niet eens gereden dus toch maar besloten om over te slaan.

Volgende week beter.Eerst maar effe deze baan oefenen maar op de streams van jullie is het wel een kicke baan ! 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, 3 races alleen rondgereden en de 4e had ik eindelijk hoop op een leuke race en was het in L1 meteen over :-( Kan gebeuren maar wel zuur, ik kom voor het racen niet voor qualificeren :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb 2 leuke races gehad.
Helaas in de feature race een domme fout gemaakt waardoor ik een plek in de top 5 heb verspeeld.

Ik hoorde wel nogal wat geklaag tijdens race over ongelukken. We hebben na de race niet alle incidenten gevonden en de meeste betrokkenen waren al vertrokken. Maar het aantal uitvallers was redelijk schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
NickThissen schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:34:
Nou, 3 races alleen rondgereden en de 4e had ik eindelijk hoop op een leuke race en was het in L1 meteen over :-( Kan gebeuren maar wel zuur, ik kom voor het racen niet voor qualificeren :p
Dat was volledig mijn schuld. Ik blokkeerde bij aanremmen bocht 3, kwam daardoor wat wijd, tikte net het gras aan en stond achterstevoren stil op de baan. Ik had escape al ingedrukt maar kon helaas net niet snel genoeg in het luchtledige verdwijnen. Sorry!
JoepW schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:45:
Ik hoorde wel nogal wat geklaag tijdens race over ongelukken. We hebben na de race niet alle incidenten gevonden en de meeste betrokkenen waren al vertrokken. Maar het aantal uitvallers was redelijk schokkend.
Ik was één van die uitvallers. Na de tow kwam ik net voor het veld de baan op, maar in de hectiek helaas niet aan de pit limiter gedacht, dus een zwarte vlag. Heb doorgereden tot ik echt niet meer onder mijn penalty uit kon en hem toen maar aan de kant gezet. Op dit listige en kleine baantje midden in het pack terugkomen met 2 rondes achterstand had niemand een plezier gedaan.

Jammer, want het is echt een gave baan als je hem door hebt en race 1 was ook best leuk. Hopelijk volgende week revanche op Sebring.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Session30 schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:55:
[...]

Dat was volledig mijn schuld. Ik blokkeerde bij aanremmen bocht 3, kwam daardoor wat wijd, tikte net het gras aan en stond achterstevoren stil op de baan. Ik had escape al ingedrukt maar kon helaas net niet snel genoeg in het luchtledige verdwijnen. Sorry!

[...]
Geen probleem, shit happens. Had gewoon pech dat ik er niet omheen kon.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hele leuke combi. De auto beweegt lekker en je kunt mooi op de limiet rijden. Vooraan zit iedereen heel dicht bij elkaar qua pace. Qua rijstijl kreeg ik de auto redelijk goed afgesteld, met een licht overstuurde achterkant. Ik denk dat een high DF setting het beste werkt, maar het maakt het inhalen wel lastig.

Quali was heel belangrijk daarom, maar ik kreeg geen goede ronde voor elkaar. Gisteren ook al niet, terwijl 't op verschillende manieren fout ging. Jammer dat het gevecht voor de winst in heat 1 na 4 ronden al klaar was met een contact tussen mij en @Linc. Ik kon door, maar Bas had wat minder geluk.

Heat 2 ging een stuk beter en hadden we een wedstrijd in een wedstrijd. Ik had Ton in ronde #4 zien stoppen voor een nieuwe neus, net op de grens van de pitwindow. Hij reed recht voor me bij pitentry en kwam 17s achter me de pit uit. Dus dat gat moest minimaal 18s worden om ervoor te komen na de pitstop. 15 ronden lang lopen pushen, maar het gat was net een paar tienden te groot om onder de vleugel van Ton uit de pits te komen. Het lukte wel net om @DirkT net voor te blijven.

Deze week ga ik een paar keer meedoen in de serie.

edit: Props aan @BobvK voor het rijden van de feature race zonder stop! @Swoesh en ik hadden berekend dat het uitkon, maar je was de enige wie het lukte met een prima pace.

[ Voor 7% gewijzigd door Luckeh op 09-11-2020 23:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
@JoepW Volgens mij gaf jij gaf gisteren samen met nog iemand aan dat ik knipperde.
Ik had er toen niet op gereageerd, reed in in-field en ben nog niet zo bedreven met én praten én racen.

Kan ik hier iets tegen doen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ernsthx schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:39:
@JoepW Volgens mij gaf jij gaf gisteren samen met nog iemand aan dat ik knipperde.
Ik had er toen niet op gereageerd, reed in in-field en ben nog niet zo bedreven met én praten én racen.

Kan ik hier iets tegen doen?
Knipperen kan veel oorzaken hebben. Dus ik kan daar zo op afstand niks wijs over roepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ActualFantasy
Zo, 2 leuke races gehad gisteren. Race 1 een klein foutje gemaakt, waardoor ik wat tijd verloor, maar door uitvallers voor mij toch nog op P12 geeindigd.

Race 2 was enorm spannend, maar niet zo zeer kwa racen, maar kwa positie op de baan. Ik heb de hele race in de buurt van @verse48 gereden, en we reden gemiddeld ongeveer zelfde tijden. Dan ik weer wat sneller dan hij weer. Was spannend zo.

Ik bleef zo lang mogelijk doorrijden, want wilde eigenlijk keertje vooraan rijden, maar dat mislukte omdat @TonCoronel al heel vroeg de pits in gegaan was, en rap dichterbij kwam. Dus toen de nummer 1 en 2 de pits in gingen, had ie mij niet een half rondje daarvoor ingehaald. Bummer.

Wel in de pits nog de hoeveelheid benzine aangepast, waardoor ik dus een seconde of 1.5 voor @verse48 weer de baan op kwam, en daarmee mijn allerhoogste finish ooit bij GoT heb gehaald.

Leuke spannende races zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Laatst online: 10-01 10:05
Ook een leuke avond gehad gisteren. Eens je in de flow zit van deze track is het echt genieten :)

Race 1: Foutje gemaakt "under pressure" en uitgereden
Race 2: Zowaar voor de eerste keer top 10 gehaald :D

Waar ik wel blijf mee sukkelen is m'n fuel. Ik gebruik Crewchief en had gelezen dat crewchief je racefuel kan laten berekenen vóór de race start indien je genoeg ronden hebt gereden vooraf. Dus vóór de racestart geef ik volgend commando: "Chief, pit stop fuel until end" waarop ik de reactie krijg "we have not got that data".. ? Dan maar een wilde gok gedaan qua fuel. Nadien in de feature race ga ik de pit in en ga ik er van uit dat Crewchief mij bijvult tot het einde van de race maar dit deed het opeens ook niet meer. Any insights om m'n fuel probleem op te lossen? :) Ik race uitsluitend in VR

Verder had ik nog 2 vragen ivm Teamspeak: is er een betrouwbare overlay beschikbaar om te zien wie er aan het praten is? Ik dacht dat er problemen waren met Overwolf? Verder vind ik het ook zeer lastig om de gesprekken te volgen eens ik aan het racen ben. (motor geluid overheerst) Is er ergens een instelling dat de Teamspeak audio adaptief meegaat tov het ingame geluidsvolume?

Excuses voor al de vragen :o

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Elbaceever schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:55:
Verder had ik nog 2 vragen ivm Teamspeak: is er een betrouwbare overlay beschikbaar om te zien wie er aan het praten is? Ik dacht dat er problemen waren met Overwolf? Verder vind ik het ook zeer lastig om de gesprekken te volgen eens ik aan het racen ben. Is er ergens een instelling dat de Teamspeak audio adaptief meegaat tov het ingame geluidsvolume?

Ik gebruik TSNotifier. Zorgt wel voor wat screenlag, dus ik zet 'm meestal voor de quali uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 03:14
Maurice W schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:56:
Gisteren voor het eerst geracet op Mid-Ohio Sports Car Course, gaaf circuit.
En vandaag ging het meteen alweer een beetje sneller.

Vanavond beide races niet gefinisht, maar ik heb wel genoten d:)b
[YouTube: iRacing 20S4 | Indy Pro 2000 @Mid-Ohio | GoT Weekly Tournament [VR view]]
Groot veld in die T.net races! Moet toch ook maar is proberen deelnemen.
Crash had je wel potentieel kunnen vermijden. Je lift niet van het gas terwijl je de auto voor je ziet gaan.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ook een leuke avond gehad gisteren. Eens je in de flow zit van deze track is het echt genieten :)

Waar ik wel blijf mee sukkelen is m'n fuel. Ik gebruik Crewchief en had gelezen dat crewchief je racefuel kan laten berekenen vóór de race start indien je genoeg ronden hebt gereden vooraf. Dus vóór de racestart geef ik volgend commando: "Chief, pit stop fuel until end" waarop ik de reactie krijg "we have not got that data".. ? Dan maar een wilde gok gedaan qua fuel. Nadien in de feature race ga ik de pit in en ga ik er van uit dat Crewchief mij bijvult tot het einde van de race maar dit deed het opeens ook niet meer. Any insights om m'n fuel probleem op te lossen? :) Ik race uitsluitend in VR

Verder had ik nog 2 vragen ivm Teamspeak: is er een betrouwbare overlay beschikbaar om te zien wie er aan het praten is? Ik dacht dat er problemen waren met Overwolf? Verder vind ik het ook zeer lastig om de gesprekken te volgen eens ik aan het racen ben. (motor geluid overheerst) Is er ergens een instelling dat de Teamspeak audio adaptief meegaat tov het ingame geluidsvolume?

Ik race ook uitsluitend met VR in iRacing. Mijn oplossingen op bovengenoemde zaken:
  • Fuel info in een virtual desktop, in mijn geval JRT;
  • Teamspeak overlay heb ik helaas niet werkend in VR [geen oplossing];
  • Buttonbox waarmee ik separaat de volumes voor zowel iRacing, CrewChief en Teamspeak kan aanpassen.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-09 12:01
Iemand een idee hoe lang de 50% promo blijft duren voor nieuwe leden?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik denk sowieso tot Black Friday (27 november)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Crew chief rekent je brandstof behoefte uit o.b.v. het verbruik in de race zelf. Oftewel, na een paar rondes in de race kan hij een betrouwbare fuel strategie voor je uitrekenen. Rondes in een practice of warmup voorafgaand houdt hij geen rekening mee.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Laatst online: 10-01 10:05
Raimond613 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:44:
[...]

Crew chief rekent je brandstof behoefte uit o.b.v. het verbruik in de race zelf. Oftewel, na een paar rondes in de race kan hij een betrouwbare fuel strategie voor je uitrekenen. Rondes in een practice of warmup voorafgaand houdt hij geen rekening mee.
ok, duidelijk. Ik was in de veronderstelling dat crewchief deze info ophaalde van de practice / warmup in dezelfde sessie. Beter m'n huiswerken maken dan volgende keer betreft Fuel :)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

ActualFantasy schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:30:
Zo, 2 leuke races gehad gisteren. Race 1 een klein foutje gemaakt, waardoor ik wat tijd verloor, maar door uitvallers voor mij toch nog op P12 geeindigd.

Race 2 was enorm spannend, maar niet zo zeer kwa racen, maar kwa positie op de baan. Ik heb de hele race in de buurt van @verse48 gereden, en we reden gemiddeld ongeveer zelfde tijden. Dan ik weer wat sneller dan hij weer. Was spannend zo.

Ik bleef zo lang mogelijk doorrijden, want wilde eigenlijk keertje vooraan rijden, maar dat mislukte omdat @TonCoronel al heel vroeg de pits in gegaan was, en rap dichterbij kwam. Dus toen de nummer 1 en 2 de pits in gingen, had ie mij niet een half rondje daarvoor ingehaald. Bummer.

Wel in de pits nog de hoeveelheid benzine aangepast, waardoor ik dus een seconde of 1.5 voor @verse48 weer de baan op kwam, en daarmee mijn allerhoogste finish ooit bij GoT heb gehaald.

Leuke spannende races zo.
Was inderdaad een gave race @ActualFantasy voor mij ook beste uitslag ooit in GoT, in de laatste ronde nog net @JoepW achter me kunnen houden (had geen ronde langer moeten duren), sorry als ik de laatste bocht de deur aan de binnenkant iets te agressief dicht gooide maar wilde mijn plekje niet meer verliezen 😀

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

A1AD schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:40:
Iemand een idee hoe lang de 50% promo blijft duren voor nieuwe leden?
https://www.iracing.com/blackfridaysale/ <-- Tot 3 december.Of je moet het over een andere promo hebben want dit is geen 50%. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:57

Niellie41

[object Object]

Danny Hdoorn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:22:
[...]

https://www.iracing.com/blackfridaysale/ <-- Tot 3 december.Of je moet het over een andere promo hebben want dit is geen 50%. :)
Wel voor nieuwe leden. :)
Afbeeldingslocatie: https://s100.iracing.com/wp-content/uploads/2020/10/web-text-NEW.jpg
Have you been waiting to join iRacing? Now’s the time! From now through December 3, save 50% off our normal member rate and take advantage of our biggest sale of the year! Just go to iracing.com/membership.
Maar die 50% korting voor nieuwe leden is helemaal niet nieuw. Hebben ze al heel het jaar gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-09 12:01
Niellie41 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:26:
[...]

Wel voor nieuwe leden. :)
[Afbeelding]

[...]

Maar die 50% korting voor nieuwe leden is helemaal niet nieuw. Hebben ze al heel het jaar gedaan.
Deze inderdaad, er staat hier iemand te springen om te simmen, maar zijn PC is nog niet klaar :-)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
verse48 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:11:
[...]

Was inderdaad een gave race @ActualFantasy voor mij ook beste uitslag ooit in GoT, in de laatste ronde nog net @JoepW achter me kunnen houden (had geen ronde langer moeten duren), sorry als ik de laatste bocht de deur aan de binnenkant iets te agressief dicht gooide maar wilde mijn plekje niet meer verliezen 😀
Geen probleem. De bocht was van jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
Elbaceever schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:47:
[...]

ok, duidelijk. Ik was in de veronderstelling dat crewchief deze info ophaalde van de practice / warmup in dezelfde sessie. Beter m'n huiswerken maken dan volgende keer betreft Fuel :)
Daarnaast werkt het automatisch uitrekenen van de fuel in Crewchief ook niet tijdens de Tweakers-races. Deze zijn ingesteld op tijd óf 250 rondes, waardoor Crewchief altijd van het aantal rondes uitgaat en de tank helemaal volgooit.
In normale races gebruik ik de voice commands van Crewchief, ook voor het tanken, maar in de league rijd ik altijd een aantal rondjes in de practice om mijn verbruik te meten en dan ga ik ff met de rekenmachine aan de slag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Grappig, DRE kan wel goed de fuel uitrekenen in league races van GoT. Maar het is inderdaad ook niet heel moeilijk om het even handmatig te doen, of anders even te vragen op TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verse48

verse48

ferdy

Session30 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:03:
[...]

Daarnaast werkt het automatisch uitrekenen van de fuel in Crewchief ook niet tijdens de Tweakers-races. Deze zijn ingesteld op tijd óf 250 rondes, waardoor Crewchief altijd van het aantal rondes uitgaat en de tank helemaal volgooit.
In normale races gebruik ik de voice commands van Crewchief, ook voor het tanken, maar in de league rijd ik altijd een aantal rondjes in de practice om mijn verbruik te meten en dan ga ik ff met de rekenmachine aan de slag.
Dat probleem heb ik ook ,stel tijdens race bijvoorbeeld 5 liter Fuel in maar zodra ik pitstop in rij springt die weer naar 21.6,zet jij Crewchief uit tijdens League races?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik gebruik JRT (1 knopje op mijn buttonbox) en dat gaat altijd goed (na voldoende rondjes in de race :P )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:57

Niellie41

[object Object]

Ik had vandaag een oude race opgezocht die ik had georganiseerd: de MSF1000. Een 1000 km race met V8 Supercars. Dat was een leuk evenement! Misschien binnenkort nog een keertje doen.

Een aantal Tweakers deden ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
verse48 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:15:
[...]

Dat probleem heb ik ook ,stel tijdens race bijvoorbeeld 5 liter Fuel in maar zodra ik pitstop in rij springt die weer naar 21.6,zet jij Crewchief uit tijdens League races?
Ik heb het denk ik anders ingesteld staan. Bij mij vult hij het aantal liters niet automatisch bij, maar moet ik hier een voice command voor geven. 'Pitstop, fuel to the end'. Tijdens de officiële races werkt dit hetzelfde als bij jou en rekent hij dan netjes uit wat ik nodig heb, maar bij Tweakers vult ie hem dan tot de laatste druppel. Dus bij Tweakers geef ik gewoon geen voice command (behalve dan een keer of 5 'clear tires' omdat ik altijd aan mezelf twijfel of ik dat al heb gedaan) :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 18-09 17:05
Session30 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:45:
[...]

Ik heb het denk ik anders ingesteld staan. Bij mij vult hij het aantal liters niet automatisch bij, maar moet ik hier een voice command voor geven. 'Pitstop, fuel to the end'. Tijdens de officiële races werkt dit hetzelfde als bij jou en rekent hij dan netjes uit wat ik nodig heb, maar bij Tweakers vult ie hem dan tot de laatste druppel. Dus bij Tweakers geef ik gewoon geen voice command (behalve dan een keer of 5 'clear tires' omdat ik altijd aan mezelf twijfel of ik dat al heb gedaan) :+
Volgens mij komt dit omdat bij "tweakers" het aantal laps op 250 staat en dan wil hij tanken om dat te kunnen halen. In de praktijk dus bijvullen tot de limiet van de tank.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
JoepW schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:48:
Ik gebruik JRT (1 knopje op mijn buttonbox) en dat gaat altijd goed (na voldoende rondjes in de race :P )
Hoe stel je dit precies in Joep?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Joep Gelissen schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:28:
[...]

Hoe stel je dit precies in Joep?
General Buttons pagina in de JRT config.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pJPzTBmOvMaqDrrQoJdYTVPDXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J5ZnIs19s2SrWFghohnysdVv.png?f=fotoalbum_large

Bij de optie "Refuel with the 'Fuel to add' value" kun je een knop binden. In de Calculator options kun je een eventuele marge instellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:00:
[...]

[Afbeelding]

Bij de optie "Refuel with the 'Fuel to add' value" kun je een knop binden. In de Calculator options kun je een eventuele marge instellen.
Dank. Ik was nog niet in staat geweest te antwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
JoepW schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:35:
[...]

Dank. Ik was nog niet in staat geweest te antwoorden...
Thanks beiden (y).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verse48

verse48

ferdy

Luckeh schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 18:00:
[...]

[Afbeelding]

Bedankt hoop dat het bij mij nu ook werkt! @Luckeh @JoepW hebben jullie een marge ingesteld of is ie vrij nauwkeurig!?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
verse48 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:47:
[...]

Bedankt hoop dat het bij mij nu ook werkt! @Luckeh @JoepW hebben jullie een marge ingesteld of is ie vrij nauwkeurig!?
Ik heb een halve ronde als veiligheid ingesteld.
Ik vind dat wel nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik stel in DRE ook een safe limit in, 110%. Dus als 10 liter nodig is om het einde te halen gooit-ie er 11 liter in. Kijk, als je topsplit Porsche e-cup rijdt en het gaat elke ronde om tienden, dan snap ik dat je 8 stints per week oefent om precies tot op de liter uit te rekenen hoeveel benzine je nodig hebt. Maar voor een ~2k iR gast als ik maakt die ene liter echt geen fluit uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Merk wel dat hoe meer races ik doe. Hoe meer ik ook op de fuel calculator vertrouw. Met de ilMS races heeft hij het eigenlijk altijd spot on. Pak ik een litertje of anderhalf als marge en dan zit je gewoon veilig.

Denk dat het ook afhangt van de klasse die je rijdt. Als er een snellere klasse meedoet zou ik wel wat extra marge pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

verse48 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:47:
[...]

Ik gebruik 'm niet. Ik stel zelf m'n fuel in op basis van de calculatie in JRT en wat hoofdrekenen tijdens de race.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Luckeh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:47:
[...]

Ik gebruik 'm niet. Ik stel zelf m'n fuel in op basis van de calculatie in JRT en wat hoofdrekenen tijdens de race.
Zat trouwens even te kijken, maar het is wel duidelijk wanneer jij griphax.exe hebt geïnstalleerd: :PAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTkqp22wEtVTlsXD9PTaOUURvKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ndzWJo7do2Qw1mGNW5R285w9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Arfman schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:46:
[...]

Zat trouwens even te kijken, maar het is wel duidelijk wanneer jij griphax.exe hebt geïnstalleerd: :P[Afbeelding]
Vooral knap om zo een stabiele iRating te hebben. 6 jaar lang gewoon 1 nivo hebben! Mij lukt het nog geen dag om zelfde nivo te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Voor de races waarbij auto fuel van crew chief niet kan gebruiken heb ik een Excel gemaakt waar ik drie variabelen in geef:

- verbruik per lap
- gemiddelde rondetijd
- tank inhoud

Vervolgens zie ik hoeveel ik nodig heb voor de race en eventueel hoeveel ik moet bijtanken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Arfman schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:46:
[...]

Zat trouwens even te kijken, maar het is wel duidelijk wanneer jij griphax.exe hebt geïnstalleerd: :P[Afbeelding]
Je bedoelt de 110% throttle hack misschien? ;)

Mijn iRating is volledig op Skip gebaseerd, dat seizoen dat we met GoT in de SKip reden ging ik van 1800 naar bijna 5000. Verder geef ik er geen zak om; want ik doe simracen voor de fun en iRating stress hoort daar niet bij.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

The dutch invasion B-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5iQ8u7IpZmjQCe8lJfmaS0SJ6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kF6an9jtqcw68DjUhxd4hYqQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

En de eerste official race @MrHans in 6 maanden tijd!

Gelukkig doen we mee, want de serie zou anders dit seizoen doodbloeden. Voordeel is dat de kans is dat je met veel bekenden rijdt. Nadeel is dat er ook genoeg momenten zijn dat er niet genoeg deelnemers zijn om official te gaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNpwwJXwArAhdkIPf9SukUBhXQU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gyXc2eU6xhnHmnf1wQoQeTJw.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Luckeh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:16:
[...]

Gelukkig doen we mee, want de serie zou anders dit seizoen doodbloeden. Voordeel is dat de kans is dat je met veel bekenden rijdt. Nadeel is dat er ook genoeg momenten zijn dat er niet genoeg deelnemers zijn om official te gaan:

[Afbeelding]
Persoonlijk vind ik zoveel bekende juist een nadeel of zo. Ben dan altijd nerveuzer en rij anders.

Maar heb ik met alle sporten en spellen die ik doe. Liever tegen vreemden, dan ben ik ontspannender.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrHans
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-08-2024
Luckeh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:16:
[...]

[Afbeelding]
Zelfs 10 maanden als het om Road racing gaat. Was toch wel leuk om weer eens mee te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27
Poeh voelt als een eeuwigheid dat ik hier ben geweest of een race heb gereden, is het eigenlijk ook wel, maar ik weet zeker dat jullie me niet gemist zullen hebben ;) Is het aantal incidenten in de races ook drastisch afgenomen of valt het mee? :+

Hoop dat ik binnenkort weer aan racen toe kom, echter mijn tijd werd onverwacht opgeslokt door iets anders:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5cbp9XZKizwlHexhUHqMD5iijQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cRo80vVgP9QWweAbYyIjFyZ.jpg?f=fotoalbum_large

Eigenlijk hadden we nu in Nieuw-Zeeland gezeten voor 5 weken, maar daarvoor in de plaats nu deze 3 kittens. Kosten veel energie en je wil nu ook zoveel mogelijk tijd met ze doorbrengen om ze op te voeden en gewoon te genieten, dus helaas is iRacing daardoor even naar de achtergrond verschoven.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Arfman

Arfman

Drome!

Luckeh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:54:
[...]

Mijn iRating is volledig op Skip gebaseerd, dat seizoen dat we met GoT in de SKip reden ging ik van 1800 naar bijna 5000. Verder geef ik er geen zak om; want ik doe simracen voor de fun en iRating stress hoort daar niet bij.
Eens! Toch knaagt het altijd in mijn achterhoofd om de een of andere stomme reden :(

@Phusebox Moest toevallig zondag tijdens de race nog aan je denken, bedacht me dat we je al een tijd niet hadden gezien, nu weten we ook de reden. Cute hoor :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27
Arfman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:43:
[...]

Eens! Toch knaagt het altijd in mijn achterhoofd om de een of andere stomme reden :(

@Phusebox Moest toevallig zondag tijdens de race nog aan je denken, bedacht me dat we je al een tijd niet hadden gezien, nu weten we ook de reden. Cute hoor :P
Je spinde de muur in en riep "I think Phusebox hit us"?

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 12-11-2020 09:00 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Luckeh schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:54:
[...]

Als we volgend seizoen weer de Skip pakken met GoT dan kan iedereen naar de 5k! Ik ging ook wel lekker in de Skip. Na een maand iRacing reed ik voorin mee in de topsplit. Had mijn iRating direct naar de 3-4k+ kunnen boosten, al was ik in andere klasses dan nog steeds waardeloos.

Voor mij was het dus wel goed dat ik naar de GoT GTE league overstapte, zo kon ik aan mijn skills werken. Kwam er snel achter dat ik boven de 2.500 iRating nog niet zoveel te zoeken had. Uiteindelijk wil je toch in verschillende klasses ervaring opdoen en een allround coureur worden en daar plezier uit halen.

N.a.v. een Reddit post ben ik gaan onderzoeken op ik een 4040 brake frame kan maken die ik aan mijn playseat Challenge kan koppelen. Mijn standaard Thrustmaster pedalen zijn momenteel wel mijn achilleshiel, zou wel erg tof zijn als ik dit kan upgraden voordat ik ruimte heb voor een rig. :D

• ActualFantasy
Beltoni schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:05:
[...]

Als we volgend seizoen weer de Skip pakken met GoT dan kan iedereen naar de 5k! Ik ging ook wel lekker in de Skip. Na een maand iRacing reed ik voorin mee in de topsplit. Had mijn iRating direct naar de 3-4k+ kunnen boosten, al was ik in andere klasses dan nog steeds waardeloos.

Voor mij was het dus wel goed dat ik naar de GoT GTE league overstapte, zo kon ik aan mijn skills werken. Kwam er snel achter dat ik boven de 2.500 iRating nog niet zoveel te zoeken had. Uiteindelijk wil je toch in verschillende klasses ervaring opdoen en een allround coureur worden en daar plezier uit halen.

N.a.v. een Reddit post ben ik gaan onderzoeken op ik een 4040 brake frame kan maken die ik aan mijn playseat Challenge kan koppelen. Mijn standaard Thrustmaster pedalen zijn momenteel wel mijn achilleshiel, zou wel erg tof zijn als ik dit kan upgraden voordat ik ruimte heb voor een rig. :D
Grappig wel hoe iedereen autos anders ervaart. Ik begon met de IMSA series porsche bij GoT, en bleef daarmee echt steken op mijn begin, rond de 1500 rating. De Skip kon ik ook echt niet mee rondkomen.

Sinds we de Indy doen, ben ik meer dan 1000 irating omhoog gegaan, en merk nu dat dit wel op dit moment mijn top is. Ik eindig niet bovenaan, maar ook niet onderaan in de races, dus schommel beetje de hele tijd hier.

Ben benieuwd naar de plannen voor volgend seizoen. Ik denk wel dat ik de Indy erbij blijf rijden, die ligt mij wel.

Nu de vrouw thuis nog overhalen om een rig/fatsoenlijke stoel te kopen, want een burostoel met 4 schoenen onder de wieltjes en loslopende kinderen die daar regelmatig op en af klimmen is niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 14:37
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Sinds het nieuwe seizoen is gestart rij ik niet zoveel meer official races en als ik ze rij, voornamelijk in VRS sprint. Voor mijn gevoel rijden mensen wat rustiger m.b.t. divebombs en wordt er wat slimmer gereden.

Deze week is het enkel LeMans bij IMSA, dus die moeten we wel meepakken.
Merk goed dat ik dit seizoen nog niet heel veel in een GTE heb gereden, dus haal ik er voor mijn gevoel niet alles uit. Ondanks niet volledig op snelheid te zijn, had ik wel een leuk treintje gevonden voor gevecht om p3 in de openingsronde. Tot de heer achter mij niet snapt dat je in een treintje eerder moet remmen, zeker met het nieuwe aero model op de GTE.

Resultaat van onderstaande, 10km/h topsnelheid weg en ik rij 3:49 i.p.v. 3:46, waardoor ik iedereen voorbij zie rijden op het rechte stuk. De veroorzaker is uiteindelijk 3e geworden, dus karma wacht nog op hem.

ps. Ik laat mijn rem los na de apex van Mulsanne hairpin omdat ik weg wilde draaien van de bocht. Had verwacht dat degene die voor mij zat al ingestuurd was. Helaas een verkeerde inschatting, voortaan dus gewoon rem in en rechtdoor de grindbak in. Als ik dan iemand meeneem, kan ik mijzelf niets kwalijk nemen.
Pagina: 1 ... 356 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies