iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 347 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
Simbob schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:14:
Talladega is echt een gaaf circuit. De Gander Trucks rijden daar deze week en dit circuit staat bekend om de vele crashes, omdat het close pack racen is. Er is maar 1 stuurfoutje nodig om het hele veld uit te schakelen.
Leuk om te lezen! Ik vind Talladega ook echt een leuke baan om te rijden, maar ook wel een pittige om vooraan te rijden. Er gebeurd vaak zoveel in de laatste ronde en laatste paar bochten en daar heb ik nog niet echt een tactiek voor gevonden om te kunnen winnen. Je wil niet voorop, want degene die draft pakt neemt dan de laatste 1-2 bochten de positie over.. je wil eigenlijk het binnenste spoor verdedigen, maar in de laatste bochten raken de andere sporen ook helemaal vol natuurlijk en is er vaak geen ruimte tot inhalen.. erg leuk iig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:46
Loona35 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:39:
Leuk om te lezen! Ik vind Talladega ook echt een leuke baan om te rijden, maar ook wel een pittige om vooraan te rijden. Er gebeurd vaak zoveel in de laatste ronde en laatste paar bochten en daar heb ik nog niet echt een tactiek voor gevonden om te kunnen winnen. Je wil niet voorop, want degene die draft pakt neemt dan de laatste 1-2 bochten de positie over.. je wil eigenlijk het binnenste spoor verdedigen, maar in de laatste bochten raken de andere sporen ook helemaal vol natuurlijk en is er vaak geen ruimte tot inhalen.. erg leuk iig :)
Nu Taladega er is ben ik te vinden in de Gander Trucks (Fixed), XFINITY (Fixed) en CUP (Fixed)

Ik reed gisteren tweede lijn vooraan in de Cup race en kreeg in RaceLab te zien dat ik het niet zou redden op de brandstof.
Gelukkig een caution en even de tactiek aangepast, fuel save!
Laatste ronde P5 en er gebeurde bij P2 en P3 wat waardoor ik op P3 de streep heb gehaald
Hiervoor 2 races gehad waarbij ik vanaf P2 en P3 eruit ben getikt, "gelukkig" wel allemaal race incidenten.
Maar ook in die races hebben mensen elkaar afgelost op kop ivm brandstof.

Lekkere week!

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Pfff
Voor mijn eerste races op Phoenix met de Indy pro gebuikte ik de Last Man Standing strategie.
Dat werkte redelijk. 8)

Zojuist de First Man Crashing strategie toegepast. Maar dat blijkt niet de meest ideale taktiek. |:(
Gelukkig heb ik niemand meegenomen. Ik verloor de grip, waarschijnlijk te dicht op de gele lijn met te koude banden. Voelde het niet aankomen jammergenoeg.

Voor nu effe klaar met Phoenix, in ieder geval redelijke championship punten verzameld in een eerdere race.
Nu tijd voor de cork screw oOo

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:47

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwhcnqCsJ8bpH7zeeZIhVHVE78A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WLye52GffebfBboEFrMtAGEp.png?f=user_largeVoor gebruikers van een StreamDeck in combinatie met iRacing stel ik de door mij gemaakte icons ter beschikking.

Hier te downloaden: https://www.got-racing.eu...cing_StreamDeck_Icons.zip

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:41
MDenessen schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:48:
Pfff
Voor mijn eerste races op Phoenix met de Indy pro gebuikte ik de Last Man Standing strategie.
Dat werkte redelijk. 8)

Zojuist de First Man Crashing strategie toegepast. Maar dat blijkt niet de meest ideale taktiek. |:(
Gelukkig heb ik niemand meegenomen. Ik verloor de grip, waarschijnlijk te dicht op de gele lijn met te koude banden. Voelde het niet aankomen jammergenoeg.

Voor nu effe klaar met Phoenix, in ieder geval redelijke championship punten verzameld in een eerdere race.
Nu tijd voor de cork screw oOo
Dit dus.

4 races gedaan, en hoewel ik het leuk vind en spannend, ga ik wel vast oefenen op Laguna Seca voor volgende week.

120 punten gehaald voor championship, elke volgende race is toch lager, en geen zin om punten te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 14:58

Arfman

Drome!

Goed bezig @JoepW !

Zojuist een race gedaan in de P217 op Road Atlanta.

Auto #20, gekwalificeerd op de 9e plek. Lap 2 kwam ik als 5e door doordat anderen foutjes maakten.
In lap 10 werd een GTE bovenop de heuvel rondgetikt door een LMP2 met chaos als gevolg. Ik kon mooi eromheenrijden en lag op de 4e plek. Na de pitstops lag ik zelfs even 3e tot ik in lap 27 bij het opkomen van het achterste rechte stuk een halve spin maakte. Degene achter me kon me niet meer ontwijken (nouja, ik ging al dwars met rook toen hij nog aan het remmen was voor de bocht, maar meneer was een klap sneller dan ik en wilde denk ik zoveel mogelijk plekken winst halen) met als gevolg een keiharde tik op mijn rechtervoorwiel en aero damage.

Daarna rustig uitgereden op P7. Klein beetje SR erbij en +33 iR voor een totaal van 2200 iRating :D

Best blij mee maar er had zeker P4 ingezeten dus dat is dan wel weer jammer. Aan de andere kant heb ik bij zulke tikken ook wel eens een meatball gekregen dus I'll take it :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Wat een races afgelopen 2dagen op Silverstone in de LMP2.
Veel chaos na T1 ( as usual wel eigelijk ) maar dat was vooral uit wijken om er heel huids door te komen.
Vervolgens paar x hard geblocked door wat GTE rijders die een iets andere LMP ervaringen hadden mee gemaakt eerder in de race.

Maar goed uit eindelijk 2x top 10 in de top split en dat was prima, wel als nog iets irating loss maar dat is ook niet echt erg.

Zit beetje aan mij platfond zo rond de 3200 a 3300, en op zoek naar nieuwe learning curve om weer verder te groeien ( niet om de irating ) maar wel omdat het juist zo leuk is weer wat nieuws te leren, te fine tunen etc.
Verder gewoon lekker racen, beetje winnen, verliesen and so on :) #deiratinghook :+

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
Vandaag ook maar even flink aan het racen geweest, resultaat, A-licence, 200 IRating erbij, en steeds binnen de top 10 gefinisht vanaf de laagste start plekken, dus een goede dag.

Ja de tip van gewoon gaan racen ipv, in je spiegels kijken om een incidentje te voorkomen was een goede tip, racen is weer beter en nog een stuk leuker geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door Skybiker op 01-10-2020 23:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-09 10:48
Na de verhalen hier heb ik vanavond ook maar eens een Gander Truck en Talladega aangeschaft. Met niet bijster veel oefening de race om 21.15 ingedoken (fixed). Als 6e gekwalificeerd en kon me redelijk voorin het pack staande houden. Helaas in ronde 4 meegenomen in een crash en met 8 minuten repairs de auto aan de kant moeten zetten.
Om 22.15 kwam ik als 22e en laatste in de split. Deze split maar eens de 'Last Man Standing' tactiek toegepast, niet gekwalificeerd, als laatste gestart en het eerste gedeelte van de race op 3 seconden van de achterhoede mijn rondjes gereden. Weer na 4 rondes een caution waar een groot deel van het veld bij betrokken was, waardoor ik doorschoof naar plek 12. Aangezien ik nu midden in het pack zat kon ik me niet verstoppen en ben ik mee gaan rijden. Ik sloot in de buitenste rij aan en daar kwam ik ook niet snel meer vanaf. Enerzijds omdat er geen plek was om naar binnen te gaan, maar ook omdat ik langzaamaan steeds verder naar voren kroop. Op een gegeven moment was ik de voorste van de buitenste rij en vocht ik om de koppositie. Nadat ik deze overnam heb ik maar de binnenste rij gepakt en nog 3 rondjes aan de leiding gelegen. Op deze manier nog lang in de voorhoede meegereden tot we een caution kregen in de eennalaatste ronde. Dit betekende na de caution nog 2 rondes op snelheid. De restart mocht ik op de 4e plek beginnen, weer op de bovenste lijn die me naar deze positie had gebracht. Na de restart bleek de binnenste lijn wat sneller, maar reed ik nog steeds als tweede aan de buitenkant, nog alle perspectief dus. Tot ik bij het ingaan van de laatste ronde een bump 'n run om de oren kreeg. Een nieuwe ervaring voor mij, maar hij was erg effectief en ik kon achteraan aansluiten.
Maar.. Het is Talladega. De race is pas over als je over de finish bent. Dat bleek ook hier weer, want in de laatste bocht klapten er in het pack een stuk of 6 auto's op elkaar. Ik kon ze niet meer ontwijken, maar kwam er vrij ongehavend doorheen waardoor ik alsnog een mooie 7e plek kon pakken! Race uitrijden en niet laatste worden was het doel en dat is ruimschoots gelukt!
Ik heb me erg vermaakt in deze race. Weer een keer iets heel anders en ook absoluut niet te vergelijken met het ovalrijden in de Indy Pro. Ik moet er nog een beetje achterkomen hoe ik tactischer te werk kan gaan (nu was mijn tactiek: kies een lane en zie waar het schip strandt :) ) Dit is zeker niet de laatste keer dat ik hem heb gereden deze week!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
JoepW schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:58:
[Afbeelding]Voor gebruikers van een StreamDeck in combinatie met iRacing stel ik de door mij gemaakte icons ter beschikking.

Hier te downloaden: https://www.got-racing.eu...cing_StreamDeck_Icons.zip
Tof Joep, bedankt voor het delen. Gaat wat tijd inzitten om die icoontjes te maken dus thanks! Ga er zeker even naar kijken.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:51

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_YAbUztXxuKAp_a4DYfBiaiglQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KxBzJLI84TFDlkQF8EXMQL6S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 02-10-2020 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Ga maar een nieuwe videokaart bestellen :+ , zal een aanslag zijn op de FPS deze baan.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
Na mijn ervaring in de Trucks op Talladega gisteren zit ik nog wel met een tweetal vragen als Nascar-noob.
  • Aan het eind van de race kreeg ik een bump n run van de auto achter me. Ik vond het niet erg (hoort bij stock car racen volgens mij) maar vroeg me even af wat de (ongeschreven) regels hiervan zijn. In hoeverre is dit toegestaan, komt het vaak voor? Of wordt het toch een beetje gezien als een dirty move?
  • Dezelfde vraag eigenlijk voor bumpdraften. Blijven jullie kort achter je voorganger rijden of maken jullie echt contact en, zo ja, in welke situaties gebruik je dit?
Ik heb absoluut niet de intentie om deze technieken direct te gebruiken, dus wees niet bang dat ik direct mijn cowboyhoed opzet en 'Rubbing is Racing' ga roepen om vervolgens het halve veld uit te schakelen met mijn onkunde, maar meer even om te weten wat ik kan verwachten en wat ik eventueel aan mijn arsenaal kan toevoegen als ik wat geoefender ben.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:51

Niellie41

[object Object]

Session30 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:56:
[list]
• Aan het eind van de race kreeg ik een bump n run van de auto achter me. Ik vond het niet erg (hoort bij stock car racen volgens mij) maar vroeg me even af wat de (ongeschreven) regels hiervan zijn. In hoeverre is dit toegestaan, komt het vaak voor? Of wordt het toch een beetje gezien als een dirty move?
Een "bump n run" is over het algemeen redelijk geaccepteerd. Het is een grijs gebied. Mensen vinden het geweldig om te zien, maar niet als ze zelf "slachtoffer" worden van zo'n actie.

Het is allemaal prima, zolang degene die geduwd wordt niet crasht. Dan wordt het een "dump n run". :P
• Dezelfde vraag eigenlijk voor bumpdraften. Blijven jullie kort achter je voorganger rijden of maken jullie echt contact en, zo ja, in welke situaties gebruik je dit?
[/list]
Bump draften gebruik je eigenlijk alleen op de super speedways (Talladega en Daytona). Het ligt een beetje aan de situatie. Je maakt de meeste snelheid door echt contact te maken en te duwen. Je moet dan alleen uitkijken dat het snelheidsverschil niet te groot is, anders kan je schade krijgen.

Let wel, het heeft alleen zin om te duwen als je de tweede (misschien derde*) auto van voren bent. Als je als gaat duwen terwijl ergens in het middenveld zit, is de kans groot dat het goed mis gaat.

* als de voorste twee elkaar al duwen.

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 02-10-2020 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mijn ervaring is dat (bijna) niet voorkomt. Maar als het bij een 0x blijft is het prima.

Bumpdraften doe ik zelf nooit, laat altijd ruimte tussen de auto voor me. Dat geeft voor mij voldoende draft om de topsnelheid te behalen. Het is al intens genoeg.
Volgens mij blijf je tot en met een 0.9/1.0 seconde in de draft hangen. Althans dat is mijn ervaring. En dan ben je best wel een stukje los.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:49
Bump draften is natuurlijk ook nog afhankelijk van de auto, ook op een superspeedway als Talladega of Daytona. De Menards bijvoorbeeld komen los aan de achterkant als iemand gaat bump draften, niet echt gewenst, zelfs niet op het rechte stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
Thanks voor de snelle antwoorden!
De bump n run van gisteren was eigenlijk heel netjes. Ik zat iets te hoog en kreeg een klein tikje op mijn linkerachterbumper. Genoeg om even te moeten corrigeren en kort van het gas te moeten waardoor de rest van de bovenrij me voorbij kon komen, ik geen ruimte meer had om terug te kunnen en zo achteraan aan kon sluiten. Aangezien het de eerste keer was dat het me overkwam vond ik het eigenlijk wel gaaf (misschien helpt ook mee dat degene die me aantikte een halve ronde later crashte waardoor ik alsnog voor hem ben geëindigd :+). Weet alleen niet of ik er de volgende keer nog steeds zo blij mee ben haha.

Bumpdraften kan in de trucks prima en lijkt mezelf eigenlijk alleen bevorderlijk als je als 2e rijdt en het tempo in je rij iets op wil hogen om de andere rij voorbij te komen. Maar ik zal het nu nog niet heel snel toe gaan passen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Otherside
Nog teams die gaan deelnemen aan de Petit Lemans dit weekend op Road Atlanta?

NAB Racing is er dit jaar bij in de Dallara P217 LMP2 metZal even kijken of een een live-streampje kan opzetten voor wie af en toe even wil zien hoe het ons vergaat :)

[YouTube: NAB Racing LMP2 Entry]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
Niellie41 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:09:
[...]

Bump draften gebruik je eigenlijk alleen op de super speedways (Talladega en Daytona). Het ligt een beetje aan de situatie. Je maakt de meeste snelheid door echt contact te maken en te duwen. Je moet dan alleen uitkijken dat het snelheidsverschil niet te groot is, anders kan je schade krijgen.
Goed om te weten dit. Ik zat mij gisteren in een race enorm te ergeren aan kerel die hele tijd mij net bleef aantikken /newbie 8)7

Ik ga het wel een keer voorzichtig proberen als ik 2e baan op de 2e plek rij bijvoorbeeld. Dat is vaak lastig inhalen, maar als dat zo wel mogelijk is dan is het zeker de moeite waar om te oefenen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

The Otherside schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:59:

NAB Racing is er dit jaar bij in de Dallara P217 LMP2 metZal even kijken of een een live-streampje kan opzetten voor wie af en toe even wil zien hoe het ons vergaat :)

Wij doen met een GoT groepje mee als Team TREQ, ook in de LMP2. Dat wordt een druk veld; we zullen wel in split 4 of 5 terecht komen verwacht ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wow.

Ik zit net te kijken naar de races die momenteel starten op iRacing.

Maar 300 inschrijvingen voor de race van kwart voor 5 met de imsa sportscar.

Was die vorig seizoen ook al zo druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:31
ActualFantasy schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:43:
Wow.

Wel druk maar niet zo druk voor een race van 17:15.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb de replay van afgelopen zondag eens gepakt en die domweg doorlopen telkens drukkend op 'Next Incident" tijdens Heat 1, Warm-up en Heat 2 (voor dat deel dat ik er bij was).
Ik kan niet anders dan tot de trieste conclusie komen dat er toch wel heel erg veel zeer vermijdbare ongelukken gebeuren en dat er voor velen nog veel te leren is over hoe in te halen en awareness wat er om je heen gebeurd. En ik hou me in qua reactie, maar ik zie veel dingen die echt beter moeten.
Hier een 'next incident' compilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
ActualFantasy schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:43:
Wow.

Niet vreemd toch als daar morgen een special event is. Iedereen is zich aan het voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:06
Ik hoop maar dat 2:27 tijdens de warmup plaatsvond, die is echt lomp :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 25-09 17:08
JoepW schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:27:
[...]

Hier mijn huidige indeling van knoppen op het stuur en StreamDeck tbv iRacing. Als we verder gaan discussiëren over de Streamdeck stel ik voor dat we verhuizen naar een apart topic.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Topic gestart

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
SlaadjeBla schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

Ik hoop maar dat 2:27 tijdens de warmup plaatsvond, die is echt lomp :X
Nee dat was heat 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 25-09 17:08
JPM85 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 17:11:
[...]

Niet vreemd toch als daar morgen een special event is. Iedereen is zich aan het voorbereiden.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EjVTtofXkAE-FJO?format=jpg&name=small

https://twitter.com/TeamR...tatus/1312051863928426498

iRacing Profiel

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Jaaaaaaaaaaaaaa het ongelovelijke is gebeurd, heb met de Indy Pro gewonnen op Phoenix Oval. Geen qualify gedaan, vanaf plek 14 met auto nummer 1 :o rustig aan gedaan. Geen gekke dingen gedaan, heerlijk gereden. En door ze 1 voor 1 te pakken na de eerste run van 26 ronden al op plek 4 :) .

Hierna een aantal cautions en rondes achter de pacecar, kreeg ik in ronde 35 de fel begeerde positie achter de pacecar :o :o omdat de persoon die eigenlijk op positie 1 lag waarschijnlijk voor peut de pits inging. Toch wel een voordeel aangezien mijn restarts niet briljant zijn, zelf te mogen bepalen wanneer te gaan.

Vanaf ronde 59 een meneer Samo Lampret achter mijn auto, die tot aan de finisch niet buiten de draft geraakte, hierdoor moest ik de laatste ronden continu de binnenkant houden om hem geen ruimte te geven om de auto er tussen te prikken.

En dit is het resultaat na 70 ronden een voorsprong van 0.050 seconden op nummer 2 en nummer 3 op 0.824
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2x2cDqyqzFgSoVht0ESqOcgqHU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VZi23vTT7ghDUcM1WBdbHav6.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
PatrickPost1972 schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:57:
Jaaaaaaaaaaaaaa het ongelovelijke is gebeurd, heb met de Indy Pro gewonnen op Phoenix Oval. Geen qualify gedaan, vanaf plek 14 met auto nummer 1 :o rustig aan gedaan. Geen gekke dingen gedaan, heerlijk gereden. En door ze 1 voor 1 te pakken na de eerste run van 26 ronden al op plek 4 :) .

Hierna een aantal cautions en rondes achter de pacecar, kreeg ik in ronde 35 de fel begeerde positie achter de pacecar :o :o omdat de persoon die eigenlijk op positie 1 lag waarschijnlijk voor peut de pits inging. Toch wel een voordeel aangezien mijn restarts niet briljant zijn, zelf te mogen bepalen wanneer te gaan.

Vanaf ronde 59 een meneer Samo Lampret achter mijn auto, die tot aan de finisch niet buiten de draft geraakte, hierdoor moest ik de laatste ronden continu de binnenkant houden om hem geen ruimte te geven om de auto er tussen te prikken.

En dit is het resultaat na 70 ronden een voorsprong van 0.050 seconden op nummer 2 en nummer 3 op 0.824
[Afbeelding]
Netjes!

Gefeliciteerd!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 21:20

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 16:55:
Ik heb de replay van afgelopen zondag eens gepakt en die domweg doorlopen telkens drukkend op 'Next Incident" tijdens Heat 1, Warm-up en Heat 2 (voor dat deel dat ik er bij was).
Ik kan niet anders dan tot de trieste conclusie komen dat er toch wel heel erg veel zeer vermijdbare ongelukken gebeuren en dat er voor velen nog veel te leren is over hoe in te halen en awareness wat er om je heen gebeurd. En ik hou me in qua reactie, maar ik zie veel dingen die echt beter moeten.
Hier een 'next incident' compilatie.

[YouTube: Incidents Incidents en nog eens Incidents]
Wat me vooral opvalt, zijn de incidenten met meer dan 2 auto's, waarbij iedereen gewoon zijn normale rempunt (of later) wil pakken, alles voor die plek. Ik zie al minstens 4 voorbeelden in de eerste minuten waarbij met een fractie eerder remmen als de rest, je ze bocht uit gewoon voorbij rijd, omdat iedereen de bocht mist...

Zeker met een aantal auto's voor je neus,moet je meer marge houden (met 30 man op bocht 1 af, dan remt de laatste echt flink eerder als in een vrije ronde), dat zelfde principe geldt als je met 6 man op een bocht afkomt, geef elkaar wat ruimte....

Uiteindelijk kom je voor een leuke avond, en die heb je veel sneller met een rondenlang gevecht om P20 waarbij je elkaar in leven laat, dan een crash om P3....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik heb nog nooit aan een oval race mee gereden maar ben wel van plan om dit weekend in ieder geval nog een race mee te doen op Phoenix met de Indy Pro. Wat voor strategie hanteren jullie het algemeen?

- Hoeveel fuel om mee te starten? Volle tank of juist niet omdat er vaak wel safety car periode's zijn waardoor je toch naar binnen kunt?
- Aantal pitstops of is dit afhankelijk hoe de race verloopt?
- Hoeveel brandstof?
- Banden wisselen ja/nee

Alvast bedankt voor de tips!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Doubleoz schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 00:54:
Ik heb nog nooit aan een oval race mee gereden maar ben wel van plan om dit weekend in ieder geval nog een race mee te doen op Phoenix met de Indy Pro. Wat voor strategie hanteren jullie het algemeen?

- Hoeveel fuel om mee te starten? Volle tank of juist niet omdat er vaak wel safety car periode's zijn waardoor je toch naar binnen kunt?
- Hoeveel brandstof?
- Banden wisselen ja/nee

Mijn strategie...
- niet vol
- 0 alleen als het echt moet
- ongeveer 30 liter bij full yellow ga je brandstof sparen waardoor je genoeg over houd.
- nooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

- Hoeveel brandstof?
- Banden wisselen ja/nee

Ik heb niet gedaan in Indy Pro maar heb wel paar andere ovals gedaan en you are in for a treat!!!! Is alleen links af sturen, maar er komt zoveel strategie en beetje geluk bij kijken. Omdat het relatief eenvoudig is, en draft sterk is zit het veld altijd vlak bij elkaar wat ontzettend spannend is.

Misschien eerst even een rookie oval serie meepakken voor gevoel ;)

Qua echt pitstop heb ik nog niet gedaan

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30

- Hoeveel brandstof?
- Banden wisselen ja/nee

Ik start zelf altijd met een volle tank (nou ja, het aantal liters dat VRS in de setup heeft). Pitstops probeer ik te vermijden omdat ik het moeilijk vind om in te halen en dan voor track position kies.

Zit je achterin het veld en is er een caution in de tweede helft van de race dan kan het raadzaam zijn om banden te wisselen.

Verder: zet je spotter aan en probeer hem heel te houden, dan komt het vast goed!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
2 dagen al vol aan het testen waarom iracing blijft crashen. In de league afgelopen week had ik geen enkel issue, maar nu in de P217 continue crashes op RA voor Petit le Mans. Systeem is rock solid in alle zware benchmarks die ik er tegenaan gegooid heb. NIeuwe Windows image, oude 442 drivers waar iedereen succes mee heeft. Niets werkt.

Ik ga dadelijk een kickbag helemaal verrot trappen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Session30 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:06:
[...]

Ik start zelf altijd met een volle tank (nou ja, het aantal liters dat VRS in de setup heeft). Pitstops probeer ik te vermijden omdat ik het moeilijk vind om in te halen en dan voor track position kies.

Zit je achterin het veld en is er een caution in de tweede helft van de race dan kan het raadzaam zijn om banden te wisselen.

Verder: zet je spotter aan en probeer hem heel te houden, dan komt het vast goed!
Ik heb met 35 liter gereden, en geen pitstop gemaakt. Mijn rechtervoorband was versleten tot 84 84 88 dus dat valt mee, waren wel 6 cautions dus dat is 24 ronden op lage snelheid.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:13:
[Afbeelding][Afbeelding]

Alvast vooruitlopend op de GoT Racing School een tip over veilig inhalen door een binnenbocht op te eisen, maar dezelfde regel geldt in min of meerdere mate ook als je de buitenbocht probeert op te eisen.

Inhalen door de bocht op te eisen in de remzone vereist een goede zichtbaarheid van jou als inhaler bij diegene die je wilt inhalen. De verantwoordelijkheid van dat een inhaalactie veilig verloopt ligt in beginsel bij de rijder die wil inhalen.

De rode zone (rechts op het plaatje)
Als de aanvallende rijder zijn neus van zijn auto niet 'ongeveer' voorbij de achterkant van het hoofd van de andere rijder weet te brengen aan het begin van de remzone is er een grote kans op ongelukken. In het engels hebben ze daar een mooie term voor: "Bad presentation". Ook al heb je drie schermen de inhaler is niet zichtbaar voor de tegenstander.
Hooguit zegt de spotter iets, maar als er een snelheidsverschil was voor de remzone komt de spotter te laat.

De oranje zone (midden op het plaatje)
Als de aanvallende rijder zijn neus van zijn auto in dat gebied heeft heb je een redelijke zichtbaarheid, maar blijft het 'hopen' dat de tegenstander je heeft opgemerkt. Je neemt dus risico en kan dus in de problemen komen en loopt de kans jezelf en de ander uit te schakelen als je niet prima beheersing hebt om de komende bocht te halen met een krappere lijn en ook nog vaak remmend op een vuiler stuk van de baan.

De groene zone (links op het plaatje)
Hier ben je zeker zichtbaar voor je tegenstander en zou als jij de krappere lijn kan rijden het goed gaan. De tegenstander doet er wijs aan de bocht op te geven om dan te proberen meer snelheid mee te nemen na de bocht om zo bij het accelereren uit de bocht een voordeel te hebben.

Bovenstaande is geen exacte wetenschap maar een manier van kijken naar kansen die de hoeveelheid mislukte inhaalpogingen / incidenten bij inhaalpogingen beperkt.

Daarnaast is het opwarmen van banden in de formatie ronde door te slingeren vanaf heden in de league verboden.
Naar aanleiding van mijn inc-video quote ik mijn post van enige tijd geleden.
Daarnaast herhaal ik nog maar eens:
- Blijf stil staan na een crash als er verkeer aan komt!
- Geef ruimte als er een auto naast je zit in een bocht en hou een veilige afstand.
- Als je achter iemand rijdt rem je eerder, zeker in een ‘treintje’
- Probeer geen inhaal actie als je niet zeker weet dat je de bocht kan halen. Hou ook dan marge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
ZFLaSH schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:40:
2 dagen al vol aan het testen waarom iracing blijft crashen. In de league afgelopen week had ik geen enkel issue, maar nu in de P217 continue crashes op RA voor Petit le Mans. Systeem is rock solid in alle zware benchmarks die ik er tegenaan gegooid heb. NIeuwe Windows image, oude 442 drivers waar iedereen succes mee heeft. Niets werkt.

Ik ga dadelijk een kickbag helemaal verrot trappen...
En toch maar eens met recente drivers proberen? Ik weet dat je dat liever niet wil, maar als je het probeert, ben je daar toch ook zeker van.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
PatrickPost1972 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:02:
[...]

Ik heb met 35 liter gereden, en geen pitstop gemaakt. Mijn rechtervoorband was versleten tot 84 84 88 dus dat valt mee, waren wel 6 cautions dus dat is 24 ronden op lage snelheid.
De slijtage van de banden valt inderdaad wel mee, maar toch ben je sneller als je halverwege de race ze vervangt (tenminste, dit was vorig seizoen zo). Ik ben er ook nog niet helemaal achter waar deze snelheid vandaan komt.

Het verschil is ook niet genoeg om het halve veld in te halen, maar wel om 1 a 2 tiende per ronde harder te kunnen. Daarom ook het advies om het alleen te doen als je achteraan ligt, dan kun je de gok nemen. Heb je al een goede track position dan lekker buiten blijven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Hathie schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:57:
[...]

En toch maar eens met recente drivers proberen? Ik weet dat je dat liever niet wil, maar als je het probeert, ben je daar toch ook zeker van.
De nieuwste drivers hadden exact dezelfde problemen:

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3768501.page

Ik heb op dit moment een tiental drivers geprobeerd (heel oud tot nieuwste) en ben een beetje ideeloos geworden. Heb mijn GPU en CPU zelfs een keer underclocked om te kijken of dat iets hielp. Helemaal niks. Heaven en Ashes benchmarks kan hij uren probleemloos draaien, maar 10min iracing resulteerd in crash.. :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Otherside
The Otherside schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:59:

Race day!! Voor wie het leuk vind om af en toe mee te kijken met ons. Wij streamen vandaag vanaf:

https://www.twitch.tv/nabracingteam

Vanaf 15:45 begint de actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

En @Doubleoz hoe ging de eerste oval? :+ :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Komt er een filmpje aan :+ :+

Nee gekheid,@Doubleoz hoe was het, belangrijker vond je het leuk?

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickPost1972 op 03-10-2020 13:39 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

The Otherside schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:03:
[...]

Race day!! Voor wie het leuk vind om af en toe mee te kijken met ons. Wij streamen vandaag vanaf:

https://www.twitch.tv/nabracingteam

Vanaf 15:45 begint de actie
Succes aan iedereen die mee doet! Helaas kwam ik er gisteren pas achter dat het dit weekend was anders had ik graag meegedaan in een rookie team. Volgend jaar weer een kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vanmiddag inderdaad mijn eerste ervaring met oval met de Indy Pro. Ik was oorspronkelijk van plan om achteraan te starten maar doordat de grid zo klein was (11 auto's) en de SOF laag (1.2) toch besloten om te kwalificeren. Dat ging prima met een mooie P4 en @laforte op P3 naast me. 20 seconde voor tijd besluit P1 om vanuit de pits te starten waardoor ik op P3 start. De start was prima maar de auto's achter ons maakte er een chaos van waardoor de safety car volgens mij wel 5 of 6 x de baan op is geweest. Dat is wel even slaapverwekkend zeg. Lange tijd op P2 gelegen waarbij P1 te snel was en P3 @laforte op veilige afstand reed. Tot de allerlaatste bocht mijn achterkant uitbreekt en ik vol tegen de pit entry knal en alleen nog maar achteruit kan rijden. P2 daardoor kado gedaan aan @laforte en zelf op P6 geëindigd. Wellicht naam ik teveel gas terug waardoor mijn achterkant ligt werd? Ik heb geen idee wat er nu daadwerkelijk gebeurde...

Vooraf had ik voor een P6 wel getekend maar qua pace zat ik er goed bij en had een podium plek in ieder geval wel verdiend maar ik verprutste het gewoon zelf... Jammer en dikke smet op mijn eerste oval race.

Ik vind het na 1 race nog te vroeg om te zeggen of ik het nu leuk vond of niet. Weinig duels op de baan gehad dus het was vooral rondjes rijden. Misschien vandaag of morgen nog een race proberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-09 15:06
JoepW schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:02:
[...]

Naar aanleiding van mijn inc-video quote ik mijn post van enige tijd geleden.
Daarnaast herhaal ik nog maar eens:
- Blijf stil staan na een crash als er verkeer aan komt!
- Geef ruimte als er een auto naast je zit in een bocht en hou een veilige afstand.
- Als je achter iemand rijdt rem je eerder, zeker in een ‘treintje’
- Probeer geen inhaal actie als je niet zeker weet dat je de bocht kan halen. Hou ook dan marge!
Gelukkig is je video van de zondag race. Ik was alleen maandag aanwezig anders was ik ook wel prominent aanwezig geweest ben ik bang.

Ik vind het als beginner toch wel heel lastig. Als je op snelheid zit is het niet zo'n probleem. Op mijn tempo met tussen de 2 en 8 seconden langzamer per ronde is het altijd een balans tussen je eigen race, die al niet zo lekker is want ook ik rij op (mij) limiet en rekening houden met iedereen (zeg maar 98% van het veld) die sneller zijn als ik. Alle mensen die mij dan zo clean mogelijk in willen/moeten halen hebben dan ook een uitdaging want:
1. ik moet op de raceline blijven
2. Iemand die achter mij zit moet rekening houden met mijn (foute) rempunten
3. en rekening houden met mijn verkeerde racelijnen, is dat nou omdat ik iets niet haal of gewoon denk dat ik het goed doe. (quote van laatste maandag op de Teamspeak "Mathias je rijd wel hele rare lijnen" bleh... :'(

In het begin van de race probeer ik zoals Joep het aangeeft netjes op tijd te remmen met het resultaat dat er tot grote ergernis bij iedere bocht 2 tot 4 man aan mijn voorbij stomen die m.i. ook netjes hadden moeten remmen. De race is wel begonnen maar we zijn nog in ronde 1, kom op man... meestal ontstaan hier dan ook de crashes.

Ondertussen ga ik bijna geen andere races meer rijden (tijd is beperkt) omdat ik vanaf dinsdag al bezig ben met oefenen voor de race van maandag. Vrijdag komt dan een setup waar ik iets mee kan (mijn dank hiervoor is altijd weer bijzonder groot _/-\o_ ) en dan meestal nog zo'n 2 seconden sneller wordt.

Goed, dan maar een andere strategie:
Vrijdag gewoon alleen oefenen voor de sessie.
Dan in de gezamenlijke oefensessie setup scoren en eerst maar een half uur alleen kijken bij iemand die snel is. Jammer dat je gas en rem niet kunt zien...
Nadat de lijnen duidelijk waren en de rempunten gegokt op basis van geluid kon ik ook rijden.
Neemt niet weg dat ik nu voor Laguna Seca op 1:21 zit terwijl de rest onder de 1:20 rijd. Korte track dus minder tijdverschil, maar maakt het niet beter als de 6 seconden van Imola.

Het gaat mij hier niet om mijn frustratie te delen. Ik probeer begrip te kweken voor de mensen die niet zo goed zijn als de top maar het ook leuk vinden om mee te rijden. Ik probeer echt goed rekening te houden met iedereen maar meer zit er op dit moment gewoon niet in.
iRacing heeft niet voor niets klassen waar we in rijden. Als het aantal actieve leden hier zo blijft groeien vraag ik mij toch af of een 2de klasse (of een 2de split) niet handiger zou zijn. Dan kan je in de lage klasse fouten maken zonder dat de top er last van heeft.

Anders blijft alleen nog maar de weg terug in de normale races en 1 a 2 jaar wachten en oefenen tot ik mij comfortabel genoeg voel om in de GoT league mee te racen.

Ik vond trouwens de vrijdag oefensessie met de persoonlijke coaching en vooral de uitleg over de veel geziene fouten helemaal geweldig maar snap natuurlijk ook dat dit niet iedere week kan. Als we dit nou beperken tot een video met lijnen/rempunten en dan een met veel geziene fouten zou dit al veel helpen... O-) Ik denk niet allen maar mij. Op YouTube is nog niet zo veel te vinden voor deze serie...

Ik ben er maandag weer bij hoor...als ik mag ;w

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Wauw, iRacing heeft z'n Special Event registratie op orde :D

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jimmy J.
Mijn stream staat aan :) @Swoesh heeft de eer onze LMP2 te kwalificeren en de race te starten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvPnIcc7clhCT5RTZXjJaFWFI94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCt5nj2w6IrfBPUlatZoZMzu.jpg?f=fotoalbum_large

Succes en plezier aan alle deelnemers!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mdeppie schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:26:
...
Alle mensen die mij dan zo clean mogelijk in willen/moeten halen hebben dan ook een uitdaging want:
1. ik moet op de racelijn blijven
....
Ja dat is zeker aan te raden. En 'de' racelijn is bedoeld als jouw racelijn. Dus gewoon rijden zoals je gewoon ook doet 'hoe fout dan ook in anderen hun ogen'.
...
2. Iemand die achter mij zit moet rekening houden met mijn (foute) rempunten
...
Precies! Iemand achter jou rijdend dient te anticiperen op jouw rijstijl en als diegene achter je jouw rijstijl niet kent doet die er verstandig aan om dat even aan te zien alvorens vlak achter je gaan rijden of maar klakkeloos aan te nemen dat jij op 'zijn' rempunten remt.
[...]
...
3. en rekening houden met mijn verkeerde racelijnen, is dat nou omdat ik iets niet haal of gewoon denk dat ik het goed doe. (quote van laatste maandag op de Teamspeak "Mathias je rijd wel hele rare lijnen" bleh... :'(
....
Zoals al vermeld bij punt 2. Dit is de verantwoordelijkheid van de rijder achter jou.
En als iemand zegt dat je een vreemde lijn rijdt zal dat misschien echt wel waar zijn en moet je zien als leerpunt en niet als kritiek.
En in de hitte van de racestrijd kan dat er misschien wat 'belerend' of 'verwijtend' uitkomen ;)
...
In het begin van de race probeer ik zoals Joep het aangeeft netjes op tijd te remmen met het resultaat dat er tot grote ergernis bij iedere bocht 2 tot 4 man aan mijn voorbij stomen die m.i. ook netjes hadden moeten remmen. De race is wel begonnen maar we zijn nog in ronde 1, kom op man... meestal ontstaan hier dan ook de crashes
...
Tja als ik zie hoeveel risico er genomen wordt door minder ervaren rijders, dan kan ik je niet anders dan gelijk geven.
...
Ik probeer echt goed rekening te houden met iedereen maar meer zit er op dit moment gewoon niet in.
...
Je gaat aan een heel belangrijk punt voorbij in jouw relaas en dat zit precies in deze zin.
Als je de video goed bekijkt dan zul je zien dat de incidents waar meer dan 1 auto bij betrokken is meestal een van de volgende oorzaken heeft:
  • Een mislukte inhaalactie waarbij de oorzaak vaak te zoeken is bij de inhaler
  • Het keren terwijl er nog verkeer aankomt
  • Slecht tot niet anticiperen op een (potentiële) crash voor je
Jouw hele betoog gaat over ingehaald worden en niet het doen van een inhaal actie.
...
Als het aantal actieve leden hier zo blijft groeien vraag ik mij toch af of een 2de klasse (of een 2de split) niet handiger zou zijn. Dan kan je in de lage klasse fouten maken zonder dat de top er last van heeft.
...
Daar ben ik niet erg voor en hoe zouden we dat dan moeten reguleren. Het is juist leerzaam voor alle betrokken rijders (de snelle en de langzamere) om met elkaar te rijden en er van te leren.
...
Anders blijft alleen nog maar de weg terug in de normale races en 1 a 2 jaar wachten en oefenen tot ik mij comfortabel genoeg voel om in de GoT league mee te racen
...
Ik ben er maandag weer bij hoor...als ik mag ;w
...
Geen enkele discussie. Gewoon lekker meedoen en leren.
On-te-positive-side: Jij neemt tenminste de moeite om hier te reageren. Als ik naar de video kijk zijn er nog vele andere rijders die zich aangesproken mogen voelen.
...
Ik vond trouwens de vrijdag oefensessie met de persoonlijke coaching en vooral de uitleg over de veel geziene fouten helemaal geweldig maar snap natuurlijk ook dat dit niet iedere week kan. Als we dit nou beperken tot een video met lijnen/rempunten en dan een met veel geziene fouten zou dit al veel helpen... O-) Ik denk niet allen maar mij. Op YouTube is nog niet zo veel te vinden voor deze serie
...
Ik zal eens zien of ik er voor kan gaan zitten om ff alle circuits langs te gaan. Ik ben geen alien die dan een top rondje zet, maar wel een richting kan geven hoe een rondje moet gaan 'ongeveer' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
Doubleoz schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:08:
Ik vind het na 1 race nog te vroeg om te zeggen of ik het nu leuk vond of niet. Weinig duels op de baan gehad dus het was vooral rondjes rijden. Misschien vandaag of morgen nog een race proberen.
Jammer, ik denk dat je net een verkeerde split te pakken had. Veredeld hotlappen maakt een ovalrace niet leuk, maar juist het dicht op elkaar rijden en daardoor constante actie is juist wat de races aantrekkelijk maakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT_Weekly_Tournament.png

Ik heb voor week 4, 5 & 6 even snel een demo lapje opgenomen.
Zodra ik er meer heb gemaakt publiceer ik die onder het overzicht van alle sessies van ons wekelijks toernooi hier op GoT: Hier dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mdeppie
JoepW schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Geen enkele discussie. Gewoon lekker meedoen en leren.
On-te-positive-side: Jij neemt tenminste de moeite om hier te reageren. Als ik naar de video kijk zijn er nog vele andere rijders die zich aangesproken mogen voelen.

[...]

Ik zal eens zien of ik er voor kan gaan zitten om ff alle circuits langs te gaan. Ik ben geen alien die dan een top rondje zet, maar wel een richting kan geven hoe een rondje moet gaan 'ongeveer' ;)
Bedankt voor je reacties. Heb ik (en hoop ook een aantal mederijders) zeker wat aan. En sorry dat het zo'n lang "betoog" geworden is.
Dat ik bijvoorbeeld op "mijn" racelijn moet blijven was mij niet duidelijk. Ik ga in ieder geval kijken of ik hier wat mee kan en nodig iedereen uit om in ieder geval in de oefensessies veel 'opbouwende kritiek" te blijven geven in Teamspeak. Hier leren we nog het meeste van denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
JoepW schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:01:
[Afbeelding]

Ik heb voor week 4, 5 & 6 even snel een demo lapje opgenomen.
Zodra ik er meer heb gemaakt publiceer ik die onder het overzicht van alle sessies van ons wekelijks toernooi hier op GoT: Hier dus
Bedankt Joep, wordt zeer gewaardeerd! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Wat is er met team TREQ gebeurd? Was even afgeleid en hoor opeens geschreeuw en een achterstand van 2 Laps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Beltoni schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:08:
Wat is er met team TREQ gebeurd? Was even afgeleid en hoor opeens geschreeuw en een achterstand van 2 Laps.
Bedoel je deze?
https://clips.twitch.tv/AltruisticHeadstrongOilFeelsBadMan

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
De ronde na de pitstop ging het weer mis door 2 auto's die dwars gingen, hopen maar dat de sponsor niet op zit te letten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Oef dat is zuur.
Swoesh schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:19:
[...]

De ronde na de pitstop ging het weer mis door 2 auto's die dwars gingen, hopen maar dat de sponsor niet op zit te letten.
Die is waarschijnlijk druk bezig met geld tellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Swoesh schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:19:
[...]

Ah balan man, jij had wel een goede stint van wat ik gezien heb! De race is nog lang, kan nog van alles gebeuren!

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Mithriel schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:30:
[...]

Ah balan man, jij had wel een goede stint van wat ik gezien heb! De race is nog lang, kan nog van alles gebeuren!
Ging wel lekker inderdaad, ik verloor hem al bijna bij de start nog voor de laatste bocht, daarna 3 incs in 8 rondes door off-tracks en terug gevallen naar P6/7 daarna kwam ik in het ritme en gingen er voor ons er een paar af, zo naar P3 gereden met 50 rondes met maar 1x een 0x inc.

Je moet ook maar net geluk hebben, Jim krijgt 2x een auto voor hem die rond gaat en 1x rijd er een GT3 achterop. 3x schade en 2 extra pit stops schieten niet echt op.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Wij begonnen op pole, en anderhalve stint ook daar gebleven met een gat van 2-3 sec gemiddeld. Toen een keer erg opgehouden door verkeer en kwam hij voor het eerst binnen halve seconde, en hij kruipt meteen in een gat wat ik altijd dicht ging sturen :( Echt zo'n onnodige actie. Gooi hem er dan keihard naast dan heb ik in ieder geval kans om nog ruimte te laten, maar nu bleef hij echt zo half achter me in T1 en tikt me precies rond. Ik weet niet of ik schade had daarna maar ging niet echt lekker meer en inmiddels zijn ze 30s uitgelopen... Wel een sorry gekregen mja heb je wat aan. Echt een domme actie in het eerste uur van de race.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jimmy J.
Beltoni schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:08:
We reden steady op P3 en toen in no time 2x door melee van andere in de knoei gekomen. Iets later nog een flinke tik van een GT3 van achteren gekregen die zijn rempunt voor de chicane miste. 3x repairs in mijn stint moeten uitvoeren dus :(

We rijden nu rond met een scheef stuur maar wel een auto die pace heeft. @Luckeh heeft z'n echte stuur 4,5° uit lood gezet zodat 'ie weer recht staat hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
Hier nog P2, @NickThissen is rijdt inmiddels weer bij ons na een prima stint van @derx666. Ons neusje (en kont) is nog schoon tot nu toe.

Stream is inmiddels weer in de lucht, was kort offline omdat ik aan het blinken was tijdens mijn stint.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

We zijn zowaar nog in de race voor P3. Het enige wat met moeten doen is flink fuelsaven om uit te komen met de stops en 0.6s per ronde sneller zijn. Daarvoor moesten we wel met de undercut weer in dezelfde ronde komen, want we kwamen P3 on-track niet voorbij. Daarom moest Jim pushen en grasmaaien :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Luckeh schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:18:
[...]

We zijn zowaar nog in de race voor P3. Het enige wat met moeten doen is flink fuelsaven om uit te komen met de stops en 0.6s per ronde sneller zijn. Daarvoor moesten we wel met de undercut weer in dezelfde ronde komen, want we kwamen P3 on-track niet voorbij. Daarom moest Jim pushen en grasmaaien :-)
Ja spannend om te zien hoor!
Gebeurd een hoop daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Otherside
Helaas plekje kwijt nu P3, Adam betrokken geraakt bij incident. 53 sec repairs. Moeten nu ook voorzichtig zijn met Incs mogen er nog 6 voor penalty. Laatste uur is iig aangebroken!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• The Otherside
That's P3 voor NAB Racing :o

Race verslag komt morgen, eerst pitten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-TJzpYEz7z3KrHFlz1qV4dScW0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j1BlZ9lMgkRh8QKFIpiABDBw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jimmy J.
Ook een P3 voor Team TREQ :D

Ondertussen verbaas ik mij over Max Verstappen, die met een bizar tempo, waar zelfs Benecke niet aan kon tippen, de Petit Le Mans gewonnen heeft. Wat een beest die gast

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wat een mooie race uiteindelijk. Het leek even helemaal mis te gaan in het begin toen we na één uur racen in 2 ronden 2x een flink contact hadden en daar circa 2m20s door verloren.

Tot overmaat van ramp stond ons stuur ook nog eens scheef naar de repairs.
Maar even screenshot genomen van de Twitch stream van Jim, de hoek van het stuur gemeten en met Simucube de hoek counter clockwise erin gezet en voila mijn stuur stond voor de rest van de avond recht :) De bewegende stuur in iRacing maar uitgezet dus geen afleiding.

Na 3 uur racen reden we op P9 een flink stuk achter iedereen. Maar toen ging het ineens heel erg snel en stond de ene naar de andere LMP2 bovenop elkaar en lagen we P6. Na nog een uur kregen we door dat nog voor P4 konden vechten mits we goed uitkwamen met de stops en wat snelheid vonden. Gelukkig zat écht alles mee vanaf dat moment en kwamen we - na wat fuelsaving - ook nog eens fijn uit qua stops. We moesten nog 18s goedmaken voor P3, maar die sneden hunzelf in de vingers met eten drivethrough penalty en het onnodig monteren van nieuwe banden.

P4 pakten we on-track doordat we onder hun achtervleugel rondenlang zaten te prikken en ze uiteindelijk een fout maakten.

Maar met hun nieuwe banden waren ze in de laatste stint wel een flinke peut sneller toen wij aan het tripple stinten waren. In de laatste stint ook nog eens 3x last gehad van het vreemde hobbeltje in de remzone voor de chicane waardoor plots de voorbanden blokkeren. Gelukkig gebeurde dit ook met P4 terwijl ze maar 8s achter ons lagen (en ongeveer 7-8 tienden per ronden sneller waren), en was dit voor hun ook net de druppel voor nóg een drive through.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Medtr2VY9JShEQn2ivtmUU4tg_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KpWz9tk8BOlRXh7T5yYRcQUQ.png?f=fotoalbum_large

De GT3 in onze split won simpelweg door uit de problemen te blijven. Ze waren ook heel makkelijk te herkennen aan hun paint en het continue voorsorteren voor achteropkomend verkeer en ruimte laten. Maar we hebben helaas wel een flink aantal GT3s (en GTEs) zien sneuvelen met onnodige ongelukken. Het leek soms net een GoT race :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Jimmy J. schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 02:09:

Ondertussen verbaas ik mij over Max Verstappen, die met een bizar tempo, waar zelfs Benecke niet aan kon tippen, de Petit Le Mans gewonnen heeft. Wat een beest die gast
Bizar he! Ik heb het vanuit ze cockpit zitten volgen de eerste uren...Supergaaf om te zien..aangezien er geen f1 was :) Leerzaam ook hoe hij rijdt in langzaam verkeer en dergelijke! _/-\o_

Lekkere race tweakers! Was leuk om alles te zien en te volgen....ben nu wel erg nieuwsgierig en gemotiveerd om zelf ook endurance te gaan rijden.Dus als er meer mensen zijn die ook die interesse hebben....Meedoen is belangrijker dan winnen maar ben wel fanatiek natuurlijk laat het maar weten.Dan kunnen we zelf een team vormen of er moet een team zijn die nog wel een rijder kan gebruiken.

Groetjes Danny ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Danny Hdoorn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:06:
[...]

Bizar he! Ik heb het vanuit ze cockpit zitten volgen de eerste uren...Supergaaf om te zien..aangezien er geen f1 was :) Leerzaam ook hoe hij rijdt in langzaam verkeer en dergelijke! _/-\o_

Lekkere race tweakers! Was leuk om alles te zien en te volgen....ben nu wel erg nieuwsgierig en gemotiveerd om zelf ook endurance te gaan rijden.Dus als er meer mensen zijn die ook die interesse hebben....Meedoen is belangrijker dan winnen maar ben wel fanatiek natuurlijk laat het maar weten.Dan kunnen we zelf een team vormen of er moet een team zijn die nog wel een rijder kan gebruiken.

Groetjes Danny ;)
Over 2 weken kan je al mee doen met de endurance race op CotA

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3710670.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

JPM85 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:23:
[...]

Over 2 weken kan je al mee doen met de endurance race op CotA

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3710670.page
Bedankt voor de informatie! Ik ben nog niet thuis in al die special events waar ik dat kan vinden en dergelijke dus mijn dank is groot.Enne Cota woot heerlijke track imho ;)

Stomme vraag mischien maar hoe geef ik mezelf op of kom ik aan een team...? :X

[ Voor 8% gewijzigd door Danny Hdoorn op 04-10-2020 08:37 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Danny Hdoorn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:06:
[...]

Groetjes Danny ;)
Een tip is wel de 6h ilms serie, kun je al met 2 man rijden en erg leuk om te doen!

iRacing | Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Danny Hdoorn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:31:
[...]

Bedankt voor de informatie! Ik ben nog niet thuis in al die special events waar ik dat kan vinden en dergelijke dus mijn dank is groot.Enne Cota woot heerlijke track imho ;)

Stomme vraag mischien maar hoe geef ik mezelf op of kom ik aan een team...? :X
Beste is gewoon hier vragen of iemand met je wilt rijden, of op iracing forum.

iRacing | Rig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZFLaSH
Erg jammer dat ik niet met Team TREQ mee kon doen, maar ik durfde het niet aan ivm het crashen van iRacing op mijn pc. Niets is zo zuur als de auto de muur in boren door een crash. De heren hebben het echt super gedaan! Congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Mithriel schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:43:
[...]

Beste is gewoon hier vragen of iemand met je wilt rijden, of op iracing forum.
Bedankt voor je tip! Dat zie ik ook wel zitten die events.
En bij deze al gedaan op tweakers en zal het ook op het iracing forum gaan posten :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
Danny Hdoorn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:51:
[...]

Bedankt voor je tip! Dat zie ik ook wel zitten die events.
En bij deze al gedaan op tweakers en zal het ook op het iracing forum gaan posten :*)
Ik heb wel interesse!
Over 2 weken gaat me helaas niet lukken, maar bijvoorbeeld die 6hrs endurance lijkt me ook leuk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

JS1990 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:04:
[...]

Ik heb wel interesse!
Over 2 weken gaat me helaas niet lukken, maar bijvoorbeeld die 6hrs endurance lijkt me ook leuk.
Oke top! ik heb je een bericht gestuurd ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Wij starten vandaag met 2 auto’s in de IVRA league.
The Apex Missers 185
@JPM85 @joeristein
The Apex Missers 186
@Birelissimo ] @Blerf

2 races die er gereden worden en de eerste is om 17:00 en de 2de om 18:40 Live te zien:

Sterk deelnemersveld met Team Heusinkveld als sterke favoriet, wij hopen zelf met beide auto’s rond de 10de plek te finishen ( maar goed blijf silverstone en we weten allemaal wat daar kan gebeuren in T3&4 bij de start )

(als je verder in car wil mee kijken en ons gepraat wil volgen dan moet je even op de twitch kanalen mee kijken zie profielen)

Ps zijn er nog andere mensen van hier die mee rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Blerf schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:52:
Wij starten vandaag met 2 auto’s in de IVRA league.
The Apex Missers 185
@JPM85 @joeristein
The Apex Missers 186
@Birelissimo ] @Blerf

2 races die er gereden worden en de eerste is om 16:00 en de 2de om 18:00 Live te zien:
[YouTube: IVRA GT Sprint Series | Round 1 at Silverstone]

Sterk deelnemersveld met Team Heusinkveld als sterke favoriet, wij hopen zelf met beide auto’s rond de 10de plek te finishen ( maar goed blijf silverstone en we weten allemaal wat daar kan gebeuren in T3&4 bij de start )

(als je verder in car wil mee kijken en ons gepraat wil volgen dan moet je even op de twitch kanalen mee kijken zie profielen)

Tijden zijn iets anders 17:00 race1 & 18:40 race2. Had mij er ook op verkeken 😜

@pr0mo zijn team rijdt ook mee in deze league. Weet niet of je vandaag zelf ook mee doet Rens?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33

Phydomir

Dennis

Blerf schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:52:
Niet in deze maar wij (Virtual Motorsport) doen wel mee aan de Endurance en Clubsport serie. Volgende week de eerste endurance race. 12 uur op Spa.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Net even uurtje practice gereden tegen AI op Laguna Seca met de Indy Pro. Hoop dat het mee valt maar maak me wel enigszins zorgen voor de chaos voor vanavond in de eerste paar rondes.

[ Voor 6% gewijzigd door Doubleoz op 04-10-2020 11:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 18:31
JPM85 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

Tijden zijn iets anders 17:00 race1 & 18:40 race2. Had mij er ook op verkeken 😜

@pr0mo zijn team rijdt ook mee in deze league. Weet niet of je vandaag zelf ook mee doet Rens?
Vandaag is de enige dag dat ik niet mee doe 7(8)7
De tijden zijn idd niet optimaal

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Jimmy J. schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 02:09:

Ik heb gisteren ook het overtgrote deel van de dag mijn iRacing aangehad op de cockpit van het team van Verstappen. Insane, ik kan niet anders zeggen. Hoe die die GT wagens voorbij stomen is gewoon bizar. Echt heel erg goed ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ISaFeeliN schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:46:
[...]

Ik heb gisteren ook het overtgrote deel van de dag mijn iRacing aangehad op de cockpit van het team van Verstappen. Insane, ik kan niet anders zeggen. Hoe die die GT wagens voorbij stomen is gewoon bizar. Echt heel erg goed ..
Is daar nog ergens beeld van? Wij waren al behoorlijk onder de indruk van de pace van onze winnaar die 5L meer deed. Maar dat Verstappen en co nog eens 7 laps extra deden is erg indrukwekkend (als ook pijnlijk :).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Luckeh schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:31:
[...]

Is daar nog ergens beeld van? Wij waren al behoorlijk onder de indruk van de pace van onze winnaar die 5L meer deed. Maar dat Verstappen en co nog eens 7 laps extra deden is erg indrukwekkend (als ook pijnlijk :).
Geen idee..Wil die start nog weleens zien....die was heel goed ! P5 naar P2 al voor de Esses volgens mij :) Had ik het maar opgenomen 8)7

YouTube: iRacing Petit Le Mans powered by VCO | Part 1 Dit was de liveuitzending....op minuut 34.30 ongeveer begint de race en zie je verstappen al 3 man pakken voor de esses !

[ Voor 19% gewijzigd door Danny Hdoorn op 04-10-2020 12:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
Danny Hdoorn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:36:
[...]

Geen idee..Wil die start nog weleens zien....die was heel goed ! P5 naar P2 al voor de Esses volgens mij :) Had ik het maar opgenomen 8)7

YouTube: iRacing Petit Le Mans powered by VCO | Part 1 Dit was de liveuitzending....op minuut 34.30 ongeveer begint de race en zie je verstappen al 3 man pakken voor de esses !
Ik denk dat ze binnen Redline hadden afgesproken waar Benecke precies de race ging starten, Verstappen laat een best groot gat vallen om dat precies op het goede moment dicht te rijden om zo overspeed te hebben op het rechte stuk, hij is zelfs nog iets te vroeg. Als je niet weet wanneer de leader de race gaat starten laat je natuurlijk nooit zo'n gat vallen.

Bizar dat hij ondanks dat het voor hem toch bijzaak is gewoon veruit de snelste op de baan was terwijl ze iedere stint ook nog eens een ronde langer door reden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Swoesh
Luckeh schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 02:57:
Tot overmaat van ramp stond ons stuur ook nog eens scheef naar de repairs.
Maar even screenshot genomen van de Twitch stream van Jim, de hoek van het stuur gemeten en met Simucube de hoek counter clockwise erin gezet en voila mijn stuur stond voor de rest van de avond recht :) De bewegende stuur in iRacing maar uitgezet dus geen afleiding.
Na @Luckeh zijn stint was ik weer aan de beurt, ik natuurlijk helemaal onder de indruk hoe slim het is om je stuur zo recht te zetten en ik doe natuurlijk hetzelfde. Kom ik er het eerste rechte stuk achter dat ik hem de verkeerde kant op heb gedraaid en dat mijn stuur nu geen 4,5 graad maar +-9 graden scheef stond :/.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Luckeh schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:31:
[...]

YouTube: iRacing Petit Le Mans powered by VCO | Part 1
YouTube: iRacing Petit Le Mans powered by VCO | Part 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Iracing mag ook wel wat aan de BOP doen tijdens dit soort evenementen, want in GTE was het kijken naar de BMW Cup en in GT3 was het kijken naar de Audi Cup, vind dat wel triest.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Swoesh schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:30:
[...]

Na @Luckeh zijn stint was ik weer aan de beurt, ik natuurlijk helemaal onder de indruk hoe slim het is om je stuur zo recht te zetten en ik doe natuurlijk hetzelfde. Kom ik er het eerste rechte stuk achter dat ik hem de verkeerde kant op heb gedraaid en dat mijn stuur nu geen 4,5 graad maar +-9 graden scheef stond :/.
Ik vond het idee van @Luckeh al briljant maar die van jou vind ik nog beter hahaha

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

ZFLaSH schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 08:46:
Erg jammer dat ik niet met Team TREQ mee kon doen, maar ik durfde het niet aan ivm het crashen van iRacing op mijn pc. Niets is zo zuur als de auto de muur in boren door een crash. De heren hebben het echt super gedaan! Congrats!
Dat is inderdaad erg jammer. Heb je een idee wat de crashes veroorzaakt, en wat gaat er precies mis ?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

PatrickPost1972 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:12:
Iracing mag ook wel wat aan de BOP doen tijdens dit soort evenementen, want in GTE was het kijken naar de BMW Cup en in GT3 was het kijken naar de Audi Cup, vind dat wel triest.
Bij ons viel dat wel mee, heb genoeg Mercs GT3 en Corvette, ferrari en Porsche konten gezien.
De stuurmanskunsten daarentegen waren wel een stuk minder.

En van de Audi's vond het tegen het einde logisch om na de brug bergaf richting S/F vol in de ankers te gaan vanwege een rookpluim. Adam had dit niet verwacht, kon hem dus neit meer ontwijken, en boorde onze LMP2 er vol achterin... man man man...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
derx666 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:24:
[...]

Bij ons viel dat wel mee, heb genoeg Mercs GT3 en Corvette, ferrari en Porsche konten gezien.
De stuurmanskunsten daarentegen waren wel een stuk minder.

En van de Audi's vond het tegen het einde logisch om na de brug bergaf richting S/F vol in de ankers te gaan vanwege een rookpluim. Adam had dit niet verwacht, kon hem dus neit meer ontwijken, en boorde onze LMP2 er vol achterin... man man man...
Zo wat alle GT3's die ik heb gezien online hadden schade :o :o :o

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 14:58

Arfman

Drome!

Swoesh schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 13:30:
[...]

Hahahaha 🤣 Sorry, maar dit vind ik dus echt hilarisch. Zou mij ook gebeuren hoor, maar ik verslikte me bijna in de koffie :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
derx666 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:20:
[...]

Dat is inderdaad erg jammer. Heb je een idee wat de crashes veroorzaakt, en wat gaat er precies mis ?
Ik ben er achter denk ik. Ik heb een nieuwe rendererDx11 gemaakt en daar vervolgens al mijn aanpassingen opnieuw gedaan. Wat ik ook niet meer heb draaien is FanaLabs. Dat was allemaal vrij snel te testen. Fanalabs terug: crash na een minuut of 10. RendererDX11 terug: crash na 2 minuten. Lekker reproduceerbaar dus.

Een compare van de ini files leverde overigens geen verschillen op (ook niet in hex), wat ik wel heel bijzonder vind.

Tot nu toe is iracing stabiel. Fingers Crossed.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT_Weekly_Tournament.png

Demo laps van week 7 t/m 12 staan ook on-line!

Hier dus

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vandaag de 3 maanden variant afgenomen (via korting op de got site) om te kijken of dit iets is voor mij als rookie (komende van ACC en Rf2).

Vooral benieuwd ook naar de toegankelijkheid etc en gevoel van racen vergeleken met de andere sims/games :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ZFLaSH schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 14:58:
[...]

Ik ben er achter denk ik. Ik heb een nieuwe rendererDx11 gemaakt en daar vervolgens al mijn aanpassingen opnieuw gedaan. Wat ik ook niet meer heb draaien is FanaLabs. Dat was allemaal vrij snel te testen. Fanalabs terug: crash na een minuut of 10. RendererDX11 terug: crash na 2 minuten. Lekker reproduceerbaar dus.

Een compare van de ini files leverde overigens geen verschillen op (ook niet in hex), wat ik wel heel bijzonder vind.

Tot nu toe is iracing stabiel. Fingers Crossed.
Dat laatste is wel apart inderdaad, mja, als het werkt...

Ik moet mijn PC nog steeds een bios update geven. Mijn geheugen is wat minder stabiel als hij op de rated snelheid van 3600 draait, dus heb het nu maar op 3200 draaien met langzame timings. Scheelt toch zo weer een 5 fps als hij op rated snelheid en timings kan draaien. Mja... tijd enzo... Na een bios update kan ik alles weer opnieuw instellen, en vooral met mijn overclock is dat altijd weer een geklooi :)

Hoop dat er rond black friday een paar goeie aanbiedingen voor RTX3080 zijn. Hoop dat dat icm met mn Index me de ruimte geeft om op 144hz te gaan draaien.

Cube Nuroad Race (2022)

Pagina: 1 ... 347 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies