iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 346 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:46
JPM85 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:49:
[...]

Dat was ook precies wat er gebeurde.
Er waren gaten gevallen die mensen tussen de laatste bocht en S/F dicht wilde rijden, maar als je daar achter zit, dan zie je niet veel anders dan dat het lijkt alsof er gas gegeven wordt. Als mensen daarna vol op de rem trappen, dan weet je dat er mensen bovenop gaan klappen.

Ik zat er vol in, was er wel een beetje klaar mee, dus ben lekker iets anders gaan doen.
Tot volgend seizoen, heb 4 races gedaan, 4x in ronde 1 mensen achterop gehad.
Als je van de 4 races, 4x in ronde 1 wordt aangetikt van achteren, dan zou het natuurlijk ook aan jou kunnen liggen...
Ik heb even een tekeningetje gemaakt, waarin je wellicht beter inzicht krijgt hoe je ontzettend veel plekken kan winnen in zulke situaties:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/waW9p7s.jpg

zo, sarcasme modus even uit...

Super balen natuurlijk, met sommige starts blijft het lastig anticiperen. Afgelopen zaterdag had ik het in L1 T1 van de 6h van Sebring met de GTE, er doemt bij de start een auto voor mij op de gespint was, kon er niet omheen dus vol in de rem en vol door die auto heen.. auto total loss en klaar 6h van Sebring..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Wat een geniaal tekeningetje! :) _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

BM schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:49:
Mixed feelings over gister. Pas vrij laat besloten om toch mee te rijden, en dat resulteerde in niet zulke beste tijden.

Race 1 redelijk uit de problemen gekregen, maar helaas paar ronden voor het einde toch samen met Martijn B (sorry, weet Tweakers naam ff niet :X) samen in bocht 1 er af. Paar keer teruggekeken, maar was voor mij niet helemaal duidelijk of daar iemand 'meest schuldig' was. Voelt voor mij als race-incident denk ik. Je was me nagenoeg helemaal voorbij, maar we bewegen volgens mij allebei beetje naar elkaar toe. Heb ff niet de beschikking over de replay om terug te kijken.

Race 2 daardoor gestart vanaf P36. Dat ik na 2 ronden al op P19 lag zegt genoeg over de incidenten in de 1e ronden. Daarna redelijk steady door kunnen pakken, en uiteindelijk op P10 geeindigd, achter bovenstaande Martijn B (:p). Dat had denk ik P9 kunnen zijn als ik niet door het gras moest om @Speedy55 te ontwijken, maar goed, dat gebeurd :)
Ja was hem zomaar kwijt daar, nog nooit eerder gehad in die bocht, anders had ik namelijk gewoon netjes 9de geëindigd.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
ourplayground schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:28:
[...]

Als je van de 4 races, 4x in ronde 1 wordt aangetikt van achteren, dan zou het natuurlijk ook aan jou kunnen liggen...
Ik heb even een tekeningetje gemaakt, waarin je wellicht beter inzicht krijgt hoe je ontzettend veel plekken kan winnen in zulke situaties:
[Afbeelding]

zo, sarcasme modus even uit...

Super balen natuurlijk, met sommige starts blijft het lastig anticiperen. Afgelopen zaterdag had ik het in L1 T1 van de 6h van Sebring met de GTE, er doemt bij de start een auto voor mij op de gespint was, kon er niet omheen dus vol in de rem en vol door die auto heen.. auto total loss en klaar 6h van Sebring..
:+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlw2OiEVYexc5KJF9rZiboyXMe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vd3EN6juE7enTJVi4mhjaSa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Haha, die is mooi

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Soms kom je voor verrassingen te staan. Kreeg maar geen snelheid en steeds weer blessures. Wat het meest tegenviel was de diagnose Macula degeneratie. Met vertekend zicht valt het ook niet mee.

Wel jammer dat ik moet stoppen met deze hobby waar ik het voorbije jaar 5000 euro in heb geïnvesteerd en nu einde verhaal is. In juni nog het Porsche gt3 wheel gekocht in mijn enthousiasme. :S

Het is even slikken maar helaas...

Wens iedereen nog veel race plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
TecTo schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:28:
Soms kom je voor verrassingen te staan. Kreeg maar geen snelheid en steeds weer blessures. Wat het meest tegenviel was de diagnose Macula degeneratie. Met vertekend zicht valt het ook niet mee.

Wel jammer dat ik moet stoppen met deze hobby waar ik het voorbije jaar 5000 euro in heb geïnvesteerd en nu einde verhaal is. In juni nog het Porsche gt3 wheel gekocht in mijn enthousiasme. :S

Crap kerel! Heel veel sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Man wat een K verhaal zeg :(
Hoop dat je toch iets vind waar je het zelfde plezier uit kunt halen, of hoe je toch deel kan blijven uitmaken van deze mooie communitie ( misschien wel omroeper / live streamer van mooie races )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:39

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Bah wat vervelend om te horen. Sterkte verder en hopen dat het zicht niet te snel degenereert.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16

Heel naar om dit te lezen
Heel veel sterkte toegewenst :-(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41

Wat balen zeg! Hopelijk kun je op andere manieren nog van het racen genieten.
Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 14:58

Arfman

Drome!

Nou dat is flink balen zeg! Kan me ook voorstellen dat je er even helemaal klaar mee bent, ik weet niet wat ik zou doen met zo'n diagnose (of wat je nog kunt qua zicht). Sterkte!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
Elgato Stream Deck of Buttonbox, pfff keuzes, Elgato Stream Deck 15 knoppen of direct de 32 knoppen, nog meer keuzes, is de grote Elgato wel nodig voor simracen, wat is verstandig.

Mijn Keuze is een beetje gevallen voor de Elgato nu ik weet dat je deze ook als buttonbox kan gebruiken, zit alleen nog te verzinnen hoe ik die aan me Evo-Gt rig vast maak.

Tja knoppen kun je nooit genoeg hebben maar 100 eurootjes meer, tja dat zijn ook weer 8 tracks, en daar kun je er maar ook nooit genoeg van hebben, zucht, wat heb ik me nu weer op de hals gehaald.

Hulp is welkom, want de kleine is goed maar heb ik dan straks weer niet van had ik maar meer knoppen,

Hebben jullie wat advies of ideeën , laat het weten.

Alvast bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13

Heftig man. Moest het even googlen maar dat is echt een flinke handicap. Hoop dat je snel je draai vindt en iets waar je je energie kwijt kan!

Sterkte!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourplayground
Skybiker schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:21:
Elgato Stream Deck of Buttonbox, pfff keuzes, Elgato Stream Deck 15 knoppen of direct de 32 knoppen, nog meer keuzes, is de grote Elgato wel nodig voor simracen, wat is verstandig.

Mijn Keuze is een beetje gevallen voor de Elgato nu ik weet dat je deze ook als buttonbox kan gebruiken, zit alleen nog te verzinnen hoe ik die aan me Evo-Gt rig vast maak.

Tja knoppen kun je nooit genoeg hebben maar 100 eurootjes meer, tja dat zijn ook weer 8 tracks, en daar kun je er maar ook nooit genoeg van hebben, zucht, wat heb ik me nu weer op de hals gehaald.

Hulp is welkom, want de kleine is goed maar heb ik dan straks weer niet van had ik maar meer knoppen,

Hebben jullie wat advies of ideeën , laat het weten.

Alvast bedankt.
Wat heb je nodig en dan bedoel ik welke knoppen wil je gaan binden? Wil je ze blind en dus op gevoel kunnen vinden? Speel je in VR of schermen? wil je makkelijk instellingen kunnen verhogen of verlagen (draaiknoppen?).
Kortom, wat wil je met "iets" gaan doen.. dat lijkt me de belangrijkste vraag..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker

Wat een vervelend nieuws, hoop dat het allemaal niet zo snel zal gaan voor je, en dat je een hobby kan vinden waar jij weer in kan uitleven, maar dat gaat vast lukken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
ourplayground schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:25:
[...]

Wat heb je nodig en dan bedoel ik welke knoppen wil je gaan binden? Wil je ze blind en dus op gevoel kunnen vinden? Speel je in VR of schermen? wil je makkelijk instellingen kunnen verhogen of verlagen (draaiknoppen?).
Kortom, wat wil je met "iets" gaan doen.. dat lijkt me de belangrijkste vraag..
Had daar nog niet veel gedachte aan gegeven, geen VR Wel 3 schermen en een stuur met veel knoppen maar iedere keer vergeet ik wat ik daar ingesteld heb.

Knoppen die nodig zijn, OBS functies, wat snelkoppelingen, en verder de belangrijkste dingen voor I racing, tanken, banden, enzo, dingen die je graag even vlug in moet drukken voor gebruik, had er beter bij kunnen vragen wat jullie er op zouden zetten en wat je beter op je stuur kan hebben, op het moment gebruik ik alleen een paar basis dingen die ik op het stuur heb gezet, maak ik hier meer van vergeet ik gewoon waar alles zit en wil ook mijn mooie nieuwe stuur niet volplakken met stickertjes.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Skybiker schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:36:
[...]

Had daar nog niet veel gedachte aan gegeven, geen VR Wel 3 schermen en een stuur met veel knoppen maar iedere keer vergeet ik wat ik daar ingesteld heb.

Knoppen die nodig zijn, OBS functies, wat snelkoppelingen, en verder de belangrijkste dingen voor I racing, tanken, banden, enzo, dingen die je graag even vlug in moet drukken voor gebruik, had er beter bij kunnen vragen wat jullie er op zouden zetten en wat je beter op je stuur kan hebben, op het moment gebruik ik alleen een paar basis dingen die ik op het stuur heb gezet, maak ik hier meer van vergeet ik gewoon waar alles zit en wil ook mijn mooie nieuwe stuur niet volplakken met stickertjes.
Als je budget niet zoveel uitmaakt, zou ik de grote nemen.
Beter teveel knoppen ter beschikking hebben , dan net een paar te weinig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
frizti schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:41:
[...]

Als je budget niet zoveel uitmaakt, zou ik de grote nemen.
Beter teveel knoppen ter beschikking hebben , dan net een paar te weinig.
Dat is ook mijn eerste gedachte, maar met de kleine kan je ook folders en sub folders maken, dacht ik te lezen, maar is dit handig tijdens het racen zelf, geld uitgeven is altijd zo gedaan, maar probeer nu even om er wat beter over na te denken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
Skybiker schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:45:
[...]

Dat is ook mijn eerste gedachte, maar met de kleine kan je ook folders en sub folders maken, dacht ik te lezen, maar is dit handig tijdens het racen zelf, geld uitgeven is altijd zo gedaan, maar probeer nu even om er wat beter over na te denken.
Moet je anders aan @JoepW vragen.
Die heeft er ondertussen genoeg ervaring mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
[...]

Tijdens het racen wil ik op mijn schermen kijken en lijkt het mij zeer lastig als ik op knoppen moet drukken die ik niet blind kan vinden.
wil je het voor streamen gebruiken dan is de stream deck ideaal denk ik, voor echt instellen van brake bias, TC, etc, lijkt het mij handiger voor een button box te gaan als je stuur hier niet in kan voorzien.
Persoonlijk gebruik ik enkel de pitlimiter, chat knop, en de funkyswitch om mijn complete blackbox te bedienen. Hoewel mij een buttonbox erg gaaf lijkt zou ik niet weten wat ik er op moet binden wat ik ook echt gebruik... Voor het streamen lijkt mij de stream deck dan wel weer erg leuk, maar met mijn 18 volgers red ik het ook nog wel even zonder... ;)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

Ik gebruik overigens de Streamdeck XL en heb een stuur met veel knoppen en dials.
Ik heb alle bediening die ik blind moet kunnen vinden allereerst op het stuur zitten.
Maar bv pit strategie knoppen, geluid instelling en enkele minder belangrijke in car settings op het primaire ‘scherm’ van de streamdeck.
Allerlei andere zaken die ik niet vaak gebruik of bv voor het bedienen van een replay heb ik op sub-‘schermen’ van de streamdeck gezet.
Werkt prima.
Ik zal later van de week wel even wat foto’s plaatsen.
Het is overigens nog work in progress.

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 29-09-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
@TecTo veel sterkte en beterschap. Wat een vervelend nieuws. Ik hoop dat er vaart wordt gemaakt met een vorm van behandeling.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Skybiker schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:36:
[...]

Ik weet natuurlijk niet hoe handig je bent maar je kunt ook overwegen eerst zelf een buttonbox te maken. Dan kun je de kosten laag houden en zo vanzelf ontdekken of dat je behoeftes voldoende afdekt of dat je toch meer/anders wilt. En het is ook gewoon leuk om te doen :)

Zelf heb ik ook de meest essentiele dingen op mijn stuur (bijv pitlimiter, black boxes bediening) en op mijn buttonbox dingen zoals chat berichten, (de)activeren text en voice chat, visor en wipers.

Zaken zoals replay bediening, zoals Joep noemt, doe je toch niet tijdens het rijden dus dat kan ook prima met muis en toetsenbord ;)

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
Zelf maken, nee, ben best wel handig maar kleine dingen solderen e.d kan ik niet meer door mijn Reuma.

Het stream deck vind ik b.v. wel weer leuk, hou wel om dit soort dingen uit te zoeken, hoe te prgrammeren en zo,en denk handiger daar ik ook wel wat met You tube wil gaan doen, dus OBS en Voice meter moeten wel een functie bij het I racen gaan krijgen.

Het wordt dus een bijna zeker streamdeck iplv een buttonbox, groot of klein is nu de vraag, nu zal ik beter even wachten op Joep zijn foto's, het heeft allemaal geen haast.

Ondertussen na wat filmpjes verder te zijn, misschien de kleine, het belangrijkste is dat ik de genoeg knoppen heb op 1 scherm, ende belangrijkste dingen op mijn stuur, een Fanatec V2 Formula,

Nu heb ik ruim 20 plus, dingen op het stuur maar vergeet gewoon wat, wat is iedere keer, een aantal dingen zoals Pit limeter, brake bias, push to talk onthoud ik wel, de rest wil ik wel makkelijk met een tekst herkenbaar hebben.

Wat ook meeweegt voor de keuze is dat de grote weer een losse kabel heeft, PC staat Rechts, en ik ben links, dus de kabel heeft wel lengte nodig, ik begreep dat de kleine het niet goed doet met een usb verlengkabel, maar dat was een filmpie van 2 jaar oud, kan nu anders zijn.

Bedankt voor het meedenken, ik wacht nu gewoon even op Joep zijn foto's. altijd wel leuk om er een beeld bij te hebben.

Hier een foto van mijn Simlab Evo Rig.

title

[ Voor 30% gewijzigd door Skybiker op 29-09-2020 15:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41
Skybiker schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:17:
Nu heb ik ruim 20 plus, dingen op het stuur maar vergeet gewoon wat, wat is iedere keer, een aantal dingen zoals Pit limeter, brake bias, push to talk onthoud ik wel, de rest wil ik wel makkelijk met een tekst herkenbaar hebben.
Zou de Fanatec Button caps and sticker set dan niet iets voor je zijn? Kun je je buttons customizen qua kleur en tekst/icoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
correcto schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:42:
[...]

Zou de Fanatec Button caps and sticker set dan niet iets voor je zijn? Kun je je buttons customizen qua kleur en tekst/icoon.
Ja dat zou kunnen, ik heb een setje, maar speel ook weer af en toe R Factor en AC, is alles weer anders, maar was ze eigenlijk vergeten dat ik ze had 8)7 oplossing voor het stuur zijn we al weer een stuk verder O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-09 01:47
Het stream deck vind ik b.v. wel weer leuk, hou wel om dit soort dingen uit te zoeken, hoe te prgrammeren en zo,en denk handiger daar ik ook wel wat met You tube wil gaan doen, dus OBS en Voice meter moeten wel een functie bij het I racen gaan krijgen.

Het wordt dus een bijna zeker streamdeck iplv een buttonbox, groot of klein is nu de vraag, nu zal ik beter even wachten op Joep zijn foto's, het heeft allemaal geen haast.
Denk dat het vooral afhangt van hoeveel knoppen je precies wil of mist momenteel.
Ik heb enorm veel knoppen op men stuurwiel en heb een aantal macro knoppen op men toetsenbord. Heb men duur Corsair K70 toetsenbord aan men rig ingeruild voor iets goedkoper van corsair dat deze knoppenwel had. Was toch niets met mechanische toetsen aan men rig. Daar kan ik switchen tussen een aantal screens tijdens het streamen en verder mis ik niet echt iets.

Denk dat het van je eigen usecase gaat afhangen.

Dit weekend een vriend van me ook wat warmer gekregen voor een fullsize rig na zijn testritje op de mijne.
Hopelijk heb ik geen miserie met de RTX 3090 die er op 5 oktober aan zou moeten komen want men 1080 crashes zijn nog steeds heel random en ik zie ook wat artifacts tegenwoordig. Echt heel vreemd allemaal.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
JacobsT schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:46:
[...]

Denk dat het vooral afhangt van hoeveel knoppen je precies wil of mist momenteel.
Ik heb enorm veel knoppen op men stuurwiel en heb een aantal macro knoppen op men toetsenbord. Heb men duur Corsair K70 toetsenbord aan men rig ingeruild voor iets goedkoper van corsair dat deze knoppenwel had. Was toch niets met mechanische toetsen aan men rig. Daar kan ik switchen tussen een aantal screens tijdens het streamen en verder mis ik niet echt iets.

Denk dat het van je eigen usecase gaat afhangen.

Dit weekend een vriend van me ook wat warmer gekregen voor een fullsize rig na zijn testritje op de mijne.
Hopelijk heb ik geen miserie met de RTX 3090 die er op 5 oktober aan zou moeten komen want men 1080 crashes zijn nog steeds heel random en ik zie ook wat artifacts tegenwoordig. Echt heel vreemd allemaal.

[YouTube: Rig]
Oeps een 3090, wel een overkill voor het racen, ik wacht op de 3070, niet dat het moet maar wil 3 display poorten, die heeft mijn asus strix 2070 super niet, scheelt me 40 FPS, daar ik nu niet meer in kan stellen als 100 hz op mijn 144 hz monitoren in nvidia surround, doordat ik 1 hdmi kabel moet gebruiken. Maar eerlijk gezegd, eigenlijk niet nodig.

Een 2070 s was goedkoper geweest, hier haalt 100 FPS plus met gemak met alles op zijn hoogste instellingen.

Maar een abbo erbij op je you tube kanaal. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Skybiker schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:54:
[...]

Oeps een 3090, wel een overkill voor het racen, ik wacht op de 3070, niet dat het moet maar wil 3 display poorten, die heeft mijn asus strix 2070 super niet, scheelt me 40 FPS, daar ik nu niet meer in kan stellen als 100 hz op mijn 1434 hz monitoren, door dat ik 1 hdmi kabel moet gebruiken. Maar eerlijk gezegd, eigenlijk niet nodig.

Een 2070 s was goedkoper geweest, hier haalt 100 FPS plus met gemak met alles op zijn hoogste instellingen.

Maar een abbo erbij op je you tube kanaal. 8)
Het probleem is vooral men resolutie. Ik zit met 3 widescreens op 1440P dus men actuele resolutie is 10320x1440, wat dus ergens dubbel 4K is.Om dit op 100FPS te krijgen terwijl je streamt en/of record is toch wel stevig voor een 1080ti dus heb redelijk wat moeten dichtschroeven desondanks men 9900k op 5ghz. Speel ook graag wel eens flight simulator met een single joystick als ontspanning dus ik kan de rekenkracht wel gebruiken. Zo zit ik meteen weer voor hopelijk 4 jaar goed.

Thx voor de sub, lang geleden dat ik content gemaakt heb, zal er is opnieuw invliegen. Intussen toch al veel veranderd qua layout en vooral skill ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
JacobsT schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:00:
[...]

Het probleem is vooral men resolutie. Ik zit met 3 widescreens op 1440P dus men actuele resolutie is 10320x1440, wat dus ergens dubbel 4K is.Om dit op 100FPS te krijgen terwijl je streamt en/of record is toch wel stevig voor een 1080ti dus heb redelijk wat moeten dichtschroeven desondanks men 9900k op 5ghz. Speel ook graag wel eens flight simulator met een single joystick als ontspanning dus ik kan de rekenkracht wel gebruiken. Zo zit ik meteen weer voor hopelijk 4 jaar goed.

Thx voor de sub, lang geleden dat ik content gemaakt heb, zal er is opnieuw invliegen. Intussen toch al veel veranderd qua layout en vooral skill ;)
Ik zit met de 2070 S ook op 3, 32 inch 1440p op 7680x1440, maar flight sim 2020 kan wel wat rekenkracht gebruiken, en 3090, als het geen pijn doet, waarom dan niet hahaha, voor beneden wacht ik op een 3080 TI of S 20Gb versie, die vast wel komen gaan.

Op hoevel Graden heb je de schermen staan, ik zit op 45 graden per scherm, maar heb het idee dat er meer zijn die ze iets verder hebben staan. Of het lijkt zou op de foto/film

[ Voor 8% gewijzigd door Skybiker op 29-09-2020 16:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybiker
Over de race van Gister avond, goede race gehad op een paar kleine dingetjes, maar pfff ongelukkies gebeuren, het mooie is dat iedereen het bespreekbaar maakt in deze groep, tips een setup delen, ja daar ben ik wel blij mee dat ik Got racing heb gevonden.

Gisteren eindelijk gedaan wat ik al veel eerder moest doen, en dat was gaan mee racen, in plaats van voorzichtig mee hobbelen om het einde te halen, juist daardoor wat minder incidentjes mee gemaakt, foutjes maak ik nog genoeg maar met tijd komt wijsheid, en belangrijker race ervaring.

Ik had het naar me zin, hoop jullie ook, tot de volgende race, heb er zin aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
Skybiker schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:05:
[...]

Ik zit met de 2070 S ook op 3, 32 inch 1440p op 7680x1440, maar flight sim 2020 kan wel wat rekenkracht gebruiken, en 3090, als het geen pijn doet, waarom dan niet hahaha, voor beneden wacht ik op een 3080 TI of S 20Gb versie, die vast wel komen gaan.

Op hoevel Graden heb je de schermen staan, ik zit op 45 graden per scherm, maar heb het idee dat er meer zijn die ze iets verder hebben staan. Of het lijkt zou op de foto/film
Ik zou het exact is moeten nameten, kan dat vanavond normaal wel even voor je doen. Ik wou echt met die widescreens een 180° surround view halen, wat ook wel aardig lukt. Geeft heel toffe immersion.
Zal ook wel ergens zoiets zijn denk ik, misschien doordat ze curved zijn dat dit een vertekend beeld geeft (of ik het gewoon fout gemeten heb)

Heb je ergens content van jezelf die je kan tonen? Volg graag wel wat BE/NL streamers of content creators.
Misschien in de winter terug is wat serieuzer proberen om regelmatig wat filmpjes te maken voor de fun.
Eigenlijk de voorbije maanden enkel gefocust op virtual Belcar te rijden op iracing en vaak op het echte circuit vertoefd, vandaar ook weinig content. Staat denk ik wel nog een leuk filmpje op van een helmet cam van me op Zolder.

edit: het filmpje dus
Eerste dag nadat het nieuwe asfalt er lag dus rustig aan om de grip te zoeken.
Hier kan alvast de FOV police weinig over zeggen 8)7

Vraag me eigenlijk af of iRacing een scan zou maken van het nieuwe Zolder en dit updaten? Of verwacht ik daar teveel van?

[ Voor 5% gewijzigd door JacobsT op 29-09-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
Nee nog geen content van het racen, wel van de hond _/-\o_ maar daar zit niemand hier op te wachten hahahaa, had wel veel gedaan met Red Dead op you tube maar onlangs allemaal gewist om het kanaal Race klaar te maken. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:33

Niellie41

[object Object]

JacobsT schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 16:16:
[...]
Vraag me eigenlijk af of iRacing een scan zou maken van het nieuwe Zolder en dit updaten? Of verwacht ik daar teveel van?
Ja, je verwacht er inderdaad te veel van. :+ Zelfs Spa hebben ze niet geupdate en die heeft door de jaren heen wel significantere updates gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
Net met de Indy een rondje op Phoenix geprobeerd, wat een drama is dat. Het lijkt wel de rookies oval of eigenlijk nog erger. Iedere twee rondjes gele vlag gehad en rijders die werkelijk alle kanten van de baan op zwabberen tijdens de race of bij gele vlag vol gas doorknallen. Ik probeer er morgen nog een. Als dat nog eens zo is, ben ik er wel klaar mee. Ik vermoed dat aantal van jullie dit al wist en de Indy ovals gewoon vermijd om die reden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Loona35 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:32:
Net met de Indy een rondje op Phoenix geprobeerd, wat een drama is dat. Het lijkt wel de rookies oval of eigenlijk nog erger. Iedere twee rondjes gele vlag gehad en rijders die werkelijk alle kanten van de baan op zwabberen tijdens de race of bij gele vlag vol gas doorknallen. Ik probeer er morgen nog een. Als dat nog eens zo is, ben ik er wel klaar mee. Ik vermoed dat aantal van jullie dit al wist en de Indy ovals gewoon vermijd om die reden ;)
Dan moet je eens voorstellen dat we met de GoT league er met 45+ op zouden rijden (als het technisch zou kunnen). Geen rondje onder groen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:41
Loona35 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:32:
Hoeveel rijders per race? ook 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
ActualFantasy schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:07:
[...]

Hoeveel rijders per race? ook 20?
23 rijders in 1 split, hoogste irating 3000+ en de laagste net boven de 300.
/edit en safety ratings van die gasten op 1.2 enz.

Leuk man 8)7 :X

[ Voor 8% gewijzigd door Loona35 op 29-09-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Loona35 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:11:
[...]

23 rijders in 1 split, hoogste irating 3000+ en de laagste net boven de 300.

Leuk man 8)7 :X
Ik vrees er ook voor, maar wil het wel paar keer proberen. Nog nooit gedaan een oval race. maar na 2 zulke goeie weken wil ik wel een poging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
ActualFantasy schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:12:
[...]

Ik vrees er ook voor, maar wil het wel paar keer proberen. Nog nooit gedaan een oval race. maar na 2 zulke goeie weken wil ik wel een poging doen.
Succes. Ik geef niets om irating, maar als die voor jou belangrijk is zou ik er wegblijven :+

Ik rij ook gewone ovals en als je dat leuk lijkt, zou ik je adviseren om een gewone oval te proberen. Dat is toch heel anders rijden met draft enz.

[ Voor 16% gewijzigd door Loona35 op 29-09-2020 19:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ActualFantasy
Loona35 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:13:
[...]

Succes. Ik geef niets om irating, maar als die voor jou belangrijk is zou ik er wegblijven :+
Ik ben op Philip Island bijna 400 punten omhoog gegaan.... Vind het wel leuk keer wat hoger zo te staan.

Ik doe een poging, en dan zie ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Zo.. das ff wennen...

We hebben maar 5 keer rondjes achter de safetycar moeten rijden. Valt dat mee? Ik was zelf een keer de aanstichter. Toch nog op 6 rondjes achterstand als 7de geeindigd.

En iRating omhoog ;)

Die gaan we zo nog een keer proberen denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

ActualFantasy schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:54:
Zo.. das ff wennen...

We hebben maar 5 keer rondjes achter de safetycar moeten rijden. Valt dat mee? Ik was zelf een keer de aanstichter. Toch nog op 6 rondjes achterstand als 7de geeindigd.

En iRating omhoog ;)

Die gaan we zo nog een keer proberen denk ik.
Pfff dat viel tegen eerste bocht lag ik er al af,toch nog 9e geeindigd(gelukkig maar -16 Ir,Sr gelijk),die hebben we ook weer gehad! ik sla voorlopig effe over))))

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
verse48 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:02:
[...]

Pfff dat viel tegen eerste bocht lag ik er al af,toch nog 9e geeindigd(gelukkig maar -16 Ir,Sr gelijk),die hebben we ook weer gehad! ik sla voorlopig effe over))))
Jammer voor je.

Vijfde geworden op Phoenix met de Indy pro :) , nog in de lead lap en zonder incidents. Blij mee.

Heb een beetje dezelfde taktiek gehanteerd als ik in de Indy fixed oval races doe:.

Ik start tamelijk achteraan en laat me gewoon inhalen als er rijders zijn die full attack gaan op koude banden. In de eerste helft van de race zitten toch altijd een stuk of 4 cautions en crasht minstens een derde van de rijders er uit. Meestal diegenen die full attack gaan in de eerste ronden.

Bij elke caution kom ik dan wat verder naar voren en meestal rij ik op de helft van de race al bij de top 7.
En dan ga ik het tempo wat opvoeren.
Die taktiek is wat lastiger als het een heel korte oval is want je wilt natuurlijk wel in de lead lap blijven.

Wel heb ik gezien dat de top 3 rijders regelmatig een pitstop maken, Ik denk dat ze minder benzine meenemen en anticiperen op cautions. En dan verliezen ze maar weinig tijd.
Geen idee of ze ook banden wisselen dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat zijn de Gander Trucks toch frusterend. 2 races gereden vanavond, 2 x als tweede gekwalificeerd en 2 x als eerste de muur in gestuurd met meer dan een half uur repair.
Veel punten verloren op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Als iemand trouwens petit le mans gaat rijden: heb testserver open staan.

Vaporshop Petit Le Mans
Pass: vaporshop

Alle wagens van het event kan je kiezen.
Zag enkel US servers dus ff private aangemaakt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
Net een enerverende race in de Indy Pro gehad met meerdere tweakers. Zat samen in de race met oa @Session30 @Swoesh en @ActualFantasy . Na een redelijke quali mocht ik van p4 starten. Het begin van de race verliep wonderlijk zonder cautions, totdat ik in ronde 25 licht contact had met een Canadese vriend, die vervolgens op @Session30 instuurde. Na de herstart bleek ik wat schade te hebben en was het wachten op de volgende caution om te kunnen pitten. Toen deze er eindelijk kwam maar meteen nieuwe bandjes genomen en wat bleek, een optional repair van 2 min. Omdat ik in de lead lap wou blijven continu net voor de leider weer de baan op om vervolgens weer de pits in te duiken. Zo wist ik ongeveer 1 minuut van mijn repairs af te krijgen en in het laatste gedeelte van de race terug te rijden van p16 naar p9, totdat ik mee wordt genomen in een crash van diegene voor mij. Omdat de repairs langer waren dan de race nog duurde maar eruit gestapt. Zag in de results dat @ActualFantasy een mooie 4e plaats heeft weten te bemachtigen! Ga komende week zeker de oval nog een aantal keer proberen. Qua pace zit het wel goed, nu nog uit de problemen blijven.. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
......Het wordt dus een bijna zeker streamdeck iplv een buttonbox, groot of klein is nu de vraag, nu zal ik beter even wachten op Joep zijn foto's, het heeft allemaal geen haast.......
Hier mijn huidige indeling van knoppen op het stuur en StreamDeck tbv iRacing. Als we verder gaan discussiëren over de Streamdeck stel ik voor dat we verhuizen naar een apart topic.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xswAVVRUOHkvqL0Gmke1cil-ds=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GYjW9k01zjKoBQrbzI2rUKNS.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vh3L_JfQ6vZJC6sBXxrgJhPDZXo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tE7O7ZMgmtwFMRpIs9aXAD1O.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uj0oEum6RSTAhoJvTstNN5dVcqE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Yq7bcBi2TKmazGgcP5ygnc6M.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6sSeg4LAlaC4OUP-gVgFa6ik3c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1aIOqrhnkHbS5fscJUNUEA79.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
Bedankt Joep, verder geen info nodig, het is me duidelijk wat ik wil, een streamdeck wordt het, en kleine 15 knops, aangevuld met een extra Fanatec sticker en knoppen setje. *O* *O* *O*

Bedankt aan iedereen die even mee dacht. d:)b d:)b d:)b

[ Voor 25% gewijzigd door Skybiker op 30-09-2020 11:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
JoepW schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:27:
[...]

Hier mijn huidige indeling van knoppen op het stuur en StreamDeck tbv iRacing. Als we verder gaan discussiëren over de Streamdeck stel ik voor dat we verhuizen naar een apart topic.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Als er meer mensen met een StreamDeck en Iracing aan de gang gaan, lijkt me een apart topic sowieso wel handig.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
MDenessen schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:17:
[...]

Ik start tamelijk achteraan en laat me gewoon inhalen als er rijders zijn die full attack gaan op koude banden. In de eerste helft van de race zitten toch altijd een stuk of 4 cautions en crasht minstens een derde van de rijders er uit. Meestal diegenen die full attack gaan in de eerste ronden.
Die 'last man standing' approach heb ik nu ook geprobeerd. Beide keren met een kleiner startveld van 10-15 man gereden ipv 20+. Dan kun je makkelijker achterin blijven hangen, zonder te ver verwijderd van de top5 te raken. Helaas de eerste poging alsnog door een kamikazepiloot eraf gereden, de tweede poging ging wel goed en 5e geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Ten aanzien van de alternatieven qua Button Boxes e.d..

Als ik een beetje out of the box denk... zijn zulke dingen dan ook valide alternatieven...

Novation Circuit groove box
https://www.bax-shop.nl/d...vation-circuit-groove-box
^allerlei kleurige knopjes en draaiknoppen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BFi3FlXfWqLQzMPnYvSoL7qG1I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4Kzig0xukaTc5G5EcP7thEIp.png?f=user_large

of simpeler:

Nova­tion Launchpad Mini MK3
pricewatch: Novation Launchpad Mini MK3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9FapRzPygRuINJqfhTwdybFmvs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JxCRkS1oZ02MOifTqxknDfve.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de indruk dat die apparaten 'gewoon' een USB-aansluiting hebben?

... of is het niet reëel om te verwachten dat je zoiets werkend krijgt in/met iRacing. Ik ben echt een leek op dit gebied, en ik realiseer me dat zo voor van alles maar niet voor simracen zijn gebouwd, maar ik zie kleurige knopjes, ik zie draaiknoppen (op die bovenste dan), en ik ruik kansen :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Reminder: vanmiddag is er downtime in verband met een patch.
iRacing.com will be coming down for deployment of the 2020 Season 4 Patch 2, Wednesday, September 30th, beginning at 09:00am EDT.

This maintenance will affect all iRacing.com regions and members will be unable host or join sessions during the downtime.

The iRacing Test Drive service will be enabled prior to the beginning of downtime, and will remain up until shortly after the maintenance has been completed. You may use Test Drive for ANY pieces of content you have downloaded, even items you do not own! (Brand new content will be available for Test Drive only after several weeks.)
To download content and updates, use our Download site: https://members.iracing.com/download
To access the iRacing Test Drive service, use our Test Drive site app: http://testdrive.iracing.com/app#

iRacing.com Downtime Schedule:

EDT
Wed 2020-09-30 0300 Overlap Sessions Prevented*
Wed 2020-09-30 0900 Race Servers Unavailable

UTC
Wed 2020-09-30 0700 Overlap Sessions Prevented*
Wed 2020-09-30 1300 Race Servers Unavailable

AEST
Wed 2020-09-30 1700 Overlap Sessions Prevented*
Wed 2020-09-30 2300 Race Servers Unavailable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
B Tender schreef op woensdag 30 september 2020 @ 13:44:
Ten aanzien van de alternatieven qua Button Boxes e.d..

Als ik een beetje out of the box denk... zijn zulke dingen dan ook valide alternatieven...

Novation Circuit groove box
https://www.bax-shop.nl/d...vation-circuit-groove-box
^allerlei kleurige knopjes en draaiknoppen...
[Afbeelding]

of simpeler:

Nova­tion Launchpad Mini MK3
pricewatch: Novation Launchpad Mini MK3
[Afbeelding]

Ik heb de indruk dat die apparaten 'gewoon' een USB-aansluiting hebben?

... of is het niet reëel om te verwachten dat je zoiets werkend krijgt in/met iRacing. Ik ben echt een leek op dit gebied, en ik realiseer me dat zo voor van alles maar niet voor simracen zijn gebouwd, maar ik zie kleurige knopjes, ik zie draaiknoppen (op die bovenste dan), en ik ruik kansen :9
En is je repair tijd na een crash lang, kan je altijd nog muziek maken :+ :+ :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

En de release notes voor de update van vandaag:
This Patch contains some updates and fixes for the 2020 Season 4 Release.

CLASSIC MEMBERSITE:

- The query for the last ten races on a user's profile has been updated to pull aggregate Championship Points for Heat Races.

- A direct link has been added to take a user between their My Cars and My Tracks pages.

- The Help & Support button on the Membersite homepage now links to the Documents and Tools page.
- - A variety of the resources here are excellent self-help resources.

- A large button has been added at the top of the Documents and Tools page that takes a user to the iRacing Support Homepage.
- - Navigate here for even more self-help tools, FAQs, and to directly contact Customer Support.

SIMULATION:

Purchase Discount

- We have updated our method for calculating the application of the 20% Off - 40+ Pieces Club for our Members.
- - As of last week, this discount is automatically applied to your Cart if your account owns 40 or more full price pieces of content. This includes cars and tracks that you may have purchased at full price, only to later have them become part of the iRacing default content.

Rendering

- Fixed an issue with flickering particle effects, such as smoke and dirt, in car mirrors.

Visual Effects

- Tire smoke has been updated.

- Fixed an issue where dust puffs were spinning rapidly.

Cameras

- For the Camera Tool, the camera select macro now switches to your own car using the command /-4/<enter> typed out on the number pad.

Replays

- Fixed a crashing issue that could occur when moving the play-head around rapidly in the Replay.

Peripherals

- Support for the XBox One Elite controller series 2 in wireless mode has been added.

CARS:

Dallara IR18

- New iRacing Setups have been added for Phoenix Raceway.

Ford Fiesta RS WRC

- Yokohama branding has been added to tire sidewalls.

McLaren MP4-30

- iRacing Season setups have been updated.

- Significantly increased wear rate for all tire compound types.

NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1

NASCAR Cup Series Ford Mustang

NASCAR Cup Series Toyota Camry

Subaru WRX STI

Super Late Model

- An updated tire archetype has been applied to this vehicle!

- Vehicle physics have been updated.

USF 2000

- Fixed an issue where customized wheel rim color was not displaying correctly.

- Fixed an issue where rotor glow was not appearing correctly.

VW Beetle

TRACKS:

Charlotte Motor Speedway

- Pit out light position has been adjusted.

Lånkebanen (Hell RX)

- Norwegian PA announcements have been added to this track.

Nashville Fairgrounds Speedway

- Fixed an issue where the front stretch of pit wall would be invisible on Low Detail settings.

Nürburgring

- Fixed an issue where some fans would be visible while the grandstand in which they were seated was invisible on some Detail settings.

• ZFLaSH
Great. Helemaal niets over de GPU crashes.

• Skybiker
Tjonge jonge, net even een race van een uur gedaan met de Ferrari gte, geen crash, geen incident, niets, als 12de over de finish, maar dan, -49 irating is mijn beloning en +46 safety rating. pfff waar doe je het voor.

Sinds het begin, snel gezakt naar de 650, maar kom af en toe snel terug naar net boven de 700, en dan, wat ik ook doe, de volgende races hoe goed dan ook wordt alles weer weggesnoep. Grrrrr 8)7 8)7 8)7 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
- We have updated our method for calculating the application of the 20% Off - 40+ Pieces Club for our Members.
- - As of last week, this discount is automatically applied to your Cart if your account owns 40 or more full price pieces of content. This includes cars and tracks that you may have purchased at full price, only to later have them become part of the iRacing default content.
Deze is denk ik mede n.a.v. een stukje mailcorrespondentie tussen ondergetekende en iRacing-support :)

Ik ging langzaam richting 40 stuks maar ik kreeg pas de 40-stuks-korting in m'n basket als ik in totaal 43/44 stuks had aangeschaft. Dit werd veroorzaakt door een aantal items die ik in het verleden full-price heb gekocht maar die later door iRacing zijn aangemerkt als legacy (Radical SR8, oude Silverstone, etc.), waarna ze niet meer mee bleken te tellen. Had daar destijds een beetje over gemopperd naar support per mail, omdat ik vond dat omdat ik ze voor de volledige prijs had gekocht het mee hoorde te tellen mbt 'loyalty bonus', en dat de weg naar 40 nu een beetje een loterij werd, omdat je niet weet welke aangeschafte items in de toekomst nog worden aangemerkt als 'legacy' en daardoor niet meer in de route naar 40 meetellen. Support kon me concreet niet helpen, maar ze zouden het wel intern aan de orde brengen. Lijken ze te hebben gedaan :)

Hint: https://aanvraag.koninklijkeonderscheidingen.nl/

;)

[ Voor 4% gewijzigd door B Tender op 30-09-2020 14:55 ]

• JPM85
Stond al 4 posts boven mij

Eindelijk lid van de club van 40, aangezien ze vorige keer legacy content niet meer mee deden tellen.

Ohja, iemand een rig kopen? Ik stap over naar mijn Xbox Wireless Elite controller :+

[ Voor 90% gewijzigd door JPM85 op 30-09-2020 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

4 posts boven je. :+

[ Voor 37% gewijzigd door Niellie41 op 30-09-2020 15:07 ]

• ZFLaSH
JPM85 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:04:
Release notes van vandaag.

[...]

Eindelijk lid van de club van 40, aangezien ze vorige keer legacy content niet meer mee deden tellen.

Ohja, iemand een rig kopen? Ik stap over naar mijn Xbox Wireless Elite controller :+
Wut?? Hoop dat je Trolled. :+ :+

• JPM85
Zag het, heb het weg gehaald :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
ZFLaSH schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:08:
[...]

Wut?? Hoop dat je Trolled. :+ :+
Tuurlijk, ik snap sowieso niet dat een sim support heeft voor een controller.
Die mensen wil je toch niet op je platform hebben, sturen doe je met een stuur. gas/rem met pedalen.
Anders moet je lekker Forza Horizon gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:06
Hopelijk ben je dan niet vergeten plezier te hebben. Dat zou pas zonde zijn. ;)

• Skybiker
SlaadjeBla schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:14:
[...]

Hopelijk ben je dan niet vergeten plezier te hebben. Dat zou pas zonde zijn. ;)
Helemaal waar haha, plezier aan het racen is er zeker wel, anders ging wel vissen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Skybiker schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:46:
Tjonge jonge, net even een race van een uur gedaan met de Ferrari gte, geen crash, geen incident, niets, als 12de over de finish, maar dan, -49 irating is mijn beloning en +46 safety rating. pfff waar doe je het voor.

Sinds het begin, snel gezakt naar de 650, maar kom af en toe snel terug naar net boven de 700, en dan, wat ik ook doe, de volgende races hoe goed dan ook wordt alles weer weggesnoep. Grrrrr 8)7 8)7 8)7 8)7
Je moet ook niet vergeten dat iRating niet een "bonus" is die alleen maar moet groeien. Als je op je eigen niveau rijdt dan zou iRating gemiddeld stabiel moeten blijven, ofwel soms win je wat, soms verlies je wat.

Als je denkt dat je niveau hoger zou moeten liggen dan moet je gaan kijken waarom je iRating verliest in een race waarvan je zelf dacht dat je meer zou moeten bij winnen. Maar een finish op P12 is in de meeste gevallen niet genoeg om iRating erbij te winnen.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
frizti schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:25:
[...]

Kunnen we niet met z'n allen voor @JoepW een aanvraag doen? :+
8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 26-09 09:11
NickThissen schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:26:
[...]

Je moet ook niet vergeten dat iRating niet een "bonus" is die alleen maar moet groeien. Als je op je eigen niveau rijdt dan zou iRating gemiddeld stabiel moeten blijven, ofwel soms win je wat, soms verlies je wat.

Als je denkt dat je niveau hoger zou moeten liggen dan moet je gaan kijken waarom je iRating verliest in een race waarvan je zelf dacht dat je meer zou moeten bij winnen. Maar een finish op P12 is in de meeste gevallen niet genoeg om iRating erbij te winnen.
Ik onderschrijf dit wel.. Ook scheelt het een beetje per klasse... Ik eindig letterlijk elke race met -1 of +1 irating :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Greg West
With today’s patch comes some exciting news. For the NASCAR Cup car (Class A and NiS) and the McLaren MP4-30, we have included multiple different setups that have proven to be top-split competitive.

Our goal is to bridge the gap between our Fixed series and Open series to minimize the impact and learning curve that typically comes with running in our Open series.

For the NASCAR Cup A car, we are now offering 2 setups for the tracks on the schedule for Season 4. The trackname.sto is the setup being used in the Fixed series as usual. However we have now added a setup that will be out-of-the-box competitive in the Open series called “trackname_open.sto”. These setups have been evaluated by our high level testers as well as some of our pro drivers and have shown to be quite fast with no changes necessary. However they also serve as a solid starting point for building an Open set to fit your driving style or needs in terms of feel.

For the McLaren MP4-30 (what a hit this thing has been since the build!), we are including 3 setups for each track on the schedule. We are now offering the revamped track specific setups that have shown to be competitive albeit more stable (trackname.sto), an “advanced” or lower downforce version of the setup for those that like it a bit more on the edge (trackname_adv.sto) and a qualifying set that has fuel removed and ride heights properly adjusted (trackname_qual.sto).

These changes should lower the barrier to entry into these Open series, leading to even more enjoyment and participation. We will look at our options to expand this offering to other series as our resources allow.
Bron: https://members.iracing.c...ist/3770382.page#12230114

• PatrickPost1972

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

frizti schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:25:
[...]

Kunnen we niet met z'n allen voor @JoepW een aanvraag doen? :+
Na die beginners fout van afgelopen race? Denk het niet :+ :+ :+

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ZFLaSH schreef op woensdag 30 september 2020 @ 14:36:
Great. Helemaal niets over de GPU crashes.
Wel een update van de IndyPro wagen; wellicht dat het hier aan lag?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ik weet nog niet wat ik van dat Oval racing moet vinden. Het is intens, het is spannend en als je beetje oplet dan is het goed te doen zonder ellende.

Maar.....

Ik ben te langzaam. Als er geen cautions zouden komen dan ga ik langzaam achteruit vanaf mijn kwali plek.
Mis ik iets? Met banden sparen of andere dingen? iedereen is letterlijk altijd 1 of 2 tienden per rondje sneller lijkt het wel. En dat is frustrerend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
ActualFantasy schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:01:
Ik weet nog niet wat ik van dat Oval racing moet vinden. Het is intens, het is spannend en als je beetje oplet dan is het goed te doen zonder ellende.

Maar.....

Ik ben te langzaam. Als er geen cautions zouden komen dan ga ik langzaam achteruit vanaf mijn kwali plek.
Mis ik iets? Met banden sparen of andere dingen? iedereen is letterlijk altijd 1 of 2 tienden per rondje sneller lijkt het wel. En dat is frustrerend ;)
Zat net bij je in de split en qua pace over 1 ronde zat je er echt wel goed bij. Tijdens de race zakte je inderdaad wel iets weg, maar je was ook continu in gevecht? Heb de hele race met @Session30 in mijn slipstream gereden, maar wij waren het er vrij snel over eens dat het sneller zou zijn om samen weg te rijden dan keihard om die positie te gaan vechten. Het duurt bij mij na iedere herstart ook altijd een paar rondjes om weer in mijn ritme te komen, ik probeer dan ook vaak bij iemand aan te haken die een vergelijkbaar tempo rijdt en pas op het moment dat ik echt veel overspeed heb begin ik aan inhalen te denken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:18
ActualFantasy schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:01:

Maar.....

Je hebt een supersnelle quali pace, maar een goede racepace op de oval is echt wel een hele andere discipline. Slipstream en vuile lucht zijn veel heftiger dan op road courses en je hebt echt ervaring nodig om hiermee om te kunnen gaan. Vergeleken met je race pace kwalificeer je je wellicht 'boven je stand', waardoor de jongens die achter je zitten eigenlijk sneller zijn in de race. Ik herken het heel erg want ik had vorig seizoen in de Indy Pro hetzelfde probleem. In de quali vaak top 3, maar qua race pace vaak niet eens top 10. En dan zit de grootste winst in het rijden in verkeer (standaard een bak onderstuur door de slipstream) en het vechten met anderen/je gevechten kiezen als je die luxe hebt (dat wordt wat lastiger als je de verdedigende partij bent ;))

Vandaag kon ik jullie voor blijven maar dat kom echt omdat ik, zoals @MaikyM al zei, het gevecht vermeed. Als P6 gekwalificeerd, na een paar rondes lag ik P7 en daar ben ik blijven hangen om zo een gat te kunnen trekken naar de mensen achter me. Was ik gaan inhalen dan hadden ze me zo bijgehaald en was ik waarschijnlijk verder naar achteren gezakt. Ik ben daar namelijk ook (nog) niet zo goed in.
Vanaf halverwege de race hadden er 2 zichzelf geelimineerd en heb ik continu achter @MaikyM op de 5e plaats gereden. Nu had ik uiteraard de luxe dat het toevallig mijn broer was die voor me reed die ik ook nog op Discord had waardoor we samen konden werken. We spraken dan ook af om niet met elkaar te vechten en in de relative was heel goed te zien dat jij en anderen achter me na de restart in de slipstream bleven, tot het moment dat diegene in gevecht kwam, waarna we zo weg konden rijden. Dus op dat moment had ik alleen maar een goede restart nodig om de 5e plek te kunnen behouden.

Om een lang verhaal kort te maken: racepace op de oval, met anderen om je heen, is echt een verhaal apart en iets dat je alleen maar kunt leren door ervaring op te doen.

iRacing Profiel

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:23
Slechtste race ooit gereden vandaag :( Zonder mijn schuld.

Ik rij op p15 in lap 1 in topsplit F3 en rem normaal voor een langzame chicane.
Auto achter mij remt later, maar tikt mij niet aan. Achter hem rijdt iemand vol op zijn zijkant in en dus botst mijn achterligger toch nog tegen mij aan. Daarna tikt de divebomber er nog iemand voor mij af en staat hij stil. Ik rij door grind en gras terug en sta daarna stil aan de rand van de baan te wachten op een opening. Rijdt de divebomber de baan wild op, waardoor er nog een auto moet uitwijken voor hem, die daarna niks anders meer kan dan vol op mij inrijden.

Onschuldig en 8 minuten repairs nodig. Daarna voor de lol de baan weer op, blijkt de auto totaal onstabiel, geen downforce achter.

SOF: 2700. Iedereen boven de 2k rating.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Net ook mijn allereerste oval race gedaan in de Indy. In verkeer rijden is opzich wel spannend, maar al met al vond ik het toch een beetje saai :p Wat niet hielp is dat we 8 cautions hadden! Helft van de race dus achter de Safety Car volbracht. Zelf in de een na laatste ronde een do-or-die voor P2, wat helaas een die werd. Gelukkig daardoor met kapotte auto gewoon lekker achter de SC over de finish kunnen rijden en wel één hele iRate erbij gekregen voor P4 8)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPM85
JPM85 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:10:
[...]

Tuurlijk, ik snap sowieso niet dat een sim support heeft voor een controller.
Die mensen wil je toch niet op je platform hebben, sturen doe je met een stuur. gas/rem met pedalen.
Anders moet je lekker Forza Horizon gaan spelen.
In het kader van onderzoek, maar eens een practice gejoined met een controller. Okayama met de BMW z4, waar ik normaal wel een 1:29 laag rij.

Ik had er misschien met wat meer oefenen nog een 1:31 laag uit kunnen halen, maar met controller is echt niet te racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:18
Jimmy J. schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:09:
Net ook mijn allereerste oval race gedaan in de Indy. In verkeer rijden is opzich wel spannend, maar al met al vond ik het toch een beetje saai :p Wat niet hielp is dat we 8 cautions hadden! Helft van de race dus achter de Safety Car volbracht. Zelf in de een na laatste ronde een do-or-die voor P2, wat helaas een die werd. Gelukkig daardoor met kapotte auto gewoon lekker achter de SC over de finish kunnen rijden en wel één hele iRate erbij gekregen voor P4 8)
Ik heb het laatste gedeelte nog even meegekeken. Je had een mooie pace te pakken, jammer dat de laatste actie niet lukte.
Verder was het wel erg chaotisch. Als je de replay hebt opgeslagen moet je het akkefietje tussen Bruce en Arnaud maar eens terugkijken bij 1 van de laatste restarts. Wel even popcorn erbij pakken :+ (spoiler alert: ik denk dat ze allebei een weekje vakantie mogen houden :o)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Luckeh schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:28:
[...]

Wel een update van de IndyPro wagen; wellicht dat het hier aan lag?
Betwijfel het, omdat ik dat gisteren ook met de LMP2 auto had. Heb nu nog een oudere Driver erop gezet en ga vandaag verder testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

JPM85 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:15:
[...]

In het kader van onderzoek, maar eens een practice gejoined met een controller. Okayama met de BMW z4, waar ik normaal wel een 1:29 laag rij.

Ik had er misschien met wat meer oefenen nog een 1:31 laag uit kunnen halen, maar met controller is echt niet te racen.

[YouTube: Iracing with a xbox elite controller]
Volgend experiment op Oval? Zou denk ik te doen moeten zijn

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Mithriel schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

Volgend experiment op Oval? Zou denk ik te doen moeten zijn
Volgens mij is rijden op een Oval met controller eigenlijk nog lastiger.
Je moet daar redelijk secuur/stabiel de bocht nemen, wat niet echt te doen is met een controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:12
JPM85 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Volgens mij is rijden op een Oval met controller eigenlijk nog lastiger.
Je moet daar redelijk secuur/stabiel de bocht nemen, wat niet echt te doen is met een controller.
Het is inderdaad niet te doen met een controller. Ik heb op de Playstation met Project Cars 2 dat wel eens geprobeerd toen ik nog geen stuur had. Je hoeft maar een klein foutje te maken en je beland in de muur.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mo
  • Laatst online: 27-09 18:31
Jimmy J. schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:09:
Ik zat in dezelfde split als jouw alleen ik had minder geluk.

Dit was mijn eerste oval race ever _/-\o_

In lap 3 door een andere tegen de muur aan gedrukt, hij bood wel netjes zn excuses aan.
Na een 13 min repair weer op de baan gekomen om de irating loss wat te beperken. Daarna rondjes gereden. maar door mn schade was ik bijna 2 sec per lap langzamer.
Uiteindelijk nog 12e geworden door het ontwijken van alle carnage en maar -21 irating gehad.

Zolang je niet teveel schade rijdt zou je eenvoudig in de top 8 moeten komen >:)

deze week nog maar weer een poging wagen.

iracing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Talladega is echt een gaaf circuit. De Gander Trucks rijden daar deze week en dit circuit staat bekend om de vele crashes, omdat het close pack racen is. Er is maar 1 stuurfoutje nodig om het hele veld uit te schakelen.

Na een paar zeer teleurstellende races weer begonnen om me niet te kwalificeren en achteraan te starten.
Met de vele crashes is het dan ook erg gemakkelijk om naar voren te komen.
Dus ook gisteravond. Achteraan gestart en het pack weg laten rijden. Je zit dat niet in de draft, maar ach, dat komt wel goed.
En in de derde ronde stuurde er iemand verkeerd en hoppa, 5 auto's eruit. Een paar ronden later de volgende batch de muur in.
Maar dan, One to Green, opgeschoven naar plek 7, trillend rechtervoetje op het pedaal, zenuwen die opkomen en de adrenaline die door de aderen harder begint te stromen. Green Go Go Go, gas d'r op. Het rijdt allemaal erg close, inside, inside, three wide you are in the middle. Thea van Crewchief heeft een drukke avond. Man man het wordt erg warm in de kamer.
Nog 2 ronden en je merkt dat het nog wat onrustiger wordt. Crash voorin, 2 auto's tikken elkaar uit de race en gaan de muur in, snel naar links over de gele lijn, gelukkig een lang stuk extra asfalt. Laatste ronde in laten halen door een snellere 2de trein aan de rechterkant, jammer, 7de. Pfff wat een race. Nog even wat bedankjes enzo heen en weer met andere rijders. Heerlijk!

Het verschil met de road series vind ik zelf dat het vrij serieus is bij de Ovals. Als je iets vraagt tijdens de race krijg je altijd wel een serieus antwoord en na de race volgen er altijd wel bedankjes. wat ik zelf bij de road series niet veel hoor in de series waar ik aan mee doe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDenessen
JPM85 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 23:15:
[...]

[YouTube: Iracing with a xbox elite controller]
Probeer in kader van je onderzoek ook eens te rijden met de WASD toetsen van je keyboard :*)
Zoals vroeger.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

MDenessen schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Probeer in kader van je onderzoek ook eens te rijden met de WASD toetsen van je keyboard :*)
Zoals vroeger.
WASD? A, Z, punt en komma!
voor de spelers die de Grand Prix serie hebben gespeeld. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 01-10-2020 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
Ja ook prima. En als het wat is dan gaan we op zoek naar keyboards met ffb.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
MDenessen schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:15:
[...]

Zoals vroeger.
8)7 Dat werkt helemaal voor geen meter...maar dit ging erom dat ze support hadden toegevoegd voor de Xbox Elite2 controller.

Maar iemand hier nog een flight stick om een rondje mee te proberen, die werken blijkbaar ook :X
https://www.iracing.com/wheels/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Simbob schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:14:
Talladega is echt een gaaf circuit. De Gander Trucks rijden daar deze week en dit circuit staat bekend om de vele crashes, omdat het close pack racen is. Er is maar 1 stuurfoutje nodig om het hele veld uit te schakelen.

Na een paar zeer teleurstellende races weer begonnen om me niet te kwalificeren en achteraan te starten.
Met de vele crashes is het dan ook erg gemakkelijk om naar voren te komen.
Dus ook gisteravond. Achteraan gestart en het pack weg laten rijden. Je zit dat niet in de draft, maar ach, dat komt wel goed.
En in de derde ronde stuurde er iemand verkeerd en hoppa, 5 auto's eruit. Een paar ronden later de volgende batch de muur in.
Maar dan, One to Green, opgeschoven naar plek 7, trillend rechtervoetje op het pedaal, zenuwen die opkomen en de adrenaline die door de aderen harder begint te stromen. Green Go Go Go, gas d'r op. Het rijdt allemaal erg close, inside, inside, three wide you are in the middle. Thea van Crewchief heeft een drukke avond. Man man het wordt erg warm in de kamer.
Nog 2 ronden en je merkt dat het nog wat onrustiger wordt. Crash voorin, 2 auto's tikken elkaar uit de race en gaan de muur in, snel naar links over de gele lijn, gelukkig een lang stuk extra asfalt. Laatste ronde in laten halen door een snellere 2de trein aan de rechterkant, jammer, 7de. Pfff wat een race. Nog even wat bedankjes enzo heen en weer met andere rijders. Heerlijk!

Het verschil met de road series vind ik zelf dat het vrij serieus is bij de Ovals. Als je iets vraagt tijdens de race krijg je altijd wel een serieus antwoord en na de race volgen er altijd wel bedankjes. wat ik zelf bij de road series niet veel hoor in de series waar ik aan mee doe.
Leuk om je ervaringen te lezen! Plate racen is heel intens inderdaad en het is altijd weer wennen om niets te kunnen zien.

Ik had dinsdag een B race gedaan, als oefening voor mijn Virtual-Oval race volgende woensdag.

Ik startte van pole en kon heel de race redelijk vooraan mee kunnen rijden, maar helaas een crash in de laatste paar ronden. We reden drie wijd en ik zat helemaal aan de binnenkant. De twee naast me raken elkaar en een schiet zo in mijn zijkant. Gelukkig had ik maar 39 seconden aan optional repairs en kon die zo repareren.

GWC en ik startte als 19e of zo. Kon alleen nog maar hopen op grote crashes voor me. De eerste ronde ging het goed. Als de witte vlag wordt getoond, komt er geen caution meer. Enige wat je dan kan doen, hopen op een crash, plankgas, "aim for the smoke" en "Jesus take the wheel".

In de tri-oval voor de finish ging het toch nog voor me mis. Het lukte me bijna om er heelhuids doorheen te komen. Helaas raakte iemand me net op mijn rechter achterkant en kwam daardoor zijwaarts als P12 over de finish. :D

Voor de league race moet ik nog even kijken hoe lang je nu kan duwen voordat lampje van het water begint te knipperen. Gelukkig doet @The_FrankO weer mee en kunnen we in ieder geval samen werken.

Ik merkte in de Xfinity auto dat je best een goede run kan krijgen aan de buiten kant. Misschien de komende dagen nog wat races doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JPM85 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

8)7 Dat werkt helemaal voor geen meter...maar dit ging erom dat ze support hadden toegevoegd voor de Xbox Elite2 controller.

Maar iemand hier nog een flight stick om een rondje mee te proberen, die werken blijkbaar ook :X
https://www.iracing.com/wheels/
Je kan ook met je muis sturen en gas geven. Mensen die met een controller, joystick of toetsenbord rijden, kom je toch vrijwel alleen in de rookie serie tegen. Ze zien snel dat het niet gaat en doen dan een upgrade.

Ze hebben dan wel al iRacing kunnen proberen. Anders hadden ze iRacing misschien helemaal niet geprobeerd. Je weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Vergeet ook niet dat al die opties ook de toegankelijkheid vergroten voor mensen die fysiek niet met een stuur en pedalen kúnnen rijden :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Niellie41 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Leuk om je ervaringen te lezen! Plate racen is heel intens inderdaad en het is altijd weer wennen om niets te kunnen zien.

Ik had dinsdag een B race gedaan, als oefening voor mijn Virtual-Oval race volgende woensdag.

Ik startte van pole en kon heel de race redelijk vooraan mee kunnen rijden, maar helaas een crash in de laatste paar ronden. We reden drie wijd en ik zat helemaal aan de binnenkant. De twee naast me raken elkaar en een schiet zo in mijn zijkant. Gelukkig had ik maar 39 seconden aan optional repairs en kon die zo repareren.

GWC en ik startte als 19e of zo. Kon alleen nog maar hopen op grote crashes voor me. De eerste ronde ging het goed. Als de witte vlag wordt getoond, komt er geen caution meer. Enige wat je dan kan doen, hopen op een crash, plankgas, "aim for the smoke" en "Jesus take the wheel".

In de tri-oval voor de finish ging het toch nog voor me mis. Het lukte me bijna om er heelhuids doorheen te komen. Helaas raakte iemand me net op mijn rechter achterkant en kwam daardoor zijwaarts als P12 over de finish. :D

Voor de league race moet ik nog even kijken hoe lang je nu kan duwen voordat lampje van het water begint te knipperen. Gelukkig doet @The_FrankO weer mee en kunnen we in ieder geval samen werken.

Ik merkte in de Xfinity auto dat je best een goede run kan krijgen aan de buiten kant. Misschien de komende dagen nog wat races doen.
Ik kon me herinneren dat @Phydomir nog wel eens Oval reed in het verleden volgens mij samen met @The_FrankO in de split op zaterdagochtend volgens mij.

Moet het ook weer eens gaan oppakken Oval racen, was toch wel echt gaaf.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-09 17:33

Phydomir

Dennis

PatrickPost1972 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Ik kon me herinneren dat @Phydomir nog wel eens Oval reed in het verleden volgens mij samen met @The_FrankO in de split op zaterdagochtend volgens mij.

Klopt. Heb vorig seizoen nog wat Indycar fixed oval races gedaan maar al heel lang geen nascar meer. Nu alle winter league races weer beginnen zie ik mezelf ook niet zo snel meer nascar rijden de komende maanden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
PatrickPost1972 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:36:
[...]

Klopt, ook Bob was een vaste deelnemer zaterdagochtend met de NASCAR iRacing Series.
Vorig seizoen ben ik na een paar races gestopt. Het aero-package van de huidige cup cars vind ik niet leuk. Het is veel volgas en pack-racen, ik vond het snel saai en bevorderde voor mij niet het plezier. Geef mij maar weer het package van 5 jaar terug waar je de auto echt met het gaspedaal moest sturen :)

Op short tracks zoals Martinsville rijden ze met het low downforce package. Dat is wel leuk!

Maar zoals Niel aangaf, virtual-oval league is een leuk alternatief met de B car. Dat het op woensdagavond is heeft ook nog eens het voordeel dat je niet voor je gevoel je dag kwijt bent.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
The_FrankO schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:07:
[...]

Klopt, ook Bob was een vaste deelnemer zaterdagochtend met de NASCAR iRacing Series.
Vorig seizoen ben ik na een paar races gestopt. Het aero-package van de huidige cup cars vind ik niet leuk. Het is veel volgas en pack-racen, ik vond het snel saai en bevorderde voor mij niet het plezier. Geef mij maar weer het package van 5 jaar terug waar je de auto echt met het gaspedaal moest sturen :)

Op short tracks zoals Martinsville rijden ze met het low downforce package. Dat is wel leuk!

Maar zoals Niel aangaf, virtual-oval league is een leuk alternatief met de B car. Dat het op woensdagavond is heeft ook nog eens het voordeel dat je niet voor je gevoel je dag kwijt bent.
Misschien is kijken of ik me kan aanmelden bij die league lijkt me wel wat, is het fixed setup?

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

PatrickPost1972 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:14:
[...]
Misschien is kijken of ik me kan aanmelden bij die league lijkt me wel wat, is het fixed setup?
Het is inderdaad fixed setup. De races zijn wat langer (zoals NiS) waardoor er meer strategie bij komt kijken en we hebben veel 'green runs'. Zeker aanmelden!

Je moet wel even de regels goed doorlezen. Op bepaalde vlakken zijn ze wat strenger dan de normale officiële regels.

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 01-10-2020 12:20 ]

Pagina: 1 ... 346 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies