iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 345 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

JoepW schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:22:
Een rondje Imola met de PDS setup van vorige week.
Niet het snelste rondje, maar het geeft een beetje richting voor de mensen die de combo willen leren.

[YouTube: GoT Weekly Tournament S4 2020 - Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari]
@JoepW Vraagje omtrent je overlay in het midden van het beeld...Welke is dat? Vind het een mooie namelijk.

iRacing Profiel

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:27
Hoe zit het met die oval deze week voor de indy? Telt die voor dezelfde road iRating? Of gebruikt die zijn aparte oval rating?

Inmiddels opgeklommen naar 2300 iR en 4.99 SR maar maak me beetje zorgen over die oval ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:41

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Danny Hdoorn schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:44:
[...]

@JoepW Vraagje omtrent je overlay in het midden van het beeld...Welke is dat? Vind het een mooie namelijk.
Je bedoelt gas/rem/koppeling/stuur?
Dat is JRT.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:26
ActualFantasy schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:58:
Hoe zit het met die oval deze week voor de indy? Telt die voor dezelfde road iRating? Of gebruikt die zijn aparte oval rating?

Inmiddels opgeklommen naar 2300 iR en 4.99 SR maar maak me beetje zorgen over die oval ;)
Yes, deze telt mee voor de road rating. Maak je niet teveel zorgen, overleven is op de oval belangrijker dan pace. Beetje je kop erbij houden met de cautions (niet naar de pit als deze dicht is, geen achterblijvers inhalen als het nog niet mag. Ik spreek uit ervaring :+) en de auto heel houden en je hebt al snel een positieve rating te pakken d:)b
En anders heb je weer een target rating om naartoe te werken ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Danny Hdoorn schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:44:
[...]

Als aanvulling op het antwoord wat je inmiddels al van Joep hebt gekregen: een makkelijke gratis alles in 1 en ready to go oplossing is https://simracingapps.com/ . Deze gebruik ik op het moment. In actie te zien hiero: https://www.twitch.tv/videos/747069271?t=33m20s . Na de start verschijnt ook onderin een balkje met track status (groen/geel/rood enzo) . Er is ook een banden/fuel indicator beschikbaar icm crewchief en meer.

Ik gebruik t momenteel in combinatie met ATVO (https://atvo.appgineering.com/) voor de live timing webinterface. Dit programma geeft je echter ook de vrijheid zelf overlays te creeren, zo'n beetje alle data uit iracing kan gebruikt worden. Ik ben daar ook zelf mee aan het prutsen om iets te maken wat op simracingapps lijkt zodat ik alles in 1 programmaatje heb.

[ Voor 3% gewijzigd door fre0n op 26-09-2020 12:13 ]

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:21
Voor mensen die net als ik soms best een tijd bezig zijn een nieuwe track te leren hierbij een filmpje met een strategie.
Stap 0,5 was in ieder geval voor mij een eye opener (en dat je achteraf denkt: waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht 8)7 ) , kies een auto die je beheerst om een nieuwe track te leren. Nogal wiedes dat Road Atlanta en Imola zo moeizaam gingen in de Indy Pro, terwijl Philip Island veel beter ging (want die kende ik al in tegenstelling tot de andere circuits).

[ Voor 10% gewijzigd door correcto op 26-09-2020 12:34 ]

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

JoepW schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:05:
[...]

Je bedoelt gas/rem/koppeling/stuur?
Dat is JRT.
Oke dank je wel! En ja die bedoelde ik.
fre0n schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 12:12:
[...]

Als aanvulling op het antwoord wat je inmiddels al van Joep hebt gekregen: een makkelijke gratis alles in 1 en ready to go oplossing is https://simracingapps.com/ . Deze gebruik ik op het moment. In actie te zien hiero: https://www.twitch.tv/videos/747069271?t=33m20s . Na de start verschijnt ook onderin een balkje met track status (groen/geel/rood enzo) . Er is ook een banden/fuel indicator beschikbaar icm crewchief en meer.

Ik gebruik t momenteel in combinatie met ATVO (https://atvo.appgineering.com/) voor de live timing webinterface. Dit programma geeft je echter ook de vrijheid zelf overlays te creeren, zo'n beetje alle data uit iracing kan gebruikt worden. Ik ben daar ook zelf mee aan het prutsen om iets te maken wat op simracingapps lijkt zodat ik alles in 1 programmaatje heb.
Dank je wel ook voor je info...ik zal er eens induiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

@Niellie41 postte hier een paar dagen geleden al een mooi verhaal over zijn NASCAR avontuur op Bristol. Ik had net ook wel een behoorlijke rollercoaster ride op Las Vegas.

Voor het eerst sinds 2017 rijd ik dit seizoen weer NASCAR (Cup car) en vandaag zonder echte oefening de NASCAR iRacing Series - Fixed race meegepakt. Dat is ca. 1,5 uur racen (133 laps) waarbij banden sparen en pitstrategie dus ook een wezenlijk onderdeel is.
Ik had een goede pace te pakken en kon me vroeg in de race van P9 naar P6 opwerken en lekker aanhaken bij de kopgroep.
Omdat ik me echter niet lekker had voorbereid had ik de fuel strategie dus nog niet bepaald en ook de pit entry had ik maar 1x geoefend (met verse banden....)

De race bleef maar caution-free en na een rondje of 20 begon de achterkant al flink te glijden. Toen ik na 35 rondjes doorkreeg dat een 1-stopper qua brandstof net niet zou lukken en de rondetijden inmiddels zo'n 1,5 seconden waren ingestort besloot ik er een gelijk verdeelde 2 stopper van te maken. In ca. ronde 45 ging ik dus de pit in, maar daarbij hield ik ff geen rekening met de versleten banden.... dat werd dus een 40 seconden penalty en 2 rondjes achterstand :(
Ondertussen maakte de rest nog steeds geen aanstalte om te pitten dus ik kon iig op mijn verse rubber flink tijd goed maken.
Langzaamaan druppelde iedereen binnen en zat ik dus kortstondig op de lucky-dog positie, maar nog steeds geen caution. Waar zijn die dingen als je ze nodig hebt :P
Zo heb ik dus maar volgehouden en naarmate de race vorderde werd het steeds onoverzichtelijker door de varatie in pitstopstrategien en enorme verschillen in rondetijden onderling.
Ondertussen had ik mezelf wel van P29 naar P20 opgewerkt.

En toen, met nog 6 rondjes te gaan, waarbij ik na een hele pitcycle weer rond P20 reed met 0 uitzicht op verbetering (of verslechtering) kwam dan toch die ene caution _/-\o_
De leiders gingen natuurlijk allemaal de pit in, maar vanaf P12 lag iedereen inmiddels op 1 ronde achterstand dus op 2 na nam iedereen een wave-around om met oude banden op de lead-lap de laatste ronden nog het gevecht aan te gaan. Dat kan natuurlijk nooit goed gaan >:) Ik herstartte overigens op P15 doordat er bij die caution toch wat auto's uitgevallen waren.

Het ging vervolgens na de herstart eerst even goed met iedereen, totdat het daadwerkelijk misging >:) Alleen niet zoals verwacht met de auto's achterin op oude banden, maar juist voorin, rond P5.
Een hele zwik auto's klapte op elkaar maar toen ik eraan kwam voelde ik me als Mozes voor de Rode Zee en slalomde ik mooi naar een P8 finish oOo _O-

iracing profile

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:10
JoepW schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 10:22:
Een rondje Imola met de PDS setup van vorige week.
Niet het snelste rondje, maar het geeft een beetje richting voor de mensen die de combo willen leren.

[YouTube: GoT Weekly Tournament S4 2020 - Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari]
Thanks. Ik snap echt niet hoe jullie zo laat remmen. Bij sommige bochten pas bij 50 meter of nog later waar ik al tussen de 150 en 100 meter begin met remmen en dan vaak ook nog een versnelling verder terug moet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:03
Vandaag met de Nascar Truck Class C gestart, omdat de Arca Menards wel erg toxic was geworden. De eerste twee races effe moeten wennen met het tire management. De derde race ging al beter en ik ging met redelijk gemak 1e worden. Helaas kwam in de laatste 5 rondes een yellow flag. Dus nog maar 2 rondjes daarna te gaan, maar er kwam gelijk nog een yellow flag waardoor we in een treintje achter de pace car over de finish zijn gegaan. Helaas 2e daardoor, terwijl mijn bandjes heel wat verser waren dat de rest van de top van het veld.

Ik ben benieuwd hoe de rest van het seizoen met de trucks gaat zijn. Op Vegas heb ik de indruk dat het ook wel een deel luck is met de timing van de yellow flags en je bandenwissel tijdens die flags. Maar het bevalt in ieder geval stuk beter dan de Arca Menards.

/edit
Ik moest ook nog even wennen aan die wave-arounds. Dat zag er in eerste instantie nogal idioot uit toen de #15 full pace bovenlangs de pace car kwam :+

[ Voor 9% gewijzigd door Loona35 op 26-09-2020 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:49

Niellie41

[object Object]

Cautions moeten inderdaad maar net goed vallen (of niet), maar daar kan je niet zo veel aan doen. Door ervaring op te doen, leer je uiteindelijk wat je het beste kan doen in de verschillende situaties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Nou dat was niet mijn beste indy race... |:(

Starten vanaf P4 gelijk in de eerste ronde bij iemand achterin gereden omdat hij veel te vroeg remde bij een bocht, gelukkig een 0x (kusje). Vrolijk door rijden maar blijkbaar toch wat schade waar ik pas achter kwam toen ik T1 in ging naast @Doubleoz , sorry! :|

Uiteindelijk nog verder gereden tot dat iemand mij op de kurb drukte waardoor ik achter weg gleed en zijn achterkant raakte... einde race :'(

ALT+F4 momentje, full rage quite :9 nu eerst een kopje rooibos thee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_UfBTq9fKa2XskGWJfnNvKBLZXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzoQfuCIXXuDfKghiFO72aIl.jpg?f=fotoalbum_large

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Was erg jammer @laforte en baalde er ook flink van... Toen ik hierdoor eraf vloog kwam ik weer terug gespind op de baan en werd vol van achter aan gereden. Hierdoor 10 min in de pits moeten staan en was mijn race voor een goede uitslag voorbij. Toen ik weg reed uit de pits miste ik 20% topsnelheid dus ben toen maar gestopt.

Helaas zit Philip Island me nog niet mee afgelopen dagen, jammer maar helaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:50
Phusebox schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 13:57:
[...]

Thanks. Ik snap echt niet hoe jullie zo laat remmen. Bij sommige bochten pas bij 50 meter of nog later waar ik al tussen de 150 en 100 meter begin met remmen en dan vaak ook nog een versnelling verder terug moet.
Drivetrain aanpassingen. Als de versnellingen niet optimaal zijn afgesteld, ga je wijd in een te hoge versnelling of te langzaam in de lagere versnelling. Terugschakelen vlak voor of in de bocht wil je voorkomen, daar kun je de ratio's op afstemmen.

Later remmen werkt vaak goed met trailbraking. Je hebt dan een iets ondersturende setup nodig, zodat je met trailbraking die balans iets naar voren kan brengen. Dan rem je in de bocht dus licht door, kun je later remmen én heb je in de bocht meer grip.

Je moet een auto goed kennen om zelf te kunnen aanvoelen hoe de setup aangepast moet worden om in bepaalde bochten (en dus de hele lap) die laatste tienden te kunnen winnen.

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
ZFLaSH schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:04:
Na de update crashed iRacing bij mij. Dit is me nu al 3x gebeurt in een practice en test sessie. Het enige wat geupdate is, iRacing zelf, dus ik vermoed dat het daar in zit.

<Dikke foutlog>
Net getest. NVidia driver moest ik nog 1 ouder pakken. 442.74 is de laatste stabiele driver om de crash te voorkomen. Net een uur gereden en geen crash gehad.

• correcto
Playa del C. schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:30:
[...]
Je moet een auto goed kennen om zelf te kunnen aanvoelen hoe de setup aangepast moet worden om in bepaalde bochten (en dus de hele lap) die laatste tienden te kunnen winnen.
Interessant, maar klinkt nu nog een beetje als hogere wiskunde voor mij.
Wat ik zelf nog wel lastig vind is dat ik soms net wat te veel rem, de wielen blokkeer, en vervolgens mijlenver (niet echt, maar zo voelt het) doorglij. Veel meer dan ik gewend was in de skip. Dit kost me toch regelmatig een offtrack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
correcto schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:06:
[...]

Wat ik zelf nog wel lastig vind is dat ik soms net wat te veel rem, de wielen blokkeer, en vervolgens mijlenver (niet echt, maar zo voelt het) doorglij. Veel meer dan ik gewend was in de skip. Dit kost me toch regelmatig een offtrack.
Kijk maar eens naar de inputs in de video die ik heb gedeeld.
Je ziet dat ik initieel tussen de 50 tot 80 procent rem en dit steeds langzaam afbouw met de afname van mijn snelheid en doe dat in de meeste bochten tot vlak voor de apex.
En ja, dat leer je door ..... oefenen ..... oefenen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Simbob schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:28:
Racelapapps heeft een update. De eerste maand nog gratis met alles unlocked en dan kan je kiezen tussen een free en een basic membership.
Een video over de (grote) update van RaceLabApps. Blijft voor een (groot) deel gratis, maar er komen een aantal layouts met de "Pro" stempel. De implementatie ervan is nog niet klaar, maar Istvan geeft als voorbeeld dat je dat ze de hoeveelheid widgets in je layout kunnen limiteren tot 2 (gratis) vs 3 (betaalde variant).

iRacing Profiel

• correcto
JoepW schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:19:
[...]

Kijk maar eens naar de inputs in de video die ik heb gedeeld.
Je ziet dat ik initieel tussen de 50 tot 80 procent rem en dit steeds langzaam afbouw met de afname van mijn snelheid en doe dat in de meeste bochten tot vlak voor de apex.
En ja, dat leer je door ..... oefenen ..... oefenen....
Dank voor de tip. Vandaag al weer een uurtje geoefend en dat ging een stuk beter dan gisteren, o.a. door een rustiger opbouw. Volgende keer focus ik op het remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
correcto schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:06:
[...]

Klopt. Als je een loadcell rempedaal gebruikt dan wordt het remmen beter en consistenter. Als je die al hebt, dan is het meer een kwestie van niet te hard remmen. JoepW zei het net ook al, maar remmen zit tussen de 50 en 80 procent en dan tijdens het remmen steeds minder (want snelheid daalt, downforce daalt, grip neemt af, blokkeerpunt stijgt). Maximaal remmen doe ik alleen als ik bewust wil spinnen (dus niet tijdens normaal racen).

Maar als je dat allemaal onder controle hebt, dan heb je nog de randon zaken als koude banden, warme baan, oververhitte banden, aero damage, vuile lucht, enz. Ook de pro's blokkeren de banden of slippen van de baan. Vandaag blokkeerde Hamilton enorm en ging Vettel van de baan. Beide wereldkampioenen in F1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wow, dat was net mijn spannendste race ooit in de Indy samen met @joeristein en @Session30

Zeker de eerste 12 ronden bleef de top 6 binnen 2 seconden van elkaar, en was het constant opletten. 1 2 en 5 geworden. Meerdere keren naast en voor elkaar met zijn allen. Ik verremde mij aan het eind dus verloor nog 2 plaatsen, maar toch nog steeds reuze spannend zo.

• correcto
Playa del C. schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:42:
[...]
JoepW zei het net ook al, maar remmen zit tussen de 50 en 80 procent en dan tijdens het remmen steeds minder (want snelheid daalt, downforce daalt, grip neemt af, blokkeerpunt stijgt). Maximaal remmen doe ik alleen als ik bewust wil spinnen (dus niet tijdens normaal racen).
Zie mijn brake input voor bocht 14/15 op Imola als voorbeeld (dit zijn 2 rondjes van mijzelf). Als ik het goed begrijp moet ik misschien initieel wat harder remmen en dan eerder en geleidelijker de rem loslaten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EwnrGbShiHo6K1FrTMaJBbisC_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pSCs8OmgXUPg8HPtMm9nPWrv.png?f=fotoalbum_large

Hamilton had idd een mooie lock-up, en ik vond de uitleg ook interessant. Eerst stuur recht en gelijke druk op alle banden en dan pas remmen. Dat vind ik o.a. het leuke aan iRacing, dat het ook een extra dimensie geeft aan het F1 kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
ActualFantasy schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:55:
Wow, dat was net mijn spannendste race ooit in de Indy samen met @joeristein en @Session30

Zeker de eerste 12 ronden bleef de top 6 binnen 2 seconden van elkaar, en was het constant opletten. 1 2 en geworden. Meerdere keren naast en voor elkaar met zijn allen. Ik verremde mij aan het eind dus verloor nog 2 plaatsen, maar toch nog steeds reuze spannend zo.
Heerlijke race. Ik verbaasde me dat ik op pole stond, dit is echt de eerste keer dat dat gebeurt sinds de Rookies. De eerste rondes continu stuivertje wisselen inderdaad van (in mijn geval) plek 1 t/m 4, met 5 en 6 er vlak achter. Twee keer bijna @joeristein eraf getikt omdat ik iets blokkeerde in de hairpin door de vuile lucht, maar gelukkig lette hij goed op.
Ronde 8 ging de leider eraf, waar ik eigenlijk wel blij mee was, want hij reed vrij chaotisch en dat kwam de rondetijd niet ten goede (wat er weer voor zorgde dat het allemaal zo dicht bij elkaar bleef). Had toen het plannetje om achter Joeri te blijven hangen, met hem een gat te trekken naar @ActualFantasy op P3 en de rest van de kopgroep, en in de slotfase nog te proberen om de koppositie van hem over te nemen. Dit plan werkte feilloos, op het laatste puntje na. De laatste 3 rondes probeerde ik nog aan te zetten, maar in de tweede sector wist hij de hele tijd net uit te lopen naar 0.8 of meer, wat ervoor zorgde dat ik er niet meer bij kwam op het rechte stuk. Helaas wist Martijn P3 niet vast te houden, anders hadden we een Tweakers-podium gehad. Knap gereden Joeri (op het momentje in ronde 8 na dan misschien, maar dat kwam me wel goed uit ;)), ik weet niet of ik hem zelf over de streep had kunnen trekken als de rollen waren omgedraaid.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik reed in de bottom split mee. Gekwalificeerd op P4 en ik was de enige die bij de start goed had opgelet dus lag al snel op P2. Binnen twee rondes haalde ik de nummer 1 in. Helaas na een mooi fair duel 9 rondes lang maak ik een fout in T2 waardoor ik dwars kom te staan. Loop daardoor lichte schade op, waarschijnlijk aan mijn voorvleugel waardoor ik top speed verlies. Hierdoor terug gezakt naar P6 en teleurgesteld met het resultaat want had de race kunnen winnen of in ieder geval als 2e moeten eindigen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Suzuka bij IMSA, dus dat kan ik nooit echt laten gaan.... want Suzuka.
Anyway @JPM85 roepte voor de grap laten we de nieuwe LMP2 eens proberen. Ik dacht hoezo eigenlijk niet best lachen en de esses daar mee kunnen nog wel eens leuk zijn.

Goed toen werd ik dus een beetje verslaafd aan dat wagentje en heb ik heel de week LMP2 gereden.
Prima scores in de top split voornamelijk, en al blijft het altijd een tikkie geluk hebben met het verkeer... Ik vond het een mooi weekje racen. ( en nooit gedacht dat ik zoveel plezier zou vinden in deze klasse )

Nu maar eens wat 6hrs sebring streampjes kijken want daar zal het wel lekker gaan nu in het donker.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
Goed leesvoer voor mensen die tijdens een race moeite hebben met inhalen of verdedigen. Vooral de “vortex of danger” bij ingaan en uitkomen bocht, is een interessant begrip.

https://cdn.connectsites....Rev_070920.pdf?1594330895

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• joeristein
  • Laatst online: 16-01 00:15
Session30 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:08:
[...]

Heerlijke race. Ik verbaasde me dat ik op pole stond, dit is echt de eerste keer dat dat gebeurt sinds de Rookies. De eerste rondes continu stuivertje wisselen inderdaad van (in mijn geval) plek 1 t/m 4, met 5 en 6 er vlak achter. Twee keer bijna @joeristein eraf getikt omdat ik iets blokkeerde in de hairpin door de vuile lucht, maar gelukkig lette hij goed op.
Avondje racen in de Indy Pro en het blijft een leuk wagentje, als je de races kan uitrijden (wat op Road Atlanta niet lukte doordat ik tot 2 keer aan toe eraf gebeukt werd).

Ja wat een race was dat, het was van het begin af aan close. Leuk dat we met zijn 3en @ActualFantasy, @Session30 en ik bij elkaar reden en ook nog regelmatig wisselde van positie. Op het eind had je de druk er goed op staan, ik moest echt in die 2e sector tijd winnen zodat je op het rechte stuk niet met slipstream in de buurt kon komen. Kwam zwetend mijn stoel uit na afloop.

De tweede race van de avond ging ook best lekker. Samen in de sessie met @Session30, @Danny Hdoorn en @TiemenC. Ik had me uiteindelijk op P4 gekwailificeerd, 1 positie achter @Session30. In de eerste ronde kon ik heel snel naar voren rijden door wat mazzel. @Session30 moest uitkomen 2e bocht inhouden vanwege zijn voorganger, dus ik kon hem er aan de goede kant naast zetten richting de hairpin. In de hairpin gaat de nmr 2 wat wijd, waardoor ik die ook meteen kon pakken. Vervolgens paar rondes achter de nmr 1 aan gereden en toch maar besloten om de actie in te zetten. Dat ging allemaal goed en het lukte daarna om weg te rijden bij hem, heb P1 daarna niet meer uit handen gegeven.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
joeristein schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:47:
[...]
De tweede race van de avond ging ook best lekker. Samen in de sessie met @Session30, @Danny Hdoorn en @TiemenC. Ik had me uiteindelijk op P4 gekwailificeerd, 1 positie achter @Session30. In de eerste ronde kon ik heel snel naar voren rijden door wat mazzel. @Session30 moest uitkomen 2e bocht inhouden vanwege zijn voorganger, dus ik kon hem er aan de goede kant naast zetten richting de hairpin. In de hairpin gaat de nmr 2 wat wijd, waardoor ik die ook meteen kon pakken. Vervolgens paar rondes achter de nmr 1 aan gereden en toch maar besloten om de actie in te zetten. Dat ging allemaal goed en het lukte daarna om weg te rijden bij hem, heb P1 daarna niet meer uit handen gegeven.
Tweede race had ik het je graag nog moeilijk gemaakt. Ik zat de eerste twee rondes inderdaad vast achter mijn voorganger, waar jij snel voorbij kon glippen. Derde ronde was ik hem voorbij, maar verremde hij zich flink in de hairpin en boorde zich in mijn achterkant, wat ook voor mij feitelijk einde race betekende. Na repairs achteraan rondgesukkeld en als 15e gefinisht.

Het gat was toen al 2 seconden, dus ik betwijfel of ik je nog had bijgehaald, maar ik had het graag willen proberen ;) Gefeliciteerd met de overwinningen, erg sterk gereden!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-09 13:30

TiemenC

iRacing

joeristein schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 23:47:
[...]

Avondje racen in de Indy Pro en het blijft een leuk wagentje, als je de races kan uitrijden (wat op Road Atlanta niet lukte doordat ik tot 2 keer aan toe eraf gebeukt werd).

Ja wat een race was dat, het was van het begin af aan close. Leuk dat we met zijn 3en @ActualFantasy, @Session30 en ik bij elkaar reden en ook nog regelmatig wisselde van positie. Op het eind had je de druk er goed op staan, ik moest echt in die 2e sector tijd winnen zodat je op het rechte stuk niet met slipstream in de buurt kon komen. Kwam zwetend mijn stoel uit na afloop.

Netjes gereden idd! Heb nog wat highlights terug gekeken.

Mijn race zat er bij Honda corner al op. De persoon die in de chat al aankondigde 'niet te hebben geoefend' dacht dat deze bocht volgens hem 500 meter verderop lag ofzo -O-

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
correcto schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 21:08:
[...]

Zie mijn brake input voor bocht 14/15 op Imola als voorbeeld (dit zijn 2 rondjes van mijzelf). Als ik het goed begrijp moet ik misschien initieel wat harder remmen en dan eerder en geleidelijker de rem loslaten?
[Afbeelding]
Het is lastig te zeggen. Ik let zelf vooral op hoe 'smooth' het gaat. Dat is meestal een goed teken. Ik rem niet ineens heel hard. Ik bouw de remkracht op, zodat de auto in balans blijft. Dat is alsnog een snelle opbouw, maar niet ineens vol op een pedaal staan zeg maar. Daarna, als de downforce minder wordt, moet je de remkracht gelijkmatig verminderen, anders krijg je een lock-up. Zoiets leer je vanzelf, vooral in open-wheel. Als je niet tegen de grens remt, ga je of te weinig afremmen en dus wijd van de baan af. Of je remt te hard en blokkeert de voorbanden en daarna schiet je ook door.
Als je een auto goed kent, weet je precies hoe hard je kunt remmen.
Twee uur met volle tank rondjes rijden over een baan. En elk rondje één of twee bochten kiezen om steeds iets anders te rijden. Rempunt, remkracht, stuuruitslag, vroege of late apex, enz. Zo leer je met de deltabar vanzelf wat wel werkt en wat niet.
Hamilton had idd een mooie lock-up, en ik vond de uitleg ook interessant. Eerst stuur recht en gelijke druk op alle banden en dan pas remmen. Dat vind ik o.a. het leuke aan iRacing, dat het ook een extra dimensie geeft aan het F1 kijken.
Klopt, was een mooie uitleg. Heel herkenbaar voor simracers. En met je eens dat je als open-wheel iracer je heel goed kan inleven in de F1 acties in het echt. Veel F1 coureurs rijden dan ook weer in iracing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Racelab video over de nieuwe versie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Luckeh schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:04:
[...]

Een video over de (grote) update van RaceLabApps. Blijft voor een (groot) deel gratis, maar er komen een aantal layouts met de "Pro" stempel. De implementatie ervan is nog niet klaar, maar Istvan geeft als voorbeeld dat je dat ze de hoeveelheid widgets in je layout kunnen limiteren tot 2 (gratis) vs 3 (betaalde variant).

[YouTube: New update is finally out!]
Goedemorgen...tis nog vroeg he :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Bij mij start hij sinds de update niet meer op.

Proces blijft hangen en er gebeurt niks meer. Proces runtime broker in windows met daaronder racelab apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Danny Hdoorn schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:49:
[...]

[...]

Goedemorgen...tis nog vroeg he :9
Hehe, inderdaad. Popte net op in Discord, maar Lucas is altijd al sneller geweest :)

@ActualFantasy Probeer dan even een volledige deinstall / install

[ Voor 11% gewijzigd door ZFLaSH op 27-09-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Niellie41 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 14:27:
Cautions moeten inderdaad maar net goed vallen (of niet), maar daar kan je niet zo veel aan doen. Door ervaring op te doen, leer je uiteindelijk wat je het beste kan doen in de verschillende situaties.
Gisterenmiddag had ik idd precies pech met de cautions bij een race in de reguliere NASCAR A class fixed.
Rond ronde 15 werd ik meegenomen in een crash van 2 anderen. Ik wist met veel moeite een spin te voorkomen maar had wel wat schade dus beslooot te pitten en mijn set verse banden te pakken. Alle anderen bleven buiten. Qua brandstofverbruik zou de race makkelijk zonder pitstop uit te rijden zijn dus in dat opzicht zou ik zonder verdere cautions betere banden op het einde hebben.

Helaas ronde 35 opnieuw een caution (en opnieuw liep ik wat lichte schade op), dus iedereen de pit in voor verse banden, behalve ik.... mocht weliswaar van P1 herstarten maar was natuurlijk een sitting duck dus werd compleet doorgeshuffeld naar P23.

Was balen want het leek erop alsof iedereen volle mep aan het rijden was en ik kon met enigszins banden sparen redelijk meekomen. Ik wist vanuit de lange ochtendrace dat de bandenslijtage hoog was dus ik gaf mezelf goede kansen, in een 3K+ SoF.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Raimond613 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:39:
[...]

Gisterenmiddag had ik idd precies pech met de cautions bij een race in de reguliere NASCAR A class fixed.
Rond ronde 15 werd ik meegenomen in een crash van 2 anderen. Ik wist met veel moeite een spin te voorkomen maar had wel wat schade dus beslooot te pitten en mijn set verse banden te pakken. Alle anderen bleven buiten. Qua brandstofverbruik zou de race makkelijk zonder pitstop uit te rijden zijn dus in dat opzicht zou ik zonder verdere cautions betere banden op het einde hebben.

Helaas ronde 35 opnieuw een caution (en opnieuw liep ik wat lichte schade op), dus iedereen de pit in voor verse banden, behalve ik.... mocht weliswaar van P1 herstarten maar was natuurlijk een sitting duck dus werd compleet doorgeshuffeld naar P23.

Was balen want het leek erop alsof iedereen volle mep aan het rijden was en ik kon met enigszins banden sparen redelijk meekomen. Ik wist vanuit de lange ochtendrace dat de bandenslijtage hoog was dus ik gaf mezelf goede kansen, in een 3K+ SoF.
Is er eigenlijk een verschil tussen Nascar class A en class B fixed? Andere auto's zie ik maar is daar bijv. net als tussen GTE en GT3 een wezenlijk verschil in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Loona35 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:57:
[...]

Is er eigenlijk een verschil tussen Nascar class A en class B fixed? Andere auto's zie ik maar is daar bijv. net als tussen GTE en GT3 een wezenlijk verschil in?
Ik heb in iracing nooit de B class gereden. Volgens mij hebben ze een stuk minder vermogen dus dat zal sowieso anders rijden. Of het chassis ook duidelijk anders voelt durf ik niet te zeggen.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Loona35 schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:57:
[...]

Je moet het een beetje zien als F1 (Cup/Class A), F2 (Xfinity/Class B ) en F3 (Trucks/Class C).

Al wil het niet zeggen dat de lagere klassen perse stukken langzamer zijn en/of minder leuk zijn. De Cup auto heeft heel veel downforce in vergelijking met het vermogen. De Cup serie is tegenwoordig ook heel erg pack racing op de 1,5 mijls ovals, wat bij de andere twee klassen niet het geval is. Zelf ben ik niet zo’n fan van de aero package op de 1,5 mijls ovals.

De Xfinity auto heeft minder vermogen, maar ook stukken minder downforce. Daardoor beweegt die wat meer dan de Cup auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05

Tot voor kort dacht ik dat brake bias vooral gedurende het verloop van een race werd aangepast maar niet voor bepaalde bochten?! Monza is mss een extreem voorbeeld maar vroeg mij af of jullie ook zo fanatiek brake bias aanpassen tijdens een race? Bij mij is het hoofdzakelijk een stabiele setting vinden en er bij blijven gedurende een race :)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De trucks hebben een flinke draft die wel ca 1,5 sec per ronde kan schelen.
Vanochtend reed ik op Texas met de trucks en ik mistte de aansluiting met de groep die een voorligger die de muur schampte. Ik kwam nooit meer dichterbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Leuk om Imola te zien bij WK wielrennen ;) net mooie luchtbeelden.

Ik herkende de bochten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

Arfman

Drome!

Elbaceever schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:46:
[YouTube: Brake Bias in Sim Racing - How And Why You Should Use It (Especially If You're A Novice)]

Tot voor kort dacht ik dat brake bias vooral gedurende het verloop van een race werd aangepast maar niet voor bepaalde bochten?! Monza is mss een extreem voorbeeld maar vroeg mij af of jullie ook zo fanatiek brake bias aanpassen tijdens een race? Bij mij is het hoofdzakelijk een stabiele setting vinden en er bij blijven gedurende een race :)
Haha nee, dat doe ik niet. Kwestie van je talenten kennen, en volgens mij is het ook niet echt nodig bij de meeste auto's in iRacing.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Elbaceever schreef op zondag 27 september 2020 @ 14:46:
[YouTube: Brake Bias in Sim Racing - How And Why You Should Use It (Especially If You're A Novice)]

Als je bij de top 0.01% hoort kan het je helpen om wellicht die paar duizendste tov je concurrent te pakken.

Elke normale sterveling gaat er niets harder van ;)

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Vraag me af of jullie wel eens meegemaakt hebben dat er andere rijders aanwezig zijn in een sessie maar dat jij ze niet te zien krijgt :-(

Heb dit wel eens vaker gemerkt en zojuist weer. Was ingelogd in een Skip sessie, en ik hoorde dat de gene die de snelste tijd had, steeds sneller ging.Maar zelf zag ik hem niet. Niet in F3 maar ook niet als ik uit de auto stap en op zijn naam klik.
Erg vaag.
Ik heb tevens een track map van simhub om te zien waar andere rijders op de baan rijden en daar zie ik maar een paar,

Ook merk ik vaak dat als ik een training sessie via de site opzoek ik te vaak sessies in het grijs te zien krijg waar ik niet op kan klikken terwijl er wel rijders bij zouden kunnen

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVdH9wyq3bqry6TcSGd9lEMuGlo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oTICVxrSDzM40GAEnbge9Hvz.png?f=fotoalbum_large

Het lijkt elke Tweakers-race wel een keer vaste prik: M'n C-balkje gaat het rood in, de auto's flitsen door het beeld, en van schrik crash ik. Buiten de Tweakers-races nooit last van, al kan ik ook niet uitsluiten dat het simpelweg te maken heeft met kleiner deelnemersvelden buiten Tweakers.

Iemand tips/tricks waarnaar ik kan kijken voor dit issue? Heb meteen na m'n crash m'n CPU-temp bekeken, die was 56 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

B Tender schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:17:
[Afbeelding]

Het lijkt elke Tweakers-race wel een keer vaste prik: M'n C-balkje gaat het rood in, de auto's flitsen door het beeld, en van schrik crash ik. Buiten de Tweakers-races nooit last van, al kan ik ook niet uitsluiten dat het simpelweg te maken heeft met kleiner deelnemersvelden buiten Tweakers.

Iemand tips/tricks waarnaar ik kan kijken voor dit issue? Heb meteen na m'n crash m'n CPU-temp bekeken, die was 56 graden.
even je settings delen helpt wel hier bij :) anders hebben we geen idee waar we naar kijken.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Blerf schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:23:
[...]

even je settings delen helpt wel hier bij :) anders hebben we geen idee waar we naar kijken.
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik rijd met deze settings rond momenteel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_bQE6SRWtIOySIOpsbh80mx1Bo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fkQfw7vsqSWPgLBXzrgUJPy2.png?f=fotoalbum_large
En met deze hardware:
gallery: B Tender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Practice ging waardeloos. Kwam bijna geen rondje door zonder te spinnen en iets van 5 setups geprobeerd. Uiteindelijk de VRS setup gebruikt in race 1.

Race 1 ging prima. Gestart als 18e en gebruik gemaakt van de melee om naar P9 te rijden.

Race 2 gestart dus als 2e. Helaas bij het uitkomen van T4 de kerb geraakt en rondgegaan. Had nog wel naar de pits kunnen rijden maar terwijl ik aan het wachten was crashte er iemand vol in me, einde verhaal.

Tow genomen en kwam precies midden in de kopgroep terecht. Die allemaal voorbij gelaten en het gras in gereden en omdat het ronde 2 was kwam ik er gewoon niet meer tussen. Beetje de motivatie verloren dus maar gestopt. Volgende keer beter.

@B Tender : hele linkerrijtje (beginnend met Sky/Clouds) op Low met een Ryzen. Dat is CPU intensief en Ryzen CPU's hebben niet genoeg single core snelheid om dat te trekken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou die race was snel voorbij. Gewoon stom geweest, ik moet volgende keer toch maar meer van het gas af als iemand hem er op een onverwacht punt naast zet. Nu heb ik twee keer mezelf gekloot.

Dom dom dom... Baal als een stekker. Want de pace was er wel dit keer voor top 20.

Ik deed niks anders dan vrijdag en toch ging het stukken beter. Ja de baan had meer grip, maar ik haalde 5 sec van mijn beste tijd af.

[ Voor 87% gewijzigd door Phusebox op 28-09-2020 05:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

B Tender schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:41:
[...]

[Afbeelding]
En met deze hardware:
Dit zal je helpen denk ik:

Video Mem High ress uitzetten zal je al enorm helpen denk ik.
( zou dan sharpening wel aanzetten, daar word je denk ik wel blij van.
Events op Medium of low even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

B Tender schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:41:
[...]

[Afbeelding]
En met deze hardware:
Ik heb zelfde CPU en een GTX1070 met ook drie schermen maar dan met veel hogere settings in iracing dan jij en heb er geen last van.
Zelfs niet in een Le Mans race waar er ook aardig veel autos rondrijden.

Zie wel dat je SPS aangevinkt heb. Dat is volgens mij voor VR

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
seninha schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:11:
Vraag me af of jullie wel eens meegemaakt hebben dat er andere rijders aanwezig zijn in een sessie maar dat jij ze niet te zien krijgt :-(

Heb dit wel eens vaker gemerkt en zojuist weer. Was ingelogd in een Skip sessie, en ik hoorde dat de gene die de snelste tijd had, steeds sneller ging.Maar zelf zag ik hem niet. Niet in F3 maar ook niet als ik uit de auto stap en op zijn naam klik.
Erg vaag.
Ik heb tevens een track map van simhub om te zien waar andere rijders op de baan rijden en daar zie ik maar een paar,

Ook merk ik vaak dat als ik een training sessie via de site opzoek ik te vaak sessies in het grijs te zien krijg waar ik niet op kan klikken terwijl er wel rijders bij zouden kunnen
Ik merk dat ook. Het blijkt dat de replay-data (van alle rijders) niet altijd up to date bij jouw pc is en ook niet standaard op de live tijd zit. Heb het niet heel diep onderzocht, maar het lijkt een combinatie van de tijd automatisch terugspoelen als je uit je auto stapt en het niet altijd beschikbaar zijn van de racedata van anderen. Het beeld valt soms ook weg, waarna je even 10 tot 20 seconden op scenic kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
Arfman schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:43:
Race 2 gestart dus als 2e. Helaas bij het uitkomen van T4 de kerb geraakt en rondgegaan. Had nog wel naar de pits kunnen rijden maar terwijl ik aan het wachten was crashte er iemand vol in me, einde verhaal.
Dat was ik. Werd aangetikt door iemand die de controle verloor op de kerbs en was passagier van mijn eigen auto. Helaas stond je precies in mijn baan.
Ook excuses aan @Doubleoz voor het tikje bij de start. Ik verbaasde me dat je er al tussendoor kwam en had niet verwacht dat je nog zou liften. Voordat ik het in de gaten had had ik je al geraakt en stond je achterstevoren. Ik had daar beter op moeten letten.
Kortom, avond om snel te vergeten op een baan die me niet ligt. Nu de oval op in de officiële serie. Volgende week beter!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Playa del C. schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:51:
[...]

Ik merk dat ook. Het blijkt dat de replay-data (van alle rijders) niet altijd up to date bij jouw pc is en ook niet standaard op de live tijd zit. Heb het niet heel diep onderzocht, maar het lijkt een combinatie van de tijd automatisch terugspoelen als je uit je auto stapt en het niet altijd beschikbaar zijn van de racedata van anderen. Het beeld valt soms ook weg, waarna je even 10 tot 20 seconden op scenic kijkt.
Ben namelijk bang dat ik andere rijders in de weg rij omdat ik ze dus gewoon niet zie.

Zojuist even weer ingelogd.
Heb ook Overlay van RaceLab aan met waar andere autos rijden. Als ik dan uit de auto, op dan op namen van de andere rijders klikt komen ze opeens weer tevoorschijn. Krijg dan ze te zien in beeld en zie ze rijden
En dan zijn ze ook te zien in d eoverlay van racelab. Die is opeens erg druk met autos.

Ga ik dan rijden zie ik ze langzaam verdwijnen en heb ik maar een paar autos op de zelfde overlay

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Hier met een 2060 super en een Ryzen cpu.
En een fps van ca 80-100

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lW2v-52N3iPACVqtiuQgNhpfZgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ycy8lRO491CcznkiDIGLfjBZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Simbob op 27-09-2020 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Session30 schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:53:
[...]

Dat was ik. Werd aangetikt door iemand die de controle verloor op de kerbs en was passagier van mijn eigen auto. Helaas stond je precies in mijn baan.
Kon je helemaal niks aan doen! Spin was ook compleet mijn eigen fout (alhoewel de kerbs hier extreem lijken te zijn) dus helaas pindakaas.

Ik ga deze week de official race in de P217 meepikken denk ik. Ovals lijken me niks en ik wil wel eens proberen hoe de IMSA races gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Simbob schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:06:
Hier met een 2060 super en een Ryzen cpu.
En een fps van ca 80-100

[Afbeelding]
Wat voor ryzen CPU ? want dat scheelt nogal of althans kan schelen met dit probleen :)
2700x is niet een 3800x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Blerf schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:09:
[...]

Wat voor ryzen CPU ? want dat scheelt nogal of althans kan schelen met dit probleen :)
2700x is niet een 3800x.
Ik heb dus ook een 2700X en deze settings. En ook geen problemen met veel autos

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXRPcgLqhW0GVTwasT6OQwE0ugw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdKYq7LWU1zcJIafSiS9R6Li.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Session30 schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:53:
[...]

Ook excuses aan @Doubleoz voor het tikje bij de start. Ik verbaasde me dat je er al tussendoor kwam en had niet verwacht dat je nog zou liften. Voordat ik het in de gaten had had ik je al geraakt en stond je achterstevoren. Ik had daar beter op moeten letten.
Kortom, avond om snel te vergeten op een baan die me niet ligt. Nu de oval op in de officiële serie. Volgende week beter!
In de eerste race ging iedereen voor me na de laatste bocht voor het rechte stuk vol op het gas, dus had verwacht in de tweede race dat hetzelfde zou gebeuren. Dit gebeurde niet en begon daardoor te twijfelen waardoor ik dus lifte. Jammer dat we elkaar raakte want daardoor was mijn race eigenlijk al wel voorbij...Maar excuses aanvaard uiteraard al was ik achteraf misschien zelf ook wel deel schuldig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:10
seninha schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:17:
[...]

Ik heb dus ook een 2700X en deze settings. En ook geen problemen met veel autos

[Afbeelding]
Probeer je max system memory eens omhoog te zetten? Je max staat op 4124 terwijl de current load op 5376 staat. Als ik die getallen goed interpreteer, kom je dus gewoon ram tekort. Combineer dat met je dynamic Level of Detail op "cars only" en ik kan mij voorstellen dat iRacing auto's gaat offeren om het gebruikte geheugen omlaag te brengen.

oh, oeps. Jij had juist nergens last van... Misschien toch een goede tip :P

[ Voor 5% gewijzigd door SlaadjeBla op 27-09-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

SlaadjeBla schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:42:
[...]

Probeer je max system memory eens omhoog te zetten? Je max staat op 4124 terwijl de current load op 5376 staat. Als ik die getallen goed interpreteer, kom je dus gewoon ram tekort. Combineer dat met je dynamic Level of Detail op "cars only" en ik kan mij voorstellen dat iRacing auto's gaat offeren om het gebruikte geheugen omlaag te brengen.

oh, oeps. Jij had juist nergens last van... Misschien toch een goede tip :P
Die staat al hoger ;) is een oude screenshot

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 22:46
Vandaag race gedaan in de Le Mans series en de boel was niet vooruit te branden...
Waar ik redelijk wat races gedaan heb in de Carb en Pickup Cup was het nu drama.
Na wat onderzoeken was er tijdens de iRacing sessie tegen de 20GB systeem geheugen in gebruik, systeem heeft 16GB geheugen.
Limiet in iRacing staat op 10GB, dan zou er met 6GB voldoende zijn voor overige processen.

Vermoed dat er een ondersteunende dienst voor problemen zorgt. (Crewchief, racelab apps)
Toevallig anderen die dit ook hebben sinds deze week?

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Playa del C. schreef op zondag 27 september 2020 @ 21:51:
[...]

Volgens mij ben ik er achter.
Het schijnt (en dat had ik gemist) dat je tegenwoordig in een sessie verschillende groepen kan hebben. En de tijden in deze verschikkende groepen worden gewoon in een lijst gezet. Dus kan best zijn dat de gene die de snelste tijd heeft niet in jou groep rijdt dus voor jou niet zichtbaar.
Maar, je ziet wel zijn tijd en je spotter geeft dit wel door

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
seninha schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:31:
[...]

Volgens mij ben ik er achter.
Het schijnt (en dat had ik gemist) dat je tegenwoordig in een sessie verschillende groepen kan hebben. En de tijden in deze verschikkende groepen worden gewoon in een lijst gezet. Dus kan best zijn dat de gene die de snelste tijd heeft niet in jou groep rijdt dus voor jou niet zichtbaar.
Maar, je ziet wel zijn tijd en je spotter geeft dit wel door
Heeft het niet vooral niet er mee te maken dat je maar 20 auto's renderd op je scherm als ik je grafische instellingen zo bekijk... (je max cars settings) dan zijn mensen inderdaad niet zichbaar voor je. Dan mis je ook de data in tools als JRT van deze mensen.

Kan ook de reden zijn dat je CPU er geen problemen mee heeft met die settings, andere auto's zijn vooral CPU intensief.

[ Voor 8% gewijzigd door The Otherside op 27-09-2020 23:37 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

The Otherside schreef op zondag 27 september 2020 @ 23:36:
[...]

Heeft het niet vooral niet er mee te maken dat je maar 20 auto's renderd op je scherm als ik je grafische instellingen zo bekijk... (je max cars settings) dan zijn mensen inderdaad niet zichbaar voor je. Dan mis je ook de data in tools als JRT van deze mensen.

Kan ook de reden zijn dat je CPU er geen problemen mee heeft met die settings, andere auto's zijn vooral CPU intensief.
Nee, dat is het niet. Weet zeker

Bij mij heeft het met groepen te maken. Zoals ik zei, spotter roept dat ene rijder snelste tijd had en ik kon hem niet zien.
Dit dus omdat ik een groep 2 reed en hij in groep 1.

net getest.

En daarnaast, toen ik dat probleem had zag ik maar 4 autos, dat is dus echt onder de 20, dus dat had het nooit kunnen zijn

Hier een quote van iRacing forum:

All drivers are in the same session, but not necessarily in the same group.
That's why you are able to see their times on the results page and Crew Chief telling you their times.

Ik zag ze dus op mijn tijden lijst maar kon dus niet met ze meerijden , omdat ze dus in een ander groep rijden

[ Voor 23% gewijzigd door seninha op 28-09-2020 00:04 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Eerste race was wel leuk. P11 kunnen finishen en geen incidenten gehad. 2e race kreeg ik nog net een kusje van @TonCoronel toen hij van achteren geraakt werd en dwars op de baan kwam te staan in bocht 2. Kon wel mijn weg vervolgen zonder schade toen ik in de hairpin een ingehaald werd door Victor en bij het uitkomen geen ruimte had om hem te ontwijken. Toen was eigenlijk de race voorbij. Naar de pits gestrompeld met een kapotte voorvleugel en eigenlijk een vrij kansloze eenzame race gereden. P21. Hopelijk vandaag beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

seninha schreef op maandag 28 september 2020 @ 00:01:
[...]

Nee, dat is het niet. Weet zeker

Bij mij heeft het met groepen te maken. Zoals ik zei, spotter roept dat ene rijder snelste tijd had en ik kon hem niet zien.
Dit dus omdat ik een groep 2 reed en hij in groep 1.

net getest.

En daarnaast, toen ik dat probleem had zag ik maar 4 autos, dat is dus echt onder de 20, dus dat had het nooit kunnen zijn

Hier een quote van iRacing forum:

All drivers are in the same session, but not necessarily in the same group.
That's why you are able to see their times on the results page and Crew Chief telling you their times.

Ik zag ze dus op mijn tijden lijst maar kon dus niet met ze meerijden , omdat ze dus in een ander groep rijden
de swap High ress car zou ik echt uit zetten, voegt niets toe en is enorm intensief volgens mij ook voor je CPU.
Bedoel, zou ook 1 voor 1 dingen aanpassen anders kan je het nooit terug tracen waar het hem nou in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Mijn pc heb ik afgesteld met dit topic voor Nvidia kaarten.

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3192704.page

Mijn cpu is een 3700x die draait met PBO en 32 GB geheugen. Maar die worden voor zover ik kan zien niet volledig belast.
Ook heb ik veel apps draaien op de achtergrond. Racelabapps, Crewchief, Tradingpaints, bettertp, Truedrive, Firefox, Simhub en nog een aantal niet specifiek voor Iracing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn avond was geen groot succes.
Ik kwalificeerde als 14de. Tijdens de outlap van Heat 1 tikte ik (als een serieuze prutser en rookie) mijn voorligger aan. Gelukkig had alleen ik wat schade, met een downforce probleem voor de hele Heat 1. Maar toch een 10de plek weten te behalen.
Heat 2 ging eigenlijk nog slechter. In lap 1 spinde ik en viel terug van plek 1 naar 17 en vervolgens klom ik in 6 laps terug naar P11 om weer te spinnen. Toen maar de handdoek in de ring gegooid. Jammer, want eigenlijk ging het best lekker. Volgende week beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Heat 1: net verkeerd curb geraakt en einde race vanaf de leiding...
Heat 2: van P31 naar P7 ofzo in 1 rondje terwijl ik half gas reed de helft van de tijd :/ Paar rondjes later net teveel curb geraakt en schade opgelopen. Meteen gepit, en 2 rondjes later bij het inhalen van een achterligger achterop gereden omdat hij op de rem ging op de exit van de bocht. Rest van de race dus met schade uit moeten rijden waardoor ik niemand meer kan bijhouden. Toch P4 geworden maar had liever nog met de top3 gevochten :)

Nog maar eens voor de duidelijkheid dan: als je wordt ingehaald hou dan aub gewoon je eigen lijn en ga niet gekke dingen doen zoals remmen op de exit of slingerend naar de andere kant van de baan. We komen er wel langs! Meestal door een betere exit te pakken en dat gaat altijd mis als de ander niet de normale lijn pakt. Ik weet dat het allemaal goed bedoeld is en verder helemaal geen drama, maar hou er aub rekening mee dat zoiets gewoon alleen maar verkeerd uit pakt :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik zag veel mensen spinnen bij uitkomen bocht gisteren. De baan was daar gisteren behoorlijk gevoelig voor, dus echt doseren met je gas als je een bocht uitkomt en niet meteen vol planken als je niet in een rechte lijn rijdt. Zeker bij koude banden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Gisteravond voornamelijk op “eieren” gereden omdat ik niet 100% vertrouwen had in de wegligging. Maar eens kijken of ik vanavond een andere setup kan uitproberen.

De sprintrace was snel voorbij nadat ik over een andermans voorvleugel heen reed.

In de feature race veel plekken goedgemaakt door allerlei crashes voor mij in het veld. Ook een paar leuke battles gehad met o.a. @Eendenreetx en @Danny Hdoorn d:)b

Helaas maakte ik in de laatste ronde nog een eigen fout, wielophanging krom, en zakte daardoor terug van P11 naar P23 :F

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ik moest hierbij denken aan onze Demo Derby...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:53

anc

Hierbij een kleine samenvatting van mijn races van gisteravond.

Tijdens de practice voor een kleine pauze had ik de snelheid er goed in zitten, maar na die pauze was ik 1,5 sec trager en kon maar niet vinden waar het in zat. Kwali was dan ook matig.

Race 1 begon erg goed tot ineens mijn rig raar reageerde. Ik verloor hem en daarna kreeg ik ineens een overview te zien van iracing met in het midden van het scherm serving penalty echter was het beeld wel volledig bevroren en na een tijdje werd heel iracing wit. Kortom end tasken die handel en opnieuw opstarten. Toen nog even gereden maar pedalen reageerde niet lekker dus opnieuw calibreren.

Race 2 achteraan gestart, wist snel naar voren te rijden en de ongelukken te vermijden. Echter op een bepaald moment maakte ik een foutje en stond voor ik het wist met mijn linker voorwiel in de muur. Gekropen naar de pits en op cruise control uitgereden.

Beide races maar erg kort leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Blerf schreef op maandag 28 september 2020 @ 07:37:
[...]

de swap High ress car zou ik echt uit zetten, voegt niets toe en is enorm intensief volgens mij ook voor je CPU.
Bedoel, zou ook 1 voor 1 dingen aanpassen anders kan je het nooit terug tracen waar het hem nou in zit.
Blerf

Ik hoef niets te traceren...heb gene issues.
Alles loopt goed bij mij.

Ik had alleen probleem dat ik rijders wel op mijn scoren boord zag maar niet op de baan.
Dat komt omdat iRacing tegenwoordig met groepen werkt. Dus ene rijder rijdt wel in jou groep dus die kan je zien maar andere niet wie je dan niet op de baan kan bekijken

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ongelovelijk wat een stelletje idioten er toch soms bij elkaar komen in 1 race....
Net een F3 race @ Donington waar ik de chat maar uit heb gezet, want er werd alleen maar door iedereen flink op elkaar gescholden en gemekkerd.

Helaas tikte ik iemand van achteren aan die P6 lag. Ik gaf meteen een 'sorry' en kon zelf doorrijden, hij niet. Vervolgens heeft ie echt rondenlang in de pits tegen mij zitten jammeren via de text chat (dus die heb ik maar uitgezet, met de intentie om oprecht verdere excuses na de race te maken). Maar meneer had zijn auto toch weten te repareren dus wilde mij nog even in de laatste ronde van de baan rammen. Het lukte hem ook nog bijna, maar ik kon gelukkig door.
En dan nog dreigen dat ie mij gaat protesten omdat ik helemaal niet geremd zou hebben 8)7

Hij mag iig een weekje op iracing-vakantie, ik overweeg voor de chat er nog een aantal te protesten... dit soort gasten verziekt voor mij echt wel de boel flink inmiddels.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Mag dit nou eigenlijk? Ik rij rechts, de tegenstander links. De ander pakt paar tiende door over de witte streep te rijden en de bocht af te snijden. Daarmee pakt ie net een positie voor de finish, die hij anders niet zou hebben gehad.

Impact doet er niet zo toe, ging maar om plek 2 en 3. Maar als het om de winst ging zou ik mij toch wel beetje bestolen voelen tbh.

[YouTube: iRacingSim64DX11 2020 09 28 12 15 57 80]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Loona35 schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:26:
Mag dit nou eigenlijk? Ik rij rechts, de tegenstander links. De ander pakt paar tiende door over de witte streep te rijden en de bocht af te snijden. Daarmee pakt ie net een positie voor de finish, die hij anders niet zou hebben gehad.

Impact doet er niet zo toe, ging maar om plek 2 en 3. Maar als het om de winst ging zou ik mij toch wel beetje bestolen voelen tbh.

In NASCAR mag je onder de witte lijn rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Loona35 schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:26:

Ja, dit mag hier. Maar je mag in de banked turns niet on de witte streep lijnen.

Als je onder de witte lijn rijdt op dit stuk/rechte stuk en je komt naar boven en veroorzaakt daardoor een crash wordt je wel als schuldige aangewezen.

Bron: Youtube video van Matt Malone met Nim.

edit: zie deze video:

[ Voor 42% gewijzigd door Luckeh op 28-09-2020 12:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Niellie41 schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:30:
[...]

In NASCAR mag je onder de witte lijn rijden.
Thanks. Als ik het goed lees op Google is de regel:
- bij dubbel-geel niet toegestaan om erover te gaan
- bij witte lijn wel, maar dan hoeft de ander je niet terug op de baan te laten / ruimte te maken

/edit antwoord zit al in van Lucas zie ik. Ik ga die YT nog even nakijken erop. Thanks.
/edit ik lees op Reddit dat mensen ook bij doulbe-yellow een protest hebben ingediend, maar dit is afgekeurd omdat ook inhalen bij double-yellow is toegestaan. Dus geen verschil tussen wit of geel (in tegenstelling tot IRL)

Alle iRacing banen (althans wat ik tot nu toe heb gezien) hebben allemaal enkel-wit correct?

[ Voor 25% gewijzigd door Loona35 op 28-09-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansVooges
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-03-2024

HansVooges

iRacing Profiel

Nogmaals excuus @NickThissen. Ik remde daar niet om jou er langs te laten, maar nam de bocht niet goed omdat ik jou in de gaten hield ( 8)7 ).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Luckeh schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:34:
[...]

Ja, dit mag hier. Maar je mag in de banked turns niet on de witte streep lijnen.

Als je onder de witte lijn rijdt op dit stuk/rechte stuk en je komt naar boven en veroorzaakt daardoor een crash wordt je wel als schuldige aangewezen.

Bron: Youtube video van Matt Malone met Nim.

edit: zie deze video:
[YouTube: Apron explained from Nim Cross]
Dit is alleen voor rovals toch? Op oval mag je volgens mij wel onder de witte lijn zoals Niel zegt.
HansVooges schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:48:
Nogmaals excuus @NickThissen. Ik remde daar niet om jou er langs te laten, maar nam de bocht niet goed omdat ik jou in de gaten hield ( 8)7 ).
Ahh ok :) Dat kan natuurlijk gebeuren, dan heb ik niks gezegd. Of ja: het geldt nog steeds ook voor de rest want ik zie het nog steeds bijna elke race :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Maurice W schreef op maandag 28 september 2020 @ 09:46:
Gisteravond voornamelijk op “eieren” gereden omdat ik niet 100% vertrouwen had in de wegligging. Maar eens kijken of ik vanavond een andere setup kan uitproberen.

De sprintrace was snel voorbij nadat ik over een andermans voorvleugel heen reed.

In de feature race veel plekken goedgemaakt door allerlei crashes voor mij in het veld. Ook een paar leuke battles gehad met o.a. @Eendenreetx en @Danny Hdoorn d:)b

Helaas maakte ik in de laatste ronde nog een eigen fout, wielophanging krom, en zakte daardoor terug van P11 naar P23 :F
[YouTube: iRacing 20S4 | GoT Weekly Tournament | Indy Pro 2000 @Imola [VR view]]
Mooie footage! is deze overlay volledig met racelabs tools? Ik heb momenteel m'n vr view deftig gekregen in OBS maar moet er nog overlays aan toegevoegd krijgen :)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Elbaceever schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:13:
[...]

Mooie footage! is deze overlay volledig met racelabs tools? Ik heb momenteel m'n vr view deftig gekregen in OBS maar moet er nog overlays aan toegevoegd krijgen :)
Ja.
Voormij is dit de eerste keer dat ik racelabapp overlays gebruik (voorheen JRT).
Ik ga wel nog e.e.a. aanpassen aan de layout voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

Ah, balen. Ik red het niet meer vandaag (en maar 10 minuten practice vertrouw ik niet).

Hoopelijk volgende week wel, en de week erna (detroit) staat zelfs geblokt in de agenda :P

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
- laat maar -

[ Voor 137% gewijzigd door Phusebox op 28-09-2020 21:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
Excuses aan @Jan Hein voor het start incident in race 2. Nadat ik mijn broek al had volgescheten om de auto voor mij te ontwijken en hem wonder boven wonder nog op de baan te houden. Was er van overtuigd dat ik niet te hard de bocht in ging maar toen ik je in de smiezen kreeg kon ik daarna weinig meer doen om je te ontwijken. Sorry voor jouw race.

[YouTube: Start Incident - Imola - GOT - PM18]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Snap niks van die fast repairs, de ene week krijg je er oneindig veel en de andere week krijg je er gewoon geen. Is hier al iets van bekend?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKhhNY6_Ra0vq6KY3SUARwYhFrE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BIPwrqdLitujNCMsvPuM8Mte.png?f=fotoalbum_large

bovenstaande is een samenvatting voor de avond :) helaas in de laatste bocht een spoiler van iemand anders onder de auto waardoor @Xentor me net voorbij komt.

Beste avond in S4 tot nu toe!

[ Voor 3% gewijzigd door laforte op 28-09-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:23
The Otherside schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:05:
Excuses aan @Jan Hein voor het start incident in race 2. Nadat ik mijn broek al had volgescheten om de auto voor mij te ontwijken en hem wonder boven wonder nog op de baan te houden. Was er van overtuigd dat ik niet te hard de bocht in ging maar toen ik je in de smiezen kreeg kon ik daarna weinig meer doen om je te ontwijken. Sorry voor jouw race.

[YouTube: Start Incident - Imola - GOT - PM18]
Geen probleem, kan gebeuren, volgende keer niet meer doen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb wat met feature races. Na een klein contactje met @Luckeh kon ik gewoon doorrijden, maar toen kreeg ik gewoon een black flag ondanks de pit limiter. Exact hetzelfde heb ik gehad tijdens de 24h van de Ring dat de limiter er spontaan vanaf ging. 40s penalty. Damn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 23:08
Vanavond twee leuke races gehad :) Race 1 heb ik eigenlijk gewoon zitten hotlappen vanaf p41 (laatst) en ben ik op p19 uitgekomen zonder ook maar één daadwerkelijke inhaalactie te maken 8)7

Race 2 wat leuke kleine gevechtjes gehad. Drie ronden voor het eind zat @Maurice W 3-4s achter me. Ik verloor de auto bijna in de hairpin waardoor het gat ineens onder de seconde dook. Daardoor nog een paar rondes heerlijk geknokt voor m'n plek. Uiteindelijk overschatte ik m'n grip nog een keer in de laatste chicane in de laatste ronde, waardoor Maurice er voorbij kon. Vervolgens wilde'ie de plek teruggeven. Maar ik hoef m'n plek niet terug als ik zelf m'n banden overschat, dus ik wilde'm weer teruggeven. Uiteindelijk werden we samen vlak voor start/finish nog ingehaald door Patrick, die 9s achter ons lag aan het begin van die ronde _o-
Maurice, kan het kloppen dat je dacht dat ik gewoon van m'n gas ging toen 4s 1s werd? Ik zei volgens mij 'nou vooruit dan' ofzo, maar ik denk dan dat m'n sarcasme daar misschien niet overkwam :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Nou dat was een hele hand vol de Indy Pro op Imola. Eerste heat 5x gespind, p25. Wel een soort van ritme gevonden.

Hoofdrace ging eigenlijk best goed, wist om alle drama in de eerste rondjes heen te rijden. Vlak voor m’n stop raakte ik @Doubleoz van achteren voor Rivazza. Wilde niet inhalen, maar remde net te laat. Excuses.
Lekker door kunnen rijden tot de laatste ronde, waar ik op p20 rij. Tot ik m’n achterwiel er af rij 8)7 . Hobbel naar de finish, maar spin 2 keer in de laatste 2 bochten. :$ Beetje dom. Heb in ieder geval @TonCoronel daar geraakt. Excuses hiervoor. P22 gefinished.

Nog helemaal niet om positie gereden vanavond, maar oefenen, oefenen, oefenen... :)

[ Voor 5% gewijzigd door correcto op 28-09-2020 23:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patricks8
  • Laatst online: 16:34
Wormaap schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:27:
Vanavond twee leuke races gehad :) Race 1 heb ik eigenlijk gewoon zitten hotlappen vanaf p41 (laatst) en ben ik op p19 uitgekomen zonder ook maar één daadwerkelijke inhaalactie te maken 8)7

Race 2 wat leuke kleine gevechtjes gehad. Drie ronden voor het eind zat @Maurice W 3-4s achter me. Ik verloor de auto bijna in de hairpin waardoor het gat ineens onder de seconde dook. Daardoor nog een paar rondes heerlijk geknokt voor m'n plek. Uiteindelijk overschatte ik m'n grip nog een keer in de laatste chicane in de laatste ronde, waardoor Maurice er voorbij kon. Vervolgens wilde'ie de plek teruggeven. Maar ik hoef m'n plek niet terug als ik zelf m'n banden overschat, dus ik wilde'm weer teruggeven. Uiteindelijk werden we samen vlak voor start/finish nog ingehaald door Patrick, die 9s achter ons lag aan het begin van die ronde _o-
Maurice, kan het kloppen dat je dacht dat ik gewoon van m'n gas ging toen 4s 1s werd? Ik zei volgens mij 'nou vooruit dan' ofzo, maar ik denk dan dat m'n sarcasme daar misschien niet overkwam :+
nogmaals bedankt :9

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 23:08
Zelden zo hard gelachen in iRacing :D ;w

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
correcto schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:41:
Nou dat was een hele hand vol de Indy Pro op Imola. Eerste heat 5x gespint, p25. Wel een soort van ritme gevonden.

Hoofdrace ging eigenlijk best goed, wist om alle drama in de eerste rondjes heen te rijden. Vlak voor m’n stop raakte ik Patrick van achteren voor Rivazza. Wilde niet inhalen, maar remde net te laat. Excuses.
Lekker door kunnen rijden tot de laatste ronde, waar ik op p20 rij, dus in de punten. Tot ik m’n achterwiel er af rij 8)7 . Hobbel naar de finish, maar spin 2 keer in de laatste 2 bochten. :$ Beetje dom. Heb in ieder geval @TonCoronel daar geraakt. Excuses hiervoor. P22 gefinished.

Nog helemaal niet om positie gereden vanavond, maar oefenen, oefenen, oefenen... :)
Was inderdaad een beetje ongelukkige situatie dat je bij me achterop reed. Kon er zelf niks aan doen maar baalde vooral voor jou aangezien mijn race toch al was verprutst. Volgende keer beter...

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Wormaap schreef op maandag 28 september 2020 @ 22:27:

Idd, dat kwam niet zo over bij mij #beetjenaïef *O*
Hier zijn de laatste paar rondes van ons.

Samenvatting na 3 raceweekenden: ik mis nog het vertrouwen in de setups en mijn rempedaal :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Laatst online: 16:34
Korte samenvatting van mij.

Practice ging wel goed. Heat 1 werd ik in de eerste ronde aangetikt door @Imac2011 waardoor ik spinde. Robin verontschuldigde zich direct. Pit opgezocht en fast repair genomen en vervolgens in ronde 7 zet ik de auto uitkomend hairpin in de muur. Duur foutje.

Heat 2 achteraan gestart en zag meteen al een grote chaos nog voor de start/finish lijn. Deed me denken aan Mugello in de F1. Mede daardoor opgeklommen naar P19. Toen in de laatste ronde @Wormaap en @Maurice W elkaar te veel aan het gunnen waren nog 2 plekken winst kunnen pakken. Uiteindelijk p17.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:02

BM

Moderator Spielerij
Mixed feelings over gister. Pas vrij laat besloten om toch mee te rijden, en dat resulteerde in niet zulke beste tijden.

Race 1 redelijk uit de problemen gekregen, maar helaas paar ronden voor het einde toch samen met Martijn B (sorry, weet Tweakers naam ff niet :X) samen in bocht 1 er af. Paar keer teruggekeken, maar was voor mij niet helemaal duidelijk of daar iemand 'meest schuldig' was. Voelt voor mij als race-incident denk ik. Je was me nagenoeg helemaal voorbij, maar we bewegen volgens mij allebei beetje naar elkaar toe. Heb ff niet de beschikking over de replay om terug te kijken.

Race 2 daardoor gestart vanaf P36. Dat ik na 2 ronden al op P19 lag zegt genoeg over de incidenten in de 1e ronden. Daarna redelijk steady door kunnen pakken, en uiteindelijk op P10 geeindigd, achter bovenstaande Martijn B (:p). Dat had denk ik P9 kunnen zijn als ik niet door het gras moest om @Speedy55 te ontwijken, maar goed, dat gebeurd :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
patricks8 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:42:
Korte samenvatting van mij.

Practice ging wel goed. Heat 1 werd ik in de eerste ronde aangetikt door @Imac2011 waardoor ik spinde. Robin verontschuldigde zich direct. Pit opgezocht en fast repair genomen en vervolgens in ronde 7 zet ik de auto uitkomend hairpin in de muur. Duur foutje.

Heat 2 achteraan gestart en zag meteen al een grote chaos nog voor de start/finish lijn. Deed me denken aan Mugello in de F1. Mede daardoor opgeklommen naar P19. Toen in de laatste ronde @Wormaap en @Maurice W elkaar te veel aan het gunnen waren nog 2 plekken winst kunnen pakken. Uiteindelijk p17.
Dat was ook precies wat er gebeurde.
Er waren gaten gevallen die mensen tussen de laatste bocht en S/F dicht wilde rijden, maar als je daar achter zit, dan zie je niet veel anders dan dat het lijkt alsof er gas gegeven wordt. Als mensen daarna vol op de rem trappen, dan weet je dat er mensen bovenop gaan klappen.

Ik zat er vol in, was er wel een beetje klaar mee, dus ben lekker iets anders gaan doen.
Tot volgend seizoen, heb 4 races gedaan, 4x in ronde 1 mensen achterop gehad.
Pagina: 1 ... 345 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies