iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 344 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05:32
Swoesh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:58:
Heb de eerste 2 weken / 8 races van dit seizoen vergeleken met vorig seizoen.

Vorig seizoen zaten we op een gemiddelde van 8.68 inc per rijder per heat, dit seizoen zit dat op 4.82
Misschien zijn die getallen wel een beetje vertekend omdat je in dit ding na een 4x botsing wel zo'n beetje klaar bent met je race. Met de GTE's bijvoorbeeld rijd je in een vergelijkbare situatie gewoon door, tik je nog wat anderen aan en haal je hier en daar nog een off track voordat je aan de finish komt ;)

Het zal wel aan mij liggen, maar ik ben dit seizoen nog geen race probleem- of incidentloos doorgekomen terwijl me dat in de voorgaande league seizoenen toch wel regelmatig lukte :)

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Speedy55 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 15:46:
[...]
Zondag in race 1 tikte ik Victor eruit, toen zei ik meteen man ik kon je niet meer ontwijken je leek wel meer in te sturen dan ik verwacht
Nu is dit natuurlijk ook geen sorry zeggen maar meer een excuus zoeken :p

Maar ik snap je punt ja; ook al wordt er niet meteen veronschuldigt (je weet immers vaak niet direct of je iets fout deed), je kan op z'n minst even bevestigen dat je uberhaupt door had dat je iemand eraf knalt... Zie ook wel eens mensen keihard iemand eraf beuken en dan hoor je er nooit meer iets over alsof ze het niet eens doorhadden, of nog erder alsof het ze gewoon niet boeit.

Mijn iRacing profiel

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

NickThissen schreef op woensdag 23 september 2020 @ 16:10:
[...]

Nu is dit natuurlijk ook geen sorry zeggen maar meer een excuus zoeken :p

Maar ik snap je punt ja; ook al wordt er niet meteen veronschuldigt (je weet immers vaak niet direct of je iets fout deed), je kan op z'n minst even bevestigen dat je uberhaupt door had dat je iemand eraf knalt... Zie ook wel eens mensen keihard iemand eraf beuken en dan hoor je er nooit meer iets over alsof ze het niet eens doorhadden, of nog erder alsof het ze gewoon niet boeit.
Ik had ook echt het idee in de auto dat ik er zelf niet heel veel aan kon doen, verder geen excuus zoeken hoor van mijn kant uit. Maar goed als er iets onverwachts gebeurd is dat vaak al een excuus op zich, want niet op alles valt te anticiperen op een beeldscherm. Neem aan dat het niet met opzet gebeurd allemaal.

Inderdaad het is gewoon een kleine moeite om even te laten weten dat er iets gebeurd is en dat ook laten weten aan die ander, je moet vaak toch achteraf kijken wie er fout is en wat je er eventueel zelf aan had kunnen doen om het niet te laten gebeuren.
Als iemand de ander er iets over zegt heb je er ook minder moeite mee dat het is gebeurd.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 11:27
Doe ik hier heel veel fout?

[ Voor 185% gewijzigd door ActualFantasy op 23-09-2020 17:15 ]

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Nee en Ja, maar goed je had het wel kunnen voorkomen door de auto iets krapper te houden bocht exit. Die ander wil ook de bocht afmaken, ondanks dat hij misschien wel wat naar buiten had gekund volgt hij toch gewoon zijn lijn door de bocht. Jij laat hem volgens mij bewust naar buiten lopen en hij had als hij de bocht afgemaakt op zijn lijn gewoon op de curbstones geëindigd waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:04
De interessante vraag is wellicht: wat vind je zelf?
Wat mij betreft ga je te snel weer terug naar de racelijn en had dit incident voorkomen kunnen worden door te wachten tot dat je “clear on left” te horen kreeg van je crew chief.

iRacing Profiel Twitch

• ActualFantasy
ourplayground schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:23:
[...]

De interessante vraag is wellicht: wat vind je zelf?
Wat mij betreft ga je te snel weer terug naar de racelijn en had dit incident voorkomen kunnen worden door te wachten tot dat je “clear on left” te horen kreeg van je crew chief.
Gezien het resultaat had ik meer naar rechts kunnen rijden natuurlijk, maar er was nog ruimte zat voor hem links van mij en hij stuurt gewoon in, terwijl hij mij ziet. Dus ik denk niet dat ik een volgende keer dit anders zou doen of zo.

Anders kom je nooit iemand voorbij natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door ActualFantasy op 23-09-2020 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

ActualFantasy schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:26:
[...]

Gezien het resultaat had ik meer naar rechts kunnen rijden natuurlijk, maar er was nog ruimte zat voor hem links van mij en hij stuurt gewoon in, terwijl hij mij ziet. Dus ik denk niet dat ik een volgende keer dit anders zou doen of zo.

Nu weet ik dat de mening van 2 personen nog niet zoveel voorstelt, maar als dit je reactie is op die meningen vraag ik mij serieus af of je ooit een race in de indy zonder schade gaat doorkomen. Maar goed jou mening is ook een mening....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
ActualFantasy schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:26:
[...]

Inderdaad dat had je kunnen doen. Belangrijkste punt is dat jij in dit geval er van uit gaat, dat iemand ruimte houdt voor jou. Zolang er geen “clear left” wordt geroepen zit hij er nog en maken jullie het elkaar onnodig moeilijk.
Dit is echt een incident waar er 2 schuldig zijn.
Zoals al eerder gezegd op het forum, je hebt geen invloed wat de ander doet, dus kan je zeker in deze situaties het beste naar jezelf kijken wat jij een volgende keer anders kan doen en daar van leren voor een volgende keer.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
Speedy55 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:42:
[...]

Nu weet ik dat de mening van 2 personen nog niet zoveel voorstelt, maar als dit je reactie is op die meningen vraag ik mij serieus af of je ooit een race in de indy zonder schade gaat doorkomen. Maar goed jou mening is ook een mening....
Nou, dat zal wel meevallen. Momenteel sta ik bovenaan met minste incidenten per ronde van de hele wereld ;) en derde van meeste SR gained.

Dit was echt mijn eerste incident in tig races.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Volgens mij doe je hier weinig fout, in ieder geval op de exit (entry is wat lastig te zien zo). Witte auto had ruimte zat en stuurt een heel rare lijn.

Mijn iRacing profiel

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-09 11:41

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Die witte stuurt ineens naar rechts. Dus jij deed niks mis.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Nee je doet niets fout, het is een prima overtake. Je bent er voorbij en de achterligger rijdt gewoon tegen je aan, er is ruimte gnoeg voor hem.

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4AFYxpt6ojywjrIhUj9n_9WmHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pEDdEdN1N40mbHJymyo6IUYp.jpg?f=user_large

Voor a.s. vrijdagavond staan er 2 practice sessies gepland voor de Indy Pro

- Van 19:00 - 22:00 op Imola
- Van 20:00 - 22:00 op [Legacy] Phoenix Raceway voor degene die oval willen oefenen

A.s. zondag en maandag rijden we beide avonden op Imola omdat op Phoenix maar een beperkt aantal deelnemers toe laat en anders naar verwachting verschillende rijders niet kunnen mee doen.

iRacing Profiel

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-09 14:24
JacobsT schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:55:
[...]

Net dus nog eens getest en krijg dit in de event log:

[...]

Iemand een idee?
Reinstall van iracing gedaan, drivers up to date, windows up to date. :?
Al een oplossing gevonden? Bij mij crashte die net ook weer, trouwens met de identieke foutmelding:
Faulting application name: iRacingSim64DX11.exe, version: 2.37.3.20, time stamp: 0x5f68ee22
Faulting module name: iRacingSim64DX11.exe, version: 2.37.3.20, time stamp: 0x5f68ee22
Exception code: 0xc0000005
Fault offset: 0x0000000000b769d4
Faulting process id: 0x2054

Heb je een Nvidia kaart of ATI? Ik vermoedt de laatste Nvidia driver, weet niet zeker waarom maar dat is het enige dat ik recent heb geupdate qua drivers e.d.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

@SanVan en @TonCoronel. Filmpje van jullie finish?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4keUYTI1D-E3EgmBvhfH8rh-SRI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jMwt6P7nLvkYwOROdMpp18vZ.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
Niet zo spannend kwa finish, maar ook hier een 1 2tje. Op alle nivo's zijn we goed vertegenwoordigd als GoT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCQqsm4Px4W1zzmCwE-UESM-C6Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GAH36wTTEEalbfniwttu7AB9.png?f=fotoalbum_large

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Na de update crashed iRacing bij mij. Dit is me nu al 3x gebeurt in een practice en test sessie. Het enige wat geupdate is, iRacing zelf, dus ik vermoed dat het daar in zit.

Faulting application name: iRacingSim64DX11.exe, version: 2.37.3.20, time stamp: 0x5f68ee22
Faulting module name: iRacingSim64DX11.exe, version: 2.37.3.20, time stamp: 0x5f68ee22
Faulting process ID: 0x178c
Faulting application start time: 0x01d691da35ec1fe6
Faulting application path: C:\Program Files (x86)\iRacing\iRacingSim64DX11.exe
Faulting module path: C:\Program Files (x86)\iRacing\iRacingSim64DX11.exe
Report ID: d4991e2b-f15f-47c4-9ac5-0b15ff5e01ed
Faulting package full name:
Faulting package-relative application ID:

Extra info:

App timestamp: 0x5F68EE22
Offset: 0x0000000140B769D4
Exception: 0xC0000005 (STATUS_ACCESS_VIOLATION)

ASSERT: <!bDXGI_ERROR_DEVICE_HUNG> failed: file: e:\ws_release\workspaces\bs_build_release\first\racelibs\rend_dx11\device.cpp line: 3300

[ Voor 19% gewijzigd door ZFLaSH op 23-09-2020 21:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonCoronel
Ik ga even een filmpje proberen te uploaden, dit was echt echt een heel gaaf gevecht, elke 2 rondes wisselde we van kop positie om uiteidelijk op 0.001 seconde van elkaar te finishen, gefeliciteerd sander, deze was echt gaaf.

iRacing Profiel

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

TonCoronel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:47:
[...]

Al een oplossing gevonden? Bij mij crashte die net ook weer, trouwens met de identieke foutmelding:
Faulting process id: 0x2054

Heb je een Nvidia kaart of ATI? Ik vermoedt de laatste Nvidia driver, weet niet zeker waarom maar dat is het enige dat ik recent heb geupdate qua drivers e.d.
ZFLaSH schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:04:
Na de update crashed iRacing bij mij. Dit is me nu al 3x gebeurt in een practice en test sessie. Het enige wat geupdate is, iRacing zelf, dus ik vermoed dat het daar in zit.

Faulting process ID: 0x178c
Faulting application start time: 0x01d691da35ec1fe6
Report ID: d4991e2b-f15f-47c4-9ac5-0b15ff5e01ed

Extra info:

App timestamp: 0x5F68EE22
Offset: 0x0000000140B769D4
Exception: 0xC0000005 (STATUS_ACCESS_VIOLATION)

ASSERT: <!bDXGI_ERROR_DEVICE_HUNG> failed: file: e:\ws_release\workspaces\bs_build_release\first\racelibs\rend_dx11\device.cpp line: 3300
Ik zie aardig wat overeenkomsten tussen jullie beide foutrapporten.

iRacing Profiel

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Uit dezelfde race nog een inhaalactie, zelf vond ik hem op het randje maar wel goed, ghost contact is kut maar kan ik natuurlijk niks aan doen. Ben wel benieuwd naar jullie meningen.

https://streamable.com/q3n77q

Ik ga ervan uit dat als je voor het moment van insturen een deel van je auto langs de ander hebt je het recht hebt om daar te zitten. Als je vervolgens de apex gewoon haalt doen je mijn inziens niets verkeerd. Mis ik hier iets?

Mijn liefdevolle tegenstander keer er anders tegenaan.

Helaas 1/2 ronde na deze actie spin ik helemaal alleen :')

iRacing Profiel

• ZFLaSH
Ja, dit komt echt door de iracing update. Ik heb echt al tijden geen crash meer gehad en mijn nvidia driver is nog een oude ivm VRSS. Ik heb een support case ingediend met de dmp etc. toegevoegd.

[ Voor 18% gewijzigd door ZFLaSH op 23-09-2020 21:12 ]

• Swoesh
Had zelf net ook 2x deze crash bij het laden van de game, 2e keer had ik een paar second 5 fps voordat hij crashte.

Faulting process id: 0x918
Faulting application start time: 0x01d691d0ddff37ba
Report Id: 82966859-6c40-430a-90e1-6a7cb06775a3

iRacing Profiel

• ZFLaSH
Graag iedereen die de crash heeft, even vlug een support ticket aanmaken en de dmp en log toevoegen in het ticket met de evenlog in de text. Hopelijk kunnen ze het snel fixen, want hoe meer het aanmelden, des te urgenter het wordt bij ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Swoesh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:11:
Uit dezelfde race nog een inhaalactie, zelf vond ik hem op het randje maar wel goed, ghost contact is kut maar kan ik natuurlijk niks aan doen. Ben wel benieuwd naar jullie meningen.

https://streamable.com/q3n77q

Ik ga ervan uit dat als je voor het moment van insturen een deel van je auto langs de ander hebt je het recht hebt om daar te zitten. Als je vervolgens de apex gewoon haalt doen je mijn inziens niets verkeerd. Mis ik hier iets?

Mijn liefdevolle tegenstander keer er anders tegenaan.

Helaas 1/2 ronde na deze actie spin ik helemaal alleen :')
Dit riekt toch wel aardig naar een dive-bomb hoor. Op het moment dat jij beging met remmen lig je nog een volledige auto-lengte achter. Het was zonder het netcode/ghost contact waarschijnlijk wel goed gekomen, maar ik snap wel dat ie boos is :-)

iRacing Profiel

• Swoesh
Luckeh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:20:
[...]

Dit riekt toch wel aardig naar een dive-bomb hoor. Op het moment dat jij beging met remmen lig je nog een volledige auto-lengte achter. Het was zonder het netcode/ghost contact waarschijnlijk wel goed gekomen, maar ik snap wel dat ie boos is :-)
Remt hij dan niet gewoon veel te vroeg als ik zoveel meters goed kan maken en toch de bocht nog heel krap kan maken?

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TonCoronel
Hierbij het filmpje van de laatste ronde van ons gevecht vanujit de TV camera met een mooi shot op de start-finish

En hierbij vanuit de chase camera

ps geen idee waarom het alleen maar in SD kwaliteit nu op youtubve staat, gebruik het nooit, maar de oorspronkelijke recording is 720p.
Edit: blijkbaar kan het een lange tijd duren voordat de HD versie beschikbaar is...

[ Voor 4% gewijzigd door TonCoronel op 23-09-2020 21:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

In mijn ogen is een divebomb als je met blokkerende wielen hem er tussen prakt en de bocht niet meer kan halen. Als je de bocht nog kan halen dan remt die ander inderdaad veel te vroeg.

En je zit er ook al naast voordat er ingestuurd wordt, het is wat anders als hij al het insturen is en je er nog even tussen komt.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Linc schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:25:
In mijn ogen is een divebomb als je met blokkerende wielen hem er tussen prakt en de bocht niet meer kan halen. Als je de bocht nog kan halen dan remt die ander inderdaad veel te vroeg.

En je zit er ook al naast voordat er ingestuurd wordt, het is wat anders als hij al het insturen is en je er nog even tussen komt.
Dit idee heb ik ook een beetje hoor.

Als je de bocht haalt, zonder blokkerende wielen, je lijn redelijk fatsoenlijk kan houden daarna en ruimte laat en niet zijwaarts aan komt glijden, dan doe je toch niks fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
Klopt ik had de actie ook zitten kijken, zat in de zelfde race. Het is een gewaagde actie en normaal zou ik wachten tot het rechte stuk.... maaarrrr je verremd niet en haalt zelfs prima de apex van deze bocht, Greg remde gewoon te vroeg en er zat een netcode bij... geen divebomb dus, wel gewaagd.

iRacing Profiel

• Swoesh
Die gast reed trouwens echt mega wijd, op 2 stukken pakte hij zelfs een stuk gras mee, ik was de eerste ronde bang dat hij eraf ging.

https://streamable.com/b3n51u

Op het rechte stuk had hij natuurlijk ook de draft van Sander en Jou weer.

iRacing Profiel

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Linc schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:25:

Ik heb juist het idee, als die ghostcontact er niet was geweest dat ze er beide af waren gegaan, want je ziet toch echt dat hij wil insturen maar door de ghostcontact naar buiten stuitert. Denk geluk bij ongeluk.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

PatrickPost1972 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:49:
[...]

Ik heb juist het idee, als die ghostcontact er niet was geweest dat ze er beide af waren gegaan, want je ziet toch echt dat hij wil insturen maar door de ghostcontact naar buiten stuitert. Denk geluk bij ongeluk.
Daar ben ik het niet mee eens, kijk maar naar die auto ervoor die helemaal links rijdt. Die is nog niet eens aan het insturen voordat de ghost contact er is en die rijdt 2 auto lengtes verder naar voren. Als hij al wel wil gaan insturen is hij veel te vroeg.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
TonCoronel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:24:
[...]

Hierbij het filmpje van de laatste ronde van ons gevecht vanujit de TV camera met een mooi shot op de start-finish
is...
Erg leuk! Stuur maar in voor de iRacing top 10:)

iRacing Profiel

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

oke de noobvraag van de week....Wat is een ghostcontact? :X 8)7

iRacing Profiel

• ZFLaSH
Laatste keer dat ik een support call inschiet bij iracing. Krijg antwoord dat het aan mij gpu, cpu of voeding ligt. Oftewel, zoek het maar uit.

Dat er nu hier al 4 zijn die "toevallig" na de laatste patch dit hebben doet niet ter zake.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourplayground
Vanavond een hosted race van David Sampson mee gedaan in de GTE. Werd erg leuk gereden en zelf een leuk resultaat neergezet. Was als een multi class opgezet (lmp2, gte en gt3) en vroeg mij af of dat niet een idee is voor een volgend seizoen got league?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ZFLaSH schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:18:
Laatste keer dat ik een support call inschiet bij iracing. Krijg antwoord dat het aan mij gpu, cpu of voeding ligt. Oftewel, zoek het maar uit.

Dat er nu hier al 4 zijn die "toevallig" na de laatste patch dit hebben doet niet ter zake.
Ik hoop dat @Swoesh en @TonCoronel ook een bugrapport aanmaken voor hetzelfde probleem. Als plan-B kun je altijd nog een topic openen op het Problem forum van iRacing.

edit: Ah, je was me voor.

[ Voor 14% gewijzigd door Luckeh op 23-09-2020 22:56 ]

iRacing Profiel

• Swoesh
Ik heb ook netjes een ticket aangemaakt, kan me niet herinneren dat ik eerder überhaupt ooit een crash heb gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Danny Hdoorn schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:17:
oke de noobvraag van de week....Wat is een ghostcontact? :X 8)7
Een ghost-contact of een netcode contact is wanneer je elkaar in de sim, of in de replay, niet raakt maar toch een contact geregistreerd worden. Dit kan onschuldig zijn (0x), maar ook een crash veroorzaken.

Omdat we met z'n allen vanuit huis via het internet rijden is er een vertraging tussen wat jij in je sim doet en wat andere coureurs van je zien. Deze informatie wordt met een bepaalde frequentie over het internet verstuurd. En de informatie heeft ook nog eens een klein beetje tijd nodig om van jouw, via de iRacing server naar je opponent te gaan.

Stel dat iRacing elke 100ms je informatie naar de server stuurt. Als je elke 100ms informatie van alle andere coureurs binnenkrijgt en deze real-time verwerkt in de sim ziet het er niet uit. Iedereen stuitert op het circuit.

Daarom gebruiken alle online games predictive code. Op basis van de laatste informatie pakketjes die ze de ontvangen hebben proberen ze te voorspellen waar je tegenstander heen gaat. Dit is dus een voorspelling en kan afwijken van hetgeen er werkelijk gebeurt. Daarom gaat deze predictive code soms de mist in. Dan voorspelt hij een contact, berekent de krachten die erop komen en stuurt deze terug naar de server. Dan volgt er bij beide auto's een contact en alle ellende die erbij hoort.

Kijk je vervolgens de replay terug, dan kan het zijn dat je mekaar gewoon niet geraakt hebt. Dit wordt dan een ghostcontact of een netcode contact genoemd.

Netcode is een wiskundig vak apart. Competitieve online games zijn gebaat bij een hoge poll-rate (frequentie waarmee je (vector) informatie naar de server stuurt en een snelle verbinding met de server. En met snel wordt dan vooral de tijd bedoeld die je pakketje erover doet naar de server, en niet de hoeveelheid data per seconde. Omdat niet iedereen met glasvezel op 't internet zit - en je tegen coureurs rijdt over de hele wereld is de (predictive) netcode ontzettend belangrijk onderdeel van de sim.

Beetje Jip & Janneke, maar ik hoop dat 't helpt. Ik heb in 2004 zelf een multiplayer shooter gemaakt en hiervoor de netcode (proberen) te schrijven en weet hierdoor dat dit ontzettend lastige materie is. Onze shooter was heel erg simpel en alleen te spelen op LAN, maar dat was al een hele klus!

[ Voor 3% gewijzigd door Luckeh op 23-09-2020 23:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Swoesh
Het officiele Indy Pro kampioenschap begint aardig op het GoT kampioenschap te lijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uI4Gi2tj24dm784ycOVWh2pMeyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKbV7IheK9NWsjHF6CzV5FES.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Luckeh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:19:
[...]

Een ghost-contact of een netcode contact is wanneer je elkaar in de sim, of in de replay, niet raakt maar toch een contact geregistreerd worden. Dit kan onschuldig zijn (0x), maar ook een crash veroorzaken.

Omdat we met z'n allen vanuit huis via het internet rijden is er een vertraging tussen wat jij in je sim doet en wat andere coureurs van je zien. Deze informatie wordt met een bepaalde frequentie over het internet verstuurd. En de informatie heeft ook nog eens een klein beetje tijd nodig om van jouw, via de iRacing server naar je opponent te gaan.

Stel dat iRacing elke 100ms je informatie naar de server stuurt. Als je elke 100ms informatie van alle andere coureurs binnenkrijgt en deze real-time verwerkt in de sim ziet het er niet uit. Iedereen stuitert op het circuit.

Daarom gebruiken alle online games predictive code. Op basis van de laatste informatie pakketjes die ze de ontvangen hebben proberen ze te voorspellen waar je tegenstander heen gaat. Dit is dus een voorspelling en kan afwijken van hetgeen er werkelijk gebeurt. Daarom gaat deze predictive code soms de mist in. Dan voorspelt hij een contact, berekent de krachten die erop komen en stuurt deze terug naar de server. Dan volgt er bij beide auto's een contact en alle ellende die erbij hoort.

Kijk je vervolgens de replay terug, dan kan het zijn dat je mekaar gewoon niet geraakt hebt. Dit wordt dan een ghostcontact of een netcode contact genoemd.

Netcode is een wiskundig vak apart. Competitieve online games zijn gebaat bij een hoge poll-rate (frequentie waarmee je (vector) informatie naar de server stuurt en een snelle verbinding met de server. En met snel wordt dan vooral de tijd bedoeld die je pakketje erover doet naar de server, en niet de hoeveelheid data per seconde. Omdat niet iedereen met glasvezel op 't internet zit - en je tegen coureurs rijdt over de hele wereld is de (predictive) netcode ontzettend belangrijk onderdeel van de sim.

Beetje Jip & Janneke, maar ik hoop dat 't helpt. Ik heb in 2004 zelf een multiplayer shooter gemaakt en hiervoor de netcode (proberen) te schrijven en weet hierdoor dat dit ontzettend lastige materie is. Onze shooter was heel erg simpel en alleen te spelen op LAN, maar dat was al een hele klus!
Wow thnx voor je enorm uitgebreide uitleg....word zeer gewaardeerd en gelijk een stuk duidelijker! Dank je wel @Luckeh _/-\o_ _/-\o_

iRacing Profiel

• ZFLaSH
Luckeh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:55:
[...]

Ik hoop dat @Swoesh en @TonCoronel ook een bugrapport aanmaken voor hetzelfde probleem. Als plan-B kun je altijd nog een topic openen op het Problem forum van iRacing.

edit: Ah, je was me voor.
Meer mensen beginnen zich te melden

Terugkomend op mijn vorige statement, blijf aub tickets aanmelden.

• ActualFantasy
ZFLaSH schreef op donderdag 24 september 2020 @ 07:31:
[...]

Meer mensen beginnen zich te melden

Terugkomend op mijn vorige statement, blijf aub tickets aanmelden.
Zou het toch niet een driver issue kunnen zijn ook van NVidia? Die hebben natuurlijk ook een update uitgebracht recent, met de release van hun nieuwe videokaart.

Crashende NVidia kaarten

Wat niet wegnemt dat er melding van maken natuurlijk nuttig is en blijft. Hoe meer hoe beter.

[ Voor 15% gewijzigd door ActualFantasy op 24-09-2020 09:17 ]

• ZFLaSH
ActualFantasy schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:16:
[...]

Zou het toch niet een driver issue kunnen zijn ook van NVidia?

Crashende NVidia kaarten
Ik gebruik nog een antieke driver waar VRSS handmatig in te stellen is. Dat het na de tuesday patch massaal bij mensen gebeurt kan misschien een combi zijn inderdaad, maar de patch is dan wel de trigger geweest.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:49

Niellie41

[object Object]

Gisteravond weer ervaren hoe intens oval racen kan zijn. Ik rijd mee met een Duitse league, Virtual-Oval. Een league met fixed setups en langere races.

Gisteren hadden we een race op Bristol. Een kleine oval, met hoge banking. Hierdoor liggen de snelheden heel hoog en de marges voor fouten zijn vrijwel nul. Het is een heel intsense vaan met rondjes van 15 seconden. Op een gegeven moment raak je je orientatie kwijt. :D Het was voor mij ook een achtbaan van emoties gisteren.

Een TL;DR van mijn race in smileys: :*) ;( :F :D :| :)

Kwalificatie
Tot mijn verbazing reed ik een PB en mocht daardoor van pole starten. Altijd handig bij dit soort circuits.

Race
Bij de start kon ik een mooi gat slaan naar de anderen, maar door verkeer werd ik opgehouden. Dat hoort wel een beetje bij Bristol. Maar het is wel spannend wanneer je door een veld heen moet rijden en je ziet 8 auto's constant twee wijd rijden.

In ronde 40 komen twee achterliggers met elkaar in de knoop. Botsen tegen de muur aan de binnenkant en glijden zo over de baan terug. Helaas kon ik ze niet ontwijken en botsen ze tegen me aan. :'(

Gelukkig geen schade aan de ophanging, maar ik moest wel de schade repareren. Ik duwde bij het repareren iets te lang op het gaspedaal waardoor de auto ging rollen. :F Snel de pits uit en terug om verder te repareren! Bij de tweede poging hoor ik ineens "pace car in". KAK! Weer snel de baan op! Met 3 seconden voorsprong kwam ik voor het veld de baan op. Gelukkig was ik sneller dan de leiders en kon mijn plek op de lead lap vasthouden.

Door verschillende cautions kon ik de auto repareren en dan weer naar voren kijken. Na alle reparaties concentreerde ik me op 'track position' en koos bij sommige cautions ervoor om niet de pits in te gaan. Hierdoor had ik wel oudere banden, maar reed ik wel weer in de kopgroep.

In de eindfase van de race begint het tactische spelletje. Wie heeft er nog een set banden over (we hebben beperkt aantal set banden)?

Met 10 ronden te gaan, kwam er nog een caution. Alle auto's in de lead lap gingen naar binnen. Ik koos ervoor om 2 banden te pakken (alleen rechts) in plaats van 4. Hierdoor kwam ik weer als eerste de pits uit (ik ging als derde naar binnen). Één auto was buiten gebleven die kon ik wel helpen. Mijn hoop was dat hij ze dan rest (met 4 verse banden) kon ophouden.

Bij de herstart kon ik de leiding overnemen en degene op oude banden hield de rest heel erg op. Ik had een mooi gat naar achter toe. Mijn eerste overwinning was binnen handbereik! Nope... Helaas! Er kwam er NOG een caution en hierdoor hadden we een Green White Checkered finish. Helaas was ik toen een sitting duck voor degene naast me, die 4 verse banden had. De anderen kon ik gelukkig wel nog achter me houden en als P2 over de finish komen.

Helaas geen overwinning, maar wel goede zaken gedaan in het kampioenschap.

Volledige race uitslag

Het is wel heel tof dat je het aantal set banden kan beperken. Hierdoor ga je toch wat meer nadenken over de strategie en probeer je voorzichtiger met je banden om te gaan. Voorheen was het standaard om bij elke caution nieuwe banden te halen. Nu gaat dat niet meer.

Volgende race is over twee weken op Talladega. Ben benieuwd. :Y)

Als je wilt mee doen, kan je je gewoon inschrijven! Veel oefening is gelukkig niet nodig voor ovals. Zijn maar 4 (technisch gezien 2) bochten. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 24-09-2020 10:30 ]

• PatrickPost1972
ActualFantasy schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:16:
[...]

Zou het toch niet een driver issue kunnen zijn ook van NVidia? Die hebben natuurlijk ook een update uitgebracht recent, met de release van hun nieuwe videokaart.

Crashende NVidia kaarten

Wat niet wegnemt dat er melding van maken natuurlijk nuttig is en blijft. Hoe meer hoe beter.
Ik heb ook de nieuwe drivers geinstalleerd van Nvidia, maar geen problemen. Doen jullie ook met DDU de oude driver deinstalleren, en dan daarna een clean install. Ik deinstalleer ook gelijk geforce experience. Na hoeveel tijd worden jullie er uit geknikkerd?

iRacing Profiel Game Pc

• ZFLaSH
PatrickPost1972 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:43:
[...]

Ik heb ook de nieuwe drivers geinstalleerd van Nvidia, maar geen problemen. Doen jullie ook met DDU de oude driver deinstalleren, en dan daarna een clean install. Ik deinstalleer ook gelijk geforce experience. Na hoeveel tijd worden jullie er uit geknikkerd?
Ik doe altijd DDU. Teveel gedoe gehad met driver over driver. En wat is GeForce Experience? ;)

Het is wisslend, Beeld bevriest, stuur slaat vast en dan is het gewoon crash. Soms na 2 minuten en soms na 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:21
Zojuist de GoT league gerepresenteerd bij de TOP SPLIT (waar waren jullie ;) ), wat een primeur was voor mij. was ook de enige split, ssst.

Constante rondjes kunnen rijden, met wat kleine offtracks. Steeds de hoe-het-niet-moet lijnen van @NickThissen uit de vrijdagavondtraining in de gaten gehouden en dat helpt mij iig heel erg.

Werd een p6 vlak achter p5. Ik kreeg 'm net niet meer te pakken in de laatste ronde. Beetje iRating, beetje SR, dus helemaal blij mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:35

BM

Moderator Spielerij
Vraagje waar ik zo snel zelf het antwoord niet op gevonden krijg.

Op het display van de PM-18 staan een aantal waarden waarvan ik niet zo goed begrijp wat ze zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bY2x8ySHNI-nVpRYfoHxXH8csIE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SWV0i3wHpokOsPWpH50jMr7o.png?f=fotoalbum_large
Wat betekend CAL L en CAL R onderop het display. Heb het niet uitgebreid gechecked, maar dat lijkt altijd 12 te zijn (iig in een snelle test op mijn laptop).

Zodra je stil staat krijg je wat ander scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8Y-u9McpVDFVxM1AeSEP7wSd7A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Cw6YdYWihS8n9B9kKk96wqwB.png?f=user_large
Zelfde vraag hier, maar dan voor EGT en MAP. Die laatste lijkt op engine mapping, maar dat kent de PM-18 niet. EGT klinkt als engine temp, maar daarvoor lijkt 900 direct uit de pit me wat hoog. Daarbij zakt dat ook naar ergens in de 700 als je gaat rijden, voor het display veranderd.

Iemand die me hier mee kan helpen? :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 20:53
BM schreef op donderdag 24 september 2020 @ 18:41:
Vraagje waar ik zo snel zelf het antwoord niet op gevonden krijg.

Op het display van de PM-18 staan een aantal waarden waarvan ik niet zo goed begrijp wat ze zijn.
[Afbeelding]
Wat betekend CAL L en CAL R onderop het display. Heb het niet uitgebreid gechecked, maar dat lijkt altijd 12 te zijn (iig in een snelle test op mijn laptop).

Zodra je stil staat krijg je wat ander scherm.
[Afbeelding]
Zelfde vraag hier, maar dan voor EGT en MAP. Die laatste lijkt op engine mapping, maar dat kent de PM-18 niet. EGT klinkt als engine temp, maar daarvoor lijkt 900 direct uit de pit me wat hoog. Daarbij zakt dat ook naar ergens in de 700 als je gaat rijden, voor het display veranderd.

Iemand die me hier mee kan helpen? :)
Die CAL L & R geen idee. EGT staat voor exhaust gas temperature, uitlaatgastemperatuur. En MAP in dit geval voor manifold air pressure, in dit geval voor de inlaat. Niet echt relevante informatie voor iRacing.. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 23:13

Fuelke

Forza Ferrari

@BM Uit de handleiding van het stuur word ik ook niet veel wijzer: https://www.cosworth.com/...17/11/29D-032985-UG-1.pdf

Behalve dan waarom de waarden verspringen bij het rijden.
Pit Pages are pages that are only available when the vehicle speed is less than 5kph, the pages should function in a circular manor. 1-2, 2-3, 3-1. Once the speed is greater than 5kph they will no longer be available, unless the speed drops back below 5kph.
Race Pages are pages that are only available when the vehicle speed is greater than 5kph, the pages should function in a circular manor. 1-2, 2-1. Once the speed is less than 5 kph they will no longer be available, unless the speed increases back above 5kph. When entering Race mode the dash will always start on Race page 1.
Toen ik het voor het eerst zag vond ik het wel een beetje jammer dat ze zo hun best doen of het verkooppraatje houden van realisme, inscannen en echte data maar dan toch niet die extra stap aanbieden om doorheen de verschillende schermen van het stuur heen te bladeren.
Dat is de verklaring waarom het scherm veranderd als je gaat rijden.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:35

BM

Moderator Spielerij
Thanks all, dan ga ik het misschien maar eens op het iRacing forum vragen :)

Als ik de handleiding die @Fuelke linkt bekijk staat er: CAL L --> Internal

Daar word je inderdaad geen steek wijzer van :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 16:19

Arfman

Drome!

Volgens mij is het eerder gevraagd en bleek toen dat er IRL ook niks in te stellen viel.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Swoesh
Zat net weer met dezelfde in de race als de video van gisteren, weer een mooi gevecht met helaas een crash als gevolg. Had niet verwacht dat hij hem er daar tussen zou duwen, ging te snel om op de spotter te reageren en uiteindelijk was het nog een ghost contact ook :/.

https://streamable.com/yffdij

[ Voor 1% gewijzigd door Swoesh op 24-09-2020 20:59 . Reden: Langere replay ]

iRacing Profiel

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 16:10
Ik heb me voor het eerst in 6 weken weer eens laten verleiden tot een race, dit keer in de Indy Pro dus. Blijf toch bij mijn conclusie dat ik daar niks te zoeken heb. Door het beperkt aantal deelnemers zijn er weinig mensen op mijn niveau en dan ga ik teveel pushen en fouten maken. Compleet rempunt weer eens gemist en iemand eruit gebeukt, terwijl ik niet eens een inhaalpoging aan het overwegen was.

En dan is het veld ook zo klein dat als je een fout maakt je de rest van de race alleen rondrijdt, waardoor het ook nog eens erg saai is.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Phusebox schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:03:
Ik heb me voor het eerst in 6 weken weer eens laten verleiden tot een race, dit keer in de Indy Pro dus. Blijf toch bij mijn conclusie dat ik daar niks te zoeken heb. Door het beperkt aantal deelnemers zijn er weinig mensen op mijn niveau en dan ga ik teveel pushen en fouten maken. Compleet rempunt weer eens gemist en iemand eruit gebeukt, terwijl ik niet eens een inhaalpoging aan het overwegen was.

En dan is het veld ook zo klein dat als je een fout maakt je de rest van de race alleen rondrijdt, waardoor het ook nog eens erg saai is.
Je wordt negende in de top split, met een achterstand van 39 seconden op de nummer 1 met een SoF van rond de 2500....

Dat is toch een prima resultaat? Niet zo hard zijn voor jezelf. Je was auto nummer 13, en bent 4 plaatsen hoger geeindigd.

[ Voor 3% gewijzigd door ActualFantasy op 24-09-2020 21:07 ]

• Phusebox
ActualFantasy schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:06:
[...]

Je wordt negende in de top split, met een achterstand van 39 seconden op de nummer 1 met een SoF van rond de 2500....

Dat is toch een prima resultaat? Niet zo hard zijn voor jezelf.
9e van de 11 die gefinished zijn waarbij de twee achter mij respectievelijk een of twee spins hebben gehad en een pitstop. De rest van het veld was uitgeschakeld, waaronder 1 door mij. ;) Ja ik weet het glas half vol, maar goed, een goed resultaat wil ik het niet noemen.

39 sec achterstand is bijna 2 sec per rondje te traag dus. Best veel op deze baan. Maar het gebrek snelheid kan ik nog mee leven want weet dat ik niet de snelste ga zijn. Het waren meer weer de fouten die ik maakte, een spin en een aanrijding. Verder ook niet veel geleerd van twee volledige races met GoT want maak nog steeds dezelfde fouten.

En als ik dan iemand eraf rijdt, terwijl ik niet eens probeerde in te halen, dan voel ik me gewoon klote daardoor.

Congrats @Imac2011 trouwens, zag dat jij eerste was geworden in de 2e split! d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 24-09-2020 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:26
Ik zat ook in de 'Tweakers Top Split' bij @Swoesh, @Phusebox en @ActualFantasy. Helaas net als Niels ook geen al te best resultaat voor mij. Helaas Tweakers gemist dit weekend, dus het was mijn eerste race deze week, dit betekende nog even de baan aftasten. In het begin van de race wat leuke gevechten met o.a. @ActualFantasy (mistte jij je rempunt trouwens bij de hairpin in ronde 4 of remde ik te vroeg? Ik zag je gelukkig aankomen en kon nog ruimte geven).
Na een rondje of 8 kreeg ik meer vertrouwen in de baan en kon ik meer de limiet op gaan zoeken. Helaas ging ik over de limiet en ging ik wijd in bocht 2.

De baan weer op en naar mijn voorganger toegereden. Met hem nog 2 ronden een gevecht gehad dat helaas in tranen eindigde. Opkomen rechte stuk verdedigde hij de binnenkant waardoor ik het buitenom moest proberen. De eerste ronde ging dit goed en hebben we bocht 1 en bocht 2 naast elkaar gereden. De tweede ronde ging bocht 1 ook prima maar gaf hij me naar mijn mening wel erg weinig ruimte in bocht 2, waardoor een klein beetje onderstuur betekende dat ik tegen hem aankwam. Naast de baan beland, maar toen ik weg wilde rijden kwam ik met mijn bodem vast te staan op de grasrand, een nare eigenschap van deze auto.

Ondanks het slechte resultaat toch wel een goed gevoel gekregen over de baan, ga hem zeker nog eens proberen deze week.

iRacing Profiel

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Imac2011
  • Laatst online: 02-06 21:58
*O* oOo :)F
Eindelijk , eindelijk , en nog eens eindelijk .Daarnet mijn eerste officiele online race gewonnen in de Indy .Lang op gewacht en gehoopt .Had me weer te goed gequalificeerd waardoor ik 2e stond terwijl ik me voorgenomen had om rustig aan te doen ivm slechte ervaringen .Hele spannende race gehad , regelmatig hartkloppingen van de spanning gehad _O- .Na 2e rondje werd ik door nmr 3 ingehaald en moest ik even lossen , daarna weer in mijn ritme en kon zelfs aanvallen.nmr 1 en 2 gingen beiden bocht 2 te hard in waardoor ze erg wijd gingen en ik er langs kon.Daarna tijd in gevecht geweest met snellere rijder die me passeerde maar door ? mijn druk teveel fouten ging maken en zich steeds verremde.Na wat ronden volgen heb ik hem ertussen geprikt / uitgeremd en kon ik zowaar wegrijden .Ging met 1-3 tienden per rondje , rondenlang binnen 1-1,2 seconde achter me gezeten maar doordat ik ineens hele constante rondjes reed liep ik ineens lekker weg en met 8 sec voorsprong 1e geworden. *O* *O*
Was wel de 2e split uiteraard maar dat boeit me niet zoveel , topsplit komt ooit nog wel hoop ik , eerst die 2 seconden achterstand nog zien te overbruggen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
Van harte!

Ik zat bij je in de split. Samenvatting: P4, P2 (achter @Imac2011 ), P11, P7.
Ondanks de spin in de chicane toch tevreden, want meer gevoel in de auto, beetje iRating, beetje SR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Session30 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:24:
Ik zat ook in de 'Tweakers Top Split' bij @Swoesh, @Phusebox en @ActualFantasy. Helaas net als Niels ook geen al te best resultaat voor mij. Helaas Tweakers gemist dit weekend, dus het was mijn eerste race deze week, dit betekende nog even de baan aftasten. In het begin van de race wat leuke gevechten met o.a. @ActualFantasy (mistte jij je rempunt trouwens bij de hairpin in ronde 4 of remde ik te vroeg? Ik zag je gelukkig aankomen en kon nog ruimte geven).
Na een rondje of 8 kreeg ik meer vertrouwen in de baan en kon ik meer de limiet op gaan zoeken. Helaas ging ik over de limiet en ging ik wijd in bocht 2.

De baan weer op en naar mijn voorganger toegereden. Met hem nog 2 ronden een gevecht gehad dat helaas in tranen eindigde. Opkomen rechte stuk verdedigde hij de binnenkant waardoor ik het buitenom moest proberen. De eerste ronde ging dit goed en hebben we bocht 1 en bocht 2 naast elkaar gereden. De tweede ronde ging bocht 1 ook prima maar gaf hij me naar mijn mening wel erg weinig ruimte in bocht 2, waardoor een klein beetje onderstuur betekende dat ik tegen hem aankwam. Naast de baan beland, maar toen ik weg wilde rijden kwam ik met mijn bodem vast te staan op de grasrand, een nare eigenschap van deze auto.

Ondanks het slechte resultaat toch wel een goed gevoel gekregen over de baan, ga hem zeker nog eens proberen deze week.
Ik miste mijn originele rempunt niet, maar doordat ik achter je zat remde ik daar net iets te hard en te laat, waardoor ik een meter of wat doorgleed maar nog wel naar rechts kon uitwijken, maar kon hem daarna nog redelijk opvangen.

En daarna liet ik toch wel ruimte aan de buitenkant, want je zat er snel naast al voor de volgende bocht?

Maar ik schoot idd een heel klein stukje rechtdoor vanwege dicht achter jou remmen en moeten uitwijken.

Ik vind het een heerlijke baan, maar als je dan kijkt, naar de top tijden in deze top split, dan zit ik daar gewoon net een halve seconde per rondje achter, en die halve seconde krijg ik gewoon niet voor elkaar. Ik verlies vooral bij het uitaccelereren uit de hairpin naar het start/finish stuk, bocht 10 is dat volgensmij. Ik kan daar gewoon niet vol het gas erop gooien, dan ga ik geheid rond. En dan verlies ik tienden, en pakt iedereen mijn slipstream elke keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7JQpZQNyBkeWDw66iAMjfju33Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c7CLSdfs27iSPQ9qRY72fv6u.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door ActualFantasy op 24-09-2020 21:42 ]

• ActualFantasy
Imac2011 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:26:
Eindelijk , eindelijk , en nog eens eindelijk .Daarnet mijn eerste officiele online race gewonnen in de Indy .Lang op gewacht en gehoopt .Had me weer te goed gequalificeerd waardoor ik 2e stond terwijl ik me voorgenomen had om rustig aan te doen ivm slechte ervaringen .Hele spannende race gehad , regelmatig hartkloppingen van de spanning gehad _O- .Na 2e rondje werd ik door nmr 3 ingehaald en moest ik even lossen , daarna weer in mijn ritme en kon zelfs aanvallen.nmr 1 en 2 gingen beiden bocht 2 te hard in waardoor ze erg wijd gingen en ik er langs kon.Daarna tijd in gevecht geweest met snellere rijder die me passeerde maar door ? mijn druk teveel fouten ging maken en zich steeds verremde.Na wat ronden volgen heb ik hem ertussen geprikt / uitgeremd en kon ik zowaar wegrijden .Ging met 1-3 tienden per rondje , rondenlang binnen 1-1,2 seconde achter me gezeten maar doordat ik ineens hele constante rondjes reed liep ik ineens lekker weg en met 8 sec voorsprong 1e geworden. *O* *O*
Was wel de 2e split uiteraard maar dat boeit me niet zoveel , topsplit komt ooit nog wel hoop ik , eerst die 2 seconden achterstand nog zien te overbruggen :)
Gefeliciteerd man! Komt het nou door de pedalen of ben je beter geworden? :P :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Imac2011 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:26:
Yeah, gefeliciteerd! Ik heb even meegekeken maar je reed hartstikke netjes. Verdiende overwinning!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
ActualFantasy schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:35:
[...]

Gefeliciteerd man! Komt het nou door de pedalen of ben je beter geworden? :P :P
Hahaha , beide denk ik .Pedalen hebben zeker wat gebracht denk ik , en ik word langzaamaan iets beter .Ik hoop erop dat ik me ooit kan aansluiten achter de top 10 , maar voorlopig geniet ik van het racen , de spanning en de gezelligheid (meestal ) bij de Got club. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Imac2011 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:48:
[...]

Hahaha , beide denk ik .Pedalen hebben zeker wat gebracht denk ik , en ik word langzaamaan iets beter .Ik hoop erop dat ik me ooit kan aansluiten achter de top 10 , maar voorlopig geniet ik van het racen , de spanning en de gezelligheid (meestal ) bij de Got club. 8)
Wacht maar, straks als je boven de 2K komt. Ik moet zeggen dat het goed voelt hoor, om dat doel te halen, maar is gelijk ook meer zenuwen om het te behouden. Dat zijn weer ander soort zenuwen.

Ik "ken" natuurlijk niemand hier, maar als er andere GoT'ers meerijden, dat ben ik nog extra zenuwachtig of zo. Met de voetbal speel ik liever ook niet tegen mijn "eigen" team.

Wildvreemden maakt mij dan weer niet uit.

• Imac2011
correcto schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:32:
Van harte!

Ik zat bij je in de split. Samenvatting: P4, P2 (achter @Imac2011 ), P11, P7.
Ondanks de spin in de chicane toch tevreden, want meer gevoel in de auto, beetje iRating, beetje SR.
Ik dacht dat ik de enige was in de 2e split , alle anderen zaten in de topsplit .Mooi resultaat nog .Je was net wat sneller dan ik , zat erop te wachten dat je me nog zou gaan inhalen want je bent op een gegeven moment nog aardig in de buurt gekomen. :)

iRacing Profiel

• Imac2011
Alouwerse schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:41:
[...]

Yeah, gefeliciteerd! Ik heb even meegekeken maar je reed hartstikke netjes. Verdiende overwinning!
Bedankt man .
Ik reed best lekker rond , uiteindelijk 1 inc in de hele race .Nu de echte snelheid nog vinden en nog wat constanter.Ik merkte dat er bepaalde plekken zijn waar ik teveel laat liggen tov tegenstanders terwijl ik het gevoel heb dat ik anders de grip verlies en eraf ga .

iRacing Profiel

• PatrickPost1972
Swoesh schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:59:
Zat net weer met dezelfde in de race als de video van gisteren, weer een mooi gevecht met helaas een crash als gevolg. Had niet verwacht dat hij hem er daar tussen zou duwen, ging te snel om op de spotter te reageren en uiteindelijk was het nog een ghost contact ook :/.

https://streamable.com/yffdij
Ahhh zonde man denk als je links was gebleven had je hem kunnen hebben aangezien de volgende bocht naar links gaat.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb pas net mijn 2 heats van afgelopen zondag op YT gezet.

13de in de eerste heat en 3de in de tweede heat. (y)

• Phusebox
@ActualFantasy Je zorgt dat je de bocht daarvoor aan de binnenkant blijft en afsnijdt zodat je wijd de laatste bocht in kan gaan? Voor mij helpt shortshiften en iets later insturen en vooral niet een wiel op die kerb aan de binnenkant zetten.

Kijk mij eens advies geven haha. Ik verlies nog steeds een volle seconde in bocht 2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• correcto
oOo Drie keer is scheepsrecht.
Zat weer in de tweede split. Maar dit keer pole, p1 en snelste rondetijd, whoop, whoop .
Bak iRating en bak SR erbij :)F

[ Voor 11% gewijzigd door correcto op 24-09-2020 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
JoepW schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:10:

[YouTube: GoT Weekly Tournament S4 2020 - Sunday - Philip Island - PoV JoepW]
Ik heb je 3de plaats in de 2de heat van dichtbij mogen mee maken ;)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• Imac2011
correcto schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:03:
oOo Drie keer is scheepsrecht.
Zat weer in de tweede split. Maar dit keer pole, p1 en snelste rondetijd, whoop, whoop .
Bak iRating en bak SR erbij :)F
Gefeliciteerd ! Had je nog een beetje strijd of eenzaam je rondjes gereden ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• correcto
Imac2011 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 23:14:
[...]

Gefeliciteerd ! Had je nog een beetje strijd of eenzaam je rondjes gereden ?
In begin kwam p2 voorbij, maar die heb ik na een rondje weer ingehaald en achter me gelaten. Halverwege de race een achterblijver die heel veel moeite deed me voorbij te laten, maar dat was alleen maar verwarrend en ging bijna mis. Op eind van de race nog een paar achterblijvers die met elkaar aan het racen waren en crashten. Het ging allemaal goed, maar het had ook zo mis kunnen gaan.

Die ‘saaie’ races zijn zo mogelijk nog lastiger vind ik. Foutje is zo maar gemaakt, terwijl je alvast het boodschappenlijstje aan het maken bent ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik vind het best jammer dat er vaak maar 2 splits zijn in de Indy. Door mijn ir zit ik altijd net in de top split waar ik het vervolgens moet opnemen tegen de 3k+ racers. Mijzelf elke keer helemaal een ongeluk racen om 7e of 5e te worden :D wel makkelijk ir puntjes pakken natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:03
laforte schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 09:49:
Ik vind het best jammer dat er vaak maar 2 splits zijn in de Indy. Door mijn ir zit ik altijd net in de top split waar ik het vervolgens moet opnemen tegen de 3k+ racers. Mijzelf elke keer helemaal een ongeluk racen om 7e of 5e te worden :D wel makkelijk ir puntjes pakken natuurlijk...
Alleen om 20:00 en 22:00 zijn er 2 of 3 splits volgens mij. De rest van de dag is er meestal slechts 1 (en dan ook nog gevuld met veel GoT'ers dus ik vraag mij af hoe dat andere seizoenen is gegaan :)). Ik mis wel een beetje de luxe van de Skippies waar je rond 18:00 al 5 a 6 splits hebt en iedere race een veld vol min of meer gelijkwaardige racers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

JoepW schreef op donderdag 24 september 2020 @ 22:10:

[YouTube: GoT Weekly Tournament S4 2020 - Sunday - Philip Island - PoV JoepW]
Zo, goedemorgen. Dacht even dat rond 1:05 iemand zijwaarts aan het rijden was. Maar dat zijn je 2 extra schermen i.p.v. je spiegels :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Loona35 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:18:
[...]

Alleen om 20:00 en 22:00 zijn er 2 of 3 splits volgens mij. De rest van de dag is er meestal slechts 1 (en dan ook nog gevuld met veel GoT'ers dus ik vraag mij af hoe dat andere seizoenen is gegaan :)). Ik mis wel een beetje de luxe van de Skippies waar je rond 18:00 al 5 a 6 splits hebt en iedere race een veld vol min of meer gelijkwaardige racers.
Dit is 1 van de redenen geweest waarom ik er dit seizoen voor gekozen heb niet de PM18 te gaan rijden, en voor de F3 te stemmen voor GoT.

De informatie over deelnemers-aantallen was overigens bij de poll netjes door de organisatie vermeld :)

[ Voor 7% gewijzigd door Raimond613 op 25-09-2020 11:09 ]

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:26
Loona35 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:18:
[...]

Vorig seizoen was de bezetting vergelijkbaar: overdag 1 split en 's avonds 2 à 3 splits. Op populaire banen (Spa, Nordschleife) was het iets drukker, maar dit maakte de races niet per se leuker.
Persoonlijk ben ik dan ook blij dat er veel GoT'ers meedoen dit seizoen (zorgt toch voor een wat groter startveld) en hoop ik dat de deelname wat aantrekt zodat de serie ook volgend seizoen een goede deelname behoudt. Het zal nooit de populairste serie worden, maar mijns inziens wel één van de leukste.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
hmm. deze is zuur.

Nummer 3 en 4 gaan lekker knokken, en ik dacht yay...Ja, niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Zuur maar was op te anticiperen, hoewel het uiteraard niet je schuld is had je wel je eigen uitkomst van dit ongeval kunnen bepalen door iets voorzichtiger te werk te gaan en je verlies te nemen door te remmen.

Je ziet dat de blauwe wagen de controle verliezen en de witte er in duikt, dan is wat erna gebeurd een heel likely scenario. Misschien werd je beperkt door je zicht/FOV dat kan ik niet beoordelen.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 15:23
ActualFantasy schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:58:
hmm. deze is zuur.

[YouTube: 2020 09 25 16 50 34]
Ik zat daar iets achter, lag op de 8e plaats. Tot mijn oculus aangaf geen batterij mee had. Nou, doei concentratie, toen vloog ik er ook gelijk af.

Had net een nieuwe kabel gekocht omdat de oude afgelopen zondag ineens connectie verloor, ook niet ideaal :+ . Gelukkig kon ik hem nog tot het einde uitrijden, daarna had ik nog 4% accu over..

Verder viel me op dat de race erg clean was

[ Voor 6% gewijzigd door Intruder op 25-09-2020 17:21 ]

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

ActualFantasy schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:58:
hmm. deze is zuur.

[YouTube: 2020 09 25 16 50 34]
Ben jij toevallig familie van @phusebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ander nadeel van de Indy Pro PM18, aangezien we de ovals niet rijden zijn er ook geen setups voor de vervangende races.

Verder haal ik meestal de meeste informatie uit een track guide maar die zijn er voor de vervangende races ook niet en voor de andere nauwelijks en meestal pas na de GoT races.

Dit maakt het voor mij een stuk lastiger. Ben benieuwd op Imola. Ik vind dat sowieso al een lastige baan en nu ga ik er dus helemaal blind in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Phusebox schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:15:
Ander nadeel van de Indy Pro PM18, aangezien we de ovals niet rijden zijn er ook geen setups voor de vervangende races.

Verder haal ik meestal de meeste informatie uit een track guide maar die zijn er voor de vervangende races ook niet en voor de andere nauwelijks en meestal pas na de GoT races.

Dit maakt het voor mij een stuk lastiger. Ben benieuwd op Imola. Ik vind dat sowieso al een lastige baan en nu ga ik er dus helemaal blind in...
1 troost... dat geldt voor ons allemaal...
Ik ben ook geen held met setups e.d. dus hoop ook dat het gaat lukken dit weekend...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Phusebox schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:15:

Ik heb gewoon de setup van vorige race gepakt vanmiddag om even te proberen. Ik heb geen idee wat een goede tijd is maar rij na 5 ronden een 1:39 en het voelt wel oké. De snelle mannen zullen wel 1:36 rijden ofzo.

Dus gewoon mee rijden vanavond er is vast wel iemand met een passende setup en dan zie je ook gelijk wat de rest aan tijden kan rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door laforte op 25-09-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
laforte schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:09:
[...]

Ben jij toevallig familie van @phusebox?
Nou ja zeg, waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
TonCoronel schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 18:25:
[...]

1 troost... dat geldt voor ons allemaal...
Ik ben ook geen held met setups e.d. dus hoop ook dat het gaat lukken dit weekend...
Die van Philip Island deze week van VRS is een goed uitgangspunt denk ik.

Lage 1.39 iig dan mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 15:23
Medium downforce setup vond ik zelf prima rijden op road atlanta. Verwacht niet al te grote problemen gezien de iracing setups bij deze auto prima lijken.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
---

[ Voor 255% gewijzigd door Phusebox op 25-09-2020 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Racelapapps heeft een update. De eerste maand nog gratis met alles unlocked en dan kan je kiezen tussen een free en een basic membership.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 16:19

Arfman

Drome!

Jeej, weer iets waar je maandelijks voor mag dokken.

Ik stream verder eigenlijk nooit (vergeet het altijd aan te zetten :')) dus mij boeit het niet maar soms mis ik de tijd dat je software gewoon kocht (zoals JRT) en dan klaar was.

Vrouwlief heeft de maandelijkse VRS rekening nog niet ontdekt :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Arfman schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 21:46:
Jeej, weer iets waar je maandelijks voor mag dokken.

Ik stream verder eigenlijk nooit (vergeet het altijd aan te zetten :')) dus mij boeit het niet maar soms mis ik de tijd dat je software gewoon kocht (zoals JRT) en dan klaar was.

Vrouwlief heeft de maandelijkse VRS rekening nog niet ontdekt :+
Heb jij toch niet nodig aangezien je DRE hebt!!!!

iRacing Profiel Game Pc

• ZFLaSH
Staat er ergens bij Racelabapps wat gratis en wat betaalde content is? Ik gebruik alleen de Fuel Calculator overigens.

Vind het wel een beetje raar aangezien op zijn eigen discord FAQ dit staat:
Q: Will this be free forever or will it become a paid service in the future?

Free forever. My goal is to make this available for everyone. We might have a paid tier for like special overlays if you want it. Could also be free everything. It really depends on many factors, but i want to keep the app free.

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ZFLaSH schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 07:45:
Staat er ergens bij Racelabapps wat gratis en wat betaalde content is? Ik gebruik alleen de Fuel Calculator overigens.
Heb het gisteren ook nog niet zo snel kunnen terugvinden wat 'free' is en wat 'paid'. Maar als ik voor mijn overlays 4 euro p.m. zou moeten betalen dan ga ik waarschijnlijk toch weer gebruik maken van Kapps of anders JRT.

iRacing Profiel

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Doubleoz schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 07:48:
[...]

Heb het gisteren ook nog niet zo snel kunnen terugvinden wat 'free' is en wat 'paid'. Maar als ik voor mijn overlays 4 euro p.m. zou moeten betalen dan ga ik waarschijnlijk toch weer gebruik maken van Kapps of anders JRT.
Mijn JRT licentie is deze maand afgelopen en ben me ook aan het oriënteren...

RaceLab apps heeft wel meer "candy" dan JRT... Maar dat is mij ook geen €4 p.m. waard. Ik kan het ook niet meteen vinden wat nou het verschil is tussen paid en free.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Een rondje Imola met de PDS setup van vorige week.
Niet het snelste rondje, maar het geeft een beetje richting voor de mensen die de combo willen leren.

Pagina: 1 ... 344 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies