iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 343 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Ik was vrij gefocust op degene die maar 3s voor me zat.. Zal de volgende keer uit de weg gaan, al hoop ik niet meer in die positie te komen. ๐Ÿ˜‚

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
Deze maar doorsturen naar iRacing? Top10 is tegenwoordig toch alleen maar een clusterfuck op ovals waar je lucky dog moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
ZFLaSH schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:28:
Ik was vrij gefocust op degene die maar 3s voor me zat.. Zal de volgende keer uit de weg gaan, al hoop ik niet meer in die positie te komen. ๐Ÿ˜‚
Ik begrijp het dilemma want je was ook sneller dan de meeste anderen om ons heen. Alleen zat je op een gegeven moment wel ongelukkig in het midden van een battle van drie rijders voor positie. Maar geen problem, wel leuke gevechten gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:58
Mijn eerste top 10 in de GoT-League!

Mijn hoogste kwali ooit gehaald, op 15, en daarna naar 11 gereden, wat mijn hoogste uitslag ooit al was. Express de nummer 10 niet ingehaald, want ik wilde geen pole. :P

Daarna gewoon lekker mijn race weer gereden, pits ingang klein foutje gemaakt, waardoor 1 inc en ff schrikken, maar kwam terug op plaats 8, en kon die net niet tot eind volhouden.

Maar heel blij met mijn P9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
Sorry voor de mensen die ik in de weg heb gezeten.

Enige positieve is dat ik in de practice wel eindelijk een 1:23.4 heb gereden. Maar goed de baan was dan ook gewoon veel sneller dan gisteren.

[ Voor 36% gewijzigd door Phusebox op 21-09-2020 22:40 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Pfff. 4x een 0 resultaat op Philip Island.

Opmerking over situational awareness: Als je in een treintje rijdt, en je bent hard aan het vechten, verander dan alsjeblieft niet middenin een bocht van 'baan'. Kans is zeer groot dat er iemand in jouw gat zit. Ik moet hier in een tijdsbestek 2 minuten 2x op de rem voor Eelco. Eerste keer moet ik dat bekopen met een kromme voorvleugel. De tweede loopt een stuk lomper af.

https://www.twitch.tv/videos/748062422

Ik vind niet dat ik op deze momenten nog hoef te verwachten dat je in 1 ruk richting de racelijn komt, helemaal omdat het al nรก de apex is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKpsuWktLAQLSkOw15MmOpaSUiM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qA5kyBIE3Gj9cUuhnxfuf5t0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZbWxbd8eG9lM0sQAGU3xfvShfo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jxou5JifPWS5VTI9c5X718k2.jpg?f=user_large

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-09 20:54
Mijn avond eindigde met een dikke anticlimax. Ben om 7 uur begonnen met oefenen en was redelijk consistent maar langzaam bezig. Toen kwam ik om half acht op de track en was gelijk in ronde 2 1,25 sec sneller dan mijn beste tijd. Auto voelde goed en ik ging lekker rondjes rijden. Is echt super gezellig op Teamspeak ook ben ik meer aan het luisteren.
Door de coaching van JoepW van vrijdag heb ik een hoop geleerd. Nogmaals mijn dank hiervoor. _/-\o_
Maar toen kwam de race. Prima te doen tot ik probeer snellere rijders door te laten (en de minder snelle achter mij te houden >:) ) maar dat ging echt een aantal keren mis. Nog een tikje van achter gehadโ€ฆhoort erbijโ€ฆDan ben je lekker aan het rijden en opeens zit je toch in het gras en gaan 3 man extra voorbijโ€ฆ Hier moet ik nu echt aan werken. Racen om plek 20 vind ik gelukkig net zo leuk als om plek 1 dus dat is het niet. 2 bochten voor het einde van de race ga ik er weer af en is mijn race overโ€ฆdramaโ€ฆ 8)7
Race 2 was een beetje hetzelfde tot ik moest stoppen en op dat moment pas realiseerde dat ik ongelofelijke pijn in mijn schouder had. Dat was het moment dat echt alles mis ging en ik beter had kunnen stoppen. 3 uur rijden/racen moet je blijkbaar toch oefenenโ€ฆdoor de pijn niets meer voor elkaar gekregen en vloog er allen nog vanaf omdat ik mijn schouder wilde ontzien.
Jammer van de pijn anders was het een heel gezellige leuke avond geweest.
Meer mensen hier last van dit soort klachten. Is dit te trainen?
Aan de andere kant: ik ben niet laatste geworden. Doel bereikt :*) . Over een aantal jaren kan ik het net zo goed als de top 10.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Mdeppie schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:49:
Meer mensen hier last van dit soort klachten. Is dit te trainen?
Aan de andere kant: ik ben niet laatste geworden. Doel bereikt :*) . Over een aantal jaren kan ik het net zo goed als de top 10.
Ja, ik had ook veel last van mijn onderarm, hand en schouder in het begin. Ik weet niet wat voor werk je doet en of je sport, maar sinds ik weer volop aan het trainen ben kan ik de race zonder enig probleem volhouden. Probeer ook om niet te krampachtig het stuur vast te houden

P.s. Toen je de pit uitkwam kon ik je maar net vermijden.

[ Voor 4% gewijzigd door ZFLaSH op 21-09-2020 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-09 20:54
ZFLaSH schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:00:
[...]

P.s. Toen je de pit uitkwam kon ik je maar net vermijden.
Ja, sorry. Ik vertraagde in de lange pitstraat omdat er 2 autoโ€™s aankwamen en toen was ik te langzaam en kwam je met aardig overspeed aan. Volgens mij probeerde ik nog links te blijven maar weet niet meer zo goed of dat gelukt was.
Goede case trouwens. Wat moet ik dan doen? Ik kan niet blijven staan in de pits want dan ben ik weer voor de volgende in de weg..en voor de volgende...en voor de volgende. Is nog lastig voor mij. De snelheid is best hoog :F

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Nou, gisteren heb ik exact hetzelfde gedaan bij Robin wat jij daarnet bij mij deed. Helaas liep het gisteren minder af, maar wat ik ervan geleerd heb is meer links blijven. Omdat het gisteren nog vers in mijn hoofd zat, koos ik ervoor om toch te remmen en dat heeft ons beide in leven gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Jimmy J. schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:28:

Opmerking over situational awareness: Als je in een treintje rijdt, en je bent hard aan het vechten, verander dan alsjeblieft niet middenin een bocht van 'baan'. Kans is zeer groot dat er iemand in jouw gat zit. Ik moet hier in een tijdsbestek 2 minuten 2x op de rem voor Eelco. Eerste keer moet ik dat bekopen met een kromme voorvleugel. De tweede loopt een stuk lomper af.

Ik vind niet dat ik op deze momenten nog hoef te verwachten dat je in 1 ruk richting de racelijn komt, helemaal omdat het al nรก de apex is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt wel of hij bij de 2e actie overstuur heeft en daar door moet corrigeren.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:19

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb het grondig bekeken. Sorry, maar persoonlijk vind ik dat je zelf te roekeloos rijdt.

Weet je waarom iemand zo van baan wisselt? Om de slipstream te pakken. In beide gevallen zag ik het terecht aankomen en vond ik dat je zelf veel te veel risico nam door midden in een bocht รฉn achter een duel van twee anderen nog zo'n klein gat in te duiken. Je voorganger hoort van zijn spotter na het duel 'clear' en duikt daarna achter zijn voorganger voor de slipstream. Hij start die actie al en hoort dan wellicht nog 'car right' of 'car left' en er is onvermijdelijk contact.

Inhalen kan door voor of na een bocht langs iemand te komen. Heel soms als iemand een fout in een bocht maakt, kun je er dan gratis langs. In een bocht gaten induiken is over het algemeen het recept voor contact en zeker in open wheelers recept voor einde race.
Banden die achter elkaar haken en/of veel aero damage.

Wat is de irating van jezelf en de mensen die daar om je heen rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Playa del C. schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:47:
[...]

Ik heb het grondig bekeken. Sorry, maar persoonlijk vind ik dat je zelf te roekeloos rijdt.

Weet je waarom iemand zo van baan wisselt? Om de slipstream te pakken. In beide gevallen zag ik het terecht aankomen en vond ik dat je zelf veel te veel risico nam door midden in een bocht รฉn achter een duel van twee anderen nog zo'n klein gat in te duiken. Je voorganger hoort van zijn spotter na het duel 'clear' en duikt daarna achter zijn voorganger voor de slipstream. Hij start die actie al en hoort dan wellicht nog 'car right' of 'car left' en er is onvermijdelijk contact.

Inhalen kan door voor of na een bocht langs iemand te komen. Heel soms als iemand een fout in een bocht maakt, kun je er dan gratis langs. In een bocht gaten induiken is over het algemeen het recept voor contact en zeker in open wheelers recept voor einde race.

Uhm, dus jij vind een slingerende auto minder gevaarlijk dan iemand die gewoon racelijn rijdt?

Remind me om nooit met je te gaan racen dan....

iRacing | Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:24
[...]

Weet je waarom iemand zo van baan wisselt? Om de slipstream te pakken. In beide gevallen zag ik het terecht aankomen en vond ik dat je zelf veel te veel risico nam door midden in een bocht รฉn achter een duel van twee anderen nog zo'n klein gat in te duiken.
Dus, als iemand de slipstream wil pakken dan heeft hij daar recht op zonder te kijken of er iemand (bijna) aan je binnenkant zit?
Inhalen kan door voor of na een bocht langs iemand te komen. Heel soms als iemand een fout in een bocht maakt, kun je er dan gratis langs.
Goed om te weten dat jij dus in de bocht netjes achter iedereen blijft.
Als je goed en grondig kijkt, dan zie je dat er een gat van hier tot Tokyo zit in beide bochten, die makkelijk dicht gereden kan worden door de bestuurder uit dit filmpje.
In een bocht gaten induiken is over het algemeen het recept voor contact en zeker in open wheelers recept voor einde race.
Dit is volgens mij het hele punt van Jim.. spatial awareness, diegene die namelijk ergens induikt is ook diegene die in een keer naar rechts dan wel links duikt, weer terug op de racelijn.
Ik vraag me af wat irating er toe doet om dit te relativeren?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kan het filmpje niet bekijken momenteel, want twitch hapert beetje.

Maar toch even vraagje over deze situatie in het algemeen, want ik heb hem ook al eens zo gehad. Treintje rijden is niet makkelijk. Zeker niet als je middenin zit.

Als je als tweede rijder nou zo dicht achter iemand zit, dat je ervoor kiest om een andere lijn te rijden en dan achterlangs naar binnen te kruisen, en dan zit jij daar ineens... Had je dan als tweede rijder dan daar rekening mee moeten houden of had jij ook rekening moeten houden met dat dat een optie is en dat er een gevecht bezig is waarbij rijder 2 probeert met meer snelheid het volgende (rechte) stuk op te komen om zo in te kunnen halen?
ourplayground schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:09:

Ik vraag me af wat irating er toe doet om dit te relativeren?
Het verschil in iRating laat ook het verschil in kunde/kennis zien.

Natuurlijk is het geen handige actie, maar ik denk dat er bedoelt wordt dat de een met een 4K plus iRating misschien iets te enthousiast een gat in duikt bij de andere met een 1500 iRating. En dat kan weleens botsen.

[ Voor 11% gewijzigd door ActualFantasy op 22-09-2020 08:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
[...]

Dat mag! Discussiรซren staat vrij natuurlijk, anders had ik dit nooit moeten plaatsen :)
Playa del C. schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:47:Weet je waarom iemand zo van baan wisselt? Om de slipstream te pakken. In beide gevallen zag ik het terecht aankomen en vond ik dat je zelf veel te veel risico nam door midden in een bocht รฉn achter een duel van twee anderen nog zo'n klein gat in te duiken. Je voorganger hoort van zijn spotter na het duel 'clear' en duikt daarna achter zijn voorganger voor de slipstream. Hij start die actie al en hoort dan wellicht nog 'car right' of 'car left' en er is onvermijdelijk contact.
Lijkt me niet handig om de slipstream te pakken. De Indy Pro verliest hier mid-corner alleen maar grip mee. In het eerste voorbeeld is het rechte stuk ook veel te kort om hier voordeel uit te halen. Beter was het geweest aan de buitenkant te blijven, en op tractie proberen er naast te komen voor de volgende bocht.
Playa del C. schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:47:Inhalen kan door voor of na een bocht langs iemand te komen. Heel soms als iemand een fout in een bocht maakt, kun je er dan gratis langs. In een bocht gaten induiken is over het algemeen het recept voor contact en zeker in open wheelers recept voor einde race.
Ik benoemde specifiek 'in een drukke trein rijden'. Ik weet niet of je het gezien had, maar in voorbeeld 1 zit Nick naast me. Ik ben dus niet per se met het gevecht voor me bezig en wil helemaal geen inhaalactie op Eelco doen. Maar op de rem moeten trappen omdat iemand van baan wisselt is een ander geval natuurlijk.
Playa del C. schreef op maandag 21 september 2020 @ 23:47:Wat is de irating van jezelf en de mensen die daar om je heen rijden?
Lijkt me niet relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:40
Gisteren de eerste meters gemaakt met de Indy pro. Was sowieso mijn eerste avond weer in de sim sinds de demo derby vanwege tijdgebrek in de afgelopen weken.

Practice stijf laatste, wat ook wel te verwachten was, omdat ik het circuit nagenoeg niet ken. Ging wel redelijk goed. Ik moet zeggen dat ik minder last van foutjes had ten opzichte van de GTE's afgelopen seizoen. Auto rijdt ook wel redelijk makkelijk moet ik zeggen.

Heat 1 tikte ik halverwege de race @Wormaap aan op de achterkant. Hij remde iets meer dan ik verwachte, zelf had ik daardoor schade aan de voorvleugel en moest de pits opzoeken. Volgens mij viel het voor Wormaap wel mee.

Heat 2 ook lekker mijn rondjes kunnen rijden totdat ik gecollecteerd werd in de eerste Hairpin. Reed op dat moment rond op p22/23. Helaas was dit na mijn pitstop en met een missende achtervleugel moest ik wel een fast repair nemen.

Al met al een goede ervaring met deze auto. Ging mij vooral om het ervaring opdoen met de auto en dat is goed gelukt. Alleen jammer dat ik de vrijdagen niet kan gebruiken om de baan te leren kennen, omdat ik dan altijd zaalvoetbal.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Normaal gesproken ben ik geen fan om nieuwe circuits te moeten leren, maar mijn eerste kennismaking met Phillip Island Circuit afgelopen dagen was TOP. Wat een leuk circuit met heerlijke bochten (flow) d:)b

Mijn racepace was zeker top 20, maar helaas (nog) niet consistent genoeg om dat รณรณk vast te houden. Voornamelijk die lange doordraaier naar links (bocht 2) heeft me regelmatig verrast.

Op naar Imola komend weekend, die kan ik dromen :9

3-wijd op bocht 1 aankomen is natuurlijk spannend, maar natuurlijk vragen om problemen. Jammer voor @Imac2011 en @The Otherside die hier schade opliepen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnfhVHHTx6_t3XMBemBds70TYtY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fspzaJbqiudcGWIbH8VzskJe.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:40
Gisteren niet echt een lekkere race gehad. De practice ging wel lekker met rondetijden die competitief zijn voor mijn iRating. Bij de race helaas iets teveel willen pushen. Race 1 ging wel lekker, maar race 2 kwam ik al snel ergens rond P12 te liggen door ongelukken voor mij. Dat wou ik te hard verdedigen met wat foutjes als gevolg. Daar had ik beter de echt snellere rijders kunnen laten gaan dan mijn positie gaan verdedigen achteraf gezien.

Ik vind het slingeren niet goed, maar ik vind het ook niet handig dat je jezelf een tweede keer laat verassen door dezelfde rijder en vrijwel exact dezelfde situatie. In die tweede situatie zie je dat de oranje auto moeite heeft met de bocht ervoor en daarnaast is er een gele vlag. Als je merkt dat iemand zo rijdt, doe je er soms beter aan om een minder riskante inhaalactie uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met mijn geringe ervaring:
De 1e situatie heeft Eelco je volgens mij nooit zien aankomen. Druk in gevecht met Geert en ook de spotter heeft volgens mij nooit (op tijd) iets kunnen zeggen. Ik ben het met je eens dat het niet handig is om in een treintje zo van je lijn te wijken (als iedereen 2 aan 2 rijdt, rijdt er namelijk achter jou tegenstander dus ook iemand), maar ik snap Eelco wel, om zo nog kans te maken om achterlangs te kunnen kruisen. Daarnaast raak jij hem ongeveer achterop, en niet op de zijkant.

De 2e situatie wijkt Eelco (voor zover ik kan zien) sterk af van de racelijn, en had hij hem aan de buitenkant moeten laten. Ieder loopt daar naar buiten, maar hij snijdt naar binnen. Volgens mij heeft dit niets met slipstream te maken, want Joeri loopt naar buiten en is het zelfs sneller om aan buitenkant te blijven.

Dus 1e situatie had je naar mijn idee zelf meer kunnen/moeten doen, de 2e situatie wijkt Eelco (onnodig) van de racelijn af.
Al blijft het lastig om het alleen vanuit jouw auto te zien, voor hetzelfde geldt had Eelco een overstuur moment en was dat niet zichtbaar vanuit jouw auto.

Edit: In ieder geval leuk dat je het deelt, kunnen we ze in ieder geval bespreken en van leren!

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ActualFantasy
Gisteren wel tijdens mijn race nog toeschouwer geweest in een bochtenlang spannend gevecht vlak voor mij, waarin beide elkaar lieten leven. Misschien ook leuk om even te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Jimmy J. schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:44:
[...]
Dat mag! Discussiรซren staat vrij natuurlijk, anders had ik dit nooit moeten plaatsen :)

[...]
Lijkt me niet handig om de slipstream te pakken. De Indy Pro verliest hier mid-corner alleen maar grip mee. In het eerste voorbeeld is het rechte stuk ook veel te kort om hier voordeel uit te halen. Beter was het geweest aan de buitenkant te blijven, en op tractie proberen er naast te komen voor de volgende bocht.

[...]
Ik benoemde specifiek 'in een drukke trein rijden'. Ik weet niet of je het gezien had, maar in voorbeeld 1 zit Nick naast me. Ik ben dus niet per se met het gevecht voor me bezig en wil helemaal geen inhaalactie op Eelco doen. Maar op de rem moeten trappen omdat iemand van baan wisselt is een ander geval natuurlijk.

[...]
Lijkt me niet relevant.
Het is gewoon moeilijk. Je maakt een beslissing in een split-second en dan hou je je daar ook aan. Het maakt het nog moeilijker omdat het niveau in deze league nogal flink wisselt. Ik persoonlijk had hem bij het eerste incident er ook gewoon tussen gezet. Bij de tweede zou ik daar wat afstand hebben genomen (ervaringen uit het verleden :)). Ik had een gelijk iets met Marco in de hairpin en voelde al aan dat het niet goed zou gaan, dus ik hield daar wat afstand. Er werd wat gewheelbanged en 2 bochten later ging het helemaal fout, waardoor ik lachende derde was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik was de aanstichter in รฉรฉn van die nulresultaten. Het zag er knullig uit vanuit jouw POV. Je anticipeerde goed, maar juist omdat je snelheid mindert T-bone ik je bij terugkomst op de baan. Ik kreeg de auto net niet op tijd gestopt op 't gras.

Ondanks dat je volledig over me heen vloog, had ik dusdanig weinig schade dat ik 'm kon uitrijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
ActualFantasy schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:20:
Gisteren wel tijdens mijn race nog toeschouwer geweest in een bochtenlang spannend gevecht vlak voor mij, waarin beide elkaar lieten leven. Misschien ook leuk om even te zien.

[YouTube: 2020 09 22 09 06 04]
Haha holy shit, ik dacht eerst dat mijn livery niet goed geladen was, maar dit is gewoon iemand anders. Ik heb praktisch PRECIES hetzelfde gevecht gehad met @NickThissen :o

@Luckeh Geeft niet. Dat was gewoon echt pure pech, daar heb ik geen enkele moeite mee. Ironisch genoeg had ik inderdaad het gas erop moeten houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:37
Mithriel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 07:34:
[...]

Uhm, dus jij vind een slingerende auto minder gevaarlijk dan iemand die gewoon racelijn rijdt?

Remind me om nooit met je te gaan racen dan....
Beetje zure reactie. Eerst iemand woorden in de mond leggen en hem er daarna op afrekenen.

Ik vind er ook wel iets voor te zeggen dat je in een groep met zulke grote vaardigheidsverschillen je uit lijfsbehoud soms beter iets minder gretig kunt zijn. Dat is geen oordeel over specifiek deze situatie, maar in het algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
SlaadjeBla schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:59:
[...]

Beetje zure reactie. Eerst iemand woorden in de mond leggen en hem er daarna op afrekenen.

Ik vind er ook wel iets voor te zeggen dat je in een groep met zulke grote vaardigheidsverschillen je uit lijfsbehoud soms beter iets minder gretig kunt zijn. Dat is geen oordeel over specifiek deze situatie, maar in het algemeen.
Je hebt een klein puntje.. wat je echter lijkt te vergeten is dat er 2 auto's betrokken zijn bij de crash.
Aanname 1: als het niveau/vaardigheid verschil inderdaad zo groot is, dan zou diegene die minder vaardig is daar toch ook rekening mee houden?
Aanname 2: als er bijna geen verschil is in vaardigheid, wat dan? is het dan een race incident?
En zo kunnen we nog even doorgaan.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13

derx666

mecker ende blaet

Mijn 2 cent:
1e actie: ik had ook niet verwacht dat de buitenste auto ineens naar binnen zou kruisen, zeker niet in close combat met de volgende bocht linksaf. Het is daar eigenlijk altijd sneller om hem lekker naar buiten te laten lopen, en dan was hij Jim makkelijk voorgebleven.
2e actie: Je kunt het niet heel goed zien, maar het lijkt erop dat de buitenste auto overstuur krijgt bij het gasgeven. Ik zie het iets eerder in de bocht al licht twitchen, maar vlak voor het contact lijkt het nogmaals te gebeuren, en lijken ook de voorbanden licht tegen te sturen. Door de resolutie is het lastig te zien, maar ik denk niet dat dit een bewuste actie was, maar meer een oeps moment waar Jim het slachtoffer van is.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jimmy J.
Wisten jullie dat Skip Barber een voormalig F1 coureur is?

In het kader van 'you learn something everyday', Skip Barber was F1 coureur in 1971 en 1972, oprichter van de Skip Barber Racing School รฉn vandaag de dag nog eigenaar van Lime Rock Park. Ik dacht tot vandaag dat het alleen een auto was :+

[ Voor 3% gewijzigd door Jimmy J. op 22-09-2020 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
ourplayground schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:26:
[...]

Je hebt een klein puntje.. wat je echter lijkt te vergeten is dat er 2 auto's betrokken zijn bij de crash.
Aanname 1: als het niveau/vaardigheid verschil inderdaad zo groot is, dan zou diegene die minder vaardig is daar toch ook rekening mee houden?
Aanname 2: als er bijna geen verschil is in vaardigheid, wat dan? is het dan een race incident?
En zo kunnen we nog even doorgaan.
Aaname 1 is natuurlijk onzin.

Jij denkt dat iemand die een lagere iRating heeft daar zicht op heeft in zo'n intens gevecht? Dan had ie wel een hogere iRating gehad. Die is allang blij dat zijn auto op de baan blijft, en lekker mee lijkt te doen in een treintje.

Die gaat echt niet nog eens zitten kijken en denken, oh er zit een veel betere rijder achter mij, ik moet geen enkel klein gaatje laten, want dan zet hij hem er tussen. En als ie dat wel denkt, zorgt dat alleen nog maar voor meer zenuwen.

On a side note: En ik ben boven de 2K iRating!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
ActualFantasy schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:56:
[...]

Aaname 1 is natuurlijk onzin.

Jij denkt dat iemand die een lagere iRating heeft daar zicht op heeft in zo'n intens gevecht? Dan had ie wel een hogere iRating gehad. Die is allang blij dat zijn auto op de baan blijft, en lekker mee lijkt te doen in een treintje.

Die gaat echt niet nog eens zitten kijken en denken, oh er zit een veel betere rijder achter mij, ik moet geen enkel klein gaatje laten, want dan zet hij hem er tussen. En als ie dat wel denkt, zorgt dat alleen nog maar voor meer zenuwen.

On a side note: En ik ben boven de 2K iRating!
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Iemand met een lagere vaardigheid (jij stelt dit blijkbaar gelijk aan irating) zou wat mij betreft juist niet het gevecht aan moeten gaan met iemand waarvan je van te voren al weet dat die vaardiger is in het racen.
Ik vind mijzelf een aardig capabele sim racer, maar als ik bijvoorbeeld Jim achter mij heb zitten, dan weet ik al dat ik hem 1 of 2 bochten kan tegenhouden maar hij vindt toch wel dat gaatje en is het dus niet mijn gevecht om aan te gaan.
In het voorbeeld hiervoor met de aanname dat er substantieel vaardigheid verschil is, heeft het geen zin om het gat dicht te gooien, je kan dan beter je in laten halen en volgen in de hoop dat je juist er je profijt van kan doen.

Wat betreft je irating: top.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:51
ourplayground schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:07:
[...]

... Iemand met een lagere vaardigheid (jij stelt dit blijkbaar gelijk aan irating) zou wat mij betreft juist niet het gevecht aan moeten gaan met iemand waarvan je van te voren al weet dat die vaardiger is in het racen.
...
In het algemeen ben ik het inderdaad met je eens. En is deze manier van rijden voor beide partijen ook het meest effectief. Ik vraag me in dit specifieke geval alleen af of @FireSt@rter รผberhaupt de intentie had om een verdedigende actie op @Jimmy J. uit te voeren. Ben dus eigenlijk wel benieuwd naar zijn kant van het verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
ourplayground schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:07:
[...]

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Iemand met een lagere vaardigheid (jij stelt dit blijkbaar gelijk aan irating) zou wat mij betreft juist niet het gevecht aan moeten gaan met iemand waarvan je van te voren al weet dat die vaardiger is in het racen.
Ik vind mijzelf een aardig capabele sim racer, maar als ik bijvoorbeeld Jim achter mij heb zitten, dan weet ik al dat ik hem 1 of 2 bochten kan tegenhouden maar hij vindt toch wel dat gaatje en is het dus niet mijn gevecht om aan te gaan.
In het voorbeeld hiervoor met de aanname dat er substantieel vaardigheid verschil is, heeft het geen zin om het gat dicht te gooien, je kan dan beter je in laten halen en volgen in de hoop dat je juist er je profijt van kan doen.
Ooeeeh, deze vind ik wel interessant!

Ik vind het oprecht jammer als ik zomaar voorbij gelaten wordt in gevechten om positie. Punten scoren in de Tweakers avonden is leuk, maar mooie gevechten zijn nog leuker! Ik zie het vooral als leerschool (zowel qua algemene vaardigheid als baankennis voor de officiรซle week) en vind het daarom tof om voor elk plekje te moeten vechten.

Hartstikke lief hoor, daar niet van. Maar soms ga ik 'klaarzitten' voor een actie en dan is het 'kom maar links Jim'... 'oh' :+ Als je het doet om zelf geen tijd te verliezen is het een ander verhaal, maar ik zou het zelf leuker vinden als iedereen het gevecht om positie aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Jimmy J. schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:36:
[...]

Ik vind het oprecht jammer als ik zomaar voorbij gelaten wordt in gevechten om positie. Punten scoren in de Tweakers avonden is leuk, maar mooie gevechten zijn nog leuker! Ik zie het vooral als leerschool (zowel qua algemene vaardigheid als baankennis voor de officiรซle week) en vind het daarom tof om voor elk plekje te moeten vechten.

Hartstikke lief hoor, daar niet van. Maar soms ga ik 'klaarzitten' voor een actie en dan is het 'kom maar links Jim'... 'oh' :+ Als je het doet om zelf geen tijd te verliezen is het een ander verhaal, maar ik zou het zelf leuker vinden als iedereen het gevecht om positie aan gaat.
Haha nou ik ben dan ook heel lief :)
Maar alle gekheid op het spreekwoordelijke stokje, doorgaans is mijn gevecht in de races met andere mensen. Als ik dan met jou ga vechten op de baan dan is dat heel leuk, maar verlies ik zeer waarschijnlijk tijd op mijn voorgangers/achterliggers.
Het is dus niet om het โ€œontzagโ€ maar om het verlies te beperken.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:33

BM

Moderator Spielerij
Jimmy J. schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:52:
[...]
Haha holy shit, ik dacht eerst dat mijn livery niet goed geladen was, maar dit is gewoon iemand anders. Ik heb praktisch PRECIES hetzelfde gevecht gehad met @NickThissen :o
Haha, dat was ik :) Was verder niet echt een gevecht, @NickThissen was veel sneller, vroeg al af wanneer dat ie nu echt gas ging geven :p

Was 1 van de hoogtepuntjes van gister, verder vooral mijn eigen glazen ingegooid. Geen lekker ritme gevonden, en qua tijden ook niet super. In de 1e race in laatste ronde op P11, met zeker kans op P10, maar zo dom geweest om halve cm in het gras te rijden en te spinnen... weg positie.

In race 2 uiteindelijk ook weer richting top 10 kunnen rijden, maar bij pit-entry net te enthousiast, en 'm vol de pitmuur ingereden :X Nog geprobeerd om achteruit te gaan, en naar pitbox te rijden. Het achteruit stuk lukte, maar wegsturen van pitmuur niet meer. Dan mag je dus 55 seconden towen met je pitstall in zicht ;(

Daarna ergens in laatste ronde nog gespind en maar gestopt. Geen beste avond.

Jammer eigenlijk dat je zo vroeg op het rechte stuk al in de limiter hangt, denk dat het inhalen makkelijker/leuker was als ie net ff verder doortrok :)

[ Voor 4% gewijzigd door BM op 22-09-2020 11:56 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coรถrdinator

Topicstarter
Luckeh schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:43:
[...]

Ik was de aanstichter in รฉรฉn van die nulresultaten. Het zag er knullig uit vanuit jouw POV. Je anticipeerde goed, maar juist omdat je snelheid mindert T-bone ik je bij terugkomst op de baan. Ik kreeg de auto net niet op tijd gestopt op 't gras.

Ondanks dat je volledig over me heen vloog, had ik dusdanig weinig schade dat ik 'm kon uitrijden.
Soms begrijp ik het schademodel niet helemaal. Het ene moment krijg je als rijder een kleine tik en breekt er van alles af terwijl op andere momenten na incidenten je gewoon kunt doorrijden. Ik had na mijn touche in race 1 wel schade waardoor ik een gemiddelde pace had van 1,25 per ronde. Gelukkig uiteindelijk nog wel rond de 15e plaats kunnen eindigen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Zo net en race gedaan op Philipisland als 4e begonnen en als derde over de streep, leuk gevecht gehad de laatste 5 ronden waar ik in elke ronde de eerste bocht de binnenkant moest houden om hem achter me te houden. Happy camper en puntjes gesprokkeld voor het kampioenschap. Op naar de volgende.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Jimmy J. schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:36:
[...]

Hier voeg ik me bij @ourplayground. Als ik jou, of een van de andere mensen waarvan ik weet dat ze flink sneller zijn dan ik, achter me zie, en zie dat je binnen 'striking distance' komt, dan is je erlangs laten ook gewoon tijdswinst voor mezelf. Als ik keihard verdedigend ga rijden kost me dat seconden per rondje, en als de race nog meer dan een ronde of twee duurt verlies ik het gevecht toch wel :P
Daarnaast ook een stukje zelfbehoud. Als ik op het randje ga rijden omdat een veel snellere rijder in m'n nek zit te hijgen is de kans dat ik een fout maak ook gewoon domweg groter.
En alsof een gevecht met mij voor een snellere rijder interessant is :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Zelfde hier. Laatste races laten een mooie stijgende lijn zien qua iRating en dat komt volgens mij door een aantal zaken:

-VRS abonnement genomen. Ik heb nu altijd goede setups tot mijn beschikking (goed genoeg voor mij in ieder geval, ik ben nu weer de beperkende factor en niet de baseline setup van iRacing) en kijk de wekelijkse instructiefilmpjes.

-Weten waar de grens is en er tijdens races een stukje vanaf blijven, zelfs al kost het een positie.

-Duidelijk snellere mensen voorbijlaten. Iemand die mij met een seconde per ronde nadert ga ik echt niet lang achter me houden, tenzij het de laatste 2 rondes zijn, dan waag ik een beschaafde poging.

-Mensen met een zeer lage iRating/Safety Rating extra ruimte geven. DRE is hier heel handig voor, die waarschuwt als je in de buurt komt bij iemand met een SR van 0.7 of iets in die buurt.

"Vroeger" ging ik altijd het gevecht aan met snellere mensen, of gevaarlijke mensen. Dat werkt zoals gezegd niet echt. @Jimmy J. heeft een iRating van 4.1K zag ik, die ga ik met mijn 2.1K echt niet lang achter me houden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Om nog even terug te komen op de discussie die we gisteravond op TeamSpeak hadden. Ik schoot daar wat in de verdediging omdat er een paar mensen naar mijn idee best over me heen vielen alsof ik een mega-divebomb ging maken, terwijl ik daar niet eens de intentie had om ook maar รฉรฉn persoon in te halen, maar juist uitweek om veilig achter het groepje te blijven hangen. Dat vervolgens een aantal mensen me gaan uitleggen dat ik in een draft-train sneller ga en dus eerder moet remmen kwam even verkeerd binnen, dus excuses als ik wellicht wat snibbig reageerde, ik vind jullie allemaal nog steeds lief en waardeer de inzichten :>

Wat wel jammer is, is dat daardoor mijn originele vraag uiteindelijk onbeantwoord is gebleven. Dus gezien ik de replay vergeten ben op te slaan ga ik het met Paint-skillz proberen :+ Mijn vraag ging ook veel meer om het concept dan om het individuele geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyNZAx5-4M2Pw-InU1VjgFexND0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l6zmi33ZvaSemQE3n6WMZjNv.png?f=user_large

In dit geval ben ik roze. Groen remt harder dan rood verwacht, waardoor rood uitwijkt. Ik kan rood niet meer ontwijken en een crash volgt.
Groen kan ik niet kwalijk nemen dat'ie remt. Rood kan ik niet kwalijk nemen dat'ie uitwijkt. Als ik in plaats van schuin achter rood strak rechts had gereden, dan was het allemaal wat precair geworden maar hadden we het allemaal overleefd.
Dus mijn vraag is: Laten we for argument's sake aannemen dat alles binnen de limiet was en iedereen de bocht gewoon had gehaald had ik hier moeten verwachten dat de kans groot is dat rood in het treintje mogelijk zou moeten uitwijken, en had ik dus zelf verder naar rechts moeten gaan zitten om dat op voorhand te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Wormaap schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:21:
Om nog even terug te komen op de discussie die we gisteravond op TeamSpeak hadden. Ik schoot daar wat in de verdediging omdat er een paar mensen naar mijn idee best over me heen vielen alsof ik een mega-divebomb ging maken, terwijl ik daar niet eens de intentie had om ook maar รฉรฉn persoon in te halen, maar juist uitweek om veilig achter het groepje te blijven hangen. Dat vervolgens een aantal mensen me gaan uitleggen dat ik in een draft-train sneller ga en dus eerder moet remmen kwam even verkeerd binnen, dus excuses als ik wellicht wat snibbig reageerde, ik vind jullie allemaal nog steeds lief en waardeer de inzichten :>

Wat wel jammer is, is dat daardoor mijn originele vraag uiteindelijk onbeantwoord is gebleven. Dus gezien ik de replay vergeten ben op te slaan ga ik het met Paint-skillz proberen :+ Mijn vraag ging ook veel meer om het concept dan om het individuele geval.

[Afbeelding]

In dit geval ben ik roze. Groen remt harder dan rood verwacht, waardoor rood uitwijkt. Ik kan rood niet meer ontwijken en een crash volgt.
Groen kan ik niet kwalijk nemen dat'ie remt. Rood kan ik niet kwalijk nemen dat'ie uitwijkt. Als ik in plaats van schuin achter rood strak rechts had gereden, dan was het allemaal wat precair geworden maar hadden we het allemaal overleefd.
Dus mijn vraag is: Laten we for argument's sake aannemen dat alles binnen de limiet was en iedereen de bocht gewoon had gehaald had ik hier moeten verwachten dat de kans groot is dat rood in het treintje mogelijk zou moeten uitwijken, en had ik dus zelf verder naar rechts moeten gaan zitten om dat op voorhand te voorkomen?
Je mag mijn naam wel noemen hoor, schaam me er niet voor. En ja ik had de situatie ook niet goed ingeschat en hierdoor staat er een opeenstapeling van gebeurtenissen, Helaas was er nog iemand de pineut weet even niet wie het was. Maar een welgemeend excuus van mijn zijde is ook wel op zijn plaats aan jullie beide "SORRY". Ik denk bij nog verder naar rechts had je niet mij geraakt maar degene voor mij, maar dat is een koe in de kont kijken.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:28:
[...]

Je mag mijn naam wel noemen hoor, schaam me er niet voor. En ja ik had de situatie ook niet goed ingeschat en hierdoor staat er een opeenstapeling van gebeurtenissen, Helaas was er nog iemand de pineut weet even niet wie het was. Maar een welgemeend excuus van mijn zijde is ook wel op zijn plaats aan jullie beide "SORRY". Ik denk bij nog verder naar rechts had je niet mij geraakt maar degene voor mij, maar dat is een koe in de kont kijken.
Het gaat me totaal niet om het individuele geval, dus vandaar dat ik geen namen heb genoemd. Ik wil vooral weten of ik hier in de situatie zoals ik hem ervaarde alvast ruimte had moeten maken voor wat er hier gebeurde. Als ik strak rechts had gezeten hadden we allevier geleefd :P Als, als, als... :)

Hier ben ik ook helemaal niet uit op excuses. En ik heb hier volgens mij nog nooit een probleem gemaakt van m'n excuses aanbieden als ik in de fout zat. Ik wil alleen graag leren van de situatie. En dat is gisteravond helaas niet gelukt. Dus vandaar dat ik het nog eens probeer :)

[ Voor 20% gewijzigd door Wormaap op 22-09-2020 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Wormaap schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:30:
[...]

Het gaat me totaal niet om het individuele geval, dus vandaar dat ik geen namen heb genoemd. Ik wil vooral weten of ik hier in de situatie zoals ik hem ervaarde alvast ruimte had moeten maken voor wat er hier gebeurde. Als ik strak rechts had gezeten hadden we allevier geleefd :P Als, als, als... :)
Moeilijk achteraf praten hadden we maar dit en dat gedaan, we hebben dat niet gedaan. En een crash tot gevolg. Denk bij de volgende keer dat de situatie zich weer voordoet, dat je toch denkt van he ik moet wat eerder van het gas en eerder remmen.

Vandaag in de race die ik heb gedaan, wederom middelste in het treintje op 150 meter van het gas gegaan, en bij ongeveer 120 meter gaan remmen, de persoon achter mij dacht ahhhhh dit is mijn kans en wat denk je :+ precies ik kon keurig de binnenkant pakken en degene achter en voor mij moesten alle zeilen bij zetten om elkaar niet te raken.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Even vanuit gaande dat dit T4 was op Philip Island, een rechterbocht.

Dit is een keuze die je maakt. Als ik de middelste auto ben, rijd ik uit de slipstream aan de rechterkant. Mocht groen (te) vroeg remmen dan hoef ik geen zijwaartse beweging meer maken (dus meer controle). Tegelijk dek je de binnenkant af voor de 3e auto in de rij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85

[Afbeelding]

Eigenlijk heel simpel. Rood maakt een beweging in de remzone, wat altijd fout is. Balen voor een ieder die dit niet kan ontwijken, maar je kan niet voor elke bocht een lijn nemen met als, als, als, want dan is elke lijn fout. Voor de remzone kies je wat je gaat doen, en die keus blijft ook staan. Niet dat die keus goed/fout is, dan ligt natuurlijk ook aan wat je tegenstanders doen.

Als ik de achterste ben in een treintje, dan rem ik gewoon wat vroeger. Heb ik ook speelruimte om te zien wat er gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Als jij de bocht had kunnen halen dan had je prima nog kunnen uitwijken voor de rode auto ook. Probleem was nu dat je niet meer kon sturen omdat je al over de limiet van je grip was doordat je teveel moest bij remmen.

Zeker als ik zie dat er 2 auto's zo dicht op elkaar rijden voor de remzone en ik rij daar dicht achter hou ik daar wel rekening mee dat ik moet uitkijken voor "rare" situaties. Dus dan rem je gewoon wat eerder en dan laat ik hem daarna misschien weer iets lopen als ik zie dat het verder wel goed gaat.

Bij diezelfde hairpin heb ik ook een paar keer achter iemand gezeten dat ik al ruim voor de remzone een stuk naar rechts ging zitten ook om mijn voorganger beetje bang te maken. Dan rem ik wel 20 meter eerder ofzo dan ik normaal zou doen. Vaak zie je dan dat diegene voor je net iets te laat remt waardoor hij de bocht niet haalt en dan laat ik hem er alsnog tussen lopen door weer van mijn rem af te gaan.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

JPM85 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:41:
[...]

Eigenlijk heel simpel. Rood maakt een beweging in de remzone, wat altijd fout is.
Dat is dus ook weer niet helemaal waar, want als hij niet was uitgeweken in deze situatie was hij vol op de auto voor hem geklapt. En die rode auto remde niet te laat, blokkeerde zijn wielen ook niet tijdens het uitwijken en ging de bocht ook gewoon makkelijk halen. Die deed dus juist alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Linc schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:42:
[...]

Als jij de bocht had kunnen halen dan had je prima nog kunnen uitwijken voor de rode auto ook. Probleem was nu dat je niet meer kon sturen omdat je al over de limiet van je grip was doordat je teveel moest bij remmen.
Nu hebben we het toch weer over het specifieke geval, en dat wilde ik juist voorkomen. Maar tegelijkertijd vol remmen รฉn uitwijken gaat natuurlijk in geen enkel geval werken. Zoals gezegd: het was hier niet eens mij intentie om iemand in te halen ofzo. Er zat alleen ineens iemand op de plek die ik wilde gaan gebruiken om te remmen.
Zoals gezegd kan ik dat Patrick niet kwalijk nemen omdat'ie anders op zijn voorganger was geklapt. En ik heb er als achteropklapper ook geen enkele moeite mee om mijn verantwoordelijkheid te nemen. Ik zie het alleen als iets complexer dan 'je kwam te hard aan en remde te laat dus die bocht had je sowieso niet meer gehaald'.
Dat ik meer marge had kunnen/moeten nemen door ofwel verder rechts te gaan zitten, ofwel eerder te lossen/remmen ben ik het ook niet mee oneens verder. Het was puur de 'als Patrick niet naar rechts was gekomen had je die bocht ook niet gehaald' waar ik wat moeite mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Linc schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:47:
[...]

Dat is dus ook weer niet helemaal waar, want als hij niet was uitgeweken in deze situatie was hij vol op de auto voor hem geklapt. En die rode auto remde niet te laat, blokkeerde zijn wielen ook niet tijdens het uitwijken en ging de bocht ook gewoon makkelijk halen. Die deed dus juist alles goed.
Maar dat is niet de vraag van Ron.
De vraag is hier of hij verder rechts moet rijden om te anticiperen dat 1 vd 2 autoโ€™s voor hem gaat uitwijken.

Voor mij is dat antwoord nee.
Is hij auto 3 van 4-5-6-7 etc. Dan wordt de situatie anders, en moet je ook weer nadenken over eerder remmen icm verdedigen, maar in dit geval niet de vraagstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Wormaap schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:52:
[...]

Nu hebben we het toch weer over het specifieke geval, en dat wilde ik juist voorkomen. Maar tegelijkertijd vol remmen รฉn uitwijken gaat natuurlijk in geen enkel geval werken. Zoals gezegd: het was hier niet eens mij intentie om iemand in te halen ofzo. Er zat alleen ineens iemand op de plek die ik wilde gaan gebruiken om te remmen.
Zoals gezegd kan ik dat Patrick niet kwalijk nemen omdat'ie anders op zijn voorganger was geklapt. En ik heb er als achteropklapper ook geen enkele moeite mee om mijn verantwoordelijkheid te nemen. Ik zie het alleen als iets complexer dan 'je kwam te hard aan en remde te laat dus die bocht had je sowieso niet meer gehaald'.
Dat ik meer marge had kunnen/moeten nemen door ofwel verder rechts te gaan zitten, ofwel eerder te lossen/remmen ben ik het ook niet mee oneens verder. Het was puur de 'als Patrick niet naar rechts was gekomen had je die bocht ook niet gehaald' waar ik wat moeite mee had.
Ok, maar wat valt voor jou dan onder de bocht halen? Niet in het gras komen, maar wel helemaal wijd gaan? Want dat was nu wel de uitkomst geweest met de snelheid waarmee je richting de bocht ging al remmend. Dat Patrick ineens naar rechts komt en dus jou in de weg rijdt tijdens het remmen maakt dan niet meer uit. Als hij wel links was gebleven was je waarschijnlijk vol in de zijkant geklapt van de voorste auto.

En in de tweede alinea geef ik juist alsnog antwoord op jou vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

JPM85 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:00:
[...]

Maar dat is niet de vraag van Ron.
De vraag is hier of hij verder rechts moet rijden om te anticiperen dat 1 vd 2 autoโ€™s voor hem gaat uitwijken.

Voor mij is dat antwoord nee.
Is hij auto 3 van 4-5-6-7 etc. Dan wordt de situatie anders, en moet je ook weer nadenken over eerder remmen icm verdedigen, maar in dit geval niet de vraagstelling.
Jij begint met zeggen dat beweging in de remzone altijd fout is, daar reageer ik op. Ik ben van mening dat dat ook situatie afhankelijk is. Daarom quote ik ook alleen jou eerste zin. Rest van jou verhaal ben ik het volledig eens. Het is nutteloos om verder naar rechts te gaan zitten om overal maar rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Linc schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:02:
[...]

Ok, maar wat valt voor jou dan onder de bocht halen? Niet in het gras komen, maar wel helemaal wijd gaan? Want dat was nu wel de uitkomst geweest met de snelheid waarmee je richting de bocht ging al remmend. Dat Patrick ineens naar rechts komt en dus jou in de weg rijdt tijdens het remmen maakt dan niet meer uit. Als hij wel links was gebleven was je waarschijnlijk vol in de zijkant geklapt van de voorste auto.
Over dit stuk gaan we het niet eens worden vrees ik. Ik weet wat er in mijn hoofd omging en wat ik van plan was toen we op die bocht afreden. Ik weet dat ik die zelfde bocht op vergelijkbare wijze eerder prima door ben gekomen, ook in een draft. En zodra ik moet beginnen met uitwijken omdat Patrick naar rechts komt niet meer vol kan remmen omdat ik m'n grip moet verdelen tussen uitwijken en remmen laat de daadwerkelijke klap er natuurlijk extra spectaculair uitzien omdat daardoor het snelheidsverschil groter is dan wanneer ik vol was blijven doorremmen.
En in de tweede alinea geef ik juist alsnog antwoord op jou vraag.
Waarvoor dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Linc schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:06:
[...]

Jij begint met zeggen dat beweging in de remzone altijd fout is, daar reageer ik op. Ik ben van mening dat dat ook situatie afhankelijk is. Daarom quote ik ook alleen jou eerste zin. Rest van jou verhaal ben ik het volledig eens. Het is nutteloos om verder naar rechts te gaan zitten om overal maar rekening mee te houden.
Maar dat is het toch ook. Als jij een beweging in de remzone maakt, onafhankelijk welke positie je zit, en er klapt iemand bovenop je dan ben je fout.

Uitwijken voor iemand die anders/eerder remt vind ik geen โ€˜moving under brakingโ€™, wat ik niet terug zag komen in Ron zijn vraagstelling. Vandaar mijn reactie, bewegen onder het remmen is altijd fout. Uitwijken inderdaad niet, dus daar zijn wij het ook over eens :9

Verder gaat het blijkbaar over een bepaalde bocht in de race gisteren. Daar ga ik mij niet over uit laten, ken het circuit niet en de situatie niet :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
JPM85 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:18:
[...]

Maar dat is het toch ook. Als jij een beweging in de remzone maakt, onafhankelijk welke positie je zit, en er klapt iemand bovenop je dan ben je fout.

Uitwijken voor iemand die anders/eerder remt vind ik geen โ€˜moving under brakingโ€™, wat ik niet terug zag komen in Ron zijn vraagstelling. Vandaar mijn reactie, bewegen onder het remmen is altijd fout. Uitwijken inderdaad niet, dus daar zijn wij het ook over eens :9

Verder gaat het blijkbaar over een bepaalde bocht in de race gisteren. Daar ga ik mij niet over uit laten, ken het circuit niet en de situatie niet :+
Hou er wel rekening mee dat ik bij deze bocht de bocht inrem door in het begin vrij hard te remmen en hem rustig de bocht in te remmen richting apex. Alleen in deze situatie had ik het rempunt van mijn voorganger verkeerd ingeschat en moest dus veel meer naar rechts dan wat ik van plan was. En ja dat was dus net waar Ron zijn lijn had gekozen. Dus ja ook mijn foute inschatting maar dat had ik al eerder aangegeven. Oke genoeg over deze situatie niet iemand ander wat meegemaakt :+ :+ :+ :D :D :D

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

JPM85 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:18:
[...]

'

Dat geld alleen naar mijn mening als je beweegt tijdens het remmen om te verdedigen en daarmee probeert de andere auto te blokkeren. Dan ben je inderdaad altijd fout wat mij betreft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Wormaap schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:11:
[...]

Over dit stuk gaan we het niet eens worden vrees ik. Ik weet wat er in mijn hoofd omging en wat ik van plan was toen we op die bocht afreden. Ik weet dat ik die zelfde bocht op vergelijkbare wijze eerder prima door ben gekomen, ook in een draft. En zodra ik moet beginnen met uitwijken omdat Patrick naar rechts komt niet meer vol kan remmen omdat ik m'n grip moet verdelen tussen uitwijken en remmen laat de daadwerkelijke klap er natuurlijk extra spectaculair uitzien omdat daardoor het snelheidsverschil groter is dan wanneer ik vol was blijven doorremmen.
Ik heb soms ook wel eens iets in mijn hoofd zitten met een plan, maar de uitwerking is dan toch iets anders achteraf :P

Toch iRacing maar even aan geslingerd en een video van de situatie gemaakt. En dan vooral om toch je proberen te overtuigen dat het lastig ging worden om de bocht te halen.

Eerst situatie van boven (25% afspeelsnelheid).
Daarna situatie van boven (25% afspeelsnelheid) met als overlay een andere lap van jou waar je de bocht in mijn ogen precies goed neemt.
Daarna nog even op normale snelheid, eerst van boven en daarna van achter jou auto gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Linc schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:13:
[...]

Ik heb soms ook wel eens iets in mijn hoofd zitten met een plan, maar de uitwerking is dan toch iets anders achteraf :P

Toch iRacing maar even aan geslingerd en een video van de situatie gemaakt. En dan vooral om toch je proberen te overtuigen dat het lastig ging worden om de bocht te halen.

Eerst situatie van boven (25% afspeelsnelheid).
Daarna situatie van boven (25% afspeelsnelheid) met als overlay een andere lap van jou waar je de bocht in mijn ogen precies goed neemt.
Daarna nog even op normale snelheid, eerst van boven en daarna van achter jou auto gezien.

[YouTube: Ron crash]
Sowieso bedankt voor de moeite die je erin steekt :)
Het grootste verschil in snelheid met de overlay van die andere ronde gebeurt hier nadat Patrick naar rechts komt. Daarvoor zit ik minimaal 'voor' de ronde in vrije lucht. Zodra ik probeer te ontwijken en daarbij minder hard rem schiet crash-Ron ineens naar voren, maar da's natuurijk logisch.

Maaarrr... toegegeven: in deze view ziet het eruit alsof het in ieder geval geen heel handig plan was :+ Zelfs als ik de bocht gehaald zou hebben, had ik veel langer en harder moeten remmen en had het hele feest me meer tijd gekost dan gewoon in het treintje lossen en eerder remmen. Dus dat ik hier een nodeloos ingewikkelde oplossing heb gekozen die het risico heeft verhoogd wil ik zeker toegeven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
Wormaap schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:28:
[...]
Het grootste verschil in snelheid met de overlay van die andere ronde gebeurt hier nadat Patrick naar rechts komt. Daarvoor zit ik minimaal 'voor' de ronde in vrije lucht. Zodra ik probeer te ontwijken en daarbij minder hard rem schiet crash-Ron ineens naar voren, maar da's natuurijk logisch.
Denk dat als je dit soort situaties wilt voorkomen, dat je in een treintje rijdt en je moet reageren op een onverwachte beweging van je voorganger. Dat je moet beginnen bij jezelf, want dat is het enige waar je invloed op hebt. Zorg ervoor dat je altijd je rempunt raakt en als je geen inhaalpoging wilt doen, dat je nooit later remt dan dat punt. Als je later remt is de kans groot dat je een onverwachte bewegingen van je voorganger nooit meer kan ontwijken, omdat je zelf te veel overspeed hebt. De ruimte die je tussen je voorganger hebt en jezelf kan verschillen per rijder, hoe veiliger en beter je je voelt in zo'n treintje, hoe kleiner je de afstand kan maken. Zie de pro's, die rijden op 1 tiende van elkaar en dat gaat (meestal) wel goed, als wij er zo dicht opzitten is dat vragen om problemen. Als je voorganger echt extreem vroeg remt.... Dan wordt het sowieso lastig, dan zal je moeten uitwijken en zien waar het schip strand.

Om toch dit voorbeeld erbij te pakken, probeer wel in een rechte lijn te remmen. Deze keer ging je voorganger opzij, waardoor jij rechtdoor kan blijven gaan en dus harder kan remmen. Het ging wel erg snel, dus misschien dat je al de beslissing al had gemaakt om naar rechts te gaan.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
joeristein schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:39:
[...]

Denk dat als je dit soort situaties wilt voorkomen, dat je in een treintje rijdt en je moet reageren op een onverwachte beweging van je voorganger. Dat je moet beginnen bij jezelf, want dat is het enige waar je invloed op hebt. Zorg ervoor dat je altijd je rempunt raakt en als je geen inhaalpoging wilt doen, dat je nooit later remt dan dat punt. Als je later remt is de kans groot dat je een onverwachte bewegingen van je voorganger nooit meer kan ontwijken, omdat je zelf te veel overspeed hebt. De ruimte die je tussen je voorganger hebt en jezelf kan verschillen per rijder, hoe veiliger en beter je je voelt in zo'n treintje, hoe kleiner je de afstand kan maken. Zie de pro's, die rijden op 1 tiende van elkaar en dat gaat (meestal) wel goed, als wij er zo dicht opzitten is dat vragen om problemen. Als je voorganger echt extreem vroeg remt.... Dan wordt het sowieso lastig, dan zal je moeten uitwijken en zien waar het schip strand.
In dit geval was de gedachte 'ik ga uit het treintje, dan kan ik iets minder vroeg lossen/remmen dan wanneer ik recht erachter blijf zitten'. Achteraf gezien niet het handigste plan, want het zou me sowieso meer tijd gekost hebben :P
Om toch dit voorbeeld erbij te pakken, probeer wel in een rechte lijn te remmen. Deze keer ging je voorganger opzij, waardoor jij rechtdoor kan blijven gaan en dus harder kan remmen. Het ging wel erg snel, dus misschien dat je al de beslissing al had gemaakt om naar rechts te gaan.
Die beslissing was inderdaad al gemaakt. Misschien had ik er inderdaad nog links langs gekund als ik was blijven remmen i.p.v. uitwijken. Hopelijk heb ik een volgende keer genoeg split-second denkvermogen om dat mee te nemen.

Anyway. Excuses aan iedereen die hier benadeeld werd. Zelfs als ik nog steeds denk dat die bocht zonder ongelukken te halen was geweest, heb ik in ieder geval onnodig de marges verkleind. En daarmee is het hoe dan ook mijn schuld. En ga ik die situatie een volgende keer sowieso anders aanpakken waardoor het feit dat ik eigenwijs blijf volhouden dat het had kunnen werken ook niet betekent dat dat verdere ongelukken gaat veroorzaken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Wormaap schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 15:28:
[...]

Sowieso bedankt voor de moeite die je erin steekt :)

Maaarrr... toegegeven: in deze view ziet het eruit alsof het in ieder geval geen heel handig plan was :+ Zelfs als ik de bocht gehaald zou hebben, had ik veel langer en harder moeten remmen en had het hele feest me meer tijd gekost dan gewoon in het treintje lossen en eerder remmen. Dus dat ik hier een nodeloos ingewikkelde oplossing heb gekozen die het risico heeft verhoogd wil ik zeker toegeven :)
Het dik gedrukte gedeelte is precies wat er mis ging, je vergelijkt je acties met de acties die je in een vrije ronde deed en dat gaat simpelweg niet.

1. Je snelheid lag 8-10 km/h hoger in de ronde van het incident.
2. Door de draft is er minder downforce en is je remweg dus langer.
3. Er is simpelweg minder plek, het harmonica effect houd op een gegeven moment op, je kunt niet in elkaar rijden.
4. je dient een bepaalde hoeveelheid marge te houden om kleine foutjes van jezelf en anderen op te kunnen vangen.

In deze situatie in de race laat ik de gas 10 meter eerder dan normaal al los en begin heel rustig al te remmen, dan kijk ik goed naar wat er voor je gebeurd en pas daarop je remdruk aan, zo probeer ik er in het midden van de bocht zo dicht mogelijk bij te zitten maar heb ik wel voldoende marge om te reageren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Swoesh schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:09:
[...]

Het dik gedrukte gedeelte is precies wat er mis ging, je vergelijkt je acties met de acties die je in een vrije ronde deed en dat gaat simpelweg niet.

1. Je snelheid lag 8-10 km/h hoger in de ronde van het incident.
2. Door de draft is er minder downforce en is je remweg dus langer.
3. Er is simpelweg minder plek, het harmonica effect houd op een gegeven moment op, je kunt niet in elkaar rijden.
4. je dient een bepaalde hoeveelheid marge te houden om kleine foutjes van jezelf en anderen op te kunnen vangen.

In deze situatie in de race laat ik de gas 10 meter eerder dan normaal al los en begin heel rustig al te remmen, dan kijk ik goed naar wat er voor je gebeurd en pas daarop je remdruk aan, zo probeer ik er in het midden van de bocht zo dicht mogelijk bij te zitten maar heb ik wel voldoende marge om te reageren.
Wat ik met dat deel probeer te zeggen is dat ik, ondanks dat ik door de draft sneller aankom, tot dat punt niet 'voorloop' op die ronde in vrije lucht. Ik wรฉรฉt dat ik harder ga, en ik wรฉรฉt dat de wagen in vuile lucht minder hard remt. Juist het feit dat ik 'op gelijke hoogte' zit met een ronde in vrije lucht zou dat moeten aantonen omdat dat laat zien dat ik er rekening mee houd (anders zou ik immers vanaf het rempunt meteen naar voren schieten t.o.v. een ronde in vrije lucht), dat is waarom ik de vergelijking maak. Ik schiet immers pas naar voren op het moment dat ik probeer uit te wijken.

Dat ik meer marge had moeten houden is ondertussen duidelijk, dat dan weer wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Release notes...
This Hotfix contains some fixes for the 2020 Season 4 Patch 1 Release.

iRACING UI: (04.18.13)

Track Maps

- A new batch of updated track maps have been implemented, including:
- - Autodromo Nazionale Monza
- - Circuit de Spa-Francorchamps
- - Daytona International Speedway
- - Indianapolis Motor Speedway
- - Road Atlanta
- - Sebring International Raceway
- - Talladega Superspeedway
- - Watkins Glen International
- - [Legacy] Daytona International Speedway - 2008

Licenses

- Resolved an issue where the iRating of Rookie Licenses was being incorrectly displayed to the user.
- - iRating is now correctly hidden for the Rookie License class.

Series

- Resolved an issue where the โ€œRegisterโ€ button was displaying a โ€œPurchaseโ€ state instead of an โ€œIneligibleโ€ state where the user is ineligible to participate in the session.

Results

- A button has been added to view Results from the iRacing UI on the Classic Membersite.
- - The iRacing UI is missing a few statistics that can be found on the Classic Membersite for each event, such as lap charts, lap graphs, and, if applicable, Series Standings.

Teams

- A navigation link has been added to the sidebar for the โ€œMy Teamsโ€ page.

- Resolved an issue where Team owner names were not being properly displayed if they were too long to display within the table.

Leagues

- The League Sessions page is now the default display when navigating to the Leagues page via the sidebar.

SIMULATION:

AI Racing

- AI Drivers have received some additional Oval driving training with the following vehicles:
- - Indy Pro 2000 PM-18
- - USF 2000

CARS:

Dallara IR18

- iRacing provided setups have been updated for [Legacy] Phoenix Raceway - 2008.

Dallara P217

- The Throttle Shape setting may now be bound to a custom hotkey.

- "dcThrottleShape" is now available in telemetry.

Ford GT GT2/GT3

- (ALL) - Rear damper lengths have been increased by 20mm to prevent running out of droop travel when running high static rear ride heights.
- - This should reduce the tendency of the car to bounce / pogo.
- - iRacing setups have been updated to account for these changes.

McLaren MP4-30

- The telemetry system now reports the tire compound index with which each team has set their best time in Qual ("CarIdxQualTireCompound"; it will be -1 if none has been locked in so far).
- - It also indicates whether or not Race Control has officially locked that team in to that compound choice for the start of the race ("CarIdxQualTireCompoundLocked").

- Track agnostic iRacing setups have been updated to pass tech at all fuel levels.

- Fixed an issue where the tire compound used during Qualifying was not correctly carried into the Race when the driver switched Race Servers during the session transition.

NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1

- Fixed an issue where the gas-man could be interrupted, and fail to empty his fuel can.

NASCAR Cup Series Ford Mustang

- Fixed an issue where the gas-man could be interrupted, and fail to empty his fuel can.

NASCAR Cup Series Toyota Camry

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Wormaap schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:26:
[...]

Wat ik met dat deel probeer te zeggen is dat ik, ondanks dat ik door de draft sneller aankom, tot dat punt niet 'voorloop' op die ronde in vrije lucht. Ik wรฉรฉt dat ik harder ga, en ik wรฉรฉt dat de wagen in vuile lucht minder hard remt. Juist het feit dat ik 'op gelijke hoogte' zit met een ronde in vrije lucht zou dat moeten aantonen omdat dat laat zien dat ik er rekening mee houd (anders zou ik immers vanaf het rempunt meteen naar voren schieten t.o.v. een ronde in vrije lucht), dat is waarom ik de vergelijking maak. Ik schiet immers pas naar voren op het moment dat ik probeer uit te wijken.

Dat ik meer marge had moeten houden is ondertussen duidelijk, dat dan weer wel.
Misschien praten we ergens wat langs elkaar heen maar ik denk dat @Linc die video's zo op elkaar heeft gezet dat de 2 rondes bij het binnenrijden van het beeld gelijk lopen, daar kunnen we natuurlijk geen conclusies uit trekken.

Het rempunt ligt net voor de 2e / op het beeld linkse lijn, het moment van uitwijken en het rempunt zijn volgens mij nagenoeg hetzelfde.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Swoesh schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 17:28:
[...]

Misschien praten we ergens wat langs elkaar heen maar ik denk dat @Linc die video's zo op elkaar heeft gezet dat de 2 rondes bij het binnenrijden van het beeld gelijk lopen, daar kunnen we natuurlijk geen conclusies uit trekken.
Dat zou best kunnen kloppen ja :)
Het rempunt ligt net voor de 2e / op het beeld linkse lijn, het moment van uitwijken en het rempunt zijn volgens mij nagenoeg hetzelfde.
Dit is vooral een beetje waarom ik de conclusie dat ik zo geprikkeld reageerde op de conclusie dat ik domweg te laat rem voor de snelheid. Afgezien van het feit dat het mijn ego prikt dat een hele groep tegelijk lijkt te denken dat ik niet doorheb wat de effecten van een draft zijn :+ Alles gebeurt eigenlijk op het moment waarop ik normaal aan het remmen zou zijn, maar doordat ik de rem deels los om uit te wijken ziet het er nogal uit alsof ik met the mother of all divebombs bezig ben.

Maar volgens mij hebben we het al veel te lang over een individuele crash/bocht. Ik heb in ieder geval toch weer wat dingen geleerd en hoop dat jullie me allemaal geen te grote zeikerd vinden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
ActualFantasy schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:20:

[YouTube: 2020 09 22 09 06 04]
Volgens mij was ik dat met Eelco ? kan ik me wel herinneren , ik nam de bochten erg ruim en remde als ik achter hem zat wel vroeg omdat ik niet achterin wilde klappen. :) Uiteindelijk 17e geworden in 1e race .
In de 2e race in de eerste bocht deed ik bewust rustig aan (koude banden ) en bleef beetje in het midden rijden omdat ik links schuin achter me Jesper had en rechts Maurice me wilde inhalen , helaas was er iemand achter ons volgens mij die bij me achterop reed .Veel schade en gras in , ronde nog geprobeerd maar door schade gespind en gras in gegaan.Was er gelijk klaar mee en heb uit frustratie nog paar rondjes in het gras gedaan.Daarna exit helaas.
Volgende keer beter hoop ik.
Ik twijfel wel een beetje hoe voortaan te racen aangezien de meesten niet het geduld hebben om een rondje te wachten en gelijk met koude banden het eerste gaatje pakken. :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
Skybiker schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:04:
[...]

Juist doordat het na je vakantie is opgetreden en dat het lokaal is, denk ik niet aan een driver issue, maar alles is mogelijk natuurlijk, deze dingen zijn het waardeloost en moeilijk te vinden, ik hoop dat je het snel vind en weer lekker kan knallen op de baan.

Laat het weten wanneer je eruit ben, altijd leerzaam.
Net dus nog eens getest en krijg dit in de event log:
Naam van toepassing met fout: iRacingSim64DX11.exe, versie: 2.37.3.20, tijdstempel: 0x5f68ee22
Naam van module met fout: iRacingSim64DX11.exe, versie: 2.37.3.20, tijdstempel: 0x5f68ee22
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x0000000000b769d4
Id van proces met fout: 0x3998
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d69108fa989321
Pad naar toepassing met fout: D:\iRacing\iRacingSim64DX11.exe
Pad naar module met fout: D:\iRacing\iRacingSim64DX11.exe
Rapport-id: dd92ee6f-0f3c-4d64-91c3-e244e5797409
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:
Iemand een idee?
Reinstall van iracing gedaan, drivers up to date, windows up to date. :?

[ Voor 3% gewijzigd door JacobsT op 22-09-2020 19:56 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ik ben wel blij dat het deze auto is geworden voor de league.

Vanavond 2 keer geraced, en 1 keer 4de achter @Jimmy J. en @Swoesh . Kon er helaas op 2 seconden na geen GoT 123 van maken. Maar wel mooie championship score in de hoogste split.

Daarna kwam ik als 2de auto terecht in de 2de split, en deze race gewonnen vanaf pole met de snelste ronde tijd. Daar zaten nog 3 andere GoT'ers ook.

Heerlijke raceauto dit!

Op naar de volgende. Zie wel beetje op tegen die oval. Vandaag ff getest, maar dat is drama gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door ActualFantasy op 22-09-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
JacobsT schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:55:
[...]

Net dus nog eens getest en krijg dit in de event log:

[...]

Iemand een idee?
Reinstall van iracing gedaan, drivers up to date, windows up to date. :?
Niet direct een oplossing maar als ik jou was zou ik ieg een ticket bij iRacing support aanmaken. Wellicht hebben ze iets soortgelijks als eerder gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Vanavond ook maar een race in de Indy gejoined , meerdere tweakers aanwezig in de 2e split .
Hoe ik het gedaan het snap ik niet maar ondanks dat ik rustig aan deed een 1,24 laag !? weet niet hoe maar stond dus veel te ver vooraan.Leuke race tot ronde 11 waar ik in de laatste chicane er vanachter werd afgetikt en vast stond in het gras , dag race terwijl ik in gevecht was om de 5e of 6e plaats .Kut dus.Tow en repair gedaan en doorgereden en kansloos 17e geworden . :'(
Nu wel serieus aan het overwegen om toch maar vrs te gaan gebruiken omdat ik momenteel niet verder kom qua snelheid .En regelmatig qualificeer ik voor mijn doen goed en haal de pace in de race totaal niet .En geen idee waar ik het laat liggen :? waarschijnlijk ben ik toch aan het overdriven ?
Enig positieve aan deze race was dat mede tweakers voorin gefinished zijn en degene die mij eraf tikte wel zijn excuses aanbood , schiet er wel geen reet mee op maar heb het zat anders meegemaakt.
Merk wel aan mezelf dat ik nu ik wat dichterbij de betere rondetijden kom steeds ongeduldiger wordt en nog meer wil 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Zo vanavond even lekker avondje in de porsche rond gereden op le mans!

Eerste race zat ik in de top split als #24.... ik dacht "wat moet dit gaan worden". Uiteindelijk als 11 gekwalificeerd en vrij snel opgeklomen naar plek 7! Wat ik toch vrij lekker vond, alleen helaas had ik een momentje waardoor ik paar plekken verloor en als p16 over de finish kwam... Ach daar had ik van te voren voor getekend, maar nu was het wel beetje zuur.

De tweede race, niet topsplit en auto #7.... kwalificatie mooi verknald en geen tijd neer gezet. Ik moest dus starten als 15e (hadden meer hetzelfde gedaan). Had een nette start en na 2 rondes lag ik al 6. Mooi gevecht gehad om de 5e plek, maar uiteindelijk eieren voor mijn geld gekozen want wou nu wel goed finishen.. dus P6!

En daarna... 2K RATING BABY!

Porsche is goed geweest voor mij deze week, heb 200 rating in 5 races behaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7HvcQ_VY2dVqv2PINiZE_vHYfg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mZKjKsiwce8jhz7f3rxx1iwz.jpg?f=user_large.

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
Dit seizoen heb ik besloten om de gt3 te gaan rijden en de endurance gte series.
Nu had ik verwacht dat er niet heel veel verschil tussen die autoโ€™s zitten maar merk toch dat ik met gt3 veel sneller incs haal dan met de gte.
Net zelfs op sebring 0 incs gehaald (netjes voor mij)
Zijn er meer die dit delen? Of moet ik een knop omzetten en bijvoorbeeld de gt3 rustiger rijden oid?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
ActualFantasy schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 21:06:

Op naar de volgende. Zie wel beetje op tegen die oval. Vandaag ff getest, maar dat is drama gewoon.
Ik heb een vraag @JoepW . Is het misschien mogelijk dat er toch een extra sessie wordt gepland om de oval van volgende week te kunnen oefenen ? Bijvoorbeeld vrijdagavond om dezelfde tijd als de vrije training van Imola. ? Of een andere avond ?

Er zijn toch best wat rijders die fanatiek bezig zijn met de officiele serie en de oval is voor veel rijders nieuw.
En als er een ervaren oval rijder advies zou kunnen geven zou dat nog mooier zijn.

Ivm het beperkt aantal pitboxen zouden we kunnen vragen om alleen deel te nemen als je de officiele serie doet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

MDenessen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:45:
[...]

Ik heb een vraag @JoepW . Is het misschien mogelijk dat er toch een extra sessie wordt gepland om de oval van volgende week te kunnen oefenen ? Bijvoorbeeld vrijdagavond om dezelfde tijd als de vrije training van Imola. ? Of een andere avond ?

Er zijn toch best wat rijders die fanatiek bezig zijn met de officiele serie en de oval is voor veel rijders nieuw.
En als er een ervaren oval rijder advies zou kunnen geven zou dat nog mooier zijn.

Ivm het beperkt aantal pitboxen zouden we kunnen vragen om alleen deel te nemen als je de officiele serie doet.
Aangezien de max deelnemers voor de Oval niet toereikend voor de GoT league zou zijn is besloten de ovals te vervangen voor road circuits (zoals ook al reeds aangekondigd)

Daarom rijden we volgende week op Imola ipv Oval

iRacing | Rig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coรถrdinator

Topicstarter
@MDenessen en @Mithriel ik zie niet direct bezwaar als er voldoende animo is om vrijdagavond een practice sessie op te zetten. Dan rijden we zondag en maandag gewoon op Imola.

Als er meer animo voor is like dit bericht of die van @MDenessen even dan kunnen we kijken of we een sessie kunnen opzetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Mithriel schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:55:
[...]

Aangezien de max deelnemers voor de Oval niet toereikend voor de GoT league zou zijn is besloten de ovals te vervangen voor road circuits (zoals ook al reeds aangekondigd)

Daarom rijden we volgende week op Imola ipv Oval
Ja dat weet ik,
Maar gewoon een extra vrije training voor degenen die de officiele serie rijden, niet ter vervanging van de GoT league sessie op maandag en dinsdag. Hoeft niet maar zou ik wel fijn vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JPM85
@Jimmy J. je hebt je eerste topic te pakken op het iRacing forum. Binnen hengelen die handel *O*

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3769572.page

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

MDenessen schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:59:
[...]

Ja dat weet ik,
Maar gewoon een extra vrije training voor degenen die de officiele serie rijden, niet ter vervanging van de GoT league sessie op maandag en dinsdag. Hoeft niet maar zou ik wel fijn vinden.
Excuses, te haastig gelezen.

iRacing | Rig

• ZFLaSH
Ik vind de Indy ook een erg leuke auto en ik wil ook wat meer officiele races gaan rijden met dit ding.. De tijd alleen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

JPM85 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 23:19:
@Jimmy J. je hebt je eerste topic te pakken op het iRacing forum. Binnen hengelen die handel *O*

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3769572.page
Zo te zien wordt dit al gedaan door onze medetweakers :9

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Imac2011 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 22:19:
Vanavond ook maar een race in de Indy gejoined , meerdere tweakers aanwezig in de 2e split .
In diezelfde topsplit zaten ook een 4-tal Tweakers. Ik had een bijzonder fijn rondje in quali en pakte nipt de pole er mee. Bij de start ging P2 te vroeg, moest liften en op dat moment ging ik. Dus ik had een heel fijn gat met een vechtend kwartet erachter bij aankomst T1/T2.

P2 was duidelijk de snelste op de baan en in ronde #5 deed hij een poging om me in te halen. Ik liet hem maar passeren en bleef vervolgens 15 ronden onder z'n achtervleugel in de draft hangen. Een na laatste ronde maakte hij een duur foutje, waardoor ik ervoor kon kruipen en P1 pakte op S/F. Beetje sneaky, maar hij telt wel :)

iRacing Profiel

• PatrickPost1972
Luckeh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 09:59:
[...]

In diezelfde topsplit zaten ook een 4-tal Tweakers. Ik had een bijzonder fijn rondje in quali en pakte nipt de pole er mee. Bij de start ging P2 te vroeg, moest liften en op dat moment ging ik. Dus ik had een heel fijn gat met een vechtend kwartet erachter bij aankomst T1/T2.

P2 was duidelijk de snelste op de baan en in ronde #5 deed hij een poging om me in te halen. Ik liet hem maar passeren en bleef vervolgens 15 ronden onder z'n achtervleugel in de draft hangen. Een na laatste ronde maakte hij een duur foutje, waardoor ik ervoor kon kruipen en P1 pakte op S/F. Beetje sneaky, maar hij telt wel :)
Een beetje op de duitse manier heerlijk :+ :+ , overwinning is overwinning :D :D

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
[...]
In diezelfde topsplit zaten ook een 4-tal Tweakers.
Ja ik zat er ook (net) in , als 17e geplaatst en als 7de gefinished, Leuk gevecht gehad met @verse48 en hem eindelijk een keer kunnen verslaan, hij eindigde als 8e. Relatief hoge sof dus veel punten voor het kampioenschap. :)

iRacing Profiel

• Swoesh
[...]

Ik zag dat je aan de leiding staat van het kampioenschap nu, de race waar ik met @Jimmy J. in zat leverde helaas niet zoveel punten op omdat er maar 1 split was. Vanavond nog maar eens een poging wagen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Swoesh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:31:
[...]

Ik zag dat je aan de leiding staat van het kampioenschap nu, de race waar ik met @Jimmy J. in zat leverde helaas niet zoveel punten op omdat er maar 1 split was. Vanavond nog maar eens een poging wagen.
Nou, ik haalde 103 punten in die race. Nog nooit zoveel gehaald!

En dat was voor een plek 4.

Leuk ook die statistieken op het forum in de Philip Island post. Voor diegene die zichzelf terug willen zien.

[ Voor 11% gewijzigd door ActualFantasy op 23-09-2020 10:35 ]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Ik had in alle hoop het circuit gekocht, want dit is 1 van de weinige dit seizoen die ik nog niet ken. Maar na een half uur rijden kwam ik erachter dat ik geen zin had om een nieuw circuit te leren, dus tot volgende week allemaal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

MDenessen schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:08:
[...]

Ja ik zat er ook (net) in , als 17e geplaatst en als 7de gefinished, Leuk gevecht gehad met @verse48 en hem eindelijk een keer kunnen verslaan, hij eindigde als 8e. Relatief hoge sof dus veel punten voor het kampioenschap. :)
@MDenessen was inderdaad mooi gevecht, eerste de beste gaatje had je me te pakken, daarna heb ik bijna de hele race binnen seconde gezeten, knap hoe je zo rustig bleef volgens mij foutloos! Jij kwam de laatste 2 bochten beter door, waardoor ik einde rechte stuk elke keer net te kort om iets te proberen ook niet teveel risico genomen!

iRacing Profiel

• ActualFantasy
Is er iemand die Imola al geprobeerd heeft in de Indy?

Er is daar geen setup voor natuurlijk, en er zijn zelfs nog geen tijden voor neergezet op de iRacing site ook.

Ik heb net 20 rondjes even gedaan met de Philip Island VRS setup, en kom tot 1.39.8 dus lastig vergelijken. Maar ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
[...]

https://www.twitch.tv/videos/748771844?t=02h27m00s :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Ja zo kan ik ook winnen als Mr Nikita even het halve veld elimineert in T1 :+

Mijn iRacing profiel

• Swoesh
In de race ervoor ging hij er ook al vanaf in ronde 1, toen nam hij gelukkig niemand mee.

iRacing Profiel

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Tsjah, dat gat was er niet echt waar hij indook. Maar ik zal 'm een bedankje sturen want hij neemt P2 (edit: en P4 en P5 ook, en P6 sluit ook nog eens vrijwillig aan) keurig mee in z'n enthousiasme. Hij maakte dezelfde fout in de quali als @Swoesh en mijzelf op zondag door de auto te resetten - dat koste hem een quali rondje.

[ Voor 6% gewijzigd door Luckeh op 23-09-2020 12:45 ]

iRacing Profiel

• MDenessen
Ik heb echt genoten van de officiele Indy Pro serie de laatste week :)

Voordat de Indy Pro werd gekozen voor de GoT league had ik al besloten om deze serie te rijden dit seizoen, dus ik was heel blij met de keuze.

Is daardoor ook de eerste keer dat ik aan een serie mee doe waar ik veel GoT'ers tegenkom, komt natuurlijk ook door het relatief kleine deelnemersveld.

Soms zitten er zoveel GoT'ers en andere Nederlanders/Belgen in een sessie dat we een beetje zijn geworden zoals de Spanjaarden in de Skip Barber >:) :)F :)B

De meeste gevechten in de officiele serie die ik afgelopen week had waren ook met GoT'ers. En het waren tot nu toe allemaal spannende en faire gevechten 8)
Soms kunnen we tijdens de GoT league wel (terecht) kritisch zijn over het aantal onnodige crashes maar uiteindelijk doen we het m.i. wel heel goed in de officiele serie en zie ik weinig crashes (effe afkloppen).

En het valt me ook op dat de meesten van ons op een hogere positie rondrijden dan de ranking aangeeft. Natuurlijk voor een groot deel te danken aan de super voorbereiding die de league biedt.

iRacing Profiel

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:42
Hey, meneer Lastochkin :+ Die knalde mij er vorig seizoen ook al vanaf met een onmogelijke divebomb in de broadcast race op Mid-Ohio YouTube: Indy Pro 2000 | Round 9 at Mid Ohio (18.20)

Hij heeft overigens tot vorig jaar in de echte Indy Pro gereden en dit jaar zou hij Indy Lights gaan rijden, maar volgens mij is dat hele seizoen gecanceld.. Online is hij inderdaad soms wat te enthousiast met zijn acties, altijd extra opletten als hij achter je zit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
MDenessen schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:57:
Soms kunnen we tijdens de GoT league wel (terecht) kritisch zijn over het aantal onnodige crashes maar uiteindelijk doen we het m.i. wel heel goed in de officiele serie en zie ik weinig crashes (effe afkloppen).
Dat maakt het juist extra teleurstellend dat het niet op zondag & maandag gedaan wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coรถrdinator

Topicstarter
JPM85 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:59:
[...]

Dat maakt het juist extra teleurstellend dat het niet op zondag & maandag gedaan wordt.
Afgelopen zondag en maandag ging het naar mijn idee al wel beter dan in de 1e week. Je merkt dat steeds meer rijders ervaring krijgen met de auto waardoor er minder fouten worden gemaakt. Ik hoop dat deze trend zich voortzet want vind het persoonlijk een leuke klasse om in te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swoesh
Volgens mij viel het afgelopen week ook wel mee met het aantal (idiote) incidenten, met 50 personen op de baan is de kans op incidenten nou eenmaal een stuk groter dan met 20 rijders. Daarnaast zijn ongelukken ook gewoon onderdeel van motorsport en is het een illusie dat deze altijd te vermijden zijn.

Persoonlijk vind ik het jammer dat er mensen niet mee rijden omdat ze de illusie hebben dat er nu zoveel onnodig schade gereden word terwijl dat mijn inziens echt niet anders is dan in de GTE, ik denk haast dat er nu netter word gereden dan met de GTE, alleen zijn de consequenties nu ietsje zwaarder.

De puinhopen die we vorig seizoen hebben gezien waarbij 20 auto's betrokken waren zoals bijvoorbeeld op Watkins Glen en Road America hebben we dit seizoen nog helemaal niet meegemaakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
Heb de eerste 2 weken / 8 races van dit seizoen vergeleken met vorig seizoen.

Vorig seizoen zaten we op een gemiddelde van 8.68 inc per rijder per heat, dit seizoen zit dat op 4.82

iRacing Profiel

• Linc

Linc

mzzl

Inderdaad, dat is het nadeel van deze auto, sneller schade. Bij een GT auto is een tikje hier en daar een stuk minder erg.

• JPM85
Swoesh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:40:
Persoonlijk vind ik het jammer dat er mensen niet mee rijden omdat ze de illusie hebben dat er nu zoveel onnodig schade gereden word terwijl dat mijn inziens echt niet anders is dan in de GTE, ik denk haast dat er nu netter word gereden dan met de GTE, alleen zijn de consequenties nu ietsje zwaarder.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik rij dit seizoen minder mee vanwege andere focus.

Ik heb niet alle banen heb gekocht voor het Indy Pro seizoen. BRF / Apex missers, rijden met 2 autoโ€™s mee in de IVRA league, daar steek ik dus wat meer aandacht in. Ik rij daarom maar 1 avond mee op de banen die ik heb, zo leuk vind ik deze auto nu ook weer niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Swoesh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:40:
Volgens mij viel het afgelopen week ook wel mee met het aantal (idiote) incidenten, met 50 personen op de baan is de kans op incidenten nou eenmaal een stuk groter dan met 20 rijders. Daarnaast zijn ongelukken ook gewoon onderdeel van motorsport en is het een illusie dat deze altijd te vermijden zijn.

De puinhopen die we vorig seizoen hebben gezien waarbij 20 auto's betrokken waren zoals bijvoorbeeld op Watkins Glen en Road America hebben we dit seizoen nog helemaal niet meegemaakt.
Voor mij is het vooral een tijds ding, met werk dat druk is en dus een gelimiteerd aantal avondjes rijden hou ik het liever bij de autoโ€™s die wat minder schade gevoelig liggen en die ik al heb.
Rij net als @JPM85 IVRA met BRF x Apexmissers en heb daarnaast dus niet veel tijd over.

Maandag avond was altijd ideaal practice avondje voor de week die er aan kwam ( en dus paste het goed )
Maar als ik de baan heb en er wat rustigere tijden zijn dan haak ik vast wel ergens een keer aan.

Er staat gelukkig elke zondag en maandag een mooi starters veld, en veel mensen hebben het goed naar hun zin. Ik denk dat dit het belangrijkste is, en als je een keer iets anders wil doen dan moet dat kunnen als je het mij vraagt :)

โ€œ de korte samenvatting gewoon lekker racen allemaal โ€œ

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Swoesh schreef op woensdag 23 september 2020 @ 14:58:
Heb de eerste 2 weken / 8 races van dit seizoen vergeleken met vorig seizoen.

Vorig seizoen zaten we op een gemiddelde van 8.68 inc per rijder per heat, dit seizoen zit dat op 4.82
Enige wat ik jammer vind is dat als mensen een ander eraf tikken, niet gewoon verontschuldigen, ook al is het niet direct hun fout. Zondag in race 1 tikte ik Victor eruit, toen zei ik meteen man ik kon je niet meer ontwijken je leek wel meer in te sturen dan ik verwacht (iets in die trant) Achteraf is het gewoon race incident, waar we allebei niet zoveel aan kunnen doen, prima, ik ga daar niet wakker van liggen.

Maar in race 2 werd ik in de hairpin voor opkomen rechte stuk van start finish er af geboerd omdat iemand iets te laat remt achter me, kan gebeuren, maar een verontschuldiging heb ik niet gehoord en dat is voor veel mensen wel frustrerend denk ik. Ik vind het wel irritant in ieder geval. Het is en blijft maar een spelletje (het kost geen geld als je eraf getikt wordt).

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 343 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies