iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 342 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
Je blijft ook leren wat voor jezelf werkt en wat niet.
Doe ook nog maar een paar maanden aan Iracing (en simracen überhaupt), maar blijft vallen, leren en dan weer opstaan. En bijna altijd is er de lol en daar gaat het om.
De avond gister vond ik in ieder geval zeer geslaagd!

Dacht gister: ga nog ff een Indy Pro race doen na de training, maar kreeg maar geen goed tempo te pakken als ik het vergelijk met de race eerder deze week. Training eerder die avond op Road Atlanta ging super en ook constant, maar kon nu slecht meekomen met de rest, dus volgende keer beter om de volgende dag maar verder te gaan. Even teleurstelling, maar dan knop om en vooruit :)

iRacing Profiel

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
Mijn laatste race buiten GoT is inmiddels ook meer dan een maand geleden. Dat helpt natuurlijk ook niet maar durf niet deel te nemen als ik niet het gevoel heb dat ik in ieder geval neutraal kan eindigen qua iRating.

Vandaag nog maar eens in de telemetrie duiken en kijken of ik daar iets zinnigs uit kan halen. Ik weet in ieder geval dat ik "te digitaal" rijdt, doseren van gas en rem blijft lastig.

Heb gisteren ook gekeken naar het banden geluid, stond al op het hoogste. De rest nog stiller gezet maar ik hoor nog steeds geen banden.

[ Voor 38% gewijzigd door Phusebox op 19-09-2020 11:32 . Reden: Teveel geklaag ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:37
Phusebox schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 11:29:
Mijn laatste race buiten GoT is inmiddels ook meer dan een maand geleden. Dat helpt natuurlijk ook niet maar durf niet deel te nemen als ik niet het gevoel heb dat ik in ieder geval neutraal kan eindigen qua iRating.
Benader dit eens zuiver rationeel vanuit het ELO rating systeem. Als je op het exact ideale niveau zit, zul je 50% van de tijd rating verliezen of winnen afhankelijk van je de sterkte van de competitie. Om op jouw juiste rating te komen moet je uiteindelijk dus wel rating verliezen, tenzij je je voor altijd verbetert ten opzichte van je competitie en uiteindelijk de nr. 1 iRacer bent. Die illusie zou ik niet hebben en gewoon plezier maken met de gedachte: verliezen hoort bij het systeem. Dan maak je het ook wat minder persoonlijk.

Ik ken je gevoel wel hoor. Ik schaak en daarbij heb je ook een ELO rating. Ik ben daar net zo goed als in iRacing. Racen tegen de top GoT-ers is als schaken tegen grootmeesters; dat ga ik gewoon niet winnen, dus daar leg ik de lat ook niet. Het gevoel na de race telt voor mij veel daarom zwaarder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Phydomir

Dennis

SlaadjeBla schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:05:
Ik ken je gevoel wel hoor. Ik schaak en daarbij heb je ook een ELO rating. Ik ben daar net zo goed als in iRacing. Racen tegen de top GoT-ers is als schaken tegen grootmeesters; dat ga ik gewoon niet winnen
Dat is te veel eer. Er is een redelijk steady top 5/top 8 maar die worden in een top split ook gewoon zoek gereden hoor.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Hoe bedoel je dit? iRating betekent niets in een league. Je krijgt er niets bij / af.

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:51
Vergeet niet dat er nu weer met een nieuwe auto wordt gereden waar je ook weer aan moet wennen. Zeker als je dan ook het circuit niet kent is dat lastig.

Toen ik twee seizoenen van de Mazda in de Skip stapte kostte me dat aardig wat iRating. Wat op zich ook wel logisch was, want de iRating die ik op dat moment had klopte niet met mijn wagenbeheersing van de Skip. Afgelopen seizoen heb ik die ‘schade’ weer meer dan goed gemaakt. En nu begint het overnieuw met de overstap naar de Indy pro :) Ik zie het maar gewoon al leergeld en een ‘investering’. En geniet zo veel mogelijk van het racen zelf.

Gistermiddag een race gereden op Road Atlanta. Redelijk wat rondjes getraind en had van te voren het gevoel dat ik in ieder geval beetje kon mee rijden zonder al te grote brokken. Niets was minder waar. Spinde om de haverklap, zonder dat ik het voelde aankomen. 3x in de pits gestaan. Deed mee weer denken aan de eerste dagen in de Skip.

Gisteravond met weinig vertrouwen begonnen aan de training. Baan kende ik al, dus kon focussen op de auto. Met als resultaat na de goede instructies en veel rondjes rijden een mid-field pace, waar ik voor nu tevreden mee ben. Grootste winstpunt van de avond was dat ik weer wat gevoel met de auto heb.

• JS1990
correcto schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:39:
[...]

Vergeet niet dat er nu weer met een nieuwe auto wordt gereden waar je ook weer aan moet wennen. Zeker als je dan ook het circuit niet kent is dat lastig.

Toen ik twee seizoenen van de Mazda in de Skip stapte kostte me dat aardig wat iRating. Wat op zich ook wel logisch was, want de iRating die ik op dat moment had klopte niet met mijn wagenbeheersing van de Skip. Afgelopen seizoen heb ik die ‘schade’ weer meer dan goed gemaakt. En nu begint het overnieuw met de overstap naar de Indy pro :) Ik zie het maar gewoon al leergeld en een ‘investering’. En geniet zo veel mogelijk van het racen
Hier helemaal mee eens!
Dit is de eerste keer dat ik een overstap maak naar een andere auto/klasse en dan is het weer bij 0 beginnen bijna.
Heb van de week de Porsche GT3 Cup ook geoefend en ging oke, maar leek me verstandiger om eerst te focussen op de Indy Pro.

iRacing Profiel

• Phusebox
correcto schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:39:
[...]

Toen ik twee seizoenen van de Mazda in de Skip stapte kostte me dat aardig wat iRating. Wat op zich ook wel logisch was, want de iRating die ik op dat moment had klopte niet met mijn wagenbeheersing van de Skip. Afgelopen seizoen heb ik die ‘schade’ weer meer dan goed gemaakt. En nu begint het overnieuw met de overstap naar de Indy pro :) Ik zie het maar gewoon al leergeld en een ‘investering’. En geniet zo veel mogelijk van het racen zelf.

Gistermiddag een race gereden op Road Atlanta. Redelijk wat rondjes getraind en had van te voren het gevoel dat ik in ieder geval beetje kon mee rijden zonder al te grote brokken. Niets was minder waar. Spinde om de haverklap, zonder dat ik het voelde aankomen. 3x in de pits gestaan. Deed mee weer denken aan de eerste dagen in de Skip.

Gisteravond met weinig vertrouwen begonnen aan de training. Baan kende ik al, dus kon focussen op de auto. Met als resultaat na de goede instructies en veel rondjes rijden een mid-field pace, waar ik voor nu tevreden mee ben. Grootste winstpunt van de avond was dat ik weer wat gevoel met de auto heb.
Van de MX5 naar de Skip was voor mij juist een verademing. De GTE kon ik nooit mijn draai in vinden, zelfs niet na een heel seizoen. Ik had daarom de ijdele hoop dat deze relatief langzame open wheeler een soortgelijke, positieve, overstap zou zijn. Iets met een koude kermis ;)

Ik heb gisteren niet eens echt naar de tijden gekeken, ja uiteraard wel als indicatie. Maar het probleem is vooral dat ik in de snelle bochten geen enkele vaste lijn kan vinden die ik elk rondje kan rijden. Elk rondje is weer zoeken... Maar het enige dat ik vind is het gras :+

Maar blijf proberen. Heb nog een jaar abonnement dus we zien daarna wel verder.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 19-09-2020 13:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 14:37
Phusebox schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 12:54:
[...]

Elk rondje is weer zoeken... Maar het enige dat ik vind is het gras :+
Volgend seizoen deze dan maar? :+
Afbeeldingslocatie: https://www.bjctools.nl/wp-content/uploads/2019/03/Stihl-RT4097SX-Zitmaaier2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
Of Belle Isle rijden, daar heb je geen gras. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49
correcto schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:35:
[...]

Of Belle Isle rijden, daar heb je geen gras. ;)
Bocht1 aan de binnenkant, bocht2 aan de binnenkant, bocht3 aan de binnenkant, tussen bocht 3-4 aan de linkerkant etc.

Genoeg gras op dat baantje in Detroit. :X

• correcto
JPM85 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 13:56:
[...]

Bocht1 aan de binnenkant, bocht2 aan de binnenkant, bocht3 aan de binnenkant, tussen bocht 3-4 aan de linkerkant etc.

Genoeg gras op dat baantje in Detroit.
_O-

Het is maar wat je wilt zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Iemand misschien wat suggesties qua resources hoe te beginnen met iRacing?

Sim staat inmiddels een maand of 2, pc draait stabiel en na de nodige uren F1 2020 wordt het wel eens tijd voor wat serieuzer werk. Ik wil dus gaan beginnen met iRacing... het enige waar het nog aan ontbreekt is zeeèn van tijd maar een paar uur per week moet wel gaan lukken.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
Misschien ook leuk voor onze instructeurs om te weten dat men er ook wat aan had, Jazeker!

Ben druk geweest met alle info door jullie gegeven, en dit heeft zijn vruchten afgeworpen, 0.5 sec verbetering op mijn snelste tijd, en 90% van mijn ronden, die eerst voor mij enkele snellere rondes tussendoor waren zijn nu vrij constante rondetijden geworden, dit is een goede vooruitgang, mijn dank is groot.

En nog een aanvulling, wat ik ook opmerkte, is dat ik eerst de VRS race B setup gebruikte om wat zelfvertrouwen op de baan te hebben, en ik later op de dag mijzelf gepromoveerd heb naar de VRS Q (non B ) setup en mijzelf er comfortabel bij kon voelen, beetje glijden in het begin, maar voelt nu goed aan. Ja die 1.23 is niet ver meer weg van mijn 1.24.22. :+ :+ :+

Nu nog de grootste uitdaging. goede tijden veilig rijden in de drukte morgen, :9B :9B :9B

[ Voor 36% gewijzigd door Skybiker op 19-09-2020 16:47 ]

iRacing Profiel

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:19
R2D2 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:17:

Sim staat inmiddels een maand of 2, pc draait stabiel en na de nodige uren F1 2020 wordt het wel eens tijd voor wat serieuzer werk. Ik wil dus gaan beginnen met iRacing... het enige waar het nog aan ontbreekt is zeeèn van tijd maar een paar uur per week moet wel gaan lukken.
Resources? Pak eerst de mazda en train op het circuit. Doe mee aan mazda races als je denkt er klaar voor te zijn. Daarna gaat het vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker

Dan ben je hier op de goede plek aangekomen, I Racen, de meeste schrikken van de prijzen die het kost, maar als je oplet ben je een stuk voordeliger uit, ja banen en auto's is wel een investering, maar de smile die je er van krijg, onbetaalbaar.

Een paar uur per week kun je, je eigen best vermaken, heerlijk in de rookie klasse meerijden, om je eerste licence te halen, hiervoor hoef je geen banen en een auto te kopen, maar gewoon lekker racen. en een paar uur is altijd beter dan geen tijd hebben toch. 8)7

Dus mijn advies, gewoon doen O-) O-) O-)

iRacing Profiel

• R2D2
  • Niet online
Playa del C. schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:29:
[...]

Resources? Pak eerst de mazda en train op het circuit. Doe mee aan mazda races als je denkt er klaar voor te zijn. Daarna gaat het vanzelf.
Er zullen vast wat valkuilen zijn waar iedereen in trapt, dingen die handig waren geweest voor je er geld in gooit en de lol vervolgens achterwege blijft... zo’n gekke vraag is dat toch niet?

Voor alles het wiel opnieuw uit vinden is misschien ook wat zonde van de tijd :+
Skybiker schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:32:
[...]

Dan ben je hier op de goede plek aangekomen, I Racen, de meeste schrikken van de prijzen die het kost, maar als je oplet ben je een stuk voordeliger uit, ja banen en auto's is wel een investering, maar de smile die je er van krijg, onbetaalbaar.

Een paar uur per week kun je, je eigen best vermaken, heerlijk in de rookie klasse meerijden, om je eerste licence te halen, hiervoor hoef je geen banen en een auto te kopen, maar gewoon lekker racen. en een paar uur is altijd beter dan geen tijd hebben toch. 8)7

Dus mijn advies, gewoon doen O-) O-) O-)
Jaartje subscription zit je op een tientje of 5 als ik het goed heb, valt me nog mee (de hardware was een grotere schrik voor de portemonnee ;)). Wat er daarna nog bij gaat komen aan wagens en circuits geen idee aangezien ik ook nog geen benul heb van wat ik precies wil gaan rijden.

Komende week maar eens een account maken en de Miata eens eigen proberen te maken.

[ Voor 49% gewijzigd door R2D2 op 19-09-2020 16:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

R2D2 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 16:45:
[...]

Er zullen vast wat valkuilen zijn waar iedereen in trapt, dingen die handig waren geweest voor je er geld in gooit en de lol vervolgens achterwege blijft... zo’n gekke vraag is dat toch niet?

Voor alles het wiel opnieuw uit vinden is misschien ook wat zonde van de tijd :+
Als je begint met iracing zul je sowieso eerst de rookie klasse moeten doorlopen, dus veel keuze is daar niet en de content heb je gratis.

Wat je daarna wilt rijden ligt aan wat jezelf leuk lijkt. Tijdens updates kun je alle content gratis proberen dus dat is altijd een mooie gelegenheid e.e.a. te proberen voordat je het aanschaft.
Verder is het goed om te letten op de populariteit van een klasse; in de race results van een serie kun je zien of er voldoende deelname is. Sommige auto's en series hebben vrijwel geen rijders of alleen midden in de nacht EU tijd dus die kun je dan mijden ;)
En voor multiclass races hoef je alleen de auto aan te schaffen die je zelf wilt rijden, de rest hoef je alleen te downloaden.

Mijn persoonlijke tip: denk meer na over welke auto's je koopt dan welke banen. De banen komen tenslotte in alle series die je in de toekomst rijdt wel weer terug en heb je dan al :)

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Ja vind ik ook, en daarbovenop zijn het vrij inwisselbare filmpjes... De hele kopgroep crasht, een handjevol daarachter blijft volgas gaa, en een komt er toevallig perongeluk doorheen, die belandt in de highlights. Alle pogingen hiertoe die jammerlijk falen worden uiteraard niet getoond. Begrijp at het een geweldig gevoel moet geven om zo door de ravage te komen, maar ik vraag me een beetje af of hier het juiste gedrag wordt aangemoedigd. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik kon gisteren niet de hele avond meedoen, maar heb net een deel van de instructie video gekeken, erg leerzaam.
En met de tips heb ik mijn tijd nog met 3 tienden weten te verbeteren naar 1:23:572.

Ik gebruik de VRS setup maar dan 1 standje meer voor- en achtervleugel. Voor de video heb ik de fov naar 60 graden gezet, maar is niet waar ik mee rij want ik rij in VR.

iRacing Profiel

• Phusebox
Ik verlies dus een volle seconde in T2 op Philip Island. Dat gevoel had ik gisteren ook al zelf. In snelste ronde op punten 7,5 meter van de ideale lijn... :X

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Phusebox schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:39:
Ik verlies dus een volle seconde in T2 op Philip Island. Dat gevoel had ik gisteren ook al zelf. In snelste ronde op punten 7,5 meter van de ideale lijn... :X
Moet je even naar je telemetrie kijken, waar rem je en hoe hard, wanneer laat je rem los, met welke snelheid stuur je in.

1seconde in een bocht betekent dat je iets goed verkeerds doet....

Zou geen rocket scientist voor nodig moeten zijn wat je fout doet

iRacing | Rig

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Phusebox schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:39:
7.5 meter???? Dan zit je met 4 wielen in de grindbak :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

In de topic start en hier https://www.got-racing.eu/?cat=68 staat heel veel informatie voor beginnende rijders :)

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Mithriel schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 19:14:
[...]

In de topic start en hier https://www.got-racing.eu/?cat=68 staat heel veel informatie voor beginnende rijders :)
Thanks, dat zocht ik. Handige info!

Komende dagen maar eens doorlezen, account aan maken en dan maar eens kijken hoe ver we komen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Ik herken je verhaal....iracing is me beste keus geweest na ook al die anderen te hebben geprobeerd....project cars,f1 race factor, asseto corsa. alles heeft zen voor en nadelen maar iracing komt toch wel het meest in de buurt van echt racen. Niet alleen het racen maar vooral ook de echtheid(simulatie) moeilijksheidsgraad trokken me aan....en toen kwam ik in de GOT community en was ik helemaal verkocht!

Goedkoop? nee dat niet maar als je het slim aanpakt en de juiste auto's aanschaft wat je leuk vindt om te doen buiten de GOT league races om en dan de bijbehorende banen erbij pakt en de races rijdt elke week waardoor je een 10tje(dollar) kan verdienen en dan ook een jaar subscriptie zou kopen ben je het goedkoopst uit....nog steeds duurder als een PS4 spel en 1 of 2 dlc's die je erbij koopt maar meer dan het waard bovendien altijd in beweging en updates...en een zeer goeie community erachter....tuurlijk in elk spel heb je rotte appels maargoed ik ben paar maanden geleden begonnen met simracing maar sinds iracing en de GOT community weet ik waar me passie ligt.Welkom en suc6 tot echt racen ivm F1 ;)

tips voor een beginner....kijk lekker veel filmpjes over iracing zat over te vinden....! gewoon veel oefenen in de auto en de baan en dan pas een race beginnen.Rij veilig neem niet te veel risico en go with the flow!
Over setups en je eigen instellingen is er ook genoeg informatie te vinden en mocht je ergens niet uitkomen dan is dit forum de gelegenheid om een vraag te stellen omtrent iracing,

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:58
Sjonge jonge. Net mijn spannendste en mooiste race ooit gehad, tot aan de ene laatste bocht.

Alleen maar in gevecht gezeten, op de rand van een top 10 plek in de top split. Van 15 naar 10 naar 15, weer naar 11, weer terug naar 14 terug, constant met 3 auto's om mij heen. Ena laatste rondje pak ik plek 11, en in laatste rondje, accelereer ik te snel weg uit de chicane. Rondje getolt, mijn directe concurrent meegenomen, die het geluk heel goed opvatte, en 15de geworden.

Pfft. Zweet klotst onder mijn oksels. Maar verder een hele mooie race. 3 breed door de chicane, 2 breed door de eerste bocht meerdere malen. Iedereen liet elkaar leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Na gisteravond zojuist nog een keer de baan op gegaan.

Ik kan nu stabiel 1:23's rijden maar ik mis nog steeds een halve seconde in T9/10 in vergelijking met VRS. De lijn zit goed maar ik ga te vroeg van het gas en te hard op de rem voor T10.

Wel leuk om in VRS te vergelijken van voor de trainingsavond en van na de trainingsavond (vandaag).

voor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldaBk4MZP7RK-KjKCkkzyblv4E8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dq0k56ZLVP3QzJENTo6TPXdM.png?f=fotoalbum_large

na

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ue0qfCyB5PCwVEe-fk104jt081k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N4oOHTgVqH9EZlGVRzlSjw0z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
ActualFantasy schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 20:54:
Sjonge jonge. Net mijn spannendste en mooiste race ooit gehad, tot aan de ene laatste bocht.

Alleen maar in gevecht gezeten, op de rand van een top 10 plek in de top split. Van 15 naar 10 naar 15, weer naar 11, weer terug naar 14 terug, constant met 3 auto's om mij heen. Ena laatste rondje pak ik plek 11, en in laatste rondje, accelereer ik te snel weg uit de chicane. Rondje getolt, mijn directe concurrent meegenomen, die het geluk heel goed opvatte, en 15de geworden.

Pfft. Zweet klotst onder mijn oksels. Maar verder een hele mooie race. 3 breed door de chicane, 2 breed door de eerste bocht meerdere malen. Iedereen liet elkaar leven.
Was een goed gevecht en leuke race :) . Je was echt snel de hele race. Jammer van die laatste bocht maar kan gebeuren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
MDenessen schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:09:
[...]

Was een goed gevecht en leuke race :) . Je was echt snel de hele race. Jammer van die laatste bocht maar kan gebeuren.
Ja ik heb hem net nog even zitten terugkijken. Thanks dat je het zo goed opvat. Ik ging gewoon rond, en daardoor kon je mij niet ontwijken. Mijn fout, maar was een hele leuke spannende race.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:24
Wooohooo!

Net de eerste solo endurance gedaan op interlagos. Gezellig met @Birelissimo in de split.
Een lekkere kwali met als resultaat pole!
Wel 2 plaatsjes moeten inleveren in de openings ronde, maar na de pitstops weer terug op p2, met @Birelissimo achter mij en kwam langzaam maar gestaag dichterbij. In de laatste ronde was het gat binnen een seconde en uiteindelijk met 0,3 verschil over de finish!
Een BRF 2-3 podium!
Afbeeldingslocatie: https://media.discordapp.net/attachments/565959584062242837/756966777237405856/unknown.png

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Voor de gefrustreerde mensen die denken dat ze te traag zijn. Het maakt niet uit hoe snel je wordt. Je gaat altijd sneller willen zijn. Ik kom redelijk mee, maar ik irriteer me er soms ook flink aan als het niet lukt om de snelste tijd te rijden ook al is dat soms maar 0.1 seconde verschil ofzo.

En dan nou niet komen met, ja maar ik ben 5 seconde trager, dat verschil is veel groter. Zie dat juist als iets positiefs, dan is er dus ook veel meer potentie om sneller te worden!

En racen leer je door te racen, dus beste is zoveel mogelijk te gaan racen! Soms verlies je iRating en soms win je wat, lekker belangrijk.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-09 21:06
ourplayground schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:17:
Wooohooo!

Net de eerste solo endurance gedaan op interlagos. Gezellig met @Birelissimo in de split.
Wel 2 plaatsjes moeten inleveren in de openings ronde, maar na de pitstops weer terug op p2, met @Birelissimo achter mij en kwam langzaam maar gestaag dichterbij. In de laatste ronde was het gat binnen een seconde en uiteindelijk met 0,3 verschil over de finish!
Een BRF 2-3 podium!
[Afbeelding]
Lekker man! Prachtig resultaat!!

Al denk ik wel dat @Birelissimo makkelijk kan meerijden met een 3.5-4k veld. Des te meer credits voor jou!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Weer een leuke race gehad. Helaas weer niet helemaal met het gewenste resultaat, maar kon daar weinig aan doen dit keer.

Maar wel weer heerlijke gevechten op de baan gehad. Hier een rondje en daarna waar het misging. Hij veronstschuldigde zich na de wedstrijd, dus prima, maar wel jammer. Toch nog 10de geworden, in een 2300+ SoF. Wel beetje balen als ik dan zie wat ik had gekregen aan Champ Points en iRating als ik 5 was geworden...

[ Voor 16% gewijzigd door ActualFantasy op 19-09-2020 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
Hallo iedereen,

Ik ben nu sinds een weekje begonnen met iracing.

Wanneer ik de auto stationair laat draaien, bijvoorbeeld op de grid of in de pit, beweegt mijn stuur echt alle kanten op. Maakt ook erg veel lawaai door de trillingen. Is er ergens een setting die dit aanpast? De force feedback is goed dus die wil ik niet aanpassen.

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
N.Uckerman schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:00:
Hallo iedereen,

Wanneer ik de auto stationair laat draaien, bijvoorbeeld op de grid of in de pit, beweegt mijn stuur echt alle kanten op. Maakt ook erg veel lawaai door de trillingen. Is er ergens een setting die dit aanpast? De force feedback is goed dus die wil ik niet aanpassen.
Dampen oscillations aanvinken in force feedback settings wellicht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
laforte schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 21:01:
Na gisteravond zojuist nog een keer de baan op gegaan.

Ik kan nu stabiel 1:23's rijden maar ik mis nog steeds een halve seconde in T9/10 in vergelijking met VRS. De lijn zit goed maar ik ga te vroeg van het gas en te hard op de rem voor T10.

Wel leuk om in VRS te vergelijken van voor de trainingsavond en van na de trainingsavond (vandaag).

voor

[Afbeelding]

na

[Afbeelding]
Wauw. Knap dat is wel enorme progressie. d:)b

• Phusebox
Foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Phusebox op 20-09-2020 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
N.Uckerman schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 23:00:
Hallo iedereen,

Dat is inderdaad niet goed. Er is een setting bij ffb: reduce ffb when parked. Geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Kan het zelf niet beter zeggen:

[ Voor 15% gewijzigd door correcto op 20-09-2020 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
- sorry, verwijderd want ging offtopic -

[ Voor 125% gewijzigd door Phusebox op 20-09-2020 07:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
@Phusebox Moedig om te delen. Niet vergeten dat er geen goede race kan zijn zonder dat er mensen op p20 tot p30 rijden. Iedereen wil p1, maar er kan maar één p1 zijn. Maar zonder mensen die achteraan eindigen, heeft p1 geen waarde.

Als ik p1 rij (zelden) dan ben ik dankbaar dat alle mensen onder p1 er waren. Als ik p2 rij, kijk ik naar p1 om te leren hoe ik dat ook kan bereiken. Als ik p20 rij is dat hetzelfde, maar zie ik veel meer mensen boven mij waar ik nog van kan leren.

Het is jouw race in de hele race. Strijden om p20 is net zo leuk en nobel als strijden om p1.

En tenslotte, als er mensen structureel beter zijn, dan verdienen ze daar respect voor. Ze hebben meer talent of ervaring of hulp of middelen, waardoor ze beter rijden. Als jij met minder inzet en talent anderen achter je zou laten. Dat zou niet kloppen. Accepteren en genieten. Met zeven miljard mensen en nog miljarden meer die al dood zijn of nog geboren gaan worden, is het heel lastig om de beste van de wereld ergens in te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

@JoepW je bent weer beroemd!

Leuk interview op de frontpage:)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Binnen VRS werkt bij mij de functie 'Test in iRacing' niet meer (verschillende datapacks geprobeerd). Dit is vervelend want daardoor moet ik de track state handmatig aanpassen om de omstandigheden enigszins vergelijkbaar te maken. Ik was benieuwd of anderen dit probleem ook hebben.

Foutmelding: 'The request is invalid or has expired'.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Doubleoz schreef op zondag 20 september 2020 @ 09:56:
Binnen VRS werkt bij mij de functie 'Test in iRacing' niet meer (verschillende datapacks geprobeerd). Dit is vervelend want daardoor moet ik de track state handmatig aanpassen om de omstandigheden enigszins vergelijkbaar te maken. Ik was benieuwd of anderen dit probleem ook hebben.

Foutmelding: 'The request is invalid or has expired'.
Net getest met de BMW IMSa datapack en dat werkt hier nog gewoon.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wounded
  • Laatst online: 19-10-2021
ourplayground schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 22:17:
Wooohooo!

Een BRF 2-3 podium!
[Afbeelding]
Daar zat ik ook in, Ik heb maar 10 minuten kunnen racen helaas, pedalen begonnen in kwalificatie al raar te doen, kon niet eens in de 1:30 komen en na 12 ronden kon ik maar 40% throttle geven. Bleek een defecte sensor te zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

The_Wounded schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:49:
[...]

Daar zat ik ook in, Ik heb maar 10 minuten kunnen racen helaas, pedalen begonnen in kwalificatie al raar te doen, kon niet eens in de 1:30 komen en na 12 ronden kon ik maar 40% throttle geven. Bleek een defecte sensor te zijn
Dus je pedalen waren....gewond?

*badumtsss*

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
JPM85 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:21:
[...]

Staat in de patch notes, werd ook een post of 20 boven jou besproken.

Replay
- Fixed an issue where the Simulation could crash if a user attempted to rewind after the event was complete.
Gisteren nogmaals getest met nieuwste Nvidia driver, laatste windows update en volledige patch van iRacing.

Ik vlieg gewoon zelfs in de auto in practice terug naar Windows. Geen foutmelding. Gewoon boem, geluid dat even hangt en game sluit af zonder foutmelding. Heb echt geen idee.
Voor ik op reis vertrok geen enkel issue, ik kom terug, start pc op en iracing blijft gewoon crashen.

Clean windows install ook op men simrig en gebruik die enkel voor iracing en recent wat flight simulator. Is dus een heel cleane install. |:(

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Heb je je GPU / CPU overclocked? Zo ja, probeer eens default waardes.

[ Voor 4% gewijzigd door ZFLaSH op 20-09-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

JacobsT schreef op zondag 20 september 2020 @ 13:22:
[...]

Gisteren nogmaals getest met nieuwste Nvidia driver, laatste windows update en volledige patch van iRacing.

Ik vlieg gewoon zelfs in de auto in practice terug naar Windows. Geen foutmelding. Gewoon boem, geluid dat even hangt en game sluit af zonder foutmelding. Heb echt geen idee.
Voor ik op reis vertrok geen enkel issue, ik kom terug, start pc op en iracing blijft gewoon crashen.

Clean windows install ook op men simrig en gebruik die enkel voor iracing en recent wat flight simulator. Is dus een heel cleane install. |:(
Staat er niets in de Windows logbooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
[...]

Mijn volgorde zal zijn,

1 I racing weg halen in zijn geheel, dus echt alles, zo nee,
2 Nieuwe Win instal plus nieuwe I race, nee
3 Mem Test, dit kan een geheugen probleem zij, (ik sluit dit niet uit) Daar ik ditzelfde meemaakte bij Rfactor en een ander geheugen bankje dit probleem oploste, ***
4 als extra bij de mem test, even goed nagaan of alles goed gekoeld word CPU, GPU en niet vergeten ook je voeding kan het probleem zijn, geen stabiel voltage, ouderdom, goedkopere voeding dit soort zaken.

*** Het niet goede geheugen bankje voldoet gewoon goed in een werk pctje.

Succes met de zoektocht.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

Om de hoeveelheid werk te beperken zou ik
1) Kijken of in de iracing docs een log bestand staat met de date en time stamp van de crash
2) zo, nee: dan app.ini en rendererdx11.ini renamen en iracing weer opstarten en de boel dan testen.
Zo nee, dan kan je altijd nog iracing herinstalleren, maar dat zou ik als laatste redmiddel doen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Nickhubers1988
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-04 18:11
Beste Racers,

Voorstel racerondje! Mijn naam is Nick en ik heb het racevirus opnieuw opgelopen ergens in 2016 meen ik. Als kind maakte ik vele uurtjes op een dergelijk stuurtje met pedalen aan een bureau met de tv naast mij, waar Grand Turismo & Need For Speed mijn verslavingen waren. Ergens tijdens de verhuizing is de interesse hierin verloren en voor je het weet ben je vele jaren verder. Tot ongeveer in 2016 toen ik een poging waagde met F1 2016 met een G29 Logitech setje. Sindsdien smaakte het naar meer tot aan het zo realistisch mogelijk aan toe, zodoende werden er allerlei hardware en software matige investeringen gedaan en geniet ik eigenlijk nog niet eens heel lang maar in ieder geval met veel plezier van racen in iRacing. Mijn interesse ligt op het moment in verdieping van het beter worden in racen. Ik merk dat ik dit toch lastiger vind dan gedacht, dus ik hoop wat leuke sparringpartners tegen te komen via deze community.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Mijn excuses aan Erik. Mijn pc bleef hangen door een windows melding vlak voor de start van de hoofdrace.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Joep Gelissen schreef op zondag 20 september 2020 @ 21:40:
Mijn excuses aan Erik. Mijn pc bleef hangen door een windows melding vlak voor de start van de hoofdrace.
Je reed mij er af, niet Erik. Maar nu begrijp ik waarom je recht door ging. Jammer maar helaas...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Doubleoz schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:15:
[...]

Je reed mij er af, niet Erik. Maar nu begrijp ik waarom je recht door ging. Jammer maar helaas...
Dan mijn excuses aan jou!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:41

TiemenC

iRacing

Bwah, niet mijn avond...

In de practice kon ik met veel zelfvertrouwen lage 1.23.'ers rijden zonder tow.

Vanaf de qualy geen moment meer lekker in mijn ritme gekomen. Op de een of andere reden voelde ik minder grip en dat bleef tussen mijn oren zitten.

Alsnog p12 weten te kwalificeren en in race 1 vooral geprobeerd mee te rijden tot ik bij Honda Corner iemand voorbij liet en daarna de deur wagenwijd open liet staan. Ik anticipeerde op een scherpe exit om degene voor me terug te pakken maar bij het insturen zat daar helaas @joeristein al. Mijn schuld.

In race 2 geprobeerd wat op te klimmen tot ik bij de exit van turn 12 in lap 4 iets te enthousiast mijn 'Arrows teamgenoot' buitenom wou inhalen. Had beter even kunnen wachten.. @TheSlak kwam iets naar buiten (logisch) en ik stuurde net 1mm te ver naar binnen. Resultaat: bandenstapel ;w . Sorry!

Omdat het zo dicht bij de pit was, kreeg ik gelukkig een snelle tow. Helaas kon ik 'm daarna niet uitrijden op fuel dus op het eind nog een paar liter moeten tanken.

Ik ging voor top 15 en met geluk top 10, kan dus met p25 en p24 niet tevreden zijn. Volgende keer beter!

Edit: dit was m'n eerste echte lange iRacing test op mijn nieuwe PC. Alles draaide mega stabiel qua FPS, load & temps dus daar ben ik zeer tevreden mee *O*

[ Voor 6% gewijzigd door TiemenC op 20-09-2020 22:31 ]

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Excuses aanvaard uiteraard. Erg vervelend voor jou en pech voor mij dat het niet op een recht stuk gebeurde of dat Ik aan de binnenkant zat. Kon het nu totaal niet zien aankomen. Maar goed, zoals gezegd erg jammer maar niks aan te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Na vier uur dramatische practice op vrijdag en vanavond vielen de races mij gelukkig reuze mee. Helaas 1 fout gemaakt zelf waardoor de eerste race ik een top 20 klassering weggooide en de tweede race een race incident toen we drie wijd over het rechte stuk ging en het voor mij helaas eindigde in een 2:30 min tow. Dat kostte me waarschijnlijk mijn beste resultaat ooit.

Nu nog ergens rondetijd zien te vinden zodat ik ook eens wat meer uit de malaise kan kwalificeren en proberen een constante pace te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Feature race lag ik mooi in de top 10 toen ik uit de pits van achteren door Robin geraakt werd. Even met @TonCoronel en de rest dat incidentje bekeken en ik deel de mening van Ton dat ik eigenlijk gewoon iets meer links had moeten blijven. Gelukkig kon Robin gewoon doorrijden. Ga denk ik toch de onboard spiegels proberen (vr), want ik moest gokken waar Robin zat. Verder toch leuke races gehad en moet ik echt waar meer race ervaring opdoen in dit ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• correcto
Vanavond was mijn vuurdoop in de league. Dus veel zaken waren nieuw voor me. Het ging best aardig. Heb niet heel hard gepushed ofzo, maar probeerde veilig rond te rijden.

In ronde 6 gebeurde alleen net wat ik wou voorkomen vanavond. Ik rem iets te laat voor bocht 4, glij door, probeer voorzichtig aan de buitenkant van de bocht de baan op te rijden, spin op het grind en kom midden op de racelijn terecht. Sorry @Swoesh en @JS1990 voor dit prutswerk. Ik baal er van |:(

Verder lekker meegereden en genoten van het mooie startveld.

[ Voor 0% gewijzigd door correcto op 20-09-2020 23:03 . Reden: Bocht #4 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
Voor mij een aparte maar leuke avond.

In de eerste race in het achterveld gestart vanwege een slechte kwalificatie en daarna zelf de grindbak in bocht 2 getest. Daarna kwam ik met een andere rijder in een lastige situatie terecht waarbij een auto op het midden van de weg stond geparkeerd en we erom heen moesten rijden en dat resulteerde in een lancering waar Space X jaloers op zou zijn. Alleen de landing was niet zo goed als bij Space X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfWNAIzwkOCjDNLn3Kx7Zjy2MSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8PEB7jcqm2NUdNBGm2Lv7TZ.jpg?f=fotoalbum_large

In de tweede race achteraan gestart, als 47e, maar toch als 10e over de finish 8)
En dat terwijl de tracking van mijn vr bril haperde en ik regelmatig opeens bij mijn side pods zat of achter mijn auto. Dus wel blij met mijn tiende positie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
correcto schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:48:
Vanavond was mijn vuurdoop in de league. Dus veel zaken waren nieuw voor me. Het ging best aardig. Heb niet heel hard gepushed ofzo, maar probeerde veilig rond te rijden.

In ronde 6 gebeurde alleen net wat ik wou voorkomen vanavond. Ik rem iets te laat voor bocht 4, glij door, probeer voorzichtig aan de buitenkant van de bocht de baan op te rijden, spin op het grind en kom midden op de racelijn terecht. Sorry @Swoesh en @JS1990 voor dit prutswerk. Ik baal er van |:(

Volgens mij lagen zowel ik als @JS1990 een lap achter en viel het wat dat betreft gelukkig mee. Volgende keer gewoon wachten tot je weer veilig kan rejoinen ook al is dat met een veld van 50 man soms heel zuur.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
correcto schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:48:

Wat @Swoesh zegt klopt helemaal, want lagen inderdaad een ronde achter. Dus maakte weinig tot geen verschil voor het resultaat.
Kan gewoon gebeuren en mooi leerpuntje.

Was sowieso geen top avond voor mij (net als vorige week). De GTE ging me toch een stuk beter af vorig seizoen of ik had toen meer geluk met incidenten. Qua pace in de kwali zat ik mooi in het middenveld, maar maakte een foutje waardoor ik terugzakte in lap 1 van race 1. Geen probleem en gewoon verder gaan, maar helaas daarna nog paar incidenten in beide races waardoor mijn avond er snel op zat.

Nogmaals mijn excuus @Alouwerse.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:26

anc

Het viel mij de vorige week op, maar deze week weer. Mensen proberen elk gaatje te benutten om een plekje te winnen. Vriendelijk verzoek om veel meer rekening met elkaar te houden, bewust te zijn of ergens een inhaalplek is of niet en of je misschien even iets meer ruimte moet laten.
En als je inhaalt, je moet het wel doen met de ruimte die daar is. Als dat 1,5 auto breedte is dan kies je een krappe plek, maar daar moet je het mee doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:02

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vond het een gezellige avond gisteren, en de races gingen best wel oké, zeker gezien de draak van een baan (mijn mening).

De eerste race ging het mis bij een verdedigende actie, waarbij ik een auto moest inhalen die langzaam reed, en ik vervolgens een meter te laat de bocht aansneed/remde, en toen nam ik Marc mee.

De 2e race ging eigenlijk goed, tot er op het rechts stuk 3 wijd van werd gemaakt toen ik werd ingehaald, en de man links van me iets naar rechts kwam. Toen kon ik nergens meer heen en was het ding krom (gelukkig een fast-repair kunnen pakken).

Wat me opvalt is dat over het algemeen goed geraced wordt, maar in het begin van de wedstrijd is er achterin teveel ongeduld. Als ze voor me 2 rijen 3 wijd een bocht ingaan, doe ik een meter eerder remmen, anticipeer op dat er iets mis kan gaan, maar als er dan rondom me heen nog 5 man zitten die net zo hard die bocht door willen alsof ze aan het hotlappen zijn... Tja, dan wordt het een puinhoop. Dat is voor velen hier denk ik wel een leerpuntje, die eerste rondjes, zeker op zo'n draft-baan als het veld nog op een hoop zit, rem dan die meter eerder, houd dat beetje speling om een uitwijkactie te kunnen doen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
JS1990 schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:02:
[...]

Wat @Swoesh zegt klopt helemaal, want lagen inderdaad een ronde achter. Dus maakte weinig tot geen verschil voor het resultaat.
Kan gewoon gebeuren en mooi leerpuntje.

Was sowieso geen top avond voor mij (net als vorige week). De GTE ging me toch een stuk beter af vorig seizoen of ik had toen meer geluk met incidenten. Qua pace in de kwali zat ik mooi in het middenveld, maar maakte een foutje waardoor ik terugzakte in lap 1 van race 1. Geen probleem en gewoon verder gaan, maar helaas daarna nog paar incidenten in beide races waardoor mijn avond er snel op zat.

Nogmaals mijn excuus @Alouwerse.
Geen probleem kerel, excuus voor mijn snauw.
Het was al chaos in die bocht. Toen ik de replay terugkeek kon ik de acties al een stuk beter plaatsen.
Race incident.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik had enorme pech in de F3 official race. Ik rij het zelf in principe zonder incidenten. Reed op P7 in de topslit (5 splits) na een paar ronden.
Er was een stuk baan ingesloten door muren waar een gespinde auto dwars in het midden stond, met de voorkant naar rechts waar de minste ruimte was.

We komen met drie auto's dicht op elkaar op de situatie af, ik als tweede.

De voorste kiest voor de racelijn rechts er langs, maar dat was krap. Ik kies daarom voor flink sturen om veilig links er omheen te gaan. De derde zag het door ons niet goed en die eindigde in het midden.

De pech: de rechter auto tikt, zoals verwacht door de krappe ruimte, de voorvleugel en de voorpunt van de spinner er af. Dat vliegt ver naar links, rechtstreeks onder mijn voorvleugel, waardoor ik een dubbele aero damage krijg. De derde auto vliegt dan recht op de spinner in, waar ik geen last van had. Beelden waren 'komisch' en interessant, maar heb ik helaas niet bewaard.

Wel zuur dat het door debris zo vaak verpest wordt. De F3 met aero damage is vrijwel einde race. Ik rij het gewoon uit verder altijd, maar is dus 15 trage rondjes uitzitten terwijl je flink baalt. Erg onterecht en gebeurde regelmatig op Watkins Glen met de krappe plekken door muren. Daardoor blijven auto's en onderdelen steeds op het asfalt...

Ik kijk uit naar week 2. Donington Park National. Daar vliegt de ellende in principe altijd van de baan af en worden er niet random coureurs benadeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Nou, dat waren 2 leuke races, spannend, maar met een zuur einde helaas.

Kwali 36, race 1 0 incs overal omheen en langs gereden naar plek 16. Heerlijk geraced ook echt, en meerdere keren snellere rijders gewoon voorbij gelaten om die later weer langs de kant van de weg te zien staan.

Race 2 gestart vanaf 16, op gegeven moment voor de pitstops reed ik P3. Gepit, teruggekomen op P10, en daarna gevochten voor P8, maar helaas in de allerlaatste ronde heuveltje op, voor de scherpe bocht naar rechts, een gat ingedoken dat abrupt werd dichtgegooid, waardoor alles voor niks was. P18 geworden nog, hoewel ik niet eens gefinished ben.

Verder toch een kleine vraag/opmerking. Het is hier al eerder besproken, maar deze race weer meerdere keren ingehaald op momenten dat ik gewaarschuwd wordt door ongelukken, en daarvoor langzamer en voorzichtiger ga rijden. En dat gebeurt dan door de top rijders hier. Ik vind het beetje oneerlijk, en moet zeggen dat ik dit keer echt op het punt stond hem gewoon vol achterin te gooien of eraf te rammen de volgende keer dat ik dit zie gebeuren hoor. Dan maar samen eraf. Reed op gegeven moment in een treintje van 5 auto's. Bocht voor ons gebeurt een ongeluk, we remmen allemaal af, en dan komt er 1 zo ons voorbij zetten en heeft er voor de eerstvolgende bocht al 3 ingehaald. Voelt niet eerlijk, en helemaal niet als het door iemand gebeurt die normaal toch al vooraan staat, en ons op normale wijze ook wel ingehaald zou hebben. Zou fijn zijn als er daar nog wat meer op gelet zou worden door iedereen, om het toch nog iets eerlijker te houden.

Verder leek het er gelukkig wel op dat er in vergelijking met de vorige race, een stuk beter/veiliger gereden werd. Heeft die vrijdagavond cursus toch geholpen, en dat is ook belangrijk.

[ Voor 3% gewijzigd door ActualFantasy op 21-09-2020 09:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ActualFantasy schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:19:
Verder toch een kleine vraag/opmerking. Het is hier al eerder besproken, maar deze race weer meerdere keren ingehaald op momenten dat ik gewaarschuwd wordt door ongelukken, en daarvoor langzamer en voorzichtiger ga rijden. En dat gebeurt dan door de top rijders hier. Ik vind het beetje oneerlijk, en moet zeggen dat ik dit keer echt op het punt stond hem gewoon vol achterin te gooien of eraf te rammen de volgende keer dat ik dit zie gebeuren hoor. Dan maar samen eraf. Reed op gegeven moment in een treintje van 5 auto's. Bocht voor ons gebeurt een ongeluk, we remmen allemaal af, en dan komt er 1 zo ons voorbij zetten en heeft er voor de eerstvolgende bocht al 3 ingehaald. Voelt niet eerlijk, en helemaal niet als het door iemand gebeurt die normaal toch al vooraan staat, en ons op normale wijze ook wel ingehaald zou hebben. Zou fijn zijn als er daar nog wat meer op gelet zou worden door iedereen, om het toch nog iets eerlijker te houden.
Ik begrijp je frustratie maar je opmerking om hem de volgende keer 'achterin te gooien' spreekt me niet aan. Ik ken de situatie niet dat het gebeurde dus kan er inhoudelijk niet over oordelen maar ik zou er voor pleiten om het even op te nemen en hier te posten zodat we er met elkaar van kunnen leren. Dat werkt veel beter dan je auto opzettelijk achterin te parkeren want dat is in strijd met de sporting code (die we ook hanteren tijdens onze league) en dan zou dat wel eens kunnen leiden tot andere sancties.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Inderdaad zeg er dan wat van na de race of zo, of kom nu met een concreet voorbeeld. Want gaan dreigen met mensen eraf te rammen helpt niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Inderdaad @ActualFantasy, even een video van maken en het hier posten, zodat we erover kunnen discussiëren.

Zelf een kutavond gehad (qua resultaten). Gestart op P5, maar direct in bocht 1 compleet onderschat hoeveel onderstuur je op koude banden + draft had, en daarmee helaas Hans z'n goede kwalificatie om zeep geholpen :'( (video) Verder wel een leuke race, omdat ik stijf achteraan stond en als doel de top 10 had. Paar leuke gevechten gehad daardoor en van P-laatst naar P15 weten te rijden. In race 2 lekker de aansluiting kunnen houden met de kopgroep, maar helaas voordat het pitwindow open ging werd m'n stuur krom gereden door iemand. Einde verhaal.

Vanavond maar ff opnieuw proberen.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Tja, de gele vlag is anders in iracing. Als het een officiële race is, dan gaat vrijwel iedereen op eigen risico ook doorknallen. In het echt doe je het niet, want je kunt potentieel een ander of jezelf letterlijk doodrijden. In iracing is het meer een gokje. Je kunt veel winnen en verliezen, maar het verlies (SR en iR) kun je later wel goedmaken in een andere race.

Het is volgens mij zo ook bedoeld door iracing. Als ze het willen forceren, moeten ze instellen dat onder een gele vlag elke gewonnen plaats terug gegeven moet worden. Dat kan wel. Ik rij er nooit, maar is dat ook niet wat ze bij ovals wel hebben geïmplementeerd?

In ieder geval, iemand die doorknalt onder geel, dat is een eigen risico. Teveel afremmen is ook een risico. Maar ben het wel met @ActualFantasy eens dat het potentieel wel eens heel erg oneerlijk verloopt onder geel. Bijvoorbeeld bij blinde bochten of bij grotere incidenten. Andersom, als het geel is, maar je ziet duidelijk dat er gewoon een auto net van de baan de grindbak in gaat, dan kun je best goed vol gas doorrijden.

@ActualFantasy Ik zou trots zijn op je nobele houding onder geel en dat vasthouden. Zet dat liever niet om in negatief gedrag waarbij je mensen er bewust af gaat rammen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Linc schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:56:
Inderdaad zeg er dan wat van na de race of zo, of kom nu met een concreet voorbeeld. Want gaan dreigen met mensen eraf te rammen helpt niks
Ik zeg er nu toch wat van na de race?

En dat is al meerdere keren gebeurt, meerdere keren besproken en het gebeurt nog steeds dus.

Dus dan hoop ik dat het bij deze NOG maar een keer besproken wordt hier.

Ik heb afgelopen race 2 keer iemand perongeluk ingehaald, 1tje die moest uitwijken voor een ongeluk, en dat ik dacht van, goh ik maak hier wel beetje misbruik van de situatie. Ook iemand die dwarsgezeten werd door een achterblijver heb ik daarna netjes weer voorbij gelaten. En dan overkomt je zelf een keer zoiets, en wordt er gewoon misbruik van gemaakt.

Ja, dan zit er wat frustratie in, niet gek toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Beter om het meteen na de race op TS aan te kaarten dan kunnen we meteen kijken. Nu weet niemand over wie je het hebt (misschien ging het wel per ongeluk en weet degene die je bedoeld het zelf niet eens). Ik kan me ook niet herinneren dat het eerder besproken is maar dat kan ik gemist hebben dan. Verder is een filmpje denk ik wel welkom, eventueel "prive" aan de organisatie als je het niet aan de publieke schandpaal wil hangen (al denk ik dat de "top rijders" hier daar maar mee moeten leven :p)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

ActualFantasy schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:09:
[...]

En dat is al meerdere keren gebeurt, meerdere keren besproken en het gebeurt nog steeds dus.

Ik heb afgelopen race 2 keer iemand perongeluk ingehaald, 1tje die moest uitwijken voor een ongeluk, en dat ik dacht van, goh ik maak hier wel beetje misbruik van de situatie. Ook iemand die dwarsgezeten werd door een achterblijver heb ik daarna netjes weer voorbij gelaten. En dan overkomt je zelf een keer zoiets, en wordt er gewoon misbruik van gemaakt.

Mijn ervaring is alleen dat het zo in de groep gooien niet helpt. De mensen die zich aangesproken zouden moeten voelen trekken zich er misschien niets van aan en dan heb je ook nog mensen die zich niet eens van kwaad bewust zijn. Je kunt beter in de race hier iemand op naam op aanspreken of na de race die persoon direct aanspreken.

Gele vlaggen op road courses zijn in iRacing helaas lokaal geregeld dus het kan zelfs zo zijn dat de ander geen eens geel gezien heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
JoepW schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:20:

Inhalen onder geel

Reglementen
Inhalen onder geel is niet toegestaan en je wordt als deelnemer geacht gas terug te nemen en niet posities proberen te winnen.
Indien je 'per ongeluk' wel een plek wint is het wel zo netjes (en dat verwacht ik ook) dat je een plek terug geeft.
Handhaving door GoT iRacing
Dat gaan we niet kunnen aangezien ten eerste de vlaggen niet zichtbaar zijn in de replay en ten tweede dit echt veel te veel werk is voor ons als vrijwilligers als het al kon.
Automatisch handhaven door iRacing software
Los van het feit dat de vlaggen lokaal geregeld worden is het ook ondoenlijk voor de software hier mee om te gaan. Bij een crash haal je sowieso autos in (die gecrasht zijn) met een wiel eraf nog door rijden, langzaam rijden zich herstellende van de schrik etc. En daarnaast kan je ook als rijder die de boel wil verpesten (die hebben wij gelukkig niet in de onze community) door bepaald rijgedrag geel veroorzaken en rijders achter je benadelen doordat zij dan jou inhalen onder geel.
Conclusie
Kortom: Het is de netheid van de rijders onderling om het te regelen. Ik weet eigenlijk wel zeker dat we dat tijdens onze League races kunnen opbrengen!

Betrokken en/of veroorzaker van een incident

Als je een incident veroorzaakt of betrokken bent is het heel sportief om er naar te streven om bij terugkeer op de baan te proberen om samen met de andere betrokkenen bij het incident in dezelfde volgorde verder te gaan. Dit kan je makkelijk via TS coördineren onderling. En als het niet mogelijk is door schade of de geste wordt afgewezen is het in ieder geval overlegd.
Deze dan nog maar even. Ter herinnering na een hele discussie hier.

En ik ga het de volgende keer wel opnemen dan. Maar mijn race eindigde gewoon niet zoals ik wilde dus heb het even niet opgeslagen volgensmij. Volgende keer zal ik dat wel doen.

[ Voor 4% gewijzigd door ActualFantasy op 21-09-2020 10:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
Hou er ook rekening mee dat mensen die achterop komen vaak meer overzicht hebben over de situatie, en daardoor domweg minder hard hoeven te remmen. Vaak is het (als er ruimte is) ook domweg veiliger om te liften en er langs te coasten, terwijl de mensen die vlak op een crash stonden wel vol in de ankers moesten. En dat levert soms onbedoeld een of meerdere plekken op.
Zelf probeer ik die daarna netjes weer terug te geven, maar ik zou liegen als ik zei dat dat altijd lukt. Volgende keer ben ik degene die voorop zit en een paar plekken verliest denk ik dan maar.

Wat je wel doet in het afschrijven van je frustraties is een beeld van jezelf neerzetten als 'iemand waar ik liever niet naast wil rijden'. Nu hebben we het daar eerder over gehad, en heb je het toen genuanceerd en denk ik dat het in de praktijk allemaal wel meevalt.
Maar als je na een keer ademhalen nog steeds "op het punt stond hem gewoon vol achterin te gooien of eraf te rammen de volgende keer dat ik dit zie gebeuren hoor", dan kun je de wagen beter parkeren en alt+f4 drukken. Oog om oog doen we hier niet aan.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

ActualFantasy schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:09:
[...]

Ik bedoel op Teamspeak direct na de race zodat we het terug kunnen kijken.

Nu klaag je hier op het forum en hebben we geen idee waar je het over hebt, dus nu voelt niemand zich aangesproken, of misschien wel de verkeerde mensen.

Met andere woorden kom met een CONCREET voorbeeld. Dus een replay/video van de situatie waar je het over hebt.

Dan is er naar mijn mening nog steeds een verschil tussen gevaarlijk inhalen onder geel en slim gebruik maken van fouten van anderen en dat zal altijd een grijs gebied zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
Skybiker schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:10:
[...]

Mijn volgorde zal zijn,

1 I racing weg halen in zijn geheel, dus echt alles, zo nee,
2 Nieuwe Win instal plus nieuwe I race, nee
3 Mem Test, dit kan een geheugen probleem zij, (ik sluit dit niet uit) Daar ik ditzelfde meemaakte bij Rfactor en een ander geheugen bankje dit probleem oploste, ***
4 als extra bij de mem test, even goed nagaan of alles goed gekoeld word CPU, GPU en niet vergeten ook je voeding kan het probleem zijn, geen stabiel voltage, ouderdom, goedkopere voeding dit soort zaken.

*** Het niet goede geheugen bankje voldoet gewoon goed in een werk pctje.

Succes met de zoektocht.
Zal nog is gaan zoeken in de logs maar in de iracing logs kon ik er alvast geen idee van krijgen.

Absurd want ik had het systeem reeds is compleet geformat en sindsdien is er niks van speciale dingen mee gebeurd. Is een dedicated rig dus het systeem wordt niet 'bevuild' met random crap van te gamen of surfen.

Systeem is redelijk state of the art met custom loop en direct die koeling op de cpu, temps zijn het probleem niet. Voeding is ook een jaar oude AX1200i dus lijkt me ook zeer sterk te zijn.

Mijn gut feeling zegt in principe driver related maar ik ga alvast wel even aan de slag. Memtest kan mss iets opleveren maar hele systeem is premium componenten met al toch een jaar geen enkel issue van onstabiliteit dus zou gek zijn dat ik voor men reis perfect alles laat draaien, ik kom terug en het begint spontaan te crashen. Dat is wat me zo verbaasd hier. 8)7

Thx voor de feedback alvast. Is dus duidelijk een lokaal probleem en iets dat anderen niet ervaren.

Hopelijk snel gefixt, kan ik beginnen trainen voor de 24h van Zolder in de virtual belcar haha.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeristein
  • Laatst online: 16-01 00:15
ActualFantasy schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:18:
[...]

Deze dan nog maar even. Ter herinnering na een hele discussie hier.

En ik ga het de volgende keer wel opnemen dan. Maar mijn race eindigde gewoon niet zoals ik wilde dus heb het even niet opgeslagen volgensmij. Volgende keer zal ik dat wel doen.
Als het geel is rustig van je gas af en als je ziet dat er een duidelijke lijn vrij is zie ik geen probleem om die lijn te pakken. Dit betekend dat je soms mazzel hebt en soms pech. Niet inhalen onder geel is er meer voor bedoelt dat je geen inhaalactie inzet wanneer het geel is, dat gaat natuurlijk nooit goed komen. Mensen inhalen die remmen, omdat voor hun de weg geblokkeerd is lijkt me geen probleem. Zou raar zijn als bijvoorbeeld de binnenkant vrij is en jij daar gaat wachten totdat de rest weer rijdt, dat veroorzaakt juist meer problemen.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
Mhhh, ik vind het juist wel weer wat prettiger als die snelle toprijders mij op dat moment voorbij knallen, de ruimte voor hun is er dan juist om het ook veilig voor een ander te doen, uiteindelijk doen ze dat toch wel met als gevolg voor mij alleen maar meer druk, (dingen die je als onervaren nog niet altijd juist weet op te vangen) en natuurlijk gewoon beter rijden zodat het voelt dat de bocht voor mij niet meer haalbaar is of te kort dat het juist meer tijd kost om er door te komen, waardoor ander weer meer exit speed hebben en je voorbij knallen, wat dan juist een paar plekkies meer kost.

Zolang ze dit veilig voor ons doen, en dit doen ze dan ook, heb ik daar geen probleem mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Skybiker op 21-09-2020 11:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Laatst online: 15:07
@ActualFantasy was ik het?

Misschien moet ik mij aangesproken voelen, ik weet het niet zeker eerlijk gezegt, ik heb er wel nog al eens last van wat ongeduldig te kunnen worden als ik er door mijn eigen fout of iemand anders af wordt getikt en ik 20 man moet inhalen. Misschien kwam ik daardoor ongeduldig over? Ik heb gisteren mijn inhaalrace nog terugzitten kijken en had niet het idee dat ik mensen bewust op gevaarlijke plekken heb ingehaald of divebombs het uitgevoerd, maar heb wel veeeel moeten inhalen nadat ik in de rondte ging.

Edit: Ik trek het boetekleed aan... in ronde 4 schoten er een aantal heren van de baan af en was er geel, ik let blijkbaar echt echt niet op de gele vlag en is mij echt ontschoten, maar ik heb daar dus blijkbaar gebruik van gemaakt om in een korte periode 3 man in te halen. Totaal ongepast en niet netjes en zeker niet zoals het hoort. Ik ga ook even kijken wat ik er aan kan doen om die gele vlaggen dan duidelijker in beeld te krijgen want voor mijn gevoel heb ik ze echt gemist.(Geen excuus, is geen excuus voor).

[ Voor 32% gewijzigd door TonCoronel op 21-09-2020 11:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Ik voel me een beetje schuldig over het volgende:

In de tweede race was er een achterligger die behoorlijk snel was maar zich toch rondenlang mixte in een gevecht voor positie en niet gelijk aan de kant ging.

Ik had er toen iets van moeten zeggen maar dat heb ik niet gedaan.

In plaats daarvan heb ik een beetje gebruik gemaakt van de situatie en heb minstens twee keer een directe tegenstander ingehaald terwijl die de snellere achterligger lieten unlappen.
Beetje zoals Max die achter Vettel plakte in Monaco. Niet echt netjes vind ik.

Excuses hiervoor.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
JacobsT schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:38:
[...]

Zal nog is gaan zoeken in de logs maar in de iracing logs kon ik er alvast geen idee van krijgen.

Absurd want ik had het systeem reeds is compleet geformat en sindsdien is er niks van speciale dingen mee gebeurd. Is een dedicated rig dus het systeem wordt niet 'bevuild' met random crap van te gamen of surfen.

Systeem is redelijk state of the art met custom loop en direct die koeling op de cpu, temps zijn het probleem niet. Voeding is ook een jaar oude AX1200i dus lijkt me ook zeer sterk te zijn.

Mijn gut feeling zegt in principe driver related maar ik ga alvast wel even aan de slag. Memtest kan mss iets opleveren maar hele systeem is premium componenten met al toch een jaar geen enkel issue van onstabiliteit dus zou gek zijn dat ik voor men reis perfect alles laat draaien, ik kom terug en het begint spontaan te crashen. Dat is wat me zo verbaasd hier. 8)7

Thx voor de feedback alvast. Is dus duidelijk een lokaal probleem en iets dat anderen niet ervaren.

Hopelijk snel gefixt, kan ik beginnen trainen voor de 24h van Zolder in de virtual belcar haha.
Juist doordat het na je vakantie is opgetreden en dat het lokaal is, denk ik niet aan een driver issue, maar alles is mogelijk natuurlijk, deze dingen zijn het waardeloost en moeilijk te vinden, ik hoop dat je het snel vind en weer lekker kan knallen op de baan.

Laat het weten wanneer je eruit ben, altijd leerzaam.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

MDenessen schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:00:

In de tweede race was er een achterligger die behoorlijk snel was maar zich toch rondenlang mixte in een gevecht voor positie en niet gelijk aan de kant ging.

In plaats daarvan heb ik een beetje gebruik gemaakt van de situatie en heb minstens twee keer een directe tegenstander ingehaald terwijl die de snellere achterligger lieten unlappen.

Excuses hiervoor.
Vanuit mijn oogpunt is dit gewoon slim racen. Het gaat er niet alleen om dat je sneller bent dan andere, maar ook dat je slimmer bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
Ik kwam dit tegen, nog niet alles gekeken maar ik denk dat het wel nuttig is,

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3768648.page

YouTube: Apex Racing Academy Corvette C8R GTE iRacing Setup Guide - YouTube

[ Voor 11% gewijzigd door Skybiker op 21-09-2020 11:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Laatst online: 15:07
Punt van anderen op een ronde zetten (of laten unlappen) en daar 'voordeel' uit halen heb ik persoonlijk niet zo'n problemen mee, ik denk dat dat echt wel gewoon onderdeel van het racen is. Soms heb je als voorste auto daar nadeel van, zeker als een achterligger precies in een bocht besluit van zn gas af te gaan. Maar soms haal je er ook voordeel uit door een mooie draft mee te krijgen, zo won ik vorige week de 1e race omdat ik een draft kreeg op het rechte stuk en Lucas mij daarom niet kon inhalen. Soms heeft de voorste wel echt echt pech met een achterligger en dan ga ik ook niet altijd voor de inhaalactie...

ps. die inhaalactie van Verstappen vond ik ook echt geniaal! :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Klopt ook wel, maar is voor mijn gevoel toch een beetje vies. Ik had in ieder geval beter de achterligger kunnen vragen om zich niet in het gevecht te mengen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Tja lapped cars zijn nu eenmaal onderdeel van het racen. Het is ook geen sociale borrelclub natuurlijk als je je helm op zet :) nu is dat misschien een beetje anders als we racen met GOT. Maar in public races maak ik er dankbaar gebruik van, net zoals dat bij mij gebeurd als ik er tegen aan loop.

Part of the game, traffic management kan je veel tijd opleveren of verliezen.
Jimmy J. schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:06:
In race 2 lekker de aansluiting kunnen houden met de kopgroep, maar helaas voordat het pitwindow open ging werd m'n stuur krom gereden door iemand. Einde verhaal.
Ja die iemand was ik, https://www.twitch.tv/videos/747127609?t=00h33m11s

Het was beetje zonde voor ons beiden, ik zag het incident gebeuren. Nam de bocht al ruimer om er omheen te kunnen rijden. Toen jij om de auto van Erik wilde rijden kwam je net in mijn spoor uit en ik kon je wiel niet meer ontwijken.

Heb verder geen beelden behalve die hierboven staan. Misschien had ik het nog iets rustiger aan moeten doen of de bocht nog ruimer nemen. Maar het gaat allemaal in split second en zeker geen kwaad in de zin.

[edit] Ah ik zie dat je aan het eind van je stream meer beelden hebt van het incident: www.twitch.tv/videos/747127609?t=00h36m33s

[ Voor 57% gewijzigd door The Otherside op 21-09-2020 13:57 ]

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
MDenessen schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:00:

Excuses hiervoor.
Was dat tegen het einde van Race Marc (en was ik dat?). Wij tweeen hadden tegen het einde leuke gevechten nl.

[ Voor 3% gewijzigd door ZFLaSH op 21-09-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
The Otherside schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:28:

Heb verder geen beelden behalve die hierboven staan. Misschien had ik het nog iets rustiger aan moeten doen of de bocht nog ruimer nemen. Maar het gaat allemaal in split second en zeker geen kwaad in de zin.
No hard feelings! Kan inderdaad gebeuren en was al verbaasd dat ik de spinnende auto zelf niet raakte.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Mijn verslag van het weekend....Na de leuke vrijdagavond met de GOT league en de school waar@NickThissen me nog effe bijgestaan en wat tips gegeven....op een circuit wat ik niet kon en pas net had gekocht..ging het toch best aardig.Zondag nog geoefend voor de league wedstrijden... :9

Het ging vanaf het begin eigenlijk gelijk al lekker....had de vrs setup aangepast zelf en dat voelde fijner aan.
Na anderhalf uur practice op p8! beste resultaat in de league ;) Toen kwam de kwali....meestal is me hotlap wel goed maar me racepace minder.....weer P8! Snapte er niks van aangezien de baan in de training opliep en ik me tijd vroeg had gezet.

Race 1 ging niet zo heel lekker vanaf het begin en kon me pace niet vinden nog op de koude bandjes..werd dan ook door een paar mensen ingehaald totdat ik in gevecht kwam met l@Jan Hein en licht contact had.. achteraf was het nog een netcode ook...maargoed hij kon gelukkig verder....al had ik mischien nog meer naar links gemoeten om zoiets te voorkomen.Geen schade wel van de baan.....moest effe wachten op een gaatje en toen maar me pc gezocht en gevonden en toch nog terug kunnen rijden naar p27.Balen want er zat veel meer in...maargoed we hebben de feature nog..

Race 2 ging een stuk beter en door echt geweldige gevechten te hebben gehad met @ActualFantasy en @Ruud Mulders en meerdere mensen die ik mischien vergeet....1 foutje gemaakt net voor de pits toen gelijk de pits maar in gereden....race netjes uitgereden en opgeklommen tot p8!

Beste resultaat in de league....zeer tevreden en vooral constistent geweest! Top avond kwa resultaat en gevechten op de baan...smaakt naar meer O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomschok
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-07-2023
MDenessen schreef op maandag 21 september 2020 @ 11:52:
Klopt ook wel, maar is voor mijn gevoel toch een beetje vies. Ik had in ieder geval beter de achterligger kunnen vragen om zich niet in het gevecht te mengen.
Je haalde mij in inderdaad. Ik vond het een prima uitgevoerde actie ;).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobst
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-06-2024
Van wie was dat los vliegend wiel bij de start van race 2? :)

Ik was de ongelukkige die hem geraakt heeft 8)7 en daardoor blijkbaar mijn voorvleugel naar de klote. Bocht 1 vol onderstuurd eraf. uithuilen en opnieuw beginnen (zoals Olaf Mol dat zou zeggen)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
ZFLaSH schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:26:
[...]

Was dat tegen het einde van Race Marc (en was ik dat?). Wij tweeen hadden tegen het einde leuke gevechten nl.
Ja dat was jij. Was op zich een leuk gevecht, alleen ging het niet om positie want je lag een ronde achter. En dat kostte me wel wat tijd want ik wilde weg lopen bij de rijders achter me en nog wat posities goed maken. Maar ik had je beter in de race kunnen vragen om even ruimte te maken voor het groepje waar we in zaten, maar praten en rijden is voor mij moeilijk ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Beetje een dilemma, want dat groepje was iets langzamer en ik wilde degene die voor ons zaten pakken om posities goed te maken. Om nu op 90% te rijden en eigenlijk doelloos te rijden vond ik ook niks. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat de afspraken daaromtrent zijn, want naar wat ik weet gelden blauwe vlaggen alleen in de F1 en mag ik me gewoon ontlappen. Als dat in deze league niet mag hoor ik dat graag.

[ Voor 12% gewijzigd door ZFLaSH op 21-09-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ZFLaSH schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:20:
Beetje een dilemma, want dat groepje was vrij langzaam en ik wilde degene die voor ons zaten pakken om posities goed te maken. Om nu op 90% te rijden en eigenlijk doelloos te rijden vond ik ook niks. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat de afspraken daaromtrent zijn, want naar wat ik weet gelden blauwe vlaggen alleen in de F1 en mag ik me gewoon ontlappen. Als dat in deze league niet mag hoor ik dat graag.
Jezelf unlappen mag gewoon, tenzij je Ocon heet natuurlijk. Ik kwam gisteren met 2 laps achterstand terug op de baan, kwam midden in P4-P6 gevecht in terecht en in mijn zog sloten nog twee andere wagens aan. Toen we een treintje werden heb ik me tot 2x toe laten afzakken om geen spelbreker te zijn.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 342 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies