iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 341 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
laforte schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:40:
Voor de liefhebber heb ik zoals altijd een compilatie gemaakt. Gezien de hoeveelheid crashes een iets andere opzet dan gebruikelijk. Gewoon 5 min lang crashes :9 volgende week een highlight compilatie met aan het einde hopelijk een beperkt aantal crashes.

[YouTube: GOT Weekly 20S4R1 IRacing Indy Pro 2000 PM-18 Crashes @ Road Atlanta]
Inderdaad erg veel ontzettend onnodige ongelukken :-(

Bijna elk ongeluk is wel te samenvatten als ofwel:
- Iemand die spint en niet zijn rem inhoudt en zo nog 3 mensen mee neemt
- Iemand die iemand inhaalt en 0.5s daarna lijkt te vergeten dat de ander nog bestaat en er gewoon tegenaan rijdt

Dit zijn gewoon dingen die makkelijk zijn te voorkomen, laten we met z'n allen ons best doen om dit te verbeteren! :)

Mijn iRacing profiel

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:41
Voor de liefhebber heb ik zoals altijd een compilatie gemaakt. Gezien de hoeveelheid crashes een iets andere opzet dan gebruikelijk. Gewoon 5 min lang crashes :9 volgende week een highlight compilatie met aan het einde hopelijk een beperkt aantal crashes.

..
Wat een puinhoop als je het zo ziet inderdaad! Voor mij was het alle vier races raak (ze staan er mooi op) en door fouten van anderen maar weinig kunnen racen eigenlijk. Nieuwe auto en lastig Road Atlanta helpt niet mee denk ik, maar hopelijk komende races toch minder van dit :)

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

Omdat er veel tweakers in de Indy top split aanwezig waren gisteren om 20:00 heb ik ook die race online gegooid.

[YouTube: INDY PRO 2000 PM-18 first race @Road Atlanta Iracing]
Jij zat eerste rij gevecht Fabio en mij, kon hem in de laatste bocht van de race nog inhalen))

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Wel fijn dat die autos zo mooi uit elkaar klappen, beter dan de GTE.

@Jan Hein Achterop komend verkeer is altijd schuldig!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Laatst online: 20:41
Swoesh schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:17:
Wel fijn dat die autos zo mooi uit elkaar klappen, beter dan de GTE.

@Jan Hein Achterop komend verkeer is altijd schuldig!
Haha absoluut :p dat momentje rekende ik ook zeker niet onder die fouten! ;)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26

Omdat er veel tweakers in de Indy top split aanwezig waren gisteren om 20:00 heb ik ook die race online gegooid.

Hey ik sta er niet eens op... Teleurgesteld in mezelf :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Dit is gewoon super triest! :S
Of eigenlijk niet acceptabel. Dit moet ik echt even verwerken.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:24
Kunnen we deze inzenden voor de Iracing fail compilation september 2020? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05

[YouTube: GOT Weekly 20S4R1 IRacing Indy Pro 2000 PM-18 Crashes @ Road Atlanta
What the...

Het was best rustig op TeamSpeak vergeleken met de beelden :o Wat een hoop (en bizarre) ongelukken zeg.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
JoepW schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:41:
[...]

Dit is gewoon super triest! :S
Of eigenlijk niet acceptabel. Dit moet ik echt even verwerken.
Vind het wel stuitend dat mensen hun auto verliezen met het opwarmen van de banden, gebeurt niet alleen bij Got. Maar ook in officiele races echt te triest. En het helpt niks...

iRacing Profiel Game Pc

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

PatrickPost1972 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:31:
[...]

Vind het wel stuitend dat mensen hun auto verliezen met het opwarmen van de banden, gebeurt niet alleen bij Got. Maar ook in officiele races echt te triest. En het helpt niks...
Het is vooral indrukwekkend omdat het een vrij stabiele auto is. Soms als je wilt gaat ie nog niet achterstevoren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Tsja.. ik zat gisteravond in een 2.8K split in NASCAR A fixed, daar is de 1e helft van de race eigenlijk volledig onder geel gereden... ook de 2e helft was maar een beetje beter.

Ok, het is Bristol, maar toch...

Helaas werd ik al in de allereerste crash meegenomen zodat ik met 8 min repairs achteraan mocht uitrijden. Dat leverde me alsnog 8 plekken winst op.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022

Was de eerste keer dat ik een officiele race reed met veel tweakers. En was goed gevecht met jou om p9 / p10. Op het laatst kwamen we nog dicht bij @verse48 in de buurt.

[ Voor 11% gewijzigd door MDenessen op 17-09-2020 08:54 ]

iRacing Profiel

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:28
Raimond613 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:18:
Tsja.. ik zat gisteravond in een 2.8K split in NASCAR A fixed, daar is de 1e helft van de race eigenlijk volledig onder geel gereden... ook de 2e helft was maar een beetje beter.
Heb je de laatse F1 wedstrijd gezien? Ook in het echt zijn er soms races met veel incidenten. Er zijn op iracing meer incidenten, maar je hebt soms beperkter zicht/awareness dan in het echt en daarnaast de internetlag en niet 100% zuivere physics-engine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

MDenessen schreef op donderdag 17 september 2020 @ 08:21:
[...]

Was de eerste keer dat ik een officiele race reed met veel tweakers. En was goed gevecht met jou om p9 / p10. Op het laatst kwamen we nog dicht bij @verse48 in de buurt.
In lap 1 zie je mij mooi dood gaan in de laatste bocht. Marco zat eerste rij.

Ik was de geel zwarte auto, die het buitenom probeerde :+ Waarom doe ik die dingen ook...

Gister ook nog een race gedaan, die ging een stuk beter. p12 in de topsplit met de #20 auto. Daar kan ik wel tevreden mee zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door garriej op 17-09-2020 09:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Release notes:
This Patch contains some fixes and updates for the 2020 Season 4 Release.

iRACING UI:

Paint Shop

- A download link for the Helmet pattern has been added.

- A download link for the Suit pattern has been added.

- Resolved an issue where Team Paints were being temporarily applied to the same car for the Member’s personal paint scheme.

Leagues

- Resolved an issue where registering for a Team Session from the League Sessions page was not allowing the user to select a team and register.

AI Racing

- For AI News, resolved an issue where certain race scenarios could potentially cause an error in rendering.

Broadcasting

- Resolved an issue where a user that has special roles, such as a Broadcaster or Race Official, was getting registered incorrectly as Spectators for a League session.

SIMULATION:

Race Servers

- Fixed an issue where the Race Server could crash if it should somehow get into a situation where it is being asked to allow someone into the Session when they have not been assigned a pit stall.
- - There was an issue where in a Heat Racing Event, drivers that had not connected to the Session during the Open Practice prior to the Qualify Session were not being put into the Qualify Session's "Starting Grid". This led to them not being assigned a pit stall, which then crashed the Race Server when they tried to get in their car.

AI Racing

- Fixed an issue that would cause the Simulation to crash when loading the SCCA Spec Racer Ford at an Oval track.

- Fixed an issue which could cause erratic AI driving on pace laps, sometimes resulting in spin-outs or off-track excursions.

Visual Effects

- Smoke color algorithm has been adjusted.

- Fixed an issue where some backfire effects were firing in the sky instead of from exhaust pipes.

Environmental Audio

- PA announcements from Connery Maddick have been added to the following tracks:
- - Brands Hatch Circuit
- - Circuit of the Americas
- - Circuit de Barcelona Catalunya
- - Circuit Gilles Villeneuve
- - Circuit Park Zandvoort
- - Circuit Zolder
- - Donington Park Racing Circuit
- - Road America
- - Sebring International Raceway
- - Sonoma Raceway
- - Suzuka International Racing Course

- Australian-specific soundscape has been updated.

- Crowd sounds are now disabled when Crowd Detail setting is on LOW.
- - This is a temporary fix for anyone experiencing frame-rate issues with the new environmental audio. A permanent solution remains in the works.

Replay

- Fixed an issue where the Simulation could crash if a user attempted to rewind after the event was complete.

Telemetry

- The disk telemetry writer now flushes the disk telemetry immediately to disk in Test Drive and Practice Sessions, and it now reverts to the old method of opening .ibt files in exclusive access mode while writing to disk.

CARS:

Dallara IR18

- Auto Club Speedway setups have been updated.

Dallara P217

- Rear packer thickness has been reduced.

- Fixed an issue with the ID light color on top of the car not displaying correctly on opponent vehicles.

- Fixed an issue with the dive plane not displaying correctly on opponent vehicles.

Global Mazda MX-5 Cup

- For the New Damage Model, reduced the impact threshold for sustaining engine damage, and increased the impact threshold for breaking the side-view mirrors.

McLaren MP4-30

- A variety of changes, including:
- - Tire wear rate has been increased for all tire compounds.
- - Braking authority has been increased - a driver should now be able to lock the wheels at any speed without taking away the feel at brake release.
- - Rear suspension has been modified.
- - Rear torsion bar rates have been adjusted.
- - Maximum allowable rear ride height has been tightened to reduce the car's tendency to bounce.
- - Baseline setups have been updated.
- - - The track-specific setups are Race setups, and are designed to be run starting with full fuel.

- Fixed an issue with wheel rims turning white at certain level-of-detail distances.

TRACKS:

Darlington Raceway

- Some floating fans have been ejected from the track for not possessing proper tickets for viewing.

Kentucky Speedway

- Fixed the "BMX FILE MISSING" message Members reported at this track.

Road Atlanta

- (Full Course) - The pace car now participates in short parade laps.

Texas Motor Speedway

- Fixed the "BMX FILE MISSING" message Members reported at this track.

- Fixed a gap in the backstretch Safer barriers.

Weedsport Speedway

- Adjusted the inside barriers in Turn 2 to remove a section where the wall was sticking out.

- Adjusted some mip-map settings.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Het issue met de pace-car die we op maandag hadden was dus specifiek voor Road Atlanta. Nu geen 1.5 laps meer met een "short parade" lap.

Het probleem met de Time Of Day in de league instellingen is nog niet door iRacing opgelost. Hier hadden we gisteren al bericht van gekregen. Dat betekent dat onze league sessies voorlopig nog vast staan op 15 mei om 12:00.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28

Wat een dramatische fouten. Dit is gewoon arcade racen in F1 2020.

Overigens, dat damagemodel is ook hilarisch. Een auto die pas ontploft als ie al 3 sec. na een crash stilstaat en banden die er spontaan weer opzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
Replay
- Fixed an issue where the Simulation could crash if a user attempted to rewind after the event was complete.

Dit was dus exact de reden dat mijn iRacing meerdere keren crashte, dit was dus ook zo als je in een sessie zit, vervolgens een stukje terugspoelde en daarna weer in de auto springt, zodra je weer uit je auto springt dan... crash...

Hopelijk zijn we daar nu dan vanaf.

iRacing Profiel

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/got-racing-school.png

Gezien de hoeveelheid ongelukken afgelopen zondag en maandag die ons inziens te wijten zijn aan gebrek aan wagenbeheersing, awareness (wat gebeurt er om je heen), zelfoverschatting, overschatting van awareness van mede-rijders en ook af en toe pure pech hebben we besloten de vrijdagavond vrije training een iets andere invulling te geven.

Het wordt deels een GoT Racing School!

Voor wie dan?

• Voel jezelf vooral aangesproken!
  • Als je de auto geregeld onverwachts verliest: Komen
  • Als je 1 of meerdere incidenten gehad hebt waarvan anderen (maar misschien ook jijzelf) denkt de veroorzaker te zijn: Komen
  • Als je niet weet wat te doen bij blauwe vlaggen: Komen
  • Als je denkt dat je nooit wat fout doet: Vooral komen
  • Als je onzeker bent in de auto: Komen
  • Als je 0 tot geen incidenten had de laatste 2 race dagen met GoT en in de top 10 eindigde: Kom helpen!
Kortom: Iedereen is welkom en we verwachten natuurlijk een grote opkomst!

We moeten van elkaar leren om voor iedereen de League races te laten eindigen bij de finish vlag en niet vele rondes eerder met een Black Flag en een Fast Repair!

De baan die we gebruiken is zoals gepland "Philip Island"

De server start zoals gebruikelijk om 19:00 uur en loopt door tot 23:00 uur.

Vanaf 20:30 tot zeker 21:30 zijn er instructeurs beschikbaar (In ieder geval: @NickThissen, @Luckeh & * JoepW ).

Van 19:00 tot ca. 20:30 is het dus zoals gewoonlijk vrije training en zullen deels van de tijd ok de instructeurs aanwezig zijn om zelf de baan even onder controle te krijgen.

Vanaf 20:30 is de baan dus 'gereserveerd' voor instructie.
Er zullen rondjes voorgereden worden en ook zal er als er tijd voor is getoond worden hoe je veilig een inhaal poging doet, maar ook hoe je veilig een snellere rijder voorbij laat.
Maar er is zeker ook tijd voor persoonlijke instructie en coaching.

Dus hier het programma:

Datum: vrijdag 18 september
Server start: 19:00
Track: Philip Island

Tijden:
19:00 - 20:30 Vrije training / ieder voor zich
20:30 - 21:30 (met misschien uitloop) GoT iRacing School (GRS)
Resterende tijd tot 23:00: Vrije training

Zorg voor dat je op TeamSpeak bent want enkel daar geven we instructie en zijn we ook in staat om mensen apart te nemen voor 1-1 instructie.

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

JoepW schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:44:
[Afbeelding]

Gezien de hoeveelheid ongelukken afgelopen zondag en maandag die ons inziens te wijten zijn aan gebrek aan wagenbeheersing, awareness (wat gebeurt er om je heen), zelfoverschatting, overschatting van awareness van mede-rijders en ook af en toe pure pech hebben we besloten de vrijdagavond vrije training een iets andere invulling te geven.

Voor wie dan?

• Als je 1 of meerdere incidenten gehad hebt waarvan anderen (maar misschien ook jijzelf) denkt de veroorzaker te zijn: Komen
  • Als je 0 tot geen incidenten had de laatste 2 race dagen met GoT en in de top 10 eindigde: Kom helpen!

We moeten van elkaar leren om voor iedereen de League races te laten eindigen bij de finish vlag en niet vele rondes eerder met een Black Flag en een Fast Repair!

Vanaf 20:30 tot zeker 21:30 zijn er instructeurs beschikbaar (In ieder geval: @NickThissen, @Luckeh & * JoepW ).

Van 19:00 tot ca. 20:30 is het dus zoals gewoonlijk vrije training en zullen deels van de tijd ok de instructeurs aanwezig zijn om zelf de baan even onder controle te krijgen.

Er zullen rondjes voorgereden worden en ook zal er als er tijd voor is getoond worden hoe je veilig een inhaal poging doet, maar ook hoe je veilig een snellere rijder voorbij laat.

Dus hier het programma:

Tijden:

Zorg voor dat je op TeamSpeak bent want enkel daar geven we instructie en zijn we ook in staat om mensen apart te nemen voor 1-1 instructie.
Nog nooit eerder aan mee gedaan, ik blijf zeker even hangen voor de GRS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
Lijkt bijna op GoT Racing Detention!

Misschien nog een idee voor deze avond, het rijden van mini races, rollende start met een random grid, 2 rondes racen, eventueel 5 min incidenten naspreken/zelf reflectie en repeat.

80% van de incidenten gebeuren in de eerste 20% van de rondes, de beste / enige? manier om racecraft te trainen is veel situaties meemaken en bekijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36

BM

Moderator Spielerij
PatrickPost1972 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 22:31:
[...]

- Fixed an issue which could cause erratic AI driving on pace laps, sometimes resulting in spin-outs or off-track excursions.
Het waren gewoon bots, heeft iRacing al gefixed :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Swoesh schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:02:

Misschien nog een idee voor deze avond, het rijden van mini races, rollende start met een random grid, 2 rondes racen, eventueel 5 min incidenten naspreken/zelf reflectie en repeat.

80% van de incidenten gebeuren in de eerste 20% van de rondes, de beste / enige? manier om racecraft te trainen is veel situaties meemaken en bekijken.
Goed idee. We gaan zien of we het kunnen inpassen. Maar ervaring leert dat tijd altijd te kort is op een dergelijke instructie avond.
Daarnaast is het verzamelen voor een herstart tijdrovend.

Ik heb eeuwen geleden (ow nee paar jaar) al aan iRacing gevraagd of ze een 'restart' race 'magic button' konden maken tbv instructie doeleinden. Nooit meer wat van gehoord. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Race ervaring leer je inderdaad voornamelijk door het doen. Maar ik kan niet genoeg benadrukken dat zelfreflectie op incidenten een groot aandeel heeft op je racecraft. Zelfs al is een incident/contact niet je eigen schuld, terugkijken en analyseren of je zelf niet iets anders had kunnen doen om het incident te voorkomen kan je veel helpen.

Goed idee trouwens, wat @JoepW zegt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13

derx666

mecker ende blaet

Het ding is: of het nu wel of niet jouw schuld is, feit is dat je eraf ligt en/of schade hebt. Het is altijd beter om te voorkomen, ook al verlies je dan een plaatsje. Iemand die veel risico's neemt zal uiteindelijk ook vaker een fout maken, en de kans is dan ook vrij groot dat als je zo iemand laat gaan, dat je hem op een later tijdstip inhaalt omdat hij ergens in een muur hangt.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Playa del C.
Het blijft een dingetje. Gisteren nam iemand zijn binnenste lijn te wijd en tikt hij mij er af. In de F3. Ik had enorme schade en een x2 ofzoiets en de veroorzaker reed zonder schade door en eindigde als 4e.

Vooral op een hoger niveau (top split) is het lastig om steeds risico's te vermijden. Waar mogelijk doe ik het, maar als je het steeds doet eindig je altijd onder P10.

In dit geval was het de lange bocht op het eind van het rechte stuk bij Watkins Glen. Kwam iemand aan de binnenkant rijden. Dan kun je niet echt meer aan de kant of remmen.

In andere races twee keer voor mij een crash. Heb de auto's prima ontweken, maar vage voorvleugels vliegen dan overal heen en via de muur terug. Beide keren niet te ontwijken en door de aero damage ook onderaan geëindigd.

Zuur. Maar goed, blijft leuk om te racen. Genoeg races doen en dan filteren de pechgevallen zich er wel weer uit.

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
Misschien gewoon elke vrijdag avond de Got i-Race school, ik denk dat er genoeg onder ons zijn die dit graag zien gebeuren, en mee willen doen.

Joeps idee vind ik een goede vooruitgang, ik zet er alles even stil voor en ben dan ook graag aanwezig morgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Skybiker schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:09:
Misschien gewoon elke vrijdag avond de Got i-Race school, ik denk dat er genoeg onder ons zijn die dit graag zien gebeuren, en mee willen doen.
.....
Mooi dat je het een goed idee vindt. d:)b
Maar het is nogal wat om ons te vragen dit elke week te organiseren. :?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oabtmpBdar5ogdOgpZCbej8ls5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYpa6OHZvnFm0qOcjgm9sTDx.jpg?f=fotoalbum_large

Ze kunnen net zo goed gewoon de member list van got racing website af halen :) we zijn goed vertegenwoordigd in alle divisies van de pro 2000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-09 17:49

Dit 100%!

Zelfs in de topsplits bij VRS is het billenknijpen, overzicht bewaren en vooral rustig (proberen) te blijven. Iedereen duikt elk gat in wat je laat liggen, hier idem, dus focus op die lijnen en rempunten. Vooral het uit laten rollen en remmen is iets wat veel mensen vergeten in de openingsfase, waardoor we gaan bowlen.

Gisteren reden @Blerf & ik in een 4.4k iR topsplit op Catalunya. In de 1e ronde waren er 3 mensen die op verschillende momenten rond gingen, maar iedereen reed er omheen. Was mooi om te zien.

• Skybiker
JoepW schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:56:
[...]

Mooi dat je het een goed idee vindt. d:)b
Maar het is nogal wat om ons te vragen dit elke week te organiseren. :?
Mhhh tja, eigenlijk wel Joep, misschien 1 x per maand, ik kan wel helpen als crash test dummy. O-)

iRacing Profiel

• frizti
  • Laatst online: 25-09 17:08
Skybiker schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:27:
[...]

Mhhh tja, eigenlijk wel Joep, misschien 1 x per maand, ik kan wel helpen als crash test dummy. O-)
En een rijdende chicane is ook mogelijk :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
_O- Ik kom al, ik kom al! :P
Helaas ben ik net de tijd dat de instructie gegeven wordt niet thuis. Ik vond de vorige GRS'en erg nuttig en kan iedereen aanraden om aan te haken :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
Nog een mooie laatste race net. F3 op Watkins Glen. Topsplit ging dit keer best goed. Had een slechte Q en kwam daardoor op P22. In de race naar P8 opgewerkt met 0x inc. De top 6 had allen ook 0 inc. Mooie gevechten rond P10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:39
Dikke races gehad vanavond en ook dikke teleurstellingen...

Maar de leukste (voor mij) was de race waarbij 1 en 2 elkaar aantikten in de Carb Cup en eruit spinden.
In de chaos P1 gepakt en 14 ronden gehouden ondanks een aantal tikjes van draftende racers.
Vlak voor de finish ingehaald en P3 gepakt, maar wel enorm vermaakt!

en de Pickup Cup.... is de Pickup Cup... :F

Daarna nog wat Barca gereden in de GT3, maar de NASCAR auto's voelen zoveel relaxter....

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Ik zag dat Porsche de Watkins Glen aandeed deze week, en dat vind ik toch wel een lekkere track! Ik was wel een beetje bang voor de esses, maar dat is wonderwel in de 3 races die ik heb gedaan allemaal redelijk goed gegaan!

Het blijft me toch verbazen hoe lekker close er gereden wordt en vooral ook netjes in de Porsche Cup.

Vanavond 2 races even meegepakt, en het moto van de avond is "you win some, you some lose"

Eerste race een niet geheel vlekkeloze kwalificatie dus moest als 12e starten, de start zorgde voor wat spektalen waar ik mooi tussendoor kwam. Daarna in een gat gevallen dat mensen voor me iets sneller waren, en echter me langzamer... dus eenzame race. Gefinished als 6e en +42 irating.

Twee race had ik een betere kwalificatie en mocht ik als 7e starten.... laten we zo zeggen dat duurde 200 meter.... beelden zeggen meer dan woorden.. Daarna had ik aero schade, waardoor ik rechte stuk veel verloor. Ik haalde iemand in en die kwam me op rechte stuk voorbij alsof ik stilstond.... Uiteindelijk als 12e over de finish gekomen en -1 irating.

Start #1
https://clips.twitch.tv/CuteChillyMochaTooSpicy
Start #2
https://clips.twitch.tv/ExpensiveQuaintTeaDAESuppy
Is er hier iets wat ik anders had kunnen doen? Lijkt me dat hier niet echt op te anticiperen valt. Ik was niet happy met 3 wijd, maar alternatief was gewoon helemaal liften en terug laten zaken (achteraf verstandigste keuze, maar ook reeel?)

ps. is er mooie manier om twitch streams te embedden?

[ Voor 8% gewijzigd door Mithriel op 17-09-2020 22:44 ]

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
Mithriel schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:42:
Ik zag dat Porsche de Watkins Glen aandeed deze week, en dat vind ik toch wel een lekkere track! Ik was wel een beetje bang voor de esses, maar dat is wonderwel in de 3 races die ik heb gedaan allemaal redelijk goed gegaan!

Het blijft me toch verbazen hoe lekker close er gereden wordt en vooral ook netjes in de Porsche Cup.

Vanavond 2 races even meegepakt, en het moto van de avond is "you win some, you some lose"

Eerste race een niet geheel vlekkeloze kwalificatie dus moest als 12e starten, de start zorgde voor wat spektalen waar ik mooi tussendoor kwam. Daarna in een gat gevallen dat mensen voor me iets sneller waren, en echter me langzamer... dus eenzame race. Gefinished als 6e en +42 irating.

Twee race had ik een betere kwalificatie en mocht ik als 7e starten.... laten we zo zeggen dat duurde 200 meter.... beelden zeggen meer dan woorden.. Daarna had ik aero schade, waardoor ik rechte stuk veel verloor. Ik haalde iemand in en die kwam me op rechte stuk voorbij alsof ik stilstond.... Uiteindelijk als 12e over de finish gekomen en -1 irating.

Start #1
Start #2
Is er hier iets wat ik anders had kunnen doen? Lijkt me dat hier niet echt op te anticiperen valt. Ik was niet happy met 3 wijd, maar alternatief was gewoon helemaal liften en terug laten zaken (achteraf verstandigste keuze, maar ook reeel?)

Goed verhaal. Misschien beter om de volgende keer in de replay met chase cam de situatie te laten zien. Niet om jouw rijden in dit geval, maar nu is het wat lastig om te zien wat er allemaal echt speelt.
Alsnog wel met je eens dat je een keuze moet maken voor drie wijd. Ik zou het ook doen. Deed het vandaag ook met de F3 precies daar op Watkins Glen, maar bij mij ging het (toevallig) goed.
Als je de SR of irating nodig hebt, dan kun je natuurlijk gewoon kiezen om te remmen. Maar als je scores al goed en stabiel zijn, dan is het ook wel heel leuk en spannend om zoiets te proberen, toch? En ook wel leerzaam.
Weet niet of je in VR rijdt of met triples, maar dat helpt natuurlijk wel enorm met dit soort zaken. In de open F3 met VR vond ik het wel heel leuk om te doen in ieder geval.
Maar die rechtse reed zo te zien zomaar op je in? Had anders makkelijk gekund, maar was het nadeligst voor de rechter auto geweest. En waarschijnlijk voor jezelf het voordeligst.

Is trouwens een vrij pittige eerste bocht op dat circuit. Wel gelukkig een enorme uitloop zonder off-track.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:58
Soms heb je pech, en ben je de laatste auto in de top split. Soms heb je geluk en ben je de eerste auto in de bottom split.

Vanavond keer geluk, en gelijk mijn eerste indy race gewonnen!

Jammer van de dramatische SoF, maar toch een solide race gehad met 0x. En gelijk mijn snelste rondje ooit op Road Atlanta gereden ook nog eens. Vanaf pole, start tot finish aan de leiding gelegen.

Goeie afsluiter van vanavond.

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Playa del C. schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:56:
[...]

Goed verhaal. Misschien beter om de volgende keer in de replay met chase cam de situatie te laten zien. Niet om jouw rijden in dit geval, maar nu is het wat lastig om te zien wat er allemaal echt speelt.
Alsnog wel met je eens dat je een keuze moet maken voor drie wijd. Ik zou het ook doen. Deed het vandaag ook met de F3 precies daar op Watkins Glen, maar bij mij ging het (toevallig) goed.
Als je de SR of irating nodig hebt, dan kun je natuurlijk gewoon kiezen om te remmen. Maar als je scores al goed en stabiel zijn, dan is het ook wel heel leuk en spannend om zoiets te proberen, toch? En ook wel leerzaam.
Weet niet of je in VR rijdt of met triples, maar dat helpt natuurlijk wel enorm met dit soort zaken. In de open F3 met VR vond ik het wel heel leuk om te doen in ieder geval.
Maar die rechtse reed zo te zien zomaar op je in? Had anders makkelijk gekund, maar was het nadeligst voor de rechter auto geweest. En waarschijnlijk voor jezelf het voordeligst.

Is trouwens een vrij pittige eerste bocht op dat circuit. Wel gelukkig een enorme uitloop zonder off-track.
Was inderdaad wel spannend!

Thanks voor tip voor replay, doe ik vaak ook wel. Alleen nu had ik iracing al afgesloten en replay niet opgeslagen ;)

PS. Heb 49" monitor, kan niet geheel rechts zien dus eerste bocht zou spannend zijn geweest.

iRacing | Rig

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-09 20:54
Mooie initiatief morgen. Ben er zeker bij, wel iets later. Kan pas vanaf 20:45.
20:00...20:45 naar bed breng tijd van mijn zoon.

Ga ervan uit dat ik een hoop kan leren. Ben er nu al blij mee...

Tot morgen dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik had er geen 3 wide van gemaakt. Na de Esses heb je zat kans om weer in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-12-2024
[Afbeelding]

Voor wie dan?

Dus hier het programma:

Tijden:

Super initiatief! Voel me zeker aangesproken. Helaas kan ik er niet bijzijn.

Misschien dat er iets van de instructie opgenomen kan worden om later terug te kijken?
Als dit niet te veel extra werk oplevert _/-\o_

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Wido72 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 06:59:
[...]

Super initiatief! Voel me zeker aangesproken. Helaas kan ik er niet bijzijn.

Misschien dat er iets van de instructie opgenomen kan worden om later terug te kijken?
Als dit niet te veel extra werk oplevert _/-\o_
We zijn hier geloof ik terughoudend met het opnemen van video's met stem(instructie) van de deelnemers. Niet iedereen stelt dat namelijk op prijs volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
B Tender schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 07:34:
[...]

We zijn hier geloof ik terughoudend met het opnemen van video's met stem(instructie) van de deelnemers. Niet iedereen stelt dat namelijk op prijs volgens mij!
De video kan toch prive op YT gezet worden en gedeeld op de leden site? Genoeg mensen die blijkbaar niet kunnen, maar voldoende mensen die de training wel nodig hebben, gezien het aantal ongelukken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:40
Ik heb een wat vreemde en voor mij nieuwe truc gezien deze week bij de Indy. De #1 die bewust een forse afstand liet vallen met de pace car. Vervolgens, als de pacecar al weg was sukkelde hij over het heuveltje richting start, om direct als hij uit zicht was plankgas te gaan. Volgens mij was het enige doel van hem hierbij om de boel achter hem te ontregelen en zodra hij uit zicht was zelf zo snel mogelijk weg te zijn. Weinig sportief trucje IMO, maar er staat nergens in de sporting code over hoeveel afstand je bij de pace car of je voorligger moet houden bij rollende start.

@het initiatief vrijdag: erg leuk! Ik ben zo helaas weekendje weg, maar een volgende kans sluit ik zeker aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:05
Jan Hein schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:25:
[...]

Denk ook aan de aerodynamica :) Hoewel je het met de GTE's ook wel een beetje merkt is het effect bij deze dingen voor mijn gevoel echt veel sterker als je achter iemand zit.

Verder is de aero balance van je set-up (te zien in de set-up en wordt herberekend als je op 'apply' drukt na wijzigingen) best wel cruciaal volgens mij. Afhankelijk van je rijstijl en skills moet je denk ik een beetje spelen met de balans door de voor- en achtervleugels aan te passen. Ik denk dat veel van de snelle set-ups qua balans misschien wat te ver naar voren staan voor ons normale stervelingen ;)

Op Road Atlanta vond ik de aero balance voorbij iets van 44.5% geloof ik een beetje te tricky worden (dit is ook wel weer afhankelijk van de rest van de set-up van de auto natuurlijk), misschien is iets van 42.5% een goed startpunt en kan je steeds een stapje naar voren naar mate je de auto beter in de vingers krijgt.
Bedankt voor de tip, geen idee dat je zo naar die aero-balance moest kijken. Heb gisteren de B-sets van VRS geprobeerd die inderdaad een duidelijk andere aero-balance haben. De auto is daarmee een stuk voorspelbaarder geworden en qua rondetijd maakt het voor mij niks uit.Ik heb er gisteren zowaar bijna een race mee uitgereden. Lag op P5 en had ongeveer net zoveel pace als P4 en P3 en wilde nog wel op het podium mikken. Hoogmoed komt voor de val: in ronde 20 bij uitkomen T7 te vroeg op het gas en daar stond ik zonder vleugel en ophanging in de muur :+

Wat ik wel machtig irritant vind aan de Indy Pro, de races zijn meestal 3 minuten nadat de registratie voor IMSA sluit afgelopen :(
Over IMSA gesproken, wat hebben ze in de laatste build met mijn geliefde M8 gedaan ? Ik kom er niet meer mee rond |:( . Ander verhaal, to be continued.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Conroe op 18-09-2020 08:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
JPM85 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 08:04:
[...]

De video kan toch prive op YT gezet worden en gedeeld op de leden site? Genoeg mensen die blijkbaar niet kunnen, maar voldoende mensen die de training wel nodig hebben, gezien het aantal ongelukken >:)
Dit dus. Op vrijdag moet ik helaas altijd trainen en kan dus niet bij deze avonden zijn. Ik zou het wel fijn vinden om het 1 en ander op te steken, door tips/tricks die tijdens zo'n avond worden verteld.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Als je het filmpje van laforte bekijkt zie je eigenlijk 3 soorten crashes:

- Divebombs
- Uitkomen bocht wielspin
- Afstand niet goed inschatten bij remmen en er volop op knallen.

Allemaal een kwestie van autobeheersing en racecraft. Op die 3 punten zou ik me dus focussen voor degene die in dat filmpje voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kan natuurlijk alles opnemen en beschermd op YT zetten. Maar dan nog krijg je als kijken niet alles mee. Want het beeld toont enkel mijn auto en niet die van andere instructeurs en enkel cockpit view en als een instructeur iemand apart neemt hoor je de instructie ook niet.
Dus het heeft volgens mij niet heel veel toegevoegde waarde. Maar ik doe misschien een poging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:17:
Ik kan natuurlijk alles opnemen en beschermd op YT zetten. Maar dan nog krijg je als kijken niet alles mee. Want het beeld toont enkel mijn auto en niet die van andere instructeurs en enkel cockpit view en als een instructeur iemand apart neemt hoor je de instructie ook niet.
Dus het heeft volgens mij niet heel veel toegevoegde waarde. Maar ik doe misschien een poging.
Wat misschien al zou helpen is een lijstje van de oefeningen die er gedaan worden. Als er meer mensen zijn die interesse hebben en vanavond niet kunnen, dan kunnen we het aan de hand daarvan nog eens dunnetjes overdoen zonder daarmee heel veel extra druk op de organisatie te leggen. Is natuurlijk niet zo effectief als daadwerkelijk gezamelijk trainen, maar ik denk dat't toch wel de moeite waard is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
De meeste waarde zit denk ik in dat wij meekijken en corrigeren waar het mis gaat. Dat kan natuurlijk niet in een opname.

Je kunt wel altijd je eigen rondje opnemen en hier neergooien natuurlijk!

[ Voor 24% gewijzigd door NickThissen op 18-09-2020 09:28 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik maak mijn eigen setups en rij daarmee in de top split in de bovenste helft. Voor de F3, maar dezelfde principes voor de Indy:

Aero is verreweg het belangrijkste. Auto verlagen is normaal gesproken de bedoeling, maar daardoor verandert de stand van de banden ook flink. Na het verlagen zet ik dus eerst de caster/camber/toe weer terug naar de baseline.

De beste aero verhouding kun je proefondervindelijk vinden door te kijken naar overstuur of onderstuur tijdens een langere stint. Ik kom dan uit op iets van 44.5%. Dat is bij een ingestelde rijhoogte in het aero calculation gedeelte. Als je de auto lager zet (door vering of push-rod), moet je de calculator daarop ook aanpassen.

Als voorbeeld: ik heb op Watkins Glen de rake verminderd. Dus aan de voorkant zo laag mogelijk (15 mm) en achter ten opzichte van de baseline nog meer verlaagd (30 mm, dus 15 mm rake i.p.v. baseline 20 mm rake). Daarna in de calculator de rijhoogte achter ook met 5 mm verlaagd, waarna het percentage ook anders uitvalt. Op basis daarvan zag ik dat de achtervleugel twee clicks minder kon, om weer op de aeor balans van 44.5% te komen. Als dat in totaal te weinig downforce geeft, kun je overwegen om voor en achter samen te verhogen, waarbij de balans gelijk blijft. Resultaat is een betere wegligging en minder aero-weerstand. Dus sneller op het rechte stuk en stabieler in de bochten. Op het rechte stuk van Watkins Glen konden de mensen die op 0,5 s achter bij begonnen, mij alsnog niet inhalen, omdat ik met minder aero reed (blijkbaar). Andersom reed ik ze dan volledig voorbij op dat stuk. Punt is verder dat de setup een complexe mix van balans is. En bij open wheel is het voor 90% de stand van de vleugels. De rest is alleen maar om te zorgen dat de banden gemiddeld zoveel mogelijk oppervlak raken op de grond.

Bandenspanning: uit mijn ervaringen met de F3 blijkt dat volgens mij je het beste met de laagste druk kan rijden in de race. Dan eindig je net iets hoger dan de optimale druk (rond de 144 hPa volgens mij?) op een vrij koude baan. Voor de qualificatie zet ik de druk hoger, zodat ik na twee opwarmrondes in alle banden rond de 144 hPa eindig. Zoiets is goed te testen vooraf.

Verder nog genoeg kleine trucjes, zoals toe-in wat minder (minder slijtage, minder temperatuur, minder stabiel), minder camber (beter remmen op banen met trage bochten, trager in snelle bochten), enz.

De auto wordt niet sneller op zich, maar per circuit win je puur de tijd op de balans. De auto wordt als het goed is ook voorspelbaarder en soort van stabieler. Alhoewel max downforce uiteraard het meest stabiel is. Dus de regel is dat je de grens van stabiel genoeg moet opzoeken. Vandaar dat elke coureur ook een eigen optimale setup heeft, afhankelijk van de skills en deels rijstijl.

Gezien het vele spinnen en botsen waar de laatste pagina over wordt gesproken. Een lesje over de auto goed instellen helpt enorm. Geeft mij altijd ook veel vertrouwen in de auto.

Voor beginnelingen is aan een setup werken vooral irritant (want het kost tijd en je weet niet altijd precies wat je moet doen). Voor mensen met ervaringen is het de ideale manier om de auto te laten doen wat je wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
Nog mensen die sinds de laatste season update last hebben van onstabiliteit? Niets veranderd aan men config en toch vlieg ik gewoon naar windows met een 9900k, 32gb en een 1080ti. Lijkt vooral te crashen zodra ik 'uit de wagen ga' en de live replay zie.

Misschien toch maar eens kijken naar de nieuwe nvidia kaarten en het systeem eens een overhaul geven. Mijn rig kreunt onder de 10320x1440 resolutie anyway.

On a sidenote: eergisteren mijn internationale racelicentie gehaald op circuit Zolder.
Daar begin je ook bij D en ga je door races te rijden hogerop in de ladder.
Had misschien moeten zeggen dat ik een A license had in iracing, misschien hadden ze me dan meteen gebumpt naar C of B (wishful thinking noemen ze dat) :D

[ Voor 13% gewijzigd door JacobsT op 18-09-2020 11:14 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024

Start #1
Start #2

Leuk, nog iemand die de Porsches rijdt! Verbaas me toch over hoe weinig mensen deze klasse eigenlijk rijden, de auto is lekker tricky en het racen is close.
Volgens mij heb je bij de start gewoon pech dat diegene aan de binnenkant iets te gretig op zijn rem stapt, hierdoor raakt hij de kont kwijt en komt hij jou kant op. Uiteraard had je safe kunnen spelen en hem er niet tussen gezet, maar de keuze om hem er wel tussen te zetten snap ik heel goed.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
JacobsT schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 11:12:
Nog mensen die sinds de laatste season update last hebben van onstabiliteit? Niets veranderd aan men config en toch vlieg ik gewoon naar windows met een 9900k, 32gb en een 1080ti. Lijkt vooral te crashen zodra ik 'uit de wagen ga' en de live replay zie.
Staat in de patch notes, werd ook een post of 20 boven jou besproken.

Replay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybiker
Even voor de nog niet zo snelle rijders onder ons

Voor het eerst VRS gebruikt, filmje over uitleg track, dan baan leren, en de grafiek bekijken , binnen 4 uur een verbetering van ongeveer 4 sec sneller per rondje.

De baan gewoon bocht voor bocht doen zoals het filmpje uitlegt, en nee gaat niet in 1 keer maar je gaat best snel vooruit omdat je nu weet wat je, en hoe je het moet doen, voorlopig 1.24.laag op Phillip Iland terwijl ik een week lang niet sneller haalde als 1.27 hoog.

Echt een openbaring, als je eenmaal weet hoe je de bochten benaderd en moet nemen.

Dit plus wat race ervaring (lessen) vanavond, kan alleen maar vooruitgang betekenen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/got-racing-school.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebYuvYS8RlS1rAIpR77BFiLNoqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FxLHirJEgNL9DMmT4XHh4tP4.png?f=fotoalbum_large

Alvast vooruitlopend op de GoT Racing School een tip over veilig inhalen door een binnenbocht op te eisen, maar dezelfde regel geldt in min of meerdere mate ook als je de buitenbocht probeert op te eisen.

Inhalen door de bocht op te eisen in de remzone vereist een goede zichtbaarheid van jou als inhaler bij diegene die je wilt inhalen. De verantwoordelijkheid van dat een inhaalactie veilig verloopt ligt in beginsel bij de rijder die wil inhalen.

De rode zone (rechts op het plaatje)
Als de aanvallende rijder zijn neus van zijn auto niet 'ongeveer' voorbij de achterkant van het hoofd van de andere rijder weet te brengen aan het begin van de remzone is er een grote kans op ongelukken. In het engels hebben ze daar een mooie term voor: "Bad presentation". Ook al heb je drie schermen de inhaler is niet zichtbaar voor de tegenstander.
Hooguit zegt de spotter iets, maar als er een snelheidsverschil was voor de remzone komt de spotter te laat.

De oranje zone (midden op het plaatje)
Als de aanvallende rijder zijn neus van zijn auto in dat gebied heeft heb je een redelijke zichtbaarheid, maar blijft het 'hopen' dat de tegenstander je heeft opgemerkt. Je neemt dus risico en kan dus in de problemen komen en loopt de kans jezelf en de ander uit te schakelen als je niet prima beheersing hebt om de komende bocht te halen met een krappere lijn en ook nog vaak remmend op een vuiler stuk van de baan.

De groene zone (links op het plaatje)
Hier ben je zeker zichtbaar voor je tegenstander en zou als jij de krappere lijn kan rijden het goed gaan. De tegenstander doet er wijs aan de bocht op te geven om dan te proberen meer snelheid mee te nemen na de bocht om zo bij het accelereren uit de bocht een voordeel te hebben.

Bovenstaande is geen exacte wetenschap maar een manier van kijken naar kansen die de hoeveelheid mislukte inhaalpogingen / incidenten bij inhaalpogingen beperkt.

Daarnaast is het opwarmen van banden in de formatie ronde door te slingeren vanaf heden in de league verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
Wat mij ook handig lijkt is minder auto's in de race, op zondag de ene helft en op maandag de andere helft, weet niet of dit al eens geprobeerd is of haalbaar is, voor mij als beginnend racer is 60 stuks best wel druk.

De afgelopen race ben ik zonder kleerscheuren te maken doorgekomen, maar racen was er niet bij, had alles nodig om het voor mij en de andere rijders leuk te houden, wat ik nu wel weet een weekje later is dat ik veel meer vertrouwen in het kunnen van de auto moet gaan kweken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Skybiker schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:30:
Wat mij ook handig lijkt is minder auto's in de race, op zondag de ene helft en op maandag de andere helft, weet niet of dit al eens geprobeerd is of haalbaar is, voor mij als beginnend racer is 60 stuks best wel druk.

De afgelopen race ben ik zonder kleerscheuren te maken doorgekomen, maar racen was er niet bij, had alles nodig om het voor mij en de andere rijders leuk te houden, wat ik nu wel weet een weekje later is dat ik veel meer vertrouwen in het kunnen van de auto moet gaan kweken.
Met grote races en andere tournooien komt het ook regelmatig voor dat je met 40+ autos rijdt. Je moet gewoon gezond verstand gebruiken en als je er niet voor kan gaan moet je het niet doen. Ook wel bekend als eieren kiezen voor je geld.

Zelf kan je ook bepaalde dingen doen of laten. Als er iemand achter mij een gat dicht rijdt van een groot aantal seconden laat ik hem voorbij, ik ga hem nooit achter me houden. En met verdedigend rijden verlies je allebei heel veel.

Mijn eerste race dit seizoen in de Indy Pro heb ik bewust niet een quali gedaan en een goed resultaat gehaald. En ik denk dat ik dat voor de rest van het seizoen waarschijnlijk ga doen.

Je leert juist met veel auto's en gezond verstand situaties te voorkomen en uit de shit te blijven. Ja natuurlijk gebeuren er soms dingen waar je niks aan kan doen.

Ik ben juist blij dat er zoveel mensen op zondag en maandag zijn, want het is wel eens een stuk rustiger geweest.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swoesh
Het grote aantal auto's maakt het juist zo mooi, als je dan een normale race mee rijd met 16 deelnemers is het maar een saaie bedoeling.

Hopelijk blijven de deelnemers aantallen zo groot, kan niet wachten om met zo'n startveld op Belle Isle te rijden!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Daarnaast vraagt het organisatorisch nog al wat. Dan moet je haast met een inschrijfsysteem gaan werken en gaat de situatie ontstaan dat mensen niet mee kunnen doen. Als je persoonlijk het gevoel hebt dat het aantal deelnemers teveel is dan kan je er ook voor kiezen om eerst wat meer ervaring op te doen met iRacing en dan op een later moment aan te sluiten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
PatrickPost1972 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:43:
[...]
Mijn eerste race dit seizoen in de Indy Pro heb ik bewust niet een quali gedaan en een goed resultaat gehaald. En ik denk dat ik dat voor de rest van het seizoen waarschijnlijk ga doen.
Ik had gewoon mijn qualy verneukt, maar voor jou dus een bewuste keuze :).
We hebben volgens mij allebei wel een mooie inhaal race ervan gemaakt!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57

In deze situatie kom ik ook vaak bij de start en tegenwoordig lift ik altijd. Ik denk een stuk of 20 keer deze situatie meegemaakt en grofweg 5 keer gaat het goed. Er valt echt amper iets te winnen: koude banden, smalle baan, 1e bocht chaos. Dit is echt een recept voor crashes.

Dan pak ik even mijn verlies en concentreer me op de rest van de race.

En echt high risk/high reward zou ik het niet noemen. Het scheelt je 1 of 2 posities in de eerste ronde. Is dat het risico nemen echt waard? Imho niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:44:
[...]

In deze situatie kom ik ook vaak bij de start en tegenwoordig lift ik altijd. Ik denk een stuk of 20 keer deze situatie meegemaakt en grofweg 5 keer gaat het goed. Er valt echt amper iets te winnen: koude banden, smalle baan, 1e bocht chaos. Dit is echt een recept voor crashes.

En echt high risk/high reward zou ik het niet noemen. Het scheelt je 1 of 2 posities in de eerste ronde. Is dat het risico nemen echt waard? Imho niet.
Idd en na de esses draft en meer kans op geslaagde actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

JoepW schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 06:04:
[...]

Ik had er geen 3 wide van gemaakt. Na de Esses heb je zat kans om weer in te halen.
Eens. Als dit de laatste ronde was geweest en je vecht voor positie, dan misschien (alhoewel je dan na de esses weer voorbij wordt gereden waarschijnlijk). In de 1e ronde, met koude banden? No way, dan neem ik wel gas terug.

Sinds ik die instelling heb ben ik, na naar B 1.xx te zijn gedegradeerd, nu B4.66 qua SR.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

JoepW schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:13:

Daarnaast is het opwarmen van banden in de formatie ronde door te slingeren vanaf heden in de league verboden.
Amen! Dat opwarmen heeft mij de eerste race gekost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
laforte schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:16:
[...]

Amen! Dat opwarmen heeft mij de eerste race gekost.
Als het nou nog wat opleverde, dan had ik dat weaven nog enigszins begrepen. Maar in de voorbereiding voor de 24h van Le Mans heb ik alle gangbare manieren* om banden op temperatuur te krijgen geprobeerd, om tot de conclusie te komen dat het allemaal niks uitmaakt :P

*Weaven, optrekken/remmen en de rem laten slepen. En combinaties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
CUPCAKESENSE schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:31:
[...]

Ik had gewoon mijn qualy verneukt, maar voor jou dus een bewuste keuze :).
We hebben volgens mij allebei wel een mooie inhaal race ervan gemaakt!
Precies het gaat erom dat je plezier hebt, en dat je na het einde van de race het gevoel hebt van leuk op naar de volgende race. Het maakt me geen r**t uit welke plaats ik eindig, alhoewel :+ :D

En op sommige banen vind ik het verstandig om achteraan te beginnen, omdat de eerste paar bochten het harmonica effect gewoon super groot is en waar heel veel mensen geen rekening mee houden.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
PatrickPost1972 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:12:
[...]
En op sommige banen is het gewoon verstandig om achteraan te beginnen, [...]
Maar er kan maar één achteraan staan. Of een beperkt groepje. Persoonlijk doe ik dit nooit, ga altijd voor de strijd. Juist door midden in de chaos te rijden, leer je het snelst er goed in te worden. Je punt is valide, maar ik twijfel of het echt het juiste advies is.

Ik laat zelf altijd op tijd voor de eerste bochten een gat vallen naar de voorganger. In mijn ogen zorgen de coureurs die vlak achter iemand blijven rijden voor de grootste risico's.

En tijdens de race gewoon niet op het laatst een gat induiken. Insturen is een soort commitment op een gegeven moment. De voorste auto van de twee, die stuurt dus juist vol in als er iemand nog net aan de binnenkant in valt. Voor de rest kan er weinig gebeuren. Ik heb verder het meeste last gehad van lichte aero damage door rondslingerende vleugels. Kost 2 sec. per ronde, dus een pitstop is het niet waard en je wordt meestal vrijwel laatste én kan niet lekker rijden en om een plek vechten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Playa del C. schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:46:
[...]

Maar er kan maar één achteraan staan. Of een beperkt groepje. Persoonlijk doe ik dit nooit, ga altijd voor de strijd. Juist door midden in de chaos te rijden, leer je het snelst er goed in te worden. Je punt is valide, maar ik twijfel of het echt het juiste advies is.
Correct heb het aangepast, iedereen heeft zijn manier van een race beginnen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De server is up.
Ik ben er tussen 19:30 en 20:00 uur.
Nick zal tussendoor even moeten eten ;)
En Lucas is wat later door een onverwachte verplichting waar hij niet onder uit kan.

Maar we zorgen zeker voor een leerzame avond.

Tot zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

StealthyPeanut schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:44:
[...]

Helemaal duidelijk!! Top!

Ik dacht zelf na de race ook al, meestal ben ik extreem voorzichtig en nu had ik zo'n goede start wou ik iets mee doen.

Volgende keer lift ik inderdaad maar gewoon was ik waarschijnlijk paar plekken hoger geëindigd en had mijn auto niet zo'n schade.

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mithriel schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:07:
[...]

Ik dacht zelf na de race ook al, meestal ben ik extreem voorzichtig en nu had ik zo'n goede start wou ik iets mee doen.

Volgende keer lift ik inderdaad maar gewoon was ik waarschijnlijk paar plekken hoger geëindigd en had mijn auto niet zo'n schade.
Dat laatste sowieso :).

Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Bij een goede start krijgt adrenaline soms weleens de overhand boven gezond verstand :+.

Dan ga je op een soort automatische piloot toch voor zo'n gat en achteraf denk je hard op: Fuck My Life....waarom deed ik dat nou toch, terwijl ik weet dat het te risicovol is :X .

Vallen en opstaan. That's racing :> .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Mithriel schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:07:
[...]

Je had een goede run, ik snap hem wel. Beetje moeilijk te zien maar hoe haaks de ander naar rechts komt lijkt hij de achterremmen te blokkeren. Beetje ongelukkig.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 25-09 17:08
JoepW schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 19:04:
De server is up.
Ik ben er tussen 19:30 en 20:00 uur.
Nick zal tussendoor even moeten eten ;)
En Lucas is wat later door een onverwachte verplichting waar hij niet onder uit kan.

Maar we zorgen zeker voor een leerzame avond.

Tot zo!
Bedankt voor de school. :*)
Weer veel opgestoken en tot nu toe op een baan die ik niet ken gekomen tot een 1.25 hoog.

Na wat tweaks en aanpassingen geen stutters gehad.
De echte test komt zondag als er weer meer dan 50 deelnemers zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
frizti schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 20:57:
[...]

Bedankt voor de school. :*)
Weer veel opgestoken en tot nu toe op een baan die ik niet ken gekomen tot een 1.25 hoog.

Na wat tweaks en aanpassingen geen stutters gehad.
De echte test komt zondag als er weer meer dan 50 deelnemers zijn.
Dan moet je het aantal auto's zichtbaar naar beneden zetten.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MrHans
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik wil nog even kort opmerken dat ik het geweldig vind dat Joep, Nick, Ton en Lucas (ik hoop dat ik niemand vergeet) de moeite nemen om te helpen bij het verbeteren van onze rijvaardigheid en race skills. Chapeau!

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Ik blijf het fascinerend vinden hoe de snelle mannen gewoon rustig vertellend, heel vloeiend dan een 1:23.8 rijden terwijl ze dus instructies geven en niet perfect rijden.

Dan ga ik de baan op en rij één lucky rondje in de 1:25.8 over een sessie van ruim 2 uur. En dat was ook echt een puur mazzelrondje.

Voelt een beetje als magie. Ik heb echt geen flauw idee hoe jullie het doen en na 5 maanden iRacing heb ik nog weinig progressie gemaakt, maar ach ja, ik heb niks beters te doen hè dus we blijven maar proberen.

Bedankt voor de instructierondjes. Durfde het niet aan om om hulp te vragen aangezien ik voor het eerst op deze baan reed.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 18-09-2020 23:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Bedankt voor de organisatie, ik heb veel geleerd vanavond voor de nieuwe mensen die niet aanwezig konden zijn enkele tips die mij geholpen hebben een 1:24 te rijden:

- Niet te snel terug schakelen, ik dacht dat ik al rustig aan deed maar het moet nog langzamer om te zorgen dat je achterkant niet uitbreekt tijdens het remmen.
- Je kan bijremmen tijdens het sturen om de auto te richten, hoe meer je remt hoe scherper je stuurt (tot je te hard remt dan komt de achterkant je voorbij zetten :)
- T1 kan echt vol gas!!
- T5/6 is lastig :(
- Je remt te laat voor T9, trust me.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:58
Ik had denk geluk dat half tweakers al op Philip Island zat.

Back to back wins in de Indy. Zowel de race van 8 uur als die van 10 uur gewonnen. 3 Wins nu al in de laatste 5 races. Ik vind het een leuke baan.

En mijn snelste rondje op Road Atlanta nog wat scherper gezet naar 1.14.9.

En ja, Turn 9, altijd te laat op Philips Island.

[ Voor 10% gewijzigd door ActualFantasy op 18-09-2020 22:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:51
Vanavond voor het eerst meegedaan met een league event (überhaupt) en voor het eerst met TeamSpeak gereden.

Het was heel leerzaam om met Nick mee te rijden om de lijnen beter te leren en dat je eerder op het gas kunt dan je denkt. Ook het rondje met de hoe-het-niet-moet lijnen bleek een eye opener :D

Uiteindelijk na de eerste instructierondjes een 1:24.6 neer weten te zetten en dat valt me niet tegen na 1 week in deze auto te rijden.

Jammer dat de baan later in de sessie langzamer werd en bocht 1 net niet meer vol gas bleek te zijn ;w

Organisatie bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
ActualFantasy schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:52:
Ik had denk geluk dat half tweakers al op Philip Island zat.

Back to back wins in de Indy. Zowel de race van 8 uur als die van 10 uur gewonnen. 3 Wins nu al in de laatste 5 races. Ik vind het een leuke baan.

En mijn snelste rondje op Road Atlanta nog wat scherper gezet naar 1.14.9.

En ja, Turn 9, altijd te laat op Philips Island.
Ik reed met je in de race van 10 uur na de School (H.J. van der Hoek).

Helaas net te gretig het rechte stuk opkomend en verloor ik hem. Kon de overstuur niet meer opvangen en had 8,5 min aan repairs.

Anders had het een mooi gevecht kunnen worden, reden wel aardig met dezelfde Pace!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Phusebox schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 22:42:
Ik blijf het fascinerend vinden hoe de snelle mannen gewoon rustig vertellend, heel vloeiend dan een 1:23.8 rijden terwijl ze dus instructies geven en niet perfect rijden.

Dan ga ik de baan op en rij één lucky rondje in de 1:25.8 over een sessie van ruim 2 uur. En dat was ook echt een puur mazzelrondje.

Voelt een beetje als magie. Ik heb echt geen flauw idee hoe jullie het doen en [...]
Maar reden jullie ook met dezelfde setup? En rij je zelf ook met een loadcell rem?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Normaal maak ik een video maar deze keer laat ik het bij 1 screenshot.

Het moment dat ton met mij mee keek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O91Xbp0J-z_6o1Sz8e0xY1TKXHY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/krSTsRblwHcHADKgOjFjolhM.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
  • Laatst online: 02-06 21:58
Was een top avond .Gaaf dat de instructeurs de tijd nemen om met je mee te kijken /rijden en te vertellen wat je fout doet .Wat me bij mezelf weer opviel is dat zodra ik weet dat iemand meekijkt ik direkt anders ga rijden !?
Goede uitleg gehad , alleen kan ik het niet omzetten naar een grote verbetering , ik heb er echt wat meer tijd voor nodig.Ik snap het als ze laten zien hoe het moet maar de uitvoering hapert nog wat .Na wat rondjes met Ton aan boord erachter gekomen dat ik vaak wel rem maar daarna niet meer doorrem en regelmatig te wijd ga en / of de bocht niet haal.Terwijl ik denk wel te remmen , dus moet toch nog even op zoek naar de juiste instelling van het pedaal , heb hem nu op soft afgesteld . 8) Moet nog wel wat van de rondetijd af zien te halen .

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Heren bedankt voor de school, top initiatief vanuit de organisatie!
Vanuit Nick een zeer duidelijke en nette track guide gekregen, maar ook de ronde waarbij uitgelegd werd waar het vaak fout gaat was zeer leerzaam.
Merk wel dat ik nog moeite heb om de grens op te zoeken maar na de uitleg ronde van Nick wist ik er al snel een seconde te vinden.
Tevens ook een mooi voorbeeld met Lucas over hoe je wel maar ook niet moet inhalen... gelukkig zag hij het al aankomen.
Wanneer er ooit eens weer zoiets georganiseerd gaat worden zal ik er zeker proberen bij te zijn want het is wel leerzaam.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickPost1972
MJWe schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 00:33:
Heren bedankt voor de school, top initiatief vanuit de organisatie!

Merk wel dat ik nog moeite heb om de grens op te zoeken maar na de uitleg ronde van Nick wist ik er al snel een seconde te vinden.
Dat is ook de reden dat GOT toch wel een goede community is, om met zijn allen te knallen af en toe te schelden, filmpjes te kijken en popcorn eten. En dingen worden georganiseerd om mensen beter te maken of te laten inzien waar de limieten zijn van bepaalde rijders. Ja ook van mijn persoontje ben niet de snelste ben niet de langzaamste maar heb gewoon lol en dat is toch de bedoeling van het spelletje Iracing.

En grenzen opzoeken, volgens mij zei een bekende rijder ooit een keer "je moet af en toe alleen met het stuur terugkomen in de pits anders probeer je het niet hard genoeg. En ja je gaat er een keer hard af zowat volgende keer beter. Have fun en keep Iracing with a smile :) :) :)

iRacing Profiel Game Pc

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:24
Damm, helemaal gemist :( volgende keer dan maar. Bedankt voor het delen van de tips.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/got-racing-school.png

Op onze site is de gehele video te vinden enkel wel vanuit mijn perspectief.

Dus eerst mijn oefenrondjes, daarna de track guide van Nick (op ca. 41 minuten) en aansluitend de diverse 1-1 sessies van mij.

De video staat bewust op een afgeschermde pagina aangezien ik ook TeamSpeak integraal heb opgenomen.

Link naar de pagina op de site: https://www.got-racing.eu/?page_id=5963

• Phusebox
Playa del C. schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 23:11:
[...]

Maar reden jullie ook met dezelfde setup? En rij je zelf ook met een loadcell rem?
Daar ligt het niet aan.

Ik kijk de uitleg en bij bocht 5 weet ik al niet meer wat ik nu moest doen. Het is gewoon een kwestie van leren accepteren dat je bepaalde capaciteiten niet hebt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 19-09-2020 08:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Phusebox schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:50:
[...]

Daar ligt het niet aan.

Ik kijk de uitleg en bij bocht 5 weet ik al niet meer wat ik nu moest doen.
Geloof dat we dit soort dingen al wel vaker hebben besproken! En ik mag even aannemen dat je nu wel begrijpt dat dit soort antwoorden niet werken. Dus ga trainen en oefenen en heb geduld d:)b

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• Phusebox
Blerf schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:25:
[...]

Geloof dat we dit soort dingen al wel vaker hebben besproken! En ik mag even aannemen dat je nu wel begrijpt dat dit soort antwoorden niet werken. Dus ga trainen en oefenen en heb geduld d:)b
Doe ik ook, gisteren de volledige sessie rondjes gereden. Denk dat ik vooral moet leren accepteren dat er voor mij gewoon niet meer in zit.

Maar wilde aangeven hoe bizar soepel en makkelijk het er uitziet bij de instructeurs. Dan krijg je het gevoel "dat moet ik toch ook kunnen". Werkt voor mij eerder averechts qua motivatie als je het daarna dan gaat proberen :+

Ik heb vooral moeite met rempunten vinden op een baan als deze waar je gewoon bijna geen referenties hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 08:31:
[...]

Doe ik ook, gisteren de volledige sessie rondjes gereden. Denk dat ik vooral moet leren accepteren dat er voor mij gewoon niet meer in zit.

Maar wilde aangeven hoe bizar soepel en makkelijk het er uitziet bij de instructeurs. Dan krijg je het gevoel "dat moet ik toch ook kunnen". Werkt voor mijn eerder averechts qua motivatie als je het daarna dan gaat proberen :+

Ik heb vooral moeite met rempunten vinden op een baan als deze waar je gewoon bijna geen referenties hebt.
Is er overigens al iemand bij jou langs geweest om jouw setup te testen om te kijken of alles wel echt goed staat? Krijg altijd het gevoel dat jouw pedalen sowieso niet goed zijn ingesteld.

Kun je in VR niet iets als een spiekbriefje laten draaien waar de verschillende bochten met notities op staan vermeld? Ik hang altijd een kleine aantekening op de rand van mijn scherm, als ik een nieuwe baan wil leren n.a.v. de VRS guide. Na 20 rondes hoef ik er nooit meer op te kijken.

En als dit niet gaat: hak de track op in de 3 sectoren en stamp alles per sector in je hoofd. Pas als je heel S1 goed kent, ga je naar S2 enz.

Iedereen kan dit leren. Het kost alleen heel veel tijd, toewijding en een beetje positieve energie. Als je denkt dat het je niet lukt, lukt het je ook niet ;).

Hulde aan de organisatie voor de sessie van gisteren _/-\o_ d:)b .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik ken heel Philip Island ook niet en ga strakjes eens proberen, maar wat ik van Joep zijn filmpje heb gezien lijkt het me echt een tof racecircuit. Instructie van Nick heb ik even opgeslagen :)

En degene waarvan de moed in de schoenen zinkt omdat het niet lukt. Blijf positief en hou in je achterhoofd dat sommigen hier al jaren iRacing doen. Spiegel je niet te veel aan hun en probeer tevreden te zijn met kleine stapjes winst zoals bijv. apexen kunnen halen en incidentloos rondjes kunnen rijden in verkeer. Snelheid komt daarna pas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skybiker
Ook ik zit in mezelf wel te mopperen, dat ik die 1.23 maar niet haal en of ik weer eens van de baan af knal, maar dit komt meer door de adrenaline kick, maar de pret die ik van het racen en het blijven proberen om het beter te doen, overheerst hier altijd.

Maar accepteren dat ik dit nooit zal halen denk ik niet aan, vergeet niet dat je eerst dacht dat je 1.25 en 1.24 ook nooit ging halen. een 10de winst is in het racen eigenlijk al een hoop, dus verwacht gewoon geen secondes in een korte tijd van jezelf. (hopen doen we dit wel haha)

Geniet gewoon van het racen en de avonden dat wij dit samen doen, dan heb je al veel gewonnen.

Ik heb die Sim race smile na elke race of oefening, beter dan voor die tv hangen.

Gisteren was erg leerzaam, van Ton wat zeer goede info meegekregen, vooral het later insturen in de lange bochten, deze mis ik ineens niet meer, en wat harder durven remmen, ook goed voor weer een 10de, beetje bij beetje kom je er zo, dank aan iedereen die dit mogelijk maakte. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Skybiker op 19-09-2020 10:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat @ZFLaSH schrijft is een feit. Ik rij bv. al sinds 2011 rondjes met iRacing en dat geeft routine.
En verder moet je als je ruim 3 seconden achter de top rijders zit je richten op iemand die 1 seconde sneller is en niet meteen op zoek gaan naar die 3 seconden. Dat is enkel maar frustrerend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Laatst online: 02-06 21:58
Grappig om de frustraties van mede simmers te lezen .Heb zelf ook het probleem niet snel tevreden te zijn met de vooruitgang die ik boek.Zeker als je de vooruitgang van nieuwe mede tweakers ziet , die zitten in no time binnen de top 10-20.Ik boek zelf matige progressie dacht ik , maar als ik eerlijk kijk dan ben ik van 5-6 seconden van de toptijden af naar de laatste races 2-3 seconden verwijderd van de snelste tijden .Dus mag eigenlijk niet klagen met weinig racegame ervaring en beperkte online iracing uurtjes.En vooruitgang boek je alleen door te oefenen en nog meer te oefenen.Bij mij is het vooral nog consistentie die magertjes is en het remmen (gevoel ) blijft een dingetje .Opgeven zit niet in mij , dus ik kom eraan , zal alleen nog veel geduld kosten van mezelf.Erg blij met de uitleg van de toppers hier die ook nog de moeite nemen om mee te kijken en tijd te besteden aan oa mij en de andere nieuwkomers in de League om ons vooruit / op weg te helpen . :Y

iRacing Profiel

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Imac2011 schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 10:36:
Grappig om de frustraties van mede simmers te lezen .Heb zelf ook het probleem niet snel tevreden te zijn met de vooruitgang die ik boek.Zeker als je de vooruitgang van nieuwe mede tweakers ziet , die zitten in no time binnen de top 10-20.
Vergeet niet dat als er nieuwe leden bijkomen dat dit niet hoeft te betekenen dat ze geen (online) race ervaring hebben. En daarnaast pakken sommige mensen het gewoon sneller op.

iRacing Profiel

• Flowiee
  • Laatst online: 27-09 09:54
Gister mijn eerste IMSA race gehad met de M8 GTE. Uiteindelijk p6 in de GTE klasse waar ik wel tevreden mee was op Monza. De incidents moet ik wel even aan werken (lees 23) waarvan ongeveer 14 van ‘leaving the track’ corner cutting op Monza is toch wel heftig op Iracing. Maar dit smaakt zeker naar meer!
Pagina: 1 ... 341 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies