iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 348 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Korte vraag mbt pit stop en stuur. Ben vandaag nog maar enkel offline bezig geweest om beetje te kijken waar alles zit, settings, wennen aan de mazda etc. Maar nu heb ik tijdens een pit stop en zodra de auto omhoog gaat dat het stuur ook begint te draaien (niet hard maar wel met wat kracht) en dan meer dan 90 graden. Best irritant als je dan net met toetsenbord/muis wat wil doen :P

Nu zag ik in de settings wel 1 optie die iets doet met wheel en stops, maar die staat al ingeschakeld.
Kijk ik nu zo hard over een andere optie/checkbox heen of is dit standaard gedrag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 15:15

anc

Sorry heren dat ik met een rant wegging. Begrijp dat iedereen in zijn kunnen geen bewuste acties wilt maken om de race voor een andere te eindigen. Echter het is niet leuk om races keer op keer om te zetten in een verkapte practice. En ja ik maak zeker ook fouten, maar ik vraag wederom aan iedereen om wat meer respect en geduld te hebben als je minder ervaren bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Adem in... adem uit...

Er is vanavond echt heel erg slecht gereden, en met slecht bedoel ik:

- zonder spiegels die gewoon sturen als je naast ze zit?
- een slide maken en hem vervolgens toch op de baan houden die vervolgens midden op de baan gaan rijden op de hoop niet ingehaald te worden
- een 180 maken na (voornamelijk) de laatste bocht en hem vrolijk er weer op draaien terwijl ze weten dat het een blinde bocht is voor aankomend verkeerd
- de crewchief hebben ontslagen?
- blindelings rejoinen na een crash

Ik heb helaas geen replay want Alt+F4, morgen een nieuwe poging misschien kan iemand die ene punt laten liggen in ruil voor een clean race?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Mijn eerste keer mee racen met GoT... tijdens de practice ging eigenlijk niks goed dus ik ging de eerste race in met de gedachten: gewoon zo min mogelijk fout doen en proberen je tijden te verbeteren. Nou dat ging prima want ik reed ruim 2 seconde van mijn tijd af en buiten een enkele offtrack geen incidenten. Nog steeds ergens achteraan maar dat maakt me niet zoveel uit.

De 2e race daarentegen meteen een spin in de 3e bocht geloof ik en vervolgens een aantal ronden erna rij ik ook nog Stijn van de baan af bij het uitkomen van de pitlane. Excuses Stijn! Ik kon je vanuit mijn cockpit niet zien en mijn spotter zei ook niks. Enorm balen dit.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-09 13:30

TiemenC

iRacing

Na een zeer hectische 10 dagen (opname dochtertje ziekenhuis) eindelijk weer wat rust in het gezin en ik wou vanavond graag voor de ontspanning/afleiding gewoon genieten van een avondje racen.

Nou... na 1,5 uur practice kramp in de armen van het horkerige rijden, ik kreeg er werkelijk geen enkele goede ronde uit. Mijn optimal lap lag 1,5 sec lager dan ik daadwerkelijk heb gereden. Voor de races maar de knop omgezet en me gefocust op aanklampen, geen fouten maken en zien wat er komt.

In race 1 een paar rondes onder flinke druk gestaan van o.a. @B Tender. Uiteindelijk kon ie me netjes passeren. P 18 op de lijn. Had me ook nog bijna verrekend met de fuel dus blij dat ik zonder pitstop kon finishen (achteraf dus perfect uitgerekend :P ).

In race 2 geprobeerd de beginfase rustig door te komen. Kon toch een redelijk ritme vinden en had hier en daar ook een paar mooie, maar vooral nette, acties waarbij ik zelf inhaalde of ingehaald werd.

Op het einde geprobeerd de druk op de ketel te houden bij @MDenessen, hoe dichter ik kwam hoe meer kleine foutjes ik zelf maakte. In de een na laatste ronde ging hij onverwacht dwars in de corkscrew, had liever een leuker einde gezien van ons gevecht. Ik kon er niet voldoende omheen, pikte wat schade op waardoor ik daarna p11 daarna helaas niet vast kon houden.

Gezien hoe horkerig ik reed voor race 1 ben ik achteraf gewoon tevreden met een p18 en p12. Over het algemeen heb ik ook weinig incidenten meegemaakt vanavond. Uiteindelijk ook mijn doel bereikt: heb kunnen genieten en even goed de zinnen kunnen verzetten. :)

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Korte samenvatting van mijn avond:
- In het begin van de practice een, voor mijn doen, prima tijd neer kunnen zetten, later kwam ik er niet meer aan.
- kwali ronde 1 matig, ronde 2 ging goed wat resulteerde in p4.

- race 1 ingehaald door @Swoesh en @TonCoronel, welke later helaas spinde.
Er zat een treintje met snelle mannen achter me, waardoor ik wat fouten ging maken. Even later weer wat rust kunnen pakken en constanter gaan rijden. P5 gefinisht, volgens mij mijn hoogste finish tot nu toe.

- race 2 als zesde gestart, stomme fout gemaakt in de bocht na de corkscrew en geprobeerd zo veilig mogelijk terug op de baan te gaan. Dat ging naar mijn idee redelijk goed, alleen 2 bochten later werd ik als rem gebruikt.
Schade, tow gepakt en nog wat rondjes gereden.
Op het einde nog een leuk gevecht gehad! Maar toch baal ik dat er geen hogere klassering in zat. Zeker omdat ik op de maandagen meestal niet mee kan rijden ivm kart competitie.

Even afsluitend. Fouten maakt iedereen, maar als iemand achterop klapt vind ik het erg jammer dat er geen excuses komt en iemand ook niet blijft hangen om het na te bespreken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alouwerse
TiemenC schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:28:
Na een zeer hectische 10 dagen (opname dochtertje ziekenhuis) eindelijk weer wat rust in het gezin en ik wou graag vanavond voor de ontspanning gewoon genieten van een avondje racen.

Nou... na 1,5 uur practice kramp in de armen van het horkerige rijden, ik kreeg er werkelijk geen enkele goede ronde uit. Mijn optimal lap lag 1,5 sec lager dan ik daadwerkelijk heb gereden. Voor de races maar de knop omgezet en me gefocust op aanklampen, geen fouten maken en zien wat er komt.

In race 1 een paar rondes onder flinke druk gestaan van o.a. @B Tender. Uiteindelijk kon ie me netjes passeren. P 18 op de lijn. Had me ook nog bijna verrekend met de fuel dus blij dat ik zonder pitstop kon finishen (achteraf dus perfect uitgerekend :P ).

In race 2 geprobeerd de beginfase rustig door te komen. Kon toch een redelijk ritme vinden en had hier en daar ook een paar mooie, maar vooral nette, acties waarbij ik zelf inhaalde of ingehaald werd.

Op het einde geprobeerd de druk op de ketel te houden bij @MDenessen, hoe dichter ik kwam hoe meer kleine foutjes ik zelf maakte helaas. In de een na laatste ronde ging hij helaas dwars in de corkscrew, had liever een leuker einde gezien van ons gevecht. Kon er niet voldoende omheen, pikte wat schade op waardoor ik daarna p11 daarna helaas niet vast kon houden.

Gezien hoe horkerig ik reed voor race 1 ben ik achteraf gewoon tevreden met een p18 en p12. Over het algemeen heb ik ook weinig incidenten meegemaakt vanavond. Uiteindelijk ook mijn doel bereikt, heb kunnen genieten en goed de zinnen even kunnen verzetten. :)
Hoe gaat het nu met je dochter? Is ze weer helemaal oké?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Was weer een leerzame avond voor mij .Na een vreselijke practice waarin ik geloof ik 4 set-ups heb geprobeerd omdat ik er geen rondje fatsoenlijk ( voor mijn doen dan he ! ) uit kreeg , had ik er weinig hoop meer op , snapte er niks van. :?
De tijd die ik vrijdag aan het einde van de avond reed haalde ik bij lange na niet en ik zag dat iedereen nog een stukje sneller was als vrijdag , dus de baan was het niet.
Na het afspelen van mijn wekelijkse 'cassettebandje' met geklaag had ik gedag gezegd en deed ik mijn rift en koptelefoon af .En toen ik uit de playseat opstond zag ik het ineens .... ik had mijn schoenen aan ... zal dat ?
Snel schoenen uit en qualify nog gedaan 8) dat was het dus , ik rijd normaal altijd op mijn sokken , scheelde 1,5 seconde en reed mijn tijd van vrijdag weer met een voor mij nieuwe set-up , 1e heat starten vanaf plek 37 :'( , gefinished op 18 geloof ik .2e race gefinished op plek 21 .
Niet dat ik er tempo in had maar uit de problemen gebleven en de echt snelle mannen voorbij gelaten .Steady mijn rondjes gedraaid en zelfs nog 1 seconde van mijn snelste tijd hier afgereden.
Dus uiteindelijk toch in het middenveld geeindigd oOo en daar heb ik wel vrede mee.
Morgenavond experimentje ....zonder sokken rijden kijken of dat ook weer 1,5 seconde scheelt _O-

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Dat ging vanavond niet verkeerd op Laguna Seca...althans voor mijn kunnen
Lekker in het middenveld ge-battled d:)b ...met wat kleine foutjes :F

Heat 1:

Feature:

Morgenavond herkansing :D

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Wat raden jullie overigens aan mbt spotter. Die van iRacing gebruiken of Crew Chief?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Paulus07 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:24:
Wat raden jullie overigens aan mbt spotter. Die van iRacing gebruiken of Crew Chief?
Crew Chief voor voice en ik gebruik de spotter van iRacing enkel voor de tekstberichten in beeld.... Voor als ik iets mocht missen.

Crew Chief weet mij altijd weer op te peppen wanneer ik het verkloot _O-

[ Voor 11% gewijzigd door Maurice W op 04-10-2020 23:34 ]

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-09 13:30

TiemenC

iRacing

Alouwerse schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 22:32:
[...]

Hoe gaat het nu met je dochter? Is ze weer helemaal oké?
Ze zit (helaas) in een langdurig chemo traject, maar er is zeker kans op volledig herstel en daar gaan we 100% voor natuurlijk :) ! De afgelopen anderhalve week was er sprake van een opeenstapeling van heftige complicaties gerelateerd aan de behandeling (waarbij haar Corona besmetting het minst erge probleem was, hoe verzin je het eigenlijk :S) maar van al deze complicaties is ze goed herstellende, gelukkig d:)b

Thanks!

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:47

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn avond was geen succes.
Kwali was niet slecht en niet goed. Beide rondjes maakte ik kleine foutjes resulterend in plek 15.
Heat 1 eindigde ik op P14 na een cleane race. Wel een race zonder spotter, omdat crewcheif niet wilde opstarten.
In de warmup geprobeerd Crewchief te starten, maar dat wilde niet lukken dus snel de iRacing spotter aangezet, maar blijkbaar iets niet goed gedaan en dus weer geen spotter.
Heat 2 Ik zat mij te ergeren aan het gemis van de spotter en dat werd me in Lap 2 fataal door een domme spin in T4. Toen maar ingepakt en wat anders gaan doen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:46
In het kader van league races hebben the apexmissers gisteren hun eerste races gereden in de IVRA league met een prachtig resultaat: race 1 p8&10 en race 2 (volledige reverse grid) p4&24. We reden met 2 auto’s die elk bestuurd werden door 2 rijders.
Met een zeer competitief deelnemersveld zijn we erg blij met dit resultaat.
Door de hele race waren er wel wat incidentjes, maar over het algemeen werd er erg netjes gereden!
Voor het (geweldige) verslag van de races:

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Eindelijk weer eens een cleane avond gehad! Kwali verneukt met een 1x in de Corkscrew, maar daardoor wel een leuke race gehad achter @Alouwerse en @Luckeh die allebei geen fouten maakten waardoor ik er, zelfs met een kwartier prikken, niet langs kwam. Daarna vrij snel de kop kunnen pakken in race 2, maar ik zag @NickThissen al soepel door het veld snijden. Toen @GK86 op P2 een ronde eerder naar binnen ging en Nick clean-air gaf, perste hij er instant een 1:16.2 uit, dus mijn opgebouwde gat van 5 seconden was allerminst veilig. Lopen pushen voor wat het waard was, en uiteindelijk als eerste afgevlagd mogen worden :)

Ben benieuwd naar de officiële races hier. Ik verwacht daar wat meer dive-bombs de Corkscrew in.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

Mijn avond ging ook niet echt lekker, practice ging best goed maar voor mijn quali sprong mijn beeld even op zwart en kreeg ik onder en boven een balk over mijn schermen heen(nog nooit gehad) ! Hierdoor kreeg ik andere kijk op de schermen en leek het wel of ik voor mijn gevoel overal net te laat reageerde, de races maar voorzichtig uitgereden en toch nog enkele leuke gevechten gehad!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:41
Niet helemaal tevreden met mijn races. 1 keer P20 en 1 keer P11. Beide races enorm moeten uitwijken / ongeluk gehad doordat ik enorm geblocked werd. Tweede race was er geen ontwijken meer aan, maar ik kon gelukkig nog redelijk door. Eerste race kon ik ook door maar zeker plaats of 10 daarmee verloren.

Op naar vanavond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
verse48 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:37:
Mijn avond ging ook niet echt lekker, practice ging best goed maar voor mijn quali sprong mijn beeld even op zwart en kreeg ik onder en boven een balk over mijn schermen heen(nog nooit gehad) ! Hierdoor kreeg ik andere kijk op de schermen en leek het wel of ik voor mijn gevoel overal net te laat reageerde, de races maar voorzichtig uitgereden en toch nog enkele leuke gevechten gehad!
Zag er vreemd uit Ferdy , wij hebben aantal keer stuivertje gewisseld omdat je een paar keer naast de baan stond .Vondt het al vreemd jou achterin het veld te vinden.Ik heb een paar keer achter je gereden en het zag er vreemd uit , achterkant leek erg te glijden net of je geen grip had of te hard de bocht inging ?
Ben benieuwd wat het probleem was / is .Ik heb een paar keer tijdens de practice gehad dat cameraview ineens veranderde in mijn vr , schrik je eigen rot .Gelukkig in de race nergens last van gehad .

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verse48

verse48

ferdy

Imac2011 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:58:
[...]

Zag er vreemd uit Ferdy , wij hebben aantal keer stuivertje gewisseld omdat je een paar keer naast de baan stond .Vondt het al vreemd jou achterin het veld te vinden.Ik heb een paar keer achter je gereden en het zag er vreemd uit , achterkant leek erg te glijden net of je geen grip had of te hard de bocht inging ?
Ben benieuwd wat het probleem was / is .Ik heb een paar keer tijdens de practice gehad dat cameraview ineens veranderde in mijn vr , schrik je eigen rot .Gelukkig in de race nergens last van gehad .
Ik weet niet wat het was, leek erop dat ik bochten elke keer net te laat instuurde! Na de races een nieuwe practice sessie opgestart en was weer normaal!?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
Gisteren, was ik in de GT3 sprint series te vinden, Voor het eerst in mijn carrière, stond ik 2de in in de kwalificatie, maar dat geeft weer een ander inzicht heb ik gemerkt, nummer 1 was toen de race begon erg gefocust om mij hem voorbij te laten schieten achter de pace car, de crewchief waarschuwde mij achter nummer 1 te blijven, maar deze persoon ging steeds hard op zijn rem om het voor elkaar te krijgen, zo hard zelfs dat hij de race van mij en de anderen achter mij verziekte.

De mensen op de chat zaten ook op hem te vloeken dat hij dat deed, maar ook op mij dat ik steeds hard moest remmen om het te voorkomen.

Vraag me af wat er zou gebeurd zijn als ik hem wel was gepasseerd, heb het idee dat daar een straf op staat.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
Skybiker schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:33:
Gisteren, was ik in de GT3 sprint series te vinden, Voor het eerst in mijn carrière, stond ik 2de in in de kwalificatie, maar dat geeft weer een ander inzicht heb ik gemerkt, nummer 1 was toen de race begon erg gefocust om mij hem voorbij te laten schieten achter de pace car, de crewchief waarschuwde mij achter nummer 1 te blijven, maar deze persoon ging steeds hard op zijn rem om het voor elkaar te krijgen, zo hard zelfs dat hij de race van mij en de anderen achter mij verziekte.

De mensen op de chat zaten ook op hem te vloeken dat hij dat deed, maar ook op mij dat ik steeds hard moest remmen om het te voorkomen.

Vraag me af wat er zou gebeurd zijn als ik hem wel was gepasseerd, heb het idee dat daar een straf op staat.
Volgensmij mag je dat gewoon reporten, en dan zal hij er op aangesproken worden als het echt te gek was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Inderdaad reporten, staat in de sporting code dat dit niet is toegestaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Laatst online: 10-01 10:05
Was bij mij ook geen topavond.. 1ste race enorm veel moeite gehad om m'n ritme te vinden en geen fouten te maken (gelukkig wel gans de race clean gereden)
2de race zowat 2 noob fouten gemaakt op 10 sec tijd :( Eerst iemand gepunt in T1 doordat die een veel vroeger rempunt had dan het mijne, nadien al spinnend de baan terug opgekomen en nog iemand meegenomen in m'n ellende. Namen van m'n slachtoffers helaas vergeten maar in de iracing chat gisteren wel nog excuses aangeboden bij naam.
10x sorry aan beide heren en lesson learned.

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

ourplayground schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:29:
In het kader van league races hebben the apexmissers gisteren hun eerste races gereden in de IVRA league met een prachtig resultaat: race 1 p8&10 en race 2 (volledige reverse grid) p4&24. We reden met 2 auto’s die elk bestuurd werden door 2 rijders.
Met een zeer competitief deelnemersveld zijn we erg blij met dit resultaat.
Door de hele race waren er wel wat incidentjes, maar over het algemeen werd er erg netjes gereden!
Voor het (geweldige) verslag van de races:
[Video: IVRA GT Sprint Series | Round 1 & 2 at Silverstone]
Ons motto op ong 3:17:15 in broadcast is wel episch en zeker moeite waard om even te beluisteren ;)

iRacing | Rig

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skybiker
ActualFantasy schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:42:
[...]

Volgensmij mag je dat gewoon reporten, en dan zal hij er op aangesproken worden als het echt te gek was.
Ga dat de volgende keer ook zeker doen, zie net dat het me flink heeft gekost,
S.R 341 naar 2.35
I rating 749 naar 684, toch een flinke straf voor iets wat je schuld niet is, tja opletten is dan wel eigen verantwoording.

En niet verder gekomen dan bocht 1, vond ik nog het ergste, schade reparatie zou langer duren dan de race, dus moest opgeven.

Maar leer hier natuurlijk ook weer van, gebeurd me geen volgende keer.

En op de tweede start plek staan voor het eerst in je race carrière is dan ook een belevenis waar je trots op kan zijn, dus toch tevreden op mijn manier.

Tot gister koos ik er voor om niet te kwalificeren en achteraan te starten, maar na een week op deze baan kwam ik erachter dat ik vaak de top 10 in kon rijden vanaf achteren, en dacht gister, het is tijd geworden voor de volgende stap, iets meer ballen tonen haha, gewoon kwalificeren zoals het hoort, resultaat plek 2, dan sta je toch ff te kijken van jezelf. Racen wordt steeds leuker als je vooruitgang ziet.

[ Voor 23% gewijzigd door Skybiker op 05-10-2020 10:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024

Volgens mij krijg je dan een stop & go van een x aantal seconden.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
PatrickPost1972 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Volgens mij krijg je dan een stop & go van een x aantal seconden.
Best wel hufterig om dat een ander bewust te willen aandoen, wat shiet je er mee op, dat je er 1 uitschakelt als concurrent, maar je nog steeds een heel veld achter je heb, ik zie het nut niet.

Mijn mening en dat geldt voor alle sporten, wanneer je niet eerlijk en sportief kan sporten, moet je niet gaan sporten, 8)7

Ik sla deze week ook de Got race over, simpel omdat ik niet voldoende getraind heb en het nu daardoor voelt dat ik rij op stalen velgen op ijs, had ik getraind zal een sorry wat betekenen, nu dus niet, dus ga ik jullie race niet verzieken, door pure onkunde.

[ Voor 20% gewijzigd door Skybiker op 05-10-2020 11:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Skybiker schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Best wel hufterig om dat een ander bewust te willen aandoen, wat shiet je er mee op, dat je er 1 uitschakelt als concurrent, maar je nog steeds een heel veld achter je heb, ik zie het nut niet.

Mijn mening en dat geldt voor alle sporten, wanneer je niet eerlijk en sportief kan sporten, moet je niet gaan sporten, 8)7

Ik sla deze week ook de Got race over, simpel omdat ik niet voldoende getraind heb en het nu daardoor voelt dat ik rij op stalen velgen op ijs, had ik getraind zal een sorry wat betekenen, nu dus niet, dus ga ik jullie race niet verzieken, door pure onkunde.
Tsja ik speel ook voetbal voor mijn plezier, maar dat wil niet zeggen ondanks het spelen in klasse bal op het dak 8 dat ik na verlies toch de pee er in hebt. Gaat er alleen om hoe ga je ermee om, maar na het nuttigen van een isotonish biertje ben ik het al weer vergeten.

En iemand een oor aannaaien hoe vaak zie je niet dat er gaten gelaten worden, om maar een zo'n goed mogelijke run te hebben tijdens een rolling start.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
PatrickPost1972 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

Tsja ik speel ook voetbal voor mijn plezier, maar dat wil niet zeggen ondanks het spelen in klasse bal op het dak 8 dat ik na verlies toch de pee er in hebt. Gaat er alleen om hoe ga je ermee om, maar na het nuttigen van een isotonish biertje ben ik het al weer vergeten.

En iemand een oor aannaaien hoe vaak zie je niet dat er gaten gelaten worden, om maar een zo'n goed mogelijke run te hebben tijdens een rolling start.
Ik denk dat je het meer moet vergelijken met een Neymar of Ronaldo, die om de haverklap overdreven gillend gaan liggen, met hun hand al de lucht in om te vragen om een kaart voor hun tegenstander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
PatrickPost1972 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:21:
[...]

De Pee erin heb ik nooit, jammer vinden dat je geplande race avond in de soep loop, jazeker.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
Elbaceever schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:04:
Was bij mij ook geen topavond.. 1ste race enorm veel moeite gehad om m'n ritme te vinden en geen fouten te maken (gelukkig wel gans de race clean gereden)
2de race zowat 2 noob fouten gemaakt op 10 sec tijd :( Eerst iemand gepunt in T1 doordat die een veel vroeger rempunt had dan het mijne, nadien al spinnend de baan terug opgekomen en nog iemand meegenomen in m'n ellende. Namen van m'n slachtoffers helaas vergeten maar in de iracing chat gisteren wel nog excuses aangeboden bij naam.
Je tikte mij er af T1, waar rem jij dan? Ik remde nu bij de 3.
Jammer dat je nog iemand meenam. Het viel me wel op dat je nog door bleef rijden, terwijl je voorvleugels er af lag.
Ik kies er zelf altijd voor gelijk te pitten, ik wil het risico dat ik iemand er door schade af tik namelijk echt minimaliseren.

Sorry in de chat heb ik niet gezien, maar bij deze alsnog bedankt voor je excuses.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Laatst online: 10-01 10:05
Alouwerse schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Je tikte mij er af T1, waar rem jij dan? Ik remde nu bij de 3.
Jammer dat je nog iemand meenam. Het viel me wel op dat je nog door bleef rijden, terwijl je voorvleugels er af lag.
Ik kies er zelf altijd voor gelijk te pitten, ik wil het risico dat ik iemand er door schade af tik namelijk echt minimaliseren.

Sorry in de chat heb ik niet gezien, maar bij deze alsnog bedankt voor je excuses.
Ik rem er nog een serieus stuk achter zodat ik dan iets dieper terug kan insnijden naar T2. Ik heb de ronde erna gepit maar had m'n fast repair vergeten aanzetten waardoor ik terug de baan werd opgestuurd zonder repair ;w Na al dat gesukkel toch maar beslist om het stil te leggen voor de avond..

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Gisteren met de Mazda verder zitten spelen op lime rock (tof baantje overigens :) ) En 2 keer een practice sessie gedaan om te kijken hoe dat werkte.

Via de oude UI (website) werkte dat, maar met de nieuwe UI klapte de game tijdens connecten er steeds uit.

Vanavond eens kijken voor een race met de mazda/rookie :)
Wel jammer dat er geen Aston Martin GT3 in iRacing zit :(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
Elbaceever schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:04:
Namen van m'n slachtoffers helaas vergeten maar in de iracing chat gisteren wel nog excuses aangeboden bij naam.
Je nam mij helaas mee in je poging weer op de baan te komen. Ongelukken gebeuren eenmaal en dat is het risico van racen. We rijden niet iedere ronde perfect en soms hebben we de auto niet onder controle (niks mis mee, kan gebeuren en doen we niet expres). Maar het gaat er vooral om wat en hoe het gebeurd of het acceptabel is of niet.

Om het toch nog is te melden, want het is al vaker gezegd op het forum:
Als je van de baan afschiet, kom dan niet zomaar de baan weer op en doe geen snelle/gehaaste poging. Zorg ervoor, wanneer je op het grind/gras rijdt, dat je eerst je auto volledig onder controle hebt. Als je de controle niet hebt, stuur dan niet richting de baan en geef geen tot zeer weinig gas. Oftewel, Stuur niet richting de baan als je niet zeker weet dat je veilig weer de baan op kan, dat is voor iedereen veiliger (ook voor jezelf).

Wat betreft de incidenten, op het forum wordt er constant over gesproken, maar in de league races zie ik geen verbetering. Na afloop wordt er wel over gesproken, maar heb het idee dat het grootste deel dan al vertrokken is. Wat er wordt besproken zijn vaak de twijfelgevallen en kan je zien als raceincident. Als je zoals Joep laatst deed alle incidenten afgaat, dan wordt pas duidelijk wat er daadwerkelijk gebeurd op de baan en dat verdient niet altijd de schoonheidsprijs. Is het anders een idee om toch iets met deze incidenten te doen, in de vorm van straffen is dan het eerste waar ik aan denk. Dat je na een x aantal strafpunten punten in moet leveren op de standing en als je strafpunten blijft verzamelen... tja... een weekendje rust geven aan die persoon willen we liever niet, maar wat anders.....Snap dat dit een hoop tijd kost, maar wil er graag aan meehelpen en over meedenken.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
joeristein schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:19:
[...]

Je nam mij helaas mee in je poging weer op de baan te komen. Ongelukken gebeuren eenmaal en dat is het risico van racen. We rijden niet iedere ronde perfect en soms hebben we de auto niet onder controle (niks mis mee, kan gebeuren en doen we niet expres). Maar het gaat er vooral om wat en hoe het gebeurd of het acceptabel is of niet.

Om het toch nog is te melden, want het is al vaker gezegd op het forum:
Als je van de baan afschiet, kom dan niet zomaar de baan weer op en doe geen snelle/gehaaste poging. Zorg ervoor, wanneer je op het grind/gras rijdt, dat je eerst je auto volledig onder controle hebt. Als je de controle niet hebt, stuur dan niet richting de baan en geef geen tot zeer weinig gas. Oftewel, Stuur niet richting de baan als je niet zeker weet dat je veilig weer de baan op kan, dat is voor iedereen veiliger (ook voor jezelf).

Wat betreft de incidenten, op het forum wordt er constant over gesproken, maar in de league races zie ik geen verbetering. Na afloop wordt er wel over gesproken, maar heb het idee dat het grootste deel dan al vertrokken is. Wat er wordt besproken zijn vaak de twijfelgevallen en kan je zien als raceincident. Als je zoals Joep laatst deed alle incidenten afgaat, dan wordt pas wat er daadwerkelijk gebeurd op de baan en dat verdient niet altijd de schoonheidsprijs. Is het anders een idee om toch iets met deze incidenten te doen, in de vorm van straffen is dan het eerste waar ik aan denk. Dat je na een x aantal strafpunten hebt dat je punten in moet leveren op de standing en als je strafpunten blijft verzamelen... tja... een weekendje rust geven aan die persoon willen we liever niet, maar wat anders.....Snap dat dit een hoop tijd kost, maar wil er graag aan meehelpen en over meedenken.
Maar ja bij deze league wordt er ook een prijs verloot, en komt met die schorsing die persoon geen races tekort om in aanmerking te komen..

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
PatrickPost1972 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Maar ja bij deze league wordt er ook een prijs verloot, en komt met die schorsing die persoon geen races tekort om in aanmerking te komen..
Als je het zo zegt dan denk ik dat het een bijzonder goede optie is. Des te meer reden om je te gedragen. Overigens vind ik dat de prijs een beloning is voor de "community" en niet een motivatie moet zijn om mee te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
PatrickPost1972 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Het zijn enkel maar ideeën en inderdaad dan zullen de voorwaarden misschien aangepast moeten worden. Als je jezelf vaak genoeg uitschakelt rijd je niet de race afstand die nodig is om mee te tellen voor de participatie. Een weekendje rust is natuurlijk niet iets wat je iemand wilt opleggen, dan straf je hem dubbel.

Mijn post is meer iets om over na te denken, wat betreft de straffen, daar is denk ik wel een mouw aan te passen.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
joeristein schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Het zijn enkel maar ideeën en inderdaad dan zullen de voorwaarden misschien aangepast moeten worden. Als je jezelf vaak genoeg uitschakelt rijd je niet de race afstand niet nodig is om mee te tellen voor de participatie. Een weekendje rust is natuurlijk niet iets wat je iemand wilt opleggen, dan straf je hem dubbel.

Mijn post is meer iets om over na te denken, wat betreft de straffen, daar is denk ik wel een mouw aan te passen.
Het is lastig, want dan MOET je dus de hele race gaan terugkijken, en bij elk incident gaan bepalen wie er fout was, en hoe dat komt. Dat is niet te doen.

Je kan niet gewoon zeggen zoals iRacing doet, beide fout, dus beide strafpunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
Vandaag tot een diepte punt gezakt, SR terug naar 1.49 was 3.80 afgelopen weekend, tjonge jonge, 1 landgenoot tegen gekomen met een rare gedachte, ramde mij de bocht uit, sprak hem daarop aan, ik reed in de weg was zijn mening en als men dat doet ramt hij je gewoon van de baan, niet op andere gedachte te brengen, sport code, en inhalen waar het kan op een veilige manier, niet belangrijk voor hem.

Hij kon mij niet eens bijhouden, alleen door super laat te remmen en dan had die een slechte exit, ik dus weer ver voor hem, en in de verte maar knipperen met ze lampen, resultaat, weer een volle race naar de knoppen, was een beetje teleurgesteld in het geheel en vergat zijn filmpie te saven na het terug kijken, heeft die toch mazzel aan, had hem een report aan zijn broek gesmeerd. pff rare instelling had dat mannetje.

Volgende race, een sukkel die spinde en waarschijnlijk een beetje agressief op zijn eigen werd besloot mij en een paar anderen dan ook maar uit de race te halen, deze is door een mede rijder aangegeven.

Race 3, hé hé, alles gaat goed lekker in de race, land er een wesp tussen mijn en stuur , schrik ervan ram een andere racer en mij zelf total los, helemaal mijn schuld, deze persoon en anderen konden er er niets aan doen.

in het begin van de nieuwe weken vind ik dat de races veel netter verlopen, kan aan mij liggen, maar is toch wat mij een beetje op begint te vallen.

Maar leer hier ook weer van, door mee te racen met een goede pace, leer je sneller dan alleen trainen voor een hotlap, auto controle en constant worden gaat voor mij nu veel sneller vooruit.

Rekening houden met idioten, lukt niemand, want rekening houden met andere snelle rijders lukt prima, ook omdat zij wederzijds ook rekening met jou houden, zij snappen dat je beter even op je rem kan trappen dan dat je de race vroegtijdig moet verlaten, kreeg van het weekend zelfs een paar goede tips van een hele snelle Div 1 rijder over 2 bochten die iets anders konden, en verbeterde mijn ronde op die baan met 2 sec. -2 sec is nu mijn constant op deze baan en zorgt ervoor dat ik goed kan kwalificeren.

Ik ga de rest van de dag maar even tv kijken, heb nog zat films in te halen na weken elke avond racen.

Morgen weer verder, en niet te vergeten met een smile.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:49
ActualFantasy schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Het is lastig, want dan MOET je dus de hele race gaan terugkijken, en bij elk incident gaan bepalen wie er fout was, en hoe dat komt. Dat is niet te doen.

Je kan niet gewoon zeggen zoals iRacing doet, beide fout, dus beide strafpunten.
Tuurlijk niet, er zijn genoeg manieren om incidenten te evalueren.
Kijk bijvoorbeeld maar naar hoe iRacing het doet. Jij levert de replay aan, wij kijken er naar.

Dus levert niemand iets aan, dan is er ook geen actie voor race control nodig.
Lever jij iets aan, dan zal er naar gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
Over het straffen, mhhh, ik denk als iemand bereid is om van fouten te leren dat we dat niet moeten doen, probeer deze dan te onderwijzen, win win.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Skybiker schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:35:
Over het straffen, mhhh, ik denk als iemand bereid is om van zijn fouten te leren dat we dat niet moeten doen, probeer deze dan te onderwijzen, win win.
Blijkbaar is het wel nodig als mensen op vrijdag een filmpje + regels voorgeschoteld krijgen van @JoepW, waarin duidelijk te zien is dat mensen gewoon rejoinen met verkeer, en dit 2 dagen later gewoon weer gebeurt in de race. Waar zie jij dat er dan van fouten wordt geleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
JPM85 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:41:
[...]

Blijkbaar is het wel nodig als mensen op vrijdag een filmpje + regels voorgeschoteld krijgen van @JoepW, waarin duidelijk te zien is dat mensen gewoon rejoinen met verkeer, en dit 2 dagen later gewoon weer gebeurt in de race. Waar zie jij dat er dan van fouten wordt geleerd?
Tja, geen goed antwoord op, zijn het de zelfde personen vraag ik mij dan af, zo ja, aanspreken erop.

Besluit het bestuur dit wel te willen, zal ik ook niet mopperen.

Ik ben zelf de laatste week heel actief mee gaan rijden in de GT klasse, en ben zelf tot de conclusie gekomen dat de escape knop soms de enige juiste knop is, mijn fout mag niet jou race kosten, hiervoor probeerde ik ook terug op de baan te komen, nu alleen als ik het 100% veilig kan doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
YES! YES! Vandaag is het eindelijk gelukt om op Talladega een keer de winst kunnen pakken! Nu iRacing uninstallen, inlijsten en nooit meer aanraken. Wat een ontzettend lastige baan is het om hier een overwinning te pakken zeg, maar wel een enorme voldoening als het een keer lukt.

Op P14 gestart zonder kwalificatie. Bij de start dook vrijwel iedereen de binnenste baan op en ben ik in paar rondes op de 2e plek van de 2e baan terecht gekomen. Degene voor mij ben ik flink vooruit gaan duwen, waardoor hij al snel het voorste plekje op de binnenste baan kon innemen. Vervolgens een rondje of 15-20 lekker rondjes gereden met zijn allen, waarbij helaas degene achter mij niet echt fanatiek wou duwen. Toen in ronde 20 hij het wel een keer probeerde, crashte hij helaas zichzelf en nam de 2e rijder op de binnenste baan mee.

Dus vervolgens een caustion bij ronde 20 en een herstart bij ronde 23, waardoor we na de herstart nog precies 2 rondjes zouden gaan rijden. Bij de herstart kon ik mooi vanaf de 2e plek meteen achter de #1 op de binnenste baan duiken. Die #1 ben ik als een gek vooruit gaan duwen, zodat niemand vanuit de buitenste banen nog voorbij kon komen. De laatste bocht zijn we als een treintje ingegaan, waarbij ik een klein gaatje liet vallen zodat ik wat aanloop zou hebben met de draft richting de finish. Op het laatste rechte stuk richting de finish probeerde ik het eerst om rechts in te halen, maar die werd geblocked dus meteen naar links gegaan en zonder verlies van snelheid en uiteindelijk met 0.064 verschil t.o.v. de nummer 2 over de finish gegaan. Helaas net teveel om ook de photo-finish award een keer te verdienen.

Op de finish kreeg ik nog net een klein tikje, mooi voor de foto I guess ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/hxX1FQbkkOgtaRa09pZdwJpF.png

Volgende challange wordt een keertje winnen op Bristol :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Haden jullie nou met GoT in het begin van dit jaar de Porsche 911 GT3 gereden?

Ik heb die net even geprobeerd, maar wat is dat voor mislukt geval? Die is niet op de weg te houden joh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Loona35 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:51:
YES! YES! Vandaag is het eindelijk gelukt om op Talladega een keer de winst kunnen pakken! Nu iRacing uninstallen, inlijsten en nooit meer aanraken. Wat een ontzettend lastige baan is het om hier een overwinning te pakken zeg, maar wel een enorme voldoening als het een keer lukt.

Op P14 gestart zonder kwalificatie. Bij de start dook vrijwel iedereen de binnenste baan op en ben ik in paar rondes op de 2e plek van de 2e baan terecht gekomen. Degene voor mij ben ik flink vooruit gaan duwen, waardoor hij al snel het voorste plekje op de binnenste baan kon innemen. Vervolgens een rondje of 15-20 lekker rondjes gereden met zijn allen, waarbij helaas degene achter mij niet echt fanatiek wou duwen. Toen in ronde 20 hij het wel een keer probeerde, crashte hij helaas zichzelf en nam de 2e rijder op de binnenste baan mee.

Dus vervolgens een caustion bij ronde 20 en een herstart bij ronde 23, waardoor we na de herstart nog precies 2 rondjes zouden gaan rijden. Bij de herstart kon ik mooi vanaf de 2e plek meteen achter de #1 op de binnenste baan duiken. Die #1 ben ik als een gek vooruit gaan duwen, zodat niemand vanuit de buitenste banen nog voorbij kon komen. De laatste bocht zijn we als een treintje ingegaan, waarbij ik een klein gaatje liet vallen zodat ik wat aanloop zou hebben met de draft richting de finish. Op het laatste rechte stuk richting de finish probeerde ik het eerst om rechts in te halen, maar die werd geblocked dus meteen naar links gegaan en zonder verlies van snelheid en uiteindelijk met 0.064 verschil t.o.v. de nummer 2 over de finish gegaan. Helaas net teveel om ook de photo-finish award een keer te verdienen.

Op de finish kreeg ik nog net een klein tikje, mooi voor de foto I guess ;)

[Afbeelding]

Volgende challange wordt een keertje winnen op Bristol :9
Gefeliciteerd!

Ik lees elke keer in die berichten over de verschillende banen? Ben je verplicht die te houden of zo? Hoe kun je dan inhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
ActualFantasy schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:22:
[...]

Gefeliciteerd!

Ik lees elke keer in die berichten over de verschillende banen? Ben je verplicht die te houden of zo? Hoe kun je dan inhalen?
Thanks!

Je bent niet verplicht om je baan te houden (behalve bij de (her)start). Als er een treintje auto's rijdt op baan A en jij zit op B dan kom je er gewoon niet tussen. Dan is het wachten op een foutje, iemand die een gaatje laat vallen of soms lukt het om voorbij een treintje te komen door met een ander treintje meer vaart te maken (door elkaar op top snelheid zetjes te geven van achteren). Als het treintje op de binnenste baan ook elkaar zetjes blijft geven is het in ieder geval op deze baan knap lastig om voorbij te komen.

Ik ben ook pas net deze week begonnen met dat 'duwen' van andere rijders. Dus wellicht dat het verhaal hierboven niet 100% sluitend is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:33

Phydomir

Dennis

ActualFantasy schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:21:

Ik heb die net even geprobeerd, maar wat is dat voor mislukt geval? Die is niet op de weg te houden joh...
Geen downforce, geen ABS en geen TC. Pure stuurmanskunsten 8)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Echt een heerlijke wagen de Porsche GT3. Op Oulton is hij wel vrij lastig. Stapte er na mijn vakantie in en had ook bijzonder veel moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Leuk autotje, niets mis mee. Alles moet met beleid, niet raggen zoals in GTE/GT3 .

Wel beetje uitdagend op oulton, dat wel!!

Ik stap zo weer race in!

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Een Porsche GT3 een mislukt geval noemen is als vloeken in de kerk. Dat is dus not done! ☺️

Ja het is een lastige auto maar als je hem op gegeven moment door hebt een leuke auto en klasse om in te racen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Second account ?

De laatste 2 seizoenen focus ik me steeds op 1 klasse, vorig seizoen de Skippy en dit seizoen de Indy Pro 2000. En dat is op zich prima, ben van 1700 naar 2400 iRating gegaan hierdoor en heb veel plezier in de races. :)

Maar soms wil ik wel eens rijden in een andere klasse, voor de afwisseling, bijv. de USF2000. Maar ik wil mijn iRating niet teveel in gevaar brengen, zeker niet in klasses waar mijn voorbereiding niet heel optimaal is en waar ik grote kans heb om als top 5 geplaatst te worden en dus veel iRating kan verliezen als ik niet goed presteer.

Af en toe rij ik een oval wedstrijd en rally cross, dat is wel relaxed 8) , want de iRating in die categorieen is niet zo belangrijk voor me.

Nu zit ik wel eens te denken om een tweede account te nemen waar ik opnieuw onderaan kan beginnen, me niet druk hoef te maken over iRating en ik weer eens - hopelijk - wat wedstrijden kan winnen oOo .

Maar voor mijn gevoel is dat eigenlijk competitie vervalsing. Wat vinden jullie daarvan ? En hebben jullie een tweede account ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Mithriel schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:54:
[...]

Leuk autotje, niets mis mee. Alles moet met beleid, niet raggen zoals in GTE/GT3 .

Wel beetje uitdagend op oulton, dat wel!!

Ik stap zo weer race in!
Dan komen we elkaar zo hopelijk tegen! Heerlijke auto op een, deze week, lastige baan. Tot nu toe weinig geluk gehad afgelopen week dus hopen op het beste!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
MDenessen schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:10:
Second account ?

De laatste 2 seizoenen focus ik me steeds op 1 klasse, vorig seizoen de Skippy en dit seizoen de Indy Pro 2000. En dat is op zich prima, ben van 1700 naar 2400 iRating gegaan hierdoor en heb veel plezier in de races. :)

Maar soms wil ik wel eens rijden in een andere klasse, voor de afwisseling, bijv. de USF2000. Maar ik wil mijn iRating niet teveel in gevaar brengen, zeker niet in klasses waar mijn voorbereiding niet heel optimaal is en waar ik grote kans heb om als top 5 geplaatst te worden en dus veel iRating kan verliezen als ik niet goed presteer.

Af en toe rij ik een oval wedstrijd en rally cross, dat is wel relaxed 8) , want de iRating in die categorieen is niet zo belangrijk voor me.

Nu zit ik wel eens te denken om een tweede account te nemen waar ik opnieuw onderaan kan beginnen, me niet druk hoef te maken over iRating en ik weer eens - hopelijk - wat wedstrijden kan winnen oOo .

Maar voor mijn gevoel is dat eigenlijk competitie vervalsing. Wat vinden jullie daarvan ? En hebben jullie een tweede account ?
Het gebeurt helaas in heel veel online spellen. Beetje smurfen. Ik doe het zelf niet.

Mensen doen het om verschillende redenen. Net wat jij zegt, geen rating kwijtraken, maar ook omdat ze bv geen tegenstanders kunnen vinden op hun nivo, en dat het dan langer duurt voor je uberhaupt potje kan spelen. Of omdat ze op het ene account een complete idoot spelen en op de andere normaal doen.

Ik ga het iig nooit doen. Het zorgt altijd voor gezeik iig.

Nou zal dat bij iracing minder zijn, want je gebruikt je eigen naam natuurlijk, dan is het al duidelijker wat je hoofd account is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12

Heerlijk auto, de beste die iRacing momenteel aanbiedt, en het racen is in de regel ook close en clean. Je moet hem alleen niet als een GTE willen rijden ;)

/fanboymode

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
tomolino schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:13:
[...]

Dan komen we elkaar zo hopelijk tegen! Heerlijke auto op een, deze week, lastige baan. Tot nu toe weinig geluk gehad afgelopen week dus hopen op het beste!
Helaas niet bij een medetweaker in de split (naar mijn weten), maar man wat een heerlijke race heb ik gereden. De vorige week ontvangen loadcell rem lijkt zijn vruchten af te werpen als ik naar m'n rondetijden kijk.
Na 7 verschrikkelijk matige races door zowel eigen fouten als die van conculega's nu eindelijk weer eens een stabiele race met een mooie uitslag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Wi6-S_OO9sQaNQnFPv-kLw9UN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rQfy1F4MowAvkBqbSfO1pc1n.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Net als test (om te kijken wat alles doet en werkt) even bij charlotte motor speedway een night instelling gebruikt voor test.
Maar ik krijg hier dan allemaal kleuren/verlopen in de lucht etc (helaas nog geen screenshot van omdat ik normaal steam gewend ben met F12 :P).

Maar het lijkt op deze gallery die ik gevonden heb: https://imgur.com/a/pJ93Syk

Is dat puur deze track in test die dit heeft of is dit een missende setting (night shadow maps ingeschakeld) of is dit hoe de tracks er in de nacht uit zien?

Met de streams in het verleden die ik gekeken heb van le mans, daytona etc, zag het er nooit zo uit....

[ Voor 9% gewijzigd door Paulus07 op 05-10-2020 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
tomolino schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:34:
[...]

Helaas niet bij een medetweaker in de split (naar mijn weten), maar man wat een heerlijke race heb ik gereden. De vorige week ontvangen loadcell rem lijkt zijn vruchten af te werpen als ik naar m'n rondetijden kijk.
Na 7 verschrikkelijk matige races door zowel eigen fouten als die van conculega's nu eindelijk weer eens een stabiele race met een mooie uitslag!

[Afbeelding]
Netjes!

Ik kwam tot 1.28 in rondetijd met practice ;) Maar ga nog verder oefenen met die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Paulus07 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:44:
Net als test (om te kijken wat alles doet en werkt) even bij charlotte motor speedway een night instelling gebruikt voor test.
Maar ik krijg hier dan allemaal kleuren/verlopen in de lucht etc (helaas nog geen screenshot van omdat ik normaal steam gewend ben met F12 :P).

Maar het lijkt op deze gallery die ik gevonden heb: https://imgur.com/a/pJ93Syk

Is dat puur deze track in test die dit heeft of is dit een missende setting (night shadow maps ingeschakeld) of is dit hoe de tracks er in de nacht uit zien?

Met de streams in het verleden die ik gekeken heb van le mans, daytona etc, zag het er nooit zo uit....
Ik weet niet zo goed waar naar te kijken bij de link, maar bij mij ziet het er allemaal wel een stukje strakker uit qua beeld. Wat zijn je instellingen en hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
JPM85 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 21:19:
[...]

Ik weet niet zo goed waar naar te kijken bij de link, maar bij mij ziet het er allemaal wel een stukje strakker uit qua beeld. Wat zijn je instellingen en hardware?
Ik bedoel zoals die 7e screenshot.

Op een of andere manier werkt de screenshot functie in iracing niet met shift-ctrl-alt-s en ook niet als ik er een andere key aan map. Screenshot folder blijft leeg :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41
You win some, you lose some.

Eerste race ging eigenlijk heel aardig. Gewoon een kwali tijd neer kunnen zetten en vervolgens beetje mee kunnen racen. Zat in de buurt van Erik en Robin o.a. en voor het eerst had ik het gevoel wat mee te kunnen racen. Wat misschien hielp was dat ik nu de normale VRS setup had in plaats van de B versie die toch minder onderstuur gaf. P19 en echt echt puntje gescoord *O*

Tweede race beetje zelfde laken een pak. Beetje achter Geert aan geraced, maar waarschijnlijk toch ergens wat schade opgelopen of banden versleten of concentratie weg, want tot 2 keer toe spin ik in bocht 11. Eerste keer netjes kunnen rejoinen. Voor de tweede keer moet ik echt met de billen bloot, want dat ging dus niet goed. Ik raak @Prom0 en @Session30, hoewel ik dacht dat ik genoeg ruimte zag in de relative. Sorry heren. :$

De laatste races overziend heb ik elke keer in de laatste rondes slordige fouten gemaakt. Dus daar moet ik beter op letten en aan werken.
(En wat ben ik klaar met Laguna Seca ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

[...]

[Afbeelding]
Netjes man!! En lekkere constante ronde tijden!

Ik zat samen met Tobias (@Beltoni als #22 en #24 in de topsplit. Uiteindelijk zijn we 17 (ik) en 16 (Tobias) over de streep gekomen.

Ik had kwali vernageld dus als laatste gestart, paar plekken gewonnen in eerste ronde maar beland in grind bij laatste bocht door eigen toedoen...

Daarna saaie race eigenlijk gereden.

iRacing | Rig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:46
Loona35 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:51:
Gefeliciteerd!

Talladega.... :N oOo
11 races in 3 klassen gereden deze week, continue top5
Zelf 1 fout gemaakt, al kan ik dat ook wijten aan Crewchief die een bekende bug had en crashte.
7 races waarbij iets gebeurde, zelfs 1 waarbij ik geen Qualy deed.....

3 races met respect van 95% van de sim-rijders, die waren echt goed!
Ondanks dat de Roval volgende week echt eng word in de CUP cars, erger dan een superspeedway kan het niet worden _O-

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
[...]

[Afbeelding]
Lekker hoor, gefeliciteerd!! Bijzonder stabiele rondetijden.

Ik zat met @Mithriel in de topsplit als #22 en #24 van de 24. Scheelde niet veel of we zaten bij elkaar.

Had alweer even niet in de Porsche gereden dus twijfelde of ik wel in moest stappen. Alleen zaterdag een uurtje geoefend maar dat ging echt dramatisch. Uiteindelijk als P17 gekwalificeerd, veel beter dan verwacht. Dat was mijn snelste tijd tot nu toe.

Eigenlijk vrij rustig mijn race uitgereden en de snellere jongens er voorbij gelaten. Wegens omstandigheden als P16 over de streep. Had misschien P14 kunnen zijn maar ben wel tevreden.

Ga me dit seizoen op de Porsche focussen dus we zullen elkaar wel vaker zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
raymondw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:13:
[...]

Gefeliciteerd!

Talladega.... :N oOo
11 races in 3 klassen gereden deze week, continue top5
Zelf 1 fout gemaakt, al kan ik dat ook wijten aan Crewchief die een bekende bug had en crashte.
7 races waarbij iets gebeurde, zelfs 1 waarbij ik geen Qualy deed.....

3 races met respect van 95% van de sim-rijders, die waren echt goed!
Ondanks dat de Roval volgende week echt eng word in de CUP cars, erger dan een superspeedway kan het niet worden _O-
Zelf 32 races gereden bij de Trucks afgelopen week. De eindstand is dat de Irating gelijk is gebleven, maar de SR gedaald is tot 2.62. Dat was 4.5 :(
2 pakjes kauwgom, paar liter koffie, een deuk in de relatie, maar de ontzettend veel lol gehad _/-\o_
De wekelijkse Talladega verslaving is ten einde dit sezoen. Op naar de volgende ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:51

Niellie41

[object Object]

Gister had ik de eer om met Ben Constanduros te praten over sim racing, esports, NEO en de nieuwe samenwerking tussen 24H SERIES en VCO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
I.v.m. een schouderblessure na een sparringssessie heb ik helaas Laguna Seca moeten skippen. Hopelijk komende week beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
Gisteren leuke race gehad. Practice ging lekker met 17:8xx als snelste tijd, maar de quali verprutst en daardoor achterin gestart. In race 1 ging helaas iemand onnodig riskant door het ongeluk bij de chicane heen, waardoor ik en nog een paar andere er ook af vlogen. Desondanks met schade mijn rondjes kunnen blijven rijden. In race 2 ging het erg lekker. Kort gevechtje gehad met Hilbert en daarna in stapjes opgeschoven ergens rond plek 12 of 15 geloof ik. Helaas paar KM te hard in de pit en daardoor nog 2e keer naar de pit gemoeten en alles verloren. Van mij mag die pit limiter wel gewoon aan in GoT races :p
Simbob schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 05:58:
[...]

Zelf 32 races gereden bij de Trucks afgelopen week. De eindstand is dat de Irating gelijk is gebleven, maar de SR gedaald is tot 2.62. Dat was 4.5 :(
2 pakjes kauwgom, paar liter koffie, een deuk in de relatie, maar de ontzettend veel lol gehad _/-\o_
De wekelijkse Talladega verslaving is ten einde dit sezoen. Op naar de volgende ;)
Haha ik dacht dat ik met 16x al aan de hoge kant zat _/-\o_

Dat SR probleem had ik ook. Gelukkig was vorige week Bristol bij de Arca Menards. Daar kun je eenvoudig een keertje SR farmen zonder veel IR verlies. Daar is niet meer nodig dan achterin starten en op je gemak veilig de race uitrijden. Je eindigt vrijwel altijd top 10 of beter door de vele uitvallers.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:23

BM

Moderator Spielerij
Resultaat van gister ga ik koesteren. Geen idee of ik ooit eerder 2x op het podium gestaan heb :p

Totaal niet verwacht, kreeg tijdens de training eigenlijk geen ronde echt een lekker gevoel in de auto, maar kennelijk was het toch niet zo slecht als ik verwacht had :) Helpt vast mee dat een aantal usual suspects er niet bij waren, maar daar doe ik niet moeilijk over :p

In tweede race kwam Nick al vrij snel hard op me inlopen. Hij stopte 1 rondje eerder dan ik deed, en kwam precies voor me de baan weer op. Ik vermoed dat als ik rondje eerder gepit had hij doorgereden was, maar qua tempo was hij er sowieso wel voorbij gekomen :)

Prima vermaakt, goed resultaat, en een keer uit alle ellende weggebleven, ook wel eens fijn :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Niellie41 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:08:
[Video: VCO Esports Studio #17 - with Niel Hekkens]

Gister had olm de eer om met Ben Constanduros te praten over sim racing, esports, NEO en de nieuwe samenwerking tussen 24H SERIES en VCO!
Heel gaaf! Zie je handtekening wel eens voorbij komen maar dacht dat het gewoon een race team was. Erg tof waar je mee bezig bent. Zou wat zijn als je dit fulltime kan gaan doen, dan houd je misschien wat meer tijd over voor je vriendin. ;)

Kan ik alvast een open sollicitatie sturen? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ignition_mp
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 13:55
Blerf schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 09:52:

Ps zijn er nog andere mensen van hier die mee rijden?
Wij van Rabbit Sim Racing (RSR) staan 3e op de reservelijst dus hopelijk kunnen wij snel meedoen. We hebben de races gevolgd maar wat een spanning en sensatie! Hopelijk doen wij snel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
ignition_mp schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

Wij van Rabbit Sim Racing (RSR) staan 3e op de reservelijst dus hopelijk kunnen wij snel meedoen. We hebben de races gevolgd maar wat een spanning en sensatie! Hopelijk doen wij snel mee.
Jammer dat jullie op de reserve lijst staan. Van ons hadden er wel een aantal teams uit gemogen n.a.v. de team quali.

Maar ook afgelopen zondag gekeken? Zo ja, heb je als neutrale kijker nog iets van Team The Apex Missers mee gekregen? Ben wel benieuwd hoe dit voor de neutrale kijker was.

[ Voor 4% gewijzigd door Beltoni op 06-10-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignition_mp
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 13:55
Heb race 2 niet helemaal kunnen kijken want we moesten zelf de VRS Endurance rijden (je moet wat op de zondag he ;) ).

Was een mooie race en zeker vooraan heel veel goede gevechten in race 1 (toen nr 1 en 2 elkaar er af tikten bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Tip voor een ieder; zet TS Notifier niet uit terwijl je op de grid staat. Mijn iRacing crashte hierdoor; al de 2e keer dit seizoen dat ik hierdoor de start mis :s

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Luckeh schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:55:
Tip voor een ieder; zet TS Notifier niet uit terwijl je op de grid staat. Mijn iRacing crashte hierdoor; al de 2e keer dit seizoen dat ik hierdoor de start mis :s
Je zou kunnen zeggen: je bent niet zo... Luckeh. *Zet zonnebril op* 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Niellie41 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Je zou kunnen zeggen: je bent niet zo... Luckeh. *Zet zonnebril op* 8)
Dit was het meer.

Anyway, volgend weekend een nieuw circuit voor me! Detroit @ Belle Isle staat op het schema. Ik ben erg benieuwd hoe de Indy Pro op een stratencircuit uit de muur te houden is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Toch beetje jammer deze video's steeds. 6 van de 10 filmpjes zijn crashes die makkelijk te voorkomen zijn, gevolgd door 10+ mensen die er vol gas in boren. Wil je als iRacing dit echt als 'reclame' laten zien? 8)7

Alles wat niks met crashen te maken had zijn gewoon leuke filmpjes, hou het daar dan bij zou ik zeggen, veel leuker! :)

[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 06-10-2020 12:40 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Luckeh schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:33:
[...]

Anyway, volgend weekend een nieuw circuit voor me! Detroit @ Belle Isle staat op het schema. Ik ben erg benieuwd hoe de Indy Pro op een stratencircuit uit de muur te houden is.
Heb een paar rondjes geprobeerd, maar tot nu toe stuiter ik alle kanten op.
Lijkt net of ik op een ondergrond van golfplaten rij :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Luckeh schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:33:
[...]

Dit was het meer.

Ik heb Belle Isle al keer met de skip gereden, toen ik net begon half jaar terug.

Leuk circuit, maar idd, de muur is altijd dichtbij. En het is superglad heb ik al gemerkt. Zelfs na de eerste paar rondjes spin je zo rond als je te snel op het gas gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:38:
[...]

Toch beetje jammer deze video's steeds. 6 van de 10 filmpjes zijn crashes die makkelijk te voorkomen zijn, gevolgd door 10+ mensen die er vol gas in boren. Wil je als iRacing dit echt als 'reclame' laten zien? 8)7

Alles wat niks met crashen te maken had zijn gewoon leuke filmpjes, hou het daar dan bij zou ik zeggen, veel leuker! :)
Ik heb wel moeten lachen om de start op Bathurst en de start op Suzuka. De F3 start was gewoon Driven.
Persoonlijk vind ik nummer 1 matig. Het is denk ik een gevalletje 'je had er bij moeten zijn'.

De rook om de banden van de Lotus 49 zag er ook heel goed uit. Was me niet eerder opgevallen.
YouTube: iRacing NOT Top 10 Highlights - September 2020

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 06-10-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Gister was niet mijn avond, was om te beginnen al 3 seconde te traag, normaal zit ik er maar 1,5 a 2 seconden naast ofzo. Tot overmaat van ramp spinde ik ook in elke race in de lange doordraaier na de corkscrew, wat normaal me nooit gebeurd.
Nadat ik dat in de 2de race doe rijdt Joeri tegen mij aan omdat hij mij echt met geen mogelijkheid kon ontwijken (Sorry), vervolgens neem ik een tow en zodra ik weg wil rijden, crashed iRacing, echt helemaal beeld stil, ik dus maar op de rem, iRacing zo snel mogelijk gekilled, mijn microfoon deed het ook niet, dus kon niet waarschuwen (bleek mic op mute te staan). Volgende week hopelijk een stuk beter.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-09 15:06
Voor mij weer een avond met veel leermomenten. Ook wordt er geroepen dat je je eigen lijn moet rijden en de rest moet maar oppassen (ik ook natuurlijk) gaat dit niet op in een race waar ik 6 seconden langzamer ben.
Ik kan mij goed voorstellen dat echt niemand van de top 20 zit te wachten op mijn rij-capriolen (ook te horen op Teamspeak “Mathias, kom op”). Voelde me knap lullig op dat moment en 1 seconde later heb ik mijn enige echte crash met iemand die volgens mij probeert in te halen en gewoon in mij glijdt.

Voor de rest zelf heel slordig gereden en veel kleine fouten gemaakt met grote gevolgen. Banden geen grip omdat ze veel te warm worden met mijn rookie rijstijl dus dat helpt ook niet.
Wel één ronde onder de 1:20. Tja, voor mij is dat echt een prestatie. En…weer niet laatste geworden dus weer doel behaald.
Op naar volgende week..hmmm heb ik die track wel gekocht…?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verse48

verse48

ferdy

Mdeppie schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:58:
Voor mij weer een avond met veel leermomenten. Ook wordt er geroepen dat je je eigen lijn moet rijden en de rest moet maar oppassen (ik ook natuurlijk) gaat dit niet op in een race waar ik 6 seconden langzamer ben.
Ik kan mij goed voorstellen dat echt niemand van de top 20 zit te wachten op mijn rij-capriolen (ook te horen op Teamspeak “Mathias, kom op”). Voelde me knap lullig op dat moment en 1 seconde later heb ik mijn enige echte crash met iemand die volgens mij probeert in te halen en gewoon in mij glijdt.

Voor de rest zelf heel slordig gereden en veel kleine fouten gemaakt met grote gevolgen. Banden geen grip omdat ze veel te warm worden met mijn rookie rijstijl dus dat helpt ook niet.
Wel één ronde onder de 1:20. Tja, voor mij is dat echt een prestatie. En…weer niet laatste geworden dus weer doel behaald.
Sorry @Mdeppie dat was ik die dat zei en was ook echt niet bedoeld om je er lullig over te voelen maar gebeurde in het heetst van de strijd! Ik probeerde je een paar keer in te halen maar jij week na de bocht paar keer van lijn af(mijn inhaal acties zijn ook nog niet goed moet ik ook nog aan werken zodat ik er makkelijker voorbij kom!) toen we samen omhoog reden riep ik dat omdat je misschien iets had moeten liften was voor ons allebei makkelijker geweest! Ik maak zelf ook nog fouten waar @Phydomir gister het dupe van was dus het is ook niet aan mij om zoiets te zeggen nogmaals sorry! Ik reed driekwart jaar terug ook nog 6 sec langzamer dus gewoon lekker mee blijven rijden gaat vanzelf beter!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32

Gebruik je een tool om de lijnen, rempunten, enz van een baan te leren kennen?
Bijvoorbeeld vrs? En anders staat er op youtube altijd ook wel een guide (waarschijnlijk niet van Indy Pro, maar lijnen in een andere klassen zijn volgens mij wel vergelijkbaar)

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JS1990 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:48:
[...]

Bijvoorbeeld vrs? En anders staat er op youtube altijd ook wel een guide (waarschijnlijk niet van Indy Pro, maar lijnen in een andere klassen zijn volgens mij wel vergelijkbaar)
Op ons Youtube channel staan alle komende circuits gereden door mij met de Indy Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55
Volgens mij heb ik zondag en maandag vrij behouden en veilige races gereden. Naar mijn idee geen noemenswaardige incidenten gehad die aan mij te wijten waren (1x iemand die bij mij achterop reed en 1x iemand heel zachtjes nog geraakt omdat ik niet helemaal stil of eromheen kwam).

Geen geweldig resultaat want maak nog steeds zelf te veel fouten met minimaal 1 spin per race.

Helaas verder ook vrij saaie races met eigenlijk geen echte gevechten, heb vrijwel iedereen maar voorbij laten gaan die in de buurt kwam. Toen ik Nick voorbij liet schrok ik even van hoeveel hij remde, waarschijnlijk omdat hij een andere lijn nam door het inhalen, en spinde ik achter hem.

Daarnaast kon ik niet in de buurt komen van mijn practice tijden in de race dus daar moet ik aan werken want ik had gehoopt er beter bij te zitten. Kan nog niet echt constant rijden met deze auto waardoor de tijden echt met 2-3 sec fluctueren tijdens een race.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Phusebox schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:10:
Helaas verder ook vrij saaie races met eigenlijk geen echte gevechten, heb vrijwel iedereen maar voorbij laten gaan die in de buurt kwam. Toen ik Nick voorbij liet schrok ik even van hoeveel hij remde, waarschijnlijk omdat hij een andere lijn nam door het inhalen, en spinde ik achter hem.
Jammer! Ik wilde je eigenlijk pas na de bocht inhalen, en remde dus al vrij vroeg om te focussen op de exit. Maar toen je me er toch langs liet stond ik dus al bijna stil en was het idd een beetje ongemakkelijk hoe ik de bocht nam. Normaal ga ik daar wel veel sneller doorheen maar met een auto aan de buitenkant waarvan ik niet zeker wist of je de bocht normaal ging nemen of me ruimte ging laten deed ik wat voorzichtiger.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55
NickThissen schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:09:
[...]

Jammer! Ik wilde je eigenlijk pas na de bocht inhalen, en remde dus al vrij vroeg om te focussen op de exit. Maar toen je me er toch langs liet stond ik dus al bijna stil en was het idd een beetje ongemakkelijk hoe ik de bocht nam. Normaal ga ik daar wel veel sneller doorheen maar met een auto aan de buitenkant waarvan ik niet zeker wist of je de bocht normaal ging nemen of me ruimte ging laten deed ik wat voorzichtiger.
Ja ach ik had misschien eerder en duidelijker van mijn gas moeten gaan. Dan was het voor beide beter geweest. Shit happens.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Ik denk dat de Indy Pro dit jaar dood zou zijn zonder ons, net maar 1 split waarvan 9/21 rijders met de league mee rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-09 10:48
Die crash was met mij. Het was een beetje een gek moment. Omdat je @verse48 al voorbij liet was het snelheidsverschil zo groot dat ik eigenlijk wel voor de inhaalactie moest gaan. Had ik geremd dan had ik je waarschijnlijk eraf getorpedo'd, of waren de mensen die achter me reden op mij geklapt. Naar mijn idee gaf ik aardig wat ruimte aan de exit, maar helaas raakten we elkaar alsnog. Het was een wat riskante inhaalmanoeuvre, maar naar mijn idee had ik het niet heel anders kunnen doen. Alleen erg jammer dat het zo afloopt.
Zoals @verse48 ook al aangeeft denk ik inderdaad dat je misschien beter even had kunnen liften om het treintje voorbij te laten, dat had het leven voor ons allemaal een stuk eenvoudiger gemaakt en kost je zelf ook de minste tijd (en levert je de minste stress op ;)).. Wat je vaak ziet gebeuren in zo'n race is dat er op een gegeven moment groepjes ontstaan, waar vrij veel ruimte tussen zit. Als ik zelf achterblijver ben (feature race gisteravond bijvoorbeeld) probeer ik een gat te vinden tussen twee van die groepjes om lekker mijn rondjes te kunnen rijden. Komt er een groepje achterop? Dan laat ik ze voorbij en sluit ik achter hen aan.

Laat je verder niet ontmoedigen en blijf vooral meerijden, daar leer je het meeste van!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Swoesh schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:56:
Ik denk dat de Indy Pro dit jaar dood zou zijn zonder ons, net maar 1 split waarvan 9/21 rijders met de league mee rijden.
Valt mee hoor, in het weekend zijn er toch wel meerdere splits.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Nou, niet mijn avond.

2 keer mijn race verprutst door mensen die niet kunnen remmen in ronde 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Swoesh schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:56:
Afgelopen zaterdag dacht ik, kom ik pak een keer een vroege race (08:00). Welgeteld 3 inschrijvingen...

Vind de Indy Pro echt wel een leuke auto maar het gebrek aan races buiten GoT om is een reden voor mij om de League over te slaan. Pak hier en daar wel wat races mee, volgend weekend zal wel een uitdaging worden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mdeppie
JS1990 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:48:
[...]

Ik denk niet zo zeer dat het de lijnen zijn die ik niet weet of niet wil rijden. Ik KAN ze op de een of andere manier niet rijden. Rempunten zijn ook niet het probleem. Eerder remdruk en dat ligt toch echt puur aan mij. Gelukkig lijk ik niet de enige te zijn als ik hier zo sommige berichten hoor van mensen die vol ongeloof praten over rondetijden van de top. Zeg maar Nick en ik geven gelijktijdig gas en toch is hij aan det einde van een recht stuk iets van 400 meter weg. Ooit ga ik het snappen 8)7
Nee, ik geef de moed zeker niet op...wacht maar...over 10 jaar ben ik ook zo goed hahaha... :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
Session30 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:57:
[...]

Die crash was met mij. Het was een beetje een gek moment. Omdat je @verse48 al voorbij liet was het snelheidsverschil zo groot dat ik eigenlijk wel voor de inhaalactie moest gaan. Had ik geremd dan had ik je waarschijnlijk eraf getorpedo'd, of waren de mensen die achter me reden op mij geklapt. Naar mijn idee gaf ik aardig wat ruimte aan de exit, maar helaas raakten we elkaar alsnog. Het was een wat riskante inhaalmanoeuvre, maar naar mijn idee had ik het niet heel anders kunnen doen. Alleen erg jammer dat het zo afloopt.
Zoals @verse48 ook al aangeeft denk ik inderdaad dat je misschien beter even had kunnen liften om het treintje voorbij te laten, dat had het leven voor ons allemaal een stuk eenvoudiger gemaakt en kost je zelf ook de minste tijd (en levert je de minste stress op ;)).. Wat je vaak ziet gebeuren in zo'n race is dat er op een gegeven moment groepjes ontstaan, waar vrij veel ruimte tussen zit. Als ik zelf achterblijver ben (feature race gisteravond bijvoorbeeld) probeer ik een gat te vinden tussen twee van die groepjes om lekker mijn rondjes te kunnen rijden. Komt er een groepje achterop? Dan laat ik ze voorbij en sluit ik achter hen aan.

Laat je verder niet ontmoedigen en blijf vooral meerijden, daar leer je het meeste van!
Is al weer uit mijn systeem. En eerlijk gezegd, ik was zo druk bezig met Ferdy, dat ik jou niet eens aan zag komen. Schok me kapot bij de klap.
Tja, van het gas gaan is ook weer tricky. Moet ik goed opletten dat jullie echt naast me zitten en niet achter mij. Anders klapt er weer iemand op mij.
Zoveel om op te letten en te leren...leuk...echt leuk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSlak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 21:21
Bij deze bied ik mijn excuses aan @ActualFantasy. Sorry dat ik jouw race zojuist hebt verpest. De rijder voor jou ging van de baan en kwam weer terug net voor de corkscrew. Ik kwam daardoor naast hem te zitten. Daardoor te veel op hem gefocussed en miste ik mijn rempunt. Ik blokkeerde en raakte jou daardoor vol. Ik baal er enorm van. Nogmaals mijn excuses.

[ Voor 3% gewijzigd door TheSlak op 06-10-2020 23:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
Mdeppie schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:59:
[...]

Is al weer uit mijn systeem. En eerlijk gezegd, ik was zo druk bezig met Ferdy, dat ik jou niet eens aan zag komen. Schok me kapot bij de klap.
Tja, van het gas gaan is ook weer tricky. Moet ik goed opletten dat jullie echt naast me zitten en niet achter mij. Anders klapt er weer iemand op mij.
Zoveel om op te letten en te leren...leuk...echt leuk.
En ook die awareness en het inschatten wat je het beste kunt doen in welke situatie is iets dat je vanzelf leert door lekker mee te blijven rijden (en wat eerst nog 100x mis gaat ;)). Uiteindelijk zijn we allemaal door die leercurve gegaan. Dat komt dus helemaal goed d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
Net zelf een interessante race gehad in de Indy Pro. In de kwalificatie beide rondes een off-track, dus als 20e gestart, waar ik de pace had voor top 10. Dat werd dus een inhaalrace. En inhalen is niet makkelijk op Laguna Seca.
Uiteindelijk teruggereden tot de 8e plek. Hiervan zelf een man of 7 ingehaald, en verder geprofiteerd van mensen die voor me uitvielen. De leukste inhaalmanoeuvre was op iemand die zichtbaar moeite had met bocht 6 (de snelle linker voor de Corkscrew). De ronde erna zat ik er vlak achter en keek ik even aan de binnenkant, dat was genoeg om hem wijd te laten gaan en de positie over te kunnen nemen :+
Morgen toch maar eens kijken wat ik kan bereiken als ik wel een geldig kwalificatierondje rijd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ik heel de avond maar beetje kijken/wachten tot er een race is voor de mazda want ik kreeg enkel practice sessies terug in het overzicht. Dus die ook maar dan gedaan. Wel 9e tijd op nieuwe baan :)

Kom ik er net achter, dat als je op de sessie klikt je nog veel meer opties hebt met ook 16 minuten races.......

Welke elke keer om het uur wat ik zo snel zag, maar die practice was 23:04 af, dus race gemist......

Morgen nog een keer proberen :P
Wil wel eens voortgang zien in mijn profiel ipv elke keer test/practice sessies :)
Pagina: 1 ... 348 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies