@Paulus07 Ben jij degene die toen een F1 stuurtje van me had overgenomen in Best? In ieder geval Welkom!
YupZFLaSH schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:42:
@Paulus07 Ben jij degene die toen een F1 stuurtje van me had overgenomen in Best? In ieder geval Welkom!
Maar inmiddels staat er alweer een tijdje een simucube 2 en heusinkveld pedalen op de nieuwe rig en triple setup
Kan hard gaan
(nu het racen nog
Doe je helemaal goed! Gewoon lekker met ons meedoen op zondag en maandag. Dan leer je het het allersnelste.Paulus07 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:24:
[...]
Yup
Maar inmiddels staat er alweer een tijdje een simucube 2 en heusinkveld pedalen op de nieuwe rig en triple setup![]()
En zit ik niet meer in de woonkamer voor de tv maar in een losse kamer.
Kan hard gaan
(nu het racen nog)
Ouch...
Are iRacing insiders assisting cheaters?
https://simrace247.com/20...iders-assisting-cheaters/
[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 07-10-2020 10:16 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Uhm ok, wat een dom artikel wat nergens over gaat. Als die gast echt een cheater was, dan is hij wel een hele slechte cheater aangezien zijn irating net zo hard naar beneden ging als omhoog.Phusebox schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:15:
Ouch...
En top detective skills zeg, hij heeft dezelfde achternaam als Nim Cross... THEY MUST BE RELATED !!!1!!1!1

Jemig, wat een bizar slecht artikel. Het filmpje onderschrijft ook helemaal niets, behalve dat de streamer crappy lines rijdt in het tweede deel van de esses.Phusebox schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:15:
Ouch...
Of het waar is boeit me niet, ik snap niet dat mensen gaan cheaten om bepaalde resultaten te halen. Ik vind het juist een prestatie om met mijn kunnen of gebrek daarvan op eigen kracht een goede finish te halen en dat geeft mij voldoening.Phusebox schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:15:
Ouch...
[ Voor 3% gewijzigd door PatrickPost1972 op 07-10-2020 10:43 ]
Er komt wel vaker een hoop onzin en geruchten voorbij.Luckeh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:31:
[...]
Jemig, wat een bizar slecht artikel. Het filmpje onderschrijft ook helemaal niets, behalve dat de streamer crappy lines rijdt in het tweede deel van de esses.
Vorige week gooide een twitter account nog het gerucht de wereld in dat Max Benecke & Brian Lockwood van account gewisseld waren voor de 1e ronde van PESC op Zandvoort. Geen bewijs, enkel gut feeling op basis van race resultaten.
edit;
Terugkomend op bovenstaand artikel. Enige interessante is dat zijn percentages wins / poles aardig hoog is voor een relatief lage iRating gast, maar nogal makkelijk om te zeggen dat iemand cheat op basis van 3 bochten in een 20sec filmpje.
[ Voor 17% gewijzigd door JPM85 op 07-10-2020 10:36 ]
Ik las het vanmorgen. Slaat echt helemaal nergens op. Categorie #flatearther #coronaiseenhoax. Grote fantasie heeft die gast.Phusebox schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:15:
Ouch...
De speler in kwestie stond laatst al ter discussie in de NEO Discord server. Er staat ook een ander filmpje op Barcelona. Het is wel apart, want de lijnen kloppen totaal niet maar toch is die veel sneller in de lange doordraaiers.
Het kan zijn dat er iets aan de hand is, maar dat is aan iRacing om dat verder te onderzoeken.
De connectie met Nim Cross slaat echt nergens op.
Het kan zijn dat er iets aan de hand is, maar dat is aan iRacing om dat verder te onderzoeken.
De connectie met Nim Cross slaat echt nergens op.
Zijn wel meer gevalletjes de laatste tijd waarbij er helemaal niks klopt van de lap, apex missen, wijd gaan etc etc. en dan toch bijna de snelste tijd van de week rijden. Hopelijk doet iRacing er goed onderzoek naar, zag die Calum gisteren nog IMSA doen in GT3. Pakte leuk een seconde op iedereen per rondje.

Maar..maar jij pakt ook een seconde per rondje op de goegemeente hierkonfig0 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:32:
Zijn wel meer gevalletjes de laatste tijd waarbij er helemaal niks klopt van de lap, apex missen, wijd gaan etc etc. en dan toch bijna de snelste tijd van de week rijden. Hopelijk doet iRacing er goed onderzoek naar, zag die Calum gisteren nog IMSA doen in GT3. Pakte leuk een seconde op iedereen per rondje.
Op dit moment ben ik even blij dat ik ergens onderaan de middenmoot rijd, hoef ik me niet zo druk te maken om coureurs die op deze manier her en der tienden winnen..
Ben niet zo onder de indruk van het artikel, maar op zich interessante materie.
Want zou het in theorie niet mogelijk zijn om een softwarematige traction control te schrijven die de output van je pedalen/stuurtje dusdanig manipuleert dat je maximale grip hebt? Geen idee of de telemetrie data van iRacing daar afdoende voor is.
Anyway, ik hou het voorlopig maar bij oefenen ;-)
Want zou het in theorie niet mogelijk zijn om een softwarematige traction control te schrijven die de output van je pedalen/stuurtje dusdanig manipuleert dat je maximale grip hebt? Geen idee of de telemetrie data van iRacing daar afdoende voor is.
Zit wat in I guess, maar deze gast was sneller in Porsche Cup Q dan een aantal pro's en gemixt met de video uit dat artikel stapelt het zich wel allemaal een beetje raar op, 1 seconde in 2 bochten is vrij veelLuckeh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:41:
[...]
Maar..maar jij pakt ook een seconde per rondje op de goegemeente hierMoet iRacing nou ook jou gaan onderzoeken?
Jaren geleden kon je de realtime bandenstatus/temperatuur uitlezen via de API. Dat gat is toen gedicht maar je zou er in principe traction control mee kunnen emuleren inderdaad. Misshcien zijn er hacks voor iRacing maar ik heb daar tot nu toe nooit hard bewijs van gezien.correcto schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:06:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Is niet een van de redenen van die ontzettend lange laadtijden die anti-cheat beveiliging?correcto schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:06:
't Zou wellicht kunnen hoor, kijk alleen al wat er met Call of Duty allemaal gebeurd. Maar ik zie nog geen onmogelijke rondetijden van de heer Cross2. De reden van zijn lage iRating zou kunnen zijn dat hij een spanningsboog van 20 bochten heeft. De lijnen die hij rijdt in die video zijn ook vrij strak verder.
[ Voor 3% gewijzigd door Jimmy J. op 07-10-2020 12:16 ]
Precies, hij neemt ook meer curbstone mee in 2 bochten, en het is in ronde 1 en hoeveel risico neem je op koude banden!!!!Jimmy J. schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:14:
[...]
De lijnen die hij rijdt in die video zijn ook vrij strak verder.
Hoeveel benzine, temperatuur van de banden, dit soort filmpjes heb je niks aan, laat meer rondes zien dan als je iemand verdenkt. Met 20 seconden op Twitch ben je gewoon iemand aan het zwart maken.konfig0 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:47:
Ik kreeg deze net doorgestuurd:
https://www.twitch.tv/justis/clip/VivaciousBrightPepperWOOP
Het is vrij subtiel, maar dat is niet normaal gezien alle 3 ongeveer dezelfde exit krijgen en draft vrij veel uitmaakt in die Mazda's. Maar het is aan iRacing om het precies uit te zoeken, persoonlijk vind ik het wel erg verdacht.
Zelfde met dat andere filmpje over die meneer Cross, in de twitch video van die persoon in ronde 2 pakt hij helemaal geen dikke seconde meer, dus wat ik al zei hoeveel risico neem je op koude banden.
Voor mij is het storm in een glas water, en als iemand wil cheaten he ga je gang, ik vind het niks en zal het ook nooit doen.
[ Voor 58% gewijzigd door PatrickPost1972 op 07-10-2020 12:54 ]
Het is vrij subtiel, maar dat is niet normaal gezien alle 3 ongeveer dezelfde exit krijgen en draft vrij veel uitmaakt in die Mazda's. Maar het is aan iRacing om het precies uit te zoeken, persoonlijk vind ik het wel erg verdacht.

Dit is Mazda fixed dus iedereen (hoort) op dezelfde setup/fuel te rijden. De Ferrari fixed clip is vreemd maar niet overduidelijk "bewijs", die Mazda clip is toch wel wat duidelijker wat mij betreft.PatrickPost1972 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:38:
Hoeveel benzine, temperatuur van de banden, dit soort filmpjes heb je niks aan, laat meer rondes zien dan als je iemand verdenkt. Met 20 seconden op Twitch ben je gewoon iemand aan het zwart maken.
[ Voor 44% gewijzigd door konfig0 op 07-10-2020 12:57 ]
Die roze heeft toch juist een ruk exit? hij moet iets inhouden omdat hij bijna op die auto voor hem zit dit is wederom zo niets zeggend.konfig0 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:47:
[...]
Dit is Mazda fixed dus iedereen (hoort) op dezelfde setup/fuel te rijden. De Ferrari fixed clip is vreemd maar niet overduidelijk "bewijs", die Mazda clip is toch wel wat duidelijker wat mij betreft.
Dat filmpje is ook ruk naar omdat hij iedere keer pauzeert, de voorste auto staat een stuk eerder recht en gaat veel eerder op zijn gas.
Het gaat om P7 in de Mazda rookies, ik acht de kans dat zijn eigen exit gewoon ruk was en dat hij veel te laat op het gas ging aanzienlijk groter dan dat er een cheater rijd.
Edit: als ze bij dit soort filmpjes nou eens wat telemetrie lieten zien van hoe goed hun eigen lap was dan had het nog enige substantie.
Het gaat om P7 in de Mazda rookies, ik acht de kans dat zijn eigen exit gewoon ruk was en dat hij veel te laat op het gas ging aanzienlijk groter dan dat er een cheater rijd.
Edit: als ze bij dit soort filmpjes nou eens wat telemetrie lieten zien van hoe goed hun eigen lap was dan had het nog enige substantie.
[ Voor 18% gewijzigd door Swoesh op 07-10-2020 13:12 ]
Die middelste verkloot volledig zijn exit omdat hij bijna tegen zijn voorganger aanrijdt. Op het moment dat hij dat door heeft zit die daarvoor al op zijn gas en moet hij liften. Niet zo gek dat de voorste van hem weg rijdt.konfig0 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:47:
[...]
Dit is Mazda fixed dus iedereen (hoort) op dezelfde setup/fuel te rijden. De Ferrari fixed clip is vreemd maar niet overduidelijk "bewijs", die Mazda clip is toch wel wat duidelijker wat mij betreft.
Daarbij kan het ook nog zijn dat die voorste zonder assists rijdt en die daar achter wel. Alleemaal dingen die je niet weet.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dat is ook maar een half filmpje. Waarom laat ie niet even het stuk voor de bocht ook erbij zien incl. pedal control. Op deze manier is het nog niet goed te beoordelen toch.konfig0 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:47:
[...]
Filmpjes zijn inderdaad lastig om hierop een cheater te zien, dus eens even wat statistiek op los gelaten, want ik vind vooral zijn profiel opvallend. Zijn pole position / winst percentages zijn hoog voor iemand die in deze rating regionen zit. Heb even al zijn Ferrari Fixed races gedownload en daarbij zijn laptimes vergeleken met de iRating van zijn tegenstanders. (alle races zijn top split races!)
Onderin de laptimes in seconden, links de lijn van iRating.
Opvallend dat zijn tijden extreem uitspringen en hij zelfs lager zit dan veel gasten in de 6k iRating.
Hij is daarnaast een +/- 1,5 seconde sneller dan gasten in de 3-4k iRating.
Opvallend dat zijn tijden extreem uitspringen en hij zelfs lager zit dan veel gasten in de 6k iRating.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jl3yAndNNKIE99uRCDrC88Xv.jpg?f=user_large)
Tijdens de lunch een leuke race op Interlagos gehad met de GT3-tjes, door de tijd van de dag gezellig met @Blerf, @CUPCAKESENSE en @SytseHartvelt in de topsplit 
als 22e auto meegedaan en als 14e gekwalificeerd, niet verkeerd dacht ik zo.
Helaas in de 2e ronde ging het mis door dat de audi die ik probeerde in te halen mij negeerde bij het insturen van T2:
[Streamable: AT-cm 885026216]
(ik ben de rechter auto) (en met gratis commentaar)
Uithuilen en overnieuw beginnen vanaf P laatste, uiteindelijk nog P15 kunnen rijden en nog positief in de i-rating kunnen eindigen!
Helaas in de 2e ronde ging het mis door dat de audi die ik probeerde in te halen mij negeerde bij het insturen van T2:
Uithuilen en overnieuw beginnen vanaf P laatste, uiteindelijk nog P15 kunnen rijden en nog positief in de i-rating kunnen eindigen!
[ Voor 21% gewijzigd door ourplayground op 07-10-2020 16:53 ]
Kan zijn dat een auto je beter ligt als de ander toch? Misschien heeft hij wel coaching gehad? Misschien racede hij alleen als hij het gevoel had snel te zijn? Zo moeilijk om hier een oordeel over te vellen. Ja het is vreemd, maar zeker niet onmogelijk.JPM85 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:04:
Filmpjes zijn inderdaad lastig om hierop een cheater te zien, dus eens even wat statistiek op los gelaten, want ik vind vooral zijn profiel opvallend. Zijn pole position / winst percentages zijn hoog voor iemand die in deze rating regionen zit. Heb even al zijn Ferrari Fixed races gedownload en daarbij zijn laptimes vergeleken met de iRating van zijn tegenstanders. (alle races zijn top split races!)
[Afbeelding]
Ik zeg ook niet dat hij een cheater is, enkel dat het opvallend is.Speedy55 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:41:
[...]
Kan zijn dat een auto je beter ligt als de ander toch? Misschien heeft hij wel coaching gehad? Misschien racede hij alleen als hij het gevoel had snel te zijn? Zo moeilijk om hier een oordeel over te vellen. Ja het is vreemd, maar zeker niet onmogelijk.
Het gebeurt namelijk niet vaak dat iemand met zo'n rating zoveel sneller is als het gemiddelde. Ik heb dezelfde cijfers voor de LMP2 in IMSA races gedaan, en daar is hetzelfde patroon te zien.
Over het algemeen, als iemand voorin mee rijdt met zo'n rating, dan is het een 'smurf' / 2e account van een toprijder. Die gasten hebben allemaal contact met elkaar en zitten bij elkaar op Discord of actief op Twitch.
Het account is dan toch ook Callum Cross2?JPM85 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:59:
Over het algemeen, als iemand voorin mee rijdt met zo'n rating, dan is het een 'smurf' / 2e account van een toprijder. Die gasten hebben allemaal contact met elkaar en zitten bij elkaar op Discord of actief op Twitch.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Callum Cross (1) is nog niet uit de rookies, al gecheckedWormaap schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:02:
[...]
Het account is dan toch ook Callum Cross2?
Als je video iets langer was, zag je dat ik daarna in aanraking met hem kwam (ik kwam daar ook iets te ver naar binnen waar jij hem te veel ruimte gaf:)), ik had 11 min repair. Ik dacht dat je in de voicechat van de game nog mijn naam riep ipv Syste? dacht ik. Vandaar dat ik mij verontschuldigde maar na de replay te zien begreep ik dat je mij helemaal niet bedoeldeourplayground schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:09:
Tijdens de lunch een leuke race op Interlagos gehad met de GT3-tjes, door de tijd van de dag gezellig met @Blerf en nog 2 andere tweakers in de topsplit

Haha ik snapte het al niet!! (Dan ben jij Sven gok ik...) Nee ik had het tegen Sytse (tweaker naam geen idee) die plots instuurde terwijl ik er nog zat.CUPCAKESENSE schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:05:
[...]
Als je video iets langer was, zag je dat ik daarna in aanraking met hem kwam (ik kwam daar ook iets te ver naar binnen waar jij hem te veel ruimte gaf:)), ik had 11 min repair. Ik dacht dat je in de voicechat van de game nog mijn naam riep ipv Syste? dacht ik. Vandaar dat ik mij verontschuldigde maar na de replay te zien begreep ik dat je mij helemaal niet bedoelde
Waar kwam jij in aanraking met hem dan? Op het rechte stuk?
Dit wil opzich ook nog niet zoveel zeggen. Toen ik nog vrij actief met de Skippies reed reed ik met mijn (toen) 3-4k irating ook dezelfde tijden als jongens met 6k+ irating.JPM85 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:04:
[Afbeelding]
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
haha bleef ook verdacht stil daarna.ourplayground schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:16:
[...]
Haha ik snapte het al niet!! (Dan ben jij Sven gok ik...) Nee ik had het tegen Sytse (tweaker naam geen idee) die plots instuurde terwijl ik er nog zat.
Waar kwam jij in aanraking met hem dan? Op het rechte stuk?
Ja, denk 3 seconden nadat jij het filmpje stop hebt gezet. Ik kom net niet voor in je beeld...
Heb het de laatste weken niet helemaal lekker te pakken met iRacing dus doe in het begin altijd rustig aan
Volgens mij de afgelopen 10 races in de -

[ Voor 7% gewijzigd door CUPCAKESENSE op 07-10-2020 15:23 ]
Ik heb het gevoel dat er iedere zondag en maandag avond tijdens de GoT races door een aantal van jullie wordt gecheat.Luckeh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:41:
[...]
Maar..maar jij pakt ook een seconde per rondje op de goegemeente hierMoet iRacing nou ook jou gaan onderzoeken?
iRating is maar een getal. Moet je niet te zwaar aan tillenCUPCAKESENSE schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:22:
[...]
haha bleef ook verdacht stil daarna.
Ja, denk 3 seconden nadat jij het filmpje stop hebt gezet. Ik kom net niet voor in je beeld...
Heb het de laatste weken niet helemaal lekker te pakken met iRacing dus doe in het begin altijd rustig aan
Volgens mij de afgelopen 10 races in de -
Precies size don’t matterBeltoni schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:44:
[...]
iRating is maar een getal. Moet je niet te zwaar aan tillen
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Bij mij is het nog niet eens een getal maar --Beltoni schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:44:
[...]
iRating is maar een getal. Moet je niet te zwaar aan tillen
Wel 2 racejes mee kunnen pakken vandaag terwijl ik op een klant aan het wachten was.
1 samen met @ourplayground @CUPCAKESENSE en nog iemand inderdaad
Netcode probleempje met een Australiër ( kan gebeuren ). Van de 7de naar de 12de plek even uit mijn hoofd.
Later nog maar even een raceje gedaan P4 Q en P7 finish.
Maar vooral mooie races wel, veel spannende en mooie momenten, De race waar ik 12de werd maakte ik zelf een foutje waar door mijn achter ligger hem perfect er naast zet. Ook al koste het mij een plek de actie van hem was erg mooi en dat was wel genieten.
( heb hem daarna boze PM gestuurd
)
Netcode probleempje met een Australiër ( kan gebeuren ). Van de 7de naar de 12de plek even uit mijn hoofd.
Maar vooral mooie races wel, veel spannende en mooie momenten, De race waar ik 12de werd maakte ik zelf een foutje waar door mijn achter ligger hem perfect er naast zet. Ook al koste het mij een plek de actie van hem was erg mooi en dat was wel genieten.
( heb hem daarna boze PM gestuurd
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Volgens mij zoeken jullie @SytseHartveltBlerf schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:27:
Wel 2 racejes mee kunnen pakken vandaag terwijl ik op een klant aan het wachten was.
( heb hem daarna boze PM gestuurd)
Ik had de beelden terug gezien, ik zag dat ik ook wat anders had kunnen doen. Dus voor mij is t afgesloten
Net herkansing gedaan, split 2, #1. Had daar niet zoveel zin in
[ Voor 29% gewijzigd door CUPCAKESENSE op 07-10-2020 17:16 ]
Ah, ja, jullie zoeken mij inderdaad. Ik heb ook in de race daarna direct me verontschuldigd, ik weet niet of je de voice chat aan had staan / me al had gemute. Maar 100% mijn fout, ik dacht dat ik veel meer ruimte liet.
[ Voor 52% gewijzigd door SytseHartvelt op 07-10-2020 19:06 ]
Ik had je in ieder geval niet gemute, maar hoorde je niet.SytseHartvelt schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:06:
Ah, ja, jullie zoeken mij inderdaad. Ik heb ook in de race daarna direct me verontschuldigd, ik weet niet of je de voice chat aan had staan / me al had gemute. Maar 100% mijn fout, ik dacht dat ik veel meer ruimte liet.
Aan mijn incident geen woorden meer vuil maken
Yes Yes Yes, voor het eerst op het podium,zelfs op de 2de plaats, in de Ferrari GT3 fixed race.
Gestart vanaf plek 8 en mij zelf netjes en clean naar voren geraced tot plek 2,
Gestart vanaf plek 8 en mij zelf netjes en clean naar voren geraced tot plek 2,

[ Voor 8% gewijzigd door Skybiker op 07-10-2020 19:54 ]
Het zit echt niet mee.
Ik rij prima rondetijden, kan lekker meekomen, maar weer aan race verprutst doordat iemand voor mijn neus eerst 2 keer van de baan vliegt in 1 rondje, en daarna paar bochten verder spint voor mijn neus en ik hem vol in zijn auto boor want kon echt geen kant op.
Echt.. dat is frustrerend zeg..
Ik rij prima rondetijden, kan lekker meekomen, maar weer aan race verprutst doordat iemand voor mijn neus eerst 2 keer van de baan vliegt in 1 rondje, en daarna paar bochten verder spint voor mijn neus en ik hem vol in zijn auto boor want kon echt geen kant op.
Balen man, want je rondetijden waren echt prima!ActualFantasy schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:57:
Het zit echt niet mee.
Gefeliciteerd aan Maik, weet zijn tweakers naam even niet, met een p3 in top split!
Zelf uiteindelijk nog p4 gepakt na gespind te zijn terwijl ik p2 lag.
P1 was trouwens wel absurd snel. Reed een 1:15,4 dacht ik
Ja, dat is de ellende.Alouwerse schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:03:
[...]
Balen man, want je rondetijden waren echt prima!
Gefeliciteerd aan Maik, weet zijn tweakers naam even niet, met een p3 in top split!
Zelf uiteindelijk nog p4 gepakt na gespind te zijn terwijl ik p2 lag.
P1 was trouwens wel absurd snel. Reed een 1:15,4 dacht ik
Kwam als auto 14 die race in van de 15, maar op 10 kwali en reed op 8 toen die Nikita spinde. Moest pits in en repair en daarna kwam ik terug tussen de p1 die echt TE snel rijdt.. en de P2, en kan daartussen gewoon ronden lang blijven rijden zonder dat de nummer 2 dichterbij komt.
Voelt zo zuur dan.
Voor de rest hadden de meeste hier van hier wel een goeie race geloof ik.
Dank @Alouwerse het was inderdaad een inspannende race 😂. Continu binnen een seconde van Anne Medema (voormalig pro Mazda kampioen als ik het goed heb) maar had niet de snelheid om hem te passeren. Werd sowieso wel snel gereden deze race, bleef dan ook continu met een schuin oog naar achteren kijken. Greg was inderdaad absurd snel. Kwam op p3 op meer dan 30 seconde binnen.
@ActualFantasy je snelheid was inderdaad niets mis mee, kwam bijna niet bij je weg nadat ik je op een ronde zette. Maar houd moed, heb vorig seizoen ook zo’n serie van races gehad waarin ik er continu werd afgereden.
@ActualFantasy je snelheid was inderdaad niets mis mee, kwam bijna niet bij je weg nadat ik je op een ronde zette. Maar houd moed, heb vorig seizoen ook zo’n serie van races gehad waarin ik er continu werd afgereden.
Ik doe dit seizoen veel Rallycross en Offroad Trucks. Zo ook vanavond, was een lastige race. Vooral het begin omdat de baan ineens nat en blubberig bleek te zijn ipv droog en zanderig zoals tijdens de kwalificatie en practice sessies. Dat geeft toch hele andere grip.
Maar de grootste grap was de "lost control" x2 die ik voor de drift in de hairpin rond 20 seconden kreeg. (ik ben de blauw/witte Hotwheels auto)
Toegegeven, het was niet de snelste lijn maar ik was zeker niet de controle kwijt
Maar de grootste grap was de "lost control" x2 die ik voor de drift in de hairpin rond 20 seconden kreeg. (ik ben de blauw/witte Hotwheels auto)
Toegegeven, het was niet de snelste lijn maar ik was zeker niet de controle kwijt

Vervelend voor je, ik zag het voor mijn ogen gebeuren en kon de ellende gelukkig net ontwijken.ActualFantasy schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:57:
Het zit echt niet mee.
Wel een leuke intensieve race gehad waar ik me het zweet uit de oksels moest rijden om @Session30 achter me te houden. Hij was een fractie sneller maar ik had het geluk dat ik iemand inhaalde die hem daarna net genoeg ophield.
Grappig dat ik de race echt compleet anders heb ervaren. De quali verprutste ik wederom waardoor ik achteraan mocht starten. Ook in de beginfase maakte ik een aantal grote fouten met 1 spin en een paar off tracks. Mijn doel was dus echt om zonder al teveel fratsen de race uit te rijden en de brokstukken op te rapen. Ik had geen moment het idee dat ik echt het gevecht met je aan kon gaan en denk ook dat ik rustig achter je was blijven plakken als ik je had bijgehaald. Wellicht had ik je wat zenuwachtig proberen te maken, maar ik had niet het vertrouwen in de auto voor een gevecht of passeeractie.MDenessen schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:45:
[...]
Vervelend voor je, ik zag het voor mijn ogen gebeuren en kon de ellende gelukkig net ontwijken.
Wel een leuke intensieve race gehad waar ik me het zweet uit de oksels moest rijden om @Session30 achter me te houden. Hij was een fractie sneller maar ik had het geluk dat ik iemand inhaalde die hem daarna net genoeg ophield.
Dat was ook de reden dat ik wat langer achter Gil bleef plakken. Ik was sneller maar hij reed wat onstuimig dus ik heb rustig zijn foutje afgewacht. En warempel, hij verslikte zich in de Corkscrew
Dit was mijn tweede race Laguna Seca deze week maar daar laat ik het ook wel bij. Ik zal geen vriendjes worden met deze baan. De pace is al een stuk beter dan vorig seizoen (toen heb ik niet eens geracet omdat ik zo ver off pace was in de practice) maar ik verslik me nog te vaak in met name de eerste sector. Volgende week Detroit, een nieuwe baan voor mij. Hopen op eerherstel!
[ Voor 13% gewijzigd door Session30 op 07-10-2020 22:08 ]
Ik hoorde "iets" maar aangezien de voice chat van iraicng om te janken is kon ik er weinig van maken..SytseHartvelt schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:06:
Incident kan gebeuren, was even balen maar gelukkig heb ik zelf nog een aardige inhaal race kunnen starten.
Om 15 uur wordt er weer een patch gereleased. Hier zijn de release notes:
This Patch contains some updates and fixes for the 2020 Season 4 Release.
iRACING UI:
Create a Race
- Resolved an issue where clicking the “Back” button was not returning to the previous screen.
Teams
- A "Register" button has been added to the Registered Teams table of the Team Registration window for an event, so you can Register directly from there.
- Resolved an issue where the “Purchase” button was not being displayed when registering for a Team that has selected a car to drive that you do not own.
- You can now Spectate for any team you are a part of via the split “Register/Watch” button in both the Team Registration and Team Sessions screens. This is a different role than joining as “Crew” for your team and will not allow you to spot for your team. You should only register as this role if you want to spectate the session and not have the full functionality that being a “crew” member of the team entails.
SIMULATION:
Dirt Racing
- Dirt hardpan water content is now more uniform across the width of the track.
- Dirt hardpan water content has been customized at some tracks to alleviate slick spots that sometimes appear in the low line. These tracks include:
- - Knoxville Raceway
- - Limaland Motorsports Park
- - Volusia Speedway Park
AI Racing
- AI Vehicle parameters have been updated for the following vehicles:
- - NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1
- - NASCAR Cup Series Ford Mustang
- - NASCAR Cup Series Toyota Camry
- AI Drivers have received additional training at the following tracks:
- - Charlotte Motor Speedway - Oval - 2018
- - Dover International Speedway
Rendering
- Fixed an issue with rendering lights, especially when there are many light sources at night tracks, that could cause a SIM crashing issue.
Visual Effects
- Smoke effects have been improved.
- Carbon fiber and metal impact effects have been improved.
Environmental Audio
- PA announcements may now be heard at the following track configurations:
- - Atlanta Motor Speedway - Road Course
- - Barber Motorsports Park
- - Circuit of the Americas
- - Homestead Miami Speedway - Road Course A
- - Homestead Miami Speedway - Road Course B
- - Road Atlanta
- - Summit Point Raceway
- - Texas Motor Speedway - Road Course
- - Virginia International Raceway
- - [Legacy] Charlotte Motor Speedway - 2008 - Road Course
- - [Legacy] Charlotte Motor Speedway - 2008 - Infield Road Course
- Some default PA announcements have been updated for non-southern USA tracks.
- Australian PA announcer may now only be heard at Australian tracks.
CARS:
BMW M8 GTE
- 2020 Season 4 Balance of Power Update: Engine power has been reduced by 1.5% throughout the rev range.
Dallara IR18
- The iRacing setups for Indianapolis Motor Speedway - IndyCar Oval, Texas Motor Speedway - Oval, and [Legacy] Texas Motor Speedway - 2009 - Oval have been updated.
Dallara P217
- Engine torque has been adjusted slightly to fix a fuel issue.
Indy Pro 2000 PM-18
- Brake bias is now adjustable in the garage during Fixed Setups Sessions.
NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1
NASCAR Cup Series Ford Mustang
NASCAR Cup Series Toyota Camry
- The iRacing setups for Charlotte Motor Speedway - Roval and Charlotte Motor Speedway - Roval - 2018 have been updated.
NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado
NASCAR Gander Outdoors Ford F150
NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra
- The iRacing setup for Phoenix Raceway has been updated.
USF 2000
- Brake bias is now adjustable in the garage during Fixed Setups Sessions.
- The iRacing baseline setup has been updated.
TRACKS:
Crandon International Raceway
- Added a barrier on the inside of Turn 2 to prevent corner-cutting.
Virginia International Raceway
- (Grand East, Grand West, Full Course, and North) - Pit box locations for the first three pit stalls have been adjusted slightly.
[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 08-10-2020 14:58 ]
Dit is wel een redelijke nerf voor de M8 toch?
BMW M8 GTE
- 2020 Season 4 Balance of Power Update: Engine power has been reduced by 1.5% throughout the rev range.
BMW M8 GTE
Als het in de GTE net zo werkt als GT3/4, dan zou dat ongeveer 0,3 sec per rondje moeten schelen.Beltoni schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:59:
Dit is wel een redelijke nerf voor de M8 toch?
BMW M8 GTE
Hoppa, 2de maal een podium te pakken, 2de plaats met een kwali op plaats 4, genoeg racen en je gaat vooruit, 1 incidentje, een track limmit, door het uitwijken dus tevreden met het resultaat5.

[ Voor 7% gewijzigd door Skybiker op 08-10-2020 15:43 ]
Bijna alsof het gezegde "oefening baart kunst" ergens op gebaseerd isSkybiker schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:42:
Hoppa, 2de maal een podium te pakken, 2de plaats met een kwali op plaats 4, genoeg racen en je gaat vooruit, 1 incidentje, een track limmit, door het uitwijken dus tevreden met het resultaat5.![]()
![]()
Het duurt altijd even voordat nieuwe content beschikbaar is op de test drive. Dus deze zal nog niet te testen zijn helaas.frizti schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:39:
Misschien moet ik een nieuwe bril, maar ik zie de Dallara P217 LMP2 niet staan in de test omgeving?
Jammer, maar ik hoef in ieder geval geen nieuwe brilSession30 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:45:
[...]
Het duurt altijd even voordat nieuwe content beschikbaar is op de test drive. Dus deze zal nog niet te testen zijn helaas.
Ja jammer he! Ik was ook wel benieuwd naar deze bolide.frizti schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:39:
Misschien moet ik een nieuwe bril, maar ik zie de Dallara P217 LMP2 niet staan in de test omgeving?

Lijkt er verdacht veel op haha, tegenwoordig in de ochtend trainen, na de lunch racen, 12 bier om het slingeren te compenseren, Ook niet meer als een dolle een outlap, gewoon rustig je rondjes maken en steeds een beetje opvoeren, dat werkt voor mij het beste, en natuurlijk ook luisteren en goed kijken wat die snelle meneer van vrs op het filmpje je probeert te leren.Mithriel schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:44:
[...]
Bijna alsof het gezegde "oefening baart kunst" ergens op gebaseerd is
Het zal misschien vloeken zijn, maar ik vind de HPD lekkerder rijden dan de P217.pandahans schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:48:
[...]
Ja jammer he! Ik was ook wel benieuwd naar deze bolide.
Ik heb de P217 over de Nurburgring laten vliegen, echt veel grip, maar die HPD reed fijner.
Gisteren voor het eerst met de P217 gereden met op Road America. Het is even wennen om zoveel grip te hebben maar vond hem echt heel lekker rijden. 40 minuten pushen zonder spin, dat kost met de Porsche GT3 aanzienlijk meer moeite.
Reden met Sampsoid mee (hump day), veld bestond uit LMP2/GTE/GT3. Erg leuk om een keer de snelste klasse te zijn!
Reden met Sampsoid mee (hump day), veld bestond uit LMP2/GTE/GT3. Erg leuk om een keer de snelste klasse te zijn!
Heeft iemand ervaring met VR en mirrors? Ik heb ze eens aangezet, omdat ik m.n. bij Nascar lastig kan inschatten wanneer ik iemand echt voorbij ben. Die spiegels bewegen echter best heftig mee met je hoofdbeweging: draai je je hoofd een kwartslag naar links om in de spiegel te kijken, dan wijzigt het zicht in de spiegel van normaal naar enkel nog zicht op je eigen wagen. Nogal onrealistisch maar vooral onhandig. Kan dat worden gelocked?
En wat gingen die GT3's netjes aan de kant he!Beltoni schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:37:
Gisteren voor het eerst met de P217 gereden met op Road America. Het is even wennen om zoveel grip te hebben maar vond hem echt heel lekker rijden. 40 minuten pushen zonder spin, dat kost met de Porsche GT3 aanzienlijk meer moeite.
Ik had nog 2x geluk, want het snelheid verschil is groot tussen GT3 & LMP2.CUPCAKESENSE schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:55:
[...]
En wat gingen die GT3's netjes aan de kant he!
Dan wordt insturen bij the kink best spannend als er nog een LMP2 tussendoor vliegt.
Met de mazda vielen mij die spiegels wel enorm op. Tenminste die virtuele center spiegel laat een achterligger op flinke afstand zien. Maar in de zijspiegels is het dan net of die persoon al bijna in je kofferbak zit
Ik gebruik in VR alleen de virtual mirror. Zowel vanwege de framerate als het effect dat je nu beschrijft. Ik heb de echte spiegels wel een tijdje aangehad maar ik vond ze vrijwel onbruikbaar en daardoor de impact op de framerate niet waard.Loona35 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:39:
Heeft iemand ervaring met VR en mirrors? Ik heb ze eens aangezet, omdat ik m.n. bij Nascar lastig kan inschatten wanneer ik iemand echt voorbij ben. Die spiegels bewegen echter best heftig mee met je hoofdbeweging: draai je je hoofd een kwartslag naar links om in de spiegel te kijken, dan wijzigt het zicht in de spiegel van normaal naar enkel nog zicht op je eigen wagen. Nogal onrealistisch maar vooral onhandig. Kan dat worden gelocked?
Om in te schatten of ik iemand helemaal voorbij ben vertrouw ik eigenlijk volledig op de spotter (Crewchief in mijn geval).
Ik vind de virtual mirror nogal afdoen aan de beleving in VR en rijd altijd met de in-car spiegels. Heb je de spiegels afgesteld in de blackbox met die settings (F8 geloof ik)? Ik moet dit voor elke auto een keer goed zetten (bij veel GT-auto's dus drie spiegels verstellen).Loona35 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:39:
Dat het beeld in de spiegels meebeweegt met je hoofdbewegingen is toch juist realistisch? Ik vind dat nou net zo mooi aan de iRacing spiegels. Volgens mij zijn op het antieke Live for Speed na de spiegels in VR bij alle andere racesims een plat beeld waar het bewegen van je hoofd geen invloed op heeft.
In de F3 (en andere auto's) rij ik prima in VR met de cockpitmirrors. De virtual mirror heb ik uit. Ik kijk best veel om mij heen, ook via de spiegels. Geen probleem. Spiegelbeelden zijn niet 3D, maar wat ik in een spiegel zie, is gewoon realistisch.Loona35 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:39:
Verder een spotter erbij natuurlijk, want spiegels zijn alleen om achter je te kijken.
Voor de goede orde, 2 van de 3 klasses werden gewonnen door @JPM85 en @joeristeinBeltoni schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:37:
Vandaag paar keer Charlotte Oval geprobeerd met de Class C fixed. 5x geprobeerd waarbij 3x bij een herstart eraf geramd tijdens de herstart. Het is echt droevig dat mensen niet eens een rolling-start lukt zonder te crashen
De andere 2x eraf getikt door iemand die ik op een ronde zette en begon te blocken.

Ok thanks dan zal dat het zijn. Ik kreeg niet gevonden of ik ze kan locken of afstellen. Als ik ze wat meer naar buiten kan stellen dan is het probleem al opgelost denk ik. Met framerate drop enz heb ik toch geen problemen gelukkig.Jan Hein schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:22:
[...]
Ik vind de virtual mirror nogal afdoen aan de beleving in VR en rijd altijd met de in-car spiegels. Heb je de spiegels afgesteld in de blackbox met die settings (F8 geloof ik)? Ik moet dit voor elke auto een keer goed zetten (bij veel GT-auto's dus drie spiegels verstellen).
Dat het beeld in de spiegels meebeweegt met je hoofdbewegingen is toch juist realistisch? Ik vind dat nou net zo mooi aan de iRacing spiegels. Volgens mij zijn op het antieke Live for Speed na de spiegels in VR bij alle andere racesims een plat beeld waar het bewegen van je hoofd geen invloed op heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Loona35 op 08-10-2020 18:51 ]
Net eerste race met de mazda. Kwalificatie was ik 5e. In de Race 10e 
Op het rechte stuk net voor een bocht was de motor stuk. Nog nooit eerder gehad. Ook geen idee waarom het kwam.
Of is het stiekem een honda........................................
Maarja daardoor een tow van 1 minuut nog iets. Dus al direct een ronde achter. En daarna ook nog direct een pitstop erachteraan. Nog meer tijd kwijt
Op het rechte stuk net voor een bocht was de motor stuk. Nog nooit eerder gehad. Ook geen idee waarom het kwam.
Maarja daardoor een tow van 1 minuut nog iets. Dus al direct een ronde achter. En daarna ook nog direct een pitstop erachteraan. Nog meer tijd kwijt

Wees blij dat je niet zelf hoefde terug te lopen naar de pits maar een tow kon gebruiken;-)Paulus07 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:34:
Op het rechte stuk net voor een bocht was de motor stuk. Nog nooit eerder gehad. Ook geen idee waarom het kwam.Of is het stiekem een honda........................................
![]()
Maar ten aanzien van de pitstop, kan je in de app.ini aangeven dat je automatische pitstop wil uitschakelen. Ik kan straks de setting wel even voor je opzoeken als ik nog achter mijn andere pc kruip.
Yes daar is die dan, Een goede kwalificatie, mijn eerste pole positie, en de race, een dikke win en voor het eerst in mijn race carriere gefinisht op 1ste plaats zonder incidenten, Dit in de Ferrari GT3 klasse.
, moeten we vieren.

Tja daar sta je dan voor het eerst op pole positie, wat nu oef, nog een keer wat nu, adrenaline pfff, voel je, je zelf ineens een opgejaagd konijn, dat ze allemaal voor me reden, ja comfortabel, maar verstand op 0, nadenken over alle tips die je ooit gekregen heb, hoofd koel, tuurlijk, doe je even hahaha, toch gelukt, en een race gewonnen, plus iedereen achter mij weten te houden.
Volgende race tot later.

Tja daar sta je dan voor het eerst op pole positie, wat nu oef, nog een keer wat nu, adrenaline pfff, voel je, je zelf ineens een opgejaagd konijn, dat ze allemaal voor me reden, ja comfortabel, maar verstand op 0, nadenken over alle tips die je ooit gekregen heb, hoofd koel, tuurlijk, doe je even hahaha, toch gelukt, en een race gewonnen, plus iedereen achter mij weten te houden.
Volgende race tot later.
[ Voor 57% gewijzigd door Skybiker op 09-10-2020 08:42 ]
Denk gevonden en nu op 0 gezetDoubleoz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:45:
[...]
Wees blij dat je niet zelf hoefde terug te lopen naar de pits maar een tow kon gebruiken;-)
Maar ten aanzien van de pitstop, kan je in de app.ini aangeven dat je automatische pitstop wil uitschakelen. Ik kan straks de setting wel even voor je opzoeken als ik nog achter mijn andere pc kruip.
autoResetPitBox=0
Tijd terug kwam ik overigens ergens tegen over nieuwe audio/ambient (krijg alleen niet meer gevonden waar).
Is dat er eigenlijk al of moet je dan wat instellen (merk je het uberhaupt in de default/beginners content of is het bij specifieke tracks?)
[ Voor 20% gewijzigd door Paulus07 op 08-10-2020 21:26 ]
Ik wou vanavond eigenlijk geen race doen, maar toch om 19:45 besloten om de VRS Sprint te gaan rijden op interlagos.
Samen met @Beltoni en een andere tweaker in de 2e split.
Ik was als nummer 1 auto geregistreerd dus gelijk druk op de schouders maar kon er een pole uit halen! Bij de start lag volgens mij iedereen te slapen want bij T1 had ik gelijk een gat van 1.5 seconden wat gedurende de race opliep tot een comfortabele 6-7 sec. Verder was het eigenlijk een saaie race want verder niemand gezien, maar wel als p1 over de finish en fastest lap!
Kortom, ik kan vanavond lekker slapen:)
Ik was als nummer 1 auto geregistreerd dus gelijk druk op de schouders maar kon er een pole uit halen! Bij de start lag volgens mij iedereen te slapen want bij T1 had ik gelijk een gat van 1.5 seconden wat gedurende de race opliep tot een comfortabele 6-7 sec. Verder was het eigenlijk een saaie race want verder niemand gezien, maar wel als p1 over de finish en fastest lap!
whoaaa 1e pole en direct verpesten omdat ik nog met een andere sim in mijn hoofd zat..... oeps 
Achja nog wat in te halen zo en toch nog 5e geworden
Herkenbaar om op pole te staan en in de 1e bocht al gelijk te spinnenPaulus07 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:33:
whoaaa 1e pole en direct verpesten omdat ik nog met een andere sim in mijn hoofd zat..... oeps

Om antwoord te geven op je andere bericht. Dat was inderdaad de command die ik bedoelde mbt pitreset. Andere vraag kan ik helaas niet beantwoorden.
De audio ook gefixed. Je moet dan die XAudio2 instellen (https://boxthislap.org/iracing-xaudio2-sound-system/)
Nu heeft wel mijn lollipop guy een mondkapje nodig, want je hoort hem nu hoesten in de pit
Nu heeft wel mijn lollipop guy een mondkapje nodig, want je hoort hem nu hoesten in de pit
Bijzonder steady gereden, lekker dat je bij de start direct een gaatje had.ourplayground schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 22:28:
Ik wou vanavond eigenlijk geen race doen, maar toch om 19:45 besloten om de VRS Sprint te gaan rijden op interlagos.
Mijn race was daarentegen wel een stuk spannender, helaas iets te veel tegenslagen. Quali verprutst, starten vanaf P29. Na 6 rondjes mij terug weten te vechten tot P14. In T1 mist iemand compleet zijn rempunt en tikt mij in de rondte. Uithuilen en opnieuw beginnen vanaf P24. Weer flink wat inhaalacties gemaakt en tot P16 weten te komen. Toen zag ik dat ik op 16 Incs stond. Eieren voor mijn geld gekozen en de race als P18 afgesloten...
Desalniettemin een erg leuke race. Moet me eigenlijk niet zo makkelijk om laten praten, zonder voorbereiding een race instappen met nog 15min te gaan... Zeker niet op tracks die mij helemaal niet liggen. Oké had maandagavond dan wat rondjes gereden maar sindsdien alleen maar LMP2 gereden. Ach, lekker gereden en de schade valt mee.
Laatstgenoemde is wel echt een heerlijk bakkie. Denk dat dit mijn nieuwe autootje wordt! Kalender van ILMS ziet er ook heerlijk uit. Win win win 👏
1 punt aftrek voor het niet op 4 wielen landen, maar verder toch zeker een 8.5?
Belle Isle wordt leuk zondag en maandag....
Belle Isle wordt leuk zondag en maandag....
Motor opblazen gebeurt in de Mazda vrij snel, vooral als je auto-clutch gebruikt of anderszins te hoog in de toeren terugschakelt. Bij het oefenen voor de GoT Demolition Derby heb ik m'n motor letterlijk in de eerste bocht laten klappen omdat ik terugschakelde alsof ik in een van de open wheelers reed. De Mazda heeft geen beveiliging tegen te hoog in de toeren terugschakelen, dus je moet echt even wachten totdat je toeren voldoende gezakt zijn voordat je terugschakelt of de koppeling laat komen.Paulus07 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:34:
Op het rechte stuk net voor een bocht was de motor stuk. Nog nooit eerder gehad. Ook geen idee waarom het kwam.Of is het stiekem een honda........................................
![]()
Afgelopen woensdag weer een Virtual-Oval race gedaan. Race 5 van het kampioenschap was op Talladega. De race was 94 ronden lang. Deze keer samen met @The_FrankO en @PatrickPost1972 gereden. Dit komt goed uit, want dan kunnen we in ieder geval samen werken.
We mochten alle drie vooraan starten. Patrick van P6, Frank van P5 en ik van P3. We kozen er voor om rustig aan te beginnen om benzine te sparen. Patrick zat voor in the 'outside lane' en verbruikte hierdoor wat meer benzine. Al snel zei Patrick: "Doe jullie ding maar".
Eerste ronde green flag pit stops. Frank en ik konden 2 ronden langer door dan de rest. Bij de ingang van de pits mis ik compleet mijn rempunt en krijg hierdoor een 40 sec S&G voor te snel in de pits.
Gelukkig nog nét in de lead lap kunnen blijven of in ieder geval in de lucky dog positie.
Het was nu wachten op een caution... Die kwam maar niet en we kregen een tweede ronde 'green flag' pitstops. Weer met Frank naar binnen en deze keer ging het wel goed. Frank reed aan de leiding en ik zat direct achter hem, in de lucky dog positie. Met nog 12 ronden te gaan, was het plan om Frank te helpen winnen. Als er een caution komt, krijg ik mijn ronde terug. Win-win voor het team.
10 ronden te gaan en daar was eindelijk een caution! Ik kreeg de lucky dog en kon de pits in voor nieuwe banden. We hadden bij de 'green flag' pitstops geen banden gepakt. Het nadeel van de lucky dog is wel dat je hélémaal achteraan moet starten. Zelfs achter de mensen die ronde(n) achterstand hebben.
Vanaf dat moment, had ik een taak: gaan met die banaan. Ik reed in twee ronden naar P4!
Ik had niet verwacht dat nieuwe banden zo veel effect zouden hebben. Weer een caution en die zorgde voor de Green-White-Checkered procedure. Ik doe in ieder geval weer mee.
Frank en ik lagen P3 en P4. Op dat moment was het duwen tot de finish en hopen op een mogelijkheid. Geen ramp als we P3 en P4 eindigen, want we zouden dan sowieso voor onze concurrenten eindigen.
Het ging goed, tot een paar honderd meter voor de streep. Bij het ingaan van de tri-oval, kwam iemand (#139) omhoog en reed tegen mij aan. Toen gebeurde er dit:

Ik ben #02 en vlieg door de lucht.
Ow, Frank ook (#08).

We kamen als P6 (ik) en P8 (Frank) over de finish. Ineens zag ik een zwarte vlag. Huh? Blijkbaar was ik over een stukje pit lane gevlogen en kreeg een zwarte vlag voor "speeding in the pits" en "unsafe pit entry".
Hierdoor kreeg ik nog een 65 sec. straf en werd naar P10 terug gezet, terwijl ik hier niets aan kon doen.
Resultaten
Door deze straf mis ik 4 punten en loop ik P2 in het kampioenschap mis. Hopelijk corrigeert de organisatie dit. Ik heb ook een protest ingediend tegen #139 voor het veroorzaken van het ongeluk. Als die succesvol is, gaat die wat punten in het kampioenschap verliezen.
Tussenstand kampioenschap
Over twee werken rijden we op Kansas. Eindelijk op een 'normale' 1.5 mijls oval.
Edit: Ik zie dat iemand de race heeft gestreamed. Zie je wat er aan het einde gebeurd.
We mochten alle drie vooraan starten. Patrick van P6, Frank van P5 en ik van P3. We kozen er voor om rustig aan te beginnen om benzine te sparen. Patrick zat voor in the 'outside lane' en verbruikte hierdoor wat meer benzine. Al snel zei Patrick: "Doe jullie ding maar".
Eerste ronde green flag pit stops. Frank en ik konden 2 ronden langer door dan de rest. Bij de ingang van de pits mis ik compleet mijn rempunt en krijg hierdoor een 40 sec S&G voor te snel in de pits.

Het was nu wachten op een caution... Die kwam maar niet en we kregen een tweede ronde 'green flag' pitstops. Weer met Frank naar binnen en deze keer ging het wel goed. Frank reed aan de leiding en ik zat direct achter hem, in de lucky dog positie. Met nog 12 ronden te gaan, was het plan om Frank te helpen winnen. Als er een caution komt, krijg ik mijn ronde terug. Win-win voor het team.
10 ronden te gaan en daar was eindelijk een caution! Ik kreeg de lucky dog en kon de pits in voor nieuwe banden. We hadden bij de 'green flag' pitstops geen banden gepakt. Het nadeel van de lucky dog is wel dat je hélémaal achteraan moet starten. Zelfs achter de mensen die ronde(n) achterstand hebben.
Vanaf dat moment, had ik een taak: gaan met die banaan. Ik reed in twee ronden naar P4!
Frank en ik lagen P3 en P4. Op dat moment was het duwen tot de finish en hopen op een mogelijkheid. Geen ramp als we P3 en P4 eindigen, want we zouden dan sowieso voor onze concurrenten eindigen.
Het ging goed, tot een paar honderd meter voor de streep. Bij het ingaan van de tri-oval, kwam iemand (#139) omhoog en reed tegen mij aan. Toen gebeurde er dit:

Ik ben #02 en vlieg door de lucht.
Ow, Frank ook (#08).

We kamen als P6 (ik) en P8 (Frank) over de finish. Ineens zag ik een zwarte vlag. Huh? Blijkbaar was ik over een stukje pit lane gevlogen en kreeg een zwarte vlag voor "speeding in the pits" en "unsafe pit entry".
Resultaten
Door deze straf mis ik 4 punten en loop ik P2 in het kampioenschap mis. Hopelijk corrigeert de organisatie dit. Ik heb ook een protest ingediend tegen #139 voor het veroorzaken van het ongeluk. Als die succesvol is, gaat die wat punten in het kampioenschap verliezen.
Tussenstand kampioenschap
Over twee werken rijden we op Kansas. Eindelijk op een 'normale' 1.5 mijls oval.
Edit: Ik zie dat iemand de race heeft gestreamed. Zie je wat er aan het einde gebeurd.
wederom zie ik niets wat ook maar een beetje op bewijs lijkt. Iemand die claimt die gast te zijn en niet uitlegt wat hij daadwerkelijk doet.
Die rijder van waaruit we meekijken rijdt uiterst slechte /krappe lijnen en moet bij ingaan en uitkomen van de bocht veel meer sturen en kan veel later op zijn gas. Ergo hij verliest bakken tijd tov de rijder voor hem.
Misschien een aanrader om lekker te gaan racen en niet met dit soort onzin berichten bezig te gaan.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Precies. Ik zie hier vooral een site die heel graag wíl dat ze een cheater hebben betrapt, en daarbij bereid is af te gaan op totaal ongeverifiëerde bronnen. Ik heb ooit eens wat tijd gespendeerd aan leren hoe samenzweringen ontstaan en overleven, en kwam daarbij iemand tegen die als experiment een mailtje uit naam van 'een anonieme medewerker van Jeugdzorg' had gestuurd naar een samenzweringsnetwerk dat overal pedo-netwerken zag. Dat stond de volgende dag uiteraard groot op de voorpagina.JoepW schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:34:
[...]
Die rijder van waaruit we meekijken rijdt uiterst slechte /krappe lijnen en moet bij ingaan en uitkomen van de bocht veel meer sturen en kan veel later op zijn gas. Ergo hij verliest bakken tijd tov de rijder voor hem.
Misschien een aanrader om lekker te gaan racen en niet met dit soort onzin berichten bezig te gaan.
Deze hele episode doet me daar bijzonder veel aan denken
Dat gezegd hebbende is iRacing natuurlijk flink in populariteit gegroeid dit jaar, en zullen er daarom ook meer mensen proberen te cheaten. Dat perfecte anti-cheat niet bestaat zien we keer op keer in de competitieve gaming-scene, dus denken dat iR als enige in de wereld 100% dichtgetimmerd is zou ook naïef zijn. Maar tot dusver heb ik nog niets overtuigends gezien.
Eens, en daarnaast en bovenal wil ik hier niet verworden tot een cheat signaleer draadje.Wormaap schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:42:
[...]
Precies. Ik zie hier vooral een site die heel graag wíl dat ze een cheater hebben betrapt, en daarbij bereid is af te gaan op totaal ongeverifiëerde bronnen. Ik heb ooit eens wat tijd gespendeerd aan leren hoe samenzweringen ontstaan en overleven, en kwam daarbij iemand tegen die als experiment een mailtje uit naam van 'een anonieme medewerker van Jeugdzorg' had gestuurd naar een samenzweringsnetwerk dat overal pedo-netwerken zag. Dat stond de volgende dag uiteraard groot op de voorpagina.
Deze hele episode doet me daar bijzonder veel aan denken
Dat gezegd hebbende is iRacing natuurlijk flink in populariteit gegroeid dit jaar, en zullen er daarom ook meer mensen proberen te cheaten. Dat perfecte anti-cheat niet bestaat zien we keer op keer in de competitieve gaming-scene, dus denken dat iR als enige in de wereld 100% dichtgetimmerd is zou ook naïef zijn. Maar tot dusver heb ik nog niets overtuigends gezien.
Daar heb je de mogelijkheid voor om support van iRacing te tippen en die onderzoeken dat dan.
Ah, ik dacht dat dit een iRacing topic was, waarin wij iRacing gerelateerde zaken kunnen bespreken.JoepW schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:50:
[...]
Eens, en daarnaast en bovenal wil ik hier niet verworden tot een cheat signaleer draadje.
Daar heb je de mogelijkheid voor om support van iRacing te tippen en die onderzoeken dat dan.
Of het waar is of niet, het blijft iRacing gerelateerd toch?
Gisteren maar eens begonnen aan de (on)mogelijke opgave om de Nordschleife te leren kennen...
2 uur rondjes gereden op 80% snelheid, want tot bocht 31 of 32 ken ik wel een beetje (althans, ik weet dat ze links of rechtsaf gaan), maar daarna is het gewoon een beetje gokken.
Doel is om 1 november mee te doen met de VLN-NEC race, dus ik heb nogal wat te oefenen.
Leuke uitdaging, want gisteren in 2 uur tijd nog niet heel veel verder gekomen dan gewoon rondjes rijden en kijken of ik wist wat er aan ging komen.
Misschien dat het iemand kan helpen, maar kwam deze tegen. Wel leuk uitgelegd per sectie waar op te letten.
http://www.audittclub.it/fileTT/bmwm_nordschleife.pdf
2 uur rondjes gereden op 80% snelheid, want tot bocht 31 of 32 ken ik wel een beetje (althans, ik weet dat ze links of rechtsaf gaan), maar daarna is het gewoon een beetje gokken.
Doel is om 1 november mee te doen met de VLN-NEC race, dus ik heb nogal wat te oefenen.
Leuke uitdaging, want gisteren in 2 uur tijd nog niet heel veel verder gekomen dan gewoon rondjes rijden en kijken of ik wist wat er aan ging komen.
Misschien dat het iemand kan helpen, maar kwam deze tegen. Wel leuk uitgelegd per sectie waar op te letten.
Ik heb wel eens wat mensen over de vloer gehad die de Nurburgring in het echte ging rijden maar de baan niet kende. Wat ik ze altijd als eerste leer is de 'gevaarlijke' plekken kennen. Flugplatz, Schwedenkreuz, Adenauer Forst etc. Bochten die je niet ziet aankomen, maar waar het wel hard mis kan gaan. Daar extra focus op leggen. Een hoop bochten hebben een prima flow en kun je op zicht doen. Als je op 80 / 90 % rijdt maar de veradelijke bochten wel kent, kom je je rondjes wel door en ga je vanzelf de hele baan uit je kop leren, wat zeker geen onmogelijke opgave isJPM85 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:17:
Gisteren maar eens begonnen aan de (on)mogelijke opgave om de Nordschleife te leren kennen...
Natuurlijk heb je daar gelijk in, maar het signaleren van een cheater of een mogelijke exploit moet toch beter bewezen worden. Wat ik toe nu toe zie ik nietzeggende berichten en filmpjes die voor mij 100% te verklaren zijn uit rijstijl. En voegen dus mijn inziens weinig toevoegen aan de community of kennis over iRacing.ourplayground schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
Ah, ik dacht dat dit een iRacing topic was, waarin wij iRacing gerelateerde zaken kunnen bespreken.
Of het waar is of niet, het blijft iRacing gerelateerd toch?
NopePaulus07 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:19:
Wordt de Aston Martin DBR9 GT1 overigens nog veel gebruikt tijdens races?
Ik heb me een keer aan een redelijk lange race gewaagd op de Nordschleife en die duurde een stuk korter dan de bedoeling was. Ik was toch nog een bochtje vergeten en schreef vrij vroeg in de race mijn auto helemaal afJPM85 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:17:

Ahh
Ben namelijk wel fan van de AM in GT3 of GTE uitvoering. Maar zag enkel deze AM in de lijst staan. Dus dat ga ik dan wel missen.
Hij wordt nog wel gereden in de Fanatec GT challenge, dus je kan er gewoon mee gaan racen.Paulus07 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:23:
[...]
Ahh
Ben namelijk wel fan van de AM in GT3 of GTE uitvoering. Maar zag enkel deze AM in de lijst staan. Dus dat ga ik dan wel missen.
Het is alleen geen populaire klasse zoals IMSA, ILMS etc.
https://members.iracing.c...esSchedule.do?season=2948
Dat het bewezen moet worden ben ik compleet met je eens. Echter is, volgens mij, juist een forum als dit een verzameling van nieuws, theorieën, tips, etc. Daar hoort wat mij betreft ook dit "nieuws" bij zodat mensen dit a) kunnen ontkrachten, b)er in kunnen/willen duiken c) lekker even helemaal niks mee doen. d)vrije keuze wat je er mee doet.JoepW schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 12:19:
[...]
Natuurlijk heb je daar gelijk in, maar het signaleren van een cheater of een mogelijke exploit moet toch beter bewezen worden. Wat ik toe nu toe zie ik nietzeggende berichten en filmpjes die voor mij 100% te verklaren zijn uit rijstijl. En voegen dus mijn inziens weinig toevoegen aan de community of kennis over iRacing.
Waarom ik in dit geval vooral even reageerde is je opmerking:
Dit is eigenlijk een sneer naar iedereen die hier wel potentieel in geïnteresseerd is, onzin bericht of niet.Misschien een aanrader om lekker te gaan racen en niet met dit soort onzin berichten bezig te gaan.
Dat is het mooie van dit forum toch? Dat iedereen andere zaken interessant vindt en dit dan ook nog eens met lotgenoten mag en kan delen.
In het kader goed nieuws!
Net tijdens de lunch weer een race op interlagos gedaan met de BMG Z4 GT3, als 14e auto mee gedaan, als 14e auto gekwalificeerd en netjes (al zeg ik het zelf) als 10e gefinished in de topsplit!
Mooiste daarbij is dat ik mijn hoogste irating tot nu toe heb behaald: 2.4K. Size doesnt matter, maar toch fijn om dit behaald te hebben.
Toen ik vroeger (april 2020) startte met iRacing was het doel 2.5K, nooit gedacht dat ik daar aardig in de buurt zou kunnen komen!
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen