iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 350 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:06
In de F3 vanochtend door een incident voor mij terug gevallen naar de laatste positie in de topsplit (P20) en daarna op P3 geëindigd. SOF slechts 1900, dus dat verklaart wat. Alsnog blij mee. Maar wat nog belangrijker is, het is gewoon veel leuker om elk rondje één of twee in te halen, dan om 15 rondjes op P1 te rijden :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Niellie41 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:54:
Afgelopen woensdag weer een Virtual-Oval race gedaan. Race 5 van het kampioenschap was op Talladega. De race was 94 ronden lang. Deze keer samen met @The_FrankO en @PatrickPost1972 gereden. Dit komt goed uit, want dan kunnen we in ieder geval samen werken.

We mochten alle drie vooraan starten. Patrick van P6, Frank van P5 en ik van P3. We kozen er voor om rustig aan te beginnen om benzine te sparen. Patrick zat voor in the 'outside lane' en verbruikte hierdoor wat meer benzine. Al snel zei Patrick: "Doe jullie ding maar".

Eerste ronde green flag pit stops. Frank en ik konden 2 ronden langer door dan de rest. Bij de ingang van de pits mis ik compleet mijn rempunt en krijg hierdoor een 40 sec S&G voor te snel in de pits. :F Gelukkig nog nét in de lead lap kunnen blijven of in ieder geval in de lucky dog positie.

Het was nu wachten op een caution... Die kwam maar niet en we kregen een tweede ronde 'green flag' pitstops. Weer met Frank naar binnen en deze keer ging het wel goed. Frank reed aan de leiding en ik zat direct achter hem, in de lucky dog positie. Met nog 12 ronden te gaan, was het plan om Frank te helpen winnen. Als er een caution komt, krijg ik mijn ronde terug. Win-win voor het team.

10 ronden te gaan en daar was eindelijk een caution! Ik kreeg de lucky dog en kon de pits in voor nieuwe banden. We hadden bij de 'green flag' pitstops geen banden gepakt. Het nadeel van de lucky dog is wel dat je hélémaal achteraan moet starten. Zelfs achter de mensen die ronde(n) achterstand hebben.

Vanaf dat moment, had ik een taak: gaan met die banaan. Ik reed in twee ronden naar P4! :D _/-\o_ Ik had niet verwacht dat nieuwe banden zo veel effect zouden hebben. Weer een caution en die zorgde voor de Green-White-Checkered procedure. Ik doe in ieder geval weer mee.

Frank en ik lagen P3 en P4. Op dat moment was het duwen tot de finish en hopen op een mogelijkheid. Geen ramp als we P3 en P4 eindigen, want we zouden dan sowieso voor onze concurrenten eindigen.

Het ging goed, tot een paar honderd meter voor de streep. Bij het ingaan van de tri-oval, kwam iemand (#139) omhoog en reed tegen mij aan. Toen gebeurde er dit:

[Afbeelding]
Ik ben #02 en vlieg door de lucht.

Ow, Frank ook (#08). :F
[Afbeelding]

We kamen als P6 (ik) en P8 (Frank) over de finish. Ineens zag ik een zwarte vlag. Huh? Blijkbaar was ik over een stukje pit lane gevlogen en kreeg een zwarte vlag voor "speeding in the pits" en "unsafe pit entry". :-( Hierdoor kreeg ik nog een 65 sec. straf en werd naar P10 terug gezet, terwijl ik hier niets aan kon doen.

Resultaten

Door deze straf mis ik 4 punten en loop ik P2 in het kampioenschap mis. Hopelijk corrigeert de organisatie dit. Ik heb ook een protest ingediend tegen #139 voor het veroorzaken van het ongeluk. Als die succesvol is, gaat die wat punten in het kampioenschap verliezen.

Tussenstand kampioenschap

Over twee werken rijden we op Kansas. Eindelijk op een 'normale' 1.5 mijls oval. :+

Edit: Ik zie dat iemand de race heeft gestreamed. Zie je wat er aan het einde gebeurd.
[YouTube: VIVO | NASCAR | Talladega | Virtual Oval - Class B (5/10)]
Yes mijn vuurdoop in de Virtual Oval League in een race op Talladega, man man man met 20+ man blazen op een super speedway.

Tijdens practise in het begin met @The_FrankO beginnen met oefenen, lekker bumpdraften met zijn 2-en, omdat @Niellie41 nog wat huishoudelijke beslommeringen had. Lekker mijn rondjes gereden en op gegeven moment van oeps er komt zo een qualificatie aan. Niel was zo vriendelijk om te laten zien wat de lijn was, en dit had hij zeer goed gedaan want ik had P6.

De race redelijke start alleen in de buitenste baan, verschillende mensen voor mij in de positie kwamen om de binnenste lijn te pakken. Op zich geen probleem, alleen hierdoor kwam ik op de buitenste lijn op kop te liggen en ging mijn verbruik iets omhoog in vergelijking met de andere heren. We waren op discord en Niel vroeg van hoeveel rondes kan je nog want je moet zo naar de Pit. Dat is best wel een probleem als je in de buitenste lijn zit, en ik niet voldoende vertrouw op de spotter als hij zegt clear en ik kletter hem naar beneden. Maar gelukkig was Niel de reddende engel door een gaatje te laten vallen en terwijl hij dat deed via discord meldde kom maar naar beneden. Waarvoor dank _/-\o_ .

En toen het moment de Pitstop dit is echt mijn pijn punt, hier moet ik nog heel veel op oefenen. Qua snelheid welke lijn moet je pakken etc etc. Doordat mijn snelheid niet echt je van het was, een klein kusje met iemand in de Pitlane. Maar door de stop wel de leadpack kwijt geraakt qua draft.

Helaas na de stop had ik 2 personen achter mijn bumper rijden die het niet aan durfde om te bump draften.

Leadpack kwam hierdoor supersnel dichterbij en ik had zoiets van ik moet iets anders doen, ben toen de leadpack op 3 seconden zat maar binnen gegaan voor mijn 2e pitstop om peut te halen voor de rest van de race. En zoals ik al zei oefenen oefenen want ik reed te ver door :( , shit shit in zijn achteruit :X , weer naar voren, stress stress :X ja ik sta peut er in en gaan alleen in mijn enthousiasme rijd ik verkeerd de baan op :+ , stop and go :( . Hup weer naar binnen, maar daarna was het een verloren race.

Geëindigd op P16 de punten in de pocket en op naar de volgende race. Kansas Speedway hele andere koek en hier goed voor oefenen.

Maar bovenal veel plezier gehad en voldaan Iracing afgesloten. En er werd voor de rest super clean gereden. Al heeft @Niellie41 hier een andere gedachte over :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:07
JPM85 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:17:
Gisteren maar eens begonnen aan de (on)mogelijke opgave om de Nordschleife te leren kennen...
2 uur rondjes gereden op 80% snelheid, want tot bocht 31 of 32 ken ik wel een beetje (althans, ik weet dat ze links of rechtsaf gaan), maar daarna is het gewoon een beetje gokken.

Doel is om 1 november mee te doen met de VLN-NEC race, dus ik heb nogal wat te oefenen.
Leuke uitdaging, want gisteren in 2 uur tijd nog niet heel veel verder gekomen dan gewoon rondjes rijden en kijken of ik wist wat er aan ging komen.

Misschien dat het iemand kan helpen, maar kwam deze tegen. Wel leuk uitgelegd per sectie waar op te letten.
http://www.audittclub.it/fileTT/bmwm_nordschleife.pdf
Ik heb hem een paar weken terug geleerd toen de Indy Pro er op bezoek was. Onbewust heb ik toen de baan in drie stukken opgedeeld. Döttinger Höhe tot aan Aremberg kende ik vrij snel (dat is natuurlijk het stuk dat je het vaakste rijdt). Vanaf Aremberg tot aan de Karrussel heb ik voor de moeiljike/langzame bochten een herkenningspunt gezocht (bij de bocht waar een antenne staat of de bocht met het witte huis --> remmen). Vanaf de Karrussel tot aan Döttinger Höhe vond ik het lastigste stuk. Alles lijkt op elkaar en het meeste is vrij snel. Dit heb ik de eerste tijd puur op zicht gedaan. Als ik het niet helemaal zeker wist terug naar de 3 en de auto er doorheen laten rollen, kun je altijd nog bijremmen. Op die manier kon ik redelijk snel zonder brokken de baan over. Daarna was het een kwestie van veel rijden en bijschaven en inmiddels ken ik de baan, tot mijn eigen verbazing, redelijk goed. Na die week heb ik nog regelmatig een test drive opgestart met de Lotus 79 op de Nordschleife. Een heerlijke combinatie en ik krijg de baan steeds beter door.

De volgende stap is om hem ook in een GT-auto onder de knie te krijgen. De formulewagens hebben natuurlijk veel downforce, waardoor er heel veel vol gas is. In een GT auto zullen de bochten net wat trickier zijn. Ook bij mij staat de race van 1 november iig al omcirkeld in de agenda!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:31

Niellie41

[object Object]

PatrickPost1972 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:41:
[...]
Maar bovenal veel plezier gehad en voldaan Iracing afgesloten. En er werd voor de rest super clean gereden. Al heeft @Niellie41 hier een andere gedachte over :+
:D

Over het algemeen wordt er ook super clean gereden! We hebben in alle races lange runs en pitstops onder groen.

Dit soort crashes horen ook wel een beetje bij het plate racen, al heb ik wel het gevoel dat het ongeluk aan het einde onnodig was.

Ik had dan het pech dat ik ook nog een straf van iRacing kreeg waar ik niets aan kon doen. Ik vloog door de lucht, draaide alle kanten op en had geen idee waar ik naar toe ging.

Normaal zou ik ook zeggen: laat lekker zitten. Maar nu ik kans op het kamioenschap heb, en de verschillen héél klein zijn, moet ik wel alle mogelijkheden aangrijpen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Session30 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:50:
[...]

Ik heb hem een paar weken terug geleerd toen de Indy Pro er op bezoek was. Onbewust heb ik toen de baan in drie stukken opgedeeld. Döttinger Höhe tot aan Aremberg kende ik vrij snel (dat is natuurlijk het stuk dat je het vaakste rijdt). Vanaf Aremberg tot aan de Karrussel heb ik voor de moeiljike/langzame bochten een herkenningspunt gezocht (bij de bocht waar een antenne staat of de bocht met het witte huis --> remmen). Vanaf de Karrussel tot aan Döttinger Höhe vond ik het lastigste stuk. Alles lijkt op elkaar en het meeste is vrij snel. Dit heb ik de eerste tijd puur op zicht gedaan. Als ik het niet helemaal zeker wist terug naar de 3 en de auto er doorheen laten rollen, kun je altijd nog bijremmen. Op die manier kon ik redelijk snel zonder brokken de baan over. Daarna was het een kwestie van veel rijden en bijschaven en inmiddels ken ik de baan, tot mijn eigen verbazing, redelijk goed. Na die week heb ik nog regelmatig een test drive opgestart met de Lotus 79 op de Nordschleife. Een heerlijke combinatie en ik krijg de baan steeds beter door.

De volgende stap is om hem ook in een GT-auto onder de knie te krijgen. De formulewagens hebben natuurlijk veel downforce, waardoor er heel veel vol gas is. In een GT auto zullen de bochten net wat trickier zijn. Ook bij mij staat de race van 1 november iig al omcirkeld in de agenda!
Ja de nordshleife, blijft voor mij de baan der banen, en als je hem kent ooohhhh zo heerlijk om te rijden. Echt een voldoening om hem op de limiet te rijden, heeft me een aantal honderd rondes en crashes gekost.

Maar ik kan hem nu zonder er op te rijden, bocht na bocht voor me halen en zeggen welke kant hij op gaat en de namen vergeet het maar :o :o

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54
PatrickPost1972 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:29:
Ja de nordshleife, blijft voor mij de baan der banen, en als je hem kent ooohhhh zo heerlijk om te rijden. Echt een voldoening om hem op de limiet te rijden, heeft me een aantal honderd rondes en crashes gekost.

Maar ik kan hem nu zonder er op te rijden, bocht na bocht voor me halen en zeggen welke kant hij op gaat en de namen vergeet het maar :o :o
En als je een snippet op TV voorbij ziet komen weet je binnen 3s waar ze rijden oOo

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:31

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 18:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Hoe zijn de verhoudingen dit seizoen in de VRS Sprint series? Afgelopen seizoen was de Audi vrij oppermachtig maar is dat nog steeds zo of zijn de auto's meer aan elkaar gewaagd?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Playa del C. schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:13:
In de F3 vanochtend door een incident voor mij terug gevallen naar de laatste positie in de topsplit (P20) en daarna op P3 geëindigd. SOF slechts 1900, dus dat verklaart wat. Alsnog blij mee. Maar wat nog belangrijker is, het is gewoon veel leuker om elk rondje één of twee in te halen, dan om 15 rondjes op P1 te rijden :+
Ik werd 4e in die race, met een soortgelijk avontuur; gestart van P5, na bocht 2 werd dat P3 (nadat ik er nog bijna zelf crashte doordat een van de crashende leiders zijn rem niet ingedrukt hield...).
Daarna in ronde 2 bocht 1 iets te gretig waardoor ik spinde. Werd door een achtervolger heel zachtjes aangetikt, gelukkig geen merkbare schade, maar mocht op P16 weer aansluiten.
Van daaruit elke ronde 1 of 2 man ingehaald, paar spinners voorbij gereden en zo P4 gepakt.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 23:23
Doubleoz schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:47:
Hoe zijn de verhoudingen dit seizoen in de VRS Sprint series? Afgelopen seizoen was de Audi vrij oppermachtig maar is dat nog steeds zo of zijn de auto's meer aan elkaar gewaagd?
Je ziet wel meer mensen in de Audi rijden, want kan ook gebruikt worden in IMSA en was afgelopen seizoen het snelst. Maar als je kijkt naar de races (topsplit), dan is het een mooie mix van Audi, Ferrari, BMW en een verdwaalde McLaren en Ford. Mercedes is non-exist tot op heden.

Ik vind het echt heerlijk racen. Geen mega draft dus je moet wat meer vechten om iemand in te halen. Ff geen multiclass meer, wat ook wel rustig is. Gewoon focussen op je lijnen en 40 minuten lang goede rondes neerzetten.

Voor mij zit er niet veel verschil tussen de Z4 & R8, al hebben ze beide plus en minpunten. Afhankelijk van het type circuit pak ik 1 vd 2. Heb ik veel snelheid nodig, dan is het de Z4. Meer bochten dan wordt het de R8. Ons team rijdt mee met de IVRA league met de Z4, twijfel gevallen tussen bovenstaande 2 auto’s, vallen voor mij daarom altijd uit naar de Z4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vanaf 2.53. Ik kan de spanning hier voelen. Wat is dat toch gaaf _/-\o_

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Jaa daar is ie dan!

Mijn eerste overwinning in iLMS. Lang op moeten wachten! Weliswaar in de laagste split, maar dat maak mij niks uit :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
pauluzmuller schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:30:
Jaa daar is ie dan!

Mijn eerste overwinning in iLMS. Lang op moeten wachten! Weliswaar in de laagste split, maar dat maak mij niks uit :p
Lekker hoor! Ik zat net 2 splits hoger maar verpeste mijn eigen race doordat ik een achterblijvende GTE niet goed inschatte...

Bizar hoe sterk het veld is op vrijdag, in ieder geval met de iLMS. Met 2.1k rating sta je gewoon in de onderste splits. Heel gaaf!

De -87 iRating doet wel even pijn maar we gaan gewoon door!! Echt een lekker bakje de LMP2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broud
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 16:29
Schijnt dus dat die Callum Cross2 wel een ban heeft ontvangen, hier een tweet van de Suzuka streamer: https://twitter.com/doCarmoBruno/status/1314556067053961216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Beltoni schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:45:
[...]

Lekker hoor! Ik zat net 2 splits hoger maar verpeste mijn eigen race doordat ik een achterblijvende GTE niet goed inschatte...

Bizar hoe sterk het veld is op vrijdag, in ieder geval met de iLMS. Met 2.1k rating sta je gewoon in de onderste splits. Heel gaaf!

De -87 iRating doet wel even pijn maar we gaan gewoon door!! Echt een lekker bakje de LMP2.
In de race van 17:00u reed ik op een 3e plek in een split hoger, echter 2 rondes voor het eind ramt een GTE mij het gras op, net voor Canada corner.... remmen heeft dan geen zin en zo vol de banden stapel op. Uit eindelijk 12 ofzo door repairs xD

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Raimond613 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:05:
[...]

Ik werd 4e in die race, met een soortgelijk avontuur; gestart van P5, na bocht 2 werd dat P3 (nadat ik er nog bijna zelf crashte doordat een van de crashende leiders zijn rem niet ingedrukt hield...).
Daarna in ronde 2 bocht 1 iets te gretig waardoor ik spinde. Werd door een achtervolger heel zachtjes aangetikt, gelukkig geen merkbare schade, maar mocht op P16 weer aansluiten.
Van daaruit elke ronde 1 of 2 man ingehaald, paar spinners voorbij gereden en zo P4 gepakt.
Heeee inderdaad. Je reed goed.
Ik had een slechte qualificatie, derde rondje had een off-track. Had in de Q rond P5 horen uit te komen, maar het werd P10. Toen P20 en daarna P3.
Die twee voor jou die na bocht twee spinden, daar kon ik op een haar na langs rijden. Vreemd maar leuke race met veel uitvallers en spins. Waren ook veel mensen bij met een lage irating. Misschien tot in een volgende race, ik ben van plan het F3 seizoen volledig te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
JoepW schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:34:
[...]

Die rijder van waaruit we meekijken rijdt uiterst slechte /krappe lijnen en moet bij ingaan en uitkomen van de bocht veel meer sturen en kan veel later op zijn gas. Ergo hij verliest bakken tijd tov de rijder voor hem.

Misschien een aanrader om lekker te gaan racen en niet met dit soort onzin berichten bezig te gaan.
Hij is dus wel gebanned van iRacing

Edit: https://simrace247.com/20...removed-from-the-service/

[ Voor 9% gewijzigd door ISaFeeliN op 09-10-2020 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

die tweet van die gast die claimt een mail gehad te hebben van iRacing is 6 uur geleden, maar Callum Cross2 is 2 uur geleden nog ingelogd geweest ...

Zolang ik geen officieel statement zie van iRacing blijft het in mijn ogen een site die probeert zoveel mogelijk clicks te krijgen.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
woohoo +0.13 SRC al 2.83 Gaat hard :P

Moet nog wel enorm wennen aan die spiegels die een vertekend beeld geven voor mijn gevoel om in te schatten op achterliggers. Zijspiegels lijken ze al naast je te zitten maar dan zitten ze nog stukje achter je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Linc schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:35:
[...]

die tweet van die gast die claimt een mail gehad te hebben van iRacing is 6 uur geleden, maar Callum Cross2 is 2 uur geleden nog ingelogd geweest ...

Zolang ik geen officieel statement zie van iRacing blijft het in mijn ogen een site die probeert zoveel mogelijk clicks te krijgen.
iRacing communiceert nooit over bans en straffen.
De enige keren die ik mij heug was over een vloekende rijder en een bizar aggressieve bekende rally rijder.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Paulus07 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:38:
woohoo +0.13 SRC al 2.83 Gaat hard :P

Moet nog wel enorm wennen aan die spiegels die een vertekend beeld geven voor mijn gevoel om in te schatten op achterliggers. Zijspiegels lijken ze al naast je te zitten maar dan zitten ze nog stukje achter je.
Daarom heb ik mijn spiegel afgesteld op dezelfde fov als het scherm. Misschien niet de juiste manier, maar zo heb ik wel een realistischer beeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Update over Callum Cross2 en de berichten over cheaten en ban.

Ik heb voor de zekerheid maar eens contact opgenomen met iRacing hierover en kreeg snel antwoord.
Er is geen enkele sprake van cheaten door Callum Cross2. Callum zegt te cheaten, maar dat is zeker niet zo en gewoon onzin. Gewoon aandacht trekken.
De geciteerde mail over de ban is niet afkomstig van iRacing.

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 09-10-2020 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12

Arfman

Drome!

JoepW schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:16:

Ik heb voor de zekerheid maar eens contact opgenomen met iRacing hierover en kreeg snel antwoord.
Er is geen enkele sprake van cheaten door Callum Cross2. Callum zegt te cheaten, maar dat is zeker niet zo en gewoon onzin. Gewoon aandacht trekken.
Dacht ik al, iRacing communiceert nooit over acties die ze hebben genomen tegen andere members.

En wat betreft die agressieve rallyrijder: foei @Linc ! :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
JoepW schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:16:

Gelukkig maar. Het was overigens wel iets genuanceerder: hij zou de physics exploiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Net ervaren hoe het is om zonder geluid te rijden, na 3 ronden begon mn headset te piepen en aan te geven dat hij bijna leeg was. Na 5 rondjes Imola was het daadwerkelijk zo ver, man wat is het lastig zonder geluid, verloor al snel zon drie seconde per ronde. Nu maar snel aan de lader en straks weer een poging.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:24:
[...]

.......En wat betreft die agressieve rallyrijder: foei @Linc ! :+
Whahaha 8)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• its_Lochii
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 10:24
Hi!
Na het recente artikel op de FP over iRacing dacht ik, laat ik me hier ook eens voorstellen.
Mijn naam is Erik, al jaren autofanaat, meerdere keren over een stuurtje beschikt maar eigenlijk nooit "echt" van start gegaan. Het bleef altijd bij een beetje lokaal AC of PC2. Online wel eens geprobeerd maar daar merkte ik al snel dat mijn snelheid en consistency ver achter bleef met frustratie tot gevolg. Uiteindelijk het stuur maar weer verkocht.

Sinds een maandje of drie toch een (heel oud) stuur van zolder gehaald. Logitech Formule Force EX. Ik gok een jaartje of 12 oud, zo niet dan meer. Het ding werkte maar half maar het heeft me wel over de streep getrokken om het toch weer op te willen pakken; dit maal serieus. Intussen een poosje verder en het is al behoorlijk uit de hand gelopen.

Momenteel heb ik een T300RS, T-LCM pedalen, een NextLevel GT Track cockpit, Buttkicker Gamer 2 en triple screen setup. Leuk speelgoed :D De portomonnee is er minder blij mee.

Sinds een weekje of twee heb ik besloten dat het tijd is om met iRacing te starten aangezien ik met lokale practice sessies naar mijn idee te weinig 'drive' heb om beter te worden. Momenteel nog in de rookie klasse (2.93) en verwacht nog 1 race tot D klasse.

Eerste race vond ik best wel spannend. Ik kijk regelmatig video's op youtube om circuits beter te leren kennen. Mijn pace is van die video's vaak nog 2-3 seconden off. Echter bleek dat helemaal niets uit te maken, in mijn eerste race was eindigde ik namelijk zesde met 0 incidenten. Druk maken om niets dus :)

Huidige circuit voor de rookie MX5 klasse is momenteel summit point en daar kan ik echt niet in komen. Hoe vaak ik ook rijd, de eerste en laatste bocht ga ik er toch af en toe nog af :( Heb mezelf daarom maar voor genomen om maar gewoon een beetje time trial te doen en volgende week af te wachten (oulton park) wat me nu al beter af gaat..

In D klasse ben ik van plan mee te rijden in de fixed ferrari gt3 klasse, kunnen jullie dit aanraden? Skip barber hoor ik ook veel als suggestie.

Tot slot gelijk een vraagje voor jullie:
Om de monitoren te plaatsen heb ik wel een zelf gefabriceerd Ikea tafelblad aangepast door er een stuk uit te zagen zodat de monitoren aan de zijkant wat dichter op me kunnen staan. Dit ziet er ten eerste niet echt mooi uit (al vind ik dat iets minder belangrijk) maar ik stoot er ook regelmatig mijn knie tegenaan.
Ik heb drie 24" monitoren. Kunnen jullie me iets aanraden? Mijn cockpit heeft geen bevestiging voor een monitor stand dus het moet iets vrijstaands zijn.
"Normale" triple monitor standaarden zijn vaak geen optie omdat deze aan een bureau geklemd moeten worden, welke ik niet heb.

Ik ga dit draadje mee lezen :)

"If a messy desk is a sign of a messy mind, then a empty desk is ..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

its_Lochii schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:18:
Hi!
Na het recente artikel op de FP over iRacing dacht ik, laat ik me hier ook eens voorstellen.
Mijn naam is Erik, al jaren autofanaat, meerdere keren over een stuurtje beschikt maar eigenlijk nooit "echt" van start gegaan. Het bleef altijd bij een beetje lokaal AC of PC2. Online wel eens geprobeerd maar daar merkte ik al snel dat mijn snelheid en consistency ver achter bleef met frustratie tot gevolg. Uiteindelijk het stuur maar weer verkocht.

Sinds een maandje of drie toch een (heel oud) stuur van zolder gehaald. Logitech Formule Force EX. Ik gok een jaartje of 12 oud, zo niet dan meer. Het ding werkte maar half maar het heeft me wel over de streep getrokken om het toch weer op te willen pakken; dit maal serieus. Intussen een poosje verder en het is al behoorlijk uit de hand gelopen.

Momenteel heb ik een T300RS, T-LCM pedalen, een NextLevel GT Track cockpit, Buttkicker Gamer 2 en triple screen setup. Leuk speelgoed :D De portomonnee is er minder blij mee.

Sinds een weekje of twee heb ik besloten dat het tijd is om met iRacing te starten aangezien ik met lokale practice sessies naar mijn idee te weinig 'drive' heb om beter te worden. Momenteel nog in de rookie klasse (2.93) en verwacht nog 1 race tot D klasse.

Eerste race vond ik best wel spannend. Ik kijk regelmatig video's op youtube om circuits beter te leren kennen. Mijn pace is van die video's vaak nog 2-3 seconden off. Echter bleek dat helemaal niets uit te maken, in mijn eerste race was eindigde ik namelijk zesde met 0 incidenten. Druk maken om niets dus :)

Huidige circuit voor de rookie MX5 klasse is momenteel summit point en daar kan ik echt niet in komen. Hoe vaak ik ook rijd, de eerste en laatste bocht ga ik er toch af en toe nog af :( Heb mezelf daarom maar voor genomen om maar gewoon een beetje time trial te doen en volgende week af te wachten (oulton park) wat me nu al beter af gaat..

In D klasse ben ik van plan mee te rijden in de fixed ferrari gt3 klasse, kunnen jullie dit aanraden? Skip barber hoor ik ook veel als suggestie.

Om de monitoren te plaatsen heb ik wel een zelf gefabriceerd Ikea tafelblad aangepast door er een stuk uit te zagen zodat de monitoren aan de zijkant wat dichter op me kunnen staan. Dit ziet er ten eerste niet echt mooi uit (al vind ik dat iets minder belangrijk) maar ik stoot er ook regelmatig mijn knie tegenaan.
Ik heb drie 24" monitoren. Kunnen jullie me iets aanraden? Mijn cockpit heeft geen bevestiging voor een monitor stand dus het moet iets vrijstaands zijn.
"Normale" triple monitor standaarden zijn vaak geen optie omdat deze aan een bureau geklemd moeten worden, welke ik niet heb.

Welkom!

Er zijn diverse opties voor losse monitor stands. Ik denk dat je voor inspiratie het beste even kunt kijken/zoeken in de 2 hardware topics op het racing deel:

Het grote 'show je race-rig' topic

Racesturen, servo's en pedalen

In het kort, kun je bij TREQ, Sim-Lab of een zelf-bouw met alu-extrusie via bijv. motedis of een andere aluboer het beste terecht :)

Succes!

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
its_Lochii schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:18:
Hi!

Misschien al bewust niet voor gekozen, maar qua scherm raad ik iedere iracing coureur heel sterk VR aan.
Het overtreft elke schermsetup wat mij betreft. Zelfs mijn oude Rift die ik volgend jaar ga upgraden. Plus, scheelt geld, ruimte en andere ellende. Maar... niet iedereen kan uren racen in VR. Ik moest het ook aanleren. Kan een paar dagen tot weken duren, maar zodra het klikt in de hersenen is het moeiteloos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Playa del C. schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:18:
[...]

scheelt geld, ruimte en andere ellende.
Ben ik niet helemaal met je eens. Een single-screen is over het algemeen een stuk goedkoper.
Daarnaast hoor en lees ik nog steeds erg veel compatability issues en andere vervelende problemen en probleempjes die je met een setup met 1 of 3 schermen niet hebt (bijv. lensen die beslaan, DD stuur dat niet lekker werkt icm met VR, batterijen van ebijbehorende stations die tijdens een race uitvallen waardoor je VR wegvalt, etc etc). Er is dus potentieel genoeg ellende mogelijk met VR ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Raimond613 op 10-10-2020 11:31 ]

iracing profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
[...]

Misschien al bewust niet voor gekozen, maar qua scherm raad ik iedere iracing coureur heel sterk VR aan.
Het overtreft elke schermsetup wat mij betreft. Zelfs mijn oude Rift die ik volgend jaar ga upgraden. Plus, scheelt geld, ruimte en andere ellende. Maar... niet iedereen kan uren racen in VR. Ik moest het ook aanleren. Kan een paar dagen tot weken duren, maar zodra het klikt in de hersenen is het moeiteloos.
Dat is voor iedereen anders.
Ik kan er naast de motion sickness niet aan wennen, beeld is gewoon niet prettig versus mijn scherm(en) en ik ben mij graag bewust van mijn omgeving in huis. Zo heeft iedereen andere wensen en eisen aan zijn setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Ik wil niet meer terug naar m'n tripple screen. Ik had 60hz 22" monitoren, en was aan het overwegen om te gaan upgraden naar 144hz (24" of 27"). Toen rekensom gemaakt en VR zou een stuk goedkoper zijn. Toen uitvoerig met Zflash gesproken en bij hem op bezoek gegaan om zijn Valve Index uit te proberen. Na een minuut was ik al verkocht :) Toen 2e hands een Index met 1 base station gekocht die pas een paar maanden oud was, en nooit spijt gehad.
Merk alleen dat mijn PC er toch wel moeite mee heeft (9700k@5.1, 32GB ddr3600cl16, GTX1080@2180mhz). Kijken of ik op black friday een deal voor een 3080 kan scoren (als ze dan al op voorraad zijn).

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 20:56
derx666 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:01:
Kijken of ik op black friday een deal voor een 3080 kan scoren (als ze dan al op voorraad zijn).
Dat gaat zeker niet gebeuren. Schaarste blijft tot begin 2021, en dus allemaal overpriced en het geld niet waard.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Phusebox schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

Dat gaat zeker niet gebeuren. Schaarste blijft tot begin 2021, en dus allemaal overpriced en het geld niet waard.
Glazen bol ?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Ik zweer ook bij vr, alleen is er 1 nadeel met de index: Nachtraces! Doordat het een lcd is, is zwart niet zwart en dat is echt moeilijk rijden. Ik heb zelfs zitten twijfelen om de originele vive er aan te hangen voor puur de endurance races in de nacht omdat dat een oled scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
[...]

Heb je geen last van warmte bij langere races?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Glazen bol ;)

https://clips.twitch.tv/SassyHelplessWebOptimizePrime

Ben wel echt aan het genieten met de LMP2. Flink wat punten in moeten leveren maar het lijkt de goede kant op te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ISaFeeliN schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:40:
[...]

Ventilator doet wonderen. Ik heb geen issue met een stint van 2 uur met de Index op in ieder geval. Ik heb ook geen last van zweten in de bril zelf, ik krijg het meestal gewoon warm tijdens het racen, en zet dan op een recht stuk de ventilator aan die bij m'n voeten staat.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Lochii
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 10:24
Dank voor de reacties! De stand van sim-lab lijkt inderdaad vrij betaalbaar en als ik het zo zie dan zit de fabrikant in Nederland, ik zal 't in de gaten houden :)

Voor wat betreft VR: Ik heb zelf een Rift gehad (in mijn vorige poging tot simracen). De ervaring is inderdaad ongeëvenaard maar ik kreeg het er erg warm van en met langere sessies vond ik het niet echt prettig.

"If a messy desk is a sign of a messy mind, then a empty desk is ..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
derx666 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Ventilator doet wonderen. Ik heb geen issue met een stint van 2 uur met de Index op in ieder geval. Ik heb ook geen last van zweten in de bril zelf, ik krijg het meestal gewoon warm tijdens het racen, en zet dan op een recht stuk de ventilator aan die bij m'n voeten staat.
Nice. Ik race nu met triples (32" curved), wat ik erg fijn vind, maar een buddy van me gaat de reverb g2 kopen (beter: wacht er op, is al besteld maar al 2x uitgesteld), dan wil ik dat snel eens gaan proberen, want het lijkt me wel erg gaaf ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ZFLaSH schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:37:
Ik zweer ook bij vr, alleen is er 1 nadeel met de index: Nachtraces! Doordat het een lcd is, is zwart niet zwart en dat is echt moeilijk rijden. Ik heb zelfs zitten twijfelen om de originele vive er aan te hangen voor puur de endurance races in de nacht omdat dat een oled scherm is.
Vind het wel meevallen eigenlijk. Zou eigenlijk tijdens de Petit Lemans een avond/nachtstint doen, en dus smiddags nog even getest. Ik vind het eerder een probleem dat ik in VR niet de gamma omhoog kan schroeven zoals ik voorheen op mijn 3 schermen wel kon, waardoor je de apex een heel stuk beter kon zien.

Uiteindelijk tijdens Petit Lemans niet meer gereden in de nacht aangezien we anders uitkwamen met de stints als wat we van tevoren verwacht hadden, en het erop neerkwam dat degene die als laatste moest rijden ipv 1.7 stint nog maar 0.8 stint zou moeten rijden. Aangezien ik vond dat hij sneller was dan mij (en vooral meer consistent), heb ik mijn stints aan hem gegeven. Dus uiteindelijk niet meer in de nacht geraced :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb de 24h van de Nurburgring gereden en boy, wat ik heb ik lopen knijpen om de apexen goed te kunnen zien. Nu je het zegt over de gamma is dat wel een idee inderdaad. Dat kan ook niet vanuit de INI's? Ik heb er eerlijk gezegd nog niet naar gekeken.

Edit:. Deze doen niets?

BrightnessAdj=0 ; Adjusts scene intensity: -6 to +6
GammaAdj=0 ; Adjusts gamma encoding: -6 to +6

[ Voor 28% gewijzigd door ZFLaSH op 10-10-2020 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ZFLaSH schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:03:
Ik heb de 24h van de Nurburgring gereden en boy, wat ik heb ik lopen knijpen om de apexen goed te kunnen zien. Nu je het zegt over de gamma is dat wel een idee inderdaad. Dat kan ook niet vanuit de INI's? Ik heb er eerlijk gezegd nog niet naar gekeken.

Edit:. Deze doen niets?

BrightnessAdj=0 ; Adjusts scene intensity: -6 to +6
GammaAdj=0 ; Adjusts gamma encoding: -6 to +6
Is dat iRacing of Index ini's ? In iRacing kun je dat ook instellen. Brightness doet wel iets, maar gamma gaf bij mij geen enkel verschil.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
derx666 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Is dat iRacing of Index ini's ? In iRacing kun je dat ook instellen. Brightness doet wel iets, maar gamma gaf bij mij geen enkel verschil.
Dit is de renderer.ini. SteamVr zag ik alleen CollsionBoundsGammaB/R/G. Zal eens kijken wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
ISaFeeliN schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:40:
[...]

Nooit. In de hitte afgelopen zomer stopten een paar mensen met racen op hin rig. Ik reed zo een uur. En bij normale temperaturen heb ik nergens last van. Heerlijk zelfs, even ontsnappen naar de racesim.
Raimond613 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:30:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Een single-screen is over het algemeen een stuk goedkoper.
Daarnaast hoor en lees ik nog steeds erg veel compatability issues en andere vervelende problemen en probleempjes die je met een setup met 1 of 3 schermen niet hebt (bijv. lensen die beslaan, DD stuur dat niet lekker werkt icm met VR, batterijen van ebijbehorende stations die tijdens een race uitvallen waardoor je VR wegvalt, etc etc). Er is dus potentieel genoeg ellende mogelijk met VR ;)
Het is dan ook een mening. Alleen een singlescreen is goedkoper inderdaad. Maar dat is op duurdere ultra-wides na niet wat je moet willen. Heb zelf een 3440×1440 ultrawide naast VR trouwens.

Horen en lezen van problemen is geen sterk argument. Hier op dit forum rijdt de helft zonder problemen in VR. De problemen die je noemt, hoor ik nooit van trouwens. Apen en beren.

Maar één ding ben ik het altijd mee eens, je moet wel even doorzetten voor de misselijkheid van de eerste dagen/weken. Maar daarna is het voor de meesten vlekkeloos.

VR biedt verder nog meer dan gewoon een scherm. Perfect 3D en je kunt rondkijken. Heel nuttig voor een racer.

Verder mag iedereen het zelf weten hoor, gewoon rijden zoals men zelf wil. Maar ik rij nooit meer zonder VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Denk dat ik dan mazzel heb gehad, want ik heb nog nooit issues gehad met misselijkheid in VR. Opgezet, en kon zo meerdere uren achter elkaar rijden.
Nja niet helemaal waar. Ik heb een keer gehad toen ik wat grieperig was dat ik wel wat misselijk werd, mja dat is opzich niet heel raar :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
2e pole en 1e win in de mazda :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:08

Ach dit vind ik nu echt balen. VRS GT Sprint en gebeurt er dit.
Kon ik hier veel aan doen? Ik hoop dat deze BeNeLux jonge hier niet op het forum zit.. Kerel is bijna 4k iRating en doet dit.
Ik denk persoonlijk dat ik niet te vroeg rem als ik naar de andere tegenstanders kijk, maar het lijkt alsof die kerel mij totaal niet ziet.

Ik moet toegeven dat ik in mijn spiegel al zag dat ie dichter en dichter kwam maar ik hoopte gewoon dat ie op tijd zou remmen. Hij remt gelijktijdig met mij maar gewoonweg niet genoeg en neemt me gewoon mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

jmignolet schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:03:
[YouTube: Interlagos VRS sprint]

Kon ik hier veel aan doen? Ik hoop dat deze BeNeLux jonge hier niet op het forum zit.. Kerel is bijna 4k iRating en doet dit.
Ik denk persoonlijk dat ik niet te vroeg rem als ik naar de andere tegenstanders kijk, maar het lijkt alsof die kerel mij totaal niet ziet.

Ik moet toegeven dat ik in mijn spiegel al zag dat ie dichter en dichter kwam maar ik hoopte gewoon dat ie op tijd zou remmen. Hij remt gelijktijdig met mij maar gewoonweg niet genoeg en neemt me gewoon mee..
Dat is zuur, maar dat gebeurt iedereen wel eens. Ziet er niet expres uit, gewoon net te laat geremd omdat ie meer snelheid heeft door de draft. Is mij ook wel gebeurt, maar kun je weinig aan doen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
jmignolet schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:03:
[YouTube: Interlagos VRS sprint]

Balen man! Interlagos bocht1 is het wel vaker raak, zeker mid-pack. Maar hij lijkt gewoon een paar meter te reageren.

Hopelijk wel een excuus van hem gehad?
Meestal bewaar ik zulke momenten wel als .rpy file, als mensen dat niet doen. Ben er wel eens 1ntje tegen gekomen die in meerdere races over de week zulke momenten had. San Ganchoo, remember @Swoesh, die heb ik daarna doorgestuurd naar iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
derx666 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:24:
Denk dat ik dan mazzel heb gehad, want ik heb nog nooit issues gehad met misselijkheid in VR. Opgezet, en kon zo meerdere uren achter elkaar rijden.
Nja niet helemaal waar. Ik heb een keer gehad toen ik wat grieperig was dat ik wel wat misselijk werd, mja dat is opzich niet heel raar :)
Ik ben ook aardig gehardend in VR, maar echt een game die ik niet onder de knie kreeg en doodziek van werd is IL2: Sturmovik Stalingrad.

Ik heb de gamma geprobeerd en ik zie zelf ook helemaal nul verschil. Spijtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
JPM85 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:07:
[...]
Hopelijk wel een excuus van hem gehad?
Meestal bewaar ik zulke momenten wel als .rpy file, als mensen dat niet doen.
Neen, niets. Ben ook van het principe dat dit kan gebeuren maar excuses mag altjid. Tijdens of na de race, maakt mij niet uit. Anders geeft dit echt een gevoel van: Boeie!

Als ik nu naar de results kijk heeft hij ook de race niet afgemaakt. Ik ben nog wat blijven hangen tijdens de race en hij race'te iets te aggressief, paar keer x4 hier en daar door mensen te bumpen langs achter. Misschien protest ik inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
Tjonge jonge, 11 keer aangereden in 1 race 17 punten dus diskwalificatie voor mij, zelf niet 1 aangeraakt, ppfff de andere kant van succes hahaha, maar toch wel balen.

En het vervelende, een uur later zit je met die zelfde agressieve rijders in de volgende race, grrrr - 93 sr en min 55 ir zonder dat je zelf schuldig bent

Op naar de volgende race en hopen op beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Skybiker op 10-10-2020 16:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:30

TiemenC

iRacing

Hey iedereen,

zoals een aantal van jullie hier hebben gelezen, is ons dochtertje (Lizzy, morgen 1,5 jaar oud :) ) getroffen door een ernstige ziekte. We zitten nu aan het begin van een lange, zware behandeling.

Ik heb na zitten denken over een initiatief wat verband houd met mij privé situatie. Dit heb ik eerst aan de organisatie voorgelegd, ik ben overweldigd door de support en het snelle handelen! :D

Omdat ik geen paint skills heb, wou ik hier vragen op het forum of iemand voor mij een livery voor de PM-18 kon maken met daarop het Prinses Maxima Centrum (waar mijn dochtertje behandeling volgt) en de Hystiocytosis Association (waar haar ziekte onder valt). Dit heeft @Jimmy J. ( _/-\o_ ) al super snel voor mij gefixt nadat ik mijn plan bij @JoepW had neergelegd.

Zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3BWG9sc_OZ74o6lwc9d69dRJO4g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DYTLwhdx4scjRhyFSdGU5lSU.png?f=fotoalbum_large

De rest van het seizoen zal ik in deze speciale livery proberen in iedere race deel te nemen. De punten die ik aan het eind van het seizoen heb verzameld zet ik om geld, waarna ik het verdubbel en dit zal doneren aan het Prinses Maxima Centrum.

Mijn tweede vraag is gericht aan deze community:

Ik doe een oproep aan alle mede-racers van de GoT competitie of ze misschien met hun username op mijn auto een sponsor plekje willen 'kopen' in ruil voor donatie aan het PMC. Het bedrag wat men doneert maakt echt niet uit, of het 50 cent of een hoger bedrag is. Ik hoef het bedrag ook niet te weten, ik ga uit van goed vertrouwen op het moment dat iemand 'mee' wil rijden op mijn wagen.

De donatie link staat hier: https://foundation.prinse...oor-kinderen-tegen-kanker (vergeet niet de donatie als 'eenmalig' aan te vinken en je kunt ieder bedrag intikken wat je maar wilt)

Als jullie je hiervoor willen inzetten laat dit dan weten als antwoord op deze post of stuur me een PM. Ik heb het vervolg nog niet met Jim afgestemd maar ik neem even een voorschotje dat hij vast periodiek usernamen op de livery wil bijplakken O-) . Misschien valt mij dit zelf ook nog wel aan te leren :w

Ik wil het ook zeker niet te groot maken en afleiden van de 'fun' factor die bovenaan staat in deze league, maar ik wil graag deze negatieve episode omzetten in een positieve kracht.

Nogmaals: in de eerste plaats ben ik al enorme dank verschuldigd aan Joep en Jim d:)b

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
TiemenC schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:02:
Hey iedereen,

zoals een aantal van jullie hier hebben gelezen, is ons dochtertje (Lizzy, morgen 1,5 jaar oud :) ) getroffen door een ernstige ziekte. We zitten nu aan het begin van een lange, zware behandeling.

Ik heb na zitten denken over een initiatief wat verband houd met mij privé situatie. Dit heb ik eerst aan de organisatie voorgelegd, ik ben overweldigd door de support en het snelle handelen! :D

Omdat ik geen paint skills heb, wou ik hier vragen op het forum of iemand voor mij een livery voor de PM-18 kon maken met daarop het Prinses Maxima Centrum (waar mijn dochtertje behandeling volgt) en de Hystiocytosis Association (waar haar ziekte onder valt). Dit heeft @Jimmy J. ( _/-\o_ ) al super snel voor mij gefixt nadat ik mijn plan bij @JoepW had neergelegd.

Zie hier het resultaat:

[Afbeelding]

De rest van het seizoen zal ik in deze speciale livery proberen in iedere race deel te nemen. De punten die ik aan het eind van het seizoen heb verzameld zet ik om geld, waarna ik het verdubbel en dit zal doneren aan het Prinses Maxima Centrum.

Ik doe een oproep aan alle mede-racers van de GoT competitie of ze misschien met hun username op mijn auto een sponsor plekje willen 'kopen' in ruil voor donatie aan het PMC. Het bedrag wat men doneert maakt echt niet uit, of het 50 cent of een hoger bedrag is. Ik hoef het bedrag ook niet te weten, ik ga uit van goed vertrouwen op het moment dat iemand 'mee' wil rijden op mijn wagen.

De donatie link staat hier: https://foundation.prinse...oor-kinderen-tegen-kanker (vergeet niet de donatie als 'eenmalig' aan te vinken en je kunt ieder bedrag intikken wat je maar wilt)

Als jullie je hiervoor willen inzetten laat dit dan weten als antwoord op deze post of stuur me een PM. Ik heb het vervolg nog niet met Jim afgestemd maar ik neem even een voorschotje dat hij vast periodiek usernamen op de livery wil bijplakken O-) . Misschien valt mij dit zelf ook nog wel aan te leren :w

Ik wil het ook zeker niet te groot maken en afleiden van de 'fun' factor die bovenaan staat in deze league, maar ik wil graag deze negatieve episode omzetten in een positieve kracht.

Nogmaals: in de eerste plaats ben ik al enorme dank verschuldigd aan Joep en Jim d:)b
Top initiatief, ik heb gedoneerd!

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
Hey iedereen,
De punten die ik aan het eind van het seizoen heb verzameld zet ik om geld, waarna ik het verdubbel en dit zal doneren aan het Prinses Maxima Centrum.
Slim, nu word je door iedereen voorbij gelaten :P

Goed initiatief. Ik draag het een warm hart toe en heb ook gedoneerd. Sterkte voor jou en je gezin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Hey iedereen,

Zie hier het resultaat:

[Afbeelding]

Als vader van 2 gezonde dochters probeer ik me in te beelden hoe het zijn om in jouw schoenen te staan...

Natuurlijk doneer ik voor het PMC en wenst jouw dochtertje een gezonde toekomst tegemoet.

Veel suc6 gewenst van een (onbekende) mede tweaker (y)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Beltoni
Zag je verhaal al eerder voorbij komen. Mooi initiatief! Heb gelijk een kleine donatie gedaan.

Overigens hoeft mijn naam er niet per se op. De ruimte mag je reserveren voor een tekening van je dochter. Als ze dat op die leeftijd al doen, ik heb echt geen idee. :/

[ Voor 47% gewijzigd door Beltoni op 10-10-2020 17:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
Uiteraard gedoneerd d:)b Succes met alles!
Overigens sluit ik me bij @Beltoni aan en mag ze ook mijn plek hebben voor een tekening. Heeft ze al iets meer ruimte ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Hey iedereen,

Zie hier het resultaat:

[Afbeelding]

Fijn om te lezen dat er zoveel goeie mensen zijn in de community.Ik vind het een mooi gebaar.Ik wens jullie heel veel sterkte toe! Ook ik heb gedoneerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
Allereerst, heel veel sterkte met je dochtertje, ook van deze kant een donatie gedaan.

Mijn naam op de auto,niet belangrijk, ook ik vind een mooie tekening van je dochter leuker, als ze dat al kan op haar leeftijd natuurlijk, zoals Beltoni al schreef, dan wordt die ruimte mooier besteed.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
ik heb ook een donatie gedaan. Ik wens je veel sterkte.
Ook voor mij geldt dat mijn naam niet perse op de auto hoeft, tekening van je dochter is ook goed.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Skybiker schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:52:
Allereerst, heel veel sterkte met je dochtertje, ook van deze kant een donatie gedaan.

Mijn naam op de auto,niet belangrijk, ook ik vind een mooie tekening van je dochter leuker, als ze dat al kan op haar leeftijd natuurlijk, zoals Beltoni al schreef, dan wordt die ruimte mooier besteed.
Ik sluit me hier volledig bij aan en ook een donatie gedaan.

Als @TiemenC alsmede de organisatie en community het goed vinden,
zou ik ter morele ondersteuning, mijn livery willen uitbreiden met de logo's van Prinses Maxima Centrum
en de Hystiocytosis Association.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVuhiF_M-Yie0lrKu8bFs8M340M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbKAPoFbhHVubXt2cBpmzJFT.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
frizti schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:40:
[...]

zou ik ter morele ondersteuning, mijn livery willen uitbreiden met de logo's van Prinses Maxima Centrum

[Afbeelding]
Waarom zouden we daar bezwaar tegen maken d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXZPe1Kv57QG53Tvr00d19R0kvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjkj9UeHQPty5KKZu9FgIAEV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 21:23

Hoogie2004

Whohooooo

Hey iedereen,

Zie hier het resultaat:

[Afbeelding]

Heel veel sterkte aan jullie complete gezin. Dat jullie er goed doorheen mogen komen. Als vader van 2 jonge kinderen kan ik me niet voorstellen hoe dat nieuws moet zijn.

Natuurlijk ook een donatie gedaan, naam op de auto hoeft niet hoor. Mijn stukje van de livery mag je ook laten inkleuren door je dochter, dat vind ik nog leuker.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
@TiemenC allereerst hartstikke goed initiatief om de community hiervoor in te zetten! Uiteraard heb ik zelf ook gedoneerd en sluit me aan bij de reactie van anderen om de auto verder te laten versieren met een tekening van je dochter.

Ook ik ben vader van twee jonge kinderen en zou er niet aan moeten denken dat je op een dag de mededeling krijgt dat je dochter ernstig ziek is. Dus veel sterkte en kracht met elkaar!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
Zou je het leuk vinden als ook anderen met deze livery zouden rijden (of alleen buiten GoT league, zodat hij daarbinnen van jou blijft?). Ik wil namelijk best in de officials met deze livery rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansVooges
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-03-2024

HansVooges

iRacing Profiel

Goed initiatief zeg, net gelijk gedoneerd (naam ook niet op auto). Mooi dat je er in deze moeilijke situatie zo positief instaat Tiemen, veel sterkte en beterschap.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrHans
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-08-2024
Tiemen,
Inderdaad een mooi initiatief. Heel veel sterkte gewenst de komende tijd! Heb ook meteen gedoneerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@TiemenC Ook hier geld gedoneerd. Als vader van een godzijdank gezond dochtertje kan ik me niet voorstellen wat voor hel jullie doorheen gaan op het moment. Ik hoef ook niet op de auto ;)

Net een race gehad met de Indy PM18 op Laguna Seca. Die baan en ik gaan geen vriendjes worden. Als 10e gekwalificeerd met auto 11 (topsplit, SOF 2.6K) en in de 1e ronde al 3 plekken gewonnen door op de baan te blijven. Helaas in ronde 2 ga ik rond in de corkscrew (voor mij onverklaarbaar) dus inhaalrace. Iedereen die bij mij in de buurt had gekwalificeerd weer voorbijgereden in een paar rondes tot ik 10e lag met Jesper (geen idee of het een tweaker is :? :$ ) vlak achter me. Voor me was men 5 seconden los dus besloten om op deze positie uit te rijden. Helaas raak ik de achterkant kwijt bij uitkomen T2 en ga rond, alle voortgang weer weg.

Nogmaals met het mes tussen de tanden inhaalrace ingezet. Iedereen vrij snel voorbij en Jesper reed 7 seconden voor me op dat moment. Ik was sneller dan Jesper, ongeveer met een seconde per ronde en we moesten nog 10 rondes. Het ging er dus om spannen. Ingaan laatste ronde zat ik op z'n versnellingsbak dus ik zat klaar om de aanval te openen. Helaas deed Jesper een aantal Max Verstappen-achtige moves waarmee hij mij achter zich liet. Opzich een leuke race gehad maar ik baal dan wel vooral van mijn fouten maar ook het feit dat het er in de laatste ronde zo aan toe gaat. Verdedigen is prima maar zoals ik ook tegen hem zei na de race was dit op het randje.

Nouja, al die moeite was niet voor niets, maarliefst 1 iRating punt erbij! :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:30

TiemenC

iRacing

Allereerst iedereen ontzettend veel dank aan iedereen die hier, of via PM, gereageerd (en gedoneerd!) heeft!! Het is hartverwarmend en ook biedt veel kracht om ook uit te putten, gezien wat er in zo'n korte tijd al is gebeurt :) Ook namens mijn vrouw en de kleine meid natuurlijk!
Beltoni schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:20:
Zag je verhaal al eerder voorbij komen. Mooi initiatief! Heb gelijk een kleine donatie gedaan.

Overigens hoeft mijn naam er niet per se op. De ruimte mag je reserveren voor een tekening van je dochter. Als ze dat op die leeftijd al doen, ik heb echt geen idee. :/
Ik lees dat meer mensen dit idee ondersteunen, de kleine is nog iets te jong maar ik zal eens kijken of er iets moois uit kan komen!
frizti schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:40:
[...]

[Afbeelding]
Ikzelf heb hier zeker geen bezwaar tegen, ik vind het een prachtig gebaar!
SlaadjeBla schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:00:
[...]

Zou je het leuk vinden als ook anderen met deze livery zouden rijden (of alleen buiten GoT league, zodat hij daarbinnen van jou blijft?). Ik wil namelijk best in de officials met deze livery rijden.
Ik ben benieuwd wat @Jimmy J. hiervan vindt? HIj is immers het creatieve brein achter deze livery.

Wat mij betreft:
Binnen de league; vanuit mij zeker geen bezwaar. Omdat mijn dochter nu eenmaal getroffen is, betekent dit niet automatisch dat ik alleenrecht heb om met deze soort livery te rijden.
Buiten de league: om meer awareness te creëren zou dit misschien wel gaaf zijn!

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
@TiemenC Ook hier een donatie gedaan, naam hoeft ook niet op de auto.
Arfman schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:03:

Nogmaals met het mes tussen de tanden inhaalrace ingezet. Iedereen vrij snel voorbij en Jesper reed 7 seconden voor me op dat moment. Ik was sneller dan Jesper, ongeveer met een seconde per ronde en we moesten nog 10 rondes. Het ging er dus om spannen. Ingaan laatste ronde zat ik op z'n versnellingsbak dus ik zat klaar om de aanval te openen. Helaas deed Jesper een aantal Max Verstappen-achtige moves waarmee hij mij achter zich liet. Opzich een leuke race gehad maar ik baal dan wel vooral van mijn fouten maar ook het feit dat het er in de laatste ronde zo aan toe gaat. Verdedigen is prima maar zoals ik ook tegen hem zei na de race was dit op het randje.

Nouja, al die moeite was niet voor niets, maarliefst 1 iRating punt erbij! :+
@Arfman Haha ja Jesper is ook een Tweaker. Ook ik had een inhaalrace door stomme fout in T3. Helaas had ik bij het inhalen van Victor schade opgelopen omdat hij zijn wagen tegen die van mij reed. Daardoor was mijn voorvleugel 30 centimeter korter. De eerste keer liet ik je daarom zonder al te veel moeite er langs. Omdat ik je nooit achter mij zou kunnen houden.

Maar toen jij er af vloog en ik 3/4 van de race zo hard heb lopen trappen om het gat zo groot mogelijk te houden. Toen ik zag dat het op de laatste ronde zou aankomen was ik iets minder bereid om het te makkelijk op te geven. Als de race nog een ronde langer had geduurd was je mij eenvoudig voorbij gekomen op rechte stuk.

Dus zoals ik al na de race zei, sorry als het wat hard was, zag vooral dat de Corkscrew iets te krap was. Daarvoor excuus.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ah nu weet ik welke naam erbij hoort! :+

Ik snap helemaal dat je in de laatste ronde er voor gaat en wat mij betreft is het prima, maar de corkscrew was inderdaad wel eventjes ... krap :+

Wel leuk om de hele race zo te moeten knallen, vaak heb je toch dat je na de helft van de race op een soort vaste positie rijdt, nu kwam ik weer ouderwets zwetend uit de rig dus dank daarvoor ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
TiemenC schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:08:

[...]

Ik lees dat meer mensen dit idee ondersteunen, de kleine is nog iets te jong maar ik zal eens kijken of er iets moois uit kan komen!
Heb ergens nog wel een tekening liggen van toen mijn nichtje nog een jaar of 4 was. Misschien is het leuk om er a4-tjes van tekeningen in te scannen en op te "plakken". Past wel bij het idee denk ik.

Edit // Gaan zo wel erg offtopic maar ik denk graag mee!

[ Voor 6% gewijzigd door Beltoni op 10-10-2020 23:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
Ook gedoneerd @TiemenC 😄. Mooie gedachte deze positieve draai.

Ons eerste kindje is onderweg en dat zet je wel aan het denken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozt77
  • Laatst online: 09-08 13:32
Ik heb de laatste 2 dagen plotseling veel “ throughput fell to inacceptable level” disconnections. Vreemd! Want ik heb een dikke glasvezelmkabel 500gb u/d en <5ms. Ik heb een IP trace opgezet en kom bij de volgende AWS servers uit. Maar dit zou betekenen dat er meer mensen last van zouden moeten hebben. Iemand? Of zie ik dat verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWvx0cYgUVaVWpwiLPuvKvou4tU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cimukxocx0iB8hLenKBCbVfm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door boozt77 op 11-10-2020 11:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
boozt77 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:34:
Ik heb de laatste 2 dagen plotseling veel “ throughput fell to inacceptable level” disconnections. Vreemd! Want ik heb een dikke glasvezelmkabel 500gb u/d en <5ms. Ik heb een IP trace opgezet en kom bij de volgende AWS servers uit. Maar dit zou betekenen dat er meer mensen last van zouden moeten hebben. Iemand? Of zie ik dat verkeerd?
Dat nog niet gehad. Wel vreemde dingen gezien gisteren. Iemand anders was aan het chatten over dat hij vast zat en eerst uit de server moest gaan en opnieuw moest opstarten tussen practise en Q. Vrij vaag, maar daarna had ik hetzelfde:
Tijdens de practise verdwenen auto's van de baan en mijn rondetijden werden niet geupdate. Na een car-reset naar de pitch kon ik niet naar de garage en ook niet verder rijden.
Later nog een zwart scherm gezien voor de Q, waar je normaal gesproken de baan ziet en in kan stappen. Toen dus uitgelogd en opnieuw de Q ingegaan, daarna was alles als vanouds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

[Afbeelding]
Kan te maken hebben met de migratie van XS4ALL (gezien jouw fritz!box) naar KPN.
Ik heb geregeld dat TV of inet hikt. Met een 500/500 verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozt77
  • Laatst online: 09-08 13:32
JoepW schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Kan te maken hebben met de migratie van XS4ALL (gezien jouw fritz!box) naar KPN.
Ik heb geregeld dat TV of inet hikt. Met een 500/500 verbinding.
Ook als je geen XS4ALL hebt? Ik zit bij plinq...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 25-09 17:08
Ik wil vast op voorhand iedereen die mij tegenkomt in een race waarschuwen.
Sinds gisteren heb ik T-LCM pedalen, en daar moet ik erg aan wennen.
Dus als ik een rem punt mis, excuses alvast. :F :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
frizti schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:38:
Ik wil vast op voorhand iedereen die mij tegenkomt in een race waarschuwen.
Sinds gisteren heb ik T-LCM pedalen, en daar moet ik erg aan wennen.
Dus als ik een rem punt mis, excuses alvast. :F :X
Mooie upgrade maar als je vanavond niet comfortabel voelt dan is mijn advies om nog niet mee te rijden. Het is een lastige baan en fouten worden genadeloos afgestraft doordat je direct in de muur zit. Dan kan je die tijd beter besteden door een test drive en dan morgenavond misschien mee te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Tijdens het oefenen van Belle Isle met de Indy pro 2000 dacht ik: hoe bepaal ik nou eigenlijk mijn rempunten :?

In video tutorials met snelle rondes worden vaak de rempunten genoemd, bijv rem hier bij het 100 meter bord of waar het asfalt van kleur verandert etc.
Ook in de chat van onze league wordt regelmatig over de rempunten gepraat. En ik vind het dan verbazingwekkend dat mensen zo kunnen opnoemen waar ze remmen.

Echter gebruik ik zelf nooit markers langs de baan, tenminste niet bewust. Ik kijk altijd naar de apex van de bocht en de markers langs de baan zitten in mijn peripheral view.

Ik heb geen idee hoe ik nu eigenlijk bepaal waar ik kan remmen, het is een gevoel. Ik denk dat mijn hersenen de beelden vergelijken met vorige ronden.Wellicht speelt muscle memory ook een rol.

Het enige waar ik wel bewust mee bezig ben, is om te bepalen of ik later of eerder moet remmen dan de ronde ervoor.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je tijdens een race echt gaat letten op de markers langs de kant van de baan terwijl je ook andere rijders in de gaten moet houden en naar de apex van de bocht moet kijken.

Kijken jullie bewust naar de rem markers ? of alleen bij het leren van de track?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

[Afbeelding]
De IP trace heb je denk ik van een iPad gedaan? Iig over een wifi verbinding. Dat zou al verklaren waarom de ping enigszins onstabiel is (je ziet dat al bij de 1e hop richting je router). Het beste kun je vanaf je iRacing PC meten met bv pingplotter ofzo. Die laat ook packetloss zien, wat veel interessanter is dan pingtijden. Je kunt een prima ping hebben, maar toch packetloss, en dat laatste draait je je nek om.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kunnen we vanavond zonder damage rijden? :X

Wat een ontzettend gave baan, maar voor mij compleet nieuw. Doel is heel houden en met mijn rondetijden van 1:30 iedereen ontwijken aangezien ik op 3 rondjes achterstand ga finishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Gisteravond een (tot aan de laatste ronde) geweldige race gehad. Ik mocht op pole beginnen en 18 ronden vechten voor P1. Helaas was iemand te hebberig in de laatste ronde en verklooide het in de outer loop. Hierdoor "explodeerde" mijn skip :( en ben ik gefinished in de pits met als resultaat P10, heel jammer maar wel een spannende race.

Het bewijs :)

Crash op 25:15

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmignolet
MDenessen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:47:
Tijdens het oefenen van Belle Isle met de Indy pro 2000 dacht ik: hoe bepaal ik nou eigenlijk mijn rempunten :?

In video tutorials met snelle rondes worden vaak de rempunten genoemd, bijv rem hier bij het 100 meter bord of waar het asfalt van kleur verandert etc.
Ook in de chat van onze league wordt regelmatig over de rempunten gepraat. En ik vind het dan verbazingwekkend dat mensen zo kunnen opnoemen waar ze remmen.

Echter gebruik ik zelf nooit markers langs de baan, tenminste niet bewust. Ik kijk altijd naar de apex van de bocht en de markers langs de baan zitten in mijn peripheral view.

Ik heb geen idee hoe ik nu eigenlijk bepaal waar ik kan remmen, het is een gevoel. Ik denk dat mijn hersenen de beelden vergelijken met vorige ronden.Wellicht speelt muscle memory ook een rol.

Het enige waar ik wel bewust mee bezig ben, is om te bepalen of ik later of eerder moet remmen dan de ronde ervoor.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je tijdens een race echt gaat letten op de markers langs de kant van de baan terwijl je ook andere rijders in de gaten moet houden en naar de apex van de bocht moet kijken.

Kijken jullie bewust naar de rem markers ? of alleen bij het leren van de track?
Hmm muscle memory speelt zeker een rol maar als ik bv de race van deze week met de VRS sprint kijk, kan ik je inderdaad veel opsommen waar ik exact rem. En door dit te doen vergroot je je kans om consistent te rijden. Uiteraard dien je nog steeds dezelfde brake pressure te hanteren om constant dezelfde tijden te rijden alsook gas geven op het juist moment met genoeg tractie.

Maar ik zou mij zeker niet houden aan muscle memory en puur gevoel. Gevoel is erg goed want het voelt allemaal wat natuurlijker aan, maar er is een zekere theorie in het racen. Zeker als je banden slijten en je fuel minder is doorheen de race.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

We(@JS1990 en ik) zijn een Endurance team opgestart om ook in de toekomst een gezellig maar ook zeker wel competitief raceteam te hebben en mee te kunnen doen met de special events en endurance series.

Gisteravond samen met @JS1990 onze eerste Endurance race meegedaan(VRS GT Endurance series) zonder al te veel training in de Mercedes.Dat is ons goed bevallen en smaakt naar meer.We hadden niet zon beste kwalificatie en startte daardoor in de 2de split op p46.Onze doelstelling was om gewoon te finishen en dan zien wel wel....puur de ervaring is al mooi meegenomen.We deden het boven verwachting en zijn zelfs in de race opgeklommen door foutjes van anderen en een paar mooie inhaalacties op de baan naar p21.Was echt een leuke avond en nu willen we het team verder ontwikkelen.

We zoeken nog gemotiveerde rijders die het leuk vinden om in een endurance team te rijden dus als er mensen zijn die ook willen proeven aan endurance en graag mee zou willen werken om een leuk competitief team te vormen....Laat een bericht achter of stuur een PM ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik let zeker bewust elke ronde elke bocht op mijn brake markers, maar dat gaat vooral op basis van "kijken vanuit je ooghoeken". Ik zit i.i.g. niet actief naar links/rechts te kijken om ze op te zoeken of om te timen wanneer ik er nou precies naast rijd. Wat dat betreft zit er zeker wel een stukje gevoel bij.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Phusebox schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:03:
Kunnen we vanavond zonder damage rijden? :X

Wat een ontzettend gave baan, maar voor mij compleet nieuw. Doel is heel houden en met mijn rondetijden van 1:30 iedereen ontwijken aangezien ik op 3 rondjes achterstand ga finishen.
Ik zou het persoonlijk fijner vinden om wel gewoon met schade te rijden zoals in de officiele serie. Voor mij is de GoT league voonamelijk een voorbereiding voor de officiele wedstrijden.Het is gewoon een kwestie van binnen je marges rijden.

Niet dat ik er overigens van overtuigd ben dat ik niet zal crashen, maar als ik door mijn eigen toedoen crash weet ik dat ik gewoon te veel risico heb genomen.

En als er toch een wens is om iets in die richting te doen, zou ik eerder een fast repair aanzetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
MDenessen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:07:
[...]

Ik zou het persoonlijk fijner vinden om wel gewoon met schade te rijden zoals in de officiele serie. Voor mij is de GoT league voonamelijk een voorbereiding voor de officiele wedstrijden.Het is gewoon een kwestie van binnen je marges rijden.

Niet dat ik er overigens van overtuigd ben dat ik niet zal crashen, maar als ik door mijn eigen toedoen crash weet ik dat ik gewoon te veel risico heb genomen.

En als er toch een wens is om iets in die richting te doen, zou ik eerder een fast repair aanzetten.
Was maar een grapje om aan te geven dat ik vaak in de muur hang op dit circuit. De auto is erg snappy en breekt snel uit. Een kerb verkeerd raken is vaak ook een enkeltje richting beton.

Als er iemand crasht staat het ook snel muurvast. Ben benieuwd vanavond. Ik ga alleszins proberen de races zonder schade te rijden maar is bijna onmogelijk zeker omdat ik ergens achteraan zal starten. Zaak om snel een tow te pakken als je crasht. Anders loopt alles vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Danny Hdoorn schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:28:
We(@JS1990 en ik) zijn een Endurance team opgestart om ook in de toekomst een gezellig maar ook zeker wel competitief raceteam te hebben en mee te kunnen doen met de special events en endurance series.

Gisteravond samen met @JS1990 onze eerste Endurance race meegedaan(VRS GT Endurance series) zonder al te veel training in de Mercedes.Dat is ons goed bevallen en smaakt naar meer.We hadden niet zon beste kwalificatie en startte daardoor in de 2de split op p46.Onze doelstelling was om gewoon te finishen en dan zien wel wel....puur de ervaring is al mooi meegenomen.We deden het boven verwachting en zijn zelfs in de race opgeklommen door foutjes van anderen en een paar mooie inhaalacties op de baan naar p21.Was echt een leuke avond en nu willen we het team verder ontwikkelen.

We zoeken nog gemotiveerde rijders die het leuk vinden om in een endurance team te rijden dus als er mensen zijn die ook willen proeven aan endurance en graag mee zou willen werken om een leuk competitief team te vormen....Laat een bericht achter of stuur een PM ;)
Volgend weekend is de laatste ronde van de iRacing Endurance Series, een 12h race op COTA. Dit is volgens mij ook de laatste lange officiële endurance race van het jaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Swoesh schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:33:
[...]

Volgend weekend is de laatste ronde van de iRacing Endurance Series, een 12h race op COTA. Dit is volgens mij ook de laatste lange officiële endurance race van het jaar.
Ja klopt.Dank voor je tip! Ik ga deze ook rijden in de Porsche 911 Rsr Gte met een Nederlands team hebben we besloten dit weekend dus moet nog aan de bak met trainen :P .Ben benieuwd..Heb er zin in !

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36

GK86

Heusinkveld Engineering

Excuses mannen voor de 2e race, ik ben de aanstichter van het hele gebeuren in de tweede bocht.

[ Voor 3% gewijzigd door GK86 op 11-10-2020 22:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBcuPM924CWnd-r9eakc9C9gojk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IadyAsbwmyl2b3fHBeqRN8Xw.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben dik tevreden!! P9 en daarna P6 eindelijk een keer in de top10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Tegen al mijn verwachtingen in ging het nog best aardig vanavond. Ik reed een paar sec sneller dan mijn practice en de setup voelde ok.

Helaas in de eerste heat, waarin ik voorzichtig probeerde te zijn, werd ik op de kop getikt door Ronald V. (weet zijn Tweakers nickname niet). Was een vrij onmogelijk gat waar hij in dook, maar goed ik had evengoed meer ruimte kunnen laten. Alleen jammer dat zoiets in de tweede ronde dan gebeurt als het veld nog moet settelen.
Daarna de eerste Heat netjes afgemaakt, kom aardig mee komen met de mensen die een rondje voor lagen dus gaf moed.

Helaas Heat 2 weer een aanrijding met Ronald die op het laatste moment iets wilde ontwijken en mij niet had verwacht naast hem waarschijnlijk.(ik zag ruimte om er langs te gaan, hij kon niet rechtdoor dus moest ergens naartoe: racing incident) Schade, dus naar de pits en opnieuw beginnen. Toen wilde ik te graag iets goed maken en zat me teveel te ergeren aan deze incidenten waardoor ik de muur raakte. Dat was voor mij een van de weinige quits sinds ik meedoe, of met iRacing überhaupt. Waarschijnlijk ook het probleem dat ik me teveel liet afleiden en gedachten ergens anders afdwaalden. Dus dat is een les voor de volgende keer. Sneller los laten en gewoon mijn eigen tempo rijden.

Hopelijk kan ik morgenavond wel gewoon beide races uitrijden...

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 12-10-2020 05:55 . Reden: Heat 2 ongeluk aangepast met betere bewoording ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
[b]Phusebox in "iRacing 2016-2020"

Helaas Heat 2 weer aanvaring met Ronald die op het laatste moment iets wilde ontwijken en mij de muur in drukte.
Gast, er was al 10 seconde chaos, de meeste remmen af en proberen alles te ontwijken en jij rijd als een idioot achterop omdat je weer eens veel te laat remt. Beetje zelfreflectie is wel op zijn plek in plaats van meteen maar weer in de slachtoffer rol te kruipen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05

Ik gebruik zeker markers ja. Dit kan van alles zijn tho, bordjes, hekjes, paaltjes, kerbstones, tekens op de weg of iets. Verschilt uiteraard per bocht. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat 'het 100 meter bordje' wordt weggereden door iemand en dat ik daardoor een bocht mis. De duidelijkste markers zijn denk ik Road America aanremmen 1ste bocht (pionnen links) en bijvoorbeeld Zandvoort bij de Tarzanbocht, die witte lijn over de baan bij pit-exit.

ps. P3 en P2 vanavond en beide races 0x. Lekker! :D

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Pagina: 1 ... 350 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies