iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 351 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

[b]Phusebox in "iRacing 2016-2020"

Helaas Heat 2 weer aanvaring met Ronald die op het laatste moment iets wilde ontwijken en mij de muur in drukte. Schade, dus naar de pits en opnieuw beginnen. Toen wilde ik te graag iets goed maken en zat me teveel te ergeren aan deze incidenten waardoor ik de muur raakt. Dat was voor mij een van de weinige quits sinds ik meedoe, of met iRacing überhaupt. Waarschijnlijk ook het probleem dat ik me teveel liet afleiden en gedachten ergens anders afdwaalden.
Er is daar een grote crash en jij probeert iedereen in te halen door gewoon door te rijden alsof er niets aan de hand is. En dan hier gaan doen alsof Ronald iets fout doet. Volgende keer meer dan 2 meter voor je kijken en niet iedereen proberen in te halen bij een gele vlag met enorme pile up.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Mijn eerste race ging prima vanavond, 11de plek. 8)

De tweede race kreeg ik een auto op mjn dak in de crash in de eerste ronde op het rechte stuk na de eerste twee bochten. Ik zag de chaos voor mij gebeuren, remde af (waarschijnlijk niet genoeg) en dacht een gaatje te vinden maar dat werkte dus niet. Denk dat ik het wel had kunnen voorkomen door nog wat meer af te remmen.

k kon wel doorrijden naar de pit en omdat ik zat te klooien om het tanken uit te zetten reed ik te hard de pits in en kreeg ik een 15 sec. stop en go. Ik besefte echter niet dat daardoor de fast repair niet was toepast. Daar kwam ik pas achter in de outlap twee bochten voor start-finish toen mijn auto geen zin meer had om te remmen en ik rechtdoor de muur in ging.
Nogal knullig. 8)7

Maar wel genoten, waanzinnige combinatie deze track met de Indy Pro, zeker in VR. De betonplaten doen me denken aan Sebring. Ik kijk uit naar de official races deze week.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Ben nu wel erg benieuwd naar de beelden van @Phusebox. Anyone?

Mijn races gingen verschrikkelijk. Had ik ook wel verwacht eigenlijk. Jammer want ik vind het een prachtige baan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09 12:13

TiemenC

iRacing

Pff what are the odds! Helaas moest ik ivm de gezondheid van ons dochtertje plotseling afhaken. Gelukkig is het 'vals alarm' gebleken na bezoek aan het ziekenhuis.

Morgen herkansing 💪

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
TiemenC schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:11:
Pff what are the odds! Helaas moest ik ivm de gezondheid van ons dochtertje plotseling afhaken. Gelukkig is het 'vals alarm' gebleken na bezoek aan het ziekenhuis.

Morgen herkansing 💪
Heb inmiddels donatie ook gedaan , net als de rest hoeft mijn naam er ook niet op .Blijft er meer ruimte voor anderen over ;)
Goed dat het 'vals' alarm was .Ik heb zelf een puberende zoon en dochter en krijg altijd kippenvel als ik zulke verhalen lees of hoor , helemaal als het zulke kleintjes betreft .Geen enkele ouder zou zoiets mee moeten maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
En wat betreft de race van vanavond , pffff.
Vervelende problemen met de rift cq beeldkwalteit ineens , tijdens practice vrijdag nergens last van ?Wel minder rijders op de baan , maar toch.0-40 fps af en toe , niet mee te rijden en werd er helemaal naar van.Met grafische settings bezig geweest en wat vreemd was dat ik instellingen veranderde maar maakte niks uit.Na opnieuw computer opstarten en grafische settings aanpassen werkte het zover dat het rijdbaar was , zal toch de baan wel zijn.
Dit is dus zo'n baan waar ik echt geen fatsoenlijk tempo kon rijden , totaal geen vertrouwen in de auto .Uiteindelijk wel beide heats uitgereden , door ondanks keer schade en speeding in pitlane nniet laatste geworden .Diep respect voor het tempo wat het gros hier neerzet op zo'n gladde , hobbelige klotebaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
Swoesh schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:21:
[...]

Gast, er was al 10 seconde chaos, de meeste remmen af en proberen alles te ontwijken en jij rijd als een idioot achterop omdat je weer eens veel te laat remt. Beetje zelfreflectie is wel op zijn plek in plaats van meteen maar weer in de slachtoffer rol te kruipen.
Huh? Sorry. Ik heb helemaal niemand achterop geraakt. Als een idioot nog wel. Sorry maar dat is lichtelijk overdreven naar mijn idee.

Als er links ruimte is voor mij om er omheen te rijden moet ik dan gaan stilstaan totdat iedereen besloten heeft wat hij gaat doen? Ik had wellicht nog meer kunnen afremmen maar ik dacht mijn snelheid al voldoende gematigd te hebben. Ik had alleen niet gerekend op iemand die daar hetzelfde gat nog indook. Dat had ik wellicht moeten kunnen inschatten maar deed ik niet. Dat ik dan hier als een idioot bestempeld wordt, alsof ik blind vol gas op de chaos inrijdt is wel een beetje jammer.

En ook het "weer eens veel te laat remt". Fijn hoe alle oude koeien uit de sloot gehaald worden. Naar mijn idee heb ik al veel punten verbeterd, zo ben ik bijna nooit meer betrokken bij start incidenten, dit was er dan weer eens één. Ik geef iedereen overal ruimte als het gaat, laat zelfs mensen langs voor positie als ik weet dat ze normaal sneller zijn en nu gaan we ineens teruggrijpen naar vorig seizoen toen ik nog veel moest leren (nog steeds overigens maar soit). Ik hoop dat anderen die bij mij in de buurt hebben gereden dat gemerkt hebben. Als dat echt niet zo is, en ik blijkbaar totaal blind ben daarvoor dan moet ik wellicht maar de conclusie trekken en iRacing laten voor wat het is.

Het incident zelf was een opeenstapeling van gebeurtenissen en een ongelukkige keuze van woorden van mijn kant. Heb het originele bericht aangepast. Racing incident wat mij betreft en excuses aan een ieder die ik op het verkeerde been heb gezet door mijn slechte verwoording en verkeerde inzicht.

Zou het wel op prijs stellen als diegene die mij in de eerste Heat van de baan tikte ook sorry had gezegd maar ja, blijkbaar normaal...geen DM gekregen na de race of niks.

Zal volgende keer nog meer remmen in ieder gecal en de hand voor dit incident volledig in eigen boezem steken. Vind het alleen spijtig dat ik blijkbaar niks meer goed kan doen en ik niks geleerd heb in jullie perceptie aangezien iedereen nog hetzelfde over mij denkt. Heb ik volledig aan mezelf te danken.

Samenvattend: blijkbaar mijn fout in Heat 2, en Heat 1 ook vast wel, wil ook geen verdere discussie opstarten. Er zit blijkbaar nog een discrepantie tussen wat ik denk dat "duidelijk van het gas is" bij een incident en wat anderen "als een idioot vol gas er achterop rijden" vinden.

Het was niet mijn intentie Ronald de schuld van het tweede incident te geven. Dat idee wekte ik wel door mijn bewoording, waarvoor mijn excuses. Het was mijns inziens een racing incident, maar goed naar wat ik proef uit jullie reacties was het dus volledig mijn schuld. Prima, als dat de consensus is dan moet ik daar van leren.

[ Voor 93% gewijzigd door Phusebox op 12-10-2020 07:02 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Linc schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

Er is daar een grote crash en jij probeert iedereen in te halen door gewoon door te rijden alsof er niets aan de hand is. En dan hier gaan doen alsof Ronald iets fout doet. Volgende keer meer dan 2 meter voor je kijken en niet iedereen proberen in te halen bij een gele vlag met enorme pile up.
Ik geef toe dat ik het anders had kunnen verwoorden, ik wilde hem van het tweede incident niet de schuld geven. Werd wel die suggestie gewekt omdat het beide keren met dezelfde persoon was en hoe ik het beschreven had, mijn fout en excuses.

Het is echter niet zo alsof ik niet remde, ik keek juist verder vooruit en zag aan de linkerkant ruimte ontstaan , meer dan genoeg ruimte. Op dat moment verwachte ik niet dat Ronald ook die ruimte in zou duiken blijkbaar anders had ik het niet gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:16

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heat 1 was overleven, maar leverde onverwacht toch een 13de plek op. Nogmaals excuses aan @Beltoni voor de tik in T3. Ik heb net nog even het incident bekeken. Goed zichtbaar in mijn YT video.
En Heat 2 duurde 2 bochten en een klein beetje. Ik dacht rollend langs de rechterkant er langs te kunnen gaan, maar helaas was het nog niet over met vliegende autos en werd ik geraakt en was ik er wel klaar mee.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Phusebox schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 06:00:
[...]

Het is echter niet zo alsof ik niet remde, ik keek juist verder vooruit en zag aan de linkerkant ruimte ontstaan , meer dan genoeg ruimte. Op dat moment verwachte ik niet dat Ronald ook die ruimte in zou duiken blijkbaar anders had ik het niet gedaan.
Als de baan vol kapotte auto's en onderdelen ligt en, zoals je zelf zegt, er 1 baan vrij is. Wat zou dan de kans zijn dat anderen die ook kiezen?

In zulke omstandigheden moet je met vanalles rekening houden en is het juist zaak voorzichtig te werk gaan en niet proberen te profiteren

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 18:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik heb zelf de situatie niet meer terug gekeken maar beelden zeggen meer dan woorden. Dus wellicht een idee dat iemand een filmpje post zodat we het vanuit verschillende invalshoeken terug kunnen zien om er van te leren?

Ik heb de replay niet opgeslagen want reed grootste deel van de races in vrijwel niemandsland.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Phusebox schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 05:37:
[...]

Huh? Sorry. Ik heb helemaal niemand achterop geraakt. Als een idioot nog wel. Sorry maar dat is lichtelijk overdreven naar mijn idee.

Als er links ruimte is voor mij om er omheen te rijden moet ik dan gaan stilstaan totdat iedereen besloten heeft wat hij gaat doen? Ik had wellicht nog meer kunnen afremmen maar ik dacht mijn snelheid al voldoende gematigd te hebben. Ik had alleen niet gerekend op iemand die daar hetzelfde gat nog indook. Dat had ik wellicht moeten kunnen inschatten maar deed ik niet. Dat ik dan hier als een idioot bestempeld wordt, alsof ik blind vol gas op de chaos inrijdt is wel een beetje jammer.

En ook het "weer eens veel te laat remt". Fijn hoe alle oude koeien uit de sloot gehaald worden. Naar mijn idee heb ik al veel punten verbeterd, zo ben ik bijna nooit meer betrokken bij start incidenten, dit was er dan weer eens één. Ik geef iedereen overal ruimte als het gaat, laat zelfs mensen langs voor positie als ik weet dat ze normaal sneller zijn en nu gaan we ineens teruggrijpen naar vorig seizoen toen ik nog veel moest leren (nog steeds overigens maar soit). Ik hoop dat anderen die bij mij in de buurt hebben gereden dat gemerkt hebben. Als dat echt niet zo is, en ik blijkbaar totaal blind ben daarvoor dan moet ik wellicht maar de conclusie trekken en iRacing laten voor wat het is.

Het incident zelf was een opeenstapeling van gebeurtenissen en een ongelukkige keuze van woorden van mijn kant. Heb het originele bericht aangepast. Racing incident wat mij betreft en excuses aan een ieder die ik op het verkeerde been heb gezet door mijn slechte verwoording en verkeerde inzicht.

Zou het wel op prijs stellen als diegene die mij in de eerste Heat van de baan tikte ook sorry had gezegd maar ja, blijkbaar normaal...geen DM gekregen na de race of niks.

Zal volgende keer nog meer remmen in ieder gecal en de hand voor dit incident volledig in eigen boezem steken. Vind het alleen spijtig dat ik blijkbaar niks meer goed kan doen en ik niks geleerd heb in jullie perceptie aangezien iedereen nog hetzelfde over mij denkt. Heb ik volledig aan mezelf te danken.

Samenvattend: blijkbaar mijn fout in Heat 2, en Heat 1 ook vast wel, wil ook geen verdere discussie opstarten. Er zit blijkbaar nog een discrepantie tussen wat ik denk dat "duidelijk van het gas is" bij een incident en wat anderen "als een idioot vol gas er achterop rijden" vinden.

Het was niet mijn intentie Ronald de schuld van het tweede incident te geven. Dat idee wekte ik wel door mijn bewoording, waarvoor mijn excuses. Het was mijns inziens een racing incident, maar goed naar wat ik proef uit jullie reacties was het dus volledig mijn schuld. Prima, als dat de consensus is dan moet ik daar van leren.
Het bovenstaande dikgedrukte is de essentie. JA je had moeten afremmen zoveel als nodig en eventueel stil moeten gaan staan om een ongeluk te voorkomen. Je zegt zelf al dat je een gat indook, op het moment dat er zo'n ongeluk voor je gebeurt moet je rijden alsof er dubbel geel hangt, bij dubbel geel doe je er alles aan om te stoppen en autos te ontwijken en probeer je geen gebruik te maken van de situatie door mensen in te halen. Indien je dit wel doet en het gaat mis dan heb je dat 100% aan jezelf te danken en is het gewoon een idiote actie.

Met meerdere mensen hebben we die start crash terug zitten kijken na de race en ik durf te stellen dat er niemand dit incident zou bestempelen als racing incident.

Niemand claimt dat je niks geleerd hebt, volgens mij waren er gisteren ook opmerkingen van mensen die het jammer vonden dat het weer gebeurde omdat het juist al een stuk beter ging.

Over Heat 1 heeft helemaal niemand iets gezegd, ik heb het gisteren toevallig terug gekeken en vond de inhaal actie ook opportunistisch en het ongeluk vooral toe te schrijven aan de inhalende partij omdat hij op dit smalle punt niet 100% de apex haalt. Je had meer ruimte kunnen geven en dat had je een ongeluk bespaard maar in principe doe je daar niks verkeerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
MDenessen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:47:
Tijdens het oefenen van Belle Isle met de Indy pro 2000 dacht ik: hoe bepaal ik nou eigenlijk mijn rempunten :?

In video tutorials met snelle rondes worden vaak de rempunten genoemd, bijv rem hier bij het 100 meter bord of waar het asfalt van kleur verandert etc.
Ook in de chat van onze league wordt regelmatig over de rempunten gepraat. En ik vind het dan verbazingwekkend dat mensen zo kunnen opnoemen waar ze remmen.

Echter gebruik ik zelf nooit markers langs de baan, tenminste niet bewust. Ik kijk altijd naar de apex van de bocht en de markers langs de baan zitten in mijn peripheral view.

Ik heb geen idee hoe ik nu eigenlijk bepaal waar ik kan remmen, het is een gevoel. Ik denk dat mijn hersenen de beelden vergelijken met vorige ronden.Wellicht speelt muscle memory ook een rol.

Het enige waar ik wel bewust mee bezig ben, is om te bepalen of ik later of eerder moet remmen dan de ronde ervoor.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je tijdens een race echt gaat letten op de markers langs de kant van de baan terwijl je ook andere rijders in de gaten moet houden en naar de apex van de bocht moet kijken.

Kijken jullie bewust naar de rem markers ? of alleen bij het leren van de track?
Serieus!! Je moet toch bepaalde referentiepunten hebben van hier moet ik remmen daar moet ik remmen. Hoe kom je anders rond, denk echt dat je dit moet gaan aanleren is toch wel belangrijk onderdeel van racen.
Misschien heb je hier wat aan,

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:31
MDenessen schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:47:
Tijdens het oefenen van Belle Isle met de Indy pro 2000 dacht ik: hoe bepaal ik nou eigenlijk mijn rempunten :?

In video tutorials met snelle rondes worden vaak de rempunten genoemd, bijv rem hier bij het 100 meter bord of waar het asfalt van kleur verandert etc.
Ook in de chat van onze league wordt regelmatig over de rempunten gepraat. En ik vind het dan verbazingwekkend dat mensen zo kunnen opnoemen waar ze remmen.

Echter gebruik ik zelf nooit markers langs de baan, tenminste niet bewust. Ik kijk altijd naar de apex van de bocht en de markers langs de baan zitten in mijn peripheral view.

Ik heb geen idee hoe ik nu eigenlijk bepaal waar ik kan remmen, het is een gevoel. Ik denk dat mijn hersenen de beelden vergelijken met vorige ronden.Wellicht speelt muscle memory ook een rol.

Het enige waar ik wel bewust mee bezig ben, is om te bepalen of ik later of eerder moet remmen dan de ronde ervoor.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je tijdens een race echt gaat letten op de markers langs de kant van de baan terwijl je ook andere rijders in de gaten moet houden en naar de apex van de bocht moet kijken.

Kijken jullie bewust naar de rem markers ? of alleen bij het leren van de track?
Zeker tijdens het oefenen, maar ook tijdens de race is het cruciaal om bepaalde brake markers te hebben. Deze vind je het liefst naast de baan zodat dei brake markers er ook zijn als iemand een paaltje omver rijdt.
Daarnaast kan het ook interessant zijn om te kijken of er markers zijn waar je weer vol op het gas kan.
Wat belangrijk is, is dat je hierdoor een stuk constanter wordt en doorgaans dus sneller. Tijdens een race, wanneer je auto lichter wordt kunnen brakemarkers een paar meter verplaatsen.
Bedenk uiteraard wel dat tijdens de eerste paar ronden van een race of als je in gevecht bent dat een brakemarker niet heel veel meer hoeft te zeggen aangezien je doorgaans eerder moet remmen, of juist later moet remmen om iemand uit te remmen.
Wat mij vaak helpt is om op VRS naar de pro's te kijken waar ze remmen en dat na te doen.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

ourplayground schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Daarnaast kan het ook interessant zijn om te kijken of er markers zijn waar je weer vol op het gas kan.
Die is er in elke bocht; de apex ;)

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourplayground
Raimond613 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Die is er in elke bocht; de apex ;)
Voorbeeld is parabolica op Monza, daar had ik altijd lantaren paal nummer # kon ik weer op het gas :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Phusebox schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 06:00:
[...]

Ik geef toe dat ik het anders had kunnen verwoorden, ik wilde hem van het tweede incident niet de schuld geven. Werd wel die suggestie gewekt omdat het beide keren met dezelfde persoon was en hoe ik het beschreven had, mijn fout en excuses.

Probleem is iedereen rijdt daar veel langzamer dan jij, hierdoor kan je nooit reageren op onverwachte bewegingen van auto's die brokstukken proberen te ontwijken.

Ik reed achter jou bij de start en ik ging niet alleen van mijn gas af toen ik zag dat het fout ging maar ik remde ook nog bij, hierdoor kon ik rustig overal voorbij rijden en toen ik zag dat de mensen voor mij weer op het gas gingen en er weer ruimte was ging ik ook weer op mijn gas.

Wat jij deed was even van je gas bij het uitkomen van de bocht zodat je aan de binnenkant kon komen van degene voor je. Je ging daarna gelijk weer op je gas, terwijl er een auto links in de muur stond. Hierdoor liep je heel snel in op de auto's voor je, want die waren rustig aan het rijden vanwege de crashende auto's, gele vlag dus. Jij gaat pas weer van je gas zodra je die stilstaande auto die links in de muur stond inhaalt. En iedereen voor je neus rijdt veel langzamer dan jij dus dan is het al te laat.

Ja er was misschien ruimte links eventjes, maar als er een crash bezig is kan er zo een auto over de baan schieten, daarom reed iedereen langzamer. Je kon ook niet zien wat er voor de auto's voor jou aan de hand was, dan is het niet slim om met zo'n groot snelheids verschil er voorbij proberen te schieten.

En jij ben echt niet de enige die het daar misschien nog wat rustiger had kunnen doen, maar jou post kwam over alsof je er niets aan kon doen en ik heb het idee dat je dat nog steeds denkt, want je zegt racing incident. Je moet op dat moment niet aan het racen zijn met iemand, maar proberen de schade te beperken.

Racing incident is als je tijdens het racen net iets te dichtbij elkaar zit of net iets te weinig ruimte hebt of net iets niet goed gaat. Zonder dat beide partijen echt schuld hebben.

Op dat moment had je sowieso niet met racen bezig moeten zijn, maar met zorgen dat de kans dat jij schade aan jou auto krijgt minimaal is. Uiteindelijk heb je alleen jezelf er maar mee als je auto schade heeft. Dus nee dit was geen racing incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
TTIWWOV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Ben ik helemaal met je eens!

@Linc, je omschrijft het tot in detail. Is het een idee om gewoon het beeld te delen. Nu lezen 100 man een lap tekst en kunnen ze geen oordeel vellen.

Dit soort situaties blijven lastig. Vooral omdat je (lees: ik) gewoon het overzicht mist. Ik zie immers alleen wat er precies voor mij gebeurt. Ik kies er dan voor om een kant te kiezen waar ik denk dat ik veilig zit en gewoon het tempo te rijden van mijn voorganger. Als dit tempo redelijk is natuurlijk.

Kwam goed door de chaos maar verpeste het een ronde later doordat iemand dusdanig langzaam door T2 ging dat ik er van schrok. Ach snel vergeten en op naar de volgende race.

Had vooraf al bepaald dat Belle Isle mijn laatste GoT race van het seizoen zou worden. Haal er simpelweg geen voldoening uit en omdat ik de serie verder niet rijd word ik er ook niet beter van. Volgend seizoen beter!

[ Voor 73% gewijzigd door Beltoni op 12-10-2020 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Ik was er al mee bezig, video van boven gezien. Lijkt me vrij duidelijk zo:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Linc schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:24:

[YouTube: pileup]
Haha mooi overzicht zo inderdaad. @Phusebox, dan rijd jij zeker in de wit paarse livery?

Toch bijna 5 auto's ingehaald tijdens deze crash! Verder natuurlijk compleet je eigen fout.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Beltoni schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:13:
[...]

@Linc, je omschrijft het tot in detail. Is het een idee om gewoon het beeld te delen. Nu lezen 100 man een lap tekst en kunnen ze geen oordeel vellen.
Moeten 100 man hier echt hun oordeel nog over vellen? Snap de nieuwsgierigheid. Maar om nou allemaal te moeten bevestigen dat Phusebox hier de schuldige is lijkt mij ook wat overdreven.

De gene die erbij waren en er last van hadden hadden het beste gisteren nog even kunnen bespreken. Blijkbaar was Phusebox er toen al niet meer. Maar ik geloof dat iedereen zijn zegje nu wel heeft gedaan.

Laten de beelden dan ter lering en vermaak zijn, maar laten we er ook gewoon een punt achter zetten.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

Lijkt me vrij duidelijk dat ik niet als een idioot reed en geluk had aan de binnenkant te zitten waar weinig chaos was en ja ik was te opportunistisch.

Ik blijf eerst naast de geel/zwarte auto, maar die moet meer remmen omdat het merendeel rechts op de baan, dus voor hem misgaat. Zodra ik de zwarte auto in de muur zie staan links denk ik even "ok dat was het" en geef inderdaad gas, te vroeg. De auto voor mij gaf ook even gas maar hield daarna in. Waardoor ik langszij kwam omdat ik daar nog op het gas stond.

Vervolgens was er ruimte voor hem om gewoon rechtdoor te rijden maar neemt hij een voorzichtigere, wijdere lijn om de gespinde auto heen, ziet mij niet (begrijpelijk) waardoor ik klem kom te zitten.

Ja ik had voorzichtiger kunnen zijn, maar vanuit mijn oogpunt was dit geen volslagen idiote actie zoals men het deed voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Phusebox schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:39:
[...]

Lijkt me vrij duidelijk dat ik niet als een idioot reed en geluk had aan de binnenkant te zitten waar weinig chaos was en ja ik was te opportunistisch.

Ik blijf eerst naast de geel/zwarte auto, maar die moet meer remmen omdat het merendeel rechts op de baan, dus voor hem misgaat. Zodra ik de zwarte auto in de muur zie staan links denk ik even "ok dat was het" en geef inderdaad gas, te vroeg. De auto voor mij gaf ook even gas maar hield daarna in. Waardoor ik langszij kwam omdat ik daar nog op het gas stond.

Vervolgens was er ruimte voor hem om gewoon rechtdoor te rijden maar neemt hij een voorzichtigere, wijdere lijn om de gespinde auto heen, ziet mij niet (begrijpelijk) waardoor ik klem kom te zitten.

Ja ik had voorzichtiger kunnen zijn, maar vanuit mijn oogpunt was dit geen volslagen idiote actie zoals men het deed voorkomen.
Ter lering: mocht er volgende keer een pile-up gebeuren bij de start, zorg ervoor dat je bereid bent om te stoppen. In 9/10 gevallen heeft het proberen te winnen van plekken schade voor jou en andere tot gevolg. Je kunt er donder op zeggen dat als er voorin (zeker bij de Indy Pro's) iemand spint, het niet bij 1 iemand blijft. Wees voorbereid op spinnende auto's, voorvleugels and last but not least: auto's voor je die 'onverwacht' van baan veranderen vanwege spinnende auto's, voorvleugels en auto's die onverwacht van baan veranderen ;)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50

Ik zie nu eigenlijk pas hoeveel pech ik had haha. Ik ben de witte auto volgens mij. Ik reed net over/tegen de voorvleugel van de zwarte auto (Jan-Hein?) aan waardoor ik omhoog stuiterde en onbestuurbaar midden over de baan bleef gaan. Terwijl links ruimte genoeg was. Achteraf gezien had ik meer naar rechts kunnen sturen om Jan-Hein te ontwijken maar ik zag auto's in m'n zijscherm en hoopte dat ik links genoeg ruimte zou houden maar helaas stuiterde hij net genoeg terug de baan op.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Uh..... waar staat deze afkorting nou weer voor?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Doubleoz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:57:
[...]

Uh..... waar staat deze afkorting nou weer voor?
This Thread Is Worthless Without O.... Video?

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
The Otherside schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:36:
[...]

Moeten 100 man hier echt hun oordeel nog over vellen? Snap de nieuwsgierigheid. Maar om nou allemaal te moeten bevestigen dat Phusebox hier de schuldige is lijkt mij ook wat overdreven.

De gene die erbij waren en er last van hadden hadden het beste gisteren nog even kunnen bespreken. Blijkbaar was Phusebox er toen al niet meer. Maar ik geloof dat iedereen zijn zegje nu wel heeft gedaan.

Laten de beelden dan ter lering en vermaak zijn, maar laten we er ook gewoon een punt achter zetten.
Dan moet het hier ook niet besproken worden. Als de discussie wordt gevoerd, dan moet er ook beeld bij.

Het is bijzonder typisch dat Phusebox nog steeds van mening is dat hij niets fout doet. Wat natuurlijk opvallend is omdat iedereen van mening is dat hij wel wat fout doet en niet de gecommuniceerde regelgeving (geel = niet inhalen) hanteert.

Verder is het natuurlijk gewoon grappig om de discussie te voeren omdat hij bij zijn race report de volledige schuld bij de rest van de wereld legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Doubleoz op 12-10-2020 13:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Phusebox schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:39:
[...]

Ik zeg nergens dat je een volslagen idioot bent, maar slim is het niet wat je deed.

Heb je mijn verhaal 2 posts voor mijn video ook gelezen?

Lijkt er namelijk niet op.

Wel gelezen, dan geef ik het op en weet jij het blijkbaar beter en valt er niets meer te leren.

En ja je hebt een reputatie en die zal voorlopig blijven met dit soort incidenten, een reputatie raak je niet kwijt door het soms beter te doen. Die raak je pas kwijt na een paar maanden zonder zulke situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Linc schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

Ik zeg nergens dat je een volslagen idioot bent, maar slim is het niet wat je deed.

Heb je mijn verhaal 2 posts voor mijn video ook gelezen?

Lijkt er namelijk niet op.

Wel gelezen, dan geef ik het op en weet jij het blijkbaar beter en valt er niets meer te leren.

En ja je hebt een reputatie en die zal voorlopig blijven met dit soort incidenten, een reputatie raak je niet kwijt door het soms beter te doen. Die raak je pas kwijt na een paar maanden zonder zulke situaties.
Jawel, en ik geef ook aan dat ik meer van mijn gas had moeten gaan en dat ik begrijp dat Ronald mij niet had gezien of verwacht.

Maar wil er verder ook geen woorden vuil aan maken. Mijn originel bericht is vanochtend al lang aangepast voordat er op verder gegaan werd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Phusebox schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

Jawel, en ik geef ook aan dat ik meer van mijn gas had moeten gaan en dat ik begrijp dat Ronald mij niet had gezien of verwacht.

Maar wil er verder ook geen woorden vuil aan maken. Mijn originel bericht is vanochtend al lang aangepast voordat er op verder gegaan werd.
Nee je gaf aan dat je voorzichtiger had kunnen zijn. Nu zeg je dat je meer van je gas had moeten gaan, dat klopt je had eens stuk voorzichtiger moeten zijn. Subtiel verschil misschien, maar dat maakt wel heel veel uit.

Als er een auto voor je afremt dan doet diegene dat niet voor de gein. Kan best zijn dat er links of rechts ruimte is, betekend niet dat je dan die ruimte moet benutten en er langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Nog even het internet afgestruind op antwoorden op mijn problemen met iracing in vr gisteravond .Bekend probleem met mijn hardware in combinatie met iracing in op belle isle , meerdere topics gevonden hierover.Circuit is te zwaar belastend voor mijn cpu , vooral omgeving pits en rechte stuk daarna !? Zoveel bijzonders zie ik daar overigens niet qua graphics maar het zal wel.Genoodzaakt om diverse opties uit te zetten in graphics en veel in low detail , is niet anders.Verbaasd me overigens wel een beetje als ik naar de matige kwaliteit van graphics in iracing kijk , vergeleken met het prachtige beeld bij mijn gamende zoon op pc met lagere specificaties en echt verbluffende graphics bij snelle veeleisende games , met hoge fps op 144hz beeldscherm .Zal grotendeels dan toch aan het vr gedeelte liggen wat zo veeleisend is .
Kijken of het vanavond wat vloeiender wil draaien , erg vermoeiend anders om zo te racen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Imac2011 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:04:
Nog even het internet afgestruind op antwoorden op mijn problemen met iracing in vr gisteravond .Bekend probleem met mijn hardware in combinatie met iracing in op belle isle , meerdere topics gevonden hierover.Circuit is te zwaar belastend voor mijn cpu , vooral omgeving pits en rechte stuk daarna !? Zoveel bijzonders zie ik daar overigens niet qua graphics maar het zal wel.Genoodzaakt om diverse opties uit te zetten in graphics en veel in low detail , is niet anders.Verbaasd me overigens wel een beetje als ik naar de matige kwaliteit van graphics in iracing kijk , vergeleken met het prachtige beeld bij mijn gamende zoon op pc met lagere specificaties en echt verbluffende graphics bij snelle veeleisende games , met hoge fps op 144hz beeldscherm .Zal grotendeels dan toch aan het vr gedeelte liggen wat zo veeleisend is .
Kijken of het vanavond wat vloeiender wil draaien , erg vermoeiend anders om zo te racen.
iRacing heeft op paar circuits (met name de nieuwere) paar spots waar je PC het gewoon gigantisch op zijn flikker krijgt waar je inderdaad nou niet aan de baan kan afzien dat het grafisch nou een bijzondere plek is. Nieuwe Lime Rock Park is hier ook zo'n voorbeeld van. Maar daarnaast zijn de nieuwere auto's ook veel gedetailleerder. Dan 'vroeger' dus de combinatie van nieuwere banen met nieuwere auto's in veelvoud is soms een FPS killer.

Maar als je CPU het zwaar heeft kan het ook helpen het aantal auto's die te zien zijn terug te schroeven.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
The Otherside schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

iRacing heeft op paar circuits (met name de nieuwere) paar spots waar je PC het gewoon gigantisch op zijn flikker krijgt waar je inderdaad nou niet aan de baan kan afzien dat het grafisch nou een bijzondere plek is. Nieuwe Lime Rock Park is hier ook zo'n voorbeeld van. Maar daarnaast zijn de nieuwere auto's ook veel gedetailleerder. Dan 'vroeger' dus de combinatie van nieuwere banen met nieuwere auto's in veelvoud is soms een FPS killer.

Maar als je CPU het zwaar heeft kan het ook helpen het aantal auto's die te zien zijn terug te schroeven.
Hier had ik gister ook last van en mijn CPU heeft het sowieso al zwaar want is al niet zo goed.
Het rijden ging nog wel, omdat ik toch al de meeste settings op low heb staan.
Er bleven echter te weinig CPU cycles over volgens mij, want Team Speak begon te stotteren en dat leidt erorm af.
In combinatie met het feit dat ik me nog niet zeker voel met mijn nieuwe T-LCM pedalen , heb ik de race maar laten schieten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
@The Otherside Had aantal auto's op 20(8) staan , en veel uit en op low , had ik stuk minder problemen mee in de 2e heat .Zal vanavond nog minder auto's instellen .Ontdekte ook dat ik gisteren teamspeak overlay's aan had die ik normaal nooit gebruik , zou ook al van invloed kunnen zijn denk ik zo ? Is verder het enige verschil met vorige races.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:41
Zo, dat was Bell Isle.

Race 1, lekker meegedaan, als 12de gestart, als 9de geëindigd waardoor ik mij ineens op de voorste startrij terug vond voor race 2. Dat duurde ook 4 bochten en toen tijdje op plek 8 rondgehangen, daarna foutje gemaakt en de rest hebben we het maar niet meer over.

Toch blij met mijn eerst top 10 plek in race 1! Heb ik dat ook een keer meegemaakt, vooraan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 21:14

Hoogie2004

Whohooooo

Heerlijk avondje vandaag.

Thnx voor de leuke cleane race!

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ourplayground
Ik heb deze iracing week afgesloten in dezelfde stijl als dat ie begonnen is: met een ontzettend leuke race op interlagos met de BMW Z4. Slechte quali, p16 maar door een goede race en een paar lekkere inhaal acties naar p8 kunnen rijden. Heeft me deze week toch ongeveer +300 ir opgeleverd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYsmdPNKXAaJOXEOlMVVPnxKXhk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bKAEomPvzW5tDjjgPJp2y8rF.jpg?f=user_large
Vanmiddag al even Zandvoort geoefend, dat wordt waarschijnlijk 1 keer tijden voor de statistieken en dan dat sr kerkhof achter mij laten en naar “the Glenn” met de GTE..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Zo, dat was weer eens even leuk. Race 1 als laatste maar gestart omdat ik de baan niet kende (op een paar practice rondjes na). Had deze net vandaag even vlug aangeschaft. Met Luuk e.d. leuke gevechten gehad en op P15 weten te finishen.

Race 2 kreeg ik een schamp kusje van @SanVan in lap 1 en boorde ik hem de muur in. Wonder boven wonder reed dat ding nog best ok op 3 wielen, fast repairtje er tegen en toch nog p19 of zo gefinished met hier en daar een leuk gevechtje. De pace kwam er met iedere ronde steeds beter in. Leuk baantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Voor mij was het een teleurstellende avond maar dat kwam puur door mij zelf:) Ik had in ieder geval wel het gevoel dat er clean werd gereden, dus complimenten op deze tricky baan!

Benieuwd hoe de officiële races gaan vd week.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Imac2011
Vanavond na een niet te ontwijken gespinde auto in heat 2 op 1 na laatste bocht voor de pits , was mijn spoiler er af , ik besloot naar de pits te rijden maar toen ik gang maakte begon het voorwiel enorm te stuiteren .Er kwamen een paar rijders aan waar ik dus voor in de weg reed en dit werd ook medegedeeld .Geen idee meer wie het waren maar sorry hiervoor.
Na de noodzakelijke repair ook nog een penalty voor speeding in de pits helaas.Vrij snel daarna nog een aanrijding met een gespinde auto na een bocht waar ik over de voorvleugel vloog maar wonderwel door kon rijden met wat minder snelheid en trillend stuur in rechterbochten .Ben maar gewoon doorgereden met lager tempo , aan het einde van de race werd ik door Lucas gelapt en die vertelde dat mijn voorvleugel eraf was.
Heb ik driekwart van de race dus zonder gereden _O- .Is 20e plek nog helemaal niet zo gek . :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-09 12:13

TiemenC

iRacing

Top avondje gehad! Heerlijk na de stress van gisteren :) Voelde goed om met de oranje bolide over de hobbels van Detroit te knallen!

Ik kon goede tijden rijden in de practice en een lekker ritme vinden, ook met een volle tank. Maar zoals vaker gaat het vanaf de Q dan langzaam steeds nét allemaal wat minder soepel.

M'n snelste ronde in de Q verprutst door een '0 contact' in lap 1. Daarna lap 2 teveel op safe gereden. Gelukkig alsnog binnen de top 10 mogen starten.

Heat 1:
Had ineens 'last' van een ontzettend onrustige achterkant. Dit deed mijn zelfvertrouwen geen goed en vanaf dat moment heb ik steeds de laatste 2 bochten geen enkele keer meer goed genomen voor de rest van de avond. Liggend op P7 ging het dan ook mis bij uitkomen turn 13 en eindigde ik in de muur. Ik kon gelukkig vrij makkelijk de pits bereiken. Nadat ik een fast repair had gepakt, heb ik de race op p16 uitgereden.

Heat 2:
Me voorgenomen geen gekke dingen te doen. In de eerste twee rondes gave, respectvolle, gevechten gehad met volgens mij @verse48 en @Hoogie2004. Vooral met z'n drieën richting turn 3 was even billenknijpen.

Tegen het einde nog geprobeerd aan te klampen bij @Linc maar dat bleek een onmogelijke opgave. Door wat late uitvallers terecht gekomen op p8 :)

PS: wat is die Audi Turn toch een vreselijke bocht 8)7

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 21:14

Hoogie2004

Whohooooo

TiemenC schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:41:
Heat 2:
Me voorgenomen geen gekke dingen te doen. In de eerste twee rondes gave, respectvolle, gevechten gehad met volgens mij @verse48 en @Hoogie2004. Vooral met z'n drieën richting turn 3 was even billenknijpen.
Yes, dat was iig ook met mij :) Mooi gevecht (ook stukje later in de race nog)

Heerlijk geraced met jou, fair en square. Overigens ook met de rest deze race, hard maar wel faire gevechten de hele race.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Rij ik net 5de met de Indy Pro op Belle Isle in een sterke bezetting, waarschijnlijk mijn beste race ooit,
hoor ik een notificatie van mijn pc, blijft het beeld van mijn Oculus hangen en rij ik rechtdoor de muur in waardoor @ActualFantasy en @Luckeh ook op me crashten. :'(

Echt sjit man, heb de laatste tijd nooit last gehad van dit soort dingen.
Ik zet alle programma's uit die ik niet nodig heb etc om zoiets te voorkomen.

Sorry jongens.

iRacing Profiel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9yu6x3GYrycqmahKHRBJ8_-w8Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qBdvMmzLAIcJjSRfurxQLWtZ.png?f=user_large

Deze race wordt u medemogelijk gemaakt door: Tweakers :)

PS: mijn eerste win in deze klasse *O* *O*

[ Voor 8% gewijzigd door laforte op 13-10-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
MDenessen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:31:
Rij ik net 5de met de Indy Pro op Belle Isle in een sterke bezetting, waarschijnlijk mijn beste race ooit,
hoor ik een notificatie van mijn pc, blijft het beeld van mijn Oculus hangen en rij ik rechtdoor de muur in waardoor @ActualFantasy en @Luckeh ook op me crashten. :'(

Sorry jongens.
Zo, ik baalde wel hoor, want ik reed gewoon lekker mee achter jou. 3K plus SoF en gewoon zo lekker meedoen. Je ging echt veeeeeeelste vroeg die bocht in en vloog zo over de binnenste kerbs.. kon jij daarna verder ook niks meer aan doen natuurlijk, ik had misschien kruipend de bocht om moeten gaan, maar ja. Achteraf...

Ik kon zonder voorvleugel naar de pits strompelen, anderhalve minuut repairs en ben verder gegaan. Uiteindelijk nog 8ste geworden, dus viel mij nog niet tegen.

Dit circuit is echt een tien kleine negertjes afvalrace....

Wat mij wel tegenviel, ik had zelfs al mijn optional repairs laten doen, en nog stond mijn stuur scheef....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
ActualFantasy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:54:
[...]

Zo, ik baalde wel hoor, want ik reed gewoon lekker mee achter jou. 3K plus SoF en gewoon zo lekker meedoen. Je ging echt veeeeeeelste vroeg die bocht in en vloog zo over de binnenste kerbs.. kon jij daarna verder ook niks meer aan doen natuurlijk, ik had misschien kruipend de bocht om moeten gaan, maar ja. Achteraf...

Ik kon zonder voorvleugel naar de pits strompelen, anderhalve minuut repairs en ben verder gegaan. Uiteindelijk nog 8ste geworden, dus viel mij nog niet tegen.

Dit circuit is echt een tien kleine negertjes afvalrace....

Wat mij wel tegenviel, ik had zelfs al mijn optional repairs laten doen, en nog stond mijn stuur scheef....
Ja echt heel vervelend voor je. Maar het was echt geen rijders fout van mij, ik zag niets meer doordat het beeld van de oculus opeens stil bleef staan (een paar seconden) en uit reactie stuurde ik nog wel in.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
MDenessen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:01:
[...]

Ja echt heel vervelend voor je. Maar het was echt geen rijders fout van mij, ik zag niets meer doordat het beeld van de oculus opeens stil bleef staan (een paar seconden) en uit reactie stuurde ik nog wel in.
Ja joh, sthit happens. Ben nog steeds blij met mijn 100+ championship punten en mijn hoogste SoF race ooit.

En mijn snelste rondje ooit op dit circuit was mijn kwali rondje. Dat voelde ook heerlijk.

Hopelijk volgende keer geen ellende meer voor jou ook.

En volgende keer kwali ik gewoon voor je, want volgensmij de laatste 4 races die we nu samen reden, stond ik elke keer vlak achter je.

[ Voor 18% gewijzigd door ActualFantasy op 13-10-2020 21:07 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
laforte schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:48:
[Afbeelding]

Gefeliciteerd!

Ik had vandaag ook mijn eerste overwinning.in de Indy en op Belle Isle. Heb er hard om moeten strijden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/yJbtwyuQYQBJkgTiticf95ex.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 15:14
[Afbeelding]

Was wel een lekkere race. Jij en @Danny Hdoorn waren gewoon een stuk sneller. En de nummer 4 een stuk trager :p. Daardoor reed ik in niemandsland op p3. Tijd lang rond de 6 seconden achter Danny gezeten, maar maakte toen een foutje. Gelukkig de muur niet geraakt, maar de achter stand was meteen meer dan verdubbeld.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

[Afbeelding]

Gefeliciteerd nogmaals! Dik verdient.Je was gewoon foutloos en snel hehe :)

@patricks8 Ja dat gevoel herken ik wel....was sneller dan jou maar langzamer dan Marco :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

MDenessen schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:31:

Sorry jongens.
Dat zag er al heel vreemd uit. Bij het terugkijken had ik al het vermoeden dat je een issue had.
Dat je de muur in ging was niet het probleem, je schoof alleen terug de baan op waardoor we erop knalden.

Maar die baan was een seconde sneller dan die van ons dit weekend. Ik reed m'n bankerlap voorzichtig en dat redde een P10 toen ik de tweede ronde 'm in de muur zette.

Bij de start had in bocht 2 een "Gerben" recht voor m'n neus. Kon nergens heen en kreeg een 4x cadeau. Auto voelde in principe goed, totdat m'n voorvleugel half in jouw motor hing :)
Na de pitstop was ik P2 qua snelheid, maar pushte iets teveel en schreef de auto af. Daarna was het wel klaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
Net ook weer een leuke race gehad op Belle Isle. Na een complete opstopping in bocht 8 in ronde 3, de leider vlak voor mij spinde en kon m alleen ontwijken door alle wielen te blokkeren en hiermee ook de baan hermetisch af te sluiten 😂.

Vervolgens comfortabel aan de leiding gelegen met de nr2 ongeveer op een seconde.. Tot ronde 15, ging uitkomen bocht 8 heel iets te vroeg op mijn gas en hing m vol in de muur. Linker voorwiel kwijt en een tow naar de pits. Uiteindelijk na de reparatie de race nog op p10 uit kunnen rijden. Nu ik echter in de uitslag kijk blijkt dat ik deze race 0 inc had?? Is dit een soort netcode waarbij alleen aan mijn kant mijn wiel kwijtraakte of wat zou hier eventueel gebeurd kunnen zijn...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
MaikyM schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 23:19:
Net ook weer een leuke race gehad op Belle Isle. Na een complete opstopping in bocht 8 in ronde 3, de leider vlak voor mij spinde en kon m alleen ontwijken door alle wielen te blokkeren en hiermee ook de baan hermetisch af te sluiten 😂.

Vervolgens comfortabel aan de leiding gelegen met de nr2 ongeveer op een seconde.. Tot ronde 15, ging uitkomen bocht 8 heel iets te vroeg op mijn gas en hing m vol in de muur. Linker voorwiel kwijt en een tow naar de pits. Uiteindelijk na de reparatie de race nog op p10 uit kunnen rijden. Nu ik echter in de uitslag kijk blijkt dat ik deze race 0 inc had?? Is dit een soort netcode waarbij alleen aan mijn kant mijn wiel kwijtraakte of wat zou hier eventueel gebeurd kunnen zijn...
Dat moet inderdaad wel een soort van netcode zijn geweest. Ik heb in dezelfde race verschillende rijders op mijn scherm de muur zien raken waarbij een wiel scheef stond. Vervolgens reden ze door en zat het wiel er weer aan. Heb je nog geprobeerd om door te rijden of had je direct de tow gepakt? Kans was anders dus wellicht aanwezig geweest dat je wiel er gewoon nog aan zat en je kon door rijden.

Voor mij persoonlijk was het een erg goede race. Gestart als 17e doordat ik mijn kwalificatie verprutste met 2x een 0 contact maar in de race opgeklommen naar P4 terwijl ik auto #14 was.

[ Voor 7% gewijzigd door Doubleoz op 14-10-2020 06:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

Luckeh schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

Dat zag er al heel vreemd uit. Bij het terugkijken had ik al het vermoeden dat je een issue had.
Dat je de muur in ging was niet het probleem, je schoof alleen terug de baan op waardoor we erop knalden.

Maar die baan was een seconde sneller dan die van ons dit weekend. Ik reed m'n bankerlap voorzichtig en dat redde een P10 toen ik de tweede ronde 'm in de muur zette.

Bij de start had in bocht 2 een "Gerben" recht voor m'n neus. Kon nergens heen en kreeg een 4x cadeau. Auto voelde in principe goed, totdat m'n voorvleugel half in jouw motor hing :)
Na de pitstop was ik P2 qua snelheid, maar pushte iets teveel en schreef de auto af. Daarna was het wel klaar.
Ik moest daardoor in bocht 2 vol in de remmen en klapte er 1 achterop , de pits kunnen halen daarna lekker mijn rondjes kunnen maken en kwam weer op p8, maar ik moest hem in de laatste ronde nog effe in de muur zetten waardoor @ActualFantasy me nog voorbij kon p9!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
Doubleoz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 06:49:
[...]

Dat moet inderdaad wel een soort van netcode zijn geweest. Ik heb in dezelfde race verschillende rijders op mijn scherm de muur zien raken waarbij een wiel scheef stond. Vervolgens reden ze door en zat het wiel er weer aan. Heb je nog geprobeerd om door te rijden of had je direct de tow gepakt? Kans was anders dus wellicht aanwezig geweest dat je wiel er gewoon nog aan zat en je kon door rijden.

Voor mij persoonlijk was het een erg goede race. Gestart als 17e doordat ik mijn kwalificatie verprutste met 2x een 0 contact maar in de race opgeklommen naar P4 terwijl ik auto #14 was.
Zag dat mijn wiel omhoog stond dus heb maar meteen een tow gepakt.

P4 is een net resultaat! Nog veel last gehad van de opstopping in het begin?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
MaikyM schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:44:
[...]

Zag dat mijn wiel omhoog stond dus heb maar meteen een tow gepakt.

P4 is een net resultaat! Nog veel last gehad van de opstopping in het begin?
Van de opstopping heb ik weinig mee gekregen omdat ik als 17e was gestart. Mogelijk is dat dus een gelukje geweest dat ik niet in de top 10 stond en daardoor kon doorrijden. Met mijn P4 was ik in ieder geval erg blij:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
verse48 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:02:
[...]

Ik moest daardoor in bocht 2 vol in de remmen en klapte er 1 achterop , de pits kunnen halen daarna lekker mijn rondjes kunnen maken en kwam weer op p8, maar ik moest hem in de laatste ronde nog effe in de muur zetten waardoor @ActualFantasy me nog voorbij kon p9!
Thanks daarvoor ;) We reden echt zelfde rondetijden constant, ik zat de hele race op een seconde of 7 achter je en elke keer als er iemand uitviel, schoven we weer plekje op.

Race 2 op de avond zelf verknald, P2 gekwalificeerd, maar nummer 1 deed heel erg voorzichtig en remde echt 20 meter eerder dan normaal in bocht 4 of 5 of zo. Dus raakte hem achterop, en vloog daarna zelf de muur in.

Stomme fout van mijzelf ook wel, zat er gewoon te dicht op.

-102 iRating....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
ActualFantasy schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:18:
[...]

Thanks daarvoor ;) We reden echt zelfde rondetijden constant, ik zat de hele race op een seconde of 7 achter je en elke keer als er iemand uitviel, schoven we weer plekje op.

Race 2 op de avond zelf verknald, P2 gekwalificeerd, maar nummer 1 deed heel erg voorzichtig en remde echt 20 meter eerder dan normaal in bocht 4 of 5 of zo. Dus raakte hem achterop, en vloog daarna zelf de muur in.

Stomme fout van mijzelf ook wel, zat er gewoon te dicht op.

-102 iRating....
Herkenbaar.
Gister 2 iLMS races op Watkens gedaan. Eerste race start ik van pole, word ik in t1 van de baan gerost. De schuldige riep via voicechat dat hij z'n rempedaal raar deed, waardoor hij zich verremde... 17minuten repairs en 3 minuten option.... helaas -105 rating.

Tweede race hele tijd tweede gereden tot 15min voor het einde. Ik verlies zelfde de controle in t1, raakte de vangrail alleen bleef mijn auto als een bungeetouw vast hangen 8)7 ik bouncete gewoon terug de vangrail in. Moeten towen, 20sec repair maar kwam niet eens meer in 6e versnelling. Uit eindelijk p15 :(

Was geen goede avond, maar wat is Watkens een super gave baan met de lmp2.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ActualFantasy
Zo, mijn eerste win op Belle Isle is binnen.

Op naar de volgende.

Vanmiddag al paar rondjes op Road America gereden ook. Wat is dat een verademing vergeleken met Belle Isle zeg. Biljartlaken, geen gestuiter, geen hoge kerbs en geen muren dichtbij.

Heel andere beleving weer dat circuit. Wel een heerlijke baan ook hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-09 11:12
Zonet ILMS gereden met de Porsche in Watkins Glenn. Beetje teleurgesteld.
Pole gekwalificeerd dus was al blij. Ik laat +20sec met de LMP2's en er is een kerel (Ferrari) die vanuit de pits start en wanneer het groen is, zijn wij allemaal 3/4de van de track terwijl meneer chill uit de pits komt en +10sec voorsprong heeft. Ik heb vernomen dat dit niet echt ok is? Ik heb replays in het geval dat ik dit mag/kan protesten.

Verder werd ik in ronde 4 door P2 getikt tijdens de lange rechtse, kerel was totaal niet naast mij maar rijdt op de curb en verlies waarschijnlijk de controle een beetje. Loeihard tegen de barrier.
Ik rijd verder en zit naast een LMP2 die mij voorbijschiet. Raakt ie het gras en neemt hij mij mee.

Zucht, het is echt zoeken naar toffe cleane races.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Dinsdag sinds 3 weken weer kunnen racen en direct ingestapt in de Porsche 911 GT3 Cup. Na een heel seizoen met de GTE, was ik wel weer toe aan een nieuwe uitdaging.

Wat een beest is dat! Direct ook op het schitterende en lastige circuit van Virginia, dus werd aardig aan de tand gevoeld. Heerlijk om gewoon al in de vrije training die wagen onder controle te krijgen en er constant mee proberen te rijden. Ook nog even met Dave Cameron gereden, maar die was nog wel een volle seconde sneller dan mij.

Met deze wagen heb ik veel meer het gevoel dat ik moet werken om hem snel door de bochten heen te krijgen. Maar tegelijk is het mogelijk om hem echt op de grens te rijden, zonder hem ineens kwijt te raken. De GTE's zijn leuk om mee te rijden, maar best wel kinderspel vergeleken met de Porsche.

Eerst nog even oefenen en de wagen leren kennen, maar dit weekend stap ik wel even in voor een eerste race denk ik :). Love it!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Beltoni
StealthyPeanut schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:53:
Dinsdag sinds 3 weken weer kunnen racen en direct ingestapt in de Porsche 911 GT3 Cup. Na een heel seizoen met de GTE, was ik wel weer toe aan een nieuwe uitdaging.

Wat een beest is dat! Direct ook op het schitterende en lastige circuit van Virginia, dus werd aardig aan de tand gevoeld. Heerlijk om gewoon al in de vrije training die wagen onder controle te krijgen en er constant mee proberen te rijden. Ook nog even met Dave Cameron gereden, maar die was nog wel een volle seconde sneller dan mij.

Met deze wagen heb ik veel meer het gevoel dat ik moet werken om hem snel door de bochten heen te krijgen. Maar tegelijk is het mogelijk om hem echt op de grens te rijden, zonder hem ineens kwijt te raken. De GTE's zijn leuk om mee te rijden, maar best wel kinderspel vergeleken met de Porsche.

Eerst nog even oefenen en de wagen leren kennen, maar dit weekend stap ik wel even in voor een eerste race denk ik :). Love it!
Lekker wagentje inderdaad. Je krijgt al heel gauw voldoening omdat je input dusdanig belangrijk is. Met veel andere auto's krijg je dit gevoel pas als je echt op de limiet rijdt.

Probeer nu een beetje mijzelf aan te leren om met de LMP2 te rijden. Het is echt een eenvoudig wagentje om in te stappen. Veel downforce waardoor je ook lekker op de rem kan trappen. Als je de auto wat meer leert kennen dan kan je dezelfde voldoening eruit halen als bij een 911 cup car.

Gisteren weer met een groepje tweakers meegedaan aan Hump Day van David Sampson. Ook een erg tof event. Wordt competitief (multi-class) gereden zonder teveel drama. Behalve @Blerf die @Birelissimo in bocht 4 er genadeloos af kegelde. Leuk concept om twee pitstops in een race van 40 minuten te doen. Voegt een hele nieuwe strategische laag toe aan een race.

Besloot vroeg de pits in te duiken zodat ik geen tijd verloor bij het lappen van de top 5 GTE's. Undercut pakte weer heerlijk uit. Toch wel erg tof als dat lukt. Gelukkig had ik nu ook de pace om er dan ook voor te blijven rijden.

Wat is the Glen toch een fantastische baan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 14:46
jmignolet schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:46:
Zonet ILMS gereden met de Porsche in Watkins Glenn. Beetje teleurgesteld.
Pole gekwalificeerd dus was al blij. Ik laat +20sec met de LMP2's en er is een kerel (Ferrari) die vanuit de pits start en wanneer het groen is, zijn wij allemaal 3/4de van de track terwijl meneer chill uit de pits komt en +10sec voorsprong heeft. Ik heb vernomen dat dit niet echt ok is? Ik heb replays in het geval dat ik dit mag/kan protesten.

Verder werd ik in ronde 4 door P2 getikt tijdens de lange rechtse, kerel was totaal niet naast mij maar rijdt op de curb en verlies waarschijnlijk de controle een beetje. Loeihard tegen de barrier.
Ik rijd verder en zit naast een LMP2 die mij voorbijschiet. Raakt ie het gras en neemt hij mij mee.

Zucht, het is echt zoeken naar toffe cleane races.
Als ik dit zo lees doet die auto uit de pits weinig fout. Het is een eigen keuze om zo'n gat te laten vallen, niet iets dat vanuit iRacing verplicht is. Daar neem je dus risico's zoals dit mee, maar ook omdat je de groene vlag op een rare plaats krijgt en er bv ineens in een bochtencombinatie met weinig ruimte begonnen wordt met racen. Ik heb er persoonlijk een hekel aan en doe daar als ik vanaf de eerste rij start (wat weinig gebeurd :+ ) dan ook niet aan mee.

Je hoeft natuurlijk ook niet onder de achtervleugel van de klasse voor je te kruipen want daar zitten ook risico's aan, maar een gat van 2-3 seconde zou toch voldoende moeten zijn om veilig te kunnen starten.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
20 seconden is wel echt extreem veel. Ik zou zeggen houd minstens 5s afstand maar echt niet veel meer.

Verder is het vooral een gentleman's agreement, dus volgens mij kan je dit enkel jezelf aanrekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
StealthyPeanut schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:53:

Deze week heb ik de AMG GT3 gekocht om VRS te kunnen rijden en zo wellicht een keer mijn A-license te behalen. De maanden hiervoor enkel in de Porsche gereden en ik moet zeggen dat het dan juist weer even erg prettig is om in een vrij makkelijke auto te stappen.
Na aankoop kon ik eigenlijk direct in een race stappen zonder dat ik eerst tijden moet oefenen, aan het eind van de rit is de Porsche een leukere auto maar soms is instappen en meteen lekker meedoen ook wel prettig. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-09 11:12
Betreffende die GA, ik heb weldegelijk gehoord dat mensen een waarschuwing krijgen hiervoor en indien ze het expres doen, ook effectief een ban krijgen.

Althans, ze waren moord en brand aan het roepen op Quirkitized's stream wanneer iemand anders dat had gedaan. En iemand op discord van Dave Cam zei idd dat iezelf een waarschuwing eerst kreeg.

Dus akkoord, het is een eigen keuze, maar iRacing let er wel op dat er geen misbruik van gemaakt wordt door in de pits te starten en dit keer op keer in een multiclass reeks.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Ik heb niet vaak zo makkelijk iRating getankt als zojuist met de Cadillac in de Fanatec Global Challenge (25 minuten, fixed setup).

Het was in de kwali al duidelijk dat P1 van een volstrekt andere wereld was qua pace, maar ik kon me heel comfortabel op P2 kwalificeren en heb eigenlijk de hele race spreekwoordelijk op de cruiscontrol gereden, naar P2, met een schandalige halve minuut achterstand op P1 (zou beetje minder (of een heel stuk meer) zijn als ik was gaan pushen, beste was 2,10.6 maar 2,09,midden zat erin als t moest), en een minuut voorsprong op P3. Omdat ik relatief rustig kon rijden ook 0x, m'n SR is me dankbaar.

De Cadillac is echt instappen en gaan. Fixed setup (zelfs brandstof fixed), cruisecontrol, traction control, ABS, prima te doen! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOmWnpBP4br6bwLcNPAq5DRHMH0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Np6dec6HY7AUIX30hturbIS1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Broud
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:29
Zit alweer een tijdje mee te lezen (na een lange break van iRacing), maar heb gisteren toch maar de knoop doorgehakt, iRacing lidmaatschap weer aan en de T-LCM pedalen gekocht.

Zit vooral te kijken naar de nieuwe LMP2, maar ook de Indy Pro heeft m'n interesse gewekt na al die verhalen in dit topic. Zo'n Nederlandse league is echt een tof initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:23
jmignolet schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:27:
Betreffende die GA, ik heb weldegelijk gehoord dat mensen een waarschuwing krijgen hiervoor en indien ze het expres doen, ook effectief een ban krijgen.

Althans, ze waren moord en brand aan het roepen op Quirkitized's stream wanneer iemand anders dat had gedaan. En iemand op discord van Dave Cam zei idd dat iezelf een waarschuwing eerst kreeg.

Dus akkoord, het is een eigen keuze, maar iRacing let er wel op dat er geen misbruik van gemaakt wordt door in de pits te starten en dit keer op keer in een multiclass reeks.
Mag je ook zeker protesteren, en wordt ook door iRacing naar gehandeld.

Alleen inderdaad een gat van 20s laten vallen is wel heel absurd. 2-3 seconde is meestal wel prima, 5 als je in een wat lagere split zit misschien aangezien daar wat meer kans is op 1ste bocht drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
B Tender schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:19:
Ik heb niet vaak zo makkelijk iRating getankt als zojuist met de Cadillac in de Fanatec Global Challenge (25 minuten, fixed setup).

Het was in de kwali al duidelijk dat P1 van een volstrekt andere wereld was qua pace, maar ik kon me heel comfortabel op P2 kwalificeren en heb eigenlijk de hele race spreekwoordelijk op de cruiscontrol gereden, naar P2, met een schandalige halve minuut achterstand op P1 (zou beetje minder (of een heel stuk meer) zijn als ik was gaan pushen, beste was 2,10.6 maar 2,09,midden zat erin als t moest), en een minuut voorsprong op P3. Omdat ik relatief rustig kon rijden ook 0x, m'n SR is me dankbaar.

De Cadillac is echt instappen en gaan. Fixed setup (zelfs brandstof fixed), cruisecontrol, traction control, ABS, prima te doen! :)

[Afbeelding]
Haha mooi!! Ik gooide het toevallig vanavond in de Discord dat ik deze serie vanochtend op Twitch zag en hem zelf ook wel weer eens wil doen.

Misschien iets voor de woensdagavond, naast Humpday 😜

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
In het kader van, hopelijk wordt het racen wat cleaner. IMSA sportscar & ILMS worden een licentie klasse hoger geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1I6_w4o_GePE7RF52izV5BHeeo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U7FrU9t520b1KKov7tN7Kc7d.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 08:06
Zou dat echt gaan helpen?

De licenties zijn vrij makkelijk te halen.

Dit is volgens mij mijn 3e seizoen in de GTE op IMSA en de races zijn lastig (meestal split 2 of 3). Maak zelf ook niet altijd de goede beslissing in een race. Charlotte deze week gaat al helemaal niet fijn :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:32

Niellie41

[object Object]

Spectre Wolf schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:29:

Dit is volgens mij mijn 3e seizoen in de GTE op IMSA en de races zijn lastig (meestal split 2 of 3). Maak zelf ook niet altijd de goede beslissing in een race. Charlotte deze week gaat al helemaal niet fijn :/
Ik ben het deels met je eens. Misschien moeten ze het wat moeilijker maken om te stijgen in SR. Veel nieuwelingen willen te snel gaan, terwijl het goed is om een seizoen met de MX5 of Skippie te rijden.

De huidige indeling op road is vrij nutteloos. Heel veel series zitten in C en B gepropt. Tenzij je F1 wilt rijden, is er geen nut om je A licentie te halen. Zeker niet voor dit seizoen toen er niemand F1 reed.

We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectre Wolf
@Niellie41 Eens, het probleem met multiclass is ook wat ingewikkelder dan alleen de licentie denk ik. Want je hebt ook nog de SoF's per klasse waarbij als er niet genoeg mensen zijn je met een lage iR potentieel in een hoge SoF komt. Zoals met de DP Corvette vaak gebeurde.

Maar inderdaad, we gaan het zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Spectre Wolf schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:29:

Geen idee, maar vast blijven houden aan hoe het altijd is geweest, gaat het racen ook niet beter maken.

Wat mij betreft zou het ook een stuk moeilijker moeten zijn om je A licentie te hebben.
Nu ligt de grens op 40 corners per incident (dan ben je >A2.x), dat betekend dat je 3 rondjes moet kunnen rijden zonder offtrack, even uitgaande van zo'n 13 bochten per track. Die grens ligt wat mij betreft echt veel te laag. Wat mij betreft trekken ze dat echt omhoog naar 80 corners per incident om >A2.x te zijn, wat nu staat voor >A4.x

Om even N=1 te doen, en bovenstaande op mijzelf te doen.
Ik heb na iets meer dan 4 weken mijn A licentie gehaald, en nooit in de omstandigheid geweest dat ik deze bijna kwijt zou raken. Laagste is iets van A3.3 geweest, omdat ik 3 races achter elkaar contact had.
Als ik serieus kijk naar hoe die races gingen, had ik echt wel terug mogen vallen naar B, wat mij betreft zelfs C. Want ik zat niet lekker in mijn vel en 2x een first lap incident zorgde ervoor dat ik te aggresief ging rijden.

Even een paar dagen niet racen en zelf de wil hebben om altijd A4.x te zijn, zorgde ervoor dat ik weer zoals altijd ging rijden. Het zou dus goed zijn als de druk om een A licentie te hebben, en te kunnen racen in bepaalde klasses, wat hoger zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
@JPM85 Dat het anders moet ben ik het helemaal mee eens hoor. Geen idee meer hoe snel ik naar A ging, maar heb A nooit meer verloren daarna. Het is wel eens spannend geweest dat ik hem kwijt zou raken maar het is er nooit van gekomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
JPM85 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:50:
[...]

Geen idee, maar vast blijven houden aan hoe het altijd is geweest, gaat het racen ook niet beter maken.

Wat mij betreft zou het ook een stuk moeilijker moeten zijn om je A licentie te hebben.
Nu ligt de grens op 40 corners per incident (dan ben je >A2.x), dat betekend dat je 3 rondjes moet kunnen rijden zonder offtrack, even uitgaande van zo'n 13 bochten per track. Die grens ligt wat mij betreft echt veel te laag. Wat mij betreft trekken ze dat echt omhoog naar 80 corners per incident om >A2.x te zijn, wat nu staat voor >A4.x

Ik heb na iets meer dan 4 weken mijn A licentie gehaald, en nooit in de omstandigheid geweest dat ik deze bijna kwijt zou raken. Laagste is iets van A3.3 geweest, omdat ik 3 races achter elkaar contact had.
Als ik serieus kijk naar hoe die races gingen, had ik echt wel terug mogen vallen naar B, wat mij betreft zelfs C. Want ik zat niet lekker in mijn vel en 2x een first lap incident zorgde ervoor dat ik te aggresief ging rijden.

Even een paar dagen niet racen en zelf de wil hebben om altijd A4.x te zijn, zorgde ervoor dat ik weer zoals altijd ging rijden. Het zou dus goed zijn als de druk om een A licentie te hebben, en te kunnen racen in bepaalde klasses, wat hoger zou zijn.
Dat je niet iets moet blijven doen omdat je het altijd al deed, ben ik zeker met je eens.

Echter blijft dit wel een lastig punt. 17 incidenten voor een drive through lijkt veel maar met een beetje pech zit je er zo aan, zeker met multiclass. Tegelijkertijd is het ook apart dat dezelfde regels gelden voor ILMS als voor sprint races.

Moet overigens mijn eerste officiële race op Watkins Glen nog rijden. Ben wel benieuwd hoe die gaat verlopen. Hoop dat ik wat minder Rookie mistakes maak dan op Road America. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 21:36
JPM85 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:50:
[...]

Het is niet lastig om de A licentie te halen, maar je hebt wel jouw zeer sterke instelling om goed en veilig te rijden nodig. Jij verdient die A license daarmee. Het is precies wat de SR licenses wilden bereiken.
Ben zelf B4.x omdat ik nog niet 4 races in license B heb gereden.

Er zijn echter genoeg races geweest waar ik onterecht een x4 en/of x1 kreeg. Soms tikt iemand je aan, soms ontwijk je door het gras. Met je eens dat het aantal bochten per incident hoger had moeten zijn, maar dan alleen als de incidenten handmatig werden gegeven. Op dit moment compenseert de lage corners/inc. voor de onjuist toegekende inc. Waar ik nooit tegen protest trouwens. Die SR hoeft niet hoger en krijg ik op termijn toch op B4.x of A. omdat ik veilig rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Maar lees ik het dan goed. Ik ben nu B4.xx, dus als ik straks dan IMSA weer ga rijden, ga ik vanzelf naar A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Beltoni schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

Dat je niet iets moet blijven doen omdat je het altijd al deed, ben ik zeker met je eens.

Echter blijft dit wel een lastig punt. 17 incidenten voor een drive through lijkt veel maar met een beetje pech zit je er zo aan, zeker met multiclass. Tegelijkertijd is het ook apart dat dezelfde regels gelden voor ILMS als voor sprint races.

Moet overigens mijn eerste officiële race op Watkins Glen nog rijden. Ben wel benieuwd hoe die gaat verlopen. Hoop dat ik wat minder Rookie mistakes maak dan op Road America. :D
Meeste incidenten ontstaan in de eerste twee en soms de laatste twee rondjes. Wat dat betreft zou er weinig verschil moeten zijn tussen een 15 lap of 45 lap race. Verder speelt de baan en de staat van de baan en de SOF ook een rol. Ik denk dat het goed is om de regels simpel te houden. 17 inc. is wat mij betreft vrij hoog. 10x lijkt mij redelijker en ik denk dat het ook een stuk meer aanspoort om veilig te rijden dan 17x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
ActualFantasy schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:48:
Maar lees ik het dan goed. Ik ben nu B4.xx, dus als ik straks dan IMSA weer ga rijden, ga ik vanzelf naar A?
Klopt. Als IMSA een B licentie vereist. Sterker nog. Met B4.xx mag je al in een A licentie meedoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Playa del C. schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:50:
[...]

Meeste incidenten ontstaan in de eerste twee en soms de laatste twee rondjes. Wat dat betreft zou er weinig verschil moeten zijn tussen een 15 lap of 45 lap race. Verder speelt de baan en de staat van de baan en de SOF ook een rol. Ik denk dat het goed is om de regels simpel te houden. 17 inc. is wat mij betreft vrij hoog. 10x lijkt mij redelijker en ik denk dat het ook een stuk meer aanspoort om veilig te rijden dan 17x.
Ben ik niet met je eens, daarom refereerde ik ook naar multiclass. Bij de manier waarop incs momenteel worden uitgedeeld wordt er niet gekeken naar de aanstichter.

Ik keek laatst met @ourplayground mee, die werd in in bocht 2x aangetikt door een andere (snellere) klasse zonder dat hij daar iets aan kon doen. Met 10incs betekent dat, dat je 60min race zo goed als voorbij is zonder dat je er iets aan had kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
@Beltoni @Playa del C.

Ik denk dat de inc limit per race een andere discussie is, maar die wel staat of valt met hoe mensen een race benaderen. Kijk je bijvoorbeeld naar de GTE endurance, dan mag je voor een 90minuten race 60x hebben, terwijl je voor een 60min ILMS race maar 25x mag hebben. Die verhouding is natuurlijk compleet zoek, en zorgt ervoor dat mensen sneller risico nemen. Dit wordt versterkt doordat het verdomde lastig is om je licentie te verliezen.

17x is echt best wel een hoog getal voor 60min race als je het mij vraagt, alvorens je een drive trough krijgt. Tuurlijk heeft iedereen wel eens een 4x te pakken, maar als je er 4 per race pakt en een off track, dan is er toch wel meer aan de hand. Daarnaast geldt ook nog dat contact niet direct een 4x is, kan je namelijk beide door zonder spin of verlies van controle, dan is het een 0x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Beltoni schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Ben ik niet met je eens, daarom refereerde ik ook naar multiclass. Bij de manier waarop incs momenteel worden uitgedeeld wordt er niet gekeken naar de aanstichter.

Ik keek laatst met @ourplayground mee, die werd in in bocht 2x aangetikt door een andere (snellere) klasse zonder dat hij daar iets aan kon doen. Met 10incs betekent dat, dat je 60min race zo goed als voorbij is zonder dat je er iets aan had kunnen doen.
Hier ben ik het mee eens. de Incs zijn een goede toevoeging, maar moeten wel relatief blijven aan de klasse die je rijdt. Daarnaast begrijp ik dat het perfecte algoritme om een "schuldige" aan te wijzen niet bestaat, maar om even mijn race (60 min ILMS) samen te vatten: Voor de start had ik de eerste 4x al te pakken doordat iemand in de formation lap niet zat op te letten en achter op mij knalt. In de race zelf heb ik zelf een paar of tracks gepakt en een race incident met een gte wat het totaal op 11 incs bracht. toen kwamen de LMP2 gezellig even langs die zich in de bochten combo na T1 er toch wel heel graag voorbij wouden, dat was weer eens 4x, zitten we al op 15 inc.
Dan race je het laatste half uur toch minder fijn, want bij elke willekeurige inhaal actie met mogelijk contact heb je een drive trough aan je kont hangen.
In dit geval hadden de LMP2 incs voorkomen kunnen worden door een stukje geduld van de LMP2 of coulance van mij, maar aangereden worden van achteren in een formation lap is natuurlijk belachelijk dat ik daar ook een 4x voor krijg.

Lang verhaal kort, in een single klasse zou ik het niet erg vinden als de hoeveelheid incs naar beneden gaat, bij multiclass is het bijna ongekend als je een 0 inc race rijdt. Daarnaast vraag ik mij af of bij de kortere races (VRS of porsche bijvoorbeeld) het aantal incs wat je mag halen ook minder is?
Playa del C. schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:43:
[...]

Het is niet lastig om de A licentie te halen, maar je hebt wel jouw zeer sterke instelling om goed en veilig te rijden nodig. Jij verdient die A license daarmee. Het is precies wat de SR licenses wilden bereiken.
Ben zelf B4.x omdat ik nog niet 4 races in license B heb gereden.
Het behalen van de licenties is ontzettend makkelijk te behalen en zegt wat mij betreft ook niet heel veel.. volgens mij heb ik voor mijn B licentie (kan mij vergissen) 4 x mee gedaan aan de mazda advanced cup, 4 keer niet gekwalificeerd, 4 keer netjes achteraan gereden om zo mijn races te halen en sr omhoog te krijgen om naar de volgende licentie te mogen.

[ Voor 16% gewijzigd door ourplayground op 16-10-2020 10:57 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JPM85 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:49:
@Beltoni @Playa del C.
17x is echt best wel een hoog getal voor 60min race als je het mij vraagt, alvorens je een drive trough krijgt.
Wij doen morgen mee met de 12hr op COTA, met een 50x limit... Daarmee was de 50inc limit op Petit Le Mans (10hr) nog een makkie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Luckeh schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Wij doen morgen mee met de 12hr op COTA, met een 50x limit... Daarmee was de 50inc limit op Petit Le Mans (10hr) nog een makkie.
Zal alvast gaan oefenen op de Pit Entrance want op deze baan ga je denk ik wel de drive trough pakken.
Succes morgen en hou het heel ;)

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

[...]

Ik ga hem morgen samen met Marcel doen, die vertelde mij dat het en race van 8 uur was, maar ik kom er nu dus achter dat het 12 uur is :X dat wordt hard werken morgen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
[...]

Daarom, ze mogen best wel wat kritischer kijken naar inc limits versus tijdsduur.
90 minuten is 60/100 limit, dat slaat echt nergens op 8)7

Succes morgen op COTA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JPM85 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:29:
[...]

Daarom, ze mogen best wel wat kritischer kijken naar inc limits versus tijdsduur.
90 minuten is 60/100 limit, dat slaat echt nergens op 8)7

Succes morgen op COTA!
Dank je.
Gelukkig is de inc limiet voor iedereen gelijk. Op de meeste circuits denk ik dat je met 50incs prima een 12 of zelfs 24 uur race kunt rijden. Maar de offtracks op COTA zijn zo idioot gemodelleerd dat het wel flink aanpassen is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Aan de andere kant verlies je ook maar 20-25 sec ofzo met een drive-through. Als je 0.2s per rondje wint door wel overal lekker off-tracks te pakken heb je dat in 100 rondjes weer eruit, en in 12h rij je best wel veel rondjes.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

ik zou het knap vinden als je 0.2 sec kan winnen door 1 inc te pakken elke 2 ronde

Ik vind de offtracks op COTA helemaal niet zo gek. Je mag best ver over de curb vaak. Het is gewoon heel verleidelijk om nog even wat verder te gaan omdat alles asfalt is ook naast de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Linc schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:21:
ik zou het knap vinden als je 0.2 sec kan winnen door 1 inc te pakken elke 2 ronde

Ik vind de offtracks op COTA helemaal niet zo gek. Je mag best ver over de curb vaak. Het is gewoon heel verleidelijk om nog even wat verder te gaan omdat alles asfalt is ook naast de baan.
Niet vergeleken met een perfect rondje nee, maar wellicht wel als je anders heel 'krampachtig' voorzichtig moet gaan doen en dus tijd laat liggen. Ok 0.2 is misschien veel, maar 0.1 win je ook al makkelijk terug in een 12h race.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
Dezelfde voornaam, maar dat is @JPM85 niet, dat is @joeristein ;)
Wel leuk om mezelf zo terug te zien.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

NickThissen schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:18:
Aan de andere kant verlies je ook maar 20-25 sec ofzo met een drive-through. Als je 0.2s per rondje wint door wel overal lekker off-tracks te pakken heb je dat in 100 rondjes weer eruit, en in 12h rij je best wel veel rondjes.
De eerste drive through is na 50 incidents.
De volgende is na elke 20 incidents erna. Dus bij 100 ben je al 3x door de pitlane geweest ;-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
joeristein schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:47:
[...]

Dezelfde voornaam, maar dat is @JPM85 niet, dat is @joeristein ;)
Wel leuk om mezelf zo terug te zien.
Ik ben die Pierre ook al paar keer tegengekomen. Ik zeg niet dat ik altijd oplet, maar die heeft er wel vaker een handje van om zo te blokken en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Luckeh schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:47:
[...]

De eerste drive through is na 50 incidents.
De volgende is na elke 20 incidents erna. Dus bij 100 ben je al 3x door de pitlane geweest ;-)
Ja ok, je moet ook niet elk rondje die off-track pakken :p Ik probeer alleen maar te zeggen: als je zoveel moeite hebt met off-tracks dat je elke rondje 0.1s verliest om ze te vermijden dan kun je beter gewoon een of twee DTs pakken want dan ben je uiteindelijk sneller ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• its_Lochii
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 10:24
Intussen aanbeland in de D klasse. Verschillende series geprobeerd maar de 488 GT3 is naar mijn idee nog wat te vlot en Skip Barber is deze week Virginia Raceway waar ik echt totaal niet rond kom, wat een gigantisch circuit zeg. Ik vind het maar een pittige om te leren.

Ik vermaak me daarom nog maar even met de Global MX5 cup. Zojuist tweede geworden :D Quali als 6e maar in ronde 2 was er een incident waar vrijwel iedereen voor me in betrokken was en waar ik nipt aan kon ontsnappen. Vervolgens kon ik leuk door karren met mijn achterligger op 2,5sec. Kreeg 'm na een ronde of 3 naar 3.5sec en daar kon ik 'm houden maar helaas maakte ik in ronde 8 een foutje bij de laatste bocht waardoor hij me voorbij ging :( Dit was wel de eerste keer waarbij de adrenaline echt even goed rond ging :D

"If a messy desk is a sign of a messy mind, then a empty desk is ..."

Pagina: 1 ... 351 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies