iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 314 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:07

Phydomir

Dennis

FabiandJ schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:24:
[...]

Dennis, je zat bij S/F 1x naast mij voor mijn gevoel zit hier meer dan genoeg ruimte tussen.
[Afbeelding]
Het gaat niet om een enkele situatie.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
FabiandJ schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:24:
[...]

Dennis, je zat bij S/F 1x naast mij voor mijn gevoel zit hier meer dan genoeg ruimte tussen.
[Afbeelding]
Ik heb het niet meegemaakt of gezien, dus dit is even een algemene opmerking. Ik haak even aan op deze zin;
Ik probeer aan te geven dat ik echt wel kan inschatten wanneer er iemand naast mij zit ja of nee en of ik nog naar links/rechts kan om mijn positie te verdedigen.
Het gaat er niet om of diegene al helemaal naast je zit of nog niet.

Als jij kiest om links of rechts te rijden, blijf dan bij jouw keuze en ga niet, net voor of in de remzone, naar de andere kant. Want als iemand achter jou (dus nog niet naast jou) een ander rempunt heeft, kan diegene bijvoorbeeld aan de buitenkant een klein beetje naast jou komen met zijn neus, terwijl hij je niet probeert in te halen.

En als dit dan ook nog eens gebeurt in de remzone zelf (wat ik niet weet bij jou, maar in het algemeen), dan is het echt vragen om problemen en ongelukken.

[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-07-2020 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-10 22:18
Zo dan, wat een lijst met deelnemers! Goed bezig allemaal Ik ga proberen vanavond ook weer eens aan te haken na lange tijd, als het lukt Imola onder de knie te krijgen in een uur. Lastig deze hobby combineren met een kleine thuis en een vrouw die ook af en toe wat aandacht wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
JPM85 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:05:
[...]

Met de aanpassing van afgelopen week, zijn je 1e 2 rondes het snelst op de huidige banden. Daarna heb je minder grip, maar deze blijft wel langer op hetzelfde niveau (voor mijn gevoel).
Maar ook als jouw banden op 1.1 zitten? Dus met andere woorden:

Is een zo-traag-mogelijke outlap nu weer sneller ipv warmte proberen te krijgen in jouw banden?

Vanavond maar eens testen :) .

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-07-2020 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 11:32
StealthyPeanut schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:34:
[...]

Maar ook als jouw banden op 1.1 zitten? Dus met andere woorden:

Is een zo-traag-mogelijke outlap nu weer sneller ipv warmte proberen te krijgen in jouw banden?
Korte test met de 4 GTE auto's leverde bij allemaal hetzelfde resultaat.
Outlap is snel, 1e vliegende ronde is mega snel daarna vlakt het snel af en ben je gewoon een .2-.3 langszamer.

Bandenspanning niet op gelet, maar ik heb mijn outlap gewoon altijd op hoge snelheid gereden. Of het dan slimmer is om je outlap heel langzaam te rijden, misschien eens testen, kan zo maar zijn dat we dan weer een .1 extra snelheid uit de banden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:34
Imac2011 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:57:
@Wormaap Oefenen ,oefenen en nog eens oefenen . _O- Zoals iedereen hier zegt .Zonder gekheid , voor mij is het wel goed om te lezen / zien dat ook de rijders waar ik tegen op kijk hun probleempjes hebben , zag gister in de race voor me heel wat gekke acties en off tracks , dat is het voordeel als je helemaal achterin het veld rijd, zie je alles voor je gebeuren. .Spa vindt ik een enorm gave baan , heb er paar keer met de skip meegedaan , maar is vooral een crashfest , en rustig uitrijden betekend top 5-10 .Vindt de Skip trouwens een ding zonder grip , net of je op een indoor kartbaan op zo'n gladde vloer met knalharde banden glijd /rijd .En als je dan ziet hoe hard de snelle mannen ermee rond gaan ? Bizar trouwens dat jij daar 10 sec off pace bent , je zit steeds in of tegen top 10 aan qua pace , niks voor jou .Of is dat gewoon gevalletje "baan ligt me niet "? Dat lijstje wordt bij mij steeds groter _O-
Tegen de top 10 qua pace zou ik willen :P In de FP zat ik gisteren netjes op p30 ofzo. Maar specifiek Spa vind ik gewoon ontzettend lastig. Dat ligt deels ook aan het feit dat er gewoon een paar plekken zijn waar hard gaan veel risico nemen betekent, en ik nog niet de controle heb om dat consistent goed te doen. En ik vind het zó ontzettend irritant om dan telkens als ik m'n banden warm heb een poging te doen en de auto af te schrijven. Een offline testsessie met schade uitgeschakeld helpt daar weer in, maar da's toch duidelijk minder leuk dan met anderen samen rijden :)

Uiteraard is't oefenen, oefenen, oefenen. En dan die reflectiemomentjes pakken hè :9 Maar op de e.o.a. manier is oefenen op Spa voor mij als een hommel die tegen het raam blijft vliegen. Tok, tok, tok, telkens het zelfde resultaat :+ Vandaar mijn vraag voor tips. Over twee weken gaan we met de league naar Spa, hopelijk kan ik dan mijn 'vloek' met dat circuit verbreken :+

Edit: Oh, ik ben op vakantie als we met de league naar Spa gaan. Jammer dat ik die dan weer net mis :-(

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
@JoepW: In de regels van de pedalen-winactie staat dat je 9 van de 12 weken mee moet doen om deel te nemen. Wordt dat 9 van de 13 of 10 van de 13, gezien dit seizoen een extra week heeft?
De reden dat ik het vraag is dat ik drie weken ga missen i.v.m. vakantie, en de Watkins-week al gemist heb omdat dat meteen na Le Mans was. Als het 10 van de 13 is weet ik dan alvast dat ik niet meer meedoe in de loting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
JPM85 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:37:
[...]

Bandenspanning niet op gelet, maar ik heb mijn outlap gewoon altijd op hoge snelheid gereden. Of het dan slimmer is om je outlap heel langszaam te rijden, misschien eens testen, kan zo maar zijn dat we dan weer een .1 extra snelheid uit de banden krijgen.
Is het niet zo, dat als je te langzaam rijd tijdens Qualify dat je dan een DQ krijgt??? Misschien dat iemand anders dit weet.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 20:15
Onder de 50km/h komen betekent banden temperatuur reset, toch?

Heb vorige en deze week niet mee kunnen rijden helaas, ivm een trip naar IJsland. Balen, want vind Imola een leuke baan!

Succes allen vanavond!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:13
Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:08:
Trouwens iets heel anders: hoe zijn mensen in vredesnaam snel op Spa? In elke klasse waarin ik die baan tegenkom ben ik er langzaam, en daar lijkt oefening heel weinig aan te veranderen. Skip, HPD, GT3, maakt allemaal niks uit, ik kom er gewoon niet op weg. Dusdanig dat ik deze week in de iLMS/HPD maar gewoon over heb geslagen. Ik verlies tijd in La Source, moet vervolgens altijd liften om Raidillon te halen. Bruxelles denk ik goed te doen, maar verlies ik alsnog tijd. Pouhon vind ik nooit een manier om snel te zijn, als in Blachimont m'n achterkant me niet voorbij komt ben ik blij dat ik weer een ronde heb overleefd en in de chicane word ik gewoon aan alle kanten ingehaald.
In de Skip ging het nog wel enigszins redelijk, maar kon ik vooral plekken pakken omdat anderen crashen. In de HPD ben ik na een half uur gestopt omdat er geen enkele stijgende lijn in zat. Ja, een stijgende lijn van Eau Rouge, via Raidillon naar de vangrail :P En in de GT3 ging het zó goed dat ik heb besloten de 24h van Spa niet te gaan rijden. Denk 10s off-pace en nog steeds 50% kans om ergens eraf te vliegen. Nu rijd ik normaal nooit GT3, maar da's toch wel overdreven :+ En normaal gesproken kan ik best makkelijk wisselen tussen wagens, dus dat scheelt :P

Dus... Mensen tips? Video's? Ik vind Spa een ontzettend gave baan en wil er graag sneller zijn. Maar waar ik op, bijvoorbeeld, Imola al redelijk snel een acceptabele pace vind, lukt me dat op Spa telkens niet 8)7
Spa is inderdaad een ontzettend mooie maar lastige baan, zeker om constant te rijden.
Ik heb afgelopen week samen met wat andere tweakers geoefend (GTE) en door meer te rijden en door anderen te zien rijden leer je aardig wat bij. Zeker als dit met vergelijkbare auto's/set-ups is. Omdat het oefenen als voorbereiding van de 6 uur van Spa was heb ik ook een aantal races meegepakt, daar heb ik denk ik wel het meeste geleerd. Je rijdt met andere mensen met hetzelfde niveau en vanuit daar zag ik heel goed waar ik het laat liggen: bocht 16, busstop en la source. Helaas zelf te weinig tijd gehad om hier verder op te focussen voor de race, maar tijdens de 6 uur ging het steeds beter, leer je de auto en de track beter kennen en maak je minder fouten.
Bovenstaande klinkt echt logisch natuurlijk, maar vooral het oefenen met mede tweakers en een aantal races gewoon doen help erg.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:46:
@JoepW: In de regels van de pedalen-winactie staat dat je 9 van de 12 weken mee moet doen om deel te nemen. Wordt dat 9 van de 13 of 10 van de 13, gezien dit seizoen een extra week heeft?
De reden dat ik het vraag is dat ik drie weken ga missen i.v.m. vakantie, en de Watkins-week al gemist heb omdat dat meteen na Le Mans was. Als het 10 van de 13 is weet ik dan alvast dat ik niet meer meedoe in de loting :+
9 van de 12. Voor die laatste gaan we iets speciaals doen.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
Jimmy J. schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:17:
[...]
9 van de 13. Voor die laatste gaan we, geloof ik, iets speciaals doen.
Dan ga ik ze voor de rest maar eens allemaal blokkeren in m'n agenda :+
Nondeju, Spa én Sebring missen omdat ik cocktails moet zitten slurpen op Curaçao, puh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:20:
[...]

Nondeju, Spa én Sebring missen omdat ik cocktails moet zitten slurpen op Curaçao, puh :P
Ruilen? ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:17

BM

Moderator Spielerij
Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:20:
[...]

Als je nu niet naar Curacao gaat, kun je én Spa en Sebring rijden, én die pedalen gewoon kopen :+

Ik zeg win-win!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:54
Zucht, doe gewoon eens niet

[ Voor 67% gewijzigd door BM op 06-07-2020 11:58 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 10:58
BM schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:29:
[...]

Als je nu niet naar Curacao gaat, kun je én Spa en Sebring rijden, én die pedalen gewoon kopen :+

Ik zeg win-win!
Ben ik het wel mee eens, want dan maak ik ook meer kans, met een medeloter minder ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mijn quali lap van gisteravond:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stromer_jb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2023

Stromer_jb

iracing profiel

Juliankarssies schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:38:
Nog even voor de mensen die vanavond mee rijden en gisteren niet op ts aanwezig waren: bij geel minder snelheid!
Gisteren waren zowel in l1 al l2 van de sprintrace opstoppingen met de nodige touché's in de laatste 2 bochten ondanks het geel.
Verder wat er in de laatste chicane gebeurde in l6 van de feature race was helemaal gestoord hoelaat mensen daar nog achterop reden en nog hard ook.
En dit waren alleen de punten waar ik bij aanwezig was dus zullen er misschien nog meer geweest zijn
Nou daar kan ik van mee praten, door de grote van het startveld is het mee in de file na de start en dus even tot er ruimte gaat ontstaan geduld opbrengen. Maar dat blijkt heel moeilijk gezien het gedrag van sommigen, resultaat is dat ze je carretje in de vernieling rijden en je achteraan mag aansluiten.
Ik werd bij het ingaan van Traguardo, de chicane met de hoge curbs “dus” door iemand die dacht dat je daar binnendoor kan passeren eruit geramd.
In race 1 gebeurde dit bij Piratella waar iemand veel te laat remde. Conclusie een geweldig circuit, veel zin in mooie onderlinge faire gevechten. Maar dit was zonde van de avond. Natuurlijk Zou het deze heren sieren om even een berichtje te sturen, dat is wel de club gedachte toch? Uiteraard worden er fouten gemaakt in wedstrijden, maar dan kijk je de beelden terug en zie je dat er onnodig veel risico wordt genomen, jammer.
Vanavond maar weer, wie weet wordt het dan nog gezellig.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 09:21

Raimond613

Simracer

Ik heb maar even een filmpje gemaakt van mijn hoogte- en dieptepunten van zondagavond, ter lering ende vermaeck ;)

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:13
Raimond613 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:35:
Ik heb maar even een filmpje gemaakt van mijn hoogte- en dieptepunten van zondagavond, ter lering ende vermaeck ;)

[YouTube: GoT 2020S03 week 5 Imola Zondag]
Wat gek, ik maar zoeken naar een mooie Martini auto, ben ik op jou beeld gewoon een zwart gekleurde auto! Mooie samenvatting :)
Met zijn 3-en op de eerste chicane af werd mij wat te heftig..:)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap

Leuk dat je dat filmpje post, want ik was in m'n hoofd net een observatie van mezelf van gisteren op een rijtje aan het zetten. Ik heb namelijk door mijn twee inhaalraces mijn beeld m.b.t. sommige inhaalacties wat bijgesteld. Ik ben natuurlijk gewend om niet echt snel te zijn, en zéker geen inhaalraces te kunnen rijden. Voor mij was dat dus nieuw. Daarnaast ben ik doorgaans een behoorlijk meegaande racer en niet zo van de harde inhaal- of verdedigacties. En daardoor heb ik vaak ook wel wat licht-zure gevoelens als ik zelf hard ingehaald of geblokkeerd word.
Tijdens de race dacht ik bij jouw inhaalactie op 0:35 'zo, dat was van best ver!'. Maar als ik het nu zo terugzie, dan was't gewoon gecontroleerd en prima te doen. En ik heb zelf tijdens beide races heel wat van dat soort acties gemaakt.
Want zelfs als er geen overlap is voordat we gaan remmen: als degene voor je eerder en/of harder remt en je hem daardoor ernaast kan zetten zonder ook maar op enige manier zelf de controle te verliezen, tsja, waarom zou je het dan niet doen? Vanuit de rijder die ingehaald wordt lijkt dat wat divebomb-achtig, maar dat valt vaak best mee. Natuurlijk wel zo handig om dat te doen vóór het insturen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch :+

Toen jij me inhaalde had ik eigenlijk natuurlijk zelf ook gewoon de binnenkant moeten kiezen. Ik was gewoon treintje aan het rijden totdat het veld settlede, maar een heel ietsje gretiger was hier écht geen probleem geweest :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.

Waarom laten sommige zo'n gat vallen bij de start yo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UH95MM-vV6mwAD5j_QkzilCnWQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V9wil4D6FZAsMwaOgJx8YoCp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

ourplayground schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:49:
[...]

Wat gek, ik maar zoeken naar een mooie Martini auto, ben ik op jou beeld gewoon een zwart gekleurde auto! Mooie samenvatting :)
Met zijn 3-en op de eerste chicane af werd mij wat te heftig..:)
Ik heb trading paints niet altijd draaien omdat ik in t verleden best wel wat crashes heb gehad, waarbij dan m'n iracing window een seconde op zwart ging ivm overschakelen naar windowed mode.

Die 3 wide was idd erg spannend, gelukkig liep het goed af... wat mij betreft meer geluk dan wijsheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Raimond613 op 06-07-2020 13:05 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Jimmy J. schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:02:
[...]

[Afbeelding]
Ik ben het niet, maar de tweede race was de start wel drama natuurlijk.

Na de bocht werd er vol opgetrokken, en weer geremd, waardoor er gaten vielen. Zeker achterin. Ik moest weer vol in de remmen, want er was blijkbaar nog niet gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
[...]

[Afbeelding]
Bij de start van de eerste race was ik zelf (rechtsboven in je screenshot) verrast dat we al weg waren. Daardoor zat er ook meteen best een flink gat vóór mij :X Bij Tamburello weer mooi ingedikt, maar dat was wel even een 'huh, wat?'-momentje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 11:32
[...]

[Afbeelding]
Ik denk dat dit niet het gat is van de double file, want groen is voor >P25 wel zo'n beetje voor/bij de laatste bocht. Zal meer zijn dat het daar al een halve opstopping was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:23
Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:39:
[...]

Tegen de top 10 qua pace zou ik willen :P In de FP zat ik gisteren netjes op p30 ofzo. Maar specifiek Spa vind ik gewoon ontzettend lastig. Dat ligt deels ook aan het feit dat er gewoon een paar plekken zijn waar hard gaan veel risico nemen betekent, en ik nog niet de controle heb om dat consistent goed te doen. En ik vind het zó ontzettend irritant om dan telkens als ik m'n banden warm heb een poging te doen en de auto af te schrijven. Een offline testsessie met schade uitgeschakeld helpt daar weer in, maar da's toch duidelijk minder leuk dan met anderen samen rijden :)

Uiteraard is't oefenen, oefenen, oefenen. En dan die reflectiemomentjes pakken hè :9 Maar op de e.o.a. manier is oefenen op Spa voor mij als een hommel die tegen het raam blijft vliegen. Tok, tok, tok, telkens het zelfde resultaat :+ Vandaar mijn vraag voor tips. Over twee weken gaan we met de league naar Spa, hopelijk kan ik dan mijn 'vloek' met dat circuit verbreken :+

Edit: Oh, ik ben op vakantie als we met de league naar Spa gaan. Jammer dat ik die dan weer net mis :-(
Wat ik vaak doe als ik een baan echt niet onder de knie krijg is inderdaad een private test zonder schade. Om het wat leuker te maken zet ik Spotify aan met een leuke playlist. Delta uit en een tank leegrijden. Op een gegeven moment krijg je de flow van het circuit te pakken en ga je vanzelf beter rijden. Daarna is het een kwestie van je zwakke punten identificeren en bv bij VRS even kijken hoe zij die bochten benaderen.

O.a. op Spa (ondanks dat ik de baan al kon dromen) en Le Mans een paar van die sessies nodig gehad om de snelheid te pakken te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Leuk dat je dat filmpje post, want ik was in m'n hoofd net een observatie van mezelf van gisteren op een rijtje aan het zetten. Ik heb namelijk door mijn twee inhaalraces mijn beeld m.b.t. sommige inhaalacties wat bijgesteld. Ik ben natuurlijk gewend om niet echt snel te zijn, en zéker geen inhaalraces te kunnen rijden. Voor mij was dat dus nieuw. Daarnaast ben ik doorgaans een behoorlijk meegaande racer en niet zo van de harde inhaal- of verdedigacties. En daardoor heb ik vaak ook wel wat licht-zure gevoelens als ik zelf hard ingehaald of geblokkeerd word.
Tijdens de race dacht ik bij jouw inhaalactie op 0:35 'zo, dat was van best ver!'. Maar als ik het nu zo terugzie, dan was't gewoon gecontroleerd en prima te doen. En ik heb zelf tijdens beide races heel wat van dat soort acties gemaakt.
Want zelfs als er geen overlap is voordat we gaan remmen: als degene voor je eerder en/of harder remt en je hem daardoor ernaast kan zetten zonder ook maar op enige manier zelf de controle te verliezen, tsja, waarom zou je het dan niet doen? Vanuit de rijder die ingehaald wordt lijkt dat wat divebomb-achtig, maar dat valt vaak best mee. Natuurlijk wel zo handig om dat te doen vóór het insturen, maar dat lijkt me niet meer dan logisch :+

Toen jij me inhaalde had ik eigenlijk natuurlijk zelf ook gewoon de binnenkant moeten kiezen. Ik was gewoon treintje aan het rijden totdat het veld settlede, maar een heel ietsje gretiger was hier écht geen probleem geweest :P
De eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat ik dit niet bij iedereen zou doen. Ik weet dat jij over het algemeen behoorlijk langzamer bent dus was de kans groot dat je (te) vroeg zou remmen. Daarbij liet je de deur open staan en had ik een betere exit en dus meer snelheid.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

JPM85 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:06:
[...]

Ik denk dat dit niet het gat is van de double file, want groen is voor >P25 wel zo'n beetje voor/bij de laatste bocht. Zal meer zijn dat het daar al een halve opstopping was.
Groen is pas vlak voor start/finish op Imola voor plek 23, dit was gewoon een kwestie van niet goed aansluiten.

iracing profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
Raimond613 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:08:
[...]

De eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat ik dit niet bij iedereen zou doen. Ik weet dat jij over het algemeen behoorlijk langzamer bent dus was de kans groot dat je (te) vroeg zou remmen. Daarbij liet je de deur open staan en had ik een betere exit en dus meer snelheid.
Hee hee hee, mag ik u er even op wijzen dat ik twee plekken vóór je gestart ben. Behoorlijk langzamer, tsss :+
Mijn snelste raceronde in de sprintrace was zelfs een halve seconde sneller dan die van jou. Niet dat ik nu stoer wil lopen doen ofzo (in de feature was jij weer duidelijk sneller), maar het zou jammer zijn als het een keer mis gaat omdat je verwacht dat ik veel trager ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
(jarig!)
Ik reed op p29 bij de start, Maar direct na de laatste bocht kon ik direct op het gas terwijl er inderdaad nog lang geen groen was.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:13:
[...]

Hee hee hee, mag ik u er even op wijzen dat ik twee plekken vóór je gestart ben. Behoorlijk langzamer, tsss :+
Mijn snelste raceronde in de sprintrace was zelfs een halve seconde sneller dan die van jou. Niet dat ik nu stoer wil lopen doen ofzo (in de feature was jij weer duidelijk sneller), maar het zou jammer zijn als het een keer mis gaat omdat je verwacht dat ik veel trager ben :P
De rondetijden van mij zeggen niet zoveel aangezien ik in qual zo'n 0.7 liet liggen door stomme foutjes en ik in de sprintrace vooral tussen verkeer zat met een licht beschadigde auto.

Het was ook echt geen do or die actie hoor, er was genoeg ruimte om terug te krabbelen als je alsnog de deur had dichtgegooid ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:24

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jimmy J. schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:17:
[...]
9 van de 13. Voor die laatste gaan we, geloof ik, iets speciaals doen.
Ook @Wormaap en alle anderen
Het week 13 evenement staat los van ons Weekly Tournament.
Wat we dan gaan doen is nog niet besloten.
De tekst over de winactie is goed zoals het er staat.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En in week 14 doen we madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
[...]

[Afbeelding]
De eerste race liet ik ook een redelijk gat vallen bij de start. Niet bewust, maar was wat voorzichtig 2 wijd in de laatste bocht en voor me gingen ze er iets sneller doorheen. Kan me voorstellen dat meer mensen dit is overkomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:22:
[...]

Ook @Wormaap en alle anderen
Het week 13 evenement staat los van ons Weekly Tournament.
Wat we dan gaan doen is nog niet besloten.
De tekst over de winactie is goed zoals het er staat.
Ah, da's jammer. Dan toch geen (kans op) stoere pedaaltjes voor mij :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-10 22:29
Net nog even vreemde belevenis gehad .Race gejoined , Imsa , heb ik ineens een probleem met muis /cursor , waardoor ik bij het kiezen van de juiste set-up niet op yes kan drukken omdat cursor daar niet kan komen en gekke sprongen maakt , dus met Imola set-up met 33 ltr brandstof .Op de grid wil ik fuel aanzetten , zelfde euvel :( , race maar gestart omdat ik geen rating wil weggooien en kijken waar het schip strandt.Ferrari niet te houden aan de achterkant dus moest erg rustig aan doen .Veel crashes voor me en uitvallers , waardoor ik lekker opschoof naar voren.Zelf paar keer gespind doordat achterkant steeds voorbij wilde , gelukkig zonder schade behalve tijdverlies.En toen moest ik pitten voor fuel !! die dus uitstond .Vr bril af , tab f4 en met pijltjestoetsen fuel aangezet en volgetankt .Bril weer op en gaan .2 x gelapt en slechte rondetijden , maar in ieder geval uitgereden op 13 e plek , wat rating erbij , en dat terwijl ik eigenlijk wilde stoppen . :) Vreemde is dat het verhaal met de cursor maar bij 1 set-up lijkt te gebeuren ? Nu maar pc aan het scannen met virusscanner , heb er geen andere verklaring voor , al heb ik het ook 1 keer gehad toen overwulff draaide op de achtergrond en op de plek van het bureaublad waar window stond deed dus de cursor raar in Iracing !? Vreemd toch
:?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Imac2011 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:32:
Net nog even vreemde belevenis gehad .Race gejoined , Imsa , heb ik ineens een probleem met muis /cursor , waardoor ik bij het kiezen van de juiste set-up niet op yes kan drukken omdat cursor daar niet kan komen en gekke sprongen maakt , dus met Imola set-up met 33 ltr brandstof .
Dat komt vrijwel altijd doordat iRacing dan niet op de voorgrond actief is. Als er een ander venster overheen staat dan kan het zijn dat je muis niet overal kan komen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Net nog even vreemde belevenis gehad .Race gejoined , Imsa , heb ik ineens een probleem met muis /cursor , waardoor ik bij het kiezen van de juiste set-up niet op yes kan drukken omdat cursor daar niet kan komen en gekke sprongen maakt , dus met Imola set-up met 33 ltr brandstof .Op de grid wil ik fuel aanzetten , zelfde euvel :( , race maar gestart omdat ik geen rating wil weggooien en kijken waar het schip strandt.Ferrari niet te houden aan de achterkant dus moest erg rustig aan doen .Veel crashes voor me en uitvallers , waardoor ik lekker opschoof naar voren.Zelf paar keer gespind doordat achterkant steeds voorbij wilde , gelukkig zonder schade behalve tijdverlies.En toen moest ik pitten voor fuel !! die dus uitstond .Vr bril af , tab f4 en met pijltjestoetsen fuel aangezet en volgetankt .Bril weer op en gaan .2 x gelapt en slechte rondetijden , maar in ieder geval uitgereden op 13 e plek , wat rating erbij , en dat terwijl ik eigenlijk wilde stoppen . :) Vreemde is dat het verhaal met de cursor maar bij 1 set-up lijkt te gebeuren ? Nu maar pc aan het scannen met virusscanner , heb er geen andere verklaring voor , al heb ik het ook 1 keer gehad toen overwulff draaide op de achtergrond en op de plek van het bureaublad waar window stond deed dus de cursor raar in Iracing !? Vreemd toch
Wat @Phydomir zegt: als je in VR rijdt, maar op je normale niet-VR desktop staat er een window vóór je iRacing window, dan blokkeert dat window ook in VR de overeenkomstige plekken van het scherm. Oplossing: zorgen dat er niks vóór iRacing staat op je desktop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-10 22:29
En weer bedankt voor de tips , schijnbaar gaat er spontaan iets op de achtergrond ? draaien terwijl ik niks anders doe dan anders , zal eens kijken of het iets met email is , die heb ik zaterdag ingesteld , en is erg opdringerig met meldingen die op het scherm verschijnen .Ik ga er nog eens naar kijken , bedankt !

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Raimond613 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:20:
[...]

De rondetijden van mij zeggen niet zoveel aangezien ik in qual zo'n 0.7 liet liggen door stomme foutjes en ik in de sprintrace vooral tussen verkeer zat met een licht beschadigde auto.

Het was ook echt geen do or die actie hoor, er was genoeg ruimte om terug te krabbelen als je alsnog de deur had dichtgegooid ;)
Rondetijden, tjsa, iedereen die niet op pole stond was maar een paar stomme foutjes verwijderd van p1, natuurlijk :P
Wat betreft do-or-die, da's juist wat ik in m'n eerste post hierover zei. Vanuit mijn wagen leek het best een flinke actie, maar in jouw video zag ik dat't allemaal reuze meeviel. Betekent dus ook dat ik de volgende keer weet dat zo'n actie te verwachten is en de deur gewoon dicht houd. Ik bleef nu fijn in het treintje zitten omdat ik ervan uit ging dat jij dat ook ging doen, dus leermomentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51

Toch wel erg zuur dat je er afgetikt wordt op 1 minuut in de video. Het lijkt wel of er érg veel mensen zijn die er niet tegen kunnen dat ze voorbij gestoken worden op een nette manier. Halverwege de chicane was duidelijk dat de witte porsche dat nooit ging houden. En het wordt veroorzaakt doordat je waarschijnlijk niet precies weet waar de witte porsche is bij de eerste keer insturen, want 1ste knik had je harder kunnen nemen omdat je er bij het insturen al naast zat en dan had de witte porsche echt eieren voor zn geld moeten kiezen. Nu laat je ruimte, wat volgens de etiquette de bedoeling is, daardoor ziet de ander nog een gaatje en houdt ie het gas erop. En hij kan door en jij staar in het grind. Dit vind ik dus in een notedop het grote nadeel van virtueel racen.

/rant

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
MartijnA3 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:06:
[...]
En hij kan door en jij staar in het grind. Dit vind ik dus in een notedop het grote nadeel van virtueel racen.

/rant
Is in het echt niet anders toch?

Vraag maar aan Albon :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jckeiz
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-08 16:07
He allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en wil me even voorstellen. Ik ben Jeroen Keizer, doe aan iRacing sinds 2012. Begonnen met vooral oval en later meer road gaan doen, maar beide is geweldig.
Ik ben lang geleden in een britse sim racer groep gerold en ik rijd dan nu ook voor Team Mad (oorspronkelijk Brits team). Maar leek me altijd leuk om de Nederlandse kant ook wat meer te ervaren. Vandaar het inschrijven!
Naast het racen doe ik wat spreadsheet werk voor wat series / events die te maken hebben met iRacing.

1 ding wat ik nog even kwijt moet: momenteel help ik met een landentoernooi en Nederland lijkt niet genoeg mensen te gaan hebben om fatsoenlijk mee te doen. Zou persoonlijk erg jammer vinden als Nederland niet de min 4 mensen haalt. (vandaag is laatste dag kwalificatie - M8 GTE op Spa, gewoon een ronde zetten kan best al eens genoeg zijn). meer info: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3745912.page
of op Facebook: https://www.facebook.com/vcomotorsports

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Jimmy J. schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:09:
[...]
Is in het echt niet anders toch?

Vraag maar aan Albon :+
Klopt, maar daar kreeg de ander nog een penalty. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• konfig0
  • Laatst online: 09:01
Hey allemaal,

Na een paar maanden gelurkt te hebben mij toch zojuist even aangemeld op de GoT iRacing website en wilde mij hierbij even voorstellen. :)

Ik ben Ryan, 19 jaar en woonachtig in Noord-Holland. Ben de simracing wereld ingerold met Gran Turismo 4 op de PS2, uiteindelijk geswitched naar PC waar ik Assetto Corsa en Project CARS heb gespeeld. Iets meer dan een jaar geleden begonnen met iRacing en dat is nu de enige racesim die ik actief speel. Ik rijd voornamelijk GTE, met GT4/GT3 on the side (hoop dat de nieuwe LMP2 over niet al te lang uitkomt, daar verheug ik mij ook op :9~ ). Heb sindsdien in 3 iRacing special events mee gedaan en in officials rijd ik meestal IMSA/iLMS/eLMS.

Sinds black friday vorig jaar ben ik vrij snel in het diepe gesprongen met een upgrade van een G29 naar een volledige rig van Sim-Lab met SC2 en V3 pedalen van Fanatec. Dit is toch wel een flinke verbetering ten opzichte van de G29 op meerdere vlakken. Ik ervaar een stuk meer plezier met Direct-Drive en het "immersion" gehalte schiet ook omhoog, daarnaast hebben de loadcell pedalen mij ook een stuk consistenter gemaakt tov de standaard G29 pedalen.

Ik zie jullie graag op het circuit. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

MartijnA3 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:09:
[...]

Klopt, maar daar kreeg de ander nog een penalty. ;)
En toch vind ik er wel wat verschil in zitten. In het geval van Albon was er geen ruimte meer link. Ik denk dat in dit geval contact had kunnen worden voorkomen door net iets meer ruimte links te laten. Je zit alsnog veel beter voor de twee bochten die volgen dus je pakt de positie toch wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

[...]

Toch wel erg zuur dat je er afgetikt wordt op 1 minuut in de video. Het lijkt wel of er érg veel mensen zijn die er niet tegen kunnen dat ze voorbij gestoken worden op een nette manier. Halverwege de chicane was duidelijk dat de witte porsche dat nooit ging houden. En het wordt veroorzaakt doordat je waarschijnlijk niet precies weet waar de witte porsche is bij de eerste keer insturen, want 1ste knik had je harder kunnen nemen omdat je er bij het insturen al naast zat en dan had de witte porsche echt eieren voor zn geld moeten kiezen. Nu laat je ruimte, wat volgens de etiquette de bedoeling is, daardoor ziet de ander nog een gaatje en houdt ie het gas erop. En hij kan door en jij staar in het grind. Dit vind ik dus in een notedop het grote nadeel van virtueel racen.

/rant
Zoals ik hier al eerder postte had ik zelf ook wat meer ruimte kunnen geven door ietsje later het 2e deel in te sturen, ik verwijt de andere auto dan ook niets in dit geval.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Volgens mij is jouw enter-toets ook al een tijdje kapot :+

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Phydomir schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:11:
[...]

En toch vind ik er wel wat verschil in zitten. In het geval van Albon was er geen ruimte meer link. Ik denk dat in dit geval contact had kunnen worden voorkomen door net iets meer ruimte links te laten. Je zit alsnog veel beter voor de twee bochten die volgen dus je pakt de positie toch wel.
De inhaler zit al links voor de eerste knik, dus zal om ook links te eindigen veel minder snelheid moeten meenemen, wat al lastig is door de uitremactie. Daarmee zou de deur voor de witte porsche wagenwijd open gezet worden en hoef je zo'n inhaalactie niet eens te proberen. Als ie meer snelheid had meegenomen door de eerste knik, zou hij idd rechts zijn uitgekomen voor de 2e knik. Maar de exit van de witte posche zou dan verprutst zijn, waardoor de kans voor hem om terug te komen klein is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
[...]

/rant
Vind je dit echt zo zeker de fout van de witte Porsche? Halverwege, na de eerste knik, zit de witte Porsche er gewoon nog minstens naast, zo niet voor, dan mag hij toch gewoon zijn bocht houden, en moet of zou het verstandig geweest zijn als de M&M auto veel meer naar links had gebleven bij het insturen?

Ik vind dit op zijn minst een race incident, maar zeker geen fout van de witte Porsche hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
MartijnA3 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:20:
[...]

De inhaler zit al links voor de eerste knik, dus zal om ook links te eindigen veel minder snelheid moeten meenemen, wat al lastig is door de uitremactie. Daarmee zou de deur voor de witte porsche wagenwijd open gezet worden en hoef je zo'n inhaalactie niet eens te proberen. Als ie meer snelheid had meegenomen door de eerste knik, zou hij idd rechts zijn uitgekomen voor de 2e knik. Maar de exit van de witte posche zou dan verprutst zijn, waardoor de kans voor hem om terug te komen klein is.
Die witte Porsche was ik. Dit is gister al uitgesproken direct na de race.

Ik kon in de tweede knik iets verder naar rechts en de andere Porsche iets verder naar links. Daarnaast was het mijn bedoeling om bij het uitkomen van de tweede knik minimaal 1 autobreedte over te houden aan mijn linkerzijde (volgens mij ook gelukt, ook zonder tik) zodat @Raimond613 ruimte had om mij in te halen en veilig naast mekaar te rijden.

Mijn bedoeling is nooit om iemand te raken en doe mijn best om clean te rijden. Dit soort dingen is nooit fijn om mee te maken tijdens een race.
Moet ook zeggen dat ik hem na de eerste bocht vd chicane niet naast me kon zien door mijn single screen, dus was moeilijk in te schatten hoeveel de afstand tussen ons 2 was.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jckeiz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:09:
....
1 ding wat ik nog even kwijt moet: momenteel help ik met een landentoernooi en Nederland lijkt niet genoeg mensen te gaan hebben om fatsoenlijk mee te doen. Zou persoonlijk erg jammer vinden als Nederland niet de min 4 mensen haalt. (vandaag is laatste dag kwalificatie - M8 GTE op Spa, gewoon een ronde zetten kan best al eens genoeg zijn). meer info: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3745912.page
of op Facebook: https://www.facebook.com/vcomotorsports
We hebben dit ook al eens aan de hand gehad met de regio kampioenschappen die iRacing vroeger organiseerde en kregen toen ook geen BeNeLux team bij elkaar. Zou leuk zijn als het nu wel lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023

7:23 was ff een heel spannend momentje en op 9:00 was net te diep geremd.😇😜

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 20:39

Was het geval op 25" alweer vergeten. Ik rijd daar netjes aan de linkerkant (witte Ford) en zie opeens een BMW zo op mij insturen. Voordat ik doorhad wat er gebeurde was het al te laat voor de ander. Gelukkig kon ik zelf door, volgens mij lag iemand zijn spotter te slapen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Hier een korte samenvatting van mijn 2 races gisteravond.

[Streamable: imola_zondag]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
frizti schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:01:

[Streamable: imola_zondag]
Ja wat moet ik hier op zeggen, mag hopen dat je 2x een excuses hebt ontvangen.

Nog 1 te gaan zie ik net.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickPost1972 op 06-07-2020 16:20 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wido72
  • Laatst online: 06-10 17:41
frizti schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:01:
@frizti Sorry Erik, die Porsche in de feature race was ik :( Ik schat jouw snelheid daar volledig verkeerd in. Nogmaals mijn excuus.

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
ActualFantasy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:55:
[...]

Vind je dit echt zo zeker de fout van de witte Porsche? Halverwege, na de eerste knik, zit de witte Porsche er gewoon nog minstens naast, zo niet voor, dan mag hij toch gewoon zijn bocht houden, en moet of zou het verstandig geweest zijn als de M&M auto veel meer naar links had gebleven bij het insturen?

Ik vind dit op zijn minst een race incident, maar zeker geen fout van de witte Porsche hoor.
Hij had het kunnen voorkomen door het te laten gaan in de 2e knik, dit is een klassiek voorbeeld van hoe het vaak onnodig fout gaat. En 9 van de 10x kan degene die aan de binnenkan tegen een ander aanrijdt gewoon door. Het is niet zo dat ik vind dat de witte Porsche extreem fout is, maar de ander deed een goede inhaalpoging en was voorzichtig genoeg. En eindigt dan in het zand.
JS1990 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:08:
[...]
Die witte Porsche was ik. Dit is gister al uitgesproken direct na de race.

Ik kon in de tweede knik iets verder naar rechts en de andere Porsche iets verder naar links. Daarnaast was het mijn bedoeling om bij het uitkomen van de tweede knik minimaal 1 autobreedte over te houden aan mijn linkerzijde (volgens mij ook gelukt, ook zonder tik) zodat @Raimond613 ruimte had om mij in te halen en veilig naast mekaar te rijden.

Mijn bedoeling is nooit om iemand te raken en doe mijn best om clean te rijden. Dit soort dingen is nooit fijn om mee te maken tijdens een race.
Moet ook zeggen dat ik hem na de eerste bocht vd chicane niet naast me kon zien door mijn single screen, dus was moeilijk in te schatten hoeveel de afstand tussen ons 2 was.
En dat laatste is precies mijn punt. Dat vind ik het grote nadeel van onze hobby. Ik heb ook een single screen en kan niet alles goed zien. En nogmaals, ik probeer het punt te maken dat dit een klassiek voorbeeld is van hoe het mis gaat en dat het voorkomen had kunnen worden als we alles rondom ons heen goed konden zien. Degene die je inhaalde had na het uitremmen je dan al kunnen beletten om een goede exit te pakken, hij zat er ver genoeg naast.

Maar goed, ik merk dat ik mijn punt niet helemaal goed over kan brengen, het is niet mijn bedoeling om iemand hier de schuld te geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:00

henri8096

BIM is not a software!

Wellicht kan iemand hier mij helpen, ik probeer de GoT-Racing skin van de Skip Barber 2000 te gebruiken, echter lijkt het er op dat deze op een oudere versie van de auto is gemaakt want de skin komt niet echt overeen kwa masker met de template die je van iracing.com kan downloaden.

Is skin outdated? en komt er nog een bijgewerkte versie?

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Zijn de Ford, BMW en Porsche sneller geworden na de laatste update? Was net de enige Ferrari in de race en ik was knap langzaam. Kan ook aan mij liggen, kom op Imola ook niet snel rond.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
henri8096 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:58:
Wellicht kan iemand hier mij helpen, ik probeer de GoT-Racing skin van de Skip Barber 2000 te gebruiken, echter lijkt het er op dat deze op een oudere versie van de auto is gemaakt want de skin komt niet echt overeen kwa masker met de template die je van iracing.com kan downloaden.

Is skin outdated? en komt er nog een bijgewerkte versie?
Idd is dat de oude versie.
Er zijn op dit moment geen plannen voor een nieuwe versie. Ik heb er wel een van mezelf in GoT kleuren en zal zien dat ik die in de loop van de week beschikbaar stel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 09:26

GK86

Heusinkveld Engineering

Gisteren 2 lekkere races gereden,

kwali P3, Race1 pakt Jim me direct al op het rechte stuk maar ik kan hem, en later Sander, niet aanvallen, want overspeed t.o.v. die heren was niet aanwezig haha. (Owjah, de lapchart bij de results klopt geen klap van, bugje?)

Race2: Weer 2 plaatsen verloren bij de start, vervolgens een flink aantal ronden in het kielzog van Erik P. en allen daarvoor. Maar inhalen is verrekte lastig als iedereen qua snelheid zo dicht op elkaar zit. Ik zag Joep nog in mijn spiegels verdwijnen bij het aanremmen bij de Variante Alta, niet veel ronden later verremde ik mij daar ook, en om een Ford GT niet eraf te batsen, de chicane afgestoken. Dit was natuurlijk een slow down. Toen een paar keer stuivertje gewisseld met Niels in de blauwe Ferrari, en daar gingen we na de pitstops mee verder.
Totdat we een zwarte Porsche moesten lappen, echter verloor deze de controle bij uitkomen Villeneuve en ik kon er net omheen maar Niels kwam in het gras terecht. In de hairpin zag ik hem over het gras in de spiegel naar me toekomen, maar het ging gelukkig goed :).|
Toen naar Joeri en Jan-Hein gereden, die stevig met elkaar in gevecht waren. Kwam mooi uit voor mij, in de laatste ronde verliest Joeri hem in de Tamburello, en Jan-Hein maakt een foutje in de Variante Alta waardoor ik hem bij Rivazza 1 er naast kon zetten. P6, met 2 slow-downs en 7 liter te veel brandstof.

Leuke wagens en leuke klasse, mooie avond gister!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:27

Nibbz

Postmaster General

Nou! volgend weekend doe ik ook met met de GoT race! gister na heel wat oefen uurtjes, mijn eerste races gedaan :) (mx5 op laguna seca) en echt wat was dat gaaf!

Mijn eerste echte overtake gelijk maar even opgeslagen! Holy shit wat voelde dat gaaf! beetje racen met iemand die mijn pace had, om hem daarna gewoon in te halen!)

btw.. na het starten uit de pits.. en je ziet de mede weggebruikers van de weg af ketsen voor je.. erg lastig om tijdens het gelach (althans, ik moet dan hard lachen als ze voor me eraf gaan :p), de concentratie erbij te houden haha :p.

Maar damn.. ik houd mijn auto nu iig op de baan.. maar ik bv op Laguna Seca (MX5).. rij ik 1:45... terwijl youtubers 1:40 rijden.. ik zie niet waar ze die 5 seconden pakken (ook niet met een ghost). Maar, ben net een weekje bezig.. dat komt denk ik vanzelf :).

Hoe werkt dat met de GoT race.. waar kan ik me aanmelden? (of gewoon zondag avond de races in de gaten houden?)

edit:
Op dit moment race ik met 3 schermen, maar dit is niet ideaal, omdat het 2 16:10 schermen zijn, en 1 16:9 met verschillende resoluties. (3e scherm sluit ik aan als ik wil racen, niet ideaal).
Ik zit dus te kijken, of om 1 ultra wide te nemen (zodat ik niks hoef te verbouwen, gewoon stuur eraan en gaan), of een Oculus Rift S te kopen, als deze weer leverbaar is. Maar is de Rift S iets voor iRacing? of moet je dan echt voor iets beters gaan dan de Rift S? (icm een Logitech G29)

[ Voor 20% gewijzigd door Nibbz op 06-07-2020 17:31 . Reden: VR voor iRacing? ]

13:37

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Nibbz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:28:

Hoe werkt dat met de GoT race.. waar kan ik me aanmelden? (of gewoon zondag avond de races in de gaten houden?)

edit:
Op dit moment race ik met 3 schermen, maar dit is niet ideaal, omdat het 2 16:10 schermen zijn, en 1 16:9 met verschillende resoluties. (3e scherm sluit ik aan als ik wil racen, niet ideaal).
Ik zit dus te kijken, of om 1 ultra wide te nemen (zodat ik niks hoef te verbouwen, gewoon stuur eraan en gaan), of een Oculus Rift S te kopen, als deze weer leverbaar is. Maar is de Rift S iets voor iRacing? of moet je dan echt voor iets beters gaan dan de Rift S? (icm een Logitech G29)
Qua races, even iRacing 2016-2020 doornemen.

Rift S is prima voor iRacing. Heb zelf de CV1 en ook dat is goed genoeg om lekker mee te kunnen racen. Helemaal als je er aan gewent bent. VR beeld kwaliteit zal altijd wel iets minder zijn dan scherm uiteraard. Maar het feit dat je echt in de auto zit maakt dat voor mij meer dan goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Nou! volgend weekend doe ik ook met met de GoT race! gister na heel wat oefen uurtjes, mijn eerste races gedaan :) (mx5 op laguna seca) en echt wat was dat gaaf!

Mijn eerste echte overtake gelijk maar even opgeslagen! Holy shit wat voelde dat gaaf! beetje racen met iemand die mijn pace had, om hem daarna gewoon in te halen!)

btw.. na het starten uit de pits.. en je ziet de mede weggebruikers van de weg af ketsen voor je.. erg lastig om tijdens het gelach (althans, ik moet dan hard lachen als ze voor me eraf gaan :p), de concentratie erbij te houden haha :p.

Maar damn.. ik houd mijn auto nu iig op de baan.. maar ik bv op Laguna Seca (MX5).. rij ik 1:45... terwijl youtubers 1:40 rijden.. ik zie niet waar ze die 5 seconden pakken (ook niet met een ghost). Maar, ben net een weekje bezig.. dat komt denk ik vanzelf :).

edit:
Ik race sinds het begin van mijn iRacing verslaving met de rift-S en ben er erg happy mee, ook al denk ik soms wel eens een ultra wide lijkt me some best ontspannen, zeker met endurance races. Maar goed de immersion die je hebt met VR en dat je naast je kan kijken dat is iets dat wil ik echt voor geen goud missen.

Als je nooit VR hebt gedaan wel eerst even proberen bij iemand voordat je de boel onder :r
( je zult niet de eerste zijn zeg maar )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 12:21

edit:
Voor vragen omtrent vr racing
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1968088

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

MartijnA3 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:59:
Zijn de Ford, BMW en Porsche sneller geworden na de laatste update? Was net de enige Ferrari in de race en ik was knap langzaam. Kan ook aan mij liggen, kom op Imola ook niet snel rond.
Normaal gesproken rij ik met de Ferrari maar ik kom er imola niet fatsoenlijk mee rond. Ik weet dat ronde tijden niets zeggen maar met vergelijkbare condities rij ik in de Porsche 1,5 sec sneller terwijl ik juist de Ferrari had gekozen vanwege het instap niveau. Ik denk dat ik het seizoen afmaak in de Porsche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Ik denk dat ik vanavond even oversla. Heb niet heel veel zin en uit mijn ervaring is het dat niet handig om te rijden. Mindset is belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
laforte schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:40:
[...]

Normaal gesproken rij ik met de Ferrari maar ik kom er imola niet fatsoenlijk mee rond. Ik weet dat ronde tijden niets zeggen maar met vergelijkbare condities rij ik in de Porsche 1,5 sec sneller terwijl ik juist de Ferrari had gekozen vanwege het instap niveau. Ik denk dat ik het seizoen afmaak in de Porsche.
Je kunt ook per circuit kijken welke auto je het prettigst vind. Je hoeft niet gelijk de keuze te maken voor de rest van het seizoen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
Beltoni schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:50:
[...]

Was het geval op 25" alweer vergeten. Ik rijd daar netjes aan de linkerkant (witte Ford) en zie opeens een BMW zo op mij insturen. Voordat ik doorhad wat er gebeurde was het al te laat voor de ander. Gelukkig kon ik zelf door, volgens mij lag iemand zijn spotter te slapen.
Dat was ik! Ik wist dat je daar zat en liet naar mijn idee genoeg ruimte, maar stond tot mijn verbazing ook ineens achterstevoren. Ik was er tijdens de race heilig van overtuigd dat je me er aftikte, maar wilde eerst de replay terugzien. Hieruit bleek dat ik zelf net zoveel schuld had aan het voorval. Jij had nog wat verder naar links gekund, maar tegelijkertijd laat ik hem zelf ook wel te ver naar buiten lopen. Helaas voor mij paste het net niet en volgde een PIT-manoeuvre uit het boekje. Race-incidentje, kan gebeuren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
JPM85 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:39:

Komende week krijg ik mijn Simucube2 binnen, heel benieuwd hoe het volgende zondag gaat.
Deze kan ik je van harte aanbevelen.

https://community.granite...g-set-of-profiles/3859/49?

Een collectie van profiles van veel auto's voor in de Simucube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 22:20
Ik heb een vraag, maar ik weet niet zeker waar ik hem moet stellen. Het gaat over iracing in vr. De framerate fluctureert als een malle en zit veelal op 40 fps.

Nu gaat er vast iemand zeggen dat ik dit moet posten op:

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies

Maar ik heb het vermoeden dat mij hardware wel afdoende is. Mag ik de vraag alsnog hier stellen of moet ik dan toch ergens anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
(jarig!)
Mijn excuses voor rare join uitkomend van de chicane. Had zelf meer schade opgelopen dan verwacht bij de lichte aanraking daarvoor. Kon em daardoor niet aan de kant houden. En had beter kunnen wachten :(

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Tsja, vanavond leek een stuk beter te gaan. Race 1 was erg leuk, flink duwen achter Martijn maar lukte me niet om hem in te halen. Toch een mooie P6.
Toen begon het drama weer, in Race 2. Auto voor me spint lap 1 bocht 1 en kan ik net aan ontwijken, maar met een ander rechts van me die laatste knik van de 1e chicane door pakte ik teveel kerb mee waardoor ik spin en met de neus richting muur stil kwam te staan, ruim na de exit.

Helaas een niet nader te noemen rijder die wel vaker idiote acties uithaalt vond het ook nu weer niet nodig om langzamer te rijden voor een incident ruim voor hem, zodat die me de finaleklap kon uitdelen. Auto was zonder reparatie niet meer fatsoenlijk te rijden, dus nog wel een fast repair gepakt maar had er eigenlijk al zo genoeg van dat ik m maar geparkeerd heb.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ook hier geen succes vanavond. Race 1 lekker aan het racen. Beetje aan het drukken bij @ActualFantasy. Die verremt zich, ik raak hem wel/niet (op mijn scherm niet, volgens Joep die mee zat te kijken wel, ik zat er in ieder geval heel dicht achter, da's zeker en @ActualFantasy gaf zelf aan dat'ie zich verremde), hij verliest'm helemaal en in mijn remactie om dat te ontwijken word ik van achteren aangetikt. Dat aangetikt worden was niks aan te doen, want't zat enorm dicht op elkaar. Daarna op zich nog wel leuk rondgereden.
In de feature race word ik meteen in het begin van achteren aangetikt in Villeneuve waardoor ik letterlijk van de laatste plek weer mocht beginnen. Op zich een leuke uitdaging, ware het niet dat degene voor me een paar rondes later wijd gaat in Villeneuve, ik ook wijd ga en in de grindbak niet meer kan ontwijken. Flinke schade, quick repair gepakt en door. Maar toen zag ik dat de kop van't veld 2s achter me zat en heb ik'm maar geparkeerd. Ik ga niet iedereens lol in gevaar brengen om maar mee te doen voor de voorlaatste plek.

Wel in de quali eindelijk een 39'er gereden, dat dan weer wel. Volgende keer beter dan maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:56:
Ook hier geen succes vanavond. Race 1 lekker aan het racen. Beetje aan het drukken bij @ActualFantasy. Die verremt zich, ik raak hem wel/niet (op mijn scherm niet, volgens Joep die mee zat te kijken wel, ik zat er in ieder geval heel dicht achter, da's zeker en @ActualFantasy gaf zelf aan dat'ie zich verremde), hij verliest'm helemaal en in mijn remactie om dat te ontwijken word ik van achteren aangetikt. Dat aangetikt worden was niks aan te doen, want't zat enorm dicht op elkaar. Daarna op zich nog wel leuk rondgereden.
In de feature race word ik meteen in het begin van achteren aangetikt in Villeneuve waardoor ik letterlijk van de laatste plek weer mocht beginnen. Op zich een leuke uitdaging, ware het niet dat degene voor me een paar rondes later wijd gaat in Villeneuve, ik ook wijd ga en in de grindbak niet meer kan ontwijken. Flinke schade, quick repair gepakt en door. Maar toen zag ik dat de kop van't veld 2s achter me zat en heb ik'm maar geparkeerd. Ik ga niet iedereens lol in gevaar brengen om maar mee te doen voor de voorlaatste plek.

Wel in de quali eindelijk een 39'er gereden, dat dan weer wel. Volgende keer beter dan maar.
Ja, ik had het idee dat ik mij verremde gewoon hoor, maar ving hem nog wel op, maar ja toen stond ik zo goed als stil. En knalde iedereen achter mij op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ook vandaag gewonnen maar wel met een bittere nasmaak.

@SanVan 100x excuus voor het tikje in race één. Ik was vooral op aan het letten of het aan de binnenkant allemaal goed ging dat ik jouw snelheid niet in de gaten had. Het was echt een super lullig tikje maar met grote gevolgen. Zeker niet de manier hoe ik voor je wil finishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:13:
[...]

Ja, ik had het idee dat ik mij verremde gewoon hoor, maar ving hem nog wel op, maar ja toen stond ik zo goed als stil. En knalde iedereen achter mij op elkaar.
Ja, dat was ook hoe ik het ervaarde inderdaad. Jij verremde je, en toen ik remde om hem eruit te houden (wat op mijn scherm nét lukte, maar ik heb nooit eerder een auto zo m'n beeld zien vullen :+) tikte de persoon achter me mij aan. We zaten dusdanig dicht op elkaar dat dat verder ook niemand te verwijten was denk ik.
Ah well, shit happens, door naar de volgende :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 12:21
Giaccotto schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:50:
Ik heb een vraag, maar ik weet niet zeker waar ik hem moet stellen. Het gaat over iracing in vr. De framerate fluctureert als een malle en zit veelal op 40 fps.

Nu gaat er vast iemand zeggen dat ik dit moet posten op:

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies

Maar ik heb het vermoeden dat mij hardware wel afdoende is. Mag ik de vraag alsnog hier stellen of moet ik dan toch ergens anders zijn?
Even plaatsen in het racing in vr topic. De link staat een paar posts hierboven of ff de search functie gebruiken. En het aangeven wat je systeem is helpt natuurlijk wel al is het maar om dingen uit te sluiten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Jelle sorry nog voor dat tikje. Was amper wat maar met behoorlijke gevolgen.

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Redelijk gereden voor een eerste keer op deze baan;

Q:34
H1:24
H2:15

Voornamelijk posities weten te winnen door fouten en ongelukken voor me, positieve is dan weer dat ik deze minder maakte en kon ontwijken.
Aan het eind van heat 2 kwam Tim nog erg dichtbij maar ik wist hem achter me te houden, toch leuk!
Zeker leuk om de league mee te doen maar ik denk dat ik doordeweeks weer overstap op de 911 gt3 cup, iets meer stoeien met de auto bevalt me toch beter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Lekker avondje racen, P10 in de eerste P9 in de 2de omdat ik zelf iets te laat remde en het achterwiel de grindbak raakte...in een spin, gelukkig niemand mee genomen.

Ik had zeker mijn start even beter kunnen doen in de 2de race dus sorry als die niet zo lekker liep voor de rest my bad!

Succes allemaal komende week op de baan :) ik heb er wel zin in, en ook in Suzuka in de iLMS serie.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Had niet echt de snelheid in de Ferrari, maar op een paar off tracks na heb ik wel vertrouwen in dat ding. Vanmiddag snel de Porsche geprobeerd maar dat ging nog niet echt.

Leuke races gehad vanavond! P37 gestart in heat 1 en de feature race geëindig op P18. Middenmoot, maar wel lekker vooruitgang geboekt.

[ Voor 20% gewijzigd door MartijnA3 op 06-07-2020 22:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mijn quali rondje van vanavond, inclusief de warmup lap.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Dit was vrijwel direct mijn einde race 2, na evaluatie bleek ghost contact, snel vergeten en op naar volgende week :)

edit:
audio eraf gestript omdat het anders wellicht niet zo... netjes zou zijn zullen we maar zeggen :D

[ Voor 22% gewijzigd door DirkT op 06-07-2020 22:28 . Reden: muziek ipv audio ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:18:
[...]

Ja, dat was ook hoe ik het ervaarde inderdaad. Jij verremde je, en toen ik remde om hem eruit te houden (wat op mijn scherm nét lukte, maar ik heb nooit eerder een auto zo m'n beeld zien vullen :+) tikte de persoon achter me mij aan. We zaten dusdanig dicht op elkaar dat dat verder ook niemand te verwijten was denk ik.
Nogmaals, ik neem je niks kwalijk hoor, voor mij voelde het als verremen, maar als ik de replay terugkijk, denk ik toch een tikje, want er komt niks van rook vanaf mijn banden af voordat ik ineens vooruit schiet.

Shit happens idd, op naar de volgende gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Nogmaals, ik neem je niks kwalijk hoor, voor mij voelde het als verremen, maar als ik de replay terugkijk, denk ik toch een tikje, want er komt niks van rook vanaf mijn banden af voordat ik ineens vooruit schiet.

[YouTube: 2020 07 06 22 22 40]

Mja, aan mijn kant hoorde ik in ieder geval geen contactgeluid (in de replay ook niet) en kreeg ik ook geen 0x ofzo. Maar zoals gezegd: het zat ontzettend dicht op elkaar, dus dat de netcodegoden hebben besloten dat ik je aan jouw kant wel raakte kan ik meteen geloven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ActualFantasy schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:28:
[...]

[YouTube: 2020 07 06 22 22 40]

Dat is precies zoals ik het al in de chat aan Ron had gemeld. Het was een heel klein tikje waardoor jij meer moest remmen dan je vooraf dacht en daardoor ontstond de rest van de ravage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eansys
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-12-2021
Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:18:
[...]

Yup, en de persoon erachter was ik 8)7 . Wel jammer want de race was best leuk maar de klap was niet meer te ontwijken. Door de extra schade en problemen met mijn toetsenbord de race als 47ste geeindigd.
De 2e race kende ook zo zijn probleempjes bij mij. Maar ach, je bent van de straat hé :P

Volgende week beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:32:
[...]

Dat is precies zoals ik het al in de chat aan Ron had gemeld. Het was een heel klein tikje waardoor jij meer moest remmen dan je vooraf dacht en daardoor ontstond de rest van de ravage.
Zoals hierboven ook aangegeven: aan mijn kant was er geen tikje, geen geluid, geen 0x. Ik was zelfs héél even erg blij dat ik'm nét had weten te vermijden. Erg jammer, want't was juist een leuk gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
Ruud Mulders schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:19:
Jelle sorry nog voor dat tikje. Was amper wat maar met behoorlijke gevolgen.
Geen probleem Ruud. Kan gebeuren! En had zelf misschien ook nog wat kunnen doen om het te voorkomen. Keek in mijn spiegel en dacht dat je erachter bleef.

Wel nog mooi kunnen oefenen verder voor de rest van de week.

[ Voor 17% gewijzigd door JS1990 op 06-07-2020 22:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-10 22:18
Nou dat was zoals te verwachten niet veel soeps van mijn kant. Paar maanden niet racen is toch niet met een uurtje weggepoetst.

Eerste race bij mijn eerste inhaalactie een ongeluk die misschien voorkomen had kunnen worden als we beiden voorzichtiger waren geweest.

Tweede race veel gekke dingen om mij heen zien gebeuren, maar zelf zonder kleerscheuren er doorheen. Aan het einde dan toch helaas concentratieverlies en in de achterhoede geëindigd. Volgende week beter, met hopelijk een veeeel beter tempo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:34:
[...]

Zoals hierboven ook aangegeven: aan mijn kant was er geen tikje, geen geluid, geen 0x. Ik was zelfs héél even erg blij dat ik'm nét had weten te vermijden. Erg jammer, want't was juist een leuk gevecht.
Het had mij ook kunnen gebeuren. Het was close en het 'kusje' gaf de onbalans en tja soms interpreteert iRacing met hun 'slimme' netcode predictions een contact terwijl dat er nooit zou zijn geweest als we geen ping tijden zouden hebben. ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

F**K YEH! Beste race avond tot nu toe!! Deze baan ligt mij zeker wel!!

Gekwalificeerd als 22e en in eerste heat als 12e afgevlagd, vrije saaie maar constante race gereden zonder echt gekke dingen.

Dan in de Feature race een P10 gepakt!!! In ronde 16 reed ik op 7e plek rond, en toen begon ik ineens mega zenuwachtig te worden. Zie snelle namen voor me, snelle namen achter me.... ga ik alles overdenken en rijdt ineens 2 bagger rondes en verlies 3 plekken (mede door niet geheel geslaagde inhaalpoging).

Anyway, van te voren had ik voor P10 getekend, maar P7 zou echt waanzinig zijn geweest!

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanVan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-10 16:30
Phydomir schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:15:
Ook vandaag gewonnen maar wel met een bittere nasmaak.

@SanVan 100x excuus voor het tikje in race één. Ik was vooral op aan het letten of het aan de binnenkant allemaal goed ging dat ik jouw snelheid niet in de gaten had. Het was echt een super lullig tikje maar met grote gevolgen. Zeker niet de manier hoe ik voor je wil finishen.
Als ik mezelf niet elimineer, doet een ander dat wel.
Ik verwijt je helemaal niks Dennis, dat tikje was absoluut een gevolg van "de dive bomb van het jaar".

Ik moet maar eens wat aggressiever gaan rijden, ik rij blijkbaar te voorzichtig, vooral bij starts, waardoor dit soort alles of niks acties te verleidelijk worden

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
SanVan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:03:
[...]

Als ik mezelf niet elimineer, doet een ander dat wel.
Ik verwijt je helemaal niks Dennis, dat tikje was absoluut een gevolg van "de dive bomb van het jaar".

Ik moet maar eens wat aggressiever gaan rijden, ik rij blijkbaar te voorzichtig, vooral bij starts, waardoor dit soort alles of niks acties te verleidelijk worden
Het zit je volgens mij niet mee dit seizoen... hopelijk aankomende weken meer succes. Maar volgende week Lime rock park dus weet niet of dat geluk brengt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 23:58

Fuelke

Forza Ferrari

Ik kom net uit de Radical race van 23h00 en wat een race! Na de chaos van de de eerste ronde heb ik bijna de hele race een gevecht gehad met iemand. Die 18 ronden zijn voorbij gevlogen. Het verschil tussen ons is nooit meer dan twee seconden geweest. Ik reed een hele tijd voor hem, maar ik had één zwak punt: Druids (we reden op Oulton Park). Iedere ronde maakte hij daar goed wat hij op de rest van het rondje verloor. Zijn zwak punt was Cascades. Omdat ik wist waar mijn zwakte lag probeerde ik toch om op dat punt net iets beter door de bocht te gaan, helaas net te wijd en in ronde 9 ging hij langs me. Ik bleef echter aanklampen en op twee ronden van het einde dacht ik dat ik hem nog wel kon inhalen. Helaas troffen we een achterligger die hij perfect tegen kwam en ik net niet. Hij kon er langs voor die flauwe knik voor de hairpin, ik kwam de achterligger tegen in die flauwe knip.

Laatste ronde er een 1:22.0 uitgeperst, 0.7 seconden sneller dan mijn snelste raceronde van de hele week :o

Helaas, ik strandde op 0.498 van P3. Zijn gemiddelde rondetijd was 1:24.399 vs. 1:24.426 voor mij.
Zijn snelste ronde: 1:21.986 vs. mijn 1:22.087

Dat zijn toch de momenten die het de moeite waard maken.

https://members.iracing.c...do?&subsessionid=33320178

[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 07-07-2020 00:03 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Doubleoz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:05:
[...]

Het zit je volgens mij niet mee dit seizoen... hopelijk aankomende weken meer succes. Maar volgende week Lime rock park dus weet niet of dat geluk brengt.
LRP heb ik stiekem wel best zin in. Ik ben bang voor de chaos van met zóveel mensen daar rijden, maar ik vind't altijd wel een leuk baantje :)

Pagina: 1 ... 314 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies