Heb je voor de race in practice (3 min) of in de kwalificatie inc’s gehad? Want die tellen ook gedeeltelijk mee.Justnoiz schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:35:
Ik heb net een mx5 race gedaan in de rookie license puur voor de sr. Ik zat op 3.92 sr in d license. Maar ik heb niets bijgekregen. Had maar 2x. Enig idee hoe dit komt?
in de qualiDoubleoz schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:52:
[...]
Heb je voor de race in practice (3 min) of in de kwalificatie inc’s gehad? Want die tellen ook gedeeltelijk mee.
Ik dacht dat je SR bestaat uit een gemiddelde over X races, dus misschien is de race die wegviel uit dat gemiddelde er één geweest met een vergelijkbaar aantal incs per bocht?Justnoiz schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:35:
Ik heb net een mx5 race gedaan in de rookie license puur voor de sr. Ik zat op 3.92 sr in d license. Maar ik heb niets bijgekregen. Had maar 2x. Enig idee hoe dit komt?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Een simpele manier om SR te halen, is door een timetrail te doen, en deze zonder incidenten af te leggen.
Zoals @Doubleoz al zegt tellen incs in de qualifying en de warmup (de 3 minuten die ingaan als je in je split bent ingegaan) mee voor je SR. De open practice telt niet mee.Justnoiz schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 12:35:
Daarnaast wordt het SR berekend over het gemiddelde aantal incs van je laatste 1000 (? Kan een ander aantal zijn) bochten. Stel, je voegt nu aan de voorkant een race met 2 incs toe maar er valt aan de achterkant een race met 0 incs af dan kan het maar zo zijn dat je achteruit gaat (even simpel uitgelegd, het systeem werkt iets genuanceerder dan dit).
Het rare is: in raceresults staat er geen + of - zoveel.. er staat gewoon nxSession30 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:11:
[...]
Zoals @Doubleoz al zegt tellen incs in de qualifying en de warmup (de 3 minuten die ingaan als je in je split bent ingegaan) mee voor je SR. De open practice telt niet mee.
Daarnaast wordt het SR berekend over het gemiddelde aantal incs van je laatste 1000 (? Kan een ander aantal zijn) bochten. Stel, je voegt nu aan de voorkant een race met 2 incs toe maar er valt aan de achterkant een race met 0 incs af dan kan het maar zo zijn dat je achteruit gaat (even simpel uitgelegd, het systeem werkt iets genuanceerder dan dit).
Dan heb je dus precies zoveel incidenten aan de voorkant erbij verzameld als dat er aan de achterkant zijn weggevallenJustnoiz schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:31:
[...]
Het rare is: in raceresults staat er geen + of - zoveel.. er staat gewoon nx
Als je de betreffende resultaten hier deelt kunnen mensen ook meekijken en je vertellen wat de oorzaak is. Nu is het maar gissen.Justnoiz schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:31:
[...]
Het rare is: in raceresults staat er geen + of - zoveel.. er staat gewoon nx
En sowieso handig als je jouw profiel van iracing in jouw handtekening zet.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Wat een drama , vanmorgen wilde ik een race in de imsa doen , ingeschreven , terwijl de voortgangsbalk op 15 % vaststond hele tijd gewacht , herstart etc , niet gelukt dus , zie ik net dat er 91 punten van mijn rating afzijn , dat is balen zeg .Ging ik eindelijk weer omhoog , kan ik weer opnieuw beginnen.Raar systeem eigenlijk , door storing of wat er dan ook gebeurd is gewoon punten weg.
Wat een drama is de klasse Dallara F3. In de 2de bocht gingen voor me zo’n 12 auto’s op elkaar. Ik kon niets ontwijken en moest lang de pits in en ook nog een 8x aan de broek.
Na de reparaties kreeg een nieuw linkerophanging met een wiel die recht omhoog stak. Daarmee kon ik niet rijden. Een bug? Dus geen 1 rondje kunnen rijden.
-60 Irating en -0.2 SR.
Na de reparaties kreeg een nieuw linkerophanging met een wiel die recht omhoog stak. Daarmee kon ik niet rijden. Een bug? Dus geen 1 rondje kunnen rijden.
-60 Irating en -0.2 SR.
Haha, dat had ik ook geprobeerd toen ik nog 0.05 moest ofzo.... verveelde me zo erg voordat ik de 9 rondes had afgelegd, dus was afgeleid en spinde als nog tewrijl ik als omatje rond reedPatrickPost1972 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 13:11:
[...]
Een simpele manier om SR te halen, is door een timetrail te doen, en deze zonder incidenten af te leggen.
Dit had ik ook in de 24h van Le Mans. Bleef ook op 0.1s hangen, Mijn theorie is dat ik 'm te laat probeerde in te lossen. Het was overigens al 8 uur in de race; dus niet in de eerste rondes waar die penalties extra duur zijn.Raimond613 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:39:
[...]
Zover ik weet een korte blink precies op het moment dat je over start/finish rijdt, waardoor je lap niet geregistreerd wordt en dus ook niet meegerekend wordt.
Ik had op het einde van de practice sessie op Imola voor het eerst dat een slow-down penalty op 0.1 bleef steken. Is daar een oplossing voor? Zelfs helemaal stilstaan hielp niet.
Ik heb na de race op het forum naar vergelijkbare issues gezocht, maar kon ze niet vinden. Ik wou dat ik een video opgenomen had want het zag er erg knullig uit.
Heb ik ook al een paar keer meegemaakt, echt zonde inderdaad. Ook 3x gehad dat ik, 2 minuten voordat de racesessie begint, wegga omdat 1 van mijn dochters wakker werd. Ik had me wel geregistreerd, maar er stond in alle gevallen minimaal 2 minuten op de timer bovenin de UI Beta.Imac2011 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:32:
Wat een drama , vanmorgen wilde ik een race in de imsa doen , ingeschreven , terwijl de voortgangsbalk op 15 % vaststond hele tijd gewacht , herstart etc , niet gelukt dus , zie ik net dat er 91 punten van mijn rating afzijn , dat is balen zeg .Ging ik eindelijk weer omhoog , kan ik weer opnieuw beginnen.Raar systeem eigenlijk , door storing of wat er dan ook gebeurd is gewoon punten weg.
Toch mijn iRating kwijt van 100 punten per keer. En de helpdesk kan hier achteraf niks meer aan doen helaas.
Alleen met meer dan vijf minuten te gaan kun je zonder verlies weggaan toch?StealthyPeanut schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:59:
Ik had me wel geregistreerd, maar er stond in alle gevallen minimaal 2 minuten op de timer bovenin de UI Beta.
En maakt het (verlies van iRacing) echt iets uit?
[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-07-2020 16:19 ]
Lagere splits= meestal meer rare acties en ik persoonlijk haal de lol er uit door tactischer te zijn dan rijders van mijn pace of sneller .Olaf van der Spek schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:18:
[...]
Alleen met meer dan vijf minuten te gaan kun je zonder verlies weggaan toch?
En maakt het (verlies van iRacing) echt iets uit?
Precies de rede dat ik die serie niet meer race, heb het een paar keer geprobeerd en vind de practice echt geniaal, zoveel downforce en zo hard over byv suzuka gaan. Maar de races... tja dat is nog meer geluk hebben dan iLMS en de LMP ( gekkies ) zelfs in de top split F3 schijnt iedereen alles te vergetenSimbob schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:55:
Wat een drama is de klasse Dallara F3. In de 2de bocht gingen voor me zo’n 12 auto’s op elkaar. Ik kon niets ontwijken en moest lang de pits in en ook nog een 8x aan de broek.
-60 Irating en -0.2 SR.
Wel zonde want had wel graag zo een type auto er bij gereden
Met vrienden private racen we ze wel eens en dan is het echt super leuk.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Een video ter lering en zeker niet vermaak
(Zondag Week 1 GoT Weekly Tournament)
In een formatie lap moet je echt gelijke afstand houden om dit soort ravages te voorkomen!
Anderhalve auto lengte?JoepW schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:39:
In een formatie lap moet je echt gelijke afstand houden om dit soort ravages te voorkomen!
[YouTube: Formation Lap zoals het NIET moet!]
Zo ook niet :JoepW schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:39:

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickPost1972 op 04-07-2020 17:54 ]
Helaas ! Nog 2 keer gehad vandaag dat Iracing tijdens laden van de race op 15 % blijft hangen en dus niks meer doet , rode balkje blijft wel doorlopen maar percentage niet en 'hangt' ,vervolgens Imsa gejoined die wel lukte , ik blij , rijdt in de eerste ronde eerste bocht een of andere mong..... als een idioot door een klein gaatje naast me en ramt vervolgens de auto voor me en nog een paar anderen eraf , ik erbovenop en race over , teveel schade en geen sorry of excuses , totaal -300 rating vandaag, dus beland in de krogten van Iracing nu , onder de 1000 is het treurnis tot en met.Heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk maar zullen/kunnen niets doen vrees ik , ik durf geen race meer te joinen zo .Met practice of timetrial heb ik dit niet gehad ?Wat is nu de beste manier om snel boven de 1000 te komen , heb er weinig vertrouwen meer in zo .Enige positieve is dat ik ineens regelmatig 1,15. nog wat heb gereden en verder constant 1,16 laag , is voor mij heel wat .Vreemde is dat de snelste ronden de eerste 10 zijn , daarna niet meer ?
Afhankelijk van je concentratie, draft, schade en je bandenslijtage (die hoort zeker op mosport laag te blijven).Imac2011 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:56:
Helaas ! Nog 2 keer gehad vandaag dat Iracing tijdens laden van de race op 15 % blijft hangen en dus niks meer doet , rode balkje blijft wel doorlopen maar percentage niet en 'hangt' ,vervolgens Imsa gejoined die wel lukte , ik blij , rijdt in de eerste ronde eerste bocht een of andere mong..... als een idioot door een klein gaatje naast me en ramt vervolgens de auto voor me en nog een paar anderen eraf , ik erbovenop en race over , teveel schade en geen sorry of excuses , totaal -300 rating vandaag, dus beland in de krogten van Iracing nu , onder de 1000 is het treurnis tot en met.Heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk maar zullen/kunnen niets doen vrees ik , ik durf geen race meer te joinen zo .Met practice of timetrial heb ik dit niet gehad ?Wat is nu de beste manier om snel boven de 1000 te komen , heb er weinig vertrouwen meer in zo .Enige positieve is dat ik ineens regelmatig 1,15. nog wat heb gereden en verder constant 1,16 laag , is voor mij heel wat .Vreemde is dat de snelste ronden de eerste 10 zijn , daarna niet meer ?
Ik merk meestal na 1 ronde al op pace te zijn daar en rijd verder de hele race in de 1.15 met soms een hele lage 1.16 door het verkeer. Al had ik aan het begin zeker concentratie problemen de laatste 10min
Concentratie gaat steeds beter , merk dat ik in een soort flow moet komen , pas 2 races op 1 avond gedaan , 2e race was ik aan het eind wel aardig gaar.Rondetijden worden steeds beter op Mosport , mag nog best een seconde af maar dat is voor de toekomst.1 van de belangrijkste dingen is het constant rondjes rijden , gaat ook steeds beter .Baantje begint me ook te liggen , op Monza had ik totaal geen gevoel met de baan , en op Imola heb ik weinig hoop , geen gevoel in de auto/baan , liep vrijdag tijdens de trainig enorm te kloten , steeds auto kwijt , naast de baan etc.Even pauze gehouden en daarna paar rondjes die aardig gingen en ineens weer klote , misschien andere auto proberen maar , weet niet waar het probleem precies zit , buiten dat ik de baan net heb en niet ken , zat ik ergggg ver van een redelijke tijd af .Hopelijk gaat het zondag beter , kijken of ik uiteindelijk weer ergens binnen 3 seconden van jullie tijden kom of weer hekkesluiter ben .
Ik kreeg de Ferrari afgelopen vrijdag niet goed onder de knie op Imola. Mogelijk ook omdat er niet eerder had gereden. Maar gisteravond de BMW geprobeerd en dat ging al stukken beter. Dus zeker het advies om ook een andere auto te proberen.Imac2011 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 19:43:
Concentratie gaat steeds beter , merk dat ik in een soort flow moet komen , pas 2 races op 1 avond gedaan , 2e race was ik aan het eind wel aardig gaar.Rondetijden worden steeds beter op Mosport , mag nog best een seconde af maar dat is voor de toekomst.1 van de belangrijkste dingen is het constant rondjes rijden , gaat ook steeds beter .Baantje begint me ook te liggen , op Monza had ik totaal geen gevoel met de baan , en op Imola heb ik weinig hoop , geen gevoel in de auto/baan , liep vrijdag tijdens de trainig enorm te kloten , steeds auto kwijt , naast de baan etc.Even pauze gehouden en daarna paar rondjes die aardig gingen en ineens weer klote , misschien andere auto proberen maar , weet niet waar het probleem precies zit , buiten dat ik de baan net heb en niet ken , zat ik ergggg ver van een redelijke tijd af .Hopelijk gaat het zondag beter , kijken of ik uiteindelijk weer ergens binnen 3 seconden van jullie tijden kom of weer hekkesluiter ben .
Doubleoz schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:13:
[...]
Ik kreeg de Ferrari afgelopen vrijdag niet goed onder de knie op Imola. Mogelijk ook omdat er niet eerder had gereden. Maar gisteravond de BMW geprobeerd en dat ging al stukken beter. Dus zeker het advies om ook een andere auto te proberen.
:strip_exif()/f/image/gP1JCnUqYYt8MBMwoc0rMywr.jpg?f=fotoalbum_large)
Als BMW rijder kon ik het niet laten.

Verwijderd
Tsja, alsje niet helemaal vooraan zit ben ik in de meeste races in de 1e ronde heel voorzichtig. Die races zijn zo lang meestal eindig je wel op je plek gelijkwaardig aan je pace.Simbob schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:55:
-60 Irating en -0.2 SR.
Helemaal mee eens! Daarom pak ik de Porsche uit de garage morgen. Imola is echt niet mijn track en ben blij met rondetijden van 1:42 laag.
Edit:Oké net even geoefend en toch een 1:40 weten te rijden met vergelijkbare condities van afgelopen vrijdag. Nog steeds off-pace maar hopelijk snel genoeg voor midfield?
[ Voor 15% gewijzigd door laforte op 04-07-2020 22:15 ]
Vanavond toch maar een poging gedaan weer , nu zonder problemen gejoined .Vanaf plek 26 op 5e plek gefinished
, met maar 1 inc.Was behoorlijk spannend met nmrs 3 tm 8 binnen aantal seconden en laatste 5 ronden alleen 3,4 en5 binnen 10 seconden .Heb met enige marge gereden omdat ik absoluut mijn rating omhoog wil hebben na de problemen vandaag , gelukkig vol gehouden en gelukt .Kijken of ik morgen weer boven de 1000 weet te komen en wat oefenen voor de League , kijken of ik met andere auto iets beter rondkom omdat ik anders Imola oversla denk ik , geen zin om gefrustreerd rond te rijden en / of jullie in de weg te rijden.Ook gepromoveerd naar B licentie
maar dat interesseerd me nu net geen ene moer
, C is prima wat mij betreft al genoeg keuze in klasses om mee te rijden.

Zijn die omstandigheden nog ergens terug te vinden? Wil morgen overdag nog even oefenen als dat lukt qua tijd.laforte schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:41:
[...]
Edit:Oké net even geoefend en toch een 1:40 weten te rijden met vergelijkbare condities van afgelopen vrijdag. Nog steeds off-pace maar hopelijk snel genoeg voor midfield?
pffff, nou dat was een interessante 6 uur van Spa. gelijk in de eerste ronde komt er gelijk een auto uit het niets de baan op schuiven, ik kon niks anders dan remmen en er in knallen.. gevolg, 2,5 minuut repair en 10km/uur top snelheid minder... van p35 begonnen, terug gevallen naar ongeveer de 45, en uiteindelijk als p31 over de streep gekomen met ons oude fordje.
Plus punt is de mooie ervaring en dat @GrillSkippy zijn A-licentie binnen heeft (woohoo!)
hier trouwens de crash te zien:
https://clips.twitch.tv/FurtiveKitschyWatermelonTakeNRG
Plus punt is de mooie ervaring en dat @GrillSkippy zijn A-licentie binnen heeft (woohoo!)
hier trouwens de crash te zien:
https://clips.twitch.tv/FurtiveKitschyWatermelonTakeNRG
Tip voor de dag
Gisteren tijdens IMSA race op Mosport in situatie terecht gekomen waarvan ik achteraf dacht, dat had ik anders moeten doen. We rijden in een groepje van 3 en ik ben de 2e auto. Ik kom met meer snelheid dan nummer 1 uit bocht 1 en we rijden richting Claytons corner. Ik besluit om de auto er aan de binnenkant naast te zetten. Ik pak een stukje gras mee waardoor ik iets wijder en in aanraking kom met de auto die ik wilde inhalen. Ik vlieg tegen de muur en een aantal keren over de kop en met een tow (2min), repair (22min) en optional repair (12min) tot gevolg met een race die nog circa 35min duurde. De andere auto's komen ook in aanraking met elkaar maar kunnen hun weg vervolgen. Ik eindig 15e terwijl 1 van de rijders uit het groepje van 3 nog keurig een top 5 klassering noteert.
Achteraf naar mijn idee een verkeerde keuze (risk vs reward) om daar een poging te doen. Ik beschik niet over triples of VR dus als een auto naast me zit is het lastig inschatten. Daarnaast weet ik dat het een lastige bocht is om in te halen dus ik neem daar teveel risico en had er beter voor kunnen kiezen om een ander moment in de race af te wachten.
Kortom pick your spots!
Gisteren tijdens IMSA race op Mosport in situatie terecht gekomen waarvan ik achteraf dacht, dat had ik anders moeten doen. We rijden in een groepje van 3 en ik ben de 2e auto. Ik kom met meer snelheid dan nummer 1 uit bocht 1 en we rijden richting Claytons corner. Ik besluit om de auto er aan de binnenkant naast te zetten. Ik pak een stukje gras mee waardoor ik iets wijder en in aanraking kom met de auto die ik wilde inhalen. Ik vlieg tegen de muur en een aantal keren over de kop en met een tow (2min), repair (22min) en optional repair (12min) tot gevolg met een race die nog circa 35min duurde. De andere auto's komen ook in aanraking met elkaar maar kunnen hun weg vervolgen. Ik eindig 15e terwijl 1 van de rijders uit het groepje van 3 nog keurig een top 5 klassering noteert.
Achteraf naar mijn idee een verkeerde keuze (risk vs reward) om daar een poging te doen. Ik beschik niet over triples of VR dus als een auto naast me zit is het lastig inschatten. Daarnaast weet ik dat het een lastige bocht is om in te halen dus ik neem daar teveel risico en had er beter voor kunnen kiezen om een ander moment in de race af te wachten.
Kortom pick your spots!
Bij Spa ook een mooie. Sommige doen een riskante divebomb in de Busstop of La Source, om daarna na Eau Rouge weer makkelijk ingehaald te worden in een slipstream.
Veel beter om te zorgen dat jouw exit uit La Source goed is, zodat je zonder teveel risico de inhaalactie kunt plannen.
Zou kunnen hoor. Hier was/ben ik niet van op de hoogte. Als iRacing mij succesvol laat "withdrawen" ruim voordat de officiële sessie is begonnen, zonder melding of reminder dat het me punten kost, ga ik ervan uit dat dit gewoon kan. Toch?Olaf van der Spek schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:18:
[...]
Alleen met meer dan vijf minuten te gaan kun je zonder verlies weggaan toch?
Alles is relatief natuurlijk. Het is en blijft een spelletje, waar ik me 10 minuten na de race niet meer druk over kan maken.En maakt het (verlies van iRacing) echt iets uit?
In mijn 2k SoF races moet ik aardig mijn best doen om 100 punten bij elkaar te sprokkelen. En dan op zulke knullige manieren +100 punten verliezen door zaken waar je weinig aan kunt doen, is gewoon erg jammer en vervelend.
Zeker omdat ik in races richting 1.5k SoF minder plezier heb.
Ben ik me aan het kwalificeren op Spa voor een race hoor ik dat ik tijd moet teruggeven en iets later dat ik gediskwalificeerd ben. Wat???? Er is niets gebeurd.
Dat is de nieuwe qualifying scrutineering tool van iRacing. Je mag niet spinnen/wielspin vanuit stilstand/remmen blokkeren/extreem langzaam rijden. Wat er precies niet mag moet je zelf even uitvinden, maar je krijgt een knipperende zwarte vlag op het moment dat je tegen de grens aan gaat komen.Simbob schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:09:
Ben ik me aan het kwalificeren op Spa voor een race hoor ik dat ik tijd moet teruggeven en iets later dat ik gediskwalificeerd ben. Wat???? Er is niets gebeurd.
In feite kun je het beste gewoon een normale opwarmronde rijden.
Mijn weekend bestond voornamelijk uit oefenen op de banen met de auto's die ik had gekocht...begon met de bmw....toen de ferrari gehaald maar rij al jaren in games met de porsche dus dat trok me stiekem ook wel en de ford als laatste idem(film gezien van le mans laatst
dus toch die auto's erbij gekocht om vervolgens het hele weekend de auto's te testen persoonlijk op MOTO.Heel interessant om in alle auto's met dezelfde omstandigheden te rijden waardoor ik er al heel snel achter kwam dat Porsche mijn favoriet is om te rijden.(2de ronde al me PR verbeterd!) Gisteravond 3 imsa races gedaan waar ik in 1 tje nog Met Rob overkamp in de split reed....maar ondanks me stabiliteit en snelheid in de practice heb ik 1 race redelijk gereden maar in alle 3 ellende gehad in de 1ste bocht met 11 minuten repair in alle 3...Al met al niet een goeie avond kwa races maar me pace en vooral constistency zijn vooruit gegaan dus ik ben tevreden.
Vraagje...Is er ook een addon waarmee je de track overlay kan zien en eventueel de posities van de rijders erop? zelf gebruik ik nu racelapsapps en CC...En over crewchief gesproken...die geeft vaak verkeerde informatie zoals bijvoorbeeld je positie...meer mensen daar last van?
p.s. Ik krijg me handtekening niet goed zoals de meesten wel hebben hiero...er staat een url ipv link naar me profiel...geen idee hoe dat te verhelpen
Vraagje...Is er ook een addon waarmee je de track overlay kan zien en eventueel de posities van de rijders erop? zelf gebruik ik nu racelapsapps en CC...En over crewchief gesproken...die geeft vaak verkeerde informatie zoals bijvoorbeeld je positie...meer mensen daar last van?
p.s. Ik krijg me handtekening niet goed zoals de meesten wel hebben hiero...er staat een url ipv link naar me profiel...geen idee hoe dat te verhelpen

[ Voor 6% gewijzigd door Danny Hdoorn op 05-07-2020 11:26 ]
Heb je dm gestuurd voor je signature.Danny Hdoorn schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:23:
Mijn weekend bestond voornamelijk uit oefenen op de banen met de auto's die ik had gekocht...begon met de bmw....toen de ferrari gehaald maar rij al jaren in games met de porsche dus dat trok me stiekem ook wel en de ford als laatste idem(film gezien van le mans laatstdus toch die auto's erbij gekocht om vervolgens het hele weekend de auto's te testen persoonlijk op MOTO.Heel interessant om in alle auto's met dezelfde omstandigheden te rijden waardoor ik er al heel snel achter kwam dat Porsche mijn favoriet is om te rijden.(2de ronde al me PR verbeterd!) Gisteravond 3 imsa races gedaan waar ik in 1 tje nog Met Rob overkamp in de split reed....maar ondanks me stabiliteit en snelheid in de practice heb ik 1 race redelijk gereden maar in alle 3 ellende gehad in de 1ste bocht met 11 minuten repair in alle 3...Al met al niet een goeie avond kwa races maar me pace en vooral constistency zijn vooruit gegaan dus ik ben tevreden.
O.a. JRT heeft een overlay waarbij je de auto's op de track kunt zien.

We reden gisteravond in dezelfde split (20:45) samen met Rob OverkampDanny Hdoorn schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:23:
Mijn weekend bestond voornamelijk uit oefenen op de banen met de auto's die ik had gekocht...begon met de bmw....toen de ferrari gehaald maar rij al jaren in games met de porsche dus dat trok me stiekem ook wel en de ford als laatste idem(film gezien van le mans laatstdus toch die auto's erbij gekocht om vervolgens het hele weekend de auto's te testen persoonlijk op MOTO.Heel interessant om in alle auto's met dezelfde omstandigheden te rijden waardoor ik er al heel snel achter kwam dat Porsche mijn favoriet is om te rijden.(2de ronde al me PR verbeterd!) Gisteravond 3 imsa races gedaan waar ik in 1 tje nog Met Rob overkamp in de split reed....maar ondanks me stabiliteit en snelheid in de practice heb ik 1 race redelijk gereden maar in alle 3 ellende gehad in de 1ste bocht met 11 minuten repair in alle 3...Al met al niet een goeie avond kwa races maar me pace en vooral constistency zijn vooruit gegaan dus ik ben tevreden.
Als track overlay kan je eventueel ook SimHub dashboard (https://www.simhubdash.com/) gebruiken.
Ik was er vanochtend op tijd bij, dus maar besloten om om 10.00 de Indy Pro mee te pakken samen met @MaikyM. Niet iedereen was er zo vroeg bij, dus maar 1 split, en deelnemers van over de hele wereld. Dat kon nog wel interessant worden door verschil in snelheid en lag. Niet tevreden over mijn tijd in de Q. Gelukkig lag dit niet aan mezelf maar bleek de baan erg traag, ook de poletijd was niet zo heel vlot. Gestart op P3.
Bij de start goed weggekomen en geen chaos. Helaas had @MaikyM op de 6e plek wat minder geluk en door een flinke netcode kon hij achteraan aansluiten met een ronde achterstand en flinke schade. Wat volgde voor mij was een kat-en-muis spelletje met de nummer 4. Ik was wat sneller, maar omdat hij in mijn draft zat maakte hij op het rechte stuk de tijd goed die ik in het infield op hem pakte. De ene ronde liep ik 3 tiende uit, de volgende ronde pakte hij weer 2 tiende terug en zo bleef het gat op 0.5 - 0.8 jojo-en. Na een ronde of 12 wist ik hem eindelijk uit mijn slipstream te krijgen. Da's mooi, dacht ik bij mezelf. Netjes je rondes blijven rijden, dan is het podium van mij! Helaas heeft zo'n vroege race met 1 split ook een ander element: achterblijvers! En ik kwam er net één tegen op het allerslechtste punt van de baan: de laatste sector van het infield. Mijn zwaarbevochten voorsprong van 1.2 seconden verdween als sneeuw voor de zon en bij het opkomen van de oval zat mijn rivaal vol in mijn versnellingsbak en moest ik hem voorbij laten. Erg zuur, maar ik wist dat ik sneller was, dus tanden op elkaar en maar weer zien dat ik er voorbij kom.
Drie rondes later een goede exit richting de oval en vol in de draft kon ik hem ernaast zetten. P3 was weer van mij! De rest van de race wel met de nodige zenuwen naar de relative gekeken voor achterblijvers. Ik kwam er nog maar 1 tegen en gelukkig op een gunstig punt op de baan. Ik heb mijn P3 weten te behouden, en daarmee mijn eerste podium in de Indy Pro!
Bij de start goed weggekomen en geen chaos. Helaas had @MaikyM op de 6e plek wat minder geluk en door een flinke netcode kon hij achteraan aansluiten met een ronde achterstand en flinke schade. Wat volgde voor mij was een kat-en-muis spelletje met de nummer 4. Ik was wat sneller, maar omdat hij in mijn draft zat maakte hij op het rechte stuk de tijd goed die ik in het infield op hem pakte. De ene ronde liep ik 3 tiende uit, de volgende ronde pakte hij weer 2 tiende terug en zo bleef het gat op 0.5 - 0.8 jojo-en. Na een ronde of 12 wist ik hem eindelijk uit mijn slipstream te krijgen. Da's mooi, dacht ik bij mezelf. Netjes je rondes blijven rijden, dan is het podium van mij! Helaas heeft zo'n vroege race met 1 split ook een ander element: achterblijvers! En ik kwam er net één tegen op het allerslechtste punt van de baan: de laatste sector van het infield. Mijn zwaarbevochten voorsprong van 1.2 seconden verdween als sneeuw voor de zon en bij het opkomen van de oval zat mijn rivaal vol in mijn versnellingsbak en moest ik hem voorbij laten. Erg zuur, maar ik wist dat ik sneller was, dus tanden op elkaar en maar weer zien dat ik er voorbij kom.
Drie rondes later een goede exit richting de oval en vol in de draft kon ik hem ernaast zetten. P3 was weer van mij! De rest van de race wel met de nodige zenuwen naar de relative gekeken voor achterblijvers. Ik kwam er nog maar 1 tegen en gelukkig op een gunstig punt op de baan. Ik heb mijn P3 weten te behouden, en daarmee mijn eerste podium in de Indy Pro!
Oh haha...dat had ik niet eens opgemerktDoubleoz schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:58:
[...]
We reden gisteravond in dezelfde split (20:45) samen met Rob Overkamp![]()
Als track overlay kan je eventueel ook SimHub dashboard (https://www.simhubdash.com/) gebruiken.
P.s net weer imsa gedaan...12.45.Pits begonnen 55 min keurig gereden naar p2 toen bijna p1 te pakken....tank leeg.bijgetanked te weinig ook nog...en de laatste 55minuten waren een drama met een crash en nog keer bijtanken waardoor ik terugviel naar p5 maar voor de rest hele lekkere race gereden.
@Luckeh gefeliciteerd met je winst en 0 incs , uitslover !
Ik zat in de zelfde race alleen uiteraard laagste split .Erg genoten weer , ondanks toch wel vreemde acties van diverse coureurs , ik zeg zelfs van te voren maar dat iedereen normaal moet doen de eerste ronde op koude banden via teamspeak.Toch weer zo'n gast die zijn banden wilde opwarmen en mij daarbij raakte , gelukkig zonder grote schade , alleen 4 incs , in de race zelf 1 keer van de baan gegaan bij die kolere chicane achterin , gelukkig geen merkbare schade.Heel lang in strijd om 3e plek gezeten , met gast die stuk sneller was maar niet foutloos , ging 2 keer dwars toen ie tijd op mij wilde pakken waar hij stuk sneller was maar iets te hard probeerde .Door lastige achterblijvers voor me de mazzel dat ie mij voorbij kwam en ik misschien te voorzichtig was
, en daarna liep ie weg .Mijn rust bewaard en maar uitgereden .4e plek
, en gelukkig weer boven de 1000 rating .Tot vanavond allemaal ! Merkte trouwens deze race weer dat als ik probeer te pushen ik juist langzamer wordt .
@Danny Hdoorn Ik zat bij jou in de split zie ik net , leuk een medetweaker , jij was sneller dan ik alleen wat minder mazzel zie ik al , met de ferrari start ik met 60 ltr en tank daarna nog 30 lietr bij , heb ik net genoeg om na de finish nog de pits te halen .
Ik heb de race van 12:45 ook meegepakt en zat in 2nd split. Uiteindelijk mooie 6e plek behaald maar zat nog meer in. Miste de pit entry 😤 anders had er zeker een top 5 ingezeten. Maar goed, wel leuke race gehad en mooi weer 71 irating erbij.Imac2011 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:28:
@Danny Hdoorn Ik zat bij jou in de split zie ik net , leuk een medetweaker , jij was sneller dan ik alleen wat minder mazzel zie ik al , met de ferrari start ik met 60 ltr en tank daarna nog 30 lietr bij , heb ik net genoeg om na de finish nog de pits te halen .
Ben benieuwd naar de races van vanavond in de GOT races.
Maak het niet een F1tje want dat was nog al een gekte.... vraag me af of zij wellicht ook een forum hebben om even wat zelf reflectie te delen, en de learning te pakken
Anyway enjoy vanavond en vergeet niet te remmen of ruimte te houden
Maak het niet een F1tje want dat was nog al een gekte.... vraag me af of zij wellicht ook een forum hebben om even wat zelf reflectie te delen, en de learning te pakken
Anyway enjoy vanavond en vergeet niet te remmen of ruimte te houden
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
@Session30 ik was er ook bij vanochtend, we zullen elkaar wel tegengekomen zijn toen je me op een ronde zette 
Het is niet zo'n eenvoudig circuit om altijd iemand vlot voor te laten, veel plaatsen waar je van links naar rechts switcht naar de ideale lijn en in sommige bochten wil je ook niet aan de buitenkant gaan zitten.
Niets bijzonders voor mij in die race, van P19 naar P14, ik liep wel twee keer in op voorgangers, maar die gingen in de fout voordat ik er echt mee ging racen voor positie. Wel slechts één incident point opgelopen.
https://members.iracing.c...do?&subsessionid=33295335
Het is niet zo'n eenvoudig circuit om altijd iemand vlot voor te laten, veel plaatsen waar je van links naar rechts switcht naar de ideale lijn en in sommige bochten wil je ook niet aan de buitenkant gaan zitten.
Niets bijzonders voor mij in die race, van P19 naar P14, ik liep wel twee keer in op voorgangers, maar die gingen in de fout voordat ik er echt mee ging racen voor positie. Wel slechts één incident point opgelopen.
Klopt. Ik kon jou netjes voorbij met het aanremmen van de eerste bocht. Dat was trouwens net in de fase dat ik 4e lag. Dus dat kostte niks extra'sFuelke schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:35:
@Session30 ik was er ook bij vanochtend, we zullen elkaar wel tegengekomen zijn toen je me op een ronde zette
Is inderdaad lastig iemand voorbij te laten en die persoon had ook niks anders kunnen doen. Maar het is meer balen dat je 12 ronden aan het knokken bent om iemand uit je slipstream te krijgen, en dat dat ineens te niet wordt gedaan. Hoort er allemaal bij. Soms win je er wat mee, soms verlies je er wat mee. Maar ik heb zeker een leuke race gehad!
Ik ga er niet bij zijn vandaag of morgen. Kan niet met vertrouwen zeggen dat ik zonder problemen te veroorzaken de race kan rijden en wil jullie niet nog meer tot last zijn.
Have fun en hopelijk minder incidenten zonder de top brokkenpiloot erbij.
Have fun en hopelijk minder incidenten zonder de top brokkenpiloot erbij.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Vanmiddag wat geoefend voor vanavond maar ziet er voor mij niet zo goed uit , heb de Bmw geprobeerd maar daar kom ik helemaal niet mee rond , overdreven gedoe met koude banden.Daarna de Ferrari paar rondjes gedaan maar een rondje 1,45 en daarna steeds 1,50 ? heb ook wat vreemde problemen /verschijnselen met remmen ineens , of hij remt bijna niet of juist te hard , erg vreemd , tijdens Imsa nergens last van gehad .Ook het beeld doet vreemd , zie in de verte aan het einde rechte stuk blauwe lucht en ineens wordt de omgeving zichtbaar langzaam opgebouwd en is de grindbak en omheining er ineens ? Vanavond kijken in de practice of het weer gebeurd en waar het aan ligt , Lijkt alleen met dit circuit te zijn , heb grafische instellingen al aangepast , misschien te veeleisend voor mijn pc/videokaart ofzo ?
Dat laatste heb ik bij vrijwel elk circuit nog gehad dat je opeens de lucht door de grond heen ziet. Nog niet ontdekt waar dat aan ligt want de ene keer is het er wel en de andere keer niet.Imac2011 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:49:
Vanmiddag wat geoefend voor vanavond maar ziet er voor mij niet zo goed uit , heb de Bmw geprobeerd maar daar kom ik helemaal niet mee rond , overdreven gedoe met koude banden.Daarna de Ferrari paar rondjes gedaan maar een rondje 1,45 en daarna steeds 1,50 ? heb ook wat vreemde problemen /verschijnselen met remmen ineens , of hij remt bijna niet of juist te hard , erg vreemd , tijdens Imsa nergens last van gehad .Ook het beeld doet vreemd , zie in de verte aan het einde rechte stuk blauwe lucht en ineens wordt de omgeving zichtbaar langzaam opgebouwd en is de grindbak en omheining er ineens ? Vanavond kijken in de practice of het weer gebeurd en waar het aan ligt , Lijkt alleen met dit circuit te zijn , heb grafische instellingen al aangepast , misschien te veeleisend voor mijn pc/videokaart ofzo ?
@Maurice W Heb de eerste Heat op je stream meegekeken, nette race zeg. Mooi om te zien hoe je uit de problemen blijft. Mooie rustige rijstijl ook als ik dat vergelijk met mezelf. Resultaat mag er dan ook zijn. Congrats.
Als ik dat nu zo eens bekijk zo'n race dan heb ik hier eigenlijk niks te zoeken met mijn niveau. Was zeer verhelderend en een echte eye opener hoe slecht mijn rijstijl is. Nog erger dan ik zelf al dacht.
Als ik dat nu zo eens bekijk zo'n race dan heb ik hier eigenlijk niks te zoeken met mijn niveau. Was zeer verhelderend en een echte eye opener hoe slecht mijn rijstijl is. Nog erger dan ik zelf al dacht.
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 05-07-2020 21:48 ]
Goed, het kan aan mij liggen maar Imola is wel een moeilijk baantje, zeker voor beginners. Heb de hele tijd moeite gehad om clean te rijden.
Qua motivatie had ik weinig zin meer, maar ik zette daar doorheen want zonder te rijden wordt ik ook niet beter
Morgen hopelijk beter!
Qua motivatie had ik weinig zin meer, maar ik zette daar doorheen want zonder te rijden wordt ik ook niet beter
Morgen hopelijk beter!
Oefenen, Oefenen, en nogeens ...... rustig het tempo omhoog gooien, en neem de tijd en leg de lat niet te hoog. Ik rijd al jaren en zal nooit de top bereiken, en als je dat beseft komt alles goed.Phusebox schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:32:
@Maurice W Heb de eerste Heat op je stream meegekeken, nette race zeg. Mooi om te zien hoe je uit de problemen blijft. Mooie rustige rijstijl ook als ik dat vergelijk met mezelf. Resultaat mag er dan ook zijn. Congrats.
Imola is zeker een moeilijk baantje voor beginners. Merk bij mij dat de rembalans (Porsche) naar voren zetten (57% ipv 55%) de auto onder het remmen een stuk sta ieler maakt op deze baan.
Schrok wel na de kwalificatie toen ik mezelf ineens op p14 zag staan, beste tot nu toe
. De sprintrace vervolgens redelijk verknald (door mezelf), maar in de feature van P43 naar P20 gereden en daar best blij mee.
Schrok wel na de kwalificatie toen ik mezelf ineens op p14 zag staan, beste tot nu toe
Zeker een paar bochten waar trailbreaking echt belangrijk is volgens mij om snel rond te komen. Heb het langzaam geprobeerd en er kwam langzaam snelheid in. Daarnaast is geduld ook belangrijk, elke keer wil ik op het gas trappen maar dan mag ik altijd van Imola grasmaaien of met het grind spelenJS1990 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:18:
Imola is zeker een moeilijk baantje voor beginners. Merk bij mij dat de rembalans (Porsche) naar voren zetten (57% ipv 55%) de auto onder het remmen een stuk sta ieler maakt op deze baan.
Schrok wel na de kwalificatie toen ik mezelf ineens op p14 zag staan, beste tot nu toe. De sprintrace vervolgens redelijk verknald (door mezelf), maar in de feature van P43 naar P20 gereden en daar best blij mee.
Mijn heat 1 was redelijk, maar wel enorme glijerij.
Heat 2 andere setup gepakt en dat was een vergissing. Dus snel vergeten die heat.
Heat 2 andere setup gepakt en dat was een vergissing. Dus snel vergeten die heat.
Same shit, different day...Phusebox schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:32:
Kun je ook eens positiever proberen te zijn? En daarmee luisteren naar onze adviezen?
Wat ik vanavond van sommige mensen gezien heb is echt diep triest.... maar wat k van mezelf gezien heb was om te janken
Excuses aan iedereen die ik geraakt heb of in de weg heb gezeten.
Ik verpestte mijn kwalificatie (P20 ipv ca P10) en toen ik naar voren aan het rijden was spinde ik bij een inhaalpoging in T1 zodat ik vanaf P38 verder moest. Daarna was ik zo eager om het goed te maken en tegelijk gefrustreerd dat ik tussen zulke langzame rijders zat (echt schrikken hoe vroeg en hard sommige mensen remmen
) waardoor ik (te) agressief rijgedrag heb getoond.
Ik zal mijn leven morgen beteren
Ik verpestte mijn kwalificatie (P20 ipv ca P10) en toen ik naar voren aan het rijden was spinde ik bij een inhaalpoging in T1 zodat ik vanaf P38 verder moest. Daarna was ik zo eager om het goed te maken en tegelijk gefrustreerd dat ik tussen zulke langzame rijders zat (echt schrikken hoe vroeg en hard sommige mensen remmen

Dat was me de avond wel weer. Veld lag lekker dicht bij elkaar, en ik had voor mijn doen een heel aardige quali (p18, met een tiende tussen mij en de vier mensen voor me
). Goed van start en ik lag steady op p13 met een klein maar stabiel gat naar achter me en een wat groter gat voor me. Uiteraard gooi ik m'n wagen achterstevoren op een onhandige plek, en kan ik vanaf p36 ofzo mijn race hervatten. Leuke inhaalrace gereden en uiteindelijk op p27 geëindigd.
In de Feature race wederom lekker weg, leuk aan het vechten met o.a. @Mithriel. Om vervolgens wederom een fout te maken en het hele veld voorbij te moeten laten. Vervolgens begint op de achtergrond een browser te crashen waardoor ik nog 10FPS ofzo heb. Nu heb ik ik vroeger redelijk competitief Unreal Tournament gespeeld op een Pentium 2 233MHz en CPU rendering, dus ik ben wel gewend om met weinig FPS te spelen, maar het kostte me toch wel een paar tienden tot een seconde per rondje. Tijdens m'n pitstop dus even snel geswitcht om die browser te killen, maar dat wilde niet omdat'ie helemaal vast hing. Dus misschien had ik beter gewoon ook banden kunnen nemen, dan was die extra tijd nog ergens goed voor geweest
Wederom een inhaalrace dus en roemloos op p38 geëindigd.
Maar bovenal ontzettend veel lol gehad tijdens het racen. Hier en daar leuke inhaalacties kunnen maken en hier en daar hard moeten vechten om een plekje te pakken. Ik denk dat ik morgen gewoon nog een keer mee ga doen
In de Feature race wederom lekker weg, leuk aan het vechten met o.a. @Mithriel. Om vervolgens wederom een fout te maken en het hele veld voorbij te moeten laten. Vervolgens begint op de achtergrond een browser te crashen waardoor ik nog 10FPS ofzo heb. Nu heb ik ik vroeger redelijk competitief Unreal Tournament gespeeld op een Pentium 2 233MHz en CPU rendering, dus ik ben wel gewend om met weinig FPS te spelen, maar het kostte me toch wel een paar tienden tot een seconde per rondje. Tijdens m'n pitstop dus even snel geswitcht om die browser te killen, maar dat wilde niet omdat'ie helemaal vast hing. Dus misschien had ik beter gewoon ook banden kunnen nemen, dan was die extra tijd nog ergens goed voor geweest
Maar bovenal ontzettend veel lol gehad tijdens het racen. Hier en daar leuke inhaalacties kunnen maken en hier en daar hard moeten vechten om een plekje te pakken. Ik denk dat ik morgen gewoon nog een keer mee ga doen

Ticking away, the moments that make up a dull day
Bij die spin in turn 1/2 zat je naast mij. Was volgens mij wel een race-ongeluk, maar had nog iets verder naar rechts gekund (sorry daarvoor). Probeerde namelijk de 2e bocht zo kort mogelijk over de kerb te gaan.Raimond613 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:27:
Wat ik vanavond van sommige mensen gezien heb is echt diep triest.... maar wat k van mezelf gezien heb was om te janken![]()
Ik verpestte mijn kwalificatie (P20 ipv ca P10) en toen ik naar voren aan het rijden was spinde ik bij een inhaalpoging in T1 zodat ik vanaf P38 verder moest. Daarna was ik zo eager om het goed te maken en tegelijk gefrustreerd dat ik tussen zulke langzame rijders zat (echt schrikken hoe vroeg en hard sommige mensen remmen) waardoor ik (te) agressief rijgedrag heb getoond.
Volgens mij zat je met mij in de clinch voor een groot deel van de race.. ging niet altijd even soepel, sorry daarvoor. Ik heb wel genoten van dat deel van de race..:)Raimond613 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:27:
Wat ik vanavond van sommige mensen gezien heb is echt diep triest.... maar wat k van mezelf gezien heb was om te janken![]()
Ik verpestte mijn kwalificatie (P20 ipv ca P10) en toen ik naar voren aan het rijden was spinde ik bij een inhaalpoging in T1 zodat ik vanaf P38 verder moest. Daarna was ik zo eager om het goed te maken en tegelijk gefrustreerd dat ik tussen zulke langzame rijders zat (echt schrikken hoe vroeg en hard sommige mensen remmen) waardoor ik (te) agressief rijgedrag heb getoond.
Was idd een raceongeluk wat mij betreft, maar ik had er ook wat later kunnen insturen in het tweede deel, dat had contact ook voorkomen.JS1990 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:32:
[...]
Bij die spin in turn 1/2 zat je naast mij. Was volgens mij wel een race-ongeluk, maar had nog iets verder naar rechts gekund (sorry daarvoor). Probeerde namelijk de 2e bocht zo kort mogelijk over de kerb te gaan.
En weer een cadeautje weggegeven, in lap 15, vanaf de leiding ff een grindbak verkend
Toen kwam ik op de bumber van @FabiandJ
Ik snap dat je me er niet zomaar voorbij laat, maar alsjeblieft, als je een kant kiest, kom dan niet terug naar de andere kant onder het remmen. Dit gebeurde zo'n 3 a 4 keer, dit had makkelijk fout kunnen gaan.

Ik snap dat je me er niet zomaar voorbij laat, maar alsjeblieft, als je een kant kiest, kom dan niet terug naar de andere kant onder het remmen. Dit gebeurde zo'n 3 a 4 keer, dit had makkelijk fout kunnen gaan.
Klopt, je was een harde noot om te kraken, maar ik heb niet het idee gehad dat je gekke dingen deed hoor.ourplayground schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:36:
[...]
Volgens mij zat je met mij in de clinch voor een groot deel van de race.. ging niet altijd even soepel, sorry daarvoor. Ik heb wel genoten van dat deel van de race..:)
Pffff wat ben ik toch een droplul. Had best een lekker tempo in de feature race, verpest ik het op zo'n stomme manier vanaf P1... Hier had ik gewoon 2x top 10 moeten rijden.
Gaat wel steeds beter, dus op naar de volgende!!
Nogmaals excuses aan @Juliankarssies. Was een iets hoger tempo gewend en zat even te strugglen met mijn concentratie na mijn 40 sec. penalty. Volledig mijn fout.
Nogmaals excuses aan @Juliankarssies. Was een iets hoger tempo gewend en zat even te strugglen met mijn concentratie na mijn 40 sec. penalty. Volledig mijn fout.
[ Voor 27% gewijzigd door Beltoni op 05-07-2020 22:55 ]
Race van vanavond was geen succes voor mij , 1 van de langzaamste op de baan met ietwat teveel fouten .Verraderlijk baantje zowiezo waar combinatie baan / auto / bestuurder geen beste is .Als ik mensen voorbij wilde laten teveel aan de kant , grip weg en grindbak /gras in .Merkte dat op diverse plekken ik schijnbaar zo hard of vroeg rem dat anderen schribarend snel dichtbij komen , ga nog maar een keer learn the track kijken .Wel leuke strijd gehad met iemand die ongeveer zelfde pace als ik had , stuivertje wisselen , maar als ik er voorbij was verremde ik me steeds
>Van de week dus geen Imsa op dit circuit voor mij , kijken of de radical of skip op een voor mij betere baan rijd.

Dit soort ding gebeuren nou eenmaal in the heat of the moment.Beltoni schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:53:
Pffff wat ben ik toch een droplul. Had best een lekker tempo in de feature race, verpest ik het op zo'n stomme manier vanaf P1... Hier had ik gewoon 2x top 10 moeten rijden.
Vooral het balen na een penalty komt mij heel bekend voor.
Leuk om te lezen dat het weer een enerverende avond was. Heb al weer zin in morgen.
Ik heb een Skip race gedaan op Zandvoort en HDR is leuk, maar niet als je in de Vodafone-bocht helemaal niets meer ziet door de ondergaande zon. Moest op de gok remmen en insturen. Is daar iets aan te doen, tips/tricks?
Ik heb een Skip race gedaan op Zandvoort en HDR is leuk, maar niet als je in de Vodafone-bocht helemaal niets meer ziet door de ondergaande zon. Moest op de gok remmen en insturen. Is daar iets aan te doen, tips/tricks?
Heerlijk geraced vanavond
Quali op P24
Sprint race naar P12
Feature race naar P9
P1 t/m P20 waren in de basis allemaal sneller waren dan mij, dus maximaal resultaat behaald
Dit is de Sprint race:
De Feature race staat hier nog
Quali op P24
Sprint race naar P12
Feature race naar P9
P1 t/m P20 waren in de basis allemaal sneller waren dan mij, dus maximaal resultaat behaald
Dit is de Sprint race:
Bedankt nogSanVan schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:43:
En weer een cadeautje weggegeven, in lap 15, vanaf de leiding ff een grindbak verkend
Je had ook niet echt hoeven pushen. Had race twee bij lange na niet het tempo van race 1. Had je nooit meer bij gehaald.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Was kei gezellig weer vanavond. Heb mijn beste resultaat behaald tot nu toe met p14 en paar lekkere en eerlijke gevechten gehad!
Alleen jammer dat ik in Heat 1 in laatste ronde wordt rond getikt door iemand van achteren, anders was het helemaal feest en dubbele punten finish geweest (nu kwam ik als p22 over streep)
Alleen jammer dat ik in Heat 1 in laatste ronde wordt rond getikt door iemand van achteren, anders was het helemaal feest en dubbele punten finish geweest (nu kwam ik als p22 over streep)
@Imac2011 De Radical is vanaf dinsdag te gast op Watkins Glen (Classic Boot).
Had een leuke sprint race vanaf het middenveld, en in de 1e paar ronde flink wat plaatsen goed gemaakt. Na 3 ronde lag ik p10 op een seconde achterstand van @Beltoni. Pace was gelijk, dus lekker gehouden zo, want en pole voor de feature race is wel lekker. Al had ik de laatste ronde wel een klein momentje, zodat @JoepW nog dichtbij kwam.
Feature race dus starten vanaf pole, en kon teammaat @Beltoni helaas maar 3 ronden achter mij houden. Na een aantal ronden @Phydomir achter mij proberen te houden, die volgens mij hierdoor een vroege pitstop pakte? @SanVan had hierna zijn Ferrari al snel rechts naast mij staan in Tosa, waarna we zij-aan-zij door Piratella en Aqua Mineralle zijn gegaan. Was heel vet, maar Sander zat aan de binnenkant en moest er achter aan sluiten.
Merkte dat mijn banden wel wat begonnen te glijden en ik moeite had het tempo vast te houden, mooi moment voor een pitstop.
Na de pitstop had ik @Jan Hein in mijn nek, waarna we tot de laatste ronde in gevecht zijn geweest. Kostte veel moeite maar in de 1-na-laatste ronde had Jan Hein mij toch te pakken.
In gaan laatste ronde zat ik kort achter hem bij uitkomen 1e chicane, en ging ik te vroeg op mijn gas. 2x knipperen later stond ik in het grind. Helaas, want een p8 zat er wel in, maar dit werd p12.
Komende week krijg ik mijn Simucube2 binnen, heel benieuwd hoe het volgende zondag gaat.
Feature race dus starten vanaf pole, en kon teammaat @Beltoni helaas maar 3 ronden achter mij houden. Na een aantal ronden @Phydomir achter mij proberen te houden, die volgens mij hierdoor een vroege pitstop pakte? @SanVan had hierna zijn Ferrari al snel rechts naast mij staan in Tosa, waarna we zij-aan-zij door Piratella en Aqua Mineralle zijn gegaan. Was heel vet, maar Sander zat aan de binnenkant en moest er achter aan sluiten.
Merkte dat mijn banden wel wat begonnen te glijden en ik moeite had het tempo vast te houden, mooi moment voor een pitstop.
Na de pitstop had ik @Jan Hein in mijn nek, waarna we tot de laatste ronde in gevecht zijn geweest. Kostte veel moeite maar in de 1-na-laatste ronde had Jan Hein mij toch te pakken.
In gaan laatste ronde zat ik kort achter hem bij uitkomen 1e chicane, en ging ik te vroeg op mijn gas. 2x knipperen later stond ik in het grind. Helaas, want een p8 zat er wel in, maar dit werd p12.
Komende week krijg ik mijn Simucube2 binnen, heel benieuwd hoe het volgende zondag gaat.
Ik had het gevoel dat er bij sommigen vanavond nog wat extra adrenaline en testosteron van de start van het Formule 1 seizoen in het bloed zat. Ik zag echt behoorlijk veel acties die echt maar net goed of helemaal niet goed gingen. Vooral in de categorie „ik zit er dan wel bij het aanremmen nog 3 lengtes achter maar ik zet hem er gewoon naast....zal wel goed komen“.
Had zelf geen geweldige avond. Sprint spin ik in de laatste ronde door een eigen fout en in de feature verliest mijn voorganger in de beginfase de auto in de laatste bocht en kon ik nergens meer heen. Snel pitten waardoor ik op het eind van de race nog een keer naar binnen moest voor extra brandstof. Vervolgens kwam ik in de klassieke „overdriving the car“-modus omdat ik er toch nog iets van wilde maken en kwam de ene na de andere off track.
Vervelend baantje dat Imola, moeilijk om er een ritme te vinden en de BMW gaat niet vriendelijk met de bandjes om.
Had zelf geen geweldige avond. Sprint spin ik in de laatste ronde door een eigen fout en in de feature verliest mijn voorganger in de beginfase de auto in de laatste bocht en kon ik nergens meer heen. Snel pitten waardoor ik op het eind van de race nog een keer naar binnen moest voor extra brandstof. Vervolgens kwam ik in de klassieke „overdriving the car“-modus omdat ik er toch nog iets van wilde maken en kwam de ene na de andere off track.
Vervelend baantje dat Imola, moeilijk om er een ritme te vinden en de BMW gaat niet vriendelijk met de bandjes om.
Hm nu ik mijn “inhaal actie” zie in de eerste ronde (oranje ford voor je), was dat niet heel netjes. Sorry voor diegene voor mij.Maurice W schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:18:
Heerlijk geraced vanavond![]()
Quali op P24
Sprint race naar P12
Feature race naar P9
P1 t/m P20 waren in de basis allemaal sneller waren dan mij, dus maximaal resultaat behaald![]()
Dit is de Sprint race:
[YouTube: iRacing 20S3 | GoT Weekly Tournament | IMSA @Imola | Sprint race zondag [VR view]]
Toch wel een béétje frustrerend om mezelf daar lekker te zien kachelen en vervolgens in Aqua Minerale 23 plaatsen te zien verliezenMaurice W schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:18:
Heerlijk geraced vanavond![]()
Quali op P24
Sprint race naar P12
Feature race naar P9
P1 t/m P20 waren in de basis allemaal sneller waren dan mij, dus maximaal resultaat behaald![]()
Dit is de Sprint race:
[YouTube: iRacing 20S3 | GoT Weekly Tournament | IMSA @Imola | Sprint race zondag [VR view]]
Hier ging heat 1 wel oké. Reed rond op p23/24 ofzo totdat iemand onverwacht weer de baan op kwam. Kon em niet meer ontwijken. Daarna verloor ik de controle in een chicane en lag ik ineens achter het hek. Eens kijken of ik dat morgen kan uploaden. Daarmee was heat1 voorbij want 22 min required repairs hierdoor.
Heat 2 van achteraf begonnen, en kreeg in de beginfase een tik van @ZelianGuy. Die zich meteen netjes verontschuldigde. Daarna was had ik niet zo’n hoge top meer en werd uiteindelijk p39 ofzo.
Heat 2 van achteraf begonnen, en kreeg in de beginfase een tik van @ZelianGuy. Die zich meteen netjes verontschuldigde. Daarna was had ik niet zo’n hoge top meer en werd uiteindelijk p39 ofzo.
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Gisteravond beetje aan het rondklikken of er wat leuks was om te rijden, kom ik de Fixed Indy Oval tegen. Hoe moeilijk kan dat zijn, dus met 10 minuten practice race gedaan.
Dat was toch iets heftiger dan ik verwacht had
Bewust als laatste gekwalificeerd (om te zien dat de helft van het veld níet kwalificeerd) en extreem voorzicht begonnen. Doel was volledig uitrijden, en geen gekke dingen doen. Ging op 1 akkefietje na goed (stukje voor me schampte er 1 de muur, die kwam langzaam terug en ik besloot te laat welke kant ik er langs wilde. Voor mijn gevoel reed ik er vol op, maar kon me minimale schade door, en maar 10 sec repair bij pitstop). Redelijk veel geel in 1e deel, maar daarna ging het best netjes allemaal. 20 ronden voor einde nog een caution, en toen gepit en snel uitgerekend hoeveel fuel ik nodig had (geen voorbereiding
). Toen besloten dat ik iets meer risico mocht nemen en het gevecht aan gegaan met degenen voor me, 5 ronden voor einde van 3 naar 2 en heel langzaam weggelopen, en netjes op P2 gefinished. Dik tevreden 
Vanavond Imola met de Ferrari, bijna hetzelfde
Dat was toch iets heftiger dan ik verwacht had
Vanavond Imola met de Ferrari, bijna hetzelfde
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Of je nu langzaam bent omdat je op jouw grenzen rijdt of dat je heel snel bent en die grenzen al behoorlijk verlegd hebt. Een consistente rijstijl en ronde tijden is oefenen oefenen oefenen. Je zou tijdens de race je wel een keer kunnen verremmen maar je steeds verremmen is toch gebrek aan oefenen vooraf. Focus daarop, een andere auto die wat langzamer is kan helpen, maar ik zou het wisselen tussen autos en circuit beperken als je voor een specifieke race wilt oefenen.Imac2011 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:01:
Race van vanavond was geen succes voor mij , 1 van de langzaamste op de baan met ietwat teveel fouten .Verraderlijk baantje zowiezo waar combinatie baan / auto / bestuurder geen beste is .Als ik mensen voorbij wilde laten teveel aan de kant , grip weg en grindbak /gras in .Merkte dat op diverse plekken ik schijnbaar zo hard of vroeg rem dat anderen schribarend snel dichtbij komen , ga nog maar een keer learn the track kijken .Wel leuke strijd gehad met iemand die ongeveer zelfde pace als ik had , stuivertje wisselen , maar als ik er voorbij was verremde ik me steeds>Van de week dus geen Imsa op dit circuit voor mij , kijken of de radical of skip op een voor mij betere baan rijd.
Wou nog even zeggen dat die reversed top 10 grid me echt enorm goed bevalt! Was voorheen wel fan van de totale reversed grid, omdat ik de chaos in race 2 wel kon waarderen. Maar gisteren op Imola (en voorheen ook op The Glen) ontstont er een soort Trulli-train waarin iedereen net iets sneller dan z'n voorganger is, maar met te weinig over-speed om een makkelijke inhaalactie te doen. Heerlijk treintje met een hele groep die constant kijkt en zoekt naar een gaatje of foutje van degene voor hem.
P2 en P3 gisteravond. Erg genoten en eindelijk dat de Porsche niks tekort lijkt te komen
P2 en P3 gisteravond. Erg genoten en eindelijk dat de Porsche niks tekort lijkt te komen
Ik heb nu al 4 keer mogen ervaren hoe het is om de Trulli train te leiden.Jimmy J. schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:30:
Wou nog even zeggen dat die reversed top 10 grid me echt enorm goed bevalt! Was voorheen wel fan van de totale reversed grid, omdat ik de chaos in race 2 wel kon waarderen. Maar gisteren op Imola (en voorheen ook op The Glen) ontstont er een soort Trulli-train waarin iedereen net iets sneller dan z'n voorganger is, maar met te weinig over-speed om een makkelijke inhaalactie te doen. Heerlijk treintje met een hele groep die constant kijkt en zoekt naar een gaatje of foutje van degene voor hem.
In een normale race ben ik er niet zo mee bezig, maar in de GoT races moet ik echt elke bocht raken om niet voorbij gereden te worden door 5-6 man. Leert hier zoveel extra van, behalve sneller rijden...
@anc Ik weet het , oefenen , oefenen en nog eens oefenen .Omdat het op Mosport eindelijk weer eens lekker gaat en ik leuk rondkom , zelfs wat gevoel met de auto lijk te hebben wat betreft grenzen aanvoelen , had ik waarschijnlijk te hoge verwachtingen op Imola.Weinig vertrouwen in de auto , lastig baantje en met pijn en moeite rijdt ik 1,45 , echt traag dus.Heb nog andere set-up geprobeerd wat niet beter was.Ik neem de tips die er volop zijn op dit forum aan , en verder zal het idd oefenen , proberen en kijken naar filmpjes en snellere rijders zijn.Ga vandaag nog maar een Imsa op Mosport joinen om goede gevoel weer te ervaren
Sorry nog voor het pit accident ? in de practice, had f3 aanstaan ,en hield rechts , had je niet gezien mede omdat ik instellingen had gewijzigd en mijn spiegels ineens uitstonden.En zag je pas bij de chicane toen je naast me zat .
Sorry nog voor het pit accident ? in de practice, had f3 aanstaan ,en hield rechts , had je niet gezien mede omdat ik instellingen had gewijzigd en mijn spiegels ineens uitstonden.En zag je pas bij de chicane toen je naast me zat .
Vanavond ook weer erbij na tijd afwezigheid. Best wat rondes gereden op Imola, dus het zit qua circuitkennis wel goed. Als ik dan in de video van @Maurice W zie wat voor snelle rondes de top 7 rijdt in de sprintrace, verbaas ik me altijd weer over het niveau. Bizar dat er consistent lage 39'ers gereden worden. Kortom; nog genoeg ruimte voor verbetering
.
Ik zat gisteren de video van VRS te kijken op Imola en hij begint zijn ronde met zijn banden (allemaal) op 1.1 bandenspanning. Klopt dat wel?
/f/image/VqbnTtJQHg3ZTop9OWxsoIef.png?f=fotoalbum_large)
Of ben je dan juist sneller? Ik moet echt wat temperatuur in mijn banden hebben om een goede rondetijd te kunnen rijden.
Ik zat gisteren de video van VRS te kijken op Imola en hij begint zijn ronde met zijn banden (allemaal) op 1.1 bandenspanning. Klopt dat wel?
/f/image/VqbnTtJQHg3ZTop9OWxsoIef.png?f=fotoalbum_large)
Of ben je dan juist sneller? Ik moet echt wat temperatuur in mijn banden hebben om een goede rondetijd te kunnen rijden.
Da's wel een beetje een val waar ik ook telkens in trap. Als een baan me goed ligt en ik een keer wat beter scoor dan normaal, dan vind ik de week erop meteen dat dat de nieuwe standaard isImac2011 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:50:
@anc Ik weet het , oefenen , oefenen en nog eens oefenen .Omdat het op Mosport eindelijk weer eens lekker gaat en ik leuk rondkom , zelfs wat gevoel met de auto lijk te hebben wat betreft grenzen aanvoelen , had ik waarschijnlijk te hoge verwachtingen op Imola.Weinig vertrouwen in de auto , lastig baantje en met pijn en moeite rijdt ik 1,45 , echt traag dus.Heb nog andere set-up geprobeerd wat niet beter was.Ik neem de tips die er volop zijn op dit forum aan , en verder zal het idd oefenen , proberen en kijken naar filmpjes en snellere rijders zijn.Ga vandaag nog maar een Imsa op Mosport joinen om goede gevoel weer te ervaren![]()
Als ik heel eerlijk ben, moet ik eigenlijk gewoon niet verwachten dat ik op een voor mij nieuwe baan goed kan rijden. De vrijdagavond-practice helpt al een hele hoop om dat wat soepeler te maken, maar het blijft natuurlijk maar een paar uurtjes oefening.
@JPM85: Ik was trouwens gisteren 15 mins voor de quali toch teruggewisseld naar de standaard Craig's zwabbersetup-met-veel-rake. Die lag mij echt een stuk beter. Quali ronde 1 reed ik mijn snelste ronde van de avond, ronde 2 helaas meteen in sector 1 al een foutje
Met de aanpassing van afgelopen week, zijn je 1e 2 rondes het snelst op de huidige banden. Daarna heb je minder grip, maar deze blijft wel langer op hetzelfde niveau (voor mijn gevoel).StealthyPeanut schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:00:
Vanavond ook weer erbij na tijd afwezigheid. Best wat rondes gereden op Imola, dus het zit qua circuitkennis wel goed. Als ik dan in de video van @Maurice W zie wat voor snelle rondes de top 7 rijdt in de sprintrace, verbaas ik me altijd weer over het niveau. Bizar dat er consistent lage 39'ers gereden worden. Kortom; nog genoeg ruimte voor verbetering.
[Afbeelding]
Ik heb er gisteren ook nog mee getest, maar ik mis dan echt wat gevoel onder het aanremmen. Mooi om te zien dat verschil in rijstijl ook andere setup nodig heeft.Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:00:
@JPM85: Ik was trouwens gisteren 15 mins voor de quali toch teruggewisseld naar de standaard Craig's zwabbersetup-met-veel-rake. Die lag mij echt een stuk beter. Quali ronde 1 reed ik mijn snelste ronde van de avond, ronde 2 helaas meteen in sector 1 al een foutjeErg jammer, want normaal gezien had dat mijn eerste 39'er moeten worden
[ Voor 21% gewijzigd door JPM85 op 06-07-2020 09:07 ]
Dat je in ronde 17 bij Tosa wijd gaat doe je echt helemaal zelf daar verlies jij de auto, plus er zit meer dan genoeg ruimte tussen.SanVan schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:43:
En weer een cadeautje weggegeven, in lap 15, vanaf de leiding ff een grindbak verkend![]()
In ronde 18 bij Tosa kom ik inderdaad iets teveel naar rechts toe, maar jij kiest er zelf ook voor om hem er daar tussen te wurmen terwijl ik al aan het remmen ben, het grote verschil is dat jij daar later remt dan mij dit heb je al de rondes ervoor ook al kunnen weten en had je wat mij betreft op moeten anticiperen.
In dezelfde ronde bij Variante Alta knijp ik je inderdaad wel teveel af daar had ik meer rechts moeten blijven.
Verder is het wel de laatste ronde dan mag je er vind ik ook vanuit gaan dat iemand zijn positie wat steviger verdedigd dan bij de eerste paar rondes, want in het begin ronde 5 liet ik je er gewoon langs wetende dat ik je toch nog 18 ronde lang achter mij kan houden.
Trouwens iets heel anders: hoe zijn mensen in vredesnaam snel op Spa? In elke klasse waarin ik die baan tegenkom ben ik er langzaam, en daar lijkt oefening heel weinig aan te veranderen. Skip, HPD, GT3, maakt allemaal niks uit, ik kom er gewoon niet op weg. Dusdanig dat ik deze week in de iLMS/HPD maar gewoon over heb geslagen. Ik verlies tijd in La Source, moet vervolgens altijd liften om Raidillon te halen. Bruxelles denk ik goed te doen, maar verlies ik alsnog tijd. Pouhon vind ik nooit een manier om snel te zijn, als in Blachimont m'n achterkant me niet voorbij komt ben ik blij dat ik weer een ronde heb overleefd en in de chicane word ik gewoon aan alle kanten ingehaald.
In de Skip ging het nog wel enigszins redelijk, maar kon ik vooral plekken pakken omdat anderen crashen. In de HPD ben ik na een half uur gestopt omdat er geen enkele stijgende lijn in zat. Ja, een stijgende lijn van Eau Rouge, via Raidillon naar de vangrail
En in de GT3 ging het zó goed dat ik heb besloten de 24h van Spa niet te gaan rijden. Denk 10s off-pace en nog steeds 50% kans om ergens eraf te vliegen. Nu rijd ik normaal nooit GT3, maar da's toch wel overdreven
En normaal gesproken kan ik best makkelijk wisselen tussen wagens, dus dat scheelt 
Dus... Mensen tips? Video's? Ik vind Spa een ontzettend gave baan en wil er graag sneller zijn. Maar waar ik op, bijvoorbeeld, Imola al redelijk snel een acceptabele pace vind, lukt me dat op Spa telkens niet
In de Skip ging het nog wel enigszins redelijk, maar kon ik vooral plekken pakken omdat anderen crashen. In de HPD ben ik na een half uur gestopt omdat er geen enkele stijgende lijn in zat. Ja, een stijgende lijn van Eau Rouge, via Raidillon naar de vangrail
Dus... Mensen tips? Video's? Ik vind Spa een ontzettend gave baan en wil er graag sneller zijn. Maar waar ik op, bijvoorbeeld, Imola al redelijk snel een acceptabele pace vind, lukt me dat op Spa telkens niet

[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 06-07-2020 09:09 ]
Spa is wel een beetje een track waar de flow 'on point' moet zijn. Je hebt meerdere rechts-links, chicanes en combinaties waarna je het opvolgende stuk snelheid nodig hebt om niet teveel tijd te verliezen.Wormaap schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:08:
Trouwens iets heel anders: hoe zijn mensen in vredesnaam snel op Spa? In elke klasse waarin ik die baan tegenkom ben ik er langzaam, en daar lijkt oefening heel weinig aan te veranderen. Skip, HPD, GT3, maakt allemaal niks uit, ik kom er gewoon niet op weg. Dusdanig dat ik deze week in de iLMS/HPD maar gewoon over heb geslagen. Ik verlies tijd in La Source, moet vervolgens altijd liften om Raidillon te halen. Bruxelles denk ik goed te doen, maar verlies ik alsnog tijd. Pouhon vind ik nooit een manier om snel te zijn, als in Blachimont m'n achterkant me niet voorbij komt ben ik blij dat ik weer een ronde heb overleefd en in de chicane word ik gewoon aan alle kanten ingehaald.
In de Skip ging het nog wel enigszins redelijk, maar kon ik vooral plekken pakken omdat anderen crashen. In de HPD ben ik na een half uur gestopt omdat er geen enkele stijgende lijn in zat. Ja, een stijgende lijn van Eau Rouge, via Raidillon naar de vangrailEn in de GT3 ging het zó goed dat ik heb besloten de 24h van Spa niet te gaan rijden. Denk 10s off-pace en nog steeds 50% kans om ergens eraf te vliegen. Nu rijd ik normaal nooit GT3, maar da's toch wel overdreven
En normaal gesproken kan ik best makkelijk wisselen tussen wagens, dus dat scheelt
Weet niet of je deze track guide van Dave Cam al gezien hebt? maar misschien helpt het om wat extra tijd te vinden?
Moet hem zelf ook nog kijken, want ik ben er ook nog te traag
[YouTube: iRacing | 'LETS LEARN THE TRACK' | SPA | MERCEDES AMG GT3 | VRS SPRINT]
Ik dacht al te lezen dat je mijn bizarre snelle rondetijden bedoeldeStealthyPeanut schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:00:
Vanavond ook weer erbij na tijd afwezigheid. Best wat rondes gereden op Imola, dus het zit qua circuitkennis wel goed. Als ik dan in de video van @Maurice W zie wat voor snelle rondes de top 7 rijdt in de sprintrace, verbaas ik me altijd weer over het niveau. Bizar dat er consistent lage 39'ers gereden worden. Kortom; nog genoeg ruimte voor verbetering.
[Afbeelding]

Los van de foutjes die ik zelf maakte, gaat het mij echt om het "moving under braking" terwijl ik op je bumber zit. Buiten dat het niet netjes is, is het ook tegen de regels. Het is dat ik wat afwachtend aan het rijden was, in een offiële race had je er zeer waarschijnlijk bij de eerste keer al afgelegen. Maar geen probleem verder hoor, ik had tenslotte mijn p1 al weggegooidFabiandJ schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:07:
[...]
Dat je in ronde 17 bij Tosa wijd gaat doe je echt helemaal zelf daar verlies jij de auto, plus er zit meer dan genoeg ruimte tussen.
In ronde 18 bij Tosa kom ik inderdaad iets teveel naar rechts toe, maar jij kiest er zelf ook voor om hem er daar tussen te wurmen terwijl ik al aan het remmen ben, het grote verschil is dat jij daar later remt dan mij dit heb je al de rondes ervoor ook al kunnen weten en had je wat mij betreft op moeten anticiperen.
In dezelfde ronde bij Variante Alta knijp ik je inderdaad wel teveel af daar had ik meer rechts moeten blijven.
Verder is het wel de laatste ronde dan mag je er vind ik ook vanuit gaan dat iemand zijn positie wat steviger verdedigd dan bij de eerste paar rondes, want in het begin ronde 5 liet ik je er gewoon langs wetende dat ik je toch nog 18 ronde lang achter mij kan houden.
Grappig dat dit nu de 2e keer is dat je wordt aangesproken op het blocken wat je blijkbaar doet, wat expliciet verboden is in de iracing regels. De vorige keer ben je er niet meer op terug gekomen en nu ligt het weer niet aan jou.FabiandJ schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:07:
[...]
Dat je in ronde 17 bij Tosa wijd gaat doe je echt helemaal zelf daar verlies jij de auto, plus er zit meer dan genoeg ruimte tussen.
Nog even voor de mensen die vanavond mee rijden en gisteren niet op ts aanwezig waren: bij geel minder snelheid!
Gisteren waren zowel in l1 al l2 van de sprintrace opstoppingen met de nodige touché's in de laatste 2 bochten ondanks het geel.
Verder wat er in de laatste chicane gebeurde in l6 van de feature race was helemaal gestoord hoelaat mensen daar nog achterop reden en nog hard ook.
En dit waren alleen de punten waar ik bij aanwezig was dus zullen er misschien nog meer geweest zijn
Gisteren waren zowel in l1 al l2 van de sprintrace opstoppingen met de nodige touché's in de laatste 2 bochten ondanks het geel.
Verder wat er in de laatste chicane gebeurde in l6 van de feature race was helemaal gestoord hoelaat mensen daar nog achterop reden en nog hard ook.
En dit waren alleen de punten waar ik bij aanwezig was dus zullen er misschien nog meer geweest zijn
@FabiandJ ik heb het in 1 van de eerdere races dit seizoen ook al een keer met je meegemaakt; duidelijk in de remzone wissel je van lijn waardoor ik je maar net kon ontwijken. Helaas had ik de replay niet ivm te weinig memory, anders had ik m je destijds al laten zien.MartijnA3 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:33:
[...]
Grappig dat dit nu de 2e keer is dat je wordt aangesproken op het blocken wat je blijkbaar doet, wat expliciet verboden is in de iracing regels. De vorige keer ben je er niet meer op terug gekomen en nu ligt het weer niet aan jou.
@Wormaap Oefenen ,oefenen en nog eens oefenen .
Zoals iedereen hier zegt .Zonder gekheid , voor mij is het wel goed om te lezen / zien dat ook de rijders waar ik tegen op kijk hun probleempjes hebben , zag gister in de race voor me heel wat gekke acties en off tracks , dat is het voordeel als je helemaal achterin het veld rijd, zie je alles voor je gebeuren. .Spa vindt ik een enorm gave baan , heb er paar keer met de skip meegedaan , maar is vooral een crashfest , en rustig uitrijden betekend top 5-10 .Vindt de Skip trouwens een ding zonder grip , net of je op een indoor kartbaan op zo'n gladde vloer met knalharde banden glijd /rijd .En als je dan ziet hoe hard de snelle mannen ermee rond gaan ? Bizar trouwens dat jij daar 10 sec off pace bent , je zit steeds in of tegen top 10 aan qua pace , niks voor jou .Of is dat gewoon gevalletje "baan ligt me niet "? Dat lijstje wordt bij mij steeds groter

Er staat nergens in de regels dat ik mijn positie niet mag verdedigen!MartijnA3 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 09:33:
[...]
Grappig dat dit nu de 2e keer is dat je wordt aangesproken op het blocken wat je blijkbaar doet, wat expliciet verboden is in de iracing regels. De vorige keer ben je er niet meer op terug gekomen en nu ligt het weer niet aan jou.
In mijn vorige reactie geef ik ook aan dat ik het achteraf 2x anders had moeten doen.
Dus bot jou conclusie geven en zeggen dat het weer niet mijn probleem is, dan mag je toch even wat beter lezen naar mijn mening want dat is dus niet zo!
Er zit een groot verschil tussen de auto er vol voor gooien en dus blocken en de binnenkant van een bocht verdedigen en op mijn lijn blijf rijden. Ik ging nu 2x tijdens het remmen een fractie naar de racelijn en heb ook al aangegeven dat ik dit anders had moeten doen.
[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 06-07-2020 10:12 ]
Je doet het structureel Fabian. Toen ik achter je zat ook. Voorbeeld, het S/F rechte stuk. Je gaat links rijden maar vlak voor de remzone kruip je steeds verder naar rechts tot er geen wagen breedte meer tussen jou en de buitenkant van de baan zit. Waar je dus in eerste instantie prima de binnenkant verdedigd zorg je er voor dat op het laatste moment ook de buitenkant geen optie meer is. Het ging nu goed maar dit is vragen om problemen.FabiandJ schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:08:
Er zit een groot verschil tussen de auto er vol voor gooien en dus blocken en de binnenkant van een bocht verdedigen en op mijn lijn blijf rijden. Ik ging nu 2x tijdens het remmen een fractie naar de racelijn.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik was er niet bij, daarom zeg ik ook "wat je blijkbaar doet".FabiandJ schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:08:
[...]
Er staat nergens in de regels dat ik mijn positie niet mag verdedigen!
In mijn vorige reactie geef ik ook aan dat ik het achteraf 2x anders had moeten doen.
Dus bot jou conclusie geven en zeggen dat het weer niet mijn probleem is, dan mag je toch even wat beter lezen naar mijn mening want dat is dus niet zo!
Er zit een groot verschil tussen de auto er vol voor gooien en dus blocken en de binnenkant van een bocht verdedigen en op mijn lijn blijf rijden. Ik ging nu 2x tijdens het remmen een fractie naar de racelijn en heb ook al aangegeven dat ik dit anders had moeten doen.
Maar ik verwees naar deze post:
Daar ben je destijds op aangesproken, dat het blokken wel degelijk verboden is. En daar kom je dan niet meer op terug, terwijl je je nu opnieuw fel verdedigt als je ergens op wordt aangesproken.FabiandJ schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:20:
[...]
Ik probeer aan te geven dat ik echt wel kan inschatten wanneer er iemand naast mij zit ja of nee en of ik nog naar links/rechts kan om mijn positie te verdedigen. Ik laat er iemand echt niet zo maar voor bij, je moet wel een beetje je best doen en daar hoort ook bij van het gas gaan als inhalende partij als ik je blokkeer of denk je dat dit in het echt niet gebeurt.....En als je goed kijkt rij ik al op het midden van de baan dus dan zou Joeri al moeten weten dat ik hem in de gaten hou om mijn positie te verdedigen.
Er is geen contact of wat dan ook, dit is gewoon racen naar mijn mening.
Dennis, je zat bij S/F 1x naast mij voor mijn gevoel zit hier meer dan genoeg ruimte tussen.Phydomir schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:13:
[...]
Je doet het structureel Fabian. Toen ik achter je zat ook. Voorbeeld, het S/F rechte stuk. Je gaat links rijden maar vlak voor de remzone kruip je steeds verder naar rechts tot er geen wagen breedte meer tussen jou en de buitenkant van de baan zit. Waar je dus in eerste instantie prima de binnenkant verdedigd zorg je er voor dat op het laatste moment ook de buitenkant geen optie meer is. Het ging nu goed maar dit is vragen om problemen.

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen