iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 312 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:30

Niellie41

[object Object]

De tijd om te registeren voor de Spa 24h wordt verdubbeld naar 60 minuten.
By very popular demand, our engineer's have given us the capability to extend the registration window for the 24h of Spa to 60 minutes.

This along with the 3rd start time should help alleviate the load time issues. As a reminder, the event schedule is as follows:

Date: July 11-12, 2020
Timeslot #1 - Saturday 01:00 GMT | Friday 9 PM Eastern
Timeslot #2 - Saturday 13:00 GMT | Saturday 9 AM Eastern (Broadcast Top Split)
Timeslot #3 - Saturday 15:00 GMT | Saturday 11 AM Eastern

Full event details and additional discussion are hosted here:
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3743744.page
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3746422.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:18:

[...]

Verstandig.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 20:39
DakuGosuto schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:57:
[...]

[...]

Ik ben dus ook wel benieuwd hoe mensen hiermee omgaan. Als ik een gevecht heb met mensen van hetzelfde niveau (zelfde tijden, niet irating uiteraard) of als het echt ergens om gaat (mooie eindpositie) dan gaat m'n hartslag in frequentie en intensiteit omhoog. Gevoel alsof m'n hart in m'n keel zit en dan maar proberen foutloos te blijven rijden. Omdat ik daar dan op het obsessieve af ga zitten focussen. "kut net niet lekker de apex gepakt, 0,1s gap minder" wat dan weer gevolgen heeft voor de volgende bocht etc.

Als het gaat om mensen inhalen die niet on-pace zijn of je hebt eerder een incident gehad of iets dergelijks valt dat eigenlijk allemaal weg. Het gekke is dat ik op die manier vaak toch nog prima resultaten boek, dus het is ook iets wat ik mezelf lijk aan te meten.

Overigens heb ik daar ook in endurance races last van, maar dan helpt wat feedback van m'n teammaat vaak wel. Zo van joh, laat die kerel er langs of stamp gewoon eens op je pedalen, je rijdt als een oud-omaatje. Crewchief is daarvoor erg hit-and-miss, soms goede feedback, vaak ook niet echt. 'Mind the track limits' als ik aan 't vechten ben haalt echt 't bloed onder m'n nagels vandaan, terwijl de 'you're better than this, the car is better than this' op 't juiste precies dat zetje kan geven.
Een van de eerste keer dat ik met de Skip top split reed zat ik met een trillend beentje op het groene licht te wachten. Startte vanaf P5 en stond tussen allemaal streamers. Ging er dan ook vrij snel af... Dat was eigenlijk onvermijdelijk. Eerste pole (reversed grid) in mijn 2e of 3e GoT race was ook geen succes.

Gewoon veel rijden en leren. Het is oké om fouten te maken, probeer gewoon geen mensen mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:25
Nou, ik dacht, zal ik dan toch maar gaan racen ipv oefenen... Ik neem jullie mee op twee standaard rondjes Phusebox op Zandvoort... SR meteen weer een klap omlaag en alle zin kwijt om nog een race te doen met rando's. Niet dat anderen er heel veel aan konden doen, maar blijkbaar heb ik gewoon altijd alle pech. Bad luck magnet...

[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-07-02 19-56-59]

En nu nog wachten op de reacties dat ik er wel wat aan had kunnen doen... :+

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 02-07-2020 20:09 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:36
(jarig!)
Phusebox schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:07:
Nou, ik dacht, zal ik dan toch maar gaan racen ipv oefenen... Ik neem jullie mee op twee standaard rondjes Phusebox op Zandvoort... SR meteen weer een klap omlaag en alle zin kwijt om nog een race te doen met rando's. Niet dat anderen er heel veel aan konden doen, maar blijkbaar heb ik gewoon altijd alle pech. Bad luck magnet...

ik zat ook in deze split. Zelf heb ik mijn race bij start verpest. Door dat mijn spotter zei dat het clean was. Ik schoof op naar rechts maar helaas daar zat nog een achterwiel van mijn voorligger. Voor vleugel kwijt, en even later in de 2e ronde er af gevlogen en een tow moeten nemen. In het vervolg wel dik 2 seconden van mijn pr afgereden van vorig seizoen.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24

Kut voor je dat hij begint te glijden maar er zit 3 seconden tussen het moment dat hij begint te glijden en je hem raakt, je had makkelijk kunnen remmen.

Edit: 2e incident idem.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
patricks8 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:13:
[...]

ik zat ook in deze split. Zelf heb ik mijn race bij start verpest. Door dat mijn spotter zei dat het clean was. Ik schoof op naar rechts maar helaas daar zat nog een achterwiel van mijn voorligger. Voor vleugel kwijt, en even later in de 2e ronde er af gevlogen en een tow moeten nemen. In het vervolg wel dik 2 seconden van mijn pr afgereden van vorig seizoen.
Ja ik zag het. Ik ben tot een 1:55.1 gekomen maar het was een bagger race. 11 incs. (2x aanrijding, 1 halve spin en 1 mm off track)... Denk dat ik Zandvoort maar meteen vergeet.

Minst leuke baan in iRacing tot nu toe.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 02-07-2020 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Swoesh schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:15:
[...]

Kut voor je dat hij begint te glijden maar er zit 3 seconden tussen het moment dat hij begint te glijden en je hem raakt, je had makkelijk kunnen remmen.
Eerste incident? Ik remde ook. En toen was de enige optie nog links er langs. En op dat moment rolde hij weer die kant op.

Maar mijn senioren reactie vermogen helpt ook niet waarschijnlijk. Ach ja. Gelukkig zitten er ook AI races in dit spel.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 02-07-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Phusebox schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:17:
[...]

Eerste incident? Ik remde ook. En toen was de enige optie nog links er langs. En op dat moment rolde hij weer die kant op.
Zonder inputs is het lastig te beoordelen maar je verliest geen afstand ten opzichte van P2 tot het allerlaatste moment.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Swoesh schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:20:
[...]

Zonder inputs is het lastig te beoordelen maar je verliest geen afstand ten opzichte van P2 tot het allerlaatste moment.
Ja ach ik leer het blijkbaar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Niellie41 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:18:

[...]

Inderdada, verstandig...hier was veel om gevraagd.

Wat ik opvallend vind is het tijdsverschil tussen het 2e en 3e timeslot. Dit is maar 2 uur. Crash je in de eerste 90m van je race; kun je simpelweg in de 3e timeslot weer een poging doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
B Tender schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:11:
Zenuwen.. Als ik op de baan in gevecht ben met mensen die ongeveer even snel zijn, dan is het voor mijn gemoedstoestand en 'snelheid' enorm van belang of ik de auto ben die voorop rijdt (aan het verdedigen) of de auto die erachter rijdt (aanvallend).
In de verdedigende situatie is het slecht voor m'n hartslag en rust, zenuwen groeien, ik rem vaak te laat op plaatsen waar ik normaal nooit te laat rem, er sluipen foutjes in en het duurt het niet lang voordat men me voorbij is. Ik geef teveel aandacht aan de auto in m'n spiegel, dat weet ik, maar het valt niet mee om dat uit te zette.
In de aanvallende situatie eigenlijk het omgekeerde: jacht-modes staat aan, big-smile, redelijk zelfverzekerd, niet zelden paarse sectoren (al zal slipstream daarbij ook helpen) en met inhaalmoves waar ik na afloop best trots op ben.. Probleem is dat ik ná zo'n move dus degene ben die opgejaagd wordt haha ;)
Zonet maakte ik weer eens de perfecte illustratie van het fenomeen mee, op de Nordschleife |:( ;w

Woohooo ik ben sneller. Superawesome. Straks op Tweakers even patsen met m'n skills ;)
(1 seconden later..)
Help! Nu rijd ik ervoor i.p.v. erachter, oei, volgens mij moest ik 100 meter geleden remmen.. 8)7

Maar zó extreem is het normaal gelukkig niet hoor. Vond het wel grappig om te delen omdat ik het er vanochtend nog over had gehad alleen!

[ Voor 4% gewijzigd door B Tender op 02-07-2020 20:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06

Je had er zeker wat aan kunnen doen. 2 weken stoppen met iRacing, iets zoeken waar je wel vrolijk van wordt en dan nog eens proberen. Veel minder frustratie, meer scherpte en energie.

En ja: net wat @swoesh zegt: je had bij beide genoeg tijd in te reageren, maar je lijkt niet vooruit te kijken. 1.38 begint hij te glijden, 1.41 raak je hem. Veel reactietijd.

Maar in een bocht gebeurt dit soms. Race incident.

De tweede had je echt alle tijd om te reageren, maar koos ervoor om vol het gas erop te houden.

En nogmaals: neem een break ;).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:38
Phusebox schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:23:
[...]

Na alles van je gezien te hebben denk ik inderdaad dat je gelijk hebt. Ik zou stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:32:
[...]

Je had er zeker wat aan kunnen doen. 2 weken stoppen met iRacing, iets zoeken waar je wel vrolijk van wordt en dan nog eens proberen. Veel minder frustratie, meer scherpte en energie.

En ja: net wat @swoesh zegt: je had bij beide genoeg tijd in te reageren, maar je lijkt niet vooruit te kijken. 1.38 begint hij te glijden, 1.41 raak je hem. Veel reactietijd.

Maar in een bocht gebeurt dit soms. Race incident.

De tweede had je echt alle tijd om te reageren, maar koos ervoor om vol het gas erop te houden.

En nogmaals: neem een break ;).
Ach ja. Zoals ik zei ik leer het blijkbaar niet. Ik zie het wel gebeuren maar ik zie dus geen andere uitweg dan wat ik deed. Ben gewoon te traag dus.

Met wat iRacing kost is een break nemen het zelfde als geld door de plee spoelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom was rechts / achterlangs geen optie, desnoods de zandbak in?
Bij de tweede wil je weer voorlangs.. had je verwacht dat ie achteruit zou rollen?

Achteraan starten / rijden is ook nog een optie, focus je eerst op het uitrijden van races.

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-07-2020 20:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

En iets dat je kan leren door veel oefenen: ga in de richting waar de auto vandaan komt en niet de kant op die de spinnende auto heen gaat.
In beide gevallen corrigeer je laat en ga je in de richting die de spinnende auto ook gaat. Kans op incident bijna 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 11:38

Raimond613

Simracer

[...]

Maar mijn senioren reactie vermogen helpt ook niet waarschijnlijk. Ach ja. Gelukkig zitten er ook AI races in dit spel.
Je remde waarschijnlijk wel maar gewoon niet op volle kracht, wat je wel had moeten doen. Stel je even voor dat dit reallife was, had je dan ook een beetje half-slap geremd?

Daarnaast lijk je je niet goed te beseffen wat een auto doet als hij spint, welke kant hij oprolt. Die awareness moet je door ervaring opbouwen maar gezien jouw posts hier zou je daar iig inmiddels wel genoeg ervaring mee moeten hebben :+

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Phusebox schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:42:
[...]

Met wat iRacing kost is een break nemen het zelfde als geld door de plee spoelen. :+
Dus je gaat liever jezelf ( en een aantal anderen hier op het forum, mij iig) ergeren voor hetzelfde geld?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JoepW schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:44:
[...]

En iets dat je kan leren door veel oefenen: ga in de richting waar de auto vandaan komt en niet de kant op die de spinnende auto heen gaat.
In beide gevallen corrigeer je laat en ga je in de richting die de spinnende auto ook gaat. Kans op incident bijna 100%.
Bij de eerste verwachtte ik dat hij ging spinnen en niet dat hij hem nog iets zou opvangen en weer terug richting de binnenkant van de bocht zou gaan.

Bij de tweede dacht ik dat ik het had gered als de auto voor mij niet wijd was gegaan en de andere auto geraakt had.

Dat was althans op dat moment dus mijn inschatting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 19:10
Phusebox schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:51:
[...]
~
Bij de tweede denk ik dat ik het had gered als de auto voor mij niet wijs was gegaan en de andere auto geraakt had.

Dat was althans op dat moment dus mijn inschatting.
No way.
Die auto was in beide gevallen naar binnen gekomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-10 22:29
Was weer een spannende Imsa race vanavond , resultaat niet heel geweldig , in de practice reed ik met een volle tank en voorzichtig een 1,16 glad , in de qualify een 1,15.9 met volle tank , reed ik ook nog voorzichtig ?snap er geen reet van , in de race haalde ik max een 1,16.4 .Waarschijnlijk denk ik dat ik tijdens de race op mijn max rijdt maar is relaxed rijden sneller ? Uiteindelijk op 12e plaats geeindigd vanaf 16e startplaats , werd in ronde 8 of 9 eraf geramd door iemand die 1 sec achter me zat voor de Esses ? en verremde zich ofzo , veel schade dus lange pitstop , en daarna met volle tank helemaal uitgereden.Er zijn toch veel gasten die in de eerste rondes heel agresief rijden en het kleinste gaatje voldoende vinden om hem erlangs te rammen , inmiddels heb ik dat in de gaten en rijdt expres de bochten ruim , de meeste van die gasten staan binnen paar ronden in de pits en ver achter me.Helaas geen grote stappen qua rondetijd , ik hoop de volgende tweakers practice nog wat tips /ervaring op te doen om verder naar voren te komen.Maar toch weer genoten en rating iets opgehaald ! 8) Zat uiteraard weer in de laagste split , maar na checken bij de 1e split rijden daar ook mensen rond die langzamer zijn dan in mijn split , hoe kan dat nu ?Dacht dat alleen de snelsten in de top split zitten ? :?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

[...]

Zeur dan ook even niet zoveel, iedereen heeft je de afgelopen weken bakken advies gegeven en nu kom je weer het zelfde vertellen, met de zelfde toon. Kom op man probeer het eens wat langer vast te houden, en niet te denken dat je dingen leert in 3 tot 7 dagen.....

Neem al het advies nu eens gewoon tot je, en ga eens gewoon iets leren :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Imac2011 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:02:
Dacht dat alleen de snelsten in de top split zitten ? :?
Splits gaan volgens iRating..
Meestal is iemand met meer iRating sneller en iemand met minder langzamer maar dat is langs niet altijd zo.
Als je de helft van de races niet uitrijdt / crasht, gaat je iRacing achteruit maar je 'snelheid' niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-07-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Was weer een spannende Imsa race vanavond , resultaat niet heel geweldig , in de practice reed ik met een volle tank en voorzichtig een 1,16 glad , in de qualify een 1,15.9 met volle tank , reed ik ook nog voorzichtig ?snap er geen reet van , in de race haalde ik max een 1,16.4 .Waarschijnlijk denk ik dat ik tijdens de race op mijn max rijdt maar is relaxed rijden sneller ? Uiteindelijk op 12e plaats geeindigd vanaf 16e startplaats , werd in ronde 8 of 9 eraf geramd door iemand die 1 sec achter me zat voor de Esses ? en verremde zich ofzo , veel schade dus lange pitstop , en daarna met volle tank helemaal uitgereden.Er zijn toch veel gasten die in de eerste rondes heel agresief rijden en het kleinste gaatje voldoende vinden om hem erlangs te rammen , inmiddels heb ik dat in de gaten en rijdt expres de bochten ruim , de meeste van die gasten staan binnen paar ronden in de pits en ver achter me.Helaas geen grote stappen qua rondetijd , ik hoop de volgende tweakers practice nog wat tips /ervaring op te doen om verder naar voren te komen.Maar toch weer genoten en rating iets opgehaald ! 8) Zat uiteraard weer in de laagste split , maar na checken bij de 1e split rijden daar ook mensen rond die langzamer zijn dan in mijn split , hoe kan dat nu ?Dacht dat alleen de snelsten in de top split zitten ? :?
Hoogste split, is hogere iRating vaak en niet perse sneller :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik zat in de 3e split en ook een goede race gehad. Lekker rondjes maken :) Van P15 naar P6, helaas wel 5 inc maar die vergeef ik mijzelf wel weer :P

Ik kwam zelfs nog een tweaker tegen! (in de achteruitkijk spiegel }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
Net een leuke IMSA race gehad en met meerdere tweakers volgens mij.

P5 gestart en P5 gefinished met tussendoor een spin, dus best tevreden. Daarnaast maar 2x (door die spin). Snapte eerst niks van die spin, we gingen met z’n tweeën door bocht 2 (zat aan de binnenkant) en deed extra voorzichtig en de rijder naast mij ook. Achteraf zag ik dat daar in bocht 2 aan de binnenkant een vervelend hobbeltje zit waardoor ik de auto verloor.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
JS1990 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:22:
Net een leuke IMSA race gehad en met meerdere tweakers volgens mij.

P5 gestart en P5 gefinished met tussendoor een spin, dus best tevreden. Daarnaast maar 2x (door die spin). Snapte eerst niks van die spin, we gingen met z’n tweeën door bocht 2 (zat aan de binnenkant) en deed extra voorzichtig en de rijder naast mij ook. Achteraf zag ik dat daar in bocht 2 aan de binnenkant een vervelend hobbeltje zit waardoor ik de auto verloor.
Ja hier 1 die zn beste resultaat tot nu toe reed met een 2de plaats 8) oOo .
Als got community zijnde zijn we goed vertegenwoordigd, ik kom elke race minimaal 1 tegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:23
Zat uiteraard weer in de laagste split , maar na checken bij de 1e split rijden daar ook mensen rond die langzamer zijn dan in mijn split , hoe kan dat nu ?Dacht dat alleen de snelsten in de top split zitten ? :?
Kijk je niet toevallig naar de tijden van de GT3's? IMSA is in principe multiclass, maar in de lagere splits kom je over het algemeen alleen maar GTE's tegen
En anders zoals hierboven al benoemd, een hoge rating betekent nog niet direct dat je op ieder circuit sneller bent.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Session30 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:54:
[...]

Kijk je niet toevallig naar de tijden van de GT3's? IMSA is in principe multiclass, maar in de lagere splits kom je over het algemeen alleen maar GTE's tegen
En anders zoals hierboven al benoemd, een hoge rating betekent nog niet direct dat je op ieder circuit sneller bent.
https://members.iracing.c...id=33236869&custid=427837

Ik zat in zijn resultaten te kijken maar de winnaar had met die tijden ook makkelijk gewonnen in de 2de split of 3de in de topsplit van 20:45

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Geen bad luck, gewoon koppig

En ja je kon er wel iets aan doen, die rem zit er niet voor niets op ...

Bijna elke bocht ga je ook te hard in, je haalt bijna nergens de apex.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
@Phusebox , heb je wel eens van de term “slow in, fast out” gehoord?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Meh, dacht de Radical race op Oulton mee te pakken om 23:00. P8 gekwalificeerd en na ronde 1 P4 door een zeer goede start en een goede inhaalmaneuvre. 1 plek op moeten geven aan het eind van het rechte stuk (niet echt een plek om in te halen maar ik liet hem leven) om daarna meteen weer onder druk te komen staan van degene achter me. Die had ik er ook beter voorbij kunnen laten want die drukt me gewoon de boarding in bij het aanremmen van T3. Auto compleet krom dus maar gestopt.

Aan de ene kant is het mijn eigen schuld (want hij moest en zou er langs dus had ik hem beter kunnen laten gaan en was ik nu nog aan het racen geweest), aan de andere kant is het natuurlijk ook zijn verantwoordelijkheid om gewoon normaal in te halen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Juliankarssies
Ik ben echt dol op mosport, er zit een bepaalde flow in die mij heerlijk ligt alleen inhalen is bijzonder lastig als je maar een paar tiende sneller bent maar voor de rest ga ik op 1 20ste plaats er heerlijk op.
Na een 5de en een 6de plaats eerder deze week scoor ik vandaag op volgorde een 4de, 3de en een pr met een 2de plaats (kan dus niet wachten tot de volgende race natuurlijk).
Ondanks dat ik voor die 3de plaats de hele race gevochten heb door een harde tik in de openingsfase wat mij een hoop plekken koste reed ik een heerlijk tempo van 1.15s per ronde en dat de hele race lang om de laatste 10min nog ff op maar 0.5sec voor de nr 4 te rijden.
YouTube: YouTube

De laatste race van deze avond was rijkelijk gevuld met nederlanders en na een slechte quali als 18de gestart om mijzelf in de openingsfase door het veld heen te vechten.
Haas door iets door te schieten in de pits lukte de undercut op 0.5sec niet waardoor ik nog het gevecht aanmoest gaan voor p2 om na een mooie inhaalactie de rest van de race weer onder druk uit te moeten rijden.
Maar onder deze omstandigheden haal ik wel de meeste voldoening en dan is het zo lekker om die sf lijn over te gaan en tevreden terug te kijken (met de nodige kritische punten natuurlijk op het gebied van verkeer en inhaalacties).
YouTube: YouTube

En voor het eerst de 2000 irating grens doorbroken en B license gehaald!

Alle tips, op- en aanmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom want uitgeleerd zijn we nooit

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 07-10 23:58

Fuelke

Forza Ferrari

@Arfman ik dacht ook de Radical race van 23:00 te doen. Zonder een meter gereden hebben (je kent me, eerste race van het weekend, last-minute besluit :P).

Foutloze qualify rondjes (in de warmup ronde wel eventje naast de baan getotterd), laatste van die met een tijd op de grid. Rustig aan eerste ronde, naar een Radical of zes gezwaaid in de eerste ronde op twee plaatsen. Ingaan tweede ronde na T1 rijdt er een Radical tegen de vangrail, gaat niet op de rem staan en schiet dwars de baan over. Ik week nog uit maar ik schampte de andere auto én de vangrail. 25 minuten repairs waren er te veel aan.

Om deze zeer slecht ervaring te counteren: ik reed ook alweer zonder een ronde te oefenen de Indy Pro (jaja slechte gewoonte, ik weet het) die vlot ging, wel zeer off tempo met de foute setup (kijkt naar @The_FrankO of die zo lief wil zijn de zijne te delen :P) en reed daar gewoon naar de finish met 5x incidents (die pas laat kwamen). Grootste probleem daar was dat ik per ongeluk de luidsprekers op mute zette en in het donker het knopje niet meer kon vinden, dus moest ik even geluidloos verder.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-10 22:29
Kon het niet laten en heb net nog een imsa race meegedaan . Qualify op tot mijn verbazing een 1,15.9 gereden en in de race zelfs een 1,15.7 .Weet niet hoe maar dat maakt niet uit.Bizar genoeg in de ronde voor de start een of andere idioot die al gespind was en snel zijn plek terug haalde en dus bij mij achterin knalde , kon gelukkig wel door .Startplek was een 19e , de 1e 12 rijders reden allemaal 1,13 en 1,14 dus ik had weinig hoop op een voor mij goed resultaat .1x een of track gehad die goed afliep , en een paar rondes voor het einde nog een keer omdat iemand voor mij spinde en ik daar dwars tegenaan schoof , zacht tikje maar toch !? Ben op de 8e plek geeindigd na een echt rondenlange strijd om plek 7,8 en 9 heel dicht bij elkaar , kreeg er gewoon hartkloppingen van zo spannend .Dus weer genoten ondanks kleine pech gevalletjes en foutjes , ook behoorlijk constant gereden en zelfs in de zelfde ronde gefinished na een uur racen , er is hoop op vooruitgang dus weer . 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MartijnA3 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:14:
@Phusebox , heb je wel eens van de term “slow in, fast out” gehoord?
Ik ben meer van 'slow everywhere'. :+

De eerste twee, drie rondjes rijd ik meestal alsof ik op ijs rijd. Durf dan niet te scherp in te sturen dus neem ik de bochten meestal langzamer en wijder.

En dat ik het niet goed doe weet ik, anders was ik wel sneller 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:36
(jarig!)
Phusebox schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 06:43:
[...]

De eerste twee, drie rondjes rijd ik meestal alsof ik op ijs rijd. Durf dan niet te scherp in te sturen dus neem ik de bochten meestal langzamer en wijder.

Zo slow ben je nou oo weer niet als je op Zandvoort 1.55.1 rijd

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:55
[...]En dat ik het niet goed doe weet ik, anders was ik wel sneller 8)
Ok, volgende poging...;)

Snelheid is je probleem niet als ik de filmpjes zo zie. Wat het probleem is, is je rijstijl, je anticiperend vermogen, en constant rijden.
Je zou iets minder snel kunnen proberen te rijden maar wel constanter, je zal zien dat je dan langzaam aan verder naar voren kruipt en meer successen (finishes) haalt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartijnA3
ourplayground schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:32:
[...]

Ok, volgende poging...;)

Snelheid is je probleem niet als ik de filmpjes zo zie. Wat het probleem is, is je rijstijl, je anticiperend vermogen, en constant rijden.
Je zou iets minder snel kunnen proberen te rijden maar wel constanter, je zal zien dat je dan langzaam aan verder naar voren kruipt en meet successen (finishes) haalt.
Is hem ook al verteld, antwoord is dat ie dan juist fouten gaat maken.

Net of ik mijn dochter hoor, overal is een "ja, maar..." op.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 10:58
Hebben jullie weleens een mailtje ontvangen dat er een protest tegen jullie is ingediend?

Ik kan er niks van volgen, ik heb het protest blijkbaar tegen mijzelf ingediend volgens de mai, want die is afkomstig van mijzelf, en de link naar de replay die erbij zit, is niet te bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
[...]

Kleine tip:
Wijder dan een nette buiten-apex-buiten lijn is onmogelijk. Wellicht niet intuïtief, maar wanneer je de apex mijdt en buitenbochtjes neemt dan is je bocht scherper dan de race lijn. Buiten de racelijn ligt bovendien minder grip. Twee factoren die allebei misschien bijdragen aan het op-ijs-rijden-gevoel, al zat dat nooit helemaal verdwijnen als je met nieuwe banden de pits verlaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16MoLcHIDlYoSsA5j-RVhT8lpGc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lcjjVetUWvrQIEsrbpgVouCR.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Overigens heffen de slechte Radical race en de goede Indy Pro race elkaar prima op.

De Indy Pro leverde +0.11 SR op, de Radical kostte me -0.12 SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Fuelke schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:53:
Overigens heffen de slechte Radical race en de goede Indy Pro race elkaar prima op.

De Indy Pro leverde +0.11 SR op, de Radical kostte me -0.12 SR.
Indy pro, hoe is die serie? Beetje beter te doen dan de F3 ellende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ActualFantasy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:36:
Hebben jullie weleens een mailtje ontvangen dat er een protest tegen jullie is ingediend?

Ik kan er niks van volgen, ik heb het protest blijkbaar tegen mijzelf ingediend volgens de mai, want die is afkomstig van mijzelf, en de link naar de replay die erbij zit, is niet te bekijken?
Is het geen reactie op een protest dat jij hebt ingediend?
De replay is inderdaad niet te bekijken..

Staat er niet iets als "Filed against driver: 9341946 Aba Cadabra"

De reactie van iRacing:
Hi,

Once again we'd like to thank you for taking the time to submit your protest. This email is to inform you that the protest has reviewed and the member under protest notified of the outcome.

Thank you for your continued support and good luck in your future races!

Sincerely,
iRacing

[ Voor 28% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-07-2020 09:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:14
JoepW schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:44:
[...]

Dit was voor mij echt een eye opener toen ik dit door had..... hiermee dodge je echt 80%

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
ourplayground schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:32:
[...]

Ok, volgende poging...;)

Je zou iets minder snel kunnen proberen te rijden maar wel constanter, je zal zien dat je dan langzaam aan verder naar voren kruipt en meer successen (finishes) haalt.
De Nederlander weet inmiddels waar het probleem lag eerder dit seizoen. "Ik denk dat ik in het begin wellicht een beetje overdreven aan het rijden was. Ik wilde te graag een goed resultaat scoren. In feite ben ik langzamer gaan rijden, maar daardoor ben ik wel sneller geworden", zegt Verstappen tegenover de officiële Formule 1-website.
Dit dus :)

Racen is niet continue hotlappen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ourplayground
Shit, ok ik zal het maar vertellen... Hoi ik ben Max Verstappen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ILMS van 11u gepakt: was al een rotzooi in de chicane, voordat we überhaupt onderweg waren. Aardig wat Xjes verzameld en topsnelheid missend. Daarna nog rondgetikt. Bye bye.

Nope, dan maar weer trainen op Imola voor maandag. :)

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-07-2020 11:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Beltoni schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:24:
[...]

[...]

Dit dus :)

Racen is niet continue hotlappen.
Heeft onze 24hrs race mee gekeken en toen is het lampje gaan branden.
Snap ik ook wel :+ :+ :+

That said tijd voor iLMS om 13:00
Eens kijken wat de chaos dit keer komt brengen 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Blerf op 03-07-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Blerf schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:04:
[...]

Heeft onze 24hrs race mee gekeken en toen is het lampje gaan branden.
Snap ik ook wel :+ :+ :+

That said tijd voor iLMS om 13:00
Eens kijken wat de chaos dit keer komt brengen 8)
Yes, ik pak hem ook mee om 13u. Even een SR race, ik wil eindelijk naar de A toe!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4AFYxpt6ojywjrIhUj9n_9WmHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pEDdEdN1N40mbHJymyo6IUYp.jpg?f=user_large

Vanavond om 19:30 weer en oefensessie voor het Weekly Tournament.
Duur: 3 uur
Baan: Imola
Brandstof: 37%

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Yes! Topsplit gehaald in de Radical deze voormiddag! Komt ook omdat er maar één split was :+

Wel extra opletten met zo'n spreiding van iRating, snelheidsverschil is veel groter, als je op een ronde gezet wordt komen ze sneller naderbij dan je soms denk.

@Blerf Eerste twee ronden zijn altijd wat chaos in Indy Pro, je wint vaak een pak plaatsen en ziet auto's in allerlei plekken soms. Je hoort gedurende de latere fase wel eens wat gezeur op de radio, maar je hebt natuurlijk geen zicht op hoe een crash ontstaat en of er voorgeschiedenis was que inlopen / verdedigen / ...

Oval races vorige week waren wel rampzalig. Veel meer geel dan groen gezien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mijn hardware heeft blijkbaar dan maar de beslissing voor mij gemaakt. iRacing loopt telkens vast wanneer ik de pits uitrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:23
Fuelke schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:01:
@Blerf Eerste twee ronden zijn altijd wat chaos in Indy Pro, je wint vaak een pak plaatsen en ziet auto's in allerlei plekken soms. Je hoort gedurende de latere fase wel eens wat gezeur op de radio, maar je hebt natuurlijk geen zicht op hoe een crash ontstaat en of er voorgeschiedenis was que inlopen / verdedigen / ...

Oval races vorige week waren wel rampzalig. Veel meer geel dan groen gezien :X
Ik heb dezelfde ervaring. De eerste ronde is even oppassen maar daarna wordt er over het algemeen behoorlijk clean gereden.
Ligt ook een beetje aan het aantal deelnemers. Het is geen superpopulaire serie dus soms heb je een race met maar 1 split. Dan is het de hele race opletten geblazen. Over het algemeen zijn er, zeker in de avonduren, 2 a 3 splits, wat het racen ten goede komt.
Vorige week aan het einde van de week was ook de oval een stuk cleaner met maar een paar cautions.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Alles weer aan de gang gekregen, iets met VR en updates...

En toen weer een mooi moment, pole gepakt op Zandvoort, proberen voorzichtig aan te doen. Divebomb bij de start ontweken en daarna dit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb ergens gelezen of gezien dat incident points voor beide coureurs geldt, ook al is het niet jouw fout, pech. Beide auto's krijgen inc. points. Hoe kan het dan nadat ik in een race (bij de start) door 3! auto's in de rondte getikt wordt in 1 aktie!!. ik krijg 12 inc. points en een rotte auto, bedankt. Maar die andere coureurs kregen helemaal 0 inc. points! Het werkt zo frustrerend en demotiverend op deze manier. Zo worden de gekkies soort van beloond voor dat rare Arcade gedrag. En ergste, je moet weer bijna een uur wachten voor de volgende race.Ik begin bijna altijd achter aan op de grid. Laat ze uitrazen en probeer dan naar voren te rijden. Weet iemand precies hoe dat zit? Is beginnen uit de pits dan echt het veiligst tegen de gekkies die denken dat je een race wint in de eerste bocht? Of toch Qualie en proberen zo ver mogeljik vooraan te starten met alle drukte en mafkezen in bocht 1? Hoe gaan jullie hiermee om?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Phusebox schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:05:
Alles weer aan de gang gekregen, iets met VR en updates...

En toen weer een mooi moment, pole gepakt op Zandvoort, proberen voorzichtig aan te doen. Divebomb bij de start ontweken en daarna dit:

[Streamable: iRacing3]
Idiote actie inderdaad. Maar waarom stuur je gewoon in? Misschien overschat ik hoe makkelijk je spiegels kan gebruiken in VR maar met de virtual mirror had ik hem zien aankomen. Kijk ook eens wat de oranje auto achter je anders doet, die ontwijkt hem namelijk makkelijk.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 13:29

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:18:
Ik heb ergens gelezen of gezien dat incident points voor beide coureurs geldt, ook al is het niet jouw fout, pech. Beide auto's krijgen inc. points. Hoe kan het dan nadat ik in een race (bij de start) door 3! auto's in de rondte getikt wordt in 1 aktie!!. ik krijg 12 inc. points en een rotte auto, bedankt.
Dat kan niet. Als je car contact hebt dan is dat één 4x. Zolang dit in beeld blijft staan dan zal ander contact hier onder vallen. Zodra de melding uit beeld is kan je pas nieuwe incident points ontvangen. Als je dus 12inc hebt dan moet er tijd tussen hebben gezeten. 4x Car contact is ook altijd voor beide auto's. Dus tenzij er iets van een server storing is geweest dan moeten de andere ook incident points hebben gekregen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Update: 17:07

TEAMSPEAK IS WEER UP

Ik moet de server waarop TeamSpeak draait even uit de lucht halen voor updates en onderhoud. Het kan wel even duren.
Ik update dit bericht als de boel weer up is.

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 03-07-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Dat kan niet. Als je car contact hebt dan is dat één 4x. Zolang dit in beeld blijft staan dan zal ander contact hier onder vallen. Zodra de melding uit beeld is kan je pas nieuwe incident points ontvangen. Als je dus 12inc hebt dan moet er tijd tussen hebben gezeten. 4x Car contact is ook altijd voor beide auto's. Dus tenzij er iets van een server storing is geweest dan moeten de andere ook incident points hebben gekregen.
Heb dus in 1 actie 3x contact met andere auto's. Ik gebruik JRT timing. ik was de enige op de grid met inc. points of JRT is niet accuraat dat kan natuurlijk ook. Dit gebeurt wel vaker naar mijn gevoel. Auto knalt achterop mij ik krijg wel 4 punten en de andere niet (volgens JRT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:04:
[...]

Heb dus in 1 actie 3x contact met andere auto's. Ik gebruik JRT timing. ik was de enige op de grid met inc. points of JRT is niet accuraat dat kan natuurlijk ook. Dit gebeurt wel vaker naar mijn gevoel. Auto knalt achterop mij ik krijg wel 4 punten en de andere niet (volgens JRT).
JRT is niet representatief. Is ongeveer en niet precies gelijk aan iRacing.
Advies: Concentreer je niet op de incident punten, maar hoe je op de situaties kan anticiperen om te voorkomen dat je in een incident betrokken raakt.

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 03-07-2020 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
JRT weet helemaal niks van car contacts. Misschien dat hij dat probeert te gokken maar dat lijkt me totaal onmogelijk om goed te krijgen. Voor off-tracks weet JRT ietsje meer, maar ook dat is niet nauwkeurig en hangt af van de netcode voorspelling, dus ook daar ga je verschillen zien. Enige nauwkeurige is achteraf in de results kijken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 13:25
Volgens mij meet JRT bij andere auto's om je heen alleen offtracks, bij jezelf volgens mij wel alles

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riqy schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:11:
Volgens mij meet JRT bij andere auto's om je heen alleen offtracks, bij jezelf volgens mij wel alles
Oh ok...goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:09:
JRT weet helemaal niks van car contacts. Misschien dat hij dat probeert te gokken maar dat lijkt me totaal onmogelijk om goed te krijgen. Voor off-tracks weet JRT ietsje meer, maar ook dat is niet nauwkeurig en hangt af van de netcode voorspelling, dus ook daar ga je verschillen zien. Enige nauwkeurige is achteraf in de results kijken.
ok had gehoop dat JRT toch wel wat naukeuriger zou zijn. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:02:
[...]

Oh ok...goed om te weten.
Van auto's om je heen weet JRT niks. Enkel als je Admin bent van een gehoste sessie kan je van alle rijders de INC's zien, maar ook dan doet JRT niks met die extra data.
JRT gokt voor jouw de INC's van de eigen auto en is absoluut onbetrouwbaar om een diverse redenen.

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 03-07-2020 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:07:
[...]

JRT is niet representatief. Is ongeveer en niet precies gelijk aan iRacing.
Advies: Concentreer je niet op de incident punten, maar hoe je op de situaties kan anticiperen om te voorkomen dat je in een incident betrokken raakt.
Ik probeer juist al om uit te problemen te blijven door achter aan te starten iedereen uit te laten rwzen op de koude bandjes. Soms gaat dat prima, van P12/11 naar top 5. Maar vaak.....nou ja dat dus.

bedankt voor de tip enniewee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, Aangezien JRT timing niet echt representatief is. Welke zijn dat dan volgens jullie wel?
Welke overlays/dashboards apps zijn wel de investering waard? Ben benieuwd wat jullie gebruiken.

Ben blij dat ik er nu achter kom, mijn trail loopt bijna af.
Heb Kapps ook al geprobeerd, vondt ik heel slick eruit zien maar wel prijzig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Wat een race op Spa vandaag, top split om 13:00 en met mijn zuur verdiende 3100 rating was ik de laagste met 400 en soms 2000 verschil, knokken geblazen om bij te blijven werd dus het motto. ( als ik mee kan slipstreamed dan ben ik happy ) Maar goed iLMS is natuurlijk ook met LMP wagens.... en tja die hebben gewoon 1000 rating of minder in de top split... en die je raad het al halen gewoon overal bot in zonder te kijken en divebomming galore. Uiteindelijk 11de geëindigd en misschien zat er ook niet meer in, maar baalde wel dat ik niet in een treintje mee heb kunnen rijden om wat extra dingen te kunnen leren. Want damn die gasten rijden hard zeg, niet normaal.

Dus leuk om soms weer even op je plek gezet te worden en te zien dat er dus nog een hoop te leren valt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 13:29

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:05:
[...]

Ik probeer juist al om uit te problemen te blijven door achter aan te starten iedereen uit te laten rwzen op de koude bandjes. Soms gaat dat prima, van P12/11 naar top 5. Maar vaak.....nou ja dat dus.

bedankt voor de tip enniewee :P
Geen. Leidt alleen maar af. Gewoon reletive of de blackbox en als je precies wilt weten hoever je achter of voor ligt kun je F1 en of F2 blackbox gebruiken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zijn er nog mensen die vanavond willen trainen op Imola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

JoepW schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:49:
Update: 17:07

TEAMSPEAK IS WEER UP

Ik moet de server waarop TeamSpeak draait even uit de lucht halen voor updates en onderhoud. Het kan wel even duren.
Ik update dit bericht als de boel weer up is.
Kon je daar niet even mee wachten tot de volgende 24h race of een GOT weekly? :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:33:
Zijn er nog mensen die vanavond willen trainen op Imola?
Was toch al aangekondigd?
Luckeh schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:46:
[Afbeelding]

Vanavond om 19:30 weer en oefensessie voor het Weekly Tournament.
Duur: 3 uur
Baan: Imola
Brandstof: 37%

[ Voor 53% gewijzigd door Phusebox op 03-07-2020 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:37:
[...]

Was toch al aangekondigd?

[...]
Check! Thanks.

Ik probeer het bij te houden, maar soms schiet er wat tussendoor zie je wel :9 .

Zal vast met die 3 ILMS races te maken hebben die ik vanmiddag heb gereden :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:11:
Ok, Aangezien JRT timing niet echt representatief is. Welke zijn dat dan volgens jullie wel?
Welke overlays/dashboards apps zijn wel de investering waard? Ben benieuwd wat jullie gebruiken.

JRT is een prima tool voor allerlei zaken, maar officiele dingen zoals incident count moet je gewoon via iracing zelf bekijken want dat is de enige die daarin 100% klopt. in je F1 black box kun je jouw actuele incidents terugzien en in de officiele uitslag na de race (op de website dus) kun je dat ook van je tegenstanders betrouwbaar teruglezen. Er zijn hier al vaker mensen geweest die soortgelijke rare situaties noemden, zelfs in raceuitslagen, die terug te voeren waren op de 3rd party apps i.p.v. de officiele iracing uitslag.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:11:

Kapps. Hier kan ik alles mee zien (relatives, multiclass positie, fuel nodig, input, SR, IR etc.). En alle info is heel erg flexibel in formaat, kleur, opstelling etc. Erg tevreden over.

En prijzig? 2.49 USD p/m vind ik niet echt duur. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:30:
[...]

Kapps. Hier kan ik alles mee zien (relatives, multiclass positie, fuel nodig, input, SR, IR etc.). En alle info is heel erg flexibel in formaat, kleur, opstelling etc. Erg tevreden over.

Maar ook geen betrouwbare inc’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Weer wat bijgeleerd: als je een practice joined als je al ingeschreven bent wist ik dat hij je waarschuwt dat je sessie gaat beginnen en je moet disconnecten.
Maar als je die boodschap lag genoeg negeert dat zet hij je vanzelf over naar de race sessie.

Ik baal van mezelf in de Indy Pro race van net. Twee keer ben ik blijven steken op de grasrand tussen de baan en het gras. Twee keer draaiden de achterwielen hulpeloos in de lucht en kon ik een tow nemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Wat is een "clock smash"?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Zover ik weet een korte blink precies op het moment dat je over start/finish rijdt, waardoor je lap niet geregistreerd wordt en dus ook niet meegerekend wordt.

Ik had op het einde van de practice sessie op Imola voor het eerst dat een slow-down penalty op 0.1 bleef steken. Is daar een oplossing voor? Zelfs helemaal stilstaan hielp niet.

iracing profile

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:40

labooh

Jaja...

Net voor het eerst IMSA gereden in de Ferrari, G E W E L D I G !
Echt een paar billenknijp momentjes , vooral door rijders die onvoorspelbaar rijden en gaan afremmen op de raarste plekken, grrrr....

Voor de rest heel constant gereden, 0 incidents en als 8e geëindigd, wel de laagste split met een SoF van 1054, maar toch 🔥

Heb het vooral heel leuk gehad en ben zwetend uit mijn stoel gekomen ⚡️

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
Net de generale repetitie gedaan voor de 6h van Spa. Ging aardig goed, wel weer 11 incs.
Meest bizarre was dat tijdens mijn pitstop mijn auto in een keer gelift werd en er aan de banden gesleuteld werd! Blijkbaar iets verkeerd ingesteld dacht ik. Rij ik de pit uit, super onstabiele auto! Zie ik achteraf dat alleen links voor is vervangen...🤓
Verder leuke race gehad, maar laatste kwartiertje was wel extra zweten na de pitstop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:30:
[...]

Nou ja, eigenlijk houd mij meer de maandelijkse fee tegen. Daarom uitvoerig JRT getest.die kost eenmalig 25 en dan 10 per jaar. JRT daarin tegen is niet so sexy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:12:
[...]

Nou ja, eigenlijk houd mij meer de maandelijkse fee tegen. Daarom uitvoerig JRT getest.die kost eenmalig 25 en dan 10 per jaar. JRT daarin tegen is niet so sexy.
Niet sexy?
Als je je best doet wel hoor. Kijk maar hier:
Afbeeldingslocatie: https://www.invisio.nl/rig/thumbs/03a.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:12:
[...]

Je weet dat iracing ook subscription based is? ☺️ Maar heb je Racelabapps al getest of deze aan je wensen voldoet? Is voorlopig nog gratis te gebruiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:28:
[...]

Niet sexy?
[Afbeelding]
ok ok fair enough...das best sexy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Net nog maar een afsluitende ILMS race gedaan voor vandaag. Nummer 5 was het d:)b . Je moet wat als je bijna 3 weken niet hebt kunnen racen.

Mooi gevecht gehad, maar helaas na een 10 rondes close racen, raakten we elkaar toch. Ik ben de blauw/gele wagen. Ik laat volgens mij genoeg ruimte en hij glijdt wat naar buiten.

Of zie ik het verkeerd? Race incident lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:25:
Net nog maar een afsluitende ILMS race gedaan voor vandaag. Nummer 5 was het d:)b . Je moet wat als je bijna 3 weken niet hebt kunnen racen.

Mooi gevecht gehad, maar helaas na een 10 rondes close racen, raakten we elkaar toch. Ik ben de blauw/gele wagen. Ik laat volgens mij genoeg ruimte en hij glijdt wat naar buiten.

[YouTube: iRacing BMW M8 - Spa - ILMS]
5 ILMS races op een dag. Ik ben blij als ik dat in een week haal:)

Maar naar mijn idee ook een race incident.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Doubleoz schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 06:36:
[...]

5 ILMS races op een dag. Ik ben blij als ik dat in een week haal:)

Maar naar mijn idee ook een race incident.
Ik niet eens gemiddeld per week :+. Gisteren een dag thuis en de kids waren weg. Die kans kon ik niet laten liggen :D .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground

Hey in die race zat ik ook... volgens mij tikte ik jou per ongeluk rond in t1... sorry daar voor!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni

Zijn fout volgens mij. Jij rijdt netjes de wijde lijn. Tegenstander wil de bocht nemen met teveel snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ourplayground schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:08:
[...]

Hey in die race zat ik ook... volgens mij tikte ik jou per ongeluk rond in t1... sorry daar voor!!
Dacht al dat ik jouw naam herkende van Tweakers, maar was niet zeker :+ .

Kan gebeuren, je liet me ook weer netjes voorbij in die ronde, dus dan is het voor mij ook prima. Wel een hoop plekken verloren, maar dat hoort erbij.

Probeerde ook nog te ontwijken, want ik zag dat je te laat remde (denk ik? Of wat gebeurde er?). Op het moment wel echt vervelend, zeker omdat ik blij was dat in de eerste meters goed door was gekomen. En ik miste een paar kilometers op topsnelheid.

1 ronde daarna of daarvoor gaf iemand mijn bumper een kusje in de chicane. Zo 8x in 2 rondes tijd met nog 21 rondes te gaan ofzo :+. Dan gaat het hard ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik kreeg gister tijdens het remmen voor de hairpin een beuk van achteren en diegene zet m er daarna op het rechte stuk meteen naast en gaat me voorbij. Ik heb daar zó’n hekel aan... erg onsportief.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
StealthyPeanut schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:56:
[...]

Dacht al dat ik jouw naam herkende van Tweakers, maar was niet zeker :+ .

Kan gebeuren, je liet me ook weer netjes voorbij in die ronde, dus dan is het voor mij ook prima. Wel een hoop plekken verloren, maar dat hoort erbij.

Probeerde ook nog te ontwijken, want ik zag dat je te laat remde (denk ik? Of wat gebeurde er?). Op het moment wel echt vervelend, zeker omdat ik blij was dat in de eerste meters goed door was gekomen. En ik miste een paar kilometers op topsnelheid.

1 ronde daarna of daarvoor gaf iemand mijn bumper een kusje in de chicane. Zo 8x in 2 rondes tijd met nog 21 rondes te gaan ofzo :+. Dan gaat het hard ja.
Ja joh, ik baalde ook als een stekker! Omdat het zo druk was bij t1 reed ik iets van de lijn af om juist een botsing te voorkomen, bij de bus stop werkt dat best ok, maar hier ging het helemaal mis. Blokkerende wielen en ik schoof zo vooruit. Het was wel een miniem tikje volgens mij maar wel een 4x idd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
JoepW schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:28:
[...]

Niet sexy?
[Afbeelding]
Ik dacht dat dit topic als SFW was bestempeld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies

Je had evt iets meer ruimte kunnen laten maar dan was je waarschijnlijk in de problemen gekomen in de volgende bocht en hij pakte iets te veel curbs mee waardoor hij naar jouw kwam.
Ik zou ook race incident zeggen

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juliankarssies
Ik moet zeggen sinds ik meer naar crashes kijk van mijzelf en anderen dat ik zelf een stuk vaker ze weet te vermijden.
Als je in dit filmpje kijkt dan kan je er al zat spotten die te voorkomen waren of mensen die het risico willen nemen om te crashen en wat meestal dan maar net goed gaat.
Dit in combinatie met de got races hebben mij zeker geholpen om een betere, snellere en vooral veiligere coureur te worden wat deze week in zeer goede resultaten eindigde. Daarom hartelijk dank dat ik lid mag zijn van de community.
En nu huilen om 3:50
YouTube: July 3 | iRacing Clips Compilation

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justnoiz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb net een mx5 race gedaan in de rookie license puur voor de sr. Ik zat op 3.92 sr in d license. Maar ik heb niets bijgekregen. Had maar 2x. Enig idee hoe dit komt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Na de Radical van gisteren heb ik ook de topsplit gehaald van de Indy Pro. Moest daarvoor wel om 8h00 deze ochtend achter het stuur kruipen :D

Nog nooit met zoveel Australiërs (of Nieuw Zeelanders) in één race gezeten, ze waren met 8. Nog eens 8 Amerikanen en een Mexicaan. De enige Belg was ik.

Pagina: 1 ... 312 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies