Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iRacing 2016-2020 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 311 312 313 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20:32
Voor de gein een race in die nieuwe Indy 2000 PM18 gedaan. Best een leuke auto! Had er nog niet in gereden kwam ik achter. 15 min geoefend, qualy op P3 en race een fotofinish helaas net P2 haha. Hij voelde erg leuk en kon goed glijden/vangen als je wat over de limiet gaat. Wel erg sterke draft vooral op Indy road course, en je kan de gearing niet lang genoeg maken dus het was halve ronde in de limiter knallen.

Met nog 3 te gaan bleef mijn tegenstander achter me, zijn tactiek was dus duidelijk (laatste ronde in de draft inhalen waar ik niet kan verdedigen). We kwamen een achterligger tegen en mijn plan was zijn draft te gebruiken om zelf ook nog genoeg snelheid te hebben. Moest nog wat inhouden om het goed te timen maar helaas ging hij naar links en gaf hij de ander draft ipv mij :-( Daardoor net niet de win. Maar wel leuke race!

Mijn iRacing profiel

• Fuelke
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:40

Fuelke

Forza Ferrari

Welkom @NickThissen bij de Indy Pro GoT-rijders :D

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• raymondw
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-07 09:36
Fuelke schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:32:
Welkom @NickThissen bij de Indy Pro GoT-rijders :D
*O*

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3950X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• ourplayground
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 19:41

ourplayground

XBL: kersnaamgebrui

Doubleoz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:19:
Mijn eerste podium finish tijdens de IMSA Sportscar challenge op Mosport!

Waarschijnlijk had het niet uitgemaakt maar vind het wel vreemd waarom refuel van crewchief de ene keer wel werkt en de andere keer niet. Gisteren was ik deze optie tijdens de GoT race vergeten uit te zetten en toen werkte die wel met als gevolg dat mijn tank vol zat en nu had ik hem nodig en werkte het niet. Dus als iemand nog tips heeft (behalve te adviseren om JRT te gaan gebruiken;-))???
Ten eerste gefeliciteerd!

Wat @Wormaap al eerder aangaf lijkt te kloppen. Na de update van iRacing, eerst even de BetaUI (als je die gebruikt) afsluiten en opnieuw opstarten en Crew Chief luistert weer perfect naar je.

Even wat anders: Ik heb nog niet kunnen checken, maar weet iemand toevallig of VRS al aangepaste setups heeft voor oa Canada? Na de laatste update van iRacing is die Ferrari extra verlaagd vanuit de base setup, waardoor in ieder geval de setup van Canada Mosport (van eergisteren) niet meer werkt.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19:36
ourplayground schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Wat @Wormaap al eerder aangaf lijkt te kloppen. Na de update van iRacing, eerst even de BetaUI (als je die gebruikt) afsluiten en opnieuw opstarten en Crew Chief luistert weer perfect naar je.

Even wat anders: Ik heb nog niet kunnen checken, maar weet iemand toevallig of VRS al aangepaste setups heeft voor oa Canada? Na de laatste update van iRacing is die Ferrari extra verlaagd vanuit de base setup, waardoor in ieder geval de setup van Canada Mosport (van eergisteren) niet meer werkt.
Ik zag dat PDS al nieuwe setups heeft, dus dan heeft VRS ze ook. Of was het andersom?? :X

iRacing Profiel | Twitch

• laforte
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12:45

laforte

Helemaal de weg kwijt!

JPM85 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:35:
[...]

Ik zag dat PDS al nieuwe setups heeft, dus dan heeft VRS ze ook. Of was het andersom?? :X
Graig's setup shop is ook al goed bezig met nieuwe setups. Vanavond maar even proberen.

iRacingProfiel

• MartijnA3
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:04
ourplayground schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:31:
[...]

Je kunt de rijhoogte toch zelf even aanpassen en kijken hoe het dan is?

iRacing Profiel

• ourplayground

ourplayground

MartijnA3 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:06:
[...]

Je kunt de rijhoogte toch zelf even aanpassen en kijken hoe het dan is?
Klopt, ook gedaan... maar rijdt toch heel anders dan de vorige setup..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:07
laforte schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:19:
Hier nog even mijn video van gisteravond.
Heat 1 van 51 naar 30 en heat 2 van 30 naar 20. Het had beter gekund als ik in heat 2 niet van achteren in elkaar gedrukt was in de eerste ronde :P
Op speciaal verzoek op het einde de crashes _/-\o_ niet alle want er is iets mis met mijn replay maar er zitten wel een paar mooie klappers tussen.

[YouTube: GOT Weekly 20S3R4 IRacing Ferrari 488 GTE Highlights & Crashes @ Canadian tire motorsport park]
Leuk om mijzelf terug te zien! Alleen nu nog in de eerste 2 gedeeltes voorkomen in plaats van het einde :+

iRacing Profiel

• TiemenC
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 18:56
pff, net een Oval Class B Fixed op Indy gedaan. P2 gekwalificeerd, 1e 5 ronden prima mee in het kielzog van de leider...

Daarna als een baksteen gezakt tot de last car on the lead lap. P15 eind resultaat en ook nog een lege RF in ronde 29 v/d 30. De hele wedstrijd geen caution gehad.

Lange green flag runs blijven mijn grootste zwakte punt op ovals.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:55
TiemenC schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:44:
pff, net een Oval Class B Fixed op Indy gedaan. P2 gekwalificeerd, 1e 5 ronden prima mee in het kielzog van de leider...

Daarna als een baksteen gezakt tot de last car on the lead lap. P15 eind resultaat en ook nog een lege RF in ronde 29 v/d 30. De hele wedstrijd geen caution gehad.

Lange green flag runs blijven mijn grootste zwakte punt op ovals.
Dan heb je in de eerste 5 ronden te agressief gereden en je banden opgerookt.
Op een oval kan je goed liften en gebruik maken van de draft. Scheelt veel.

• TiemenC
Simbob schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 11:50:
[...]

Dan heb je in de eerste 5 ronden te agressief gereden en je banden opgerookt.
Op een oval kan je goed liften en gebruik maken van de draft. Scheelt veel.
Dat zal wel het geval zijn, hoewel ik 'dacht' voldoende te liften, roll te maximaliseren en inputs te minimaliseren.

Na 10 rondes merkte ik al dat het geen ene moer meer uitmaakte hoe ik reed, grip was weg.

Om sommige tracks komt dat echt zeer nauw, zeker in Class B fixed met die mega tight setups altijd.

Vanmiddag of vanavond maar een rematch met Indy :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DakuGosuto
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:33
Gisteravond m'n eerste rondes gereden met m'n nieuwe Fanatec setup (had al v3 pedalen, maar nu formula v2 en clubsport 2.5 base erbij). Dat was wel even wennen zeg, na een aantal test rondjes in de porsche GTE een goede setup gevonden.

Na wat veilige rondes gereden toch maar ingeschreven voor de 21:00 uur Spa-sessie. Ik had hoop op een gloednieuw begin, dus niet zoals vorig seizoen met in iedere race nagenoeg een race-einde door crashes van mezelf en anderen. Soms waren dat dingen die ik niet kon voorzien (mega divebomb in bus stop of een crash van twee tegenstanders naast me die niet te zien was tot ik er (per ongeluk!) af getikt werd) en soms wel, remmen bij incidenten etc.

Goed gisteren helaas toch weer een redelijk vergelijkbare race. Ik werd er in La Source afgetikt en moest toen wachten tot iedereen langs was (met nog wat aanvullend contact tot gevolg). Ik had daar zelf ook schuld aan (reed een minieme afstand naar achter en werd toen aanvullend geraakt). Daarna kon ik mijn weg vervolgen zonder echt grote schade vanaf positie 33 of iets dergelijks. Niet leuk, maar geen einde van de race ('There will be chances here'). Tot ik eau rouge-radillion opreed "incident in ...". Uiteraard rem ik niet, want waarom zou je dat doen, door een samenloop van omstandigheden (mijn kant niet remmen en daardoor geen ruimte en tijd voor mezelf maken een goede lijn te kiezen, hij rejoined vreemd en ziet mij en probeert uit de weg te gaan) knal ik er vol op. 20 minuten repairs, gelukkig nog wel wat rondes kunnen doen om mijn 3/9 te halen, maar echt leuk is anders.

De beste man pm'de me wel met excuses, waarbij ik uiteraard aangaf dat ik ook zelf behoorlijk wat schuld had. Met wat remmen had ik dat prima kunnen ontwijken, maar goed op 't moment zelf heb ik flink wat krachttermen gebruikt (en lag 't natuurlijk allemaal niet aan mij) :-). Uiteindelijk heb ik daarmee niet alleen m'n eigen race verziekt, maar ook die van hem. Neem ik ook weer meer in de iracing-bagage.

Clipjes:

Gaan 't vandaag ergens nog een keer proberen, hopelijk gaat het dan beter.

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:08

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

Let er ook op dat je niet te veel stuurt. Dat heeft ook veel effect.

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• joeyl94
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 17:14

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

ourplayground schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:15:
Nou, das ook lekker.. .kunnen alle setups overboord omdat de ferrari een update heeft gehad.. mn VRS setup moest ik aanpassesen voor Canada waarna die echt een stuk langzamer leek te rijden.
Volgens mij wel met meerdere tweakers gereden, dat was dan weer leuk!
Nog wel even een dingetje, de spinnende meneer uit onderstaand filmpje, gaat mij reporten... ik heb geen idee wat ik fout doe, heb zelfs nog aangegeven " pass right" (links leek me sowieso geen optie..).
[YouTube: what did i do wrong??]
Hey dat ben ik aan de linker kant, ik werd ook ineens door die gast van de baan getikt terwijl ik van mijn gas was om jullie voorbij te laten. Ik had hem er nog op aangesproken maar geen reactie.

[Voor 3% gewijzigd door joeyl94 op 01-07-2020 13:14]

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ourplayground

ourplayground

joeyl94 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:11:
[...]

Hey dat ben ik aan de linker kant, ik werd ook ineens door die gast van de baan getikt terwijl ik van mijn gas was om jullie voorbij te laten. Ik had hem er nog op aangesproken maar geen reactie.
Je zal rechts bedoelen, hoop ik ;)
Nou bij mij was er zat reactie.. beetje aparte situatie en zeker rare reactie.
Zonde van je race!

iRacing Profiel Twitch

• joeyl94
  • Laatst online: 02-07 17:14

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

ourplayground schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Je zal rechts bedoelen, hoop ik ;)
Nou bij mij was er zat reactie.. beetje aparte situatie en zeker rare reactie.
Zonde van je race!
Haha sorry, rechts ben ik inderdaad. Ja mijn race was toen wel klaar. Maar was eerder in de race ook al door ene Derek Li volledig van de baan gereden met een repair tijd van 22 minuten. Daarna dacht ik lekker touren voor safety, iedereen rustig voorbij laten tot hij langs kwam.

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:08
laforte schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:19:
Hier nog even mijn video van gisteravond.
Heat 1 van 51 naar 30 en heat 2 van 30 naar 20. Het had beter gekund als ik in heat 2 niet van achteren in elkaar gedrukt was in de eerste ronde :P
Op speciaal verzoek op het einde de crashes _/-\o_ niet alle want er is iets mis met mijn replay maar er zitten wel een paar mooie klappers tussen.

[YouTube: GOT Weekly 20S3R4 IRacing Ferrari 488 GTE Highlights & Crashes @ Canadian tire motorsport park]
Sorry Sorry Sorry, ik zat ff jou recap te kijken en ik ben de schuldige van je schade... 100% mijn fout. :'(

iracing profiel

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Plaats ik de feature request om de FFB met een rotary switch the kunnen wijzigen krijg ik allemaal van die suggesties dat het al kan met een van de black boxes.... Alsof ik dat niet weet 8)7
Maar lekker even tijdens een race de juiste black box kiezen en dan de setting en dan draaien aan de setting.
Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een key assignment mogelijk te maken. |:(
Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3746071.page

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• Raimond613
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:23

Raimond613

Simracer

JoepW schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:11:
Plaats ik de feature request om de FFB met een rotary switch the kunnen wijzigen krijg ik allemaal van die suggesties dat het al kan met een van de black boxes.... Alsof ik dat niet weet 8)7
Maar lekker even tijdens een race de juiste black box kiezen en dan de setting en dan draaien aan de setting.
Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een key assignment mogelijk te maken. |:(
Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3746071.page
Wil jij tijdens het racen dan de FFB nog aanpassen?
Als ik al vind dat het anders moet voel ik dat tijdens m'n eerste practice rondes en pas ik m aan om er daarna de rest van de week niet meer aan te komen. En over het algemeen staat ie gewoon goed zoals ie is.

iracing profile

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:22

Wormaap

Moderator Foto & Video
Raimond613 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:12:
[...]

Wil jij tijdens het racen dan de FFB nog aanpassen?
Als ik al vind dat het anders moet voel ik dat tijdens m'n eerste practice rondes en pas ik m aan om er daarna de rest van de week niet meer aan te komen. En over het algemeen staat ie gewoon goed zoals ie is.
In het forumtopic dat'ie linkt staat waarom hij hem tijdens het rijden snel wil kunnen aanpassen :P

Klinkt inderdaad als iets dat niet heul moeilijk te regelen zou moeten zijn. Tegelijkertijd kan ik ook begrijpen dat't geen topprioriteit krijgt, gezien de manier via de black box waarschijnlijk voor de meeste mensen prima werkt.

[Voor 19% gewijzigd door Wormaap op 01-07-2020 16:14]

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Wormaap schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:13:
[...]

In het forumtopic dat'ie linkt staat waarom hij hem tijdens het rijden snel wil kunnen aanpassen :P
Als ik voor ff snel checken 1 topic open op het forum staat de rest ook meteen op read, dus dat had ik niet gelezen ;)
Is wat mij betreft overigens wel een groot verbeterpunt voor iracing (voor het forum althans).

iracing profile

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Zo, die BMW is ff een stuk verbeterd zeg. Mijn setup van deze week gewoon geladen en hoppa in 2de rondje al een 1:14.037!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

JoepW schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:35:
Zo, die BMW is ff een stuk verbeterd zeg. Mijn setup van deze week gewoon geladen en hoppa in 2de rondje al een 1:14.037!
[YouTube: GoT Weekly Tournament]
Rondetijden zeggen niks zonder baanomstandigheden te vermelden, en dan nog... :+ ;)

iracing profile

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Raimond613 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:38:
[...]

Rondetijden zeggen niks zonder baanomstandigheden te vermelden, en dan nog... :+ ;)
Ok, forget de rondetijd. De handling is beter!
(Ennuh de baanomstandigheden staan bovenaan in de video) :X

[Voor 10% gewijzigd door JoepW op 01-07-2020 17:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:18
JoepW schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:39:
[...]

Ok, forget de rondetijd. De handling is beter!
(Ennuh de baanomstandigheden staan bovenaan in de video) :X
Je zegt zelf altijd dat baancondities nooit hetzelfde zijn :P
Maar goed toch dat je nu een beter gevoel hebt.
Ik heb precies het tegenovergestelde,
Voor mij voelt de Ferrari anders aan.
Niet dat dat zoveel uitmaakt, ben nog steeds de "pink chicane" :+

iRacing Profiel

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
frizti schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:59:
[...]

Je zegt zelf altijd dat baancondities nooit hetzelfde zijn :P
Dat klopt.
Maar 0,7 seconde van mijn tijd af in ronde 2 is redelijk bizar.

• JS1990
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 16:02
De Porsche lijkt ook sneller na de update.

60 minuten race is nieuw voor mij en was benieuwd naar andere ervaringen O-) , dus 2 vraagjes:

Hoe pakken jullie de IMSA race eigenlijk aan op Mosport? Tanken jullie de auto helemaal vol bij de start dat je weinig hoeft te tanken of ongeveer 50% gevuld dat je langer stilstaat tijdens de stop?

Wisselen jullie ook de banden in de pitstop?

Alvast bedankt!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 20:43
Eindelijk vanmiddag mijn D licentie gehaald. duurde even maar was het waard. De Skip Barber gekozen en straks maar racen. Fijne auto al zeg ik het zelf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 18:58

Phydomir

Dennis

JS1990 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:50:

Hoe pakken jullie de IMSA race eigenlijk aan op Mosport? Tanken jullie de auto helemaal vol bij de start dat je weinig hoeft te tanken of ongeveer 50% gevuld dat je langer stilstaat tijdens de stop?
Ik denk dat als je je eigen tekst terug leest je er wel achter moet kunnen komen wat het snelst is. ;)

Één nee, banden wisselen is niet nodig.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: september 2007
  • Niet online

Maurice W

3700X - RTX 2070S

Alvast bedankt!
Antwoord gisteren

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube | My Twitch

• JS1990
  • Laatst online: 16:02

iRacing Profiel

• ActualFantasy
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:11
Heb jij de cockpit camera positie aangepast of zo?

In die moss corner of zoiets, die 2 keer rechtsaf, zie jij gewoon de buitenste kerbs. Ik zie daar alleen de lucht of zo, vanuit de cockpit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ActualFantasy
De Porsche lijkt ook sneller na de update.

60 minuten race is nieuw voor mij en was benieuwd naar andere ervaringen O-) , dus 2 vraagjes:

Alvast bedankt!
Ik had mijne volgetankt, en daarna 26 liter erbij gedaan tijdens de pitstop. Dan hield ik nog over.

iRacing Profiel

• Mr.Conroe
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:46
ActualFantasy schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:05:
[...]

In die moss corner of zoiets, die 2 keer rechtsaf, zie jij gewoon de buitenste kerbs. Ik zie daar alleen de lucht of zo, vanuit de cockpit.
Hangt van zowel zijn Field of view als ook van de camerapositie in de cockpit af, vermoed ik.

• Luckeh
  • Niet online
In mijn split eerder vandaag was er een Ford rijder die een 12.5 reed in quali. En ik dacht dat ik met 13.9 een aardige tijd had neergezet, maar die was enkel genoeg voor P7.

iRacing Profiel

• Doubleoz
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:13

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Luckeh schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:32:
[...]

In mijn split eerder vandaag was er een Ford rijder die een 12.5 reed in quali. En ik dacht dat ik met 13.9 een aardige tijd had neergezet, maar die was enkel genoeg voor P7.
Hoe dan?!

iRacing Profiel

• Phusebox
  • Niet online
Nou het oefenen zet nog niet veel zoden aan de dijk. Pfoe. Zandvoort is totaal nieuw voor mij en dat is te merken ook.

De bekende Driver 61 playlist ook nog eens bekeken maar de theorie is me wel bekend, nu de praktijk nog.

Verder alle instellingen nagelopen maar zo te zien staat alles goed.

[Voor 43% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2020 19:56]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ActualFantasy schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:05:
[...]

Ik heb mijn Fov op 179 (dus 60 per scherm) staan.
En ten opzichte van de standaard stoel positie zit ik iets hoger en kijk vervolgens iets meer naar beneden.

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
[...]

Bah is die ook weer sneller geworden.. of was het gewoon een super alien?

[Voor 3% gewijzigd door JoepW op 01-07-2020 19:56]

• StephanL
Phusebox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:43:
Nou het oefenen zet nog niet veel zoden aan de dijk. Pfoe. Zandvoort is totaal nieuw voor mij en dat is te merken ook.

De bekende Driver 61 playlist ook nog eens bekeken maar de theorie is me wel bekend, nu de praktijk nog.

Verder alle instellingen nagelopen maar zo te zien staat alles goed.
Met de Skip? Wat haalde jij voor snelste tijd ongeveer? Ik na een paar rondjes iets 1:58 hoog. Weet niet meer precies. Wel dat er mensen ruim 4 seconden sneller zijn dan maar, maar misschien doen die meer aan setup..

Ben sinds vanmiddag begonnen met de Skip

• Juliankarssies
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 19:07
Heeft vrs al een nieuwe ferrari setup?

iRacing Profiel

• Phusebox
  • Niet online
StephanL schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:00:
[...]

Met de Skip? Wat haalde jij voor snelste tijd ongeveer? Ik na een paar rondjes iets 1:58 hoog. Weet niet meer precies. Wel dat er mensen ruim 4 seconden sneller zijn dan maar, maar misschien doen die meer aan setup..

Ben sinds vanmiddag begonnen met de Skip
1:55.7 na paar uur oefenen en met de Skip zelf heb ik denk ik een 30-35 uur ervaring.

Skip valt niet veel aan te veranderen qua setup. In een online practice was ik ruim 2 sec te langzaam. Optimal zat op 1:55.1

[Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2020 20:08]

• ActualFantasy
Phusebox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:07:
[...]

1:55.7 na paar uur oefenen. Skip valt niet veel aan te veranderen qua setup. In een online practice was ik ruim 2 sec te langzaam.
Je beseft wel, dat dat op zo'n lange baan echt niet slecht is he?

iRacing Profiel

• Phusebox
  • Niet online
ActualFantasy schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:08:
[...]

Je beseft wel, dat dat op zo'n lange baan echt niet slecht is he?
Zat niet echt in een groep met hele hoog gerankte mensen volgens mij en het gemak waarmee ik daar voorbij gereden werd.

Plus dan nog het feit dat ik gemiddeld 3 incs per rondje had. Niet echt goed te noemen.

• ZelianGuy
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:07
Phusebox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:11:
[...]

Zat niet echt in een groep met hele hoog gerankte mensen volgens mij en het gemak waarmee ik daar voorbij gereden werd.

Plus dan nog het feit dat ik gemiddeld 3 incs per rondje had. Niet echt goed te noemen.
In plaats van alles opnieuw te typen wat mensen eerder hebben geschreven wil ik je even aanraden om nogmaals te lezen wat mensen tegen je hebben gezegd.

Het begint nu wel trekjes te krijgen van een haperende LP, een haperende LP, een haperende LP ;)

[Voor 3% gewijzigd door ZelianGuy op 01-07-2020 20:24]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online
Tsjah, poeh als ik dat eens wist! Hij ramde in de eerste ronde in race er ook direct een 13.1 uit. Dat is dus op koude banden....

Ik had na de race even z'n snelste ronde bekeken en wat me wel opviel was dat hij ontzettend oversteery oogde. Hij was verder in de race en goede 8 tiende per ronde sneller...elke ronde. Hij spinde wel op 't einde, dus het gat met de P2 is 20s kleiner dan dat het gedurende de race was.

Ik heb mijn race van vanmiddag op Youtube gezet. Ik was qua pace ongeveer ook P5-P7, maar had wat geluk met wat uitvallers met een mooi resultaat als gevolg.

Ik verloor 'm bijna @ 7:48 en parkeer 'm een beetje lullig in de flank bij iemand @ 57.16. Ik had na de race het incident nog in de replay gegooid, maar daar kon ik niet veel aan doen.

iRacing Profiel

• StephanL
[...]

1:55.7 na paar uur oefenen en met de Skip zelf heb ik denk ik een 30-35 uur ervaring.

Skip valt niet veel aan te veranderen qua setup. In een online practice was ik ruim 2 sec te langzaam. Optimal zat op 1:55.1
Ik zou blij zijn als ik dat zou halen. Vind dat echt niet slecht

Ben ook niet de snelste maar rij gewoon mijn eigen tempo. Heb soms de leukste gevechten met mensen met dezelfde pace.

• Phusebox
  • Niet online
ZelianGuy schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:13:
[...]

In plaats van alles opnieuw te typen wat mensen eerder hebben geschreven wil ik je even aanraden om nogmaals te lezen wat mensen tegen je hebben gezegd.

Het begint nu wel trekjes te krijgen van een haperende LP ;)
Oefenen, video's kijken daar ben ik dus mee bezig.

• Phusebox
  • Niet online
StephanL schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:21:
[...]

Ik zou blij zijn als ik dat zou halen. Vind dat echt niet slecht

Ben ook niet de snelste maar rij gewoon mijn eigen tempo. Heb soms de leukste gevechten met mensen met dezelfde pace.
Ja goed je had pas een paar rondjes gedaan. Ik heb er al paar uur op zitten.

• MJWe
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:59
[...]

Met die tijden zou ik gewoon gaan racen. Met jouw irating kan je dan wel top10 halen als je op de baan blijft.
Ik ben een seconde langzamer en zit meestal wel in de top 10 puur door "keep it on the black stuff"
Tijdens de races leer je ook weer nieuwe lijnen te rijden doordat je moet uitwijken, dit kan soms ook een eye-opener zijn voor je hotlaps doordat je ineens een betere exit krijgt. Uitremmen same shit, dan verleg je je rempunten en als dat goed gaat kan je die actie herhalen op de race lijn, kijken of je rondetijden dan beter worden.
Dus gewoon racen is mijn advies.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Laatst online: 02-07 08:20
Tijdelijk toch even de BMW M4 ingeruild voor de Skip Barber, op de een of andere manier haal ik meer plezier uit die klasse. Los daarvan vind ik circuit Zandvoort gewoon ontzettend tof!

Vanavond helaas een gevalletje, soms zit het mee maar meestal zit het tegen.....
Hier was weinig aan te doen in mijn ogen.

iRacing Profiel

• tomolino
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20:02
Tjonge jonge, dit gaat niet mijn week worden in de Imsa. Sta nu weer 11 minuten te koekeloeren in de pits...

gelukkig weinig tijd deze week :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:13

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Luckeh schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:16:
[...]

Tsjah, poeh als ik dat eens wist! Hij ramde in de eerste ronde in race er ook direct een 13.1 uit. Dat is dus op koude banden....

Ik had na de race even z'n snelste ronde bekeken en wat me wel opviel was dat hij ontzettend oversteery oogde. Hij was verder in de race en goede 8 tiende per ronde sneller...elke ronde. Hij spinde wel op 't einde, dus het gat met de P2 is 20s kleiner dan dat het gedurende de race was.

Ik heb mijn race van vanmiddag op Youtube gezet. Ik was qua pace ongeveer ook P5-P7, maar had wat geluk met wat uitvallers met een mooi resultaat als gevolg.

Ik verloor 'm bijna @ 7:48 en parkeer 'm een beetje lullig in de flank bij iemand @ 57.16. Ik had na de race het incident nog in de replay gegooid, maar daar kon ik niet veel aan doen.
[YouTube: iRacing IMSA GTE @ MoSport]
Net resultaat Lucas. Was wel even billen knijpen op 7.48 maar knap gehouden. Wel bizar tempo reed die nummer 1...

Mede GoT @Beltoni reed overigens ook mee in je split zag ik in de replay.

iRacing Profiel

• Juliankarssies
tomolino schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:13:
Tjonge jonge, dit gaat niet mijn week worden in de Imsa. Sta nu weer 11 minuten te koekeloeren in de pits...

gelukkig weinig tijd deze week :+
Ik ken dat, net een spin nadat ik remde om een liftende gt3 te ontwijken dat werd dus al 11 min verplicht. Maar mijn race was al verpest in de opwarm ronde.
Eerst een crash in t1 en in de laatste bocht dit:
YouTube: YouTube
Koste mij al te veel topsnelheid waardoor ik dik 0.5 sec per ronde verloor en nog meer onderstuur kreeg

iRacing Profiel

• TiemenC
Ik dacht ik pak vanavond een F3 race mee, probeer het seizoen vol te rijden in het kader van de 'credits'.

Lap 1:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=S5lPTBV8Nx4]

Dan denk ik, ik rijdt 'm in ieder geval uit (1 lap down, laatste plek) zodat ie mee telt als gereden race....

Lap 7:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=0TSPfiTm6Ug]

Ik bedoel. Ik probeer altijd in de spiegel te kijken bij incidenten maar tegen deze stommiteiten zijn denk ik weinigen opgewassen |:( |:(

edit: mijn volgende upload zullen niet in triple screen resolution zijn, excuus. Maar you get the idea...

[Voor 12% gewijzigd door TiemenC op 01-07-2020 21:59]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 03-07 23:55

Linc

mzzl

[...]

Wat wij doen op zondag en maandag kwa top tijden is echt niet snel hoor, daar kan je elke week wel een seconde af halen voor de echt snelle gasten die week in de officiële serie.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 20:26

Mithriel

GoT iRacing coördinator

Dus, ik zag dat Skip deze week Zandvoort aandeed, en dat leek me eerlijk gezegd wel leuk! Vorig seizoen was Zandvoort 1 van mijn eerste circuits die ik ooit in iracing heb gereden (ook in Skip), dus wou graag kijken of ik was verbeterd.

Vanavond 3 races gedaan...

#1 - Ik kwalificeer als #2 boven verwachting! Alleen ik heb zo lang in GTE gereden dat ik echt niet meer wist wat mijn koppeling was... met als gevolg dat ik mega slecht van streep weg kom en meteen 6 plaatsen verlies ofzo. Daarna in bocht 3 achterop getikt, pits in en uithuilen. Eindig als 11e.

#2 - Ik verneuk beide kwalificatie rondes dus moet achteraan starten. Bij de start ging alles goed, maar bocht 1 in ronde 2 ben ik te gretig op koude bandjes en ga in het rond en iemand neemt me voorvleugel mee. Ipv na de pits te gaan besluit ik door te rijden, ik verlies maar 2 seconde per ronde en rijdt door de chaos uiteindelijk op een 9e plek als finish vlag komt.

#3 - DIT MOET HEM DAN WORDEN. Ik rijdt pole met 1:55.1 en ben halve seconde sneller dan #2... Alleen ik ben MEGA nerveus en schijterig op de koude banden en verlies in eerste 2 rondes 4 plekken!! Als banden eenmaal opgewarmd zijn kan ik makkelijk #4 terug pakken, maar kan top 3 niet meer bijhalen (mede door de zenuwen). Anyway, een 4 plek ben ik niet ontevreden over!!

Nu een serieus vraag: hoe gaan jullie om met zenuwen? Ik zat echt met knikkende knieen en ellebogen bij de start...... is dit kwestie van gewenning ofzo?

iRacing |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

GoT iRacing coördinator

TiemenC schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:57:
Ik dacht ik pak vanavond een F3 race mee, probeer het seizoen vol te rijden in het kader van de 'credits'.

Lap 1:

[YouTube]

Dan denk ik, ik rijdt 'm in ieder geval uit (1 lap down, laatste plek) zodat ie mee telt als gereden race....

Lap 7:

[YouTube]

Ik bedoel. Ik probeer altijd in de spiegel te kijken bij incidenten maar tegen deze stommiteiten zijn denk ik weinigen opgewassen |:( |:(

edit: mijn volgende upload zullen niet in triple screen resolution zijn, excuus. Maar you get the idea...
ze staan op prive :)

iRacing |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 16:18
R0dsk0ll schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:11:
Tijdelijk toch even de BMW M4 ingeruild voor de Skip Barber, op de een of andere manier haal ik meer plezier uit die klasse. Los daarvan vind ik circuit Zandvoort gewoon ontzettend tof!

Vanavond helaas een gevalletje, soms zit het mee maar meestal zit het tegen.....
Hier was weinig aan te doen in mijn ogen.

[YouTube: iRacing - Zandvoort - Race Crash - Sometimes it goes well, usually it goes wrong...]
Ik vind de Skippy ook echt waanzinng. _/-\o_

- Het is close racing, met soms wel 3 auto's langs elkaar en ook soms met zijn drieen door de bocht
- Het is de enige auto waarmee je zowel driftend snel door een bocht kunt als strak sturend
- Je kunt de Skippy goed opvangen als je hem verliest.

Jammer dat de ander het hier verliest op het scheivlak, maar blijft een lastige bocht.

De laatste tijd is dit forum behoorlijk gefocussed op GTE races en endurances races. En met veel enthousiasme, dat is wel heel mooi om te zien.

Maar afgezien van sprint races in de BMW m8 en Porsche Cup races vind ik zelf GT races zo gigantisch saai. Ik mis de adrenaline. Misschien heb ik gewoon pech gehad met een paar saaie IMSA en VRS sprint races en ga ik het ooit wel leuk vinden, wie weet. 8)7

iRacing Profiel

• tomolino
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20:02
Juliankarssies schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:28:
[...]

Ik ken dat, net een spin nadat ik remde om een liftende gt3 te ontwijken dat werd dus al 11 min verplicht. Maar mijn race was al verpest in de opwarm ronde.
Eerst een crash in t1 en in de laatste bocht dit:
YouTube: YouTube
Koste mij al te veel topsnelheid waardoor ik dik 0.5 sec per ronde verloor en nog meer onderstuur kreeg
Je reed voor me gedurende het ongelukje in de opwarmronde, niets waard om dan al je eerste inc. te pakken.
Ik zag inderdaad dat je ook lang in de pits stond, je hebt hierna constant een ronde voor me gereden op hetzelfde tempo, schommelend tussen de 1.16 en 1.17.
Volgens mij wel beide na het incidentje prima gereden, dus dat bied perspectief. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Mithriel schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:02:
Nu een serieus vraag: hoe gaan jullie om met zenuwen? Ik zat echt met knikkende knieen en ellebogen bij de start...... is dit kwestie van gewenning ofzo?
Hier heb ik ook wat last van, vooral als het boven verwachting goed gaat. Mijn meest recente aanpak is om ook daar van te proberen te genieten. Want hoe vet is het dat iRacing serieus genoeg is dat ik met trillende beentjes in m'n stoel zit? Dat maakt het ook wat handelbaarder voor mij, maar YMMV :P

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:11:
[...]

Sorry, maar je moet niet zo zeuren en gewoon rijden. Constant 1:55s in jouw splits is top5 geen probleem, sterker nog als je kwalificeert met 1:55 mag je waarschijnlijk top3 starten ofzo.

Wat wil je dan? 1:49 rijden en de 1500splits compleet domineren en iedereen op een ronde zetten?

Minder posten op het forum en meer rijden! ;)

iRacing |

• TiemenC
Oeps, nu niet meer als het goed is

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ActualFantasy
tomolino schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:08:
[...]

Je reed voor me gedurende het ongelukje in de opwarmronde, niets waard om dan al je eerste inc. te pakken.
Ik zag inderdaad dat je ook lang in de pits stond, je hebt hierna constant een ronde voor me gereden op hetzelfde tempo, schommelend tussen de 1.16 en 1.17.
Volgens mij wel beide na het incidentje prima gereden, dus dat bied perspectief. ;)
Wat een drama was die opwarmronde zeg... allemachtig....

Dit gebeurde na 10 seconden of zo.

En toen dat drama bij de start.... de nummer 1 sneed de nummer twee dwars af en stond dwars.. daardoor moest ik uitwijken en kwam die zelfde idioot van eerder naar het midden, dus toen stond ik dwars.

Daarna iedereen voorbij gelaten inclusief de GT3s en stuur tussen mijn tanden genomen en gaan rijden.

Toch nog 5de geworden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Juliankarssies
tomolino schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:08:
[...]

Helaas gebeuren dat soort dingen nou eenmaal.
zat net nog eens terug te kijken maar ik zat een paar centimeter op het gras bij het aanremmen achter de gt3 dus gewoon dom.
Het rare was dat ik de 4x pas krijg bij de tik op s/f en niet die na bocht 1 of de laatste bocht.
Had ook alleen de verplichte repairs gedaan en werd extreem makkelijk ingehaald op t lange rechte stuk zelfs in de draft nog 3a4 tiende verliezen en zonder denk ik tegen de 8 tiende maar de rondes waren wel stabiel en daar kunnen we mooi op door bouwen.
Rijden er dadelijk nog meer mee?

iRacing Profiel

• Xentor
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03-07 09:09
ActualFantasy schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:13:
[...]

Wat een drama was die opwarmronde zeg... allemachtig....

Dit gebeurde na 10 seconden of zo.

[YouTube: 2020 07 01 22 06 31]

En toen dat drama bij de start.... de nummer 1 sneed de nummer twee dwars af en stond dwars.. daardoor moest ik uitwijken en kwam die zelfde idioot van eerder naar het midden, dus toen stond ik dwars.

Daarna iedereen voorbij gelaten inclusief de GT3s en stuur tussen mijn tanden genomen en gaan rijden.

Toch nog 5de geworden.
Ik zat in dezelfde split, was inderdaad bij de opwarmronde een drama en met starten ook.
Maar daarna een prima race gehad, door een fout van mezelf wel in de bandenstapel maar uiteindelijk toch 8ste

iRacing profiel | Ryzen 1600 @ 3.9 | Vega 56 | Customloop

• ActualFantasy
Xentor schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:17:
[...]

Ik zat in dezelfde split, was inderdaad bij de opwarmronde een drama en met starten ook.
Maar daarna een prima race gehad, door een fout van mezelf wel in de bandenstapel maar uiteindelijk toch 8ste
Wow, 4 tweakers ;)

Was een bijzonder opwarmronde ja.

Ik zie net dat ik gepromoot ben naar B door deze race.

[Voor 7% gewijzigd door ActualFantasy op 01-07-2020 22:20]

iRacing Profiel

• Phusebox
  • Niet online
Mithriel schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:12:
[...]

Sorry, maar je moet niet zo zeuren en gewoon rijden. Constant 1:55s in jouw splits is top5 geen probleem, sterker nog als je kwalificeert met 1:55 mag je waarschijnlijk top3 starten ofzo.

Wat wil je dan? 1:49 rijden en de 1500splits compleet domineren en iedereen op een ronde zetten?

Minder posten op het forum en meer rijden! ;)
Constant rijdt ik ze sowieso niet. Kwalificatie verknal ik daarom ook altijd.

Ga op zijn minst nog een avond alleen practice doen denk ik, met vooral als doel minstens 10 rondjes foutloos te kunnen rijden in de mid 1:55.

Denk wel dat je iets te positief bent over de mogelijke posities. Ik zat in de practice die ik deed vandaag rond P20 met die tijd.

Helaas is de week vrijdag alweer voorbij want dan is de GoT oefensessie, zaterdag kan ik niet en zondag de race.

Waar haal ik de tijd vandaan om en de baan te oefenen en dan ook nog eens een race te kunnen doen voor de week om is...

[Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 01-07-2020 22:29]

• Juliankarssies
Phusebox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:21:
[...]

Ga op zijn minst nog een avond alleen practice doen denk ik, met vooral als doel minstens 10 rondjes foutloos te kunnen rijden in de mid 1:55.

Denk wel dat je iets te positief bent over de mogelijke posities. Ik zat in de practice die ik deed vandaag rond P20 met die tijd.
In practice wordt je niet igedeeld op je irating voor zo ver ik weet dus als daar allemaal rijders in zaten met irating 2000 of meer is het logisch dat ze harder gingen

iRacing Profiel

• Beltoni
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 19:47
Doubleoz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 21:18:
[...]

Net resultaat Lucas. Was wel even billen knijpen op 7.48 maar knap gehouden. Wel bizar tempo reed die nummer 1...

Mede GoT @Beltoni reed overigens ook mee in je split zag ik in de replay.
Ja dat was niet mijn race... Reed op een gegeven moment wel 12e maar ging er toen 2x af in Moss Corner. Daarna vol op iemand geknald die midden op de lijn stond in Clayton Corner...

Net even uurtje Spa gedaan in de Ford, dat is ook een flinke bevalling zeg... Het is een pracht van een baan maar ik kan er gewoon niet van genieten. Lekker mijn eigen tempo gereden en aangesloten zo lang als mogelijk.

iRacing Profiel // XB1: Beltoon

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:56
Mithriel schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:12:
[...]

Vervolgens komt hij in hogere splits en begint het weer van voor af aan. :P

iRacing Profiel

• Phusebox
  • Niet online
SlaadjeBla schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:32:
[...]

Daar ben ik niet bang voor. Veel hoger dan 15-1600 gaat het niet worden met mij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Beltoni
SlaadjeBla schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:32:
[...]

Kom ik aan, dolgelukkig met P14 (van de 40) :+

Je moet er gewoon aan wennen dat je niet vaak wint, maar dat maakt het wel meer speciaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ActualFantasy
Beltoni schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:37:
[...]

Kom ik aan, dolgelukkig met P14 (van de 40) :+

Je moet er gewoon aan wennen dat je niet vaak wint, maar dat maakt het wel meer speciaal.
Verliezen went nooit. :P

Net als gisteren, IMSA split dus gewonnen, en dan ben ik stiekem toch klein beetje teleurgesteld als ik zie dat de SoF veel lager is dan mijn rating....

[Voor 21% gewijzigd door ActualFantasy op 01-07-2020 22:38]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:21:
[...]

Helaas is de week vrijdag alweer voorbij want dan is de GoT oefensessie, zaterdag kan ik niet en zondag de race.

Waar haal ik de tijd vandaan om en de baan te oefenen en dan ook nog eens een race te kunnen doen voor de week om is...
Oh ja, nog 1 ding hou het bij 1 auto! Ga geen verschillende auto's door elkaar rijden!! Of doe skip, of GTE. Ze rijden zo compleet anders dat het voor ons stervelingen best een uitdaging is om elke keer te switchen.

Wil je beter worden in GoT league, rij dan hele week GTE. Oefenen, oefenen, oefenen. Met skip glij je door bochten, terwijl GTE strakker gaat. Wereld van verschil.

iRacing |

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Beltoni
Haha dan is dit toch echt de verkeerde hobby.

Je moet je gewoon focussen op de kleine overwinningen. Net een uur lang zonder spin gereden is voor mij al een uitdaging op een baan als Spa.

Daarnaast @JPM85 volledig zoek gereden, daar kan ik nog maanden op teren. :D :D :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ourplayground

ourplayground

Zo, de eerste oefening voor de 6h van Spa zit er op. Vandaag voor de Ford gekozen, snelle auto maar weinig gevoel (nog) mee..
Als p35 gekwalificeerd in een volle GTE grid. Helaas niet snel/brutaal genoeg om anderen in te halen maar door penalties en fouten van anderen naar p23 kunnen rijden met 16 incs... vele onnodige, daar is dus onder andere nog verbetering te halen..
Morgen maar eens kijken of de nieuwe set up van de Ferrari ook sneller is, die auto voelt iig vertrouwder voor mij.

iRacing Profiel Twitch

• ActualFantasy
Beltoni schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:40:
[...]

Je moet je gewoon focussen op de kleine overwinningen. Net een uur lang zonder spin gereden is voor mij al een uitdaging op een baan als Spa.

Daarnaast @JPM85 volledig zoek gereden, daar kan ik nog maanden op teren. :D :D :D
Oh ja, het is niet dat ik niet blij wordt van een 5de plaats of zo hoor.

En het is ook leuk om te zien dat ik gewoon 10 rondjes achterelkaar strak onder in de 1.15 kan rijden nu op Mosport. Zie daar ook echt wel de constantere tijden komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 20:40

Fuelke

Forza Ferrari

Bij de laagste SOF races komt het er op naar om zoveel mogelijk races uit te rijden, dan komt de rating vanzelf wel.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JPM85
Beltoni schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:40:
[...]

Ik wil een herkansing :+

Maar alle gekheid op een stokje, netjes gereden. Ik had gewoon geen tempo, maar gezelligheid was zoveel belangrijker.

iRacing Profiel | Twitch

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 19:43
Vanavond Imsa gedaan en lekker geraced , helaas een zekere 4e of 5e plek weggegooid , kwam vanaf de 22 e plek , op safe gereden omdat ik rating omhoog wil hebben.In de 3e ronde raakte ik hem kwijt in de 2e bocht na start finish , kon me redden met de vol in de remmen en volgas truuk , helaas slipte een auto achter mij daardoor en ramde me in de zijkant , kon gelukkig wel door rijden.Na de pitstop reed ik op de 5e plek rond en geen druk van achter , zit ik in (weer)de 2e bocht begint iemand die ik ga lappen tegen me te lullen , ik praat terug en tuurlijk net grasrandje meegepakt en in de banden.met schade doorgereden maar wel verplichte pitstop gedaan .Daarna mistte ik snelheid en ben maar voor uitrijden gegaan .8e geworden met maar 5 incs in een uur op die baan , valt me niks tegen .Ferrari was wel veranderd na de update en ik moest de rijhoogte achter aanpassen om door de keuring te komen , reed gelukkig prima verder , alleen zat ik in de laagste split en mijn pace was stuk slechter als maandagavond in de League , maar wel genoten !

iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:43

Blerf

GoT iRacing coördinator

Gisteren avond was het een gezellig zooitje, allemaal in een anders split op Spa, allemaal die baan eigenlijk nooit gereden in de GTE... allemaal om 21:00 in een race.

De practice was vooral... ja je kan dus meer over de curb, vol gas hier, en WTF T1 hoezo verlies ik hier .30.....
En neeeeeeeee weer een off track! De meeste te horen zinnen :+

Uiteindelijk in de 2de split terecht gekomen, in de GTE was de SOF 3100 ongeveer en uiteraard was in mijn Q een gevalletje WTF T1 :P niet dat het heel veel had uitgemaakt want er werd hard gereden en nu starte ik P14. Prima plekje om uit eindelijk na een uur als p9 over de finisch te rollen.

Was het een leuke race? Nou opzich wel, spa blijft listig baantje en je kunt op veel plekken een hoop verliezen en dat maakt het toch wel rete spannend.
Maar waar ik dus langzaam een lichtelijke haat over aan het krijgen ben is; LMP1 & LMP2 rijders die in mijn split terecht komen die als ze ook GTE hadden gereden split 10 hadden gezeten....
90% heeft geen geduld, crashes op het rechte stuk, inhalen in Eau Rouge....Blanchimont.....1 meter voor de bocht met 2 auto’s zich zelf er voor pleuren. Ik vind juist multiclass super mooie races maar het word tijd dat iRacing echt wat gaat veranderen aan hoe ze rijders bij elkaar zetten want dit is echt waanzin / kinderklas.

Verder was het een mooi avondje racen :D

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• patricks8
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:58
Bij de start heb ik juist geen problemen. Ook omdat mijn openingsrondes vaak erg rustig zijn met de koude bandjes en dus toch plekken verlies. Maar zodra ik in de buurt van p1 kom (binnen 3 seconden ofzo) in de race krijg ik er wel last van. En al helemaal als ik op p1 rijd.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ActualFantasy
Blerf schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 07:42:
Gisteren avond was het een gezellig zooitje, allemaal in een anders split op Spa, allemaal die baan eigenlijk nooit gereden in de GTE... allemaal om 21:00 in een race.

De practice was vooral... ja je kan dus meer over de curb, vol gas hier, en WTF T1 hoezo verlies ik hier .30.....
En neeeeeeeee weer een off track! De meeste te horen zinnen :+

Uiteindelijk in de 2de split terecht gekomen, in de GTE was de SOF 3100 ongeveer en uiteraard was in mijn Q een gevalletje WTF T1 :P niet dat het heel veel had uitgemaakt want er werd hard gereden en nu starte ik P14. Prima plekje om uit eindelijk na een uur als p9 over de finisch te rollen.

Was het een leuke race? Nou opzich wel, spa blijft listig baantje en je kunt op veel plekken een hoop verliezen en dat maakt het toch wel rete spannend.
Maar waar ik dus langzaam een lichtelijke haat over aan het krijgen ben is; LMP1 & LMP2 rijders die in mijn split terecht komen die als ze ook GTE hadden gereden split 10 hadden gezeten....
90% heeft geen geduld, crashes op het rechte stuk, inhalen in Eau Rouge....Blanchimont.....1 meter voor de bocht met 2 auto’s zich zelf er voor pleuren. Ik vind juist multiclass super mooie races maar het word tijd dat iRacing echt wat gaat veranderen aan hoe ze rijders bij elkaar zetten want dit is echt waanzin / kinderklas.

Verder was het een mooi avondje racen :D
Dat viel mij ook al op de andere kant op.

In de top split van GTE voor de IMSA bijvoorbeeld, zaten ook 10 GT3's En daar zaten dus 800 en 900 irating racers bij. Tussen de 3 en 4K GTE's.

De tweede split had 38 GTE's. Beetje raar verdeeld dat wel.

iRacing Profiel

• DakuGosuto
Wormaap schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 22:08:
Hier heb ik ook wat last van, vooral als het boven verwachting goed gaat. Mijn meest recente aanpak is om ook daar van te proberen te genieten. Want hoe vet is het dat iRacing serieus genoeg is dat ik met trillende beentjes in m'n stoel zit? Dat maakt het ook wat handelbaarder voor mij, maar YMMV :P
Ik ben dus ook wel benieuwd hoe mensen hiermee omgaan. Als ik een gevecht heb met mensen van hetzelfde niveau (zelfde tijden, niet irating uiteraard) of als het echt ergens om gaat (mooie eindpositie) dan gaat m'n hartslag in frequentie en intensiteit omhoog. Gevoel alsof m'n hart in m'n keel zit en dan maar proberen foutloos te blijven rijden. Omdat ik daar dan op het obsessieve af ga zitten focussen. "kut net niet lekker de apex gepakt, 0,1s gap minder" wat dan weer gevolgen heeft voor de volgende bocht etc.

Als het gaat om mensen inhalen die niet on-pace zijn of je hebt eerder een incident gehad of iets dergelijks valt dat eigenlijk allemaal weg. Het gekke is dat ik op die manier vaak toch nog prima resultaten boek, dus het is ook iets wat ik mezelf lijk aan te meten.

Overigens heb ik daar ook in endurance races last van, maar dan helpt wat feedback van m'n teammaat vaak wel. Zo van joh, laat die kerel er langs of stamp gewoon eens op je pedalen, je rijdt als een oud-omaatje. Crewchief is daarvoor erg hit-and-miss, soms goede feedback, vaak ook niet echt. 'Mind the track limits' als ik aan 't vechten ben haalt echt 't bloed onder m'n nagels vandaan, terwijl de 'you're better than this, the car is better than this' op 't juiste precies dat zetje kan geven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JPM85
DakuGosuto schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:57:
[...]

[...]

Ik ben dus ook wel benieuwd hoe mensen hiermee omgaan. Als ik een gevecht heb met mensen van hetzelfde niveau (zelfde tijden, niet irating uiteraard) of als het echt ergens om gaat (mooie eindpositie) dan gaat m'n hartslag in frequentie en intensiteit omhoog. Gevoel alsof m'n hart in m'n keel zit en dan maar proberen foutloos te blijven rijden. Omdat ik daar dan op het obsessieve af ga zitten focussen. "kut net niet lekker de apex gepakt, 0,1s gap minder" wat dan weer gevolgen heeft voor de volgende bocht etc.

Als het gaat om mensen inhalen die niet on-pace zijn of je hebt eerder een incident gehad of iets dergelijks valt dat eigenlijk allemaal weg. Het gekke is dat ik op die manier vaak toch nog prima resultaten boek, dus het is ook iets wat ik mezelf lijk aan te meten.

Overigens heb ik daar ook in endurance races last van, maar dan helpt wat feedback van m'n teammaat vaak wel. Zo van joh, laat die kerel er langs of stamp gewoon eens op je pedalen, je rijdt als een oud-omaatje. Crewchief is daarvoor erg hit-and-miss, soms goede feedback, vaak ook niet echt. 'Mind the track limits' als ik aan 't vechten ben haalt echt 't bloed onder m'n nagels vandaan, terwijl de 'you're better than this, the car is better than this' op 't juiste precies dat zetje kan geven.
Zenuwen of spanning heb ik alleen als ik niet goed geoefend heb en dus niet weet of ik ieder rondje kan 'nailen'.

Als ik goed geofend heb en weet dat mijn tijden gewoon niet beter kunnen, dan is er vanzelf rust in mijn lichaam. Ik weet namelijk dat ik die 1:14.5 voor drie kwartier kan rijden, en ook niet veel harder zal kunnen. Weet waar mijn rempunten liggen en deze ook niet hoef aan te passen om hard te gaan, en hoef dan ook zeker niet nog harder te pushen.
Kan dan afhankelijk van de snelheid van andere gasten betekenen dat ik in de top5 rij, of dat ik doelloos p20 rond hobbel, helemaal prima.

Als ik een race in stap zonder prima voorbereiding, dan heb ik altijd spanning op de startgrid. Gaan mijn bochten wel goed, anticipeer ik voldoende op mijn voorligger en rem ik niet te hard voor achterop komend verkeer. Te veel bezig zijn met randzaken zorgen ervoor dat ik meer spanning voel en dat is niet voordelig voor mijn rondetijden.

Ik heb wel geleerd dat niet nadenken over SR of iR tijdens de race, echt heel ontspannen werkt. Na afloop kijk ik er altijd na en voelt het goed of niet, maar tijdens de race doet het mij niet zo veel.
Gisteren bijvoorbeeld echte een klote race op Spa, met 16 incs en uiteindelijk 24 iR verloren. Maar ik had geen pace, reed ergens doelloos achteraan rond met schade. Dan is 24 iR kwijt zo slecht nog niet en ben ik toch nog blij met de race.

Kleine disclaimer; meer spanning dan tijdens de 24h van LeMans heb ik nog nooit gehad. Maar dat komt omdat je dan samen met andere gasten een race doet, en jij niet de persoon wil zijn die de auto afschrijft.

[Voor 3% gewijzigd door JPM85 op 02-07-2020 10:09]

iRacing Profiel | Twitch

Acties:
  • +3Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:49
Zenuwen.. Als ik op de baan in gevecht ben met mensen die ongeveer even snel zijn, dan is het voor mijn gemoedstoestand en 'snelheid' enorm van belang of ik de auto ben die voorop rijdt (aan het verdedigen) of de auto die erachter rijdt (aanvallend).
In de verdedigende situatie is het slecht voor m'n hartslag en rust, zenuwen groeien, ik rem vaak te laat op plaatsen waar ik normaal nooit te laat rem, er sluipen foutjes in en het duurt het niet lang voordat men me voorbij is. Ik geef teveel aandacht aan de auto in m'n spiegel, dat weet ik, maar het valt niet mee om dat uit te zette.
In de aanvallende situatie eigenlijk het omgekeerde: jacht-modes staat aan, big-smile, redelijk zelfverzekerd, niet zelden paarse sectoren (al zal slipstream daarbij ook helpen) en met inhaalmoves waar ik na afloop best trots op ben.. Probleem is dat ik ná zo'n move dus degene ben die opgejaagd wordt haha ;)
JPM85 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:07:
[...]

Kleine disclaimer; meer spanning dan tijdens de 24h van LeMans heb ik nog nooit gehad. Maar dat komt omdat je dan samen met andere gasten een race doet, en jij niet de persoon wil zijn die de auto afschrijft.
Dat is ook wat mij het aller-vervelendst aan een endurance-race lijkt. Het continue dreigende gevaar dat je met een foutje niet alleen je eigen race verprutst (jammer maar helaas), maar ook die van je teammaten.

Zo'n situatie als in de Porsche Endurance documentaire, rond 1u17m.. Lijkt me verschrikkelijk om mee te maken, de documentaire laat ook zien dat het er bij de coureur enorm inhakt. Heel erg de moeite waard om te kijken, trouwens. _/-\o_

[Voor 34% gewijzigd door B Tender op 02-07-2020 10:18]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ActualFantasy
B Tender schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:11:
Zenuwen.. Als ik op de baan in gevecht ben met mensen die ongeveer even snel zijn, dan is het voor mijn gemoedstoestand en 'snelheid' enorm van belang of ik de auto ben die voorop rijdt (aan het verdedigen) of de auto die erachter rijdt (aanvallend).
In de verdedigende situatie is het slecht voor m'n hartslag en rust, zenuwen groeien, ik rem vaak te laat op plaatsen waar ik normaal nooit te laat rem, er sluipen foutjes in en het duurt het niet lang voordat men me voorbij is. Ik geef teveel aandacht aan de auto in m'n spiegel, dat weet ik, maar het valt niet mee om dat uit te zette.
In de aanvallende situatie eigenlijk het omgekeerde: jacht-modes staat aan, big-smile, redelijk zelfverzekerd, niet zelden paarse sectoren (al zal slipstream daarbij ook helpen) en met inhaalmoves waar ik na afloop best trots op ben.. Probleem is dat ik ná zo'n move dus degene ben die opgejaagd wordt haha ;)
Dit is precies zoals het bij mij werkt.

Liefst zou ik de allerlaatste bocht, van de hele race de nummer 1 inhalen, en waarschijnlijk zou ik het dan nog voor elkaar krijgen om te spinnen voor de streep....

iRacing Profiel

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Wat voor mij voor de zenuwen voor de LM24h heel goed werkte, was belachelijk veel oefenen :+ Ik had ongeveer 300 rondes aan oefening gedraaid, zowel op een (bijna) lege baan als openbare practice als iLMS-races als GoT-sessies. Dan kun je natuurlijk nog steeds degene zijn die de auto afschrijft, maar weet je tegelijkertijd ook dat je er echt niet meer aan had kunnen doen.

Van de andere kant gezien vind ik het ook helemaal niet zo'n probleem als teamgenoten crashen. Natuurlijk is het jammer als het veel tijd kost, maar het hoort bij het spelletje van teamraces. Als je de race in duikt met de intentie om hoog te eindigen wordt dat wat anders, maar wij racen vooral voor de lol van het uitrijden, en een goede positie is ondergeschikt.

Zelf heb ik de meeste zenuwen als ik in een Skip-race ineens startnummer 1 heb ofzo. Nog dubbel zo erg als ik dan ook top5 kwalificeer ofzo. Dan leg ik mezelf op dat ik snel moet zijn, en da's natuurlijk extra druk. Nu ik vooral iLMS met de HPD rijd heb ik dat weer veel minder, en probeer ik gewoon een leuke en veilige race te rijden. Ik ben toch niet één van de snelle mensen op de baan, en door te finishen zonder grote problemen kom ik toch wel rond de middenmoot uit :)

Als ik wat langer/meer in de HPD heb gereden ga ik vast wel weer vinden dat ik sneller moet worden :+ Maar voor nu is het hele seizoen wennen aan de auto en de klasse :)

[Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 02-07-2020 11:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blerf

Blerf

GoT iRacing coördinator

DakuGosuto schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:57:
[...]

[...]

alle relatives en andere onzin uitzetten en gewoon rijden is wat ik altijd doe. Eerst had ik al die getallen en dingen aanstaan en keek ik naar alles, irating, gaps etc... werd er alleen maar slechter van en ging trappen en fouten maken die niet nodig waren.

Nu staat alles uit behalve als ik hoor blue flag in de multiclass dan gooi de relative aan want dan wil ik even opletten.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• DakuGosuto
Blerf schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:00:
[...]

alle relatives en andere onzin uitzetten en gewoon rijden is wat ik altijd doe. Eerst had ik al die getallen en dingen aanstaan en keek ik naar alles, irating, gaps etc... werd er alleen maar slechter van en ging trappen en fouten maken die niet nodig waren.

Nu staat alles uit behalve als ik hoor blue flag in de multiclass dan gooi de relative aan want dan wil ik even opletten.
De black box vind ik redelijk essentieel. RaceLabApps voor het zien van de irating en safety rating van mensen om me heen (voor mezelf leuk om te zien of ik positief irating rijd, maar meestal boeit het me niet zo) om zo een inschatting te maken van wat ik daarvan zou kunnen verwachten (6k achter me, prima daar ga ik het niet te moeilijk voor maken, oh een LMP1 met 0.9 ir en 1.5 SR, ik kan hier mogelijk vreemde dingen van verwachten etc.). Zeker in de 12H was crewchief enorm aan 't slapen met inhalen en ingehaald worden etc, dus daar was de relative echt geen overbodige luxe.

Ik denk ook dat zenuwen in mijn geval juist zouden toenemen als ik die informatie niet had. Zeker omdat het in mijn situatie ook andersom kan werken, als ik bijvoorbeeld met flink wat spanning aan 't racen ben en uiteindelijk wordt de gap groter omdat ik beter rijd dan neemt dat heel snel af. Natuurlijk zou je dat ook aan je spiegel kunnen zien.

Als 't voor jou werkt prima natuurlijk, vermoed dat mijn zenuwen voornamelijk opgelost kunnen worden met wat meer rondjes draaien en wat meer te vertrouwen op de andere coureurs en hun intenties (dus niet crashen).

[Voor 5% gewijzigd door DakuGosuto op 02-07-2020 14:13]

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
[...]

Hmm, relative vind ik wel redelijk cruciaal, maar als je 'm aanzet bij melding 'blue flags' (is 1,5 seconde dacht ik?) is dat ook prima denk ik.

Heb zelf in P relative en delta bar aanstaan, in Q gaat alles uit, in race alleen relative aan.

Wbt stress, ik heb daar niet zo heeeeel veel last van, maar ik weet van mezelf dat ik een relatief voorzichtige rijder ben, dus eerder een plek op zal geven dan 'm met hand en tand verdedigen (doe er je voordeel mee ;)). Al moet ik zeggen dat toen ik paar races terug op maandagavond bij de featurerace 'ineens' op pole stond het wel ff zweten was (ik dacht dat het reverse grid was, ipv reverse top 10), maar dat had meer met mijn onervarendheid met rollende starts te maken. Maar toch kriebelt het altijd wel een beetje als ik ineens op een positie lig die ik vooraf niet verwacht had :)

Groot deel is denk ik ook ervaring. Volgens mij lopen er hier wat mensen rond die net beginnen met (sim)racen, en ook mensen die al 20+ jaar racen (inclusief ondergetekende). Het is heel makkelijk om te zeggen 'maak je niet druk, doe gewoon normaal', maar de praktijk is vaak een stuk weerbarstiger.

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

GoT iRacing coördinator

[...]

Dit vind ik wel goede, ik heb soms idee dat ik helft van tijd naar de baan kijk en andere helft naar black boxes. Ik zou liegen als ik daardoor niet een keer een bocht gemist heb.

Ga ik dat maar doen, gewoon weg met die zooi. En vooruit kijken

iRacing |

• frizti
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:18
[...]

Als je altijd achter in het veld zit (zoals als ik), zijn relatives wel een must vindt ik.

iRacing Profiel

• Blerf

Blerf

GoT iRacing coördinator

Nah relatives zijn een must als er verkeer aan komt wat Blue flag is :) anders moet je gewoon door rijden :)
Hoe vaak hebben we wel niet ook in de GOT races dat mensen rare dingen doen omdat er een “snel” iemand achter zit? gewoon je lijn blijven rijden dan komt het vaak wel in orde allemaal, en rustig aan de kant gaan als het / waar het kan.

Heb vaak het idee dat mensen meer in paniek raken van sommige getallen dan dat het ze helpt, en dan heb ik niet over relatives ( want die zijn belangrijk wanneer het nodig is ) maar dingen als racelabapps, irating etc... is voor mij 1 grote afleiding waar ik helemaal niet mee bezig moet zijn :) beter gewoon steady rondjes rijden,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online
Blerf schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:38:
Nah relatives zijn een must als er verkeer aan komt wat Blue flag is :) anders moet je gewoon door rijden :)
Hoe vaak hebben we wel niet ook in de GOT races dat mensen rare dingen doen omdat er een “snel” iemand achter zit? gewoon je lijn blijven rijden dan komt het vaak wel in orde allemaal, en rustig aan de kant gaan als het / waar het kan.

Heb vaak het idee dat mensen meer in paniek raken van sommige getallen dan dat het ze helpt, en dan heb ik niet over relatives ( want die zijn belangrijk wanneer het nodig is ) maar dingen als racelabapps, irating etc... is voor mij 1 grote afleiding waar ik helemaal niet mee bezig moet zijn :) beter gewoon steady rondjes rijden,
Dikgedrukt: Hier gaan de achterblijvers vaak de mist in. Ze moeten wat mij betreft juist niet aan de kant gaan. Gewoon hun lijn blijven rijden en dan:
Of iets eerder van hun gas af bij aankomst bocht;
Of op het rechte stuk op de lijn blijven rijden en heel lichtjes hun gas los laten (mits er niemand dicht achter hun zit).

Niemand vraagt om aan de kant te springen bij een blauwe vlag. Doordat ze dit idee soms wel hebben, gaan veel achterblijvers geforceerd op verkeerde plekken aan de kant. Uitkomst van een bocht bijvoorbeeld of midden in de Esses op Suzuka. Houd gewoon je lijn aan en laat je inhalen. Zorg dat je voorspelbaar bent voor degene die jou inhaalt. Tijdverlies is nou eenmaal onderdeel van het spelletje en het is aan degene die jou inhaalt om dit zo effectief mogelijk te doen.

[Voor 3% gewijzigd door Loondijke op 02-07-2020 16:26]

Mijn iRacing stats

• Phusebox
  • Niet online
Loondijke schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:11:
[...]

Dikgedrukt: Hier gaan de achterblijvers vaak de mist in. Ze moeten wat mij betreft juist niet aan de kant gaan. Gewoon hun lijn blijven rijden en dan:
Of iets eerder van hun gas af bij aankomst bocht;
Of op het rechte stuk op de lijn blijven rijden en heel lichtjes hun gas los laten.

Niemand vraagt om aan de kant te springen bij een blauwe vlag. Doordat ze dit idee soms wel hebben, gaan veel achterblijvers geforceerd op verkeerde plekken aan de kant. Uitkomst van een bocht bijvoorbeeld of midden in de Esses op Suzuka. Houd gewoon je lijn aan en laat je inhalen. Zorg dat je voorspelbaar bent voor degene die jou inhaalt. Tijdverlies is nou eenmaal onderdeel van het spelletje.
Wat ik vaak niet snap zijn de mensen die achterop je knallen als je op het rechte stuk een beetje het gas loslaat om ze langs te laten. Wat doen die gasten dan? Denken ze tot op 1 cm afstand te kunnen slipstreamen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:08

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

Het is ook beter om pas gas los te laten als ze schuin achter je rijden. :P Of op tijd even met je remlichten knipperen. Dat werkt bij mij ook prima.

[Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 02-07-2020 16:21]

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Phusebox schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:17:
[...]

Wat ik vaak niet snap zijn de mensen die achterop je knallen als je op het rechte stuk een beetje het gas loslaat om ze langs te laten. Wat doen die gasten dan? Denken ze tot op 1 cm afstand te kunnen slipstreamen?
Als jij de normale racelijn rijdt en er een lappende auto achter je gaat rijden moet je dus niet je gas op t rechte stuk gaan loslaten, ook niet een klein beetje.
Liften doe je als je al duidelijk laat zien dat je hem er langs wilt laten door van de normale lijn af te wijken, bij voorkeur al direct na exit van de voorgaande bocht. Zo niet, dan lift je pas zodra de ander uit je slipstream komt om de inhaalactie zo kort mogelijk te laten zijn.

iracing profile

Pagina: 1 ... 311 312 313 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True