iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 315 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-10 19:24
SanVan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:03:
[...]

Als ik mezelf niet elimineer, doet een ander dat wel.
Ik verwijt je helemaal niks Dennis, dat tikje was absoluut een gevolg van "de dive bomb van het jaar".

Ik moet maar eens wat aggressiever gaan rijden, ik rij blijkbaar te voorzichtig, vooral bij starts, waardoor dit soort alles of niks acties te verleidelijk worden
Excuses Sander, ik neem aan dat je mijn onbedoeld lompe divebomb bedoelt. Helaas ben ik de replay vergeten na te kijken of op te slaan, maar volgens mij ging het zo: ik kwam bij de start naast @Phydomir en remde eigenlijk gewoon te laat en koos daarom voor die lijn om niet met blokkerende wielen andere narigheid te veroorzaken. Volgens mij had ik er uiteindelijk nog genoeg snelheid uitgehaald om eventueel met zijn tweeën door de chicane te gaan. Het was absoluut een botte actie die niet thuis hoort in de eerste ronde van onze league, maar volgens mij was het qua racen niet per se heel erg fout of strafbaar. Maar goed, nogmaals excuses dat het zo af liep, ik leer er ook weer van en houd de volgende keer hopelijk ook weer meer marge aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06

BM

Moderator Spielerij
Snel vergeten, en volgende week nieuwe kans. Geloof dat ik gedurende anderhalf uur training effectief 8 tiende van m'n tijd gehaald heb ofzo die ik als 1e 'hotlap' zette, dat geeft wel aan dat het voor geen meter ging. Hoorde wel meer mensen die met de Ferrari reden klagen dat het minder ging/aanvoelde dan vorige weken.
Had net het idee dat ik beeeeetje gevoel voor de auto begon te krijgen, maar dat is gister hard het putje in je gegaan :p

1e heat ging nog re-de-lijk, maar in de 2e heat én teveel fouten zien gebeuren, én teveel (volgens mij alleen eenzijdig) fouten gemaakt. Toen ik uiteindelijk 2x in 2 bochten zowat de muur in ging maar gestopt, ging niet meer goedkomen :)

Oh, nog late toevoeging. Hoogtepuntje van heat2: ik hoorde @Linc op TS geloof ik zeggen dat ie eerder gestopt was om een nieuwe auto te halen. Dat vond * BM een goed idee, dus ook aantal ronden eerder de pits in. Om bij het uitrijden te beseffen geen Fast Repair gepakt te hebben :F

Sums it up nicely :p

[ Voor 19% gewijzigd door BM op 07-07-2020 07:27 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

SanVan schreef op maandag 6 juli 2020 @ 23:03:
[...]

Als ik mezelf niet elimineer, doet een ander dat wel.
Ik verwijt je helemaal niks Dennis, dat tikje was absoluut een gevolg van "de dive bomb van het jaar".

Ik moet maar eens wat aggressiever gaan rijden, ik rij blijkbaar te voorzichtig, vooral bij starts, waardoor dit soort alles of niks acties te verleidelijk worden
Dit is wel een goede samenvatting van mijn ervaring dit seizoen :)

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Eindelijk weer eens tijd gevonden om te kunnen racen. Ik had Imola nog nooit gereden, dus dit was ook nog eens een beetje fingers cross race. 20min oefenen, geen quali doen en lekker achteraan cruisen.

1e race van een p45/46? naar p28/29 gereden. Eigenlijk best een leuke race.
2e race kon ik de wat snellere racers volgen en reed verdienstelijk op een p17 na 2/3 rondes. Ik dacht met een undercut goede zaken te kunnen doen.... schiet mn pitlimiter opeens eraf (kwam wss tegen de button aan). Speeding in pitline 40sec penalty :(

Helaas pindakaas, maar zeker leuke races gehad.

Imola is trouwens een leuke baan :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:13

Phydomir

Dennis

Jan Hein schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 06:27:
Volgens mij had ik er uiteindelijk nog genoeg snelheid uitgehaald om eventueel met zijn tweeën door de chicane te gaan. Het was absoluut een botte actie die niet thuis hoort in de eerste ronde van onze league, maar volgens mij was het qua racen niet per se heel erg fout of strafbaar.
Dat eerste denk ik ook wel. Heb de replay terug gekeken en had het gevoel dat het er in de race erger uitzag dan bij het terug kijken. Daarbij kwam ook nog eens dat Bas achter jou aan dook waardoor ik weer was afgeleid. Had ik meer op Sander gelet, dan waren we denk ik prima met mijn alle er doorheen gekomen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 11:32
Mithriel schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:44:
F**K YEH! Beste race avond tot nu toe!! Deze baan ligt mij zeker wel!!

Gekwalificeerd als 22e en in eerste heat als 12e afgevlagd, vrije saaie maar constante race gereden zonder echt gekke dingen.

Dan in de Feature race een P10 gepakt!!! In ronde 16 reed ik op 7e plek rond, en toen begon ik ineens mega zenuwachtig te worden. Zie snelle namen voor me, snelle namen achter me.... ga ik alles overdenken en rijdt ineens 2 bagger rondes en verlies 3 plekken (mede door niet geheel geslaagde inhaalpoging).

Anyway, van te voren had ik voor P10 getekend, maar P7 zou echt waanzinig zijn geweest!
Ik zag op de stream van Maurice dat je lekker voorin mee reed. Top man!!
Beetje oefening en een baan die je ligt met een goed resultaat *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
DirkT schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:27:
Dit was vrijwel direct mijn einde race 2, na evaluatie bleek ghost contact, snel vergeten en op naar volgende week :)

[YouTube: Contact T1 Imola]

edit:
audio eraf gestript omdat het anders wellicht niet zo... netjes zou zijn zullen we maar zeggen :D
Zucht..... :F ! Helaas ben ik die blauw-gele BMW. Remde ruim op tijd, maar wilde P1 aan de binnenzijde genoeg ruimte geven (dat had helaas mijn focus). Waardoor ik net wat doorschoot en op de curbs kwam. Inderdaad; ik raakte jou niet op mijn beeld, maar dit had net zo goed wel kunnen gebeuren. Nogmaals excuus.

Verder een lekkere eerste race gehad van P15 naar P9. Redelijk conservatief gereden en een paar voorzichtige acties gedaan. Niet de beste baan om in te halen.

In de tweede race kreeg ik de snelle mannen achter me aan. want ik startte vanaf P2. Een paar haalde me al snel in, zonder dat ik echt verdedigde -> Lange race voor de boeg. Wat wil je als @NickThissen op je bumper zit en je eigenlijk laat zien dat je niet zo snel bent als je denkt :+.
Helaas het gras gekust bij aanremmen van Piratella met @Linc op mijn bumper, dus dwars. Ook nog een uitstapje gemaakt in Villeneuve daarna. De bandjes waren ver weg na een tijdje. Al met al een matige race en niet echt tevreden over.

Ik had in de training de gedeelde setup van @Luckeh genomen. Direct een optimal weggezet in de 1.38 (helaas geen best-lap gezet ivm vele verkeer). Wel een beetje onstabiel bij het aanremmen, maar dat moest wel goed komen! In de sprintrace ook deze gepakt en dat ging nog wel, maar ik reed redelijk rustig. In de feature race merkte ik wel dat ik al snel ging glijden en het tweede deel van de race mijn banden ver op waren.

Pas jij die setup nog aan voor de langere races Lucas? Of neem jij die gedeelde setup ook over voor de race?

In ieder geval plezier gehad! Blijft toch wel een dingetje om de snellere rijders op je bumper te hebben. Ik kijk veel teveel in mijn spiegels, waardoor ik juist die fouten ga maken. Ik mis mijn rempunten en de juiste racelijn. Ach....oefenen oefenen oefenen :> .

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-07-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
StealthyPeanut schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:33:
[...]

In de tweede race kreeg ik de snelle mannen achter me aan. want ik startte vanaf P2. Een paar voorbij gelaten zonder echt te verdedigen. Wat wil je als @NickThissen en @Linc op je bumper zitten en je eigenlijk laten zien dat je er niet zoveel van kan :+ .
Je deed het toch prima? Ik had best moeite met je inhalen. Je remde alleen heel erg vroeg toen ik voor het eerst achter je zat en daar schrok ik wat van, maar dat was maar 1x en daarna moest ik toch flink m'n best doen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
NickThissen schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:41:
[...]

Je deed het toch prima? Ik had best moeite met je inhalen. Je remde alleen heel erg vroeg toen ik voor het eerst achter je zat en daar schrok ik wat van, maar dat was maar 1x en daarna moest ik toch flink m'n best doen.
Thanks. Was ook niet heel serieus bedoeld, vandaar de smiley erachter. Laat ik het zo zeggen: het lijkt dan alsof ik ontzettend veel tijd laat liggen op bepaalde punten, waar het voor jullie "vanzelf lijkt te gaan" om later te remmen en meer snelheid mee te nemen. Stukje vertrouwen en vooral skill, maar ik vind het altijd fascinerend om mee te maken als er snelle rijders achter me zitten.

Wel gaaf om in zo'n SoF-veld te kunnen racen, waar we met respect omgaan voor iedereen. Kan ik niet zeggen in andere official races helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-07-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 10:18
MartijnA3 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:59:
Zijn de Ford, BMW en Porsche sneller geworden na de laatste update? Was net de enige Ferrari in de race en ik was knap langzaam. Kan ook aan mij liggen, kom op Imola ook niet snel rond.
Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
[...]

Zucht..... :F ! Helaas ben ik die blauw-gele BMW. Remde ruim op tijd, maar wilde P1 aan de binnenzijde genoeg ruimte geven (dat had helaas mijn focus). Waardoor ik net wat doorschoot en op de curbs kwam. Inderdaad; ik raakte jou niet op mijn beeld, maar dit had net zo goed wel kunnen gebeuren. Nogmaals excuus.

Verder een lekkere eerste race gehad van P15 naar P9. Redelijk conservatief gereden en een paar voorzichtige acties gedaan. Niet de beste baan om in te halen.

In de tweede race kreeg ik de snelle mannen achter me aan. want ik startte vanaf P2. Een paar voorbij gelaten zonder echt te verdedigen. Wat wil je als @NickThissen en @Linc op je bumper zitten en je laten zien dat je op sommige punten best wat tijd laat liggen :+ .
Helaas het gras gekust bij aanremmen van Piratella, dus dwars. Ook nog een uitstapje gemaakt in Villeneuve helaas. De bandjes waren ver weg na een tijdje. Al met al een matige race en niet echt tevreden over.

Ik had in de training de gedeelde setup van @Luckeh genomen. Direct een optimal weggezet in de 1.38 (helaas geen best-lap gezet ivm vele verkeer). Wel een beetje onstabiel bij het aanremmen, maar dat moest wel goed komen! In de sprintrace ook deze gepakt en dat ging nog wel, maar ik reed redelijk rustig. In de feature race merkte ik wel dat ik al snel ging glijden en het tweede deel van de race mijn banden ver op waren.

Pas jij die setup nog aan voor de langere races Lucas? Of neem jij die gedeelde setup ook over voor de race?

In ieder geval plezier gehad! Blijft toch wel een dingetje om de snellere rijders op je bumper te hebben. Ik kijk veel teveel in mijn spiegels, waardoor ik juist die fouten ga maken. Ik mis mijn rempunten en de juiste racelijn. Ach....oefenen oefenen oefenen :> .
Ik vond trouwens ook dat in de 2e race de beemer flink begon te glijden. Waardoor ik toch wat meer tijd verprutste dan ik wilde.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Het zou goed kunnen. Maar gisteren reden we bijna de hele race 1,2,3,4 met 4 verschillende autos met rijders die normaal gesproken ook aardig aan elkaar gewaagd zijn.
Het leek wel dat de Ferrari in de bochten wat tekort komt maar over de curbs en qua top doet hij het nog steeds behoorlijk goed.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 17:53
Phydomir schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Het zou goed kunnen. Maar gisteren reden we bijna de hele race 1,2,3,4 met 4 verschillende autos met rijders die normaal gesproken ook aardig aan elkaar gewaagd zijn.
Het leek wel dat de Ferrari in de bochten wat tekort komt maar over de curbs en qua top doet hij het nog steeds behoorlijk goed.
In race 1 liep ik een paar keer in mijn Ferrari weg van @Wido72 in de Porsche terwijl ik een slechtere exit had. Zowel na de hairpin richting die linker doordraaier als bij het opkomen van het rechte stuk bij start/finish. Volgens mij zat het qua top dus wel goed met't ding.

Overigens nog een virtuele boks voor Wido, altijd leuk battlen :9

[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 07-07-2020 10:46 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Wormaap schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:46:
[...]

In race 1 liep ik een paar keer in mijn Ferrari weg van @Wido72 in de Porsche terwijl ik een slechtere exit had. Zowel na de hairpin richting die linker doordraaier als bij het opkomen van het rechte stuk bij start/finish. Volgens mij zat het qua top dus wel goed met't ding.

Dit vond ik juist ook. Ik liep telkens in bij de snellere bochten en op het rechten stuk, maar na de hairpin en opkomen rechte stuk (start/finish) was de ferrari toch wat sneller op gang.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
[...]

Dan weet ik niet waar het voor mij fout gaat. Normaliter zit ik ongeveer 1 tot 1,5 seconden van de snelste rijders, maar wat ik ook doe, ik kom niet onder een 1:41.6 op Imola. Gezien de snelste race ronde een 1:39.1 was (@TonCoronel reed ook 1:39.2 met de Ferrari)., mis ik voor mijn gevoel dus ergens een dikke seconde. En ik weet echt niet waar ik die vandaan moet halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Soms heb je van die banen waar je gewoon niet op gaat. Dat heb ik met Brands Hatch. In welke auto dan ook. Ik ben er altijd een seconde te traag,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Phydomir schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Ik heb inderdaad het idee dat de wagens wat meer in balans zijn. De Ferrari was wat overpowered de laatste weken.

Het lijkt er nu op dat alle auto's nog wel hun eigen sterke punten hebben, maar over een ronde ongeveer even snel zijn. Hopelijk blijft dat voorlopig even zo, maakt de races een stuk interessanter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Kan ook zo zijn dat nu alles is bijgetrokken mijn werkelijke pace helder is en dat ik langzamer ben dan ik dacht. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
MartijnA3 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:17:
Kan ook zo zijn dat nu alles is bijgetrokken mijn werkelijke pace helder is en dat ik langzamer ben dan ik dacht. :)
Daar geloof ik he-le-maal niks van :+ Ik heb even wat eerdere resultaten in de league opgezocht. Als 1:41.6 je snelste ronde op Imola is, dan is dat bijna twee seconden langzamer dan mijn snelste (1:39.8), en als ik op eerdere resultaten afga is er ongeveer 0% kans dat dat jouw werkelijke pace is. Misschien ligt de baan je écht helemaal niet (ik hoorde nog wat meer mensen klagen dat ze't een kakbaan vonden), of misschien zijn er nog wat quick wins te pakken :)
In Villeneuve vond ik zelf zomaar drie tienden door wat later te remmen en de kerbs helemaal mee te nemen, in de hairpin drie tienden of meer door niet te hard te remmen en in de Variante Alta is zeker een halve seconde te vinden door nét hard genoeg over de kerbs te rammen (en in mijn geval iets later en harder te remmen dan ik van nature deed). Nu weet ik natuurlijk niet of dat is waar je tijd verliest, maar dat waren voor mij de plekken waar ik relatief makkelijk tijd kon winnen.
Variante Alta kostte trouwens wel een offline testsessie zonder schade om een béétje snel te worden :+

Edit: Ik zie net dat je in de quali 1:41.2 reed. Kleiner gat, maar het punt blijft staan: zo'n eind langzamer dan ik is écht niet jouw pace :P

[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 07-07-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Zondag avond lekker kunnen meedoen, ondanks 2x van de baan te worden getikt.
Tow en repair genomen in beide races en weer door.
Zoveel mogelijk uren maken, wat mijn ervaring alleen maar ten goede komt.
Het zal voor de super snelle mannen ook best wennen zijn, dat er echt trage auto's voor hun neus opduiken.
Maar goed, ik denk ik neem de maandag ook maar eens mee voor mijn leerproces.
Helaas pindakaas, wederom enorm last van haperingen en framedrops.
Er is niks veranderd tussen zondag en maandag en toch een wereld van verschil.
Onmogelijk te rijden op deze manier, dus in de practice het bijltje er maar bij neergegooid.
Ik ben er even helemaal klaar mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
frizti schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:53:
Het zal voor de super snelle mannen ook best wennen zijn, dat er echt trage auto's voor hun neus opduiken.
Twee seizoenen geleden zat ik in het zelfde schuitje. Normaal gezien zijn mensen natuurlijk gewend om rond mensen te rijden die grofweg even snel zijn. Maar vergeet niet dat 4, 5, 6s per ronde off-pace zijn betekent dat een langzamere rijder elke bochtencombinatie ongeveer een seconde verliest.
Natuurlijk heb je als langzame rijder ook je verantwoordelijkheid (maar volgens mij neemt iedereen die wel), maar telkens geraakt worden omdat mensen niet doorhebben hoe groot het snelheidsverschil kan zijn maakt het ook niet makkelijk om het beter te doen :P
Niet dat ik zelf niet genoeg problemen heb veroorzaakt hoor, don't get me wrong :X

Niet dat ik daarmee overigens wil roepen dat de snelle gasten hier geen rekening houden met de zwakke broeders. Volgens mij zijn het stiekem juist vaak de mensen die hier en op TS niet heel actief zijn die wat meer risico nemen dan we met z'n allen zouden willen.
Daarmee is deze post eigenlijk natuurlijk ook nutteloos geworden, maar als iemand die weet hoe het is om héél ver off-pace te zitten wilde ik vooral het achterveld een hart onder de riem steken *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 07-07-2020 12:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frizti
Wormaap schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:27:
[...]

Twee seizoenen geleden zat ik in het zelfde schuitje. Normaal gezien zijn mensen natuurlijk gewend om rond mensen te rijden die grofweg even snel zijn. Maar vergeet niet dat 4, 5, 6s per ronde off-pace zijn betekent dat een langzamere rijder elke bochtencombinatie ongeveer een seconde verliest.
Natuurlijk heb je als langzame rijder ook je verantwoordelijkheid (maar volgens mij neemt iedereen die wel), maar telkens geraakt worden omdat mensen niet doorhebben hoe groot het snelheidsverschil kan zijn maakt het ook niet makkelijk om het beter te doen :P
Niet dat ik zelf niet genoeg problemen heb veroorzaakt hoor, don't get me wrong :X

Niet dat ik daarmee overigens wil roepen dat de snelle gasten hier geen rekening houden met de zwakke broeders. Volgens mij zijn het stiekem juist vaak de mensen die hier en op TS niet heel actief zijn die wat meer risico nemen dan we met z'n allen zouden willen.
Daarmee is deze post eigenlijk natuurlijk ook nutteloos geworden, maar als iemand die weet hoe het is om héél ver off-pace te zitten wilde ik vooral het achterveld een hart onder de riem steken *O*
Ik ben er niet klaar mee dat ik langzamer ben, maar dat ik die haperingen/storingen niet opgelost krijg.
Voor iemand die pas 1 April (geen grap) met Iracing is begonnen, vindt ik een seconde of 5 achterstand zo slecht nog niet.
Zeker op banen die ik alleen van TV ken :P en ik (nog) geen uren op heb geoefend.
Ik leer juist heel veel door te kijken en luisteren naar de snelle mannen in de vrijdag training en in de school sessies die er zijn geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door frizti op 07-07-2020 12:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 14:53

anc

Imac2011 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 08:50:
@anc Sorry nog voor het pit accident ? in de practice, had f3 aanstaan ,en hield rechts , had je niet gezien mede omdat ik instellingen had gewijzigd en mijn spiegels ineens uitstonden.En zag je pas bij de chicane toen je naast me zat .
Tja, je zegt het al. Je houdt er rekening mee alleen deze keer had je geen info om er rekening mee te houden.

Op kleine baantjes (rondjes van een minuut en een beetje) met veel man is het niet anders, maar kom je al op 1 minuut 30+ dan is er voldoende ruimte.

Ohja, misschien ligt het aan mij maar je komt heul! luid door via TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 17:41
patricks8 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:50:
Mijn excuses voor rare join uitkomend van de chicane. Had zelf meer schade opgelopen dan verwacht bij de lichte aanraking daarvoor. Kon em daardoor niet aan de kant houden. En had beter kunnen wachten :(
Deze dus, ging net (niet) goed .......

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Wormaap schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Edit: Ik zie net dat je in de quali 1:41.2 reed. Kleiner gat, maar het punt blijft staan: zo'n eind langzamer dan ik is écht niet jouw pace :P
Nou, ik had 30 min voor de race een setup gekocht (nooit eerder gedaan) en toen ging het nog niet beter. Tot ik de front ainti roll bar met 4 clicks verhoogde en toen voelde alles opeens een stuk beter. Past denk ik beter bij mijn rijstijl. Niet ontevreden over de race ook, teveel off tracks en ik verremde me bij het lappen van een beschadigde achterblijver waardoor ik door de grindbak mocht.

Bij de pitstop stond ik te ver naar achter wat ik pas na 4 seconden door had. Helpt ook niet mee. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:13
MartijnA3 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:05:
[...]

Nou, ik had 30 min voor de race een setup gekocht (nooit eerder gedaan) en toen ging het nog niet beter. Tot ik de front ainti roll bar met 4 clicks verhoogde en toen voelde alles opeens een stuk beter. Past denk ik beter bij mijn rijstijl. Niet ontevreden over de race ook, teveel off tracks en ik verremde me bij het lappen van een beschadigde achterblijver waardoor ik door de grindbak mocht.

Bij de pitstop stond ik te ver naar achter wat ik pas na 4 seconden door had. Helpt ook niet mee. :+
Volgens mij zaten we bij elkaar in de sessie, was jij de grijze Porsche?
Er waren 2 Martijnen constant bij elkaar als ik mij niet vergis.

Trouwens wel interessant, de split (2/2) waar ik in zat had een wel erg groot bereik van 0.2-2K iRating. Ik begreep dat het in split 1 nog interessanter was met full MultiClass..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
ourplayground schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:10:
[...]

Nee, ik was de langzamere Ferrari. ;) De eerste Martijn had wat schade geloof ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 10:58
ourplayground schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:10:
[...]

Trouwens wel interessant, de split (2/2) waar ik in zat had een wel erg groot bereik van 0.2-2K iRating. Ik begreep dat het in split 1 nog interessanter was met full MultiClass..
Ik was de andere Martijn.

Idd met schade, maar die heb ik niet gerepareerd, het was 33 seconden, vond dat te lang.

Onze split was gewoon het afvoerputje. Alles wat overbleef na de top split.

[ Voor 6% gewijzigd door ActualFantasy op 07-07-2020 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wido72
  • Laatst online: 06-10 17:41
[...]

Ferrari powerrrrr..........................

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Wido72 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:19:
[...]

Ferrari powerrrrr..........................

[YouTube: 2020 07 07 14 07 51]
Dat dus inderdaad. Voelde bijna oneerlijk om daar m'n plek te mogen houden na zo'n slechte exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:47
(jarig!)
Wido72 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:04:
[...]

Deze dus, ging net (niet) goed .......

[YouTube: 2020 07 07 13 56 58]
Klopt in plaats van links op de baan ging mijn auto naar rechts :(. Nogmaals excuses. Ik had gewoon moeten wachten. Ik hoop dat ik jouw race verder niet heel erg verpest heb.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Daarom de patch van aankomende donderdag?

https://boxthislap.org/ex...heats-show-up-on-iracing/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[...]
Nee, enkel als ze niet meer legaal zijn met lege/volle tank. Dan is er een kleine tweak aan de rijhoogte nodig. Op MoSport reed ik met minder vleugel in de quali, iets wat in de race niet zou kunnen.

Volgende week Lime Rock Park. Dat wordt gezellig op de baan :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Luckeh schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:10:
[...]
Volgende week Lime Rock Park. Dat wordt gezellig op de baan :D
Ja dat is de Got Madness maar dan een paar weken eerder :+ :+ :+ :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:22
Ben benieuwd welke "grote namen" (volgens het artikel) in opspraak zullen komen. Diep triest dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
SlaadjeBla schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:53:
[...]

Ben benieuwd welke "grote namen" (volgens het artikel) in opspraak zullen komen. Diep triest dit.
Hij heeft later bevestigd dat er niks van waar is en dat het alleen een simpele cheat engine "hack" was offline, en dat zijn claim dat er al 3jaar iemand met Pro license van gebruik maakt niet waar was. Gewoon een troll.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
NickThissen schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:55:
[...]

Hij heeft later bevestigd dat er niks van waar is en dat het alleen een simpele cheat engine "hack" was offline, en dat zijn claim dat er al 3jaar iemand met Pro license van gebruik maakt niet waar was. Gewoon een troll.
Wie is "hij" en waar kunnen we dat checken ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:34

Niellie41

[object Object]

Simbob schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:10:
Daarom de patch van aankomende donderdag?
Kan ook hiermee te maken hebben:
iRacing is having a Test Event on Thursday, July 9th to further test the 1hr registration period in use for this weekend's Spa 24hr event. Any members that participate in the test will receive the iTested award. Members must make the race session in order to be given the award.

iTested
Helped iRacing test the service in a planned QA testing event. These events are run occasionally and are announced beforehand. Watch the iRacing.com Staff Announcements forum for future QA events!

The goal of this event is to ensure that members are able to register from both the BetaUI and Classic website 1 hour before the start of the event and still be placed in Open Practices and be promoted through to the race session.

When testing internally, we found a bug when registering from the Race Guide on the Classic website which we are deploying a fix for with Wednesday's maintenance (prior to this testing scheduled for Thursday). The bug only allowed registration from the Race Guide on the Classic Website 30 minutes prior to the session instead of an hour.

In order to test this properly, anyone participating will need to register between 8-9am edt (12-13 gmt) and 10-11am edt (14-15 gmt).

Event Details
Type: Team Event
iRating & Safety Rating: NOT in effect
Sporting Code: IN effect
Times: 09:00 edt (13:00 gmt), 11:00 edt (15:00 gmt)

Car: GT3: Audi R8 LMS | Mercedes AMG GT3 | Ferrari 488 GT3 | BMW Z4 GT3 | McLaren MP4-12C GT3 | Ford GT GT3
Track: Circuit de Spa-Francorchamps - Endurance

The sessions are 24hr sessions, but you are not required (or encouraged!) to complete the race to earn the iTested award. Feedback from the test can be posted here: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/0/3747280.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Niellie41 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:03:
[...]

Kan ook hiermee te maken hebben:

[...]
Die registratietijd van een uur zou ik eigenlijk voor normale races ook wel leuk vinden. Ik rij graag een uur practice voordat ik race, en nu moet ik steeds tussendoor even eruit om me in te schrijven voor de race. Maar eerst eens kijken of het allemaal goed functioneert bij de 24h-race. Daar is't nog even wat belangrijker dat mensen kunnen inschrijven :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jckeiz
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-08 16:07
JoepW schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:17:
[...]

We hebben dit ook al eens aan de hand gehad met de regio kampioenschappen die iRacing vroeger organiseerde en kregen toen ook geen BeNeLux team bij elkaar. Zou leuk zijn als het nu wel lukt.
Is deze keer wel gelukt, Nederland heeft zich als 11e geplaatst. Belgie als 13e.
https://twitter.com/Cupof...tatus/1280502162028707843

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 20:39
Heeft iemand de BMW al aangeschaft na de laatste upgrade? Op Imola is deze echt heer en meester. Zat net even bij Joeri mee te kijken, van de top 8 reed alleen Joeri in een Ford.

Misschien maar even de patch van morgen afwachten maar van balans is momenteel weinig sprake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Beltoni schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:13:
Heeft iemand de BMW al aangeschaft na de laatste upgrade? Op Imola is deze echt heer en meester. Zat net even bij Joeri mee te kijken, van de top 8 reed alleen Joeri in een Ford.

Misschien maar even de patch van morgen afwachten maar van balans is momenteel weinig sprake.
Die BMW’s waren echt niet bij te houden, maar iedere auto heeft zijn circuit, denk ik maar. De eerste races waren het Ferrari & Ford, nu mogen de bumperklevers een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 22:20
dozo71 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:18:
[...]

Even plaatsen in het racing in vr topic. De link staat een paar posts hierboven of ff de search functie gebruiken. En het aangeven wat je systeem is helpt natuurlijk wel al is het maar om dingen uit te sluiten.
Thanks! het is me zowaar gelukt de framerate iig constant boven de 60 te houden. Daar moeten we het maar mee doen dan :-)

Nu heb ik nog wel een andere vraag. Ik zie dat veel tweakers hier rijden met de Cayman. Nu ben ik middels vr redelijk in staat dit ding op de weg te houden, maar ik kom bij lange na niet in de buurt van de tijden van de top 10 rijders binnen welke practice session dan ook.

Ik denk dat, los van dat ik meer moet oefenen, er een aardig verschil te behalen is in de setup, maar daar heb ik de ballen verstand van. Via Setup Sync haalde ik nog wel eens voor andere auto's de setup binnen maar bij de Cayman krijg ik niks. Momenteel krijg ik overigens helemaal niks want de tool wil niet starten.

Is er een plek waar ik setups kan vergaren, zonder meteen in de buidel te moeten tasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Op het iRacing forum misschien?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Hmm. Misschien toch maar eens van auto wisselen.

Ik begon dus op interlagos, met de BMW met oefenen, toen ik nog nooit in een GTE had gezeten. Drama was dat. Vloog er overal af met de baseline setup, remmen lukte niet eens. Toen de Porsche gekocht, en daar had ik wel gelijk een setup voor op de vrijdagavond toen. Dat gin heel stuk beter, en ik dacht, het ligt aan de auto, de Porsche is gewoon makkelijker.

Dus, ik ben bij de Porsche gebleven.

Nu vandaag, was ik beetje aan het oefenen op Lime Rock, met de Porsche, Baseline setup, want ik heb nog geen setup. 100 rondjes later heb ik een hekel aan dat circuit, maar ik dacht, 49.6, is redelijk.

Ik pak de BMW... en... ik weet niet wat er gebeurt is, maar vanaf het eerste rondje klikt het ineens of zo. Dat ding is veel makkelijk om te rijden dan de Porsche lijkt het wel. Met de baseline setup zat ik na 5 rondjes al op 49.2

Ik gok dat het gewoon ervaring is met de GTE rijden nu, maar is de BMW echt makkelijker te rijden dan de Porsche ook?

Iemand anders ervaring met die 2 autos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 07-10 10:40

Raimond613

Simracer

Giaccotto schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:43:
[...]

Thanks! het is me zowaar gelukt de framerate iig constant boven de 60 te houden. Daar moeten we het maar mee doen dan :-)

Nu heb ik nog wel een andere vraag. Ik zie dat veel tweakers hier rijden met de Cayman. Nu ben ik middels vr redelijk in staat dit ding op de weg te houden, maar ik kom bij lange na niet in de buurt van de tijden van de top 10 rijders binnen welke practice session dan ook.

Ik denk dat, los van dat ik meer moet oefenen, er een aardig verschil te behalen is in de setup, maar daar heb ik de ballen verstand van. Via Setup Sync haalde ik nog wel eens voor andere auto's de setup binnen maar bij de Cayman krijg ik niks. Momenteel krijg ik overigens helemaal niks want de tool wil niet starten.

Is er een plek waar ik setups kan vergaren, zonder meteen in de buidel te moeten tasten?
Ik denk dat het grootste deel van je tijdswinst in de Cayman te halen is door je rijstijl aan te passen. De Cayman vraagt nl. een behoorlijke andere aanpak dan de meeste andere auto's. De truc is om veel en lang te trailbraken, ander heb je alleen maar een pak onderstuur.

Ik vraag me overigens af of er idd nog steeds zoveel tweakers met de cayman rijden? Vorig seizoen was het de auto waarmee de GoT league reed, dus was ie hier populair. Maar nu kom ik eigenlijk nooit meer tweakers tegen in de GT4 races ( ik rijd er zelf nog wel iig 1x per week in).

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Laatst online: 06-10 22:29
@ActualFantasy Ik heb niet veel recht van spreken qua Iracing ervaring , maar heb inmiddels de bmw ,porsche en ferrari aangeschaft .Om dezelfde reden als jij , vorig seizoen in de cayman in de Got league kon ik wel janken zo slecht ging het ,kon echt niet met dat ding omgaan.Ben toen veel in de bmw 12.0 cup gaan doen en was gelukkig met de m8 , tot het nieuwe seizoen en de update .Dit seizoen van de bmw naar de ferrari geswitched , maar op Monza en Imola was het pet.Op Mopark ging ik lekker met de ferrari maar op Imola geen gevoel meer , ondanks div. set-ups.Gisteravond maar snel de Porsche aangeschaft en ondanks onbekend wel gelijk sneller ,helaas veel fouten en offtracks , te weinig geoefend denk ik en behoorlijke problemen met de rempunten en chicanes.Ik bekijk het nu maar per circuit wat het lekkerst gaat , al is dat misscien niet de juiste weg en moet ik me eigenlijk verdiepen in wat de settings doen en zorgen om constant rondjes te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Imac2011 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:39:
@ActualFantasy Ik heb niet veel recht van spreken qua Iracing ervaring , maar heb inmiddels de bmw ,porsche en ferrari aangeschaft .Om dezelfde reden als jij , vorig seizoen in de cayman in de Got league kon ik wel janken zo slecht ging het ,kon echt niet met dat ding omgaan.Ben toen veel in de bmw 12.0 cup gaan doen en was gelukkig met de m8 , tot het nieuwe seizoen en de update .Dit seizoen van de bmw naar de ferrari geswitched , maar op Monza en Imola was het pet.Op Mopark ging ik lekker met de ferrari maar op Imola geen gevoel meer , ondanks div. set-ups.Gisteravond maar snel de Porsche aangeschaft en ondanks onbekend wel gelijk sneller ,helaas veel fouten en offtracks , te weinig geoefend denk ik en behoorlijke problemen met de rempunten en chicanes.Ik bekijk het nu maar per circuit wat het lekkerst gaat , al is dat misscien niet de juiste weg en moet ik me eigenlijk verdiepen in wat de settings doen en zorgen om constant rondjes te rijden.
Het is niet zozeer dat het slecht gaat. Maar er lijkt ergens een soort van... hobbel nu te zitten in de progressie.

En ik kom die hobbel niet over of zo ;)

Al weet ik ook wel dat na 5 weken GTE rijden, ik niet moet verwachten mee te rijden met de top, maar ergens hoopte ik op elke week een 1/10 af te snoepen of zo van de achterstand op de toppers. Maar dat is dus niet zo. Of iig niet op Imola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik merkte vandaag dat ik niet goed zit. Heb niet de juiste voet stand tov de pedalen. Toen ik me daar op concentreerde en echt het pedaal agressiever intrapte, haalde ik zo een paar tienden van mijn rondetijd af. Maar tijdens de race zakten mijn voeten weg en moest ik daar echt aan denken. Het luistert allemaal best nauw. En ik snap waarom mensen een echte rug kopen met een goede stoel. Ik heb nu flex in mijn set en dat is niet fijn. Had ik niet met pedalen tegen de muur en een bureaustoel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

ActualFantasy schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:04:
[...]

Het is niet zozeer dat het slecht gaat. Maar er lijkt ergens een soort van... hobbel nu te zitten in de progressie.

En ik kom die hobbel niet over of zo ;)

Al weet ik ook wel dat na 5 weken GTE rijden, ik niet moet verwachten mee te rijden met de top, maar ergens hoopte ik op elke week een 1/10 af te snoepen of zo van de achterstand op de toppers. Maar dat is dus niet zo. Of iig niet op Imola.
Volgens mij zijn de auto's erg competitief, misschien heeft ene auto klein voordeeltje op anderen op bepaalde circuits maar ik denk dat alleen de absolute toppers daar iets van merken. Gisteren waren de eerste 4 in de race van 4 verschillende merken :)

Ik begrijp frustratie in gevoel van gebrek aan progressie, maar vaak kom je inderdaad even een "speedbump" tegen die moeilijk is om te overwinnen, maar als je er eenmaal weer overheen bent maak je ook grote stap.

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Mithriel schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:26:
[...]

Volgens mij zijn de auto's erg competitief, misschien heeft ene auto klein voordeeltje op anderen op bepaalde circuits maar ik denk dat alleen de absolute toppers daar iets van merken. Gisteren waren de eerste 4 in de race van 4 verschillende merken :)

Ik begrijp frustratie in gevoel van gebrek aan progressie, maar vaak kom je inderdaad even een "speedbump" tegen die moeilijk is om te overwinnen, maar als je er eenmaal weer overheen bent maak je ook grote stap.
En het blijkt ook meer een gevoel te zijn. De cijfers er net nog even bijgepakt, en die laten wel degelijk vooruitgang zien.

2,51% Interlagos 2

2,43% Monza 1
2,16% Monza 2

3,09% Watkins 1
2,36% Watkins 2

1,94% Mosport 1
2,03% Mosport 2

1,57% Imola 1
1,82% Imola 2

Dit zijn de percentages achterstand op de snelst kwalificerende auto van de GoT League van alle weken tot nu toe. Kortom, het is gewoon Imola, dat een rot gevoel geeft of zo. Ook al gaat het dus echt vooruit.

[ Voor 4% gewijzigd door ActualFantasy op 07-07-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Beltoni schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:13:

In de GoT league heb ik zondag met de Porsche meegedaan en maandag met de BMW. Ik denk dat ze mekaar niet veel ontlopen.

De top-4 in de feature race zaten gisteren heel erg dicht op elkaar en dat waren vier verschillende wagens. Dus ik verwacht eigenlijk niet dat er een auto met kop en schouders bovenuit steekt. De meeste snelheid win je waarschijnlijk door vaak dezelfde auto te nemen en ervaring mee op te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 07-10 10:40

Raimond613

Simracer

Volgens mij is Imola bovendien, meer dan andere circuits, een baan waar je echt duidelijk een tandje terug moet nemen in het aanvallend rijden om sneller te zijn. Te agressief de bochten aanvallen kost hier meer dan het oplevert, daar heb ik op andere banen minder last van.
Dat maakt echter wel dat het allemaal heel langzaam aanvoelt wat je doet. Totdat je je tijden ziet verbeteren :+

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Verdikkeme, zojuist m'n eigen race en die van een Nederlandse tegenstander weggegooid. Drama, precies wat Raimond hierboven zegt, te aanvallend. Maar een nachtje m'n zonden overdenken en later deze week weer de 911 cup pakken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
Net een race gedaan op imola, het blijft een prachtige baan maar wat is het voor mij een Inc magneet! Mede door wat zeer onvoorspelbare gt3 auto’s met 16 incs over de streep... verder een p10 gereden waar een p6 er makkelijk in had gezeten maar ja, die kleine foutjes kosten serieuze punten.
Vanaf morgen maar eens kijken hoe het op suzuka is...

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
ourplayground schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:56:
Net een race gedaan op imola, het blijft een prachtige baan maar wat is het voor mij een Inc magneet! Mede door wat zeer onvoorspelbare gt3 auto’s met 16 incs over de streep... verder een p10 gereden waar een p6 er makkelijk in had gezeten maar ja, die kleine foutjes kosten serieuze punten.
Vanaf morgen maar eens kijken hoe het op suzuka is...
Hier precies hetzelfde.

Alle incs behaald door net buiten de baan te gaan om stomme plekken.

En ik verloor er in totaal een seconde of 10 a 15 mee in rondetijden. Dat scheelde bij mij een plek of 2 a 3.

Ze sluipen er gewoon in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 23:58

Fuelke

Forza Ferrari

Had a clean race driving the Radical SR8 at Watkins Glen International. 7/7/2020
P15 naar P4 en een flinke bump in SR doordat ik over de 3.00 grens ging *O*

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ILMS op Suzuka. Heerlijke combinatie! Zolang iedereen een beetje respect heeft voor elkaar.

Vanuit de pit gestart ivm audio problemen. Daarna opgeklommen tot P5 (*O* ) en in de 1-na-laatste ronde met 4inc ( *O* ) gebeurt dit (nog steeds de BMW);

Deze hogere-klasse-chef (LMP1 of 2 :+) denkt dat dit nog wel moet gaan op oude banden. Ik zag hem divebomben en liet nog wat ruimte, maar hij houdt het niet en tikt mij rond. Terwijl de gap voor en achter hem 5+ seconde was. Totaal onnodig.

Eindresultaat:
P8 (+5 iR) -O-
13inc (-0.02 SR) -O-

Kwamen nog 2 snellere jongens aan die vol op mij klapte en de wagen nogal krom was. In de laatste anderhalve ronde 9 incs verzameld.

Voor nu maar even geen Imola meer pakken. Ik had er mijn zinnen op gezet, maar denk dat afkoelen en naar bed verstandiger is nu.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-07-2020 22:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
  • Laatst online: 06-10 22:29
Daarstraks een practice met de radical gedaan op Watkins Glenn , een ronde of 12, erg gaaf en ook flink wennen aan het gedrag van de auto en de rempunten .
Zat ik tussen allemaal snelle gasten , waaronder Jeroen Bleekemolen .Erg leuk , ik was 3 seconden langzamer als de snelste man maar maakt me niks uit .Toen de mannen ineens verdwenen , heb ik de race waar ze in gingen rijden als toeschouwer gejoined en heb de hele race in de cockpit bij Bleekemolen meegekeken.
Wat is dat gaaf zeg , met vr uiteraard , en doordat ik zelf niet reed werd ik toch wat draaierig . Die gasten reden een erg strakke race vlak bij en naast elkaar , en elk klein gaatje werd benut.
.Spannende acties gezien waarbij ik ook zelf mijn rempedaal wel eens ingedrukt heb
.Deze week helaas weinig tijd om te racen en de vrijdag practice kan ik ook niet bij zijn .Lime Rock heb ik al vaker gereden dus dat zou in principe wat beter moeten gaan als afgelopen Got League

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Nieuwe week nieuwe kansen!

Highlights en crashes van gisteren. *O*

Al waren er voor mij zelf weinig highlights... de crashes vielen ook wel mee. Goed voor het raceplezier! Minder goed voor de Youtube video's :)

Op 1:25 ga ik zelf voor een gaatje die er wel/niet? is, maar het gevolg is wat minder. Van geleerd volgende keer kan ik beter even een paar bochten wachten.

Op 1:50 start heat 2 maar meneer ik de blauwe Ferrari is nog niet helemaal wakker :9 ik heb nu gas los gelaten maar mag ik hem inhalen als er nog geen groen licht is? Volgens mij niet maar het was wel een beetje frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
laforte schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:41:

Al waren er voor mij zelf weinig highlights... de crashes vielen ook wel mee. Goed voor het raceplezier! Minder goed voor de Youtube video's :)

Op 1:25 ga ik zelf voor een gaatje die er wel/niet? is, maar het gevolg is wat minder. Van geleerd volgende keer kan ik beter even een paar bochten wachten.

Op 1:50 start heat 2 maar meneer ik de blauwe Ferrari is nog niet helemaal wakker :9 ik heb nu gas los gelaten maar mag ik hem inhalen als er nog geen groen licht is? Volgens mij niet maar het was wel een beetje frustrerend.
Je actie op 2:20 verdient geen schoonheidsprijs. Redelijk geluk dat alles goed gaat, maar je hebt er nog redelijk lang het gas vol op staan, terwijl er 3 auto’s gecrasht zijn net naast de race lijn. Daarbij haal je ook de blauwe Ferrari in, onder geel.

@GoT-Racing admins, misschien moeten we dit wel opnemen in de race reglementen? Inhalen onder geel is plaats terug geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

[YouTube: GOT Weekly 20S3R5 IRacing Porsche 911 RSR GTE Highlights & Crashes @ Imola]
Leuk gedaan weer!!

Maar God oh god... Sommige van die crashes op het eind, wat is reactie snelheid van sommige?

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Wat ik wel prettig vind om te zien, is dat in de crash-compliatie van @laforte eigenlijk iedereen z'n rem inhoudt of de auto van de baan laat rollen. Misschien zijn er nog akelige dingen gebeurd, maar ik heb ook voor het eerst sinds lange tijd niemand horen schelden over mensen die hun rem niet inhouden na een crash :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06

BM

Moderator Spielerij
Dat was ik. Niet mijn scherpste start inderdaad, wilde zelf niet te vroeg op het gas omdat ik bang was té vroeg te gaan, volgens mij daarna beetje in elkaar geschoven en ineens ging alles. Of je me voorbij mag weet ik eigenlijk eigenlijk niet. Volgens mij had je er rechts wel langs gemogen zonder gevolgen.

Wel de 1e keer geloof ik dat in het crashes stuk van je video terecht gekomen ben, en daar had je er nog wel meer van kunnen vinden :X
Wormaap schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:23:
Wat ik wel prettig vind om te zien, is dat in de crash-compliatie van @laforte eigenlijk iedereen z'n rem inhoudt of de auto van de baan laat rollen. Misschien zijn er nog akelige dingen gebeurd, maar ik heb ook voor het eerst sinds lange tijd niemand horen schelden over mensen die hun rem niet inhouden na een crash :)
Dat idee had ik tijdens de race al. Gebeurde genoeg (en ook genoeg minder handige dingen), maar dit leek redelijk goed te gaan, maar mijn beeld op de race is beperkt tot mijn directe omgeving natuurlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door BM op 08-07-2020 07:13 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:47
(jarig!)

[YouTube: GOT Weekly 20S3R5 IRacing Porsche 911 RSR GTE Highlights & Crashes @ Imola]
Op 1.25 tik je mij aan. Ik snap wel dat je voor het gaatje gaat omdat ik ook iets teveel ruimte laat. Aan de andere kant ben je echt net buiten de baan geweest. Persoonlijk zou ik wachten. Helaas was mijn race hier ook over omdat iemand vol in de zijkant klapte toen ik daar stond.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut

Leuk om te zien! Toch best veel gebeurt weer in de race. Volgende valt me op en ik ben benieuwd of ik hier gewoon te conservatief in ben tijdens de races;

1:04
Hier zie je eigenlijk ingaan T1 al rook en een gespinde auto, maar toch ga je er met veel snelheid en dus risico heen. Op het laatste moment rem je wel, maar dit had heel anders af kunnen lopen.

2:25
Wat @JPM85 zegt inderdaad. Zou een goed idee zijn dat je onder geel gewoon je positie moet behouden. Het verbaast me overigens dat dit nog niet standaard in iRacing zit?

Bij sommige momenten neem je vaker best wat risico. Het gaat vaak goed, omdat degene voor jou goed opletten en jou ruimte geven. Maar in 1.25 niet (zoals je zelf al schrijft) Je zit er eigenlijk best ver achter en je gaat met een divebomb voor het gat. Zie 1:13, 1:25, 3:09

In het algemeen denk ik dat je als vuistregel aan kunt houden; Als je buiten de baan bent geweest, even een paar bochten wachten met inhaalacties. Er zit zand op je banden en ze zijn waarschijnlijk niet op de ideale temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

JPM85 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:02:
[...]

Je actie op 2:20 verdient geen schoonheidsprijs. Redelijk geluk dat alles goed gaat, maar je hebt er nog redelijk lang het gas vol op staan, terwijl er 3 auto’s gecrasht zijn net naast de race lijn. Daarbij haal je ook de blauwe Ferrari in, onder geel.

@GoT-Racing admins, misschien moeten we dit wel opnemen in de race reglementen? Inhalen onder geel is plaats terug geven.
Daar kan ik je niet helemaal ongelijk in geven, ik had idd iets eerder van het gas gemoeten.

Wat betreft handhaven in de reglementen, volgens mij is dat niet te doen en moet Iracing zelf met een systeem hiervoor komen. Ik ben zelf ook enkele malen ingehaald onder gele vlag condities en denk dat het gewoon lastig is om dit achteraf te corrigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

StealthyPeanut schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:39:
[...]

Leuk om te zien! Toch best veel gebeurt weer in de race. Volgende valt me op en ik ben benieuwd of ik hier gewoon te conservatief in ben tijdens de races;

1:04
Hier zie je eigenlijk ingaan T1 al rook en een gespinde auto, maar toch ga je er met veel snelheid en dus risico heen. Op het laatste moment rem je wel, maar dit had heel anders af kunnen lopen.

Wat @JPM85 zegt inderdaad. Zou een goed idee zijn dat je onder geel gewoon je positie moet behouden. Het verbaast me overigens dat dit nog niet standaard in iRacing zit?

Bij sommige momenten neem je vaker best wat risico. Het gaat vaak goed, omdat degene voor jou goed opletten en jou ruimte geven. Maar in 1.25 niet (zoals je zelf al schrijft) Je zit er eigenlijk best ver achter en je gaat met een divebomb voor het gat. Zie 1:13, 1:25, 3:09

In het algemeen denk ik dat je als vuistregel aan kunt houden; Als je buiten de baan bent geweest, even een paar bochten wachten met inhaalacties. Er zit zand op je banden en ze zijn waarschijnlijk niet op de ideale temperatuur.
Wat betreft de actie op 1:04, ik kan ook geen kant op. Er zat iemand op enkele meters achter mij dus eerder remmen had geresulteerd in een platte achterkant. Toen ik wel kon afremmen zat hij al naast mij waardoor ik er niet meer ruim omheen kon wat in eerste instantie wel mijn bedoeling was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPM85
StealthyPeanut schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:39:
[...]

laforte schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:42:
[...]

Daar kan ik je niet helemaal ongelijk in geven, ik had idd iets eerder van het gas gemoeten.

Wat betreft handhaven in de reglementen, volgens mij is dat niet te doen en moet Iracing zelf met een systeem hiervoor komen. Ik ben zelf ook enkele malen ingehaald onder gele vlag condities en denk dat het gewoon lastig is om dit achteraf te corrigeren.
iRacing heeft dit volgens mij niet geimplementeerd aangezien het natuurlijk ook vals spel tot gevolg kan hebben. Maar lijkt mij in League racing toch niet heel moeilijk om dit onderling netjes te houden?

Ik race ook via Tweakers met een clubje in Forza, daar houden we elkaar gewoon verantwoordelijk voor het teruggeven van een onterecht gewonnen plaats.

In dit voorbeeld had jij aan Maykel kunnen aangeven, kort te liften na Tosa om hem voorbij te laten. Of Maykel had over de chat kunnen aangeven dat je hem inhaalt onder geel. Wordt drukker op de TS chat, maar na verloop is iedereen dit wel gewoon.

De voornaamste reden om deze regel te implementeren in de League races, is dat mensen bewust worden van het feit dat geel voor een reden gegeven wordt. Hierdoor hebben we niet alleen geen inhalen onder geel meer, maar zullen we hopelijk ook minder vaak zien dat mensen op een gespinde auto klappen die er al 3 seconden staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Probleem met gele vlaggen is dat deze lokaal worden geregeld. Het hoeft niet voor iedereen hetzelfde te zijn en is ook niet aan de server kant te controleren.

Ik had een zelfde soort moment met Ton waarbij hij zei dat hij me weer voorbij wilde laten, ik vond dat niet nodig. Dit moet echter wel vanuit de inhalende partij komen vind ik.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:41

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Inhalen onder geel

Reglementen
Inhalen onder geel is niet toegestaan en je wordt als deelnemer geacht gas terug te nemen en niet posities proberen te winnen.
Indien je 'per ongeluk' wel een plek wint is het wel zo netjes (en dat verwacht ik ook) dat je een plek terug geeft.
Handhaving door GoT iRacing
Dat gaan we niet kunnen aangezien ten eerste de vlaggen niet zichtbaar zijn in de replay en ten tweede dit echt veel te veel werk is voor ons als vrijwilligers als het al kon.
Automatisch handhaven door iRacing software
Los van het feit dat de vlaggen lokaal geregeld worden is het ook ondoenlijk voor de software hier mee om te gaan. Bij een crash haal je sowieso autos in (die gecrasht zijn) met een wiel eraf nog door rijden, langzaam rijden zich herstellende van de schrik etc. En daarnaast kan je ook als rijder die de boel wil verpesten (die hebben wij gelukkig niet in de onze community) door bepaald rijgedrag geel veroorzaken en rijders achter je benadelen doordat zij dan jou inhalen onder geel.
Conclusie
Kortom: Het is de netheid van de rijders onderling om het te regelen. Ik weet eigenlijk wel zeker dat we dat tijdens onze League races kunnen opbrengen!

Betrokken en/of veroorzaker van een incident

Als je een incident veroorzaakt of betrokken bent is het heel sportief om er naar te streven om bij terugkeer op de baan te proberen om samen met de andere betrokkenen bij het incident in dezelfde volgorde verder te gaan. Dit kan je makkelijk via TS coördineren onderling. En als het niet mogelijk is door schade of de geste wordt afgewezen is het in ieder geval overlegd.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Ik doe niet vaak mee aan de league races (door tijdgebrek, niet omdat ik jullie niet mag ofzo :+) maar het is me al een paar keer opgevallen dat bij een startcrash er altijd een paar optimistische mensen zijn die nog even een gaatje dichtrijden of (willen) inhalen. Daar zou, naast inhalen onder geel, ook even op gelet moeten worden.

Als je een boel rook voor je ziet, en je voorganger gaat van het gas af, dan is het wel zo netjes om daar geen misbruik van te maken. Dan heb ik het wel voornamelijk over de eerste ronde.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03:56
Even een vraagje mbt 488GT3 op Spa. Ik ben daar voor aan het oefenen, aangezien de 24H eraan komt. Het is even geleden dat ik een GT3 auto rijd, maar mijn voorbanden zijn na 1 stint helemaal weg(40-45% zit er nog maar op). Is dit normaal bij GT3 auto's en vooral de 488? Normaliter rijd ik in de GTE klasse.

Het kan ook mijn rijstijl zijn, maar dit lijkt me toch wel erg extreem. Als de baan 50 graden was snap ik het, maar de baan was maar 22 graden. Met het oog op dubbele stint op de banden ben ik benieuwd of meerdere mensen dit ervaren of dat ik anders moet gaan rijden op Spa.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Wij hebben gister ook op Spa geoefend en een van onze rijders had na een stint nog 60% over. De ander had 70% over en ik ben vergeten te kijken terwijl ik wel een hele stint had gereden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
Hmm dat is wel een groot verschil met wat ik doe. Toch maar eens kijken waar het door komt. Snap er niks van, het is niet alsof ik elke bocht met blokkerende banden aankom.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
MC_Sparkles schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:18:
Hmm dat is wel een groot verschil met wat ik doe. Toch maar eens kijken waar het door komt. Snap er niks van, het is niet alsof ik elke bocht met blokkerende banden aankom.
Misschien met minder camber rijden waardoor slijtage van je banden minder is?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
Doubleoz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:22:
[...]

Misschien met minder camber rijden waardoor slijtage van je banden minder is?
Ja, zal ik eens proberen. Rij met de PDS setup en normaal is bandenslijtage niet zo extreem bij de GTE auto's met PDS setups.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
MC_Sparkles schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:25:
[...]

Ja, zal ik eens proberen. Rij met de PDS setup en normaal is bandenslijtage niet zo extreem bij de GTE auto's met PDS setups.
Voor dat je gaat remmen iets eerder van je gas af scheelt doorgaans ook al een hop en heeft weinig invloed op je ronde tijd..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
Bedoel je dan echt lift and coast @ourplayground of gewoon een meter eerder van het gas en zelfde rempunt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
MC_Sparkles schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:33:
Bedoel je dan echt lift and coast @ourplayground of gewoon een meter eerder van het gas en zelfde rempunt?
Wat ik merkte met de GTE op Le Mans was 50 meter eerder van het gas en dan hetzelfde rempunt.
Voordeel is dat je in competitieve situaties vaak ook wat dieper kan inremmen omdat je meer controle hebt over de auto. Geen idee of dit met de GT-3 ook zo werkt trouwens.
Voordeel is dat je banden wat beter blijven en je brandstof verbruik wat omlaag gaat waarbij op Le Mans de ronden tijden vergelijkbaar blijven.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 12:21
Giaccotto schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:43:
[...]

Beetje afhankelijk van de instellingen moet je toch zo een 80-90 halen. Ik heb wel als er veel auto's zijn (lees got league, een stuk of 50) dan zakt het bij de start in naar ergens in de 70 maar dat gaat al gauw weer omhoog na de start. (HP reverb 90 hz) Bekijk de guides op het iracing forum in de vr sectie. Dit heeft mij goed geholpen. Je zult alleen wel de instellingen omlaag moeten schroeven. Maar dat heeft meer te maken met de huidige stand van de cpu en gpu techniek.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
ourplayground schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:40:
[...]

Wat ik merkte met de GTE op Le Mans was 50 meter eerder van het gas en dan hetzelfde rempunt.
Voordeel is dat je in competitieve situaties vaak ook wat dieper kan inremmen omdat je meer controle hebt over de auto. Geen idee of dit met de GT-3 ook zo werkt trouwens.
Voordeel is dat je banden wat beter blijven en je brandstof verbruik wat omlaag gaat waarbij op Le Mans de ronden tijden vergelijkbaar blijven.
Thanks voor de uitleg. Ik ga het eens proberen. Op Le Mans deden wij dat ook idd met de GTE, vooral voor fuel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konfig0
  • Laatst online: 07-10 15:27
MC_Sparkles schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:49:
Even een vraagje mbt 488GT3 op Spa. Ik ben daar voor aan het oefenen, aangezien de 24H eraan komt. Het is even geleden dat ik een GT3 auto rijd, maar mijn voorbanden zijn na 1 stint helemaal weg(40-45% zit er nog maar op). Is dit normaal bij GT3 auto's en vooral de 488? Normaliter rijd ik in de GTE klasse.

Het kan ook mijn rijstijl zijn, maar dit lijkt me toch wel erg extreem. Als de baan 50 graden was snap ik het, maar de baan was maar 22 graden. Met het oog op dubbele stint op de banden ben ik benieuwd of meerdere mensen dit ervaren of dat ik anders moet gaan rijden op Spa.
Zo te horen trap je de ABS aan met het remmen. In iRacing zorgt dit voor (een hoop) tire wear. Meestal klik ik de ABS naar 7-8, dan kickt het iets minder snel in. In de Ferrari kan je het trouwens zien aan de paarse LEDs die oplichten, of het horen (gestutter tijdens remmen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zijn er hier mensen die VRS of PDS setups gebruiken en wat is jullie ervaring tussen deze 2? De telemetrie van de VRS gebruik ik wel, maar ben benieuwd of PDS misschien beter bij mijn rijstijl past.

Op Imola reed ik met de VRS en kreeg de wagen niet onder de 1.40. Toen pakte ik de gedeelde van @Luckeh, welke gebaseerd is op PDS en daarmee schoot ik in de eerste sector al bijna 7 tiende onder mijn tijd.

Of zal dit misschien met de VRS te maken hebben gehad, dat die nog niet up-to-date was na de laatste patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
konfig0 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:01:
[...]

Zo te horen trap je de ABS aan met het remmen. In iRacing zorgt dit voor (een hoop) tire wear. Meestal klik ik de ABS naar 7-8, dan kickt het iets minder snel in. In de Ferrari kan je het trouwens zien aan de paarse LEDs die oplichten, of het horen (gestutter tijdens remmen).
Ja, dat dacht ik eerst ook en toen heb ik gelet op die paarse LEDs, maar die lichten zo goed als niet op, tenzij ik te laat rem en dan te hard rem. Meestal rem ik tegen de ABS aan, maar misschien is dat nog te hard/agressief.

Ik zal wel even die ABS setting checken waar die bij mij op staat.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
StealthyPeanut schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:05:
Zijn er hier mensen die VRS of PDS setups gebruiken en wat is jullie ervaring tussen deze 2? De telemetrie van de VRS gebruik ik wel, maar ben benieuwd of PDS misschien beter bij mijn rijstijl past.

Op Imola reed ik met de VRS en kreeg de wagen niet onder de 1.40. Toen pakte ik de gedeelde van @Luckeh, welke gebaseerd is op PDS en daarmee schoot ik in de eerste sector al bijna 7 tiende onder mijn tijd.

Of zal dit misschien met de VRS te maken hebben gehad, dat die nog niet up-to-date was na de laatste patch?
Ik gebruik beide door elkaar. Het verschilt heel erg per baan welke de voorkeur heeft. Vaak kijken we in het team welke setup ervoor zorgt dat we allemaal redelijke pace kunnen rijden en de auto stabiel is en gaan we daarmee rijden. Op sommige circuits is PDS echt sneller dan VRS, maar vaak scheelt het voor mij niet zoveel, maar dat kan ook met mijn talent te maken hebben. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85

Ik ben een tijdje aan het testen met VRS, Craigs & PDS maar kan niet echt zeggen dat de een beter is dan de ander.

Persoonlijk gebruik ik vaak de Craig setups, die kan ik redelijk goed aanpassen naar mijn smaak en stabiel rond rijden. VRS & PDS is voor mij vaak 'hit or miss', of teveel onderstuur of de achterkant is slecht onder controle te houden.

Ik denk dat ik uiteindelijk Craigs (gratis via Amazon Prime - Twitch Prime) & VRS hou. De laatste vanwege hun uitgebreide telemetry software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024

Leuk om jezelf een paar keer terug te zien, helaas ook als laatste in het filmpje waarin ik weer eens veel te gretig ben.. :(

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Als beginner heb ik VRS en kan ze niet genoeg aanbevelen. Ik focus met niet zozeer op setups al is het prettig om te weten dat het een beproefde is.

Voor mij zijn tutorial videos van ongekende waarde , en de telemetrie software is ook geweldig. Valt zelfs voor mij als leek makkelijk af te lezen in welke bochten ik het meest laat liggen en waarom.

Geen ervaring met Craig's of PDS, maar VRS is geld dubbel en dwars waard.

PS. Uiteraard als je al hoog niveau hebt zullen tutorials misschien minder van toepassing zijn.

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afgezien van het feit dat PDS in sommige gevallen gewoon het VRS setup gecopieerd heeft, is het mijn inziens een case-by-case scenario. Ze hanteren geen speciale setup filosofie die waardoor de ene ''leverancier" betere setups levert dan de andere. Sterker nog, wat je ziet is dat er één individu de packages maakt voor één auto. Wat je krijgt is een setup waarmee die specifieke coureur snel z'n rondjes kan rijden. Zijn rijstijl bepaalt voor een groot deel de setup die hij publiceert. Heb je een andere rijstijl, dan past de setup mogelijk niet voor je.
Phydomir schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:04:
Wij hebben gister ook op Spa geoefend en een van onze rijders had na een stint nog 60% over. De ander had 70% over en ik ben vergeten te kijken terwijl ik wel een hele stint had gereden...
Dat is dan wel het fijne van endurance races. Er komt veel meer bij kijken dan 24u je rondjes lappen.
In de 24h van Le Mans hebben we 23h lopen fuelsaven met de LMP2. Daarmee 3 stops bespaard en kwamen we in de laatste stint nagenoeg precies uit (we hadden één extra ronde kunnen rijden).

60% banden over na één stint is wel banden wisselen denk ik? Ik heb geen idee hoe de GT3 bandjes het houden als ze minder zijn, maar bij de GTE en LMP2 ben je met minder dan 50% echt wel een flinke hap langzamer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
Net een IMSA race gedaan. Maar bij de start vroeg ik me af of dit mag.
De leidende auto liet een gigantisch gat vallen naar de Pacecar en ook op nummer 2. Ineens besloot hij in de 2 na laatste bocht het gas er al op te doen, waardoor het hele veld uit elkaar lag.
Mag dit?

Race ging trouwens niet top, miste echt snelheid in de topsplit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Luckeh schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Afgezien van het feit dat PDS in sommige gevallen gewoon het VRS setup gecopieerd heeft, is het mijn inziens een case-by-case scenario. Ze hanteren geen speciale setup filosofie die waardoor de ene ''leverancier" betere setups levert dan de andere. Sterker nog, wat je ziet is dat er één individu de packages maakt voor één auto. Wat je krijgt is een setup waarmee die specifieke coureur snel z'n rondjes kan rijden. Zijn rijstijl bepaalt voor een groot deel de setup die hij publiceert. Heb je een andere rijstijl, dan past de setup mogelijk niet voor je.
Helemaal eens. Ikzelf vind bijvoorbeeld de setup van Craig's niet fijn rijden, maar juist de gratis setups van Tanner (setups4iracing) wel. Wellicht dat mijn rijstijl meer richting de zijne gaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JS1990 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:58:
De leidende auto liet een gigantisch gat vallen naar de Pacecar en ook op nummer 2. Ineens besloot hij in de 2 na laatste bocht het gas er al op te doen, waardoor het hele veld uit elkaar lag.
Mag dit?

[YouTube: 2020 07 08 IMSA start]

Mijn 2 cents: Nee, dit mag niet en is ook protesteerbaar. Als leider moet hij achter de pace car blijven en mag pas vertrekken op het moment dat de pace car in pitlane is. Op het moment dat hij vertrekt is de pace car nog niet in pitlane. Dit heeft 'm bijna een stop/go opgeleverd voor het inhalen van de pace car.

Dit zegt de Sporting Code:
Sporting code:
6.8.2.2. Once all drivers are on the grid, the pace car will lead the field around the track for
at least 1 lap, and then exit the track as late as possible and enter pit lane.

6.8.2.3. As the front row of cars approach the start/finish line, the green flag will be shown,
signifying the start of the race.

6.8.2.4. Drivers shall not pass cars in their own pacing line on the left-hand side before the
start/finish line. Drivers attempting to improve their position by passing on the lefthand side before the start/finish line will be given a black flag Stop-and-Go penalty
by Race Control. The leader of the second pace line may not pass the leader of the
first pace line (pole position) before the start/finish line. Doing so will result in a
black flag Stop-and-Go penalty.

6.8.2.5. Drivers are not allowed to approach the start/finish line as a race transitions from
pacing, for example under yellow flag or at the start of a race, to speeds that are well
beyond the pacing speed or speed of the leaders in an attempt to time the green flag
to unfairly overtake other cars. An example of this would be to come up behind and
catch a pack of cars pacing at 80 mph under yellow flag conditions at a speed of 150
mph in the vicinity of the start/finish line just as the race goes to green flag, and
passing those cars. Under those conditions, the car catching up to the field from
behind should slow down and get in line at the back of the pack at pacing speed and
then begin racing as normal once the green flag is given.
Wat overigens wel een ongeschreven regel is, is het laten vallen van een gat tussen de onderlinge race klasses. De GT3s blijven altijd even staan voordat ze gaan rijden om een gat met de GTEs te creeeren. Zij rijden dan op het moment van de groene vlag naast elkaar en gaan vol-gas op moment van groen licht.

Maar het is dan niet toegestaan om voor het groene licht dan alsnog volgas te gaan. Een tijdje terug met de GT3s een keer gehad op Interlagos waarbij we nog voor de S/F met een groot snelheids verschil achterop de GTEs reden. Dat resulteerde in een enorme chaos.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Luckeh schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:32:
[...]

Mijn 2 cents: Nee, dit mag niet en is ook protesteerbaar. Als leider moet hij achter de pace car blijven en mag pas vertrekken op het moment dat de pace car in pitlane is. Op het moment dat hij vertrekt is de pace car nog niet in pitlane. Dit heeft 'm bijna een stop/go opgeleverd voor het inhalen van de pace car.

Sporting code:

[...]

Wat overigens wel een ongeschreven regel is, is het laten vallen van een gat tussen de onderlinge race klasses. De GT3s blijven altijd even staan voordat ze gaan rijden om een gat met de GTEs te creeeren. Zij rijden dan op het moment van de groene vlag naast elkaar en gaan vol-gas op moment van groen licht.

Maar het is dan niet toegestaan om voor het groene licht dan alsnog volgas te gaan. Een tijdje terug met de GT3s een keer gehad op Interlagos waarbij we nog voor de S/F met een groot snelheids verschil achterop de GTEs reden. Dat resulteerde in een enorme chaos.
Als ik het zo lees, dan mag je dus als je als 2de gekwalificeert bent, gewoon dicht achter de pacecar blijven, en eerder over start finish gaan als het groen wordt?

Ik ben weleens in die situatie geweest, en wist het niet zo goed. De nummer 1 liet een groot gat vallen naar de pacecar, en ik bleef er gewoon achter rijden. Daarna kwam hij met volle snelheid aanrijden, en ik stond bijna stil, want ik wist niet of ik nou op hem moest waachten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
Luckeh schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:32:
[...]

Sporting code:

[...]

Dank voor je reactie!
Weet niet goed of ik wel of niet moet protesteren. Laat het dan ook maar, want heeft mijn race ook niet echt beïnvloed natuurlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
JS1990 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:58:
Mag dit?

[YouTube: 2020 07 08 IMSA start]

Als ik het goed zie blijft no1 even staan als de pace car weg rijdt. No2 gaat wel gewoon rijden en rijdt dan voor no1. No1 rijdt langzaam, maar wel op hetzelfde tempo. En als hij dan gaat, dan gaat ie ook 100%. Zo lang hij de pace car niet in haalt, wat is er dan mis? Zo lang er geen penalty is voor het niet dicht genoeg achter de pace car blijven is hier weinig aan te doen lijkt mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
ActualFantasy schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:36:
[...]

Als ik het zo lees, dan mag je dus als je als 2de gekwalificeert bent, gewoon dicht achter de pacecar blijven, en eerder over start finish gaan als het groen wordt?
Nee, want dan heb je no1 ingehaald voor start / finish toch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

MartijnA3 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:53:
[...]

Nee, want dan heb je no1 ingehaald voor start / finish toch?
Volgens mij krijg je geen straf als je over S/F gaat terwijl het groen al uit is. Maar dit weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedphreak1976
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-07 15:20
B Tender schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:57:
[...]

Heeft hij dezelfde safety-rating-class als jij (allebei C, allebei D, allebei B, etc.) of zit daar verschil in?

Hoe hoger de class (letter), hoe strenger incidenten je worden aangerekend volgens mij.

Een Rookie met 20 corners per incident zit op een safetyrating van Rookie-4,0, een B-klasser met 20 corners per incident zit op B-1,3. De norm verschuift naarmate je safetyrating-klasse (letter) stijgt.

[Afbeelding]
Dit is niet helemaal waar. Een C klasse 3.5 wordt net zo hard gestraft op incidenten als een A klasse 3.5. Het getal naast de letter is bepalend. Hoe lager het getal, hoe toleranter iRacing omgaat met safety rating.

Om je een voorbeeld te geven: Ik heb nu een SR van A-4.99, dus elke 1x in iRacing zal veel zwaarder gestraft worden dan wanneer mijn SR A-2.00 zou zijn geweest. En zo gaat dat ook in de B, C, en D klasses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
speedphreak1976 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:23:
[...]

Dit is niet helemaal waar. Een C klasse 3.5 wordt net zo hard gestraft op incidenten als een A klasse 3.5. Het getal naast de letter is bepalend. Hoe lager het getal, hoe toleranter iRacing omgaat met safety rating.

Om je een voorbeeld te geven: Ik heb nu een SR van A-4.99, dus elke 1x in iRacing zal veel zwaarder gestraft worden dan wanneer mijn SR A-2.00 zou zijn geweest. En zo gaat dat ook in de B, C, en D klasses
Volgens mij (en alle info die ik tot dusver heb gevonden) klopt dat niet. Het aantal bochten per incident dat je moet hebben om een bepaald getal te halen hangt af van je licentie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NfPLekxsb4dw-7ocxp1E-B26UqY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/41dKPXxeknHvTjHHWr1LTB8Y.png?f=user_large

Oh, ik zie dat het plaatje al in de post die je quote stond. Een Rookie mag echt veel meer fouten maken om nog omhoog te gaan dan iemand met een A-licentie.

[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 08-07-2020 14:29 ]

Pagina: 1 ... 315 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies