iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 287 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
ActualFantasy schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:17:
[...]

Het voelt hier net zo frustrerend hoor. Ik rij met de Porsche, want de BMW kreeg ik helemaal het circuit niet rond.

Ik hou mij maar vast aan het feit dat na een kleine 100 ronden nu zeker vandaag al, mijn optimal tijd nog steeds naar beneden gaat. Snelste is nu 1.32.2, optimal zit nu op 1.31.4. En ik denk ook midden tot hoog 1.33.5 moet wel lukken constant.

Maar soms is de auto gewoon ineens onder mij weg. Onverklaarbaar soms.

Maar ja, ik heb misschien wel 3000 rondjes in de mazda gereden, 2000 in de skip, en nu dus max 150 of zo in de Porsche, dus het kost gewoon tijd om een auto te leren kennen. En dat is frustrerend, want ik wil winnen ;)
Dat zijn prima tijden hoor ik rij na 10 rondjes een 1:30 in de ford maar ik heb echt een goeie setup maar het gaat er niet om hoe snel je bent want je wordt toch altijd ingedeeld met de mensen die ongeveer de zelfde tijden rijden het belangrijkste is dat je constant rijdt en geen fouten maakt als je dat doet dan kom je altijd bijna in de top 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
ActualFantasy schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:17:
Ik heb vast geoefend voor vanavond.

Battle of the little wings, langzaamste auto, en maar in mijn achteruitkijkspiegel kijken de hele tijd ;)

Als ik erin kom vanavond, wordt het ook mijn eerste rollende start. Nog tips?
Ja gas geven :+ :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
BM schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:00:
[...]

Ik ben geenszins een GTE expert, maar gezien de korte tijd dat je pas iRacing doet lijkt me dat helemaal geen slechte start :)
Blijven oefenen echt waar, ik was in het begin ook geen snelle jongen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

frizti schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:28:
Ik lees hierboven nogal wat geklaag over het feit dat men zijn tijden niet goed genoeg vindt.
Het lijkt mij als totale noob, veel belangrijker constante rondjes te kunnen draaien dan de ultieme hotlap.
Zelf kom ik bij lange na niet in de buurt van deze tijden.
Na uren rondjes draaien op Interlagos met moeite als snelste een 1:37 gehaald.
Zoals ik na de training sessie van vrijdag al had gezegd moet ik nog veel moet leren en zal ik daarom ook niet rijden in de league.
Zeker in een vol veld ga ik niet de hele tijd in de weg rijden en zo jullie race verpesten.
Snelheid komt met de tijd dat je de lijnen goed leert kennen en de wagenbeheersing erin komt. En dat vergt (veel) oefening. Als je niet veel eerdere sim ervaring hebt gaat het een tijdje duren om op snelheid te komen. Dit kan zeker in het begin frustrerend zijn, maar uiteindelijk kom je er vanzelf!

Het deelnemersveld met GoT is gevarieerd en er is vaak voor een ieder wel een uitdaging te vinden on-track. Misschien komt vanavond dan nog even te vroeg voor je; maar blijf vooral oefenen en kun je wellicht volgende week wel aansluiten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:03
Ik hoop ook er voor vanavond klaar voor te zijn. Setup is er, headset voor Teamspeak, nu nog een plekje op de server :p Kon er vrijdag helaas niet bij zijn tijdens het testen ivm m'n bruiloft, maar dit weekend gelukkig nog genoeg rondjes kunnen rijden voor hopelijk een constante 1:34 gemiddeld. We gaan het zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
diabyte schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:28:
Ik hoop ook er voor vanavond klaar voor te zijn. Setup is er, headset voor Teamspeak, nu nog een plekje op de server :p Kon er vrijdag helaas niet bij zijn tijdens het testen ivm m'n bruiloft, maar dit weekend gelukkig nog genoeg rondjes kunnen rijden voor hopelijk een constante 1:34 gemiddeld. We gaan het zien :)
Gefeliciteerd met je bruiloft ^)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:27
Zijn er hier nog meer mensen die de Indy Pro al aan de tand hebben gevoeld? (de snellere van de 2 nieuwe Road to Indy-auto's) Ik heb donderdag een paar rondes gereden maar was nog niet overtuigd. Zojuist op Watkins Glen weer een half uurtje geprobeerd, maar een goede setup + de tijd nemen om de banden op te warmen maakt een wereld van verschil. Wat een genot! Normaal heb ik het niet zo op Watkins Glen, maar met deze auto ging het erg lekker.
Vergeleken met de F3 ligt de bochtensnelheid wat lager (alhoewel door een goede setup de bochtensnelheid al een stuk hoger aanvoelde dan met de baseline), maar ik had het idee dat ik foutjes wel wat makkelijker kon herstellen en de auto wat makkelijker op te vangen is. De Pro Mazda heb ik nooit gereden, dus die vergelijking kan ik helaas niet maken. Ik vermoed dat ik wekelijks de afweging ga maken of ik de F3 of de Indy Pro ga rijden, afhankelijk van het circuit waarop wordt gereden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-07 18:20
Al even niet meer actief hier geweest (maar dan ook geen iRacing meer gedaan sinds GT3 op Montreal). Week 13 is perfect om weer even in te komen :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyoonexk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 21:23

pyoonexk

Do you like Dags???

Raimond613 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Het GoT kampioenschap rijdt dit seizoen met de GTE, daarom stapt iedereen daar nu in.

Overigens vind ik persoonlijk de GT3 en de GTE bepaald niet op elkaar lijken qua rijgedrag dus is eerst rijden in de GT3 naar mijn mening niet noodzakelijk om goed met de GTE overweg te kunnen. Ik zou dan eerder aanraden de Porsche 911 cup te rijden omdat je daar vooral met remmen ook voorzichtiger moet omgaan.
Ik vind de GTE auto’s zelfs makkelijker rijden dan de GT3’s. Ik denk dat het ook niet uitmaakt als beginner welke classe je zou rijden, je moet ergens beginnen en aangezien GOT de GTE rijdt is dat natuurlijk mooi om in te stappen en te leren van onze pro’s

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik heb het al eens gevraagd, maar geen antwoord ekregen, ik gebruik de setup voor de Ferrari GTE op interlagos van hier: https://drive.google.com/...pcZh9Pu0bN4Gi1Z0YPrsFcKYj

Na 25 min is mijn rechter voorband op. Meer mensen daar last van en heeft iemand een setup die hij wil delen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

JPM85 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:02:
https://www.lemans.org/en...ans-virtual-warning/53848

Beetje een vreemde press release vanuit ACO. Benieuwd of dit bepaalde consequenties heeft voor de iRacing race over 2 weken.
Zou me niet verbazen stiekem, ben dan ook wel benieuwd wat iRacing zal gaan doen.
The Not 24hr Lemans? Of the 24.1hr LeMans?
Bedoel de gehele race series heet ongeveer zo... ben benieuwd wat daar dan van gaat gebeuren ook.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Mogelijk is het eerder gevraagd hier maar ik kan het niet terugvinden. Wat zijn de weersomstandigheden die gebruikt gaan worden vanavond?
Zijn gelijk aan de race omstandigheden en zo ja waar kan ik ze vinden?

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:46

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kampover schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:41:
Mogelijk is het eerder gevraagd hier maar ik kan het niet terugvinden. Wat zijn de weersomstandigheden die gebruikt gaan worden vanavond?
Zijn gelijk aan de race omstandigheden en zo ja waar kan ik ze vinden?
Het weer is net als in de officiële serie Dynamic.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LMNii
Ik weet dat het week 13 is, dus het maakt niet zoveel uit, maar net met de Skippy gewonnen op Charlotte :D. Met een tijd van 1:31.6. Niet verkeerd voor even niet spelen. Vond Charlotte Roval nooit leuk in de MX5 maar in de Skippy is het echt fun!

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Ik ga vanavond met een compleet andere FOV rijden. Van 75 naar plusminus 150. Ben benieuwd :p

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik ben er vanavond ook bij in de practice en als het goed gaat ook de race

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Juliankarssies schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:16:
Ik ben er vanavond ook bij in de practice en als het goed gaat ook de race
We stellen het op prijs dat als je de server op komt je zeker bent dat je de GTE ook beheerst en voorspelbaar rond kan krijgen (rondetijd is minder belangrijk) en ook mee doet aan de race.
  • Dit ten eerste om vervelende incidenten tijdens de race te voorkomen.
  • En ten tweede omdat als er meer deelnemers zijn dan de beschikbare plekken op het grid er een ‘slot’ bezet gehouden wordt als je de server verlaat. Met als effect dat iemand anders die graag mee had gedaan dan niet mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
JoepW schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:23:
[...]

We stellen het op prijs dat als je de server op komt je zeker bent dat je de GTE ook beheerst en voorspelbaar rond kan krijgen (rondetijd is minder belangrijk) en ook mee doet aan de race.
  • Dit ten eerste om vervelende incidenten tijdens de race te voorkomen.
  • En ten tweede omdat als er meer deelnemers zijn dan de beschikbare plekken op het grid er een ‘slot’ bezet gehouden wordt als je de server verlaat. Met als effect dat iemand anders die graag mee had gedaan dan niet mee kan doen.
Hoe bedoel je de tweede?

Als iemand de practice joint maar dan leaved voor het eind, dan kan er niet iemand zijn plaats overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 19:10
Na een seizoen GT1 en 1st plek in div3 wil ik komende seizoen IMSA en Porsche cup gaan doen. Verwacht daardoor ook weer een aantal keer bij GOT aan te schuiven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 20:15
Vanavond meerijden gaat me helaas niet lukken, maar ik hoop dat er morgenavond nog plekken zijn.
Na de tips van gisteren toch besloten bij de Porsche te blijven. Het is, op de BMW na, de GTE waar ik het meeste ik heb gereden.
Heb er zin in :)

[/quote]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ActualFantasy schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:33:
[...]
Als iemand de practice joint maar dan leaved voor het eind, dan kan er niet iemand zijn plaats overnemen?
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Hoeveel deden er vorig seizoen mee per race gemiddeld? En hoeveel kunnen er op de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikyM
  • Laatst online: 11-10 13:31
Hoeveel plaatsen zijn er vanavond eigenlijk beschikbaar? Wil dit seizoen ook weer graag meerijden maar mag ook eindelijk weer werken en 19.30 uur is dan wel aan de vroege kant.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ActualFantasy schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:40:
[...]

Hoeveel deden er vorig seizoen mee per race gemiddeld? En hoeveel kunnen er op de server?
Om nu voor deze specifieke vraag statistieken te gaan berekenen vind ik wat te veel gevraagd.
Maar gezien de enorme aanwas van nieuwe rijders hier, op de site en in de league kan het zo zijn dat we het maximum bereiken en dan is het wel zo netjes om enkel de server te joinen als je ook zeker weet dat je mee wilt racen.
Het aantal beschikbare pits stalls varieert per circuit en ligt tussen de ca. 42 en 62.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyoonexk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 21:23

pyoonexk

Do you like Dags???

JPM85 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:02:
https://www.lemans.org/en...ans-virtual-warning/53848

Beetje een vreemde press release vanuit ACO. Benieuwd of dit bepaalde consequenties heeft voor de iRacing race over 2 weken.
Dit vind ik wel gek ja!!
Als zij gewoon duidelijk aangeven dat ze rFactor 2 gebruiken dan zou iRacing toch hun eigen variant kunnen gebruiken. Bv. De (iRacing 24h of le mans)
Ze hebben wel een licentie maar mogen vervolgens de naam niet gebruiken 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
JoepW schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:50:
[...]

Om nu voor deze specifieke vraag statistieken te gaan berekenen vind ik wat te veel gevraagd.
Maar gezien de enorme aanwas van nieuwe rijders hier, op de site en in de league kan het zo zijn dat we het maximum bereiken en dan is het wel zo netjes om enkel de server te joinen als je ook zeker weet dat je mee wilt racen.
Het aantal beschikbare pits stalls varieert per circuit en ligt tussen de ca. 42 en 62.
Oh, hij was niet zo accuraat bedoelt, eerder 20 of eerder 40 had al een acceptabel antwoord geweest. ;)

We zien vanavond wel dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
pyoonexk schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:52:
[...]

Dit vind ik wel gek ja!!
Als zij gewoon duidelijk aangeven dat ze rFactor 2 gebruiken dan zou iRacing toch hun eigen variant kunnen gebruiken. Bv. De (iRacing 24h of le mans)
Het zal gezien de stijgende populariteit van sim racen wel weer over geld gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
pyoonexk schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:52:
[...]

Dit vind ik wel gek ja!!
Of gewoon lekker aan andere naam kiezen.
The 1440 minutes in the surroundings of Le Mans. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26
Maurice W schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:39:
[...]

Goeie tip (y)
Vanmiddag eens kijken of ik dat ook in VR aan de praat krijg.
Is het je nog gelukt in VR? Ik kreeg het niet voor elkaar. Wordt het toch ovr drop met de teamspeak overlay. Niet mijn meest favoriete oplossing.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Iemand hier die met een Windows Mixed Reailty headset speelt? Over paar dagen komt mijn Dell Visor binnen en ik ben benieuwd naar de ervaringen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 13-10 14:11
dozo71 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:05:
[...]

Is het je nog gelukt in VR? Ik kreeg het niet voor elkaar. Wordt het toch ovr drop met de teamspeak overlay. Niet mijn meest favoriete oplossing.
Ik krijg racelab apps ook niet fatsoenlijk ingesteld in VR. Buiten het feit dat er altijd een stuk mist van de overlays zijn ze ook lastig te positioneren en lezen omdat ze in e ruimte zweven. Misschien dat iemand anders daar een fix voor heeft?

Ik ga dus wel "handicapped" de race in want ik zie niet wie er praat en moet het doen met de beperkte schermen die iRacing zelf biedt. Vooral qua pitstops is dat een hele grote onbekende factor voor mij. Heb wel crewchief aan, maar nog nooit echt kunnen testen met pitstops hoe dat werkt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

dozo71 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:05:
[...]

Nee, ook niet gelukt :|

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
LMNii schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:11:
Iemand hier die met een Windows Mixed Reailty headset speelt? Over paar dagen komt mijn Dell Visor binnen en ik ben benieuwd naar de ervaringen!
Er is een specifiek forum over VR Racing:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1968088

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
LMNii schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:11:
Ik speel met een Odyssey+. De ervaring is een beetje hit en miss. Heeft even geduurd voor ik het aan de gang kreeg maar moest dus Oculus tools installeren om geen dubbel beeld te hebben.

Als het werkt is het prima, wanneer je de performance goed hebt af weten te stellen. Dus het is geen out of the box systeem dat meteen goed werkt met iRacing. Bereidt je daar op voor dan kan het alleen maar meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Dat snap ik. Maar het ging mij specifiek over iRacing. Ik weet dat WMR werkt met bijv Assetto.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LMNii
Phusebox schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:17:
[...]

Ik speel met een Odyssey+. De ervaring is een beetje hit en miss. Heeft even geduurd voor ik het aan de gang kreeg maar moest dus Oculus tools installeren om geen dubbel beeld te hebben.

Als het werkt is het prima, wanneer je de performance goed hebt af weten te stellen. Dus het is geen out of the box systeem dat meteen goed werkt met iRacing. Bereidt je daar op voor dan kan het alleen maar meevallen.
Goed te weten. Vind het zelf niet zo erg om instellingen te fine-tunen. Had een Rift S van een vriend geprobeerd en dat was eigenlijk wel spel op starten en gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-10 19:00
LMNii schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Dat snap ik. Maar het ging mij specifiek over iRacing. Ik weet dat WMR werkt met bijv Assetto.
Heb onlangs de lenovo explorer getest.
Ff steam vr downloaden en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
JoepW schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:50:
[...]

Ik dacht dat als ik een half uur voor het einde van de practice vertrok dat die plek vrij zou komen voor een ander maar aangezien ik nog niet met andere gte's om me heen heb kunnen rijden zal ik dat bewaren voor een andere keer.

Is het tevens niet een idee om dan bijvoorbeeld ook met splits te werken of een rookie server voor de mensen die het eerste seizoen in de got community meerijden, als vanavond en morgen tenminste blijkt dat er een man of 70/80 mee wilt doen?
Heb voor de rest geen idee van de mogelijkheden, kosten en extra werk maar is gewoon een idee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Splits zijn niet mogelijk in leagues en hosted races.
Laten we idd eerst maar eens kijken hoe het gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 14:41
* Wormaap is er vanavond in ieder geval op tijd bij *O*
De rest vast ook :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
JoepW schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:49:
Als het echt drukker wordt dan in de server past, misschien in de toekomst mensen verdelen over zondag en maandag.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gogol
  • Laatst online: 13-10 11:19
Desnoods kan men misschien via een spreadsheet intenties duidelijk maken voor zondag, maandag of beide?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
We kijken het vanavond even aan. Ervaring leert dat de 1ste avond vaak de drukste is, dus als het straks past, past het waarschijnlijk altijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-10 13:47

Raimond613

Simracer

Gewoon vanaf 19:25 constant op F5 rammen en dannde server in dan komt alles goed :+

Ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel losloopt, sowieso zijn er mensen die alleen op zondag of juist alleen op maandag kunnen dus daarmee verdeeld de boel zich al een beetje.

iracing profile

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jimmy J.
Wormaap schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:52:
* Wormaap is er vanavond in ieder geval op tijd bij *O*
De rest vast ook :+
Ik lig in een slaapzak voor de ingang van m'n rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik pak de race morgenavond mee, vanavond helaas te laat. Kan ik de race Nog ergens online volgen? Iemand die een stream opzet?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

tomolino schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:11:
Ik pak de race morgenavond mee, vanavond helaas te laat. Kan ik de race Nog ergens online volgen? Iemand die een stream opzet?
Meerdere denk ik.

ff kijken dat we alle links bij elkaar in één post krijgen gezet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Olaf van der Spek schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:35:
[...]

Waarom zou je met kleine schade überhaupt pitten?
Omdat in heat 2 een pitstop verplicht is en wordt afgedwongen met fuel load

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Ik denk dat 2 afzonderlijke leagues bedoeld werd

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

STREAM LINKS

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BQKAcJKl.jpgStream jij ook tijdens ons tournooi?...stuur mij dan ff een bericht

[ Voor 63% gewijzigd door Maurice W op 08-06-2020 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik heb niet zo veel ervaring met IMSA races met een pitstop, heb er misschien 2 of zo gereden in mijn 'cariere'.

Heeft iemand misschien tips over de pitstop strategie ? Tot nu toe heb ik altijd mijn pitstop op ongeveer de helft gehouden en een liter of 45 getankt voor aanvang, maar heb ook wel eens gezien dat sommige rijders de pitstop tamelijk op het laatst doen.

Natuurlijk begrijp ik dat afhankelijk van de situatie en het verkeer waar je in zit je misschien een undercut probeert en juist wat eerder naar binnen gaat, maar wat zijn zo'n beetje de meest gangbare pitstop momenten ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MDenessen schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:54:
Ik heb niet zo veel ervaring met IMSA races met een pitstop, heb er misschien 2 of zo gereden in mijn 'cariere'.

Heeft iemand misschien tips over de pitstop strategie ? Tot nu toe heb ik altijd mijn pitstop op ongeveer de helft gehouden en een liter of 45 getankt voor aanvang, maar heb ook wel eens gezien dat sommige rijders de pitstop tamelijk op het laatst doen.

Natuurlijk begrijp ik dat afhankelijk van de situatie en het verkeer waar je in zit je misschien een undercut probeert en juist wat eerder naar binnen gaat, maar wat zijn zo'n beetje de meest gangbare pitstop momenten ?
Meest efficient is vol gooien en zo laat mogelijk bijvullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
JoepW schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:55:
[...]

Meest efficient is vol gooien en zo laat migelujk bijvullen.
Wordt er dan ook veel aan fuel-saving gedaan of is dat niet rendabel op deze afstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ZelianGuy schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Wordt er dan ook veel aan fuel-saving gedaan of is dat niet rendabel op deze afstand?
Brandstof besparen kan natuurlijk invloed hebben op je stop. Banden wisselen is niet verplicht; dus als je 2-3 liter minder verbruikt kan dat een paar tienden schelen in de stop. Maar het window is tussen de 10 en 20 minuten; dus veel ruimte heb je niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 09:19

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:35:
[...]

We komen elkaar vast wel tegen in de race want als jij mooi constant je rondes kunt rijden en ik weer eens domme fouten maak omdat ik teveel push ben jij uiteindelijk de lachende derde. Dus denk dat jouw mindset wel de juiste is. Ik moet het nog een beetje afleren om altijd bij de top 5 te willen zitten.
In het kader van verwachtingsmanagement. De kans dat je top 5 rijdt in de GoT league is zeer klein want er rijden altijd een aantal zeer snelle rijders mee. Accepteer dit alvast vooraf dan hoef je achteraf niet te klagen 😉

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Doubleoz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:08:
[...]

In het kader van verwachtingsmanagement. De kans dat je top 5 rijdt in de GoT league is zeer klein want er rijden altijd een aantal zeer snelle rijders mee. Accepteer dit alvast vooraf dan hoef je achteraf niet te klagen 😉
Daar was ik me al lang van bewust. Zou al heel blij zijn met P20 als er 40 mensen zijn. Maar nogmaals deze avond gaat bij mij niet om de positie. Met ervaring opdoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZelianGuy
Doubleoz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:08:
[...]

Mijn doel is niet als laatste te finishen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:12:
[...]

Daar was ik me al lang van bewust. Zou al heel blij zijn met P20 als er 40 mensen zijn. Maar nogmaals deze avond gaat bij mij niet om de positie. Met ervaring opdoen.
Dat is een prima instelling en probeer ook vooral te genieten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Enjoy allemaal! voor iedereen die geen pit ervaring heeft :) test hem even en installeer CrewChief! scheelt een hoop moeilijk gedoe voor je zelf.

Ik ben er niet bij vanavond ( hopelijk morgen wel )

En doe rustig aan in de eerste ronde :) daar word de race niet gewonnen!

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Phusebox schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:14:
[...]

Ik krijg racelab apps ook niet fatsoenlijk ingesteld in VR. Buiten het feit dat er altijd een stuk mist van de overlays zijn ze ook lastig te positioneren en lezen omdat ze in e ruimte zweven. Misschien dat iemand anders daar een fix voor heeft?

Ik ga dus wel "handicapped" de race in want ik zie niet wie er praat en moet het doen met de beperkte schermen die iRacing zelf biedt. Vooral qua pitstops is dat een hele grote onbekende factor voor mij. Heb wel crewchief aan, maar nog nooit echt kunnen testen met pitstops hoe dat werkt.
Wat het mooie van de de Got community is, dat er altijd iemand op de server is die de berekening qua fuel al heeft gedaan. Als je de vraag stelt zal er altijd iemand zijn die je op weg helpt, paar liter extra erbij voor de zekerheid en dan gaat het helemaal goed komen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
Ik kwam uit op 2l per ronde en is dat niet afhankelijk van welke mapping je gebruikt?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
- excuses voor de offtopic hardware discussie -

[ Voor 82% gewijzigd door Phusebox op 08-06-2020 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Juliankarssies schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:36:
Ik kwam uit op 2l per ronde en is dat niet afhankelijk van welke mapping je gebruikt?
Welke baan Interlagos?

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
Interlagos in de ferrari gte.
Ik rijd zelf niet vanavond maar dan weet ik wel of het een goede marker is voor de officiele races is

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Juliankarssies schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:51:
[...]

Interlagos in de ferrari gte.
Ik rijd zelf niet vanavond maar dan weet ik wel of het een goede marker is voor de officiele races is
ja zit de rond de 2 liter.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Maurice W schreef op zondag 7 juni 2020 @ 18:52:

STREAM LINKS

[Afbeelding]

TwitchYou-TubeStream jij ook tijdens ons tournooi?...stuur mij dan ff een bericht
ik stream hier :D YouTube: YouTube en hier https://www.twitch.tv/skeijmel

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mooie opkomst.

Precies 62 man op de server (58 uiteindelijk in de race). Dus dus ook geen konijn meer bij. Aangezien de 62e pas vlak voor tijd joinde, denk ik dat we een ieder die mee wou/kon doen vanavond nog nét een plekje konden geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Niet te doen zonder flippers... Super veel fouten gemaakt, paar keer onfortuinlijke momenten gehad met gespinde auto's. Al met al ging het nog slechter dan ik gedacht had... Ook geen enkel gevecht gehad op de baan. Helaas. Vanochtend in practice ging het stukken beter, nu was ik gewoon 2 sec langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
ZelianGuy schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:12:
[...]

Mijn doel is niet als laatste te finishen :+
Persoonlijk doel gehaald *O* P50 > P55 door een L1 crash buiten mijn schuld. Iemand ging ineens als een pinbal over de baan en ik mocht bumpertje spelen.

2e race van P55 > P41. 2 keer gespind door een ander. 2 keer zelf besloten om gras te maaien. Viel mij wel op dat ik vooral op in Infield zeeën van tijd liet liggen. Maar dat komt de volgende keer weer. Nu op naar Monza. Dat moet toch wel een makkelijkere baan zijn :+

Bedankt voor de leuke en leerzame avond mannen. Was tenminste blij dat ik enigszin 30 min lang die auto onder controle kon houden. Tot de volgende!

[ Voor 11% gewijzigd door ZelianGuy op 07-06-2020 22:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-10 13:47

Raimond613

Simracer

ZelianGuy schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:12:
[...]

Persoonlijk doel gehaald *O* P50 > P55 door een L1 crash buiten mijn schuld. Iemand ging ineens als een pinbal over de baan en ik mocht bumpertje spelen.

2e race van P55 > P41. 2 keer gespind door een ander. 2 keer zelf besloten om gras te maaien. Viel mij wel op dat ik vooral op in Infield zeeën van tijd liet liggen. Maar dat komt de volgende keer weer. Nu op naar Monza. Dat moet toch wel een makkelijkere baan zijn :+

Bedankt voor de leuke en leerzame avond mannen. Was tenminste blij dat ik enigszin 30 min lang die auto onder controle kon houden. Tot de volgende!
Je reed bij de finish van race 2 vlak voor me en ging na de finish wild slingernd in de spin. Als dat een bewuste actie was, aub niet meer doen; met de DD stuurtjes doet dat best pijn als je er zo onverwachts bovenop knalt (wat ook gebeurde met Richard)..

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZelianGuy
Raimond613 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:14:
[...]

Je reed bij de finish van race 2 vlak voor me en ging na de finish wild slingernd in de spin. Als dat een bewuste actie was, aub niet meer doen; met de DD stuurtjes doet dat best pijn als je er zo onverwachts bovenop knalt (wat ook gebeurde met Richard)..
Mijn excuses :'( :X. Volgende keer gewoon rustig finishen |:( |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Blerf schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:36:
Enjoy allemaal! voor iedereen die geen pit ervaring heeft :) test hem even en installeer CrewChief! scheelt een hoop moeilijk gedoe voor je zelf.

Ik ben er niet bij vanavond ( hopelijk morgen wel )

En doe rustig aan in de eerste ronde :) daar word de race niet gewonnen!
Crew chief werkt niet voor automatische refuel aangezien iracing aan geeft dat de race 250 laps duurt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Doubleoz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:18:
[...]

Crew chief werkt niet voor automatische refuel aangezien iracing aan geeft dat de race 250 laps duurt.
Ja, het is 30 minuten of 250 ronden. Wat er maar het eerste komt :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Zo, overleefd!

van 59 naar 37 en van 39 naar 37

Ik ben er blij mee. Beide uitgereden! Wat een chaos wel in de eerste paar rondjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-10 19:00
Pffff zware avond!! Race 1 in Brazilië ging ok, na een tikje in de eerste bocht van achteraan weer naar midden van het veld kunnen rijden, gezien de tijden bij practice een nette prestatie. Race 2 starte geweldig totdat we met zijn 3-en bocht 4 in gingen en ik in het midden zat.. wormaap kreeg een tikje van mij (sorry) en uithuilen en overnieuw beginnen.
Vervolgens een paar ronden later met zijn 2-en de bocht in waarbij de persoon aan de binnenkant naar buiten stuurt/controle verliest en mij in de ronde tikt, vervolgens ontzetten knullig weer terug op de baan gekomen om daarna door de kop groep ingehaald te worden en in mijn zijkant gereden wordt.
Was erg leuk met zoveel auto’s op de baan maar ook ontzettend chaotisch.. hopen dat Monza beter gaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 16:46
Ik weet niet wat er aan de start van de 2e heat gebeurde maar doordat er een crash was in de opwarmronde had ik meteen een zwarte vlag te pakken omdat niet iedereen zijn positie innam. Daarmee was de lol er eigenlijk wel af omdat er niemand meer was om tegen te vechten. Volgende week beter dan maar.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 14:49

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Heat 1 vrij rommelig en druk! Helaas mega slechte quali.. 42 gestart en uiteindelijk ook 42 geëindigd, kon veel hoger zijn maar wat eigen domme foutjes teruggevallen naar 42.

Heat 2 uiteraard starten op 42 en door wat leuke battles en crashes 16e geworden *O* . Best tevreden mee d:)b .

Nu deze IMSA week nog doorkomen.. en dan oefenen voor Monza 8) .

Oh ja, had ik al gezegd dat met 62 man de 1e bocht door gaan best druk is :9

[ Voor 13% gewijzigd door Dynazap op 07-06-2020 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaikyM
  • Laatst online: 11-10 13:31
Was weer een leuke avond met heerlijke races. Helaas zorgde een error ervoor dat ik mijn pc net voor de quali moest herstarten. Uiteindelijk nog bijna een rondje kunnen rijden maar de vlag viel net een paar honderd meter te vroeg. Vanaf p55 om alle chaos heen weten te rijden in de eerste race om race 2 vanaf p26 te mogen starten. Met uiteindelijk een p12 kijk ik toch zeker niet ontevreden terug. Volgende week weer!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:33
MaikyM schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:27:
Was weer een leuke avond met heerlijke races. Helaas zorgde een error ervoor dat ik mijn pc net voor de quali moest herstarten. Uiteindelijk nog bijna een rondje kunnen rijden maar de vlag viel net een paar honderd meter te vroeg. Vanaf p55 om alle chaos heen weten te rijden in de eerste race om race 2 vanaf p26 te mogen starten. Met uiteindelijk een p12 kijk ik toch zeker niet ontevreden terug. Volgende week weer!
Nog een poosje bij jou in de buurt gereden. Ging super lekker de 2e race.

helaas reed ondergetekende voorbij zijn pits crew :'( 40e.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 14:41
Lekker geracet vanavond, heren! :) Ik hoopte dit seizoen een plek in het achterveld te kunnen bemachtigen, maar ik ging boven mijn verwachting lekker vanavond. P29 in de eerste race, en p25 in de tweede. In beide gevallen in de bovenste 50% dus *O*

Lekker druk op de baan, zo met 58 mensen. Uiteraard zijn er wel wat crashes geweest, maar ik heb het idee dat het voor de hoeveelheid volk op de baan reuze meeviel. Doet er natuurlijk niks aan af dat het jammer blijft voor degenen die gecrasht zijn, maar ik had erger verwacht :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
Was wel even wennen weer met zoveel auto's op de baan. Excuses aan iedereen die gecrashed is in de eerste race rechte stuk na de turn 1 door mijn toedoen. Stuurde naar rechts terwijl er toch echt iemand naast zat. Volledig mijn fout.

Tweede race een beetje chaos voor de start auto kapot maar na de fast repair toch nog voor mijn doen aardige rondetijden kunnen rijden. (Je moet toch een doel stellen he😁)
Is toch wel intimiderend zoveel autos op de baan.

Maar het blijft natuurlijk geweldig dat er zoveel mensen kwamen opdraven. Hopelijk blijft dat zo dit seizoen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimmy J.
Mijn eerste keer triples. Erg tof hoor, vooral bij de start! Bizar wel wat extra auto's met je processor doen. In lone zat ik tussen de 110 en 144 fps, bij de start kakte dit in met een dieptepunt van 46. Desalniettemin lekker gereden, en blij met m'n P3 in de feature.

En sorry Ruud! 100% mijn fout 8)7 Verkeerd ingeschat hoeveel momentum je daar kwijt was en te eager om aan te haken voor een uitremactie in bocht 4. Kut ook dat je precies de muur nog raakte na de spin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik vond het eerlijk gezegd niet te doen zoveel auto's op de baan. Ik heb weer wat dubieuze acties meegemaakt, werd op het gras gedrukt (op het rechte stuk gewoon, mensen die de spotter niet aan hebben ofzo?), mensen die inhalen op plekken door hem er gewoon tussen te plempen terwijl je in een treintje probeert alles heel te houden.

En als je dan de eerste race 20 plekken kwijt raakt omdat je met een flinke schade (buiten mijn eigen schuld) naar de pits moet, dan begint race 2 de hele ellende weer opnieuw van achteraan starten.

When it rains, it pours zullen we dan maar zeggen.

Nu nog wachten hoe lang ik uitgeschakeld ben, als ik mijn stuur naar Fanatec moet opsturen (of mag opsturen want 1 maand buiten garantie) dan zal ik wel een tijdje niet mee kunnen doen.

Als ze het niet meer gaan repareren zal het nog langer duren aangezien er geen budget is voor een nieuw stuur van 400 of meer euro.

[ Voor 61% gewijzigd door Phusebox op 07-06-2020 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 15:16
Mijn allereerste GOT race gedaan. Redelijk in de achterhoede geëindigd omdat ik zelf een paar domme foutjes maakte. Gelukkig niemand meegenomen en ook geen schade. Nu eens kijken wat komende week mij brengt.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:33
Als ik naar mezelf kijk, laat ik een stuk minder tijd liggen ten opzichte van de top met de GTE, vergeleken met de 718 van afgelopen seizoen.

Meer mensen die dit ervaren?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:32
Rookie in de GoT Racing League, maar voor mij persoonlijk een geweldig debuut.
Door alle spanning, vergeten de pop-up melding om de stream te starten vergeten in te drukken. |:( |:( |:(

Qualy stabiel, al maakte ik een foutje in bocht 1 waardoor ik 0.2 seconde verloor, maar toch p14. Race1 ging netjes en door een paar foutjes van de mensen voor ons, lag ik ineens p10. Flinke tow van Joep, maar tijdens het remmen op het vuil blokkeerde alles. Terug gevallen naar p11, maar in de laatste ronde alsnog p10 terug gepakt.

Race2 starten van pole. Was even spannend, want nog nooit van pole gestart met rolling start. Alles ging goed en de hele race leuke gevechten gehad. Toch 4x de snellere gasten moeten laten gaan, maar blij met mijn p5.

Ik had mij ingesteld op racen in het middenveld, maar dit ging boven verwachting goed.
Tot volgende week, morgen race ik in de Tweakers Forza cup (met controller :+ )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Wormaap schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:30:
Lekker geracet vanavond, heren! :) Ik hoopte dit seizoen een plek in het achterveld te kunnen bemachtigen, maar ik ging boven mijn verwachting lekker vanavond. P29 in de eerste race, en p25 in de tweede. In beide gevallen in de bovenste 50% dus *O*

Lekker druk op de baan, zo met 58 mensen. Uiteraard zijn er wel wat crashes geweest, maar ik heb het idee dat het voor de hoeveelheid volk op de baan reuze meeviel. Doet er natuurlijk niks aan af dat het jammer blijft voor degenen die gecrasht zijn, maar ik had erger verwacht :)
Je hebt echt progressie gemaakt Ron, goed bezig!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Heb trouwens veel last van micro stutters. Alsof er iets op de achtergrond loopt. Kent iemand een programmaatje waarmee je makkelijk kan zien of er iets op de achtergrond stoort?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:03
Vanavond was een hele wijze les, zeker wat betreft het niveau. En wat een ongelofelijke drukte, zeker als je dat niet gewend bent.

In de practice kreeg ik hem maar niet onder controle, en bang dat ik ook maar iemand voor z'n voeten reed (wat ik ook ongetwijfeld deed). In qualify ook geen tijd neer kunnen zetten.

Uiteindelijk in Race 1 als 60e gestart en 44e geëindigd, al is dat meer te danken aan het ontwijken van crashes voor mij dan mijn eigen rijvaardigheden en snelheid. Zeker de 1e ronde was een bijzondere ervaring, we stonden achteraan op een gegeven moment letterlijk stil voor bocht 1 in de file :')

Race 2 als 44e gestart en 48e geëindigd, waarschijnlijk met name omdat ik zo stom was totaal onnodig een Tow aan te vragen, waardoor ik een aantal ronden in de pits niets stond te doen. Maar goed, zenuwen, druk punt (1e bocht), en een soort automatisme als in een practice sessie.

Afin, met het angstzweet op m'n voorhoofd rondgereden, hopende mijzelf en om mij heen alles heel te houden, mijn welgemeende excuses aan de perso(o)n(en) die ik perongeluk aantikte, en hoop dat ik niet teveel in de weg gereden heb. Hopelijk ben ik nog welkom in volgende races :p

Ik heb in ieder geval genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
patricks8 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:34:
Mijn allereerste GOT race gedaan. Redelijk in de achterhoede geëindigd omdat ik zelf een paar domme foutjes maakte. Gelukkig niemand meegenomen en ook geen schade. Nu eens kijken wat komende week mij brengt.
Leuk dat je mee deed maar het is wel verwarrend dat er nog een Patrick mee reed ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Zo, dat was gaaf met zoveel man op de baan. Dit was mijn eerste league race.

Als 13e gekwalificeerd voor heat 1, met alleen de eerste ronde die geldig was door een off track in de 2e, dat had ik niet verwacht!

Helaas ergens in lap 4 of 5 ofzo gespind in bocht 1 en ik kreeg de auto niet snel weer terug de baan op en als 27ste geëindigd.

In de feature race als 20ste geëindigd, maar moest 3x steken om goed in mijn pitbox te staan. 8)7

Blij mee, heb niemand geraakt en heb beide race uitgereden. Doel behaald. :)

Ik kan er trouwens niet aan wennen dat er zoveel gepraat wordt tijdens de races. Leid mij best af moet ik zeggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
MartijnA3 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:41:
Ik kan er trouwens niet aan wennen dat er zoveel gepraat wordt tijdens de races. Leid mij best af moet ik zeggen.
Ik had er op momenten ook wel wat last van, niet doordat het mij uit mijn concentratie haalde, maar ik hoorde CrewChief niet meer. Daardoor stuurde ik bijna in op Bas, die ik net op tijd zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:27
Gaaf hoor, zo'n grote groep! En ook mooi om te zien dat het zo dicht bij elkaar ligt!
Ik had aardig de pace te pakken vandaag, en kwalificeerde me boven verwachting op P7. Eerste ronde helaas niet aan de koude bandjes gedacht en bij de snelle doordraaier naar de laatste bocht gespind. Dom, maar mijn eigen fout en niemand meegenomen. Toen vanaf P20 terug proberen te rijden. Flink moeite gehad om Eric in te halen die wat langzamer was maar super verdedigde. Volgens mij P17 gefinished.
Doel voor de tweede race was om me nog wat verder naar voren te knokken. Ik vond het wachten tot de warmup begon wel erg lang duren totdat ik via Teamspeak hoorde dat de grid bijna sloot. iRacing bleek te zijn vastgelopen. Alles herstart en met 2 rondes achterstand de baan opgekomen. Rustig de race uitgereden.
De pace was er, de eerste race de kunde en de tweede race de hardware even niet. Morgen beter!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hmm, volgens mij is het schakelprobleem een issue met iRacing. Als ik in de Fanatec settings zit werken de flippers gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Phusebox schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:52:
Hmm, volgens mij is het schakelprobleem een issue met iRacing. Als ik in de Fanatec settings zit werken de flippers gewoon.
Terugschakelen? Dan schakel je te vroeg en schakelt de auto niet terug, is een beveiliging van de versnellingsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Phusebox schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:52:
Dan doorloop je het kalibratie proces in iRacing toch even? Dan zie je of je flippers werken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

[ Voor 93% gewijzigd door Phusebox op 08-06-2020 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
[b]Phusebox schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:02:[/b
Nee, beide. Het stomme is dat het ene moment alles lijkt te werken en het andere moment doen de shifters gewoon helemaal niks meer. Een halve minuut later werkt het weer etc.

Echt niet te doen zo, als ie niet schakelt dan druk je nog een keer, en dan schakelt ie soms twee keer. Van de ene ellende in de andere. De lol begint er wel echt vanaf te raken zo. Ben alleen maar bezig met problemen oplossen en al meer dan een week geen leuke race meer gehad.
Dat klinkt heel bekend
1. welk stuur heb je?
2. klinkt het klikken anders tussen links en rechts?

Volgens mij heb jij nu het probleem waardoor ik van Fanatec af ben gestapt.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnA3 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:41:
.......
Gewoon een mute knop binden. Kan je de boel uit zetten als het te veel wordt.
Maar idd ik moet ook ff wennen om me klep te houden :X
Maar het waren twee leuke races. Ik moet nog wel op zoek naar wat betere afstelling, want de BMW en ik hadden af en toe wat onder- en overstuur ruzie.
En op het eind bleef mijn linker flipper hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 07-06-2020 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

[ Voor 109% gewijzigd door Phusebox op 08-06-2020 09:07 ]

Pagina: 1 ... 287 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies